Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017

Τριπλές μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις που ξεπερνούν το 25%!


Μειώσεις άνω του 25% στις επικουρικές συντάξεις για όσους υπέβαλαν αίτηση από 1ης/1/2015 και μετά φέρνει η νέα εγκύκλιος- «φωτιά» που έβγαλε το υπουργείο Εργασίας με καθυστέρηση 18 μηνών γιατί δεν… έβρισκαν τον μαθηματικό τύπο που ψήφισαν στο νόμο Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016).

Τα νέα ποσά των επικουρικών συντάξεων φαίνονται στον παρακάτω πίνακα. Με 15 ως 35 έτη και μέσο όρο αποδοχών 15ετίας από 700 ως και 1.800 ευρώ οι νέες επικουρικές με αίτηση από 1ης/1/2015 είναι:

* Από 42 ως 98 ευρώ για μισθούς 700 ευρώ. * Από 54 ως 126 ευρώ για μισθούς 900 ευρώ. * Από 48 ως 112 ευρώ για μισθούς 800 ευρώ. * Από 66 ως 154 ευρώ για μισθούς 1.100 ευρώ. * Από 78 ως 182 ευρώ για μισθούς 1.300 ευρώ. * Από 84 ως 196 ευρώ για μισθούς 1.400 ευρώ. * Από 96 ως 224 ευρώ για μισθούς 1.600 ευρώ. * Από 108 ως 252 ευρώ για μισθούς 1.800 ευρώ.

Εξτρα ψαλίδια

Στη νέα εγκύκλιο, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, αποκαλύπτεται τριπλό σοκ, καθώς στις επικουρικές με αίτηση απονομής σύνταξης από 1ης/1/2015:

1 Ο υπολογισμός για τα χρόνια ασφάλισης ως και 31/12/2014 γίνεται με συντελεστή αναπλήρωσης 0,45%. Αυτός ο συντελεστής πιάνει όλα τα έτη ασφάλισης ως τις 31/12/2014, και το αντίστοιχο ποσό επικουρικής βγαίνει με βάση τις αποδοχές (μέσος όρος) που έχουν οι ασφαλισμένοι από το 2002 μέχρι το έτος συνταξιοδότησης. Εν προκειμένω με αίτηση την 1η/1/2015 λαμβάνονται οι μέσες μηνιαίες αποδοχές από το 2002 ως τον Δεκέμβριο του 2014 (μαζί με τα Δώρα) και αυτές πολλαπλασιάζονται με 0,45% για όλα τα έτη. Η αλλαγή αυτή στον υπολογισμό δεν αφορά όσους πρόλαβαν και έκαναν αίτηση μέχρι και 31/12/2014, γιατί βγαίνουν με το καθεστώς που ίσχυε σε κάθε Ταμείο. Η διαφορά με τις αιτήσεις από 1ης/1/2015 είναι ότι ο νέος τύπος προκαλεί μειώσεις άνω του 25% στα νέα ποσά σύνταξης σε σχέση με τα παλιά.

2 Μπαίνουν ρήτρες θανάτου στις συντάξεις γήρατος, αναπηρίας και χηρείας για το τμήμα σύνταξης που αναλογεί σε ασφάλιση από 1ης/1/2015 και μετά. Ο κάθε δικαιούχος θα παίρνει τη σύνταξη με 0,45% για ασφάλιση ως το 2014 και για ασφάλιση μετά το 2015 (2016, 2017, 2020, 2022 κ.λπ.) θα παίρνει… «σύνταξη» που θα μειώνεται αναλογικά όσο πιο υψηλός είναι ο συντελεστής για το προσδόκιμο ζωής. Για παράδειγμα, και σύμφωνα με τις λεγόμενες «ράντες» για το προσδόκιμο ζωής που χρειάστηκε σχεδόν 18 μήνες για να τις βρει η Εθνική Αναλογιστική Αρχή, για ασφαλισμένο που θα βγει στα 60 (με αίτηση το 2017) ο συντελεστής για το προσδόκιμο ζωής (δηλαδή ο συντελεστής που μετράει για πόσα χρόνια θα παίρνει ακόμη σύνταξη) είναι 21,69. Αν βγει στα 65, είναι 18,56, και αν βγει στα 70, ο συντελεστής είναι 15,4. Οι συντελεστές αυτοί μαζί με άλλες παραμέτρους (έσοδα, ελλείμματα, κ.λπ.) θα κατεβάζουν τη σύνταξη αντιστρόφως ανάλογα. Δηλαδή με επικουρική στα 60, θα έχει ρήτρα περικοπής λόγω προσδόκιμου ζωής κατά 21,69. Με επικουρική στα 70 θα έχει μικρότερη περικοπή γιατί ο συντελεστής είναι 15,4 (σ.σ.: γιατί το προσδόκιμο ζωής μετά τα 70 θα είναι μικρότερο κ.λπ.).

3 Διατηρείται η ρήτρα ελλείμματος 5,2%, που ισχύει από τον Ιούλιο του 2014 και επιβάλλεται σε κάθε νέα επικουρική σύνταξη που βγαίνει από το ΕΤΕΑ. Αυτό σημαίνει ότι στα νέα ήδη μειωμένα ποσά που θα λάβουν όσοι έκαναν αίτηση από 1ης/1/2015 θα έχουν ντε φάκτο το ψαλίδι του 0,45% στον υπολογισμό, τις ρήτρες «θανάτου» που επιδρούν αρνητικά στις συντάξεις και το 5,2% της ρήτρας ελλείμματος, που μπαίνει σε όλες τις καταβαλλόμενες επικουρικές του ΕΤΕΑ! Το «μπαράζ» των περικοπών ολοκληρώνεται με την εισφορά – μείωση 6% που έχουν πλέον από τον Ιούλιο του 2015 όλες οι επικουρικές και θα έχουν και οι νέες, λόγω υγειονομικής περίθαλψης.

Προσωπικές διαφορές

Πέραν αυτών, στη νέα εγκύκλιο αποκαλύπτονται και προσωπικές διαφορές δύο ταχυτήτων στις επικουρικές συντάξεις καθώς:

* Οσοι έχουν κάνει αίτηση μέχρι 31/12/2014 και λαμβάνουν ή πρόκειται να λάβουν επικουρική, θα έχουν επανυπολογισμό σύνταξης αν στο άθροισμα με την κύρια σύνταξή τους ξεπερνούν τα 1.300 ευρώ. Για παράδειγμα, συνταξιούχος μέχρι 31/12/2014, με 1.100 ευρώ κύρια σύνταξη και 270 ευρώ επικουρική έχει άθροισμα 1.370 ευρώ. Με τον επανυπολογισμό η επικουρική σύνταξη μειώνεται στα 150 ευρώ και το νέο άθροισμα είναι 1.250 ευρώ. Ο συνταξιούχος θα έχει μέχρι τέλος του 2018 μείωση κατά 70 ευρώ με την επικουρική στα 200 ευρώ ώστε το νέο άθροισμα να μην είναι κάτω από 1.300 ευρώ. Τα άλλα 50 ευρώ της μείωσης (200-150=50) τα κρατάει ως προσωπική διαφορά που θα μειωθούν ή και θα καταργηθούν την 1η/1/2019.

* Οι νέες επικουρικές με αίτηση από 1ης/1/2015 δεν θα έχουν επανυπολογισμό, ούτε προσωπική διαφορά, γιατί τα ψαλίδια αυτά αντικαθίστανται από το 0,45% και από τις ρήτρες «θανάτου». Πρακτικά η σύνταξη που θα βγάλει ο νέος μαθηματικός τύπος θα είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων πιο κάτω από όλες τις μειώσεις που έχουν επιβληθεί ως σήμερα στις επικουρικές!

Λοιπές διατάξεις

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ακόμη ότι:

* Σε περίπτωση μειωμένης επικουρικής σύνταξης, η ποινή επιβάλλεται στο τμήμα σύνταξης που αντιστοιχεί σε χρόνο ασφάλισης ως το 2014. Αν δηλαδή ένας ασφαλισμένος βγαίνει στα 62 με μειωμένη το 2017, θα έχει μείωση 30% στο μεγαλύτερο τμήμα της σύνταξής του, αυτό δηλαδή που αντιστοιχεί στα χρόνια ασφάλισης ως το 2014, ενώ για το τμήμα σύνταξης που θα υπολογιστεί με τις ρήτρες «θανάτου» και με το νέο μαθηματικό τύπο για το χρόνο ασφάλισης από το 2015 και μετά δεν θα έχει μείωση.

* Οι αποδοχές κάθε έτους από το 2002 και μετά τιμαριθμοποιούνται, δηλαδή προσαυξάνονται κατά τη σωρευτική μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή από το έτος αυτό και μετά. Για παράδειγμα, οι αποδοχές του έτους 2002 αναπροσαρμόζονται με τη μεταβολή του τιμαρίθμου που αφορά το χρονικό διάστημα 2003-2016, οι αποδοχές του έτους 2003 με τον τιμάριθμο που αφορά το χρονικό διάστημα 2004-2016 κ.ο.κ.

* Το κομμάτι σύνταξης για χρόνο ασφάλισης από 1ης/1/2015 και μετά θα βγαίνει με το σύστημα της Νοητής Κεφαλαιοποίησης (NDC). Ο κάθε ασφαλισμένος θα παίρνει δηλαδή μερίδιο από την απόδοση των εισφορών που πλήρωσε για επικουρική ασφάλιση, αφού όμως συνυπολογιστούν οι ρήτρες – φωτιά για το… πόσα χρόνια θα ζει μετά τη συνταξιοδότηση. Προϋπόθεση για να βγει το κομμάτι επικουρικής για το μετά το 2015 διάστημα ασφάλισης είναι όχι μόνον να του έχουν κρατήσει του εργαζόμενου εισφορές, αλλά να έχουν καταβληθεί στο ΕΤΕΑ και το Ταμείο να έχει περάσει τις πράγματι καταβλητέες εισφορές στον ατομικό λογαριασμό του κάθε ασφαλισμένου. Αν δεν πληρώθηκαν και δεν φαίνονται οι εισφορές, δεν υπάρχει και σύνταξη για το μετά το 2015 διάστημα και αυτό πρέπει να το προσέξουν οι ασφαλισμένοι.

Προηγούνται 110.000 με αίτηση μέχρι 31/12/2014

Παρά την πολύμηνη καθυστέρηση όμως, ο μαθηματικός τύπος για το τι θα παίρνουν από επικουρική σύνταξη όσοι κατέθεσαν αίτηση από 1ης/1/2015 και μετά παραμένει ελλιπής. Και μεγαλώνει την αγωνία για πάνω από 140.000 δικαιούχους που είναι ήδη σε αναμονή έκδοσης επικουρικής σύνταξης τα τρία τελευταία χρόνια, καθώς, έχουν αποχωρήσει από 1ης/1/2015 και περιμένουν την επικουρική που θα την πάρουν καλώς εχόντων των πραγμάτων από το 2019!

Και αυτό γιατί προκειμένου να εκδοθούν οι επικουρικές με αίτηση από 1ης/1/2015 θα πρέπει να έχουν αποδοθεί οι επικουρικές με αίτηση μέχρι 31/12/2014. Και από αυτές εκκρεμούν περί τις 110.000!

Τα περισσότερα Ταμεία που έχουν ενταχθεί στο ΕΤΕΑ (ΤΕΑΔΥ, ΕΤΕΑΜ, ΤΑΔΚΥΤ, ΟΤΕ, ΔΕΗ κ.ά.) βγάζουν συντάξεις για αιτήσεις έως τον Νοέμβριο του 2014. Που σημαίνει ότι για να πιάσουν το 2015 ή το 2016 ή για να φτάσουν στις αιτήσεις του 2017 θα πρέπει να πληρωθούν όλες οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ως το 2014 και τελούν σε αναμονή. Ο αριθμός των εν αναμονή αιτήσεων ανέρχεται περίπου σε 110.000 και για να πληρωθούν χρειάζονται περίπου 700 εκατ. ευρώ.

Το ποσό υπάρχει αλλά το ΕΤΕΑ δεν το εκταμιεύει γιατί θα βρεθεί με ένα τεράστιο έλλειμμα. Και όταν αυτό το έλλειμμα των 700 εκατ. το δει η τρόικα (που κάνει ότι δεν το βλέπει τώρα), θα ζητήσει νέα οριζόντια μείωση όλων των επικουρικών, ανεξάρτητα από το αν οι αιτήσεις είναι πριν ή μετά το 2015. Το ΕΤΕΑ λοιπόν, που πριν από μια εβδομάδα το επισκέφθηκε η τρόικα, κάνει το εξής απλό: Βγάζει πολύ λιγότερες συντάξεις και «τραβάει» την αναμονή σε μάκρος αφήνοντας απλήρωτους δικαιούχους για τα «μάτια της τρόικας».

Στον αέρα οι 2.300 παράνομες επικουρικές

Από την εγκύκλιο του υπουργείου αποκαλύπτεται και επισημοποιείται πλέον και με την υπογραφή του αρμόδιου υφυπουργού Τάσου Πετρόπουλου η λαθροχειρία που βρήκαν σε δύο πορίσματά τους οι ελεγκτές του υπουργείου αναφορικά με επικουρικές που βγήκαν μετά την 1η/1/2015 χωρίς να έχει εκδοθεί η χθεσινή εγκύκλιος! Τα πορίσματα αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος και οι επιθεωρητές λένε ότι το ΕΤΕΑ έβγαλε 2.300 επικουρικές με αίτηση ή ημερομηνία έναρξης πληρωμής από 1ης/1/2015, χρησιμοποιώντας παρανόμως τον παλιό υπολογισμό και προσπερνώντας χιλιάδες αιτήσεις πριν από το 2015.

Οι επιθεωρητές του υπουργείου ζητούν από το ΕΤΕΑ να πάρει πίσω τα χρήματα που έδωσε γιατί οι συντάξεις αυτών των προσώπων θα έπρεπε να υπολογιστούν εξαρχής με το νέο νόμο, δηλαδή με το 0,45% και με ρήτρες θανάτου, από τη στιγμή που η αίτηση ή και η ημερομηνία έναρξης καταβολής είναι από 1ης/1/2015. Τώρα που βγήκε η εγκύκλιος Πετρόπουλου, οι 2.300 ασφαλισμένοι που είχαν κάνει αίτηση μετά την 1η/1/2015 και πήραν μεγαλύτερα ποσά από αυτά που προκύπτουν με την εγκύκλιο θα υποχρεωθούν να τα επιστρέψουν.



ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1 Στα ποσά σύνταξης έχει υπολογιστεί η μείωση 5,2% που ισχύει από το 2014 σε όλες τις καταβαλλόμενες (παλιές και νεοεκδοθείσες επικουρικές συντάξεις), καθώς και η εισφορά 6% για ασθένεια. Δεν έχει υπολογιστεί ο φόρος, γιατί είναι συνάρτηση του συνολικού εισοδήματος.


2 Τα ανωτέρω ποσά επικουρικής μειώνονται κατά 6% ως 30% σε περίπτωση λήψης μειωμένης σύνταξης. Για παράδειγμα, με αποδοχές 1.100 και 25 έτη σε περίπτωση αποχώρησης στα 62 αντί 67 η επικουρική είναι 77 ευρώ.             

Όλα αυτά, χθες…


Του Γιάννη Παντελάκη

Χθες, ήταν η παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων των παιδιών, μας το θύμισε η Unicef. Και μας πληροφόρησε πως παρά την παγκόσμια πρόοδο, το 1 στα 12 παιδιά σε όλο τον κόσμο, ζουν σε χώρες όπου οι προοπτικές τους  είναι χειρότερες από αυτές των γονέων τους. Χθες πάλι, η Eurostat, ήρθε να μας θυμίσει κάτι απόλυτα σχετικό. Το 37,5% των παιδιών έως 17 χρόνων που ζουν στη χώρα μας κινδυνεύει από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στις χώρες της Ευρωζώνης, ενώ στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε., μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφουν μόνο η Ρουμανία και η Βουλγαρία.

Χθες επίσης, στη Βουλή έγινε αντικείμενο κομματικών αντιπαραθέσεων το περίφημο κοινωνικό μέρισμα. Η ελεημοσύνη δηλαδή που αποφάσισε να δώσει η κυβέρνηση από χρήματα που είχε πάρει στο πολλαπλάσιο από τους ίδιους ανθρώπους και με μοναδικό σκοπό να περιορίσει την διαρροή ψηφοφόρων της προς άλλες κατευθύνσεις. Χθες τέλος, δημοσιεύτηκε μια ακόμα δημοσκόπηση που δείχνει τις διαθέσεις της κοινωνίας απέναντι στα πολιτικά κόμματα και οι οποίες παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες και αναλλοίωτες μ' ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Το άθροισμα αναποφάσιστων και όσων δηλώνουν «λευκό» ή «αποχή», ξεπερνάει σε ποσοστό το πρώτο κόμμα, αποτελούν την πρώτη δύναμη.

Μέσα από τις τέσσερις αυτές ειδήσεις που καταγράφηκαν σε μια μόνο ημέρα, μπορεί κάποιος να πάρει μια καλή γεύση όσων συμβαίνουν στη κοινωνία. Μ' ένα ενδεικτικό αλλά χαρακτηριστικό τρόπο. Η φτώχεια διευρύνεται και ακουμπά μ' έναν ανάλγητο τρόπο το πιο κρίσιμο κομμάτι της κοινωνίας, αυτό των παιδιών. Η χώρα κατακτά περίοπτη θέση ανάμεσα σ' εκείνες που τα παιδιά της βιώνουν ήδη – με χαρακτηριστικά μεγέθυνσης για το άμεσο μέλλον- συνθήκες χειρότερες από εκείνες των παλιότερων γενιών. Για την επιβεβαίωση αυτού του στοιχείου, δεν χρειάζονται καν οι αριθμοί των στατιστικών υπηρεσιών, αρκεί να κοιτάξουμε δίπλα μας.

Για μια κυβέρνηση, πολύ περισσότερο για μια κυβέρνηση που προτάσσει και αριστερό πρόσημο, θέματα σαν κι αυτό θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα. Στη δική μας κυβέρνηση, προέχουν αλλά, όπως οι καμπύλες των δημοσκοπήσεων τις οποίες προσπαθεί ν αλλάξει προκειμένου να έχει καλύτερη τύχη στις επόμενες-και όχι σε μακρινό χρόνο- εκλογές. Μοιράζει μικροποσά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αριθμητικά ομάδες ώστε ν' αυξήσει τις πιθανότητες κάποιοι να δελεαστούν πολιτικά. Το φιλοδώρημα, το έχει μετατρέψει σε επικοινωνιακό σόου με έκτακτες πρωθυπουργικές εξαγγελίες, οι οποίες ακόμα κι αυτές περιέχουν ψέματα. Πουλάνε ως ενίσχυση, την επιστροφή χρημάτων σε συνταξιούχους που κρατούσαν παράνομα και οι οποίοι δικαιώθηκαν από δικαστικές αποφάσεις.

Οι δημοσκοπήσεις ωστόσο, δεν δείχνουν να επηρεάζονται απ' όλα αυτά. Το βασικό κυβερνητικό κόμμα, εξακολουθεί να σέρνεται στη δεύτερη θέση χωρίς τίποτα να δείχνει πως η επικοινωνία (των φιλοδωρημάτων), να καταφέρνει πολλά, μόλις 0,3% περισσότερο συγκριτικά με την προηγούμενη δημοσκόπηση του περασμένου μήνα της ίδιας εταιρείας. Το καμπανάκι ωστόσο, δεν περιορίζεται στον ΣΥΡΙΖΑ, αφορά όλα τα κόμματα. Η Ν.Δ. φαίνεται να έχει αγγίξει «ταβάνι» με πολύ μεγάλη συσπείρωση αλλά και ανάλογη στασιμότητα εδώ και μήνες. Ανάλογη και η πορεία της κεντροαριστεράς παρότι κέρδισε μεγάλη δημοσιότητα με τις τελευταίες εκλογές αναζήτησης αρχηγού.

Και αυτή η μέτρηση (της ΑΛΚΟ), ήρθε να μας πει πως ένα μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας που αγγίζει σχεδόν το 1/3 δεν βρίσκει ελκυστικό κανένα κόμμα, παραμένει αναποφάσιστο ή προτιμά το λευκό ή το άκυρο για τις επόμενες εκλογές. Αναρωτιέμαι αν τα κομματικά επιτελεία, ασχολούνται με αυτό το 1/3 της κοινωνίας…






















liberal.gr

           

Νέα ευρυζωνικά δίκτυα μπαίνουν στο παιχνίδι ανταγωνισμού των εταιριών τηλεπικοινωνιών


Τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών να ετοιμάσουν τα δίκτυα νέας γενιάς (NGA), ώστε η χώρα να πιάσει τους στόχους που έχουν καθοριστεί από το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Θεματολόγιο 2020.

Πιο συγκεκριμένα, η σύγκλιση με τους στόχους του Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Θεματολογίου 2020 προβλέπει ότι η διαθεσιμότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο με ταχύτητες άνω των 30Mbps θα είναι εφικτή για όλους τους πολίτες της χώρας έως το 2020, ενώ το 50% των ελληνικών νοικοκυριών θα διαθέτουν σύνδεση στο Διαδίκτυο με ταχύτητες άνω των 100Mbps έως το 2020.

Στο φόντο αυτό οι εταιρίες έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για την παροχή των νέων υπηρεσιών. Χτες, Δευτέρα, η Wind και η Cosmote ανακοίνωσαν νέα πακέτα υπηρεσιών που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία και σύνδεση στο internet με ταχύτητες 100 και 200 Mbps, ενώ στις προσεχείς ημέρες η Vodafone θα δώσει τα δικά της πακέτα.

Επίσης, και η Cyta και η Forthnet αναμένεται να μπουν στο παιχνίδι της ευρζωνικότητας αγοράζοντας στη χονδρική από τις τους τρεις παρόχους και πουλώντας στη συνέχεια στη λιανική.

«Από σήμερα αλλάζει τελείως η εμπειρία που είχε ο καθένας μας στη χρήση του σταθερού Internet» δήλωσε σε σχετική εκδήλωση για τα ΜΜΕ, ο Αντώνης Τζωρτζακάκης, Γενικός Διευθυντής Σταθερής Τηλεφωνίας & B2B  της WIND.

«Η WIND είναι ο πρώτος πάροχος που εγκαινιάζει τις υπηρεσίες οπτικών ινών προς τον τελικό χρήστη στην Ελλάδα. Σχεδιάσαμε τα πακέτα με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι προσιτά σε όλους τους καταναλωτές και παράλληλα συνεχίζουμε τις επενδύσεις μας στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών ώστε να προστίθενται συνεχώς νέες περιοχές διαθεσιμότητας των υπηρεσιών.

Οι μοναδικές δυνατότητες που έχουν οι αρχιτεκτονικές οπτικών ινών που επιλέξαμε (FTTC/H) σε συνδυασμό με τις καινοτόμες τεχνολογίες πρόσβασης (Vplus & G.fast) προσφέρουν υπέρ - υψηλές ταχύτητες, σταθερότητα, τεράστια χωρητικότητα που υποστηρίζει όλα τα είδη video streaming όπως 4K TV & VR, και δίνουν νέα ώθηση στις καθημερινές εμπειρίες και τις παραγωγικές δυνατότητες των πολιτών και των επιχειρήσεων» συμπλήρωσε ο κ. Τζωρτζακάκης.

Ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών

Στο μεταξύ όπως αναφέρει η εταιρία προχωράει εντός χρονοδιαγράμματος η δημιουργία του δικτύου οπτικών ινών της WIND, μια επένδυση που θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2019. Ήδη έχει ολοκληρωθεί στο 100% το δίκτυο οπτικών ινών στην Καλαμάτα, ενώ σημαντική είναι η πρόοδος στην Αττική που θα συνεχιστεί εντατικά και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2018. Αντίστοιχα, στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα ολοκληρωθεί το δίκτυο οπτικών ινών της WIND στη Λάρισα. Το 2019 θα είναι διαθέσιμο το δίκτυο της εταιρείας σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.

Οι υποδομές νέας γενιάς που δημιουργεί η WIND είναι μέρος του 5ετούς επενδυτικού πλάνου της WIND Ελλάς για  σε κινητή και σταθερή τηλεφωνία, ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρθηκε σε ενημέρωση δημοσιογράφων χτες, Δευτέρα, οι υπηρεσίες WIND Fiber είναι διαθέσιμες σε 800.000 γραμμές σε όλη την Ελλάδα, ενώ ο  καταναλωτής δε θα πρέπει να δει αν καλύπτεται η περιοχή του μέσα από τις ιστοσελίδες των παρόχων για να προχωρήσει μετά σε σύνδεση με τα νέα δίκτυα NGA.

Οι προβολές της Wind είναι μέχρι το 2019 το 30 -35% περίπου των συνδέσεων να είναι σε δίκτυα NGA, ενώ αναμένουν ακόμη μεγαλύτερη αποδοχή από τους εταιρικούς πελάτες. Όπως αναφέρθηκε, αναμένουν αναλογία αιτημάτων για τις μεγάλες ταχύτητες που θα είναι στο 3-1. Δηλαδή τρεις εταιρικοί προς ένα οικιακό. Πχ. Τα ξενοδοχεία που έχουν μεγάλη ανάγκη γρήγορων συνδέσεων αναμένεται να αποτελέσουν τους πιο πρόθυμους εταιρικούς καταναλωτές των νέων υπηρεσιών.

Με βάση τις ανακοινώσεις η Wind  διαθέτει τα 100 Mpbs (σε συνδυασμό με τη σταθερή τηλεφωνία) στα 42 ευρώ μηνιαίως και τα 200 Mpbs στα 62 ευρώ, ενώ η Cosmote με 49,5 ευρώ και 59,5 ευρώ αντίστοιχα. Σήμερα τα νοικοκυριά έχουν για το ADSL για πραγματικές ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 10 Mpbs (ονομαστικές έως 24 Mpbs τιμές που ξεκινούν περίπου από τα 25 ευρώ, ενώ μια μέση τιμή για το VDSL (μέχρι 50 Mpbs) είναι τα 35 ευρώ μηνιαίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο  Ψηφιακής  Πολιτικής , Τηλεπικοινωνιών  και Ενημέρωσης έχει εκπονήσει σχέδιο αξιοποίησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ για τη χρήση της οπτικής ίνας  δίνοντας  πακέτα  επιδότησης στους χρήστες τα οποία αναμένεται να οριστικοποιηθούν τη νέα χρονιά.  Τα  κονδύλια που έχουν  δεσμευθεί για το σκοπό  αυτό ανέρχονται στα 400 εκατ  ευρώ. Πάντως οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν ζητήσει να λάβουν  τουλάχιστον το 50% των χρημάτων  για να μπορέσουν  να  διαμορφώσουν πιo ανταγωνιστικά πακέτα στους καταναλωτές.





















Γιώργος Αλεξάκης  

 reporter.gr     

Το 5% της εγχώριας παραγωγής ελαιολάδου σε χώρους μαζικής εστίασης


Από τον Ιανουάριο του 2018 επιβάλλεται από το νόμο η διάθεση τυποποιημένου ελαιολάδου στους χώρους εστίασης.  ΣΕΒΙΤΕΛ και ΠΟΕΣΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων) επιχειρούν να περάσουν το μήνυμα πως οι επαγγελματίες πρέπει να αντιλαμβάνονται τη συγκεκριμένη διάταξη ως μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης και όχι ως επιβεβλημένη από τον νόμο υποχρέωση.

Όπως επισημάνθηκε σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν ο ΣΕΒΙΤΕΛ και η ΠΟΕΣΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων) στο αμφιθέατρο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), ο θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης διάταξης αναμένεται να είναι μεγάλος.

Όπως σημείωσαν το μέγεθος της νέας αγοράς που ανοίγεται με τις ρυθμίσεις για τα σφραγιστά μπουκάλια, αφορά σε 10.000 τόνους ελαιόλαδου - ποσότητα που αντιστοιχεί στο 4-5% της εγχώριας παραγωγής - προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στο χώρο της μαζικής εστίασης.

Όπως επεσήμανε και ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γιώργος Καββαθάς, πρόκειται για σημαντικότατη ρύθμιση που αφορά σε ένα κορυφαίο ελληνικό προϊόν, αλλά και σε μια ολόκληρη «αλυσίδα αξίας» για τη χώρα και που δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών στο κλάδο εστίασης διασφαλίζοντας τόσο τη ποιότητα του ελαιόλαδου όσο και τη προστασία των καταναλωτών.


Πέρα από όλα αυτά όμως, τόνισε ο κ. Καββαθάς, οι συσκευασίες ελαιόλαδου στη μαζική εστίαση θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη ενός κοινού “brand name” για την ελληνική κουζίνα και γαστρονομία που θα χτίσει μια ενιαία και αξιόπιστη εικόνα στο εξωτερικό.      

Η Δήμαρχος των ημερών


Η Ιωάννα Κριεκούκη είναι η φωνή της Μάνδρας μέσα από τις λάσπες. Με λόγο διαφορετικό από τον κοινότοπο των αιρετών. Λόγος μεστός, to the point, με τρεις κουβέντες. Απέναντι στην Πολιτεία, τον Πρωθυπουργό και την Περιφερειάρχη που έχουν χάσει την μπάλα (και τις ευθύνες)

 γράφει η Ρέα Βιτάλη

Πόσα πολλά έλεγαν τα «μικρόφωνα»! Πόσα λίγα έλεγαν οι κάτοικοι! Μου έκανε εντύπωση. Ένα κοφτό «απαξιώ» ή η έννοια του «απαξιώ» με έστω, λίγες περισσότερες λέξεις, αλλά η ουσία ήταν, το «απαξιώ». Ο καθένας και η «βάρκα» του. Ο καθένας και η μάχη του με τη λάσπη.

Δεν υπήρχαν λαλίστατοι άνθρωποι σε τούτη την καταστροφή. Δεν υπήρχαν θυμωμένοι, γκαζωμένοι, αντίθετα από την ψυχοσύνθεση της ράτσας μας. Ήταν όλοι τόσο απελπιστικά απελπισμένοι που δεν είχαν λόγια. Σαν όπως ακολουθείς κηδεία. 20 νεκρών. Σαν όπως η σιωπή όταν ακούγεται το φτυάρι.


Υπάρχει και η δήμαρχος Μάνδρας. Η Ιωάννα (Γιάννα) Κριεκούκη. Επίσης ειδική περίπτωση στα μάτια μου. Τόσο κοινότοπος ο λόγος των ανθρώπων που προσφέρουν στα κοινά, στον στίβο της πολιτικής, που βαριέσαι και να τους ακούς, μέχρι που κάποιος «διαφορετικός» τραβάει την ακοή σου. Λόγος μεστός. Αρχή, μέση, τέλος. Ευθύνες to the point. Καταγγελίες to the point. Με τρεις κουβέντες. Όχι για εντυπωσιασμούς και προσωπικό κέρδος. Κάθε που μιλούσε, ένα το ζητούμενο της. Η «πρακτική» του θέματος. Ένα αγωνιώδες «Τώρα, τι κάνουμε».

Μια Δήμαρχος, απέναντι σε μια Πολιτεία που διαχρονικά σαχλαμάρισε με σοβαρά και έπαιξε κρυφτό με τις ευθύνες της (μία εναλλαγή χαϊδευτικών συμπεριφορών και μια συνεχής αναβολή της αντιμετώπισης του «προαναγγελθέντος» κακού, με ένα «καλά, μωρέ, θα δούμε…»). Μια δήμαρχος, απέναντι σε μια κυβέρνηση που ο Πρωθυπουργός έχει χάσει την μπάλα και περιφέρει την αλαζονεία του… Έφτασε την επίσκεψή του μέχρι την Εθνική οδό… Πόσο ρε παιδί μου στραβώνει, η άτιμη εξουσία! Να ήταν στην αντιπολίτευση θα ήταν με τα φτυάρια μέσα στα σπίτια…

Μια Δήμαρχος, απέναντι σε μία Περιφερειάρχη Αττικής, την κυρία Δούρου, που δήλωσε ότι η μελέτη για τα αντιπλημμυρικά έχει κολλήσει στο Δασαρχείο, καθώς η δασάρχης «δεν εντέλλεται από κανέναν»… Ευτυχώς ο Αλέξης Τσίπρας κατήγγειλε την γραφειοκρατία της Ευρώπης… Άρα να υποθέσω ότι ούτε η Ευρώπη «εντέλλεται»…

Μια Δήμαρχος, που έμοιαζε να γνωρίζει πού άξιζε να δώσει δυνάμεις κινήσεων και πού να μην ξοδέψει. Στις ανάσες του λόγου της κι ενώ ο δημοσιογράφος έδινε ρέστα στην ερώτηση, η γυναίκα με αυθόρμητες κινήσεις σωματοποιούσε την αγωνία της. Πότε πιάνοντας το κεφάλι της, όπως όταν λέμε «θα μου έρθει εγκεφαλικό» και πότε βάζοντας το χέρι στη μέση της, όπως όταν λέμε «δεν με κρατάνε πια τα πόδια μου».

Και όμως, αν και εκείνη βρισκόταν «ολόκληρη» στον τόπο του εγκλήματος και είχαμε ανάγκη τη δική της μαρτυρία ως πολύτιμη, πεταγόταν συνήθως από το στούντιο, η «εκπρόσωπος» Συριζάνθρωπος και είχε «πιο» λόγο, από το δικό της λόγο, για να πει παπαριές. Τίποτα πιο γελοίο από τον άνθρωπο που μιλάει την ώρα που πρέπει να σιωπά.

Θέλησα να διαβάζω το βιογραφικό της Δημάρχου. Γεννήθηκε στη Μάνδρα το 1960 και κατοικεί εκεί μέχρι σήμερα. Είναι φιλόλογος της Φιλοσοφικής Σχολής με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στη Γλωσσολογία και διδακτορικές σπουδές στη Φιλοσοφία. Δίδασκε επί 22 χρόνια στα σχολεία της περιοχής. Από το 2002 ως διευθύντρια του Γυμνασίου Μάνδρας. Από το 2011 ως διευθύντρια στο 20 Λύκειο Ελευσίνας. Ενώ το 2012-2013 αναφέρει, ότι διετέλεσε Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας. Φαντάζομαι, σε ένα τόσο «στρωτό» σε πορεία βιογραφικό, αναρωτιέστε δικαίως, τι δουλειά είχε στον ΟΛΠ; Σε τούτη τη χώρα πάντα επιλέγουμε ως αρμοδίους μη αρμοδίους…

Προχωρώ στην πολιτική της καριέρα που ξεκίνησε το 2006 όταν εκλέχτηκε δήμαρχος Μάνδρας με το ΠΑΣΟΚ και αναφέρεται ως πολιτικό τέκνο του Βενιζέλου. Το 2011 έχασε στις δημοτικές εκλογές οπότε διετέλεσε δημοτική σύμβουλος και επικεφαλής της αντιπολίτευσης. Επανεκλέχτηκε όμως δήμαρχος στις επαναληπτικές εκλογές τον Δεκέμβριο του 2014. Και το 2017 εκτοξεύτηκε η «αναγνωσιμότητά» της…


Η Δήμαρχος με την νιτσεράδα, τον εξαιρετικό λόγο και τις «χωμάτινες» αντιδράσεις, που λέει και ξαναλέει «τώρα τι κάνουμε». Στο επίκεντρό μας. Μέχρι να κοπάσουν οι φωνές και το ενδιαφέρον του κοινού. Και από κει και πέρα… Η Δήμαρχος, οι κάτοικοι… Και 21 νεκροί. Που θα ξεχαστούν όπως τόσοι και τόσοι… Από μια χώρα νεκροζώντανη. Εις το διηνεκές.   




























 protagon.gr

Άρχισε η εθελοντική παράδοση ακινήτων..!


της Νένας Μαλλιάρα

Ενώ λίγες ημέρες απομένουν για την έναρξη των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών στις 29 Νοεμβρίου, ξεκίνησαν πιλοτικά και αναμένεται να γενικευθούν στο προσεχές μέλλον από όλες τις τράπεζες, οι συναινετικές λύσεις μεταξύ τραπεζών – δανειοληπτών για περιπτώσεις δανείων που βρίσκονται ένα βήμα πριν από τον πλειστηριασμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η Eurobank ξεκίνησε πιλοτική συνεργασία με την ισπανική HipoGes προκειμένου να προωθήσει συναινετικές λύσεις οριστικής διευθέτησης οφειλών σε περιπτώσεις δανείων που έχουν καταγγελθεί, έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής και το επόμενο βήμα είναι να βγουν σε πλειστηριασμό.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρώτες ανταλλαγές ακινήτων έναντι δανείων, οι οποίες είναι αμοιβαία επωφελείς για τράπεζα και δανειολήπτη, με την πλευρά του δεύτερου να διασφαλίζει "κούρεμα" της οφειλής, κάτι που δεν θα εξασφάλιζε στην περίπτωση πλειστηριασμού.

Οι επιλογές που προσφέρονται μέσω συναινετικών λύσεων δίνουν στον οφειλέτη τη δυνατότητα είτε να πουλήσει το ακίνητο και με το τίμημα να αποπληρώσει το δάνειο (και να απομείνει ως οφειλή τυχόν διαφορά) είτε να παραδώσει το ακίνητό του σε συμφωνημένη τιμή στην τράπεζα και να του γίνει αντίστοιχη μείωση της οφειλής. Η δεύτερη επιλογή είναι και αυτή που θα εφαρμοστεί κυρίως και λειτουργεί ως εξής:

Έστω ότι ο δανειολήπτης χρωστάει δάνειο 150.000 ευρώ και το ακίνητό του αξίζει 100.000 ευρώ. Αντί η τράπεζα να το βγάλει σε πλειστηριασμό όπου μπορεί να "πιάσει" 80.000 ή 90.000 ευρώ, συμφωνεί με τον οφειλέτη να το αγοράσει η ίδια, μεταφέροντάς το στα βιβλία της και μειώνοντας αντίστοιχα την οφειλή του πελάτη. Το χρέος των 50.000 ευρώ που απομένει στο παράδειγμα, μπορεί ή να ξαναρυθμιστεί, ενδεχομένως με κάποιο άλλο ακίνητο ή να διαγραφεί.

Η εκ νέου ρύθμιση, δηλαδή στην πράξη η απαίτηση του υπολοίπου της οφειλής (εν προκειμένω 50.000 ευρώ) από την τράπεζα, θα γίνει στην περίπτωση που ο οφειλέτης έχει π.χ. ετήσιο εισόδημα που υπερκαλύπτει σημαντικά την οφειλή (π.χ. 100.000 ευρώ). Το συνηθέστερο, όμως, θα είναι η διαγραφή του υπολοίπου της οφειλής (στο παράδειγμα, τα 50.000 ευρώ), πράγμα που δεν θα μπορούσε να επιτύχει ο οφειλέτης στην περίπτωση πλειστηριασμού.

Σημειώνεται ότι οι καταγγελμένες απαιτήσεις στο σύνολο του τραπεζικού συστήματος, στο τέλος του 2016, ανέρχονταν σε 48 δισ. ευρώ, αποτελώντας το 45% του συνόλου των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων των τραπεζών.

Συνεπώς, η σημασία τους είναι καθοριστική στην προσπάθεια συνολικής διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων.

Ο δείκτης συνολικής κάλυψης των καταγγελμένων ανοιγμάτων των τραπεζών είναι υψηλότερος έναντι των άλλων κατηγοριών και ανέρχεται στο 104,7%. Ειδικότερα, οι τράπεζες έχουν διενεργήσει προβλέψεις ύψους 29 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 60,7% του δείκτη) για τις καταγγελμένες απαιτήσεις, ενώ υφίστανται και εξασφαλίσεις συνολικού ύψους 21 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 40% του δείκτη).

Σημειώνεται ότι η πρακτική της εθελοντικής παράδοσης ακινήτων από τους οφειλέτες καταγράφεται και στις αναφορές που έχουν υποβάλει οι τράπεζες στον SSM σχετικά με τη νέα στρατηγική που θα ακολουθήσουν για την ταχύτερη επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων μείωσης των "κόκκινων" δανείων.






























capital.gr



Αυτά είναι τα τελικά κριτήρια για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος


Με νομοτεχνικές βελτιώσεις που ενσωματώθηκαν στο νομοσχέδιο για το κοινωνικό μέρισμα ορίζονται τα τελικά κριτήρια για τη διανομή του.

Κάτι το οποίο ανακοίνωσε στην Ολομέλεια της Βουλής η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου.

Τα κριτήρια καταβολής του κοινωνικού μερίσματος είναι τα εξής:

1) Εισοδηματικά Κριτήρια

Το εισόδημα του νοικοκυριού δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 9.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος.

Για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη δεν πρέπει να ξεπερνά τα 13.500 ευρώ

Για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο τα 15.750 ευρώ,

Για νοικοκυριά με τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και δύο ανήλικα το ποσό δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 18.000 ευρώ,

Για νοικοκυριά με τρία ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο τέκνο ή δύο ενήλικα μέλη με τρία ανήλια τέκνα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 20.250 ευρώ

Για τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα με τέσσερα ανήλικα τέκνα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 22.550 ευρώ

Για πέντε ή περισσότερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη με έξι ή περισσότερα ανήλικα τέκνα το ποσό δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 27.000 ευρώ.

2) α. Ακίνητη περιουσία:

Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ. με τις διατάξεις του ν. 4223/2013 και προκύπτει από την τελευταία εκδοθείσα μέχρι 31.10.2017 πράξη προσδιορισμού φόρου δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως του ποσού των 180.000 ευρώ.

β. Κινητή περιουσία:

Το συνολικό ύψος των καταθέσεων όλων των μελών του νοικοκυριού σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.τ.λ, όπως προκύπτουν από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 9.000 ευρώ για τα νοικοκυριά με ένα μέλος, πολλαπλασιαζόμενο για κάθε προστιθέμενο μέλος, κατά τον τρόπο που θα προσδιοριστεί με την ΚΥΑ της παρ. 4. Το συνολικό ποσό από τόκους καταθέσεων των μελών του νοικοκυριού σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, όπως έχουν δηλωθεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) του φορολογικού έτους 2016, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τον κατωτέρω μαθηματικό τύπο:

Εξαιρούνται από τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος νοικοκυριά, τα μέλη των οποίων, βάσει της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος:

- εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελείας,

- δηλώνουν δαπάνες για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής,

- δηλώνουν δαπάνες για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία,

- δηλώνουν δαπάνες για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό, όπως αυτές προσδιορίζονται στους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου Ε1.

Κριτήριο διαμονής

Ο δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος πρέπει να διαμένει νόμιμα και μόνιμα στην ελληνική επικράτεια για τα τελευταία πέντε έτη, όπως αυτό προκύπτει από την υποβολή φορολογικών δηλώσεων κατά την τελευταία πενταετία.

Άλλα κριτήρια

- Ο δικαιούχος οφείλει να είναι ασφαλισμένος τουλάχιστον μια φορά σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης και για χρόνο ασφάλισης μεγαλύτερο του ενός μηνός μέχρι και 31/10/2017, όπως αυτό προκύπτει από το μητρώο Άμεσα Ασφαλισμένων και Συνταξιούχων του ΕΦΚΑ.

- Ο δικαιούχος και όλα τα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού πρέπει να έχουν υποβάλει δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016, εφόσον έχουν υποχρέωση.















 enikonomia.gr

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Ακούστε τη Δούρου και βγαλτε το σκασμό


«Τίμησα τη στολή που φοράω. Δεν έκανα τίποτε παραπάνω. Και θα το ξαναέκανα». Αυτά ήταν τα λόγια ενός από τους διασώστες που με πραγματικό κίνδυνο της ζωής του έσωσε ανθρώπους που πνίγονταν στα νερά του χειμάρρου μέσα στη Μάνδρα. Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός στρογγυλοκαθόταν στο μέγαρο και η περιφερειάρχης Αττικής κατάγγελνε όλα αυτά που υποτίθεται ότι θα άλλαζε! Και με το δίκιο της!

Η κ. Δούρου δεν είχε άδικο σε τίποτε από όσα καταμαρτύρησε σαν κακοδαιμονίες που εμποδίζουν τη χώρα να φύγει από τον Τρίτο κόσμο.

Σε μια έκρηξη οργής εναντίον εκείνων που την κατηγορούν για το θάνατο και την καταστροφή είπε, στεντορεία τη φωνή, ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτε αν δεν αλλάξει το πολυδαίδαλο της δημόσιας διοίκησης. Ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτε όσο επικρατούν οι μέχρι σήμερα νοοτροπίες της. Ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτε όσο δεν γίνονται βαθιές ανατρεπτικές τομές. Έφτασε στο σημείο να πει ότι, επιτέλους, πρέπει να κατεδαφιστούν και αυθαίρετα!

Αν την άκουγε κάποιος ξένος θα νόμιζε ότι μιλάει ένας πολιτικός της αντιπολίτευσης και μάλιστα της πιο σκληρής. Αλλά, φεύ, μιλούσε η Περιφερειάρχης, που είναι η καθ ύλην αρμόδια για τα έργα της περιφέρειας, που από την απουσία τους έγινε η καταστροφή και οι θάνατοι.

Μιλούσε η περιφερειάρχης σαν να ήταν ακόμα στην αντιπολίτευση του 2014 και να κατακεραύνωνε την κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου. Μιλούσε η περιφερειάρχης, που δεν έχει συνειδητοποιήσει αυτό που ένας διασώστης είπε απλά: Τίμησε τη στολή που φορούσε. Η κ. Δούρου, δυστυχώς, δεν την τίμησε.

Και δεν την τίμησε όχι μόνο επειδή έχει αφήσει το φάκελο των αντιπλημμυρικών του Θριάσιου να σέρνεται από τον Ιανουάριο του 2016 που ολοκληρώθηκε, όχι μόνο επειδή δεν αντέδρασε καθόλου στη νομιμοποίηση τουλάχιστον 400.000 αυθαίρετων κάθε μορφής επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όχι μόνο επειδή έχει μοιράσει ένα σκασμό εκατομμύρια σε συλλόγους και οργανισμούς επιρροής ψήφων από τα 320 εκατομμύρια που της άφησε στο ταμείο ο προηγούμενος κ. Σγούρος, αλλά γιατί αμέσως μετά την καταστροφή στη Μάνδρα έκανε τρείς κινήσεις επιεικώς απαράδεκτες:

Φοβισμένη και ξέροντας προφανώς το μέγεθος της ευθύνης της έσπευσε στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να καταθέσει αίτηση για έρευνα, θέλοντας σαφώς να προλάβει την παρέμβαση της εισαγγελικής αρχής για το θέμα. Κι αυτό μαρτυράει πόσο το ένστικτο της αυτοπροστασίας της είναι πολλαπλάσιο του συναισθήματος του καθήκοντος και της αυτοθυσίας που έχει ο ηρωικός διασώστης στη Μάνδρα.

Φοβισμένη, επίσης, και παραπονούμενη επειδή η δασκάλα μάλωσε εκείνην και όχι τον Γιαννάκη, εγκάλεσε τα Μέσα Ενημέρωσης που είχαν ρίξει τα φώτα της δημοσιότητας στους νεκρούς της δικής της περιφέρειας και όχι στις ζημιές από τις πλημμύρες της Πιερίας!!

Και φοβισμένη μήπως τσαλακωθεί η εικόνα της, έτσι όπως τη φαντάζεται η ίδια, αλλά και όλη η συριζέϊκη νοοτροπία, δεν έστερξε να πάει μέσα στη Μάντρα, όπως θα πήγαινε για να φλομώσει τους κατοίκους της αν ήτανε σε προεκλογική περίοδο. Τώρα έτρεμε πιθανώς το φυλοκάρδι της μήπως και τη γιουχάρουν οι συγγενείς των πεθαμένων και οι κατεστραμμένοι. Αυτό υπερίσχυσε του καθήκοντος και της αυτοθυσίας. Και πέρασε «απ' έξω», μαζί με τον άλλον ανευθυνοϋπεύθυνο, τον εξ ίσου φοβισμένο πρωθυπουργό.

Αλλά, είχε δίκιο όταν κατάγγελνε τη δημόσια διοίκηση, τις αγκυλώσεις και τη γραφειοκρατία της, και ζητούσε ξερίζωμα νοοτροπιών και αυθαιρεσιών.

Μόνο που δεν μας είπε πώς θα γίνει αυτό από μια κυβέρνηση που από την πρώτη μέρα, δια στόματος υπουργού Νίκου Βούτση, έσπευσε να καθησυχάσει την δημοσιοϋπαλληλία ότι δεν έχει να ανησυχεί για τίποτε αφού θα είναι αρρωγός της η κυβέρνηση. Αντί να της τρίξει τα δόντια να στρωθεί στην πραγματική δουλειά σε όφελος των πολιτών και όχι της αφεντιάς της.


Δεν μας είπε πώς θα υποχρεώσει οποιοσδήποτε οποιονδήποτε δημόσιο υπάλληλο να δουλέψει πραγματικά - όπως ζήτησe - όταν δεν υπάρχει ποινή, δεν υπάρχει επίπτωση, εναντίον του λουφαδόρου και του ανεπαρκούς, που λειτουργούν σαν πρότυπα και για άλλους. Πώς θα εφαρμόσει μια οποιαδήποτε πολιτική ένας διευθυντής, ένας προϊστάμενος, ένας γραμματέας και υπουργός όταν δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος να επιβάλει την πολιτική στους υπαλλήλους; Μήπως ζούμε σε καμιά ονειρική αναρχική κοινωνία του μέλλοντος, όπου όλοι έχουν συνείδηση του καθήκοντος προσφοράς απέναντι στο κοινωνικό σύνολο από αυτοσυνειδησία και δεν το ξέρουμε;

Δεν μας είπε πώς θα εφαρμοστούν οι αποφάσεις της διοίκησης που ζήτησε, όταν οι ίδιοι οι πολιτικοί προϊστάμενοι, είτε δημόσιοι είτε δημοτικοί, έχουν φτιάξει ένα τόσο πολυδαίδαλο σύστημα με έναν διπλό στόχο: Να μην μπορούν να ανιχνευτούν ευθύνες και να ταϊζονται εργολαβικά και προμηθευτικά παράσιτα από όλες τις δημόσιες δουλειές, διαιωνίζοντας το πολιτικό σύστημα.

Δεν μας είπε πώς θα συντονιστούν τα υπουργεία μεταξύ τους, πώς θα εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο, πώς θα γίνει η ουσιαστική αποκέντρωση που ζήτησε, όταν δεν υπάρχει συντονιστής, δεν υπάρχει απόφαση για σύγκρουση με τα συμφέροντα που γι αυτά έχει γίνει το θεσμικό πλαίσιο, ενώ η κυβέρνηση θέλει να ελέγχει κάθε Αρχή συγκεντρωτικά;

Δεν μας είπε τελικά, πώς θα χτιστεί κράτος για τους πολίτες στη θέση του διαφθορείου που υπήρχε από πάντα αν δεν συγκρουόταν η κυβέρνηση με το διαφθορείο και τα συμφέροντά του, όπως υποσχόταν ότι θα κάνει πριν από τις εκλογές του 2015. Πώς θα γινόταν αυτό αφού κυβέρνηση και Περιφέρεια ενστερνίστηκαν τελικά το διαφθορείο και το ταϊζουν κι όλας;

Η κ. Δούρου έχει δίκιο για όλες τις παθογένειες που ανέφερε και για όλες τις αλλαγές που ζήτησε. Τις ζει άλλωστε από μέσα. Δεν την έχουμε ακούσει να επαναστατεί, όπως προχτές! Ποτέ δεν είναι αργά. Δεν έχει παρά να ενταχθεί σε ένα άλλο κόμμα που να τις ευαγγελίζεται αυτές τις αλλαγές και να αφοσιωθεί στην εφαρμογή τους. Αφού παραιτηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και τη θέση της.

Γιατί, ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως είπε κι ένας φίλος, είναι σαν τον συνοδηγό που λέει συνέχεια στον οδηγό τι πρέπει να κάνει. Κι όταν ο οδηγός του δίνει στο τέλος το τιμόνι, εκείνος αποδεικνύεται ότι δεν έχει καν δίπλωμα οδήγησης!

Και είναι και κάτι ακόμα: Ένα κακομαθημένο ανήλικο που έχει μάθει να κάνει κριτική σε όλους χωρίς να ανέχεται κριτική από κανέναν. Αντιθέτως, όπως και κάθε κακομαθημένο ανήλικο, έχει απαίτηση να μη δέχεται κριτική. Και κάθε τέτοια κριτική του είναι δυσβάσταχτη , όπως συμβαίνει σε όλα τα κακομαθημένα ανήλικα και σε όλες τις μορφές θρησκοληψίας.

Η φαντασία δεν μπορεί να συλλάβει τι θα γινόταν αν όλα όσα έγιναν στο Θριάσιο  είχαν συμβεί με οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα είχε ξεσηκώσει το λαό να λιντσάρει τους υπεύθυνους, θα έφερνε τα θύματα στο Σύνταγμα σε λαϊκό προσκύνημα και σύμβολα εξέγερσης, θα είχε ξεσαλώσει χωρίς να σεβαστεί ούτε θύματα ούτε καταστροφές. Θεομηνία θα ήταν η κυβέρνηση, όχι οι βροχές. Οι μηνύσεις θα έπεφταν βροχή κατά παντός υπευθύνου. Δεν θα υπήρχε δικιολογία και έλεος για κανέναν. Θα καίγονταν οι μεγάλες πόλεις.

Τώρα, αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι ζητάνε κατανόηση και επιείκεια από τον ίδιο λαό, που τον έπνιξαν με την ανευθυνότητά τους. Και έχουν το θράσος να εξανίστανται για την κριτική και την κατακραυγή αντί να κάνουν το μόνο πράγμα που πρέπει για να τιμήσουν την κυβερνητική στολή που φοράνε: Να βγάλουν το σκασμό. Και να ξεκουμπιστούν. Γιατί αυτοί δεν έχουν διάθεση να γκρεμίσουν αυτό το δημοσιοϋπαλληλικό τέρας, φτιάχνοντας διοίκηση για τους πολίτες. Όπως ζητάει η κ. Δούρου… Αυτοί είναι το ίδιο το τέρας. Χωρίς στολή για να τιμήσουν.


Γ. Παπαδόπουλος – Τετράδης  




















liberal.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *