Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018

Το Facebook διαγράφει λογαριασμούς υπό την καθοδήγηση ΗΠΑ και Ισραήλ


του Glenn Greenwald για το The Intercept

Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους γράψαμε ότι εκπρόσωποι του Facebook συναντήθηκαν με την ισραηλινή κυβέρνηση για να καθορίσουν ποιοι λογαριασμοί του Facebook που ανήκουν σε παλαιστίνιους πρέπει να διαγραφούν, με την αιτιολογία ότι αποτελούσαν «πρόκληση». Οι συναντήσεις αυτές ζητήθηκαν από μια από τις πιο εξτρεμίστριες και αυταρχικές Ισραηλινές αξιωματούχους, την υπουργό Δικαιοσύνης του Ισραήλ, Αγιελέτ Σάκεντ, στις οποίες είχε και ηγετική θέση. Η συναντήσεις έγιναν αφού το Ισραήλ απείλησε το Facebook ότι αν δεν συμμορφωθεί εκουσίως με τις προσταγές του Ισραήλ σχετικά με τις διαγραφές, θα προχωρήσει στη θέσπιση νόμων που θα απαιτούσαν από το Facebook να τις κάνει, για να μην δεχθεί βαριά πρόστιμα ή ακόμα και για να μην μπλοκαριστεί στη χώρα.

Τα αποτελέσματα που προβλέψαμε ότι θα έχουν οι συναντήσεις αυτές, τώρα είναι ξεκάθαρα και καλά τεκμηριωμένα. Από τότε, το Facebook έχει τη μανία να λογοκρίνει τους παλαιστίνιους ακτιβιστές που διαμαρτύρονται για την παράνομη ισραηλινή κατοχή που υπάρχει εδώ και δεκαετίες και η οποία κατευθύνεται και ορίζεται από ισραηλινούς αξιωματούχους. Πράγματι, ισραηλινοί αξιωματούχοι καυχιούνται δημόσια για το πόσο υπάκουο είναι το Facebook όταν πρόκειται για ισραηλινές διαταγές για λογοκρισία:

Λίγο μετά την είδηση που ξέσπασε νωρίτερα αυτόν το μήνα σχετικά με τη συμφωνία μεταξύ της ισραηλινής κυβέρνησης και του Facebook, η ισραηλινή υπουργός Δικαιοσύνης Αγιαλέτ Σάκεντ είπε ότι το Τελ Αβίβ είχε υποβάλει 158 αιτήματα στον κολοσσό των κοινωνικών μέσων δικτύωσης τους τελευταίους τέσσερις μήνες, ζητώντας του να αφαιρέσει περιεχόμενο που θεωρούσε «πρόκληση». Είπε ότι το Facebook είχε ικανοποιήσει το 95% των αιτημάτων.

Έχει δίκιο. Είναι δύσκολο να υπερβάλει κανείς για την υποταγή στις επιταγές του Ισραήλ: Όπως το έθεσαν οι New York Times τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, «οι ισραηλινές υπηρεσίας ασφάλειας παρακολουθούν το Facebook και στέλνουν τις δημοσιεύσεις που θεωρούν πρόκληση. Το Facebook έχει ανταποκριθεί με την αφαίρεση των περισσότερων από αυτές».

Αυτό που κάνει σημαντική την εν λόγω λογοκρισία είναι ότι «το 96% των παλαιστινίων δήλωσε ότι η κύρια χρήση του Facebook ήταν για να παρακολουθούν τα νέα». Αυτό σημαίνει ότι οι ισραηλινοί αξιωματούχοι έχουν σχεδόν απεριόριστο έλεγχο σε ένα βασικό φόρουμ επικοινωνίας των παλαιστινίων.

Τις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά τις συναντήσεις Facebook-Ισραήλ, ο  Independent  ανέφερε ότι «το συλλογικό παλαιστινιακό κέντρο πληροφοριών ακτιβιστών ανέφερε ότι τουλάχιστον δέκα από τους λογαριασμούς των διαχειριστών τους για τις αραβικές και αγγλικές σελίδες του Facebook- που ακολουθούνται από περισσότερα από 2 εκατομμύρια άτομα- έχουν κλείσει προσωρινά, επτά από αυτούς για πάντα, γεγονός που λένε ότι είναι αποτέλεσμα των νέων μέτρων που θεσπίστηκαν μετά τη συνάντηση του Facebook με το Ισραήλ». Τον περασμένο Μάρτιο, το Facebook έκλεισε με σύντομες διαδικασίες τη σελίδα στο Facebook του πολιτικού κόμματος Fatah, που είχε εκατομμύρια ακολούθους «εξαιτίας μιας παλιάς φωτογραφίας που δημοσιεύτηκε κι απεικόνιζε τον πρώην ηγέτη Γιάσερ Αραφάτ που κρατούσε ένα τουφέκι».

Μια έκθεση του 2016 του Παλαιστινιακού Κέντρου για την Ανάπτυξη και την Ελευθερία του Τύπου αναφέρει λεπτομερώς πόσο εκτεταμένη ήταν η λογοκρισία του Facebook:

Σελίδες και προσωπικοί λογαριασμοί που φιλτραρίστηκαν και μπλοκαρίστηκαν: το Δίκτυο για τον Παλαιστινιακό Διάλογο (PALDF.net), το Gaza now, το Jerusalem News Network, το πρακτορείο Shihab, το Radio Bethlehem 2000, το Orient Radio Network, το Mesh Heck, το Ramallah news, ο δημοσιογράφος Χουζαΐφα Ζαμούς από το Abu Dis, ο ακτιβιστής Κιουσάμ Μπεντιέρ, ο ακτιβιστής Μοχάμεντ Γκάναμ, ο δημοσιογράφος Καμέλ Ζμπέιλ, όλοι οι διαχειριστές των σελίδων του Al Quds και του πρακτορείου Shihab, ο ακτιβιστής Αμπντέλ-Κιαντέρ αλ-Τίτι, οι νεαροί ακτιβιστές Χουσεΐν Σατζά, Ραμάχ Μουμπαράκ (ο λογαριασμός τους ενεργοποιήθηκε ξανά), Αχμέντ Αμπντέλ Αάλ (ο λογαριασμός του ενεργοποιήθηκε), ο Μοχάμαντ Ζα’Ανίν (ακόμα διαγραμμένος), ο Αμέρ Αμπί Αράφα (ακόμα διαγραμμένος), ο Αμπντουλράχμαν αλ-Καχλούτ (ακόμα διαγραμμένος).

Περιττό να πούμε ότι οι Ισραηλινοί έχουν ουσιαστικά πλήρη ελευθερία να δημοσιεύσουν ό,τι θέλουν για τους Παλαιστίνιους. Τα καλέσματα Ισραηλινών για δολοφονία Παλαιστινίων είναισυνηθισμένα στο Facebook και σε μεγάλο βαθμό οι καλούντες παραμένουν ανενόχλητοι.





Όπως ανέφερε το Al Jazeeraπέρυσι, «Η προκλητική ομιλία που δημοσιεύτηκε στην εβραϊκή γλώσσα… έχει προσελκύσει πολύ λιγότερη προσοχή από τις ισραηλινές αρχές και το Facebook». Μία μελέτη διαπίστωσε ότι «122.000 χρήστες καλούσαν άμεσα για βία με λέξεις όπως “δολοφονήστε”, “σκοτώστε” ή “κάψτε”. Οι άραβες ήταν οι νούμερο 1 αποδέκτες σχολίων μίσους». Ωστόσο, φαίνεται ότι το Facebook δεν κάνει κάποια προσπάθεια για να λογοκρίνει κάτι τέτοιο.

Αν και κάποια από τα πιο προκλητικά και ρητά καλέσματα για δολοφονία απομακρύνονται μερικές φορές, το Facebook συνεχίζει να επιτρέπει τα πιο εξτρεμιστικά καλέσματα που καλούν τον κόσμο κατά των Παλαιστινίων. Πράγματι, ο ηγέτης του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, έχει χρησιμοποιήσει αρκετές φορές τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημοσιεύσει πράγματα που είναι σαφώς υποκίνηση σε βία κατά των Παλαιστινίων γενικά. Σε αντίθεση με την ενεργή καταστολή των Παλαιστινίων από το Facebook, η ιδέα ότι το Facebook θα χρησιμοποιήσει τη λογοκρισία του ενάντια στον Νετανιάχου ή άλλους εξέχοντες Ισραηλινούς που ζητούν βία και υποκινούν επιθέσεις είναι αδιανόητη. Πράγματι, όπως το έθεσε συνοπτικά το Al Jazeera, «το Facebook δεν συναντήθηκε με παλαιστίνιους ηγέτες για να συζητήσουν σχετικά με το πρόβλημά τους».

Το Facebook φαίνεται τώρα παραδέχεται ξεκάθαρα ότι προτίθεται επίσης να ακολουθήσει τις διαταγές περί λογοκρισίας της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία διέγραψε τουςλογαριασμούς του Facebook και του Instagram του Ραμζάν Καντίροφ, του καταπιεστικού, βίαιου και αυταρχικού ηγέτη της Τσετσενικής Δημοκρατίας, ο οποίος είχε συνολικά 4 εκατομμύρια ακόλουθους σε αυτούς τους λογαριασμούς. Για να το θέσω πιο ευγενικά, ο Καντίροφ- ο οποίος έχει την πλήρη ελευθερία να κυβερνήσει την επαρχία με αντάλλαγμα την απόλυτη πίστη στη Μόσχα- είναι το αντίθετο ενός συμπαθητικού προσώπου: Έχει κατηγορηθεί με συγκεκριμένα στοιχεία για ένα μεγάλο πλήθος τρομερών παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, από τη φυλάκιση και τα βασανιστήρια ΛΟΑΤ ατόμων μέχρι την απαγωγή και τη θανάτωση των αντιφρονούντων.

Αλλά τίποτα από αυτά δεν μειώνει το πόσο ανησυχητικό και επικίνδυνο είναι το σκεπτικό του Facebook για τη διαγραφή των λογαριασμών του. Ένας εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε στους New York Times ότι η εταιρεία διέγραψε αυτούς τους λογαριασμούς όχι επειδή ο Καντίροφ είναι μαζικός δολοφόνος και τύραννος, αλλά ότι «οι λογαριασμοί του κ. Καντίροφ απενεργοποιήθηκαν επειδή είχε μόλις προστεθεί σε κατάλογο κυρώσεων των ΗΠΑ και ότι η εταιρεία ήταν νομικά υποχρεωμένη να λάβει δράση».

Όπως σημειώνουν οι Times, αυτή η λογική φαίνεται αμφίβολη ή τουλάχιστον ασυνεπώς εφαρμοσμένη: Άλλοι που βρίσκονται στον ίδιο κατάλογο κυρώσεων, όπως ο πρόεδρος της Βενεζουέλας, Νίκολας Μανδούρο, παραμένουν ενεργοί τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram. Αλλά σκεφτείτε τους απίστευτα απειλητικούς υπαινιγμούς των ισχυρισμών του Facebook.

Το νόημα είναι προφανές: ότι η αμερικανική κυβέρνηση – δηλαδή αυτήν τη στιγμή η κυβέρνηση του Τραμπ – έχει τη μονομερή και ανεξέλεγκτη εξουσία να εξαναγκάσει τη διαγραφή από το Facebook και το Instagram όσων αυτή θέλει, με την απλή συμπερίληψή τους σε έναν κατάλογο κυρώσεων. Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι αυτό είναι ένα καλό αποτέλεσμα; Εμπιστεύεται κανείς την κυβέρνηση του Τραμπ- ή οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση- για να είναι αυτή που θα αναγκάσει τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να διαγράψουν και να εμποδίσουν οποιονδήποτε θέλει αυτή να φιμώσει; Όπως δήλωσε η Τζένιφερ Γκράνικ της Αμερικάνικης Ένωσης για τις Πολιτικές (ACLU) στους Times:

Δεν είναι ένας νόμος που φαίνεται να είναι γραμμένος ή σχεδιασμένος για να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερες καταστάσεις όπου είναι νόμιμη ή σκόπιμη η καταστολή της ελευθερίας του λόγου. … Αυτός ο νόμος για τις κυρώσεις χρησιμοποιείται για την καταστολή της ελευθερίας του λόγου χωρίς να υπολογίζει τις αξίες της ελεύθερης έκφρασης και των ιδιαίτερων κινδύνων της παρεμπόδισης του λόγου, σε σύγκριση με το μπλοκάρισμα του εμπορίου ή των επενδύσεων, όπως είναι σχεδιασμένες να κάνουν αυτές οι κυρώσεις. Αυτό είναι πραγματικά προβληματικό.

Μήπως η πολιτική του Facebook να μπλοκάρει τους ανθρώπους στην πλατφόρμα του επειδή τους έχουν επιβληθεί κυρώσεις ισχύει για όλες τις κυβερνήσεις; Προφανώς όχι. Είναι αυτονόητο ότι αν, για παράδειγμα, το Ιράν αποφάσιζε να επιβάλει κυρώσεις στον Τσακ Σάμερ επειδή υποστήριξε την πολιτική του Τραμπ σχετικά με την αναγνώριση της Ιερουσαλήμ ως ισραηλινή πρωτεύουσα, το Facebook δεν θα διέγραφε ποτέ τους λογαριασμούς του ηγέτη του Δημοκρατικού Κόμματος που έχει τη μειοψηφία στη Γερουσία- όπως ακριβώς δεν θα διαγράψει ποτέ το Facebook τους λογαριασμούς ισραηλινών αξιωματούχων που υποκινούν τη βία κατά των παλαιστινίων ή αυτών που τους έχουν επιβληθεί κυρώσεις από Παλαιστινίους αξιωματούχους. Μόλις τον περασμένο μήνα, η Ρωσία ανακοίνωσε ότι επιβάλει κυρώσεις εναντίον διαφόρων καναδών αξιωματούχωνκαι ανώτερων στελεχών ως αντίποινα, αλλά είναι περιττό να πούμε ότι το Facebook δεν έλαβε μέτρα για να τα λογοκρίνει ή να μπλοκάρει τους λογαριασμούς τους.

Ομοίως, θα τολμούσε ποτέ το Facebook να λογοκρίνει αμερικανούς πολιτικούς ή δημοσιογράφους που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να  καλέσουν για βία κατά των εχθρών της Αμερικής; Το ερώτημα είναι ρητορικό.



Όπως ισχύει πάντα για τη λογοκρισία, υπάρχει μία και μόνο μία αρχή που τα κατευθύνει όλα: η δύναμη. Το Facebook θα υποταχθεί και θα υπακούσει στις απαιτήσεις για λογοκρισία από κυβερνήσεις και αξιωματούχους που πραγματικά μπορούν να το εξουσιάζουν, αγνοώντας όσους δεν μπορούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι δηλωμένοι εχθροί των ΗΠΑ και των ισραηλινών κυβερνήσεων είναι ευάλωτοι στα μέτρα λογοκρισίας από το Facebook, ενώ οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ και του Ισραήλ (και οι πιο τυραννικοί και καταπιεστικοί σύμμαχοί τους) δεν είναι:





Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι οι ίδιοι σοβαροί κίνδυνοι της κρατικής λογοκρισίας βρίσκονται τουλάχιστον τόσο όσοκαι στους ισχυρισμούς των γιγάντων της Silicon Valley για την πιο ενεργή λογοκρισία στον «κακό λόγο». Οι εκκλήσεις για κρατική λογοκρισία μπορεί συχνά να είναι καλοπροαίρετες- η επιθυμία προστασίας των περιθωριοποιημένων ομάδων από την καταστροφική «ρητορική μίσους»- αλλά, προφανώς, πολύ πιο συχνά χρησιμοποιούνται ενάντια σε περιθωριοποιημένες ομάδες: για να τις λογοκρίνουν αντί να τις προστατεύουν. Χρειάζεται απλώς να δούμε το πώς χρησιμοποιούνται οι νόμοι για την ρητορική μίσους στην Ευρώπη ή στις πανεπιστημιουπόλεις των ΗΠΑ για να διαπιστώσουμε ότι τα θύματα της λογοκρισίας είναι συχνά οι επικριτές των ευρωπαϊκών πολέμων ή ακτιβιστές κατά της ισραηλινής κατοχής ή υποστηρικτές τωνδικαιωμάτων των μειονοτήτων.





Μπορεί κανείς να δημιουργήσει έναν φανταστικό κόσμο στο μυαλό του, αν το επιθυμεί, στον οποίο τα στελέχη της Silicon Valley χρησιμοποιούν τη δύναμή τους για να προστατεύσουν τους περιθωριοποιημένους λαούς σε όλο τον κόσμο, λογοκρίνοντας εκείνους που θέλουν να τους βλάψουν. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, αυτό δεν είναι παρά ένα όνειρο θερινής νυκτός. Όπως ακριβώς οι κυβερνήσεις, έτσι και αυτές οι εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν τη λογοκρισία τους για να εξυπηρετήσουν, όχι να υπονομεύσουν, τα πιο ισχυρά τμήματα του κόσμου.



Ακριβώς όπως θα μπορούσε κάποιος να επιδοκιμάσει τη λογοκρισία εναντίον κάποιου που αντιπαθεί χωρίς να σκεφτεί τις μακροπρόθεσμες συνέπειες επικυρώνοντας τέτοιες αξίες, μπορεί επίσης να επιδοκιμάσει την εξαφάνιση από το Facebook και το Instagram ενός τσετσενικού τέρατος. Αλλά το Facebook σας λέει ρητά ότι ο λόγος που ενεργεί έτσι είναι γιατί υπακούει στα διατάγματα της κυβέρνησης των ΗΠΑ σχετικά με το ποιος πρέπει να αποφεύγεται.

Είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι η ιδανική άποψη κάποιου για το Διαδίκτυο συνεπάγεται την ανάθεση της εξουσίας στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, την ισραηλινή κυβέρνηση και άλλες παγκόσμιες δυνάμεις για να αποφασίσουν αυτές το ποιος μπορεί να ακουστεί σε αυτό και ποιος πρέπει να κατασταλεί. Όμως αυτό ακριβώς συμβαίνει όλο και περισσότερο, στο πλαίσιο της παράκλησής μας προς τις εταιρείες διαδικτύου για να μας προστατεύσουν.























Thepressproject        

Κάνει πίσω η κυβέρνηση για τη διαμεσολάβηση μετά τις αντιδράσεις των δικηγόρων


Σε αλλαγές στο σχέδιο νόμου για τη διαμεσολάβηση, το οποίο αποτελεί κομμάτι του πολυνομοσχεδίου, προχωρά το υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά τη συνάντηση που είχε ο Σταύρος Κοντονής με αντιπροσωπεία της ολομέλειας των δικηγορικών συλλόγων της χώρας.

Οι δικηγόροι είχαν προ ημερών εκφράσει τις αντιρρήσεις τους επί του σχεδίου νόμου, ζητώντας μάλιστα την απόσυρσή του, ενώ στο ίδιο πνεύμα κινείται και η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελεων, η οποία χθες ανακοίνωσε ότι δεν θα γίνει καμία συνεδρίαση, ποινική ή αστική, την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Μετά τη χθεσινή συνάντηση με τους δικηγόρους πάντως, ακολούθησαν αλλαγές σε σχέση με τη μείωση του κόστους της διαδικασίας, ενώ έγιναν και νομοτεχνικές βελτιώσεις, που αφορούν:

Τη μείωση αμοιβής του διαμεσολαβητή από τα 250 στα 170 ευρώ.
Τον ορισμό τόπου δικαστηρίου κατάθεσης πρακτικού διαμεσολάβησης του αρμόδιου της διαφοράς κατά ΚΠολΔ.

Την επιλογή του τόπου διαμεσολάβησης από την ΚΕΔ όταν δεν υπάρχει συμφωνία ως προς το πρόσωπο του διαμεσολαβητή από τα μέρη.
Την εξαίρεση της κύριας παρέμβασης από την υποχρεωτικότητα.
Τη ρητή καταγραφή των τρόπων κλήτευσης σε διαμεσολάβηση.

Την εξαίρεση από την υποχρεωτικότητα διαφορών όταν το ένα μέρος είναι το Δημόσιο, ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ.

Την εξαίρεση υποχρεωτικότητας για όσους πολίτες πληρούν τα κριτήρια υπαγωγής στη νομική αρωγή / legal aid.

Τη δυνατότητα ίδρυσης εταιρειών διαμεσολαβητών αποκλειστικά και μόνο ως προσωπικές.

Την ένταξη στον κανόνα υποχρεωτικότητας και των απαιτήσεων δανειστών που είναι εξοπλισμένες με εμπράγματη ασφάλεια ή ειδικό προνόμιο.
Τη μεταφορά εσόδων από ποινές στο ΤΑΧΔΙΚ και όχι γενικά στο Δημόσιο.
Σε πρότερο στάδιο, από πλευράς υπουργείου Δικαιοσύνης είχε ήδη αφαιρεθεί η πρόβλεψη υποχρεωτικότητας στις εργατικές διαφορές και είχε μειωθεί κατά πολύ το ύψος της προβλεπόμενης χρηματικής ποινής για την περίπτωση μη προσέλευσης στη διαδικασία της διαμεσολάβησης.






































iefimerida.gr        

Πώς παραγράφηκαν η «λίστα Λανγκάρντ» και δύο ακόμη «λίστες» μεγαλοκαταθετών της Ελβετίας και του εσωτερικού..!


Ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες του Δημοσίου να εισπράξει σημαντικού ύψους έσοδα από μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής πλουσίων χάρη στις 2 αποφάσεις που εξέδωσε το 2017 το Συμβούλιο της Επικρατείας για την παραγραφή των φορολογικών υποθέσεων, σε 3 γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και στις ενέργειες της Α.Α.Δ.Ε. που έσπευσε άρον άρον, με αποφάσεις και εγκυκλίους της, να κάνει δεκτές στο σύνολό τους όλες αυτές τις αποφάσεις και τις γνωμοδοτήσεις.


Χιλιάδες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος των ετών 2006-2011 που αφορούν οικονομικά ισχυρούς φορολογούμενους, περιλαμβάνονται στις γνωστές λίστες υπόπτων για φοροδιαφυγή μεγάλης έκτασης και εκκρεμούν ακόμη για έλεγχο στα Ελεγκτικά Κέντρα και τις Δ.Ο.Υ. θεωρούνται πλέον οριστικά παραγεγραμμένες και το Δημόσιο δεν έχει πια κανένα δικαίωμα να τις ελέγξει. Χιλιάδες άλλες τέτοιες υποθέσεις της περιόδου 2006-2011 στις οποίες οι έλεγχοι ολοκληρώθηκαν αναμένεται να χαθούν οριστικά για το Δημόσιο!

Συνολικά, το ύψος των ήδη βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων που αναμένεται να διαγραφούν εκτιμάται ότι υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ, ενώ σε περισσότερα από 2 δισ. ευρώ εκτιμώνται τα έσοδα που δεν πρόκειται ποτέ να βεβαιωθούν στο μέλλον και χάνονται οριστικά εξαιτίας της ματαίωσης χιλιάδων άλλων φορολογικών ελέγχων.

Ταυτόχρονα, οι εμπλεκόμενοι σε πολλές από τις παραπάνω υποθέσεις, εφόσον έχουν διαπράξει ποινικά κολάσιμα αδικήματα φοροδιαφυγής γλιτώνουν οριστικά από το ενδεχόμενο να υποστούν ποινικές κυρώσεις για τα αδικήματα αυτά δεδομένου ότι η παραγραφή των υποθέσεών τους δεν επιτρέπει καν στις αρμόδιες φορολογικές αρχές να υποβάλουν μηνυτήριες αναφορές προκειμένου να ξεκινήσουν οι εναντίον τους ποινικές διώξεις.

Στις εξελίξεις αυτές οδήγησαν οι εκδοθείσες κατά τη διάρκεια του 2017 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για την παραγραφή των φορολογικών υποθέσεων καθώς και τρεις γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (βασιζόμενες στις αποφάσεις του Σ.τ.Ε.), οι οποίες εκδόθηκαν εν ριπή οφθαλμού στο τέλος Νοεμβρίου του 2017 και έγιναν άμεσα δεκτές από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) Γ. Πιτσιλή.

Συγκεκριμένα:

1) Με την υπ' αριθμόν 265/2017 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., η οποία έγινε δεκτή από την Α.Α.Δ.Ε. και κοινοποιήθηκε σε όλες τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες με την υπ’αριθμόν ΠΟΛ. 1191/1-12-2017 εγκύκλιο της Α.Α.Δ.Ε., περιορίστηκε σημαντικά το δικαίωμα των φορολογικών αρχών να τεκμηριώσουν, μετά την πάροδο της πενταετούς περιόδου παραγραφής φορολογικών υποθέσεων, ανακρίβεια των υποβληθεισών φορολογικών δηλώσεων, ώστε - βάσει της περίπτωσης β' της παραγράφου 2 του άρθρου 68 του παλαιού Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος - να επιτύχουν παράταση της περιόδου παραγραφής από τα 5 στα 10 έτη και να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν περισσότερες εκκρεμείς υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος των ετών της περιόδου 2006-2011.

2) Με την υπ' αριθμόν 268/2017 γνωμοδότηση του ΝΣΚ - η οποία βασίζεται στην υπ’ αριθμόν 1738/2017 απόφαση του ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας των παρατάσεων των περιόδων παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή φόρων, έγινε δεκτή από την Α.Α.Δ.Ε. και κοινοποιήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες με την υπ’ αριθμόν ΠΟΛ. 1192/1-12-2017 εγκύκλιο της Α.Α.Δ.Ε. - «μπλοκαρίστηκε» η δυνατότητα των φορολογικών αρχών να ελέγξουν υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν στα έτη από το 2008 μέχρι και το 2011, κάνοντας χρήση της διάταξης της παραγράφου 3 του άρθρου 36 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013) περί 20ετούς περιόδου παραγραφής σε περιπτώσεις διαπίστωσης φοροδιαφυγής και της μεταβατικής διάταξης της παραγράφου 11 του άρθρου 72 του ΚΦΔ περί εφαρμογής της 20ετούς περιόδου παραγραφής ακόμη και για τις φορολογικές υποθέσεις προ του 2014 που δεν είχαν παραγραφεί την 1-1-2014. Με την γνωμοδότηση αυτή του Ν.Σ.Κ. «διευκρινίστηκε», ουσιαστικά, ότι η 20ετής περίοδος παραγραφής δεν μπορεί να ανατρέξει σε χρήσεις προ του 2012, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί μόνο για τις χρήσεις από το 2012 και μετά. Έτσι, μόνο σε περίπτωση κατά την οποία από τον έλεγχο της χρήσης του 2012 ή μεταγενέστερων χρήσεων διαπιστωθεί φοροδιαφυγή, η προθεσμία που έχει το Δημόσιο να κοινοποιήσει πράξη οριστικού προσδιορισμού του φόρου παρατείνεται από 5ετία σε 20ετία. Όμως για χρήσεις προ του 2012 δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα για το Δημόσιο.

Με βάση τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. και τις δύο παραπάνω γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ., οι οποίες εκδόθηκαν πολύ γρήγορα και έγιναν άρον άρον δεκτές από τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., παραγράφηκαν όλες οι μη ακόμη ελεγχθείσες καθώς και οι μη ακόμη οριστικά κριθείσες σε επίπεδο Δ.Ε.Δ. ή δικαστηρίων υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος των ετών προ του 2012. Ανάμεσα σ’ αυτές παραγράφηκαν και υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής των ετών προ του 2012 οι οποίες περιλαμβάνονται:

- στη λίστα των "65 CD" με τους 1,3 εκατομμύρια Έλληνες μεγαλοκαταθέτες της περιόδου 2000-2012,

- στη "λίστα Λανγκάρντ" και

- στη λίστα των "εμβασμάτων εξωτερικού".

Οι εκκρεμείς φορολογικοί έλεγχοι στις παραπάνω υποθέσεις «πάγωσαν», ενώ όσοι έλεγχοι δεν έχουν ξεκινήσει δεν μπορούν πλέον να διενεργηθούν. Επίσης όσοι έλεγχοι έχουν ήδη ολοκληρωθεί αναμένεται να καταπέσουν είτε στη Δ.Ε.Δ. είτε στα διοικητικά δικαστήρια, όπου έχουν προσφύγει ή πρόκειται να προσφύγουν οι φορολογούμενοι, καθώς:

- τις χρονικές περιόδους στις οποίες ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν οι ελεγκτικές διαδικασίες θεωρείται πλέον ότι το δικαίωμα του Δημοσίου να επιβάλει φόρους και πρόστιμα είχε ήδη παραγραφεί (!) ή

- τα στοιχεία τα οποία επικαλέστηκαν οι φορολογούμενοι για να δικαιολογήσουν αδήλωτα εισοδήματα μη παραγεγραμμένων ετών αφορούν έτη προηγούμενα τα οποία την περίοδο διενέργειας των ελέγχων θεωρούνται πλέον ότι, βάσει των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., είχαν ήδη παραγραφεί, σύμφωνα με οδηγίες που έδωσε η Α.Α.Δ.Ε. με μία ακόμη εγκύκλιο, την ΠΟΛ. 1175/16-11-2017!

Ως εκ τούτου, ακόμη και σε υποθέσεις όπου οι έλεγχοι ολοκληρώθηκαν, όποια ποσά προστίμων και φόρων έχουν ήδη επιβληθεί αναμένεται να διαγραφούν κι αν έχουν πληρωθεί στο Δημόσιο θα πρέπει να επιστραφούν στους ελεγχθέντες φορολογούμενους!

Σημειώνεται ότι, από τους ήδη διενεργηθέντες ελέγχους στις παραπάνω λίστες τα βεβαιωθέντα έσοδα υπερβαίνουν το 1 δισ. ευρώ, ενώ αυτά που θα μπορούσαν να βεβαιωθούν από μελλοντικούς ελέγχους, οι οποίοι πλέον δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ, εκτιμώνται σε περισσότερα από 2 δισ. ευρώ.

3) Με την υπ' αριθμόν 254/2017 γνωμοδότηση του ΝΣΚ που αποδέχτηκε επίσης άμεσα η Α.Α.Δ.Ε και κοινοποίησε στις αρμόδιες υπηρεσίες με την υπ’ αριθμόν ΠΟΛ. 1190/1-12-2017 εγκύκλιο, έγινε δεκτό ότι για όσες εκκρεμούσες για έλεγχο υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος θεωρούνται πλέον παραγεγραμμένες με βάση τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. δεν είναι δυνατή η έκδοση οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου οπότε αυτομάτως δεν είναι δυνατή ούτε η υποβολή μηνυτήριας αναφοράς από τα αρμόδια φορολογικά όργανα και οι εμπλεκόμενοι δεν μπορούν να διωχθούν ποινικά.


Ουσιαστικά με τη γνωμοδότηση αυτή, όσα ποινικού χαρακτήρα αδικήματα φοροδιαφυγής συνδέονται με τις θεωρούμενες ως παραγεγραμμένες υποθέσεις των ετών 2006-2011 δεν θα καταστεί δυνατό να διερευνηθούν ποτέ πλέον από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές και οι υπεύθυνοι θα παραμείνουν ατιμώρητοι. Στις περιπτώσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται και χιλιάδες εκκρεμείς υποθέσεις παράνομης προσαύξησης περιουσίας προερχόμενες από τις λίστες μεγαλοκαταθετών των "65 CD" και τις λίστες "Λανγκάρντ" και "εμβασμάτων εξωτερικού", οι οποίες λόγω των αποφάσεων του Σ.τ.Ε. είναι αδύνατον πλέον να ελεγχθούν διότι αφορούν σε έτη προ του 2012 και θεωρούνται παραγεγραμμένες!     
































Γιώργος Παλαιτσάκης



dikaiologitika.gr









Εγκ-λήμματα


Του Δημήτρη Νανούρη

Πήρε πάσα ο θρυλικός ΘΑλέξης από τη συμβία του Μπέτι Μπαζιάνα, ήτις ξεκαθάρισε στην τετρασέλιδη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Εφ.Συν.» ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατέκτησε μεν την κυβέρνηση, αλλά όχι την εξουσία, και ξεσπάθωσε χθες ενώπιον του υπουργικού συμβουλίου: «Εγώ είμαι αποφασισμένος αυτή η προσπάθεια να μη μείνει στη μέση. Θα κάνω και θα κάνουμε όλοι μας ό,τι πρέπει για να μη μείνει στη μέση».

Ακάθεκτος εξακολούθησε τρίζοντας τα δόντια στους υπαίτιους για το μαύρο χάλι μας. Στα ευήκοα ώτα των σφουγγοκωλάριων συνεργατών του η επίδειξη πυγμής του αρχηγού ακούστηκε σαν αναστάσιμος ύμνος, παρότι δεν παρήλθε ικανός αριθμός ημερών από τα Χριστούγεννα: «Εχουμε ευθύνη μπροστά στον ελληνικό λαό να σχεδιάσουμε συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες έτσι ώστε να αποδίδουμε καθημερινά δικαιοσύνη», είπε με απαράμιλλο σθένος ο πρωθυπουργός.

Ράπισε κατόπιν τις αόρατες δυνάμεις που εξουσιάζουν τα υπουργεία, κινώντας από το παρασκήνιο τα νήματα των ελεγκτικών μηχανισμών: «Να μην επιτρέπουμε για παράδειγμα (η πρόταση συνοδεύτηκε με ανεπαίσθητα σαρδάμ εξεπιτούτου για να δοθεί ο απαιτούμενος στόμφος) να γίνονται στόχος του κράτους ή των τραπεζών οι φτωχοδιάβολοι της μισθωτής εργασίας ή της μικρής επιχειρηματικότητας, ενώ την ίδια στιγμή μεγαλοεπιχειρηματίες που χρεοκόπησαν τις επιχειρήσεις τους και έβγαλαν τα χρήματά τους αφορολόγητα στο εξωτερικό ή και πολιτικοί που διασπάθισαν δημόσιο χρήμα να συνεχίζουν ανενόχλητοι να απολαμβάνουν τους καρπούς των παρανομιών τους στην πλάτη του ελληνικού λαού».

Ιδρωσε προς στιγμήν το απαθές έως τότε ακροατήριο, η καρδιά του όμως επανήλθε παραχρήμα στη θέση της, καθώς αντελήφθη πως ο ιδιοφυής αρχηγός δεν αποδίδει στο ίδιο ουδεμία ευθύνη και ότι αντιθέτως το καλεί να υπερβάλει εαυτόν προκειμένου να απομακρυνθεί από το στόχαστρο του κράτους, το οποίο εν παρόδω διοικείται από αλλότρια, σκοτεινά και ειδεχθή συμφέροντα, αλλά και των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων το αναξιοπαθές πόπολο που απαρτίζεται από φτωχοδιαβόλους.

Ευέλικτη, τζαναμπέτισσα και μαρτυριάρα η γλώττα, ιδίως όταν είναι λανθάνουσα. Αντιγράφω από το επίτομο λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών: «φτωχοδιάβολος ουσ. (αρσ.) [συνηθέστ. στον πληθ.] (προφ.) περιθωριακός των μεγαλουπόλεων, μικροαπατεώνας που ζει στην εξαθλίωση και προσπαθεί να επιβιώσει κινούμενος στα όρια της παρανομίας Πβ. παρίας Βλ. λούμπεν». Παραβάλλω, λοιπόν, το λήμμα «παρίας»= απόκληρος, περιθωριοποιημένος. Βλέπω ακολούθως το «λούμπεν»= υποβαθμισμένος, περιθωριοποιημένος.


Στακάτες κουβέντες μετέρχεται ο θαρρετός ΘΑλέξης. Διακρίνεται άλλωστε για τη γλωσσομάθειά του. Πόσο καθαρότερα μπορεί να εξηγήσει ότι επί των ημερών του εθνοσωτήριου γκοβέρνου του μισθωτοί και μικροεπιχειρηματίες κατάντησαν απόκληροι, περιθωριακοί, υποβαθμισμένοι, οίτινες διάγουν τον βίο τους απολύτως εξαθλιωμένοι, έχοντας περιέλθει στην κατάσταση του λούμπεν, ένα βήμα προτού μετατραπούν σε κλοσάρ; Η πολιτική ευθύτητα συγκαταλέγεται στα ξεχωριστά χαρίσματα του εξ Αρτης ορμώμενου ανδρός και η Ιστορία δεν θα παραλείψει να τον κατατάξει στα σχετικά κατάστιχα.   

































efsyn.gr

«Απασφάλισε» ο Ανδριανόπουλος κατά Καραμανλή! «Κρύφθηκε η αλήθεια για 9 χρόνια και αναζητούσαν θύματα αλλού…»


«Λάβρος» κατά της διακυβέρνησης Κώστα Καραμανλή με αφορμή τη δημοσίευση του εσωτερικού εγγράφου των υπηρεσιών της Τραπέζης της Ελλάδος προς τον διοικητή της Γιώργο Προβόπουλο, για τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό του 2009, εμφανίστηκε ο πρώην υπουργός Ανδρέας Ανδριανόπουλος.



«Για να ξεπλυθεί η τότε κυβέρνηση, που έφερε τη χώρα στα αναγκαστικά μνημόνια, κρύφθηκε η αλήθεια για 9 χρόνια και αναζητούνταν θύματα αλλού (Γ. Παπανδρέου, Γεωργίου, Παπακωνσταντίνου κλπ). Δεν μπόρεσε έτσι η Ελλάδα να βγει από τα μνημόνια από το 2012-13. Η ΤτΕ αποκαθιστά αλήθεια», σχολίασε σχετικά ο κ. Ανδριανόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.




















thecaller.gr

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Το αληθινό εθνικό συμφέρον


Του Κώστα Γιαννακίδη*

Το ελληνικό Δημόσιο υποστηρίζει ότι είναι λόγοι εθνικού συμφέροντος που επιβάλλουν την ακύρωση της απόφασης για τη χορήγηση ασύλου στον Τούρκο αξιωματικό. Kαι το διοικητικό Πρωτοδικείο δέχθηκε τελικά ότι η χορήγηση ασύλου θα επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και θα καταστεί επιζήμια για το εθνικό συμφέρον.

Ακούγεται λογικό και κατεβαίνει εύκολα, μαζί με το τσίπουρο, στα καφενεία της περιφέρειας. Ο μέσος πολίτης θα σκεφτεί ότι δεν αξίζει η ζωή ή, τέλος πάντων, η ελευθερία ενός Τούρκου αξιωματικού ώστε να υπονομευτεί το εθνικό συμφέρον της πατρίδας μας. Αν μη τι άλλο, υπό διαφορετικές συνθήκες, ο ίδιος άνθρωπος θα πατούσε το πόδι του στην Ελλάδα ως εχθρός, όπως ορίζει και ο όρκος του. Ζωές Ελλήνων θα έπαιρνε, υπηρετώντας το εθνικό συμφέρον της πατρίδας του. Για ποιο λόγο να μην κοιτάξουμε κι εμείς το δικό μας;

Οι πιο βρόμικες δουλειές του κόσμου γίνονται με την επίκληση του εθνικού συμφέροντος, ενίοτε και της θρησκευτικής πίστης. Μην πάτε μακριά, μείνετε εδώ, στα δικά μας, απλώς γυρίστε μερικές δεκαετίες πίσω και θυμηθείτε πόσοι ξόδεψαν νιάτα, ζωές ολόκληρες στα ξερονήσια επειδή κάποιος με πηλήκιο και σφραγίδα στο χέρι επικαλέστηκε το εθνικό συμφέρον. Διότι το εθνικό συμφέρον, πέρα από όλα τα άλλα, μπορεί να γίνει και ο βρόχος που θα καταπνίξει πολιτικές και συνταγματικές ελευθερίες για καλό σκοπό.


Δεν ξέρω αν το εθνικό συμφέρον υπηρετείται με ταπεινές υποκλίσεις μπροστά στον σουλτάνο. Δεν αποκλείεται να υπηρετείται και έτσι. Είμαι όμως σίγουρος ότι υπηρετείται πρωτίστως όταν στη χώρα υπάρχει κράτος δικαίου, όταν η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της νομιμότητας είναι προτεραιότητα και μέτρο στη λειτουργία μίας ευνομούμενης Πολιτείας. Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο, αλλά εγώ και εσείς έχουμε κοινά συμφέροντα με τον Τούρκο αξιωματικό. Ισως μάλιστα να έχουμε και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης. Δικό μας είναι αυτό το κράτος. Εμείς είμαστε η Ελλάδα, όχι η κυβέρνησή της.









*Από τη στήλη «Βόρεια Κορέα» που δημοσιεύεται στον Φιλελεύθερο της Τρίτης 9 Ιανουαρίου 2018. via liberal.gr

Το είπε ο Μίκης. Και;


Του Γιάννη Παντελάκη

Εδώ και χρόνια, υπάρχει ενός είδους «άγραφος νόμος» ο οποίος σχεδόν υπαγορεύει πως δεν πρέπει να γίνεται οποιουδήποτε είδους κριτική σε ό,τι αφορά στον Μίκη Θεοδωράκη. Ο «νόμος» αυτός λέει πως ο,τι και να πει ή γράψει ο μουσικοσυνθέτης, δεν επιδέχεται σχολιασμού, πρόκειται για τον «μεγάλο Μίκη». Το είπε ο Μίκης και δεν τον αγγίζουμε. Αυτό δεν μπορεί να ισχύει, όταν ακούγονται από την πλευρά του ανυπόστατες δηλώσεις που αλλοιώνουν την πραγματικότητα, ενισχύουν το κλίμα εθνοφοβίας και λειτουργούν τελικά σε βάρος των συμφερόντων της ίδιας της χώρας.

Χθες, αρκετά ΜΜΕ επέλεξαν να προβάλουν με μεγάλη έμφαση μια νέα δήλωσή του για το θέμα με την FYROM και στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά: «Το να φτάνουμε στο σημείο να απειλείται η ακεραιότητα της χώρας μας, αυτό δεν είναι μόνο τεράστιο θέμα αλλά κανονικός θάνατος». Ο θάνατος αυτός, σύμφωνα με τον συνθέτη, είναι η αποδοχή από την Ελληνική πλευρά του όρου «Μακεδονία» σε μια σύνθετη ονομασία για τη γειτονική μας χώρα. Το κύριο χαρακτηριστικό της θέσης Θεοδωράκη, είναι πως στερείται οποιασδήποτε πραγματικής βάσης και εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κινδυνολογική.

Η Ελλάδα, δεν κινδυνεύει από κανένα θάνατο, ιδιαίτερα από την γειτονική μας χώρα, περισσότερο κινδυνεύει από την συνέχεια μιας στείρας αντιπαράθεσης η οποία διαρκεί υπερβολικά πολλά χρόνια και έχει ως αποτέλεσμα ολόκληρος ο πλανήτης να αποκαλεί τη χώρα αυτή Μακεδονία. Συνολικά 134 χώρες την έχουν αναγνωρίσει με το συγκεκριμένο όνομα. Και η εξέλιξη αυτή, είναι το αποτέλεσμα εθνοκαπηλείας και σκοπιμοτήτων με τις οποίες κινήθηκαν κυβερνήσεις και άλλες πολιτικές δυνάμεις στο παρελθόν, ενώ δεν ήταν μικρή η συμβολή πολλών μέσων ενημέρωσης και άλλων εξωθεσμικών κέντρων (π.χ.εκκλησία), τα οποία λειτούργησαν αρνητικά για την οριστική λύση του προβλήματος.


Η αντικειμενική αλήθεια είναι πως η χώρα αυτή, καταλαμβάνει ένα γεωγραφικό κομμάτι της Μακεδονίας. Ένας γεωγραφικός προσδιορισμός στην ονομασία της, δεν αποτελεί κάτι περισσότερο ή λιγότερο από μια αντικειμενική προσέγγιση. Κάπου εκεί, θα έπρεπε να είχε λήξει το θέμα χωρίς κανένα κίνδυνο για τη χώρα μας και από οποιουδήποτε είδους μελλοντικό αλυτρωτισμό από την πλευρά των γειτόνων. Παράλληλα, μια λύση του ζητήματος θα ενίσχυε την σταθερότητα μιας μικρής χώρας με πολλά προβλήματα στη σύνθεση του πληθυσμού της, κάτι που θα λειτουργούσε θετικά για την ευρύτερη περιοχή και για τη δική μας χώρα.


Από μια σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, δεν κινδυνεύει καμία ακεραιότητα της χώρας, όπως δηλώνει ο Μ.Θεοδωράκης, προσθέτοντας τη φωνή του σ εκείνους που χρησιμοποιούν τα εθνικά θέματα για να προσπορίσουν οφέλη και εντυπώσεις θεωρώντας πως τα ζητήματα αυτά προσφέρονται για μικροπολιτικούς λόγους. Ο κ.Θεοδωράκης, προφανώς έχει και το δικαίωμα να παίρνει οποιαδήποτε θέση για οποιοδήποτε ζήτημα, όλοι όμως έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε τις δημόσιες αυτές θέσεις οι οποίες λόγω της αναγνωρισιμότητας του μουσικοσυνθέτη γνωρίζουν μεγάλη δημοσιότητα και επηρεάζουν πολλούς…  





























liberal.gr

Τίτλοι τέλους για τους φυσικούς πλειστηριασμούς


Η υποκατάσταση των φυσικών πλειστηριασμών από ηλεκτρονικούς προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο. Τι θα ισχύει αν δεν βρίσκεται συμβολαιογράφος στην περιφέρεια. Αναστολή φυσικών πλειστηριασμών ανακοίνωσαν οι συμβολαιογράφοι.



Υπό μορφή τροπολογίας αναμένεται να κατατεθεί εντός των επομένων ημερών στη Βουλή η διάταξη η οποία αναμένεται να ανοίγει το δρόμο για τη διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για χρέη προς το δημόσιο. Αντίθετα, με το πολυνομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή (πληροφορίες αναφέρουν ότι καταβάλλονται προσπάθειες κατάθεσης εντός του επόμενου δίωρου) θα προβλέπεται η υποκατάσταση των πλειστηριασμών στα ειρηνοδικεία, αποκλειστικά από ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.

Στο νομοσχέδιο άλλωστε δεν θα υπάρχει η παραμικρή αναφορά στο θέμα της πιθανής μείωσης του αφορολογήτου από το 2019, υπό τις προϋποθέσεις που έχουν συμφωνηθεί στη διάρκεια της δεύτερης αξιολόγησης, με ορισμένες κυβερνητικές πηγές να εκφράζουν απορία για τις πληροφορίες που διακινήθηκαν τις τελευταίες ημέρες προς αυτή την κατεύθυνση.

Όσον αφορά στους πλειστηριασμούς, η νομοθετική πρόταση του υπουργείου Δικαιοσύνης κινείται προς τις εξής τρεις κατευθύνσεις:

1. κατάργηση όλων των προβλέψεων που αφορούσαν αποκλειστικώς τους φυσικούς πλειστηριασμούς

2. προσαρμογή των υπολοίπων διατάξεων στον αποκλειστικό τρόπο διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα

3. βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου με βάση τη μέχρι σήμερα εφαρμογή.

Επειδή ο τρόπος διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα είναι πλέον αποκλειστικός, η έννομη τάξη έχει υποχρέωση πρόβλεψης εναλλακτικής όταν για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι δυνατό να ορισθεί ως υπάλληλος του πλειστηριασμού συμβολαιογράφος του τόπου εκτέλεσης (κατάσχεσης), οπότε ο επισπεύδων περιλαμβάνει στην εντολή του άρθρου 927 τη δήλωση να οριστεί συμβολαιογράφος διορισμένος στην περιφέρεια της πρωτεύουσας του κράτους, αφού προηγουμένως εξαντληθεί η δυνατότητας ανεύρεσης συμβολαιογράφου εντός της περιφέρειας του εφετείου. Διευκρινίζεται ρητώς ότι η εναλλακτική αυτή ουδόλως μεταβάλλει την τοπική αρμοδιότητα του δικαστηρίου.

Στοπ στους φυσικούς πλειστηριασμούς
Πριν από λίγο το Δ.Σ. του συμβολαιογραφικού συλλόγου Εφετείων Αθηνών-Πειραιώς-Αιγαίου και Δωδεκανήσου ενημέρωσε τα μέλη του Συλλόγου αλλά και τους νόμιμα συμμετέχοντες ότι αναστέλλεται η διαδικασία των φυσικών πλειστηριασμών που έχουν προγραμματιστεί για αύριο και μέχρι 31.1.2018.
Η απόφαση σχετίζεται όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση με την εν εξελίξη νομοθετική διαδικασία εκσυγχρονισμού της διεξαγωγής των πλειστηριασμών νομοθετική διαδικασία που κρίνεται κατεπείγουσα ενόψει της ολοκλήρωσης της τρίτης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος.


Έλενα Λάσκαρη




































euro2day.gr

Ένα νέο φορέα, το «Ελληνικό Κτηματολόγιο», προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.


Ένα νέο φορέα, το «Ελληνικό Κτηματολόγιο», προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Σε αυτόν εντάσσονται κτηματολογικά γραφεία και υποθηκοφυλακεία. Ενιαίοι κανόνες για καταχώριση στοιχείων και είσπραξη τελών.

Ενας νέος ενιαίος φορέας, το «Ελληνικό Κτηματολόγιο», θεσπίζεται με το πολυνομοσχέδιο που οδεύει προς τη Βουλή. Η Ανώνυμη Εταιρεία του δημοσίου «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (Ε.Κ.ΧΑ.) θα ενσωματωθεί στον νέο οργανισμό, καθώς και τα υφιστάμενα κτηματολογικά γραφεία και υποθηκοφυλακεία.

Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΝ, η δημιουργία του ενιαίου φορέα επιτρέπει τη διαμόρφωση μίας ενιαίας στρατηγικής και την επίτευξη του απαραίτητου συντονισμού που θα θέσει σε λειτουργία το σύστημα του Κτηματολογίου και τελικά θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης της ελληνικής επικράτειας έως το 2020.

Η προτεινόμενη μεταρρύθμιση επιβάλλει ακόμη την εφαρμογή ενιαίων κανόνων σχετικά με τον τρόπο καταχώρισης και δημοσιότητας των δικαιωμάτων, και τον τρόπο υπολογισμού και είσπραξης των τελών πριν ακόμη από την ολοκληρωτική μετάβαση στο καθεστώς του κτηματολογίου, μέσω της σταδιακής και ελεγχόμενης μετάβασης σε μια αποκεντρωμένη δομή.

Η τελική δομή και ο τρόπος λειτουργίας του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι αποτέλεσμα ευρείας διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με την Παγκόσμια Τράπεζα να έχει συμβουλευτικό ρόλο.

Το Ελληνικό Κτηματολόγιο διαρθρώνεται σε μία κεντρική καθώς και σε περιφερειακές υπηρεσίες που συμπεριλαμβάνουν 17 κτηματολογικά γραφεία και 75 υποκαταστήματα. Η σύσταση των υποκαταστημάτων θα γίνει σταδιακά και εντός δύο ετών από την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Θα είναι φορέας του δημοσίου, με τη μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, θα παρέχει υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα και θα τελεί υπό την εποπτεία του ΥΠΕΝ. Η νομική του μορφή επιλέχθηκε για δύο λόγους:

• Ο νομικός έλεγχος και η καταχώριση των δικαιωμάτων των πολιτών συνιστά άσκηση δημόσιας εξουσίας και επομένως δεν μπορεί παρά να ανατεθεί σε όργανο που ανήκει στο κράτος.

• Τα δεδομένα που τηρούνται στο Κτηματολόγιο αφορούν την ακίνητη περιουσία των πολιτών και του δημοσίου σε όλη την επικράτεια και εξυπηρετούν άμεσα δημόσιους σκοπούς. Συνεπώς, η κυριότητα και η συναφής διαχείριση/εκμετάλλευσή τους οφείλει να ανήκει αποκλειστικά στο κράτος.

Αρμοδιότητες του φορέα
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο διενεργεί την κτηματογράφηση στο σύνολο της χώρας και λειτουργεί το σύστημα του εθνικού κτηματολογίου. Τηρεί, ενημερώνει και λειτουργεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών σε όσες περιοχές δεν έχει γίνει έναρξη της λειτουργίας του εθνικού κτηματολογίου, ασκώντας όλες τις σχετικές αρμοδιότητες που ασκούνται από τα υποθηκοφυλακεία, ενώ διατηρεί και διαχειρίζεται τα αρχεία των υποθηκοφυλακείων και μετά την έναρξη λειτουργίας του κτηματολογίου.

Με βάση όσα ορίζονται, ασκεί ακόμη τις αρμοδιότητες του ενεχυροφυλακείου που έχουν προσωρινά ανατεθεί στα υποθηκοφυλακεία. Προβλέπεται επίσης η διαχείριση των βάσεων δεδομένων του κτηματολογίου και δίνεται η δυνατότητα να αναθέτει σε τρίτους υπηρεσίες, μελέτες και έργα που κρίνονται απαραίτητα για την επίτευξη των σκοπών του. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα συνεργασίας με άλλους φορείς και η συμμετοχή του φορέα σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά τις ίδιες πηγές, η μεγάλη αυτή αλλαγή που εισάγει το σχέδιο νόμου για τη σύσταση του Ελληνικού Κτηματολογίου:

• εκσυγχρονίζει το σύστημα δημοσιότητας στη βάση ενός μοναδιαίου κωδικού ακινήτου και όχι σε ονομαστική βάση

• εξασφαλίζει την ενιαία εφαρμογή των κανόνων καταχώρισης και δημοσιότητας των δικαιωμάτων των πολιτών αλλά και του Ελληνικού Δημοσίου επί της ακίνητης περιουσίας, μέσω της άσκησης ενιαίας εποπτείας
• παρέχει υπηρεσίες καταχώρισης με διαφανή και αποτελεσματικό τρόπο

• βελτιώνει την εξυπηρέτηση των χρηστών, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών κατάθεσης των προς καταχώριση πράξεων, λήψης πιστοποιητικών, έρευνας κτηματολογικών δεδομένων κ.τ.λ.

Στόχος του νομοθετήματος είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες εφαρμογές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα επιτρέψουν τη διαβαθμισμένη διάθεση των κτηματολογικών στοιχείων, με σεβασμό στη διαφύλαξη των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Παράλληλα προχωρά η σταδιακή ψηφιοποίηση του αρχείου που έχουν στη διάθεσή τους τα υφιστάμενα υποθηκοφυλακεία, ώστε αυτά να είναι άμεσα διαθέσιμα για κάθε χρήση, καθιστούμε δυνατό τον άμεσο έλεγχο και κατοχυρώνουμε τις εμπράγματες σχέσεις, ενώ δημιουργείται ένα αποτελεσματικό μηχανισμό διόρθωσης τυχόν εσφαλμένων εγγραφών.

Τέλος, κωδικοποιούνται τα τέλη που εισπράττονται από τα Υποθηκοφυλακεία και απλοποιείται ο τρόπος υπολογισμού τους ενώ απλοποιείται η διαδικασία είσπραξης των τελών για τον πολίτη, αφού αυτή θα διενεργείται μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων.





















euro2day.gr

  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *