Ο σκοταδιστής Μητροπολίτης Μόρφου
Νεόφυτος, ο Αμβρόσιος της Κύπρου, αφού λίγο διάστημα πριν υποστήριζε διάφορες
βλακείες (στην κυριολεξία) με τον Αστερίξ και τον κορωνοϊό (διαβάστε:Μας προετοίμαζαν για τον κορωνοϊό μέσω τουΑστερίξ), τώρα θέτει σε κίνδυνο την υγεία των ανθρώπων, αρνούμενος να τηρήσει
τα μέτρα για τον κορωνοϊό. Πρόκειται για εγκληματικές δηλώσεις.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση-
εγκύκλιο της Μητρόπολης αναφέρεται:
Πρόκειται για τον Μητροπολίτης
που υποστηρίζει (βίντεο εδώ):
«Εάν μάθουμε τα παιδιά μας από
τώρα, με τις μάσκες, θα γίνει μια κοινωνία μετά από 20 χρόνια, δαιμόνων! Όχι
ανθρώπων! Δαιμόνων! (…) Η γνώμη μου είναι εύρετε τρόπο τα παιδιά σας να μην
βάλουν ποτέ τους μάσκα! Αυτή είναι η γνώμη μου. Υπεύθυνα σας το λέω! Είναι
προτιμότερο να μείνουνε, λίγα χρόνια, λίγους μήνες χωρίς τα γράμματα».
«… ιδιαιτέρως αμαρτίες που είναι
σχετικές με την πίστη, με τη μαγεία, με τις σαρκικές αμαρτίες τις αφύσικες,
ιδιαιτέρως τις εντός κι εκτός γάμου. Και τέταρτη οι εκτρώσεις. Αυτές οι
τέσσερις ομάδες αμαρτιών οδήγησαν και οδηγούν στον κορωνοϊό ή κατά άλλους
κορωναϊό».
Δημοσιεύθηκε την 10η Δεκεμβρίου
Απόφαση του Προέδρου της ΚΕΔΕ, με την οποία αναθέτει, σε 58 εταιρείες /
ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, υπηρεσίες «για την διαφημιστική προβολή της ΚΕΔΕ
για τις δράσεις της στην αντιμετώπιση του covid», με συνολικό κόστος 53.420
ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ).
Υπογραμμίζεται ότι για την
ανάθεση γίνεται επίκληση της κατά παρέκκλιση νομοθεσίας του κορωνοϊού,
δεδομένου ότι στην Απόφαση αναγράφονται οι «διατάξεις του άρθρου 10 παρ.3 της
από 11-03-2020 Π.Μ.Π. (προφανώς εννοεί Π.Ν.Π.) όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του
ν. 4682/2020.» .
Εκεί ορίζεται: «3. α. Κατά το
διάστημα λήψης των μέτρων της παρ.1, για προμήθειες υλικού και υπηρεσιών,
συναφών με την αντιμετώπιση της κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης για τη
λήψη μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, οι Δήμοι και οι
Περιφέρειες μπορούν να αναθέτουν δημόσιες συμβάσεις προσφεύγοντας στη
διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, κατά την περ.γ’ της
παρ.2 του αρ.32 του ν.4412/2016. β. (...) Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου
εφαρμόζονται αναλογικά και στα νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Απόφαση
εκδόθηκε «λόγω του κατεπείγοντος του θέματος» από τον Πρόεδροκαι «θα τεθεί στην έγκριση του Διοικητικού
Συμβουλίου της ΚΕΔΕ». Δηλαδή οι αναθέσεις στις συγκεκριμένες εταιρείες / sites
της Λίστας δεν έχουν ακόμη εγκριθεί από το Δ.Σ.
Έχουν πάντως προηγηθεί δύο
Αποφάσεις του Δ.Σ., την 1η Δεκεμβρίου, με τις οποίες οι Αιρετοί ομόφωνα
ενέκριναν τη σκοπιμότητα και τη διάθεση πίστωσης. Πρόκειται για τις 671 και 678
ομόφωνες Αποφάσεις.Στην 1η από αυτές,
το Δ.Σ. αποφάσισε «τη διεξαγωγή ενημερωτικής εκστρατείας από την ΚΕΔΕ, για την
προβολή του κοινωνικού έργου των Δήμων της Ελλάδος, με στόχο την αντιμετώπιση
της πανδημίας». Ο «επικοινωνιακός στόχος» τους είναι «να ενισχύσουμε ακόμη
περισσότερο την εικόνα των Δήμων όλης της Χώρας και να αναδείξουμε μέσα από την
προβολή επιλεγμένων καθημερινών δράσεων, την τεράστια προσπάθεια που έχει γίνει
το διάστημα των τελευταίων μηνών, ώστε κανένας πολίτης να μην αισθάνεται μόνος
στην κρίση».
Στην επίσημη ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ
μπορείτε να δείτε σχετικό video .
Ακολουθεί η “Λίστα Παπαστεργίου”,
την οποία μπορείτε να δείτε και στο πλήρες κείμενο της Απόφασης ΕΔΩ
Ανοίγουν για δύο ημέρες οι
εκκλησίες - Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 10μ.μ- 5π.μ. από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου
μέχρι τις 7 Ιανουαρίου
Κλειστό θα παραμείνει το
λιανεμπόριο τελικά όπως ανακοίνωσε και επισήμως ο Στέλιος Πέτσας. Τα μόνα που
θα ανοίξουν από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου είναι τα κομμωτήρια και τα
βιβλιοπωλεία, ενώ οι εκκλησίες θα είναι ανοκτές για τους πιστούς μόνο ανήμερα
τα Χριστούγεννα και τα Φώτα..Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός
εκπρόσωπος, διατηρείται η αναστολή λειτουργία του λιανεμπορίου. Κατ’ εξαίρεση -
καθώς οι ταχυμεταφορές είναι υπερφορτωμένες και δεν είναι δυνατό να
ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες - από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου και έως
την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου θα επιτραπεί η μετάβαση του πελάτη στα καταστήματα για
παραλαβή εμπορεύματος κατόπιν όμως παραγγελίας, το λεγόμενο click away.
Τα κομμωτήρια ανοίγουν από τη
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου με διευρυμένο ωράριο, από τις 7 π.μ. έως τις 9 μ.μ.,
αποκλειστικά με ραντεβού και με αυστηρή τήρηση όλων των υγειονομικών
πρωτοκόλλων.
Τα βιβλιοπωλεία θα ανοίξουν από
τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίουεπίσης με
δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου, με ανώτατο όριο 4 πελάτες έως 100 τ.μ. ή με
έναν πελάτη ανά 15 τ.μ. για τα μεγαλύτερα.
Το άνοιγμα των εκκλησιών για τους
πιστούς προβλέπεται μόνο ανήμερα των Χριστουγέννων και των Φώτων. Τις δύο αυτές
ημέρες θα επιτρέπεται η παρουσία στη λειτουργία 9 ατόμων σε όλους τους ναούς
και έως 25 για τους μητροπολιτικούς, σε όλη τη χώρα. Την ευθύνη τήρησης των
μέτρων θα έχουν, όπως τόνισε ο Στ. Πέτσας, οι κατά τόπους μητροπόλεις και η
Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Υπογράμμισε επίσης ότι σε ό,τι αφορά τον εορτασμό των
Θεοφανίων δεν θα πραγματοποιηθεί αγιασμός υδάτων σε ανοικτό δημόσιο χώρο.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
ξεκαθάρισε ότι διατηρείται η απαγόρευση μετακινήσεων κατά τις ώρες αλλά από τις
10 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου από Κυριακή 13
Δεκεμβρίου 2020 μέχρι τις 7 Ιανουαρίου 2021, καθώς και της αποστολής SMS στο
13033 για τις αναγκαίες μετακινήσεις. Για τις μετακινήσεις στα καταστήματα που
θα ανοίξουν, διευκρίνισε ότι θα στέλνεται SMS με κωδικό 2.
Τέλος, ανέφερε πως η υποχρεωτική
προληπτική καραντίνα για όσους έρχονται στην Ελλάδα από το εξωτερικό, από 18
Δεκεμβρίου έως τις 7 Ιανουαρίου μειώνεται από 10 στις τρεις ημέρες.
«Έτσι όπως είμαστε τώρα, φοβάμαι
να ανοίξει το οτιδήποτε» τόνισε ο Μανώλης Δερμιτζάκης, καθηγητής Γενετικής
Πανεπιστήμιο Γενεύης μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6 το πρωί της Παρασκευής. Ο κ.
Δερμιτζάκης σημείωσε ότι τον προβληματίζει που ακόμα δεν βλέπουμε συνολικά μια
σχετικά γρήγορη μείωση κρουσμάτων όπως αναμένονται. «Έχει.. επιβραδυνθεί ο
αριθμός μείωσης πολύ σημαντικά χωρίς να έχουν αλλάξει τα δεδομένα του
lockdown», όπως είπε. Δήλωσε δε πως ο ίδιος περίμενε ότι αυτή στη στιγμή, τα
κρούσματα θα ήταν περίπου 600-800 με μια σταθερή μείωση, η οποία όμως δεν ήρθε
ποτέ.
Φάνηκε ιδιαίτερα καυστικός στο
άνοιγμα των κομμωτηρίων υπογραμμίζοντας πώς σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε, με
τα κρούσματα να μην εμφανίζουν πτωτική τάση, δεν μπορεί να ανοίγουν τα
κομμωτήρια πρώτα. «Μέσα στην πανδημία συζητάμε για κομμωτήρια, δεν μπορεί να
είναι προτεραιότητα, με ξεπερνά», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Αφήνοντας αιχμές για την επιτροπή
εμπειρογνωμόνων, επισήμανε με νόημα ότι αποτελείται από κλινικούς, η οποία ναι
μεν στην πρώτη φάση της πανδημίας ήταν απαραίτητη, στο δεύτερο κύμα όμως,
χρειάζονται περισσότερες ειδικότητες, όπως κοινωνιολόγοι και οικονομολόγοι που
θα βοηθήσουν σε ένα ασφαλές άνοιγμα και την επανεκκίνηση της οικονομίας. Αυτό
σημείωσε, θα βοηθήσει στο να μην υπάρχει μια απλοϊκή εικόνα για το τι πρέπει να
ανοίξει και τι όχι. «Χρειάζεται και άλλη μια οπτική γωνία της κοινωνίας με
ανθρώπους που μελετούν για παράδειγμα την κίνηση στην πόλη. Δεν φτάνουν οι
γιατροί, δεν μπορούν να διαχειριστούν τι θα γίνει με τα λεωφορεία και τα
καταστήματα», τόνισε ο κ. Δερμιτζάκης. «Αν ας πούμε δύο άνθρωποι θέλουν να
βρεθούν, είναι προτιμότερο να μπορούν να πάνε για έναν καφέ παρά να είναι
στριμωγμένοι σε κάποιο κατάστημα για να βρεθούν. Παράλληλα, όσο περισσότερα
ανοίγουν τόσο μεγαλύτερες επιλογές θα υπάρχουν, άρα και λιγότερος συγχρωτισμός».
«Βόμβες» για στοιχεία και τεστ
Μιλώντας για τα στοιχεία της
πανδημίας που έχει στη διάθεσή της η επιτροπή, ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχει ένα
γκρίζο τοπίο το οποίο δεν βοηθάει στη σωστή μελέτη τους, τουλάχιστον για όσους
δεν έχουν τα πρωτογενή δεδομένα. Τόνισε ότι η στρατηγική του ΕΟΔΥ, φαίνεται να
μην αποδίδει. Είναι αδιανόητο κατά τον ίδιο να υπάρχει γραφειοκρατική
διαδικασία ώστε να μπορέσει κάποιος να ελεγχθεί αν είναι θετικός ή όχι.
Σημείωσε παράλληλα, ότι πολλές
φορές παρατηρήθηκε να δίνονται νούμερα προηγούμενων ημερών, εκτιμώντας ότι ίσως
και να μην έχει νόημα πλέον η καθημερινή ανακοίνωση κρουσμάτων όταν υπάρχει
αυτή η αβεβαιότητα για το πότε και πώς έγιναν. Ίσως θα ήταν προτιμότερο, κατά
τον ίδιο, να γίνεται ένας εβδομαδιαίος μέσος όρος.
Εμμένοντας στα τεστ, τόνισε ότι
είναι λάθος η στρατηγική που έχει ακολουθήσει ο ΕΟΔΥ και επιμένει σε αυτή, όταν
για παράδειγμα γίνονται τυχαία τεστ σε πλατείες και γειτονιές σε όποιον θέλει,
ενώ το σωστό θα ήταν να αποφασίζει ο ΕΟΔΥ σε ποιον θα κάνει. Με τον τρόπο
αυτόν, θα μπορεί να υπάρχει καλύτερη επιδημιολογική εικόνα.
Επισήμανε, ότι όπως στην Ελβετία
τα τεστ γίνονται δωρεάν και καλύπτονται από τον ασφαλιστικό φορέα έτσι πρέπει
και εδώ. Είναι παράλογο όπως είπε, να πρέπει να εγκριθεί πρώτα από τον ΕΟΔΥ αν
πρέπει κάποιος να κάνει ή όχι. Ένας 25χρονός, συμπλήρωσε, «δεν θα πάει να κάνει
το τεστ αν έχει συμπτώματα, θα το περάσει ήπια και θα προσέξει μήπως κολλήσει
κάποιον δικό του. Οπότε, δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη εικόνα» πρόσθεσε.
Υπέρ του εμβολίου
«Τα εμβόλια είναι ασφαλή και
αποτελεσματικά» υπογράμμισε ο κ. Δερμιτζάκης, προσθέτοντας ότι «μια παρενέργεια
μπορεί να εμφανιστεί μία στο εκατομμύριο. Καμία κλινική μελέτη δεν θα μπορεί να
απαντήσει αν δεν βγει στον πληθυσμό. Για τις μακροχρόνιες παρενέργειες που
κάποιοι αναρωτιούνται, είναι απειροελάχιστες οι πιθανότητες».
Σημείωσε με έμφαση ότι πρέπει να
γίνουν τα εμβόλια. «Αν κάποιος ανησυχεί για αυτά, τότε θα πρέπει να κάνει το
ίδιο και με τον ιό. Όπου όπως φαίνεται, αφήνει μακροχρόνια σημάδια ακόμη και σε
αυτούς που το περνάνε ελαφρά ως νόσο. Ενώ η μαζική μόλυνση επιβαρύνει το
Σύστημα Υγείας, το οποίο μπορεί να γονατίσει το σύστημα για τα επόμενα 20
χρόνια».
Παρά τις προσδοκίες που είχε
καλλιεργήσει η κυβέρνηση βρέθηκε χτες στο Συμβούλιο Κορυφής της ΕΕ αντιμέτωπη
με την πραγματικότητα: Για την Ευρωπαική Ενωση η Τουρκία είναι σημαντικότερο
«μέγεθος» από την Ελλάδα και ως εκ τούτου οι Εταίροι δεν επέβαλαν καμία «τιμωρία»
σε βάρος της παρά την πειρατική της συμπεριφορά από τον περασμένο Αύγουστο
μέχρι και τις 30 Νοέμβρη, ημέρα που το Ορούτς Ρέις ολοκλήρωσε τις έρευνες που
πραγματοποίησε μεταξύ Ρόδου, Καστελόριζου και Κρήτης φτάνοντας μέχρι και 6.5
μίλια από τις ακτές των νησιών.
Εξ άλλου, το αίτημα για κυρώσεις
σε βάρος της Τουρκίας είχε υπονομευτεί από την συμπεριφορά της ίδιας της
ελληνικής κυβέρνησης η οποία, ενώ το τουρκικό ερευνητικό «όργωνε» θαλάσσιες
περιοχές δυνητικής ελληνικής ΑΟΖ φτάνοντας μέχρι και τα χωρικά ύδατα των
ελληνικών νησιών, είτε συνομιλούσε μυστικά (με γερμανική εποπτεία)είτε
συμφωνούσε στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ με την Τουρκία για μηχανισμούς «αποσυμπίεσης»!
Κι όλα αυτά τη στιγμή που η Τουρκία κατοχύρωνε τα «δικαιώματά » της στην
περιοχή έμπρακτα…
Ετσι, λοιπόν, το αίτημα της
ελληνικής κυβέρνησης «περί κυρώσεων» εκλαμβάνεται περισσότερο ως επικοινωνιακή
ανάγκη και με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίστηκε από τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, η
οποία παρέπεμψε την υπόθεση στη Σύνοδο της Ανοιξης.
Το κείμενο συμπερασμάτων
Στο κείμενο Συμπερασμάτων της
Συνόδου σ ότι αφορά το θέμα της Τουρκίας αναφέρονται τα εξής:
Το διάστημα που μεσολάβησε από τη
Σύνοδο της 1ης -2ας Οκτωβρίου έως σήμερα, η Τουρκία συνέχισε τις μονομερείς
ενέργειες και προκλήσεις. Επίσης κλιμάκωσε τη ρητορική της απέναντι στην ΕΕ, σε
κράτη-μέλη, όπως επίσης και σε ευρωπαίους ηγέτες. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
εγκαλεί την Αγκυρα για τις μονομερείς και προκλητικές της δραστηριότητες στην
Ανατολική Μεσόγειο, όπως και στην ΑΟΖ της Κύπρου, και επισημαίνει ότι αυτές
συνεχίζονται. Καταγράφει την απόσυρση του τουρκικού ερευνητικού σκάφους Oruc
Reis, αλλά επιμένει σε μόνιμη αποκλιμάκωση, έτσι ώστε να επιτραπεί η επανέναρξη
των συνομιλιών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας
2. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο επιβεβαιώνει
το στρατηγικό ενδιαφέρον της ΕΕ ως προς την ανάπτυξη αμοιβαίας επωφελούς σχέσης
με την Τουρκία. Και προσθέτει ότι η προσφορά θετικής ατζέντας ΕΕ-Τουρκίας
παραμένει στο τραπέζι, υπό τον όρο ότι η Αγκυρα θα δείξει την ετοιμότητα να
προωθήσει πραγματική συνεργασία με την Ενωση και τα κράτη-μέλη της, καθώς
επίσης να επιλύσει τις διαφορές μέσω του διαλόγου και με βάση το διεθνές
δίκαιο. Τέτοια ατζέντα θα μπορούσε να καλύπτει τους τομείς της οικονομίας, του
εμπορίου και της συνεχιζόμενης συνεργασίας στο μεταναστευτικό. Το Ευρωπαϊκό
Συμβούλιο υπογραμμίζει τη σημασία της διατήρησης ανοικτών καναλιών επικοινωνίας
μεταξύ ΕΕ-Τουρκίας. Επίσης, η ΕΕ θα είναι έτοιμη να παράσχει οικονομική βοήθεια
στους σύρους πρόσφυγες και τις κοινότητες υποδοχής στην Τουρκία, καθώς επίσης
να συνεργαστεί στην υπεύθυνη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών προς κάθε
κράτος μέλος, όπως και να ενισχύσει τις προσπάθειες καταπολέμησης των δικτύων
που διακινούν λαθρομετανάστες.
3. Σχετικά με τα συμπεράσματα της
Συνόδου Κορυφής της 1ης και 2ας Οκτωβρίου, η ΕΕ παραμένει αποφασισμένη να
υπερασπιστεί τόσο τα δικά της συμφέροντα, όπως και των χωρών-μελών της ως προς
τη διατήρηση της περιφερειακής σταθερότητας. Σε αυτήν την κατεύθυνση, το
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο :
– Καλεί το Συμβούλιο να
υιοθετήσει περισσότερες πιθανές κυρώσεις κατά της Αγκυρας βασισμένες στις
αποφάσεις της 11ης Νοεμβρίου 2019 και σχετικά με περιοριστικά μέτρα για μη
εξουσιοδοτημένες γεωτρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
– Ζητά από τον Υπατο Εκπρόσωπο
και την Επιτροπή να υποβάλει έκθεση σχετικά με τις πολιτικές οικονομικές και
εμπορικές σχέσεις ΕΕ – Τουρκίας, καθώς επίσης για εργαλεία και επιλογές που
μπορούν να υιοθετηθούν, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του πεδίου εφαρμογής
της προαναφερθείσας απόφασης προς εξέταση το αργότερο στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
του Μαρτίου 2021.
4. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
καταδικάζει τα τουρκικά μονομερή βήματα στο Βαρώσι και ζητά τον πλήρη σεβασμό
των ψηφισμάτων 550 και 789 του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Το Ευρωπαϊκό
Συμβούλιο υποστηρίζει τη γρήγορη επανέναρξη των συνομιλιών υπό την αιγίδα των
Ηνωμένων Εθνών και παραμένει πλήρως δεσμευμένο σε συνολική λύση του κυπριακού
προβλήματος, στο πλαίσιο του ΟΗΕ, ευθυγραμμισμένη με τα ψηφίσματα του
Συμβουλίου Ασφαλείας και τις αρχές στις οποίες εδράζεται η ΕΕ. Αναμένει το ίδιο
και από την Τουρκία. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί ότι με την επανέναρξη των
συνομιλιών υπό την αιγίδα του ΓΓ του ΟΗΕ, η ΕΕ θα ορίσει εκπρόσωπο για την
Αποστολή Καλών Υπηρεσιών του ΟΗΕ.
5. Το Ευρωπαϊκό συμβούλιο ζητά
από τον Υπατο Εκπρόσωπο να προχωρήσει την πρόταση πολυμερούς διάσκεψης για την
Ανατολική Μεσόγειο.
6. Η ΕΕ θα αναζητήσει τη
συνεργασία για τα θέματα που σχετίζονται με την Τουρκία και την κατάσταση στην
Ανατολική Μεσόγειο με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σε νέο και πιο περίπλοκο καθεστώς
συνταξιοδότησης με ονομαστική μείωση των συντάξεων για όσους έκαναν αίτηση μετά
τις 12/5/2016 και έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης, αλλά και νέα «κουτάκια»
προσωπικών διαφορών, οδηγεί ο επανακαθορισμός όλων των (παλαιών και νέων)
συντάξεων…
Η χειρουργική επέμβαση Βρούτση
(ν.4670/20) ναι μεν οδηγεί σε υψηλότερες συντάξεις για όσους έχουν πάνω από 30
χρόνια ασφάλισης (αναδρομικά από 1/10/19), ωστόσο στους χαμένους
συγκαταλέγονται όσοι βγήκαν με τον νόμο Κατρούγκαλου, αλλά καθώς αυτός επέβαλλε
δραματικές περικοπές, διατήρησαν το 75% (πρώτη περίοδο εφαρμογής) ή 50% της
μείωσης σαν προσωπική διαφορά.
Τώρα έρχεται ο νόμος Βρούτση και
δίνει καλύτερη ανταπόδοση για τα έτη πάνω από τα 30, άρα οι νέες (μετά τις
12/5/2016) συντάξεις γίνονται καλύτερες. Αλλά, και αυτό είναι σημαντικό, όχι
καλύτερες από το παλιό καθεστώς (έως 12/5/2016). Όμως με αυτόν τον τρόπο
περιορίζεται η διαφορά με τον παλαιό τρόπο υπολογισμού κάτω του 20%. Και αν η
διαφορά μεταξύ παλαιού και νέου τρόπου έδινε διαφορά πάνω από 20% (σύνηθες
αποτέλεσμα με τον νόμο Κατρούγκαλου) , ο συνταξιούχος ελάμβανε το 75% αυτής
(π.χ. το 2016). Τώρα με τα «αυξημένα» ποσοστά Βρούτση δίνει κάτω από 20%, η
περικοπή δεν γίνεται στο 25%, αλλά στο 100%...
Βεβαίως, ο νόμος Βρούτση, σε
ορισμένες περιπτώσεις δίνει μεγαλύτερες συντάξεις. Αλλά, αυτές αφορούν:
α: σε περισσότερα από 30 έτη
ασφάλισης και
β: σε αιτήσεις μετά την 1/1/2019
γ: Η πληγή του νόμου Βρούτση
είναι για τους συνταξιούχους από 13/5/16 έως τις 31/12/18 οπότε και καταργήθηκε
η μεταβατική περίοδος απόδοσης μέρος της διαφοράς στη σύνταξη.
Άμεση ενημέρωση τώρα και στο
Google News - Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Οι παλαιές συντάξεις
Μετά από δέκα μήνες που ψηφίστηκε
ο νόμος (Φεβρουάριος 2020) που ενσωματώνει τις παρατηρήσεις του Συμβουλίου της
Επικρατείας για την ανάγκη υψηλότερης ανταπόδοσης στις αποδοχές για περισσότερα
έτη ασφάλισης, το υπουργείο Εργασίας εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία προβλέπεται:
1.Οι παλαιές συντάξεις (για
αιτήσεις έως 12/5/2016) θα επανακαθοριστούν, προβλέποντας μεγαλύτερο ποσοστό
ανταπόδοσης για πάνω από 30 έτη ασφάλισης (στο 50% του συντάξιμου μισθού η
ανταποδοτική σύνταξη με 40 έτη ασφάλισης). Με δεδομένο ότι σε αυτές τις
περιπτώσεις οι περισσότερες (παλαιές) συντάξεις έχουν αρνητική προσωπική
διαφορά (επανακαθορίστηκαν με βάσει τον νόμο Κατρούγκαλου-ν.4387/16), δηλαδή οι
αποδοχές ξεπερνούν σε ύψος τις προβλέψεις του νόμου, ο επικείμενος
επανακαθορισμός απλώς θα μειώσει την (αρνητική) προσωπική διαφορά. Αυτό
σημαίνει ότι δεν θα δοθεί αύξηση, απλώς νωρίτερα στο χρόνο θα αφομοιωθεί αυτή η
διαφορά (από τις μελλοντικές αυξήσεις στις συντάξεις) ώστε κάποια στιγμή την
επόμενη 5ετία να λάβουν κάποια αύξηση…
Αρνητική διαφορά…
2.Στις περιπτώσεις αρνητικής
προσωπικής διαφοράς, όπως συμβαίνει με τους υπαλλήλους των ΔΕΚΟ και τραπεζών
καθώς πλήρωναν υψηλότερες του 20% ασφαλιστικές εισφορές και ο ν.4387/16
προβλέπει προσαύξηση συντάξεις σε αυτές τις περιπτώσεις, αυτή η διαφορά καταβάλλεται
ήδη (σταδιακά κατά 20% το χρόνο και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023). Αν με τον
νέο επανακαθορισμό του ν.4670/20 (νόμος Βρούτση) προκύψει μεγαλύτερη θετική
διαφορά, δηλαδή με τους νεώτερους νόμους Κατρούγκαλου-Βρούτσης προκύπτουν
υψηλότερες συντάξεις, οι διαφορές θα αποδοθούν.
3.Αν με τον νέο υπολογισμό
Βρούτση οι αποδοχές είναι κατώτερες του προηγούμενου υπολογισμού (νόμου
Κατρούγκαλου) ξανά θα παραμείνουν οι διαφορές σαν «κουτάκι» μιας ακόμη
προσωπικής διαφοράς («κουτάκι» πάνω στο «κουτάκι» Κατρούγκαλου…)
4. Για αίτηση συντάξεις μετά τις
12/5/2016 προβλεπόταν ότι αν με τον νέο υπολογισμό (νόμο Κατρούγκαλου) η
διαφορά μεταξύ παλαιού και νέου τρόπου ήταν πάνω από 20%, τότε αποδινόταν το
75% σαν προσωπική διαφορά (ξεχωριστό κουτάκι). Αντιστοίχως για αιτήσεις του
2017 δινόταν το 50%, για αιτήσεις το 2018 το 25%, ενώ από 1/1/2019 καταργήθηκα
αυτή η σταδιακή προσαρμογή στα νέα μειωμένα ποσοστά. Όλες οι αιτήσεις εφεξής
εξετάζονται με βάσει τις δρακόντειες διατάξεις Κατρούγκλαου (και από τον
Οκτώβριο του 2019 εξετάζονται ή επανεξετάζονται με τον Βρούτση).
Η σπάθα του 20%
Σε αυτές τρις περίπτωσης ο νέος
επανακαθορισμός Βρούτση θα γίνει με την πρόβλεψη της προσωπικής διαφοράς. Αν
προκύψει μεγαλύτερη σύνταξη (σ.σ. συνήθως για 30 έως 40 έτη ασφάλισης) αυτή θα
αποδοθεί.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε αυτή την περίπτωση, η
διαφορά με τον νέο υπολογισμό του Βρούτση, εν σχέσει με το παλαιό σύστημα (που
ίσχυε πριν τις 13/5/2016), θα πρέπει να είναι πάνω από 20% για να δοθεί η μισή
(προσωπική) διαφορά για αιτήσεις εντός του2016 (το 50% για αιτήσεις του 2017
κ.ο.κ.). Αν η (νέα) διαφορά που θα προκύπτει με τον επανακαθορισμό Βρούτση
είναι κάτω του 20%, τυπικά θα αποκοπεί. Και θα δίνεται σαν μεγαλύτερο
«κουτάκι». (τυπικά ο ΕΦΚΑ κόβει και το 20% της σύνταξης που προκύπτει με το
νόμο Βρούτση), αλλά διατηρεί τυχόν διαφορά που προέβλεψε ο νόμος Κατρούγκαλου.
Κοντολογίς, εκεί που κάποιος είχε μείωση με τον νόμο Κατρουγκαλου 20%,
διατηρούσε το 75% της διαφοράς. Τώρα , με τις δοθέν αναπροσαρμογές Βρούτση, αν
η διαφορά πέσει στο 19,9%, τυπικά θα αποκοπεί ολόκληρη η διαφορά (θα παραμείνει
στη σύνταξη σαν «κουτάκι»). Κατά συνέπεια, θα ραγίσει να λάβει κάποια αύξηση
στο μέλλον αφού με τις προσεχείς αναπροσαρμογές (από 2023 και μετά) θα πρέπει
να εξαντληθεί πρώτα η προσωπική διαφορά και μετά να γίνουν αναπροσαρμογές…
Σημείωση: Με τον νόμο
Κατρούγκαλου για αιτήσεις του 2017 η σύνταξη από 2.000 € περιορίστηκε στα
1.600. Καθώς όμως έχανε το 20%, προβλέπονταν η απόδοση της μισής διαφοράς. Άρα
έβγαινε σύνταξη 1.800 €. Με τον «ευνοϊκά υπολογισμό Βρούτση, η σύνταξη από
2.000 € βγαίνει στα 1.700, καθώς όμως η περικοπώ είναι 15% και αφαιρείται
ολόκληρο το ποσό. Τυπικά ο συνταξιούχος του παραδείγματός μας έχει μικρότερη
σύνταξη (αν και παραμείνει η διαφορά σαν προσωπική διαφορά) και θα αργήσει να
την καλύψει αυτή με μελλοντικές αυξήσεις…
Στην Κουμουνδούρου πρέπει να
καταλάβουν ότι δεν γίνεται να είναι και με το διαδηλωτή και με το χωροφύλακα
και ότι η περίφημη διεύρυνση έχει και ένα όριο.
Δύο πρώην ΠΑΣΟΚοι μπλέξανε και τα
κόμματα τους μπερδέψανε: Ο Χρήστος Σπίρτζης προσέφερε ανθοδέσμη στον Μιχάλη
Χρυσοχοϊδη για να καταγγείλει συμβολικά την απαράδεκτη κίνηση αστυνομικών στην
επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και μετά πήγε και κατέθεσε
τροπολογία για μπόνους στους αστυνομικούς, με αποτέλεσμα στο Μαξίμου να
σκέφτονται σοβαρά ότι θα έπρεπε εκείνοι να του στείλουν λουλούδια.
Διότι πραγματικά είναι απορίας
άξιον πως καταφέρνει η αξιωματική αντιπολίτευση κάθε τρεις και λίγο να κλωτσά
την καρδάρα με το γάλα, ιδίως όταν η κυβέρνηση κινδυνεύει να βρεθεί σε δύσκολη
θέση.
Και δεν είναι το ζήτημα εάν
πρέπει οι αστυνομικοί, που πραγματικά προστατεύουν τον πολίτη, να ενισχυθούν
όπως και άλλοι εργαζόμενοι, αλλά ότι σε μία συγκυρία κατά την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ
καταγγέλλει -και ορθώς- την αστυνομική βία, η οποία μάλιστα φορά “υγειονομικό
φερετζέ”, καταθέτει μια τροπολογία εκτός πολιτικού τόπου και χρόνου. Την ώρα
που η αστυνομία μετατρέπεται σε απαράδεκτο εργαλείο καταπάτησης δημοκρατικών
δικαιωμάτων με υγειονομικά προσχήματα, είναι έξυπνη πολιτικά μία τέτοια κίνηση;
Είπαμε, θεμιτό είναι να θέλουν
στο ΣΥΡΙΖΑ πάρουν τις ψήφους του παλιού ΠΑΣΟΚ του ορθόδοξου, αλλά να μη
γυρίσουν σε παλαιοπασοκικές λογικές τύπου “τάζω στους πάντες, τα πάντα”.
Επίσης, καλή η καταγγελία της
Πάρνηθας, αλλά ουσιαστική αντιπολίτευση ασκείται όταν αναδεικνύονται τα μεγάλα
πρακτικά προβλήματα των πολιτών. Είναι για παράδειγμα απορίας άξιον γιατί ο
ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει κάνει σημαία του το γεγονός ότι είναι οι εργασιακοί χώροι
βασικές εστίες υπερμετάδοσης στο δεύτερο κύμα, δεδομένου ότι σε αυτό το
lockdown εργάζονται πολύ περισσότεροι πολίτες κανονικά.
Ναι το ξέρουμε ότι το ΕΣΥ νοσεί,
νοσούσε και πριν και δεν ενισχύθηκε επαρκώς ούτε τώρα. Αλλά ούτε 3.000 ΜΕΘ δεν
θα αρκούν όσο εργοδότες βγάζουν εργαζόμενους σε αναστολή και μετά τους
υποχρεώνουν να δουλεύουν ή γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την
τηλεργασία.
Αντί να ασχολούνται με όλα αυτά,
στο ΣΥΡΙΖΑ σκέπτονται με τη λογική του ώριμου φρούτου. Διότι το ριζοσπαστικό το
έχουν προ πολλού εγκαταλείψει και το αριστερά φαίνεται πως είναι συζητήσιμο. Η
προσπάθεια δε να φορτώσουν την περίφημη τροπολογία αποκλειστικά στο Σπίρτζη δεν
αρκεί για να καλυφθεί το ζήτημα ταυτότητας και η άγνοια του πολιτικού
παιχνιδιού.
O γενικός γραμματέας της
Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος, Πάνος Παπανικολάου, γράφει
ένα σύντομο κείμενο για την απόφαση αστυνομικών της ομάδας «Δράση» να επιβάλουν
πρόστιμο σε εθελοντή αιμοδότη που γυρνούσε από το νοσοκομείο. «Από δω οι
Άνθρωποι, από εκεί τα ανθρωποειδή. Άβυσσος μας χωρίζει κύριε Μιχάλη Χρυσοχοΐδη»
τονίζει ο κ.Παπανικολάου.
Ολόκληρο το κείμενο όπως
δημοσιεύτηκε στη σελίδα του Πάνου Παπανικολάου στο facebook:
Άνθρωποι και ανθρωποειδή –
Εθελοντής αιμοδότης φορώντας την
υπέροχη μασκούλα του (“δεν φιμωνόμαστε” κλπ) ήρθε στο νοσοκομείο
συναισθανόμενος το καθήκον του στους πάσχοντες συνανθρώπους. Να δώσει αίμα.
Γιατί είναι άνθρωπος. Και μετά για να γυρίσει σπίτι του πήρε προς κέντρο το
τρόλεϋ της Νίκαιας, γιατί δεν έχει Άστον Μάρτιν κι εξοχικό στο Μπάντεν Μπάντεν.
Όμως έπεσε στην περίπτωση : οι
παλληκαράδες ενός μηχανοκίνητου ένστολου τάγματος εφόδου Δ κάποιους άλλους
είχαν βάλει στο μάτι που λίγο πριν είχαν κάνει παράσταση διαμαρτυρίας έξω από
το “Αλλοδαπών” της Πέτρου Ράλλη. Σταμάτησαν το τρόλεϋ, κατέβασαν κάτω όλους
τους επιβάτες και άρχισαν τα γνωστά “υγειονομικά” : σωματικούς ελέγχους χωρίς
γάντια, χαζοχαρούμενες ειρωνειούλες, ψευτοτσαμπουκαλίδικες καγκουριές κλπ. Ο
άνθρωπός μας ευγενικά εξήγησε πως μόλις είχε δώσει αίμα, έδειξε το σχετικό SMS,
έδειξε την επίδεση και το σημάδι της πρόσφατης φλεβοκέντησης στο χέρι του,
ζήτησε από τους παλληκαράδες να τηλεφωνήσουν στο Τμήμα Αιμοδοσίας του
νοσοκομείου για επιβεβαίωση κλπ. Μάταια όμως.
Μετά τους σωματικούς ελέγχους
χωρίς γάντια, τις χαζοχαρούμενες ειρωνειούλες και τις ψευτοτσαμπουκαλίδικες
καγκουριές του έκοψαν πρόστιμο 300 ευρώ. Στον άνθρωπο, τον εθελοντή αιμοδότη
που μετά την αιμοδοσία πήρε το τρόλεϋ γιατί εκτός από Άστον Μάρτιν που δεν
έχει, δεν του περισσεύουν ούτε για ταξί. Μάλιστα ακολούθησε επικοινωνία των
γιατρών της υπηρεσίας Αιμοδοσίας (μόλις ενημερώθηκαν από τον εθελοντή αιμοδότη)
με τον αρμόδιο αστυνομικό διοικητή ο οποίος μουρμούριζε κάτι (ακατ)ανόητα σαν
εκείνον τον παλιό τον Αντιπρόεδρο του Εδεσσαϊκού κι αρνήθηκε φυσικά να
αναιρέσει το πρόστιμο.
Έτσι με αυτά και με αυτά θα
ξεμείνουμε τελείως και από εθελοντές αιμοδότες σε μια περίοδο που τα νοσοκομεία
έχουν κυριολεκτικά στραγγίξει από αίμα.
Τις τελευταίες εβδομάδες
γινόμαστε μάρτυρες μιας αλλαγής στάσης του ομίλου ΜΜΕ ιδιοκτησίας Βαγγέλη
Μαρινάκη απέναντι στην κυβέρνηση. Μπορεί να μην είναι σκληρά αντιπολιτευτική,
ίσως απλά να τείνει προς την “κανονική” δημοσιογραφία. Σε κάθε περίπτωση γεννά
ερωτηματικά αναφορικά με τα κίνητρα του εφοπλιστή.
Σε μια σειρά περιστατικών έρχεται
να προστεθεί το in.gr με άρθρο του σχετικά με το σχέδιο νόμου για την
Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της τροποποιημένης με την Οδηγία (ΕΕ)2018/1808
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Νοεμβρίου 2018 Οδηγίας
(ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου
2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξεις, αρμοδιότητας
της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Η τοποθέτηση του δημοφιλούς μέσου
(νο.4 στην κατάταξη των Ελληνικών ΜΜΕ) αφήνει σαφείς αιχμές για φωτογραφικές
διατάξεις υπέρ κάποιων καναλαρχών, προβάλλοντας πολλά ερωτηματικά αναφορικά με
τα κίνητρα της διαφαινόμενης ουσιαστικής κατάργησης των διακρίσεων των αδειών.
Επίσης, κάνει λόγο για αποζημίωση όσων έχουν καταβάλλει το ποσό των 35εκ€ για
την κάθε άδεια στο Δημόσιο καθώς και μείωση των προβλεπόμενων μελλοντικών
καταβολών τους, ώστε να αντισταθμιστεί η σοβαρότατη νόθευση του ανταγωνισμού
που προκαλεί η προτεινόμενη ρύθμιση.
Το άρθρο του in.gr
Στις 03.12.2020, εν μέσω της
ευμετάβλητης και ασταθούς κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας της πανδημίας του
Covid-19, αναρτήθηκε στον διαδικτυακό τόπο διαβουλεύσεων του Υπουργείου
Εσωτερικών (http://www.opengov.gr/ggee/?p=6950) το σχέδιο νόμου για την
Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της τροποποιημένης με την Οδηγία (ΕΕ)2018/1808
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Νοεμβρίου 2018 Οδηγίας
(ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου
2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξεις, αρμοδιότητας
της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις
του σχεδίου αυτού εισάγονται καινοφανείς τροποποιήσεις στο Ν. 4339/2015 και,
ειδικότερα, μεταβάλλονται τα άρθρα επί των οποίων στηρίχτηκαν, σε συμφωνία με
τις επιταγές του Συντάγματος (άρθρο 15, παρ. 2), οι διαγωνιστικές διαδικασίες
που διενεργήθηκαν δυνάμει των με αρ. 1/2017 και 1/2019 Προκηρύξεων του Εθνικού
Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης για την ανάδειξη τελικά των έξι νομίμων
αδειοδοτημένων σταθμών (Mega, Alpha, ΣΚΑΪ, Star, ANT1, OPEN).
Όλα δε τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα
σχεδόν δύο χρόνια μετά την υποχώρηση της πρωτοφανούς δημοσιότητας που έλαβε η
πολιτική, δικαστική και κοινωνική διαμάχη αναφορικά με το επίμαχο ζήτημα της
διαδικασίας αδειοδότησης των «παρόχων επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής
ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος
γενικού περιεχομένου», ήτοι των έξι νόμιμων παρόχων.
Έτσι, σήμερα, το προαναφερόμενο
σχέδιο νόμου όχι απλώς μεταβάλλει το ισχύον θεσμοθετημένο σύστημα, αυτό που
προκάλεσε όλες τις πολιτικές αντιπαραθέσεις και τις δικαστικές συγκρούσεις περί
της νομιμότητας και της συνταγματικότητας των παραπάνω διαγωνιστικών
διαδικασιών, αλλά πολλώ μάλλον το ανατρέπει σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε κατ’
ουσία το ακυρώνει, εισάγοντας ένα νέο και σίγουρα μη αναμενόμενο καθεστώς ως
προς τις αδειοδοτήσεις των τηλεοπτικών σταθμών.
Εξι άδειες έναντι ανταλλάγματος
Τι και αν οι έξι (6) άδειες
ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου χορηγήθηκαν στους οριστικούς υπερθεματιστές
έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 35.000.000 ευρώ έκαστη; Τι και αν ρητάο νομοθέτης στο άρθρο 13, παρ. 8, του Ν.
4339/2015 προέβλεψε ότι «Μετά τη χορήγηση όλων των προκηρυχθεισών αδειών (…),
δεν επιτρέπεται η προκήρυξη επιπλέον αδειών της ίδιας παραπάνω κατηγορίας για
όλη τη χρονική ισχύ των χορηγηθεισών αδειών, με την εξαίρεση της περίπτωσης
οριστικής παύσης λειτουργίας αδειούχου παρόχου ή ανάκλησης της άδειας
λειτουργίας αυτού»;
Ακόμα περισσότερο, τι και αν το
ελληνικό δημόσιο επανέλαβε την ίδια ως άνω δέσμευση στους όρους 1.7. και 1.1.
των με αρ. 1/2017 και 1/2019 Προκηρύξεων του ΕΣΡ; Προφανώς, όλα τα παραπάνω
απεδείχθησαν κενό γράμμα για τους εισηγητές του επίμαχου σχεδίου νόμου, αφού
οιόροι και προϋποθέσεις υπό τις οποίες
χορηγήθηκαν οι ισχύουσες σήμερα άδειες αναιρέθηκαν εν μιά νυκτί και ανατράπηκαν
τα δικαιώματα και οι νόμιμες προσδοκίες που άντλησαν οι νόμιμοι κάτοχοί τους.
Ειδικότερα, με την προτεινόμενη
τροποποίηση του επίμαχου σχεδίου νόμου (τροποποίηση άρθρου 2, παρ. 4, Ν. 3449/2015)
η άδεια του παρόχου θεματικού περιεχομένου εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας
μπορεί πλέον να περιλαμβάνει και ενημερωτικό πρόγραμμα. Συναφώς, δεν υφίσταται
πλέον η διάκριση που ίσχυε κατά το χρόνο αδειοδότησης των έξι (6) νομίμων
υφιστάμενων παρόχων σε:
1. Άδεια ενημερωτικού
προγράμματος γενικού περιεχομένου και
2. Άδεια μη ενημερωτικού
περιεχομένου.
Με απλά λόγια, πλέον δεν θα
υφίσταται άδεια μη ενημερωτικού περιεχομένου,καθώς στην ουσία η άδεια μη ενημερωτικού περιεχομένου ως ίσχυε
αντικαταστάθηκε στην προτεινόμενη τροποποίηση από την άδεια θεματικού περιεχομένου,
στην οποία εμπεριέχεται πλέον «κατά περίπτωση ενημερωτικό πρόγραμμα» (βλ. και
προτεινόμενη τροποποίηση στο άρθρο 8, παρ. 2, Ν. 4339/2015 ως προς το ακριβές
περιεχόμενο του προγράμματος). Είναι δε ενδεικτικό της πρόθεσης καταστρατήγησης
του ισχύοντος έως και σήμερα καθεστώτος – από το οποίο άντλησαν δικαιώματα,
υποχρεώσεις και νόμιμες προσδοκίες οι ήδη αδειοδοτημένοι πάροχοι – το γεγονός
ότι στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι, τάχα,
με την τροποποίηση αυτή επιδιώκεται απλώς να προσδιοριστεί «… η έννοια και το
περιεχόμενο του μη ενημερωτικού προγράμματος…» (βλ. σελ. 22 αναρτημένης στη
διαβούλευση αιτιολογικής έκθεσης του επίμαχου σχεδίου νόμου).
Ωστόσο, τοακριβές είναι ότι μάλλον επιδιώκεται να
καταργηθεί, και όχι να προσδιοριστεί, η έννοια και το περιεχόμενο του μη
ενημερωτικού προγράμματος, αφού πλέον άδεια φέρουσα τον τίτλο της θεματικής θα
είναι στ΄ αλήθεια και ενημερωτική. Άλλωστε, ουδεμία ειδικότερη αιτιολογία
δίνεται προς τον σκοπό της μεταβολής αυτής. Είναι δε εύλογο, ότι εάν οι (έξι) 6
αδειοδοτημένοι πάροχοι μπορούσαν να προβλέψουν την επικείμενη αυτή τροποποίηση,
μάλλον δεν θα έπαιρναν μέρος στις διαγωνιστικές διαδικασίες που διενεργήθηκαν,
καταβάλλοντας ένα τόσο υψηλό τίμημα. Επιπλέον, είναι ομοίως πρόδηλο ότι η
προκείμενη εκ των υστέρων και αναιτιολόγητη τροποποίηση των όρων σύμφωνα με
τους οποίους οι έξι (6) νόμιμοι πάροχοι συμμετείχαν στις διαγωνιστικές αυτές
διαδικασίες παραβιάζει καταφανώς τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης
μεταχείρισης που διέπουν τους δημόσιους διαγωνισμούς, στρεβλώνοντας τους όρους
της αγοράς και δίνοντας αθέμιτο ανταγωνιστικό προβάδισμα στους τηλεοπτικούς
σταθμούς που θα αδειοδοτηθούν σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία. Άραγε, θα υπάρξει
επιστροφή στους έξι (6) αδειοδοτημένους παρόχους των πολύ σημαντικών ποσών που
έχουν ήδη καταβάλει στο Δημόσιο και μείωση των προβλεπόμενων μελλοντικών
καταβολών τους, ώστε να αντισταθμιστεί η σοβαρότατη νόθευση του ανταγωνισμού
που προκαλεί η προτεινόμενη ρύθμιση;
Αξίζει δε να σημειωθεί, ως
ένδειξη της προφανούς καταστρατήγησης, ότι και υπό το καθεστώς που ίσχυε πριν
το Ν. 4339/2015 (άρθρο 5, παρ. 5, Ν. 3592/2007, όπως το άρθρο τροποποιήθηκε
δυνάμει του άρθρου έκτου, παρ. 6, Ν. 4279/2014) δεν νοούνταν η έννοια του μη
ενημερωτικού παρόχου να περιλαμβάνει και ενημερωτικά πλήρη προγράμματα, καθώς στο
άρθρο αυτό ρητά αναφερόταν ότι «… [μ]η ενημερωτικά μέσα θεωρούνται αυτά, το
πρόγραμμα των οποίων δεν έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και αφορά αποκλειστικά σε
ειδικούς τομείς ψυχαγωγίας και επιμόρφωσης, με περιεχόμενο, όπως μουσικό,
αθλητικές μεταδόσεις με ή χωρίς σχολιασμό αθλητικών ειδήσεων, προβολή ταινιών,
εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ ή παιδικές εκπομπές, περιλαμβανομένων και των μέσων
που μεταδίδουν αποκλειστικά τηλεπωλήσεις, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 22 του
άρθρου 1 της Οδηγίας 97/36/ΕΚ, με την οποία τροποποιήθηκε το άρθρο 19 της
Οδηγίας 89/552/ΕΟΚ…»
Καταληκτικά, σε κάθε περίπτωση,
μένει να αναφερθεί ότι η ακριβής έννοια του ενημερωτικού και του θεματικού (μη
ενημερωτικού) περιεχομένου έχει ήδη κριθεί και οριοθετηθεί, σύμφωνα με όσα
αναφέρθηκαν, και με την με αρ. 2018/2018 απόφαση του Συμβουλίου της
Επικρατείας. Μένει, λοιπόν, εμείς ως πολίτες να δούμε και να αξιολογήσουμε
αυτές τις απρόβλεπτεςκαι
αναιτιολόγητεςπροτεινόμενες αλλαγές και
τα διοικητικά δικαστήρια της χώρας, ιδίως δε το Ανώτατο εξ αυτών, ως αρμόδια
προς τούτο, να κρίνουν την εφαρμογή των νέων διατάξεων, εάν και εφόσον πράγματι
αυτές καταστούν νόμος του κράτους.
Οι αρχές της ίσης μεταχείρισης
και της διαφάνειας που διέπουν τις διαγωνιστικές διαδικασίες δημοσίων
συμβάσεων, εν προκειμένω τις μέχρι σήμερα διαγωνιστικές διαδικασίες για τις
τηλεοπτικές άδειες, δοκιμάζονται επικίνδυνα με την ιδιάζουσα ευαισθησία που
εκδηλώνουν κάποιοι στις ΑΝΤΕΝΝΕΣ πολύ συγκεκριμένων συμφερόντων θεσπίζοντας εκ
των υστέρωντηλεοπτικές άδειες
ευκαιρίας.
Το πιο πάνω άρθρο έρχεται ως
συνέχεια του δημοσιεύματος της εφημερίδας “ΤΟ ΒΗΜΑ”, του ίδιου ομίλου, με
αναφορές στο διπλό σύστημα καταγραφής κρουσμάτων covid-19 από την ηγεσία του
ΕΟΔΥ.
Λίγες εβδομάδες πριν, στον
τηλεοπτικό σταθμό MEGA, παρακολουθήσαμε την δημοσιογράφο του σταθμού κ. Ράνια
Τζίμα να έρχεται σε ευθεία κόντρα με τον υπουργό ανάπτυξης και επενδύσεων κ.
Άδωνι Γεωργιάδη, κάτι που σαφώς δεν έχουμε συνηθίσει.
Έκρηξη των θανάτων λόγω
κορονοϊού, δυσαρέσκεια σε ευρέα κοινωνικά τμήματα από την πολιτική της
κυβέρνησης (εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες, υγειονομικοί, μικρομεσαίες επιχειρήσεις
κ.ά.), δυσφορία στο δημοκρατικό σώμα της κοινωνίας από την άνευ προηγουμένου
αυταρχικοποίηση της πολιτικής της κυβέρνησης, στοχοποίηση της νεολαίας,
εκδηλώσεις και πράξεις κυβερνητικών στελεχών κατάφορτες αλαζονείας και θράσους.
Κι όμως!
Η μία μετά την άλλη δημοσκόπηση
βγαίνει στη δημοσιότητα και όλες επιβεβαιώνουν το ίδιο. Η ΝΔ λαμβάνει το 39%
στην πρόθεση ψήφου και η διαφορά της από τον δεύτερο ΣΥΡΙΖΑ αγγίζει το 18%. Θα
υπάρξουν πολλοί που θα αμφισβητήσουν την εγκυρότητα των δημοσκοπήσεων, αλλά σε
αυτό το σημείο υπάρχει ισχυρός αντίλογος: πρώτον, πριν τις τελευταίες εκλογές
οι δημοσκοπήσεις επιβεβαιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό και δεύτερον, τα αποτελέσματα
αυτών των δημοσκοπήσεων δεν τα αμφισβητεί ούτε και ο περισσότερο άμεσα
ενδιαφερόμενος, ο ΣΥΡΙΖΑ. Αν, λοιπόν, έτσι είναι τα πράγματα πώς εξηγείται, όχι
μόνο η ανθεκτικότητα, αλλά και μία μικρή άνοδος της ΝΔ, με όλη αυτή την
κατάσταση που βιώνουμε;
Ας μην ξεχνάμε πως μαζί με την
εικόνα που περιγράψαμε αρχικά υπάρχουν και τα απόνερα ή καλύτερα το τσουνάμι
που δημιούργησε η κρίση του 2010. Δεν θα ήταν φυσιολογικό κι επόμενο με όλα
αυτά η ΝΔ να έχει υποστεί, αν όχι καθίζηση, μία έστω διακριτή μείωση της
εκλογικής της επιρροής;
Ό,τι σχήματα κι αν φτιάχνουμε στα
κεφάλια μας η πραγματικότητα είναι πεισματάρα. Στην κοινωνία δεν χωρούν
γραμμικές εξελίξεις. Αυτές είναι μόνο για φυσικά φαινόμενα και μάλιστα σε
ιδανικές περιπτώσεις. Με άλλα λόγια, η φτώχεια και η καταπίεση δεν επιφέρουν
αναγκαστικά ριζοσπαστικές ανατροπές στην ψυχολογία, τις ιδέες και τις πράξεις
των ανθρώπων. Ας επιχειρήσουμε μία πρώτη προσέγγιση για να ερμηνεύσουμε την
ανθεκτικότητα της ΝΔ παρόλο το υπάρχον πλαίσιο.
Πρώτο, η δυσαρέσκεια για ένα
τομέα της ζωής δεν φέρνει τη συνολική ανατροπή στις αντιλήψεις του κόσμου. Για
παράδειγμα, ενώ η εικόνα για την αποδοχή της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα
της υγείας έχει υποστεί σοβαρά ρήγματα (από σχεδόν 90% στην πρώτη καραντίνα
έχει πέσει στο μισό), δεν οδηγεί σε τροποποιήσεις της εκλογικής συμπεριφοράς.
Εδώ αναμφισβήτητα παίζουν ρόλο και τα ΜΜΕ και ο τρόπος που αυτά διαμορφώνουν
συνειδήσεις, πώς πλασάρουν εικόνες, τι επιλογές κάνουν στην ειδησιογραφία τους,
τι αποκρύπτουν κ.λπ. Ας μην ξεχνάμε πως τα ΜΜΕ είναι μπουκωμένα από εκατομμύρια
ευρώ και πρέπει να ανταποδώσουν το δώρο της κυβέρνησης. Όπως και να έχει, όταν
ακόμη και σήμερα η αποδοχή που αφορά την πολιτική στον τομέα της υγείας
υπερβαίνει το 40%, δηλαδή ένα ποσοστό μεγαλύτερο του εκλογικού ποσοστού της ΝΔ,
δεν είναι μικρή. Αυτό μπορεί να σημαίνει πως υπάρχει ένας μεγάλος και
παραδοσιακός πυρήνας ψηφοφόρων της ΝΔ που είναι αρκετά συμπαγής.
Δεύτερο, οι κινηματικές
διαδικασίες βρίσκονται σε ένα τέλμα εδώ και περίπου πέντε χρόνια αλλά στην
παρούσα φάση το τέλμα βάθυνε λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών. Η πανδημία δεν
επιτρέπει τις συλλογικές διαδικασίες (γενικές συνελεύσεις σωματείων,
συνεδριάσεις διοικητικών συμβουλίων, επισκέψεις συνδικαλιστών στους εργασιακούς
χώρους κ.ά). Η δυσκολία πραγματοποίησης όλων αυτών των διαδικασιών, καθώς και
των πορειών και απεργιών, δημιουργεί μία εικόνα παθητικότητας και αποδοχής της
ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής.
Τρίτο, οι αντιδημοκρατικές
μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις απαγορεύσεις της πορείας του Πολυτεχνείου και
της συγκέντρωσης στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου, ο άγριος προπηλακισμός
διαδηλωτών, οι συλλήψεις, οι απαγορεύσεις που ανακοινώνονται ως νόμος από την
ηγεσία της αστυνομίας, είναι πρωτοφανείς διαδικασίες που μας παραπέμπουν σε
άλλες εποχές. Ποιος, όμως, μπορεί με βεβαιότητα να ισχυριστεί ότι όλο αυτό
λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που θα λειτουργούσε όπως και σε μία εποχή
«κανονικότητας»; Ακόμη και κόσμος που δεν ανήκει παραδοσιακά στη συντηρητική
παράταξη δεν αποκλείεται να επικροτεί έστω και σιωπηλά τους κυβερνητικούς
χειρισμούς, φοβούμενος τις επιπτώσεις της πανδημίας και παραβλέποντας ή
αγνοώντας τα ψέματα και τις αντιφάσεις της κυβέρνησης.
Τέταρτο, ας μην ξεχνάμε τι
επιπτώσεις επήλθαν από την πεντάχρονη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Οι σχετικές
δημοσκοπήσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι αποκαλυπτικές. Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
προκάλεσε σοβαρή ιδεολογική μετατόπιση στο εκλογικό σώμα. Για παράδειγμα, ενώ
στην αυτοτοποθέτηση των ερωτώμενων η καμπύλη «αριστερά» υπερείχε σαφώς της
καμπύλης «δεξιά», στο τέλος της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η εικόνα έχει αντιστραφεί.
Επομένως, καταγράφηκε μία σημαντική συντηρητικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.
Η ΝΔ ενώ είχε φτάσει μετά την εφαρμογή μνημονίων σε ιστορικό χαμηλό 19%,
κέρδισε τις τελευταίες εκλογές με διπλάσιο ποσοστό! Τι άλλο από την πολιτική
του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτό που εκτόξευσε εκλογικά τη ΝΔ;
Πέμπτο, τα τελευταία χρόνια
συμπεριλαμβανομένων και κάποιων χρόνων προ πανδημίας και κρίσης του 2010, έχουν
διαμορφωθεί λαϊκά στρώματα που έχουν εμπεδώσει ως μία πραγματικότητα την
πολιτική των επιδομάτων, των χαμηλών μισθών, των μικρών συντάξεων, της ανεργίας
και της ημιανεργίας κ.λπ. Ακριβώς αυτή η εδραιωμένη αντίληψη είναι που
δημιουργεί ένα φάσμα αποδοχής της υπάρχουσας πολιτικής. Ένα φάσμα που
εκτείνεται ανάμεσα στην παθητικότητα και την ευαρέσκεια λόγω της λήψης των
επιδομάτων πείνας των 500 ευρώ. Με άλλα λόγια, η οικονομική πολιτική της
κυβέρνησης μπορεί να δημιουργεί αντιδράσεις και δυσφορία στις πιο προηγμένες
πολιτικές συνειδήσεις, αλλά η ριζοσπαστική σκέψη και διάθεση δεν είναι κτήμα του
συνόλου των λαϊκών στρωμάτων.
Συμπέρασμα (πρόχειρο και
σύντομο): δεν αποκλείεται καθόλου η εικόνα των δημοσκοπήσεων να είναι αληθινή.
Ίσως, οι λόγοι που προαναφέρθηκαν να ερμηνεύουν ως ένα βαθμό αυτό που
καταγράφουν οι έρευνες. Για να αντιστραφεί η εικόνα απαιτούνται υπερβάσεις. Και
μία υπέρβαση ήταν αυτή που έγινε από ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και ΜΕΡΑ 25 στην επέτειο του
Πολυτεχνείου (σε αντίστοιχες μελλοντικές πρωτοβουλίες χωράνε κι άλλες
δυνάμεις). Η υπέρβαση αυτή δεν απαιτείται μόνο και μόνο για την ανατροπή της εικόνας
των δημοσκοπήσεων, αλλά αφορά κυρίως την πορεία του λαϊκού κινήματος.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης πάλι,
κάνει μακάβρια και αποκρουστική πολιτική με τους νεκρούς της πανδημίας.
Την προηγούμενη φορά δήλωνε πως
πανηγυρίζει γιατί είμαστε καλύτερα από το Βέλγιο – όπως υποστήριζε – σε
νεκρούς. Τώρα, βρήκε να πει μια άλλη αθλιότητα εκτός ορίων ανθρωπιάς.
Συγκεκριμένα, σε συζήτηση για το lockdown, υποστήριξε:
«Μακάρι να είχαμε ξεκινήσει
νωρίτερα αλλά σε αυτό η δική μου άποψη είναι – επειδή είμαι πάντα λίγο
αιρετικός σε αυτό – ότι αν έπαιρνες την καραντίνα προτού τα κρούσματα, πρώτον
θα δεχόσουν μία πολύ μεγάλη κριτική γιατί “μας καταστρέφεις την οικονομία, εδώ
δεν έχουμε ιό”, και δεύτερον, δεν θα ακολουθούσανε κιόλας. Δηλαδή ένας από τους
λόγους που τηρείται η καραντίνα είναι οι νεκροί που βλέπουν κάθε μέρα και
φοβούνται. Αν δεν υπάρχει ο φόβος δεν υπάρχει και η τήρηση των μέτρων».
Κανονικά, αυτός ο τύπος έπρεπε να
είχε παραιτηθεί εδώ και καιρό, μετά από τέτοιους είδους δηλώσεις. Αντί αυτού,
προσβάλλει χωρίς σταματημό έναν ολόκληρο λαό επιχειρώντας λεκτικά σχήματα με
τους νεκρούς από τον κορωνοϊό.
Και κάτι ακόμα: Δεν είστε
αιρετικός, κύριε Γεωργιάδη. Είστε πολιτικά άθλιος.
Ο Αμεινίας ο Παλληνεύς (από την Παλλήνη Αττικής) ήταν Αθηναίος τριήραρχος, μικρότερος αδερφός του Αισχύλου και του Κυναίγειρου, έμεινε στην ιστορία από τη σύγκρουση Ελλήνων και Περσών στη ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ. στα στενά μεταξύ Σαλαμίνας και των ακτών της Αττικής. Στη περίφημη αυτή ναυμαχία, είχαν παραταχθεί οι αθηναϊκές τριήρεις υπό τον Θεμιστοκλή και οι σπαρτιάτικες υπό τον Ευρυβιάδη. Πρώτος επιτέθηκε ο Αθηναίος Αμεινίας ο Παλληνεύς και αμέσως τον ακολούθησαν και τα υπόλοιπα πλοία και έτσι η ναυμαχία γενικεύτηκε.
Αναγνώστες
ΚΑΒΑΦΗΣ - Η ΠΟΛΙΣ
Καινουργιους τοπους δεν θα βρεις, δε θαβρεις αλλες θαλασσες. Η πολις θα σε ακολουθει. Στους δρομους θα γυρνας τους ιδιους. Και στες γειτονιες τες ιδιες θα γερνας και μες στα ιδια σπιτια αυτα θ'ασπριζεις. Παντα στην πολι αυτη θα φθανεις. Για τα αλλου-μη ελπιζεις- δεν εχει πλοιο για σε, δεν εχει οδο. Ετσι που τη ζωη σου ρημαξες εδω στην κωχη τουτη τη μικρη, σ'ολην την γη την χαλασες.
Μ. ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ
Η πρώτη κραυγή του ανθρώπου είναι κλάμα. Αποκεί και πέρα οι άνθρωποι ή παραμένουν άνθρωποι και κλαίνε, ή γίνονται τέρατα και κάνουν τους άλλους να κλαίνε..
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ Ο ΙΔΕΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
"Και ποια είναι η πιο αψηλή εντολή; Ν’ αρνηθείς όλες τις παρηγοριές-θεούς, πατρίδες, ηθικές, αλήθειες - ν’ απομείνεις μόνος και ν’ αρχίσεις να πλάθεις εσύ, με μοναχά τη δύναμή σου, έναν κόσμο που να μην ντροπιάζει την καρδιά σου... Ποια ‘ναι η πιο αντρίκια χαρά; Ν’ αναλαβαίνεις την πάσα ευθύνη".!
Ο. ΕΛΥΤΗΣ
Αν η Ελλάδα καταστραφεί τελείως θα μείνει μια ελιά, ένα κλήμα και μια βάρκα. Είναι αρκετά για να ξαναχτιστεί από την αρχή....