Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Ο υπουργός Δικαιοσύνης καλύπτει τη διαφθορά των φορολογικών μηχανισμών;


Η τακτική του ελληνικού κράτους να γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τις αποφάσεις των δικαστηρίων και να εκβιάζει τους ελεγχόμενους πολίτες να πληρώσουν τις παρανομίες του είναι γνωστή. Η τακτική εφοριακών να πλουτίζουν εκβιάζοντας πολίτες και επιχειρήσεις είναι επίσης γνωστή. Η λούφα των ελεγκτικών μηχανισμών στον οικονομικό έλεγχο είναι επίσης γνωστή. Όλα αυτά ήρθε χτες να τα υπερασπιστεί σαφώς ο υπουργός της Δικαιοσύνης! Με ψέματα σαν του πρωθυπουργού!

Λίγες μέρες αφού ο ίδιος ο κ Κοντονής σύστησε αυτοσυγκράτηση στην σύγκρουση της κυβέρνησης με τη Δικαιοσύνη, χτες κατηγόρησε το Συμβούλιο Επικρατείας ότι αποφάσισε να τηρείται η πενταετία, πέρα από την οποία η εφορία δεν μπορεί να κρατάει όμηρο υπό έλεγχο κανέναν φορολογούμενο.

Το χτεσινό νέο είναι ότι ο υπουργός της … Δικαιοσύνης διέστρεψε την ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, δηλώνοντας ότι αυτοί οι έλεγχοι αφορούν όσους βγάζουν χρήματα στο εξωτερικό μέσω offshore!! Τίποτε ψευδέστερο. Και μάλιστα το ξέρει!!

Το ωραίο είναι ότι ο υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει όλη τη χασοχρόνικη τακτική των ελεγκτικών μηχανισμών του δημοσίου, που αρνούνται να δουλέψουν με τους ρυθμούς που χρειάζονται για να φέρουν λεφτά από τους ελέγχους στα κρατικά ταμεία.

Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί εδώ και τουλάχιστον 7 χρόνια δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να παραπονιούνται ότι δεν έχουν αρκετό προσωπικό για να κάνουν τους ελέγχους και ότι τους έχουν γίνει περικοπές στις αμοιβές! Παράλληλα, παραπονιόνται και ότι λείπει εξειδικευμένο προσωπικό για τους ελέγχους που χρειάζονται έρευνα σε βάθος!

Όλες αυτές οι δικαιολογίες και οι τοποθετήσεις του υπουργού είναι πέρα για πέρα υποκριτικές. Πρώτον από τα στοιχεία ελέγχων των μηχανισμών φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι υπηρεσίες δουλεύουν με ρυθμό χελώνας. Παρ όλο που αμείβονται έξτρα από τους υπόλοιπους συναδέρφους τους στο υπουργείο Οικονομικών!

Δεύτερον, οι περίφημες λίστες που είναι στα χέρια τους εδώ και 5 χρόνια για έλεγχο δεν έχουν  αποδώσει σχεδόν τίποτε, όχι γιατί οι διαδρομές του χρήματος είναι δαιδαλώδεις, όπως λένε οι ίδιοι και όπως τους σιγοντάρει ο υπουργός Δικαιοσύνης για να τα βάλει με το Συμβούλιο Επικρατείας. Αλλά, γιατί οι υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου δρουν και δουλεύουν με ρυθμούς χελώνας. Από τις υπεύθυνες πολιτικές, τις υπεύθυνες δικαστικές μέχρι τις υπεύθυνες οικονομικές. Σε ένα καθεστώς γραφειοκρατίας και κυρίως ανευθυνότητας. Κανείς δεν παίρνει ευθύνες, μήτε και οι προϊστάμενοι, που πετάνε το μπαλάκι στους υπουργούς και τις ακαταλαβίστικες εγκυκλίους. Οι εξειδικευμένοι έλεγχοι τους μάραναν τους εφοριακούς.

Τρίτον ο υπουργός Δικαιοσύνης χτες διαστρέβλωσε την ομόφωνη απόφαση του ΣτΕ, αποκρύπτοντας ότι οι δικαστές αποφάσισαν ότι αν προκύψουν νέα στοιχεία σε υποθέσεις, η παραγραφή μπορεί να επεκταθεί σε 10 ή και σε 20 χρόνια!

Αυτά δεν τα λέει ο υπουργός και η κυβέρνηση όχι γιατί δεν τα ξέρει, αλλά γιατί θέλει μέσα από τη διαστρέβλωση των αποφάσεων της Δικαιοσύνης να την απαξιώσει στους πολίτες και να τους στρέψει εναντίον της. Η δικαιοσύνη και ο Τύπος είναι τα μεγάλα εμπόδια στην επιθυμία της κυβέρνησης να κάνει ό,τι γουστάρει χωρίς έλεγχο.

Ο υπουργός, προφανώς με την έγκριση του πρωθυπουργού, διαστρεβλώνει λοιπόν την Ομόφωνη απόφαση του ανώτατου δικαστήριου για να πει στους πολίτες ότι η δικαιοσύνη καλύπτει τους φοροφυγάδες! Τόσο χυδαία! Ενώ η δικαιοσύνη βάζει απλώς φρένο σε μια τακτική εκβιασμού και αλητείας των πολιτικών μηχανισμών ελέγχου σε βάρος ΟΛΩΝ των φορολογούμενων. Εδώ και χρόνια. Προστατεύει το δικαίωμα του πολίτη απέναντι στην αυθαιρεσία του κράτους. Με βάση και το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Το ελληνικό κράτος υπό όλες τις κυβερνήσεις είναι ένα κλεφτοκράτος. Αντί να παράγει πλούτο απλώνει το χέρι του και τα παίρνει από εκείνους που τους έχει εύκολους: Μισθωτούς και συνταξιούχους και ειλικρινείς επαγγελματίες. Από κει είναι το 75% των εσόδων του παγίως!

Τους κλέβει μέχρι δεκάρας με εκατοντάδες  νομικά και παράνομα τερτίπια και εγκυκλίους, που συχνά είναι καταφανώς αντισυνταγματικά. Όταν ένας πολίτης αποπειραθεί να διαμαρτυρηθεί και να διεκδικήσει το δίκιο του, η ανεύθυνη υπαλληλία σε διατεταγμένη υπηρεσία τον παραπέμπει… στα δικαστήρια! Ξέροντας ότι ακόμα κι αν δικαιωθεί θα περάσουν τόσα χρόνια, μετά από τόσα έξοδα, που δεν αξίζει τον κόπο. Ο εκβιαζόμενος πολίτης αναγκάζεται να υποκύψει στον εκβιασμό, ως φτηνότερη λύση!

Αυτή τη φάμπρικα πολιτικών και υπαλληλίας έρχεται να διαρρήξει η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, για να σταματήσει ο διαρκής εκβιασμός του ελληνικού αλητοκράτους.

Γι αυτό και το κράτος εξαπέλυσε χτες το άλλο του όπλο κατά του ΣτΕ: Το Νομικό Συμβούλιο! Που γνωμοδότησε ότι η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας δεν είναι υποχρεωτικά εκτελεστή από τη Δημόσια Διοίκηση και είναι στο χέρι των προϊσταμένων της να αποφασίσουν τι θα γίνει!!! Δηλαδή, το Νομικό Συμβούλιο, που είναι απλό γνωμοδοτικό όργανο της Διοίκησης αποφάσισε, όλως τυχαίως υπέρ της κυβέρνησης, ότι η απόφαση του ΣτΕ… δεν στέκει!! Και ότι κάθε υπαλληλάκος θα αποφασίζει αν θα τηρήσει την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου!! Αν αυτό δεν μοιάζει με κυβερνητικό πραξικόπημα, τι μοιάζει.

Τέρμα τα ψέματα. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν και το χρόνο και τον τρόπο να ελέγξουν τις υποθέσεις των πολιτών. Όλων. Και των λιστών και των ληστών και των καθημερινών φορολογούμενων. Αν το κάνουν δεν θα μπορούν πια να ζητάνε προσλήψεις και επιδόματα! Απλά πράγματα. Επιπλέον, μπορούν να καθαρίσουν τον κλάδο τους από όλους τους κλέφτες συναδέρφους τους που δουλεύουν δίπλα τους και τους ξέρουν, όπως ξέρει κάθε εργαζόμενος τον διπλανό του.

Άλλους έξι έπιασε η δίωξη με καταθέσεις μέχρι και μισού εκατομμυρίου προχτές Και πόσους δεν έπιασε! Κανείς δεν ήξερε τίποτε!

Υπόγεια με εκατοντάδες χιλιάδες φορολογικές δηλώσεις πολλών ετών  μουχλιάζουν ανεξέλεγκτες ήδη από την εποχή που οι εφοριακοί ήταν υπεραρκετοί. Και οι εφοριακοί μηχανισμοί αντί να απαλλαγούν απ αυτή τη μαρίδα για να ασχοληθούν με τα τρέχοντα κλωτσάνε. Δεν θέλουν. Ούτε οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι θέλουν. Γιατί δεν θέλουν να τα βάλουν μαζί τους και να καθαρίσουν την ήρα από το σιτάρι. Απλά πράγματα.

Γι αυτό το σύστημα διαφθοράς, που αφήνει διαχρονικά στο απυρόβλητο τους καρχαρίες, πλουτίζοντας απ αυτούς με εκβιασμούς, την ώρα που γδέρνει τη μαρίδα των φορολογούμενων δεν είχε να πει κουβέντα ο υπουργός της Δικαιοσύνης! Του χαλάει τη σούπα της διαιώνισης αυτού του κλεφτοκράτους η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας. Από το οποίο σιτίζεται και ο ίδιος αλιεύοντας ψηφοφόρους.

Του έφταιξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις που κωλυσιεργούσαν με τις λίστες του υπουργού, ενώ τα 2,5 τελευταία χρόνια θαυματούργησε η κυβέρνηση! Μέχρι σημείου να αποδεχτεί ο αρμόδιος επί των οικονομικών ότι τα εισπρακτέα είναι πολύ λιγότερα από εκείνα που υπολογίζαμε. Άλλα μια αυταπάτη!

Είναι φανερό ότι και ο υπουργός της Δικαιοσύνης είναι στα χνάρια του πρωθυπουργού που δεν τον πειράζει να είναι ψεύτης. Αρκεί ο σκοπός να το απαιτεί.

Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης


















 liberal.gr   

Ο Άρειος Πάγος δικαίωσε τις καθαρίστριες του υπ. Οικονομικών


Ο Άρειος Πάγος με την υπ. αριθμ. 1194/2017 απόφασή του δικαίωσε τη δικαστική μάχη των 393 «καθαριστριών» του υπουργείου Οικονομικών που απολύθηκαν από τις θέσεις τους στις 16 Σεπτεμβρίου 2013. Ειδικότερα, ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αναίρεση που είχε ασκήσει το ελληνικό Δημόσιο στις 20.11.2014 κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με την οποία είχαν δικαιωθεί οι εν λόγω καθαρίστριες.

Αναλυτικότερα, το ελληνικό Δημόσιο ζητούσε να ανασταλεί η υπ΄ αριθμ. 1584/2014 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για την επανατοποθέτηση των υπαλλήλων καθαρισμού (καθαρίστριες) του υπουργείου Οικονομικών που εργαζόντουσαν με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών είχε κάνει δεκτή την αίτηση των καθαριστριών και αναγνώρισε ότι η κατάσταση της διαθεσιμότητας που τέθηκαν, λόγω κατάργησης των θέσεων τους, συνιστά άκυρη καταγγελία των εργασιακών τους συμβάσεων.

Οι δικηγόροι των καθαριστριών Γιάννης Καρούζος και Ελένη Διονυσοπούλου σε δήλωσή τους αναφέρουν ότι η απόφαση του Αρείου Πάγου «σηματοδοτεί νομική και ηθική δικαίωση ενός αγώνα» που στήριξαν νομικά, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί «μία σημαντική παρακαταθήκη στον νομικό πολιτισμό της χώρας μας και στη νομολογία του Ανώτατου Δικαστηρίου».

ΣΥΡΙΖΑ: Δικαίωση για τις απολυμένες καθαρίστριες του ΥΠΟΙΚ

Δικαίωση του πολύχρονου αγώνα τους χαρακτηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ την απόφαση του Αρείου Πάγου για τις καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, σημειώνοντας ότι με αυτήν «μπαίνει οριστικό τέλος στις διώξεις που είχε εξαπολύσει η κυβέρνηση Σαμαρά ενάντια στο δικαίωμα των γυναικών αυτών στην αξιοπρεπή εργασία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η απόφαση του Αρείου Πάγου με την οποία κρίθηκε παράνομη η απόλυση των καθαριστριών του Υπουργείου Οικονομικών που είχε αποφασίσει η κυβέρνηση Σαμαρά, δικαιώνει τον πολύχρονο αγώνα τους, ο οποίος είχε στηριχτεί από ένα εξαιρετικά μαζικό και πολύμορφο κίνημα. Η πρώτη δικαίωσή τους είχε έρθει με την επαναπρόσληψή τους από την παρούσα κυβέρνηση ήδη από τον Ιούνιο του 2015.

Με την απόφαση, μπαίνει οριστικό τέλος στις διώξεις που είχε εξαπολύσει η κυβέρνηση Σαμαρά ενάντια στο δικαίωμα των γυναικών αυτών στην αξιοπρεπή εργασία. Υπενθυμίζεται δε πως ο τότε υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και νυν πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε πρόσφατη συνέντευξή του, χαρακτήρισε την ειδικότητα των καθαριστριών ως «αχρείαστη» για το Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό, πρότεινε την εκχώρηση της καθαριότητας σε ιδιώτες, αποσιωπώντας το πολλαπλάσιο κόστος των εργολάβων καθαριότητας για το Δημόσιο».








ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ένοχος ομόφωνα ο Μαντέλης για ξέπλυμα μαύρου χρήματο


Ομόφωνα ένοχος για νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα (ξέπλυμα μαύρου χρήματος) κρίθηκε από Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων ο πρώην υπουργός Τάσος Μαντέλης για τη μίζα των 450.000 γερμανικών μάρκων που είχε λάβει από τη Siemens. Οι εφέτες έκριναν ότι το αδίκημα της δωροδοκίας, το οποίο επίσης βάρυνε τον πρώην υπουργό, έχει παραγραφεί. Εν ολίγοις κρίθηκε ένοχος για το ξέπλυμα της μίζας, αλλά όχι για τη μίζα, καθώς αυτό το αδίκημα έχει παραγραφεί.

Ειδικότερα, επειτα από πολύμηνη διαδικασία, οι δικαστές ομόφωνα έκριναν ότι τα 450.000 γερμανικά μάρκα που είχαν εμβασθεί από τη γερμανική εταιρεία σε λογαριασμό του κουμπάρου του Τ. Μαντελη, Γιώργου Τσουγκράνη, ήταν το δώρο του υπουργού Μεταφορών επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ για τη σύμβαση ψηφιοποίησης του ΟΤΕ που υπεγράφη το 1997. Τα χρήματα μπήκαν, με δυο εμβάσματα, το 1998 και το 2000, από τα μαύρα ταμεία της Siemens σε τραπεζικό λογαριασμό με τον κωδικό Roccos.


Στον Τάσο Μαντέλη επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 8 ετών με αναστολή. Από τους συγκατηγορούμενούς του δύο ακόμα, το στέλεχος της Siemens, Ηλ. Γεωργίου, και ο πρώην συνεργάτης του υπουργού, Αλ. Μαντάς, κρίθηκαν ένοχοι και τους επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 12 ετών και 40 μηνών αντίστοιχα.

Αντίθετα το δικαστήριο αθώωσε ομόφωνα τον Γ. Τσουγκράνη για ξέπλυμα μαύρου χρήματος και για δωροδοκία που του είχε απαγγελθεί με την επιβαρυντική περίσταση του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου, καθώς κρίθηκε ότι δεν είχε δόλο με τις ενέργειες του. Αθώα ελλείψει δόλου κρίθηκε και η πρώην εφοριακός Αντωνία Μάρκου.

Σημειώνεται πως στον Μαντέλη αναγνωρίστηκαν τα ελαφρυντικά του προτέρου εντίμου βίου και της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς, ενώ το δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα αναστολής έως την έφεση με τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της διατήρησης της ήδη καταβληθείσας εγγυοδοσίας μέχρι το ποσό των 50.000 ευρώ. Και στον Γεωργίου αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς, ενώ ανεστάλη η εκτέλεση της ποινής του με τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της καταβολής εγγυοδοσίας ύψους 50.000 ευρώ. Τα ελαφρυντικά του προτέρου εντίμου βίου και της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς αναγνωρίστηκαν και στον Μαντά.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η πρόεδρος της έδρας είπε: «Ευχαριστούμε για την άψογη διαδικασία. Λυπάμαι αλλά αυτή είναι η απόφασή μας». Αναλυτικά το δικαστήριο αποφάσισε:

Ένοχος για τον πρώην υπουργός για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος. Κατά την απόφαση, πέτυχε να αποκρύψει περιουσιακό όφελος που «απαίτησε» μέσω τρίτου από τη Siemens, προκειμένου να εγκρίνει προγραμματική σύμβαση 8002/97 με τον ΟΤΕ και καταδικάσθηκε για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος,

Ένοχος το στέλεχος της Siemens, o Ηλ. Γεωργιου, για τα αδικήματα της ενεργητικής δωροδοκίας και του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος

Αθώος ο πρώην συνεργάτης του υπουργού, Αλ. Μαντά, για το αδίκημα της απλής συνδρομής σε παθητικής δωροδοκίας και ένοχος για την πράξη της απλής συνδρομής στο ξεπλυμα βρώμικου χρήματος

Αθώα η Αντωνία Μάρκου για την κατηγορία ότι υπήρξε παρένθετο πρόσωπο σε λογαριασμό, ελλειψει δολου, για απλή συνδρομή σε παθητική δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Αθώος ο κουμπάρος του πρώην υπουργού, Γ. Τσουγκράνης, και αυτό ελλείψει δόλου.


Το δικαστήριο έκανε δεκτή τις αιτήσεις της πολιτικής αγωγής για αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης. Ειδικότερα, επιδίκασε το ποσό των 500.000 ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο. Αντίστοιχα, για τον ΟΤΕ δέχθηκε αποζημίωση του ποσού των 30 ευρώ, με επιφύλαξη. Σημειώνεται πως η υπόθεση  Μαντέλη έχει διαχωριστεί από την κύρια δικογραφία για τα «μαύρα ταμεία» της Siemens και αφορά αποκλειστικά στα 450.000 γερμ. μάρκα που έλαβε ο πρώην  υπουργός για την υπογραφή της σύμβασης 8002/97. 
















 tvxs.gr

Πτώση ανεργίας λόγω μείωσης μισθών και μερικής απασχόλησης


Σημαντική αύξηση της απασχόλησης, κατά 150.000 θέσεις εργασίας την τελευταία τριετία, παρά τη στασιμότητα του ΑΕΠ, διαπιστώνει η Εθνική Τράπεζα στο μηνιαίο δελτίο μακροοικονομικής ανάλυσης για την ελληνική οικονομία. Επειτα από μια περίοδο δραματικής συρρίκνωσης του ιδιωτικού τομέα κατά 1,1 εκατ. θέσεις μεταξύ 2009-2013 αλλά και μιας επώδυνης αναδιάρθρωσης της εγχώριας οικονομίας, η ΕΤΕ στην ανάλυσή της διαβλέπει δυνατότητες δημιουργίας ακόμη και 230.000 νέων θέσεων εργασίας έως το 2019.

Θέτει όμως ως προϋπόθεση, παράλληλα με την ανάκαμψη των επιχειρηματικών επενδύσεων και τη βελτίωση της ποιότητας των θέσεων αυτών, αναγνωρίζοντας βέβαια τον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισαν η μείωση του κόστους εργασίας και η επικράτηση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης στην αναστροφή του κλίματος.

Οπως αναφέρει η ΕΤΕ, η απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκε κατά 150.000 θέσεις (ή 5,2% σωρευτικά) από τα μέσα του 2014 μέχρι και το 1ο τρίμηνο του 2017, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της απασχόλησης να ανέρχεται σε 1,5%, σε μια περίοδο που το ΑΕΠ παρέμεινε σχεδόν στάσιμο. Η βελτίωση αυτή έρχεται μετά τη δραματική συρρίκνωση της απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα κατά 1,1 εκατ. θέσεις (ή 23% σωρευτικά) μεταξύ 2009 - 2013 – εκ των οποίων οι 780.000 ήταν μισθωτοί και οι 320.000 αυτοαπασχολούμενοι και άμισθοι εργαζόμενοι σε οικογενειακές επιχειρήσεις.

Στην ανάλυση επισημαίνεται ο σημαντικός ρόλος των ευέλικτων μορφών απασχόλησης με σχετικά μικρό αριθμό εβδομαδιαίων ωρών εργασίας και συχνά επισφαλή χαρακτηριστικά που κυριάρχησε στις νέες προσλήψεις, ωστόσο, ξεκαθαρίζεται ότι δεδομένου του πολύ υψηλού ποσοστού ανεργίας, αυτό που προείχε ήταν η δυνατότητα της οικονομίας να ανοίγει νέες θέσεις στον ιδιωτικό τομέα με αυξανόμενο ρυθμό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τριετία οι δύο βασικοί παράγοντες που στήριξαν την απασχόληση, ήτοι η μείωση του κόστους εργασίας και η αύξηση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, «βοήθησαν» στη δημιουργία της συντριπτικής πλειονότητας των νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Αναλυτικά, η σωρευτική μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας κατά 12,6%, σε απόλυτες τιμές και κατά 17,7% συγκριτικά με τους εμπορικούς εταίρους, την περίοδο 2012-2016, αντέστρεψε πλήρως την απώλεια ανταγωνιστικότητας κόστους κατά την προηγούμενη δεκαετία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εμπειρικής ανάλυσης της ΕΤΕ, βοήθησε στη δημιουργία 57.000 θέσεων εργασίας την τελευταία τριετία.

Αντίστοιχα, περίπου 68.000 από τις συνολικά 150.000 θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν την τελευταία τριετία να είναι μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης. Είναι ενδεικτικό ότι οι σωρευτικές ετήσιες προσλήψεις και αποχωρήσεις προσέγγισαν το 60% της συνολικής απασχόλησης (ή περίπου 2 εκατομμύρια σε ετήσια βάση) το 2016, περίπου τριπλάσιες από την περίοδο 2010-2013. Τα ποσοστά αυτά είναι πρωτόγνωρα για την ελληνική οικονομία και καταδεικνύουν ότι σημαντικός αριθμός εργαζομένων αλλάζει θέση εργασίας ή ανανεώνει τις συμβάσεις του μία ή περισσότερες φορές το χρόνο. Το χαρακτηριστικό αυτό, σύμφωνα με τους αναλυτές της ΕΤΕ, αναμένεται να υποβοηθήσει την αναδιάταξη της απασχόλησης στους πλέον αποδοτικούς τομείς κατά τη φάση της ανάκαμψης και να συνοδευτεί με αύξηση των μέσων εργάσιμων ωρών μηνιαίως, αλλά και του μέσου ωρομισθίου, ώστε τα τελευταία να συμβαδίζουν με τη σταδιακή βελτίωση της παραγωγικότητας.

Για να συνεχιστεί και να επαυξηθεί η δυναμική δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και να ανακοπεί η περαιτέρω εκροή πολύτιμου ανθρώπινου κεφαλαίου, οι αναλυτές υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα, το άνοιγμα των θέσεων να συνδυαστεί με τη βελτίωση της ποιότητας της απασχόλησης. Μετά την πολυετή αποεπένδυση απαιτείται άμεσα ανάκαμψη των παραγωγικών επενδύσεων.

Η διόρθωση αυτή θα απαιτήσει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Δ/νσης Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ, τουλάχιστον μία 5ετία, κατά τη διάρκεια της οποίας ο ρυθμός αύξησης των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου (εκτός κατοικιών) θα πρέπει να διατηρηθεί, κατά μέσον όρο, σε επίπεδο υψηλότερο του 8%, ετησίως. Μια τέτοια αύξηση των επενδύσεων, άλλωστε, θα υποστηρίξει και την επίσης αναγκαία δημιουργία θέσεων εργασίας με υψηλότερη ποιότητα, παραγωγικότητα και αμοιβές, σε ένα μεγαλύτερο εύρος τομέων οικονομικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με το βασικό σενάριο των αναλυτών, όπου οι παραγωγικές επενδύσεις προβλέπεται να αυξάνονται κατά 8,5%, ετησίως, την περίοδο 2017-2019 –συμβαδίζοντας με ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ ύψους 2%, ετησίως, την ίδια περίοδο– θα δημιουργηθούν 230.000 νέες θέσεις απασχόλησης έως τα τέλη του 2019, οδηγώντας το ποσοστό ανεργίας χαμηλότερα του 18,5% από 21,7% σήμερα. Σε ένα δυσμενέστερο σενάριο, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των επενδύσεων 3% και ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ 1%, η αύξηση της απασχόλησης θα είναι 160.000 θέσεις.

Τουρισμός, εστίαση, μεταποίηση, εμπόριο


Το 87% των νέων θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα την τελευταία τριετία (ήτοι 130.000 θέσεις) δημιουργήθηκε στους υποκλάδους παροχής καταλύματος και εστίασης, της μεταποίησης, καθώς και στο βαθύτατα αναδιαρθρωμένο κλάδο λιανικού και χονδρικού εμπορίου. Επίσης, κατά την τελευταία διετία εξαιτίας μεταξύ άλλων, των αλλαγών στο φορολογικό και ασφαλιστικό πλαίσιο, αλλά και της πίεσης που ασκούν οι ηλεκτρονικές πληρωμές στη φορολογική συμμόρφωση των συγκεκριμένων κατηγοριών, τμήμα της μη εξαρτημένης εργασίας μετατράπηκε σε μισθωτή. Αυτό εκτιμάται ότι συνεισέφερε στην αύξηση της συνολικής απασχόλησης κατά 14.000 νέες θέσεις (κυρίως την περίοδο 2015-16), λόγω της συρρίκνωσης της παραοικονομίας. 






ΡΟΥΛΑ ΣΑΛΟΥΡΟΥ







kathimerini.gr

Ποιοι δεν θα ξαναψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ...


Του Γιάννη Παντελάκη

Στις τελευταίες εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε να γίνει ελκυστικός σε μια σειρά από κοινωνικές ομάδες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Στους περίπου εικοσιδύο μήνες από τότε, συνέβησαν πολλά, ο πολιτικός χρόνος μάλιστα ήταν πολύ μεγαλύτερος από τον πραγματικό. Η εφαρμογή ενός μνημονίου με μέτρα πολύ περισσότερα απ' όσα αρχικά πίστευαν οι ψηφοφόροι του Σεπτεμβρίου 2015, αλλά και πολιτικές συμπεριφορές που αλλοίωσαν την εικόνα που υπήρχε για τον ΣΥΡΙΖΑ εκείνη την εποχή. Οι ομάδες αυτές, έχουν αλλάξει θεαματικά την πολιτική τους στάση.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν μια σχεδόν παγιωμένη εικόνα η οποία έχει δυο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Την μεγάλη διαφορά στην επιρροή του εκλογικού σώματος μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ και την αδυναμία του τελευταίου να περιορίσει τις απώλειες των ψηφοφόρων του προς διάφορες κατευθύνσεις. Ο χρόνος των επόμενων εκλογών είναι άγνωστος, με μεγαλύτερες πιθανότητες αυτός να κινείται στο δεύτερο εξάμηνο του 2018. Πριν δηλαδή αρχίσει η εφαρμογή των νέων μειώσεων στις συντάξεις (μέσω της κατάργησης της προσωπικής διαφοράς) και της μείωσης του αφορολόγητου. Είναι ικανός ο ΣΥΡΙΖΑ στο χρόνο που απομένει ν' ανατρέψει αυτή την εικόνα;

Η λογική απαντάει πως όχι. Η έξοδος στις αγορές -ακόμα και αν αυτή έχει συνέχεια-, διάφορα αναπτυξιακά συνέδρια στις 13 περιφέρειες της χώρας, οι επικοινωνιακού χαρακτήρα δημόσιες εμφανίσεις του Α. Τσίπρα και διάφορες ανάλογες πρωτοβουλίες, έχουν αυτόν το στόχο. Οι πιθανότητες ωστόσο να είναι ο στόχος αυτός προσεγγίσιμος, είναι θεαματικά μικρές. Η επικοινωνία δεν μπορεί επ' αόριστον να υποκαθιστά την παραγωγή πολιτικής και μια ολοένα περισσότερο φτωχοποιημένη κοινωνία δεν «συγκινείται» απ' όλα αυτά. Σ' έναν μακροχρόνια άνεργο ή κάποιον που αδυνατεί να πληρώσει τους φόρους του, η έξοδος στις αγορές δεν σημαίνει απολύτως τίποτα.

Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου, τον ΣΥΡΙΖΑ τον επέλεξαν ομάδες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Οι νέοι για παράδειγμα και ιδιαίτερα οι φοιτητές τον προτίμησαν σε ποσοστό 36,6% έναντι μόνο 17,3% της Ν.Δ. Υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος για να τον ξαναψηφίσουν; Η ανεργία των νέων εξακολουθεί και βρίσκεται σε δυσθεώρητα επίπεδα, οι εργασίες που βρίσκουν όσοι βρίσκουν, αμείβονται με 300-400 ευρώ το μήνα, όσοι έχουν ιδιαίτερα προσόντα επιλέγουν τη μετανάστευση. Ακόμα και οι νέοι που επέλεξαν τον ΣΥΡΙΖΑ ως φορέα αμφισβήτησης του συστήματος, έχουν πάψει να τον θεωρούν τέτοιο.

Τον ΣΥΡΙΖΑ τον ψήφισαν με συντριπτικά ποσοστά οι άνεργοι, 42,8% έναντι 17,3% που επέλεξαν τη Ν.Δ. Η πλειονότητα από αυτούς τους ανέργους, δυο σχεδόν χρόνια μετά, παραμένουν άνεργοι. Και κυρίως παραμένουν χωρίς κάποια σοβαρή προοπτική, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Οι νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται είναι κυρίως μερικής απασχόλησης, οι αμοιβές που προσφέρονται ιδιαίτερα χαμηλές, οι συνθήκες στην αγορά εργασίας παραπέμπουν σε ζούγκλα. Ανασφάλιστοι, απλήρωτοι για μεγάλο χρόνο, πλήρης απασχόληση με μισή αμοιβή κ.ο.κ.

Οριακά περισσότεροι (33,9%-32,1%) και οι αγρότες που επέλεξαν τότε τον ΣΥΡΙΖΑ. Το τσεκούρι στις επιδοτήσεις, τα υψηλά ασφάλιστρα, η μεγάλη φορολόγηση και μια σειρά από άλλες πολιτικές που επιβαρύνουν αυτή την κατηγορία, λειτουργούν αρνητικά για τη σημερινή κυβέρνηση και σ' αυτή την κατηγορία. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τους συνταξιούχους όπου η επιρροή της Ν.Δ. στις τελευταίες εκλογές μπορεί να ήταν μεγαλύτερη (36,3%), αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τα είχε πάει καθόλου άσχημα, τον είχε ψηφίσει το 33,8% των συνταξιούχων. Οι περικοπές που ήδη έχουν γίνει, σε συνδυασμό με αυτές που έρχονται από το 2019, θα απομακρύνει μεγάλα τμήματα των συνταξιούχων από το κυβερνητικό κόμμα.

Τις πιο καλές επιδόσεις του, ο ΣΥΡΙΖΑ τις είχε στους δημοσίους υπαλλήλους (37,3% έναντι 28,2%) αλλά και στους ιδιωτικούς (33,9% έναντι 32,1%). Στους δεύτερους τέτοια ποσοστά δεν πρόκειται να τα ξαναδεί για αυτονόητους λόγους, στους πρώτους προφανώς και θα συγκρατήσει μεγάλα ποσοστά επιρροής αλλά επίσης προφανώς όχι όσο εκείνα που πήρε στις εκλογές. Το αφορολόγητο -και όχι μόνο- αφορά και αυτή την κατηγορία εργαζομένων. Από τους ελεύθερους επαγγελματίες -για την εκλογική συμπεριφορά των οποίων το 2015, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία- θεωρείται αυτονόητο πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει να περιμένει πολλά. Μόνο τον παράγοντα φορολογία να υπολογίσει κάποιος και θα κατανοήσει την δυσκολία του ΣΥΡΙΖΑ να προσεγγίσει θετικά αυτή την ομάδα.


Εν κατακλείδι, το βασικό κυβερνητικό κόμμα, έχει ιδιαίτερα περιορισμένες δυνατότητες να αλλάξει την προαναφερόμενη εικόνα στον όποιο χρόνο απομένει ως τις εκλογές. Ο,τι και αν συμβεί στο χρόνο αυτόν, τα αποτελέσματα στην οικονομία -που αποτελεί το βασικότερο κριτήριο για τον καθορισμό της ψήφου- δεν μπορεί να είναι ορατά και χειροπιαστά ώστε κάποια από τις προαναφερόμενες κοινωνικές ομάδες, ν' αλλάξει πολιτική συμπεριφορά. Σ' αυτά τα δεδομένα, ας προσθέσουμε και την απογοήτευση εκείνων που κάνουν την επιλογή τους με αξιακά κριτήρια. Το ήθος, τη βούληση για περιορισμό της διαπλοκής, το πολιτισμικό επίπεδο, τον εκσυχρονισμό του κράτους, τον περιορισμό των εξωθεσμικών εξουσιών κ.ο.κ. Υπάρχουν πολλοί που θα επέλεγαν τον ΣΥΡΙΖΑ για τις καλές επιδόσεις του σ' αυτά;  




















liberal.gr

FAZ: O Tσίπρας υποκλίνεται στις κεφαλαιαγορές


Απόφαση του ΕΔΔΑ έκρινε την Πέμπτη νόμιμες τις περικοπές συντάξεων στη Λιθουανία λόγω κρίσης, κάτι που αφορά και την Ελλάδα, επισημαίνουν γερμανόφωνα ΜΜΕ. Και η επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές απασχολεί ακόμη τον τύπο.

Σε μια σημαντική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (EΔΔΑ) του Στρασβούργου που αναμένεται να έχει επιπτώσεις και στις χώρες που τα τελευταία χρόνια αναγκάστηκαν να επιβάλλουν ευρείας κλίμακας προγράμματα λιτότητας, αναφέρονται η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου όπως και η αυστριακή Die Presse. Η απόφαση αυτή αφορά εν πρώτοις τη Λιθουανία, από όπου και προέρχεται η επίμαχη προσφυγή, και έχει να κάνει με το μείζον θέμα της νομιμότητας των περικοπών σε συντάξεις λόγω οικονομικής κρίσης. Η Die Presse ειδικότερα σε άρθρο με τίτλο "Ελλάδα: οι συντάξεις θα μπορούσαν να περικοπούν" αναφέρει: "Μια χώρα θα μπορούσε εξαιτίας μιας οικονομικής κρίσης να προβεί σε περικοπές συντάξεων. Ένα τέτοιο μέτρο δεν θίγει τα περιουσιακά δικαιώματα των πολιτών της, έκρινε σε απόφασή του το ΕΔΔΑ την Πέμπτη. Οι δικαστές απέρριψαν προσφυγή μιας Λιθουανής, η οποία προσέφυγε στο ΕΔΔΑ κατά του λιθουανικού δημοσίου επειδή οι σύνταξή της μειώθηκε κατά 15% κατά την περίοδο 2010-2013".

Όπως σημειώνει η Die Presse αλλά και η SZ κατά την περίοδο αυτή η Λιθουανία πέρασε μια βαθιά δημοσιονομική κρίση και αναγκάστηκε να επιβάλλει ευρείες περικοπές σε συντάξεις και κοινωνικές παροχές, απολύσεις στο δημόσιο και μεγάλες αυξήσεις φόρων προκειμένου να επιστρέψει σε θετική ανάπτυξη. Σύμφωνα με το δικαστήριο του Στρασβούργου οι περικοπές στη σύνταξη της προσφεύγουσας είναι νόμιμες επειδή ήταν επιβεβλημένες από το "κοινό συμφέρον". Όπως σημειώνουν και οι δύο εφημερίδες, με την ίδια αιτιολογία έχουν απορριφθεί προσφυγές και από την Ελλάδα και την Πορτογαλία. (Ας σημειωθεί ότι παρότι οι αποφάσεις του ΕΣΔΑ δεσμεύουν καταρχήν τους διαδίκους, λαμβάνονται υπόψξ και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις από τα εθνικά δικαστήρια.)

Φρ. Κουτεντάκης: " Η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί νέα βοήθεια"

Συνέντευξη στο Spiegel Online παραχώρησε ο Φραγκίσκος Κουτεντάκης, οικονομολόγος και γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής στο ελληνικό υπ. Οικονομικών αναφορικά με την έκδοση του ελληνικού πενταετούς ομολόγου στις αρχές της εβδομάδας. Ο ίδιος δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος από την επιστροφή της Ελλάδας στις κεφαλαιαγορές. "Η ζήτηση για τα ομόλογα και το ύψος της απόδοσης ήταν πολύ μεγαλύτερα από ό,τι περιμέναμε. Αυτό οφείλεται κυρίως στους ξένους, θεσμικούς επενδυτές που συμμετείχαν. Πρόκειται για μια ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία" αναφέρει ο Φρ. Κουτεντάκης.

Σε ερώτηση σχετικά με την προτροπή του Γιάννη Στουρνάρα ότι είναι σημαντικό να υλοποιηθούν σημαντικές μεταρρυθμίσεις και ιδιωτικοποιήσεις πριν από την επιστροφή στης χρηματαγορές, ο Φρ. Κουτεντάκης απαντά ότι η επιστροφή στις αγορές έγινε για να δοκιμάσει η Ελλάδα την αντίδραση των επενδυτών αλλά και για να βελτιώσει τη βιωσιμότητα του χρέους της. "Από αυτή την άποψη, τώρα ήταν η κατάλληλη χρονική στιγμή" αναφέρει ο ίδιος χαρακτηριστικά. Εκτιμά επίσης ότι σε αντίθεση με την περίοδο Σαμαρά, η νυν ελληνική κυβέρνηση "έχει αποδείξει τη δημοσιονομική αξιοπιστία της", κάτι που αντανακλάται και στις θετικές πια προσδοκίες των αγορών. Τέλος ο Φρ. Κουτεντάκης εκτιμά ότι σύντομα η χώρα θα ορθοποδήσει και θα καταφέρει να εξέλθει από το πρόγραμμα βοήθειας. "Η Ελλάδα μετά τον Αύγουστο του 2018 δεν θα χρειαστεί καμία νέα βοήθεια. Θα σταθεί στα πόδια της", λέε κλείοντας.

FAZ: O Tσίπρας υποκλίνεται στις κεφαλαιαγορές

"Ο Αλέξης Τσίπρας μπορεί να αισθάνεται τυχερός", αναφέρει η FAZ στις οικονομικές τις σελίδες αναφορικά με την επιστροφή της Ελλάδας στις χρηματαγορές. " Η χώρα  μετά από τρία χρόνια αποχής στις αρχές της εβδομάδας εξέδωσε και πάλι ομόλογο. Η ζήτηση ανήλθε στα 6,5 δις ευρώ, ξεπερνώντας σημαντικά τον όγκο των αρχικών τίτλων ύψους 3 δις ευρώ. Αυτό που ο αριστερός λαϊκιστής Τσίπρας θεωρεί επιτυχία είναι η χαμηλή απόδοση του ομολόγου στο 4,625%. Τον Απρίλιο του 2014 η Ελλάδα έπρεπε να πληρώσει 4,95%. Η έκδοση εκείνου του ομολόγου είχε επιτευχθεί πριν ακόμη ο Τσίπρας ορκισθεί πρωθυπουργός". Ο νυν τίτλος αυτός έχει εκδοθεί με ευνοϊκούς όρους, με όρους έκπτωσης δηλαδή προς τους επενδυτές, σημειώνει η εφημερίδα συμπληρώνοντας: "Ενδιαφέρον προκαλεί η παραχώρηση που κάνει η αριστερή ελληνική κυβέρνηση στους διεθνείς επενδυτές. Ο Τσίπρας που στις ευρωκλογές του 2014 είχε διεκδικήσει την προεδρία της Κομισιόν ως επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, τώρα κάνει γονυκλισίες στις διεθνείς κεφαλαιαγορές".

Όπως σημειώνει η FAZ: "Το νέο ομόλογο έχει εκδοθεί βάσει του αγγλικού δικαίου και όχι βάσει του ελληνικού. Αυτό το στοιχείο μπορεί να έχει σημαντική επίδραση σε μια αναδιάρθρωση του χρέους, όπως π.χ. αυτή στην οποία προέβη μόνη της η Ελλάδα την άνοιξη του 2012. Αυτή αφορούσε όμως μόνο ομόλογα που είχαν εκδοθεί σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο. Ο όγκος τους ξεπερνούσε τα 200 δις ευρώ. Οι πιστωτές τότε έχασαν πάνω από 50%. Από την άλλη διεθνή hedge fund όπως η Εlliot ή το Third Point τα πήγαν καλύτερα, γιατί μπορούσαν να μπλοκάρουν τη διαδικασία αναδιάρθρωσης στη βάση του διεθνούς δικαίου. Για την αλλαγή των όρων που διέπουν ένα τέτοιο ομόλογο έπρεπε να συμφωνήσουν τα δύο τρίτα ή σε άλλες περιπτώσεις τα τρία τέταρτα των πιστωτών. Επίσης στα ομόλογα ελληνικού δικαίου η ελληνική κυβέρνηση μπορούσε να εξαναγκάσει στην αναδιάρθρωση ακόμη και τους απρόθυμους πιστωτές". Από την άλλη, το ομόλογο του 2014, όπως και αυτό που μόλις εκδόθηκε, εμπίπτουν στο αγγλικό δίκαιο, γεγονός που επιφέρει την μεγάλη αποδοχή του από τους πιστωτές, εκτιμά η FAZ.







Δήμητρα Κυρανούδη


 Deutsche Welle

Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Ε, όχι και απατεώνας με τόσα ψέματα!


Πριν καλά καλά περάσουν λίγα 24ωρα από τη δήλωσή του ότι μπορεί οι πολίτες «να μας κατηγορούν για ψεύτες, αλλά όχι και ότι είμαστε απατεώνες», ο πρωθυπουργός αισθάνθηκε την ανάγκη να επιβεβαιώσει τους πολίτες ως προς το πρώτο σκέλος, αλλά και ως πρός το δεύτερο. Γιατί τα ψέματα που είπε χτές στη συνέντευξή του στον ALPHA μόνο πολιτικός απατεώνας μπορεί να τα πει.

Πρώτον, είπε ο πρωθυπουργός ότι η Ελλάδα θα βγεί από τα μνημόνια σε ένα χρόνο από σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι μνημόνιο σημαίνει συμφωνία. Και η συμφωνία που έχει υπογράψει η κυβέρνησή του με τους δανειστές είναι μέχρι το 2062. Τότε, αν όλα πάνε… καλά θα βγεί η χώρα από τις συμφωνίες.

Δεύτερον, είπε ο πρωθυπουργός ότι από δω και στο εξής θα τελειώσει η δραματική περιπέτεια της ελληνικής οικονομίας. Η αλήθεια είναι ότι η δραματική περιπέτεια δεν έχει καν αρχίσει, αφού δεν έχουν εφαρμοστεί τα 21+ 113 προαπαιτούμενα του ΔΝΤ και της ΕΕ, τα οποία επιβάλουν περαιτέρω περιορισμό εισοδημάτων και εργασιακών δικαιωμάτων και περαιτέρω περιορισμό ανάπτυξης των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων σε όφελος των ξένων μεγάλων ομίλων και των λίγων ελληνικών ομίλων που μπορούν να συμπορευτούν με τους ξένους.

Τρίτον, είπε ο πρωθυπουργός ότι μετά τις γερμανικές εκλογές περιμένουμε πιο σαφή μέτρα για το χρέος. Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα, με την έξοδό της στις αγορές προχτές ομολόγησε σ αυτές ότι αποδέχεται πως το χρέος της είναι βιώσιμο! Παράλληλα, τα τρία βήματα για ελάφρυνση έχουν ήδη δρομολογηθεί και συμφωνηθεί από τον Απρίλιο του 2016!

Τέταρτον, είπε ο πρωθυπουργός ότι το χτεσινό ομόλογο ήταν επιτυχημένο σε αντίθεση με του Σαμαρά που ήταν επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Η αλήθεια είναι ότι και τα δύο ήταν επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, που φέσωσαν τον ελληνικό λαό με μερικά δις παραπάνω για ναν εμφανίσουν ένα success story που δεν υπήρχε.

Πέμπτο, είπε ο πρωθυπουργός ότι κλείδωσε μακροπρόθεσμα το πρωτογενές πλεόνασμα στο 2%, όταν στο σύμφωνο σταθερότητας είναι στο 2,6%. Η αλήθεια είναι ότι κλείδωσε για 5 χρόνια πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, που είναι από αδύνατο έως δυσβάστακτο για τους πολίτες και δέσμευσε τη χώρα σε πλεόνασμα 2% για … 40 χρόνια, ενώ το σύμφωνο σταθερότητας επιδέχεται διαρκών αλλαγών και παρεκκλίσεων.

Έκτο, είπε ο πρωθυπουργός ότι οι δανειστές επιβάλλουν τους φόρους. Η αλήθεια είναι ότι το ΔΝΤ και η ΕΕ το 2016 πρότειναν στην κυβέρνηση να μην αυξήσει τη φορολογία, αλλά να περιορίσει τις δημόσιες δαπάνες και να ρίξει κεφάλαια στην ανάπτυξη. Η κυβέρνηση, αντιθέτως, προτίμησε να διατηρήσει όλη τη σπατάλη στο δημόσιο, να προωθεί προσλήψεις και να αυξάνει μισθούς και επιδόματα, να δημιουργεί νέες αντιπαραγωγικές θέσεις για να ψηφοθηρεί και να διαιωνίζει άχρηστες υπηρεσίες. Την έκραξαν επίσημα γι αυτή την επιλογή της το ΔΝΤ και η ΕΕ.

Έβδομο, είπε ο πρωθυπουργός ότι αν κυβερνούσαν άλλοι θα έπαιρναν αμάσητα όλα τα μέτρα που ζητούσαν οι δανειστές χωρίς αντίμετρα. Η αλήθεια είναι ότι η μόνο κυβέρνηση που υπογράφει αμάσητα αυτά που δεν τόλμησε να υπογράψει καμιά άλλη (σαν την υποθήκευση της ελληνικής περιουσίας για 99 χρόνια) είναι η δική του. Ενώ τα λεγόμενα αντίμετρα δεν είναι παρά μια τρύπα στο νερό, δεδομένου ότι δίνουν ένα γλυφιτζούρι σ ένα παιδάκι αφού του έχουν  πάρει το ψωμί και δεν μπορούν να εφαρμοστούν αν δεν εφαρμοστούν κατά γράμμα όλα εκείνα που παίρνουν το ψωμί απ το παιδί!!

Όγδοο, είπε ο πρωθυπουργός ότι δεν τη χρεοκόπησε αυτός τη χώρα, αλλά την παρέλαβε χρεωκοπημένη. Η αλήθεια είναι ό0τι κανείς δεν τον κάλεσε να την παραλάβει. Εκείνος έριξε βίαια μια κυβέρνηση για να πάρει την εξουσία.

Η αλήθεια είναι ότι παρέλαβε μια χώρα με 130 δισεκατομμύρια μικρότερο χρέος από όσο δημιούργησε ο ίδιος με την καταστροφική πολιτική του εδώ και 2,5 χρόνια.

Η αλήθεια είναι ότι χωρίς τα δύο πρόσφατα μνημόνια που υπέγραψε, με τις εξοντωτικές περικοπές και ρήτρες, έχουν ρίξει τη χώρα πολύ πιο πίσω από εκεί που ήταν όταν την  παρέλαβε.

Ένατο, είπε ο πρωθυπουργός ότι όσα εισπράξει η κυβέρνηση θα πάνε για φοροελαφρύνσεις. Η αλήθεια είναι ότι ένα από τα προαπαιτούμενα που υπέγραψε με το ΔΝΤ είναι η παραπέρα κατάργηση φοροελαφρύνσεων, μέχρι μηδενισμού τους. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν είναι τόσο ανόητος που να πιστεύει ότι μια κυβέρνηση ληστεύει ένα λαό μόνο και μόνο για να του δώσει τα ληστευμένα πίσω!

Δέκατο, είπε ο πρωθυπουργός ότι άλλο πράγμα είναι η ανεξάρτητη δικαιοσύνη και άλλο η ανεξέλεγκτη. Η αλήθεια είναι ότι η δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη από το Σύνταγμα και ελεγχόμενη από τους μηχανισμούς της και από κανέναν άλλον.

Ενδέκατο, είπε ο πρωθυπουργός ότι οι υπουργού έχουν δικαίωμα να κρίνουν τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και ότι θα διατηρούν το δικαίωμα της κριτικής σε αποφάσεις που προκαλούν το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Η αλήθεια είναι ότι κανείς υπουργός δεν έχει δικαίωμα να κρίνει αποφάσεις πριν τελεσιδικήσουν. Τέτοιες παρεμβάσεις λειτουργούν ως απόπειρα επηρεασμού της δικαιοσύνης και ως εκ τούτου δεν επιτρέπονται.

Η αλήθεια είναι ότι η δικαιοσύνη δεν κρίνει και δεν επιτρέπεται να κρίνει με βάση το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Γιατί μ αυτό το κριτήριο η πλατεία Συντάγματος θα ήταν γεμάτη κρεμάλες. Η αλήθεια είναι ότι το κοινό περί δικαίου αίσθημα καλλιεργείται και μανιπουλάρεται από κάθε πηγή έξω από το νόμο.

Δωδέκατο, είπε ο πρωθυπουργός ότι αν ήταν ψεύτες δεν θα έφταναν μέχρι το παρά πέντε για να συμβιβαστούν με τους δανειστές το 2015. Η αλήθεια είναι ότι συμβιβάστηκαν με τους δανειστές ήδη από τον Φεβρουάριο του 2015 όταν υπέγραψαν τη συνέχιση του προγράμματος που είχε σταματήσει επί Σαμαρά!

Δέκατο τρίτο, είπε ο πρωθυπουργός ότι το 80% των επαγγελματιών πληρώνουν σήμερα λιγότερες εισφορές. Η αλήθεια είναι ότι μόνο ο οδηγός του παπιού που συνεχάρη τον Πετρόπουλο πληρώνει λιγότερες εισφορές. Σχεδόν όλοι οι επαγγελματίες έχουν γονατίσει.

Δέκατο τέταρτο, είπε ο πρωθυπουργός ότι ο ΕΦΚΑ είναι ένα πλεονασματικό ταμείο. Η αλήθεια είναι ότι το πραγματικό έλλειμμα του ΕΦΚΑ με όλα τα κονδύλια υπολογισμένα ξεπερνάει το 1 δις ευρώ.

Δέκατο πέμπτο, είπε ο πρωθυπουργός ότι οι καλές ειδήσεις δεν προβάλλονταιι. Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση έχει για λιβανιστές της πέντε από τα 8 τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και 10 από τις 18 πολιτικές και οικονομικές εφημερίδες που κυκλοφορούν.

Κατά τα άλλα, ο πρωθυπουργός μπορεί να είναι ψεύτης και να μην το αρνείται. Αλλά, απατεώνας δεν είναι.

Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης


















liberal.gr/


Ξεθωριασμένος ο παλιός του εαυτός


Του Γιάννη Σιδέρη

Ο Αλέξης Τσίπρας έλαμπε στο γυαλί όταν κατήγγειλε. Ήταν ο αδιαμφισβήτητος τιμωρός, ο πολιτικός με τη ρομφαία της εκδίκησης, ο εξάγγελος της λαϊκής δικαιοσύνης,  της δικαίωσης του «προδομένου λαού». Χθες, στην συνέντευξη στον Alpha, χωρίς να είναι τραγικός, ήταν απλώς μια ξεθωριασμένη εικόνα του παλιού Τσίπρα. Τώρα, την επαύριο μιας εξόδου στις αγορές, σαφώς λιγότερο επιτυχούς από την προηγούμενη, προσπάθησε να την κεφαλαιοποιήσει, φιλοτεχνώντας την εικόνα του μετριοπαθούς πρωθυπουργού. Μια εικόνα που είναι έξω από την πολιτική του κουλτούρα, από τα asset της επιθετικής συμπεριφοράς του που τον έχρισαν πρωθυπουργό.

Δεν απάντησε σε τίποτα από όσα του καταλογίζονται στο παρελθόν και το παρόν. Προσπάθησε με απόδραση και προβολή προς το μέλλον, να ξεφύγει από τα δύσκολα, αιτούμενος τον σχεδιασμό της Ελλάδας του 2021 (καθώς 200 χρόνια μετά την ελληνική επανάσταση, η Ελλάδα θα είναι εκτός μνημονίων), και αιτιώμενος την αντιπολίτευση που δεν συνδράμει και δεν δείχνει διάθεση συνεννόησης! (Ναι ο ΣΥΡΙΖΑ της δομικής άρνησης  θα της ζητήσει και τα ρέστα)!

Ωστόσο, το ανωτέρω είναι πολύ οραματικό και μακροπρόθεσμο. Πιο ανυπόμονος ο Χρήστος Σπίρτζης, προέβλεψε ότι ο πρωθυπουργός θα φορέσει γραβάτα τον Αύγουστο του '18. Υπονοούσε ότι το χαρμόσυνο γεγονός που θα το γιορτάσει μετά γραβάτας ο κ. Τσίπρας, θα είναι η έξοδος από το τελευταίο μνημόνιο - που οι ίδιοι μας έβαλαν, και μάλιστα με επέκταση το '19 και το '20! (βέβαια ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει ότι θα φορέσει γραβάτα όταν θα αναγκάσει τους τοκογλύφους δανειστές να κουρέψουν το χρέος, αλλά ποιος θυμάται τώρα; Μόνο οι εξ επαγγέλματος μανιακοί της αρχειοθέτησης. Η οραματική προπαγάνδα είναι που μετράει).

Στην οραματική προπαγάνδα (παλιό κόλπο από καταβολής πολιτικής, αλλά δεν το περίμενε κανείς τόσο ασύστολα από την ΠΦΑ), κατέφυγε και ο πρωθυπουργός. Εξήγγειλε φοροελαφρύνσεις, αρχής γενομένης από το 2019 (ποιος ζει ,ποιος πεθαίνει που θα έλεγε και ο Ζουράρις). Θα τις εγγράψει το '18, όταν η ανάπτυξη θα είναι πάνω από 2,5%!(Φέτος έπρεπε να είναι 2,7% αλλά σκόνταψε στο δρόμο).

Απέφυγε να αναφερθεί στον Γιάνη, και ας πούμε αυτό κατανοητό. Τα πεπραγμένα του '15 ανήκουν πλέον στην δικαιοδοσία των εξεταστικών επιτροπών του μέλλοντος. Δεν μπορεί να είναι το καθημερινό πρελούδιο κάθε πολιτικής συζήτησης και κριτικής του κυβερνητικού έργου. Καταντάει νοσηρό. Όμως πολύ πιο νοσηρό είναι να μην δέχεται εξεταστική επιτροπή – την οποία κατά πάσα πιθανότητα στο μέλλον δεν θα αποφύγει – αυτός που υποσχόταν όλη η αλήθεια στο λαό, και κατήγγειλε τους άλλους για κρυψίνοια, και αντιλαϊκές μεθοδεύσεις πίσω από τις βαριές πόρτες της εξουσίας.

Παράλληλα προσπάθησε να υποβαθμίσει την επίθεση της κυβέρνησης στη Δικαιοσύνη, καταφεύγοντας σε λογοπαίγνια: «Άλλο είναι η διάκριση των εξουσιών, άλλο η εξουσία των διακρίσεων». Διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει σύγκρουση, και δεν θα κατηγορήσει συλλήβδην τη δικαιοσύνη όταν υπάρχουν επίορκοι! (Προφανώς δεν είχε ενημερώσει σειρά στελεχών μεταξύ των κ Πολάκη, Νεφελούδη, Ρήγα, κλπ, κλπ).

Και αυτή η υπαναχώρηση έναντι της Δικαιοσύνης, είναι μια ακόμη καταγεγραμμένη ήττα της κυβέρνησης. Αν εξαιρέσει κανείς τις επιτυχίες σε δυο εκλογικές αναμετρήσεις και στο δημοψήφισμα (επιτυχίες που του παραχώρησε ο πιο έξυπνος λαός του κόσμου), οι δράσεις της κυβέρνησης στο εσωτερικό και το εξωτερικό είναι μια αλληλουχία διαψεύσεων, ηττών και κυβιστήσεων.

Μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης, δεν καλύπτεται σε ένα ιντερνετικό επιφυλλιδογράφημα. Ερανίζει κανείς κάποια σημεία αιχμής. Ένα εξ’ αυτών είναι το κυρίαρχο καθ’ όλη την αντιπολιτευτική και κυβερνητική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ είναι το «Εμείς δεν οδηγήσαμε τη χώρα στην καταστροφή». Αποτελεί την εμβληματική φράση, που έχει δράσει καταλυτικά στην άποψη και τη συνείδηση του λαού για τους υπεύθυνους της χρεοκοπίας, και δίνει  στην κυβέρνηση την καθόλου παράδοξη μακροημέρευση.

Εκ πρώτης όψεως δείχνει - μόνο δείχνει - να έχει δίκιο. Τον συμφέρει και το εκμεταλλεύεται, γι' αυτό και επιμένει να το διατηρεί αδιευκρίνιστο, άρα σκοτεινό. Και το διατηρεί, για να το χρησιμοποιεί ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ και να αναδύεται καθαρός του διαχρονικού μιάσματος, αποδίδοντας όλο το κρίμα στους προηγούμενους.

Αφού είναι έτσι γιατί δεν δέχτηκε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την Οικονομία; Δεν είναι θέμα ότι κάποιοι θα καταδικάζονταν. Άλλωστε έχει υπάρξει παραγραφή. Θα ήταν όμως μια πάγκοινη καταδικαστική ετυμηγορία για το προηγούμενο πολιτικό σύστημα, που θα του επέτρεπε να είναι επικυρίαρχος και στο μέλλον. Ωστόσο μια τέτοια ανίχνευση που θα αποτελούσε ακτινογραφία της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης, θα τον απογύμνωνε από την προστατευτική μυθολογία ότι οι άλλοι – έτσι γενικώς -κατέστρεψαν τη χώρα. Θα έδειχνε «πότε» και «από ποιον»  δεν επάρθησαν μέτρα ανάσχεσης της κρίσης, «που» διοχετεύτηκαν τα λεφτά, τα οποία έγιναν χρέος και έλλειμμα. Και τότε, επειδή σε πολλά το κόμμα του υπερακόντισε σε διεκδικήσεις, θα κατέρρεε το μυθολογικό σύμπαν στο οποίο έχει κλειστεί, με τη στόχευση των άλλων που επί 40 χρόνια, κατέστρεψαν τη χώρα.

Εκείνο που πρέπει να κάνει η αντιπολίτευση, είναι να μιλήσει με αριθμούς, «τι» ξοδέψαμε, «πότε», «πώς», «γιατί».  Αυτό που πήγε να κάνει η Ζωή, αλλά με προκατασκευασμένα συμπεράσματα ιδεοληπτικής εκκίνησης. Έτσι θα εκλείψει το αφήγημα που έχει καταλήξει να αποτελεί χειραγώγηση της λαϊκής γνώμης. Και ο ΣΥΡΙΖΑ θα στερηθεί το τελευταίο ισχυρό επιχείρημά του.












(φωτογραφία: SOOC)   







liberal.gr

Σε πέντε δόσεις ο ΕΝΦΙΑ


Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η λοταρία για τις αποδείξεις που συγκεντρώνουν οι φορολογούμενοι, το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ότι τα χρηματικά έπαθλα δεν θα φορολογούνται, δηλαδή θα απαλλάσσονται από το φορολογητέο εισόδημα.

Ταυτόχρονα με άλλες τροπολογίες ορίζεται ότι η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ θα καταβληθεί στις 29 Σεπτεμβρίου και η τελευταία στα τέλη Ιανουαρίου 2018. Δηλαδή ο ΕΝΦΙΑ θα πληρωθεί σε 5 δόσεις.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τις τροπολογίες:

-Απαλλάσσονται από το φόρο κερδών από τυχερά παίγνια, τα χρηματικά ποσά ή κάθε είδους έπαθλα που προσφέρονται μέσω προγράμματος δημοσίων κληρώσεων στους τυχερού που πραγματοποιούν συναλλαγές με τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.

- Οι εκκρεμείς επιστροφές φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ μέχρι του ποσού των 10.000 ευρώ θα επιστρέφονται άμεσα στους δικαιούχους.

- Παρέχεται η δυνατότητα στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, εξαιτίας των λανθασμένων στοιχείων που απέστειλε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στη φορολογική διοίκησης, χωρίς πρόστιμα και κυρώσεις. Οι τροποποιητικές δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν από 1η Αυγούστου μέχρι 31/10/2017.

- Ειδικά για το 2017 η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ θα καταβληθεί στις 29 Σεπτεμβρίου 2017 και η τελευταία μέχρι και την 31 Ιανουαρίου 2018.

Δείτε την τροπολογία εδώ








Photo by Sooc   







liberal.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *