Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Σκάνδαλο ; Φέσι 2,8 εκ. € για τη Φόρμουλα – 1 σε ΔΤ-ΝΕΡΙΤ από ΝΔ-ΠΑΣΟΚ χωρίς το προϊόν!

Πως θα σας φαινόταν εάν ένα δημόσιο κανάλι με καθεστώς ΑΕ αγόραζε τα τηλεοπτικά δικαιώματα 2 ετών για την μετάδοση της «Φόρμουλα 1», ύψους 2.850.000 ευρώ, στη συνέχεια, ο σταθμός έκλεινε με απόφαση της κυβέρνησης και το χρέος για την «F – 1», αντί να διευθετηθεί ανάμεσα στον εκκαθαριστή της Ανώνυμης Εταιρίας και τον πωλητή των δικαιωμάτων μεταφερόταν στο ελληνικό Δημόσιο και, μετέπειτα, σε ένα νέο -κρατικού χαρακτήρα- τηλεοπτικό σταθμό, χωρίς κανένα διαγωνισμό;
Στο παράδοξο αυτό προσθέστε ότι, το νέο, κρατικού ενδιαφέροντος κανάλι, δεν μεταδίδει 2 αγώνες από το πρωτάθλημα (!) καθώς μέχρι τη σύστασή του (κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες το πράττει ο Alpha) υπήρχε κενό. Η σεζόν κλείνει στη ΔΤ και τους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν 2014 αναλαμβάνει ένας ιδιωτικόςσταθμός, χωρίς κανένας να γνωρίζει με ποιο τρόπο τελικά κατέληξαν εκεί τα δικαιώματα! Τα ντοκουμέντα που παρουσιάζονται στη συνέχεια δεν αποκλείουν «μαγειρέματα» που αποπνέουν «οσμή σκανδάλου» πολλών κυβικών…
Η ιστορία, φυσικά, δεν είναι υποθετική. Είναι πραγματική και άρχισε να λαμβάνει χώρα την περίοδο της συγκυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, επί των ημερών δηλαδή των μνημονιακών κομμάτων των οποίων οι ηγεσίες δεσμεύτηκαν για διαφάνεια και εκσυγχρονισμό του Κράτους επιβεβαιώνοντας, μέσα και από αυτό το γεγονός, ότι απέτυχαν και, ίσως, όχι άθελα τους, αλλά προς εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων.
Η «αρχή του νήματος» βρίσκεται στο Μάρτη του 2013. Περίπου 4 μήνες πριν το «μαύρο» στην ΕΡΤ, με απόφαση της τότε διοίκησης του καναλιού, υπογράφεται η εξαγορά των δικαιωμάτων μετάδοσης της «Φόρμουλα Ενα» για μια διετία. Η συμφωνία της 14ης Μαρτίου του 2013 περιλαμβάνει την καταβολή 250.000 ευρώ «ζεστού χρήματος» καθώς και την διάθεση διαφημιστικού χρόνου αξίας2,6 εκατ. ευρώ προς τον πωλητή της «F – 1» (σύνολο 2,85 εκατ. ευρώ).
Μέχρι το «μαύρο» στην ΕΡΤ, τον Ιούνιο του ίδιου έτους μεταδίδονται 3 αγώνες (2 επιπλέον είχαν «συμπέσει» σε ημέρες απεργίας, ενώ και για τους 3 που βγήκαν στον αέρα υπήρξε ειδική άδεια της ΕΣΗΕΑ). Τον Ιούνιο, με απόφαση Σαμαρά η ελληνική ραδιοφωνία και τηλεόραση βάζει «λουκέτο». Με δεδομένο ότι η ΕΡΤ λειτουργούσε με καθεστώς ΑΕ, κανονικά θα έπρεπε ο εκκαθαριστής (Γκ. Μάναλης για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομικών) να έχει διευθετήσει την εκκρεμότητα του συμβολαίου (αυτού όπως και σε αρκετά αντίστοιχα, στα οποία θα επεκταθούμε τις επόμενες ημέρες) με τον πωλητή των δικαιωμάτων της «F – 1». Όμως, η ιστορία είχε μια διαφορετική, «ομιχλώδη» πορεία…
Τους επόμενους 2 αγώνες, μετά το «μαύρο» στην ΕΡΤ και το κλείσιμο της ΑΕ τους μεταδίδει ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha. Για το γεγονός αυτό, το ερώτημα «εάν και πώς μεταφέρθηκαν τα δικαιώματα από την κλειστή, και υπό εκκαθάριση, ΕΡΤ στον Alpha;» είναι κρίσιμο και αναμένει απάντηση από τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη της εποχής.
Είναι βέβαια σαφές πως το υπουργείο οικονομικών δεν δύναται να κάνει διαγωνισμό μεταπώλησης, ούτε άδεια παραχώρησης χρήσης, αλλά και ούτε να δώσει με το «έτσι θέλω» τα δικαιώματα, καθώς θα επρόκειτο για αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των υπολοίπων τηλεοπτικών σταθμών.
nerit_logo
Στη συνέχεια, ανοίγει η ΔΤ. Από τη «Δημόσια Τηλεόραση», η οποία δεν είχεούτε άδειαούτε καν… ΑΦΜ (!) μεταδίδονται οι αγώνες του πρωταθλήματος της «F – 1» από τον Αύγουστο του 2013 μέχρι και το πέσιμο της αυλαίας της σεζόν στις 24 του Νοέμβρη. Όλα αυτά, χωρίς να υπάρχει μέχρι στιγμής κάποιο δημόσιο έγγραφο το οποίο να νομιμοποιεί, έστω και τύποις, το «πήγαινε» (των δικαιωμάτων της «Φόρμουλα Ένα» από την κλειστή ΕΡΤ στον Alpha) και το «ματά… ξανά… έλα» (στην ΔΤ).
Σημειωτέον, τόσο στον Alpha, όσο και στη ΔΤ στη συνέχεια, τις μεταδόσεις τις πραγματοποιούν δημοσιογράφοι που ποτέ δεν είχαν σχέση εργασίας, οποιουδήποτε τύπου, με το κανάλι… Όπως λέει ο θυμόσοφος λαός, «περαστικοί ήταν, βρήκαν μικρόφωνο και κάθισαν»…
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι όλα έγιναν με… προφορικές συμφωνίες, αλλά μένει να επιβεβαιωθεί και αυτό από τους αρμοδίους. Άλλωστε, με προφορικές συμφωνίες το Κράτος δεν συναλλάσσεται και ο «νοών νοείτω».
Μακάρι δε, να τελείωναν όλα εδώ. Αμ δε…
Η ιστορία δεν ολοκληρώνεται εδώ, καθώς, αφού έχουν γίνει όλα αυτά τα «ομιχλώδη», ο εκκαθαριστής της ΕΡΤ, δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών, στις 9 Δεκεμβρίου του 2013 «αγοράζει» το χρέος για τη συμφωνία της «F – 1» και το μεταφέρει στην… ΝΕΡΙΤ! Και αυτό, παρά το γεγονός ότι το ΣτΕ έχει αποφανθεί ότι ουδέν χρέος της ΕΡΤ μπορεί να περάσει στη ΔΤ ΝΕΡΙΤ που δεν αποτελούν συνέχεια της!
Το κερασάκι στην τούρτα όμως είναι άλλο… Η ΝΕΡΙΤ δεν μεταδίδει την «Φόρμουλα Ένα». Τους αγώνες από το Μάρτιο μέχρι και το Νοέμβριο του 2014 τους μεταδίδει πάλι ο… Alpha, χωρίς να έχει γίνει γνωστό επίσημα, εάν είχε υπάρξει κάποια συμφωνία.
Εν κατακλείδι… Τι μένει, μεταξύ άλλων, από αυτή την ιστορία που αναζητά απαντήσεις; Έμεινε το γεγονός ότι η ΕΡΤ έκλεισε και η ΝΕΡΙΤ «αγόρασε» έναχρέος 2,85 εκατ. ευρώ, χωρίς το προϊόν!
Τα συμπεράσματα για το κατά πόσο η προηγούμενη κυβέρνηση κινήθηκε με άξονα τη διαφάνεια που έταζαν Σαμαράς και Βενιζέλος, είναι δικά σας…
Το λόγο τώρα πρέπει να έχουν τα ελεγκτικά όργανα και η δικαιοσύνη, καθώς τις υπογραφές και τις εισηγήσεις τις έχουν πραγματοποιήσει άνθρωποι σε θέσεις κλειδιά… Θα φτάσει άραγε και η ώρα του… λογαριασμού;
Τα έγγραφα – ντοκούμεντα
IMAG4845
IMAG4853
IMAG4854
IMAG4867
IMAG4872
IMAG4876
Τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ
IMAG4863

Η Ελλάδα είναι μια ειδική οικονομική ζώνη της ΕΕ! Παραδοχή «βόμβα» Μοσκοβισί σε Χρυσόγονο

Στην επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μια ειδική οικονομικήζώνη της Ευρώπης με εργασιακούς όρους Μεσαίωνα, προχώρησε επί της ουσίας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και συγκεκριμένα ο αρμόδιος Επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί, με αφορμή την απάντηση σε ερώτηση του ευρωβουλευτή τουΣΥΡΙΖΑ Κώστα Χρυσόγονου για την επαναφορά της ανταπεργίας στην χώρα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση του κ. Χρυσόγονου, «ηαπάντησή της (Κομισιόν) στην ερώτηση αποτελεί αναμάσημα των γνωστώννεοαποικιακών θέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί μη εφαρμογής τουΧάρτη θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη μνημονιακήΕλλάδα». Ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Μοσκοβισί απαντά με γενικότητες και υπεκφυγές στη συγκεκριμένα ερωτήματα του ευρωβουλευτή.
Αυτό το οποίο καθίσταται σαφές είναι ότι η Ελλάδα, ελέω μνημονίων, διέπεται από νόμους οι οποίοι είναι εκτός ενωσιακής νομοθεσίας. «Το ΜΣ (ΜνημόνιοΣυνεννόησηςδεν είναι νομοθετική πράξη της ΕΕ, αλλά ένα μέσο που συμφωνήθηκε διμερώς μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών της. Το Δικαστήριο έχει ήδη αποφανθεί ότι, κατά την εφαρμογή μέτρων στο πλαίσιο μιας τέτοιας διακυβερνητικής ρύθμισης, οι εθνικές αρχές δεν εφαρμόζουν την ενωσιακή νομοθεσία. Οι διατάξεις του Χάρτη της ΕΕ απευθύνονται στα κράτη μέλη μόνον όταν εφαρμόζουν το ενωσιακό δίκαιο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μοσκοβισί στην απάντηση του προς τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Η απάντηση αυτή επιβεβαιώνει όλους όσοι ισχυρίζονται από την έναρξη της εφαρμογής των μνημονίων ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μια «ειδικήοικονομική ζώνη» της ΕΕ, με θεσμούς, όπως αυτούς των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συλλογικών συμβάσεων, να έχουν μπει νομοθετικά στο περιθώριο.
hrisogonos_4
Η ερώτηση Χρυσόγονου
Η εταιρεία «Τρίτη Όψη ΑΕ» που εκδίδει την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» επέβαλε, το Νοέμβριο του 2014, άτυπο λοκ άουτ, ως απάντηση στο αίτημα των 140 εργαζομένων της εφημερίδας να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα εννέα μηνών.
Ειδικότερα, η διοίκηση της εταιρείας κλείδωσε το κτίριο της εφημερίδας, διέκοψε την κυκλοφορία της και μπλόκαρε τη λειτουργία του δικτυακού της τόπου και την πρόσβαση των εργαζομένων της σε αυτόν.
Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει χρονικά με τις αναφορές στον Τύπο σύμφωνα με τις οποίες η τρόικα ζητά επίμονα από την ελληνική κυβέρνηση να επαναφέρει την πρακτική του λοκ άουτ.
Η πρακτική του λοκ άουτ, όμως, πλήττει στην ουσία του το δικαίωμα στην απεργία, το οποίο κατοχυρώνεται ρητά στο άρθρο 28 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, ο οποίος έχει νομική ισχύ ισοδύναμη των Συνθηκών (άρθρο 6 παράγραφος 1 ΣΕΕ).
Ενόψει των ανωτέρω ερωτάται η Επιτροπή:
Αποτελεί πράγματι η επαναφορά του λοκ άουτ επιταγή της τρόικας;
Ποιες άλλες απαιτήσεις έχει εγείρει η τρόικα στο πεδίο των συλλογικού εργατικού δικαίου;
Σε ποιες ενέργειες θα προβεί η Επιτροπή για να διασφαλίσει την τήρηση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα εν μέσω κρίσης και λιτότητας;
Η απάντηση Μοσκοβισί
Ο εκσυγχρονισμός των εργασιακών σχέσεων αναλαμβάνεται στο πλαίσιο του εν εξελίξει 2ου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής για την Ελλάδα και αποτελεί μέρος ευρύτερης προσπάθειας που αποβλέπει στην ενίσχυση της κοινωνικής εταιρικής σχέσης στη χώρα. Οι εθνικές αρχές συνεργάζονται με τους κοινωνικούς εταίρους και επωφελούνται από την υποστήριξη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) σχετικά με το θέμα αυτό. Η Επιτροπή υποστηρίζει αυτή τη συνδρομή της ΔΟΕ όσον αφορά τον κοινωνικό διάλογο και το εργατικό δίκαιο.
Η Επιτροπή έχει δεσμευθεί να εξασφαλίσει την τήρηση των δικαιωμάτων που κατοχυρώνονται στο Χάρτη της ΕΕ για τα θεμελιώδη δικαιώματα, καθώς και των θεμελιωδών αρχών και δικαιωμάτων στην εργασία που αναφέρονται στις διεθνείς δεσμεύσεις τις οποίες έχει προσυπογράψει η ΕΕ. Είναι ιδιαίτερα προσεκτική όσον αφορά τη συνέπεια των μνημονίων συνεννόησης (ΜΣ) με την ενωσιακή νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένου του Χάρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων της ΕΕ.
Η Επιτροπή επισημαίνειωστόσο, ότι το ΜΣ δεν είναι νομοθετική πράξη της ΕΕ, αλλά ένα μέσο που συμφωνήθηκε διμερώς μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών της. Το Δικαστήριο έχει ήδη αποφανθεί ότι, κατά την εφαρμογή μέτρων στο πλαίσιο μιας τέτοιας διακυβερνητικής ρύθμισης, οι εθνικές αρχές δεν εφαρμόζουν την ενωσιακή νομοθεσία. Οι διατάξεις του Χάρτη της ΕΕ απευθύνονται στα κράτη μέλη μόνον όταν εφαρμόζουν το ενωσιακό δίκαιο.Σε θέματα που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του δικαίου της ΕΕ και των διεθνών δεσμεύσεων που έχουν υπογραφεί από την ΕΕ, εναπόκειται στις εθνικές αρχές να εξασφαλίσουν την τήρηση των υποχρεώσεων όσον αφορά τα θεμελιώδη δικαιώματα, όπως προκύπτουν από την εσωτερική νομοθεσία και τις διεθνείς δεσμεύσεις τους.

Ν. Βαλαβάνη: Κατατίθεται το νομοσχέδιο για τις 100 δόσεις και επιπλέον ρύθμιση express μέχρι τέλος Μαρτίου (Video)


Το σαββατοκύριακο η ρύθμιση για τις 100 δόσεις και νέα ρύθμιση μέχρι τέλος Μαρτίου δήλωσε η αν. υπ. Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη. Διευκρίνισε ότι οι 6 μεταρρυθμίσεις δεν μπαίνουν σε καμία διαπραγμάτευση στο Eurogroup, πόσο μάλλον όταν το νομοσχέδιο για τις 100 δόσεις έχει δημοσιονομικό όφελος. Η ρύθμιση αφορά 3.5 εκατομμύρια ανθρώπους.

Εξήγγειλε επιπλέον νέα ρύθμιση από την επόμενη μέρα που θα δημοσιευτεί το τρέχον νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση... 
σε συνέντευξή της, στην εκπομπή Κοινωνία Ωρα Mega. «Τις τελευταίες μέρες του Μάρτη όποιοι μπορούν να πληρώσουν, ότι χρέος θέλουν χωρίς δέσμευση, και επί τόπου σβήνουν όλες οι προσαυξήσεις που οφείλουν. Αφορά κυρίως τα παλιά χρέη και τα πρόστιμα του ΚΒΣ. Επιπλέον υπάρχει δυνατότητα και μερικής εξόφλησης. Αφορά οφειλές για ΦΠΑ, εισόδημα και γενικά οφειλές στην εφορία.

Στην Α' φάση της ρύθμισης των 100 δόσεων μπαίνουν όσοι έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη μέχρι 01/01/2015 βεβαιώνονται πριν την ημερομηνία της αίτησης. Αφορά όλες τις οφειλές και μπορεί να συμπεριληφθούν όσοι έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη και βρίσκονται στα δικαστήρια, να παραιτηθούν από τα ένδικα μέσα και να μπουν στην ρύθμιση.

Όσες υποθέσεις δεν μπορούν να εκκαθαριστούν στην εφορία μπαίνουν και αυτές στην ρύθμιση. Η υπουργός τόνισε ότι στη ρύθμιση κουρεύονται οι προσαυξήσεις και όχι το κεφάλαιο ενώ δίνεται η δυνατότητα και μερικής εφάπαξ εξόφλησης του χρέους, μέχρι τέλους Απριλίου. Αυτό είναι το 50 – 50.

Η αν. υπ. Οικονομικών έδωσε το παράδειγμα έστω ότι κάποιος έχει χρέος 3.000 ευρώ, όπου είναι 1000 κεφάλαιο και 2.000 προσαυξήσεις. Δίνει το ένα 1.000 και κόβεται ένα 1.000 από τις προσαυξήσεις και μετά έχει τη δυνατότητα να μπει σε ρύθμιση, το υπόλοιπο.

Μέχρι τον Ιούνιο αναπροσαρμογή αντικειμενικών αξιών και θα καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ. Θα αντικατασταθεί από το φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας. «Εξωπραγματικός νόμος ο ΕΝΦΙΑ» που τσάκισε την πλειοψηφία της κοινωνίας. Δεν θα είναι οριζόντιες οι νέες αντικειμενικές αξίες.

Ξεκαθάρισε τέλος η υπουργός, ότι όποιος μιλάει για το αφορολόγητο λέει προσωπικές του απόψεις και στο πλαίσιο αυτό είπε ότι το 2015 θα ισχύσει το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ. Επιπλέον για το ΦΠΑ τόνισε ότι δεν θα γίνει καμία αναπροσαρμογή του, δεν επεξεργαζόμαστε τέτοιο νομοσχέδιο.

Στόχος θα είναι το λαθρεμπόριο των τσιγάρων και όχι αύξηση ΦΠΑ σε ποτά και τσιγάρα.

Κατερίνα Μπρέγιαννη από avgi

Υποσιτίζονται 6 στους 10 μαθητές της Αθήνας


Τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών για τον υποσιτισμό στα σχολεία επιβεβαιώνονται και από τα στοιχεία του Προγράμματος Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής –ΔΙΑΤΡΟΦΗ, το οποίο υλοποιείται από το 2012 από το Ινστιτούτο Prolepsis με κύρια δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, προσφέροντας καθημερινά δωρεάν υγιεινά γεύματα σε χιλιάδες μαθητές σε ευπαθείς περιοχές όλης της χώρας.
Με βάση στοιχεία που προκύπτουν από τα 64 σχολεία των πιο ευπαθών περιοχών του Δήμου Αθηναίων που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα το σχολικό έτος 2013-2014, σχεδόν 25% των οικογενειών πλήττονται από πείνα, ενώ περίπου 60% αντιμετωπίζουν επισιτιστική ανασφάλεια.
Παρατηρήθηκε επίσης ότι σε ποσοστό 61% των οικογενειών στα ανωτέρω σχολεία ο ένας από τους δύο γονείς δεν είχε εισόδημα (είτε από εργασία είτε από σύνταξη), ενώ σε ποσοστό 17% των οικογενειών κανένας από τους δύο γονείς δεν είχε εισόδημα.
Επιπλέον, 11% των παιδιών δεν καλυπτόταν από κάποιο ασφαλιστικό ταμείο, ενώ 22% των οικογενειών είχε 3 ή περισσότερα τέκνα. Τέλος, σε ποσοστό 7% των οικογενειών υπήρχε διακοπή σύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύματος κατά το προηγούμενο έτος για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μίας εβδομάδας, ενώ 3% των οικογενειών δεν είχε ηλεκτρικό ρεύμα στο σπίτι τη χρονική περίοδο που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο.
Αντίστοιχα ήταν τα δεδομένα και για τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας στις οποίες εφαρμόζεται το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Σύμφωνα με τα 42.727 ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν γονείς των μαθητών από σχολεία σε 23 νομούς της χώρας, 54% των οικογενειών αντιμετώπιζε επισιτιστική ανασφάλεια και 21% πείνα.
Σε ποσοστό 40% των οικογενειών ο ένας από τους δύο γονείς δεν είχε εισόδημα (είτε από εργασία είτε από σύνταξη), ενώ σε ποσοστό 13% κανένας από τους δύο γονείς δεν είχε εισόδημα.
Σημαντική ένδειξη της επιτακτικής ανάγκης για σίτιση αποτελεί και ο αριθμός των αιτήσεων από σχολεία για συμμετοχή στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα. Συνολικά έχουν υποβληθεί 1.053 αιτήσεις που αντιστοιχούν σε 152.397 μαθητές, εκ των οποίων σήμερα σιτίζονται οι 15.520. Εκτιμάται ότι από τους μαθητές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα περίπου οι μισοί βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας και σχεδόν το 60% κάτω από το όριο των εύλογων δαπανών διαβίωσης.
Πιο συγκεκριμένα, κατά την περσινή σχολική χρονιά, σιτίζονταν καθημερινά 61.876 μαθητές 406 σχολείων. Εφέτος, έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής 150 σχολεία με 15.520 μαθητές, αριθμός που αντιστοιχεί στο 10% των μαθητών σχολείων που έχουν υποβάλει αίτηση να ενταχθούν στο Πρόγραμμα. Συνολικά, από το 2012 περισσότερα από 9.500.000 γεύματα έχουν διατεθεί από το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ σε δημόσια σχολεία όλης της χώρας, τα οποία επιλέγονται με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.
Το Πρόγραμμα προσφέρει καθημερινά δωρεάν υγιεινά γεύματα στο σύνολο των μαθητών των σχολείων με στόχο την αντιμετώπιση της επισιτιστικής ανασφάλειας και της πείνας, και παράλληλα τη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών τους.
«Η κοινωνικοοικονομική κρίση αφήνει δυστυχώς έντονα τα σημάδια της και στην πιο ευαίσθητη πληθυσμιακή ομάδα, που είναι τα παιδιά» τονίζει η Καθηγήτρια και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Prolepsis κα Αθηνά Λινού, ενώ συνεχίζει «στόχος μας είναι η σίτιση να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, όπως συμβαίνει και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να καλύπτονται οι διατροφικές ανάγκες των παιδιών εξασφαλίζοντας τη σωματική και πνευματική τους ανάπτυξη.
Σε αυτό απαραίτητη είναι η παρέμβαση της Πολιτείας. Παράλληλα, απευθύνουμε έκκληση και προς τους ιδιωτικούς φορείς να συνδράμουν για την ένταξη περισσότερων μαθητών στο Πρόγραμμα».
Μέχρι σήμερα το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ στηρίζεται κυρίως στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Κατά το τρέχον σχολικό έτος, εκτός από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος που είναι ο Μέγας Δωρητής, το Πρόγραμμα στηρίζουν το Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ), το Πρόγραμμα «Είμαστε όλοι Πολίτες» που είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα με διαχειριστή Επιχορήγησης του Προγράμματος το  Ίδρυμα Μποδοσάκη, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, η εταιρία ΑΒ Βασιλόπουλος, η ασφαλιστική εταιρεία MetLife, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), ιδιώτες και ιδιωτικά σχολεία.
Το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://www.diatrofi.prolepsis.gr και σχετικά με το Ινστιτούτο Prolepsis την ιστοσελίδα www.prolepsis.gr

Διαψεύδει ο Πανούσης το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ: «Καμία απόφαση για άνοιγμα των κέντρων κράτησης μεταναστών»


Κατηγορηματική διάψευση από τον Γιάννη Πανούση για τα περί ανοίγματος των κέντρων κράτησης και μη σύλληψης των μεταναστών που εισέρχονται παράνομα στη χώρα. Ο αρμόδιος υπουργός είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Βήμα: «Δεν έχει βγει καμιά τέτοια ανακοίνωση-έγγραφο από κανένα πολιτικό πρόσωπο του υπουργείου. Ούτε εγώ, ούτε ο υπουργός Εσωτερικών, ούτε η αναπληρώτρια υπουργός κ. Χριστοδουλοπούλου έχουμε βγάλει κάτι τέτοιο. Διερευνά το θέμα ο αρχηγός της Αστυνομίας και το επιτελείο. Πιθανόν κάποιος ταξίαρχος να έχει βγάλει κάποια διαταγή. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι επειδή αργούν οι κρίσεις, κάποιος δημιουργεί τέτοια ζητήματα».
Το ζήτημα ανέκυψε απόψε, σύμφωνα με ρεπορτάζ που μετέδωσε το ΣΚΑΙ για άνοιγμα των κέντρων κράτησης μεταναστών. Είχε προηγηθεί ανακοίνωση από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνοριακών Φυλάκων. Είναι γεγονός ότι εάν έχει εκδοθεί τέτοια διαταγή, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των συνοριοφυλάκων, από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., αυτομάτως η χώρα δεν θα αναγνώριζε τη Συνθήκη «Δουβλίνο ΙΙ» την οποία έχει υπογράψει, με αποτέλεσμα να επιδεινωθούν οι σχέσεις με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Νωρίτερα, στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ, ρεπορτάζ τους έλεγε ότι όποιος παράνομος μετανάστης εισέρχεται στη χώρα, δεν θα κρατείτο και θα του δίνονται έγγραφα ισχύος 1 μήνα, σε περίπτωση που θέλει να εγκαταλείψει τη χώρα ή 6μηνη άδεια παραμονής, αν επιλέξει να παραμείνει χωρίς να διευκρινίζεται τι θα συμβεί μετά.
«Αποκυήματα αρρωστημένης φαντασίας ή κατασκευασμένα σενάρια τρομοκράτησης των πολιτών; Ό,τι και να είναι αυτή η Ανακοίνωση για τα Κέντρα κράτησης στερείται σοβαρότητας και οποιασδήποτε βάσης αληθείας.», σημειώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο.

Εργοδότες κατσαπλιάδες

Του Δημήτρη Τρίμη
Μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης που όπως είναι γνωστό πρόκειται να επαναφέρει την πλήρη λειτουργία των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τον Οργανισμό Μεσολάβησης (ΟΜΕΔ) και το βασικό μισθό του ανειδίκευτου εργάτη στα 751 ευρώ, όλο και περισσότεροι εργοδότες προσπαθούν καθημερινά υπό την απειλή της απόλυσης και τον εφιάλτη της ανεργίας να υποχρεώσουν τους εναπομείναντες εργαζόμενούς τους να αποδεχθούν «ατομικές συμβάσεις» μετατροπής βασικών όρων της εργασιακής σχέσης, όπως η περικοπή των όρων εργασίας και των αποδοχών.
Είναι τόσο ηλίθιοι που δεν ρώτησαν ούτε καν τους δικηγόρους τους; Δεν ξέρουν ότι μόλις νομοθετήσει η νέα κυβέρνηση την αύξηση του κατώτατου μισθού και συναφθούν οι νέες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στους κλάδους εργαζομένων (είτε με συμφωνία εργοδοτών και σωματείων είτε με απόφαση ΟΜΕΔ), τότε αυτές θα επεκταθούν υποχρεωτικά σε όλους τους εργαζόμενους του κάθε κλάδου και θα υπερισχύσουν των όποιων άθλιων και φτηνών «ατομικών συμβάσεων εργασίας» έχουν  επιβληθεί στην εργατική τάξη στα χρόνια της καταστροφής;
Δεν είναι ηλίθιοι. Είναι εκβιαστές. Οι εργοδότες σε συνεννόηση μεταξύ τους ρίχνουν ακόμα περισσότερο τις... τιμές και τα δικαιώματα στην «αγορά εργασίας» με τέτοιο τρόπο ώστε να κερδίζουν χρόνο, να υπονομεύσουν την φιλεργατική πολιτική Τσίπρα, να δημιουργήσουν δηλαδή τετελεσμένα και παγίδες, στο πλαίσιο της στρατηγικής Σόιμπλε - Σαμαρά - Βενιζέλου της «αριστερής παρένθεσης», ενώ βεβαίως θα απολαμβάνουν το  «κόστος εργασίας» που τους συμφέρει ως γνήσιοι κατσαπλιάδες.
Η ταξική πάλη συνεχίζεται...


Ας μιλήσουμε επιτέλους..


του Αλέξανδρου Raskolnick
Ας το πάρομε ξανά, το πράγμα από την αρχή.
Μετά από πολλά-πολλά χρόνια δημοσιονομικής κραιπάλης, και εναλλαγής διεφθαρμένων και ανίκανων ελληνικών κυβερνήσεων στην εξουσία –κυβερνήσεων, βέβαια, που εμείς και κανείς άλλος δεν εξέλεγε- έφτασε, αίφνης, γύρω στα τέλη του 2009 ο κόμπος στο χτένι. Για κάποιον αδιευκρίνιστο προς το παρόν λόγο, η Ελλάδα μπήκε στο μάτι των διεθνών αναλυταράδων και λίγο αργότερα, υπό την ηγεσία του ηγεμονίσκου εκ Δυτικής Λιβύης, «δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Δυστυχέστερα, το πολιτικώς ορθόν (sic) δεν μας επέτρεπε να το ομολογήσομε.
Ακόμα χειρότερα, πτωχεύσαμε εντός μιας νομισματικής ένωσης, της οποίας ο σχεδιασμός δεν είχε προβλέψει τίποτα σχετικό. Εντός μιας νομισματικής ένωσης της οποίας τα ελεγκτικά όργανα παρίσταναν ότι έλεγχαν τη υγεία των ελληνικών δημοσιονομικών μεγεθών και που στην πραγματικότητα σφύριζαν κλέφτικα στις αστείες αναφορές των αστειότερων ελληνικών κυβερνήσεων που διέπρεψαν σε αυτό που αργότερα ονομάστηκε “Greek statistics”. Των ίδιων εποπτικών οργάνων που μετά την απογραφή-παρωδία εκείνου  του ανεκδιήγητου και αλήστου μνήμης Αλογοσκούφη, θα έπρεπε, ως όφειλαν, να έχουν πατήσει ήδη από το 2004-2005 το κουμπί του συναγερμού για την ελληνική οικονομία. Των ίδιων εποπτικών οργάνων που παρατηρούσαν αδιάφορα τις εκταμιεύσεις των δανείων, πρωτίστως  των γερμανικών και δευτερευόντως των γαλλικών τραπεζών προς την ελληνική οικονομία. Των ίδιων εποπτικών οργάνων που γνώριζαν, επειδή όφειλαν να γνωρίζουν,  με μια γρήγορη ματιά στα ελλειμματικά ελληνικά εμπορικά ισοζύγια, ότι η αλματώδης αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ, η οποία στηριζόταν στην κατανάλωση πρωτίστως γερμανικών προϊόντων, αποτελούσε τον ορισμό της δημοσιονομικής απάτης.  Των ίδιων εποπτικών οργάνων που γνώριζαν, επειδή όφειλαν να γνωρίζουν,  ότι το όλο σκηνικό που είχε στηθεί γύρω από την ελληνική «επιτυχία» της πρώτης επταετίας του αιώνα μας, συνιστούσε τη βάση μιας σαθρής οικονομίας, της οποίας η παραγωγική βάση κατέρρεε συστηματικά και που, έτσι όπως εξελίσσονταν τα πράγματα, δεν θα μπορούσε ποτέ να αντεπεξέλθει σε τέτοιες δανειακές υποχρεώσεις και επιβαρύνσεις.  
Με αυτά τα δεδομένα, η Ελλάδα μπήκε σε ένα πρόγραμμα που ονομάστηκε πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας και του ελληνικού λαού. Μόνο που στην πραγματικότητα διασώθηκαν οι εκτεθειμένες γερμανικές και γαλλικές τράπεζες, που με σκοπό τη μεγιστοποίηση του οφέλους των στελεχών τους κατά πρώτο και των μετόχων τους κατά δεύτερο λόγο, με αφροσύνη δάνειζαν τις ξεπουλημένες κυβερνήσεις μας, προκειμένου να συνεχίζεται ένα πάρτι νεοπλουτισμού, με τους αχρείους συνδαιτυμόνες, ντόπιους και ξένους, να πετούν που και που κι από ένα ξεροκόμματο από το τραπέζι στο πάτωμα, για να κρατούν ευχαριστημένους και τους πληβείους ψηφοφόρους, τεκμηριώνοντας έτσι και το μεθεπόμενο και περίφημο “όλοι μαζί τα φάγαμε”.
Στη διάρκεια της πενταετούς “διάσωσης” είδαμε το μεγαλύτερο κούρεμα χρέους στην παγκόσμια ιστορία, όπως με περισσή κομπορρημοσύνη το περιέγραψαν οι ολετήρες εκτελεστές του. Ένα κούρεμα, το οποίο στην πραγματικότητα ρήμαξε τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία, διάλυσε τα αποθεματικά των νοσοκομείων, των πανεπιστημίων και όλων των υπόλοιπων δημόσιων δομών που υποχρεωτικά χρηματοδοτούσαν, μέσω της Τράπεζας της Ελλάδας, το δημόσιο χρέος, καθώς και την εξαΰλωση των αποταμιεύσεων όλων εκείνων που είχαν την αφέλεια να τις εμπιστευτούν στο ελληνικό κράτος των μαφιόζων διαχειριστών του. Ακόμα χειρότερα, το περίλαμπρο αυτό κούρεμα, άφησε μια τεράστια τρύπα στους ισολογισμούς των ελληνικών τραπεζών, το οποίο, εκτός της οικονομικής καταστροφής των αμέτοχων στην απάτη μετόχων των, καλύφθηκε με συμπληρωματικό δανεισμό που επίσης φορτώθηκε στις καμπούρες των ραγιάδων και των εγγονών των ραγιάδων και των δισεγγόνων των και νυν και αεί.
Όλα αυτά έγιναν παρά την έγκαιρη προειδοποίηση και τις σαφείς επισημάνσεις ότι όλα όσα συνέβαιναν, ήταν άνομες πράξεις και απαράδεκτες παραλείψεις, κατά παράβαση της ελληνικής συνταγματικής τάξης, αλλά και των προνοιών και των προβλέψεων του Διεθνούς Δικαίου.
Όταν πριν λίγες εβδομάδες ο ελληνικός λαός αποφάνθηκε ότι αυτή η απαράδεκτη κατάσταση δεν μπορούσε πια να συνεχίζεται, οι (συν)εταίροι μας, φοβούμενοι ότι η καλοστημένη απάτη που είχαν εξυφάνει μαζί με τους ντόπιους συνεργούς τους θα μπορούσε να αποκαλυφθεί και στους δικούς τους ψηφοφόρους, έβαλαν το πιστόλι στον κρόταφο της νέας ελληνικής κυβέρνησης και αναίσχυντα αγνόησαν τη νωπή ελληνική λαϊκή εντολή. 
Ένας από τους νοσηρότερους εγκέφαλους μεταξύ αυτών που συνέλαβαν αυτήν την απάτη εις βάρος των Ελλήνων και κυρίως κατά εκείνων που είναι σήμερα άστεγοι ή ζουν με κομμένο το ρεύμα και χωρίς θέρμανση ή ως απελπισμένοι άνεργοι κάνουν ουρές στα συσσίτια, ή ως συνταξιούχοι πεθαίνουν πριν της ώρας τους επειδή δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος της φαρμακευτικής τους αγωγής ή αυτών που βουτάνε από τις ταράτσες εξαιτίας όσων τους συμβαίνουν, σε συνέντευξή του σε ένα από τα νοσηρότερα γερμανικά έντυπα, σημείωσε, ανερυθρίαστα ασφαλώς, ότι «κανένας δεν επέβαλε στους Έλληνες το πρόγραμμα βοήθειας».
Επιτέλους, αυτή η απάτη εις βάρος τόσο των Ελλήνων, όσο και όλων των υπόλοιπων Ευρωπαίων πολιτών που έχουν σήμερα επωμιστεί τα ειδεχθή ελληνικά χρέη, πρέπει να λάβει ένα τέλος. Μια χυδαία απάτη, η οποία συνεχίζεται σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα στην Ελλάδα, πρέπει το συντομότερο δυνατόν να αποκαλυφθεί σε όλο το ανοσιουργό της εύρος. 
Η πρόσφατη εξαγγελία της Προέδρου της Βουλής, για τη δρομολόγηση των διαδικασιών σύστασης επιτροπής λογιστικού ελέγχου που θα φέρει στην επιφάνεια τις λεπτομέρειες αυτής της άθλιας απάτης που έχει προκαλέσει μόνο δάκρυα, πόνο, αίμα και θάνατο τα τελευταία χρόνια, είναι ενθαρρυντική και μας κάνει να ελπίζομε ότι σύντομα θα τεκμηριωθεί η παγκοίνως γνωστή αλήθεια.
Εξάλλου, όπως δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε, ο λογιστικός έλεγχος του χρέους είναι μνημονιακή υποχρέωση της Ελλάδας!
Υ.Γ. Εν τω μεταξύ, ας αναλογιστούμε αν είναι όντως η επέκταση της δανειακής σύμβασης προϊόν εκβιασμού εκ μέρους των (συν)εταίρων μας. Και αν η απάντηση, με το χέρι στην καρδιά, είναι "ναι", τότε ας αναρωτηθούμε τους λόγους για τους οποίους κάποιοι, λυσσαλέα κόπτονται για την τήρηση των δημοκρατικών διαδικασιών εντός της Βουλής και μάλιστα γύρω από ένα προϊόν εκβιασμού! Προς τι η σπουδή τους, εφόσον η δημοκρατία... δεν εκβιάζεται; Ακόμα περισσότερο, αξίζει να αναλογιστούμε: πόσο ευκολότερο θα είναι να αμφισβητηθεί, εν ευθέτω χρόνω, η νομιμότητα μιας συμφωνίας που θα έχει εγκριθεί με περισσότερες από 200 ή 250 βουλευτικές ψήφους;
Το κολάζ είναι από την OKTANA

Με δέσμη 6 μεταρρυθμίσεων στο Eurogroup

Περιλαμβάνουν το νομοσχέδιο για τη νέα ρύθμιση των 100 δόσεων, μέτρα ενίσχυσης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού αλλά και το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Απουσιάζει προς στιγμήν το σκέλος των ιδιωτικοποιήσεων


Τις έξι μεταρρυθμίσεις με τις οποίες η κυβέρνηση θα ξεκινήσει τις συζητήσεις στις Βρυξέλλες έκαναν γνωστές κυβερνητικές πηγές. 

Οι δύο αφορούν την ανθρωπιστική κρίση και τη διοικητική μεταρρύθμιση. Όπως σημείωσαν οι κύκλοι της κυβέρνησης, πρόκειται για μια μεγάλη προσπάθεια καταπολέμησης του τρίπτυχου της φτώχειας (σίτιση – στέγη - ενεργειακή επάρκεια) που θα συνδυαστεί με τη διοικητική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη όλη η χώρα (π.χ. χρήση της έξυπνης Κάρτας του Πολίτη).

Άλλη αφορά το νομοσχέδιο για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία. Οι πηγές του Μαξίμου κάνουν λόγο για απεγκλωβισμό και επανένταξη των εκατομμυρίων οφειλετών στην φοροδοτική διαδικασία με τρόπο, όμως, που να βοηθά στην δημιουργία φορολογικής συνείδησης, δεν «κουρεύει» το οφειλόμενο κεφάλαιο και επιβραβεύει τους συνεπείς.

Αναλυτικά, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές οι έξι μεταρρυθμίσεις είναι οι εξής:

1./2. Ανθρωπιστική Κρίση - Διοικητική Μεταρρύθμιση
Πρόκειται για μια μεγάλη προσπάθεια καταπολέμησης του τρίπτυχου της φτώχειας (σίτιση – στέγη - ενεργειακή επάρκεια) που θα συνδυαστεί με τη διοικητική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη όλη η χώρα (π.χ. χρήση της έξυπνης Κάρτας του Πολίτη)

3. Νομοσχέδιο για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία
Απεγκλωβισμός και επανένταξη των εκατομμυρίων οφειλετών στην φοροδοτική διαδικασία με τρόπο, όμως, που να βοηθά στην δημιουργία φορολογικής συνείδησης, δεν «κουρεύει» το οφειλόμενο κεφάλαιο και επιβραβεύει τους συνεπείς.

4. Μεταρρύθμιση φορολογικής διοίκησης 

5. Ενεργοποίηση του Φορολογικού Συμβουλίου

6. Δημιουργία νέου ευέλικτου σώματος στοχευμένων φορολογικών ελέγχων αποτελούμενο από αυστηρά προσωρινούς ελεγκτές. 

Όπως είχε δηλώσει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης χθες Δευτέρα, ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης θα πάει στο Eurogroup της Δευτέρας με «συγκεκριμένες κοστολογημένες προτάσεις για μεταρρυθμίσεις που προάγουν την αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη στον τομέα της οικονομίας».

Ερωτηθείς εάν οι συγκεκριμένες προτάσεις αφορούν στα υπό κατάρτιση νομοσχέδια, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης απάντησε ότι «θα είναι και καινούργια πράγματα».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι «η κυβέρνηση έχει το δικό της πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. Είναι ένα ευρύ πεδίο που έχει και το δικό μας πρόγραμμα και τη συμφωνία με τους θεσμούς. Η συμφωνία είναι υποσύνολο στο πρόγραμμα της κυβέρνησης».

Ο επικεφαλής του Συμβουλίου των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης Γερούν Ντέισελμπλουμ από την πλευρά του ανέφερε ότι στο Eurogroup της Δευτέρας θα γίνει μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την κατάσταση του δανειακού προγράμματος για την Ελλάδα. 

Σε ενημερωτικό σημείωμά του προς την ολλανδική κάτω βουλή, αφού παραθέτει όλα τα βήματα που έγιναν για να εγκριθεί η παράταση της δανειακής σύμβασης, επισημαίνει ότι, όπως αναφέρθηκε στην έκθεση του Eurogroup στις 20 Φεβρουαρίου, ο κατάλογος των μεταρρυθμίσεων τον οποίον υπέβαλε η ελληνική πλευρά χρησιμεύει ως σημείο εκκίνησης.

«Οι ελληνικές αρχές και οι θεσμοί μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα αναπτύξουν αυτόν τον κατάλογο και θα τον υποβάλουν με τη μορφή της τροποποιημένης συμφωνίας στο Eurogroup, στα τέλη Απριλίου», επισημαίνει ο Ολλανδός υπουργός.


Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

H δική μου αριστερά..


του Δημήτρη Β. Τριανταφυλλίδη

“Ήταν ένας νέος ωχρός, καθόταν στο πεζοδρόμιο,
χειμώνας, κρύωνε. “τι περιμένεις;' του λέω.' τον άλλο αιώνα' μου λέει.
Και χιόνιζε ήσυχα, ήσυχα, όπως πάνω από έναν τάφο'
Τάσος Λειβαδίτης

Η δική μου αριστερά, είναι η στρατιά των διπλά ηττημένων ευγενών ηρώων που για ένα πουκάμισο αδειανό, για ένα διαψευσμένο όνειρο, για μια ματαιωμένη ελπίδα έδωσαν τη ζωή τους.

Η δική μου αριστερά διακρινόταν πάντα για την ευγένεια της.

Η δική μου αριστερά ξεχώριζε πάντα για την επιμονή της στις ιδέες της.

Η δική μου αριστερά οριοθετήθηκε για την ανιδιοτελή της προσφορά.

Η δική μου αριστερά φημιζόταν για την ανεκτικότητα της στο διαφο
ρετικό, δίχως αποκλεισμούς, δίχως χαρακτηρισμούς, δίχως «επαγρυπνητές» της ιδεολογικής καθαρότητας, δίχως «στρατόπεδα συγκέντρωσης» για τους «αντιφρονούντες».

Η δική μου αριστερά σταυρώθηκε στα Μακρονήσια της πατρίδας μου και τα μακρινά γκουλάγκ της Σιβηρίας. Βασανίστηκε στο Μπούλγκες, στην Μπουμπουλίνας και σε όλα τα κολαστήρια όπου γης.

Η δική μου αριστερά υμνήθηκε για την ουτοπική της προσμονή στα όρια της μεταφυσικής εσχατολογίας.

Η δική μου αριστερά τραγουδήθηκε για την ομορφιά των στίχων της.

Η δική μου αριστερά απεικόνισε το κάλλος του ήθους των απλών ανθρώπων που πίστεψαν σ’ αυτήν και θυσιάστηκαν για τα ευγενικά ιδανικά της.

Η δική μου αριστερά αγαπούσε τον τόπο μου και μοχθούσε γι’ αυτόν. Για ένα καλύτερο μέλλον.

Η δική μου αριστερά ήταν ρηξικέλευθη, ανατρεπτική, αιρετική, μα πάνω απ’ όλα δημιουργική, ακόμη κι όταν αστοχούσε.

Η δική μου αριστερά διαιωνίστηκε στην ιστορία για την ομορφιά των ίδιων των ανθρώπων της.

Η δική μου αριστερά ποτέ δεν πίστεψε σε δόγματα, ποτέ δεν αναγνώρισε ιερατεία, ποτέ δεν ενθάρρυνε την Ιερά Εξέταση της ιδεολογικής καθαρότητας.

Η δική μου αριστερά δεν είχε ποτέ σωτηριολογικό, εσχατολογικό, τελεολογικό χαρακτήρα.

Η δική μου αριστερά δεν δίστασε ποτέ να αυτό- αναιρεθεί. Να συγκρουστεί μετωπικά με τον εαυτό της, να υπονομεύσει την αλήθεια της και να αναζητήσει την αλήθεια του Άλλου, σε μια προσπάθεια υπονόμευσης και ανατροπής της αδικίας.

Η δική μου αριστερά δεν φορούσε ποτέ κουκούλες, δεν ήταν τρακαδόρικη, δεν ήταν λαϊκίστικη, δεν ήταν ολοκληρωτική, δηλαδή αντι-αισθητική, δεν ήταν τραμπούκικη.

Η δική μου αριστερά δεν ήταν προβοκατόρικη, δεν ήταν αρνητική, δεν ήταν εξ επαγγέλματος καταγγελτική.

Η δική μου αριστερά ποτέ δεν ήταν «μεταπράτης» του ανθρώπινου πόνου, «μεσάζοντας» των συνθημάτων και των στερεοτύπων, «αλληλέγγυα» της συντήρησης και της οπισθοδρόμησης.

Η δική μου αριστερά δεν πέταξε ποτέ γιαούρτια, απεναντίας, έφαγε σφαίρες.

Η δική μου αριστερά δεν «χάιδεψε» ποτέ αυτιά τεμπέληδων, λουφαδόρων και βολεμένων.

Η δική μου αριστερά δεν θέλησε τις θέσεις και τα αξιώματα. Προτίμησε το είναι από το έχειν. Γι’ αυτό και είναι ταπεινά υπερήφανη για την ανιδιοτελή προσφορά της.

Η δική μου αριστερά διώχθηκε και από τους πολιτικούς της αντιπάλους και από τους «συντρόφους» της. Γι’ αυτό και είναι μια διπλά ηττημένη μα και διπλά δοξασμένη αριστερά.

Η δική μου αριστερά είναι αειφόρως αναστάσιμη γιατί γι’ αυτή το πρόσωπο είναι υπεράνω του όχλου. 

Η μοναδική, ανεπανάληπτη, αναντικατάστατη αυταξία του προσώπου είναι το καθοδηγητικό νήμα της πορείας της. Μιας πορείας που ξεκινάει από το ταπεινό σπήλαιο της γέννησης του ανθρώπου, συνεχίζει στον Κήπο της Γεσθημανής, αποκορυφώνεται στο Γολγοθά και ολοκληρώνεται στην Ανάσταση του κάθε ταπεινού και καταφρονημένου τούτης της Γης.

Η δική μου αριστερά, ίσως, να είναι ουτοπική. Μ’ αρέσει όμως η ουτοπία. Είναι σαν τον ορίζοντα, όσο τον πλησιάζεις τόσο απομακρύνεται. Σε κάνει, παρόλα αυτά, να προχωράς πάντα μπροστά.


Εν τέλει, η δική μου αριστερά είναι μια πολύ μοναχική υπόθεση.

ps:  Επίκαιρο... 

Φοβάται κάτι ο Βενιζέλος για τα εξοπλιστικά;

Για ψευτομαγκές κάνει λόγο ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος επιτέθηκε στον Πάνο Καμμένο,μετά τη δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας ότι θα στείλει στον Εισαγγελέα δύο φακέλους με εξοπλιστικά προγράμματα. Άραγε φοβάται κάτι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ;
«Η περίοδος των εύκολων και ατεκμηρίωτων λόγων τελείωσε για το σχήμα ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ« τονίζει αρχικά σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ.
«Επειδή κάποιοι έσπευσαν να συνδέσουν τα όσα είπε ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ και Υπουργός Άμυνας κ. Καμμένος ως προς τη διερεύνηση διαφόρων εξοπλιστικών προγραμμάτων με ονόματα διατελεσάντων υπουργών Άμυνας, είναι χρήσιμο να τους θυμίσουμε ότι από το 1998 υπουργοί Άμυνας διετέλεσαν κατά σειρά, μετά τον κ. Τσοχατζόπουλο και τον κ. Παπαντωνίου, για την περίοδο 2004-2009 ο κ. Σπ. Σπηλιωτόπουλος και ο κ. Μειμαράκης, για την περίοδο 2010 -2012 ο κ. Βενιζέλος (με παράλληλη αρμοδιότητα του κ. Μπεγλίτη ως αναπληρωτή υπουργού), ο κ. Μπεγλίτης και ο κ. Αβραμόπουλος, για την περίοδο 2012-2015 ο κ. Παναγιωτόπουλος, πάλι ο κ. Αβραμόπουλος και ο κ. Δένδιας» σχολίασε η Χαριλάου Τρικούπη.
Ειδικά ως προς το ζήτημα των υποβρυχίων, το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει σημειώνοντας ότι «η προστασία του δημοσίου συμφέροντος ταυτίζεται με την επίκληση και εφαρμογή του νόμου του 2010 που εισηγήθηκε ο κ. Βενιζέλος και ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων. Μόνον έτσι κατέστη εφικτή η παραλαβή των υποβρυχίων – χωρίς τα οποία δεν υπάρχει αποτελεσματική προστασία του Αιγαίου και της Α. Μεσογείου – και μόνο έτσι θα κερδίσει το ελληνικό δημόσιο τις σχετικές διαιτητικές δίκες που άνοιξαν το 2013 και εκκρεμούν. Ας το σημειώσει αυτό ο κ. Καμμένος τώρα που έχει προσωπική ευθύνη για τη διαχείριση αυτών των θεμάτων».
Και υπογραμμίζεται:
Ας σταματήσουν οι δημαγωγικές ψευτομαγκιές του τύπου «στέλνω φακέλους στον εισαγγελέα», όταν είναι γνωστό ότι ο εισαγγελέας δεν έχει καμία αρμοδιότητα καθώς για τους υπουργούς αρμόδια είναι μόνον η Βουλή. Είναι φτηνό και αστείο να λες «θα στείλω φακέλους στον εισαγγελέα» όταν αυτός είναι υποχρεωμένος να διαβιβάσει, αμέσως και χωρίς οποιαδήποτε αξιολόγηση, το φάκελο, όπως τον παρέλαβε, στη Βουλή. Οποίος έχει και θέλει να στείλει οτιδήποτε, ας το στείλει με αρμόδιο και σοβαρό τρόπο στη Βουλή, για να πάει ο καθένας στις σωστές του διαστάσεις. Δεν είναι όλοι ίδιοι και όμοιοι στην πολιτική.
Το ΠΑΣΟΚ προσθέτει ότι «ως προς την εκκαθάριση, ειδικότερα, της υπόθεσης των υποβρυχίων στην οποία προέβη, σε εκτέλεση νομού και κατ´ εντολήν της Βουλής, ο κ. Βενιζέλος για να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον, έχουν όλα παρουσιασθεί σε πρόσφατη κοινοβουλευτική συζήτηση που ευχαρίστως μπορεί να επαναληφθεί τώρα που μετέχουν στο κυβερνητικό σχήμα βαθείς γνώστες της υπόθεσης, όπως ο υφυπουργός Άμυνας κ. Τόσκας, διευθυντής του γραφείου του αναπληρωτή υπουργού άμυνας κ. Μπεγλίτη και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου κ. Σαγιάς».
Και καταλήγει η ανακοίνωση:
Τέρμα οι πλάκες, οι φτηνοί υπαινιγμοί, οι συκοφαντίες και η λάσπη ως περιβάλλον στο οποίο άνθισαν συγκεκριμένα δημόσια πρόσωπα ευνοημένα από τη συγκυρία. Η περίοδος των εύκολων και ατεκμηρίωτων λόγων τελείωσε για το σχήμα ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Τώρα έχουν ευθύνη για κάθε ώρα που περνάει μέσα στα ψέματα, χωρίς στρατηγικό σχέδιο, επιφέροντας μεγάλη βλάβη στην οικονομία και τους πολίτες.

Τσίπρας: Ρίξτε με και θα με βρείτε μπροστά σας μετά τις εκλογές με 50%


«Είμαι 40 ετών. Ρίξτε με εάν θέλετε. Θα με βρείτε και θα με βρίσκετε συνεχώς μπροστά σας» είπε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας στον Γερούν Ντάισελμπλουμ σύμφωνα με τη RealNews, όταν υπήρξε αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις της ελληνικής πλευράς στο Eurogroup.
Σύμφωνα με τα όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας, ο επικεφαλής του Eurogroup από ένα σημείο των διαπραγματεύσεων και έπειτα δεν μιλούσε καθόλου με τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, αλλά είχε αλλεπάλληλες τηλεφωνικές επικοινωνίες με τον κ. Τσίπρα.
Ο Ολλανδός εμφανιζόταν πλήρως αδιάλλακτος, ισχυριζόμενος ότι δεν θα διστάσει να οδηγήσει τη χώρα σε νέες εκλογές, και ο Αλέξης Τσίπρας του διεμήνυσε: «Τότε δεν θα έχετε απέναντί σας έναν πρωθυπουργό του 36%, αλλά του 50%. Διότι τόσο θα πάρω».
«Αν με ρίξετε, θα είμαι ο πρώτος πρωθυπουργός που έπεσε γιατί υπερασπίστηκε τα δίκαια της χώρας του και του λαού του» είχε συμπληρώσει χαρακτηριστικά.
Συνεργάτες και κοντινοί συνομιλητές του κ. Τσίπρα έχουν εκφράσει την άποψη ότι μέρος των εταίρων, μεταξύ των οποίων και ο κ. Σόιμπλε αντί να έχουν ως κύριο στόχο την αντιμετώπιση του ελληνικού ζητήματος, επιχειρούν την πτώση της κυβέρνησης, ώστε να αποσταλούν μηνύματα και προς άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου.

Κυβέρνηση: Δεν έχουμε σχέση με τις αυξήσεις στους υπαλλήλους της ΔΕΗ


Αποστάσεις παίρνει η κυβέρνηση από την συλλογική σύμβαση εργασίας που υπογράφηκε μεταξύ της ΔΕΗ Α.Ε. και της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ με την οποία δίνονται εμμέσως μικρές αυξήσεις στους εργαζόμενους της εταιρείας.
Από το Μαξίμου επισημαίνεται ότι η συμφωνία συνήφθη πριν τις εκλογές και υπενθυμίζουν ότι η διοίκηση της ΔΕΗ είναι διορισμένη από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Ωστόσο διαβεβαιώνει ότι οι έμμεσες αυξήσεις δεν θα έχουν ως αποτέλεσμα αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ – αντίθετα αυτά θα μειωθούν.
Το Μαξίμου κάνει 7 επισημάνσεις σε σχέση με την συμφωνία ΔΕΗ – ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ:
1. Η κυβέρνηση αυτή, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, έχει ως θέμα αρχής να μην παρεμβαίνει στις συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των διοικήσεων των επιχειρήσεων, όποια μορφή και ιδιοκτησιακό καθεστώς και εάν έχουν οι τελευταίες και των συνδικάτων. Δεν ακολουθούμε συνεπώς τις πρακτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων που παρενέβαιναν διαρκώς εις βάρος πάντοτε της πλευράς των εργαζομένων.
2. Αντίθετα, επίσης, με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, η κυβέρνηση στηρίζει πλήρως και απολύτως την ελευθερία των Συλλογικών διαπραγματεύσεων, ανεξάρτητα από την κατάληξή τους, την οποία θεωρεί ως ακρογωνιαίο λίθο της δημοκρατίας και θεμελιώδες εργαλείο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ελευθερία των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, όπως είναι γνωστό, είναι βασικό όπλο για την καταπολέμηση της λιτότητας και εξυπηρετεί τα συμφέροντα όλου του κόσμου της εργασίας και πρώτα από όλα των πιο αδύναμων.
3. Η συλλογική διαπραγμάτευση μεταξύ της ΔΕΗ Α.Ε. και της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο του 2014 και ολοκληρώθηκε πριν από τις εκλογές. Οποιαδήποτε κριτική στην κυβέρνηση και συγκεκριμένα στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για ανάμιξη στη διαμόρφωση και κατάληξη της συγκεκριμένης Σύμβασης, είναι επομένως εντελώς αβάσιμη με βάση την κοινή λογική.
4. Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι η σημερινή διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε. που υπέγραψε την σύμβαση με την ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ έχει διοριστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
5. Οποιαδήποτε δημοσιεύματα αναφορικά με πιθανές αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος εξαιτίας της συλλογικής σύμβασης είναι εκτός πραγματικότητας. Χαρακτηριστικό, άλλωστε, είναι ότι παρά το γεγονός ότι οι μισθοί των εργαζομένων στη ΔΕΗ έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια κατά πολύ, οι προηγούμενες κυβερνήσεις προχώρησαν σε πολιτικές αύξησης των τιμολογίων, επιβαρύνοντας κατά πολύ νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
6. Το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης σε συνεργασία με τη ΔΕΗ επεξεργάζεται για το επόμενο διάστημα σχέδιο για τη μείωση των τιμολογίων της ΔΕΗ.
7. Τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας κυβέρνησης σε σχέση με το τιμολόγιο της ΔΕΗ και την πρόσβαση των νοικοκυριών στο ηλεκτρικό ρεύμα έγιναν γνωστά στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *