Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

Η απάντηση στο δίλημμα €υρώ ή Δραχμή είναι Δυαδικό €υρώ

Το συγκεκριμένο κείμενο αποτελεί μια νομισματική πρόταση, συνεπικουρούμενη από ένα αναγκαίο συνδυασμό παρεμβάσεων στην Ευρωζώνη με κατεύθυνση τη σύγκλιση, επιχειρώντας να σκιαγραφήσω μια ορθολογική απάντηση στα αδιέξοδα που έχουν παρουσιαστεί, κατά συνέπεια οφείλει να είναι εκτενές.
Προκειμένου να φιλοξενηθεί από την ηλεκτρονική έκδοση της Εφημερίδας των Συντακτών και με στόχο να είναι πιο εύκολα αναγνώσιμη, η πρόταση θα αναρτηθεί στο site σε 3 φάσεις, όσες είναι και οι ενότητες (τα μέρη) του κειμένου.
Στην πρώτη ενότητα προσπαθώ σύντομα να περιγράψω τη σημερινή κατάσταση, το αδιέξοδο του σημερινού € και της παρουσιαζόμενης ως μοναδικής εναλλακτικής του, στη δεύτερη τη συγκεκριμένη νομισματική πρόταση και ότι αυτή συνεπάγεται και στην τρίτη αναφέρομαι στα απαιτούμενα της σύγκλισης των οικονομιών της ευρωζώνης, με προτεινόμενα μοντέλα, ενώ στο τέλος παρατίθενται κάποιες επεξηγήσεις, πρόσθετες αναφορές και συμπεράσματα.

Μέρος 1: Η τρέχουσα κατάσταση και τα αδιέξοδα του σημερινού € και της επιστροφής στη Δραχμή

Εν αρχή ην το Grexit. Αυτό ξεκίνησε το 2012, με την απειλητική άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στις προηγούμενες εκλογές. Λίγο πριν τις εκλογές του 2015 και αφού οι ψηφοφόροι δεν είχαν πάρει το μήνυμα, αυτό μετατράπηκε σε Graccident.
Αρκετά μετά τις εκλογές, επανήλθε το Grexit, μόνο που αυτό δεν ήταν η επιθυμία της Αριστερής Πλατφόρμας, αλλά απόφαση του Σόιμπλε.
Η συζήτηση για το Grexit μετασχηματίστηκε πρόσφατα σε δυνατότητα επιβίωσης του €. Τις αδυναμίες του € τις πλήρωσε πρώτα η περιφέρεια, νομοτελειακά, καθώς το χρήμα έρεε από το κέντρο προς αυτή.
Το κέντρο όμως θα είναι και ο τελικός αποδέκτης των δομικών ατελειών του € και, μάλιστα, αν δεν βρεθεί λύση στο διάστημα που απομένει, θα υποστεί ένα τεράστιο σοκ.
Το κέντρο θα δει τις εξαγωγές του προς την περιφέρεια να μειώνονται δραματικά, το χρέος της περιφέρειας να σωρεύεται σε τεράστια ύψη και όταν έρθει η ώρα για την πραγματική αναδιάρθρωση, αυτό θα είναι ένα τεράστιο πλήγμα για τις οικονομίες του κέντρου.
Η ουσιώδης διαγραφή σημαντικού μέρους του χρέους μέσω της αναδιάρθρωσης, όπως προτείνει το ΔΝΤ, δεν θα γίνει εύκολα αποδεκτή από το κέντρο, όπως επίσης και η λύση των δημοσιονομικών μεταβιβάσεων (την οποία είχε προτείνει ο νέος επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ, Μορίς Όστφελντ).
Κάθε μέρα που περνά αυξάνεται ο αριθμός των επικριτών του €, με τη σημερινή του μορφή, εντός και εκτός Ευρώπης. Μια σαφή αναφορά επιχείρησαν και οι ΝΥΤ, με το κύριο άρθρο τους της Κυριακής 26/7, με τον τίτλο Πως το Ευρώ εξελίχθηκε σε παγίδα.
Ας αφήσουμε τη Δραχμή στον ιστορικό ρόλο της
Η απλή επιστροφή στο τοπικό νόμισμα, είτε ονομάζεται δραχμή είτε φέρει ένα λιγότερο συγκινησιακά φορτισμένο όνομα, δεν είναι η πολυπόθητη εναλλακτική στο σημερινό αδιέξοδο.
Ένα νόμισμα που θα διακυμαίνεται ελεύθερα στις αγορές, χωρίς καμία προστασία από κερδοσκοπικές κινήσεις, θα εκμηδενίσει σύντομα την αξία του, ενώ παράλληλα τεράστιο πλήγμα θα υποστεί και το €.
Υπό αυτές τις συνθήκες το μεγαλύτερο ποσό του χρέους θα πρέπει να διαγραφεί, ενώ παράλληλα θα πρέπει η Ε.Ε. να δαπανήσει κονδύλια για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, για ένα προσωρινό διάστημα, έως τη σύνδεση με μια νέα και πιο ζοφερή πραγματικότητα.
Με βάση τις ενδείξεις, σε αυτή την πραγματικότητα θα εξακολουθεί να λείπει ένα πλάνο για την παραγωγική ανασυγκρότηση και επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, παρά μόνο ευχολόγια και παροτρύνσεις για την καινοτομία, τις εξαγωγές, τη γεωργία και τον τουρισμό. Η υποτίμηση από μόνη της δεν επανεκκινεί την οικονομία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την δραματική πτώση της αμοιβής της εργασίας την τελευταία πενταετία, η οποία δεν παρήγαγε καμία θετική μεταβολή στην εγχώρια παραγωγή.
Το σημερινό € μετράει μέρες;
Όπως πλέον είναι πανθομολογούμενο, εφόσον λάβει τελικά χώρα η έξοδος της Ελλάδας από το € θα ακολουθήσουν και άλλοι, αργά ή γρήγορα. Οι ανισορροπίες μεταξύ Βορρά και Νότου δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα στο €.
Το € είναι πλέον πρόβλημα και μεταξύ της Γαλλίας και της Ισπανίας, ή της Γαλλίας και της Ιταλίας.
Φανταστείτε ένα όχημα με 18 ρόδες άνισου μεγέθους, από τις οποίες καθεμία ακολουθεί διαφορετική πορεία και με διαφορετική ταχύτητα, καταλαβαίνετε ποια θα είναι η κατάληξη του οχήματος, δυστυχώς αυτό είναι το σημερινό €.
Συμπερασματικά, η νομισματική λύση για την Ελλάδα, αλλά και για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, δεν είναι ούτε η επιστροφή σε ένα τοπικό νόμισμα, χωρίς να υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης και με ένα νόμισμα ευάλωτο σε κερδοσκοπικές επιθέσεις, ούτε η παραμονή σε ένα € με τη σημερινή δομή του, που μεγεθύνει τα προβλήματα στις χώρες με τεράστιες ανισορροπίες στις οικονομίες τους.
Ο Νομισματικός για την Εφημερίδα των Συντακτών

Σημείωση:
Αισθάνομαι υποχρεωμένος να ευχαριστήσω την «Εφημερίδα των Συντακτών» που ανέλαβε να δημοσιεύσει την πρότασή μου, με πρόσθετο δεδομένο ότι αποτελεί την πρώτη και ιδιαίτερα επιτυχημένη απόπειρα δημοσιογραφικού μέσου αυτού του βεληνεκούς με συμμετοχικό χαρακτήρα, ενώ είναι μια τρανταχτή απόδειξη ότι πέραν του δημόσιου τομέα και της θεωρούμενης ως ιδιωτικής οικονομίας (αν λάβει κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτής η οποία επιβίωσε έως σήμερα το οφείλει στην πολυδιάστατη άμεση ή / και έμμεση κρατική στήριξη), ένα εγχείρημα που στηρίζεται στους ίδιους τους συντελεστές του μπορεί να επιβιώσει, ακόμα και σε μια εποχή που η πρόσβαση σε οικονομικούς πόρους είναι εξαιρετικά δύσκολη, αν όχι αδύνατη, αποτελώντας το παράδειγμα για αντίστοιχες κινήσεις σε άλλους τομείς της οικονομίας.
Ευχαριστώ τον Γ.Κ. για την ανεκτίμητη συμβολή του σε ένα μεγάλο αριθμό θεμάτων έως σήμερα, χωρίς την επιστημονική κατάρτιση, την ανοικτή σκέψη, αλλά και την ιδιοσυγκρασία του οποίου, δεν θα είχα κατορθώσει να προσεγγίσω σειρά από ενδιαφέροντα ζητήματα με μια διάθεση συστηματικής αμφισβήτησης και επαναπροσέγγισης, όπως επίσης και για τις παρατηρήσεις επί του συγκεκριμένου κειμένου, τον Δ.Τ., καθώς φυσικά και τον Β.Δ..



«Oύτε βήμα πίσω» στους ελέγχους λέει ο Τρύφωνας Αλεξιάδης

Στη μετακύλιση των βαρών στους πιο εύπορους και την προστασία των αδύναμων στρωμάτων που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αναφέρθηκε (ΣΚΑΪ) σήμερα ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.
Ανοιχτό στη διαπραγμάτευση είναι το θέμα των 100 δόσεων με την κυβέρνηση να έχει προτείνει να παραμείνουν στο καθεστώς της ρύθμισης όσοι αδυνατούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους προς το Δημόσιο και να εξεταστεί η δυνατότητα για καταβολή λιγότερων δόσεων από όσους δεν μπορούν να τις πληρώσουν, σύμφωνα με τον κ.  Αλεξιάδη που είπε πως μελετάται η υιοθέτηση εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων.
«Δεν μπορώ να καταλάβω πως κάποιος έχει κάποια εκατομμύρια στην τράπεζα και παράλληλα να θέλει να πληρώσει τα χρέη του με 100δοσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει ξανά ρύθμιση ληξιπρόθεσμων όπως οι 100 δόσεις.
Aναφορικά με περιστατικά προπηλακισμού ελεγκτών του ΣΔΟΕ από επιχειρηματίες, ο κ. Αλεξιάδης διαμήνυσε ότι το υπουργείο Οικονομικών δεν θα κάνει «ούτε βήμα πίσω» στους ελέγχους. «Όσες επιχειρήσεις ή περιοχές έκαναν τους τσαμπουκάδες στους ελεγκτές του ΣΔΟΕ, εξασφάλισαν  τον διαρκή φορολογικό έλεγχο».
Σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ, ο υπουργός υπογράμμισε πως ο στόχος εισπραξιμότητας παραμένει  στα 2,65 δισ. ευρώ, αλλά η κυβέρνηση καταβάλει προσπάθεια ώστε ο φόρος να γίνει πιο δίκαιος και πιο αναλογικός.
Έκανε λόγο για λογική αντιμετώπιση του θέματος της πληρωμής των φόρων το επόμενο διάστημα, καθώς υπάρχει μεγάλη πίεση στους φορολογούμενους να πληρώνουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις. «Δεν υπάρχουν μηχανήματα που να κόβουν ευρώ στο σπίτι του φορολογούμενου».
«Επειδή στο Σύνταγμα στο οποίο ορκιστήκαμε λέει ότι οι πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους, θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές στα πλαίσια του οικονομικού και κοινωνικού δεδομένου της περιόδου», σημείωσε.


Οι «κόλακες» που έγιναν «υβριστές»

Ο αναπληρωτής συντονιστής του καναλιού της Βουλής Αριστείδης Φατούρος 

Εντελώς διαφορετική εικόνα, από αυτή που υιοθέτησαν τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, παρουσίασε η πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της Βουλής σχετικά με τον Αριστείδη Φατούρο – τον αναπληρωτή συντονιστή του τηλεοπτικού σταθμού του κοινοβουλίου ο οποίος με επιστολή του κατηγορούσε τη Ζωή Κωνσταντοπούλου για «χαφιεδισμό, αυλή εθελοντών και μηχανισμό προπαγάνδας».
Παρουσιάζοντας το έργο της βουλής για το τελευταίο εξάμηνο η Ζωή Κωνσταντοπούλου έκανε λόγο για ανθρώπους που επιχείρησαν να κατακτήσουν θέσεις και αξιώματα μέσα από κολακεία αλλά μετατρέπονται σε υβριστές όταν ματαιώνεται η φιλοδοξία τους.
Δείτε το απόσπασμα της ομιλίας για το κανάλι της Βουλής

Δριμύ κατηγορώ εναντίον του Αρη Φατούρου εξαπέλυσε και ο γενικός γραμματέας της Βουλής Γιώργος Θαλάσσης.
«Θιγήκατε ανεπανόρθωτα από το ότι έχετε προεξοφλήσει ότι δεν θα τοποθετηθείτε συντονιστής του καναλιού και η απογοήτευσή σας τροφοδοτεί τον “ηρωισμό” σας, ο οποίος σε αντίθετη περίπτωση δεν θα υπήρχε» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η πρόεδρος της βουλής έκανε επίσης λόγο για υπαλλήλους φαντάσματα στη βουλή από προηγούμενες ρουσφετολογικές τοποθετήσεις και κατήγγειλε συγκεκριμένα περιστατικά διασπάθισης δημοσίου χρήματος, όπως η χρέωση 5.000 ευρώ για τους καφέδες των καλεσμένων του καναλιού της Βουλής.
Αναλυτικά η επιστολή του γενικού γραμματέα της Βουλής:
Κύριε Φατούρο,
Δεν θεωρώ σωστό να σας απευθύνομαι με αυτόν τον δημόσιο τρόπο. Όμως τον τρόπο εσείς τον επιλέξατε και τον επιβάλατε με την ανοιχτή σας επιστολή προς την Πρόεδρο της Βουλής στις 30 Ιουλίου. Ας είμαστε ειλικρινείς όμως. Η δυσαρέσκειά σας ήταν απέναντί μου, αλλά στοχοποιήσατε την Πρόεδρο, ελπίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα προκαλέσετε πολύ μεγαλύτερη δημοσιότητα και θα μπορέσετε να γίνετε ήρωας, έστω και για μία ώρα. Στην ουσία, όταν κατηγορείτε την Πρόεδρο για “επιλογή ακατάλληλων προσώπων σε νευραλγικές θέσεις” αναφέρεστε σε εμένα, δεδομένου ότι δεν έχει διοριστεί κάποιο άλλο πρόσωπο σε άλλη θέση.
Αναγνωρίζω ότι έχετε κάθε λόγο να είστε δυσαρεστημένος μαζί μου και πολύ μάλιστα.
Και θα αναφερθώ ειδικά:
Τον Μάιο ζητήσατε να μου μιλήσετε και περίμενα ότι θα συζητούσαμε για θέματα της ειδικότητάς σας ως συμβούλου προγράμματος του καναλιού. Σας άκουσα απορημένος να μου αναλύετε επί 75 λεπτά την γραπτή σας εισήγηση, η οποία δεν είχε καμιά σχέση με την ειδικότητά σας και τη θέση σας, αλλά προέβλεπε πλήρη αναδιοργάνωση των διευθύνσεων και γενικών διευθύνσεων της Βουλής και δημιουργία νέων, συνεργασία με τα ΑΕΙ και την Ακαδημία, συγκρότηση δεξαμενών σκέψης, υπαγωγή των Γενικών Αρχείων του Κράτους στη Βουλή, ανάδειξη της Βουλής σε “μητέρα των ιδρυμάτων” Καραμανλή, Παπανδρέου και Μητσοτάκη, παρουσία της Βουλής παντού στη χώρα, που θα “επιτρέπει μεγάλης κλίμακας κινητικότητα του υφισταμένου προσωπικού της, με μετακινήσεις προς την περιφέρεια”. Όταν σας ρώτησα τι θα εξυπηρετεί αυτή η μετακίνηση, μού απαντήσατε ότι θα δίνει την ευκαιρία απομάκρυνσης των ανεπιθύμητων υπαλλήλων στην επαρχία.
Καθώς σας άκουγα μού ήρθε στη σκέψη το σχόλιο του Παπαδιαμάντη για τη “Φόνισσα”: “ψήλωσε ο νους της”. Αναζήτησα στα αρχεία του γραφείου μου και βρήκα μεταξύ άλλων την ίδια εισήγησή σας, που είχατε υποβάλει και στον προκάτοχό μου με ημερομηνία 27 Ιανουαρίου 2015. Την ημέρα δηλαδή που ορκιζόταν η νέα κυβέρνηση αισθανθήκατε κι εσείς ως υπερυπουργός και καταγράψατε τις προγραμματικές σας δηλώσεις.
Λίγες ημέρες μετά τη συνάντησή μας αυτή απέρριψα το αίτημα για έγκριση εντάλματος 5000€ για “μικροέξοδα του καναλιού”. Η εξήγηση που δόθηκε για αυτά τα “μικροέξοδα των 5000€” αφορούσε κυρίως έξοδα κυλικείου προς τους επισκέπτες του καναλιού. Δεν μπορούσε να εγκριθεί κάτι τέτοιο. Η Πρόεδρος της Βουλής κι εγώ, όταν προσφέρουμε κάτι στους επισκέπτες μας ή στο προσωπικό μας, το πληρώνουμε από τη δική μας τσέπη και όχι από την τσέπη των φορολογουμένων.
Στο τέλος Μαΐου έληξε η θητεία του συντονιστή του καναλιού. Επειδή είχα διακρίνει το πάθος σας για εξουσία και “μεταρρυθμίσεις” και επειδή υπογράφατε την εισήγησή σας ως “αναπληρωτής διευθυντής”, θέση για την ύπαρξη της οποίας δεν έχω πεισθεί, ήρθα στο κανάλι για να αποχαιρετίσω τον κ. Αλαβάνο και συγχρόνως είπα ότι, έως ότου ορισθεί νέος συντονιστής, θα εκτελώ εγώ χρέη συντονιστή και απαίτησα να μη γίνει στο μεταξύ καμιά αλλαγή, αλλά να συνεχιστεί η ροή των πραγμάτων, όπως είχε επί διοίκησης Κωνσταντίνου Αλαβάνου. Βεβαίως δεν αναμείχθηκα ποτέ σε μια δουλειά που δεν ξέρω, ούτε ήρθα ξανά στο κανάλι. Επιδίωξή μου ήταν να ανακόψω τη δική σας ορμή ως “αναπληρωτή διευθυντή”.
Πριν από δύο εβδομάδες πάλι ζητήσατε να με δείτε. Επειδή ήμουν επιφυλακτικός πολύ, ζήτησα τον λόγο της συνάντησης. Και τότε εξηγήσατε στην προϊσταμένη του γραφείου μου ότι είχατε δεδομένο ότι η Πρόεδρος θα απομακρυνόταν από τη θέση της και για λίγες ημέρες θα βρισκόμουν εγώ με απόλυτη εξουσία, οπότε θέλατε να μου υπαγορεύσετε τι θα έπρεπε να κάνω ως απόλυτος άρχων της Βουλής. Βεβαίως δεν σας δέχθηκα και σας απάντησα καταλλήλως. Και η απάντησή μου επιβεβαίωσε την άποψή σας ότι είμαι ακατάλληλο πρόσωπο σε νευραλγική θέση. Οι θέσεις στη συνείδηση μου σχετίζονται με ευθύνες, υποχρεώσεις και καθήκοντα και όχι με νοσηρές φαντασιώσεις εξουσίας και κατάχρηση εμπιστοσύνης. Φαντασιώνεστε καταστάσεις εκτός πραγματικότητας. Είναι αναπόφευκτα δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς τη σκέψη κάποιου που “ψήλωσε ο νους του”.
Τέλος θιγήκατε ανεπανόρθωτα από το ότι έχετε προεξοφλήσει ότι δεν θα τοποθετηθείτε συντονιστής του καναλιού και η απογοήτευσή σας τροφοδοτεί τον “ηρωισμό” σας, ο οποίος σε αντίθετη περίπτωση δεν θα υπήρχε. Και στην παραζάλη σας τελείως συκοφαντικά αποδίδετε στην Πρόεδρο χαφιεδισμό, τρομοκράτηση, φανατισμό και μισαλλοδοξία.
Σωστά τα ομαδοποιείτε. Αυτά πάνε πάντα μαζί. Όμως τα αποδίδετε σε λάθος πρόσωπο. Σε άλλη μας συνάντηση μιλήσατε με πολύ άσχημα λόγια για την συνάδελφό σας και υποψήφια συντονίστρια του καναλιού. Μου εξηγήσατε μάλιστα ότι η οικογένειά σας ήταν ανέκαθεν αριστερή σε αντίθεση με τη συνάδελφό σας που ήταν δεξιά και τώρα παριστάνει την αριστερή. Προς μεγάλη σας έκπληξη η ίδια μού διευκρίνισε ότι δεν είναι Σύριζα και συγχρόνως μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το πρόσωπό σας. Μήπως και πάλι σας προκαλεί έκπληξη ότι η κομματική ένταξη δεν αποτελεί κριτήριο; Και σε μια αναλαμπή αυτογνωσίας μήπως μπορείτε να αντιληφθείτε ότι δεν είναι η Πρόεδρος το πρόσωπο που καλλιεργεί και επιδοκιμάζει τον χαφιεδισμό, αλλά αυτός που κακολογεί συνάδελφό του στον προϊστάμενό του, καταγγέλλει υπάλληλο για μη ένταξη στο κυβερνών κόμμα και καταστρώνει σχέδιο για απομάκρυνση των ανεπιθύμητων υπαλλήλων στην επαρχία; Και ποιος ευθύνεται για τις αξιόποινες πράξεις σπίλωσης και σεξιστικής τρομοκράτησης της ίδιας συναδέλφου σας; Μήπως η πρόεδρος; Η πρόεδρος αναρτά στον ανελκυστήρα τις κατασκευασμένες με φωτοσόπ απεικονίσεις;
Κύριε Φατούρο, στην ανοιχτή σας επιστολή αυτοηρωοποιείστε και αποδίδετε στον εαυτό σας απλόχερα αρετή και τόλμη, αν και πιο πολύ θα σας ταίριαζε το καβαφικό “υπεροψίαν και μέθην”.
Την τόλμη πάντως την είδαμε με το παραπάνω. Θα έχετε κάθε ευκαιρία να επιδείξετε και στοιχεία αρετής. Και πάντα στην πλατεία Συντάγματος. Όχι σε κάποια απομακρυσμένη επαρχία.
Γιώργος Θαλάσσης
Γενικός Γραμματέας της Βουλής
Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή Φατούρου:
«Αθήνα, 30 Ιουλίου 2015
Ανοιχτή επιστολή του αναπληρωτή Συντονιστή του Τηλεοπτικού σταθμού της Βουλής προς την Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων
«Πράσσειν άλογα»
Κυρία Πρόεδρε,
Η συνήχηση του τίτλου γνωστής ομάδας δημιουργικού κουκλοθεάτρου απηχεί δυστυχώς αυθεντικά τον τραγέλαφο στον οποίο έχει περιέλθει το κανάλι της Βουλής- και φοβούμαι ολόκληρη η Βουλή- κατά τη σύντομη περίοδο της θητείας σας.
Η δημοφιλής σε «εχθρούς και φίλους» μετωνυμία του σε «κανάλι της Ζωής», καταδεικνύει τη βίαιη μετάλλαξη του σταθμού σε μηχανισμό προσωπικής προβολής και προπαγάνδας. Η καταστρατήγηση κάθε έννοιας δεοντολογίας και αμεροληψίας, η αποδόμηση του ενημερωτικού τομέα, η συρρίκνωση της εσωτερικής παραγωγής και ο ακρωτηριασμός του πολιτιστικού – επιμορφωτικού προγράμματος, αλλοιώνουν βάναυσα τη φυσιογνωμία, το ύφος και το ήθος του καναλιού.
Η κατάλυση της υπηρεσιακής ιεραρχίας της Βουλής και του καναλιού, ο παροπλισμός των Γενικών Διευθυντών και του Επιστημονικού Συμβουλίου, η διάλυση του Διπλωματικού Γραφείου, η δημιουργία αυλής «εθελοντών», ο ολοκληρωτισμός και η κατάχρηση εξουσίας, η επίδειξη αλαζονείας και αμοραλισμού, η άγνοια διοίκησης και διαχείρισης, η επιλογή ακατάλληλων προσώπων σε νευραλγικές θέσεις, η άσκοπη εξουθένωση των υπαλλήλων δια της επιβολής του προσωπικού σας εκκεντρικού ωραρίου, η εμπέδωση κλίματος χαφιεδισμού και τρομοκράτησης, η καλλιέργεια φανατισμού και μισαλλοδοξίας, σκιαγραφούν την πρωτοφανή και ανυπόφορη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το Κοινοβούλιο.
Αποκορύφωμα του νοσηρού αυτού κλίματος είναι ο συνεχιζόμενος εμπαιγμός δεκάδων συναδέλφων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου, που καλύπτουν διαχρονικά πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Βουλής, οι οποίοι «χορταίνουν» από τις υποσχέσεις σας για μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, ενώ παραμένουν επί μήνες απλήρωτοι και βρίσκονται πλέον σε απόγνωση.
Για όλους αυτούς τους λόγους αισθάνομαι την υποχρέωση να μιλήσω δημόσια για όσα κατ’ ιδίαν συζητούνται από τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων του καναλιού και της Βουλής, αλλά και να δηλώσω πως θα εργαστώ κατά το μέτρο των δυνάμεών μου για την ανάταξη της απεχθούς, επαχθούς, επονείδιστης, αθέμιτης και μη βιώσιμης αυτής κατάστασης.
Με αρετή και τόλμη,
Αριστείδης Φατούρος
Σύμβουλος Προγράμματος & Αναπληρωτής Συντονιστής του Τηλεοπτικού Σταθμού της Βουλής των Ελλήνων»

Το σχέδιο για τα «κόκκινα» δάνεια

Κοντά σε συμφωνία για τη μέθοδο ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών μέσω ιδιωτών και της συμβολής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας βρίσκεται η κυβέρνηση με τους δανειστές.
Τη συνολική πρόταση για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, τις αλλαγές στον Νόμο Κατσέλη και συνολικά την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους στη χώρα μας, θα παρουσιάσει αναλυτικά σήμερα στους εκπροσώπους του «κουαρτέτου» ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.
Η κυβέρνηση διατηρεί προσδοκίες ότι, παρά τις αντιρρήσεις των θεσμών για την ανάληψη της κεντρικής διαχείριση των «κόκκινων» δανείων από κρατική εταιρεία Asset Management, το θέμα θα κλείσει ώς τα τέλη του έτους, σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό.
Αγνωστο είναι τι θα γίνει με την ελληνική πρόταση για τη νομοθέτηση προσωρινού πλαισίου προστασίας για τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, έστω και ως αναβίωση του αντίστοιχου νόμου Χατζηδάκη, ο οποίος έπαψε να ισχύει στις 31.12.2014.
Η κυβέρνηση φιλοδοξεί να θεσμοθετήσει μια Δημόσια Αρχή Πιστοποίησης Φερεγγυότητας, η οποία θα αξιολογεί και θα βαθμολογεί τον δανειολήπτη με βάση τις δυνατότητες εξυπηρέτησης κάθε είδους οφειλής και θα λειτουργήσει ως τεράστια βάση δεδομένων για τα χρέη των πολιτών,
Από την κυβέρνηση διέρρευσε πάντως χθες (στο in.gr και στο vima.gr) η πρόταση που έχει επεξεργαστεί η ιαπωνική επενδυτική τράπεζα Nomura για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομίας και η οποία βρίσκεται στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς και μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
Την ίδρυση εταιρείας διαχείρισης «κόκκινων» δανείων (Asset Management Company ή Οχημα Ειδικού Σκοπού – SPV). Αλλαγές στον νόμο Κατσέλη για τις «πτωχεύσεις» νοικοκυριών και στον νόμο «Δένδια» για τα επιχειρηματικά δάνεια. Την αναβάθμιση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικούς Χρέους.

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

Οι οικονομικοί δολοφόνοι της ΕΚΤ


Του Άρη Χατζηστεφάνου
Ποια ήταν η εξέλιξη που σημειώθηκε την τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα και εξασφάλισε την απόλυτη κυριαρχία των νεοφιλελεύθερων δογμάτων του καπιταλισμού σε ολόκληρο τον πλανήτη; Αν η πρώτη σας απάντηση είναι η κατάρρευση της πρώην ΕΣΣΔ και του Ανατολικού μπλοκ, ξανασκεφτείτε το. Πίσω από τις γιορτές και τις παράτες για την υποτιθέμενη κυριαρχία της φιλελεύθερης αστικής δημοκρατίας σημειώθηκε μια από τις μεγαλύτερες επιθέσεις στο δικαίωμα των λαών να ελέγχουν έστω και ψευδεπίγραφα, μέσω αντιπροσώπων, την οικονομία της χώρας τους.
Πριονίζοντας το κλαδί επάνω στο οποίο καθόταν, το πολιτικό κατεστημένο σε όλο τον κόσμο άρχισε να προσφέρει διαφορετικά επίπεδα ανεξαρτησίας στις κεντρικές τράπεζες. Υπάκουσαν έτσι στην κυρίαρχη άποψη των αγορών ότι οι πολιτικοί με τις προεκλογικές τους παροχές προκαλούν ακραίες κυκλικές διακυμάνσεις στην οικονομία, τις οποίες μόνο ένας ανεξάρτητος κεντρικός τραπεζίτης θα μπορούσε να εξισορροπεί. Στην πραγματικότητα οι πολιτικοί εκτός από το κλαδί στο οποίο κάθονταν είχαν μόλις πριονίσει και το δέντρο της δημοκρατίας. «Η ανεξαρτησία των κεντρικών τραπεζών» μου εξηγούσε πριν από μερικά χρόνια η Ναόμι Κλάιν «είναι ο μηχανισμός με τον οποίο οι αγορές εξηγούν στους πολιτικούς ότι δεν μπορούν να παίζουν με τα παιχνίδια τους. Είναι η βασικότερη απόδειξη ότι οι αγορές βρίσκονται σε ανοιχτό πόλεμο με τη δημοκρατία».
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα όχι μόνο δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτή την κατάσταση αλλά σύντομα μετατράπηκε στον πιο αδίστακτο «οικονομικό δολοφόνο» που δρούσε για λογαριασμό εμπορικών τραπεζών χωρών όπως η Γερμανία. Χρησιμοποιώντας του κεντρικούς τραπεζίτες των χωρών μελών σαν πέμπτη φάλαγγα κατάφερνε να επιβάλλει τις θέσεις της στα κοινοβούλια των αδύναμων χωρών και όταν χρειαζόταν να ανατρέπει τις κυβερνήσεις που δεν συνεργάζονταν μαζί της.
Το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν διαθέτει μηχανισμούς πολιτικού ελέγχου τέτοιου είδους θεσμών καθιστά τη δράση της ολοκληρωτικά ανεξέλεγκτη. Στις ΗΠΑ, όπου η FED απολαμβάνει την ίδια «ανεξαρτησία» θα θεωρούνταν αδιανόητο για τον κεντρικό τραπεζίτη να έρθει σε σύγκρουση με τα συμφέροντα της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, αρνούμενος λόγου χάρη να αγοράσει ομόλογα του αμερικανικού δημοσίου προκειμένου να βοηθήσει την εθνική οικονομία να εξέλθει από μια κρίση. Αντίθετα στην Ευρώπη η ΕΚΤ έχει αρνηθεί αρκετές φορές να εισακούσει τις επιθυμίες ακόμη και του Eurogroup δηλώνοντας υποταγή μόνο στο Βερολίνο ή σε συγκεκριμένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Όπως αποκάλυψε στην Επιτροπή Αλήθειας Δημοσίου χρέους ο πρώην σύμβουλος του Μπαρόζο, Φιλίπ Λεγκρέν, η άρνηση του προηγούμενου προέδρου της ΕΚΤ, Ζαν Κλοντ Τρισέ να εξετάσει κάθε ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης του ελληνικού δημοσίου χρέους το 2010, είχε ως μοναδικό στόχο τη διάσωση συγκεκριμένων γαλλικών και γερμανικών τραπεζών, που ήταν ιδιαίτερα εκτεθειμένες στο ελληνικό χρέος.
Όσο βάθαινε η κρίση χρέους, που οδηγούσε τις οικονομίες της ευρωπαϊκής περιφέρειας σε ομηρεία του εκάστοτε κεντρικού τραπεζίτη της ευρωζώνης, τόσο η ΕΚΤ έπαιρνε ξεκάθαρα το ρόλο του «οικονομικού δολοφόνου». Εάν η Ουάσιγκτον έπρεπε να προσφεύγει τις προηγούμενες δεκαετίες στη CIA για να εξασφαλίζει την κυριαρχία της στη Νότια Αμερική, το Βερολίνο άρχισε από το 2008 να αναθέτει τις επιχειρήσεις «αποσταθεροποίησης» στην ΕΚΤ. Η πρόβα τζενεράλε, έγινε στην Ιρλανδία το 2010 όταν ο Τρισέ απείλησε ανοιχτά την κυβέρνηση της χώρας ότι θα διέκοπτε την χρηματοδότηση του τραπεζικού συστήματος ωθώντας την Ιρλανδία σε αναγκαστική έξοδο από την ευρωζώνη, εάν δεν δεχόταν την «προσφορά» δανείων από την ΕΕ και το ΔΝΤ και την επιβολή σκληρών μέτρων λιτότητας. Ο τελικός λογαριασμός που κλήθηκαν να πληρώσουν οι Ιρλανδοί φορολογούμενοι από αυτή τη συμφωνία ανήλθε σε 64 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περίπου 14.000 ευρώ ανά Ιρλανδό πολίτη.
Το σιωπηρό αυτό «πραξικόπημα» επαναλήφθηκε με επιτυχία στην Κύπρο όταν το Βερολίνο αποφάσισε να ξεμπερδεύει με τους περιφερειακούς οικονομικούς παραδείσους και να συγκεντρώσει τον έλεγχο του μαύρου χρήματος σε πιο ελεγχόμενες από αυτό περιοχές της Ευρώπης. Και φυσικά οι ίδιες απειλές από την ΕΚΤ επαναλήφθηκαν αρκετές φορές στην Ελλάδα κάθε φορά που έπρεπε να καθοριστούν οι όροι των νέων δανειακών συμβάσεων.
Ο Μηχανισμός της ΕΚΤ, σε αγαστή συνεργασία με τους κεντρικούς τραπεζίτες των χωρών μελών της ευρωζώνης, βρισκόταν πλέον ολοκληρωτικά εκτός ελέγχου παρεμβαίνοντας στην εσωτερική πολιτική ζωή κυρίαρχων κρατών. Το επόμενο βήμα, δηλαδή η ανατροπή ενός εκλεγμένου πρωθυπουργού, ήταν απλώς θέμα χρόνου να συμβεί και δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στην Ιταλία.
Το καλοκαίρι του 2011 με κοινή επιστολή- τελεσίγραφο προς τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι ο Τρισέ και ο Ντράγκι ζήτησαν την επιβολή σκληρών μέτρων λιτότητας προκειμένου η ΕΚΤ να αγοράσει ομόλογα του Ιταλικού δημοσίου και να σώσει τη χώρα από επερχόμενη χρεοκοπία. Εξυπηρετώντας συγκεκριμένα τμήματα της αστικής τάξης της Ιταλίας, που ασφυκτιούσαν με τη νομισματική πολιτική του Βερολίνου, ο Μπερλουσκόνι μιλούσε πλέον ανοιχτά για το ενδεχόμενο εξόδου της Ιταλίας από την ευρωζώνη και αρκετοί τραπεζίτες εντός και εκτός της Ιταλίας ζητούσαν πλέον την κεφαλή του επί πίνακι.
Όπως αποκάλυψαν πέρυσι οι Financial Times, το ίδιο καλοκαίρι του 2011 ο Ιταλός πρόεδρος Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, κάλεσε στο γραφείο του τον τεχνοκράτη πρώην υπάλληλο της Goldman Sachs Μάριο Μόντι και σε καθεστώς απόλυτης μυστικότητας τον ρώτησε εάν θα ήταν έτοιμος να αντικαταστήσει τον εκλεγμένο πρωθυπουργό. Σύμφωνα με τους Financial Times, το μήνυμα που δόθηκε στον Μόντι ήταν ότι θα κληθεί να κυβερνήσει μόλις τα spread των ιταλικών ομολόγων, που εκείνη την περίοδο κυμαίνονταν στις 200 μονάδες, θα ξεπερνούσαν τις 300. Την εκτίναξη των Spread και την καταβύθιση των ιταλικών ομολόγων ανέλαβε με μια σειρά καλά μελετημένων κινήσεων ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι (συμπτωματικά η όχι ένα ακόμη πρώην στέλεχος της Goldman Sachs).
Η ΕΚΤ έστελνε πλέον ένα σαφές μήνυμα ότι όσες κυβερνήσεις δεν ακολουθήσουν τις εντολές της κινδυνεύουν να περάσουν σε διάστημα λίγων εβδομάδων στο χρονοντούλαπο της ιστορίας (συμπτωματικά μαζί με το γιό του εμπνευστή της συγκεκριμένης φράσης, Γιώργο Παπανδρέου).
Το έργο της ΕΚΤ δεν θα μπορούσε φυσικά να σημειώνει τέτοια επιτυχία χωρίς την ενεργό στήριξη των κεντρικών τραπεζιτών των χωρών μελών της Ε.Ε, οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις λειτουργούν σαν εντολοδόχοι των αποφάσεων που λαμβάνονται στα κεντρικά της Φρανκφούρτης. Δεν πρόκειται φυσικά για κάποια μορφή προσωπικού δοσιλογισμού αλλά για αντανάκλαση των ισορροπιών που επικρατούν ανάμεσα στις οικονομικές ελίτ των χωρών μελών της ευρωζώνης με τα ισχυρά οικονομικά κέντρα της Ευρώπης. Όσο πιο εξαρτημένη και παρασιτική είναι η αστική τάξη μιας χώρας της ευρωζώνης τόσο και ο άνθρωπος τον οποίο τοποθετεί ως κεντρικό τραπεζίτη θα εκφράζει την υποταγή του στην ΕΚΤ. Η περίφημη «ανεξαρτησία» του, ουσιαστικά εξασφαλίζει ότι δεν λογοδοτεί σε κανένα δημοκρατικά εκλεγμένο θεσμό και συνεπώς προσαρτάται στο ισχυρότερο (και πιο προσοδοφόρο) κάθε φορά κομμάτι της οικονομικής ελίτ.
Δεν ήταν φυσικά λίγες οι φορές που η κυβέρνηση μιας χώρας, η οποία για διάφορους λόγους αποφάσισε να παρεκκλίνει από τις εντολές της ΕΚΤ, βρέθηκε αντιμέτωπη με τον τοπικό κεντρικό τραπεζίτη. Η δεξιά κυβέρνηση της Ουγγαρίας έδινε μάχη για μήνες προκειμένου να αναγκάσει τον διοικητή της κεντρικής τράπεζας Αντράς Σιμόρ να αποχωρήσει από τη θέση του, μέσω της οποίας λειτουργούσε ουσιαστικά σαν εκπρόσωπος των πιστωτών της χώρας. Η Ε.Ε και η ΕΚΤ χρησιμοποιήσαν όλο το οπλοστάσιό τους για να αποτρέψουν την απομάκρυνση του Σιμόρ, φτάνοντας στο σημείο να απειλήσουν την Ουγγαρία ακόμη και με αναστολή ψήφου σε όλα τα θεσμικά όργανα. Ήταν η εποχή που θυμήθηκαν και τις (απαράδεκτες χωρίς αμφιβολία) παρεμβάσεις της κυβέρνησης στην ελευθερία του Τύπου, που μέχρι τότε δεν είχαν απασχολήσει κανέναν στους διαδρόμους των Βρυξελλών.
Από την πλευρά της η ουγγρική κυβέρνηση, προκειμένου να αναγκάσει τον Σιμόρ σε παραίτηση έφτασε να του κόψει το μισθό κατά 75% και να τοποθετήσει δικούς της ανθρώπους σε όσα πόστα της κεντρικής τράπεζας που μπορούσε να καλύψει. Μάταιος κόπος. Ο Κεντρικός τραπεζίτης αποχώρησε τελικά μόνο όταν έληξε η θητεία του αφού η «ανεξαρτησία» της κεντρικής τράπεζας του έδινε τη δυνατότητα να μάχεται τα συμφέροντα της ίδιας του της χώρας σε ένα από τα πιο κρίσιμα πόστα της ουγγρικής οικονομίας.
Σε ανοιχτό πόλεμο με τον κεντρικό τραπεζίτη της είχε βρεθεί όμως και η κυβέρνηση της Κύπρου. Με το ξέσπασμα της κρίσης το 2012 οι σχέσεις ψυχρότητας μεταξύ του προέδρου Χριστόφια και του κεντρικού τραπεζίτη Θ.Ορφανίδη εξελίχθηκαν σε ανοιχτό πόλεμο καθώς ο πρώτος συνειδητοποιούσε αίφνης ότι δεν έχει τον έλεγχο του τραπεζικού συστήματος της χώρας σε και από τις κρίσιμες στιγμές της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας. Για άλλη μια φορά βέβαια η Φρανκφούρτη τάχθηκε ανοιχτά στο πλευρό του δικού της ανθρώπου που ασκούσε πιέσεις για την επιβολή νέων μέτρων λιτότητας. Ο Χριστόφιας χρειάστηκε να τον παραπέμψει ακόμη και στο γενικό εισαγγελέα (με την κατηγορία της αλλοίωσης επίσημων στοιχείων) για να πετύχει την απομάκρυνσή του όταν ήταν πλέον αργά.
Το ερώτημα που φυσικά προκύπτει είναι: η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε καταλάβει τίποτα από αυτά όταν άφηνε τον Στουρνάρα στο πραγματικό πηδάλιο της ελληνικής οικονομίας;

Unfollow Ιουλίου
Αναδημοσίευση από info-war.gr

Στέλεχος ΔΝΤ: Καμία απόφαση για το ελληνικό ζήτημα πριν το φθινόπωρο


Tο ΔΝΤ δεν θα αποφασίσει εάν θα συμμετάσχει ή όχι στο νέο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας πριν το φθινόπωρο, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Σουηδίας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου στην εφημερίδα Dagens Nyheter.
Ο Τόμας Όστρος, που είναι αναπληρωτής διευθυντής του 24μελούς συμβουλίου του Ταμείου, είπε ότι υπήρχε «ισχυρή στήριξη [στο ΔΝΤ] για τη συμμετοχή σε ένα νέο δανειακό πρόγραμμα, αλλά αυτό θα πάρει χρόνο».
Ο κ. Όστρος, πρώην υπουργός, είπε ότι υπάρχει ο κίνδυνος ένα νέο πακέτο απλά να αναβάλει την οριστική επίλυση της κατάστασης εκτός και εάν η Ελλάδα υιοθετήσει επίπονες μεταρρυθμίσεις.
«Δεν μπορεί να είναι κάτι που θα τους επιβληθεί. Η Ελλάδα πρέπει να κατέχει το πρόβλημα. Η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει φθάσει ακόμα σε αυτό το σημείο», είπε.
«…Έχουν ένα ανεπαρκή δημόσιο τομέα, η διαφθορά είναι ένα σχετικά μεγάλο πρόβλημα και το συνταξιοδοτικό σύστημα κοστίζει περισσότερο απ’ ό,τι σε άλλες χώρες», προσέθεσε.

Προπηλάκισαν τρεις “Ράμπο” της εφορίας στη Ρόδο-Τους φυγάδευσε περιπολικό


Αξέχαστη θα μείνει σε τρεις εφοριακούς η… επίσκεψή τους σε πανηγύρι της Ρόδου.
Το περιστατικό συνέβη στο πανηγύρι των Μαριτσών στη Ρόδο όταν η τριάδα των εφοριακών πήγε για έλεγχο. Μόλις τους αντίκρισαν οι κάτοικοι, σύμφωνα με τη Ροδιακή, τους αποδοκίμασαν έντονα και στη συνέχεια τους προπηλάκισαν.
Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης. Σύμφωνα με τη Ροδιακής, περιπολικό του Α.Τ. Ιαλυσού έφθασε στο σημείο και στην κυριολεξία φυγάδευσε τους τρεις εφοριακούς προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Να σημειωθεί ότι είναι το δεύτερο περιστατικό παρεμπόδισης φορολογικού ελέγχου που συμβαίνει στη Ρόδο, μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο εβδομάδων.

ΣΔΟΕ: Ο μάνατζερ ποδοσφαίρου που… σκόραρε στη φοροδιαφυγή


Πλαστά τιμολόγια αξίας εκατομμυρίων ευρώ αποκάλυψαν νέοι έλεγχοι του ΣΔΟΕ. Γιατροί, επιχειρηματίες, γεωργοί, διευθύνοντες σύμβουλοι, συνταξιούχοι και... ανεπάγγελτοι «πιάστηκαν» από τις διασταυρώσεις τραπεζικών καταθέσεων με φορολογικές δηλώσεις.
Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού για πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της διαφθοράς και του παράνομου πλουτισμού, συνεχίζει με αμείωτη ένταση τις προσπάθειες για την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Παρακάτω αναφέρονται μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις τεράστιας φοροδιαφυγής, ο έλεγχος των οποίων ολοκληρώθηκε τον μήνα Ιούλιο 2015: 

Ι. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ-ΑΙΓΑΙΟΥ

1. Συνταξιούχος προσαύξησε την περιουσία του κατά 2.402.468,26,18 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Επίσης απέκρυψε εισοδήματα 1.776.154,11 € από άσκηση εμπορικής δραστηριότητας (πώληση του 50% εδαφικής έκτασης). Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
2. Συνταξιούχος, σύζυγος του ανωτέρω, απέκρυψε εισοδήματα 1.776.154,11 € από άσκηση εμπορικής δραστηριότητας (πώληση του 50% εδαφικής έκτασης). Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.
3. Διευθύνων Σύμβουλος Α.Ε. απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 703.260,40 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.
4. Μισθωτή-Εισοδηματίας απέκρυψε εισοδήματα ύψους 318.876,66 € υποβάλλοντας ανακριβή δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.
5. Κοινωνία Αστικού Δικαίου απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 274.382,09 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.
6. Κοινωνία Αστικού Δικαίου απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 191.077,00 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.
7. Ιατρός Πλαστικός Χειρούργος απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 100.694,80 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.
8. Γεωργοκτηνοτρόφος προσαύξησε την περιουσία του κατά 98.100,00 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
9. Από έλεγχο σε επιχείρηση Αγοραπωλησίας Ακινήτων διαπιστώθηκε ανακριβής δήλωση Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων, με ποσό ανακρίβειας ύψους 1.054.204,04 €.
10. Φυσικό πρόσωπο υπέβαλε ανακριβή δήλωση Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων, με ποσό ανακρίβειας ύψους 182.500,00 €.
11. Φυσικό πρόσωπο υπέβαλε ανακριβή δήλωση Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων, με ποσό ανακρίβειας ύψους 145.000,00 €.
12. Επιχείρηση Τηλεφωνικών Παραγγελιών Εμπορίας Καλλυντικών δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 532.964,50 €.
13. Επιχείρηση υπηρεσιών παροχής σημάτων δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 127.356,83 €.
14. Έμπορος πολύτιμων μετάλλων, ενεργώντας ως υποκρυπτόμενο πρόσωπο Κυπριακής Επιχείρησης, συνέπραξε και εξέδωσε διακόσια έξι (206) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 19.659.861,75 €.
15. Διαφημιστική εταιρία εξέδωσε 46 εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 2.557.150,00 € και έλαβε δέκα εννέα (19) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.205.000,00 €.
16. Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο φρούτων, κρεάτων, γαλακτοκομικών κ.λπ. εξέδωσε χίλια τριακόσια δέκα επτά (1.317) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.481.718,64 €.
17. Επιχείρηση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων εξέδωσε εκατόν είκοσι τρία (123) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.256.576,00 €.
18. Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο ειδών ένδυσης εξέδωσε τριάντα (38) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 865.966,25 €.
19. Επιχείρηση ραδιοτηλεοπτικών δραστηριοτήτων εξέδωσε δέκα (10) πλαστά-εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 532.032,96 €.
20. Επιχείρηση, κατασκευών-κατεδαφίσεων εξέδωσε δέκα (10) πλαστά-εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 269.870,00 €.
21. Επιχείρηση επισκευής πλοίων προκειμένου να καλύψει δικές της συναλλαγές, χρησιμοποίησε συνταξιούχο για την έκδοση δεκατριών (13) εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής αξίας 156.800,00 €. Στις περιπτώσεις αυτές οι κυρώσεις επιβάλλονται τόσο στον φερόμενο ως εκδότη του στοιχείου, όσο και στον υποκρυπτόμενο, που είναι υπαρκτός.
22. Τεχνική εταιρία κατασκευής κτιρίων και τεχνικών έργων έλαβε ενενήντα ένα (91) εικονικά φορολογικά στοιχεία ως προς το πρόσωπο συνολικής αξίας 3.940.678,04 €.
23. Τεχνική εταιρία φωτογραφικών δραστηριοτήτων έλαβε διακόσια πενήντα πέντε (255) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 2.375.899,16 €.
24. Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου ειδών χρυσοχοΐας έλαβε είκοσι επτά (27) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.451.985,52 €.
25. Τεχνική εταιρία κατασκευής κτιρίων και τεχνικών έργων, έλαβε τριάντα τέσσερα (34) εικονικά φορολογικά στοιχεία ως προς το πρόσωπο συνολικής αξίας 1.326.844,66 €.
26. Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου μεταλλευμάτων σιδήρου, έλαβε είκοσι τέσσερα (24) εικονικά φορολογικά στοιχεία ως προς το πρόσωπο συνολικής αξίας 232.446,22 € και οκτώ (8) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 86.446,60 €.
27. Διαφημιστική εταιρία έλαβε δέκα τέσσερα (14) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 150.350,00 €.
28. Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο μαρμάρων έλαβε δέκα (10) πλαστά - εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 106.910,00 € και δέκα πέντε (15) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 80.818,03 €.

II. ΕΙΔΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ

1. Μάνατζερ ποδοσφαίρου απέκρυψε εισοδήματα ύψους 7.742.963,59 € υποβάλλοντας ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
2. Αυτοκινητιστής απέκρυψε εισοδήματα ύψους 5.778.761,34 € υποβάλλοντας ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
3. Φυσικό πρόσωπο, μέλος Ν.Π., απέκρυψε εισοδήματα ύψους 1.463.580,00 € μη υποβάλλοντας δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ή υποβάλλοντας ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
4. Φυσικό πρόσωπο, ανεπάγγελτη, προσαύξησε την περιουσία της κατά 937.220,59 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.
5. Ιατρός, σύζυγος της ανωτέρω, προσαύξησε την περιουσία του κατά 320.881,30 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
6. Ιατρός Ε.Σ.Υ. προσαύξησε την περιουσία του κατά 113.780,90 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
7. Επιχείρηση υπηρεσιών καθαρισμού κτιρίων ζήτησε και έλαβε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.474.900,00 €.

ΙΙΙ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ & ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

1. Επιχειρηματίας με δραστηριότητα την παροχή επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 17.600.000,00 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.
2. Φυσικό πρόσωπο, μέλος Ν.Π., προσαύξησε την περιουσία του κατά 5.802.703,00 €. χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
3. Καθηγητές Α.Ε.Ι. απέκρυψαν φορολογητέα ύλη λόγω μη δήλωσης εισοδημάτων αλλοδαπής, συνολικής αξίας 342.100,00 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές τους δηλώσεις.
4. Από έλεγχο σε ανεπάγγελτο, διαπιστώθηκε ότι υπέβαλε ανακριβή δήλωση Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων, με ποσό ανακρίβειας ύψους 180.000,00 €.
5. Τεχνική εταιρεία μελετών και γενικών κατασκευών εξέδωσε είκοσι πέντε (25) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.917.665,00 €.
6. Μέλος Ν.Π. έλαβε ένα (1) εικονικό φορολογικό στοιχείο συνολικής αξίας 1.571.613,08 €.
7. Επισκευαστής Ηλεκτρικών εγκαταστάσεων έλαβε σαράντα (44) εικονικά και εικονικά ως προς το πρόσωπο, φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 284.306,59 €.
8. Επιχείρηση παραγωγής αρτοσκευασμάτων έλαβε τρία (3) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 162.000,00 €.

ΙV. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

1. Από έλεγχο σε πολιτικό μηχανικό διαπιστώθηκε, μέσω της επεξεργασίας τραπεζικών λογαριασμών, η μη έκδοση και η ανακριβής έκδοση εκατόν εξήντα οκτώ (168) φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 3.014.775,11 €. Επίσης δεν καταχώρησε και δεν συμπεριέλαβε στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος έσοδα συνολικού ποσού 72.231,90 €.
2. Ιατρός Ε.Σ.Υ. προσαύξησε την περιουσία του κατά 390.791,75 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
3. Ιατρός-γυναικολόγος δεν εξέδωσε Α.Π.Υ. ή άλλο φορολογικό στοιχείο εσόδου συνολικής αποκρυβείσας αξίας 97.000,00 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
4. Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο κρεάτων εξέδωσε τριακόσια τριάντα (330) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 11.094.536,18 €, για ανύπαρκτες συναλλαγές στο σύνολο τους.
5. Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο εργαλειομηχανών εξέδωσε σαράντα τέσσερα (44) πλαστά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 559.580,00 €.

V. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΝΟΤΙΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

1. Από έλεγχο σε επιχείρηση διαχείρισης ακινήτων, διαπιστώθηκε μέσω της επεξεργασίας τραπεζικών λογαριασμών, ανακριβής έκδοση φορολογικού στοιχείου, με ποσό ανακρίβειας ύψους 2.163.046,55 €.
2. Από έλεγχο σε επιχείρηση κατασκευής κυβολίθων, τούβλων, πλακακίων και άλλων ειδών, διαπιστώθηκε μέσω της επεξεργασίας τραπεζικών λογαριασμών, ανακριβής έκδοση φορολογικού στοιχείου, με ποσό ανακρίβειας ύψους 472.000,00 €.
3. Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο ειδών οικιακής χρήσης εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 578.063,00 €.
4. Αυτοκινητιστής, έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 728.569,35 €.
5. Επιχείρηση παροχής χρηματοοικονομικών συμβουλών, έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 138.543,00 €.

VI. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

1. Ανδρόγυνο δημοσίων υπαλλήλων προσαύξησε την περιουσία του κατά 175.000,94 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές τους δηλώσεις.
2. Δημόσιος υπάλληλος προσαύξησε την περιουσία του κατά 109.871,94 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
3. Επιχείρηση χωματουργικών εργασιών, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 311.832,00 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

VΙΙ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ

1. Ιατρός, προσαύξησε την περιουσία του κατά 439.234,00 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.
2. Εργολάβος – Υπεργολάβος οικοδομικών εργασιών εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 688.172,75 €. Επίσης, διαπιστώθηκε ανακριβής υποβολή δηλώσεων εισοδήματος από όπου προέκυψε φόρος 137.634,55 €. Τέλος, από την ανακριβή υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, προέκυψε ποσό φόρου 522.990,06 €.
3. Εργολάβος ελαιοχρωματισμών έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 101.372,00 €. Επίσης, διαπιστώθηκε ανακριβής υποβολή δηλώσεων εισοδήματος από όπου προέκυψε φόρος 20.274,00 €. Τέλος, από την ανακριβή υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, προέκυψε ποσό φόρου 77.039,88 €.
Οι Διευθύνσεις του Σ.Δ.Ο.Ε. συνέταξαν για τα ανωτέρω, Εκθέσεις Ελέγχου οι οποίες διαβιβάσθηκαν στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. για άμεση έκδοση καταλογιστικών πράξεων φόρων και προστίμων.

ΜΕΡΙΚΟΙ ΕΠΙΤΟΠΙΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΘΕΡΟΥΣ 2015

Παράλληλα με τη διερεύνηση των σημαντικών υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος, το Σ.Δ.Ο.Ε. υλοποιώντας εντολή του κ. Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, συγκρότησε συνέργεια τα οποία διενήργησαν σαρωτικούς ελέγχους στην αγορά με έμφαση τις τουριστικές περιοχές.
Συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από 22.07.2015 έως 02.08.2015 διενεργήθηκαν 2712 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι σε ισάριθμες επιχειρήσεις, από 401 συνεργεία ελέγχου του Σ.Δ.Ο.Ε. Από τους ελέγχους αυτούς βρέθηκαν συνολικά 740 παραβάτες και διαπιστώθηκαν 4.404 παραβάσεις, από τις οποίες 4.307 παραβάσεις αφορούσαν μη έκδοση φορολογικών στοιχείων.
Το Σ.Δ.Ο.Ε., στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, συνεχίζει με αμείωτη ένταση τους ελέγχους σε όλα τα μέτωπα, για την πάταξη της φοροδιαφυγής, του οικονομικού εγκλήματος και της διαφθοράς, με στόχο την εθελοντική συμμόρφωση, την εμπέδωση αισθήματος δικαιοσύνης, την προστασία της υγιούς επιχειρηματικότητας και τη στήριξη των δημοσίων εσόδων.


Πάνω από 130.000 οι αιτήσεις για την επισιτιστική βοήθεια


Ξεπέρασαν τις 130 χιλιάδες οι αιτήσεις για την ένταξη στο πρόγραμμα του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για Απόρους τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη της υποβολής των αιτήσεων.
Συγκεκριμένα οι αιτήσεις έχουν φτάσει τις 130.742, εκ των οποίων οι 50.226 υποβλήθηκαν ιδιωτικά, ενώ οι 80.516 υποβλήθηκαν από τους Εταίρους. Επισημαίνεται ότι οι 130.742 αιτήσεις αντιστοιχούν σε 287.584 άτομα.
Η 26η Αυγούστου είναι η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Ασφαλιστικό: Ερχεται νέο «κούρεμα» στις συντάξεις άνω των €1.000


Οι σχεδιασμοί Κατρούγκαλου για το συνταξιοδοτικό. Ποιες «σώζονται» από τις περικοπές και πώς θα επιβληθούν οι μειώσεις. Σύγχυση για το μέλλον των επικουρικών. Τι συμφωνήθηκε για τα εργασιακά με τους δανειστές. Οι επιδιώξεις της ελληνικής πλευράς.
Ένα νέο ασφαλιστικό τοπίο, με περικοπές συντάξεων και προστασία μόνο αυτών που θα είναι έως 1.000 ευρώ, χρηματοδότηση της βασικής σύνταξης από τη γενική φορολογία, αλλά και πιθανή "ομογενοποίηση" των επικουρικών με τις κύριες, περιέγραψε ο νέος υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος, μιλώντας σε συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ.
Ο υπουργός Εργασίας συναντήθηκε χθες με εκπροσώπους του ΠΑΜΕ που πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο, και εκφράζοντας τις προσωπικές του απόψεις, περιέγραψε τις δύσκολες αποφάσεις που θα κληθεί να λάβει η κυβέρνηση, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ολοκλήρωση της τρέχουσας διαδικασίας και θα υπογραφεί συμφωνία εντός του Αυγούστου.
Σύμφωνα με συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, ο υπουργός, εκφράζοντας τις προσωπικές του σκέψεις, τις οποίες δεν έχει ακόμη κοινοποιήσει στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αναφέρθηκε σε ένα νέο σύστημα που μέσω της φορολογίας και μόνο θα εξασφαλίζει μια βασική σύνταξη που δεν μπορεί να είναι κάτω από το επίπεδο του ορίου φτώχειας, στην οποία θα προστίθεται η ανταποδοτική σύνταξη, που θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τις εισφορές.
Με δεδομένες μάλιστα τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης που απορρέουν από τη συμφωνία της Συνόδου Κορυφής του Ιουλίου, οι προβλεπόμενες περικοπές στις συντάξεις, σύμφωνα με τα όσα μετέφεραν οι συνδικαλιστές από τη συνάντηση με τον κ. Κατρούγκαλο, δεν θα αφορούν καμία σύνταξη μέχρι τα 1.000 ευρώ.
Μικρές περικοπές θα επιβληθούν σε συντάξεις από 1.000 έως 2.000 ευρώ, ενώ μεγαλύτερες θα είναι οι μειώσεις όσο το ποσό της σύνταξης αυξάνεται. Βέβαια, ο υπουργός Εργασίας ξεκαθάρισε ότι τα σενάρια αυτά πρέπει να τα επεξεργαστούν αναλογιστές, προκειμένου να μετρηθούν και να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων περικοπών στο σύστημα.
Καθώς μάλιστα ο υπουργός δεν παρουσίασε στους συνδικαλιστές του ΚΚΕ συγκεκριμένες προτάσεις αλλά τις προσωπικές του σκέψεις για το νέο ασφαλιστικό σύστημα που πρέπει να θεσμοθετηθεί έως τον Οκτώβριο, υπήρξαν και παρεμηνείες. Έτσι, σύμφωνα με δηλώσεις των μελών του ΠΑΜΕ, ο κ. Κατρούγκαλος αναφέρθηκε σε ενσωμάτωση της επικουρικής σύνταξης στην κύρια, κάτι που κύκλοι του υπουργείου Εργασίας διέψευδαν.
Δεδομένο πάντως είναι ότι, ενώ οι διαπραγματεύσεις σε τεχνικό επίπεδο, τόσο για το "προαπαιτούμενο" των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων όσο και για τα "καυτά" εργασιακά θέματα και το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας επεξεργάζεται τα σενάρια της επόμενης ημέρας, γνωρίζοντας ότι αναμένεται να λάβει δύσκολες και σκληρές αποφάσεις.
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του κ. Γιώργου Κατρούγκαλου σε εκπροσώπους του ΚΚΕ, ότι οι συνέπειες της κρίσης θα επιβάρυναν ακόμη κι ένα τέλειο συνταξιοδοτικό σύστημα, το οποίο άλλωστε η Ελλάδα δεν διαθέτει.

Σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις

Στο πεδίο των διαπραγματεύσεων, ο βηματισμός στην αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για τις πρόωρες φαίνεται πως "κλειδώνει" κάπου μεταξύ της πρότασης των θεσμών και της ελληνικής, με τους 50άρηδες να οδηγούνται σε αυξήσεις ορίων της τάξης των 5 ετών.
Στα εργασιακά, σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνήθηκε η έναρξη των διαπραγματεύσεων τον Σεπτέμβριο, με την ελληνική πλευρά να επιδιώκει την ψήφιση δύο σχεδίων νόμου, ένα για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και ένα για τα υπόλοιπα θέματα των ομαδικών απολύσεων και του συνδικαλιστικού νόμου.
Οι δανειστές ασκούν ασφυκτικές πιέσεις μόνο για την άμεση κατάργηση της διάταξης με την οποία παρατάθηκε η διάρκεια της μετενέργειας των κλαδικών συμβάσεων.
Ζητούν δε στη διαπραγματευτική ομάδα να συμμετέχουν και στελέχη της ΤτΕ ΕΛΛ +2,87% και του ΙΟΒΕ.


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *