Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Ρευστοί καιροί, ρευστή ελπίδα

Το editorial του Δρόμου που κυκλοφορεί.


Πριν λίγες μέρες, «έφυγε» άλλος ένας μεγάλος διανοητής, ο Ζίγκμουντ Μπάουμαν, πολλά βιβλία του οποίου έχουν κυκλοφορήσει και στη χώρα μας. Πρόσφατα, όταν του τέθηκε η ερώτηση «Με βάση αυτά που μας λες και που έχουν συμβεί, πρέπει να ενταφιάσουμε την Αριστερά;», έδωσε την ακόλουθη απάντηση:

«Κάθε άλλο. Σήμερα η Αριστερά έχει πάντα τη δυνατότητα να διατηρήσει και να εδραιώσει την ταυτότητά της. Αναφέρω εδώ δύο μόνο αρχές που συνδέονται αδιάσπαστα με ένα όραμα της Αριστεράς, την ανθρώπινη συνύπαρξη».

Αναλύει δε ως εξής τις δύο αυτές αρχές ο Μπάουμαν:

«Η πρώτη είναι η ευθύνη της κοινότητας για όλα τα μέλη της. Και πιο συγκεκριμένα η ευθύνη να εγγυάται την ασφάλεια κάθε μέλους της απέναντι στις κακοτυχίες της ζωής, τις καταστάσεις άρνησης αξιοπρέπειας, αναπηρίας και ταπείνωσης.

(…) Η δεύτερη αρχή είναι η αξιολόγηση της ποιότητας μιας κοινωνίας – όχι με κριτήριο το μέσο εισόδημα – αλλά με βάση την ευημερία των πιο αδύναμων τομέων της, όπως ακριβώς στην περίπτωση μιας αλυσίδας της οποίας η αντοχή δεν καθορίζεται από τη μέση αντοχή των κρίκων της αλλά από την αντοχή του πιο αδύναμου κρίκου της».

Η ανθρώπινη συνύπαρξη, καθίσταται αδύνατη, εντελώς ρευστή και επικίνδυνη για τον άνθρωπο μέσα στα πλαίσια ενός συστήματος που για να επιβιώνει τρώει τις ίδιες του τις σάρκες. Σε ένα σύστημα, στο οποίο ο παρασιτισμός και η σπατάλη πόρων, δυνατοτήτων, ποικιλίας και της ίδιας της ζωής, έχουν εκτιναχθεί σε σημείο που να μην μπορεί αυτή η πορεία εύκολα να αντιστραφεί.

Απέχουμε πολύ, τόσο τοπικά, στη χώρα μας, όσο και παγκόσμια, από τις αρχές που θέτει ο Μπάουμαν. Όχι μόνο αυτό, αλλά και η ελπίδα έχει καταστεί ρευστή μέσα στις σκοτεινιές και τα ζοφερά τοπία της παγκοσμιοποίησης και των χαοτικών καταστάσεων που εξαπολύονται.

Σε μια τέτοια εποχή, δύσκολη και τραχιά, η ευαισθησία και η ανθρωπιά πρέπει να σφυρηλατήσουν μιαν ελπίδα και μια νέα κοινή λογική που να συνενώνει σκόρπιες, ρευστές δυνάμεις σε ένα μεγάλο ρεύμα ικανό να αντιστρατευτεί την «αυτόματη» πορεία προς τα νέα ολοκαυτώματα της ζωντανής εργασίας, των λαών και των εθνών.


Σε έναν κόσμο αβεβαιότητας, είναι απαραίτητο να κτίσουμε αρμούς ελπίδας και κοινωνικότητας, ώστε να αντιμετωπιστούν μεγάλα ιστορικά αδιέξοδα και κίνδυνοι. Ο πάγος πρέπει να λιώσει, οι καρδιές να ξαναζεσταθούν, η κοινωνία να κινηθεί. Είναι μια καθολική ανάγκη. Χωρίς αντιθέσεις, μέσα στην ακινησία και τη ρουτίνα, δεν υπάρχει ζωή.    



Στην Ελλάδα η δεύτερη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην ΕΕ -Μετά την Ολλανδία


Η δεύτερη ακριβότερη χώρα μετά την Ολλανδία στην τιμή της αμόλυβδης στην Ευρώπη είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Πανελληνίας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.

Με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία στις 9 Ιανουαρίου 2016 η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διαμορφώθηκε στο 1,545 ευρώ ανά λίτρο και αποτελεί τη δεύτερη ακριβότερη τιμή μετά την Ολλανδία (1,573 ευρώ/λίτρο). Και αυτό όταν η μέση λιανική τιμή των χωρών της ΕΕ παραμένει στο 1,379 ευρώ το λίτρο.

Η ΠΟΠΕΚ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα δημόσια έσοδα, αφού η όποια αύξηση εξανεμίζεται από τον περιορισμό της κατανάλωσης, όπως έχουν δείξει μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα από ανάλογες περιπτώσεις.

Σήμερα, όλες οι επιβαρύνσεις (Φόροι, Τέλη, Δασμοί) στις τιμές του καταναλωτή στην αντλία είναι: 72% για τις Βενζίνες, 55% για το Πετρέλαιο Κίνησης και 50% για το Πετρέλαιο Θέρμανσης.

Η ΠΟΠΕΚ σημειώνει ότι σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε υπερβολικές αυξήσεις του Ε.Φ.Κ σε όλα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, δυσανάλογες με τις οικονομικές δυνατότητες των Ελλήνων, οι οποίες επιβλήθηκαν με χαρακτηριστική επιπολαιότητα, αφού τα αρμόδια Υπουργεία δεν μπήκαν στο κόπο να εκπονήσουν σχετική οικονομοτεχνική μελέτη επιπτώσεων, πιστεύοντας υποθετικά ότι με τις αυξήσεις του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα θα αυξηθούν τα δημόσια έσοδα.






Το Μαξίμου πανηγυρίζει για τον Σόιμπλε: Δεν είπε για 4ο μνημόνιο -Παραδέχθηκε ότι η ΕΕ μπορεί χωρίς το ΔΝΤ


Το Μαξίμου... πανηγυρίζει για τις δηλώσεις Σόιμπλε με αφορμή την προειδοποίηση του Γερμανού υπ. Οικονομικών ότι αν φύγει το ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα, θα χρειαστεί διαπραγμάτευση εξαρχής.

Σύμφωνα με την «ακτινογραφία» του Μαξίμου «για πρώτη φορά, δημόσια, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε παραδέχεται ότι «η Ευρωζώνη έχει τα εργαλεία να στηρίξει την Ελλάδα και χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ». Άποψη που υποστηρίζει δύο χρόνια τώρα η Ελλάδα».

Σημειώνουν δε, ότι «ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας στη συνέντευξή του (εφημερίδα Suddeutsche Zeitung) προτείνει η συνέχιση του τρίτου προγράμματος να γίνει από τον ESM. «Αυτό θα μπορούσε να ανατεθεί στον ESM -αφού πρώτα εγκριθεί από τη Bundestag», δήλωσε χαρακτηριστικά. Όσο για τα δημοσιεύματα ότι θα αντιδράσουν βουλευτές του κόμματός του, ο κ. Σόιμπλε είναι κατηγορηματικός: «Δεν θα υπάρξει καμία εσωτερική πολιτική ένταση, παραμένουμε πιστοί στα συμφωνηθέντα». Και στην επιμονή του δημοσιογράφου «ποια θα είναι η αντίδραση στο εσωτερικό του κόμματός σας εάν δεν συμμετέχει το ΔΝΤ;» η απάντηση του κ. Σόιμπλε παραμένει η ίδια: «Δεν υπάρχει καμία εσωτερική αντίδραση, γιατί επιθυμούμε πραγματικά να τηρηθούν οι συμφωνίες».

Από το Μαξίμου, επισημαίνουν ακόμη ότι «ο Β. Σόιμπλε πουθενά δεν αναφέρεται σε 4ο Μνημόνιο, αντιθέτως μιλά για τήρηση των συμφωνηθέντων. Κάνει λόγο για "νέο πρόγραμμα", λόγω της ενδεχόμενης μη συμμετοχής του Ταμείου, που θα υλοποιηθεί μέσω του ESM, αφού πρώτα θα εγκριθεί από τη Bundestag, όπου «δεν θα υπάρχει καμία εσωτερική πολιτική ένταση» καθώς «παραμένουμε πιστοί στα συμφωνηθέντα». Και συνεχίζει ότι «αν αυτά δεν γίνουν σεβαστά από άλλους, τότε το παρόν πρόγραμμα θα τερματιστεί και θα χρειαστούν νέες διαπραγματεύσεις». Ο Β. Σόιμπλε, δηλαδή, επισημαίνει ότι προχωράμε με το παρόν τρίτο πρόγραμμα που έχουμε συμφωνήσει, που θα το υλοποιήσει ο ESM, αν φύγει το ΔΝΤ, και μόνο «αν δεν γίνει σεβαστό από άλλους τότε θα χρειαστούν νέες διαπραγματεύσεις».

Επιπλέον, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι το σημερινό πρόγραμμα είναι, έτσι και αλλιώς, πρόγραμμα του ESM, με το ΔΝΤ σε ρόλο τεχνικού συμβούλου. Με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες και τις συμφωνίες τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση των προγραμμάτων του ESM αναλαμβάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Και υπογραμμίζουν πως « αν αποχωρήσει το ΔΝΤ, η δεύτερη αξιολόγηση κλείνει άμεσα χωρίς νέα μέτρα, καθώς σήμερα η αντίθεση είναι δομική ανάμεσα στους ευρωπαϊκούς θεσμούς και το ΔΝΤ».







Ανθρωπιστικός πόλεμος..



Η ρίζα του κακού για τα Ηνωμένα Έθνη, τα οποία συνθέτουν τους κανόνες της "ανθρωπιστικής κρίσης", είναι τα ίδια τα Ηνωμένα Έθνη, αλλά αυτό δεν το λέει ποτέ κανείς. Με αυτό τον τρόπο τηρούν τους κανόνες (που τα ίδια ψήφισαν) και έκαναν κανόνα για την σωτηρία των χωρών, που πλήττονται από την "ανθρωπιστική κρίση", την διαχείριση να την έχουν εξ' ολοκλήρου ΜΚΟ και γι' αυτό βλέπουμε να φυτρώνουν τουλάχιστον στην Ελλάδα και όπου πέσει "ανθρωπιστική κρίση" σαν μανιτάρια. Από "Σπίτια Φιλοξενίας Αστέγων" μέχρι συσσίτια γκοφρέτας και χυλού από εφοπλιστές και πολυεθνικές που καταφέρνουν πέρα από το πακέτο χρημάτων που παίρνουν από τους πόρους των Ταμείων του ΟΗΕ να κάνουν "δωρεές" σε ιδρύματα ή ΜΚΟ που έχουν ως αντικείμενο την "ανθρωπιστική κρίση" και έτσι να μειώνουν την φορολογία τους όσο τους συμφέρει.

Σε μία χώρα που επίσημα έχει χαρακτηριστεί ως χώρα με "ανθρωπιστική κρίση" είναι βολικότατο να ρίχνουν και τους "περιττούς" που στην παρούσα στιγμή είναι πρόσφυγες και μετανάστες. Αν η Ελλάδα δεν ήταν υπό "ανθρωπιστική κρίση" τότε για τον βασανισμό προσφύγων στα κέντρα κράτησής τους σε θερμοκρασίες Σιβηρίας αλλά και σε θερμοκρασίες Σαχάρας θα σερνόταν κανονικότατα στο Δικαστήριο Ανθρωπινών Δικαιωμάτων για έκθεση σε κίνδυνο ζωής κατά συρροή. Όμως από την στιγμή που αιτία είναι "πολιτικές" και η Ε.Ε, όπως και ο ΟΗΕ, αποφάσισαν ότι είναι φυσική συνέπεια η ελληνική πολιτεία να υπολειτουργεί και έτσι δεν διαπράττεται κανένα απολύτως αδίκημα. Η χώρα είναι υπό διάλυση, οι εταίροι βοηθούν όσο μπορούν και είναι δικαιολογημένες τέτοιου είδους "παράπλευρες απώλειες".

Καθόλου τυχαίο δεν είναι, ότι οι σκηνές που είδαμε να μετατρέπονται σε ιγκλού στα κέντρα κράτησης προσφύγων έχουν στάμπα πάνω τους τον ίδιο τον ΟΗΕ. Αυτός σύμφωνα με τους Κανόνες έκανε το καθήκον του, η ελληνική πολιτεία είναι υπό επίσημη "κρίση" και ό,τι μπορεί να προσφέρει το προσφέρει και αν πεθάνουν κάποιοι λόγω των συνθηκών είναι απόλυτα καλυμμένοι οι αληθινοί υπεύθυνοι διότι "ανθρωπιστική κρίση" έχουμε, όλα είναι πιθανά.

Ουσιαστικά και όχι τυπικά, χώρα που είναι χαρακτηρισμένη σε "ανθρωπιστική κρίση" είναι μία χώρα σε πόλεμο. Απλά δεν σκοτώνεσαι από σφαίρες ή βομβαρδισμό αλλά εξαιτίας την κακιάς ώρας που το χρηματοτραπεζικό σύστημα ταρακουνήθηκε και έσκασε σαν χειροβομβίδα στα χέρια μόνο των περιττών πολιτών. Το ότι υπάρχουν κτίρια με την ονομασία "Νοσοκομεία" και δεν είναι ερείπια από βομβαρδισμούς δεν σημαίνει ότι θα είναι πραγματικά νοσοκομεία εφόσον έχεις ανθρωπιστική κρίση.

Γι' αυτό το λόγο δεν ενοχλήθηκε ούτε τυπικά το σύστημα όταν το νοσοκομείο "Σωτηρία" χτύπησε συναγερμό άμεσου κινδύνου όταν έμειναν χωρίς οξυγόνο ασθενείς. Για τον ίδιο λόγο υπουργοί των κυβερνήσεων χαρακτηρίζουν τις αυτοκτονίες πολιτών ως "παράπλευρες απώλειες" αλλά και ότι "οι πρόσφυγες λιάζονται στον ήλιο". Για τον ίδιο λόγο είναι απολύτως φυσικό εργαζόμενοι να υπογράφουν συμβάσεις με τις οποίες ένα μέρος του μισθού τους θα το παίρνουν με κουπόνια καταναλωτικών προϊόντων (κυρίως τρόφιμα) από τις ίδιες επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται. Για τον ίδιο λόγο ακούς "φάτε γεμιστά για τρεις ημέρες" ή το καθολικό πλέον σε όλη την χώρα "επίδομα αλληλεγγύης".

Καθόλου τυχαίο επίσης, ότι η Ε.Ε εκτελεί εδώ και δύο χρόνια τα γνωστά πακέτα "ανθρωπιστικής κρίσης" και "προσφυγικής κρίσης" εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το μεν πρώτο είναι διαχειρίσιμο από την εκάστοτε κυβέρνηση της χώρας που τελεί "υπό ανθρωπιστική κρίση" και το δεύτερο αποκλειστικά από ΜΚΟ που έχουν την έγκριση του ίδιου του ΟΗΕ. Τυπικά λοιπόν η κάστα που ελέγχει τον κόσμο έκανε αυτό που ορίζουν οι παγκόσμιες Συνθήκες και βέβαια ανακυκλώνει μαύρο χρήμα υπό την ταμπέλα "βοήθεια".

Το κέρδος όσων "σώζουν" και "διαχειρίζονται" χώρες με "ανθρωπιστική κρίση" είναι μεγαλύτερο από αυτό που έχουν όταν κηρύττουν πολέμους. Πρώτα σε οικονομικό επίπεδο και δεύτερο σε κοινωνικό επίπεδο. Ο πόλεμος σε βάζει ως αμυνόμενο σε μία κατάσταση να γίνεις αστάθμητος παράγοντας για τα σχέδια αυτών που στον κήρυξαν. Η "ανθρωπιστική κρίση" σε βάζει στην θέση του αναξιοπαθούντα που βοηθιέται από τον "φίλο" και την κυβέρνηση να την βγάλει ακόμη μια μέρα και βέβαια από πολίτης να γίνει ένα αντικείμενο που μόνο σκοπό έχει την ατομική του επιβίωση. Κάτι που στον πόλεμο δεν γίνεται να συμβεί γιατί πάντα πρέπει να υπάρχει αυτός που θα σου φυλάει τα νώτα, θα σου γεμίζει το όπλο και βέβαια θα υπάρχει κοινός σκοπός: Η Ελευθερία.

Στην ανθρωπιστική κρίση είσαι ελεύθερος τυπικά. Μιλάς, γράφεις, κινείσαι όλες τις ώρες, δεν έχεις περιορισμούς μόνο που είσαι σε πλήρη εξαθλίωση αλλά υπάρχουν λύσεις που σου τις δίνει και πάλι το ίδιο σύστημα που σε έφτασε σε αυτό το σημείο: Εργασία με μισθό "ανθρωπιστικής κρίσης", "επιδοτούμενο πρόγραμμα" για να ενταχθείς στους κανόνες του νέου οικονομοπολιτικού σκηνικού που στήνεται, "επιδότηση ενοικίου" για να μην παραπονιέσαι ότι είσαι άστεγος όταν σου κατάσχουν το σπίτι, "κοινωνικό ιατρείο" για να μην παραπονιέσαι ότι δεν έχεις ασπιρίνη για τον καρκίνο και πάει λέγοντας.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε μία πρωτόγνωρη ιστορικά κατάσταση για όλο τον πλανήτη. Είναι μεν μία χώρα μέλος μιας παντοδυναμίας που λέγεται Ε.Ε, δίνει μισθούς-συντάξεις προσαρμοσμένες βέβαια στην "ανθρωπιστική κρίση", δίνει ευκαιρίες να σηκωθείς στα πόδια σου μέσω "επιδοτούμενων επιχειρήσεων" (αλλά μόνο με τραπεζική συναλλαγή για να ενταχθείς στο ΕΣΠΑ), φιλοξενεί πρόσφυγες ως φιλάνθρωπη χώρα (αλλά δεν φταίει αυτή αν βασανίζονται διότι η "ανθρωπιστική κρίση" φταίει), παγώνεις στο σπίτι ή δεν έχεις ρεύμα και νερό λόγω παράλογων αυξήσεων των τιμολογίων (για χώρα που είναι σε κρίση) αλλά η χώρα παράλληλα είναι σε "επανίδρυση" και όλοι πρέπει να κάνουν θυσίες.

Από την άλλη δε, είναι μία χώρα σε κατάσταση πολέμου. Με πολίτες που αποδέχθηκαν μέσω της "δημοκρατίας" να μην έχουν κανένα ανθρώπινο δικαίωμα από την στιγμή που υπογράφηκε το πρώτο μνημόνιο (7 χρόνια δηλαδή χωρίς ίσα δικαιώματα με κανέναν πολίτης της "μητέρας Ε.Ε") και με πολίτες που αποδέχθηκαν μέσω της κυβέρνησης που εξέλεξαν τον Ιανουάριο του 2015 ότι δεν θα έχουν "οικονομική κρίση" αλλά "ανθρωπιστική κρίση".  Αποδέχθηκαν, δηλαδή, ότι θα είναι εθελοντικά θύματα πολέμου όσοι πατάνε το πόδι τους στον γεωγραφικό χώρο Ελλάδα όχι εξαιτίας των απάνθρωπων σχεδιασμών ενός εισβολέα αλλά εξαιτίας των "φιλάνθρωπων" ειρηνιστών εταίρων,  φίλων, συμμάχων τους.


Γι' αυτό τον λόγο όποιος τολμήσει να πράξει ο,τιδήποτε ενάντια σε αυτό το "φιλάνθρωπο" δημοκρατικά επιλεγμένο σύστημα εξόντωσης χαρακτηρίζεται αυτόματα ως αντιδημοκράτης, τρομοκράτης, και βέβαια εχθρός της "πανανθρώπινης ειρήνης". 

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Τα «μαζεύει» ο Σαντορινιός για την κατοίκηση βραχονησίδων στο Αιγαίο - Μετά την αντίδραση Ερντογάν


Σε διευκρινιστικές δηλώσεις για το σχέδιο αξιοποίησης των 28 νησιών του Αιγαίου, το οποίο επέφερε τη σφοδρή αντίδραση της Τουρκίας και του Ταγίπ Ερντογάν, προχώρησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Σαντορινιός.

Ουσιστικά ο κ.Σαντορινιός «μάζεψε» τις δηλώσεις του που είχαν προηγηθεί περί εποικισμού και κατοίκησης, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν και τόνισε ότι όσα είπε αφορούσε νησιά του Κεντρικού Αιγαίου τα οποία έχουν περιβαλλοντικό, ερευνητικό και ενδεχομένως ιστορικό ενδιαφέρον.

Αναλυτικά η δήλωση του:

«Διευκρινίζω, για μια ακόμη φορά, ότι η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την οποία ενημερώθηκα στο πλαίσιο ανάληψης των νέων μου καθηκόντων, αφορούσε νησιά του Κεντρικού Αιγαίου τα οποία έχουν περιβαλλοντικό, ερευνητικό και ενδεχομένως ιστορικό ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο συγκεκριμένου θεματικού ευρωπαϊκού προγράμματος, έγιναν προσπάθειες, για την χρηματοδότηση δράσεων που θα βοηθήσουν στην ανάδειξη της μοναδικότητας αυτών των τόπων, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Σκοπός ήταν να δοθούν επιπλέον ευκαιρίες ανάπτυξης στα γύρω μεγάλα νησιά μέσω της προσέλκυσης τουριστών που έχουν ενδιαφέρον για παρατήρηση σπάνιων ειδών ζώων, παραδείγματος χάριν, που βρίσκονται στα παρακείμενα ακατοίκητα, εν λόγω, νησιά. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για δημιουργία άλλων υποδομών ή κατοίκησής τους.

Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή στρεβλή αναπαραγωγή των προσπαθειών αυτών του Υπουργείου, σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ενέχει κακόβουλες προθέσεις.

Σε κάθε περίπτωση, το καθεστώς του Αιγαίου είναι ξεκάθαρο, καθορίζεται ρητώς από σειρά διεθνών συμφωνιών και δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση. Αποφάσεις σχετικές με την ανάπτυξη περιοχών της Ελληνικής επικράτειας εμπίπτουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Ελληνικού Κράτους και αποτελούν ελληνική εσωτερική υπόθεση».

Το έγγραφο με το σχέδιο κατοίκησης 28 βραχονησίδων στο Αιγαίο

«Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και καταβάλλει σοβαρές προσπάθειες για την προοπτική κατοίκησης 28 μικρών νησιών του Αιγαίου, με στόχο τα νησιά αυτά να αποκτήσουν οικονομική δραστηριότητα για εθνικούς κυρίως λόγους».

Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, το οποίο και δημοσιεύσε το ΑΠΕ/ΜΠΕ.

Το έγγραφο διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Νίκος Κούζηλος, με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί αν υπάρχει σχεδιασμός για την κατοίκηση μικρών και βραχονησίδων. Όπως εξηγεί ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, «στόχος είναι μέσα από τις υπάρχουσες από τη δεκαετία του 1990 υποδομές και προφανώς με την κατασκευή έργων μικρής κλίμακας, τα νησιά αυτά να καταστούν κατοικήσιμα προκειμένου να αναπτυχθούν δραστηριότητες όπως η παρατήρηση και παρακολούθηση του φυσικού πλούτου, η προσέλκυση περιβαλλοντικών οργανώσεων, ομάδων, ερευνητών του εξωτερικού και του εσωτερικού, με σκοπό την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας κ.α.».

Ο κ. Σαντορινιός ενημερώνει εξάλλου ότι «η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με την επιτελική δομή του ΕΣΠΑ του ΥΝΑΝΠ και σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, και αφού έχουν προηγηθεί δύο συσκέψεις με εκπροσώπους του υπουργείου Εξωτερικών και Εθνικής 'Αμυνας, βρίσκεται στη φάση της διαδικασίας αναζήτησης εταίρου, ο οποίος θα συμμετάσχει στη μείζονος σημασίας από εθνικής πλευράς δράση, προκειμένου το project αυτό να ενταχθεί στο Στρατηγικό interreg Ελλάδας-Κύπρου».





Ο ΟΣΕ έχει 5 στόματα να ταΐσει. Ποιος να πρωτοφάει;


Έχεις μια εταιρία. Φτιάχνεις μια άλλη εταιρία για να διαχειρίζεται τα υλικά που χρησιμοποιείς. Και μια άλλη για να διαχειρίζεται το προσωπικό. Μία για τα έργα σου και μία για την αποθήκη. Αυτές οι πέντε έχουν διαφορετικές διοικήσεις! Αν είσαι ιδιώτης σε 6 μήνες έχεις φαλίρει. Αν είσαι δημόσιο, σε 50 χρόνια εξακολουθείς και κλέβεις τα λεφτά των φορολογούμενων. Με την υποστήριξη όλων των υπουργών που σε χάιδευαν. Σήμερα σε λένε ΟΣΕ. Ή οποιαδήποτε δημόσια εταιρία.

Το κωμικοτραγικό δεν είναι που τα τραίνα αποκλείστηκαν από το χιόνι στην Ελλάδα με 1500 επιβάτες. Το κωμικοτραγικό είναι ότι ο αρμόδιος υπουργός και παλαιό κυβερνητικό στέλεχος των κυβερνήσεων και του συστήματος ΠΑΣΟΚ κ. Σπίρτζης διέταξε ένορκη διοικητική εξέταση για να βρει τα αίτια!

Να του τα πούμε εμείς. Στη χώρα που ο δημοτικός υπάλληλος κλείδωσε έξω στο χιόνι τους άστεγους γιατί δεν ήρθε ο αντικαταστάτης του και που σχεδόν κάθε υπάλληλος του δημόσιου σε στέλνει μπαλάκι για να σε ξεφορτωθεί σε άλλο υπάλληλο ή υπηρεσία, το υπουργείο περιμένει ότι τα τραίνα, χωρισμένα σε πέντε εταιρίες (!) θα συντονίζονταν για κάτι που ήταν έξω από τη ρουτίνα των διοικήσεών τους;;

Τα τραίνα στην Ελλάδα της φαιδράς πορτοκαλέας δεν είναι μια εταιρία. Είναι πέντε! Ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία της υποδομής τραίνων και δικτύου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι υπεύθυνη μόνο για τη χρήση της υποδομής, δηλαδή γραμμών, υλικών και τραίνων. Η ΕΕΣΣΤΥ είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Η ΓΑΙΟΣΕ ειναι υπεύθυνη για την ακίνητη περιουσία και η ΕΡΓΟΣΕ για την επίβλεψη των έργων! Για το συντονισμό των πέντε υπεύθυνος είναι ο Φούφουτος. Αποδείχτηκε.

Όλο αυτό το αλαλούμ δεν είναι άγνωστο στον υπουργό κ. Σπίρτζη που διέταξε την έρευνα. Αντιθέτως, του είναι γνωστό περισσότερο από τους συναδέρφους του του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι έπιναν τσίπουρα και αερολογούσαν επαναστατικά όταν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ μεταξύ 2006 και 2010 έσπαγαν τον ΟΣΕ στα πέντε για να μοσχοπουλήσουν ευκολότερα σε ξένους την εταιρία.

Στο μεταξύ, εδώ και τουλάχιστον 4 χρόνια κάθε συμμορία κλέβει ανενόχλητη από την ύπαιθρο και τις αποθήκες κάθε είδους υλικό, που είναι περιουσία του ελληνικού λαού και παρατημένο. Που έχει πληρωθεί με τον ιδρώτα του. Από κάθε χάλκινο υλικό μέχρι μετασχηματιστές, ηλεκτρονικά, ράγες μέχρι χαλίκια! Γιατί η ελληνική σιδηροδρομική γραμμή είναι ουσιαστικά αφύλαχτη. Πληρώνει το κορόιδο. Η φύλαξη θέλει δουλειά και έγνοια. Δε θέλει τάγμα.

Εδώ και 20 χρόνια σέρνεται ένα σκάνδαλο διασπάθισης δημόσιου χρήματος στον ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις του 1997 και δώθε, για δισεκατομμύρια που εξαερώθηκαν, για παραγγελίες υλικών και εκατοντάδων βαγονιών που πληρώθηκαν και δεν παραδόθηκαν ποτέ, για λοκομοτίβες- φαντάσματα, υπερτιμολογήσεις σε υλικά και υπηρεσίες, για εμπλοκή των γερμανικών κολοσσών Siemens και Reihnmental, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υπό τη μακάρια ματιά όλων των υπουργών Συγκοινωνιών από τότε.

Για τα σκάνδαλα αυτά δεν μπήκε κανείς φυλακή. Ο καρδιοπαθής καταδικασμένος Παπαγεωργόπουλος, που δεν έχει σχέση με τον ΟΣΕ, έκανε σκι τα Χριστούγεννα στα βουνά! Μπορεί να σας εξηγήσει τον τρόπο που βγαίνουν όλοι λάδι.

Δεν έχουμε προσωπικό, φωνάζουν ως συνήθως οι συνδικαλιστές, που είχαν μάθει στον ΟΣΕ να αντιστοιχούν και να χρυσοπληρώνονται 10 για δουλειά που γινόταν με τρεις! Δεν έχουν προσωπικό από τις χρυσοπληρωμένες αποζημιώσεις και συνταξιοδοτήσεις χιλιάδων σε μια σιωπηρή πλουσιοπάροχη εθελουσία, μόλις μαθεύτηκε ότι ο ΟΣΕ θα πάψει να είναι το προνομιούχο μαγαζί που ήταν πριν το 2010.Για τα κονδύλια που πλήρωνε ο λαός; Στα παλιά τους τα παπούτσια.

Ήμουν καθισμένος στον παραδεισένιο σταθμό στο Ζευγολατειό μήνες αφού είχε ανακοινωθεί ότι η γραμμή Πελοποννήσου καταργείται. Φορτηγά έφερναν υλικά και καινούργιες ράγες και τα ξεφόρτωναν. Ρώτησα τι γίνεται, αφού η γραμμή καταργείται.

Μου απάντησαν με απόλυτη φυσικότητα, ότι μπορεί να καταργείται η γραμμή, αλλά το κονδύλι είχε εγκριθεί και άρα τα υλικά έπρεπε να αγοραστούν και να προωθηθούν! Δηλαδή, γραμμή- ξεγραμμή τα λεφτά έπρεπε να ξοδευτούν μαζί με τις εργατοώρες των υπαλλήλων! Αποκλείεται να πήγαιναν σε άλλες δημόσιες ανάγκες!

Τι έκανε ο υπουργός κ. Σπίρτζης προχτές; Διέταξε εξέταση για να βρει γιατί οι υπεύθυνοι ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ δεν συνεννοήθηκαν για να περάσουν πρώτα οι εμπορικές μηχανές που εκχιονίζουν και μετά οι εμπορικές σε έναν προαναγγελθέντα χιονιά; Και γιατί ένα δίκτυο, που το μισό γεμίζει χιόνια κάθε χρόνο προμηθεύτηκε κλειδιά χωρίς αντιστάσεις θέρμανσης για να μην παγώνουν; Μάταια βασανίζει τους δικαστές και τους ερευνητές των σιδηροδρόμων. Να του πούμε εμείς: Γιατί οι διοικήσεις στις δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν με ένα μόνιμο κριτήριο: Στα παλιά τους τα παπούτσια!

Τι θα πάθουν; Θα πάνε πειθαρχικό και θα επιπληχτούν από τους διαπλεκόμενους συναδέρφους τους; Σιγά τα λάχανα. Πέντε ευσυνείδητοι μηχανικοί, υπάλληλοι και μηχανοδηγοί όλοι κι όλοι ίδρωσαν πραγματικά με έγνοια για να φτάσουν κι αυτοί και οι επιβάτες στον προορισμό τους.

Οι πέντε ευσυνείδητοι που κρατάνε εδώ και δεκαετίες το ελληνικό γκανγκστερικό δημόσιο σε λειτουργία. Είτε είναι γιατροί, είτε νοσοκόμοι, είτε στηλίτες της ΔΕΗ, είτε εργοδηγοί, είτε απλοί υπάλληλοι στις υπηρεσίες. Οι υπόλοιποι στα παλιά τους τα παπούτσια. Όταν δεν είναι με γεμάτες τις τσέπες από κλοπιμαία. Με την ανοχή ή τη συνεργασία των πολιτικών τους προϊστάμενων φυσικά.


Ο Πετρουλάκης είναι μαύρος...



Το πιο εντυπωσιακό στην περίπτωση της αγωγής Καμμένου κατά Πετρουλάκη, δεν είναι ότι ένας πολιτικός από θέση εξουσίας προσφεύγει στη δικαιοσύνη γιατί δέχεται πολιτική κριτική από έναν δημοσιογράφο. Δεν είναι καν ότι ο υπουργός θεωρεί προτιμότερο να καταθέσει μια εξοντωτική αγωγή παρά μια μήνυση αναζητώντας το δίκιο του που υποτίθεται ότι θίγεται. Αυτό που έχει προκαλέσει αίσθηση στα περίπου δυο χρόνια από τότε που κατατέθηκε αυτή η αγωγή, είναι ότι κανένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πάρει θέση!

Η σιωπή των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ είναι εκκωφαντική. Παρ' ότι είναι φανερό ότι πρόκειται για μια κίνηση που στοχεύει στον περιορισμό της ελευθερίας των δημοσιογράφων. Κανένα από τα στελέχη αυτά, όποιο αξίωμα ή θέση και αν έχει, δεν τόλμησε να βγει δημόσια και να καταδικάσει την ενέργεια του υπουργού. Ή έστω για τα προσχήματα να αποδοκιμάσει γενικά και αόριστα. Η τουλάχιστον -αν δεν ήθελε να στενοχωρήσει τον κυβερνητικό τους εταίρο- να πάρει κάποιες αποστάσεις από αυτό. Τίποτα δεν συνέβη, σαν να μην κουνήθηκε φύλλο.

Μιλάμε για τα ίδια στελέχη που δυο χρόνια πριν, όταν ακόμα έκαναν... επαναστατικές ασκήσεις, προκειμένου να κερδίσουν την εξουσία, δεν έχαναν ευκαιρία να καταγγέλλουν φαινόμενα τρομοκράτησης ή δίωξης δημοσιογράφων που είχαν διαφορετική άποψη από εκείνη της εκάστοτε εξουσίας. Μιλάμε για ανθρώπους που επικαλούνται (με κάλπικο τρόπο) την αριστερά και οι οποίοι υποστήριζαν κάθε έναν που δεχόταν επίθεση από κάποιο φορέα εξουσίας και ιδιαίτερα τις κυβερνήσεις.

Η στάση της σιωπής, δεν οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι ο Καμμένος αποτελεί έναν απόλυτα ταιριαστό κυβερνητικό εταίρο με τον οποίο θέλουν να πορεύονται μαζί με τον εντυπωσιακά αρμονικό τρόπο με τον οποίο αυτό συμβαίνει έως σήμερα. Οφείλεται και στον πυρήνα της σκέψης τους για τα θέματα αυτά, ένας πυρήνας που υπάρχει άλλωστε σε όλους τους φορείς εξουσίας (οι οποίοι ωστόσο συχνά είναι πιο ελαστικοί ή κρατάνε κάποια προσχήματα). Η λογική με την οποία αντιμετωπίζουν τους δημοσιογράφους συμπυκνώνεται ουσιαστικά σε δυο λέξεις: άσπρο-μαύρο. Άσπροι είναι οι δικοί τους, μαύροι όλοι οι υπόλοιποι.

Ο Πετρουλάκης, θεωρούν ότι είναι μαύρος. Δεν ενστερνίζεται το θεάρεστο έργο της κυβέρνησης, βρίσκεται απέναντι, κάνει κριτική με τα κείμενά του και ενοχλεί με τα σκίτσα του. Συμπερασματικά θεωρούν πως δεν έχουν λόγο να υπερασπιστούν τον Πετρουλάκη. Δεν είναι δικός τους. Μια παραλλαγή αυτής της συμπεριφοράς είχε παρατηρηθεί και λίγο καιρό πριν όταν κάποιοι έκαψαν μια εφημερίδα, την Athens Voice. Δεν είναι μια εφημερίδα που στηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ, άρα οι αντιδράσεις τους στο κάψιμο της, ήταν σχετικά περιορισμένες.


Όλες οι εξουσίες, άλλες λιγότερο άλλες περισσότερο, έχουν σοβαρούς λόγους για να προσπαθούν να ελέγχουν και αν δεν τα καταφέρνουν, να τρομοκρατούν και να φιμώνουν τα ΜΜΕ. Είναι απόλυτα λογικό αφού πρόκειται για αντιτιθέμενα συμφέροντα. Ή έτσι θα έπρεπε τουλάχιστον να είναι. Όλες οι κυβερνήσεις, έχουν προσπαθήσει να το κάνουν με μικρές ή μεγαλύτερες αποκλίσεις και με διάφορες ευκαιρίες. Το συμπέρασμα από σχεδόν όλες τις περιπτώσεις, είναι κοινό. Οι κυβερνήσεις τελικά χάνουν, η ισχύς τους έχει ημερομηνία λήξης. Η ελεύθερη κριτική πάλι, όχι...  

Πρώτη φορά Αριστερά «Βατσιτσέλο βατσιτσό»*



Τέτοιες μέρες πέρυσι βρέθηκε στο Νταβός, για τις εργασίες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, ο πρωθυπουργός της χώρας Αλ. Τσίπρας. Στο χλιδάτο κοσμοπολίτικο θέρετρο της Ελβετίας δεν υπάρχει φτώχεια. Δεν μπορούσε τώρα η Ελλάδα να πάει σαν την «Ψωραλέξαινα».

Επρεπε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και έτσι ο πρωθυπουργός μας δήλωσε υπερηφάνως: «Πιστεύω ότι το 2016 θα είναι η χρονιά που η Ελλάδα θα εκπλήξει την οικονομική κοινότητα... Είμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο για την ανάκαμψη».

Και φυσικά όλοι όσοι ζούμε σε αυτή τη χώρα είδαμε τι σημαίνει ανάκαμψη. Μισθοί και συντάξεις να ληστεύονται νόμιμα, η φτώχεια να επελαύνει επιθετική και να διαλύει τον κοινωνικό ιστό της χώρας σκορπώντας απελπισία. Το νέο επιστημονικό δυναμικό της Ελλάδας μεταναστεύει μαζικά. Και αυτό σημαίνει πως εξάγουμε δωρεάν το πιο πολύτιμο κεφάλαιο που έχουμε, θυσιάζοντας το μέλλον μας.

Το 2017, με τα μέτρα που έχουν δρομολογηθεί θα είναι ακόμα χειρότερα. Η παρούσα κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες μνημονιακές, δεν μοιάζει με κυβέρνηση μιας κοινωνίας, καλής ή κακής, δεν έχει σημασία, αλλά σαν μια μηχανή (βλέπε κράτος) που παράγει κάθε χρόνο όλο και περισσότερη φτώχεια.

Η ανάκαμψη είναι σαν το καρότο που κρέμεται μπροστά από τη μουσούδα του γαϊδάρου, ο οποίος ποτέ δεν το φτάνει. Και όταν ο γάιδαρος καταλάβει την κοροϊδία και στυλώσει τα πόδια του, τότε υπάρχει και το μαστίγιο (αριστερά χημικά). Τελικά, γιατί όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις διακατέχονται από τέτοιο πάθος για τη φτωχοποίηση αυτού του λαού;

Γιατί παίρνουν ένα τέτοιο ρίσκο που θεωρητικά μπορεί να δημιουργήσει κοινωνικές αναταραχές και εξεγέρσεις; Η εξουσία, με την πείρα αιώνων που διαθέτει, ξέρει λίγο-πολύ να πατάει στην πραγματικότητα. (Εκτός από τις επαναστάσεις, που μπορεί να γνωρίζουμε σε τι συνθήκες κυοφορούνται, αλλά το ξέσπασμά τους και η έκβασή τους είναι απρόβλεπτα.)

Η φτώχεια μας είναι ευθέως ανάλογη με το αναγεννώμενο τέρας που λέγεται χρέος. Μέχρι αυτό το καλοκαίρι πρέπει να πληρώσουμε 10,5 δισ. ευρώ και αυτά θα βγουν από την τσέπη μας. Ακόμα και οι μεγαλύτερες ληστείες τραπεζών μοιάζουν σαν παιδικό παιχνίδι σε λούνα παρκ, μπροστά στην οργανωμένη ληστεία του κράτους.

Για οποιονδήποτε εχέφρονα πολιτικό θα ήταν μια πράξη απλών μαθηματικών για να καταλάβει πως αυτή η δόση δεν μπορεί να πληρωθεί χωρίς τον οικονομικό σφαγιασμό αυτού του λαού. Γιατί τα χρήματα που δίνονται δεν μειώνουν το χρέος, αλλά το αυξάνουν.

Με άλλα λόγια όσο ξεπληρώνουμε, χρεωνόμαστε ακόμα πιο πολύ. Τα μνημόνια που υπογράφουμε σημαίνουν, μακρόχρονα, γεωμετρική πρόοδο στη φτώχεια μας. Είχε γίνει στην παρούσα κυβέρνηση Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του χρέους.

Και είχε βγει και ένα πρώτο πόρισμα. Θάφτηκε αμέσως και δεν πήρε καμιά απολύτως δημοσιότητα. Οπως ενταφιάστηκαν και οι γερμανικές αποζημιώσεις. Παίζουν μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Αλήθεια, γιατί ο κ. Τσακαλώτος, που είναι δεινός επιστολογράφος, δεν στέλνει και μια δεύτερη επιστολή στον εταίρο μας κ. Σόιμπλε για τις αποζημιώσεις και να μπουν και τα δύο θέματα στην ίδια ατζέντα;

Και έτσι έχουμε φτάσει σε έναν πολιτικό τραγέλαφο που δείχνει τη βαθιά σήψη του πολιτικού μας συστήματος που γαλουχεί την άκρα Δεξιά και τον φασισμό. Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον τελείως ασταθές, που εγκυμονεί πολλούς και απρόβλεπτους κινδύνους, όπως το μέγα πρόβλημα της καταστροφής του περιβάλλοντος όπου κάθε χρόνο η θερμοκρασία ανεβαίνει και πλησιάζει το επικίνδυνο όριο των δύο βαθμών Κελσίου (το όριο που έβαλε η Συμφωνία του Παρισιού).

Οι πυρηνικοί εξοπλισμοί και ανταγωνισμοί αυξάνονται συνεχώς και στις εννιά πυρηνικές χώρες που υπάρχουν, σιγά σιγά θα προστεθούν και άλλες (πιθανότατα Ιράν και Τουρκία). Και εμείς εδώ ασχολούμαστε με τις δηλώσεις των πολιτικών μας και τις ανακοινώσεις των κομμάτων που δεν έχουν κανένα περιεχόμενο.

Η υπάρχουσα πολιτική μοιάζει με γκομενοδουλειά. Και αυτό επιβεβαιώνεται με τη ρητορική κάποιων εκπροσώπων του λαού στο Κοινοβούλιο. Βρισιές και καβγάδες για την ίδια γκόμενα που λέγεται κυρία Εξουσία (ούτε καν για τη Μαρία Πενταγιώτισσα, που εκεί θα άξιζε ο κόπος).

*Παιδικό τραγούδι που το άδουν οι πρώην ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ:

Στραβός βελόνα γύρευε ολά ολά / μέσα σε αχυρώνα βατσιτσέλο βατσιτσό / Και ο κουφός τού έλεγε ολά ολά: / «Την άκουσα που εβρόντα» βατσιτσέλο βατσιτσό / Απ’ όλα τα πετούμενα ολά ολά / ο γάιδαρος μ’ αρέσει βατσιτσέλο βατσιτσό / Γιατί έχει αηδονιού φωνή ολά ολά / και δαχτυλίδι μέση βατσιτσέλο βατσιτσό / Πολλά ψέματα είπαμε ολά ολά / ας πούμε και μια αλήθεια βατσιτσέλο βατσιτσό / Ο κόκορας εγέννησε ολά ολά / σαράντα κολοκύθια βατσιτσέλο βατσιτσό / Τα κολοκύθια είχαν νερό ολά ολά / και το νερό βατράχια βατσιτσέλο βατσιτσό.  


Ξεκινάει το Περιουσιολόγιο -Οσα πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι [λίστα]

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2018 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ



Κάλλιο αργά παρά ποτέ, λέει η παροιμία που ταιριάζει γάντι στην περίπτωση του περιβόητου ηλεκτρονικού περιουσιολογίου, που πάει από χρόνο σε χρόνο.

Το πρώτο βήμα έγινε επιτέλους με την ένταξη του στο ΕΣΠΑ, με κόστος κάτι λιγότερο από 500.000 ευρώ και η υλοποίηση του ξεκινά από τον Ιούνιο. Ως ημερομηνία λήξης του έργου ορίζεται ο Οκτώβριος του 2018, αλλά στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εκτιμούν ότι ως το τέλος αυτής της χρονιάς θα μπορεί να λειυουργεί.

Ποια είναι η φιλοσοφία του; Δηλώνονται όλα και ελέγχονται όλα, έτσι ώστε να περιοριστεί το "μαύρο" χρήμα. Συγκεκριμένα, με βάση την Απόφαση για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ, αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία του κατάλληλου μηχανογραφικού περιβάλλοντος που αποσκοπεί στη συγκέντρωση του συνόλου των πληροφοριών , οι οποίες αφορούν την κάθε μορφής περιουσία των φυσικών και νομικών προσώπων, καθώς και των νομικών οντοτήτων. Οι πληροφορίες, όπως αναφέρεται στην απόφαση, αφορούν ενδεικτικά : ακίνητα, οχήματα, μετρητά, επενδυτικό χρυσό, ενάερια μέσα μεταφοράς, σκάφη , μετοχές, εταιρικά μερίδια και μερίδες, συμμετοχές σε επιχειρήσεις οποιασδήποτε μορφής, τραπεζικούς λογαριασμούς, ομόλογα, έντοκα γραμμάτια, αμοιβαία κεφάλαια, παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα και λοιπά χρηματοοικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες, δρόμωνες ίππους, κινητά μεγάλης αξίας και άλλα.

«Με το έργο αυτό θα πραγματοποιηθεί πλήρης και ακριβής καταγραφή της περιουσιακής κατάστασης κάθε προσώπου, ώστε η φορολογική διοίκηση να είναι σε θέση να παρακολουθεί διαχρονικά την εξέλιξή της. Βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων θα εντοπίζονται οι περιπτώσεις όπου εμφανίζονται αδικαιολόγητες αποκλίσεις, ώστε να στοχεύονται πιο αποτελεσματικά οι φορολογικοί έλεγχοι. Στο φορολογούμενο παρέχεται πρόσβαση και η δυνατότητα ελέγχου της πληρότητας και της ορθότητας των καταγεγραμμένων στη φορολογική διοίκηση περιουσιακών του στοιχείων.

Η αξιοποίηση των στοιχείων που περιέχονται στο μηχανογραφικό αυτό περιβάλλον θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη φορολογικής συνείδησης και θα αποτελέσει εργαλείο σχεδίασης και άσκησης φορολογικής πολιτικής. Θα συνεισφέρει στην ταχύτερη διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων και θα βοηθήσει στη δημιουργία του κατάλληλου κλίματος για την υποδοχή των επενδύσεων. Επιπλέον θα αποτελέσει εργαλείο για την δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών.»

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Χρήστες του συστήματος είναι όλοι οι φορολογούμενοι καθώς και στελέχη της φορολογικής διοίκησης.  Το σύστημα , θα υποστηρίζει την υποδοχή και ενσωμάτωση δεδομένων περιουσίας από άλλα συστήματα της ΑΑΔΕ ή και άλλων φορέων ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία αυτά δεν τηρούνται μηχανογραφικά.

Παράλληλα:
1.     Θα δίνεται η δυνατότητα στους εξωτερικούς χρήστες ( τα στελέχη της φορολογικής διοίκησης) εισαγωγής περιουσιακών στοιχείων τα οποία μακροπρόθεσμα διασταυρώνονται με την αρμόδια αρχή.
2.     Θα δίνεται η δυνατότητα προβολής και εκτύπωσης του συνόλου ή μέρους των περιουσιακών στοιχείων ενός φορολογούμενο από τον ίδιο ή από τους χρήστες της φορολογικής διοίκησης.
3.     Θα υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης λανθασμένων πληροφοριών από το φορολογούμενο
4.     Θα υπάρχει δυνατότητα καταχώρισης περιουσιακών στοιχείων τα οποία προκύπτουν μετά από έλεγχο ο οποίος έχει καταστεί οριστικός
5.     Θα γίνεται αναλυτική ή και συγκεντρωτική επεξεργασία των δεδομένων του συστήματος για την παραγωγή στατιστικών, αναφορών και ενημερωτικών εκθέσεων
6.     Θα υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας- αξιολόγησης των δεδομένων των φορολογούμενων για τον εντοπισμό πιθανής αποκρυβείσας ύλης και
7.     Θα υπάρχει δυνατότητα συσχέτισης περιουσιακών στοιχείων μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων και ταυτόχρονη παρακολούθηση αυτών ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης των δεδομένων.



«Κοκκινίζουν» ξανά 4 στα 10 δάνεια που έχουν ρυθμιστεί


Τέσσερα στα δέκα δάνεια που έχουν ήδη ρυθμίσει οι τράπεζες απαιτούν νέο διακανονισμό, δεδομένου ότι δεν εξυπηρετούνται ξανά.

Η αποτυχία των ρυθμίσεων -εκτός από την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης- οφείλεται και στις ατελέσφορες λύσεις που δόθηκαν από τις τράπεζες.


Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ αυτών που απαιτούν νέα ρύθμιση, περίπου το 44% είχε διακανονιστεί με βραχυπρόθεσμες λύσεις (όπως η παροχή περιόδου χάριτος ή η καταβολή μόνο τόκων για μια συγκεκριμένη περίοδο), ενώ ένα 35% είχε διακανονιστεί με πιο μακροπρόθεσμες λύσεις (όπως η επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου ή η μείωση του επιτοκίου).

Την ίδια στιγμή, τα δάνεια που έχουν ρυθμιστεί με λύσεις οριστικής διευθέτησης, δηλαδή μέτρα όπως ο διακανονισμός της απαίτησης εξωδικαστικά ή η διαγραφή μέρους της οφειλής, περιορίζονται στο 2% των ρυθμισμένων δανείων.

Μία από τις βασικές αιτίες, σύμφωνα με την Καθημερινή, είναι η δυσκολία που έχουν οι τράπεζες να προχωρήσουν σε διαγραφές, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να φέρει τα τραπεζικά στελέχη αντιμέτωπα με ποινικές ευθύνες.


Πάντως τα στεγαστικά δάνεια είναι αυτά με τις περισσότερες ρυθμίσεις και ακολουθούν τα καταναλωτικά και τα επιχειρηματικά.  



Βαριές κυρώσεις για παράνομα ΙΧ με βουλγαρικές πινακίδες


Αυστηρές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις προβλέπονται από την ισχύουσα τελωνειακή νομοθεσία για τους Έλληνες πολίτες που κυκλοφορούν παράνομα με ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα που φέρουν πινακίδες Βουλγαρίας.

Η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, με έγγραφό της που κατατέθηκε στη Βουλή ξεκαθαρίζει πως οι τελωνειακές αρχές της χώρας έχουν θέσει ως βασική τους προτεραιότητα τον εντοπισμό Ελλήνων πολιτών που έχουν αποκτήσει ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο στη Βουλγαρία, συνήθως μεγάλου κυβισμού, και το χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στην Ελλάδα, χωρίς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελούς διαβίωσης κι άλλες επιβαρύνσεις που είναι ιδιαίτερα υψηλές για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Όσοι προβαίνουν σε τέτοιες παράνομες ενέργειες θα αντιμετωπίζουν αυστηρές κυρώσεις, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο που κατέθεσε στη Βουλή η υφυπουργός, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Ευάγγελου Μπασιάκου σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου.

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ. Αντίστοιχα, για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας, ήτοι επιβολή πολλαπλού τέλους που ισούται με το τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών και λοιπών φόρων, κατάσχεση του οχήματος και υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα.

Στην απάντησή της η Κατερίνα Παπανάτσιου υπενθυμίζει ότι οι προϋποθέσεις οι προϋποθέσεις για την προσωρινή εισαγωγή και κυκλοφορία οχημάτων με ξένες πινακίδες στη χώρα μας, με απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής τελών ταξινόμησης και άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων προβλεπομένων από την ελληνική τελωνειακή νομοθεσία, είναι οι εξής: Η συνήθης κατοικία του κατόχου του αυτοκινήτου να βρίσκεται εκτός Ελλάδος, η διαμονή του στην Ελλάδα να είναι προσωρινή και η χρήση του οχήματος να είναι ιδιωτική.


Το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στο έδαφος της χώρας μας, υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις, ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε 6 μήνες. 



N. Ξυδάκης: Όλα ανοιχτά για εκλογές σε περίπτωση αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις


Aνοιχτό το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών σε περίπτωση αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση, άφησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ξυδάκης, μιλώντας στον realfm.

Κληθείς να κάνει μία εκτίμηση για το πότε θα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τους δανειστές, ο Ν. Ξυδάκης είπε:

«Ο επίτροπος Moscovici χθες έθεσε ένα τρίπτυχο, ενεργειακό, εργασιακό και δημοσιονομικό κενό, στο οποίο με έμμεσους τρόπους τα προσδιορίζει, τα εξειδικεύει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -αυτός ο απρόβλεπτος παίκτης που μπαίνει και βγαίνει κατά το δοκούν στο πρόγραμμα- που περιλαμβάνει αφορολόγητο, κάποια μέτρα».

Και πρόσθεσε: «Ή θα γίνει μία πάλι τακτική αναδίπλωση από τη μεριά της Ελλάδας και θα περιλαμβάνει αυτές τις απαιτήσεις των δανειστών, για να προχωρήσει η αξιολόγηση και να πετύχουν αυτό το κλίμα σταθερότητας, το οποίο με αγωνία το περιμένει και ο λαός και οι επιχειρήσεις και η αγορά ή διαφορετικά θα έχουμε κάποιο αδιέξοδο».

Στο ερώτημα εάν σε μία τέτοια περίπτωση, θα πάμε σε πρόωρες εκλογές, ο ίδιος απάντησε:


«Δεν το γνωρίζω αυτό. Είναι όλα ανοιχτά. Δεν μπορώ να προδικάσω τις εξελίξεις». 



Νέες εξελίξεις για τη Volkswagen



Η Volkswagen, που αποτελεί θρυλική εταιρεία-γίγαντα, είχε συγκλονιστεί πέρυσι από το σκάνδαλο με τους ρύπους. Νέες εξελίξεις δείχνουν ότι αυξάνεται εφιαλτικά το πρόστιμο που θα πληρώσει. Να περιμένουμε το κλείσιμό της, ή υπάρχει κάποια ελπίδα επιβίωσης;

Η εταιρεία, ως γνωστόν, είχε εκπλήξει την παγκόσμια κοινότητα όταν το φθινόπωρο είχε πιαστεί "στα πράσα" καθώς με ειδικό λογισμικό εξαπατούσε τους καταναλωτές παριστάνοντας ότι είχε καθαρά αμάξια, ενώ εξέπεμπαν ρύπους... σαράντα (40) φορές πάνω από το κανονικό! Όταν οι Αμερικάνικες αρχές την έπιασαν τον Σεπτέμβριο του 2015, υποχρεώθηκε σε ρύθμιση αποζημιώσεων-μαμούθ.

Υποχρεώθηκε να διαθέσει 10 δισ. δολάρια για αποζημιώσεις 500.000 κατόχων αυτοκινήτων και 4 δισ. σε δικαστικούς διακανονισμούς, ανεβάζοντας το ποσό στα 14 δισ. Υπόψιν τα κέρδη της εταιρείας ήδη είχαν πέσει από 20 δισ. ήδη στα 10 δισ. Το 2015 υπό το βάρος των προστίμων τα κέρδη της Γερμανικής εταιρείας μηδενίστηκαν και έγραψε και 1,5 δισ. ζημιές!

Η εταιρεία όμως, υπό το βάρος του σκανδάλου, είδε και την τιμή μετοχής να κατρακυλάει τότε από τα 250 ευρώ στα 90 περίπου, μέσα σε 6 μήνες, με χαμηλό τον Οκτώβριο του 2015. Έκτοτε έκανε σημαντικές προσπάθειες να διορθώσει αρκετά, και με αρκετή στήριξη από τη γερμανική κυβέρνηση, είδε την τιμή να ανακάμπτει σε 152 ευρώ περίπου προχτές.

Η εταιρεία έπαθε ζημιά στις πωλήσεις της σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αλλά στάθηκε καλύτερα στην Κινέζικη αγορά, και ευνοήθηκε από το σημαντικό πρόγραμμα ενίσχυσης της εκεί οικονομίας. Το 2016 κατάφερε υψηλότερες πωλήσεις αριθμού αμαξιών εκεί και παγκοσμίως! Πούλησε 10,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αυξημένα κατά 12% σε σχέση με εκείνα του 2015. Αναμφίβολα πρόκειται για κολοσσιαίο βήμα και αναμφίβολα σε συνδυασμό με την ανάκαμψη της τιμής, δείχνει καλή εξέλιξη για τον Γερμανικό αυτό "γίγαντα".

Μία νέα όμως χτεσινή απόφαση, φέρνει τα πάνω-κάτω. Η εταιρεία θα πληρώσει 4,3 δισ. αποζημιώσεις στην Αμερικανική κυβέρνηση για τις απάτες της τόσο στην καλωδίωση των αυτοκινήτων, όσο και για τον νόμο περί καθαρής ατμόσφαιρας (US Clean Air Act). Έξι στελέχη αντιμετωπίζουν κατηγορίες που είναι στα όρια του κακουργήματος. Στο παρελθόν στελέχη της, όπως ο Oliver Schmidt έχουν συλληφθεί από το FBI, ενώ άλλα στελέχη αποφεύγουν πλέον τις ΗΠΑ για να μην συλληφθούν, ή τους απέπεμψε η εταιρεία ή παραιτήθηκαν για να γλιτώσουν την φυλακή! Τώρα όμως η εταιρεία θα μπει και σε 3ετή... εποπτεία(!) με αξιωματούχο της αμερικάνικης κυβέρνησης που... θα επιβλέπει πλέον αν τηρούνται οι κανόνες ηθικής στην εταιρεία! Παράλληλα, προχτές στην Αγγλία ανακοινώθηκε ότι οι ιδιοκτήτες αμαξιών σχεδιάζουν συλλογική αγωγή διεκδικώντας αποζημίωση 3.000 λιρών Αγγλίας ο καθένας! Αν και η αγωγή είναι από μόλις 10.000 κατόχους, κρίνοντας από το χαμηλό κόστος και την οργάνωση των Εγγλέζων για ομαδικές αποζημιώσεις παλιότερα (PPI, Τράπεζες), είναι πιθανό να επεκταθεί φτάνοντας σε επίπεδα ως 3,3 δισ. λιρών συνολικά, δηλαδή 4 δισ. δολαρίων! Υπόψιν ότι έρχεται "πακέτο" μετά την απόφαση... ισπανικού δικαστηρίου για πληρωμή 5.000 ευρώ ανά άτομο αποζημίωση στην Ισπανία! Αυτά είναι μεγάλα ποσά για την εταιρεία από μια μεσαίου μεγέθους αγορά και ανοίγουν "μέτωπο" στην Ευρώπη, για αποζημιώσεις από άλλα κράτη! Μπροστά στα νέα αυτά, η τιμή της μετοχής ξεκίνησε να κατρακυλάει 3,5% κάτω χθες!

Σίγουρα η Volkswagen "τρώει πυρά", και λόγω του "πολέμου των εταιρειών" που ξεκίνησε με την απόφαση των ΗΠΑ να "ξεπαστρέψουν" μεγάλες ξένες εταιρείες από την αγορά της, τόσο σε τράπεζες όσο και βιομηχανικές εταιρείες. Σε αυτόν τον πόλεμο η Αγγλία μπαίνει επίσης δυναμικά πλέον με το Brexit, καθώς θέλει να πάρει πίσω κομμάτι από την βιομηχανική αγορά, που παλιότερα της ήταν αδιάφορη και την κάλυπταν Γερμανοί κυρίως. Όμως όλα αυτά στηρίζονται και πάτησαν πάνω στις ανήθικες πρακτικές της Γερμανικής εταιρείας. Ανήθικες πρακτικές που για την Volkswagen όπως και άλλες Γερμανικές εταιρείες-"υπέρλαμπρα αστέρια" σαν τη Siemens και την Deutsche Bank, φαίνεται ότι αποτελούν ψωμοτύρι. Ψωμοτύρι, που πλέον θα τους βγει ξινό, καθώς οι ανταγωνιστές έχουν πλέον σκοπό να τις εκτοπίσουν από την αγορά, και αν μιλάμε για ΗΠΑ και Αγγλία είναι 2 από τις 3 σημαντικότερες αγορές εξαγωγών για τις Γερμανικές εταιρείες παγκοσμίως!

* Ο κ. Κωνσταντίνος Βέργος είναι Καθηγητής Χρηματοοικονομικών, Πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, Αγγλία


Εντός λίστας για το αφορολόγητο οι δαπάνες για φως, νερό, τηλέφωνο


Στη λίστα των δαπανών που θα μετρούν για το χτίσιμο του αφορολόγητου αναμένεται να συμπεριληφθούν και οι δαπάνες για πληρωμή λογαριασμών. Σήμερα, εκτός απροόπτου, η υπουργική απόφαση.


Δαπάνες για φως, νερό, τηλέφωνο (σταθερά, κινητά και συνδρομητική τηλεόραση) θα μετρούν για το χτίσιμο του αφορολόγητου με πλαστικό χρήμα.

Στην απόφαση αυτή φαίνεται να κατέληξαν στο υπουργείο Οικονομικών, μετά τη διαπίστωση ότι τέτοιου είδους πληρωμές γίνονται μεταξύ άλλων και στα σούπερ μάρκετ ή σε πρακτορεία ΟΠΑΠ και είναι δύσκολο να διαχωριστούν. Επομένως, όπως όλα δείχνουν, εντάσσονται στη λίστα των δαπανών εκείνων οι οποίες θα μετρούν για το χτίσιμο του αφορολόγητου, από τις αρχές του 2017.

Η σχετική απόφαση αναμένεται, εκτός απρόοπτου, σήμερα.

Ήδη το υπουργείο Οικονομικών έχει ανακοινώσει -χωρίς να έχει εκδοθεί όμως η απόφαση- ότι στη λίστα των δαπανών που δεν θα λαμβάνονται υπόψη για την έκπτωση φόρου που δικαιούνται οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες θα περιλαμβάνονται:

- Οι δαπάνες για απόκτηση περιουσιακών στοιχείων (αγορά ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτου, πλοίων αναψυχής, αυτοκινήτων, δίτροχων κ.λπ. οχημάτων, για ανέγερση ακινήτου).

- Οι τοκοχρεολυτικές δόσεις για την απόσβεση δανείων.

- Οι δαπάνες για ενοίκια, ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας και κοινοχρήστων.

Αντίθετα στις δαπάνες που θα πρέπει να εξοφλούνται με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (e-banking κ.λπ.) για την κατοχύρωση της ετήσιας έκπτωσης φόρου που φθάνει μέχρι τα επίπεδα των 1.900 έως 2.100 ευρώ θα περιλαμβάνονται όλα τα έξοδα για αγορές καταναλωτικών και διαρκών αγαθών και για παροχή υπηρεσιών.

Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τον τελευταίο νόμο για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, από την 1η Ιανουαρίου 2017 και εφεξής:

- Κάθε φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ από μισθούς ή συντάξεις ή αγροτικές δραστηριότητες πρέπει να καλύπτει το 10% του εισοδήματος αυτού με δαπάνες αγοράς αγαθών μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή άλλων μεθόδων ηλεκτρονικών συναλλαγών, για να δικαιούται την έκπτωση φόρου των 1.900-2.100 ευρώ.

- Κάθε μισθωτός, συνταξιούχος και αγρότης με ετήσιο εισόδημα από 10.001 ευρώ έως 30.000 ευρώ θα πρέπει να καλύπτει ποσοστό 10% του τμήματος του εισοδήματος μέχρι τις 10.000 ευρώ και ποσοστό 15% του τμήματος πάνω από τις 10.000 ευρώ, για να δικαιούται την έκπτωση φόρου των 1.900-2.100 ευρώ.

- Κάθε φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ θα πρέπει να καλύπτει ποσοστό 10% του τμήματος του εισοδήματος μέχρι τις 10.000 ευρώ, ποσοστό 15% του τμήματος πάνω από τις 10.000 ευρώ έως τις 30.000 ευρώ και ποσοστό 20% για το τμήμα του εισοδήματος πάνω από τις 30.000 ευρώ, για να δικαιούται την έκπτωση φόρου των 1.800-2.000 ευρώ.


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *