Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

Δεσμεύονται όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί των μελών του ΔΣ της ΑΕΠΙ


Εντολή δέσμευσης όλων των τραπεζικών λογαριασμών και θυρίδων των μελών του ΔΣ της ΑΕΠΙ εξέδωσε η Εισαγγελία Πρωτοδικών, στο πλαίσιο της ποινικής έρευνας που διενεργεί, ώστε να διακριβωθεί εάν στην υπόθεση της Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας έχουν διαπραχθεί αδικήματα, όπως αυτά της υπεξαίρεσης, της εγκληματικής οργάνωσης, της απιστίας, της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της φοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, λίγες ημέρες μετά την έφοδο της Οικονομικής Αστυνομίας στα γραφεία της Εταιρείας, όπου κατασχέθηκαν δεκάδες έγγραφα και σκληροί δίσκοι -κυρίως από το λογιστήριο της ΑΕΠΙ- η Εισαγγελία προχώρησε σε δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών των μελών της διοίκησης, είτε προσωπικών, είτε και των εταιρικών, προκειμένου να ελεγχθούν όλα τα οικονομικά στοιχεία όπως απεικονίζονται στον παρόντα χρόνο, αλλά και να μην επέλθουν αλλαγές και μετακινήσεις χρημάτων, καθώς η διοίκηση της Εταιρίας ελέγχεται για σοβαρές οικονομικές ατασθαλίες και κακοδιαχείριση.


Ήδη, για την υπόθεση της εταιρίας που διαχειρίζεται το πνευματικό έργο εκατοντάδων καλλιτεχνών της μουσικής κινούνται παράλληλα, τόσο η ποινική έρευνα, όσο και πλήρης φορολογικός έλεγχος που διενεργεί η ΦΑΕ Αθηνών. Η Εταιρία είχε αρνηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, να δεχθεί διαχειριστικό έλεγχο και έτσι είχε σχηματιστεί δικογραφία από τον περασμένο Σεπτέμβριο και είχε δοθεί εντολή στην ΦΑΕ Αθηνών να διενεργήσει φορολογικό έλεγχο για τα οικονομικά έτη 2010 έως και 2015.

Πλέον, μετά το πόρισμα του οικονομικού ελέγχου που διαβίβασε πρόσφατα στην Εισαγγελία η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, έχει ανοίξει και δεύτερος φάκελος για την Εταιρία με την υπό εξέλιξη ποινική έρευνα. Σύμφωνα με το πόρισμα των ορκωτών λογιστών, η ΑΕΠΙ εμφανίζει τεράστιες ζημιές, ενώ ταυτόχρονα παρέχει υπερβολικές αμοιβές σε στελέχη της, έχει αδιανέμητα κέρδη σε καλλιτέχνες και εμφανίζονται υψηλά κέρδη σε συνδεδεμένη με αυτήν εταιρεία.


Σημειώνεται, ότι μετά τη δημοσιότητα που έλαβε το θέμα, η ΑΕΠΙ γνωστοποίησε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της έως του ποσού των 25 εκατομμυρίων ευρώ, σε αλλαγές στη σύνθεση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά και στη σύσταση Συντονιστικής Επιτροπής για την έγκριση όλων των δαπανών της.     


 tvxs.gr

Παραμένουν στην Αθήνα οι θεσμοί - Στο επίκεντρο τα δημοσιονομικά


Η αποστολή των θεσμών παραμένει στην Αθήνα, προκειμένου να συνεχιστεί η πρόοδος για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ανέφερε σήμερα η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ανίκα Μπράιντχαρτ, αρμόδια για ζητήματα Οικονομίας.

Κληθείσα να σχολιάσει δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου, σύμφωνα με τα οποία οι εκπρόσωποι των θεσμών αναμένεται να αναχωρήσουν σήμερα, τόνισε πως «παραμένουν στην Αθήνα, προκειμένου να συνεχίσουν να σημειώνουν πρόοδο προς την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης», προσθέτοντας: «Εργαζόμαστε στενά με τους υπόλοιπους εταίρους, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνεχής πρόοδος». Τέλος, επανέλαβε: «Δεν δεσμευόμαστε εκ των προτέρων για την ημερομηνία επιστροφής της αποστολής».

Σε εξέλιξη η συνάντηση των εκπροσώπων της κυβέρνησης με τους επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, με αντικείμενο τα δημοσιονομικά μεγέθη. Στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων τα δημοσιονομικά και τα εργασιακά σε μια προσπάθεια να υπάρξει συμφωνία πάνω στα ανοιχτά θέματα. Μέχρι στιγμής έχουν συντελεστεί πρόοδος και συγκλίσεις στο φορολογικό,το συνταξιοδοτικό και τα αντίμετρα σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές. Από τις Βρυξέλλες πάντως ο Πιέρ Μοσκοβισί χαρακτήρισε βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ.



 tvxs.gr

    

Στοιχεία-σοκ για την «διαρροή εγκεφάλων» από την Ελλάδα: Εφυγαν 450.000 Ελληνες σε 8 χρόνια


Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα (7/3) για την αγορά εργασίας και την μετανάστευση των Ελλήνων σε ημερίδα του ελληνοαμερικανικού εμπορικού επιμελητηρίου.

Όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές, η Ελλάδα είναι μια χώρα που γερνάει με πολύ μεγάλη ταχύτητα, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα η χώρα είναι η «διαρροή εγκεφάλων»: Οι περίπου 450.000 Ελληνες που έφυγαν από την Ελλάδα την περίοδο 2008 - 2016 για να αναζητήσουν εργασία σε άλλες χώρες έχουν αποδώσει στις οικονομίες των χωρών αυτών, κυρίως του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας, 50 δισεκατομμύρια ευρώ. 

«Οι άνθρωποι αυτοί είναι στην πλειοψηφία τους κάτω των 45 ετών. Η επιστροφή τους πρέπει να γίνει εθνικός στόχος» συμφώνησαν οι πρώην υπουργοί Αννα Διαμαντοπούλου και Γιάννης Βρούτσης στη συζήτηση με θέμα «Ο ρόλος της κυβέρνησης στην προσέλκυση και συγκράτηση του ταλέντου για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας».

Η Άννα Διαμαντοπούλου, επικεφαλής σήμερα του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, υπογράμμισε ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος «πρέπει να δούμε πράγματα έξω από αυτά που κάναμε μέχρι τώρα». Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε σε προτάσεις που έχει καταθέσει το ινστιτούτο το οποίο διευθύνει, δίνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα συνεργιών με άλλες χώρες. Η Δανία, για παράδειγμα, έχει μια πολύ οργανωμένη κτηνοτροφία. Υπάρχουν, τόνισε η κα Διαμαντοπούλου, και οι ευρωπαϊκοί πόροι και η απαραίτητη νομοθεσία για να εισάγουν οι έλληνες κτηνοτρόφοι αυτήν την τεχνογνωσία από τους δανούς συναδέλφους τους.



Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Ισραήλ. Η χώρα αυτή, η οποία είχε χρεοκοπήσει το 1984, διαθέτει 6 εκατομμύρια στρέμματα καλλιεργήσιμης γης έναντι 36 εκατ. στρεμμάτων της Ελλάδας. Κι όμως και στις δυο χώρες οι καλλιέργειες αποδίδουν 7 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με την πρώην υπουργό Παιδείας, αυτό συμβαίνει επειδή η πανεπιστημιακή έρευνα στο Ισραήλ συνδέθηκε με την παραγωγή με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στην έρημο της Μέσης Ανατολής ακόμη και υδατοκαλλιέργειες. «Η σύνδεση αυτή θεωρείται εδώ και πολλές δεκαετίες στην Ελλάδα ταμπού» επισήμανε.

Ο πρώην υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, τόνισε από την πλευρά του ότι το σοκ για την απασχόληση θα ήταν πολύ μικρότερο εάν είχαν γίνει οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, αλλά και ότι η ανεργία θα είχε ξεπεράσει το 30% εάν δεν είχαν προωθηθεί συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις τη διετία 2012-2014.

«Για πολλές δεκαετίες συντηρήσαμε μια αγορά εργασίας υπερρυθμισμένη και με πολλά βάρη. Για πολλά χρόνια ακούγαμε έντρομοι τον όρο «ευελιξία» όταν οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη ήταν κοινή πρακτική» σημείωσε ο κ. Βρούτσης συμπεριλαμβάνοντας στα χρόνια προβλήματα της αγοράς την πολυνομία («έχουμε ένα τεράστιο εργατικό δίκαιο» ανέφερε χαρακτηριστικά), το δικαίωμα υπουργικού βέτο στα σχέδια αναδιάρθρωσης μιας εταιρίας («ο υπουργός δεν συναινούσε στην απόλυση ενός αριθμού εργαζομένων για να γίνει αρεστός και έναν μήνα μετά έκλεινε όλη η επιχείρηση»), αλλά και στον συνδικαλιστικό νόμο («δεν μπορεί ένα υποσύνολο του υποσυνόλου των εργαζομένων να κηρύσσει απεργίες»).

Στις βασικές προκλήσεις που έχει απέναντί του ο ΟΑΕΔ, αναφέρθηκε τέλος η επικεφαλής του οργανισμού Μαρία Καραμεσίνη. Ο στόχος, σημείωσε, είναι να καταστεί ο οργανισμός σύγχρονη δημόσια υπηρεσία απασχόλησης από γραφειοκρατική που είναι σήμερα, να αναβαθμίσει τις δυνατότητες υλοποίησης πολιτικών απασχόλησης και αναδείξει τη λεγόμενη «συμβουλευτικότητα» μέσα από την εκπαίδευση των συμβούλων, την αύξηση του αριθμού τους (ως προς αυτό σχεδιάζεται η πρόσληψη 350 υπαλλήλων), την αναβάθμιση της διαδικτυακής του πύλης και του τηλεφωνικού του κέντρου, το οποίο, όπως είπε, δέχεται τουλάχιστον 1.000 κλήσεις την ημέρα.




iefimerida.gr  

Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Ο καυγάς για την Ευρώπη των «πολλών ταχυτήτων»


των Alex Barker, Paul McClean και Stefan Wagstyl


Μια ιδέα που υπερασπίστηκε ο Ντ. Κάμερον έρχεται τώρα να προβληθεί ως λύση στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ. Οι καυγάδες και οι ανησυχίες για τις εξελίξεις, οι διέξοδοι και τα μηνύματα πριν τη Ρώμη.


Η ιδέα είναι τόσο παλιά όσο και η συμμετοχή της Βρετανίας στην ΕΕ, ωστόσο το Βερολίνο και το Παρίσι θεωρούν ότι είναι η κατάλληλη για να δώσει νέα πνοή στο μέλλον του μπλοκ μετά το Brexit: η «Ευρώπη πολλών ταχυτήτων».

Στο Παλάτι των Βερσαλλιών τη Δευτέρα το βράδυ, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ και η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, με τον Ισπανό και τον Ιταλό ομόλογό τους, σκιαγράφησαν το όραμά τους για μια ένωση πολλών ταχυτήτων.

Ο κ. Ολάντ επεσήμανε: «Η ένωση δεν είναι ομοιομορφία». Η κ. Μέρκελ δήλωσε: «Μια Ευρώπη πολλών ταχυτήτων είναι απαραίτητη, αλλιώς πιθανότητα θα ‘’κολλήσουμε’’».

Στην πραγματικότητα ήταν ο Βίλλυ Μπραντ, ένας από τους προκατόχους της κ. Μέρκελ, που επινόησε τον όρο «πολλών ταχυτήτων» το 1974, μόλις έναν χρόνο αφότου προσχώρησε η Βρετανία. Από τότε, η φράση αντανακλά την νομική πραγματικότητα μιας ένωσης που εδώ και καιρό έχει εγκαταλείψει την πρακτική του να ενεργεί ως μονάδα.

Το ευρώ, η ζώνη ελεύθερης διέλευσης Σένγκεν, οι εσωτερικές υποθέσεις, τα πνευματικά δικαιώματα και οι δημοσιονομικοί κανόνες –σε όλες αυτές τις πολιτικές η ΕΕ ήδη δέχεται ευέλικτους συνασπισμούς χωρών που επιθυμούν ολοκλήρωση με διαφορετικούς ρυθμούς ή σε ορισμένες περιπτώσεις δέχεται κάποιοι να επιλέγουν να απέχουν από τέτοιους συνασπισμούς. «Είναι ένα θέμα που υπάρχει στο τραπέζι σχεδόν από την αρχή», εξηγεί ο Καρλ Μπιλντ, ο πρώην Σουηδός πρωθυπουργός.

Και όμως, η ιδέα των πολλών ταχυτήτων παραμένει επίμαχη και πιθανότατα υπονοεί διαφορετικά επίπεδα συμμετοχής σε κάτι που υποτίθεται πως είναι μια συμμαχία ίσων. Πράγματι, πρόκειται για την κύρια αφορμή για καυγάδες στη διάρκεια των συζητήσεων που γίνονται για μια φιλόδοξη ευρωπαϊκή διακήρυξη που σηματοδοτήσει την 60η επέτειο από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης αυτό το μήνα. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα συζητήσουν το ζήτημα την Παρασκευή που θα συναντηθούν, χωρίς τη Βρετανία, για να σχεδιάσουν τη μελλοντική πορεία της ένωσης των 27.

Για κάποια από τα ιδρυτικά μέλη της ΕΕ, η ιδέα των πολλών ταχυτήτων αναγνωρίζει την πραγματικότητα, προσφέροντας νομιμότητα σε εκείνους που στοχεύουν σε πιο γρήγορους ρυθμούς ολοκλήρωσης. «Σήμερα είναι μια ιδέα που είναι απαραίτητη», τόνισε ο κ. Ολάντ μιλώντας στην εφημερίδα Le Monde. «Διαφορετικά, η Ευρώπη θα κατακερματιστεί».

Τα νεαρότερα μέλη βλέπουν ένα πιο απειλητικό αβαντάζ. «Είναι πολύ επικίνδυνο», ανέφερε ένας ανώτατος Ευρωπαίος διπλωμάτης που εμπλέκεται στις συζητήσεις για τη διακήρυξη της Ρώμης. Η ανησυχία είναι ότι για να προασπιστεί η Ευρώπη πολλών ταχυτήτων ως αυτοσκοπός, εξαλείφει κομμάτια της ίδιας της ταυτότητας της ένωσης, δίνοντας πρόσβαση σε διαφορετικά επίπεδα συμμετοχής και επιδεινώνοντας τους διχασμούς Ανατολής και Δύσης στη μετανάστευση, το νόμισμα και το κράτος δικαίου.

Με την εμπιστοσύνη ανάμεσα στις πρωτεύουσες να έχει ήδη «ξεφτίσει» λόγω των κρίσεων στην ευρωζώνη και στο προσφυγικό, «το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί με προσοχή», πρόσθεσε ο διπλωμάτης. «Αλλιώς υποβαθμίζεται σε ένα debate του ‘’κάνεις ή δεν κάνεις’’ (…) αν αξίζεις να είσαι μέλος αυτού του club».

Πανικός εξαπλώθηκε τον περασμένο μήνα σε κάποιες πρωτεύουσες της ανατολικής Ευρώπης και της Βαλτικής, όταν η κ. Μέρκελ άρχισε να εξετάζει δημόσια το ενδεχόμενο μιας Ευρώπης «διαφόρων ταχυτήτων» -που, όχι μόνο θα δώσει στις χώρες περισσότερη ευελιξία στον ρυθμό ολοκλήρωσης, αλλά θα επιτρέψει και περιορισμό, «πάγωμα» ή βελτιστοποίηση της ολοκλήρωσης σε κάποιους τομείς.

Το όραμά της είναι μια μίξη των πέντε σεναρίων που σκιαγράφησε ο Ζαν Κλωντ Γιούνκερ, ο πρόεδρος της Κομισιόν, στην έκθεσή του για το «μέλλον της Ευρώπης» την προηγούμενη εβδομάδα. Στη διάρκεια δείπνου με τον κ. Γιούνκερ, η καγκελάριος έδειξε ενδιαφέρον για μια ΕΕ που «κάνει λιγότερα με μεγαλύτερα αποτελέσματα».

Όπου είναι απαραίτητο, αυτό θα ισχυροποιήσει τη συλλογική δράση των χωρών που είναι πρόθυμες να το κάνουν -για παράδειγμα στην εποπτεία των τραπεζών ή σε κοινές μεταναστευτικές πολιτικές- ενώ θα δώσει τέλος στον υποχρεωτικό συντονισμό σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε άλλους τομείς, όπως η περιφερειακή ανάπτυξη, η υγεία ή κάποια κομμάτια της κοινωνικής πολιτικής. Στην ουσία, αυτό θα προσφέρει περισσότερο χώρο σε εκείνους που διαφωνούν με την ένωση, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέψει στη Γερμανία να κρατήσει μεγαλύτερη απόσταση στις πολιτικές, από κράτη που δείχνουν πως δυσκολεύονται να ακολουθήσουν, όπως η Ελλάδα.

Κάποιοι ανώτατοι διπλωμάτες στις Βρυξέλλες θεωρούν, επίσης, πως η κ. Μέρκελ στέλνει μια κεκαλυμμένη προειδοποίηση σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης, όπως η Ουγγαρία και η Πολωνία, οι οποίες έχουν αρνηθεί να στηρίξουν ευρωπαϊκά σχέδια για το διαμοιρασμό προσφύγων. Καθώς η ΕΕ επανεξετάζει το ρόλο της -και τα διαρθρωτικά ταμεία εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει αφιερώσει στα νέα της μέλη- θα εξετάσει ακόμη και το τι αναμένεται να πάρουν πίσω αυτοί οι αποδέκτες.

«Η διαφοροποίηση πάντα ήταν ένας τρόπος άσκησης πίεσης σε άλλα κράτη μέλη», ανέφερε ο Γιάννης Εμμανουηλίδης του think tank European Policy Center. «Χρησιμοποιείται ως παράγοντας που θα κάνει τους άλλους να συμφωνήσουν ή θα επιτρέψει σε άλλους να προχωρήσουν αν είναι έτοιμοι. Δεν είναι σύμπτωση το ότι η Μέρκελ μιλούσε για την Ευρώπη πολλών ταχυτήτων και έπειτα από μια βδομάδα ήταν στη Βαρσοβία».

Αυτή τη στιγμή, νομικά, λίγα εμποδίζουν τις χώρες που επιθυμούν πιο εκτεταμένη ολοκλήρωση σε τομείς όπως η άμυνα ή η δημοσιονομική πολιτική. Οι τρόποι υπάρχουν και προβλέπονται από τις ευρωπαϊκές συνθήκες. Κύριο εμπόδιο φαίνεται πως είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης.

Υπάρχει, ακόμα, μια κάποια ειρωνεία στο ότι η ιδέα που προασπίστηκε ο Ντέιβιντ Κάμερον, ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός –το να δοθεί τέλος στην αντίληψη πως όλα τα μέλη δένονται με ακόμη στενότερη ένωση- μεταπλάθεται ως εργαλείο που θα αναζωογονήσει το ευρωπαϊκό πρότζεκτ. Ο Εμανουέλ Μακρόν, υποψήφιος για τη γαλλική προεδρία, το περιέγραψε λέγοντας πως η Ευρώπη «τολμά να υιοθετήσει τις πολλές ταχύτητες».

Η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση έχει καθυστερήσει, υποστήριξε ο κ. Μακρόν, επειδή η ευρωζώνη «ντρέπεται για τον εαυτό της (…) και φοβάται να υψώσει το ανάστημά της σε εκείνους που προτιμούν να μείνουν απ’ έξω ή να κινούνται γύρω γύρω».

Αλλά σύμφωνα με τους επικριτές, είναι αυτή η συσσώρευση ευρωσκεπτικιστικών και φεντεραλιστικών πολιτικών που ενέχει κινδύνους: η ενεργή προώθηση της ιδέας μιας ένωσης πολλών ταχυτήτων θα απομονώσει κι άλλο τους αντιφιλελεύθερους ηγέτες στην Πολωνία και την Ουγγαρία και θα τους προσφέρει δικαιολογία για να αγνοήσουν βασικές αρχές της ευρωπαϊκής συμμετοχής, περιλαμβανομένων και των δημοκρατικών προτύπων.

Αφότου συναντήθηκε με την κ. Μέρκελ τον περασμένο μήνα, ο Γιάροσλαβ Κατσίνσκι, ο πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος της Πολωνίας, προειδοποίησε πως μια Ευρώπη πολλών ταχυτήτων θα οδηγήσει «στην κατάρρευση και ουσιαστικά στην εξάλειψη της ΕΕ με την τρέχουσα έννοιά της».


«Και αυτό σίγουρα δεν είναι το μήνυμα που θέλουμε  να στείλουμε από τη Ρώμη», ανέφερε ένας από τους εκπροσώπους Ευρωπαίου ηγέτη που προετοιμάζει τη σύνοδο.   



euro2day.gr

Ενας... μπούφος, δεν φέρνει ούτε Ανοιξη, ούτε ανάπτυξη!


Του Θάνου Οικονομόπουλου

Από επαναστάτης οργανοπαίκτης (που βαρούσε τους ζουρνάδες και χόρευε η Ευρώπη...), ο πρωθυπουργός μας ανέβασε το επίπεδό του.

Τώρα, ζήλωσε τον Βιβάλντι, και μας ανακοίνωσε ότι “θα συνθέσει αυτός την μουσική, για την άνοιξη της ανάπτυξης πού έρχεται...”.Και μόλις το είπε, έπαθε αυτό που φοβούνταν οι Γαλάτες: του έπεσε ο ουρανός στο κεφάλι!

Ο στοιχειωδώς λογικός άνθρωπος, αναρωτιέται: είναι δυνατόν ο Τσίπρας να μην ήξερε ότι την ίδια ώρα που θα έλεγε με στόμφο τις κοινότοπες μπούρδες του περί ανάπτυξης στο (πανηγυρικό, ενώπιον των τηλεοπτικών συνεργείων) υπουργικό συμβούλιο, την ίδια ακριβώς ώρα ήταν προγραμματισμένο η ΕΛΣΤΑΤ ( ανεξάρτητη κρατική υπηρεσία, όχι... του ΔΝΤ!) ν' ανακοινώσει τα αναθεωρημένα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2016, τα οποία δείχνουν μεγάλη ύφεση με αποτέλεσμα συνολικά το 2016, αντί να κλείσει με ανάπτυξη 0,3% όπως είχε προεξοφληθεί, αλλά με ύφεση 1,3%; Ο Τσακαλώτος και ο Χουλιαράκης, που δουλειά τους είναι να παρακολουθούν τους δείκτες και την πορεία της οικονομίας και δεν μπορεί να μην ήξεραν τι θα ανακοινώσει η ΕΛΣΤΑΤ, πως και γιατί δεν τον προφύλαξαν από αυτή την αδιανόητη γελοιοποίηση; Είναι, πράγματι, τόσο ψυχρές όσο λέγεται οι σχέσεις υπουργείου Οικονομικών και Μαξίμου;

Η αλήθεια είναι πάντα πολύ πιο απλή. Ο Τσίπρας ήξερε (αν όντως δεν ήξερε, είναι εθνική προδοσία που παραμένει πρωθυπουργός!) ότι εξ αιτίας των πολιτικών που εφαρμόζει και των καθυστερήσεων που “παίζει” για να μην εκτεθεί στο ιδεοληπτικό κομματικό περιβάλλον του και την αριστερή εκλογική του πελατεία, η περιβόητη ανάπτυξη, την οποία με... συνέπεια εξαγγέλλει ότι έφθασε... κάθε 3-4 μήνες, κάθε μέρα που περνάει ξεμακραίνει. Αλλά, η πραγματικότητα δεν τον ενδιαφέρει και δεν τον απασχολεί. Αυτός είναι κολλημένος στην δική του εικονική πραγματικότητα. Αυτή θέλει να διαχειρίζεται, αυτή πασχίζει να “διαφημίσει”, να επικοινωνήσει στον κόσμο. Για να κερδίζει χρόνο, να ψάχνει να βρίσκει δικαιολογίες ότι φταίνε πάντα οι “άλλοι”, αυτός καλώς τα κάνει όλα αλλά τον υπονομεύουν η ξένη και ντόπια τρόικα...

Ξέρει ότι η αξιολόγηση (που έπρεπε να έχει κλείσει εδώ και 8 μήνες-με τις παρατάσεις που πήρε!) έχει κολλήσει. Κι' αν οι Ευρωπαίοι δεν του (μας, δηλαδή...) έχουν κλείσει οριστικά την πόρτα κατάμουτρα, το κάνουν προσώρας και για τους δικούς τους εκλογικούς λόγους. Ξέρει ότι όσο παίζει καθυστέρηση το κόστος των μέτρων που θα μας ζητηθούν αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο. Ο Χουλιαράκης, το είπε ανοικτά: “καλύτερα μια κακή λύση τώρα, παρά μια καλύτερη αργότερα...”. Λένε οι διάφοροι κυβερνητικοί φιρφιρίκοι πως “ οι ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ, δυσκόλεψαν την διαπραγμάτευση για την αξιολόγηση...”. Να μια... ακόμη καλή “δικαιολογία” για υπονόμευση της γενναίας κυβερνητικής προσπάθειας. Αυτή την φορά από την ΕΛΣΤΑΤ. Πείθουν κανέναν; Όχι βέβαια.

Αλλά δεν βαριέσαι. Ο Αλέξης τον χαβά του. Αυτός ήθελε να (ξανα)πεί το δικό του αφήγημα. Συγκάλεσε λοιπόν το υπουργικό του συμβούλιο μπροστά στις κάμερες λίγα λεπτά πριν τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ, και μας ανήγγειλε ότι όχι μόνο ή ανάπτυξη ήρθε, αλλά και η κυβέρνηση για να την... εκτοξεύσει γι' άλλη μια φορά στα ύψη, ΘΑ εκπονήσει (μετά από μακρύ διάλογο...) ένα εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο για ΝΑ σπάσουμε τον κύκλο της κρίσης. Πρόσθεσε, μάλιστα, με... αριστερόστροφο πάθος, ότι η δική του ανάπτυξη “δεν θα είναι υπέρ των πλουσίων”(κατηγορία στην οποία έχει περιλάβει όλους όσοι έχουν ετήσιο ακαθάριστο εισόδημα πάνω από 20.000 ευρώ...) αλλά “για τον λαό”!

Ένα... διάγγελμα έκανε απλώς. Κάτι σαν... τυπικές προγραμματικές δηλώσεις (και μάλιστα γεμάτες κοινοτοπίες, ευχολόγια, υποσχέσεις και καλές προθέσεις!), λες και μόλις χθες ανέλαβε την εξουσία, λες και δεν έχει ένα δραματικό παρελθόν 26 μηνών πλήρες ιδεοληψιών, εγκληματικών λαθών, ολιγωριών, απραξίας που επιδείνωσαν την οικονομία πάνω που είχε αρχίσει να συνέρχεται, για το οποίο πρέπει να απολογηθεί με παρρησία και αίσθημα ευθύνης-λέμε τώρα...

“Έλυσε” το ασφαλιστικό με το τερατούργημα Κατρούγκαλου του περασμένου Μαΐου, και έπρεπε να φθάσουμε στον... φετινό Μάρτη για να αποκαλυφθεί ότι δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί (δεν υφίσταται ο συντελεστής μεταβολής μισθών, που επινόησε από την... κοιλιά του ο Κατρούγκαλος, είναι ανεφάρμοστη η διάταξη για τα “μπλοκάκια κ.λ.π. κ.λ.π., δηλαδή φτου και από την αρχή...), οι ιδιωτικοποιήσεις που εγκρίνονται από την κυβέρνηση, υπονομεύονται από τους... υπουργούς (π.χ: Ελληνικό, αεροδρόμια, ΔΕΗ κ.λ.π), αποθαρρύνει με πάθος και εμμονή κάθε ελπίδα επενδύσεων, και... βγαίνει σαν την τρελή χαρά στο υπουργικό συμβούλιο και μας ξεφουρνίζει ψέμματα και αερολογίες, μας πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες!

Θέλει να... αγοράσουμε την “πραγματικότητα” που μας πλασάρει. Για να μην δούμε την άλλη πραγματικότητα, την... πραγματική, που λέει ότι είμαστε η μόνη χώρα της ευρωζώνης (και της ΕΕ) που παραμένουμε στην ύφεση, η μόνη χώρα από όσες μπήκαν σε μνημόνια που όχι μόνο παραμένουμε αλλά... ετοιμαζόμαστε και για τέταρτο, η μόνη χώρα στο δυτικό (και όχι μόνο...) ημισφαίριο που όχι μόνο είναι ένα διαλυμένο “αποτυχημένο κράτος”, αλλά υπερασπίζεται... αριστερά και ιδεοληπτικά το... επαναστατικό μας δικαίωμα να παραμείνουμε έτσι, με καθοδική μάλιστα πορεία.


 iefimerida.gr

   

Δώστε στη δημοσιότητα τα ονόματα των ασυνείδητων πρώην βουλευτών


Δώστε τα ονόματα αυτών των ασυνείδητων στη δημοσιότητα. Για να τους κυνηγάνε οι πολίτες όπου τους βρίσκουν. Αυτή είναι η μόνη δημοκρατική κίνηση που οφείλει να κάνει ο πρόεδρος της Βουλής για τους συνταξιούχους βουλευτές που έχουν φεσώσει τους πολίτες με 180.000 ευρώ δανεικά και αρνούνται να τα επιστρέψουν!

Και για όσους δεν είναι ενήμεροι, αποκαλύφθηκε από δημοσιογράφους, ως συνήθως, ότι μερικές δεκάδες βουλευτών χρωστάνε περί τα 700 χιλιάρικα από δάνεια που έχουν πάρει από τη Βουλή με τους ευνοϊκούς όρους που απολαμβάνουν όλοι οι βουλευτές όλα τα χρόνια στις δανειοδοτήσεις. Όροι που δεν τους ονειρεύονται οι πολίτες, οι οποίοι χαρατσώνονται από τις τράπεζες σε αντίθεση με τους βουλευτές που απολαμβάνουν προνομιακά επιτόκια και χρονικά όρια αποπληρωμής.

Αυτά τα δάνεια που δεν πληρώνονται είναι από έναν ειδικό λογαριασμό αλληλοβοηθείας της Βουλής, ο οποίος τροφοδοτείται από τις αμοιβές των βουλευτών, τις οποίες πληρώνουν οι πολίτες, είτε είναι ψηφοφόροι είτε όχι.

Παρακάμπτω το θέμα της χαριστικής αντιμετώπισης των «εθνοπατέρων» από τις τράπεζες για τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια, με χαμηλότερα επιτόκια απ' όσα χρεώνονται οι εργοδότες των βουλευτών. Οι πολίτες. Και μένω στους μπαταχτσήδες των ευνοϊκών δανείων που αποκάλυψαν οι δημοσιογράφοι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Βουλής, οι εν ενεργεία βουλευτές ξεχρεώνουν κανονικά τα δικά τους, γιατί τους παρακρατείται από το μισθό περίπου ένα τρακοσάρι ευρώ κάθε μήνα. ΤΟ πρόβλημα υπάρχει με τους συνταξιούχους βουλευτές, που ενώ έχουν τα απαιτούμενα εισοδήματα δεν πληρώνουν!

Και δεν πληρώνουν παρ' όλο που η Βουλή τους έδωσε την ευκαιρία να ρυθμίσουν τα 180 χιλιάρικα χρέη τους σε ευνοϊκές δόσεις! Σύμφωνα με την ομολογία του ίδιου του πρόεδρου της Βουλής, πρόκειται για «στρατηγικούς κακοπληρωτές»

Πληροφορώ τους αναγνώστες ότι οι συνταξιούχοι βουλευτές παίρνουν από δύο μέχρι και 5 συντάξεις! Τη βουλευτική και όσες επαγγελματικές ή επικουρικές και προνοιακές έχουν από τις άλλες απασχολήσεις τους. Και η βουλευτική καταβάλλεται με ένα ποσοστό της αφορολόγητο! Και την παχυλή αυτή βουλευτική σύνταξη την παίρνουν με 6-8 χρονάκια στα έδρανα της Βουλής, την ώρα που οι πολίτες πρέπει να δουλεύουν από 52 μέχρι 67 χρόνια για να πάρουν στο τέλος ψίχουλα!

Όπως καταλαβαίνουν οι πολίτες, αυτοί που έχουν και δεν πληρώνουν είναι απλώς τομάρια. Για πολλούς λόγους.

Ο ένας είναι η αναισθησία απέναντι στο λαό, που έχει φτάσει στα όρια της υπερσυμμετοχής του σε φόρους.

Ο δεύτερος είναι η αναισθησία τους απέναντι σ' αυτούς που τους έφεραν στα βουλευτικά έδρανα και οι οποίοι υποφέρουν.

Ο τρίτος είναι η αναισθησία τους απέναντι στην ευθύνη που έχουν για τη σημερινή κατάσταση της χώρας. Επειδή έχουν συμβάλει με τη χυδαία τους νοοτροπία στη διαφθορά του τόπου.

Ο τέταρτος είναι η χυδαία τους νοοτροπία να κλέβουν το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή το ταμείο όλων μας, με το να μην πληρώνουν τα χρωστούμενά τους.

Και όλη αυτή η χυδαιότητά τους μαρτυράει και τον τρόπο που βουλεύτηκαν, και τον τρόπο που διοίκησαν τη χώρα όσοι είχαν τέτοιες καρέκλες, και τον τρόπο που νομοθέτησαν νόμους, και τον τρόπο που διέφθειραν με ταξίματα και ρουσφέτια τους πολίτες που είχαν ανάγκη για μια δουλειά, ένα κρεβάτι νοσοκομείου, μια οικοδομική άδεια, ρεύμα και νερό σ ένα κράτος που σχεδόν τίποτε δε λειτουργεί χωρίς λάδωμα.

Ο πρόεδρος της Βουλής… απείλησε ότι θα στείλει τις υποθέσεις τους στις εφορίες. Το ότι απειλεί σημαίνει ότι τους παρακαλάει να πληρώσουν. Τους χαϊδεύει. Αλλιώς θα τους είχε στείλει ήδη στους εφόρους. Και το ότι θα τους στείλει στις εφορίες δε σημαίνει ότι αυτοί θα πληρώσουν κιόλας! Επειδή δεν πληρώνουν γιατί ακριβώς ξέρουν πώς (δεν) δουλεύει το ελληνικό δημόσιο και πώς οι μπαταχτσήδες που ξέρουν τους διαδρόμους τη βγάζουν τζάμπα. Αυτοί το έχουν χτίσει και το ξέρουν. Και ξέρουν και ότι ένα σωρό έφοροι θάβουν στα συρτάρια υποθέσεις «επιφανών προσώπων».

Αντί να τους χαϊδεύει, λοιπόν, ο πρόεδρος της βουλής καλύτερα θα έκανε αν έδινε τα ονόματά τους στη δημοσιότητα. Επειδή η διαπόμπευση είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο αποτροπής της αναισθησίας και της γαϊδουριάς. Οι αρχαίοι αναρτούσαν στα κέντρα των ιερών και των πόλεων τα ονόματα τέτοιων ανθρώπων. Οι νέοι έχουν εφεύρει τα προσωπικά δεδομένα και την επαγγελματική ή ταξική αλληλεγγύη για να κρύβονται οι απατεώνες.

Και ταυτόχρονα, καλύτερα θα έκανε ο πρόεδρος της Βουλής και τα άλλα ιδρύματα αν έκοβαν τα κάθε λογής προνόμια των βουλευτών. Όποιος καίγεται να εκπροσωπεί το λαό ας ζει με όσα και ο λαός. Για να τον πονάει η τσέπη του και όταν νομοθετεί.


Γ. Παπαδόπουλος – Τετράδης - liberal.gr 

Το ποτάμι πράγματι δεν γυρίζει πίσω...


Του Γιάννη Παντελάκη

Με μια ακόμα δανεική από τον Α. Παπανδρέου φράση, ο Τσίπρας είπε χθες πως «το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω». Αναφερόταν στην πορεία της οικονομίας. Ωστόσο, την ώρα που τα έλεγε αυτά, μια δημοσκόπηση που έβλεπε το φως της δημοσιότητας έλεγε σχεδόν με απόλυτο τρόπο πως αυτό που δεν γυρίζει πίσω, είναι ένα ιδιαίτερα μεγάλο μέρος από το ποτάμι των ψηφοφόρων που επέλεξαν ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβριο του 2015. Δεν πρόκειται να το επαναλάβουν, λένε. Και γι’ αυτό τον λόγο, ο Τσίπρας δεν προβλέπεται να οδηγήσει τη χώρα σε πρόωρες εκλογές.

Η δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε σε φιλική προς τον ΣΥΡΙΖΑ εφημερίδα (ΕφΣυν) καταγράφει πως το 43% εκείνων που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές δεν θα επαναλάμβαναν την ίδια επιλογή τώρα. Δεν βρισκόμαστε σε εκλογική περίοδο και προφανώς σε ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων του βασικού κυβερνητικού κόμματος κυριαρχεί η οργή για την πολιτική που ακολουθείται. Όμως, θεωρείται σίγουρο (όπως προκύπτει από την διαχρονική συμπεριφορά του εκλογικού σώματος), πως ένα συντριπτικά μεγάλο μέρος αυτών των ψηφοφόρων (του 43%), δεν πρόκειται να επανέλθει στην ίδια επιλογή.

Η συμπεριφορά αυτών των ψηφοφόρων δεν είναι ξένη και άγνωστη στις εκλογικές αναμετρήσεις. Πρόκειται για μια ομάδα ανθρώπων που σχετικά σύντομα, μετατρέπουν την απογοήτευσή τους σε οργή, την οποία εν συνεχεία διοχετεύουν σε εντελώς διαφορετικές επιλογές και σίγουρα όχι σε εκείνη από την οποία νοιώθουν προδομένοι. Οι ψηφοφόροι αυτοί με την ίδια θέρμη που επέλεξαν ένα κόμμα, με την ίδια οργή το απορρίπτουν στην επόμενη αναμέτρηση. Είναι το ποτάμι που δεν γυρίζει πίσω.

Η εκλογική συμπεριφορά αυτών των ψηφοφόρων επειδή ακριβώς είναι αριθμητικά πολλοί, είναι αυτή που ουσιαστικά καθορίζει τις επόμενες κινήσεις στο πολιτικό σκηνικό όπως αυτές προσδιορίζονται από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ. Με μια τέτοια εικόνα, ο Τσίπρας και οι συνεργάτες του δεν θα αποφάσιζαν πρόωρη προσφυγή στις κάλπες. Θα ήταν μια απόλυτα αυτοκτονική κίνηση αφού δεν θα επρόκειτο μόνο για μια εκλογική ήττα, αλλά για μια συντριβή. Και δεν έχουν πολλούς λόγους για να οδηγηθούν σε κάτι τέτοιο.

Πολλοί κάνουν την εκτίμηση πως η κυβέρνηση δεν αντέχει πολιτικά και το συνδέουν με τις νέες απαιτήσεις των δανειστών για επιπλέον σκληρά μέτρα (περικοπές συντάξεων, μείωση αφορολόγητου, απελευθέρωση απολύσεων κ.ο.κ.). Η σκέψη τους δεν είναι λάθος, ωστόσο δεν αυξάνει τις πιθανότητες για εκλογές. Οι κυβερνήσεις πέφτουν όταν χάνουν την κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Και στο απλό ερώτημα: πως θα περάσει αυτά τα νέα μέτρα η κυβέρνηση, υπάρχει μια εξίσου απλή απάντηση: θα τα περάσει όπως πέρασε και όλα τα υπόλοιπα εδώ και σχεδόν δυόμιση χρόνια. Έντεχνα.

Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσει (όπως συμβαίνει εδώ και καιρό) την δημιουργία ένα επικοινωνιακού τρικ το οποίο θα λειτουργήσει ως αντίβαρο στα μέτρα. Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου το τρικ είχε το όνομα «παράλληλο πρόγραμμα» το οποίο υποτίθεται θα υποκαθιστούσε τα μέτρα του μνημονίου. Το σημερινό τρικ λέγεται «αντίμετρα» και υποτίθεται πως θα λειτουργήσουν παράλληλα με τα νέα μέτρα, ως αντιστάθμισμα κατά κάποιο τρόπο.

Η κοινωνία που γεύτηκε την ανυπαρξία παράλληλου προγράμματος και ισοδύναμων μέτρων, έχει αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει σοβαρή βάση και σ’ αυτή την υπόθεση των αντίμετρων. Δεν υπάρχουν και δεν μπορεί να υπάρξουν αντίμετρα που θα καλύψουν τις νέες απώλειες στα εισοδήματα. Ωστόσο σε αυτή την χρονική περίοδο ο Τσίπρας ενδιαφέρεται περισσότερο από την κοινωνία, για κάτι άλλο. Τους 153 βουλευτές της πλειοψηφίας. Αυτοί πρέπει να ψηφίσουν τα νέα μέτρα και αυτοί πρέπει να έχουν κάποιες στοιχειώδεις δικαιολογίες για να πουν στους ψηφοφόρους τους στις εκλογικές περιφέρειες. Ενός είδους αντίλογος στις δικαιολογημένες οργισμένες ενστάσεις.

Όλα αυτά οδηγούν στην εκτίμηση πως και συμφωνία θα υπάρξει με τους δανειστές (έστω και με χρονική καθυστέρηση που θα έχει επιπλέον κόστος) και οι 153 θα πουν «ναι» στα νέα μέτρα. Και αν αυτό συμβεί -που είναι το πιο πιθανό σενάριο- αυτόματα απομακρύνεται το ενδεχόμενο εκλογών. Αν ποτέ υπήρχε κάτι τέτοιο. Η βεβαιότητα ότι σε αυτή την χρονική περίοδο δεν θα επιχειρήσει πρόωρες εκλογές ο Τσίπρας, ενισχύεται από την προαναφερόμενη δημοσκοπική εικόνα.


Τα όποια νέα μέτρα θα ψηφιστούν, η κυβέρνηση θα διατηρήσει την κοινοβουλευτική συνοχή της και παράλληλα θα κερδηθεί πολύτιμος πολιτικός χρόνος. Όχι μόνο για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν την εξουσία, αλλά και για σκαρφιστούν τρόπους αλλαγής της, ιδιαίτερα αρνητικής για την κυβέρνηση, εικόνας που καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις. Παρ’ ότι κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πιθανό -με δεδομένη την άρνηση μεγάλου τμήματος των ψηφοφόρων του Σεπτεμβρίου να ακολουθήσουν την ίδια επιλογή στις επόμενες εκλογές- η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία... 


liberal.gr

Απόδραση, μέσω συνταγματικής αναθεώρησης, για τον πρωθυπουργό


Μόλις πριν 15 ημέρες, το Μέγαρο Μαξίμου μέσω non paper έσπευδε να προλάβει τον ευρισκόμενο στο Eurogroup υπουργό Ευκλείδη Τσακαλώτο κηρύσσοντας το τέλος της λιτότητας και προαναγγέλλοντας ότι η αξιολόγηση θα κλείσει «εντός ημερών» και, μάλιστα, με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα.

Δύο εβδομάδες αργότερα, το μόνον που κρατάει η ελληνική κοινή γνώμη είναι η ειλικρίνεια του υπουργού Οικονομικών στη Βουλή όταν, σε πείσμα της κεντρικής γραμμής, υπογράμμισε ότι «ουδείς λέει ότι τελείωσε η λιτότητα».

Οι προσδοκίες της κυβέρνησης για ταχεία ολοκλήρωση της αξιολόγησης δεν επαληθεύτηκαν, το ΔΝΤ επανήλθε με τις γνωστές αυστηρές του θέσεις στα εργασιακά, και ενώ ήδη πέρασε τη γραμμή για μείωση του αφορολόγητου και περικοπή της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις, ενώ και στα «αντίμετρα» της κυβέρνησης καταγράφονται αντιρρήσεις αφού οι μεν θεσμοί θέλουν οι όποιοι πόροι να έχουν αναπτυξιακό πρόσημο (πχ μείωση φορολογίας επιχειρήσεων) ενώ η κυβέρνηση επιδιώκει να κατευθυνθούν στη μείωση του ΕΦΚΑ ή το ΦΠΑ στην εστίαση (που είχε μειώσει η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά, πριν τον αυξήσει ξανά αυτή του κ. Τσίπρα).

Εν μέσω αυτής της μακράς αβεβαιότητας δεν προκάλεσε έκπληξη η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ για βαθιά ύφεση στην ελληνική οικονομία το τέταρτο τρίμηνο του 2016 και, τελικά, για οριακά αρνητικό πρόσημο στο ετήσιο ΑΕΠ. Η καθυστέρηση και η αβεβαιότητα κόστισαν τελικά περισσότερο απ' όσο ήλπιζαν οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης. Πέραν της απότομης προσγείωσης σε μια πραγματικότητα, η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ ανατρέπει τις εκτιμήσεις και για το 2017 και προφανώς έρχεται να υπονομεύσει τη διαπραγματευτική θέση του οικονομικού επιτελείου ως προς το δημοσιονομικό κενό του 2018 και των επομένων ετών.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, κυβερνητικός αξιωματούχος εξέφραζε νωρίς σήμερα την ελπίδα ότι είναι εφικτή η ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι το Eurogroup της 20ης Μαρτίου, «εάν υπάρχει καλή διάθεση από την πλευρά του ΔΝΤ». Η πραγματικότητα είναι ότι οι θεσμοί αποχωρούν, ο χρόνος επιστροφής τους παραμένει άγνωστος και η ολοκλήρωση της τεχνικής συμφωνίας μέσα στις επόμενες 10 ημέρες θα μοιάζει με έκπληξη πρώτου μεγέθους. Εκτός κι αν η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει.

Εν μέσω αυτών, το Μαξίμου αποφάσισε να παίξει το χαρτί της συνταγματικής αναθεώρησης, με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό να ανοίγει τις εργασίες της επιτροπής και να παρουσιάζει τα 53 ερωτήματα προς τους πολίτες. Από τη συμμετοχή των πολιτών θα κριθεί η επιτυχία του εγχειρήματος της διαβούλευσης για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, τόνισε ο κ. Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Επιτροπή για την Αναθεώρηση.  Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε την Επιτροπή «συνδετικό κρίκο» ανάμεσα στην Κοινωνία των Πολιτών και τη θεσμική διαδικασία στη Βουλή για την Αναθεώρηση του Συντάγματος και σημείωσε πως πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία ανάμεσα στην άποψη ότι οι πολίτες έχουν πάντα δίκιο και σε αυτήν που λέει ότι πρέπει να λένε τη γνώμη τους μόνο μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε 8 μήνες μετά την πανηγυρική αυλαία της κυβερνητικής πρωτοβουλίας, στις 25 Ιουλίου του 2016, μπροστά στη Βουλή. Προφανώς η συνταγματική αναθεώρηση είναι ένα εξόχως σημαντικό ζήτημα για την πορεία της χώρας. Ενδεχομένως, πέραν της επίλυσης του οικονομικού προβλήματος μέσω των μνημονίων, αποτελεί το θεμέλιο για την επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης μέσα από ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που θα απελευθερώνει δυνάμεις, θα ενισχύει τη λογοδοσία και θα πυροδοτεί τον εκσυγχρονισμό δομών και αντιλήψεων στη διοίκηση.

Πρόκειται περί αυτού ή για μια ακόμη προσπάθεια αλλαγής της ατζέντας; Η μέχρι σήμερα τακτική της κυβέρνησης δεν αφήνει αμφιβολίες...  






kathimerini.gr 

Le Figaro: Θα ζητηθούν νέες θυσίες από τους Έλληνες


Τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία σχολιάζει μέσα από κείμενό της η γαλλική εφημερίδα Le Figaro. Μάλιστα, ήδη από χθες έχει ενημερώσει πως το ελληνικό ΑΕΠ βρίσκεται σε ύφεση παρουσιάζοντας, ταυτόχρονα, τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ.

«Ένα κρύο ντουζ. Τα νέα στοιχεία που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα σημειώνουν μια πτώση στο ΑΕΠ τρεις φορές μεγαλύτερη από ότι είχε αρχικά υπολογιστεί», αναφέρει Le Figaro επικαλούμενη τα νέα στοιχεία.

Ο τελικός υπολογισμός για όλο το 2016 δεν έχει γίνει ακόμα αλλά η απόκλιση από τα τωρινά στοιχεία θα είναι μικρή της τάξης του 0,05%. Ετσι το 2016 θα είναι η 8η συνεχόμενη χρονιά ύφεσης για την Ελλάδα με ένα μικρό «διάλειμμα» το 2014, σχολιάζει η Le Figaro.


Γράφει ακόμα πως η ανακοίνωση αυτή έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα καθότι είναι σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με τους δανειστές, ενώ σημειώνει και τη χρονική συγκυρία της ανακοίνωσης της ΕΛΣΤΑΤ, τονίζοντας πως η ανακοίνωση έγινε την ίδια ώρα που ο Αλέξης Τσίπρας μιλούσε στο υπουργικό συμβούλιο για … ανάπτυξη και απαλλαγή από το ΔΝΤ. 




parapolitika.gr

Αυξημένοι φόροι στα φετινά εκκαθαριστικά


Ξεκίνησαν οι σχεδιασμοί για το νέο έντυπο της φορολογικής δήλωσης (Ε1) που θα κληθούν να υποβάλουν στα μέσα Απριλίου περισσότεροι από 6 εκατ. φορολογούμενοι. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των αλλαγών στο έντυπο Ε1, καθώς πολύ πιθανόν να χρειαστεί να γίνει διαχωρισμός κάποιων εισοδημάτων έτσι ώστε να είναι ευκολότερος ο προσδιορισμός των ασφαλιστικών εισφορών. Σε κάθε περίπτωση, τα φετινά εκκαθαριστικά σημειώματα θα είναι «τσιμπημένα» σε σχέση με το προηγούμενο έτος, εξαιτίας της αλλαγής του φορολογικού πλαισίου.

Συγκεκριμένα, το μειωμένο αφορολόγητο όριο για μισθωτούς και συνταξιούχους, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση (αριθμός παιδιών), οι αλλαγές στη φορολογική κλίμακα και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης, η αύξηση της προκαταβολής φόρου για ελεύθερους επαγγελματίες και οι αυξημένοι συντελεστές φορολόγησης για όσους αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα αναμένεται να διευρύνουν τις επιβαρύνσεις για τους περισσότερους φορολογουμένους. Με βάση τα ανωτέρω, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πληρώσουν αυξημένους φόρους, καθώς η οριστική εκκαθάριση των εισοδημάτων τους θα γίνει μετά την υποβολή των δηλώσεων. Και αυτό καθώς για το 2016 η μηνιαία παρακράτηση φόρου υπολογίστηκε τους πρώτους πέντε μήνες του έτους (από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο) με το έμμεσο αφορολόγητο όριο των 9.550 ευρώ και τις πιο ευνοϊκές κλίμακες, ενώ κατά τους επόμενους επτά μήνες, από τον Ιούνιο μέχρι τον Δεκέμβριο, η παρακράτηση φόρου υπολογίστηκε με βάση τα μειωμένα αφορολόγητα όρια και τις νέες φορολογικές κλίμακες. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι μισθωτοί και συνταξιούχοι, με τα νέα εκκαθαριστικά σημειώματα, θα κληθούν να καταβάλουν πρόσθετους φόρους που θα αντιστοιχούν στις πρόσθετες διαφορές.

Σημειώνεται ότι η πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος για όσους καλούνται να πληρώσουν στην εφορία λήγει τη Δευτέρα 31 Ιουλίου, ενώ οι επόμενες δύο στα τέλη Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου.

Στις σημαντικότερες αλλαγές που έχουν γίνει (θα ακολουθήσουν και άλλες) στο βασικό έντυπο Ε1 συγκαταλέγονται η δήλωση των δωρεών χρηματικών ποσών σε κόμματα και υποψήφιους βουλευτές, οι οποίες μάλιστα θα εκπίπτουν στο σύνολό τους από το φορολογητέο εισόδημα και οι νέοι κωδικοί για την υπεκμίσθωση αγροτεμαχίων.

Ειδικότερα:

• Νέος κωδικός 021-022. Συμπληρώνεται από τους φορολογουμένους που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ.

• Νέος κωδικός 037-038: Θα συμπληρωθεί από τους κατ’ επάγγελμα αγρότες. Οι αγρότες θα φορολογηθούν με την κλίμακα μισθωτών -συνταξιούχων και συνεπώς δικαιούνται το έμμεσο αφορολόγητο των 8.636 - 9.545 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.

• Νέος κωδικός 011-012: Αφορά βουλευτές και ευρωβουλευτές που διαθέτουν ποσά της αποζημίωσης ή των συντάξεων στα κόμματα ή σε συνασπισμούς κομμάτων.

• Καταργείται ο κωδικός 007-008: Τον συμπλήρωναν όσοι κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων.

• Καταργείται ο κωδικός 011-012: Αφορούσε όσους επιβαρύνονταν με ειδική εισφορά αλληλεγγύης 8% επί του συνολικού εισοδήματος (Πρόεδρος της Δημοκρατίας, βουλευτές, υπουργοί, γενικοί γραμματείς).

• Νέος κωδικός 395-396: Δηλώνεται το ασφάλισμα ομαδικών ασφαλιστηρίων συνταξιοδοτικών συμβολαίων που καταβάλλονται από αλλοδαπούς φορείς χωρίς μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα.

• Νέος κωδικός 115-116: Θα συμπληρωθεί από τους φορολογουμένους που το 2016 απέκτησαν εισόδημα από υπεκμίσθωση γαιών - γης.

• Νέος κωδικός 421-422: Θα συμπληρωθούν τα ενοίκια που καταβάλλονται σε Ιερές Μονές Αγίου Ορους.

• Νέος κωδικός 055-056:  Τον κωδικό αυτό θα συμπληρώσουν όσοι χρηματοδότησαν το 2016 πολιτικό κόμμα ή συνασπισμό. Η ιδιωτική χρηματοδότηση των κομμάτων και μέχρι του ποσού των 20.000 ευρώ εκπίπτει στο σύνολό της από το φορολογητέο εισόδημα.

• Νέος κωδικός 057-058: Θα συμπληρωθεί από όσους έχουν χρηματοδοτήσει υποψήφιο ή/και αιρετό αντιπρόσωπο της Βουλής των Ελλήνων και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.  Στην περίπτωση αυτή, η ιδιωτική χρηματοδότηση μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ εκπίπτει εξ ολοκλήρου από το εισόδημα του φορολογουμένου.



Προκόπης Χατζηνικολάου - kathimerini.gr


   

Νέος ΚΟΚ με μειωμένα έως και 50% πρόστιμα, αναλογική επιβολή και κοινωνική εργασία -Πώς θα επιβάλλονται


Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις για τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που θέλει να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών.

Μάλιστα, το υπουργείο εξετάζει μειωμένα πρόστιμα ακόμα και κατά 50%, που θα επιβάλλονται ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη. Σύμφωνα με το «Εθνος», ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης επιμένει στην αναλογικότητα των προστίμων και μιλώντας στην εφημερίδα εξηγεί ότι οι αλλαγές έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ενώ θα επιδιωχθεί ευρύτερη συναίνεση και από τα υπόλοιπα κόμματα.

Ο κ. Μαυραγάνης επιμένει ότι το εν λόγω σύστημα λειτουργεί με επιτυχία στις ΗΠΑ. Όσον αφορά στη σχέση της σύνδεσης του ύψους του προστίμου με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη ο υφυπουργός δήλωσε ότι η διάταξη δεν είναι αντισυνταγματική και η οικονομική κατάσταση του παραβάτη θα διαπιστώνεται μέσω Taxis

Για παράδειγμα ένα πρόστιμο των 100 ευρώ έχει άλλη αξία για κάποιον με εισόδημα 10.000 ευρώ το χρόνο και άλλη για κάποιον με εισόδημα 50.000 ευρώ το χρόνο.

Την ίδια στιγμή, ανάμεσα στις κύριες αλλαγές που εξετάζονται αυτή τη στιγμή είναι και η κοινωνική εργασία έτσι ώστε να αυξηθεί η κοινωνική συνείδηση των παραβατών.

Σύμφωνα με το «Εθνος» δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα πρόστιμα για πολύ επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία και βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Δηλαδή για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για παραβίαση στοπ και άλλα. Ετσι, στα 700 ευρώ παραμένει το πρόστιμο για παραβίαση του κόκκινου και stop, στα 350 ευρώ για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, στα 100 ευρώ για τη χρήση κινητού, και από 200 ως και 2.000 ευρώ για οδηγούς που έχουν κάνει χρήση αλκοόλ.





 iefimerida.gr

   

Μειωμένη έως και κατά 2.000 ευρώ η εισφορά αλληλεγγύης για πολιτικούς


Μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για όλα τα πολιτικά πρόσωπα που μπορεί να φτάσει έως και τα 2.000 ευρώ ψήφισαν τον περασμένο Μάιο οι βουλευτές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Συγκεκριμένα με τη διάταξη στο Άρθρο 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος το οποίο περιλαμβάνεται στο νόμο 4387/2016, καταργήθηκε το ιδιαίτερο καθεστώς ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα πολιτικά πρόσωπα που είχε ψηφιστεί το 2014 και προέβλεπε την επιβολή της εισφοράς με αυξημένο συντελεστή 8% στο άθροισμα των εισοδημάτων των πολιτικών προσώπων από όλες τις πηγές.

Στο ειδικό αυτό καθεστώς περιλαμβάνονταν μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος και οι αντιπρόεδροι της Βουλής, οι υπουργοί, οι αναπληρωτές υπουργοί, οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς υπουργείων, οι περιφερειάρχες, οι βουλευτές και οι ευρωβουλευτές, οι δήμαρχοι και τα μέλη των ανεξαρτήτων αρχών.

Με τη νέα διάταξη όλα τα παραπάνω πρόσωπα εξομοιώνονται με τους υπόλοιπους φορολογούμενους, όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος.




kathimerini.gr


  

Μεγαλώνει το χάσμα κυβέρνησης-δανειστών -Φεύγουν χωρίς συμφωνία


Με βήμα σημειωτόν προχωρούν οι διαπραγματεύσεις, υπό τη σκιά, πλέον, των στοιχείων για τη βύθιση της οικονομίας που έδωσε στη δημοσιότητα χθες η ΕΛΣΤΑΤ.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, με το ΔΝΤ να... αγριεύει και την ελληνική πλευρά να χάνει τη διαπραγματευτική ισχύ έναντί του, οι εκπρόσωποι των δανειστών αναμένεται να αποχωρήσουν το βράδυ, ενώ αύριο θα συνεδριάσει το EuroWorking Group.

Τα νεότερα στοιχεία για το ΑΕΠ του 2016, που δημοσίευσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ, ήρθαν στη χειρότερη δυνατή συγκυρία, αφοπλίζοντας την ελληνική διαπραγματευτική ομάδα, που επιχειρεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα με το ΔΝΤ.

Τα αναθεωρημένα στοιχεία είναι αναμφίβολα μια ψυχρολουσία. Το τέταρτο τρίμηνο του 2016, σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο, ήταν αρνητικό κατά 1,2%, αντί 0,4%, που ήταν η αρχική εκτίμηση, αλλά το χειρότερο όλων είναι ότι σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2015 δεν ήταν θετικό κατά 0,3%, όπως αρχικά εκτίμησε η ΕΛΣΤΑΤ, αλλά αρνητικό κατά 1,1%! Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι το 2016 δεν έκλεισε με ανάκαμψη, όπως αρχικά υπολογιζόταν, αλλά με οριακή ύφεση 0,05%.

Το αποτέλεσμα αυτό δυσχεραίνει την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για δύο λόγους: Αφενός, αδυνατίζει τα τεχνικά επιχειρήματα για τον θετικό αντίκτυπο μέτρων και μακροοικονομικών επιδόσεων στις επόμενες χρονιές. Αφετέρου, δίνει το «πάτημα» στο ΔΝΤ να συνεχίσει να αμφισβητεί όλες τις προσωρινές εκτιμήσεις για τις επιδόσεις της Ελλάδας, διατηρώντας επί της ουσίας επιφυλάξεις για τη μεθοδολογία της Eurostat.

Η εξέλιξη καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την προσδοκώμενη αναθεώρηση των προβλέψεων του Ταμείου για το κενό του 2019 και ως εκ τούτου τα μέτρα ύψους 3,6 δισ. ευρώ δύσκολα θα φύγουν από το τραπέζι. Επιπλέον, η αναθεώρηση του ΑΕΠ δημιουργεί προβλήματα και στη συζήτηση για το πώς και πότε θα είναι δυνατή η ενεργοποίηση των αντίμετρων, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει για έναν μηχανισμό που θα βασίζεται στις προβλέψεις και όχι στην εκ των υστέρων επικύρωση των δημοσιονομικών επιδόσεων.



Μουδιασμένο το Μαξίμου
Εν τω μεταξύ, σε στρατηγικό αδιέξοδο έχουν περιέλθει τα κυβερνητικά στελέχη, που προχωρούν στην... πικρή διαπίστωση πως αν δεν αποδεχτούν τις απαιτήσεις του ΔΝΤ, δύσκολα θα υπάρξει αίσια κατάληξη στη διαπραγμάτευση.

Κυβερνητικές πηγές σχολιάζουν στο iefimerida τη στάση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και αναφέρουν ότι έχει «ενισχυμένη διαπραγματευτική δύναμη», από τη στιγμή που, όπως εξηγούν, «Γερμανία και Ολλανδία έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν υπάρχει συνέχιση του προγράμματος χωρίς το ΔΝΤ».

Δεν υπάρχει συμφωνία για το ύψος της περικοπής συντάξεων
Χθες η διαπραγμάτευση ολοκληρώθηκε χωρίς να υπάρχει ακόμη συμφωνία για το ύψος των περικοπών στις συντάξεις. Η ελληνική πλευρά υποστηρίζει ότι υπήρξαν κάποιες συγκλίσεις, ωστόσο η συζήτηση με τους εκπροσώπους των δανειστών, στο μεγαλύτερο μέρος της, αναλώθηκε σε αριθμούς.

Κυβερνητικός αξιωματούχος έλεγε μετά το πέρας των συνομιλιών ότι διαπιστώνεται «μεγαλύτερη σύγκλιση» στα λεγόμενα αντίμετρα, επιβεβαιώνοντας ωστόσο ότι η πλευρά των δανειστών –και ειδικά το ΔΝΤ– δίνει βάρος στα αναπτυξιακά μέτρα, ενώ η ελληνική πλευρά προσπαθεί να ενισχύσει το κοινωνικό προφίλ αυτών των αντίμετρων.

Στο τραπέζι μπήκε και το θέμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η διαφορά που χωρίζει πλέον τις δύο πλευρές είναι ελάχιστη.

Ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος έλεγε μετά τις συζητήσεις: «Υπήρξε πρόοδος, δεν έχουμε συμφωνήσει στο ποσοστό των περικοπών στις συντάξεις, δεν υπάρχει καμία συζήτηση για εφαρμογή μέτρων για το 2018, δηλαδή για την πρόωρη περικοπή συντάξεων. Είναι σε εξέλιξη η συζήτηση για το 2019 και το 2020».

Σήμερα το πρωί θα υπάρξουν νέες συναντήσεις μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων και το μεσημέρι στις 15:00 των επικεφαλής των θεσμών με τους υπουργούς.






iefimerida.gr 

Ψηφοφόρε, τι δεν καταλαβαίνεις;


Ο κ.Σαμαράς τον Μάιο του 2010 δεν ψήφισε και κατήγγειλε το πρώτο Μνημόνιο. Αλλά ενώ διεξήγαγε «αντιμνημονιακή» αντιπολίτευση, όταν τον ρωτούσαν τι θα κάνει αν ερχόταν η ΝΔ στην κυβέρνηση και γινόταν ο ίδιος πρωθυπουργός, απαντούσε:

«Εμείς είμαστε κόμμα ευθύνης. Το πρώτο το οποίο έχω ήδη πει σήμερα στη Βουλή και έχω δηλώσει ξεκάθαρα, είναι ότι εμείς, η Ελλάδα, έχει φιλότιμο, σέβεται τη συνέπειά της και ως εκ τούτου είναι υποχρεωμένη να τηρήσει και να σεβαστεί και τις υπογραφές της»(Αντώνης Σαμαράς, «MEGA», 1/11/2010).

Ο κ.Τσίπρας ήταν αυτός που ως αντιπολίτευση θα «έσκιζε» τα Μνημόνια. Αλλά ούτε 20 μέρες αφότου έγινε πρωθυπουργός, στο Eurogroup της 20/2/2015, αναγνώρισε τα δυο προηγούμενα Μνημόνια και άνοιξε το δρόμο για το ολόδικό του, το τρίτο.

Τώρα είναι ο κ.Μητσοτάκης που καταγγέλλει ότι τα επερχόμενα μέτρα που σχεδιάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, συνιστούν 4ο Μνημόνιο. Αλλά όταν τον ρώτησε στο δελτίο του ΑΝΤ1 ο Νίκος Χατζηνικολάου αν γίνει πρωθυπουργός τι θα κάνει με τα μέτρα που τώρα καταγγέλλει, απάντησε:

«Τα μέτρα δεσμεύουν, προφανώς, την ελληνική κυβέρνηση (…). Εγώ δεν είμαι αυτός που θα στέλνω επιστολές να λέω στους πιστωτές ότι δεν πρόκειται να τηρήσουμε τα μέτρα που δεσμεύει τη χώρα η σημερινή κυβέρνηση…».

Είναι πρόδηλο, συνεπώς, που βρίσκονται οι διαφορές τους: Θέλουν να είναι οι επόμενοι που θα εφαρμόζουν τα ίδια μέτρα για τα οποία κατηγορούν τους προηγούμενους!

Τι δεν καταλαβαίνουν οι ψηφοφόροι τους;


 Νίκος Μπογιόπουλος - Εφημερίδα Real News 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *