Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Τι φοβάται ότι θα αποκαλυφθεί στην Εξεταστική ο κ. Καμμένος;


Αν δεν απατά η μνήμη όλη την Ελλάδα, ο υπουργός Άμυνας πριν από τρείς μέρες στη Βουλή, αφού δεν απάντησε ξεκάθαρα για το τι έλεγε και γιατί με τον φυλακισμένο μεγαλοναρκέμπορο Γιαννουσάκη στο τηλέφωνο κατέληξε με την απειλή: «Αν έχετε άντερα κάντε πρόταση μομφής. Ζητήστε Εξεταστική Επιτροπή». Τώρα που οι ανάντεροι ζητάνε Εξεταστική γιατί κρύβεται κάτω από το χαλάκι του Μαξίμου. Τι φοβάται στ αλήθεια;

Ο κ Γιαννουσάκης, πάντως, σε συνέντευξή του, που του πήρε και δημοσιεύει το περιοδικό UNFOLLOW είναι σαφής: Ο υπουργός του τηλεφωνούσε για να τον πείσει να καταθέσει εναντίον του Βαγγέλη Μαρινάκη. Και προσθέτει ότι αποτέλεσμα της πίεσης ήταν να πάει η προϊσταμένη της εισαγγελίας νυχτιάτικα να του πάρει κατάθεση παρ όλο που εκείνος είχε κάνει ξεκάθαρο ότι δεν είχε τίποτε νέο να καταθέσει!

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι το άλλο που δήλωσε στη συνέντευξη: Ότι αν γίνει Εξεταστική Επιτροπή στη Βουλή θα τοποθετηθεί πλήρως για το θέμα! Προφανώς, κανείς από την κυβέρνηση, και φυσικά ο κ Καμμένος, δεν θέλει ούτε ν ακούσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ο μάρτυρας είναι υπό προστασία και ξέρει πολλά.

Για όποιον δεν κατάλαβε, η κυβέρνηση για να μπορεί να κυβερνάει έχει μπλέξει με τον κ Καμμένο. Χωρίς να τον θέλει. Και προκειμένου να συνεχίσει να κυβερνάει είναι αναγκασμένη να καθαρίζει ή να καλύπτει τις ακαθαρσίες κάθε φορά που ο συγκυβερνήτης ανοίγει το στόμα του ή σηκώνει το τηλέφωνό του.

Μόνο που σ αυτή την περίπτωση ο πρωθυπουργός στην τελευταία ομιλία του στη Βουλή για την υπόθεση  Noor 1 είχε απόλυτο δίκιο. Πρόκειται, είπε, για τη μεγαλύτερη και σοβαρότερη σύλληψη ναρκωτικών στην ευρωπαϊκή ιστορία. Και απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση φώναξε: Και γι αυτήν δεν ενδιαφέρεται κανείς; Φαίνεται ότι ενδιαφέρεται. Ο υπουργός Άμυνας και συγκυβερνήτης.

Κανείς δεν ξέρει, όμως, γιατί πραγματικά ενδιαφέρεται ο υπουργός. Ο οποίος έχει δικαίωμα να υποστηρίζει ό,τι θέλει. Αλλά και όποιος από τους πολίτες θέλει μπορεί να πιστεύει ό,τι άλλο θέλει. Δημοκρατία έχουμε.

Επειδή, όμως, στη Δημοκρατία δεν πρέπει να υπάρχουν σκιές και σκοτεινά σημεία, έχουν δημιουργηθεί οι θεσμοί. Ένας είναι τα δικαστήρια και ένας άλλος είναι η Εξεταστική της Βουλής. Δουλειά τους είναι να ξεκαθαρίζουν το τοπίο και να δείχνουν στο λαό αυτό που πραγματικά συμβαίνει και όχι ό,τι λέει ή πιστεύει ο καθένας.

Κι αυτό δεν γίνεται μόνο για λόγους διαφάνειας, χωρίς την οποία δεν υπάρχει κανονική Δημοκρατία, όπως πολύ σωστά υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και πολλά χρόνια. Γίνεται και για να μη χάνεται η εμπιστοσύνη των πολιτών στις Αρχές και στους θεσμούς. Ένας από τους οποίους είναι και ο υπουργός Άμυνας.

Αυτοί οι θεσμοί λοιπόν δεν επιτρέπεται να αφήσουν τον κάθε κακεντρεχή ή συκοφάντη να διακινεί ότι ο υπουργός Άμυνας της χώρας παρεμβαίνει νυχτιάτικα και πιέζει έναν βαρυποινίτη, που από τη θέση του είναι απροστάτευτος και σε αδύναμη θέση, προκειμένου να επωφεληθεί για άλλα πράγματα από εκείνα που υποστηρίζει. Όποια κι αν είναι αυτά τα άλλα πράγματα. Γιατί ο νους των κακεντρεχών μπορεί να πάει μακριά. Δεν είναι σε όφελος ούτε του υπουργού, ούτε της κυβέρνησης, ούτε της πίστης των πολιτών στην ευνομούμενη Δημοκρατία.

Μ αυτά τα δεδομένα, αναρωτιέται κανείς γιατί η κυβέρνηση και ο υπουργός Άμυνας αρνήθηκαν τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για αυτές τις συνομιλίες του υπουργού με έναν μεγαλέμπορο ναρκωτικών. Και γιατί μ αυτό τον τρόπο αφήνουν στο σκοτάδι το ρόλο της μεταμεσονύκτιας εισαγγελέως, καθώς και ενός λιμενικού που καταγγέλλεται ότι εμπλέκεται ως μη οφείλει, αλλά και ως διακινητής απορρήτων καταθέσεων προστατευόμενου μάρτυρα!

Η κυβέρνηση της κάθαρσης, που έχει συστήσει Εξεταστικές ακόμα και για τα δάνεια της Αγγλίας του 1828- 30 δεν έχει κανένα λόγο να απορρίψει την Εξεταστική.

Γιατί, εδώ και πάλι θα συμφωνήσουμε με τον υφυπουργό Δικαιοσύνης κ Παπαγγελόπουλο. Ο οποίος προχτές στην Εξεταστική για τον Γιάννο Παπαντωνίου, σε ένα κρεσέντο περισσότερο εισαγγελικό παρά πολιτικό κατάγγειλε ότι δικαστές και εισαγγελείς έκλειναν τα μάτια και τα αυτιά και καθυστερούσαν την απονομή δικαιοσύνης για τα σκάνδαλα με τις μίζες στα εξοπλιστικά. «Έκαναν πως δεν καταλαβαίνουν», ξέσπασε ο υφυπουργός.

Συνηγόρησε μάλιστα υπέρ του Άκη Τσοχατζόπουλου, ως ριφθέντος «στην πυρά μιας δήθεν κάθαρσης σαν να μην υπήρξε ΚΥΣΕΑ, πρωθυπουργός, υπουργικό συμβούλιο», από ένα πολιτικό σύστημα που πήγε να αυτοπροστατευτεί.

Για όσους δεν το ξέρουν, ο κ Παπαγγελόπουλος, κατά την περίοδο 2003 - 2006 διετέλεσε προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών. Το 2006 τοποθετήθηκε εποπτεύων εισαγγελέας στην Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής και πρόεδρος του Συμβουλίου Συντονισμού Ανάλυσης και Ερευνών (αρμόδιος εισαγγελέας για την τρομοκρατία). Τον Ιούλιο του 2009 τοποθετήθηκε διοικητής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) μέχρι τις 13 Οκτωβρίου 2009.

Ως εισαγγελέας είχε αναλάβει τη διερεύνηση των παράνομων χρηματοδοτήσεων προς τη ΝΔ (υπόθεση MAYO), την υπόθεση των υποκλοπών, την υπόθεση της απαγωγής των Πακιστανών κ.α. Για τον χειρισμό του σε αυτές τις υποθέσεις έχει κατακριθεί για απραξία.

Επομένως, ο υφυπουργός ήταν παρών σε όλα αυτά τα οποία καταγγέλλει και σε μερικά έχει και ενεργό ανάμιξη ως «πολιτικό σύστημα που πήγε να αυτοπροστατευτεί»… Είτε ως άπραγος είτε ως συνένοχος είτε ως εκβιαζόμενος. Αλλά, η εισαγγελική του πείρα θα έπρεπε να του μάθει ότι δεν επιτρέπεται η ανώνυμη λάσπη κατά ανθρώπων και μάλιστα δικαστών. Ποιοι είναι οι επίορκοι δικαστές και εισαγγελείς που «έκλειναν το μάτια» και που δεν τους κατονομάζει ο κατά τα άλλα γενναίος σε αποκαλύψεις εισαγγελικός λειτουργός; Και γιατί δεν τους κατονομάζει;

Ο υφυπουργός Δικαιοσύνης είναι σαφές ότι θέλει κάθαρση μέχρι το μεδούλι. Πολύ ωραία. Απορεί κανείς γιατί δεν θέλει να εντάξει στην κάθαρση, εκτός από την πολιτική περίοδο που υπηρέτησε μεταξύ 2003- 2009, και τη βρώμικη πολιτικοοικονομική εγκληματική υπόθεση Noor 1. Τι έχει να φοβηθεί;

Και δεν είναι ίσως τυχαίο που έρχεται να ελαφρύνει τη θέση του Άκη Τσοχατζόπουλου ως μοναδικού διωχθέντος! Είναι ομοϊδεάτες!

Ο πρώην υπουργός Άκης, σε μια συνέντευξη ποταμό χτες το βράδυ στον ALPHA δήλωσε ότι θα ψήφιζε ΣΥΡΙΖΑ. «Τη στιγμή αυτή είναι το μόνο που μπορείς να υποστηρίζεις. Υπάρχει τίποτε άλλο;» είπε.

Πραγματικά. Για ανθρώπους με τη νοοτροπία του κ Τσοχατόπουλου δεν υπάρχει τίποτε άλλο συγγενέστερο. Επειδή ΣΥΡΙΖΑ τείνει πια να είναι ό,τι ήταν μέχρι χτες το ΠΑΣΟΚ: Όχι κόμμα. Νοοτροπία. Νοοτροπία ανομίας και ασυδοσίας. Σ αυτό το τοπίο ζόφου τι έχει να κρύψει και φοβάται την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ο κ Π Καμμένος;

Γ . Παπαδόπουλος- Τετράδης






















liberal.gr





ESM: Εγκρίθηκε η δόση των 8,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα - Τη Δευτέρα η πρώτη εκταμίευση

Η πρώτη εκταμίευση θα αφορά το ποσό των 7,7 δισ. ευρώ



Με ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας ESM αναφέρει ότι το διοικητικό του συμβούλιο ενέκρινε τη δόση των 8,5 δισ.ευρώ προς την Ελλάδα. 



Η πρώτη εκταμίευση θα είναι ύψους 7,7 δισ. ευρώ και αναμένεται να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα. Από τα χρήματα αυτά, τα 6,9 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση του χρέους, και τα 800 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου, όπως αναφέρει η ανακοίνωση.  

Ο ESM σημειώνει ακόμα πως μια περαιτέρω εκταμίευση ύψους 800 εκατ. ευρώ, για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών, θα γίνει μετά την 1η Σεπτεμβρίου, με την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την αποπληρωμή οφειλών προς τον ιδιωτικό τομέα χρησιμοποιώντας ίδιους πόρους αλλά και χρηματοδότηση που εγκρίθηκε σήμερα. Η εν λόγω εκταμίευση υπόκειται σε νέα απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Μηχανισμού.    

«Η σημερινή απόφαση δείχνει πως η Ελλάδα έχει ολοκληρώσει τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται σε αυτό το στάδιο» δήλωσε ο επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ. «Η κυβέρνηση και ο λαός της Ελλάδας αξίζουν αναγνώριση για το ότι έχουν διανύσει πολύ δρόμο για την επιστροφή στη δημοσιονομική βιωσιμότητα και την οικονομική ανάπτυξη. Η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει σε αυτό τον δρόμο, για να ανοικοδομήσει μια ανταγωνιστική οικονομία και να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών», πρόσθεσε.   

Μαζί με τη δόση που εγκρίθηκε σήμερα, σημειώνεται ότι το ποσό βοήθειας προς την Ελλάδα θα φτάσει τα 39,4 δισ. ευρώ, από τα 86 δισ. του τρέχοντος τρίτου προγράμματος. Συνολικά, η Ελλάδα έχει λάβει βοήθεια από τα ταμεία διάσωσης της ΕΕ 181,2 δισ. ευρώ.  








 lifo.gr

Τίτλοι τέλους στο Κυπριακό, επέμεινε σε στρατεύματα και εγγυήσεις η Αγκυρα - Κοτζιάς: το όνειρο παραμένει ζωντανό


Οι συζητήσεις για επανένωση της Κύπρου στο Κραν Μοντανά της Ελβετίας κατέρρευσαν τα ξημερώματα της Παρασκευής, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πολλά υποσχόμενης διαδικασίας για την επίλυση μιας διαφωνίας που κρατά δεκαετίες.

«Είμαι στην πολύ δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσω ότι παρά την ισχυρή δέσμευση όλων των αντιπροσωπειών και των μερών η διάσκεψη για το Κυπριακό έκλεισε χωρίς την επίτευξη συμφωνίας», ανέφερε ο γ.γ. του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτιέρες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τα ξημερώμτα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αδιάλλακτη στάση της Τουρκίας στο θέμα της παραμονής των τουρκικών στρατευμάτων και η άκαμπτη εμμονή της στη διατήρηση του δικαιώματος επέμβασης και των εγγυήσεων για τουλάχιστον 15 χρόνια μέχρι την επανεξέτασή τους ήταν από τους βασικούς λόγους που οδήγησαν τις διαπραγματεύσεις στο αδιέξοδο. Ο Γκουτιέρες είχε μεταβεί για δεύτερη φορά στο Κραν-Μοντανά της Ελβετίας για να πιέσει τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκο Αναστασιάδη αλλά και τον Τουρκοκύπριο ηγέτη, Μουσταφά Ακιντζί να επισφραγίσουν μια συμφωνία για την επανένωση του νησιού της ανατολικής Μεσογείου, ενώ ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Μάικ Πενς είχε συνομιλήσει τηλεφωνικά και με τους δύο ηγέτες, απευθύνοντας έκκληση και στις δύο πλευρές «να αδράξουν την ιστορική αυτή ευκαιρία».

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές η Τουρκία εμφανίστηκε να προσφέρει λίγα στην ελληνοκυπριακή πλευρά, η οποία ζητούσε την πλήρη απόσυρση των τουρκικών στρατευμάτων από το νησί, αν και οι Ελληνοκύπριοι εμφανίστηκαν πιο διαλλακτικοί σε ότι αφορά τα αιτήματα των Τουρκοκυπρίων για κυλιόμενη προεδρία.

Μάλιστα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά από έντονες ώρες συζητήσεων ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς σε στενή συνεργασία με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη και μετά από οδηγίες του Έλληνα πρωθυπουργού ζήτησε να έχει γραπτώς τις προτάσεις της Τουρκίας ως προς το μέλλον της Συνθήκης Εγγυήσεων και παρεμβατικών δικαιωμάτων.

Παρά την αντίθετη αίσθηση που είχε μέχρι τα ξημερώματα δημιουργηθεί, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, όταν ερωτήθηκε επίμονα από τον Ν. Κοτζιά, παραδέχτηκε ότι η Τουρκία δεν επρόκειτο να συναινέσει στην κατάργηση των παρεμβατικών δικαιωμάτων και των εγγυήσεων της χώρας του επί της Κυπριακής Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι και τα δύο θα διατηρούνταν για τουλάχιστον 15 χρόνια, όταν θα μπορούσε να γίνει μια αναθεώρησή τους, θέση που απορρίφθηκε άμεσα από την Ελλάδα και την Κύπρο. Συμφωνία δεν υπήρχε ούτε ως προς την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων, τις εδαφικές αναπροσαρμογές αλλά και ως προς την απαίτηση της Τουρκίας, οι Τούρκοι πολίτες να έχουν στην Κύπρο ισότιμη μεταχείριση με τους Έλληνες που είναι πολίτες κράτους-μέλους της ΕΕ.

Ο κ. Κοτζιάς με μήνυμά του στο twitter τα ξημερώματα ανέφερε ότι «δεν ήταν δυνατό να γίνουν αποδεκτά παρεμβατικά δικαιώματα Τουρκίας σε όλη τη Μεγαλόνησο. Το όνειρο και σχέδιο λύσης του Κυπριακού παραμένει ζωντανό».

Σε ενημέρωση που έκανε μετά το πέρας των συνομιλιών σε Έλληνες και Κύπριους δημοσιογράφους εξέφρασε τη βούλησή της Ελλάδας να συνεχίσει να εργάζεται με όλες της τις δυνάμεις για την εξεύρεση μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης ώστε η Κύπρος να γίνει ένα φυσιολογικό κράτος χωρίς εγγυήσεις και κηδεμόνες.

Διατύπωσε δε την ικανοποίησή του για την άψογη συνεργασία με την ηγεσία της Κύπρου και εξέφρασε την εκτίμησή του για τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτιέρες. Την λύπη του εξέφρασε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κύπρου, Νίκος Χριστοδουλίδης, λέγοντας σε δημοσιογράφους: «Δυστυχώς δεν υπήρξε αποτέλεσμα από την παρούσα προσπάθεια λόγω της εμμονής της τουρκικής πλευράς για συνέχιση της συνθήκης των εγγυήσεων και των παρεμβατικών δικαιωμάτων της Τουρκίας, καθώς επίσης και της παραμονής των τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο. Πέρα από την ασφάλεια και τις εγγυήσεις οι τουρκικές θέσεις που εκφράστηκαν για το υπόλοιπο των κεφαλαίων όχι μόνο ξεφεύγουν από το πλαίσιο του ΓΓ αλλά ήταν τέτοιες που σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορούσαν να γίνουν αποδεκτές».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κύπρου εξήρε την στάση της Ελλάδας, τονίζοντας ότι «συγκεκριμένες γραπτές προτάσεις για τις εγγυήσεις και την ασφάλεια υπέβαλε και η ελληνική κυβέρνηση η οποία κατά τη διάρκεια των συζητήσεων στο Κραν Μοντάνα παρουσιάστηκε με εποικοδομητική διάθεση και προσέγγιση για να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα».

«Μέσα σε αυτό το πλαίσιο» πρόσθεσε ότι «ο πρόεδρος της Δημοκρατίας επιθυμεί να εκφράσει την ικανοποίησή του για την άριστη συνεργασία τόσο με το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών που βρισκόταν στο Κραν Μοντανα όλες αυτές τις μέρες, όσο και τον Έλληνα πρωθυπουργό με τον οποίο ήταν σε συνεχή επαφή». «Το αποψινό αποτέλεσμα» επισήμανε ο κ. Χριστοδουλίδης «δεν είναι σε καμία απολύτως περίπτωση μια θετική εξέλιξη αλλά δεν είναι και το τέλος του δρόμου. Η απαράδεκτη παρούσα κατάσταση πραγμάτων δεν μπορεί να είναι το μέλλον της Κύπρου και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας θα ενισχύσει τις προσπάθειες του έτσι ώστε να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που θα μας επιτρέψουν να αισιοδοξούμε για τερματισμό της κατοχής και επανένωση της πατρίδας μας».

Τέλος σημείωσε ότι «ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιθυμεί ταυτόχρονα να ευχαριστήσει τον ΓΓ πού με την παρουσία του και τον τρόπο προσέγγισης στα εκκρεμούντα θέματα απέδειξε ότι αντιλαμβάνεται τις αρχές που πρέπει να διέπουν μια συνολική λύση του Κυπριακού για ένα κράτος το οποίο είναι και θα συνεχίσει να είναι και μετά από μια ενδεχόμενη λύση κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Την ίδια ώρα με συνέντευξη Τύπου ο γ.γ. του ΟΗΕ δήλωνε: «Λυπάμαι πολύ που ανακοινώνω ότι παρά την πολύ ισχυρή δέσμευση και συμμετοχή όλων των αντιπροσωπειών και διαφορετικών πλευρών η Διάσκεψη για τo Κυπριακό έκλεισε χωρίς να επιτευχθεί συμφωνία». Ο κ. Γκουτιέρες θέλησε να εκφράσει τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη και την εκτίμησή του στους ηγέτες των δύο κοινοτήτων και να ευχηθεί «το καλύτερο για όλους τους Κύπριους, το Βορρά και το Νότο» καθώς και τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη στους εκπροσώπους των εγγυητριών δυνάμεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως και στην ομάδα του ΟΗΕ, υπό την ηγεσία του Έσπεν Άιντε, που έκανε ό, τι είναι δυνατόν για να προσεγγίσει τις θέσεις των διαφόρων αντιπροσωπειών.

Ερωτηθείς αν τα εμπλεκόμενα μέρη θα μπορούσαν να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις, ο κ. Γκουτιέρες είπε ότι «η Διάσκεψη έληξε χωρίς αποτέλεσμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να αναπτυχθούν άλλες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του Κυπριακού», τονίζοντας ότι ο ρόλος των Ηνωμένων Εθνών ως διαμεσολαβητή, είναι να είμαστε πάντα στη διάθεση των μερών που επιθυμούν να καταλήξουν σε συμφωνία, αν το επιθυμούν».

Ο Γκουτιέρες απέφυγε να αναφερθεί στους λόγους που οδήγησαν στην κατάρρευση των συνομιλιών. Αρκέστηκε όμως να σχολιάσει πως υπήρχε μεγάλο χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών σε μια σειρά ζητημάτων.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, από την πλευρά του έγραψε στο Twitter: «Η έκβαση αυτή δείχνει την αδυναμία επίτευξης συμφωνίας στο πλαίσιο των παραμέτρων του ΟΗΕ». Τόνισε μάλιστα πως «δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιμείνουμε σε αυτές τις παραμέτρους, αλλά θα πρέπει να «διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τη σταθερότητα στο νησί και την περιοχή. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για μια διευθέτηση με διαφορετικές παραμέτρους».


Επιμέλεια: Θεοδώρα Βασιλοπούλου  



















kathimerini.gr

Παραγραφή Φορολογικών Υποθέσεων, Απόφαση ΣτΕ 1738/2017 – Απαραίτητη η υιοθέτησή της!


Μέσα σε λίγες μέρες από την δημοσίευση του περιεχομένου της απόφασης της Ολομέλειας ΣτΕ 1738/2017, ακολούθησε έντονος διάλογος μεταξύ των απασχολούμενων με την φορολογική επιστήμη αλλά και του πολιτικού προσωπικού. Επίσης, τόσο το διαδίκτυο όσο και ο τύπος προχώρησαν σε μαζική παραγωγή αρθρογραφίας με την οποία ανέλυαν την απόφαση αυτή και τις ενδεχόμενες συνέπειές της. Οι τοποθετήσεις που έγιναν συχνά υπήρξαν σφόδρα αρνητικές και περιελάμβαναν έντονη κριτική απέναντι στην απόφαση αυτή. Ο βασικός άξονας του σκεπτικού κατά το οποίο δεν θα έπρεπε να εφαρμοστεί η απόφαση ΣτΕ 1738/2017 βασίζεται στα εξής επιχειρήματα:

Δεν εξυπηρετείται το Δημόσιο συμφέρον και για τον λόγο αυτό θα έπρεπε να παραβλεφθούν οι Συνταγματικές ασυμφωνίες.
Επιβραβεύεται η φοροδιαφυγή των κάθε είδους μπαταχτσήδων στους οποίους χαρίζονται ανείσπρακτοι φόροι και πρόστιμα.
Από την άλλη τα επιχειρήματα τα οποία επικροτούν την απόφαση βασίζονται στο εξής σκεπτικό:

Δίνεται λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα αδυναμίας καθορισμού ενός οριστικού πλαισίου παραγραφής φορολογικών αξιώσεων, την οποία λύση δεν μπορούσε να δώσει η Εκτελεστική και Νομοθετική εξουσία όλα αυτά τα χρόνια.
Ο ελεγκτικός μηχανισμός θα απαγκιστρωθεί επιτέλους από παλιές υποθέσεις οι οποίες εν πολλοίς απέβαιναν έως σήμερα άκαρπες, και αντ’αυτού θα επικεντρωθεί στον παρόντα χρόνο πατάσσοντας την υφιστάμενη οργιάζουσα φοροδιαφυγή.
Δεν θα αναλωθούμε για το αν κάποια πλευρά έχει δίκιο στη συγκεκριμένη περίπτωση αφού αμφότεροι υποστηρίζουν αρκετά τεκμηριωμένα τις θέσεις τους. Ο καθένας μπορεί να κρίνει με βάση το δικό του σκεπτικό ποια είναι η πραγματικά συμφέρουσα επιλογή για το Ελληνικό Κράτος στην υπόθεση αυτή. Μετά από μια συνοπτική παρουσίαση της απόφασης, θα προσπαθήσουμε με πρακτικά παραδείγματα να εξειδικεύσουμε τα σημεία της απόφασης που θα κληθούν να εφαρμόσουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
Για την παρουσίαση της απόφασης θα κάνουμε χρήση των κυριότερων σημείων του πρόσφατου άρθρου του Συνεργάτη μας κυρίου Γιώργου Ευσταθόπουλου το οποίο πραγματεύεται εξαιρετικά το θέμα της απόφασης αυτής του ΣτΕ.

Όπως αναλύει και ο κύριος Ευσταθόπουλος, η απόφαση ΣτΕ 1738/2017 κρίνει επί του καθεστώτος των παρατάσεων παραγραφής του χρόνου των φορολογικών αξιώσεων. Συγκεκριμένα, κρίνει πότε είναι εφαρμοστέα η πενταετής και πότε η δεκαετής παραγραφή. Με άλλα λόγια δεν κάνει ερμηνεία ενός συγκεκριμένου νομοθετήματος αλλά παίρνει μια ευρύτερη θέση στο πότε είναι επιτρεπόμενη η παράταση παραγραφής φορολογικής αξίωσης ανεξάρτητα του από ποιο νόμο διέπεται κάθε φορά. Το γεγονός αυτό είναι σημαντικό διότι η ερμηνεία αυτής της απόφασης καλύπτει με αυτόν τον τρόπο τόσο ελεγχόμενα έτη με βάση τον ν.2238/1994 (έως και 31/12/2013), όσο και ελεγχόμενα έτη με βάση τον ν.4174/2013 (από 1/1/2014 και μετά).

Η απόφαση λοιπόν για την αντισυνταγματικότητα των παρατάσεων των προθεσμιών παραγραφής φορολογικών αξιώσεων βασίζεται πάνω στις εξής παραδοχές:

Η παραγραφή πρέπει να έχει εύλογη διάρκεια ώστε να είναι σύμφωνη με την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Παράτασή της επιτρέπεται μόνο εφόσον η διάταξη θεσπίστηκε το αργότερο το επόμενο έτος από το οποίο έγινε απαιτητός και καταβλητέος ο φόρος.
Η προθεσμία της παραγραφής πρέπει να είναι γνωστή στον φορολογούμενο εκ των προτέρων και να είναι κατανοητή. Διάταξη νόμου περί παρατάσεως του χρόνου παραγραφής φορολογικών αξιώσεων, των οποίων η έναρξη του χρόνου παραγραφής είναι προγενέστερη του προηγούμενου της δημοσιεύσεως του νόμου αυτού ημερολογιακού έτους, είναι ανίσχυρη ως αντίθετη στην απορρέουσα από την αρχή του κράτους δικαίου αρχή της ασφάλειας του δικαίου (π.χ. αν η φορολογική αξίωση παραγράφεται το 2014, δεν μπορεί να παραταθεί η παραγραφή της εφόσον η απόφαση παράτασης έχει εκδοθεί μετά το 2016, ήτοι από 1/1/2017 και μετά).
Oι συνεχείς παρατάσεις παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για τον καταλογισμό φορολογικών βαρών παραβιάζουν όχι μόνο την αρχή της αναλογικότητας και του Κράτους Δικαίου αλλά και την αρχή της ασφάλειας του δικαίου, που πηγάζει από τις διατάξεις του άρθρου 78 του Συντάγματος (γιατί εφαρμόζεται παράταση η οποία αντίκειται στα αναφερόμενα στην προηγούμενη παράγραφο)
Με την καθιερωμένη πρακτική των διαδοχικών και συνεχών παρατάσεων που δινόταν όλα αυτά τα χρόνια λίγο πριν τη λήξη της αρχικής παραγραφής ή της προηγούμενης παράτασης, φαίνεται πως η βασική πενταετής παραγραφή δεν είχε ουσιαστικά καμία αξία.
Σημαντική αξία είχαν και 2 προγενέστερες κρίσεις Τμημάτων της Ολομέλειας οι οποίες περιλήφθηκαν στην απόφαση αυτή. Σύμφωνα με αυτές:

Αφενός η παραγραφή πρέπει να περιορίζεται σε εύλογο χρονικό διάστημα δεδομένου ότι η εφαρμοζόμενη τεχνολογία της ηλεκτρονικής καταχώρησης αυτοματοποιεί τις διαδικασίες και εξασφαλίζει γρήγορους ελέγχους,
Αφετέρου, για οικονομικούς και επενδυτικούς λόγους αλλά και για την προστασία του ίδιου του δημοσίου συμφέροντος πρέπει οι επιχειρηματίες και οι επενδυτές να γνωρίζουν επακριβώς και επικαίρως τις οικονομικές τους εκκρεμότητες, διότι ο καταλογισμός απρογραμμάτιστων οφειλών μετά από πολλά έτη μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα τόσο σε νομικά όσο και φυσικά πρόσωπα.
Με δεδομένο ότι η Διοίκηση θα κάνει δεκτή την απόφαση και το σκεπτικό της, πλέον η παραγραφή των παρελθόντων χρήσεων θα γίνεται σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:

Έστω ότι ο φορολογικός έλεγχος ερευνά τις χρήσεις 2000 έως 2010 κατά το έτος 2017.

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν δεκτά από το ΣτΕ, το δικαίωμα του Δημοσίου προς καταλογισμό προστίμων και φόρων:

– άρχισε για την χρήση 2000 την 31.12.2001 και έληξε την 31.12.2006

– άρχισε για την χρήση 2001 την 31.12.2002 και έληξε την 31.12.2007

– άρχισε για την χρήση 2002 την 31.12.2003 και έληξε την 31.12.2008

– άρχισε για την χρήση 2003 την 31.12.2004 και έληξε την 31.12.2009

– άρχισε για την χρήση 2004 την 31.12.2005 και έληξε την 31.12.2010

– άρχισε για την χρήση 2005 την 31.12.2006 και έληξε την 31.12.2011

– άρχισε για την χρήση 2006 την 31.12.2007 και έληξε την 31.12.2012

– άρχισε για την χρήση 2007 την 31.12.2008 και έληξε την 31.12.2013

– άρχισε για την χρήση 2008 την 31.12.2009 και έληξε την 31.12.2014

– άρχισε για την χρήση 2009 την 31.12.2010 και έληξε την 31.12.2015

– άρχισε για την χρήση 2010 την 31.12.2011 και έληξε την 31.12.2016



Για την μεγαλύτερη διευκόλυνση των ενδιαφερόμενων θα προχωρήσουμε σε παράθεση παραδειγμάτων που θα καταστήσουν απόλυτα κατανοητό ένα ομολογουμένως περίπλοκο ζήτημα όπως αυτό της παραγραφής των φορολογικών αξιώσεων:

Ισχύει η πενταετής παραγραφή της φορολογικής αξίωσης για φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο (οντότητα), εφόσον είχε υποβάλλει εμπρόθεσμα τη δήλωση φόρου εισοδήματος.
Έστω ομόρρυθμη εταιρεία για τη χρήση 2009 (1/1-31/12/2009) υπέβαλλε εμπρόθεσμα μέσα στο έτος 2010 τη δήλωση φόρου εισοδήματος. Το Δεκέμβριο του 2013 κοινοποιήθηκε εντολή ελέγχου για τη χρήση 2013 χωρίς να διενεργηθεί έλεγχος. Το Δεκέμβριο του 2015 του κοινοποιήθηκε νέο έγγραφο με σκοπό τη παράταση της παραγραφής για δύο ακόμη έτη. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την κρίση του ΣτΕ (1738/2017) υπάρχει παραγραφή της χρήσης 2009.

Περίπτωση ελέγχου βάσει συμπληρωματικών στοιχείων:
Έστω ότι ο φορολογικός έλεγχος ερευνά τις χρήσεις 2000 έως 2010 κατά το έτος 2017, έχοντας στη διάθεσή του κάποιο συμπληρωματικό στοιχείο και, επομένως, η βασική πενταετής παραγραφή (άρθρου 84 παρ. 1 Ν. 2238/1994) επεκτείνεται στην δεκαετία (άρθρο 84 παρ. 4 σε συνδυασμό με το άρθρο 68 παρ. 2 του Ν. 2238/1994).

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν δεκτά από το ΣτΕ, το δικαίωμα του Δημοσίου προς καταλογισμό προστίμων και φόρων:

– άρχισε για την χρήση 2000 την 31.12.2001 και έληξε την 31.12.2011

– άρχισε για την χρήση 2001 την 31.12.2002 και έληξε την 31.12.2012

– άρχισε για την χρήση 2002 την 31.12.2003 και έληξε την 31.12.2013

– άρχισε για την χρήση 2003 την 31.12.2004 και έληξε την 31.12.2014

– άρχισε για την χρήση 2004 την 31.12.2005 και έληξε την 31.12.2015

– άρχισε για την χρήση 2005 την 31.12.2006 και έληξε την 31.12.2016

– άρχισε για την χρήση 2006 την 31.12.2007 και έληξε την 31.12.2017

– άρχισε για την χρήση 2007 την 31.12.2008 και λήγει την 31.12.2018

– άρχισε για την χρήση 2008 την 31.12.2009 και λήγει την 31.12.2019

– άρχισε για την χρήση 2009 την 31.12.2010 και λήγει την 31.12.2020

– άρχισε για την χρήση 2010 την 31.12.2011 και λήγει την 31.12.2021



Σημειωτέον ότι συμπληρωματικό στοιχείο αποτελεί ένα πληροφοριακό δελτίο ή έκθεση ελέγχου φορολογικής αρχής που διεξήγαγε έλεγχο σε αντισυμβαλλόμενο ελεγχόμενου (π.χ. περίπτωση εικονικών φορολογικών στοιχείων) ή μία καταγγελία (π.χ. πωλητή ακινήτου για λήψη αφανούς τιμήματος αγοραπωλησίας ακινήτου).

Οι παρατάσεις των προθεσμιών παραγραφής που ψηφίστηκαν έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από την ανωτέρω απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, άρα στη συγκεκριμένη υπόθεση μόνο οι χρήσεις 2006 και εντεύθεν μπορούν νόμιμα να ελεγχθούν.

Πότε ισχύει η 10ετής παραγραφή για νέο στοιχείο σύμφωνα με τον προηγούμενο ΚΦΕ ν.2238/1994.
Έστω ανώνυμη εταιρεία, έχει υποστεί εμπρόθεσμο φορολογικό έλεγχο για τη χρήση 2007 (1/1 έως 31/12/2007) και τα αποτελέσματά της έχουν κριθεί οριστικά. Κατά τη διάρκεια του έτους 2017 από διασταύρωση στοιχείων προέκυψε ότι κατά τη χρήση 2007 έλαβε και καταχώρησε στα βιβλία της (κατά τη κρίση τω φορολογικών αρχών) εικονικό τιμολόγιο. Επειδή αυτό το δεδομένο θεωρείται νέο στοιχείο οι ελεγκτικές αρχές μπορούν να επανέλθουν με νέο έλεγχο κάνοντας χρήση της δεκαετίας που της παρέχει η νομοθεσία.

Η δεκαετής προθεσμία λόγω νέου στοιχείου εφαρμόζεται και στην περίπτωση ελέγχου λόγω στοιχείου που προέκυψε από διασταύρωση με άλλο έλεγχο
Ομόρρυθμη οικοδομική εταιρεία κατά τη χρήση 2006 (1/1-31/12/06) για την οποία έχει υπαχθεί στη περαίωση του ν. 3888/2010 ,πούλησε οριζόντια ιδιοκτησία και στο συνταχθέν συμβόλαιο αναγράφει ποσό 100.000€. Από διασταυρωτικό έλεγχο προέκυψε ότι το πραγματικό τίμημα ανήλθε στο ποσό των 150.000 €. Αυτό επειδή θεωρείται νέο στοιχείο, οι ελεγκτικές υπηρεσίες μπορούν να επανέλθουν με νέο έλεγχο κάνοντας χρήση της δεκαετούς παραγραφής. Ο επανέλεγχος θα γίνει μόνο για τη φορολογία εισοδήματος και δεν μπορεί να καταλογίσει λόγω παραγραφής τα αυτοτελή πρόστιμα του κώδικα βιβλίων και στοιχείων, όπως δεν μπορεί να αναζητήσει λόγω παραγραφής και τον επιπλέον φόρο μεταβίβασης ακινήτων που αναλογεί στο επιπλέον τίμημα.

Ο έλεγχος μπορεί να επεκταθεί και σε βάρος δανειστή ο οποίος δεν είχε δηλώσει το δανεισθέν κεφάλαιο
Φυσικό πρόσωπο (μισθωτός) κατά τη χρήση 2008 (1/1-31/12/2008) δάνεισε σε φιλικό του πρόσωπο το ποσό των 50.000€ και παρέλειψε να το δηλώσει στη δήλωση φόρου εισοδήματος που εμπρόθεσμα υπέβαλλε το έτος 2009. Το γεγονός αυτό αποκάλυψαν μέσω διασταύρωσης οι ελεγκτικές αρχές και μπορούν να καταλογίσουν νομίμως τους πιθανούς φόρους (πόθεν έσχες του ποσού που δάνεισε) που θα προκύψουν, διότι αυτή η συναλλαγή θεωρείται νέο στοιχείο και εμπίπτει στις διατάξεις της δεκαετούς παραγραφής.

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη αρθρογραφία μας, οι καταθέσεις σε ημεδαπές και αλλοδαπές τράπεζες με εμβάσματα δεν μπορούν να θεωρηθούν συμπληρωματικά στοιχεία και να δικαιολογήσουν την έκδοση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου ή την παράταση της παραγραφής, όπως απεφάνθη το Διοικητικό Εφετείου Αθηνών με τις υπ’ αρ. 3820 και 3821/2016 αποφάσεις του, οι οποίες όμως έχουν προσβληθεί με αιτήσεις αναιρέσεως και αναμένεται η συζήτησή τους εντός του Ιουλίου 2017.



Σημειώνεται ότι:

Α. Για τις υποθέσεις φοροδιαφυγής (βλέπε άρθρο 66 ν.4174/2013) η παραγραφή είναι εικοσαετής (άρθρο 36 παρ. 3 ν.4174/2013).

Β. Για τις υποθέσεις δωρεάς κεφαλαίου (κληρονομιές, δωρεές, γονικές παροχές) η παραγραφή είναι 15ετής

Γ. Για τη μη υποβολή φορολογικής δήλωσης η παραγραφή είναι 15ετής (σύμφωνα με τον ν.2238/1994), αρχόμενη από το έτος υποχρέωσης της αρχικής υποβολής. Άρα π.χ. για μη υποβολή φορολογικής δήλωσης για τη χρήση 2012 η οριστική παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή φόρου επέρχεται μετά την 31/12/2028.

Δ. Η υποβολή συμπληρωματικής δήλωσης διακόπτει την παραγραφή για τη χρήση την οποία αφορά η συμπληρωματική.



Πέρα όμως από τα ανωτέρω αναφερόμενα φοροτεχνικά και νομικά ζητήματα, τον περισσότερο κόσμο (ελεγχόμενους και μη) τον ενδιαφέρει να μάθει τι θα επακολουθήσει της απόφασης αυτής που τόσο έντονα διαφημίστηκε από τα ΜΜΕ και τους ειδικούς.

Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν οι ελεγκτικές αρχές θα την λάβουν υπόψη τους άμεσα ή θα περιμένουν πότε η διοίκηση θα την κάνει δεκτή και θα εκδώσει σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο, πρακτική στην οποία μέχρι τώρα οι ελεγκτικές αρχές μας έχουν συνηθίσει;

Τι θα γίνει με τις εκκρεμείς υποθέσεις που βρίσκονται στην Διεύθυνση επίλυσης διαφορών;

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα υπάρξει άμεση αντίδραση του Υπουργείου Οικονομικών για προστασία ελεγκτών και ελεγχόμενων αφού η μη άμεση εφαρμογή εκ μέρους της Διοίκησης μιας απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ θα μπορούσε να αποτελέσει μία ακόμη βάση προσφυγής κατά του όποιου καταλογιζόμενου ποσού.


       



Του Γεωργίου Δαλιάνη, Ιδρυτή του ομίλου Artion, Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός




artion.gr


Ντράγκι: Αυτοί είναι πραγματικά οι άνεργοι στην Ελλάδα

Τον πραγματικό αριθμό των ανέργων στην Ελλάδα αποκαλύπτει ο Μ. Ντράγκι απαντώντας στον ευρωβουλευτή Νίκο Χουντή.


Με βάση τις μετρήσεις της ΕΚΤ το πρόβλημα της ανεργίας στην Ελλάδα είναι σαφώς μεγαλύτερο από όσα καταγράφουν τα επίσημη στοιχεία. Οπως αναφέρεται σε απάντηση του Μάριο Ντράγκι στον ευρωβουλευτή Νίκο Χουντή η υποαξιοποίηση του εργατικού δυναμικού στη χώρα έφτασε στο τέλος του 2016 το 31,3% όταν στις πριν 11 χρόνια, στις αρχές του 2006, το αντίστοιχο νούμερο ήταν στο 12,9%.

Το  ποσοστό 31,3% είναι  σχεδόν οκτώ μονάδες χειρότερα από την επίσημη μέτρηση της ανεργίας, που ήταν 23,4% και συνιστά το υψηλότερο επίπεδο υπο-αξιοποίησης στην ευρωζώνη.

Η μέτρηση της ΕΚΤ βασίζεται σε έναν διευρυμένο ορισμό του εργατικού δυναμικού, καθώς έχει στόχο να εξετάσει την ευρύτερη υπο-χρησιμοποίηση εργαζόμενων και εν δυνάμει εργαζόμενων από την αγορά λόγω της κρίσης – το αποκαλούμενο «slack».

Συγκεκριμένα, η ΕΚΤ συμπεριέλαβε στη δική της μέτρηση όχι μόνο τους τυπικούς ανέργους αλλά και τρεις επιπλέον κατηγορίες:

Όσους έχουν μερική απασχόληση αλλά θα ήθελαν να έχουν πλήρες ωράριο, όσους θέλουν να εργαστούν αλλά έχουν απογοητευτεί και δεν αναζητούν ενεργά εργασία, και τους «σιωπηλούς» άνεργους που ψάχνουν μεν δουλειά αλλά δεν καταγράφονται διότι δεν είναι σε ετοιμότητα να αναλάβουν καθήκοντα εντός δύο εβδομάδων, όπως συνήθως απαιτείται στατιστικά.

Σύμφωνα με την ΕΚΤ, το πρόβλημα της υπο-αξιοποίησης εμφανίζεται σε ολόκληρη την ευρωζώνη. Ενώ στα τέλη του περασμένου έτους η Eurostat υπολόγιζε την ανεργία κοντά στο 9,5%, τα στοιχεία της ΕΚΤ δείχνουν πως η πραγματική «τρύπα» ανήλθε έως και στο 18,5%. Όταν είχε πρωτοδημοσιευτεί η ανάλυση της Ευρωτράπεζας, πριν δύο μήνες, δεν έδινε στοιχεία για την Ελλάδα.

Υπάρχουν βεβαίως μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στα 19 κράτη-μέλη, με τη Γερμανία και τη Μάλτα να έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στην αξιοποίηση του πληθυσμού τους.















thetoc.gr


     

Πρώτα το λογότυπο, μετά ο αρχηγός και στο τέλος...η ίδρυση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης;


Έριξα μια κάπως προσεκτική ματιά σε όλα όσα ειπώθηκαν αυτές τις μέρες στο συνέδριο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση είναι η ανοχή της πλειοψηφίας των διορισμένων συνέδρων σε μια πολιτικά ακατανόητη πρόταση της Φώφης Γεννηματά. Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρότεινε η εκλογή από τη βάση του αρχηγού του νέου κόμματος να προηγηθεί της...ίδρυσης του κόμματος, κάτι το οποίο παραβιάζει κάθε έννοια λογικής. Είναι δυνατόν να κληθούν οι πολίτες να επιλέξουν τον αρχηγό ενός κόμματος που δεν...υπάρχει; 

Πρώτα ο αρχηγός και μετά το καταστατικό και η ιδεολογική πλατφόρμα του κόμματος; Η εκλογή του αρχηγού πριν από την ίδρυση του κόμματος μόνο διαλυτικά μπορεί να λειτουργήσει για το νέο εγχείρημα. Αφενός αυτός που θα επικρατήσει στην εσωκομματική διαδικασία θα είναι πανίσχυρος να κάνει ό,τι γουστάρει κατά την ίδρυση του κόμματος και αφετέρου αυτοί που ηττήθηκαν δεν θα έχουν αναλάβει καμία ουσιαστική δέσμευση ότι θα συνεχίσουν ως απλά μέλη να στηρίζουν το νέο εγχείρημα. Αν είναι να ιδρυθεί ένα ακόμα αρχηγικό κόμμα χωρίς ουσιαστικές εσωκομματικές δημοκρατικές διαδικασίες, τι ακριβώς θα κερδίσει ο τόπος; 

Τι το νέο θα προστεθεί στο φθαρμένο πολιτικό σύστημα; Για παράδειγμα, αν η Φώφη Γεννηματά ηττηθεί, μπορεί κάλλιστα να πει μετά από 20 μέρες ότι δεν συμφωνεί με τις πολιτικές επιλογές του νέου αρχηγού κι ότι τελικά με τη ιδιότητα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ (την οποία θα διατηρεί) θα αναλάβει μια άλλη πρωτοβουλία για τον βασανισμένο χώρο της Κεντροαριστεράς. Μιας και σήμερα ανακοινώθηκε και το λογότυπο του κόμματος που κάποια στιγμή θα ιδρυθεί, αναρωτιέμαι αν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο οπουδήποτε στον κόσμο όπου πρώτα παρουσιάστηκε το λογότυπο ενός κόμματος, μετά εκλέχθηκε ο αρχηγός του και μετά...ιδρύθηκε το κόμμα. Με όλο τον σεβασμό σε αυτούς που συμφωνούν με την πρόταση της κ. Γεννηματά, πρόκειται για αστειότητες που εξυπηρετούν μονάχα φτηνές προσωπικές στρατηγικές.  









parapolitiki.com

Μπλόκο από το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε σήμερα να ανασταλούν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία, αν η χώρα προχωρήσει στη συνταγματική αναθεώρηση που προβλέπει την ενίσχυση των εξουσιών του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχει μεγάλη επιρροή στο θέμα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι κυβερνήσεις της ΕΕ έχουν ήδη αγνοήσει τις εκκλήσεις του να αναστείλουν επισήμως τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία, οι οποίες ούτως ή άλλως έχουν περιέλθει σε τέλμα.


Νωρίτερα σήμερα ο Τούρκος υπουργός Ευρωπαϊκών Θεμάτων Ομέρ Τσελίκ δήλωσε ότι η Άγκυρα θα απορρίψει οποιαδήποτε πρόταση να ανασταλούν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις της χώρας του με την ΕΕ, υπέρ μιας στενότερης συνεργασίας σε άλλους τομείς.

Η απόφαση που υιοθετήθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητεί «από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να αναστείλουν επισήμως τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία χωρίς καθυστέρηση, αν εφαρμοστεί χωρίς αλλαγές η συνταγματική μεταρρύθμιση».

Η συνταγματική μεταρρύθμιση που προτείνει ο Ερντογάν θα διευρύνει σημαντικά τις εξουσίες του, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τον ίδιο, για τη σταθερότητα της Τουρκίας.






 ΑΠΕ-ΜΠΕ








   

Στα χέρια του Δημοσίου περνάει ο ΟΑΣΘ -Ιδρύονται νέοι συγκοινωνιακοί φορείς για Θεσσαλονίκη


Στο ελληνικό δημόσιο περνά ο Οργανισμός Αστικών Λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

«Κατατέθηκε την Τετάρτη στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μετά την ψήφιση του οποίου ο ΟΑΣΘ περνάει στον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου, όπως και η περιουσία του, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του, για ένα μεταβατικό στάδιο, το αργότερο μέχρι τέλους του 2019, για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο» ανακοίνωσε από τη συμπρωτεύουσα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη τύπου στο ΥΜΑΘ, τόνισε ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ.

Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.

Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.



«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο Σπίρτζης.
Πρόσθεσε δε ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ. Έχουμε όραμα και σχέδιο και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες».

Σε ό,τι αφορά τη συνάντηση που είχε το μεσημέρι της Πέμπτης με τον υπουργό Μεταφορών, Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας, Ιβάηλο Μοσκόφσκι, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι εξετάστηκαν μια σειρά από παραμέτρους, για τους σιδηροδρομικούς άξονες, τα εμπορευματικά κέντρα, κ.τ.λ.

Επεσήμανε μάλιστα ότι «Κινούμαστε στην κατεύθυνση υλοποίησης ενιαίου έργου νέων σιδηροδρομικών αξόνων των δύο χωρών και πολύ σύντομα θα γίνουν ανακοινώσεις».







 ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Μεγάλες ανατροπές στον ΕΦΚΑ ...λόγω λανθασμένου υπολογισμού..!


Θεαματική ανατροπή έρχεται στα χαράτσια του ΕΦΚΑ για 400.000 επαγγελματίες, αγρότες και επιστήμονες στους οποίους θα πρέπει να επιστραφούν ως και 2.765 ευρώ από τα φόρους που πλήρωσαν στο επτάμηνο του 2017 γιατί οι πραγματικές τους εισφορές με το εισόδημα του 2016 βγαίνουν μικρότερες!

Η διαφορά δεν έχει να κάνει με το ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει το χαράτσι των εισφορών, αλλά με το ότι έπεσε η ίδια στην παγίδα που έστησε σε εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, καθώς τα εισοδήματα που δηλώνουν για το 2016 είναι σημαντικά μειωμένα από το 2015 και αυτό έχει ως συνέπεια να πέφτουν και οι πραγματικές εισφορές που οφείλουν στον ΕΦΚΑ! Η μείωση των εισοδημάτων του 2016 σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά το 35%!

Συμψηφισμοί

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ένα πρώτο επίσημο δείγμα από τις φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν και εκκαθαρίστηκαν για πολλούς επαγγελματίες και φαίνεται (σ.σ.: μέσα από πραγματικά στοιχεία εκκαθαρισμένων δηλώσεων έτους 2017) ότι τα ίδια πρόσωπα δήλωσαν στο σύνολό τους μικρότερο εισόδημα το 2016 από αυτό του 2015 με βάση το οποίο πληρώνουν τις τρέχουσες εισφορές στον ΕΦΚΑ.

Οσοι δήλωσαν λιγότερα το 2016 θα πρέπει να πάρουν πίσω ένα μέρος των εισφορών τους όχι μόνο με συμψηφισμό, δηλαδή με μικρότερα χαράτσια τους επόμενους μήνες, αλλά και μέσω επιστροφής χρημάτων γιατί πολλοί έχουν ήδη προκαταβάλει ακόμη και τις ετήσιες εισφορές του 2017 αφού αποδεικνύεται ότι πληρώνουν με καπέλο ως και 76%!

Στον πίνακα της εφημερίδας παρουσιάζονται τα εισοδήματα του 2015 επί των οποίων υπολογίστηκαν τα χαράτσια του ΕΦΚΑ από την 1/1/2017 και τα εισοδήματα του 2016 με βάση τα οποία θα επανυπολογιστούν οι εισφορές του 2017.

Ο νόμος λέει ότι η βάση υπολογισμού είναι το εκκαθαρισμένο εισόδημα του πιο πρόσφατου οικονομικού έτους, δηλαδή οι εισφορές του 2017 βγαίνουν με το εισόδημα του 2016, αφού εκκαθαριστεί. Οι «φωστήρες» της κυβέρνησης, λοιπόν, αφού καθόρισαν τα χαράτσια στον ΕΦΚΑ με το εισόδημα που 2015 για να μαζέψουν χρήματα, τώρα θα πρέπει να επιστρέψουν εισφορές σε εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, αγρότες και επιστήμονες γιατί με το εισόδημα του 2016 τους αναλογεί μικρότερο χαράτσι.

Ανατροπή
Τα παραδείγματα είναι αποκαλυπτικά:
* Αγρότης με εισόδημα 13.716 ευρώ το 2015 πληρώνει στον ΕΦΚΑ 242 ευρώ το μήνα. Το εισόδημα που απέκτησε το 2016, είναι 7.774 ευρώ που σημαίνει ότι η εισφορά του 2017 επανυπολογίζεται στα 137 ευρώ το μήνα. Μέχρι τώρα δηλαδή πληρώνει το χαράτσι στον ΕΦΚΑ με καπέλο 76%! Η διαφορά που οφείλει να του επιστρέψει ο ΕΦΚΑ ή να την συμψηφίσει με μελλοντικές εισφορές είναι 105 ευρώ το μήνα, και 735 ευρώ στο επτάμηνο. Αν δεν κάνει τον συμψηφισμό άμεσα, τότε ο αγρότης, όπως φαίνεται στο συγκεκριμένο πραγματικό παράδειγμα, έχει κάθε λόγο να σταματήσει να πληρώνει το χαράτσι στον ΕΦΚΑ γιατί απλά έχει εξοφλήσει για όλο το 2017 με βάση τις εισφορές που αναλογούν στο εισόδημα του 2016! Στο επτάμηνο έχει πληρώσει 1.694 ευρώ με την αρχική εισφορά των 242 ευρώ (242 x 7 = 1.694). Με το εκκαθαρισμένο εισόδημα του 2016 η πραγματική εισφορά του 2017 είναι 137 ευρώ το μήνα και 1.644 ευρώ για όλο το χρόνο (137 x 12 = 1.644). Ο αγρότης στο συγκεκριμένο παράδειγμα (όπως και δεκάδες χιλιάδες με ανάλογη μείωση εισοδήματος) έχει εξοφλήσει τον ΕΦΚΑ για όλο το 2017 με αυτά που πλήρωσε στο επτάμηνο και δεν πρέπει να ξαναπληρώσει χαράτσι ΕΦΚΑ μέχρι να μπει το 2018.




   

Το ΕΣΡ απεφάνθη: Επτά οι τηλεοπτικές άδειες..


Επτά είναι ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών οι οποίες τελικά θα δοθούν, σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).


Το ΕΣΡ, έπειτα από μακρά έκτακτη συνεδρίαση, οριστικοποίησε τις αποφάσεις του και κατέληξε στον αριθμό των επτά αδειών, γεγονός για το οποίο αναμένεται να ενημερώσουν τα μέλη του τον αρμόδιο υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκο Παππά, μέσα στην ημέρα. 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *