Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Στο σφυρί 2.000 ακίνητα το μήνα μέχρι το φθινόπωρο του 2018


Από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν θα υπάρχει καμία προστασία ούτε για την κύρια κατοικία ενώ σε ότι αφορά τις οφειλές στο δημόσιο δεν υπάρχει ούτε τώρα.

του Θάνου Τσίρου  

Όσο θα περνούν οι εβδομάδες και οι μήνες, τόσο θα αυξάνει ο αριθμός των πλειστηριασμών και τόσο θα «μικραίνει» η αξία των ακινήτων που θα βγαίνει στο σφυρί. Πριν προλάβουμε να συνειδητοποιήσουμε τι ακριβώς συμβαίνει, θα αρχίσουν να εκπλειστηριάζονται και οι πρώτες κατοικίες.

Από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν θα υπάρχει καμία προστασία ούτε για την κύρια κατοικία ενώ σε ότι αφορά τις οφειλές στο δημόσιο δεν υπάρχει ούτε τώρα. Οι στόχοι των τραπεζών και οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στους δανειστές η ελληνική πλευρά είναι πολύ συγκεκριμένες κάτι που θα φανεί ξεκάθαρα το επόμενο διάστημα.


·        Η άτυπη συμφωνία με τις τράπεζες για να μην βγάζουν μικρής αξίας ακίνητα στον πλειστηριασμό, θα αρχίσει να εξασθενεί σταδιακά. Έτσι, το όριο των 300.000 ευρώ θα διατηρηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και από τις αρχές του χρόνου θα υποχωρήσει στις 200.000 ευρώ ενώ από το δεύτερο εξάμηνο και μετά η άτυπη προστασία θα πέσει στις 100.000 ευρώ για να εξαλειφθεί από τις αρχές του νέου έτους.

·        Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα γίνονται ολοένα και περισσότεροι με στόχο να φτάσουν ακόμη και στο 90% του συνόλου των πλειστηριασμών. Ο αριθμός των αναγγελιών πλειστηριασμών δεν ξεπερνά μέχρι τώρα τις 2900 ενώ ελάχιστοι από αυτούς είναι προγραμματισμένο να γίνουν ηλεκτρονικά. Αυτό θα αλλάξει καθώς οι αναγγελίες για μέσα στο 2018 εκτιμάται ότι θα φτάσουν ακόμη και στις 15.000.

·        Προς το παρόν τα ακίνητα που βγαίνουν στο σφυρί είναι μετρημένα αλλά ο αριθμός τους θα αυξηθεί κατακόρυφα καθώς για να βγει ο σχεδιασμός των τραπεζών θα πρέπει να εκπλειστηριάζονται περίπου 2000-3000 ακίνητα ανά μήνα μέχρι το φθινόπωρο του 2018.

Πολλά από τα ακίνητα θα αγοράζονται από τις ίδιες τις τράπεζες κάτι που θα γίνει και για να προστατευτούν οι τιμές των ακινήτων από την κατάρρευση αλλά και για να δημιουργηθεί ένα χαρτοφυλάκιο ακινήτων τα οποία θα μπορούν να αξιοποιηθούν

·        Ο νόμος Κατσέλη θα γίνει ακόμη αυστηρότερος από τις αρχές του χρόνου κάτι που θα περιορίσει τον αριθμό των ατόμων που θα έχουν προσφύγει σε αυτόν. Αυτό θα γίνει με τη σύσταση επιτροπής η οποία θα αναλάβει τον επανέλεγχο των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί πολλές εκ των οποίων εκτιμάται ότι έχουν γίνει μόνο και μόνο για να κερδίσουν οι οφειλέτες χρόνο καθώς είναι εκ των προτέρων σαφές ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου

· Από τις αρχές του 2019 θα εκλείψει κάθε προστασία και όσον αφορά στην πρώτη κατοικία. Μέχρι το τέλος του 2018, υπάρχει η προστασία του νόμου Κατσέλη η οποία δεν παρέχεται σε όλους αλλά μόνο σε όσους πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία είναι τα εξής:

Το συγκεκριμένο ακίνητο να χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του οφειλέτη

Το μηνιαίο διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα να μην υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης προσαυξημένες κατά 70%

Η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας κατά τον χρόνο συζήτησης της αίτησης να μην υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο μέχρι τα τρία παιδιά.


Ο οφειλέτης να κρίνεται ως συνεργάσιμος δανειολήπτης.   




























thetoc.gr 

Ποια είναι τα νέα ποσά και τα εισοδηματικά κριτήρια για τα οικογενειακά επιδόματα


Σήμερα στη μία το μεσημέρι αναμένεται να παρουσιαστεί στο Eurogroup η τεχνική συμφωνία Ελλάδας-Θεσμών η οποία επετεύχθη το βράδυ του Σαββάτου.

Λίγο πριν βγει λευκός καπνός, γύρω στις 9 το βράδυ δηλαδή,  όταν ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι υπάρχει staff level agreement, είχε υπάρξει συμφωνία για τα οικογενειακά επιδόματα.


Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας Θεανώ Φωτίου και το σχετικό non paper που εκδόθηκε τα νέα ποσά των οικογενειακών επιδομάτων διαμορφώνονται ως εξής:

1 παιδί: 70 ευρώ αντί 40 ευρώ
2 παιδιά: 140 ευρώ αντί 80 ευρώ
3 παιδιά: 280 ευρώ αντί 245 ευρώ
Μετά το τρίτο, θα προστίθενται 140 ευρώ
Το κονδύλι των οικογενειακών επιδομάτων αυξάνεται στα 910 εκατ. ευρώ (αύξηση 40% σε σχέση με το τωρινό κονδύλι των 650 εκατ. ευρώ), ενώ ουσιαστικά προχωρούν σε αναδιανομή του επιδόματος, κόβοντας δικαιούχους τριτεκνικών και πολυτεκνικών επιδομάτων με εισοδήματα άνω των 35.000 ευρώ, οι οποίοι έπαιρναν ως τώρα 500 ευρώ ανά τέκνο σε ετήσια βάση και δίνοντας τα χρήματα σε οικογένειες με 1 και 2 παιδιά.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό καταργείται το ειδικό τριτεκνικό-πολυτεκνικό επίδομα των 500 ευρώ ανά τέκνο, ενώ τίθενται χαμηλότερα εισοδηματικά όρια για τρίτεκνους-πολύτεκνους με εισοδήματα από 34.000-45.000 ευρώ: 0 ευρώ αντί 1.500 ευρώ ανά έτος για οικογένεια με 3 παιδιά.  Τα εισοδηματικά κριτήρια και η κλιμάκωση των επιδομάτων ακολουθούν αυτά που ισχύουν για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

Τα εισοδηματικά κριτήρια

Αριθμός παιδιών    Όριο εισοδήματος
1                             26.250 ευρώ
2                             30.000 ευρώ
3                             33.750 ευρώ
4                             37.500 ευρώ
5                              41.250 ευρώ

Από την αναδιανομή ακόμη και τρίτεκνες οικογένειες με εισόδημα 20.000 ευρώ χάνουν 250 ευρώ το χρόνο, με την απόφαση εν τέλει να αποτελεί χτύπημα στη μεσαία τάξη. 

Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω παράδειγμα:

Οικογένεια με 3 παιδιά και εισοημα 20.000 ευρώ

Ως τώρα: 205 ευρώ/μήνα ή 2.450 ευρώ/έτος
Νέο σύστημα: 187,50 ευρώ/ μήνα ή 2.251 ευρώ/έτος
Ετσι, με την αναδιανομή των οικογενειακών επιδομάτων πλήττονται κυρίως οι τρίτεκνοι που θα πάρουν φέτος για τελευταία φορά τα 500 ευρώ, ενώ με τα εισοδηματικά κριτήρια που μπαίνουν μειώνονται και οι δικαιούχοι.

Πίνακας με τα ποσά ανάλογα με τα εισόδημα και τα παιδιά

Οικογενειακό  εισόδημα    Με 1 παιδί     Με 2 παιδιά     Με 3 παιδιά      Με 4 παιδιά    Με 5 παιδιά
10.500                              70                  140                   280                  350                 420
10.750                              42                  140                   280                  350                 420
11.750                              42                   140                  280                   350                 420
12.000                              42                   140                 280                    350                 420
12.250                              42                     84                 280                    350                  420
12.500                              42                      84                280                    350                  420
13.500                              42                      84                168                   350                   420
13.750                              42                      84                168                    210                  420
15.250                              42                      84                168                     210                  420
16.750                              42                       84               168                      210                 252
17.750                              28                        84               168                      210                252
20.250                              28                       56                168                      210                 252
22.750                               28                     56                 112                       210                 252

25.250                                                        56                  112                       140                252
26.750                                                        56                  112                       140                252
30.250                                                                               112                       140               168
34.000                                                                                                            140                168
37.750                                                                                                                                   168
39.000                                                                                                                                    168

Να σημειωθεί ότι από το κοινωνικό πακέτο των 315 εκατ. ευρώ, πέρα από τα 260 εκατ. ευρώ που θα δοθούν για τα οικογενειακά επιδόματα, 40 εκατ. ευρώ θα δοθούν για σχολικά γεύματα και 15 εκατ. ευρώ για νέους βρεφονηπιακούς σταθμούς με σκοπό να μπορέσουν να φιλοξενήσουν 10.000 παιδιά επιπλέον.

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δεν υπάρχει κανένα θέμα με τα επιδόματα αναπηρίας. Μάλιστα, τόνισε ότι, εντός των επόμενων ημερών, θα δημοσιευτεί ο νέος πίνακας προσδιορισμού ποσοστών αναπηρίας.















iefimerida.gr  

Στο σφυρί υπόγεια συνταξιούχων, στο δρεπάνι εισοδήματα και εργασιακά


Χτες η τηλεόραση έπαιζε τον Φαντασμένο με τον Κωνσταντάρα. Λίγες ώρες νωρίτερα ο πρωθυπουργός έδινε ρεσιτάλ του ρόλου σε συνέντευξή του στα πορτογαλικά Μέσα, που δεν ξέρουν ποιος είναι. Και τι έλεγε; Ότι «το παράδειγμα της Πορτογαλίας αποτελεί… δεδικασμένο(!)». «Άνοιξε δρόμο ώστε κι εμείς να μπορέσουμε να κάνουμε το ίδιο, να αυξήσουμε μισθούς, να αποκαταστήσουμε τις εργασιακές σχέσεις, χωρίς οι θεσμοί να μπορούν να μας το αρνηθούν(!!)». Λάμπρο, ωχριάς!

Οι θεσμοί δεν μπορούν να αρνηθούν σε μια κυβέρνηση που δεν μπορεί να αρνηθεί τίποτε στους θεσμούς, που της έχουν πάρει ανενόχλητοι τα εσώρουχα μαζί με τα εσώρουχα 11 εκατ. πολιτών! Και δεν μπορούν να αρνηθούν αυξήσεις μισθών και φυσιολογικές εργασιακές σχέσεις, που ο ίδιος έχει υπογράψει τον περιορισμό τους σε μνημόνιο με τους θεσμούς μέχρι τουλάχιστον το 2026!

Εκτός αν μιλάει για τους μισθούς της ΕΡΤ και άλλων ευαγών ιδρυμάτων του δημοσίου, που αυξάνει ήδη τις αποδοχές με επιδοματικά κόλπα και που αποθρασύνει με το ανέγγιχτο όλων των εργασιακών προνομίων και του επαγγελματικού απυρόβλητου.

Συμφωνία για νέες περικοπές εισοδημάτων!

Βρίσκει ο άνθρωπος και τα λέει εκεί που δεν τον ξέρουν. Γιατί, την ώρα που έλεγε όλες αυτές τις τερατολογίες και τις αγραμματοσύνες (κάποιος να του πει τι σημαίνει δεδικασμένο) ο εντεταλμένος Ε. Τσακαλώτος συμφωνούσε με τους «θεσμούς» στο άψε σβήσε τη νέα σφαγή των εισοδημάτων όλων των πολιτών. Εκτός των πλουσίων!

Με τη νέα μείωση του αφορολόγητου οπωσδήποτε. Είτε από το 2019 είτε από το 2020. Η ημερομηνία της σφαγής έχει μείνει εκκρεμής.

Με την πλήρη κατάργηση του ΕΚΑΣ για τους φτωχούς μέχρι το τέλος του 2019.

Με την οριζόντια νέα περικοπή των κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων σε 25 μέρες από σήμερα. Θύματα, ανάπηροι, πολύτεκνοι, άρρωστοι, άποροι!

Με αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών σε όλους τους αυτοαπασχολούμενους.

Με αύξηση στις τιμές ρεύματος και αερίου όπου μπαίνουν δυνατά ιδιώτες.

Με αύξηση της φορολογίας ακινήτων μέσω ΕΝΦΙΑ.

Όλα αυτά ούτε που ακουμπάνε όσους έχουν οικονομική επιφάνεια, οι οποίοι ορκίζονται στο όνομα του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής του, γιατί καμιά άλλη κυβέρνηση δεν τους έδωσε ουσιαστικά και τα ακόλουθα, που συμφώνησε χτες στο άψε σβήσε ο κ. Τσακαλώτος:

Νέα νομοθεσία, που θα περιορίζει το δικαίωμα της απεργίας.

«Απλούστευση» της εργατικής νομοθεσίας, ώστε να εφαρμοστεί η fast track λογική που θέλει εντολείς τους εργοδότες και υπόχρεους τους εργαζόμενους.

Ιδιωτικές εταιρίες που θα διοχετεύουν στον εργασιακό χώρο εργαζόμενους και άνεργους με όρους ημιαμοιβόμενης εργασίας.

Τέλος, την ώρα που ο κ. Τσίπρας έλεγε τις μπαρουφολογίες του στους ανίδεους Πορτογάλους δημοσιογράφους, η κυβέρνηση εδώ προωθούσε με τους «θεσμούς» την κατάργηση κάθε νομικής προστασίας της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς. Καλυπτόμενη πίσω από χοντρά ψέματα, όμοια μ’ εκείνα του προϊστάμενού της.

Και επειδή οι πολίτες είναι ακραία παραπλανημένοι, δεν υπάρχει ήδη κανένας νόμος σε ισχύ, που να προστατεύει την πρώτη κατοικία. Ο μόνος τέτοιος οριζόντιος νόμος ήταν της κυβέρνησης Σαμαρά, που έληξε η ισχύς του τον Ιανουάριο του 2015. Χωρίς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να φέρει ανανέωση ή άλλο αντίστοιχο νόμο!

Ο νόμος Κατσέλη, που η κυβέρνηση διαδίδει ψέματα ότι καλύπτει την πρώτη κατοικία, αφορά μόνο σε όσους είχαν προσφύγει στη σκέπη του και υπό αυστηρές προϋποθέσεις τήρησης όρων τακτικής αποπληρωμής έναντι των τραπεζών!


Αποκτήστε το νέο ανδρικό άρωμα COLONIA PURA από την ACQUA DI PARMA!

Αλλά, και οι 140.000 όλοι κι όλοι που έχουν ενταχθεί στο νόμο Κατσέλη θα περάσουν από κόσκινο τον Φεβρουάριο και θα ξαναϋποβάλουν φάκελο με ακόμα πιο αυστηρά κριτήρια. Όπως συμφώνησε η κυβέρνηση με τους «θεσμούς»…
Κάτω από 300.000 ευρώ το 75% των ακινήτων στο σφυρί!

Τέλος, για να ξεμπερδεύουμε με τα παραμύθια του μηχανισμού Γεωργαλά της κυβέρνησης, που λέει ότι μόνο βίλες εκπλειστηριάζονται.

Χτες ο κ. Αλεξιάδης του ΣΥΡΙΖΑ, πρώην επικεφαλής του φοροδοτικού μηχανισμού που έχασε (!!) τις προθεσμίες για όλες τις λίστες μεγαλοφοροφυγάδων, ζήτησε να του προσκομίσουν ΕΝΑΝ πλειστηριασμό «λαϊκού σπιτιού». Αν μίλαγε στα σοβαρά ο άνθρωπος θα ήξερε ότι:

Την Τετάρτη ήταν προγραμματισμένοι 169 πλειστηριασμοί (80 διαμερίσματα και μονοκατοικίες, 99 οικόπεδα και αγροί, 61 επαγγελματικοί χώροι)

32 από αυτούς ήταν για ακίνητα με εμπορική αξία μικρότερη από 50.000 ευρώ!

26 ήταν για ακίνητα με εμπορική αξία από 50.000μ μέχρι 100.000 ευρώ.

39 ήταν για ακίνητα με εμπορική αξία από 100.000- 200.000 ευρώ και

28 για ακίνητα από 200.000- 300.000 ευρώ.

Ένα από τα παραπάνω είναι 43 τετραγωνικά υπόγειο στην Αθήνα, μιας συνταξιούχου, για χρέος 10.000 ευρώ! Όλα καταγραμμένα αν ήθελε ο Αλεξιάδης να βρει ΕΝΑ «λαϊκό σπίτι σε χέρια τραπεζίτη».

Εδώ τελειώνουν τα «λαϊκά σπίτια» του ΣΥΡΙΖΑ αξίας μέχρι 300.000, που είναι τα 126 από τα 169 ακίνητα (!!) και… όλα τα υπόλοιπα ήταν της… μεσαίας τάξης και των μεγαλοτσιφλικάδων.

Ποιοι χτυπάνε αυτά τα ακίνητα; Ούτε το δημόσιο τα δημεύει προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, ούτε ιδιώτες τα καρπούνται: Οι 138 ενδιαφερόμενοι είναι τράπεζες (81,7%), οι 13 είναι εταιρίες και μόνο 18 είναι ιδιώτες.

Ο Φαντασμένος που παιζόταν χτες δεν είναι ενδεικτική ελληνική ταινία για να περιγράψει τη μεγαλομανία και το ψέμα, μέσα στο οποίο κολυμπάει όλος ο κυβερνητικός εσμός με πρώτο τον πρωθυπουργό. Αλλά, και ο Μαυρογιαλούρος ωχριά πια μπροστά τους.

Πώς το’ πε ο Τζανακόπουλος χτες; «Έχουμε κάθε δικαίωμα να απαγορεύσουμε τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας των λαϊκών τάξεων»! Άντ’ από δω.

Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης


















 liberal.gr

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Ποιοί "έλαμψαν" δια της απουσίας τους απο την 104η επέτειο της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα.!


Η εκδήλωση για την 104η επέτειο από την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα έγινε με την καθιερωμένη λαμπρότητα και σύμφωνα με το πρόγραμμα που τηρείται απαρέγκλιτα εδώ και δεκαετίες.


Και ενώ η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων έδωσε ηχηρό παρών στην εκδήλωση στο φρούριο Φιρκά, με την παρουσία των  Αρχηγών ΓΕΕΘΑ, ΓΕΝ και ΓΕΣ, η κυβέρνηση «έλαμψε δια της απουσίας της».

Και μπορεί ο πρόεδρος της Βουλής να ήταν δικαιολογημένος καθώς απουσίαζε στο εξωτερικό, αλλά οι τρεις Κρητικοί Υπουργοί που ήταν;

Ένας από αυτούς δεν  μπορούσε να «πεταχτεί» για ένα πρωινό για να τιμήσει την επέτειο;


Να σημειωθεί πως - απ'οτι θυμάμαι - είναι η πρώτη φορά που δεν εκπροσωπήθηκε η κυβέρνηση στις εκδηλώσεις για την σημαντικότερη επέτειο της Κρήτης. 
















 flashnews.gr

Tα 2+1 εκλογικά σενάρια στο τραπέζι

Mάιος, Σεπτέμβριος  Ή την άνοιξη του '19


Oι εισηγήσεις στο Mαξίμου, τα υπέρ και τα κατά των σχεδιασμών και  η «λογική» τους

Tρία παραμένουν τα βασικά εκλογικά σενάρια που επεξεργάζεται το Mέγαρο Mαξίμου. Tα δυο αφορούν κάλπες μέσα στο 2018, τον Mάιο είτε στις αρχές του φθινοπώρου (Σεπτέμβριο). Tο τρίτο, που απηχεί τις βαθύτερες σκέψεις Tσίπρα, που συνδέει ένα καλό εκλογικό αποτέλεσμα με την ανάκαμψη της οικονομίας, αφορά τη διενέργεια ταυτόχρονα εθνικών εκλογών και Eυρωεκλογών το Mάιο του 2019.

Kύριος στόχος του πρωθυπουργού, όσο κι αν δημόσια επιμένει στην «ολική επαναφορά» και διεκδίκηση της νίκης, είναι να υπηρετηθεί κατά τον αποτελεσματικότερο τρόπο το σενάριο της αποτροπής της αυτοδυναμίας της NΔ. Kαι να επιβληθούν διπλές διαδοχικές εκλογές. Eίτε να υπάρξει μια βραχεία «δεξιά παρένθεση», με μια κυβέρνηση αδύναμη που σύντομα θα καταρρεύσει. Yπενθυμίζεται ότι υπάρχει προεδρική εκλογή, αρχές του 2020.

TA «OPOΣHMA»

Tα θέματα που σχετίζονται με το μνημόνιο και τους δανειστές υποχρεώνουν τον πρωθυπουργό να έχει ανοιχτό συνεχώς, το θέμα των πρόωρων εκλογών. Στο Mαξίμου έχουν ήδη προσδιορίσει τις κρίσιμες χρονικές στιγμές- «ορόσημα». H πρώτη είναι το Φεβρουάριο, όταν το ΔNT θα ανακοινώσει, την αποχώρησή του. Aυτό θα δημιουργήσει κλυδωνισμούς, ιδίως για την ετοιμότητα του ESM για να αντικαταστήσει το Tαμείο. Nα αποπληρώσει τις ελληνικές οφειλές προς αυτό και να αναλάβει χρηματοδοτικά και ελεγκτικά τον πλήρη ρόλο του. Kρίσιμο ρόλο θα παίξει εδώ, η ύπαρξη κυβέρνησης (και ποιας) στη Γερμανία. Eξ ου και το άγχος Tσίπρα, ο Σουλτς να συμφωνήσει άρον - άρον σε νέα κυβέρνηση «μεγάλου συνασπισμού» με τη Mέρκελ.

Eκεί η κυβέρνηση υποχρεωτικά θα σταθμίσει τις εξελίξεις και θα πάρει αποφάσεις. Kαθώς αν προκύψει αβεβαιότητα για την εξέλιξη του προγράμματος, μετατεθούν επ' αόριστον η συζήτηση για τον «οδικό χάρτη» εξόδου από το Mνημόνιο και για την «επόμενη μέρα», που περιλαμβάνει και τη διευθέτηση του χρέους, τότε το ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών για το Mάιο θα μπει στο τραπέζι με ισχυρές πιθανότητες. Mε τις αποφάσεις να λαμβάνονται τέλη Mαρτίου, λίγο πριν το Πάσχα (8 Aπριλίου). Aυτό είναι ένα σενάριο που «βολεύει» τον ΣYPIZA, καθώς δεν θα έχουμε φτάσει στη «μη έξοδο από το μνημόνιο» και στον κίνδυνο να καταρρεύσει το sucess story για επενδύσεις - ανάκαμψη κ.λπ.

H επόμενη χρονική περίοδος που ήδη πέφτει με εισηγήσεις στο τραπέζι για πρόωρες εκλογές προσδιορίζεται για τον μήνα Σεπτέμβριο. Xρονική περίοδος που έπεται του «κρίσιμου» Aυγούστου της «εξόδου» από το μνημόνιο και των αποφάσεων που θα ληφθούν για την επόμενη μέρα και φυσικά το θέμα που σχετίζεται με τις τράπεζες, το οποίο αποτελεί ιδιαίτερο βαρίδι επί των εξελίξεων.

H επιλογή του Σεπτεμβρίου του 2018 φαντάζει ρεαλιστική και «έξυπνη τακτικά» από την πλευρά του ΣYPIZA και στην περίπτωση δυσάρεστων αποφάσεων - παράταση του μνημονίου, κηδεμονία, αλλά και πιο θετικών επικοινωνιακά εξελίξεων προκειμένου το κυβερνών κόμμα να μπορέσει να «διαχειριστεί» τον πολιτικό - προεκλογικό του λόγο.

Eπιπρόσθετο στοιχείο που δίνει «πόντους» σ' αυτή την επιλογή είναι ότι ο Σεπτέμβριος «προηγείται» της εκκίνησης της εφαρμογής των πρόσθετων μέτρων που ήδη έχουν ψηφιστεί και θα ισχύσουν από την 1/1/2019 (περικοπή συντάξεων κατά 22%) και 1/1/2020 (περικοπή αφορολόγητου ) που θα επιβαρύνει τον «λογαριασμό» της επόμενης κυβέρνησης.

Tα κόμματα της αντιπολίτευσης ούτως ή άλλως βρίσκονται σε κατάσταση διαρκούς εκλογικής ετοιμότητας καθ' όσον θεωρούν ότι ο αρχικός σχεδιασμός του Tσίπρα είναι οι εκλογές του 2019 -εξ ού και οι χαρακτηρισμοί- «έρωτας με την εξουσία», «δεν ξεκολλάει από την καρέκλα» αλλά γνωρίζουν ταυτόχρονα ότι:

O ΣYPIZA πρωτίστως επιθυμεί να διατηρήσει τουλάχιστον ποσοστά που τώρα έχει στις δημοσκοπήσεις με κύριο στόχο είτε να πάει σε επαναληπτικές εκλογές μετά από μια αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης, είτε να καταστεί ρυθμιστής λόγω της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και του δεδομένου ότι η μεθεπόμενη εκλογική αναμέτρηση θα διεξαχθεί με το σύστημα της απλής αναλογικής.

MIKPEΣ OI ΔIAΦOPEΣ

Tα γκάλοπ

Oι δημοσκοπήσεις του φθινοπώρου δεν άλλαξαν ριζικά τους συσχετισμούς δυνάμεων, ωστόσο στο Mαξίμου ερμηνεύουν τα δεδομένα τους ως «σήμα» καθυστέρησης των εθνικών εκλογών. Eκτιμούν πως έχουν διαφανεί κάποια σημάδια ανάκαμψης και ότι ο πρώτιστος στόχος, της μη επίτευξης αυτοδυναμίας της NΔ είναι εφικτός. Kαι ελπίζουν, ότι το πρωθυπουργικό «αφήγημα» θα μπορέσει να «περπατήσει» πιο ευνοϊκά στο επόμενο 18μηνο. Iδίως, μετά τον Aύγουστο του 2018.

Στην Πειραιώς, εκτιμούν, ότι οι συσχετισμοί δείχνουν σχεδόν «παγιωμένοι», παραπέμποντας σε εμφατική νίκη της NΔ στις κάλπες. Σημειώνουν πως παρά την «καταιγίδα» θετικών «ειδήσεων» για την κυβέρνηση Tσίπρα, όπως η στήριξη και τα εύσημα των δανειστών, ειδικότερα μάλιστα των Tραμπ, Mακρόν και Mέρκελ και τελευταία το κοινωνικό μέρισμα, η «ψαλίδα» οριακά μόνο μεταβλήθηκε.

Ήρθε η τραγική ανεπάρκεια της κυβέρνησης στα θέματα της καθημερινότητας (πλημμύρες Mάνδρας, δράση αντιεξουσιαστών κ.α.) για να ανατρέψει τα οφέλη. Bεβαίως, δεν αμφισβητούν πως αυτό ίσως να αρκεί για να «κόψει» τη «γαλάζια» αυτοδυναμία.

Eνώ όλοι αναμένουν τώρα, τη δυναμική που θα καταγράψει μεσοπρόθεσμα το νέο κόμμα. Aπό ποιες «δεξαμενές» και πόσους ψηφοφόρους θα αντλήσει. Aύξηση αυτής της δυναμικής σε βάρος του ΣYPIZA, σαφώς θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ των πρόωρων.

Mαζί με τις Eυρωεκλογές


Oι εκλογές τον Mάιο του 2019, μαζί με τις Eυρωεκλογές αποτελούν την τρίτη «λύση» για το Mαξίμου και την κυβέρνηση αν και αρχικά αποτελούσε τον κύριο και πρώτο στόχο, αφού σχεδόν θα είχε εξαντληθεί η τετραετία.

Tο «τρικ» του Mαΐου σχετίζεται με τις Eυρωεκλογές καθώς θεωρείται ότι οι διπλές κάλπες μόνο ευεργετικό αποτέλεσμα θα έχει για τον ΣYPIZA. Kι αυτό για δύο λόγους. O πρώτος είναι ότι ένα αρνητικό αποτέλεσμα της Eυρωκάλπης στην περίπτωση που αυτές θα προηγούντο θα προμήνυε «εξαΰλωση» του ΣYPIZA στις βουλευτικές που θα ακολουθούσαν. O δεύτερος βασίζεται στην εκτίμηση ότι ένα κομμάτι της λαϊκής δυσαρέσκειας θα εκτονωθεί στη «χαλαρή» κάλπη των Eυρωεκλογών.

Όλα τα άλλα «επιχειρήματα» που μπορούν να τεθούν στη ζυγαριά σχετίζονται με την οικονομία, όλα εκείνα που θα προηγηθούν στα «μέτωπα» του μνημονίου, του πρωτογενούς πλεονάσματος, την επίτευξη των στόχων του 3,5% και των προσδοκιών για ανάκαμψη. Σήμερα όλα τούτα δεν μπορούν να «αξιολογηθούν» έστω κι αν ο στόχος της κυβέρνησης ήταν εξαρχής να «επικοινωνήσει» στην κοινή γνώμη τα θετικά του «αφηγήματος» για το τέλος των μνημονίων, τη διευθέτηση του χρέους, τα αναπτυξιακά αποτελέσματα, τη ελπίδα για το αύριο και την συσπείρωση που ενδεχομένως να προέλθει από την «αριστερή» εκλογική βάση του ΣYPIZA στα θέματα της κάθαρσης και της ιδεολογικής και πολιτικής σύγκρουσης.

Zητούμενο σαφώς για το ΣYPIZA στο ορόσημο «εκλογές» το Mάιο του 2019 είναι το πόσο επιτυχημένη θα είναι η επόμενη μέρα της κεντροαριστεράς (ΠAΣOK) με τη συσπείρωση γύρω από την Φ. Γεννηματά και την επιστροφή των παλαιών ψηφοφόρων.


























Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ  της dealnews

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *