Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Είμαι η Μαίρη, κόρη φουκαρά


γράφει η Μαργαρίτα Ικαρίου

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν είμαι εγώ. Η Μαίρη, σκέτο. Τελεία, παύλα, τελεία. Χωρίς να απαιτείται ο προσδιορισμός «η κόρη του τάδε», η «γυναίκα του δείνα», η «μάνα εκείνου». Μα στο σχολείο, όποτε ρωτούσα κάτι τέτοια, ο δάσκαλος με πετούσε έξω και μου ζητούσε να έρθω με τον κηδεμόνα μου-ηγεμόνα μου.

Μεγάλωσα όμως. Στο έξω μου, όχι στο μέσα μου-άσχετον. Έχω και δυο παιδάκια, κοντά-κοντά στις ηλικίες, να μεγαλώσουν μαζί, όπως με συμβούλευε κι η φουκαριάρα η μάνα μου. Αυτά μεγαλώνουν μαζί κι εμένα με μετατρέπουν σε... ναζί, όταν τα βλέπω να πετάει το ένα στο άλλο τις φακές. Μαγειρεμένες...!

Δεν πήραν τα παιδιά μου στον παιδικό σταθμό κι ας είμαι εργαζόμενη. Το κακοπληρωμένο μου 4ωρο  μετατρέπεται καθημερινά σε έκτακτο-τακτικό 6ωρο, ενίοτε και 8ωρο. Πληρώνομαι όλο με έναντι και κοψοχολιάζω κι από πάνω μη χάσω τη δουλειά κάθε φορά που αρρωσταίνουν τα μικρούλια και φτάνω ξέπνοη και καθυστερημένη.

Καθυστερημένα νοίκια, καθυστερημένες οι δόσεις του δανείου για το σπίτι, καθυστερημένες ανάσες όποτε φτάνει 22 του μήνα και το ντουλάπι έχει αδειάσει από γάλα και κρέμες. Η μάνα μου, επιστρατεύει διάφορες τεχνικές, όπως τις θυμάται από τη δεκαετία του '50. Ρυζάλευρο για να «τα πιάνει» και γαλακτοφέτες στο τηγάνι για πρωινό. Όταν γυρίζω από τη δουλειά, δεν είναι η κούραση που κάνει τα μάτια της να φαίνονται δακρυσμένα.

Ξεθεώνομαι ως αργά το βράδυ να συμμαζέψω τα ασυμμάζευτα. Πλύσιμο, σιδέρωμα, μάζεμα στα παιχνίδια που βρίσκονται παντού! Κάτω από το κρεβάτι, μέσα στο πλυντήριο, πίσω από την ξυλόσομπα, στα μισά της σκάλας. Σαν πέφτουν τα αγγελούδια μου να αναπαυτούν, έρχεται η μεγάλη στιγμή. Ανοίγω τον απορροφητήρα, ανάβω ένα τσιγάρο και παίρνω να διαβάσω το «τρίτο στεφάνι».

Το... «στεφάνι μου», δουλεύει στα αγροτικά. Δυο μέτρα άντρας γυρίζει σπίτι κυρτωμένος από την κούραση και την απογοήτευση. Τόσος κόπος, τόση λάσπη, τόση αγωνία, τόσος κάματος, για λιγοστά ευρώ. Κι αυτά υποθηκευμένα στο αύριο της χώρας. Δακρύζει σαν κοιτάζει τα παιδιά μας. Χαϊδεύει απαλά τα κεφαλάκια τους, τους υπόσχεται πύργους για ιππότες και το κουκλόσπιτο της αμερικανοκανιάρας κούκλας, τους λέει παραμύθια πιο άτεχνα κι από πολιτικούς λόγους. Το βράδυ στο κρεβάτι μας, με ρωτά ανήσυχος: «Έχεις αύριο για ψωμί;»

Το ψωμί ψωμάκι θα λέγαμε αν δεν ήταν κι η σύνταξη του πατέρα μου. Μικρή μα θαυματουργή. Πώς φτάνει να μπολιάζει κάθε μήνα τον πενιχρό οικογενειακό προϋπολογισμό, δεν το 'χω καταλάβει. Σαν το θαύμα του Χριστού με τα εφτά ψωμιά και τα εφτά ψάρια, τα λιγοστά ευρουλάκια του πολλαπλασιάζουν τα τρόφιμα, πληρώνουν ΔΕΗ και αγοράζουν πότε-πότε και κάνα αθλητικούλι για τα μικρά που μεγαλώνουν κάθε μήνα, ένα χρόνο...

Έρχονται Χριστούγεννα και όλες μου οι ελπίδες για ένα καλύτερο πιάτο φαί στο οικογενειακό τραπέζι, έχουν επικεντρωθεί στο περιβόητο αυτό "μέρισμα" που δε φτάνει μήτε να ζεστάνει τις γιορτινές μέρες το ξεπαγιασμένο μας διαμέρισμα...

Χρόνο δεν έχω, ούτε καν για να δω ειδήσεις. Αφήνω ανοιχτή την τηλεόραση να γρατζουνάει κι εγώ μαγειρεύω, πλένω πιάτα, καθαρίζω το άδειο μονίμως ψυγείο. Παντελώς αδιάφορη για το μέτωπο κατά Τουσκ, του Ερντογάν τις πανθηρολογίες, τα μπουνίδια σε κόμματα σκέτες... τελείες και το εορταστικό ωράριο στις ανεόρταστες πόλεις μας. Στα παλιά μου -έτσι κι αλλιώς, όλα παλιά τα φοράω- υποδήματα, όλα τούτα.

Τα παιδάκια μου με νοιάζουν. Αν αύριο θα έχουν γάλα. Αν θα πάρουμε το κοινωνικό μέρισμα να κλείσουμε καμιά τρυπούλα στον οικογενειακό προϋπολογισμό που είναι πιο ελλιπής κι από του κράτους! Κι αν ο πατέρας τους πάψει να με ρωτάει κάθε βράδυ, μα κάθε βράδυ: «έχεις για ψωμί;».


Εγώ, η Μαίρη. Όχι Παναγιωταρά. Κόρη Φουκαρά...     
















efsyn.gr

Αναδρομική μείωση φορολογικών προστίμων


Στην κατάθεση της διάταξης για την αναδρομική μείωση των φορολογικών προστίμων και πρόσθετων φόρων προχώρησε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών.

Τα πρόστιμα μειώνονται και μάλιστα αναδρομικά καλύπτοντας ακόμη και τις υποθέσεις που εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια ή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Οικονομικών. Η μείωση των προστίμων, όπως αναφέρεται στη σχετική αιτιολογική έκθεση, στοχεύει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων από τα πρόστιμα τα οποία κατά κανόνα εμφανίζουν περιορισμένη εισπραξιμότητα. Επί της ουσίας επέρχεται μείωση των προστίμων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας με εξίσωση του νέου καθεστώτος για λόγους "ισχύος της ευνοϊκότερης ρύθμισης" και για υποθέσεις πριν το 2014, δηλαδή πριν το έτος που τέθηκε σε ισχύ ο Κώδικας Φορολογικός Διαδικασιών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στις διατάξεις:

- για τις φορολογικές υποθέσεις έως και την 31-12-2013 στις οποίες έχει ολοκληρωθεί ο φορολογικός έλεγχος ο πρόσθετος φόρος μειώνεται από 120% του κύριου φόρου σε 10% έως 50% ανάλογα με το αντικείμενο της φορολογίας και επιβάλλεται προσαύξηση που θα υπολογίζεται με ετήσιο επιτόκιο 8,76%. Η προσαύξηση θα υπολογίζεται για το χρονικό διάστημα μετά την 1-1-2014.

-για την υποβολή εκπρόθεσμων χρεωστικών φορολογικών δηλώσεων έως και τη χρήση 2013 δεν θα επιβάλλεται ο πρόσθετος φόρος 60% του κύριου φόρου αλλά μόνο πρόστιμο από 100 έως 2.500 ευρώ και προσαύξηση που θα υπολογίζεται με ετήσιο επιτόκιο 8,76%. Το ίδιο ισχύει και για τις υποθέσεις από την 1-1-2014 και μετά.

-τα παραπάνω θα ισχύσουν αναδρομικά ακόμη και για τις υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ή στα διοικητικά δικαστήρια. Η μείωση των προστίμων επέρχεται ακόμη και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής του. Προς τον σκοπό αυτό, ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση και ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του δικαστηρίου.

-ποσά τα οποία έχουν ήδη καταβληθεί από τους φορολογούμενους για υποθέσεις τους δεν επιστρέφονται και δεν συμψηφίζονται

Παράδειγμα

Φορολογούμενος έχει εντοπισθεί για τη χρήση 2012 να έχει αποκρύψει εισόδημα ύψους 1.000.000 ευρώ. Του έχει επιβληθεί κύριος φόρος 400.000 ευρώ και πρόσθετος φόρος 480.000 ευρώ. Δηλαδή συνολικά 880.000 ευρώ. Με το νέο καθεστώς θα καταβάλει κύριο φόρο 400.000, πρόσθετο φόρο 200.000 και τόκους 140.000 ευρώ, δηλαδή συνολικά  740.000 ευρώ. Θα γλιτώσει δηλαδή 140.000 ευρώ

Αναλυτικά η τροπολογία έχει ως εξής :

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο "Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις"
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Άρθρο ...
"Τροποποίηση του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας"
Με τις προτεινόμενες διατάξεις τροποποιούνται οι παράγραφοι 17 και 18 του άρθρου 72 του ν.4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας Κ.Φ.Δ), προκειμένου να εφαρμόζονται οι, κατά περίπτωση, προβλεπόμενες στον ΚΦΔ κυρώσεις αντί των πρόσθετων φόρων του άρθρου 1 του ν. 2523/1997 και για φορολογικά έτη πριν την έναρξη ισχύος αυτού, εφόσον αυτές συνεπάγονται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου.

Οι τροποποιήσεις των ανωτέρω διατάξεων υπαγορεύονται από την αρχή της αναδρομικής εφαρμογής της ηπιότερης κύρωσης, σύμφωνα με τη γενική αρχή του ενωσιακού δικαίου και κατά πάγια νομολογία του ΔΕΕ (βλ. ΔΕΕ Jager C-420/06, σκ. 59, Campina C-45/06, σκ. 32-33, Berlusconi C-387/02, σκ. 67-69 κ.λ.π., βλ. σχετικώς ΣτΕ 2031/2013, σκ. 3). Η αρχή αυτή, σύμφωνα με την οποία, επί παραβάσεων για τις οποίες προβλέπονται διαδοχικά περισσότερες κυρώσεις επιβάλλεται αναδρομικά η ηπιότερη, ακολουθείται ήδη και από τη νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων (βλ. ΣτΕ 2402/2016, 2031/2013, 4159-60/2009, 4166/2012, 3457/2012, 2048-9/2008, ΔΕφΑΘ 5263/2014, κ.ά.).

Ως προς την εφαρμογή των προτεινόμενων διατάξεων και επί εκκρεμών υποθέσεων, σημειώνεται ότι η επιεικέστερη κύρωση, εφόσον έχει τεθεί σε ισχύ ακόμα και κατά την εκκρεμοδικία ενώπιον των δικαστηρίων ουσίας κάθε βαθμού, είναι εφαρμοστέα αναδρομικά (Βλ. ΣτΕ 2408/2010, σκ. 6, 2957/2013, σκ. 11, 13, 2556/2014, σκέψη 10, 4469/2014, σκ. 4, κ.λπ.).

Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις αποτελούν τμήμα της ευρύτερης μεταρρύθμισης στον τομέα των διοικητικών κυρώσεων για φορολογικές παραβάσεις και αποσκοπούν στην αναλογικότερη επιβολή των κυρώσεων αυτών, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης, και στην βελτίωση της εισπραξιμότητάς τους.

Ευνόητο είναι ότι οι προτεινόμενες διατάξεις αφορούν μόνον την επιβολή πρόσθετων φόρων σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2523/1997 και συνεπώς δεν θίγεται η επιβολή των προστίμων του άρθρου 7 του ν. 4337/2015 που επιβάλλονται για παραβάσεις του ΚΒΣ (π.δ. 186/1992, Α' 84), του Κ.Φ.Α.Σ. (ν. 4093/2012, Α'222) και του άρθρου 55 παρ. 1 του Κ.Φ.Δ (ν. 4174/2013 Α' 170).

Ειδικότερα, με τις διατάξεις της παραγράφου 1 της προτεινόμενης διάταξης τροποποιείται η παράγραφος 17 του άρθρου 72 του ν.4174/2013 και ορίζεται ότι για πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου που εκδίδονται από την έναρξη ισχύος της διάταξης και αφορούν σε υποχρεώσεις χρήσεις, περιόδους ή υποθέσεις πριν την έναρξη ισχύος του Κ.Φ.Δ. (ήτοι μέχρι 31.12.2013) επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου των άρθρων 58, 58Α παρ. 2 ή 59 του ΚΦΔ, κατά περίπτωση, πλέον του τόκου του άρθρου 53 του ΚΦΔ, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 ορίζεται ότι οι διατάξεις της παραγράφου 1 εφαρμόζονται από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και το Δικαστήριο, κατά περίπτωση, και επί εκκρεμών κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων υποθέσεων, ως ειδικότερα ορίζονται στην εν λόγω παράγραφο.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου, ορίζεται ότι οι ρυθμίσεις της παραγράφου 2 εφαρμόζονται και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής του. Προς τον σκοπό αυτό, ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση και ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του δικαστηρίου, κατά την ειδικότερα οριζόμενη στη διάταξη διαδικασία.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου τροποποιείται η παράγραφος 18 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013 και ορίζεται ότι για εκπρόθεσμες χρεωστικές δηλώσεις που υποβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος και οι οποίες αφορούν σε χρήσεις περιόδους, υποθέσεις ή εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις προ της έναρξης ισχύος του Κ.Φ.Δ. (ήτοι μέχρι 31.12.2013), επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου του άρθρου 54 του ΚΦΔ, πλέον του τόκου του άρθρου 53 του ΚΦΔ, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου ορίζεται ότι ποσά που καταβλήθηκαν με οποιοδήποτε τρόπο για πράξεις προσδιορισμού φόρου και εκπροθέσμως υποβληθείσες δηλώσεις που εκδόθηκαν ή υποβλήθηκαν, κατά περίπτωση, μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος και που αφορούν σε φορολογικές εν γένει υποχρεώσεις πριν την έναρξη ισχύος του Κ.Φ.Δ (ήτοι 31.12.2013), δεν επιστρέφονται, δεν συμψηφίζονται και δεν αναζητούνται λόγω εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
Άρθρο...
Τροποποίηση του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

1. Η παρ. 17 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013 (Α' 170) αντικαθίσταται ως εξής:
"17. Για πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου που αφορούν εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις, χρήσεις, περιόδους ή υποθέσεις έως και την 31.12.2013 επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου των άρθρων 58, 58Α παρ. 2 ή 59 του παρόντος, κατά περίπτωση, πλέον του τόκου του άρθρου 53 του παρόντος, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου. Σε κάθε περίπτωση, μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.".

2. Οι διατάξεις της παρ. 1 εφαρμόζονται και επί εκκρεμών, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποθέσεων. Ως εκκρεμείς υποθέσεις νοούνται οι υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας κατόπιν άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης ή εκείνες για τις οποίες εκκρεμεί η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης, καθώς και οι υποθέσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί οι σχετικές πράξεις ή αποφάσεις, αλλά δεν έχουν κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο. Ως εκκρεμείς νοούνται, επίσης, οι υποθέσεις οι οποίες έχουν συζητηθεί και δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση του δικαστηρίου ή έχει εκδοθεί μη αμετάκλητη απόφαση αλλά δεν έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο.

3. Εξαιρετικά, οι ρυθμίσεις της παρ. 2 εφαρμόζονται και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής του. Προς τον σκοπό αυτό, ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση - ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του δικαστηρίου. Η αίτηση - δήλωση αυτή υποβάλλεται στον προϊστάμενο της υπηρεσίας που εξέδωσε την πράξη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης αποδοχής. Στις περιπτώσεις που η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των δικαστηρίων, με την ως άνω αίτηση -δήλωση αποδοχής συνυποβάλλεται και σχετική βεβαίωση της γραμματείας του αρμοδίου δικαστηρίου για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η υπόθεση. Αν έχει εκδοθεί μη αμετάκλητη απόφαση, η ως άνω βεβαίωση πρέπει να διαλαμβάνει αν η απόφαση επιδόθηκε στον αντίδικο του Δημοσίου και, σε καταφατική περίπτωση, την ημεροχρονολογία της επίδοσης. Επί υποθέσεων που έχουν ήδη συζητηθεί, αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμη απόφαση ή έχει εκδοθεί αλλά δεν έχει καταστεί αμετάκλητη, λόγω ύπαρξης προθεσμίας άσκησης ή λόγω άσκησης ενδίκου μέσου κατά της απόφασης, η κατά τα ανωτέρω αίτηση-δήλωση ανέκκλητης αποδοχής περιλαμβάνει, κατά περίπτωση, και δήλωση παραίτησης των διαδίκων από του δικαιώματος τους να απαιτήσουν τη συμμόρφωση προς την τυχόν εκδοθησομένη δικαστική απόφαση ή να ασκήσουν οποιοδήποτε τακτικό ή έκτακτο ένδικο μέσο κατ' αυτής ή παραίτηση από το δικόγραφο του ήδη ασκηθέντος ενδίκου μέσου. Ειδικώς δε, σε υποθέσεις που δεν έχουν συζητηθεί ή έχουν συζητηθεί και δεν έχει εκδοθεί απόφαση του δικαστηρίου, έχουν ανάλογη εφαρμογή οι διατάξεις της περίπτωσης α' της παρ. 1 του άρθρου 142 του ν. 2717/1999 (Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας, Α'97), τα αποτελέσματα της οποίας επέρχονται με την υποβολή στη γραμματεία του δικαστηρίου σχετικής βεβαίωσης του Προϊσταμένου της φορολογικής αρχής που εξέδωσε την πράξη, με περιεχόμενο την περάτωση της διαδικασίας της παρούσας παραγράφου. Με Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δύναται να καθορίζεται η διαδικασία επιβολής των προστίμων, ζητήματα αρμοδιοτήτων και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των παραγράφων 1 έως και 3 του παρόντος.

4. Η παρ. 18 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013, αντικαθίσταται ως εξής:
"Εξαιρετικά, για την υποβολή εκπρόθεσμων χρεωστικών δηλώσεων, που αφορούν χρήσεις περιόδους υποθέσεις ή εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις έως την 31.12.2013, επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου του άρθρου 54 του παρόντος πλέον του τόκου του άρθρου 53 του παρόντος, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου. Σε κάθε περίπτωση μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.".

5. Ποσά πρόσθετων φόρων που έχουν με οποιοδήποτε τρόπο καταβληθεί δυνάμει των παρ. 17 και 18 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013, ως ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου, δεν επιστρέφονται, δεν συμψηφίζονται και δεν αναζητούνται λόγω εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2017

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ
























Σπύρος Δημητρέλης    


capital.gr


   

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

Νέες αλλαγές στα κριτήρια για το κοινωνικό μέρισμα -Αναλυτικές οδηγίες


Χρήσιμες οδηγίες για την περίοδο παράτασης του κοινωνικού μερίσματος αναρτήθηκαν στο αντίστοιχο διαδικτυακό τόπο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο www.koinonikomerisma.gr κατά την περίοδο παράτασης του κοινωνικού μερίσματος, έχουν υπάρξει οι εξής αλλαγές αναφορικά με τα κριτήρια:

Αν το αιτών πρόσωπο είναι άτομο με αναπηρία 67% και άνω, δεν γίνεται έλεγχος για την ύπαρξη ενός τουλάχιστον ασφαλίσιμου μήνα στην κοινωνική ασφάλιση.
Για τις μονογονεϊκές οικογένειες, υπάρχει προσαύξηση 0,25 στην κλίμακα ισοδυναμίας του νοικοκυριού και μέχρι το μέγιστο του 3.
Δεν θεωρείται ένδειξη πολυτελούς διαβίωσης η δήλωση ποσού έως 1.500 ευρώ για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία.
Ακολουθούν ερωτήσεις και απαντήσεις για την περίοδο παράτασης του κοινωνικού μερίσματος.

Ερώτηση: Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση κατά την περίοδο παράτασης;
Απάντηση: Όλοι ανεξαιρέτως, αρκεί να μην συμμετέχουν σε νοικοκυριό, του οποίου η αίτηση έχει εγκριθεί. Δεν απαιτείται να έχετε εκκρεμή, ακυρωμένη ή απορριφθείσα αίτηση.
Ερώτηση: Έχω εγκεκριμένη αίτηση, αλλά δεν έλαβα το επίδομα, λόγω προβλήματος με το λογαριασμό μου. Τι κάνω τώρα;
Απάντηση: Μόλις ενημερωθούμε με την τελική λίστα απορρίψεων από τις τράπεζες, θα ακυρώσουμε τις αιτήσεις που δεν πληρώθηκαν και θα μπορείτε να κάνετε νέα αίτηση, στην οποία πρέπει να προσέξετε να δηλώσετε ΙΒΑΝ που να μπορείτε να εισπράξετε το κοινωνικό μέρισμα. Θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Ερώτηση: Είμαι μονογονεϊκή οικογένεια που εγκρίθηκε στην κυρίως φάση. Πώς μπορώ να κάνω αίτηση, ώστε να πάρω τη διαφορά;
Απάντηση: Δεν χρειάζεται να κάνετε αίτηση. Θα υπολογιστεί αυτόματα από το σύστημα η διαφορά και θα πιστωθεί στο λογαριασμό που έχετε ορίσει στην αίτησή σας, όταν πληρωθεί το κοινωνικό μέρισμα αιτήσεων που υποβλήθηκαν στην περίοδο παράτασης.
Ερώτηση: Έχω εγκεκριμένη αίτηση από την κυρίως φάση του κοινωνικού μερίσματος (έως 12/12/2017) και θέλω να την ακυρώσω. Πώς το κάνω;
Απάντηση: Δεν έχετε δικαίωμα ακύρωσης εγκεκριμένης αίτησης της κυρίως φάσης.



















  ΑΠΕ ΜΠΕ




  iefimerida.gr   

Τσίπρας: Η εκλογή Μουφτή δεν αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις αλλά τη μειονότητα


Ανοικτή χαρακτήρισε τη συζήτηση για τον τρόπο ανάδειξης του Μουφτή ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι αυτό δεν αφορά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις αλλά τους Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες. Τις κυβερνητικές προθέσεις είχε δημοσιοποιήσει, με συνέντευξή του, ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, με τον Υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά να σημειώνει πως δεν συζητάμε με τους γείτονες τέτοια θέματα.

Από τις Βρυξέλλες, ο κ. Τσίπρας σημείωσε πως η συζήτηση αυτή (ενν. για τρόπο ανάδειξης μουφτήδων) έχει ανοίξει προ πολλού στο εσωτερικό της κυβέρνησης και πρέπει να γίνει και δημόσια.  Πρέπει να κάνουμε συζήτηση για το ότι ένα τμήμα της μειονότητας δεν αναγνωρίζει τον θρησκευτικό ηγέτη που διορίζει το ελληνικό κράτος. Η συζήτηση πρέπει να γίνει με τους πολίτες μουσουλμανικής πίστης και να καταλήξει το συντομότερο δυνατό, ώστε να υπάρξει και η κατάλληλη νομοθέτηση. Δεν αφορά αυτό τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας, για να συμπληρώσει πάντως πως ό,τι είναι να γίνει θα γίνει σε βάθος χρόνου: «Οχι τις αμέσως επόμενες ημέρες» τόνισε.

Νωρίτερα,  κ. Γαβρόγλου εμφανίζεται να ζητεί ουσιαστικά, την έναρξη συζητήσεων με τη μουσουλμανική μειονότητα για το θέμα της εκλογής των Μουφτήδων, στον απόηχο των σχετικών με το ζήτημα, πρόσφατων δηλώσεων Ερντογάν κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα.

Ως γνωστόν ο κ. Ερντογάν δημοσίως ζήτησε να αλλάξει ο τρόπος ανάδειξης Μουφτή ώστε αντί να διορίζεται από το ελληνικό κράτος, να εκλέγεται. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων μιλώντας στο Κανάλι της Βουλής, ανέφερε: «Θα πρέπει να αρχίσει μια πολλή σοβαρή συζήτηση, με την ίδια τη μειονότητα ως προς το θέμα της ορθολογικοποίησης της εκλογής μουφτήδων. Το σοβαρό ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί και νομίζω πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα που υπάρχει για συζητήσεις, είναι ο προσδιορισμός του εκλεκτορικού σώματος». Στο πλαίσιο αυτό σημειώνει: «Τον Πατριάρχη δεν τον εκλέγει η ρωμαίικη κοινότητα στην πόλη, δεν τον εκλέγουν καν ιερείς, τον εκλέγουν τα μέλη της Ιεράς Συνόδου. Άρα υπάρχει πάντα στην εκλογή των θρησκευτικών ηγετών, ένα ειδικό εκλεκτορικό σώμα».

Οπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, με αφορμή τη συνέντευξη που θα μεταδοθεί απόψε το βράδυ (στις 9 μμ), ο κ. Γαβρόγλου αποτιμώντας την επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου στη χώρα μας είπε μεταξύ άλλων ότι ο κ. Ερντογάν «έχασε την ευκαιρία να μιλήσει σε ευρωπαίους εταίρους», ενώ ερωτηθείς για το αν υπήρξε όφελος για τη χώρα μας από την επίσκεψή του, απαντά πως «είναι καλό να σπάνε οι πάγοι».

Η θέση Κοτζιά

Μιλώντας σε διπλωματικούς συντάκτες στη Βουλή ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς σχολίασε πως «δεν συζητάμε τέτοια θέματα», εννοώντας πως δεν μπορεί να είναι αντικείμενο διμερούς διαλόγου με την Άγκυρα. Αργότερα πηγές του ΥΠΕΞ σημείωναν ότι το θέμα είναι «κύριας αρμοδιότητας του Υπ. Παιδείας».

Τί είχε πει ο Ερντογάν

Υπενθυμίζεται ότι ο Πρόεδρος της Τουρκίας, κατά την διάρκεια της κοινής με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα συνέντευξης Τύπου στο μέγαρο Μαξίμου είχε πει σχετικά:

«Υπάρχει, επίσης, το θέμα της Μουφτίας. Ο αρχιμουφτής βλέπουμε ότι είναι ένας διορισμένος δημόσιος υπάλληλος. Η Συνθήκη της Λωζάνης προβλέπει ότι ο επικεφαλής Μουφτής πρέπει να εκλέγεται. Στην Τουρκία, ο Οικουμενικός Πατριάρχης εκλέγεται από την Ιερά Σύνοδο. Και η Ιερά Σύνοδος πρέπει να έχει συγκεκριμένο αριθμό μελών για να μπορεί να εκλέξει τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και όταν υπήρξε μείωση του αριθμού των μελών της Ιεράς Συνόδου, έστειλα μήνυμα προς τον Πατριάρχη και του είπα «υποδείξτε μου ονόματα ιερωμένων, στους οποίους θα δώσουμε την τουρκική ιθαγένεια, ούτως ώστε να αποτελέσουν μέλη της Ιεράς Συνόδου». Από επτά που ήταν, ύστερα από τις υποδείξεις του Οικουμενικού Πατριάρχη, η Ιερά Σύνοδος έχει τώρα 17 μέλη, δηλαδή μπορεί να εκλέξει νέο Πατριάρχη». Και ο κ. Ερντογάν, μετά από γενικότερες επισημάνσεις του κ. Τσίπρα (σχετικές και με ζητήματα βιοτικού επιπέδου της μειονότητας) πως τα θέματα είναι εσωτερικά της χώρας μας, συμπλήρωσε αφήνοντας ευθέως να εννοηθεί ότι ζητεί από την ελληνική κυβέρνηση να προβεί σε αλλαγές του υφιστάμενου πλαισίου, ώστε ο Μουφτής να εκλέγεται:


«Πριν από όλα, στη Δυτική Θράκη, στο ζήτημα του αρχιμουφτή, του αν είναι εκλεγμένος ή διορισμένος. Κατά τη γνώμη μου συνιστά μια σοβαρή πληγή και πιστεύω ότι ο αξιότιμος Πρωθυπουργός θα μεριμνήσει για την επίλυση και τη διευθέτηση του συγκεκριμένου ζητήματος. Βεβαίως αυτό είναι σαφές ότι αποτελεί ένα εσωτερικό θέμα της χώρας, δεν διαφωνούμε. Αλλά αν μας δίνεται η άδεια, προφανώς και μπορούμε να διατυπώσουμε την παράκλησή μας. Διότι εμείς εμπιστευόμαστε τη γείτονα χώρα και γι΄ αυτό δείχνουμε το ενδιαφέρον μας για το εσωτερικό της Δίκαιο».  













kathimerini.gr 

Αντικειμενικές αξίες 2018: Στο ΥΠΟΙΚ φοβούνται αυξήσεις σε λαϊκές περιοχές


Είδαν και απόειδαν στο υπουργείο Οικονομικών με τις αντικειμενικές αξίες και αποφάσισαν να συγκροτήσουν τοπικές επιτροπές ανά Περιφέρεια, που θα κληθούν να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.

Με δεδομένο, όμως, ότι η έλλειψη στοιχειών δεν μπορεί να θεραπευτεί, στήνεται μια Δευτεροβάθμια Επιτροπή, η οποία υποτίθεται ότι θα φιλτράρει ενδεχόμενες στρεβλώσεις- με ποιον τρόπο άραγε;- και αδικίες.

Η «παγίδα» κρύβεται στον προσδιορισμό των αντικειμενικών για το 2018, καθώς στην τροπολογία που κατατέθηκε, προβλέπεται ειδική διαδικασία, που θα ισχύσει μόνο για μια χρονιά. Σύμφωνα με τη διάταξη, τις Τιμές Ζώνης θα τις εισηγηθούν ειδικοί εκτιμητές, στους οποίους θα ανατεθεί με διαγωνισμό το έργο.

Πώς θα βρουν άκρη οι εκτιμητές εκεί που απέτυχαν οι εμπειρογνώμονες της Ομάδας Εργασίας που είχε συγκροτηθεί πριν από το καλοκαίρι; Αυτό που «μυρίζονται» άνθρωποι της αγοράς είναι ότι τουλάχιστον για το 2018, οι αντικειμενικές αξίες θα έχουν έντονα πολιτικό «άρωμα», με στόχο αφενός να αποφευχθούν παρατράγουδα π.χ. αυξήσεις σε λαϊκές περιοχές αφετέρου να μη χρειαστούν μεγάλες αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ του επόμενου έτους, που θα εκκαθαριστεί με τις νέες αντικειμενικές αξίες.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο «Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με τις παραγράφους 1 και 2 της προτεινόμενης ρύθμισης τροποποιείται το άρθρο 41 του ν. 1249/1982(Α' 43), με το οποίο ορίζεται ο τρόπος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων. Σκοπός της τροποποίησης είναι η καθιέρωση μίας διαδικασίας προσδιορισμού των αντικειμενικών τιμών ζωνών περισσότερο αμερόληπτης και αντικειμενικής από την ισχύουσα, με στόχο την βέλτιστη προάσπιση των δημοσιονομικών και κοινωνικών συμφερόντων της χώρας. Ενόψει του γεγονότος ότι η αγορά ακινήτων έχει απωλέσει σε μεγάλο βαθμό τη δυναμικότητα της λόγω της τρέχουσας δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας, κρίνεται απολύτως απαραίτητος ο επαναπροσδιορισμός της αξίας της ακίνητης περιουσίας με τρόπο αντικειμενικό και ορθολογικό και με τη χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων.

Πιο συγκεκριμένα, με την πρώτη παράγραφο, τροποποιείται η παρ. ς 1 του άρθρου 41 του ν. 1249/1982, με την οποία προβλεπόταν ο τρόπος συγκρότησης τοπικών Επιτροπών για την εισήγηση των εν λόγω τιμών προς τον Υπουργό Οικονομικών, έτσι ώστε οι τιμές εκκίνησης και οι συντελεστές αυξομείωσής τους να καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση των Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων Επιτροπών των παρ. 1Α και 1Β αντίστοιχα που προστίθενται στο άρθρο 41 του ν. 1249/1982 με την παρ. 2 της παρούσας τροπολογίας. Ειδικότερα, με τη δεύτερη παράγραφο προστίθενται παρ. 1Α, 1Β και 1Γ στο άρθρο 41 του ν. 1249/1982..

Με την παράγραφο 1Α προβλέπεται νέος τρόπος συγκρότησης των τοπικών Επιτροπών, με τη συμμετοχή υπαλλήλων των κατεξοχήν αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή των κτηματικών υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας. Επιπροσθέτως, προβλέπεται η συμμετοχή στις Επιτροπές υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και των αρμόδιων υπηρεσιών των Δήμων. Τέλος θεσμοθετείται η συμμετοχή εκπροσώπων των αρμόδιων φορέων της αγοράς, δηλαδή συμβολαιογράφων, εκπροσώπων του Εθνικού Κτηματολογίου, εκπροσώπων των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, καθώς και εκτιμητών που έχουν εγγραφεί στο αντίστοιχο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι και θα καταθέτουν την αρχική εισήγηση στις Επιτροπές. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η συνεργασία εκπροσώπων από δημοσίους και ιδιωτικούς φορείς, οι οποίοι διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον προσδιορισμό της αξίας των ακινήτων και αναμένεται να υποβάλουν προς τον Υπουργό Οικονομικών αντικειμενικές, ρεαλιστικές και έγκυρες εισηγήσεις.. Επίσης, η διάταξη εναρμονίζεται με την παρ. 4 του άρθρου 261 του ν. 3852/2010 (Α' 87), με την οποία προβλέφθηκε η γνωστοποίηση προς τις Επιτροπές της άποψης του εκάστοτε αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου, μέσω εκπροσώπου του οικείου Δήμου, ο οποίος δεν έχει δικαίωμα ψήφου στις Επιτροπές.Επιπλέον, με την παρούσα ρύθμιση παρέχεται στις Επιτροπές για πρώτη φορά η δυνατότητα να ζητούν τη συνδρομή άλλων εμπειρογνωμόνων, φορέων ή προσώπων με εμπειρία και ειδικές γνώσεις στους τομείς της πολεοδομίας της τοπογραφίας των οικοδομικών κατασκευών, της γεωπονίας ή της δασολογίας προκειμένου τα μέλη τους να σχηματίζουν μία ολοκληρωμένη άποψη και να διευκολύνονται στην άρτια και ορθολογική ολοκλήρωση του έργου τους.
Τέλος, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα στις Επιτροπές να λαμβάνουν στοιχεία από αρμόδιους φορείς (Τεχνικό Επιμελητήριο, Τράπεζα της Ελλάδας Ελληνική Ένωση Τραπεζών και Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων), χωρίς να υπόκεινται σε περιορισμούς απορρήτου, για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους και την ταχεία επίτευξη του έργου τους. Προς το σκοπό, όμως διασφάλισης των συμφερόντων των πολιτών, προβλέπεται υποχρέωση των μελών των Επιτροπών για τήρηση απόλυτης εχεμύθειας.

Με τη νέα παράγραφο 1Β που προστίθεται στο άρθρο 41 του ν. 1249/1982 προβλέπεται η σύσταση Δευτεροβάθμιας Τριμελούς Επιτροπής που συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και αποτελείται από ένα Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ως Πρόεδρο και τους επικεφαλής των αρμοδίων υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ως μέλη. Η σύσταση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν στρεβλώσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη λειτουργία, τον όγκο της εργασίας και τη διάχυτη αρμοδιότητα των Πρωτοβάθμιων Επιτροπών αλλά και να διασφαλιστεί στο μέγιστο βαθμό η εγκυρότητα και αξιοπιστία των αποτελεσμάτων τους. Για το σκοπό αυτό άλλωστε με την προτεινόμενη παράγραφο παρέχεται στην Επιτροπή η δυνατότητα να υποβάλει στον Υπουργό Οικονομικών πρόταση για τη σύσταση επιστημονικής επιτροπής με εμπειρογνώμονες της αγοράς προκειμένου να την επικουρούν στο έργο της. Οι λεπτομέρειες λειτουργίας της Επιτροπής θα καθοριστούν με σχετική υπουργική απόφαση

Με τη νέα παράγραφο 1Γ που προστίθεται στο άρθρο 41 του ν. 1249/1982 δίνεται εξουσιοδότηση προς τον Υπουργό Οικονομικών για τη ρύθμιση των απαραίτητων λεπτομερειών για τη λειτουργία των Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων Επιτροπών.

Με την παράγραφο 3, εισάγεται μία εξαιρετική διαδικασία καθορισμού των τιμών εκκίνησης η οποία θα εφαρμοστεί μόνο για μία φορά μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Ο λόγος της επείγουσας αυτής ρύθμισης είναι αφενός η προαναφερθείσα δημοσιονομική κατάσταση της χώρας η οποία έχει επηρεάσει την αγορά ακινήτων και, αφετέρου, οι έντονες αμφισβητήσεις που έχουν παρατηρηθεί κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα σχετικά με τις παλαιότερες τιμές ζωνών και έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ασταθούς τοπίου στη σχετική αγορά αλλά και στη φορολογική αντιμετώπισή της. Μέσα στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της χώρας για την επιτυχή ολοκλήρωση της δημοσιονομικής συμφωνίας και την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας η σχετική ρύθμιση επιτρέπει τον άμεσο επαναπροσδιορισμό των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων, με τρόπο που να εξασφαλίζει την εγκυρότητα των τιμών αυτών και να υπηρετεί την κοινωνική δικαιοσύνη.

Για τον άμεσο, λοιπόν, προσδιορισμό των αντικειμενικών τιμών, το έργο της σύνταξης των απαιτούμενων εισηγήσεων προς τον Υπουργό Οικονομικών ανατίθεται στους ειδικούς εκτιμητές που έχουν πιστοποιηθεί στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών στο πεδίο των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών και οι οποίοι διαθέτουν σημαντικά εχέγγυα γνώσης, πληροφόρησης, εμπειρίας και αμεροληψίας και δεσμεύονται από τον σχετικό Κώδικα Δεοντολογίας του Υπουργείου Οικονομικών.

Οι εκτιμητές που θα αναλάβουν το έργο, θα επιλεχθούν κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης, με αδιάβλητες και διαφανείς διαδικασίες. Μέσω ειδικής πλατφόρμας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, οι εισηγήσεις των πιστοποιημένων εκτιμητών θα διασταυρώνονται με τα διαθέσιμα στοιχεία από τα τραπεζικά ιδρύματα, προκειμένου να εξαχθούν όσο το δυνατό ασφαλέστερα αποτελέσματα για τις τιμές των ζωνών.Στις περιπτώσεις που δεν καταστεί εφικτός ο ασφαλής προσδιορισμός τιμών εκκίνησης κατά την εξαιρετική αυτή διαδικασία αρμόδια προς τούτο καθίσταται η Δευτεροβάθμια Τριμελής Επιτροπή της παρ. 1Β..

Η προβλεπόμενη στην προτεινόμενη παράγραφο 3 διαδικασία αναμένεται να έχει άμεσα και έγκυρα αποτελέσματα και να προσφέρει σημαντικά στην εξυγίανση όλων των δράσεων που σχετίζονται με τα ακίνητα, είτε αυτές αφορούν τη φορολογική και δημοσιονομική πολιτική, είτε την ενίσχυση της αγοράς και της οικονομίας.
Για τον καθορισμό των επιμέρους λεπτομερειών προβλέπεται η έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο ...
Τροποποίηση του ν. 1249/1982

1.α) Το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 1249/1982 (Α' 43) αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι τιμές εκκίνησης και οι συντελεστές αυξομείωσής τους καθορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση των Επιτροπών των παρ. 1Α ή 1Β του παρόντος άρθρου, κατά περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη και τη γνώμη του αρμόδιου δημοτικού συμβουλίου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 261 του ν.3852/2010 (Α' 87).»
β) Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του ιδίου άρθρου, το οποίο προστέθηκε με την παρ. 18 του άρθρου 14 του ν. 1882/1990 (Α' 43), καταργείται.

2. Μετά την παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 1249/1982, προστίθενται παράγραφοι 1Α, 1Β και 1Γ ως εξής:
«1Α. Σε κάθε Περιφερειακή Ενότητας συστήνεται Επταμελής Πρωτοβάθμια Επιτροπή η οποία αποτελείται από έναν υπάλληλο της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών, έναν υπάλληλο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ένα μηχανικό της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου, στην περιφέρεια του οποίου βρίσκονται τα ακίνητα, έναν εκπρόσωπο της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδας έναν εκπρόσωπο της εταιρείας «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε» (Ε.Κ.Χ.Α. Α.Ε.), έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και έναν πιστοποιημένο εκτιμητή, εγγεγραμμένο στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών στο πεδίο των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών, ως μέλη, με τους αναπληρωτές τους. Οι Επιτροπές συγκροτούνται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από πρόταση των αρμοδίων φορέων.
Καθήκοντα εισηγητή ασκεί ο πιστοποιημένος εκτιμητής.
Ως παρατηρητής στις συνεδριάσεις των Επιτροπών παρίσταται εκπρόσωπος του οικείου Δήμου, ο οποίος μεταφέρει στην Επιτροπή την άποψη του δημοτικού συμβουλίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και την παρ. 4 του άρθρου 261 του ν.3852/2010.
Οι Επιτροπές δύνανται να ζητούν τη συνδρομή οποιουδήποτε άλλου φορέα ή προσώπου, με εμπειρία και ειδικές γνώσεις πολεοδομίας τοπογραφίας οικοδομικών κατασκευών, γεωπονίας ή δασολογίας για την ολοκλήρωση του έργου τους.
Οι Επιτροπές δύνανται να ζητούν τη χορήγηση μη προσωποποιημένων στοιχείων από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος την Τράπεζα της Ελλάδος την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., τα οποία παρέχονται υποχρεωτικώς χωρίς την επίκληση απορρήτου. Τα μέλη των Επιτροπών και οι εμπειρογνώμονες που λαμβάνουν γνώση των ανωτέρω στοιχείων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους υποχρεούνται να τηρούν απόλυτη εχεμύθεια.
1B. Συστήνεται Τριμελής Δευτεροβάθμια Επιτροπή η οποία εισηγείται τις τιμές εκκίνησης σε περίπτωση αδυναμίας ασφαλούς προσδιορισμού τους από την αρμόδια Επιτροπή της παρ. 1Α του παρόντος άρθρου. Η Δευτεροβάθμια Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και αποτελείται από έναν Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του, που προτείνονται από τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εφαρμογής Φορολογίας Κεφαλαίου και Περιουσιολογίου της Α.Α.Δ.Ε., ως μέλη, με τους αναπληρωτές τους.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση της Τριμελούς Δευτεροβάθμιας Επιτροπής, δύναται να συσταθεί επιστημονική επιτροπή με εμπειρογνώμονες - εκπροσώπους του Συλλόγου Εκτιμητών Ελλάδος της Τράπεζας της Ελλάδος της ΕΛΣΤΑΤ, της εταιρείας Ε.Κ.Χ.Α. Α.Ε. και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, προκειμένου να επικουρεί την Τριμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή στο έργο της.
1Γ. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα, σχετικά με τη συγκρότηση, τον τρόπο και τη μεθοδολογία λειτουργίας των Επιτροπών των δύο προηγούμενων παραγράφων, τις περιπτώσεις κατά τις οποίες επιλαμβάνεται η Επιτροπή της παρ. 1Β, την τεκμηρίωση και διατύπωση των εισηγήσεων, τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου τους την αποζημίωση των ειδικών εισηγητών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»

3. Κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν.1249/1982, όπως τροποποιείται με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, οι τιμές εκκίνησης που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της με αριθμό 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (Β' 549) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται με ειδική διαδικασία, η οποία θα εφαρμοστεί άπαξ μετά την δημοσίευση του παρόντος, ως εξής:
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών η σύνταξη εισήγησης για τον καθορισμό των τιμών εκκίνησης ανατίθεται σε πιστοποιημένους εκτιμητές εγγεγραμμένους στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών στο πεδίο των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών.
Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών η οποία αναρτάται στη Διαύγεια και στην οποία περιγράφεται το έργο, η διαδικασία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος ο τρόπος επιλογής των εκτιμητών, η αμοιβή τους και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Οι εισηγήσεις των εκτιμητών κατατίθενται ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών.
Στην ίδια βάση δεδομένων δύνανται να υποβάλλονται αντίστοιχα διαθέσιμα δεδομένα από τραπεζικό ιδρύματα, προς το σκοπό εκτέλεσης διασταυρώσεων.
Σε περίπτωση αδυναμίας ασφαλούς προσδιορισμού των τιμών εκκίνησης με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, αρμόδια να εισηγηθεί τις τιμές εκκίνησης καθίσταται η Δευτεροβάθμια Τριμελής Επιτροπή της παρ. 1Β του άρθρου 41 του ν. 1249/1982 που προστίθεται με την παρ. 2 του παρόντος άρθρου.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
























Γιώργος Παππούς

 iefimerida.gr   

          

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα με χιλιάδες επώνυμα είδη «μαϊμού» στον Πειραιά


Μεγάλη ποσότητα προϊόντων «μαιμού» αποκάλυψαν οι ελεγκτικές υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων στο Α' τελωνείο Πειραιά.

Πρόκειται για χιλιάδες κούτες επώνυμων ρούχων μεγάλων οίκων μόδας (Gucci, Prada κ.τ.λ.) αλλά και καλλυντικών όλων των γνωστών εταιριών που εντοπίστηκαν ύστερα από έλεγχο των αρχών. Μόνο στα καλλυντικά έχουν εντοπισθεί 30.000 κούτες.

Η υπόθεση είναι ακόμη στη φάση της καταγραφής της ποσότητας των παραποιημένων προϊόντων ενώ στο τελωνείο σπεύδουν και εκπρόσωποι των εταιριών που αφορούν τα εν λόγω προϊόντα προκειμένου να συμμετέχουν και αυτοί στη διερεύνηση της μεγάλης αυτής υπόθεσης.

Σημειώνεται ότι τα προΪόντα «μαΪμού» έχουν κατακλύσει την αγορά και αποτελούν σημαντικό πρόβλημα για τον εμπορικό κόσμο αλλά και για τους καταναλωτές που πληρώνουν για επώνυμα γνήσια προϊόντα αλλά αγοράζουν τελικά «μαϊμού».


















 ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Το δίκιο του Τσίπρα


Του Γιάννη Παντελάκη

Σε συνέντευξή του που δόθηκε σε φιλικό περιβάλλον (ΕΡΤ), ο πρωθυπουργός είπε πως «εκλέχτηκε για να προστατεύσει τους αδύναμους και όχι τους ισχυρούς». Η αλήθεια είναι πως και γι αυτό εκλέχτηκε, δεν λέει ψέμματα. Πολλοί νόμισαν πως πρόκειται για ένα πολιτικό με αριστερό πρόσημο που θα  στηρίξει τους οικονομικά αδύναμους. Η πραγματικότητα ωστόσο, άλλα λέει. Στα τρία τελευταία χρόνια οι αδύναμοι μετατράπηκαν σε πιο αδύναμους.

Και οι οικονομικά ισχυροί, δεν ανησύχησαν καθόλου.

Αυτά τουλάχιστον επιβεβαιώνουν όλα τα επίσημα στοιχεία, η φτώχεια έχει διευρυνθεί σε μεγαλύτερες αριθμητικά ομάδες, η ψαλίδα των ανισοτήτων έχει ανοίξει περισσότερο, τα εισοδήματα μειώνονται σχεδόν στο σύνολο του πληθυσμού και τα επιδόματα ανεργίας αντικαθίστανται με χαμηλότερους μισθούς των 300 και 400 ευρώ. Αυτοί που ψήφισαν τον Τσίπρα για να προστατεύσει τους αδύναμους, δεν χρειάζονται στοιχεία για να κατανοήσουν ότι διαψεύστηκαν, το βιώνουν. Ωστόσο μερικά ενδεικτικά από αυτά τα στοιχεία ίσως είναι αναγκαία.

Οι συνταξιούχοι-με χαμηλές αποδοχές στη μεγάλη πλειονότητά τους- είδαν στα χρόνια του Τσίπρα μια σειρά από περικοπές που ήρθαν να προστεθούν σ' εκείνες των προηγούμενων χρόνων. Οι περικοπές δεν αφορούν μόνο στις νέες-μετά το 2016- συντάξεις που εκδίδονται, αλλά και εκείνες που είχαν εκδοθεί παλαιότερα.Με νόμους της σημερινής κυβέρνησης, μειώθηκαν οι συντάξεις, καταργήθηκαν όσες δινόντουσαν σε ανασφάλιστους υπερήλικες, εξανεμίστηκαν οι επικουρικές, ενώ με άλλους νόμους με χρόνο εφαρμογής το 2019 θα έρθουν νέες περικοπές που θ' αγγίξουν και το 30%.

H Eλληνική Στατιστική Αρχή, δημοσιοποίησε πριν λίγους μήνες στοιχεία βάσει των οποίων το 35,6% του πληθυσμού, που ισοδυναμεί με 3.789.300 άτομα βρίσκονται αντιμέτωπα με τη φτώχεια ή τον κοινωνικό αποκλεισμό. Τα στοιχεία αυτά, αφορούν σε χρόνο διακυβέρνησης από τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και αν θέλει ο πρωθυπουργός να καυχιέται, μπορεί να επισημάνει ότι το 35,6% την προηγούμενη χρονιά ήταν 35,7% δηλαδή το μείωσε κατά 0,1%.

Ένα δεύτερο στοιχείο που δείχνει την δραματική μείωση των εισοδημάτων μισθωτών, συνταξιούχων και ελεύθερων επαγγελματιών είναι αυτό που προκύπτει από τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος για το 2016. Σύμφωνα με αυτές, τη χρονιά εκείνη τα εισοδήματα συρρικνώθηκαν συνολικά κατά 2.5 δισ. ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο. Και το οποίο αφορά ολες τις κατηγορίες εργαζομένων αλλά και τους συνταξιούχους. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν μείωση του αριθμού των ελεύθερων επαγγελματιών το 2016 κατά 58.000 άτομα.

Πριν λίγες ημέρες, το ανεξάρτητο ερευνητικό ινστιτούτο Bertelsmann της Γερμανίας έδωσε στη δημοσιότητα έκθεση για την κοινωνική δικαιοσύνη στην Ευρώπη. Η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ του συνόλου των χωρών της Ε.Ε.Με τον όρο «κοινωνική δικαιοσύνη», το ινστιτούτο εννοεί ότι εξετάζει έξι βασικούς τομείς που είναι η αποφυγή φτώχειας,η απασχόληση, η παιδεία, η υγεία, η αποφυγή διακρίσεων και η δικαιοσύνη μεταξύ των γενεών. Χώρες όπως η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Μάλτα, βρίσκονται σε πιο ψηλές θέσεις.


Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά και σ αυτά μπορούν να προστεθούν δεκάδες ακόμα, ικανά να δείξουν πως την διεύρυνση της φτωχοποίησης σε ολοένα και μεγαλύτερες ομάδες της κοινωνίας και το θεαματικό άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ πλούσιων και φτωχών. Οι ανισότητες έχουν διευρυνθεί στα τρία χρόνια διακυβέρνησης και κανένα στοιχείο δεν υπάρχει που να δείχνει ότι οι οικονομικά ισχυροί έχουν πληγεί από την οικονομική πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση. Συμπερασματικά, έχει δίκιο ο Τσίπρας όταν δηλώνει ότι τον εξέλεξαν για να προστατεύσει τους αδύναμους, ωστόσο μόνο αυτό δεν έκανε… 
































liberal.gr       

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *