Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

Ποια είναι η διαδικασία και οι προυποθέσεις για την χορήγηση του επιδόματος παιδιού

 Η Κοινή Υπουργική Απόφαση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 




Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θ. Φωτίου και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γεωργίου Χουλιαράκη, για τον καθορισμό της διαδικασίας χορήγησης επιδόματος παιδιού, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Προϋποθέσεις χορήγησης-Δικαιούχοι επιδόματος παιδιού


1.Οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση επιδόματος παιδιού είναι:



(α) Η ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε1 από τον υπόχρεο για υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.



(β) Η συμπλήρωση και ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21, η οποία επέχει θέση αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης, για τη χορήγηση του επιδόματος, μέσω της ιστοσελίδας του ΟΓΑ.



(γ) Οι αιτούντες/υπόχρεοι να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα.



Ο έλεγχος της μόνιμης και συνεχούς διαμονής του δικαιούχου, καθώς και των εξαρτώμενων τέκνων του, στην ελληνική επικράτεια, τα τελευταία πέντε έτη, πριν από το έτος υποβολής της αίτησης, γίνεται αποκλειστικά από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ιδίων ή των συζύγων τους/ή των γονέων τους, εφόσον οι ίδιοι δεν ήταν υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης.



Για τη συμπλήρωση της ως άνω πενταετίας, πριν την υποβολή της αίτησης, προσμετράται χρόνος που εμπίπτει στην εν λόγω πενταετία, κατά την οποία ο αιτών λάμβανε οικογενειακό επίδομα.



(δ) Τα τέκνα τους να είναι εξαρτώμενα και να βρίσκονται στην Ελλάδα.



2.Δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού είναι όσοι υποβάλλουν αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης και τα εισοδηματικά κριτήρια του άρθρου 214 του ν. 4512/2018 (Α' 5).



Κατηγορίες δικαιούχων


Το επίδομα παιδιού χορηγείται στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων, εφόσον διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, τα τελευταία πέντε έτη, πριν από το έτος υποβολής της αίτησης, όπως αυτό προκύπτει από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ιδίων ή των συζύγων τους/ή των γονέων τους, (εφόσον οι ίδιοι δεν ήταν υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης)



και τα εξαρτώμενα τέκνα τους βρίσκονται στην Ελλάδα:



(α) Έλληνες πολίτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.



(β) Ομογενείς αλλοδαπούς που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα και διαθέτουν δελτίο ομογενούς.



(γ) Πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.



(δ) Πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και Ελβετούς πολίτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.



(ε) Αναγνωρισμένους πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, Α' 201), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Καθεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, Α' 125).



(στ) Ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, Α' 176).



(ζ) Δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώτος.



(η) Πολίτες άλλων κρατών που διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα.



Εξαρτώμενα τέκνα


Για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού, εξαρτώμενα τέκνα θεωρούνται:



(α) Τα άγαμα παιδιά που προέρχονται από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, που δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας του ή το 19ο έτος, εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση.



Ως ημέρα γέννησης των τέκνων θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου τους έτους γέννησής τους.



(β) Τα τέκνα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, εφόσον φοιτούν σε ΑΕΙ ή TEI ή σε αναγνωρισμένα Κολέγια ή σε ΙΕΚ Δημόσια ή ιδιωτικά, καθώς και στο Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ.



Τα επιδόματα καταβάλλονται μόνο κατά το χρόνο της διάρκειας φοίτησής τους και, σε καμία περίπτωση, πέραν από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους.



Στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση περιλαμβάνονται και οι σχολές του Δημοσίου Ανώτατης ή Ανώτερης Εκπαίδευσης (Στρατιωτικές, Αστυνομίας, Ναυτικού, κλπ), καθώς και τα αναγνωρισμένα Ιδρύματα του Εξωτερικού.



(γ) Τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, μέχρι τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους.



Ειδικές περιπτώσεις εξαρτώμενων τέκνων


Εφόσον πληρούν και τα ανωτέρω ηλικιακά όρια, εξαρτώμενα θεωρούνται:



(α) Τα τέκνα από προηγούμενο γάμο του ενός ή και των δύο συζύγων, σε περίπτωση έγγαμων, εφόσον ο αιτών/υπόχρεος ή η σύζυγός του έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια των τέκνων. Προκειμένου δε για ενήλικα τέκνα, εφόσον έχουν την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής τους.



(β) Τα τέκνα άγαμου πατέρα, εφόσον ο αιτών/υπόχρεος άγαμος πατέρας τα έχει αναγνωρίσει με συμβολαιογραφική πράξη ή με δικαστική απόφαση και έχει την επιμέλεια με δικαστική απόφαση.



(γ) Τα τέκνα συζύγων σε διάσταση, εφόσον ο αιτών γονέας έχει με δικαστική απόφαση ή ιδιωτικό συμφωνητικό την επιμέλεια των τέκνων. Προκειμένου δε για ενήλικα τέκνα, εφόσον έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων.



Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού


1.Ο υπόχρεος υποβολής της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος υποβάλλει, ηλεκτρονικά, κατ' έτος, αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού, μέσω της ιστοσελίδας του ΟΓΑ. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α' 75) ως προς τα δηλωθέντα στοιχεία, καθώς και δήλωση συναίνεσης για τη λήψη φορολογικών δεδομένων που τηρούνται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και διασταύρωσης των στοιχείων του ιδίου και των μελών της οικογενείας του με τα στοιχεία άλλων υπηρεσιών. Απαραίτητη προϋπόθεση για την οριστική υποβολή της αίτησης αποτελεί η συμπλήρωση όλων των υποχρεωτικών πεδίων της.



2.Σε περίπτωση θανάτου, αφάνειας, δικαστικής συμπαράστασης, καταδίκης με τελεσίδικη δικαστική απόφαση για κακούργημα ή εκ προθέσεως τελούμενο πλημμέλημα κατά της ζωής, της υγείας, της προσωπικής ή γενετήσιας ελευθερίας, σε βάρος του τέκνου του ή του άλλου γονέα ή υπαίτιας εγκατάλειψης των τέκνων και οριστικής διακοπής της συγκατοίκησης με αυτά του δικαιούχου ή δικαστικής απόφασης ανάθεσης της επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο ή διαζυγίου, η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 υποβάλλεται από το φυσικό πρόσωπο στο οποίο έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση, η άσκηση της επιμέλειας των τέκνων, προκειμένου δε για ενήλικα τέκνα, από το φυσικό πρόσωπο που έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων.



Μέχρι την έκδοση δικαστικής απόφασης επιμέλειας, το επίδομα χορηγείται στο γονέα που έχει την κύρια ευθύνη διατροφής, όπως αυτό προκύπτει από υπεύθυνη δήλωση των γονέων.



Σε περίπτωση θανάτου και των δύο γονέων των ορφανών τέκνων που αποτελούν ιδία οικογένεια, η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 υποβάλλεται από το φυσικό πρόσωπο που έχει με δικαστική απόφαση την επιτροπεία-επιμέλεια των ανήλικων τέκνων και λαμβάνεται υπόψη μόνο το εισόδημα των τέκνων.



Όσον αφορά ενήλικα ορφανά τέκνα και από τους δύο γονείς, η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 υποβάλλεται από το μεγαλύτερο σε ηλικία τέκνο, ως Επίτροπο, δηλώνοντας ως εξαρτώμενα τέκνα, τον εαυτό του και τα αδέλφια του.



3.Ως αρχική ημερομηνία υποβολής της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21 εκάστου έτους ορίζεται η 2α Ιανουαρίου και ως καταληκτική η 31η Δεκεμβρίου του ιδίου έτους.



4.Ο δικαιούχος, σε κάθε μεταβολή της οικογενειακής κατάστασής του, οφείλει εντός ενός μήνα να προβαίνει σε τροποποίηση της αρχικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21 και μόνο στα πεδία που υπάρχουν μεταβολές.



5.Σε περίπτωση μεταβολής ή λανθασμένης καταχώρισης οποιουδήποτε στοιχείου που δηλώνεται στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21, αυτή μπορεί να διορθωθεί-τροποποιηθεί με ευθύνη και ενέργεια του δικαιούχου, οπωσδήποτε, όμως, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.



6.Η εγκεκριμένη ή μη αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 δύναται να ανακαλείται απευθείας από το δικαιούχο, εντός του έτους και μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της. Τυχόν καταβληθέντα ποσά επιδόματος επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.



Χρόνος και τρόπος καταβολής


1.Το επίδομα παιδιού καταβάλλεται στους δικαιούχους κάθε έτους ανά δίμηνο, από τον ΟΓΑ, με πίστωση σε ενεργό τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου από την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε διμήνου και εντός 25 ημερών.



Το ποσό του επιδόματος υπολογίζεται, βάσει των στοιχείων της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Μετά την υποβολή φορολογικής δήλωσης τρέχοντος έτους ή τροποποιητικής αυτής, το ποσό του επιδόματος επανυπολογίζεται με βάση το εισόδημα και τον αριθμό των εξαρτώμενωντέκνων. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος έλαβε διαφορετικό ποσό επιδόματος από αυτό που δικαιούται, τότε αυτό συμψηφίζεται με το ποσό των επόμενων πληρωμών.



Η καταβολή του επιδόματος στους δικαιούχους γίνεται, βάσει συγκεντρωτικής κατάστασης με το πλήθος των δικαιούχων και το συνολικό ποσό ανά κατηγορία, που συντάσσει η ΗΔΙΚΑ και αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΓΑ. Επίσης, από την ΗΔΙΚΑ δημιουργείται και τηρείται αναλυτικό ηλεκτρονικό αρχείο των πληρωμών, το οποίο είναι προσβάσιμο από τους χρήστες του ΟΓΑ.



2.Το επίδομα παιδιού χορηγείται:



(α) Για τέκνα γεννημένα μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους υποβολής της αίτησης, από την 1η Ιανουαρίου του έτους υποβολής της αίτησης.



(β) Από την 1η του επόμενου μήνα από αυτόν της γέννησής τους για τέκνα γεννημένα εντός του έτους υποβολής της αίτησης.



(γ) Από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους εγγραφής τους σε σχολή ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης, στο «Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας» των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), καθώς και σε Κολέγια.



(δ) Για τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, από την 1η του επόμενου μήνα εκείνου της επέλευσης της αναπηρίας.



3.Ειδικά, για το έτος 2018, στους δικαιούχους που έλαβαν το έτος 2017 το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων ή το ειδικό επίδομα για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, δύναται να χορηγείται προκαταβολή, του πρώτου διμήνου έτους 2018, ακόμη και αν δεν υποβάλλουν αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21.



Το ποσό της προκαταβολής έτους 2018 είναι ίσο με αυτό που θα ελάμβανε ο δικαιούχος για το πρώτο δίμηνο με βάση τις κατηγορίες ισοδύναμου οικογενειακού εισοδήματος του άρθρου 214 του ν. 4512/2018 (Α' 5) και τη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Ε1 που υπέβαλε για το προηγούμενο έτος, όπως αυτό αναπροσαρμόζεται, σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία.



Απαιτούμενα δικαιολογητικά


1.Ο αιτών/δικαιούχος οφείλει, εφόσον κληθεί από τον ΟΓΑ είτε να αποστείλει ή να καταθέσει στον ΟΓΑ είτε να επισυνάψει ηλεκτρονικά στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21, τα δικαιολογητικά για τα οποία έχει ήδη συμπληρώσει τα αντίστοιχα πεδία του εντύπου Α21.



(α) Πιστοποιητικό/ά οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένα όλα τα μέλη της οικογένειας με κανονική εγγραφή.



(β) Πιστοποιητικό σπουδών για τέκνα, τα οποία, μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, φοιτούν στη μέση εκπαίδευση, σε ανώτερο ή ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας ή αναγνωρισμένο του εξωτερικού, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ή σε Κολέγια ή σε στο Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ. Εάν πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα χώρας του εξωτερικού, εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πιστοποιητικό σπουδών πρέπει να είναι θεωρημένο από το Ελληνικό Προξενείο.



(γ) Ιατρική γνωμάτευση των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής του ΙΚΑ ή των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών του Στρατού (ΑΣΥΕ), του Ναυτικού (ΑΝΥΕ), της Αεροπορίας (ΑΑΥΕ) και της Ελληνικής Αστυνομίας, για εξαρτώμενο τέκνο που έχει συμπληρώσει το 18ο, αλλά όχι το 24ο έτος της ηλικίας του, δεν είναι σπουδαστής ή φοιτητής και έχει ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Τα εν λόγω δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι σε ισχύ τη χρονική στιγμή που υποβάλλεται η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση Α21 και να προκύπτει η διάρκεια της αναπηρίας από αυτά.



(δ) Εάν συντρέχει περίπτωση από τις αναφερόμενες στην παρ. 5 του άρθρου 6 της παρούσας απόφασης, υποβάλλεται αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου του δικαιούχου ή απόφαση δικαστηρίου περί αφάνειας ή δικαστικής συμπαράστασης του δικαιούχου ή αμετάκλητη δικαστική απόφαση περί καταδίκης του ή δικαστική απόφαση ανάθεσης επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο ή οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο να φαίνεται το πρόσωπο που έχει αναλάβει την επιμέλεια των τέκνων.



2.Εκτός από τα ανωτέρω, υποβάλλεται επιπλέον, εφόσον απαιτείται επικυρωμένο φωτοαντίγραφο ενός από τα κατωτέρω δικαιολογητικά, κατά κατηγορία δικαιούχου:



(α) Βεβαίωση εγγραφής πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή έγγραφο πιστοποίησης μόνιμης διαμονής, για πολίτη κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.



(β) Ειδικό δελτίο ταυτότητας ομογενούς, για ομογενή αλλοδαπό.



(γ) 'Αδεια διαμονής, για πολίτη χώρας που ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, για πολίτη της Ελβετίας, καθώς και για πολίτη άλλου κράτους, (εκτός των ανωτέρω και της της Ευρωπαϊκής Ένωσης) που διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.



(δ) 'Αδεια διαμονής Δικαιούχου Διεθνούς Προστασίας, με ένδειξη «Πρόσφυγας» ή «Επικουρική Προστασία».



(ε) 'Αδεια διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.



Για όποια από τα ανωτέρω δικαιολογητικά προβλέπεται διάρκεια ισχύος, αυτά θα πρέπει να είναι σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησης.



3.Προκειμένου για δικαιούχους αλλοδαπής υπηκοότητας ή ανιθαγενείς, τα δικαιολογητικά των εδαφίων με στοιχεία (α) και (δ) της παρ. 1 παρέχονται από τις αρχές της χώρας, της οποίας είναι υπήκοοι, και αν αυτό είναι αδύνατο, τα στοιχεία αυτά αποδεικνύονται από άλλα πρόσφορα έγγραφα, κατά τη κρίση του οργάνου αναγνώρισης του δικαιώματος (π.χ. ληξιαρχικές πράξεις γέννησης τέκνων).



4.Τα έγγραφα της αλλοδαπής του παρόντος άρθρου θα πρέπει να είναι νόμιμα μεταφρασμένα και επικυρωμένα.



5.Στον ΟΓΑ τηρείται ηλεκτρονικό αρχείο ή και φυσικό για τους κατατεθέντες από τους αιτούντες φακέλους, με τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά.



Διακοπή επιδόματος


1.Το επίδομα παιδιού διακόπτεται:



(α) Από την 1η του επόμενου μήνα λήξης του σπουδαστικού ή ακαδημαϊκού έτους περάτωσης των σπουδών, προκειμένου για φοιτητές-σπουδαστές ή την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου που λήγει η γνωμάτευση των ΚΕΠΑ και πάντως όχι πέραν του 24ου έτους της ηλικίας τους.



(β) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου του θανάτου του δικαιούχου ή του εξαρτώμενου τέκνου.



(γ) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου του γάμου εξαρτώμενου τέκνου.



(δ) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου που ο δικαιούχος ή/και τα εξαρτώμενα τέκνα εγκατασταθούν μόνιμα στο εξωτερικό.



2.Η διακοπή καταβολής των επιδομάτων γνωστοποιείται εγγράφως στο δικαιούχο.



Δεν αναστέλλεται η καταβολή του επιδόματος στις εξής περιπτώσεις απομάκρυνσης από την Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια αυτής:



(α) Εάν η απουσία του δικαιούχου ή εξαρτώμενου τέκνου οφείλεται σε λόγους νοσηλείας σε θεραπευτήρια.



(β) Εάν ο δικαιούχος ή εξαρτώμενο τέκνο απασχολούνται στην αλλοδαπή σε εργασία για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου ή Ελληνικού ΝΠΔΔ ή Ελληνικής Τράπεζας ή Οργανισμού ή άλλων Ελληνικών Επιχειρήσεων, οι οποίες εδρεύουν στην Ελλάδα ή ακολούθησε την οικογένειά του στο εξωτερικό η οποία απουσιάζει για τους ανωτέρω λόγους ή εάν η απουσία οφείλεται σε λόγους σπουδών των τέκνων σε Ανώτερες ή Ανώτατες σχολές του Εξωτερικού.































newsbeast.gr

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Τρεις λιγότερες συντάξεις φέρνουν εκλογές…


Του Γιάννη Παντελάκη

Το 2019 οι συνταξιούχοι υπολογίζεται να πάρουν τρεις συντάξεις λιγότερες λόγω του επανυπολογισμού και της μείωσης κατά 18% της προσωπικής διαφοράς που προβλέπει ο περίφημος νόμος Κατρούγκαλου. Τα σχετικά τεκμηριωμένα στοιχεία, δημοσιοποίησε χθες το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων. Η είδηση, δεν αφορά μόνο στα υποψήφια νέα θύματα της κυβέρνησης, αλλά όλους. Αποτελούν μια πολύ απτή απόδειξη γιατί διανύουμε ήδη μια εκλογική χρονιά.

Τον ερχόμενο Δεκέμβριο που θα πιστωθούν οι συντάξεις του Ιανουαρίου, περίπου 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχοι θα δουν μια ακόμα άγρια περικοπή στα εναπομείναντα χρήματα που παίρνουν. Θα είναι μειωμένα κατά 18% και ιδιαίτερα στις χαμηλές συντάξεις όπως έχουν διαμορφωθεί, το σχετικό ποσό θα είναι μεγάλο και υπολογίσιμο. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν συνειδητοποιήσει με ακρίβεια αυτό που πρόκειται να τους συμβεί. Η κυβερνητική προπαγάνδα, η οποία με τεχνητούς επικοινωνιακούς τρόπους δημιουργεί ένα θολό σκηνικό, δεν έχει κάνει ξεκάθαρη αυτή την πραγματικότητα που θα διαμορφωθεί σε δέκα μήνες. Ούτε εκείνη που προβλέπει τη μεγάλη μείωση του αφορολόγητου από τον επόμενο χρόνο η οποία θα λειτουργήσει αθροιστικά.

Η κυβέρνηση, δεν μπορεί ν' αντέξει πολιτικά τις περικοπές αυτές οι οποίες έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά από άλλα μέτρα που έχει πάρει στα χρόνια που βρίσκεται στην εξουσία και τα οποία έχουν αυξήσει τα ποσοστά φτωχοποίησης συντριπτικά μεγάλων ομάδων του πληθυσμού. Ο αριθμός των συνταξιούχων είναι μεγάλος και αν προστεθούν οι νέες μειώσεις στις συντάξεις και το αφορολόγητο, πολλοί από αυτούς θα οδηγηθούν στους πίνακες εκείνους που δείχνουν πόσοι άνθρωποι βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας. Ένα νέο φιλοδώρημα σαν και αυτό που δόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, δεν μπορεί να ξεγελάσει πολλούς.


Η χώρα διανύει ήδη μια εκλογική χρονιά με πιο πολλές πιθανότητες οι κάλπες να στηθούν λίγο μετά το καλοκαίρι. Το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης που θα φωνάζουν στα προεκλογικά μπαλκόνια τα στελέχη της, θα είναι αυτό της εξόδου από τα μνημόνια. Ήδη, το επικαλείται και ο Τσίπρας και πολλοί ακόμα. Και επειδή είναι ικανοί για όλα, αυτό που θα προβάλλουν ως επιχείρημα για τις επερχόμενες περικοπές σε συντάξεις και αφορολόγητο, θα είναι πως αν επανεκλεγούν δεν πρόκειται να εφαρμοστεί καμιά από τις δυο περικοπές. Γιατί η χώρα εκτός μνημονίων θα ορίζει η ίδια τις πολιτικές της και άλλα τέτοια ανακριβή και αναληθή επιχειρήματα. Κάποιοι, σίγουρα θα σπεύσουν να τα βρουν ενδιαφέρονται και πολύ πιθανά. Όπως έβρισκαν το σκίσιμο των μνημονίων πριν τον Ιανουάριο του 2015 ή τα παράλληλα προγράμματα πριν τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς.


Υπάρχει μια δεύτερη εκτίμηση για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς που λέει πως θα διατηρήσει την εξουσία ως το τέλος της τετραετίας και ως τότε θα επιχειρήσει ν' αλλάξει το αρνητικό γι' αυτήν κλίμα. Οι πιθανότητες να συμβεί αυτό -ανατροπή του κλίματος- ει ναι ελάχιστες, το μόνο που μπορεί να πετύχει ως τότε είναι να περιορίσει λίγο τη διαφορά από τη ΝΔ. Το ενδεχόμενο διατήρησης της εξουσίας ως τον Σεπτέμβριο του 2019, συνδέεται μόνο μ' έναν λόγο. Να παραμείνουν σ' αυτήν ένα χρόνο περισσότερο και να συνεχίσουν να εισπράττουν τα αντίστοιχα οφέλη. Ωστόσο, οι πιθανότητες αυτές είναι μικρές. Μια εκλογική ήττα το 2019 θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την ήττα του 2018...    



























liberal.gr   

Στοιχεία σοκ από τον ΕΦΚΑ: 1,3 προς 1 η αναλογία εργαζομένων - συνταξιούχων

  

Σοκαριστικά στοιχεία για την αναλογία εργαζομένων - συνταξιούχων έχει συγκεντρώσει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης.

Σύμφωνα με αυτά,  3,596 εκατομμύρια μισθωτοί (ιδιωτικού και δημοσίου τομέα) και μη μισθωτοί (ελεύθεροι επαγγελματίες, αυταπασχολούμενοι, αγρότες) πληρώνουν έμμεσα τις κύριες  συντάξεις 2,777 εκατομμυρίων συνταξιούχων. Mε άλλα λόγια, η αναλογία εργαζομένων (είτε αυτοί είναι μισθωτοί, είτε επαγγελματίες, αγρότες κλπ.) προς τους συνταξιούχους είναι 1,3 προς 1. Αν μάλιστα, λάβει κανείς υπόψη του πως κοντά στο 30% -35% (δηλαδή κοντά στους 370.000) των μη μισθωτών (επαγγελματιών, αγροτών) αδυνατεί να καταβάλλει εισφορές, τότε η πραγματική αναλογία εργαζομένων – συνταξιούχων φτάνει στο 1,1 προς 1.  Δηλαδή, σχεδόν 1 εργαζόμενος αναλογεί σε 1 συνταξιούχο.

Η έμμεση αυτή πληρωμή των συντάξεων από τους εργαζόμενους  γίνεται μέσω της καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών κάθε μήνα από τους οικονομικά ενεργούς ασφαλισμένους και τους εργοδότες.

Τις εισφορές αυτές συλλέγει κάθε μήνα ο ΕΦΚΑ και μαζί με την είσπραξη της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, διασφαλίζει την καταβολή των κύριων συντάξεων.

Η αναλογία μη μισθωτών –συνταξιούχων (τέως μη μισθωτών)  είναι πολύ χειρότερη από την αναλογία μισθωτών –συνταξιούχων (τέως μισθωτών). Πιο συγκεκριμένα:

Η αναλογία μισθωτών  –συνταξιούχων (τέως μισθωτών) ανέρχεται σε  1,5 -1. Συγκεκριμένα, καταβάλλονται εισφορές  για 2,360 εκατ. μισθωτούς (από τους ίδιους και τους εργοδότες τους), ενώ εισπράττουν κύριες συντάξεις 1,531 συνταξιούχοι μισθωτοί του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Η αναλογία μη μισθωτών –συνταξιούχων (τέως μη μισθωτών) ανέρχεται σε 1,2 – 1.

1. Συγκεκριμένα, καταβάλλονται εισφορές από 1,236 εκατομμύρια μη μισθωτούς (ελεύθερους επαγγελματίες, αυταπασχολούμενους, αγρότες) , ενώ εισπράττουν κύριες συντάξεις 1,031 εκατομμύρια συνταξιούχοι τέως μη μισθωτοί.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα συγκεντρωτικά στοιχεία του ΕΦΚΑ, το πλήθος των ασφαλισμένων που υπάγονται στον ΕΦΚΑ μοιράζονται μεταξύ μισθωτών (δημόσιου και ιδιωτικού τομέα) και μη μισθωτών (ελευθέρων επαγγελματιών, αυταπασχολούμενων, αγροτών) ως εξής:







Οι συντάξεις μεταξύ Δημοσίου (τέως δημοσίων υπαλλήλων)  και ιδιωτικού τομέα (τέως μισθωτών ιδιωτικού τομέα, αυταπασχολούμενων, επαγγελματιών, αγροτών) κατανέμονται ως εξής:




Οι συντάξεις ανά (τέως) ασφαλιστικό ταμείο κατανέμονται ως εξής:




















 Δημήτρης Κατσαγάνης για το capital.gr

Την άμεση ανάκληση των τριών απολύσεων ''Στο Κόκκινο'' ζητούν οι εργαζόμενοί του..!


Την άμεση ανάκληση των τριών απολύσεων στον ραδιοσταθμό ‘'Στο Κόκκινο'' ζητούν οι εργαζόμενοι του σταθμού, οι οποίοι πραγματοποίησαν σήμερα γενική συνέλευση για το θέμα. Σε περίπτωση ανάκλησης των απολύσεων, οι εργαζόμενοι ‘'Στο Κόκκινο'' εξουσιοδοτούν τα Δ.Σ. των Ενώσεών τους (ΕΣΗΕΑ, ΕΤΕΡ, ΕΠΗΕΑ) να ξεκινήσουν διάλογο με τους υπευθύνους του σταθμού για ένα πραγματικό σχέδιο βιωσιμότητάς του, υπογραμμίζουν.

Επίσης, ζητούν από τα σωματεία του Τύπου να κηρύξουν 24ωρη απεργία την προσεχή Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, ενώ συγκροτούν και απεργιακή επιτροπή προκειμένου να συντονιστούν οι δράσεις τους.
Τέλος, επισημαίνουν ότι συμπορεύονται με τους συναδέλφους τους της εφημερίδας «Αυγή», οι οποίοι αντιμετωπίζουν τα ίδια εργασιακά προβλήματα.
























Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ  

Ερχονται τα πάνω κάτω στους πλειστηριασμούς του Δημοσίου


Τα πάνω-κάτω φέρνει στους πλειστηριασμούς του Δημοσίου απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, η οποία έρχεται να εξειδικεύσει τα όσα ψήφισε η Βουλή πριν από λίγες ημέρες με το πολυνομοσχέδιο. Η απόφαση ορίζει ότι για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς η τιμή πρώτης προσφοράς θα είναι πλέον η εμπορική αξία του ακινήτου, ενώ αρμόδιος για να την προσδιορίσει θα είναι ένας πιστοποιημένος εκτιμητής από το μητρώο εκτιμητών που τηρείται.

Τον εκτιμητή θα ορίζει με απόφαση του ο δικαστικός επιμελητής. Σε περίπτωση που το ύψος του χρέους για το οποίο διατάσσεται ο πλειστηριασμός υπερβαίνει τις 250.000 ευρώ ο ορισμός του εκτιμητή θα είναι υποχρεωτικός. Σύμφωνα με την απόφαση το χρονικό περιθώριο που θα δίδεται στον εκτιμητή από την ημέρα του ορισμού του, προκειμένου να προσδιορίσει την τιμή πρώτης προσφοράς, θα είναι μόλις δέκα ημέρες.

Στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν τα των πλειστηριασμών εκτιμούν ότι αυτή η αλλαγή που ενεργοποιείται με την απόφαση Τσακαλώτου θα φέρει τα πάνω-κάτω, καθώς μέχρι τώρα ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων προέβλεπε ότι η τιμή πρώτης προσφοράς δεν μπορεί να είναι χαμηλότερη από την αντικειμενική αξία. Η τεράστια απόσταση των αντικειμενικών αξιών σε σχέση με τις εμπορικές αξίες ουσιαστικά απέτρεπε τον οποιονδήποτε από το υποβάλει προσφορά, κάτι που σήμαινε ότι όλοι οι πλειστηριασμοί του Δημοσίου έβγαιναν άγονοι. Με τα νέα δεδομένα θα αυξηθεί και ο βαθμός πίεσης προς τους οφειλέτες του Δημοσίου, καθώς θα γνωρίζουν ότι με την τιμή πρώτης προσφοράς να διαμορφώνεται από έναν ιδιώτη -φυσικό ή και νομικό πρόσωπο- οι πιθανότητες να τελεσφορήσει ένας πλειστηριασμός θα είναι πολύ περισσότερες.

Εντός της ημέρας, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ορίσει και τους περίπου 200 εκτιμητές που θα αναλάβουν να καταθέσουν τις προτάσεις για τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων.

Η προσπάθεια του ΥΠΟΙΚ είναι η σχετική απόφαση να δημοσιευθεί σήμερα στο ΦΕΚ καθώς ο υπουργός Οικονομικών που θα την υπογράψει αναχωρεί για το Eurogroup και θα επιστρέψει στην Ελλάδα την Τετάρτη. Οι εκτιμητές που θα οριστούν θα έχουν 20 ημέρες στη διάθεσή τους να ανεβάσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΠΟΙΚ τις προτάσεις τους με τις τιμές ζωνης.


Σημειώνεται ότι πλέον, στην πράξη, όλοι οι πλειστηριασμοί θα γίνονται από τώρα ηλεκτρονικά, καθώς η κυβέρνηση θα εκμεταλλευθεί τις κινητοποιήσεις των συμβολαιογράφων για να μην πραγματοποιήθεί ξανά πλειστηριασμός στα Ειρηνοδικεία. 


















thetoc.gr

Τσιρώνης: Χάσαμε τη μάχη για το Σκοπιανό με την υπογραφή του Σαμαρά (βίντεο)


"Χάσαμε τη μάχη οριστικά, τη διεθνή μάχη, με την υπογραφή του τότε υπουργού Εξωτερικών, του κ. Σαμαρά" δήλωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Τσιρώνης, στην εκπομπή του ΑΝΤ1 "Καλημέρα Ελλάδα".


"Το κράτος αυτό, και εκεί πέρα χάσαμε τη μάχη οριστικά, τη διεθνή μάχη, με την υπογραφή του τότε υπουργού Εξωτερικών, ο κ. Σαμαράς, υπέγραψε, έβαλε τη τζίφρα του σε κράτος πλέον του ΟΗΕ με όνομα Δημοκρατία της Μακεδονίας συνταγματικό. Το όνομα που είχε το κράτος εκείνη την ημέρα, όταν υπογράψαμε την ύπαρξή του, ήταν Δημοκρατία της Μακεδονίας. Αφού φάγαμε την ήττα 100%, από εκεί και πέρα και ο μακαρίτης ο Μητσοτάκης προσπάθησε να σώσει τα σπασμένα. Από εκεί και πέρα δίνουμε μια μάχη να διορθώσουμε την καταστροφή που πάθαμε" δήλωσε ο Γιάννης Τσιρώνης.


Δείτε το βίντεο πατώντας ΕΔΩ:  






























enikos.gr

Βαρουφάκης: Είπα στον Τσίπρα: Είσαι εντελώς ηλίθιος; - Ο Ευκλείδης έγινε «yes man» στις 6 Ιουλίου 2015


Αποκαλυπτικός για τη σχέση του με τον Αλέξη Τσίπρα και τον Ευκλείδη Τσακαλώτο την περίοδο της διαπραγμάτευσης του 2015 εμφανίστηκε ο Γιάνης Βαρουφάκης μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.....

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών ρωτήθηκε για τη φράση του Dijsselbloem πως «με την κυβέρνηση Τσίπρα είναι όλα πιο εύκολα» και απάντησε με αιχμές για τον για τον Ευκλείδη Τσακαλώτο.

Η σχέση μου με τον Ευκλείδη είναι επίπονη.
Την περίοδο της διαπραγμάτευσης ο ένας συμπλήρωνε τον άλλον.
Πλέον δεν μπορώ να τον αναγνωρίσω.
Ο Ευκλείδης έγινε yes man στις 6 Ιουλίου, μέχρι τότε δεν ήταν.
Με την περίπτωση του Ευκλείδη πονάω γιατί είδα αυτή τη μεταλλάγη.
Δεν θα υποστηρίξω ποτέ όσα είπε ο Ευκλείδης μετά τις 6 Ιουλίου» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Ο Τσίπρας δεν ήθελε να κερδίσουμε το δημοψήφισμα»
Μιλώντας για τη νύχτα του δημοψηφίσματος είπε ότι ο Αλέξης Τσίπρας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εξ αρχής δεν ήθελε να κερδίσει.
«Εγώ δεν πίστευα ότι θα κερδίσουμε, αλλά το ποθούσα.

Ο Τσίπρας δεν ήθελε με τίποτα να φτάσουμε το 51%» τόνισε.
Σύμφωνα με τα parapolitika.gr ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι στο Μαξίμου μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος τα πρόσωπα του Αλέξη Τσίπρα και των κυβερνητικών στελεχών ήταν θλιμμένα παρά τη νίκη στο δημοψήφισμα.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν όταν μίλησε για το τετ-α-τετ που είχε με τον Αλέξη Τσίπρα, όταν έμαθε ότι ο πρωθυπουργός υποχώρησε και έδωσε στους δανειστές πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%, χωρίς να συμβουλευτεί τον ίδιο.
«Του είπα είσαι εντελώς ηλίθιος; Και μου απάντησε: Α, έκανα βλακεία; Εντάξει, θα το πάρουμε πίσω» αποκάλυψε ότι του είπε ο Γιάνης Βαρουφάκης.



























 bankingnews.gr  

Στη Vodafone περνά η Cyta Hellas

Στη Vodafone Ελλάδος περνά το σύνολο των μετοχών της Cyta Hellas. Την άλλη εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες της συμφωνίας. Τι λέει η διοίκηση της Wind Hellas που συμμετείχε στον διαγωνισμό.


Η Vodafone Ελλάδος θα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της Cyta Hellas όπως ανακοίνωσε η Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (ΑΤΗΚ). Η Vodafone και η Wind Hellas ήταν οι δύο εταιρείες που είχαν καταθέσει προσφορές στον σχετικό διαγωνισμό της ΑΤΗΚ για την πώληση της θυγατρικής της στην Ελλάδα.

Στην ανακοίνωση δεν αναφέρονται λεπτομέρειες για το τίμημα που θα καταβάλει η Vodafone Ελλάδος, ούτε άλλα στοιχεία της συμφωνίας. Οπως φαίνεται, οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα.

Από την πλευρά της Wind Hellas επισημαίνεται, πάντως, πως η εταιρεία προσέφερε τίμημα που θεωρούσε εύλογο και δίκαιο. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση είχε τονίσει αρκετές φορές στο παρελθόν πως την ενδιαφέρουν οι εξαγορές, αλλά μόνο όταν το τίμημα είναι λογικό. Προσθέτουν, επίσης, πως οι εξαγορές αποτελούν plan b για τη διοίκηση, η οποία θεωρεί πως η εταιρεία τηλεπικοινωνιών αναπτύσσεται οργανικά όπως έχουν δείξει τα στοιχεία της τελευταίας διετίας (2016-2017), ενώ το 2018 θα είναι το τρίτο έτος οργανικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της κυπριακής εφημερίδας «Φιλελεύθερος», «η πρόταση Vodafone καλύπτει και τις βασικές απαιτήσεις που τίθενται, δηλαδή καλύπτει τις τελευταίες πρόσθετες υποχρεώσεις της μητρικής έναντι της Cyta Hellas, που όπως αποδείχθηκε είναι πολύ ψηλές -ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ-, όπως και τον δανεισμό της Cyta Hellas, που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ και για τον οποίο ουσιαστικά η υποχρέωση αποπληρωμής πέφτει επίσης στη μητρική Cyta».

Στο ίδιο ρεπορτάζ αναφέρεται πως η προσφορά της Vodafone υπερκαλύπτει «και τα πέραν των 10 εκατ. ευρώ που δόθηκαν επί προηγούμενου δ.σ. στη θυγατρική ως προπληρωμή υπηρεσιών για τα επόμενα χρόνια, ως έμμεση οικονομική ενίσχυση, ώστε να μη διαφανεί το πραγματικό μέγεθος των οικονομικών προβλημάτων και να μη χρειαστούν για πολλοστή φορά έγκριση κυβέρνησης και Βουλής για πρόσθετους προϋπολογισμούς. Ο υπολογισμός της τελευταίας διαγραφής κεφαλαίου, της τάξης των €40 εκατ., έγινε με σκοπό η εταιρεία της Ελλάδας να είναι «καθαρή» στη διαδικασία πώλησης. Κανένας δεν κάνει λόγο για ανάκτηση των ζημιών που καταγράφηκαν από τη σύσταση της Cyta Hellas το 2007 μέχρι και τώρα, που είναι της τάξης των €220 εκατ. τουλάχιστον και ουσιαστικά αλλά και τυπικά έχουν διαγραφεί από τα τεφτέρια του ημικρατικού οργανισμού».

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Η Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου ανακοινώνει ότι τα Διοικητικά Συμβούλια της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου και της θυγατρικής της εταιρείας Digimed Communications Ltd  (Πωλητές), στα πλαίσια του διεθνούς διαγωνισμού που προκήρυξαν, ανακήρυξαν την Πέμπτη 18/1/2018 την εταιρεία VODAFONE - PANAFON HELLENIC TELECOMMUNICATIONS S.A. ως προτιμώμενο πλειοδότη (Preferred Bidder) για την εξαγορά του συνόλου των μετοχών της εταιρείας Cyta Hellas Telecommunication SA.

Η PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. (Ελλάδα) ενήργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος και οι Μπερνίτσας Δικηγορική Εταιρεία (Ελλάδα) και Γεωργιάδης & Πελίδης LLC (Κύπρος) ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι των Πωλητών κατά την εν λόγω συναλλαγή.
































Φώτης Κόλλιας 

euro2day.gr

Η δήλωση Χουλιαράκη που «γκρέμισε» την 8ετη αντιμνημονιακή «προπαγάνδα» του ΣΥΡΙΖΑ!


Αφού «έκρουσε κώδωνα κινδύνου» προς την κυβέρνηση ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης για να μην «να μην ξανακυλήσουμε στις παλιές μας συνήθειες» μετά το τέλος των Μνημονίων, τότε πέταξε τη «ρουκέτα» του, καταρρίπτοντας επί της ουσίας τα αντιμνημονιακά «παραμύθια» του ΣΥΡΙΖΑ.

Κατά τη συμμετοχή στην παρουσίαση του βιβλίου «Κατανοώντας την ελληνική κρίση» στο Ωδείο Αθηνών μίλησε για την περίοδο μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος και τόνισε μεταξύ άλλων ότι «υπάρχει κίνδυνος να επιστρέψουμε στις παλιές συνήθειες» καθώς «το ρίσκο ενός νέου δημοσιονομικού παραστρατήματος δεν είναι μικρό».

Με αυτό τον τρόπο έστειλε μήνυμα σε όσους πιέζουν για παροχές και αύξηση δαπανών και πρόσθεσε «ιδιαίτερα καθώς το 2019 είναι εκλογικό έτος».



Ανέφερε πως οι τέσσερις μεγάλες προκλήσεις είναι η διατήρηση ενός θετικού οικονομικού κλίματος (ομαλή εκτέλεση προϋπολογισμού), η ολοκλήρωση της τέταρτης αξιολόγησης καθώς και η παραμετροποίηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος, τα οποία ωστόσο - όπως είπε - θα συμφωνηθούν μετά το σχηματισμό της γερμανικής κυβέρνησης. Η τέταρτη πρόκληση σύμφωνα με τον κ. Χουλιαράκη είναι πως μετά το πρόγραμμα πρέπει να συμφωνηθεί ο μηχανισμός εποπτείας στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών εξαμήνων και κατά το παράδειγμα της Κύπρου και της Πορτογαλίας. Σημείωσε όμως πως οι δυο αυτές χώρες δεν έχουν πρόβλημα χρέους, υπαινισσόμενος ότι η εποπτεία θα είναι ακόμα πιο στενή.

Εν συνεχεία, όμως, ο αναπληρωτής υπουργός, σε άλλη αποστροφή του, μιλώντας στην εκδήλωση, επισήμανε ότι δεν φταίνε τα προγράμματα και οι θεσμοί για την κρίση, ότι χωρίς αυτά η χρεοκοπία θα ήταν σίγουρη, η δημοσιονομική προσαρμογή θα ήταν περισσότερο βίαιη και η έξοδος από το ευρώ θα ήταν βέβαιη.


Επί της ουσίας δηλαδή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών είπε πως τα Μνημόνια δεν έφεραν την κρίση, αντίθετα με όσα έλεγαν για χρόνια οι του ΣΥΡΙΖΑ και πως τα Μνημόνια ήταν απαραίτητα αλλιώς θα χρεοκοπούσαμε! Κατέρριψε δηλαδή όλους τους μύθους, πάνω στους οποίους βάσισε τα αφηγήματά του ο ΣΥΡΙΖΑ για να εκλεγεί κυβέρνηση.  





















thecaller.gr

Στην «μέγγενη» οι δανειολήπτες - Έρχεται «τσουνάμι» καταγγελιών δανείων από τις τράπεζες


Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός ότι τα δάνεια με καθυστέρηση άνω των 720 ημερών. Το επόμενο χρονικό διάστημα οι τράπεζες θα προχωρήσουν στην καταγγελία όλων των παραπάνω δανείων ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες πλειστηριασμού.

Καθώς η πίεση από τον SSM προς τις τράπεζες για τη μείωση των «κόκκινων» δανείων αυξάνεται κατακόρυφα, ένα νέο κύμα καταγγελιών δανείων αναμένεται το προσεχές διάστημα.
Μπαράζ καταγγελιών για δάνεια

Η καταγγελία της σύμβασης σημαίνει ότι τα δάνεια αυτά είναι σε βαθιά καθυστέρηση, δηλαδή δεν εξυπηρετούνται για χρονικό διάστημα άνω των δύο ετών. Στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι ξεχασμένα και ουσιαστικά οι τράπεζες τα θεωρούν ανείσπρακτα.

Προκειμένου να υπάρξει ανάκτηση μεγάλου μέρους των τραπεζικών ανοιγμάτων και να επιστραφούν τα περισσότερα χρήματα οι τράπεζες εφαρμόζουν τελευταία λύσεις μακροπρόθεσμης αποπληρωμής της οφειλής. Οι μακροπρόθεσμες λύσεις συνίστανται σε ρυθμίσεις για χρονικό διάστημα πέραν του ενός ή δύο ετών. Η πρακτική των βραχυπρόθεσμων λύσεων χρησιμοποιήθηκε ευρέως τα πρώτα χρόνια της κρίσης και στον βαθμό που η κρίση βάθαινε όλο και περισσότερο, αποδείχθηκε αναποτελεσματική.

Οι μακροπρόθεσμες λύσεις αποσκοπούν πλέον σε ρυθμίσεις σε βάθος χρόνου με πάγωμα π.χ. ενός μέρους της οφειλής για δέκα ή ακόμη και περισσότερα χρόνια και αποπληρωμή μέρους μόνο του δανείου στο μεσοδιάστημα. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει και τη διαγραφή του υπολοίπου της οφειλής υπό προϋποθέσεις, όπως η τήρηση της νέας σύμβασης από την πλευρά του δανειολήπτη.
Καταφθάνουν τα stress test

Το τεστ αντοχής θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο και θα έχει καταληκτική ημερομηνία το τέλος Απριλίου, ώστε νωρίς μέσα στον Μάιο να έχει βγει το πόρισμα για την κεφαλαιακή κατάσταση των ελληνικών τραπεζών. Οι τελευταίες θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα «καυτό» τρίμηνο, με εκκίνηση τις αρχές Φεβρουαρίου, οπότε θα ξεκινήσει η αποστολή στοιχείων στον SSM.




















in.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *