Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Είναι η Κεντροδεξιά ηλίθιε

Οι διάσπαρτοι πεφωτισμένοι, με ή χωρίς εισαγωγικά, εντός και περί του πολιτικού συστήματος έχασαν μία ακόμα φορά την ευκαιρία* να συστήσουν έναν ενιαίο προοδευτικό χώρο. Οι συζητήσεις για “την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς”, και μόνο αυτής, σηματοδοτεί την αποτυχία, και αποτελεί το τελευταίο εγχείρημα προς αυτή την κατεύθυνση. Αν πετύχει, θα καταφέρει να διαμορφώσει μία σύγχρονη εκδοχή του ΚΚΕ εσωτερικού, σαν αυτό που θα μπορούσε να είχε διαμορφωθεί κάτω από τον αείμνηστο Μιχάλη Παπαγιαννάκη: ένα μείγμα αριστεράς, οικολογίας και φιλελευθερισμού. Η ανάλυση ενός τέτοιου σχήματος δεν είναι της παρούσης. Θα χρειαστεί καιρό για να εξελιχθεί και θα κριθεί σε βάθος χρόνου. Είθε. Του Κωνσταντίνου Αλεξάκου

Η πλειοψηφική Κεντροαριστερά, αυτή που εξέλεγε κυβερνήσεις, έχει ενταχθεί στην Κουμουνδούρου του ΣΥΡΙΖΑ είτε μας αρέσει, είτε όχι. Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι στην Κεντροδεξιά, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά την εκλογή Σαμαρά στην προεδρία της Νέας Δημοκρατίας. Ο κ. Σαμαράς και το περιβάλλον του δεν έκρυψαν ποτέ τις θέσεις τους. Ήταν εκεί για όποιον δεν μένει στις προεκλογικές παράτες περί “κοινωνικού φιλελευθερισμού” (ανύπαρκτος όρος) και την προσχηματική διαγραφή Χατζηγάκη, το 2011, επειδή μίλησε για “ακροδεξιά σταγονίδια” στο περιβάλλον του τότε αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης· τους “φιρφιρίκους”, όπως τους είχε αποκαλέσει. Η ένταξη των δύο προβεβλημένων βουλευτών του ΛΆΟΣ στη ΝΔ δεν σηματοδότησε στροφή των προσώπων αλλά της Νέας Δημοκρατίας.

Ακόμα και χθες, μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και όσα αποκαλύφθηκαν λόγω αυτής, είδαμε άρθρο του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος με τίτλο “Ξεχάστε την χαζοχαρούμενη ελαφρολαϊκή δεξιά” όπου για μία ακόμη φορά αναλύεται, στο βαθμό που η συντηρητική δεξιά μπορεί να “αναλύσει”, η εκδοχή μίας αυταρχικής και αντιδραστικής διακυβέρνησης ως το ζητούμενο για το μέλλον της χώρας.

Το κακό με την ανοησία είναι ότι δεν φαίνεται στους καθρέφτες. Είναι αδύνατον για τον ανόητο να αναρωτηθεί για τυχόν σφάλμα στο συλλογισμό του, ή να καλέσει σε διάλογο κάποιον με την αντίθετη άποψη προκειμένου να ασκήσει έστω κάποιο αυτοέλεγχο. Ο ανόητος κουβαλάει θέσφατα τα οποία, σε ό,τι τον αφορά, δεν επιδέχονται κριτικής. Ο δε επικίνδυνος ανόητος θα οργανωθεί σε ομάδες και θα επιδιώξει τον αφανισμό της άλλης άποψης. Αυτή είναι η αρχή του αυταρχισμού, του φανατισμού και, αν το επιτύχει τελικά, του φασισμού. Η θεωρία των δύο άκρων, αυτή που προσπάθησε να βγάλει το 30% του πληθυσμού και την αξιωματική αντιπολίτευση “εκτός δημοκρατίας”, είναι μέρος μίας τέτοιας αυταρχικής και ανόητης πορείας.

Δεν είναι “προοδευτική ευαισθησία” οι συγκλίσεις, η επιδίωξη συναινέσεων, η μετριοπάθεια και η συνδιαμόρφωση πολιτικών. Είναι απαραίτητα βήματα για όποιον δέχεται ότι δεν έχει ο ίδιος το αλάθητο του Πάπα, ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις που αν δεν λειτουργήσουν ελεγκτικά για τις δικές του, αν μη τι άλλο, πρέπει να γίνουν σε κάποιο βαθμό σεβαστές. Αν καταλαβαίνει τι εστί δημοκρατία και γιατί λειτουργεί όπως λειτουργεί. Δεν χωράνε “ξέρεις ποιός είμαι εγώ” στην πολιτική μίας σύγχρονης δημοκρατίας· “πες μου ποιός είσαι εσύ” είναι το ζητούμενο, και “πού μπορούμε να συμφωνήσουμε”. Όπως δεν χωράνε τα “ή εμείς, ή αυτοί”.

Φτάσαμε να μιλάμε για αυτά τα αυτονόητα από την αρχή. Αυτή είναι η κρίση. Όσο κι αν βελτιωθούν οι οικονομικοί δείκτες, στο σημερινό πολιτικό γίγνεσθαι μόνο καταστροφή μπορεί να προβλέψει κανείς με ασφάλεια.

Το ΠΑΣΟΚ της μεταπολίτευσης έκλεισε τον κύκλο του. Στη διετία 2009 - 2012 δεν κατάφερε να ξεφύγει από το μικροπολιτικό και διαλύθηκε εκ των έσω. Ο κόσμος του βρήκε διέξοδο, για το επόμενο διάστημα, με την προσχώρηση της πλειοψηφίας του στο ΣΥΡΙΖΑ, και τους λοιπούς προοδευτικούς να ψάχνονται ακίνδυνα σε καφενεία, συμπόσια και μικρά σχήματα που επιδιώκουν ατελέσφορα να διαμορφώσουν ένα τρίτο πόλο. 

Η ΝΔ της μεταπολίτευσης άργησε να δεχτεί τις πιέσεις για μετεξέλιξη. Πήρε παράταση με την αντιμνημονιακή, εθνολαϊκιστική ρητορική του κ. Σαμαρά, κάτι που την πήγε πίσω όμως. Πολύ πίσω, σε χρόνια που η χώρα νόμισε πως είχε ξεπεράσει ανεπιστρεπτί. Αυτό αποτελεί πλέον συστημικό κίνδυνο. Δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί πως θα ακούγαμε τη φράση “αυτά τέλος Παναγιώτατε”, ως απάντηση ενός Πρωθυπουργού σε απόψεις για τον εκσυγχρονισμό της παιδείας· καλές ή κακές - δεν το κρίνουμε εδώ. Σε απόψεις! Το επαναλαμβάνω.

Η Κεντροδεξιά των γονιών μας, αυτή του Ράλλη και του Κανελλοπούλου δεν είχε καμία σχέση με αυτή την επικίνδυνη , Τζημερική, δεξιά. Ούτε η οικονομικά φιλελεύθερη δεξιά του Μητσοτάκη είχε τέτοια χαρακτηριστικά, κι ας την βάφτισαν νεο-φιλελεύθερη (ως νεο-συντηρητική) οι αντίπαλοι της. Εδώ υπάρχει ένα ακραίο ιδεολογικό πρόσημο που εντάσσει στην κανονικότητα της πολιτικής την ακροδεξιά. Αυτή είναι η κερκόπορτα που άνοιξε συνειδητά ο κ. Σαμαράς προκειμένου αφενός να αποσπάσει την ακροδεξιά ψήφο, αλλά κυρίως λόγω ίδιων πεποιθήσεων. Τα υπόλοιπα τα έκανε η οικονομική δυσκολία και η ελληνική παθογένεια, όπως αυτή έχει συζητηθεί αλλά παραμένει άλυτη.

Οι οικονομικοί δείκτες μπορεί να βελτιώνονται αλλά η πολιτική κρίση οξύνεται, και δεν είναι οι 10 μπάχαλοι που κάποτε έκαιγαν τη Σταδίου το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι εντός του πολιτικού συστήματος και μας κοιτάζει κατάματα· είναι η πάλαι ποτέ κεντροδεξιά και η ξαφνική και προσωρινή, ελπίζω, εξαφάνιση της υπό τον σημερινό αρχηγό της. Στα αντανακλαστικά της Νέας Δημοκρατίας “η μπάλα”. Όπως και στο ΠΑΣΟΚ που συγκυβερνεί με όρους Σάντσο Πάντσα στους ακροδεξιούς Δονκιχωτισμούς μίας δράκας ανθρώπων, αφού βλέπει ότι πρόκειται για ανεμόμυλο, αλλά “τί να κάνει κι εκείνο” - είναι απασχολημένο με την ανασύσταση... της καρέκλας του αρχηγού του.
alexacos.blogspot.gr via http://tvxs.gr/

Ραγιάς και δάσκαλος γίνεται


  
Κεράσια και Κρίνοι    Οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προχώρησαν σε μια εβδομαδιαία απεργία κι ύστερα είπαν να σταματήσουν επειδή τους φάνηκε πολύ αυτό, πολύς αγώνας μια εβδομάδα χωρίς μεροκάματο. Τώρα φτάνει, καιρός να ξαναγυρίσουμε στους ρυθμούς μας και στους μισθούς μας. Δεν πειράζει που εκατομμύρια άλλοι δεν έχουνε μισθό. Δεν πειράζει που χιλιάδες συνάδελφοί μας απολύθηκαν. Δεν πειράζει που τα παιδιά των τάξεων μας δεν έχουνε μέλλον αλλά ούτε και παρόν. Δεν πειράζει, όλα καλά, η ζωή έτσι είναι, η ζωή αυτά έχει, άλλος με τα πολλά, άλλος με τα λίγα και άλλοι με το τίποτα, στο χώμα, στη φυλακή, στον τάφο. Εμείς να' μαστε καλά....
Και ρωτάω: ραγιάς και δάσκαλος γίνεται; Ή, με τέτοιους δασκάλους, πάλι καλά που δεν πάθαμε και τίποτα χειρότερο. Όταν ο τόπος μας, όταν οι άνθρωποι του συντρίβονται, οι μίζεροι, βολεμένοι δημόσιοι υπάλληλοι κάνουν συμβολικές απεργίες μόνο και μόνο να για να ησυχάσουν τη συνείδησή τους που είναι κι αυτή μικρή και στενεμένη στα όρια του μυαλού και της μικροψυχίας τους. Και ύστερα τα κεφάλια μέσα. Κι ίσως ακόμα κι αν τους απολύσουν, πάλι και τότε μέχρι εκεί μόνο θα φτάσουν, γιατί αυτή είναι η φύση του ραγιά: σκυφτός στη ζωή, σκυφτός και στο θάνατο. 
Μόνο ρωτάω: με τι μούτρα θα μπείτε στις τάξεις να διδάξετε τις επαναστάσεις αυτού του λαού, με τι μούτρα θα διαβάσετε μπροστά στους μαθητές σας Βάρναλη;

Γράφε, Ιστορία, τα ψέματά σου αράδα
και βλόγα το Φονιά, βρίζε το θύμα!
Κι Αρετή, των δρομάκων σουσουράδα,
τον κάθε σωματέμπορά σου τίμα.

Και συ, Νόμε, των άνομων ασπίδα,
σαν τη μαϊμού από κλώνο σ' άλλον πήδα
κι απ' την κορφή με την ουρά κρεμάσου,
να μη γλέπει ο Λαός τα πισινά σου.

Λεφτεριά της χανάκας* και του ξύλου,
σφιχτόδενε τ' αξύπνητο χαϊβάνι.
Και συ, ρηγάτο** του Κενού, τ' αψήλου
κάμνε το σκλάβο ρήγα, άμα πεθάνει!

Και συ, τσούλα των δήμιων, Επιστήμη,
της Αλήθειας εσχάτη τεφροδόχα,
και συ, πρόστυχη Πένα και ψοφίμι,
του βούρκου λιβανίζετε την μπόχα!

Και συ, Πατριώτη Αγνέ, τη μάσκα φόρα
κι απ' τ' αδέρφια σου, αραδαριά μπροστά σου,
διάλεγε, Γιούδα πάντοτες και τώρα,
για τον ξένο Μολώχ τα θύματά σου.

Αθάνατη και θεία και πεμπτουσία
του βούρκου, χαίρε ώ! χαίρε Προδοσία!...
Φως το χέρι, το πόδι προχωρεί
στον κάμπο κι ό,τι θέλει το μπορεί!...

Κατάγυμνη χορέβει (όλα της φόρα!)
στον τάφο σου, Πατρίδα! Φαλλοφόρα
τουρλώνεται κι ουρλιάζ': «Είναι δικός μου
αφτός ο βούρκος του Ελευθέρου Κόσμου».

***

Πρώτο σου λάθος: από κούνια νά σαι δούλος.
Δέφτερο, δούλος σε κατάδουλη εποχή.
Τρίτο, δεν είσουν μόνο δέρμα, αλλά ψυχή.
Τέταρτο, δεν πουλήθηκες στον ξένο μούλος.

Αν είσουν ως τα κόκκαλα ραγιάς και σάπιος,
δεν θά σουν τώρα σκοτωμένος, αλλά «κάποιος».
Κι ο τελεφταίος δε θα σουν «άγνωστος» μπατίρης,
μα πρώτος και γνωστός, ακόμα και βεζίρης!

Μηδέ θα σε κορόιδεβαν οι λαοπλάνοι,
ντόπιοι και ξένοι, μ' ένα ψέφτικο στεφάνι·
μα δήμιος του λαού και μάβρος με τους μάβρους,
θα κολυμπούσες τώρα στους μεγαλοστάβρους!
* Το λουρί, το κολάρο, ο λαιμοδέτης ζώου, κυρίως του σκύλου. Χρησιμοποιείται ως όρος κατά κόρον στην επαρχία και ειδικά στα χωριά. Σπανιότερα συναντάται και ως «κανάκα». (πηγή)
** Το βασίλειο (πηγή)
Πηγές:
Σαραντάκος

Μα είμαι απλά ένας εκδότης !!!

To 1946 στη δίκη της Νυρεμβέργης καταδικάζονται σε θάνατο δι’απαγχονισμού 11 ηγέτες των Ναζί. Αυτοί είναι οι: Χέρμαν Γκέρινγκ (θα αυτοκτονήσει πριν εκτελεστεί), Γιοακίμ φον Ρίμπεντροπ, Βίλεμ Κάιτελ, Ερνστ Καλτενμπρούνερ, Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ, Χανς Φρανκ, Βίλεμ Φρικ, Γιούλιους Στράιχερ, Φριτς Ζάουκελ, Άλφρεντ Γιοντλ, Άρτουρ Ζέις-Ίνκουαρτ.

Μέσα σε αυτούς βρίσκονται…στρατιωτικοί καριέρας (Γιοντλ, Γκέρινγκ, Κάιτελ), κυβερνήτες κατεχόμενων περιοχών (Φρανκ, Φρικ, Ίνκουαρτ), στελέχη της κυβέρνησης όπως ο Ζάουκελ (αρχιτέκτονας του προγράμματος εργασίας δούλων), ο υπουργός εξωτερικών Ρίμπεντροπ, ο ιδεολόγος της Άρειας Φυλής και της εξόντωσης των υπόλοιπων Ρόζενμπεργκ και ο ανώτατος αρχηγός της αστυνομίας και των SS  Καλτενμπρούνερ. Όλοι βρίσκονται βαθιά μπλεγμένοι στα ναζιστικά εγκλήματα.

 Tου Κώστα Αρβανίτη

Οι κατηγορίες για τις οποίες καταδικάστηκαν οι παραπάνω ήταν:

Εγκλήματα κατά της Ειρήνης: Συγκεκριμένα ο σχεδιασμός, η προετοιμασία, η έναρξη, η εξαπόλυση πολέμου ή επίθεσης ή πολέμου κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών, συμφωνιών ή διαβεβαιώσεων, ή συμμετοχή σε κοινό σχέδιο συνωμοσίας για την επίτευξη οποιουδήποτε από τους παραπάνω στόχους.

Εγκλήματα Πολέμου: Συγκεκριμένα, παραβιάσεις των νόμων και των κανόνων του πολέμου. Σε αυτά περιλαμβάνονται – δεν περιορίζονται όμως σε αυτά – δολοφονίες, κακομεταχείριση ή εκτόπιση για καταναγκαστική εργασία ή οποιοδήποτε άλλου σκοπό ιδιωτών από κατακτημένη χώρα, δολοφονία ή κακομεταχείριση αιχμαλώτων πολέμου ή ναυτικών, εκτέλεση ομήρων, λεηλασίες δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας, απρόκλητη καταστροφή πόλεων, κωμοπόλεων ή χωριών ή καταστροφές μη υπαγορευόμενες από στρατιωτική ανάγκη.

Εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητος: Συγκεκριμένα, δολοφονία, εξόντωση, υποδούλωση, εκτόπιση και άλλες απάνθρωπες πράξεις διαπράχθηκαν κατά πολιτών πριν ή κατά τη διάρκεια του πολέμου. διώξεις λόγω πολιτικών, φυλετικών ή θρησκευτικών αιτίων ή σχετικών με οποιοδήποτε έγκλημα το Δικαστήριο ήθελε κρίνει ότι, εκτελέσθηκε, είτε παραβίασε την τοπική νομοθεσία είτε όχι, της χώρας στην οποία διαπράχθηκε.

Συνωμοσία για το σχεδιασμό και την εξαπόλυση επιθετικών ενεργειών και άλλων εγκλημάτων κατά της Παγκόσμιας Ειρήνης.

Ενδιαφέρον μέσα στους παραπάνω παρουσιάζει η περίπτωση του Στράιχερ. 

  Ο Στράιχερ όπως ανέφερε η υπεράσπισή του δεν ήταν ούτε μέλος της Κυβέρνησης, ούτε υπήρξε τμήμα της γερμανικής πολεμικής προσπάθειας ή αναμίχθηκε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο ρόλος του σαν προπαγανδιστής των Ναζί και εκδότης της εφημερίδας Der Sturmer είχε σαν βασικό στόχο την αντισημιτική προπαγάνδα: «Θα γίνουμε σκλάβοι των Εβραίων! Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να τους διώξουμε»έγραφε στην εφημερίδα του. Ο Στράιχερ ήθελε, με το έντυπό του, να προσελκύσει τον κοινό μέσο άνθρωπο, τον εργαζόμενο που δεν μπορούσε να διαθέσει πολύ από τον ελεύθερο χρόνο του για να διαβάσει μια κανονική εφημερίδα. Για το σκοπό αυτό ήταν μόνο τετρασέλιδη, περιείχε άρθρα μικρά με σύντομες προτάσεις, απλό λεξιλόγιο και σκίτσα (για τα οποία αργότερα θα γινόταν περιζήτητη) ενώ είχε πολύ λίγες διαφημίσεις. Ο εκδότης της τη χρησιμοποίησε, επίσης, για να κατακεραυνώσει και τους προσωπικούς του εχθρούς.

Μετά την άνοδο των Ναζί στην εξουσία «Η προπαγάνδα του Στράιχερ συνεχίστηκε. Αγαπημένη του θεματολογία ήταν η “μόλυνση” του αγνού γερμανικού αίματος που είχαν οι νεαρές γερμανίδες με το μιασμένο εβραϊκό των εκμαυλιστών τους, τους οποίους παρουσίαζε με μεγάλες γαμψές μύτες, εξογκωμένα μάτια, αξύριστους, κοντούς και χοντρούς, συχνά με τη μορφή σκουληκιού, φιδιού ή αράχνης, ενώ τις γυναικείες μορφές των αμόλυντων νεαρών γερμανίδων γυμνές ή ημίγυμνες. (…) Οι υπερβολές των αφηγήσεων, η χοντροκοπιά των ιστοριών και των σκίτσων είχαν φθάσει στο σημείο να προκαλέσουν την απέχθεια ακόμη και υψηλά ισταμένων αξιωματούχων του ναζιστικού καθεστώτος»

Τον Στράιχερ έχει καθόλου τυχαία υμνήσει σε παλαιότερο άρθρο του ο Χρήστος Παππάς της Χρυσής Αυγής.

Όταν τον συνέλαβαν (στις 23 Μαϊου 1945, στο Waidring της Αυστρίας) ο Στράιχερ προσπάθησε να παραστήσει ότι ήταν ο ζωγράφος “Γιόζεφ Σάιλερ”, αλλά δεν τα κατάφερε. Καταδικάστηκε από το δικαστήριο της Νυρεμβέργης, κατά φοβερή ειρωνεία στον τόπο που υπήρξε παντοδύναμος. Η υπεράσπιση του, τα επιχειρήματα της οποίας γράφτηκαν δεν κατάφερε να πείσει το δικαστήριο για τους ισχυρισμούς του, ενώ το σκεπτικό με το οποίο κρίθηκε ένοχος, την 1η Οκτωβρίου 1946, για εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας ανέφερε: “…για την επί εικοσιπενταετία δράση του με γραπτά, λόγους και κηρύγματα μίσους εναντίον των Εβραίων, ήταν ευρέως γνωστός ως ο υπ’ αριθμόν ένα διώκτης των Εβραίων. Με τα άρθρα και τους λόγους του, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα, μόλυνε τη γερμανική σκέψη με τον ιό του αντισημιτισμού και προέτρεπε το γερμανικό λαό να αναλάβει ενεργό ρόλο σε διώξεις…”

Η ποινή εκτελέστηκε στις 16 Οκτωβρίου 1946.

Ο Γιούλιους Στράιχερ καταδικάστηκε στην κρεμάλα από το Διεθνές Δικαστήριο της Νυρεμβέργης, παρότι σύμφωνα με το ίδιο το Δικαστήριο η αποκλειστική ιδιότητα σύμφωνα με την οποία κατηγορήθηκε ήταν εκδότης. Εκδότης μίσους και υμνητής των ναζί. Σας θυμίζει κάτι;

Κι άλλοι απλοί εκδότες δηλώνουν. Δεν είναι μέλη στη Χρυσή Αυγή των φονιάδων του Παύλου Φύσσα. Δεν ξυλοκόπησαν ούτε μαχαίρωσαν ποτέ μετανάστη και κανένα αγωνιζόμενο συνδικαλιστή, φοιτητή ή οτιδήποτε. Δεν οικοδόμησαν καμία Αμυγδαλέζα. Δεν συμμετείχαν ποτέ στις τόσες βαρβαρότητες των δυνάμεων καταστολής τόσα χρόνια. Δηλώνουν Αθώοι.

Το δικαστήριο δεν κάνει τα επιχειρήματα τους δεκτά.

Έγκλημα. Και η τιμωρία;

ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΩΝ ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ
                                                                         της Συντακτικής Επιτροπής των Ενθεμάτων
 Tην Πέμπτη τα πρωτοσέλιδα βοούσαν, καταδικάζοντας το ναζιστικό έγκλημα. Δεν μιλάμε για την Αυγή, τον Ριζοσπάστη ή τηνΕφημερίδα των Συντακτών, αλλά για εφημερίδες που αλλιώς μας είχαν συνηθίσει: «Δολοφονία-σοκ από νεοναζί» (Η Καθημερινή), «Σοκ από το έγκλημα της Χρυσής Αυγής» και εικονογράφηση μια σβάστικα διαγραμμένη  (Τα Νέα) κ.ο.κ. Και, το μεσημέρι της ίδιας μέρας, ο πρωθυπουργός δεν μίλησε, άλλη μια φορά, για τη «θεωρία των δυο άκρων», αλλά για «επιγόνους των νεοναζί».
Πράγματι, η δολοφονία του Παύλου Φύσσα ήταν σοκ για πολλούς, ακόμα και για μας. Κανένας όμως, και ειδικά αναλυτές και διαμορφωτές της κοινής γνώμης, δεν μπορεί να εκπλήσσεται. Είχαν προηγηθεί εμπρησμοί και επιθέσεις σε μετανάστες, μαχαιρώματα και πάμπολλα άλλα περιστατικά εγκληματικής βίας των νεοναζί, με αποκορύφωμα τη δολοφονία του  Σαχτζάτ Λουκμάν. Αν και δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε το θύμα, το γεγονός ήταν απολύτως προβλέψιμο, όπως και οι δράστες. Και εδώ πρέπει να μιλήσουμε για ευθύνες. Όχι  φυσικά επιχαίροντας ή  «θριαμβολογώντας»  –καμιά χαρά, μονάχα η θλίψη και η οργή αρμόζουν εδώ– αλλά για να ξέρουμε.
Πρέπει λοιπόν να πούμε ότι η Νέα Δημοκρατία και η κυβέρνηση, με σειρά, όχι πια παραλείψεών τους, αλλά ενεργειών τους έδωσαν στους νεοναζί το μήνυμα ότι μπορούν να δρουν ανενόχλητοι. Τέτοιες ενέργειες ήταν η απόσυρση του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου, η συχνή «κατά λάθος» ψήφος βουλευτών  (της Ν.Δ. αλλά και του ΠΑΣΟΚ) κατά της άρσης της ασυλίας Χρυσαυγιτών βουλευτών, ακριτομυθίες –που ποτέ δεν διαψεύστηκαν– του γ.γ. της κυβέρνησης Τάκη Μπαλτάκου για ενδεχόμενη συνεργασία Ν.Δ.-Χρυσής Αυγής, η συστηματική αποφυγή καταδίκης της νεοναζιστικής βίας (πιο πρόσφατο παράδειγμα, η σιωπή  Ν.Δ. και κυβέρνησης για τη δολοφονική επίθεση  εναντίον του ΚΚΕ στο Πέραμα) και αντ’ αυτής η καλλιέργεια της θεωρίας των δύο άκρων (πιο αποκρουστικό παράδειγμα, ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, που, λίγες μόνο ώρες μετά τη δολοφονία, επέλεξε να επιτεθεί στον ΣΥΡΙΖΑ…).

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Χουντοφιλία. Της Λώρης Κέζα

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου στέλεχος της κυβέρνησης δειπνούσε με φίλους. Πάνω στη συζήτηση λοιπόν, με μεγάλη σοβαρότητα, έθεσε το ερώτημα: «έχετε ακούσει κάτι για πραξικόπημα;». Η πρώτη σκέψη των συνδαιτυμόνων ήταν ότι πιθανώς κάποιος έριξε ναρκωτικά στο ποτό.
Οι έχοντες καλή μνήμη συνέδεσαν την ατάκα με γεγονότα που έλαβαν χώρα προ διετίας, επί Παπανδρέου, τότε που έγιναν επιθέσεις σε πολιτικά πρόσωπα στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου. Είχε αποδοκιμαστεί μάλιστα το τοτέμ της Δημοκρατίας, ο ίδιος ο Πρόεδρος.
 Λεγόταν τότε, το 2011, ότι ο πρωθυπουργός είχε συνεχή ενημέρωση από τις μυστικές υπηρεσίες. Γίνονταν επαφές αξιωματικών με απόστρατους, με μέλη παραεκκλησιαστικών οργανώσεων και με άτομα που χαρακτηρίζονταν τότε ως «ακροδεξιά στοιχεία». Δεν χρειάζεται να συνδέσουμε τα γεγονότα στα βιαστικά, αρκεί να τα παραθέσουμε: οι αρχηγοί των Επιτελείων ξηλώθηκαν σε κλίμα έντασης (θα μπορούσαν να είχαν αποστρατευτεί από τον Αύγουστο, κομψότερα), υπογράφηκε το δεύτερο, το λεγόμενο «προδοτικό» Μνημόνιο και δόθηκε εντολή στον Λουκά Παπαδήμο να σχηματίσει κυβέρνηση.
Στην κυβέρνηση, με χαρτοφυλάκιο Υποδομών διορίστηκε ένας οπαδός της χούντας, ο επικεφαλής της νεολαίας ΕΠΕΝ, Μάκης Μαυρουδής. Προτού παρέλθει μια εβδομάδα στη Σχολή Ευελπίδων, μέσα στο αμφιθέατρο, κάποιοι σπουδαστές τραγούδησαν τον ύμνο της 21ης Απριλίου «Μέσα στ' Απρίλη τη γιορτή, το µέλλον χτίζει η νιότη...». Ενδέχεται όλα τούτα να ήταν άσχετα μεταξύ τους όμως δείχνουν μια συγκεκριμένη κινητικότητα και κυρίως την άρση της ντροπής: κάποιος μπορεί να χουντίζει χωρίς να ερυθριά.
Ερχόμαστε στα πιο πρόσφατα, στις αποκαλύψεις ότι μέλη της Χρυσής Αυγής εκπαιδεύονται από εν ενεργεία στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων του στρατού. Σύμφωνα με μάρτυρες υπάρχουν περί τις 3.000 άτομα που συγκροτούν τον εκπαιδευμένο στρατό ενός κόμματος που ναι μεν βρίσκεται στη Βουλή όμως έχει δώσει δείγματα χουντοφιλίας. Καταγράφονται περιστατικά με βουλευτές να σηκώνουν τη σημαία του Φοίνικα και να επαινούν από μικροφώνου το έργο του Γεωργίου Παπαδόπουλου. Τελευταίο κρούσμα άτσαλης πολιτικής παρέμβασης η ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Κοινότητας Εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων (Κ.Ε.Ε.Δ) με την οποία ζητούν την παραίτηση του Προέδρου της Δημοκρατίας και διορισμό κυβέρνησης εθνικής ανάγκης,
Μπορεί να αντιτάξει κάποιος ότι αυτοί οι έφεδροι είναι γραφικοί, κάτι σαν ενήλικοι πρόσκοποι. Εντούτοις όλα μαζί τα τεκμήρια συνθέτουν μια εικόνα που αν όχι απειλητική, είναι ενοχλητική_ προσώρας. Δεν είναι κακή η ιδέα να παρέμβει έγκαιρα η Δικαιοσύνη για όλα αυτά. Οι αποφάσεις πλέον λαμβάνονται γρήγορα. Ηδη δόθηκε εντολή για προκαταρκτική εξέταση για την ανάρτηση στον της Κ.Ε.Ε.Δ από την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κυρία Ευτέρπη Γκουτζαμάνη. Υπάρχει περίπτωση να μην αστειεύονται οι έφεδροι οπότε δεν θα αστειευτούν ούτε οι προστάτες του πολιτεύματος.
Όλα τα αναφερθέντα περιστατικά σχετίζονται με πρόσωπα. Δεν είναι δύσκολο να χαρτογραφηθεί το τοπίο της χουντοφιλίας. Στρατός, Χρυσή Αυγή, παραεκκλησιαστικές. Μια χούφτα ανθρώπων ήταν που διευρύνθηκε εσχάτως. Μπορούν να μπουν στη θέση τους αν αξιοποιηθούν άμεσα τα εργαλεία της Δημοκρατίας.
Πηγή: Το Βήμα

«Φιάσκο» το επίδομα θέρμανσης!

Η κυβέρνηση όπως φαίνεται αποφάσισε  να μην προκαταβάλει το επίδομα θέρμανσης στους δικαιούχους.
 
Έτσι λοιπόν, το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται πως προκρίνει λύσεις όπου δεκάδες χιλιάδες οικογένειες θα πρέπει να βρουν τα μέσα αγοράς πετρελαίου και μετά να διεκδικήσουν με εισοδηματικά κριτήρια ένα μέρος της αγοράς. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να γίνει και θα επαναληφθεί ό,τι πέρυσι... Να καίνε ακόμα και έπιπλα επιβαρύνοντας υπέρμετρα το Περιβάλλον! (Εκτός του ότι θα παγώσουν...)
 
Θεωρητικά η κυβέρνηση θα διαθέσει 185 εκατομμύρια ευρώ για βοήθεια θέρμανσης, ποσό ελάχιστο βέβαια με τις ανάγκες, φαίνεται όμως πως ο ειδικός λογαριασμών των δανειστών δεν αφήνει δεκάρα να προωθηθεί αλλού. Αλλά μάλλον υπολογίζει να πάρει πίσω ένα μεγάλο μέρος από το ποσό αυτό!
 
Σύμφωνα με το κυβερνητικό σκεπτικό, εάν πάρουν πρώτα τα λεφτά, τότε οι δικαιούχοι μπορεί να στραφούν σε άλλες πρώτες ύλες, π.χ. φυσικό αέριο που δεν αποδίδουν τόσα φορολογικά έσοδα στο κράτος…
 
Με λίγα λόγια, παραδέχονται πως δίνουν το πετρέλαιο θέρμανσης για να μας τα πάρουν από την άλλη πλευρά με φόρους…
 
Σε λίγο θα μας πουν πως έχουν και οικολογικές ευαισθησίες… και δεν το προπληρώνουν μπας και αγοράσουμε ξύλα… 

Πάντως καλού-κακού, η κυβέρνηση φρόντισε να καταθέσει σήμερα τροπολογία για αύξηση της φορολόγησης στην κατανάλωση του φυσικού αερίου!!!

http://www.topontiki.gr/

Ξεφτίλα τιμές στο κυλικείο της Βουλής για τους 300 εθνοπατέρες και τους υπαλλήλους!


Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΕΚΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Αν ο Δένδιας και η κυβέρνηση απεργάζονται σχέδιο για να θέσουν εκτός νόμου την Χρυσή Αυγή, θα έχουν κάνει ένα απίστευτο δώρο στην φασιστική συμμορία. Επίσης όσοι μπορεί να θέλουν την κήρυξή της ως παράνομη, κάνουν μεγάλο λάθος. Καταλαβαίνω την διάθεσή τους και τις προθέσεις, αλλά το momentum δεν είναι κατάλληλο. Θα έπρεπε χρόνια πριν, ο Άρειος Πάγος να μην είχε επιτρέψει την σύσταση των ναζί ως πολιτικό κόμμα. 
Η κυβέρνηση εξάλλου επιμένει στην θεωρία των δύο άκρων, βάζοντας στο ίδιο τσουβάλι τα κόμματα της Αριστεράς και συγκρίνοντας τα μαχαιρώματα και την…”προπόνηση” στα κορμιά των μεταναστών, με τις πορείες, τις καταλήψεις και τα στέκια αντίστασης. Η κυβέρνηση είναι στελεχωμένη με ουκ ολίγα αντιδημοκρατικά άτομα, με εμμονικούς έναντι του κομμουνισμού και ακροδεξιούς δορυφόρους τύπου Φαήλου. Κρατήστε στο μυαλό σας το παραπάνω, αλλά και τις επαρκείς ενδείξεις και αποδείξεις για να τιμωρηθεί η Χρυσή Αυγή με ουκ ολίγα καταγεγραμμένα περιστατικά εδώ και τόσο καιρό. Ας κάνουμε όμως και μια σύγκριση με την Ιστορία.
Το 1923, ο Χίτλερ φυλακίζεται για εσχάτη προδοσία, αφού σχεδίαζε πραξικόπημα, όμως η Δημοκρατία της Βαιμάρης θα του φερθεί με επιείκεια κι έτσι αντί να εκτίσει 5 χρόνια φυλάκισης, βγαίνει στο ένα, ως δήθεν πολιτικός κρατούμενος. Το κόμμα του NSDAP κηρύχθηκε εκτός νόμου, όμως τελικά το επανιδρύει με νόμιμο τρόπο. Στο διάστημα που βρισκόταν στην φυλακή άρχισε να γράφει το Mein Kampf (Ο Αγών μου), το μανιφέστο της ναζιστικής ιδεολογίας.
Τα μέσα τον παρουσιάζουν ως ριζοσπάστη κι εθνικιστή με όραμα, κερδίζοντας συμπάθειες λόγω της φυλάκισής του. Αρχίζει να γίνεται γνωστός και αποκτά επιρροή και σε άλλες ακροδεξιές ομάδες. Σταδιακά βλέπει τον εαυτό του ως τον ηγέτη της Γερμανίας. Στόχος του ήταν να κερδίσει την εξουσία με δημοκρατικά μέσα.
Το χιτλερικό κόμμα στηριζόταν σε συνδρομές μελών και την υποστήριξη τμήματος του γερμανικού κεφαλαίου. Σταδιακά, ο στρατός και οι βιομήχανοι είδαν με συμπάθεια το NSDAP. Κι άλλοι συντηρητικοί τάχθηκαν υπέρ του, πιστεύοντας ο καθένας πως θα ωφεληθεί οικονομικά ή ταξικά, αφού υπήρχε μια απέχθεια για τον σοσιαλισμό. Φυσικά η οικονομική κρίση αποδυνάμωσε κι άλλο την Βαϊμάρη και μετά από τις εκλογές του 1932, το κόμμα του Χίτλερ συγκέντρωσε τις περισσότερες έδρες, ενώ μετά από λίγους μήνες, ο ίδιος γίνεται και καγκελάριος.
Τι κοινά στοιχεία μπορείτε να εντοπίσετε σε όλα τα παραπάνω;
Πιστεύει κανείς πως αν βγει η Χρυσή Αυγή εκτός νόμου δεν θα ενδυθεί τον μανδύα του αντισυστημικού; Πως δεν θα αυξήσει τα ποσοστά της; Στα μάτια των αμόρφωτων και των ενσυνείδητων φασιστών θα γίνουν ήρωες γιατί θα τους απορρίπτει ένα πολιτικό σύστημα που έχει διασύρει την δημοκρατία με αποφάσεις-τέρατα και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Θα τους δοθεί η ευκαιρία να δράσουν στο περιθώριο χωρίς να έχουν οι κινήσεις τους την ίδια ορατότητα (μέχρι έναν βαθμό) όπως τώρα.
Εξάλλου η Χρυσή Αυγή μέχρι τώρα υποστήριζε οτιδήποτε αντεργατικό, απάνθρωπο, ακόμα και ανθελληνικό. Συντασσόταν με την εργοδοσία (περιπτώσεις Χαλυβουργικής, ναυτεργατών, Eldorado), με τους εφοπλιστές, ήταν σύμφωνη με το ξεπούλημα της Αγροτικής Τράπεζας και των ελληνικών νησιών, έπαιρνε θέση εναντίον των συνδικαλιστών θεωρώντας τους “μπολσεβίκους” και “κοπρόσκυλα”, ενώ τα στρατόπεδα συγκέντρωσης φαίνεται να είναι δωράκι από την ΝΔ.
Είναι καλύτερα τον εχθρό σου να τον παρατηρείς, να τον έχεις από κοντά κι όχι να τον αφήνεις να δρα με ακόμα πιο σκοτεινούς τρόπους απ’ ότι τώρα. Ο μόνος τρόπος για να γυρίσει η Χρυσή Αυγή εκεί που ανήκει, είναι να την πατήσει κάτω ο λαός στις γειτονιές, στους χώρους εκπαίδευσης, στα γραφεία, στα καφενεία, στα χωράφια και στα εργοστάσια, σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Να ξεριζωθεί από τα μυαλά και μαζί και ο φόβος που της δίνει την όποια δύναμη κατέχει. Και μαζί με την Χρυσή Αυγή, να απορρίψει δια παντός την μήτρα που την εξέθρεψε, το λεγόμενο “δημοκρατικό τόξο”.

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η πρώτη εφεδρεία από το Μνημόνιο Ι

Αντισυνταγματική κρίθηκε, με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η πρώτη εφεδρεία στον δημόσιο τομέα που προβλέφθηκε το 2011 με το πρώτο Μνημόνιο.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματικό το μέτρο της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας (εφεδρεία) για τους υπαλλήλους του αμιγούς δημόσιου τομέα που απασχολούνται καθαρά με σχέση Δημοσίου Δικαίου.

Ειδικότερα, οι δικαστές του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, έκριναν ότι η εφεδρεία αντίκειται στο άρθρο 103 του Συντάγματος και στη συνταγματική αρχή τής ισότητας, ενώ μια δικαστής επιπρόσθετα έκρινε ότι αντίκειται και στην συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας.

Αναλυτικότερα, σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας ότι «δεν είναι συνταγματικά ανεκτή η πρόβλεψη στον νόμο της υποχρεωτικής, και χωρίς προηγούμενη κρίση του υπαλλήλου από υπηρεσιακό συμβούλιο, αποχωρήσεώς του» με μόνο κριτήριο τη συμπλήρωση ορισμένου χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, έστω και αν αυτός είναι μεγάλος, όπως είναι η 35ετής υπηρεσία.

Σε άλλο σημείο της δικαστικής απόφασης, αναφέρεται ότι «δεν είναι συνταγματικά επιτρεπτό, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο θεμιτός σκοπός της αναδιοργανώσεως των δημοσίων υπηρεσιών και της ορθολογικής διαχειρίσεως της αντίστοιχης δημόσιας δαπάνης, να καθορίζονται όροι υποχρεωτικής απομακρύνσεως υπαλλήλων από την υπηρεσία με βάση κριτήρια μη συνδεόμενα με τις λειτουργικές και οργανωτικές ανάγκες της διοικήσεως, αλλά και με τα προσόντα, τις ικανότητες και την εν γένει υπηρεσιακή τους απόδοση και η κατάργηση των οργανικών θέσεων, τις οποίες κατείχαν οι αποκρινόμενοι, να επέρχεται ως αυτόθροη συνέπεια της απομακρύνσεως».

Όπως επισημαίνεται στην απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η απομάκρυνση δημοσίου υπαλλήλου από την υπηρεσία χωρίς τις εγγυήσεις του άρθρου 103 του Συντάγματος, δηλαδή χωρίς προηγούμενη κρίση υπηρεσιακού συμβουλίου, είναι επιτρεπτή μόνο σε δύο περιπτώσεις: Η πρώτη είναι η παύση έπειτα από δικαστική απόφαση και η δεύτερη είναι η αποχώρηση λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας.

Κατόπιν αυτών, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματική την εφεδρεία του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, καθώς «η μεταβολή στο υπηρεσιακό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων που έχει ως συνέπειες στην οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, αφενός δεν βασίζεται σε προηγούμενο ανακαθορισμό των λειτουργιών του κράτους και τη διοικητική αναδιοργάνωσή του κατ’ εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών με κριτήριο την αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών, η δε κατάργηση των νομοθετημένων οργανικών θέσεων δεν επέρχεται ως συνέπεια της αναδιαρθώσεως και αφετέρου δεν ανάγεται σε πάγια αλλαγή του γενικού καθεστώτος που διέπει τους όρους λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως με απόλυση λόγω ορίου ηλικίας και 35ετίας».

Στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν προσφύγει η ΑΔΕΔΥ και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις υποστηρίζοντας ότι ο Ν. 4024/2011 (ενιαίο μ
ισθολόγιο, εργασιακή εφεδρεία, κ.λπ.) όπως και η επίμαχη υπουργική απόφαση, είναι αντίθετη σε ένα πλέγμα διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (ευρωπαϊκών οδηγιών).

Σημειώνεται, ότι ακολούθησε και δεύτερο σχέδιο εφεδρείας με το Μνημόνιο ΙΙ (Ν. 4038/2012).

Πηγή: ΑΜΠΕ 

Αρχίζει το 2ο Φεστιβάλ Νέων ΣΥΡΙΖΑ

Αρχίζει σήμερα (Παρασκευή 27 Οκτωβρίου) το 2ο Φεστιβάλ Νέων ΣΥΡΙΖΑ που θα διεξαχθεί στην Πλατεία Νερού (Γήπεδο tae-kwon-do, Φάληρο).
Το τριήμερο κεντρικό φεστιβάλ της Αθήνας θα αποτελέσει την κορύφωση πολιτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιήσουν οι νέοι και οι νέες του Σύριζα σε δεκάδες πόλεις ανά την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πρόκειται για «μία γιορτή δημοκρατίας, αντίστασης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Μέσα από το φεστιβάλ μας θέλουμε να προβάλλουμε ένα πολιτιστικό αντιπαράδειγμα, ενάντια στα κυρίαρχα πρότυπα του κέρδους και του ανταγωνισμού».
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:
Παρασκευή 27/9
Κεντρικές Εκδηλώσεις – συζητήσεις:
19:00 – «Δε θα γίνουμε η χαμένη γενιά της κρίσης! Εικόνες από τις αντιστάσεις της νεολαίας διεθνώς»
Patricia Enola Kahle (απεργία fast food – Η.Π.Α.)
Marco Marque (κίνημα επισφαλώς εργαζομένων-Πορτογαλία)
Aranguren Llarregui Maria Pilar (μέλος του κινήματος ανέργων Ισπανίας)
Mohamed Ben Ghazi (Προεδρείο Ένωσης Τυνήσιων Φοιτητών)
Χαιρετίζει ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Βίτσας
Αντιφασιστικό Χωριό
Παρασκευή 27/9, 19.00
«Η Βαϊμάρη και οι σημερινές αναβιώσεις της σε Ελλάδα και Ευρώπη»
Τη συζήτηση ανοίγουν: Sergio Bologna (θεωρητικός της ιταλικής εργατικής αυτονομίας, συγγραφέας του βιβλίου Ναζισμός και εργατική τάξη), Θόδωρος Παρασκευόπουλος (οικονομολόγος), Ντίνα Βαΐου (καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής σχολής ΕΜΠ), Μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ
Μουσικό πρόγραμμα
Κόκκινη Σκηνή
Συναυλία με τον Στάθη Δρογώση
«Ο μόνος δρόμος, είναι ο δρόμος…»
Ο Θάνος Μικρούτσικος συναντά τα Υπόγεια Ρεύματα και τη Ρίτα Αντωνοπούλου
Πράσινη Σκηνή
Συναυλία με τους: His majesty the king of Spain, George Gaudy , Radio Sol
Μωβ Σκηνή
Κρητικό γλέντι με τους: Βασίλη Σταυρακάκη, Ψαρογιώργη, Ζαχαρία Σπυριδάκη, Γιάννη Παπατζανή, Αντώνη Σταυρακάκη, Έκτορα Κυριάκου
Σάββατο 28/9
Κεντρικές Εκδηλώσεις:
18:00: «Παιδεία στον καρό του μνημονίου: Δικαίωμα ή προνόμιο;» Συζήτηση για τις αντιστάσεις, τις προοπτικές και το όραμα της Αριστεράς για ένα άλλο σχολείο.
Παρεμβαίνουν:
Θέμης Κοτσυφάκης (πρόεδρος ΔΣ ΟΛΜΕ)
Νατάσσα Σπανούδη (νέα εκπαιδευτικός, νέοι/νέες ΣΥΡΙΖΑ)
19:00 «Η Μεσόγειος φλέγεται: από τις εξεγέρσεις της Αραβικής Άνοιξης, στον εμφύλιο της Συρίας»
Gilbert Achcar (καθηγητής SOAS, Λονδίνο)
Κώστας Ήσυχος (γραμματεία ΣΥΡΙΖΑ)
Akram Ismail (Πολιτικός ακτιβιστής – Αίγυπτος)
Αντιφασιστικό Χωριό 19.00
Ανοιχτή συνέλευση αντιφασιστικών συλλογικοτήτων
Παρεμβαίνουν:
Ντόναλτ Οκχάουερε (πρόεδρος Νιγηριανής Κοινότητας Ελλάδος),
Νεφέλη Μπούλιαρη (μαθήτρια, αντιφασιστική και αντιρατσιστική πρωτοβουλία Ζωγράφου),
Αγγελική Βαλσαμάκη (πανελλαδικός συντονισμός αντιφασιστικών πρωτοβουλιών),
Φώτης Ξεπαπαδέας (Αντιφασιστική Κίνηση Καλαμάτας),
Θανάσης Κούρκουλας (αντιφασιστική επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ),
μέλος της «Αλληλεγγύης για όλους» ,
μέλος της συλλογικότητας αλληλεγγύης Κυψέλης «Το Μυρμήγκι»,
Στάθης Δρογώσης (καλλιτεχνική κολλεκτίβα «Αγάπη ρε Ματζόρε») ,
Καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μουσικό πρόγραμμα
Κόκκινη Σκηνή
Συναυλία με τη Μαρία Φαραντούρη, συμμετέχουν: Μπέττυ Χαρλαύτη και Πέτρος Σατραζάνης
Ακολουθεί Συναυλία με τους Banda Βassoti
Πράσινη Σκηνή
Συναυλία με τους: Dubioza kollektiv, Σπύρο Γραμμένο, Bandista, Λεωνίδα Μαριδάκη & Banda Me Renda
Μωβ Σκηνή
Χειμερινοί κολυμβητές
Ακολουθεί Ρεμπέτικο γλέντι
Κυριακή 29/09
Κεντρικές Εκδηλώσεις:
19:00
«Η ανατροπή σε Ελλάδα και Ευρώπη: πόσο μακριά αλλά και πόσο κοντά»
Αλέξης Τσίπρας (πρόεδρος ΣΥΡΙΖΑ)
Tariq Ali (συγγραφέας)
Εκπρόσωπος του Die Linke
Μουσικό πρόγραμμα
Κόκκινη Σκηνή
Συναυλία με τους: Tonino Carotone, Νατάσσα Μποφίλιου Φοίβο Δεληβοριά
Πράσινη Σκηνή
Συναυλία με τους: Μαρία Λατσινου, Human Touch, Γιάννης Κασέτας & Funk Wizard, The next step quintet.
Μωβ Σκηνή
Ικαριώτικο γλέντι με τους «Παίδες εν καμίνω»
Στο χώρο του φεστιβάλ θα υπάρχουν θεματικοί χώροι και συζητήσεις που θα αφορούν στα εργασιακά, το φύλο, την αλληλεγγύη, τον πολιτισμό , τα κινήματα πόλης. Επίσης εκδηλώσεις και αφιερώματα στο χώρο του βιβλιοπωλείου, το πολιτικό σύστημα/πραγματική δημοκρατία, web radio, ψηφιακά δικαιώματα, αθλητισμό, θεατρικά δρώμενα – Παιδότοπος.
Και τις τρεις ημέρες στο χώρο του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν εκθέσεις, διαδραστικοί χάρτες, βιντεοπροβολές, ενώ θα υπάρχει και βιβλιοπωλείο
efsyn.gr

Έφυγε από τη ζωή η Πόλυ Πάνου – Τη Δευτέρα η κηδεία της

Μία από τις σημαντικότερες φωνές του λαϊκού τραγουδιού, η Πολύ Πάνου, «σώπασε» για πάντα σε ηλικία 73 ετών, σήμερα, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, ενώ το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Αθήνας, καθώς αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.
Σύμφωνα με τη ανακοίνωση που εξέδωσε το νοσοκομείο, «η Πολυτίμη Πάνου, ετών 73, απεβίωσε σήμερα Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013 στο νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ μετά από πολύμηνη και άνιση μάχη με τον καρκίνο».
Η σορός της Πόλυς Πάνου θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα από τις 09.30 της Δευτέρας, 30 Σεπτεμβρίου, στο παρεκκλήσι του Α΄Νεκροταφείου, ενώ στις 15:00, στην εκκλησία του ίδιου χώρου, θα ψαλεί η νεκρώσιμος ακολουθία. Στη συνέχεια, η σορός θα μεταφερθεί στο Νεκροταφείο του Κόκκινου Μύλου, όπου θα ταφεί σε οικογενειακό τάφο.
Η Πολυτίμη Κολιοπάνου -όπως ήταν το πραγματικό της όνομα-, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Οκτωβρίου 1940, μεγάλωσε όμως στην Πάτρα. Ο «νονός» του καλλιτεχνικού της ονόματος ήταν ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο άνθρωπος που την ανακάλυψε στην Πάτρα και έμελλε να της αλλάξει τη ζωή.
Η ιστορία της ξεκινά όταν μαθήτρια ακόμα του δημοτικού, κάνει σκασιαρχείο από το σχολείο και πηγαίνει στα Ψηλαλώνια της Πάτρας, για να ακούσει τα καινούργια τραγούδια της εποχής.
Στην ηλικία των 10 ετών εντυπωσιάζει με τις φωνητικές ικανότητες, όταν στο μαγαζί όπου εμφανιζόταν ο Σταύρος Τζουανάκος, ανέβηκε στο πάλκο και τραγουδά το «Συλβάνα, Συλβάνα μου τρελή πεθαίνω για ένα σου φιλί».
Αργότερα, κρυφά από τους γονείς της, συμμετέχει σ” ένα διαγωνισμό ταλέντων της πόλης, στον οποίο τραγουδά το τραγούδι «Μητέρα» του Φώτη Πολυμέρη και διακρίνεται ανάμεσα σε 260 παιδιά, παίρνοντας το πρώτο βραβείο . Οι εφημερίδες τότε, γράφουν για τη «μικρή Πατρινοπούλα, το παιδί θαύμα που πήρε το πρώτο βραβείο».
Έναν χρόνο μετά από το διαγωνισμό, βρίσκεται στην Πάτρα για εμφανίσεις ο νεαρός τότε και ταλαντούχος Γρηγόρης Μπιθικώτσης.
Η τραγουδίστρια του συγκροτήματός του, τους είχε εγκαταλείψει και ο Γρηγόρης έψαχνε εναγωνίως τραγουδίστρια να την αντικαταστήσει. Τότε τυχαία σε ένα κουρείο της γειτονιάς της, έμαθε για τη μικρή Πολυτίμη με το «χρυσό λαρύγγι» όπως την αποκαλούσε και ο ίδιος.
Έτσι ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τη βρήκε, την άκουσε να τραγουδά τα «βαριά» του Τζουανάκου, τραγούδια ανατολίτικα αλλά και Πολυμέρη και αμέσως τότε της ζήτησε να τον ακολουθήσει. Ταξίδεψαν μαζί στη Πάτρα, στο Αγρίνιο και μετά στην Αθήνα, στα δισκογραφικά στούντιο της Columbia, ενώ η Πόλυ Πάνου ήταν πάντα με τη συνοδεία της μητέρας της, παρά την αντίθετη γνώμη του πατέρα της.
Ο τότε παραγωγός της Columbia, έχοντας μεσολαβήσει ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης για την ακρόαση και εντυπωσιασμένος από τη σπάνια φωνή της, του είπε: «Γρηγόρη μου, μού ‘φερες μια Βέμπο του λαϊκού τραγουδιού!».
«Εγώ, πριν απ” όλα, για τον εαυτό μου τραγούδησα, τραγουδούσα, τραγουδάω. Σ” εμένα έδινα και δίνω πάντα λογαριασμό. Χωρίς τρακ, χωρίς τίποτα.
Είχα, κι έχω πάντα, μεγάλο, πολύ μεγάλο πάθος. Το αγάπησα πολύ το λαϊκό τραγούδι. Και μπήκα μέσα κι έδωσα όλον μου τον εαυτό. Του Γρηγόρη Μπιθικώτση, το χαρτί που μου “δωσε, εγώ δεν το “καψα. Δεν υπήρχε περίπτωση να το κάψω!», είχε δηλώσει πριν χρόνια σε συνέντευξή της, η σπουδαία τραγουδίστρια.
Το πρώτο τραγούδι που ηχογράφησε, το έγραψε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και είχε τίτλο «Πήρα τη στράτα την κακιά» (1952). Ακολούθησε το «Να πας να πεις της μάνας μου» (1956) του Γιώργου Ζαμπέτα.
Η Πόλυ Πάνου ήταν η πρώτη που τραγούδησε τα «Παιδιά του Πειραιά», που αργότερα έγινε μεγάλη επιτυχία και ήταν ο ίδιος ο Χατζιδάκις που την κάλεσε στο τηλέφωνο και της είπε: «Έχω, Πόλυ, γραμμένο ένα τραγούδι για σένα».
Η σημαντική αυτή ερμηνεύτρια τραγούδησε πολλά από τα καινούργια τραγούδια όλων των κορυφαίων λαϊκών συνθετών της δεκαετίας του ’50. Ήταν η εποχή άλλωστε ανάδειξης μίας νέας γενιάς. Η Πόλυ Πάνου θα αναδειχτεί παράλληλα με τον Στέλιο Καζαντζίδη, τον Πάνο Γαβαλά, την Καίτη Γκρέυ και τη Γιώτα Λύδια. Ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Απόστολος Καλδάρας, ο Γιώργος Μητσάκης, ο Θόδωρος Δερβενιώτης και ο Μπάμπης Μπακάλης θα της γράψουν τα καινούργια τραγούδια με τα οποία θα αναδειχτεί στη δισκογραφία και στο πάλκο. Πολλά απ” αυτά θ” αντέξουν να τραγουδιούνται μέχρι και σήμερα.
Το «Μες στην πολλή σκοτούρα μου», και το «Παίξε Χρήστο το μπουζούκι» του Βασίλη Τσιτσάνη, «Φέρτε μια κούπα με κρασί», «Οτι βρέξει ας κατεβάσει» του Απ.Καλδάρα, «Σβήσε το φως να κοιμηθούμε» του Γιάννη Παπαϊωάννου, «Πάρε το δαχτυλίδι μου», «Καυγαδάκι» του Μητσάκη, «Άλλα μου λεν τα μάτια σου», «Ένα σφάλμα έκανα» του Δερβενιώτη, «Εσένα δε σου άξιζε αγάπη», «Τα αδέλφια δε χωρίζουνε», «Άσε πρώτα να ξεχάσω» του Καλδάρα, «Τα λιμάνια» του Τσιτσάνη και πολλά άλλα, υπήρξαν σταθμός στην καλλιτεχνική της πορεία.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *