Τρίτη 1 Μαΐου 2018

Η Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας αδειάζει το Ισραήλ για τα πυρηνικά του Ιράν



Η Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) επανέλαβε σήμερα ότι «ουδεμία αξιόπιστη ένδειξη έχει για δραστηριότητες στο Ιράν που έχουν σχέση με την ανάπτυξη πυρηνικού όπλου μετά το 2009», την επομένη των δηλώσεων Νετανιάχου, που άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου για τα πυρηνικά στο Ιράν.

Σε ανακοίνωση, εκπρόσωπος της ΙΑΕΑ δήλωσε ότι το συμβούλιο των κυβερνητών έχει «δηλώσει ότι ολοκλήρωσε την επανεξέτασή του στο θέμα αυτό» μετά την έκθεση που του υποβλήθηκε τον Δεκέμβριο του 2015.


Τη Δευτέρα, ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου κατηγόρησε το Ιράν ότι ψεύδεται για το πυρηνικό του πρόγραμμα, βεβαιώνοντας ότι το Ισραήλ διαθέτει «αποδεικτικά στοιχεία» για την ύπαρξη ενός «μυστικού» σχεδίου που η Τεχεράνη θα μπορούσε να ενεργοποιήσει ανά πάσα στιγμή για να αποκτήσει ατομική βόμβα.

Χωρίς να αναφερθεί απευθείας στις δηλώσεις του Νετανιάχου, ο εκπρόσωπος της IAEA εξηγεί στην ανακοίνωσή του ότι η υπηρεσία «αξιολογεί όλες τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή της» σχετικά με τις πυρηνικές δραστηριότητες του Ιράν.

«Ωστόσο, η ΙΑΕΑ δεν συνηθίζει να συζητά δημοσίως θέματα σχετικά με τέτοιες πληροφορίες», προστίθεται στην ανακοίνωση.

«Πριν από το τέλος του 2003, μια οργανωτική δομή συστάθηκε στο Ιράν, προσαρμοσμένη στον συντονισμό μιας σειράς δραστηριοτήτων που είχαν σχέση με την ανάπτυξη μιας πυρηνικής εκρηκτικής συσκευής», σύμφωνα με την ανακοίνωση. «Αν και ορισμένες δραστηριότητες έλαβαν χώρα μετά το 2003, δεν ήταν μέρος μιας συντονισμένης προσπάθειας».


«Οι δραστηριότητες αυτές δεν επεκτάθηκαν πέραν των επιστημονικών μελετών και της απόκτησης ορισμένων δεξιοτήτων και σχετικών τεχνικών ικανοτήτων», αναφέρει η ΙΑΕΑ.

O Μπενιαμίν Νετανιάχου, πολέμιος από την αρχή της συμφωνίας της Βιένης, δήλωσε χθες ότι θα μοιραστεί με άλλες χώρες και την ΙΑΕΑ τα στοιχεία αυτά που εμπεριέχονται σε δεκάδες χιλιάδες πρωτότυπα ιρανικά έγγραφα που περιήλθαν σε γνώση του, όπως τόνισε, πριν από μερικές εβδομάδες μετά μια «φοβερή επιτυχία στον τομέα των υπηρεσιών πληροφοριών».

Για περισσότερο από τρεις δεκαετίες οι δυτικοί πολιτικοί και ο διεθνής Τύπος ισχυρίζονται ότι το Ιράν αποτελεί πυρηνική απειλή. Οι ισραηλινοί ηγέτες, όπως ο Μπέντζαμιν Νετανιάχου και ο Σιμόν Πέρες, επαναλάμβαναν αυτόν τον ισχυρισμό κατ’ εξακολούθηση τη δεκαετία του 1990, προειδοποιώντας ότι το Ιράν θα κατασκευάσει μια ατομική βόμβα την επόμενη δεκαετία.

Οι κατηγορίες που διατύπωσε τη Δευτέρα ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν είναι το τελευταίο επεισόδιο αυτής της μακράς ιστορίας.

Ιράν: «Αμετανόητος ψεύτης» ο Νετανιάχου

Είναι έργο «ενός αμετανόητου ψεύτη, που έχει στερέψει από ιδέες», ανέφερε σήμερα, σε ανακοίνωση το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών. Είχε προηγηθεί η κρατική τηλεόραση του Ιράν που μετέδωσε ότι οι κατηγορίες του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης είναι προπαγάνδα.

«Οι δηλώσεις του δεν ήταν καινούργιες… γεμάτες αβάσιμες κατηγορίες… και προπαγάνδα ενάντια στις πυρηνικές εργασίες του Ιράν», ανέφερε η κρατική τηλεόραση.

Οι «κοινότοποι, αδιάφοροι και ντροπιαστικοί» ισχυρισμοί είναι αυτές «σιωνιστών ηγετών που δεν βλέπουν άλλα μέσα για να διασφαλίσουν την επιβίωση του παράνομου καθεστώτος τους παρά να απειλούν άλλους χρησιμοποιώντας ένα ανακυκλωμένο κόλπο», τόνιζε το υπουργείο στην ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπό του.

«Ο Νετανιάχου και το διαβόητο σιωνιστικό καθεστώς που σκοτώνει παιδιά πρέπει όμως να κατανοήσουν ότι η διεθνής κοινή γνώμη είναι επαρκώς ενημερωμένη και συνετή» για να πιστέψει αυτούς τους ισχυρισμούς, καταλήγει η ανακοίνωση.

ΗΠΑ: Πειστικές οι πληροφορίες Νετανιάχου

Ο Λευκός Οίκος από την πλευρά του δήλωσε ότι οι πληροφορίες που δημοσιοποίησε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ σε ό,τι αφορά το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν προσφέρουν «νέες και πειστικές λεπτομέρειες» για τις προσπάθειες της Τεχεράνης να αναπτύξει «πυρηνικά όπλα» ικανά να τοποθετούνται σε κεφαλές βαλλιστικών «πυραύλων».

«Αυτά τα γεγονότα συνάδουν με αυτό που οι ΗΠΑ γνωρίζουν εδώ και πολύ καιρό: ότι το Ιράν είχε ένα σθεναρό, μυστικό οπλικό πυρηνικό πρόγραμμα που είχε προσπαθήσει και αποτύχει να κρύψει από τον κόσμο και από τον ίδιο τον λαό του», τονίζει ανακοίνωση της αμερικανικής προεδρίας.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ πρόκειται να αποφασίσει έως τη 12η Μαΐου εάν θα αποσύρει τη χώρα του από τη διεθνή συμφωνία του 2015 για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν.

Ο νέος Αμερικανός ΥΠΕΞ, Μάικ Πομπέο -ο οποίος συναντήθηκε την Κυριακή με τον Νετανιάχου- διαβεβαίωσε με τη σειρά του ότι οι πληροφορίες όσον αφορά το μυστικό ιρανικό πρόγραμμα με σκοπό την απόκτηση πυρηνικού οπλοστασίου είναι «αυθεντικές» και κάποιες από αυτές παρέμεναν άγνωστες μέχρι χθες.
























 tvxs.gr

Διαψεύδει ο Νίκος Γκάλης τα περί υποψηφιότητάς του στις εκλογές



Τέλος στη φημολογία ότι θα είναι υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στις επόμενες βουλευτικές εκλογές, όπως είχε γραφτεί σε μερίδα του Τύπου βάζει ο Νίκος Γκάλης.

Με ανάρτηση που έκανε στο λογαριασμό του στο facebook, ο Νίκος Γκάλης διαψεύδει κατηγορηματικά ότι θα είναι υποψήφιος, αφήνοντας αιχμές κατά των πολιτικών που παίζουν παιχνίδια στην πλάτη του ελληνικού λαού, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι κάποιοι δεν θα έπρεπε να είναι πολιτικοί.

«Είμαι ο Νίκος Γκάλης και κάποιοι δεν είναι καλά. Είμαι αθλητής και κάποιοι δεν είναι δημοσιογράφοι. Δεν είμαι πολιτικός και κάποιοι δεν θα έπρεπε να είναι πολιτικοί. Δεν θα βρίσκομαι σε κανένα ψηφοδέλτιο κανενός κόμματος και κάποιοι δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στη θέση που βρίσκονται», έγραψε ο θρύλος του ελληνικού μπάσκετ και πρόσθεσε:

«Τα μόνα παιχνίδια που έχω παίξει ήταν εντός γηπέδου. Αυτοί που παίζουν παιχνίδια στην πλάτη μου και όσοι παίζουν παιχνίδια στην πλάτη του ελληνικού λαού είναι άξιοι της μοίρας τους. Και στους Έλληνες αξίζει μια καλύτερη μοίρα».    




Είμαι ο Νίκος Γκάλης και κάποιοι δεν είναι καλά. Είμαι αθλητής και κάποιοι δεν είναι δημοσιογράφοι. Δεν είμαι πολιτικός και κάποιοι δεν θα έπρεπε να είναι πολιτικοί. Δεν θα βρίσκομαι σε κανένα ψηφοδέλτιο κανενός κόμματος και κάποιοι δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στη θέση που βρίσκονται. Τα μόνα παιχνίδια που έχω παίξει ήταν εντός γηπέδου. Αυτοί που παίζουν παιχνίδια στην πλάτη μου και όσοι παίζουν παιχνίδια στην πλάτη του ελληνικού λαού είναι άξιοι της μοίρας τους. Και στους Έλληνες αξίζει μια καλύτερη μοίρα.
      












cnn.gr

Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις νέες ταυτότητες


Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων που θα λάβουν οι Έλληνες πολίτες. Τα νέα δελτία ταυτότητας θα έχουν ισχύ μέχρι και 15 έτη για τα άτομα που έχουν συμπληρώσει τα 12 έτη της ηλικίας τους.

Η έκδοση των νέων ταυτοτήτων αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2019.

Αναλυτικότερα, τα δελτία ταυτότητας παλαιού τύπου, τα οποία έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 127/1969, αντικαθίστανται υποχρεωτικά, εντός διαστήματος πέντε (5) ετών από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 13, ως εξής :

α. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Α έως και Ε, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών, από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 13.

β. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Ζ έως και Κ, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών, από το πέρας της προθεσμίας της προηγούμενης περίπτωσης.

γ. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Λ έως και Ο, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών από το πέρας της προθεσμίας της περίπτωσης (β).

δ. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Π έως και Σ, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών από το πέρας της προθεσμίας της περίπτωσης (γ).

ε. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Τ έως και Ω, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών από το πέρας της προθεσμίας της περίπτωσης (δ).Μέχρι την αντικατάστασή τους, τα ως άνω δελτία θεωρούνται ισχυρά.

Σε κάθε περίπτωση η ισχύς τους παύει μετά το πέρας διαστήματος πέντε (5) ετών, από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 13.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση της νέας ταυτότητας

- Μία φωτογραφία, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερομένου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του ICAO.

- Αίτηση/Υπεύθυνη Δήλωση, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), των απαραίτητων για την έκδοση του δελτίου στοιχείων δημοτολογίου. Στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του ΟΠΣΕΔ, τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου δημοτολογικά στοιχεία, προκύπτουν από πιστοποιητικό του Δήμου, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος ο ενδιαφερόμενος.

 - Αίτηση έκδοσης αντικατάστασης, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια υπηρεσία έκδοσης, με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το ΟΠΣΕΔ του υπ. Εσωτερικών ή εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα (περίπτωση β').

- Το παλαιό δελτίο ταυτότητας, πλην των περιπτώσεων απώλειας και κλοπής.

- Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου έκδοσης - αντικατάστασης του δελτίου, καθώς και ταχυδρομικής αποστολής των δικαιολογητικών και του δελτίου, προς και από την Υπηρεσία εκτύπωσης - προσωποποίησης.

- Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων του αιτούντος (επώνυμο, όνομα και όνομα πατρός), με λατινικούς χαρακτήρες, εφόσον επιθυμεί αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική προς τούτο υπεύθυνη δήλωση

- Βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί την αναγραφή των στοιχείων αυτών.

Επισημαίνεται ότι τα απαραίτητα δικαιολογητικά υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια αστυνομική αρχή.

Πόσο κοστίζει το παράβολο

1. Για την έκδοση δελτίου ταυτότητας, καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00 €, το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης - προσωποποίησής του, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς των δικαιολογητικών και του δελτίου προς και από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.

2. Για τα μέλη πολύτεκνων οικογενειών, το παράβολο της προηγούμενης παραγράφου ορίζεται στο ήμισυ.

3. Το ανωτέρω ποσόν εισπράττεται ως έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού στον Κ.Α.Ε. 3741 «Παράβολα από κάθε αιτία».

Δελτία ταυτότητας παλαιού τύπου, τα οποία έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 127/1969, αντικαθίστανται υποχρεωτικά, εντός διαστήματος πέντε (5) ετών από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 13, ως εξής :

α. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Α έως και Ε, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών, από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 13.

β. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Ζ έως και Κ, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών, από το πέρας της προθεσμίας της προηγούμενης περίπτωσης.

γ. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Λ έως και Ο, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών από το πέρας της προθεσμίας της περίπτωσης (β).

δ. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Π έως και Σ, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών από το πέρας της προθεσμίας της περίπτωσης (γ).

ε. Δελτία με πρώτο γράμμα επωνύμου κατόχου από Τ έως και Ω, αντικαθίστανται εντός δώδεκα (12) μηνών από το πέρας της προθεσμίας της περίπτωσης (δ).Μέχρι την αντικατάστασή τους, τα ως άνω δελτία θεωρούνται ισχυρά.

Σε κάθε περίπτωση η ισχύς τους παύει μετά το πέρας διαστήματος πέντε (5) ετών, από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 13.

Πως θα είναι η νέα ταυτότητα

Σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΦΕΚ, στην εμπρόσθια ζώνη της νέας ταυτότητας θα αναγράφεται: ο Αριθμός ταυτότητας (card number), το Φύλο/sex (άρρεν/θήλυ-male/female), επώνυμο, όνομα, ημερομηνία γέννησης, ιθαγένεια, Ημερομηνία λήξης, αριθμός πρόσβασης κάρτας, Αρχή έκδοσης, Υπογραφή κατόχου και Φωτογραφία.




Στην οπίσθια όψη: Ονομα πατέρα, όνομα μητέρας, τόπος γέννησης, ημερομηνία έκδοσης, ομάδα αίματος, Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), ψηφιακό δακτυλικό αποτύπωμα, Ζώνη Μηχανικής Ανάγνωσης/Machine Readable Zone-MRZ.





Επισυνάπτεται ολόκληρη η απόφαση, όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:


Το ΦΕΚ για τις Νέες Ταυτότητες  ΕΔΩ


















kathimerini.gr

Οι απεργιακές συγκεντρώσεις της Πρωτομαγιάς - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ



Με απεργιακές συγκεντρώσεις τιμούν σήμερα τα εργατικά σωματεία και οι συνδικαλιστικοί φορείς την εργατική Πρωτομαγιά. Εκδηλώσεις – συγκεντρώσεις έχουν προγραμματιστεί σε όλη τη χώρα, με τις μεγαλύτερες να γίνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, τα τρόλεϊ και τα πλοία.

Στην Αθήνα

Οι ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ΕΚΑ πραγματοποιούν την απεργιακή τους συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11:00 το πρωί για να διαδηλώσουν, όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους «για δίκαιο και βιώσιμο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, συντάξεις, παροχές, ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, σεβασμό στους δημοκρατικούς θεσμούς, στα εργατικά δικαιώματα και τις εργασιακές κατακτήσεις».

Το ΠΑΜΕ θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση στην Αθήνα στις 10:00 στο Σύνταγμα και στον Πειραιά στις 11:00 στην πλατεία Καραϊσκάκη, με κεντρικό σύνθημα «Ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, για την τελική νίκη των λαών».

Τέλος, διάφορα Πρωτοβάθμια Σωματεία θα συγκεντρωθούν στις 10:30 στο Μουσείο, για την δική τους απεργιακή συγκέντρωση.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας
Όπως ενημέρωσε η αστυνομία, λόγω των συγκεντρώσεων θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου κατά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες.

Στη Θεσσαλονίκη

Απεργιακή συγκέντρωση έχει προγραμματίσει και Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο της πόλης (ΕΚΘ), στις 10.30 το πρωί, μπροστά στις εγκαταστάσεις του. Τη συγκέντρωση θα ακολουθήσει κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Εργάτη (μπροστά από το κτίριο του ΕΚΘ).

Νωρίτερα, στις 10.00, συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου έχει προγραμματίσει και το ΠΑΜΕ, το οποίο έχει προγραμματίσει ανάλογες απεργιακές συγκεντρώσεις για σήμερα, σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Με απεργίες και στάσεις εργασίας συμμετέχουν στον φετινό εορτασμό της Πρωτομαγιάς οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς.

Πιο συγκεκριμένα, ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και τα τρόλεϊ αφού οι εργαζόμενοι αποφάσισαν 24ωρη απεργία.

Οι συρμοί του μετρό θα κυκλοφορούν από τις 9 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται έως το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Ο ηλεκτρικός θα λειτουργεί από τις 8 το πρωί σύμφωνα με απόφαση των εργαζομένων.

Τα λεωφορεία θα κινούνται από 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται από τις 10:00 π.μ. ενώ τα οχήματα θα αρχίσουν να αποσύρονται από τις 20:00.

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα είναι και τα πλοία. Η απεργία που αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων, άρχισε στις 00:01 τα ξημερώματα της Τρίτης 1η Μαΐου με ώρα λήξης τις 24:00 το βράδυ της ίδιας ημέρας.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και στις Εθνικές Οδούς

Ειδικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ομαλή επιστροφή των εκδρομέων της Πρωτομαγιάς έχει προγραμματίσει και η τροχαία. Εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει, σύμφωνα με την αστυνομία και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως εξής:

Για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00, ισχύουν οι απαγορεύσεις:

- Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).

- Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960).

- Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών-Θεσσαλονίκης από το 34ο χιλιόμετρο μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.

- Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι-Χαλκίδα), στο ρεύμα προς Σχηματάρι, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820).

- Στην Εθνική Οδό Καβάλας -Θεσσαλονίκης από την γέφυρα Στρυμόνα μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής.

- Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), στο ρεύμα προς Αντίρριο, από το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000).

- Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).

- Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο -Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000).




Πιθανές αλλαγές στο Σύνταγμα των Σκοπίων από τον Ζάεφ



Η ΠΓΔΜ θα πρέπει σίγουρα να ανοίξει το θέμα του Συντάγματός της, πριν από την ένταξή της στην ΕΕ, όπως όλα τα άλλα μέλη, δήλωσε ο πρωθυπουργός της χώρας, Ζόραν Ζάεφ.

«Η ΠΓΔΜ σίγουρα θα ανοίξει το Σύνταγμα πριν από την ένταξη στην ΕΕ, ακριβώς όπως όλες οι άλλες χώρες-μέλη, μεταφέροντας ένα τμήμα της κυριαρχίας της στην Ενωση. Αν απαιτούνται πρόσθετες εγγυήσεις, ως ασφάλεια για τους Ελληνες πολίτες, τότε αυτό θα μπορούσε να συζητηθεί ως επιλογή» δήλωσε ο Σκοπιανός πρωθυπουργός, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων ΜΙΑ.

«Αναζητούμε όλες τις πιθανές δημιουργικές επιλογές για μια λύση, γνωρίζοντας ότι μια τέτοια λύση είναι εφικτή, αν οι θεσμοί τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΠΓΔΜ ψηφίσουν υπέρ της» συμπλήρωσε ο Ζάεφ.

Ο Σκοπιανός πρωθυπουργός συμπλήρωσε ότι οι θεσμοί θα πρέπει να εγκρίνουν τη λύση και όχι ο ίδιος ή ο Αλέξης Τσίπρας, ή οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Νικολά Ντιμιτρόφ και Νίκος Κοτζιάς.

«Πιθανότατα έχω αναφέρει όλες τις επιλογές για μια λύση, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την αξιοπρέπεια και την ταυτότητα» κατέληξε.


























matrix24.gr

Πρωτομαγιά: «Κύριοι δικαστές…»




Τίποτα δεν χαρίστηκε. Το δικαίωμα του ανθρώπου να δουλεύει για να ζει και όχι να ζει για να δουλεύει. Το 8ωρο και το δικαίωμα στην ξεκούραση και στον ελεύθερο χρόνο. Το δικαίωμα για μόνιμη, σταθερή, δημιουργική και αξιοπρεπώς αμειβόμενη εργασία. Οι Συλλογικές Συμβάσεις, το δικαίωμα της κοινωνικής ασφάλισης, η άδεια, η συνδικαλιστική ελευθερία στους χώρους δουλειάς.

Τίποτα απ’ όλα όσα κατακτήθηκαν εδώ και ενάμιση αιώνα και που σήμερα ο καπιταλισμός τα παίρνει πίσω με «τόκο», δεν χαρίστηκε. Είναι ποτισμένο με αμέτρητο μόχθο, ιδρώτα και αίμα. Τίποτα δεν θα επιστραφεί από μόνο του. Ο,τι κερδήθηκε κι ό,τι χάθηκε, ό,τι κλάπηκε κι ό,τι «επιστραφεί», θα έχει πάνω του την ίδια σφραγίδα: Τη σφραγίδα της θυσίας, της αγωνίας, της ενότητας των εκατομμυρίων εργαζομένων.

Τίποτα απ΄ όλα όσα έμειναν ανεκπλήρωτα και που σήμερα οι «δουλοκτήτες» τα παρουσιάζουν σαν «αδύνατα», δεν θα χαριστεί. Θα είναι ο καρπός μιας αδιάκοπης σποράς αγώνων. Των αγώνων ώστε το νόμιμο και το ηθικό να συμπορευτεί με το δίκιο του εργάτη. Αυτή είναι η μόνη προοπτική που πάνω της μπορεί να φυτρώσει η ελπίδα για τον λαό – εργάτη.

Αν ο λαός παραιτηθεί από αυτή την προοπτική, τότε από την εξέγερση του Σικάγου, από τη ματωμένη Κυριακή του 1905 στη Ρωσία, από τον Μάη του ’36 και τον «Επιτάφιο» του Ρίτσου, από τον τοίχο της Καισαριανής την Πρωτομαγιά του ’44, θα έχουν απομείνει μόνο οι αγχόνες των εκμεταλλευτών.

Η Πρωτομαγιά δεν είναι απλώς ημέρα μνήμης. Είναι ημέρα υπόμνησης των δυο δρόμων: Ο ένας (σσ: «μονόδρομο» τον αποκαλούν οι μηχανοδηγοί του «οδοστρωτήρα») είναι ο δρόμος εκείνων που γυρίζουν τη ζωή του λαού δύο αιώνες πίσω. Εκείνων που αποφάσισαν να μετατρέψουν την Ελλάδα σε εργαστήριο αγριανθρωπισμού για την εφαρμογή της πιο στυγνής πολιτικής που προσθέτει βάρη, πολλαπλασιάζει τα βάσανα, αφαιρεί δικαιώματα, διαιρεί την κοινωνία.

Ο άλλος δρόμος – λένε οι μηχανοδηγοί του «οδοστρωτήρα» – «δεν υπάρχει». «Δεν είναι ρεαλιστικός». «Είναι δύσκολος». Κι όμως! Ο άλλος δρόμος, η άλλη πορεία, είναι μια πορεία απείρως «ευκολότερη» και – από άποψη αποτελεσμάτων – πρόδηλα ρεαλιστικότερη, σε αντίθεση με τον αδιέξοδο δρόμο των ανυπολόγιστων, μάταιων και αβάσταχτων θυσιών στις οποίες εξαναγκάζεται ο λαός για να βγαίνουν κερδισμένοι οι δυνάστες του. Είτε όταν υπάρχει «ανάπτυξη», είτε όταν έρχεται έρχεται η κρίση.

Η Πρωτομαγιά είναι ένας άσβεστος φάρος που φωτίζει τη δυνατότητα, όπως την κατέγραψε ο ποιητής: Η Γη να γίνει κόκκινη από ζωή κι όχι από θάνατο. Η δυνατότητα αυτή περιγράφεται στα λόγια του Αύγουστου Σπάις. Ήταν τα λόγια με τα οποία ο Σπάις, ένας από τους ηγέτες της εξέγερσης του Σικάγου το Μάη του 1886, απευθύνθηκε στους δικαστές την ώρα που εκείνοι τον έστελναν μαζί με τους συντρόφους του στην αγχόνη:

«Κύριοι δικαστές, αν σκέπτεστε σοβαρά ότι με τις κρεμάλες μπορείτε να σταματήσετε το κίνημα, που εξωθεί εκατομμύρια γονατισμένων από την καταπίεση εργατών προς την εξέγερση, είστε, μα την αλήθεια, «πτωχοί τω πνεύματι». Σε παρόμοια περίπτωση θα μας κρεμάσετε με το δίκιο σας. Έπειτα, αυτό είναι το καλύτερο που έχετε να κάμετε.

Κρεμάστε μας! Μα να περιμένετε το τέλος. Εάν δεν το βλέπετε, εγώ σας το αναγγέλλω. Γύρω σας, κάτω σας, δίπλα σας, πάνω σας, από όλες τις μεριές σας, θεριεύει μια φωτιά. Το έδαφος σαλεύει κάτω από τα πόδια σας. Βαδίζετε, κυριολεκτικά, επάνω σε μια υπόγεια φωτιά. Θέλετε να την αγνοείτε; Δε θα την αποφύγετε. Θέλετε να απαλλαγείτε, άπαξ διά παντός, από όλους τους «συνωμότες»; Απαλλαγείτε πρώτα από τα αφεντικά της βιομηχανίας, οι οποίοι δημιούργησαν την ανήθικη περιουσία τους από το κλεμμένο αντίτιμο της εργασίας που δεν πληρώθηκε. Είναι αυτό που εσείς αποκαλείτε «αύξηση του εθνικού πλούτου»!

«Εθνικού»! Τι ειρωνεία! Τη χαρά μερικών προνομιούχων του έθνους να λέτε.

Κάνετε κάτι καλύτερο. Καταργήστε τα τρένα, τον τηλέγραφο, τα τηλέφωνα, τα βαπόρια, τον εαυτό σας! Καταργήστε πρώτα από όλα εσάς τους ίδιους! Γιατί; Γιατί εσείς, με τη συμπεριφορά σας, είστε οι πρώτοι πράκτορες της επανάστασης.

Καταργήστε την αρπαγή και τη λεηλασία, Κύριοί μου. Αλλά, αυτή είναι η δουλειά σας. Είναι η ανήθικη αποστολή μιας εκατοντάδας ανθρώπων, οι οποίοι προτιμούν ν’ απολαμβάνουν το παν, χωρίς να κάμνουν τίποτε. Από αυτήν ακριβώς την τάξη πάμε να απαλλαγούμε.

Κοιτάξτε το οικονομικό πεδίο της μάχης. Οι εργάτες έχουν πετσοκοφτεί και εσείς, ω Χριστιανοί μου και καλοί μου και ευγενικοί αστοί, εσείς είστε οι κοινωνικοί γύπες, που τρώνε τη σάρκα των πτωμάτων. Θέλετε να κάνουμε έναν περίπατο στα στενά δρομάκια της πολιτείας αυτής, εκεί όπου περνάνε τις μέρες τους οι αληθινοί δημιουργοί του πλούτου;

Πάμε μαζί στα ανθρακωρυχεία του Χόκιγκ – Βάλεϊ; Δε θα βρούμε ανθρώπους, θα βρούμε κινούμενα πτώματα που άρχισαν να αποσυντίθενται.

Η γενική κρατικοποίηση των μέσων παραγωγής καθίσταται αναπόφευκτη αναγκαιότητα. Αρχίζει η εποχή του σοσιαλισμού και της παγκόσμιας συνεργασίας. Οι κατέχουσες τάξεις θα απαλλοτριωθούν. Εκείνοι που λένε «τούτο είναι δικό μου», θα τα δούνε όλα κοινά. Αυτό δε θα γίνει για σκοπούς σπεκουλάντικους, θα γίνει για το καλό όλων. Τούτο εδώ δεν είναι όραμα αιθέριο καθώς νομίζετε. Είναι αναγκαιότητα. Είδαμε στην ιστορία πώς ό,τι ήταν ανάγκη να γίνει, έγινε. Αυτό είναι η λογική της ζωής…

Όποιος λέει ιδιωτική βιομηχανία, λέει αναρχούμενη βιομηχανία. Μετρημένα άτομα χρησιμοποιούν προς όφελός τους τις εφευρέσεις. Ο κόσμος είναι για τους λίγους. Δεξιά και αριστερά πέφτουν οι όμοιοί τους, θύματα του πλούτου και της καλοζωίας τους. Λίγο τους ενδιαφέρει. Με τις μηχανές τους μετατρέπουν το ανθρώπινο αίμα σε βώλους χρυσαφιού.

Την ίδια την υγεία των ανήλικων. Με την πολλή εργασία, δολοφονούν τα γυναικόπαιδα. Με την ανεργία σκοτώνουν. Και αυτοί οι άνθρωποι σου λέγονται Χριστιανοί! Γνήσιοι Χριστιανοί!

Εμείς παραβήκαμε τους νόμους σας, για να δείξουμε στο λαό σε τι αποβλέπουν όλοι σας οι θεσμοί: στο να εγκαθιδρύσουν, στη χώρα αυτή, μία ολιγαρχία, όμοια της οποίας σε κτηνωδία, δεν υπάρχει πουθενά στη Γη!

Αν πιστεύετε ότι με το να μας κρεμάσετε θα εξουδετερώσετε το κίνημα των εργαζομένων, το κίνημα από το οποίο εκατομμύρια ανθρώπινα πλάσματα που σέρνονται στη φτώχεια και στη μιζέρια, περιμένουν τη λύτρωσή τους -αν αυτή είναι η γνώμη σας- τότε κρεμάστε μας!

Εδώ θα ποδοπατήσετε μία μικρή σπίθα, εκεί όμως και πιο πέρα και απέναντι και γύρω μας παντού, θα ξεπεταχτούν οι φλόγες. Η φωτιά είναι υπόγεια και δε θα μπορέσετε να τη σβήσετε…».

*Το κείμενο δημοσιεύθηκε πέρσι την Πρωτομαγιά στον «Ημεροδρόμο»    

«Τα δεσμά σαν αρνηθούνε, γίγαντες θα σηκωθούνε» Καλή Πρωτομαγιά.!


Νέο τραγούδι των «Υπεραστικών» με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά του 2018 – Τίτλος του τραγουδιού: «Γίγαντες».  





Με τα χέρια ροζιασμένα,
με τα σώματα σκυφτά,
με τα μάτια τους δυο ήλιους
στα σκαμμένα πρόσωπα.

Τα δεσμά σαν αρνηθούνε,
γίγαντες θα σηκωθούνε.

Διψασμένοι ξαγρυπνούνε
μ’ ανοιχτές τους τις πληγές,
γίγαντες που περπατούνε
ωσάν νάνοι στις σκιές.

Τα δεσμά σαν αρνηθούνε,
γίγαντες θα σηκωθούνε.

Τα ξερά τους χείλη ψάχνουν
το νερό να δροσιστούν,
των βασάνων οι πληγές τους
ψάχνουν φως να μαραθούν.

Τα δεσμά σαν αρνηθούνε,
γίγαντες θα σηκωθούνε.




   




















imerodromos.gr

Στη χώρα του «τετραήμερου» της Πρωτομαγιάς




Συμφωνούμε ότι δεν είναι κατάσταση αυτή με τον «έτσι γουστάρω» τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε στην Ελλάδα τις αργίες – ιδίως τις «κατασκευασμένες» αργίες. Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό; Μάλλον όχι. Αλλά μόνο στην Ελλάδα γίνεται έτσι απροκάλυπτα
  
γράφει ο Κοσμάς Βίδος

Δεν υπάρχει πιο εκνευριστικό πράγμα από μία αργία που πέφτει Τρίτη ή Πέμπτη. Χίλιες φορές την Τετάρτη, στη μέση της εβδομάδας. Τουλάχιστον τότε λειτουργεί ως ένα μικρό διάλειμμα μέσα στις πέντε ημέρες δουλειάς, ως ένα ιντερμέδιο που σπάει την κούραση και τη ρουτίνα. Ενώ η Τρίτη και η Πέμπτη μοιάζουν με σαδιστικό πείραμα, με παιχνίδι νεύρων για τον εργαζόμενο: Κυρίως επειδή τού στερούν την απόλαυση του ραχατλίδικου τετραήμερου που, κακά τα ψέματα, είναι μεγάλη. Βεβαίως, τη λύση την γνωρίζουμε όλοι: Παίρνεις άδεια την ενδιάμεση εργάσιμη ημέρα και ιδού οι μίνι διακοπές.

Αν πάλι δεν έχεις άδεια, ή δεν θέλεις να τη χαλάσεις και προτιμάς να την κρατήσεις για το καλοκαίρι (γιατί είσαι έξυπνος, μεγάλε!), παίρνεις άδεια από τη σημαία. Και έτσι, το κέντρο της Αθήνας (όπου εγώ κινούμαι, οπότε μπορώ να γνωρίζω) κάθε φορά που η αργία δεν κολλάει στο Σαββατοκύριακο, αλλά με κάποιο μαγικό τρόπο την… κολλάμε, παρουσιάζει την εικόνα που παρουσιάζει και σήμερα: Πόλης άδειας, έστω μισοάδειας, με τους μετανάστες ή τους τουρίστες να αναρωτιούνται «πού πήγαν όλοι οι άλλοι Δευτεριάτικα;».

Εχω μεγαλώσει παρακολουθώντας, όποτε καλούμαστε να διαχειριστούμε μια τέτοια «άβολη» αργία σαν τη φετινή Πρωτομαγιά (που εν προκειμένω δεν είναι αργία αλλά απεργία κλπ…), δεκάδες τηλεοπτικά ρεπορτάζ που χωρίς λύπηση μάς ξεμπροστιάζουν ως λαό: Με τους ρεπόρτερ να εισβάλουν σε δημόσιες υπηρεσίες για να επιβεβαιώσουν πως «κανένας δεν δουλεύει». Σχολίασε σήμερα και ο Δημήτρης Οικονόμου, στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ΣΚΑΪ, την «παράδοση» του επιτόπιου ρεπορτάζ τις ημέρες των αργιών που στην πραγματικότητα δεν είναι αργίες. Ναι, ο Οικονόμου, όπως και ο Γιώργος Παπαδάκης (ΑΝΤ1) και οι συνεργάτες τους δούλευαν. Θα δουλεύουμε και την (Πρωτομαγιά εμείς οι δημοσιογράφοι, γιατί αυτή είναι η φύση της δουλειάς μας. Δεν θα το κρύψω, ετούτος είναι ένας επιπλέον λόγος να σας κοιτάζω με μισό (φθονερό) μάτι, όλους εσάς που απολαμβάνετε την τετραήμερη αργία. Και έρχεται και η Δευτέρα 28 Μαΐου, οπότε η αργία του Αγίου Πνεύματος μπορεί και να γίνει τριήμερο… και κάτι, αν την Παρασκευή φύγετε δύο – τρεις ώρες πιο νωρίς από τη δουλειά, ή αν δεν πάτε καθόλου. Γιατί να μην την κάνετε τετραήμερη και αυτή; Θα είναι και η θάλασσα πιο ζεστή, γιατί ακόμα δεν λέει. Δωμάτιο, διαβάζω, δύσκολα βρίσκεις, τα περισσότερα είναι καπαρωμένα εδώ και καιρό!

Για να σοβαρέψουμε, στην πραγματικότητα δεν είναι κατάσταση αυτή. Εχουμε όλοι κακοσχολιάσει κατά διαστήματα τον «έτσι γουστάρω» τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε στην Ελλάδα τις εθνικές αργίες. Δικαίως! Μόνο στην Ελλάδα όμως συμβαίνει αυτό; Φίλοι που ζουν στο εξωτερικό βρήκαν επίσης ευκαιρία με την Πρωτομαγιά για να κάνουν ένα μίνι τετραήμερο ταξίδι πίσω στην πατρίδα. Μου είπαν πως ακόμα και στη Βόρεια Ευρώπη που τόσο επαινούμε για τους συνειδητοποιημένους, νομοταγείς πολίτες της, ουρές κάνουν στους σταθμούς διοδίων και στα αεροδρόμια οι εργαζόμενοι κάθε φορά που μπορούν να ξεκλέψουν μερικές ώρες και να επεκτείνουν την όποια αργία.

Η δημόσια τηλεόραση μας προετοίμασε κατάλληλα για ένα τετραήμερο που μας προέκυψε από το πουθενά. Ή μήπως όχι; 

Το ίδιο ισχύει για όλους τελικά: Οσο και αν αγαπάμε τη δουλειά μας, την αργία την αγαπάμε περισσότερο. Και άμα λάχει, αν δεν την περιλαμβάνει η συνταγή, τη μαγειρεύουμε, αφού μια ζωή την έχουμε και αν δεν την γλεντήσουμε τι θα καταλάβουμε; Ανθρώπινο είναι. Την ίδια όμως στιγμή ας αναρωτηθούμε και το άλλο: Ειδικά στη διαλυμένη Ελλάδα όπου σχεδόν τίποτα δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε, τι καταλαβαίνουμε συμπεριφερόμενοι άναρχα, επιβάλλοντας το δικό μας «έτσι θέλω», κάνοντας ό,τι γουστάρουμε και αντιμετωπίζοντας τη δουλειά μας ως αγγαρεία από την οποία πρέπει να ξεφεύγουμε με κάθε ευκαιρία;

Αυτό, νομίζω, εύκολα το διαπιστώνουμε κοιτάζοντας γύρω μας, τον λουφαδόρο κόσμο που έχουμε φτιάξει και συντηρούμε. Μια κοινωνία (αναφέρομαι στη δημόσια οργάνωση και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί), η οποία κάθε φορά που χρειαζόμαστε τη βοήθειά της αργεί.






Αλλάζουν όλα για τα διπλώματα οδήγησης


Οι μεταβολές στις κατηγορίες και η αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς. Σε τι εξετάσεις θα υποβάλλονται οι υποψήφιοι οδηγοί. Σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους οι δοκιμασίες προσόντων.  



Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε στη δημοσιότητα για διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το σχέδιο νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης ή ανανέωσης αυτού.


Στόχος του υπουργείου, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, είναι η δημιουργία ενός αξιόπιστου, διαφανούς και λειτουργικού συστήματος, με αξιοποίηση της τεχνολογίας και την καθιέρωση αδιάβλητων διαδικασιών.

Εντός του επόμενου 10ημέρου θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς να διατυπώσουν τις απόψεις τους προκειμένου εντός του Μαΐου να προχωρήσει η ψήφιση του Νομοσχεδίου με την εφαρμογή ταυτόχρονα και των απαραίτητων μεταβατικών διατάξεων που απαιτούνται για την ομαλή μετάβαση στο Νέο Σύστημα εξετάσεων οδηγών και υποψήφιων οδηγών.

Οι βασικές αλλαγές

Το νέο σύστημα θα έχει συγκεκριμένες διαδικασίες που θα καταγράφονται με χρήση οπτικοακουστικών μέσων και θα διεξάγονται εντός συγκεκριμένων χώρων που θα ορίσουν οι περιφέρειες.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει και αλλαγές στις κατηγορίες διπλωμάτων οδήγησης καθώς και μεταβατικό στάδιο εφαρμογής, με στόχο να αντιμετωπιστούν και τα φαινόμενα διαφθοράς.

Οι εξετάσεις

Κάθε υποψήφιος οδηγός ή οδηγός «υποβάλλεται πρώτα σε θεωρητική εξέταση, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Παράρτημα II του άρθρου 21 του π.δ.51/2012 (Α΄101) καθώς και στο άρθρο 24 της υ.α.50984/7947/2013 (Β'3056). Μετά την επιτυχή θεωρητική εξέταση ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για την κατηγορία οδήγησης που έχει αιτηθεί ο υποψήφιος οδηγός».

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς «διενεργείται σε δύο στάδια τα οποία διεξάγονται σε διαφορετικές ημέρες. Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (ΠΟΡΕΙΑ) του υποψηφίου οδηγού ή οδηγού και εφόσον ολοκληρώσει με επιτυχία το στάδιο αυτό εξετάζεται στο δεύτερο στάδιο, εφόσον απαιτείται, προκειμένου να διενεργηθούν οι απαιτούμενες ειδικές δοκιμασίες.

Σε περίπτωση αποτυχίας του υποψηφίου οδηγού ή οδηγού στο δεύτερο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, στην επανεξέταση, ο υποψήφιος οδηγός ή οδηγός επανεξετάζεται και στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς.

Μετά και την επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς και των δύο σταδίων όπου απαιτείται, άλλως, μόνο μετά την επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς του πρώτου σταδίου, χορηγείται η άδεια οδήγησης για την κατηγορία της οποίας έχει αιτηθεί ο ενδιαφερόμενος, υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 5 και με την προϋπόθεση της οριστικής απόρριψης της τυχόν κατ’ άρθρο 7 υποβληθείσας καταγγελίας η οποία υποβάλλεται από τον εξεταζόμενο εντός προθεσμίας δυο (2) εργάσιμων ημερών μετά τη λήξη της εξέτασης.

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών και οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων πραγματοποιείται από τον υποψήφιο μόνο του επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας ή του εκπαιδευτικού μοτοποδηλάτου και στα δύο στάδια.

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης διενεργείται από έναν εξεταστή.

Κατά τη διενέργεια δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψηφίων οδηγών και οδηγών δεν επιτρέπεται να παρίσταται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών.

Ηλεκτρονική καταγραφή

Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο και καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Το καταγεγραμμένο υλικό της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς προστατεύεται αυστηρά από οποιαδήποτε παρέμβαση και με ευθύνη του εκπαιδευτή υποψηφίου οδηγών και της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας μεταφορτώνεται αμελλητί, σε διαδικτυακή εφαρμογή την ίδια ημέρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7. Το καταγεγραμμένο υλικό αποτελεί συνοδευτικό υλικό της συγκεκριμένης δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς που καταγράφηκε για ενδεχόμενη αξιολόγηση σύμφωνα με την παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου.

Το καταγεγραμμένο υλικό περιέχει οπτικοακουστικό υλικό:

α) από τον χώρο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων, όπου απεικονίζονται όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία.
β) από το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος, όπου απεικονίζονται όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία.
γ) από το εξωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος, όπου απεικονίζεται το οδικό δίκτυο που κινείται το εκπαιδευτικό όχημα.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί από τον εξεταστή μη ενεργοποίηση της καταγραφής υλικού με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων σε οποιαδήποτε στάδιο της θεωρητικής εξέτασης ή της εξέτασης δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, η εξέταση των υποψηφίων οδηγών και οδηγών δεν άρχεται μέχρι την ενεργοποίησή τους.

Η περίπτωση διενέργειας εξέτασης χωρίς τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων συνιστά δημιουργία εμποδίων στην άσκηση της εποπτείας και του ελέγχου και κατατάσσεται στις πολύ σοβαρές παραβάσεις, επισύρει στους εμπλεκόμενους, πλην του αξιολογητή, τις διοικητικές κυρώσεις της παρ. 6 του άρθρου 8 του παρόντος.

Ειδικοί χώροι

Οι ειδικές δοκιμασίες της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς διενεργούνται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή Πίστες Εκπαίδευσης και Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών όπου υπάρχουν, οι οποίοι βρίσκονται σε οικεία ή όμορη Περιφερειακή Ενότητα.. Οι ειδικές δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή πίστες, πραγματοποιούνται από τον υποψήφιο χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή και του εξεταστή εντός ή επί του εκπαιδευτικού οχήματος. Οι παραπάνω ειδικές δοκιμασίες δύνανται να διενεργούνται με τη χρήση ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης καταγραφής των δεδομένων της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς και αυτόματης εξαγωγής του αποτελέσματος.

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του πρότυπου ειδικά διαμορφωμένου χώρου για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς. 3. Μέχρι τη δημιουργία ενιαίων ειδικά διαμορφωμένων χώρων διενέργειας των ειδικών δοκιμασιών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης, οι ειδικές δοκιμασίες των δίκυκλων συνεχίζουν να διεξάγονται στους υφιστάμενους χώρους.

Το μεταβατικό στάδιο

Για το έργο δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς:

α. Από την ισχύ του παρόντος έως και ένα (1) μήνα μετά την έκδοση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της παραγράφου 2 του άρθρου 3, το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, διενεργείται, ως εξής: αα) Από έναν εξεταστή , υποχρεωτικά μέσω κλήρωσης από τους υφιστάμενους εξεταστές την 30 Σεπτεμβρίου 2018, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υ.α.50984/7947/2013 (Β΄3056).
αβ) Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς πραγματοποιείται με την παρουσία εκπαιδευτή και εξεταστή εντός του εκπαιδευτικού οχήματος κατά τη διενέργεια του πρώτου σταδίου και με τον υποψήφιο οδηγό μόνο του εντός του εκπαιδευτικού οχήματος κατά τη διενέργεια του δευτέρου σταδίου χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή ή εξεταστή. Ο εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών, ο οποίος παρίσταται στο εκπαιδευτικό όχημα κατά τη διενέργεια του πρώτου σταδίου εξέτασης υποψηφίου οδηγού και οδηγού, δεν επιτρέπεται να ανήκει στη σχολή οδήγησης που παρείχε στον υποψήφιο οδηγό μαθήματα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης.
αγ) Τα δύο στάδια της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς πραγματοποιούνται την ίδια μέρα και από τους ίδιους εξεταστές. Κατά τα λοιπά η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς διενεργείται όπως και μέχρι την 30 Σεπτεμβρίου 2018 σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υ.α.50984/7947/2013 (Β΄3056).

β. Ένα (1) μήνα μετά την έκδοση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της παραγράφου 2 του άρθρου 3 έως και πέντε (5) μήνες μετά την ισχύ του παρόντος, το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, διενεργείται, ως εξής: βα) Από έναν (1) εξεταστή, της οικείας Διεύθυνσης Μεταφορών & Επικοινωνιών με κύριο και αποκλειστικό έργο, , μέσω κλήρωσης από εξεταστές που ορίζονται σύμφωνα με την απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη της παραγράφου 3 του άρθρου 3. ββ) Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στις περιπτώσεις (αβ) και (αγ) της παραγράφου 1α.

γ. Πέντε (5) μήνες μετά την ισχύ του παρόντος έως και την εφαρμογή της εποπτείας στο μεταβατικό στάδιο, το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, διενεργείται, ως εξής: γα) Εφαρμόζεται η διενέργεια της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς σε δύο διακριτά στάδια κατά τα οριζόμενα στις παραγράφου 2 και 3 του Άρθρου 4.

Οι ειδικές δοκιμασίες της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς διενεργούνται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή Πίστες Εκπαίδευσης και Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών όπου υπάρχουν ή σε οδούς που επιλέγονται κατάλληλα από τις οικείες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις διενέργειας των αναφερόμενων στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 ειδικών δοκιμασιών.

*Το πλήρες σχέδιο νόμου  ΕΔΩ



       

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *