Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Τα ρέστα του παίζει ο Τσίπρας για να παραμείνει στην εξουσία


Η κόντρα του Τσίπρα με τον Σόιμπλε που ήρθε και πάλι στην επιφάνεια ξεκάθαρα χτες ξεκίνησε να ανακινείται με αφορμή ένα δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Die Welt» την Κυριακή. Πλέον έχει πάρει τη μορφή της αντιπαράθεσης ανάμεσα στο Γερμανό υπουργό Οικονομικών και την ελληνική κυβέρνηση ως προς το αν θα συμμετάσχει το ΔΝΤ όχι μόνο συμβουλευτικά αλλά και χρηματοδοτικά – με ότι σημαίνει αυτό το τελευταίο ως προς τα μέτρα που θα ζητήσουν οι δανειστές για να ψηφιστούν και να εφαρμοστούν από την ελληνική πλευρά - στο τρίτο μνημόνιο.
Εκεί πάνω στηρίζονται και οι εκτιμήσεις που αποτελούν κοινό τόπο για το αν η Ελλάδα είναι «ακυβέρνητο σκάφος». Επί της ουσίας ο Τσίπρας παίζει τα ρέστα του αυτό το διάστημα και το μεγάλο στοίχημα γι’ αυτόν είναι αν θα μπορέσει να κρατήσει ζωντανό το φθαρμένο πολιτικό του κεφάλαιο ή θα βγει στη σύνταξη από τα 40 χρόνια του.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Τσίπρας συνεκτιμώντας όλα αυτά τα δεδομένα και μπροστά στο δίλημμα που βρίσκεται είναι αποφασισμένος να το τραβήξει μέχρι τέλους και να μην παραδώσει την πρωθυπουργία. Και αυτό γιατί θα προτιμήσει να πέσει «ηρωικά μαχόμενος» προκειμένου να μείνει ζωντανός πολιτικά σε ένα τμήμα της κοινωνίας που έστω ακόμα τον ανέχεται. Σ’ αυτό τον κανόνα υπακούουν η όξυνση της αντιπαράθεσης με τον Σόιμπλε και οι αναφορές του για να ξεκαθαρίσει το ΔΝΤ τι θέλει ως προς τη συμμετοχή του.
Γι’ αυτό το λόγο και οι όποιες εκκλήσεις του για συναίνεση των άλλων κομμάτων στην πολιτική του έχουν το χαρακτήρα επικοινωνιακών τρικ καθώς στηρίζονται στο δόγμα «στοιχηθείτε από πίσω μου». Επί της ουσίας η γραμμή περί στήριξης μιας «εθνικά κόκκινης γραμμής» που ζητάει ο Τσίπρας δεν αφορά το ασφαλιστικό αλλά την ενδυνάμωσή του από το πολιτικό σύστημα, δηλαδή τα κόμματα της αντιπολίτευσης ώστε να μπορέσει να διατηρηθεί στην εξουσία ο ίδιος.
Εξ ου και όταν και έφαγε «πόρτα» από τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς το γύρισε στο τσάμικο, ότι δήθεν δεν ζήτησε συναίνεση, ούτε στήριξη, αλλά «κουλτούρα διαλόγου» και μετέφερε τις πιέσεις που δέχεται ο ίδιος πάνω στην κοινοβουλευτική του ομάδα λέγοντας ότι η όποια διαφοροποίηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ύποπτη.
Ο στόχος του είναι ένας και μοναδικός: Η παραμονή του στην πρωθυπουργία ή έστω η πτώση του με τέτοιο τρόπο που να μην τον κάψει οριστικά και αμετάκλητα στα μάτια της κοινωνίας και να τον μετατρέψει στον πολιτικό εκείνο που από τις εξαγγελίες για την αλλαγή της Ευρώπης οδηγήθηκε στη συνθηκολόγηση και την ήττα από τους πιο «ακραίους και συντηρητικούς κύκλους» της Ευρώπης όπως τους χαρακτηρίζει.



Κάνουν τέτοια οι αριστεροί υπουργοί;



Υπάρχουν πολιτικά πρόσωπα που έχουν απολέσει προ πολλού κάθε ίχνος αξιοπιστίας. Για πολλούς λόγους, πολιτικούς και προσωπικούς. Ομως, αυτό δεν σημαίνει ότι δικαιολογούνται οι (μέχρι χτες συνοδοιπόροι τους και σήμερα) αντίπαλοί τους, ειδικά αν είναι υπουργοί, να σιωπούν επιδεικτικά, όταν τους καταγγέλλουν για χρήση εκβιαστικών μεθόδων.
 
Ο Αλέξης Μητρόπουλος δεν μπορεί να διεκδικεί εχέγγυα αξιοπιστίας. Οχι μόνο επειδή έχει εκκρεμότητες με τα δικαστήρια και τις φορολογικές αρχές. Αλλά και επειδή διαπραγματεύθηκε την παραμονή του στον ΣΥΡΙΖΑ (και την επανεκλογή του), αν και -υποτίθεται- ήταν σφόδρα αντίθετος με τη μνημονιακή στροφή του.
 
Παρόλα αυτά, όσα είπε ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής (εδώ αναλυτικά) για το τι διημείφθη μεταξύ του ιδίου και του υπουργού Αλέκου Φλαμπουράρη προεκλογικά, προκαλούν θλίψη και απογοήτευση. Οχι τόσο για τα «γαλλικά» του Μητρόπουλου, τα οποία προβλήθηκαν από τα Μέσα Ενημέρωσης και το Διαδίκτυο, γαργαλιστικά γαρ. Η ουσία είναι αλλού.
 
Ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίστηκε ότι ο υπουργός και μέντορας του Πρωθυπουργού τού ζήτησε να αποδεχθεί να μην είναι πρώτος στο ψηφοδέλτιο της περιφέρειας που εκλεγόταν, για να τοποθετηθεί πρώτος ένας υπουργός. Και όταν εκείνος (ο Μητρόπουλος) αρνήθηκε,  ο κ. Φλαμπουράρης τον απείλησε ότι «θα τον λιώσει» το ΣΔΟΕ.
 
Οσο κι αν ο κ. Μητρόπουλος -επαναλαμβάνουμε- δεν είναι αξιόπιστος, ο ισχυρισμός του είναι πολύ βαρύς για να μένει αναπάντητος. Είναι δυνατόν υπουργός αριστερής κυβέρνησης να εκβιάζει συνάδελφό του βουλευτή με τέτοιο ωμό τρόπο; Υπάρχουν δύο αμείλικτα ερωτήματα:

Αφού ο κ. Μητρόπουλος έχει εκκρεμότητες με τα δικαστήρια, γιατί ο Πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν του ξεκαθάρισε ότι δεν θα τον βάλει στη λίστα του κόμματος μέχρι να ξεμπλέξει οριστικά; Αλλωστε, κάτι τέτοιο είχε κάνει το 2009  ο Γιώργος Παπανδρέου με τον κ. Μητρόπουλο (τον άφησε εκτός ψηφοδελτίων του ΠΑΣΟΚ), με αποτέλεσμα εκείνος να βρει στέγη στον ΣΥΡΙΖΑ.
Γιατί ο κ. Φλαμπουράρης ανέχεται να τον αποκαλεί ο κ. Μητρόπουλος ουσιαστικά «εκβιαστή»; Γιατί δεν δίνει μια καθαρή απάντηση στους ισχυρισμούς τού μέχρι πρότινος συντρόφου και συνοδοιπόρου του;
Εντάξει, η εξουσία είναι σκληρό πράγμα. Χαλάει σχέσεις, δημιουργεί έχθρες. Ομως, δεν είναι δυνατό να γίνονται τόσο βαριές καταγγελίες και οι καταγγελλόμενοι να τις αγνοούν, έστω κι αν η αξιοπιστία των καταγγελλόντων είναι ανύπαρκτη. Η σιωπή -ειδικά η «αριστερή» σιωπή- δεν είναι πάντα χρυσός.
  1.  

Καφετζής με 3,5 εκατ., ιερόδουλος και μια οικογενειακή υπόθεση στα λαβράκια του ΣΔΟΕ



Καφετζής (κάτοχος παραδοσιακού καφενείου) που έκρυψε πάνω από 3,5 εκατ. ευρώ και αστρολόγος που απέκρυψε 296.000 ευρώ βρίσκονται ανάμεσα στα λαβράκια που έβγαλαν οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ για φοροδιαφυγή. 

Ακόμη ενδιαφέροντα ευρήματα υπάρχουν μεταξύ όσων αύξησαν την περιουσία τους από άγνωστη πηγή. Μεταξύ των, ιερόδουλος με 184.000 ευρώ από άγνωστη πηγή, ιδιωτικός υπάλληλος με 18 εκατ. ευρώ, αγρότης με 4 εκατ. ευρώ, έμπορος πτηνών με 604.504 ευρώ. Στις υποθέσεις ύποπτης προσαύξησης περιουσίας ξεχωρίζει και μια οικογενειακή υπόθεση: τέσσερα μέλη μιας οικογένειας (ενας επιχειρηματίας στο τομέα των χωματουργικών εργασιών, ένας έμπορος παλαιών σιδήρων και μετάλλων και δύο αναπάγγελτοι) εμφανίζονται να έχουν συνολικά αυξήσει την περιουσία τους κατά 493.000 ευρώ.

Αρκετές θέσεις, όπως συνήθως, σε αυτές τις λίστες του ΣΔΟΕ καταλαμβάνουν γιατροί και δικηγόροι.

Όλες οι υποθέσεις φοροδιαφυγής

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού για πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της διαφθοράς και του παράνομου πλουτισμού, συνεχίζει με αμείωτη ένταση τις προσπάθειες για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. 

Παρακάτω αναφέρονται μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις τεράστιας φοροδιαφυγής ο έλεγχος των οποίων ολοκληρώθηκε τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο 2015 και υποθέσεις των οποίων τα στοιχεία είχαν περιέλθει στο Σ.Δ.Ο.Ε. παλαιότερα και ολοκληρώθηκαν το Νοέμβριο 2015. 

Ι. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ-ΑΙΓΑΙΟΥ

1. Ιδιωτικός υπάλληλος – μέλος Ν.Π. προσαύξησε την περιουσία του κατά 18.426.220,84 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

2. Μέλος Ν.Π. προσαύξησε την περιουσία του κατά 12.847.184,89 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

3. Επιχειρηματίας με εκμετάλλευση παραδοσιακού καφενείου υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 3.645.906,03 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. 

4. Δικηγόρος από μη έκδοση και από ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων, απέκρυψε εισοδήματα ύψους 2.596.889,00 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

5. Συνταξιούχος υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 2.762.495,40 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

6. Ξενοδοχειακή επιχείρηση από μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, απέκρυψε εισοδήματα ύψους 1.656.337,72 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

7. Μέλος Ν.Π. υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 1.278.913,47 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

8. Επιχειρηματίας στο χώρο της αλιείας υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 1.165.835,25 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. 

9. Μέλος Ν.Π. υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 1.116.608,57 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Επίσης δεν υπέβαλε δήλωση Φόρου Χαρτοσήμου ύψους 166.089,76 €. 

10. Αλλοδαπή εταιρία ιδιοκτησίας ακινήτου υπέβαλε ανακριβή δήλωση φορολογίας εισοδήματος (από πώληση ακινήτου) με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 820.564,00 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. 

11. Ιατρός από μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, απέκρυψε εισοδήματα ύψους 755.509,83 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

12. Μη επιτηδευματίας, μέλος Ν.Π. προσαύξησε την περιουσία του κατά 674.880,63 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Επίσης υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (ενοίκια) με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 216.511,34 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Επίσης δεν υπέβαλε δήλωση Φόρου Χαρτοσήμου για ποσό ύψους 17.169,69 €.

13. Ιατρός προσαύξησε την περιουσία του κατά 751.532,93 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις. 

14. Μέλος Ν.Π. υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (από αμοιβές μερισμάτων) με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 692.759,07 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Επίσης δεν υπέβαλε δήλωση Φόρου Δωρεάς για ποσό ύψους 214.308,29 €.

15. Δικηγόρος από μη έκδοση και από ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων, απέκρυψε εισοδήματα ύψους 633.398,36 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

16. Επιχείρηση ενοικιαζομένων δωματίων από μη έκδοση φορολογικών στοιχείων απέκρυψε εισοδήματα ύψους 538.219,88 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. 

17. Συνταξιούχος υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 506.853,19 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. 

18. Αστρολόγος από μη έκδοση φορολογικών στοιχείων απέκρυψε εισοδήματα ύψους 295.948,39 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

19. Ανεπάγγελτη, σύζυγος του ανωτέρω (με α/α 5) συνταξιούχου, υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 392.059,88 € , ενώ προσαύξησε την περιουσία της κατά 13.603,57 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

20. Οδοντίατρος από μη έκδοση και ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων απέκρυψε εισοδήματα ύψους 192.117,88 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. 

21. Δικηγόρος από μη έκδοση και από ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων, απέκρυψε εισοδήματα ύψους 156.600,21 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

22. Ιδιώτης υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 155.000,00 €. Επίσης υπέβαλε ανακριβή δήλωση φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων με ποσό ανακρίβειας ύψους 160.000,00 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

23. Ιδιωτικός υπάλληλος προσαύξησε την περιουσία του κατά 141.713,48 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις. 

24. Ιατρός προσαύξησε την περιουσία του κατά 122.216,64 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

25. Ανεπάγγελτη, σύζυγος του ανωτέρω (με α/α 13) ιατρού, προσαύξησε την περιουσία της κατά 109.622,25 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

26. Επιτηδευματίας με δραστηριότητα στο παρελθόν με λογιστικές υπηρεσίες και κατασκευαστικές εργασίες από μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, απέκρυψε εισοδήματα ύψους 105.895,40 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

27. Κατασκευαστική επιχείρηση υπέβαλε ανακριβή δήλωση φορολογίας εισοδήματος (από πώληση ακινήτου) με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 100.000,00 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

28. Διαφημιστική εταιρεία έλαβε (1.665) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 67.113.460,00 €.

29. Επιχείρηση συστημάτων Η/Υ κα προγραμμάτων πληροφορικής έλαβε (1.665) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.696.027,00 €.

30. Εργολάβος ελαιοχρωματισμών έλαβε (24) πλαστά - εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.630.876,96 € και εξέδωσε ένα (1) εικονικό φορολογικό στοιχείο συνολικής αξίας 500.500,00 €.

31. Έμπορος ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και ηλεκτρικών εγκαταστάσεων έλαβε (46) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 499.873,50 €.

32. Κατασκευαστής τεχνικών έργων έλαβε (32) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 339.465,00 €. 

33. Επιχείρηση κατασκευαστικών εργασιών εξέδωσε (765) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 3.979.043,91 €.

34. Επιχείρηση κατασκευής τεχνικών έργων εξέδωσε (745) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 3.007.611,98 €.

35. Επιχείρηση κατασκευής ρούχων εξέδωσε τριάντα τρία (33) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 2.539.197,25 €.

36. Επιχείρηση εμπορίας πολυτίμων μετάλλων εξέδωσε διακόσια ενενήντα τρία (293) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.782.270,30 €.

37. Επιχείρηση διακοσμήσεων εξέδωσε πενήντα τρία (53) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 771.918,57 €.

38. Επιχείρηση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων εξέδωσε πενήντα τρία (53) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 550.908,71 €. 

39. Επιχείρηση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων εξέδωσε πενήντα (50) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 534.177,79 €. 

40. Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου λευκών ειδών εξέδωσε σαράντα επτά (47) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 319.205,00 €.

41. Επιχείρηση κατασκευαστικών εργασιών εξέδωσε οκτώ (8) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 202.255,00 €.

42. Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου λευκών ειδών εξέδωσε σαράντα επτά (47) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 319.205,00 €. 

43. Επιτηδευματίας παροχής υπηρεσιών γραμματειακής υποστήριξης και μεταφράσεων εξέδωσε (111) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 225.439,82 €.

44. Επιχείρηση τοποθέτησης χωρισμάτων, ψευδοροφών κλπ. εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 195.753,27 € και δεν καταχώρησε στο βιβλίο εσόδων-εξόδων εκατόν εξήντα (160) φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 84.484,97 €. 

45. Επιχείρηση εμπορίου πυροσβεστικών ειδών εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 126.981,60 € και δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία σε απροσδιόριστο πλήθος συναλλαγών αξίας 623.573,49 €.

46. Εστιατόριο – αναψυκτήριο δεν δήλωσε δύο (2) φορολογικές ταμειακές μηχανές (Φ.Τ.Μ.) και δεν εξέδωσε (1674) φορολογικά στοιχεία αξίας 1.842.034,48 €.

47. Ξενοδοχειακή επιχείρηση δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.656.337,72 €.
48. Επιχείρηση κατασκευαστικών εργασιών δεν ζήτησε και δεν έλαβε φορολογικά στοιχεία σε απροσδιόριστο πλήθος συναλλαγών αξίας 890.625,00 €.

49. Υπαίθρια καντίνα δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 123.617,50 €.

II. ΕΙΔΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ

1. Ιατρός, προσαύξησε την περιουσία του κατά 751.532,93 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

2. Ιδιώτης υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 368.192,90 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

3. Ιατρός προσαύξησε την περιουσία του κατά 200.031,66 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Επίσης υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (καταβολής ποσών δανείων) με συνολικό ύψος απόκρυψης 232.059,34 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

4. Αθλητικό Σωματείο δεν απέδωσε τέλη χαρτοσήμου δανείου ύψους 657.214,06 €. Το σωματείο προσκόμισε αποδεικτικά καταβολής των αναλογούντων τελών κατόπιν εκούσιας συμμόρφωσης.

5. Τεχνική Εμπορική εταιρεία εξέδωσε (89) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.607.355,78 €.

6. Επιχείρηση ξυλουργικών εργασιών εξέδωσε δέκα (10) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 135.165,00 €.

7. Εταιρεία εκμετάλλευσης τουριστικών σκαφών εξέδωσε δεκατρία (13) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 104.000,00 €.

ΙΙΙ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ & ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ

1. Ιδιωτικός υπάλληλος, προσαύξησε την περιουσία του κατά 677.334,12 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις. 

2. Ιατρός από μη έκδοση φορολογικών στοιχείων απέκρυψε εισοδήματα ύψους 415.735,32 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

3. Ιερόδουλος προσαύξησε την περιουσία της κατά 183.923,88 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

4. Ιατρός προσαύξησε την περιουσία της κατά 165.904,55 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές της δηλώσεις.

5. Ηλεκτρολόγος – Εργολάβος οικοδομών υπέβαλε ανακριβή δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων συνολικής καθαρής αξίας 503.801,27 €, που διαπιστώθηκε, μέσω της επεξεργασίας των τραπεζικών λογαριασμών. 

6. Επιχείρηση παροχής υπηρεσιών διαμεσολάβησης εξέδωσε και έλαβε πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία, έλαβε εικονικά και εξέδωσε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 2.440.000,71 €. 

7. Επιχείρηση λιανικού εμπορίου ενδυμάτων εξέδωσε και έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 987.717,77 €. 

8. Επιχείρηση κατασκευαστικών εργασιών εξέδωσε πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 477.709,00 €.

9. Επιχείρηση παροχής υπηρεσιών πληροφορικής και εμπορίου Η/Υ έλαβε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 707.620,54 €. 

10. Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου οικοδομικών υλικών έλαβε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 587.000,00 €. 

11. Επιχείρηση γενικών κατασκευαστικών εργασιών έλαβε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 150.000,00 €. 

12. Επιχείρηση παραγωγής μεταξοτυπιών, έλαβε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 110.000,00 €. 

13. Επιχείρηση εμπορίας αυτοκινήτων, έλαβε μερικώς εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 100.000,00 €.

14. Επιχείρηση διεθνών οδικών μεταφορών δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 697.791,00 €. 

15. Αυτοκινητιστής δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 602.000.98 €.

ΙV. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

1. Επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο γεωργικών προϊόντων, υπέβαλε ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 1.363.994,41 €. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις. 

2. Επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο ειδών υγιεινής, προσαύξησε την περιουσία του κατά 250.096,96 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

3. Ιατρός, προσαύξησε την περιουσία του κατά 107.680,68 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

4. Οδοντίατρος, προσαύξησε την περιουσία του κατά 56.808,68 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

5. Επιχείρηση καθαρισμού κτιρίων έλαβε δέκα (10) πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 103.919,00 €.

V. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΝΟΤΙΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

1. Επιχείρηση αγοραπωλησίας ακινήτων υπέβαλε ανακριβή δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων συνολικής καθαρής αξίας 9.642.561,00 €, που διαπιστώθηκε, μέσω της επεξεργασίας των τραπεζικών λογαριασμών.

2. Δικηγόρος προσαύξησε την περιουσία της κατά 5.840.120,85 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις. 

3. Επιχείρηση αγοραπωλησίας ακινήτων υπέβαλε ανακριβή δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων συνολικής καθαρής αξίας 4.452.159,75 €, που διαπιστώθηκε, μέσω της επεξεργασίας των τραπεζικών λογαριασμών.

4. Αγρότης προσαύξησε την περιουσία της κατά 4.257.663,00 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

5. Από έλεγχο σε επιχείρηση που δραστηριοποιείται μόνο εκτός Ελλάδας, διαπιστώθηκε η μη υποβολή δήλωσης Φόρου Δωρεάς και η ανακριβής δήλωση Μεταβίβασης Ακινήτων, με ποσό ανακρίβειας ύψους 1.967.479,96 €.

6. Ανεπάγγελτος υπέβαλε ανακριβή δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων συνολικής καθαρής αξίας 900.000,00 €, που διαπιστώθηκε, μέσω της επεξεργασίας των τραπεζικών λογαριασμών. 

7. Έμπορος πτηνών προσαύξησε την περιουσία του κατά 604.504,00 € χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

8. Από έλεγχο σε επιχείρηση που δραστηριοποιείται μόνο εκτός Ελλάδας, διαπιστώθηκε, η μη υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών, η μη τήρηση λογιστικών βιβλίων, η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 2.789.180,40 €. 

9. Οικοδομική επιχείρηση εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 645.680,77 €. 

10. Επιχείρηση οδικών μεταφορών εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 169.200,00 €. 

11. Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης εξέδωσε και έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 130.332,00 €.

12. Έμπορος παλαιών σιδήρων, εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 114.087,15 €.

13. Επιχείρηση παραγωγής ειδών αρτοποιϊας δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 127.514,00 €.

VI. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

1. Επιχειρηματίας στο τομέα των χωματουργικών εργασιών, προσαύξησε την περιουσία του κατά 227.331,66 €, χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

2. Έμπορος παλαιών σιδήρων και μετάλλων, προσαύξησε την περιουσία του κατά 119.266,68 €, χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

3. Ανεπάγγελτος προσαύξησε την περιουσία του κατά 86.795,04 €, χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις. 

4. Ανεπάγγελτος προσαύξησε την περιουσία του κατά 59.448,00 €, χωρίς να προκύπτει η αιτία ή η πηγή προέλευσης. Η διαπίστωση έγινε από την επεξεργασία των τραπεζικών λογαριασμών και την αντιπαραβολή τους με τις φορολογικές του δηλώσεις.

Οι ανωτέρω (1), (2), (3) και (4) αποτελούν μέλη της ίδιας οικογένειας.

5. Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου παλαιών σιδήρων και μετάλλων, εξέδωσε πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 108.549,41 €. 

VΙΙ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ

1. Μεταφορική επιχείρηση έλαβε ογδόντα (80) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 422.268,00 €. Επίσης, διαπιστώθηκε ανακριβής υποβολή δηλώσεων εισοδήματος από όπου προέκυψε φόρος 84.453,00 €. Τέλος, από την ανακριβή υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, προέκυψε ποσό φόρου 301.456,00 €. 

2. Μεταφορική επιχείρηση έλαβε είκοσι δύο (22) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 68.790,00 €. Επίσης, διαπιστώθηκε ανακριβής υποβολή δηλώσεων εισοδήματος από όπου προέκυψε φόρος 13.758,00 €. Τέλος, από την ανακριβή υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, προέκυψε ποσό φόρου 46.664,00 €.

Α.Τ




Έρχεται νέα χαλάρωση στα capital controls αν ψηφιστούν τα προαπαιτούμενα


Περαιτέρω σημαντική χαλάρωση στα capital controls αναμένεται μετά τις 15 Δεκεμβρίου και υπό την προϋπόθεση ότι θα ψηφιστούν από τη Βουλή τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ. 
Η κατάθεση και ψήφιση του "πακέτου" που περιλαμβάνει ως μείζον θέμα τη συμφωνία για το πλαίσιο της ενεργητικής διαχείρισης των "κόκκινων" δανείων με τη συμμετοχή τρίτων παρόχων από 1/1/2016, θα έχει προχωρήσει μέχρι τις 18 του μηνός, "ξεκλειδώνοντας" όχι μόνο την υποδόση του 1 δισ. ευρώ, αλλά και την περαιτέρω ελάφρυνση των κεφαλαιακών περιορισμών. Έτσι, μετά την άρση των περιορισμών για τις χρηματιστηριακές συναλλαγές που επιτρέπει πλέον την αξιοποίηση των τραπεζικών καταθέσεων στην Ελλάδα για αγορά μετοχών, ομολόγων, παραγώγων, αμοιβαίων κεφαλαίων και κάθε άλλου διαθέσιμου ελληνικού επενδυτικού προϊόντος, αναμένονται νέες ελαφρύνσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, θα πρόκειται για σημαντική αύξηση των εγκριτικών ορίων των τραπεζών, καθώς και για τη δυνατότητα να "σπάνε" προθεσμιακές καταθέσεις με σκοπό την αγορά περιουσιακών στοιχείων. Παράλληλα, υπό εξέταση βρίσκεται η χαλάρωση στο άνοιγμα νέων λογαριασμών, καθώς και η αύξηση του εβδομαδιαίου ορίου ανάληψης μετρητών (από τα 420 στα 560 ευρω).
Στο "μέτωπο" των απαγορεύσεων που ισχύουν για τις προθεσμιακές καταθέσεις, εκτιμάται ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος διατήρησής τους, καθώς η πλειοψηφία τους ήταν σε διάρκειες που έχουν ήδη εκπνεύσει και τα χρήματα από αυτές έχουν παραμείνει στις τράπεζες είτε σε άλλους λογαριασμούς είτε υπό τη μορφή ανανέωσης της προθεσμιακής κατάθεσης.
Κατόπιν αυτού εκτιμάται ότι πρέπει να "ξεπεραστεί" η ανησυχία για τη μετακίνηση καταθέσεων μεταξύ τραπεζών και να επιτραπεί μεγαλύτερη ευχέρεια στη χρήση προθεσμιακών καταθέσεων, ειδικά όταν έτσι μπορεί να κινηθεί καλύτερα η αγορά σε καίριους τομείς όπως αυτός των ακινήτων. Έτσι π.χ. κάποιος που θέλει να πουλήσει το σπίτι του που είναι με δάνειο, θα μπορεί να "σπάσει" προθεσμιακή κατάθεση για την αποπληρωμή του ώστε να προχωρήσει η πώληση.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής επιτρέπεται, κατ' εξαίρεση, η πρόωρη εξόφληση δανείων (μερική ή ολική) με μετρητά, με έμβασμα από το εξωτερικό, καθώς και με τη χορήγηση νέου δανείου με σκοπό την αναδιάρθρωση. Επιπλέον επιτρέπεται, κατ' εξαίρεση, η πρόωρη λήξη προθεσμιακών καταθέσεων, για την πληρωμή νοσηλείων και διδάκτρων, μισθοδοσίας, ληξιπρόθεσμων οφειλών προς πιστωτικό ίδρυμα, οφειλών προς το ελληνικό Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς, καθώς και προμηθευτών. Επίσης, επιτρέπεται η πρόωρη μερική λήξη προθεσμιακής κατάθεσης για λόγους διαβίωσης έως του ποσού των 1.800 ευρώ μηνιαίως, καθώς και για αγορά ακινήτου.
Σε ό,τι αφορά τα εγκριτικά όρια των τραπεζών όπου αναμένεται σημαντική αύξησή τους, προβλέπεται γενικά ότι συναλλαγές που εμπίπτουν στους περιορισμούς των capital controls, μπορούν, κατ' εξαίρεση, να διενεργηθούν μετά από έγκριση της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών ή των Ειδικών Υποεπιτροπών που λειτουργούν στις τράπεζες, εφόσον επιβάλλονται από σημαντικούς λόγους και τεκμηριώνονται εγγράφως. Τα σχετικά αιτήματα υποβάλλονται στα κατά τόπους υποκαταστήματα των τραπεζών.
Μέχρι στιγμής, για τη διευκόλυνση των δραστηριοτήτων και συναλλαγών των επιχειρήσεων και επαγγελματιών, η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών της ΤτΕ έχει συστήσει σε κάθε πιστωτικό ίδρυμα Ειδικές Υποεπιτροπές Έγκρισης Συναλλαγών για την εξέταση αιτημάτων έως 150.000 ευρώ ημερησίως ανά πελάτη, με εβδομαδιαίο εγκριτικό όριο τα 70 εκατ. ευρώ για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και 308 εκατ. ευρώ για το σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Επίσης έχουν θεσπιστεί διαδικασίες άμεσης διεκπεραίωσης για συναλλαγές προς το εξωτερικό που δεν υπερβαίνουν τις 5.000 ευρώ απευθείας από το δίκτυο υποκαταστημάτων των τραπεζών και διαδικασίες ταχείας έγκρισης για συναλλαγές από 5.001 έως και 10.000 ευρώ, ώστε να διευκολύνονται, μεταξύ άλλων, και οι νέοι επιχειρηματίες χωρίς προηγούμενη συναλλακτική δραστηριότητα.
Σημειώνεται ότι οι εφεξής κινήσεις χαλάρωσης των κεφαλαιακών περιορισμών θα παρακολουθούνται εκ του σύνεγγυς από την ΤτΕ, η οποία μετά τη λήψη των όποιων μέτρων χαλάρωσης, θα καταγράφει και θα αναλύει τις επιπτώσεις στη ρευστότητα των τραπεζών και στην εμπιστοσύνη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων πριν προβεί στο επόμενο βήμα χαλάρωσης. Βασικό κριτήριο θα είναι κάθε νέο μέτρο χαλάρωσης να μην υπονομεύει την αποτελεσματικότητα των περιορισμών που παραμένουν σε ισχύ.

“Πόρτα” από την Κομισιόν στο “παζάρι”: Δεν δίνουμε το ασφαλιστικό σε αντάλλαγμα του προσφυγικού


Μήνυμα στην Αθήνα που έχει κατά καιρούς συνδέσει το προσφυγικό με την ανάγκη να χαλαρώσουν οι όροι των μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο της συμφωνίας κυβέρνησης – δανειστών έστειλε η Κομισιόν.
Τα αγκάθια της διαπραγμάτευσης, ασφαλιστικό, ιδιωτικοποιήσεις και κόκκινα δάνεια παραμένουν, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο την ίδια ώρα για “παράταση” την οποία προτίθεται να ζητήσει ο Αλ. Τσίπρας καθώς ο χρόνος τρέχει και το δεύτερο πακέτο με τα προαπαιτούμενα πρέπει να ψηφιστεί στη Βουλή μέχρι 15 Δεκεμβρίου.
Η μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού δεν συνδέεται με την προσφυγική κρίση και άρα δεν μπορεί να υπάρξει χαλαρότητα όσον αφορά τα ζητούμενα από την ελληνική κυβέρνηση στο θέμα της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού εξαιτίας της προσφυγικής κρίσης, καθώς τα θέματα αυτά δεν συνδέονται μεταξύ τους, ανέφερε μεταξύ άλλων ο επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί.
Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζει τι πρέπει να κάνει και γνωρίζει επίσης δεν υπάρχει άλλος δρόμος από εκείνον των μεταρρυθμίσεων, επανέλαβε με έμφαση ο Γάλλος επίτροπος, στην ερώτηση τι θα συμβεί αν η κυβέρνηση αποτύχει να περάσει τις μεταρρυθμίσεις.
Απέφυγε μάλιστα να δηλώσει αισιόδοξος ή απαισιόδοξος, αλλά ρεαλιστής. «Δεν έχουμε άλλη επιλογή».
Είπε ακόμα ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του προγράμματος και η εκταμίευση μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου και μετά να ξεκινήσει η συζήτηση για το χρέος, όπως επιθυμεί η ελληνική κυβέρνηση.
Αναφορικά με την παραμονή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, επέμεινε ότι «χρειαζόμαστε το ΔΝΤ, εργαζόμαστε από κοινού», αφού όπως είπε αποτελεί στοιχείο αξιοπιστίας και μέρος του σχεδίου.
«Μετά την αξιολόγηση άλλωστε θα καθοριστεί και η στάση του Ταμείου. Η παρουσία του πάντως, επέμεινε, είναι πλεονέκτημα, δεν είναι μόνο οικονομικό το θέμα, είναι θέμα εμπιστοσύνης».
Σε συνάντησή του με ομάδα ελλήνων δημοσιογράφων στην έδρα της Κομισιόν, ο κ. Μοσκοβισί σημείωσε ακόμη ότι υπάρχει «κλίμα συνεργασίας» με την Αθήνα.
Βρισκόμαστε σε «κλίμα εργασίας. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την επιτυχία. Έχουμε δεσμευτεί να επιτύχουμε» τόνισε συμπληρώνοντας ότι «πρέπει να ολοκληρώσουμε τις μεταρρυθμίσεις και θα τις ολοκληρώσουμε».

Αναδίπλωση της κυβέρνησης: Ξέρουμε ότι το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο νέο πρόγραμμα, αλλά λέμε τη γνώμη μας




«Διευκρινιστική» αναδίπλωση από την κυβερνητική εκπρόσωπο, μετά την κόντρα Αθήνας-Βερολίνου για τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα.
Μιλώντας στο STAR, η Όλγα Γεροβασίλη ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων ότι «είναι άλλο οι υποχρεώσεις που έχει η χώρα έναντι του ΔΝΤ, τις οποίες γνωρίζει, ενδεχομένως το ΔΝΤ να συμμετάσχει και σε αυτό το πρόγραμμα, και αυτό είναι κάτι που το ξέρει η κυβέρνηση, όμως είναι άλλο να λέει η κυβέρνηση την άποψή της για το ρόλο του ΔΝΤ».
Δείτε αναλυτικότερα απόσπασμα των δηλώσεών της για το θέμα του ΔΝΤ:
«Το ΔΝΤ είναι στην Ευρώπη, και αυτό δεν είναι μια ευχάριστη εξέλιξη για την Ευρώπη, και οι Ευρωπαίοι μάλλον δεν θα πρέπει να αισθάνονται ιδιαίτερη ικανοποίηση από αυτό. «Η Ευρώπη θα έπρεπε να έχει τους μηχανισμούς να λύνει μόνη τα ζητήματά της εν μέσω οικονομικής κρίσης» είπε η κ. Γεροβασίλη και συμπλήρωσε: «Το ΔΝΤ ήρθε στην Ελλάδα και αυτό δεν ήταν ευχάριστο για κανέναν. Ξαφνικά εμείς δεν αλλάξαμε στάση για το ΔΝΤ και το ρόλο του. Αυτό είναι το ένα κομμάτι της συζήτησης. Το άλλο είναι ότι ξέρουμε ότι το ΔΝΤ συμμετέχει στο Πρόγραμμα, αυτό έρχεται από την προηγούμενη συμφωνία, και η καινούργια συμφωνία που υπεγράφη το καλοκαίρι, έχει το ΔΝΤ ως τεχνικό σύμβουλο έως το Μάρτιο οπότε το ίδιο θα αποφασίσει την περαιτέρω πορεία του. Αυτή είναι η πραγματικότητα». Η κ. Γεροβασίλη ανέφερε στο σημείο αυτό πως δεν θα μπορούσε ασφαλώς να έρθει η κυβέρνηση και να πει ξαφνικά ότι το ΔΝΤ είναι καλοδεχούμενο στην Ευρώπη, διότι γνωρίζει ότι έχει τις πιο ακραίες νεοφιλελεύθερες απόψεις όπως και γνωρίζει ότι κάποιοι κύκλοι στην Ευρώπη θέλουν αυτές οι απόψεις να επιβληθούν στην Ελλάδα, «γιατί αυτά που ζητάνε στην Ευρώπη, δεν έχουν συμβεί σε καμία χώρα της Ευρώπης» και αυτοί οι ακραίοι νεοφιλελεύθεροι κύκλοι θα είχαν μεγάλη δυσκολία αυτά να τα επιβάλλουν στην Ελλάδα, διότι δεν θα τα επέτρεπε η Ευρώπη. «Χρησιμοποιούν λοιπόν ως άλλοθι το ΔΝΤ για να επιβάλλουν μέτρα στην Ελλάδα που δεν υπάρχουν σε καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη» επέμεινε η κυβερνητική εκπρόσωπος.
   Σημείωσε πάντως πως «είναι άλλο οι υποχρεώσεις που έχει η χώρα έναντι του ΔΝΤ, τις οποίες γνωρίζει, ενδεχομένως το ΔΝΤ να συμμετάσχει και σε αυτό το πρόγραμμα, και αυτό είναι κάτι που το ξέρει η κυβέρνηση, όμως είναι άλλο να λέει η κυβέρνηση την άποψή της για το ρόλο του ΔΝΤ».
   Υπογράμμισε δε ότι «κάθε φορά που κάποιος θα βγαίνει στο εξωτερικό και θα στρέφεται κατά της χώρας και του ελληνικού λαού, θα παίρνει και την απάντηση που του αξίζει», είπε η κυβερνητική εκπρόσωπος για την απάντηση της κυβέρνησης.



Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *