Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Ολα όσα ισχύουν πλέον με τα capital controls για μετρητά, κάρτες, δάνεια


Στη δημοσιότητα έδωσε η Ελληνική Ενωση Τραπεζών επικαιροποιημένες ερωτήσεις - απαντήσεις για τους περιορισμούς που ισχύουν στην κίνηση κεφαλαίων.
Σε αυτές περιλαμβάνονται κάποιες αλλαγές που πέρασαν στη νομοθεσία τις τελευταίες ημέρες, οι οποίες αφορούν ειδικές περιπτώσεις όπως πρόωρη εξόφληση προθεσμιακών καταθέσεων και αποπληρωμές δανείων.
Οι ερωταπαντήσεις είναι οι εξής:
1.Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών;
Η ανάληψη μετρητών από τους συναλλασσόμενους από τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ δεν μπορεί να υπερβαίνει ημερησίως το ποσό των 60 ευρώ ανά καταθέτη, ανά τράπεζα. Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα ή ημέρες και πάντως το αργότερο στο τέλος της εβδομάδας (κάθε Παρασκευή). Δηλαδή, κάθε εβδομάδα ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των τετρακοσίων είκοσι (420) ευρώ κατ’ ανώτατο όριο.
2. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα;
ΝΑΙ, μέχρι του ημερήσιου ορίου του ισόποσου (με βάση την ισχύουσα ημερήσια συναλλαγματική ισοτιμία) των 60 ευρώ στο ξένο νόμισμα. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερο στο τέλος της εβδομάδας.
3. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, σύμφωνα με το ημερήσιο ή/και εβδομαδιαίο μέγιστο όριο ανάληψης ποσού που ισχύει και εντός Ελλάδος.
4. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
ΟΧΙ, η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν επιτρέπεται.
5. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής;
ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών επιταγών αποκλειστικά και μόνο σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Πληρωμή επιταγών με μετρητά δεν επιτρέπεται.
6. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα;
ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα εφόσον οι επιχειρήσεις από τις οποίες γίνεται η αγορά των αγαθών ή υπηρεσιών εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Αντίθετα, εάν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα έχουν εγκαταστήσει τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών (POS) από τράπεζα του εξωτερικού, οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες που έχουν εκδοθεί από τράπεζες και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργούν στην Ελλάδα απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται.

7. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό ή από το internet;

ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών:
  • μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, και
  • εντός του ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.
Για αγορές από το internet μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, χωρίς περιορισμούς εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας:
  • μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, και
  • εντός του ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.
Ωστόσο, εξακολουθούν να μην επιτρέπονται οι ακόλουθες γενικές κατηγορίες συναλλαγών μέσω internet εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού:
1. Μεταφορές χρημάτων στο εξωτερικό.
2. Αγορά έργων τέχνης και δημοπρασίες.
3. Συναλλαγές με εταιρείες στοιχηματισμού, τυχερά παιχνίδια και video games.
4. Αγορές σε κοσμηματοπωλεία.
5. Γενικοί κωδικοί στους οποίους εντοπίζεται πλειοψηφία συναλλαγών που αφορούν σε πορνογραφικό υλικό.
6. Προσωπικές υπηρεσίες (συνοδοί και ραντεβού).
7. Πληρωμές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
8. Αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης.
9. Αγορές οικιακού εξοπλισμού.
10. Αγορές ηλεκτρονικών ειδών/εξοπλισμού.
11. Αγορές καλλυντικών.
12. Αγορές υπηρεσιών εστίασης.
8. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό;
ΟΧΙ, εκτός αν το άνοιγμα του νέου λογαριασμού αφορά αποκλειστικά και μόνο τις ακόλουθες συναλλαγές, η αναγκαιότητα των οποίων πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως και με την προϋπόθεση ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός μέσω του οποίου αυτές μπορούν να διενεργηθούν:
  • η πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης και εξαργύρωσης εργοσήμου,
  • η πληρωμή υποχρεώσεων του καταθέτη προς την ίδια τράπεζα, που προκύπτουν από συμβάσεις που είχαν καταρτισθεί προ της 28ης Ιουνίου 2015,
  • η καταβολή νέων συντάξεων και νέων προνοιακών επιδομάτων,
  • η εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής (acquiring), ακόμη και σε περίπτωση ύπαρξης τραπεζικού λογαριασμού σε άλλο πιστωτικό ίδρυμα, εφόσον ο λογαριασμός θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με το προϊόν εκκαθάρισης των συναλλαγών με κάρτες. Οι αναλήψεις και μεταφορές ποσών υπόκεινται στους ίδιους περιορισμούς που ισχύουν και για τους λοιπούς λογαριασμούς,
  • η εξυπηρέτηση νεοϊδρυθέντων, μετά την 1η Μαΐου2015, νομικών προσώπων, καθώς και ατομικών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών με έναρξη δραστηριότητας/επαγγέλματος μετά την 1η Μαΐου 2015,
  • η εξυπηρέτηση νεοφυών εταιρειών (startups) που συμμετέχουν σε προγράμματα στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας,
  • η κατάθεση μετρητών ως εξασφάλιση (cash collateral) εγγυητικής επιστολής, ενέγγυας πίστωσης ή δανείου στην ίδια τράπεζα,
  • το άνοιγμα λογαριασμού υπέρ τρίτου με σκοπό είτε τη συμμόρφωση προς επιταγή για εκτέλεση χρηματικής απαίτησης, βάσει διαταγής πληρωμής, δικαστικής απόφασης ή άλλου εκτελεστού τίτλου είτε την εξόφληση απαίτησης, για την οποία έχει επιβληθεί κατάσχεση εις χείρας τρίτου, υπέρ του δικαιούχου της απαίτησης, εκτός εάν αυτός έχει δηλώσει καταθετικό λογαριασμό με οποιαδήποτε διαδικαστική πράξη,
  • η πίστωση ποσών από την αλλοδαπή σε ευρώ ή ξένο νόμισμα, ύψους τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα,
  • η αποδοχή προθεσμιακής κατάθεσης μόνον στην περίπτωση που οι δικαιούχοι της ταυτίζονται με τους δικαιούχους του υφιστάμενου τροφοδότη λογαριασμού της, καταθετικού ή όψεως,
  • το άνοιγμα λογαριασμού όψεως ή καταθέσεως ή η προσθήκη συνδικαιούχου σε υφιστάμενο λογαριασμό, σε πρόσωπα που αποκτούν για πρώτη φορά την ιδιότητα του φοιτητή κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015 - 2016, εφόσον ο τόπος σπουδών είναι διαφορετικός από τον μέχρι τώρα τόπο μόνιμης κατοικίας τους και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός στο όνομά τους με την ιδιότητα του δικαιούχου ή συνδικαιούχου. Για την πιστοποίηση της φοιτητικής ιδιότητας, απαιτείται βεβαίωση εγγραφής από Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Κολλέγιο, Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών, Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης ή σχολή επαγγελματικής κατάρτισης ή μαθητείας,
  • το άνοιγμα λογαριασμού όψεως ή καταθέσεως σε φοιτητές που κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015 - 2016 θα συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών ERASMUS, εφόσον η ύπαρξη λογαριασμού αποτελεί προϋπόθεση για την καταβολή της προβλεπόμενης αποζημίωσης και δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος λογαριασμός. Για την πιστοποίηση της συμμετοχής τους στα εν λόγω προγράμματα απαιτείται η σχετική βεβαίωση της σχολής φοίτησης,
  • το άνοιγμα λογαριασμού όψεως ή καταθέσεως με δικαιούχο οπλίτη που καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας Πράξης, εφόσον δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός στο όνομά του. Για το άνοιγμα του λογαριασμού, εκτός των άλλων δικαιολογητικών που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, προσκομίζεται το σχετικό έγγραφο της Στρατολογίας από το οποίο προκύπτει ότι ο δικαιούχος καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία,
  • το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού όψεως, για το σκοπό της διενέργειας εράνων, στο όνομα και υπέρ συγκεκριμένων φυσικών προσώπων που πάσχουν από ανίατες ασθένειες ή για τη διενέργεια εράνων γενικού φιλανθρωπικού σκοπού ή εκτέλεσης έργου κοινής ωφελείας. Για το άνοιγμα των λογαριασμών αυτών προσκομίζεται, κατά περίπτωση, η σχετική απόφαση του Υπουργού Υγείας ή του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,
  • το άνοιγμα λογαριασμού ειδικού σκοπού χωρίς δικαίωμα ανάληψης από φυσικό πρόσωπο για την εξυπηρέτηση ρυθμίσεων οφειλών σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης και στο Ελληνικό Δημόσιο,
  • το άνοιγμα λογαριασμού από φορείς κοινωνικής ασφάλισης αποκλειστικά για την είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών και λοιπών οφειλών,
  • το άνοιγμα αποκλειστικά και μόνον ενός λογαριασμού, χωρίς δικαίωμα ανάληψης μετρητών, για την εξυπηρέτηση δανείου που έχει ληφθεί πριν ή μετά τη λήξη της τραπεζικής αργίας από την τράπεζα στην οποία ανοίγεται ο λογαριασμός, ακόμη και σε περίπτωση ύπαρξης τραπεζικού λογαριασμού σε άλλη τράπεζα,
  • Το άνοιγμα πάσης φύσεως λογαριασμών υπέρ Ε.Λ.Ε.ΓΕ.Π/Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.για την κατάθεση εμβασμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιχορηγήσεων από τον Τακτικό Προϋπολογισμό ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και
  • κάθε άλλη περίπτωση, κατόπιν έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
9. Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου;
ΟΧΙ, η συγκεκριμένη τραπεζική εργασία δεν επιτρέπεται.
10. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου;
Πρόωρη, μερική ή ολική εξόφληση του δανείου σας επιτρέπεται μόνο:
  • με κατάθεση μετρητών ή με μεταφορά κεφαλαίων (έμβασμα) από το εξωτερικό,
  • στην περίπτωση αποπληρωμής μέσω χορήγησης νέου δανείου, με σκοπό την αναδιάρθρωση, υπό την προϋπόθεση ότι το ποσό του νέου δανείου είναι ίσο τουλάχιστον με το ποσό του ανεξόφλητου κεφαλαίου του αρχικού δανείου, ή
  • για την αποπληρωμή στεγαστικού δανείου με σκοπό την πώληση του ακινήτου, το οποίο προς εξασφάλιση του δανείου βαρύνεται με εμπράγματη ασφάλεια, υπό την προϋπόθεση ότι το αίτημα για την εξόφληση του δανείου συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του πωλητή ότι θα προσκομίσει στο πιστωτικό ίδρυμα το συμβόλαιο της αγοραπωλησίας του ακινήτου το αργότερο εντός μηνός από την κατά τα ανωτέρω πρόωρη εξόφληση του δανείου.
11. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης;
ΟΧΙ, εκτός αν η πρόωρη λήξη αφορά αποκλειστικά και μόνο την ισόποση εξόφληση:
  • οφειλών προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς,
  • τρέχουσας δόσης και ληξιπρόθεσμων οφειλών δανείου στην ίδια τράπεζα,
  • πληρωμής μισθοδοσίας στην ίδια τράπεζα,
  • πληρωμής νοσηλίων και διδάκτρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,
  • πληρωμής προμηθευτών που τηρούν λογαριασμό στην ίδια ή άλλη τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα, έναντι τιμολογίων ή ισοδύναμων παραστατικών εφόσον δεν υπάρχουν επαρκή διαθέσιμα σε λογαριασμό όψεως ή ταμιευτηρίου σε οποιαδήποτε τράπεζα, όπως προκύπτει από σχετική υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλει ο δικαιούχος της προθεσμιακής κατάθεσης στην τράπεζα, και
  • πληρωμής κύριων και επικουρικών συντάξεων από τα αντίστοιχα συνταξιοδοτικά ταμεία.

Επίσης, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση, η πρόωρη μερική λήξη προθεσμιακής κατάθεσης:
  • για κάλυψη εξόδων διαβίωσης έως κατ’ ανώτατο όριο ποσού χιλίων οκτακοσίων (1.800) ευρώ ανά ημερολογιακό μήνα και η μεταφορά του εν λόγω ποσού σε υφιστάμενο λογαριασμό ταμιευτηρίου ή όψεως του δικαιούχου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται επαρκή διαθέσιμα σε λογαριασμό ταμιευτηρίου ή όψεως του δικαιούχου σε οποιαδήποτε τράπεζα, όπως προκύπτει από σχετική υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλει ο δικαιούχος της προθεσμιακής κατάθεσης στην τράπεζα, και
  • για αγορά ακινήτου έως κατ’ ανώτατο όριο του ποσού που αναγράφεται στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας και στα σχετικά παραστατικά, πλέον των συμβολαιογραφικών και άλλων εξόδων, και η μεταφορά του εν λόγω ποσού σε υφιστάμενο λογαριασμό ταμιευτηρίου ή όψεως του πωλητή του ακινήτου και, κατά περίπτωση, του συμβολαιογράφου, του δικηγόρου και του Δημοσίου, υπό την προϋπόθεση ότι το αίτημα για τη λήξη της προθεσμιακής κατάθεσης συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή - δικαιούχου του λογαριασμού α) ότι το εν λόγω ποσό θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για τους ανωτέρω σκοπούς και ότι δεν υφίστανται επαρκή διαθέσιμα σε λογαριασμό ταμιευτηρίου ή όψεως αυτού και β) ότι ο αγοραστής – δικαιούχος του λογαριασμού θα προσκομίσει στην τράπεζα το συμβόλαιο της αγοραπωλησίας του ακινήτου καθώς και τα σχετικά παραστατικά που αποδεικνύουν τα αναγκαία για την κατάρτισή του έξοδα, το αργότερο εντός μηνός από την κατά τα ανωτέρω πρόωρη λήξη της προθεσμιακής κατάθεσης. Τυχόν απαιτούμενες λεπτομέρειες σχετικά με την ακολουθούμενη διαδικασία και τους επιμέρους, ειδικότερους όρους εφαρμογής της δυνατότητας αυτής δύναται να καθορίζει με απόφασή της η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
12. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω;
ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση τη νέα αυτή σύμβαση.
Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού του εμπόρου, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος.
13. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου;
Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβασή σας.

14. Μπορώ ως επιχείρηση να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;

ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:
  • των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα,
  • του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191),
  • του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και
  • του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν.

15.Οι πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά;
Πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα.
16. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό;
ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα επιτρέπονται.
17. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος;
Επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή και σε ξένο νόμισμα έως του ποσού των ευρώ δύο χιλιάδων (2.000) ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό. Από τον περιορισμό των 2.000 ευρώ εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος μπορεί να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής της παραπάνω απαγόρευσης, να προβλέπονται διαφοροποιήσεις για χώρες της ζώνης SCHENGEN και για χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να θεσπίζονται ειδικές εξαιρέσεις για κατηγορίες προσώπων.
18.Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζονται σε καθημερινή βάση (α) οι Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Απόφαση αριθμ. 1/7.1.2016 (ΦΕΚ Β΄ 8) και (β) η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει. Επίσης επιτρέπονται, χωρίς να απαιτείται έγκριση από τις Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών ή την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών:
  • η αποδοχή και εκτέλεση εντολών μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό από τράπεζες έως του ποσού των πεντακοσίων (500) ευρώ ανά καταθέτη (Customer ID) και ανά ημερολογιακό μήνα, μέχρι μηνιαίου ορίου σε ευρώ για το σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στην Ελλάδα και αποδέχονται καταθέσεις, το οποίο έχει οριστεί και κατανεμηθεί ανά τράπεζα με την Απόφαση αριθμ. 770/30.9.2015 (ΦΕΚ Β΄ 2119) της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών,
    www.hba.gr
    ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 24981 7.Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της...
  • συναλλαγές νομικών προσώπων ή επιτηδευματιών προς το εξωτερικό στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, που δεν υπερβαίνουν τις πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ η καθεμία, κατόπιν προσκόμισης των σχετικών τιμολογίων και λοιπών παραστατικών και δικαιολογητικών, τα οποία θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση με την οποία τα ανωτέρω πρόσωπα δηλώνουν ότι τα ως άνω προσκομισθέντα έγγραφα είναι γνήσια και δεν έχουν προσκομισθεί σε άλλη τράπεζα. Οι εν λόγω συναλλαγές θα υπολογίζονται εντός του εβδομαδιαίου ορίου που ορίζεται από την Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών για κάθε τράπεζα,
  • συναλλαγές φυσικών προσώπων που επιβάλλονται από σοβαρούς λόγους υγείας ή εξαιρετικούς κοινωνικούς λόγους και αφορούν εκτέλεση πληρωμών προς το εξωτερικό ή ανάληψη μετρητών, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα, από τα οποία αποδεικνύεται η συνδρομή των σχετικών προϋποθέσεων και με μηνιαίο όριο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο (με μία ή περισσότερες συναλλαγές) στο σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στην Ελλάδα. Τα προαναφερόμενα αιτήματα θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση με την οποία τα προαναφερόμενα φυσικά πρόσωπα δηλώνουν ότι τα ως άνω προσκομισθέντα έγγραφα είναι γνήσια και δεν έχουν προσκομισθεί σε άλλη τράπεζα.
Οι ως άνω επιτρεπόμενες συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών.
19.Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών);
Για την ισχύουσα, από 8 Ιανουαρίου 2016, διαδικασία υποβολής και έγκρισης αιτημάτων μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό από νομικά πρόσωπα και επιτηδευματίες στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων βλέπε αναλυτικά την Απόφαση υπ’ αριθμ. 1/7.1.2016 (ΦΕΚ Β΄ 8) της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
20.Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων;
Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
  • προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και
  • μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού κάλυψης νοσηλίων και ιατρικών εξόδων με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του νοσηλευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η ανάληψη από τραπεζικό λογαριασμό και η μεταφορά στο εξωτερικό μετρητών μέγιστου εφάπαξ ποσού δυο χιλιάδων (2.000) ευρώ ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό προσώπου που μεταβαίνει στο εξωτερικό για νοσηλεία, υπό την προϋπόθεση της έγγραφης τεκμηρίωσης του σκοπού της μετάβασης.
21.Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού;
Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
  • προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και
  • μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται, υποχρεωτικά, σε λογαριασμό, που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο το φοιτητή.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις που τα ανωτέρω ποσά πιστώνονται απευθείας σε λογαριασμούς φοιτητικής εστίας ή εκμισθωτή κατοικίας φοιτητή, με την προσκόμιση μισθωτήριου συμβολαίου ή άλλων σχετικών δικαιολογητικών, τότε επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού οκτώ χιλιάδων ευρώ (8.000) ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα ανά ημερολογιακό τρίμηνο.
22. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 10% συνολικά, με διαδικασία που έχει οριστεί από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Ειδικά οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναφέρονται στους Ν. 27/1975, 959/1979 και στο Ν.δ. 2687/1953, μπορούν να πραγματοποιούν και αναλήψεις μετρητών έως του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ημερησίως.
Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, θα είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης.
Επιτρέπεται επίσης, η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος από ίδρυμα, για αγορά χρηματοπιστωτικών μέσων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 3606/2007, όπως ισχύει, του εξωτερικού, εφόσον:
  • ο τραπεζικός λογαριασμός του δικαιούχου, από τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά, ή
  • ο λογαριασμός πελατείας που τηρεί ο παρέχων τις επενδυτικές υπηρεσίες σε ίδρυμα, από τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά, για λογαριασμό του δικαιούχου,
έχει πιστωθεί μετά την έναρξη της τραπεζικής αργίας της 28ης Ιουνίου 2015 με κεφάλαια που προέρχονται από έμβασμα εξωτερικού, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων μεταφοράς πιστώσεως λόγω πωλήσεως, εξαγοράς ή εξόφλησης χρηματοπιστωτικών μέσων του εξωτερικού ή εισπράξεως χρηματικών διανομών που σχετίζονται με τα ως άνω χρηματοπιστωτικά μέσα. Στις παραπάνω περιπτώσεις που επιτρέπεται η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος, επιτρέπεται η μεταφορά των σχετικών κεφαλαίων και για την απόκτηση μεριδίων ΟΣΕΚΑ του Ν. 4099/2012.
23. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά;
ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατασχόντος που τηρείται στην ίδια ή σε άλλη τράπεζα.
24. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών;
ΝΑΙ, εφόσον το χρηματικό ποσό της πληρωμής κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό.
25. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων;
ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας.
26. Επιτρέπεται η αποπληρωμή / εξόφληση ανοιχτών δανείων & ορίων;
ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας.
27. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εφόσον ο λογαριασμός που χρεώνεται για την πληρωμή μισθοδοσίας τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα και οι λογαριασμοί που πιστώνονται τηρούνται σε τράπεζες του εξωτερικού. Από τον περιορισμό εξαιρούνται οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους.
28. Πληρωμές συντάξεων στο εξωτερικό για συνταξιούχους επιτρέπονται;
ΝΑΙ, επιτρέπονται οι πληρωμές συντάξεων και προνοιακών επιδομάτων πάσης φύσεως στο εξωτερικό από φορείς κοινωνικής ασφάλισης που διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, με πίστωση λογαριασμού που τηρείται σε πιστωτικό ίδρυμα που εδρεύει και λειτουργεί εκτός Ελλάδος, υπό την προϋπόθεση ότι ο δικαιούχος της σύνταξης ή του προνοιακού επιδόματος λάμβανε με τον ανωτέρω τρόπο τη σύνταξή του ή το προνοιακό επίδομα πριν από την έναρξη της τραπεζικής αργίας, η οποία κηρύχθηκε με την από 28 Ιουνίου 2015 ΠΝΠ (Α΄65).
29. Ανάληψη μετρητών από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών επιτρέπονται;
Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών, καθώς και η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό, έως του ποσού των 5.000 ευρώ μηνιαίως από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών, καθώς και από τους υπαλλήλους των αναφερόμενων στην παρ. 16 του άρθρου πρώτου της από 18/7/2015 ΠΝΠ διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών, οι οποίοι εξομοιώνονται με τα μέλη των διπλωματικών αποστολών, κατόπιν επίδειξης της ειδικής ταυτότητας που τους εκδίδει το Υπουργείο Εξωτερικών.


Η νέα ηγετική ομάδα της ΝΔ


Με αποφάσεις του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη προτείνονται ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και οι πέντε αναπληρωτές του και ορίζονται οι Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι και ο Εκπρόσωπος Τύπου του Κόμματος.
Ειδικότερα, για τη θέση του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας προτείνεται ο βουλευτής Καρδίτσας και πρώην υφυπουργός κ. Κωνσταντίνος Τσιάρας.
Για αναπληρωτές του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνονται οι βουλευτές: Κωνσταντίνος Βλάσης(Αρκαδίας), Στέργιος Γιαννάκης (Πρέβεζας), Αθανάσιος Καββαδάς (Λευκάδας), Ανδρέας Κατσανιώτης (Αχαΐας) καιΧρήστος Μπουκώρος (Μαγνησίας).
Επιπλέον, με απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη ορίζονται:
Πρώτος Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ο κ. Νίκος Δένδιας, βουλευτής Β’ Αθηνών και πρώην υπουργός.
Δεύτερος Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ο κ. Γιάννης Βρούτσης, βουλευτής Κυκλάδων και πρώην υπουργός.
Τρίτη Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος η κυρία Νίκη Κεραμέως, βουλευτής Επικρατείας.
Στη θέση του Εκπροσώπου Τύπου του Κόμματος ορίζεται ο βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Γιώργος Κουμουτσάκος.
Ακόμη με απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη τοποθετείται αναπληρωτής Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος ορίζεται και σύνδεσμος του Κόμματος με την Κοινοβουλευτική Ομάδα.


Εξαιρετικής συναισθηματικής αξίας…



Οι Δανοί έδειξαν «ανεκτικοί». Οι 3.000 κορώνες έγιναν 10.000 κορώνες. Το θέμα συζητήθηκε για περισσότερο από ένα μήνα και τελικά βρέθηκε η χρυσή τομή. Το ποσό ανέβηκε και το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο. Οι Φιλελεύθεροι με τους δεξιούς και ακραίους δεξιούς κυβερνητικούς εταίρους διεύρυναν τη συμφωνία τους και με τους σοσιαλδημοκράτες. Και ολοι μαζί (σχεδόν διακομματικά δηλαδή) ομονόησαν σ' ένα κοινό στόχο. Ο οποίος, ωστόσο, είναι αποκρουστικός, ιδιαίτερα για μια ευρωπαϊκή χώρα του 2016.

Το νομοσχέδιο στο οποίο συμφώνησαν προβλέπει πως θα κατάσχεται οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο έχουν οι πρόσφυγες που φτάνουν στη χώρα τους, ώστε να καλύπτονται με τον τρόπο αυτό τα εξοδα φιλοξενίας τους! Έβαλαν δυο προϋποθέσεις. Η κατάσχεση θ' αφορά χρηματικά ποσά που ξεπερνάνε τις 10.000 κορώνες (1340,27 ευρώ) και θα εξαιρούνται από την κατάσχεση «τα κοσμήματα, τα οικογενειακά πορτραίτα ή τυχόν αναμνηστικά που μπορούν να έχουν μαζί τους, παρά μόνο εάν έχουν μεγάλη χρηματική αξία». Όπως γράφει το σχετικό νομοσχέδιο, εξαιρούνται τα είδη «εξαιρετικής συναισθηματική αξίας». Πόσο ειρωνικό ακούγεται. Το αρχικό ποσό επάνω από το οποίο θα πραγματοποιούντο οι κατασχέσεις ήταν 3.000 κορώνες (402,08 ευρώ).

Όταν τον περασμένο Δεκέμβριο ακούστηκε αυτή η πρόταση (που φέρεται να ήταν ιδέα ενός ακροδεξιού βουλευτή), ένας ευρωβουλευτής του κεντροδεξιού κόμματος, ο Γενς Ρόχντε, παραιτήθηκε από το κόμμα του, εκφράζοντας απορία και ανησυχια, «καθώς οι Δανοί πολίτες δεν έχουν αντιδράσει και τόσο οργισμένα». Πράγματι, οι αρχικές τουλάχιστον αντιδράσεις περιορίστηκαν σε λίγες χιλιάδες υπογραφές που μαζεύτηκαν από πολίτες, παρ' ότι η πρόταση αυτή, όπως επεσήμαιναν αρκετοί, έμοιαζε με τη μεταχείριση που επεφύλασσαν οι ναζί όταν κυνηγούσαν τις μειονότητες. Να υπογραμμίσουμε πως η Δανία δεν είναι από τις χώρες που υποδέχτηκαν τα μεγαλύτερα κύματα προσφύγων. Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου η Δανία είχε δεχτεί περίπου 13.000 πρόσφυγες, ενώ η γειτονική Σουηδία 190.000.

Η Δανία είναι η χώρα που πήρε μια τόσο αποκρουστική απόφαση, αλλά δεν είναι η μοναδική χώρα που εδειξε μια ακραία επιφυλακτική στάση απέναντι στις στρατιές των απελπισμένων, ανθρώπων που για αντικειμενικούς λόγους (πόλεμοι, οικονομική ανέχεια) αναζήτησαν μια καλύτερη τύχη σε κάποια χώρα της Ευρώπης. Της Ευρώπης, που δεν είναι αμέτοχη για εστίες πολέμου και όχι μόνο. Ήδη εχουν στηθεί φράκτες για ν' αποτρέψουν την είσοδό των προσφύγων (σύνορα Ουγγαρίας - Σερβίας, Βουλγαρίας - Τουρκίας, στους Ισπανικούς θύλακες Θέουτα και Μελίγια με το Μαρόκο κ.α.), ενώ συχνά οι πρόσφυγες πέφτουν θύματα είτε κερδοσκόπων, είτε ακροδεξιών.

Η Ευρώπη εμφανίστηκε για μια ακόμα φορά διχασμένη στη διαχείριση αυτού του πραγματικά τεράστιου προβλήματος. Οι όποιες αποφάσεις σε συλλογικό επίπεδο απέτυχαν. Οι πρόσφυγες έρχονται κατά χιλιάδες και όσοι δεν πνίγονται στα παγωμένα νερά του Αιγαίου αντιμετωπίζουν μια διαφορετική πραγματικότητα σε κάθε χώρα. Η μοναδική λογική στην οποία οι περισσότερες χώρες ομονοούν είναι αυτή που λέει «ας δώσουμε μερικά χρήματα παραπάνω, για να μείνει το πρόβλημα μακρυά από μας». Και όταν το «πρόβλημα» δεν μένει μακρυά, υπάρχει η Δανία για να δείξει τον δικό της δρόμο. Ευτυχώς που κάνει μια εξαίρεση. Εξαιρεί από τις κατασχέσεις τα αντικείμενα «εξαιρετικής συναισθηματικής αξίας»! Προφανώς θεωρεί πως έτσι διασώζει την τιμή της…

Ο νέος μας δικομματισμός


Μετά τη νίκη Μητσοτάκη κυριάρχησε η άποψη ότι -μετά την στροφή της ΝΔ προς την Κεντροδεξιά- περνάμε σε μια φάση νέου, πιο σύγχρονου ας πούμε, δικομματισμού. Δεν είναι όμως και τόσο απλό!
Δεν πρόλαβε να αναδειχθεί στην ηγεσία της ΝΔ ο Κυριάκος Μητσοτάκης – παρά τις περισσότερες προβλέψεις, ας είμαστε ειλικρινείς – και άνθισαν οι προβολές στο μέλλον και περιγραφές των επιπτώσεων. Επόμενος Πρωθυπουργός ο Κυριάκος. Στα αμέσως προσεχή γκάλοπ, προπορευόμενη η ΝΔ (Τα δυο αυτά, εύκολα μαντεύει κανείς πόθεν προκύπτουν). Τέλος η συζήτηση για Οικουμενική ή/και Κυβερνήσεις συνεργασίας/ευρύτερης στήριξης. Εγκατάσταση σε εποχή απόλυτης αντιπαράθεσης. (Για την πηγή αυτών των απόψεων, αν υπήρχε αμφιβολία, μερίμνησε το πρωτοσέλιδο της «Αυγής»…)
Πάντως πίσω και πάνω απ’ όλα αυτά, εκείνο που κατέλαβε όλο το προσκήνιο ήταν η άποψη ότι – μετά την στροφή της ΝΔ προς την Κεντροδεξιά (που υποτίθεται ότι υποδηλώνει η εκλογή Κυριάκου), με δεδομένη και την ταλάντωση Ποταμιού και Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ήδη μάλιστα με την στροφή ΣΥΡΙΖΑ προς τον ρεαλισμό – περνάμε σε μια φάση νέου, πιο σύγχρονου ας πούμε, δικομματισμού. Θα μας επιτραπεί να πούμε: όχι και τόσο απλό!


Πάμε σιγά-σιγά από την αρχή. Η Ελλάδα είναι, εδώ και πάρα πολύν καιρό, μια χώρα του 60/40. Ενα 60% του πληθυσμού είναι εγκατεστημένο στην Κεντροαριστερά, ένα 40% στην Κεντροδεξιά. (Το πώς και το γιατί – Προσφυγικό του Μεσοπολέμου, πέτρινα χρόνια από την δεκαετία του ’40 και μέχρι το ’60 τόσα, επίδραση της Χούντας – δεν έχει μεγάλη σημασία. Ομως… έτσι είναι). Με έξωθεν επιβολές, με εκλογικά συστήματα, με συνεργασίες και «συνεργασίες» μπορεί η Δεξιά/Κεντροδεξιά να άσκησε εξουσία – όμως αραιά και πού και, κυρίως, χωρίς να μεταβάλλεται το κοινωνιολογικό υπόστρωμα του 60/40. Γι’ αυτό άλλωστε ο Κώστας Καραμανλής πήγε να παίξει με τον «μεσαίο χώρο». γι αυτό ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε επιχειρήσει να δημιουργήσει «Νέα» Δημοκρατία αντί ΕΡΕ.
Από το τι θα κάνει τώρα θα εξαρτηθούν πολλά: αν πάει να «κατακτήσει» τον χώρο των καραμανλικών άγαρμπα, πλήττοντας πρόσωπα κυρίως, τότε μπορεί να αρχίσουν απ’ εκεί να μετοικούν προς τον (συγγενέστερο, γι αυτούς) χώρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων
Τώρα, «μετά τα μνημόνια», το 40% της Κεντροδεξιάς είχε μείνει μόλις γύρω στο 30%. Το άλλο, ψηφοφόροι κυρίως, έχει φύγει είτε προς την Χρυσή Αυγή (και διατηρείται εκεί, αν και «σταματημένο») είτε προς τους Ανεξάρτητους Ελληνες (εδώ έφυγαν και στελέχη, πήγαν να χαθούν στην έρημο του εκλογικού νόμου, πλην όμως… επιβιώνουν και συμμετέχουν στον παράδοξο αριστεροδέξιο σχηματισμό της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Το 30%, τώρα, χωρίζεται στα τρία: προς το Κέντρο βρίσκεται ένα σχετικά μικρό τμήμα, εκεί όπου στρατεύεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ας πούμε των «εκσυγχρονιστών/μεταρρυθμιστών» της ΝΔπρος τα δεξιά βρίσκεται η δεξιο-Δεξιά, εκείνοι που μπορεί κάποια στιγμή να είχαν σχέση με ΛΑ.Ο.Σ., ή με βασιλοφροσύνη, ή με αυστηρά Δεξιά, εδώ ιδεολογικά είναι ο Αδωνις Γεωργιάδης, ή ο Απόστολος Τζιτζικώστας, ή ακόμη ο Μάκης Βορίδης στο κέντρο όμως της ΝΔ είναι το μεγαλύτερο τμήμα, εκείνο που μάλλον κατά συνεκδοχήν και όχι κατά κυριολεξίαν (το έδειξαν τα αποτελέσματα της 10ης Ιανουαρίου) λέγεται «Καραμανλικό», του μεσαίου χώρου.
Τι έκανε λοιπόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Για να μπορέσει – ξεκινώντας από το μικρότερο, «δικό του» κομμάτι του 30% της ΝΔ, άντε και με μερικούς κεντρώου χώρου που πήγαν στις κάλπες – να κερδίσει, όπως και κέρδισε, δεν συμμάχησε με τους μεσαιοχωρίτες/καραμανλικούς, αλλά με τους δεξιότερους. Από το τι θα κάνει τώρα θα εξαρτηθούν πολλά: αν πάει να «κατακτήσει» τον χώρο των καραμανλικών άγαρμπα, πλήττοντας πρόσωπα κυρίως, τότε μπορεί να αρχίσουν απ’ εκεί να μετοικούν προς τον (συγγενέστερο, γι’ αυτούς) χώρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων. Οι οποίοι διαθέτουν και κάτι σαν εξουσία, μικρή αλλά υπαρκτή. Υπ’ αυτήν την έννοια, οι του Καμμένου δεν λένε ψέματα – άσχετα πώς εκφράζονται! – όταν θυμίζουν ότι έχουν καραμανλική ρίζα.
Αν ο Μητσοτάκης πάει αριστερότερα, προς τον κεντρώο/εκσυγχρονιστικό χώρο, τότε από πέρα από τη ΝΔ κινδυνεύει να δει να διαρρέουν προς άλλο σχηματισμό οι κανονικοί δεξιοί ψηφοφόροι – αυτοί, πορευόμενοι ακόμη και προς το κομμάτι του 10% του «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» αρπάζοντας πίσω ψήφους από την (εγκληματική οργάνωση, ακραία, μη-αστική) Χρυσαυγή. Αν, πάλι, πάει να βαρύνει η συνεργασία του με τους καθαρόαιμους Δεξιούς (όπως π.χ. συμβολικά είδαμε την νύχτα της εκλογικής του νίκης, όπου οι αγκαλιές με τον Αδωνι ήταν ένα πράγμα, εκείνες όμως με π.χ. τον Πέτρο Μαντούβαλο εντελώς άλλο!) τότε κάθε προσδοκία αλίευσης ψήφων από την δεξαμενή του 60% πάει χαμένη, ελευθερώνοντάς την για αλίευση από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Μην βιάζεστε, λοιπόν να μιλήσετε για «νέο δικομματισμό» ακόμη.

Δανία: Αφαίρεση τιμαλφών από τους πρόσφυγες - Σε λίγο θα τους παίρνουν και τα δόντια όπως στο Άουσβιτς.

Όπως αναφέρουν διάφορα διεθνή ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων και οι Financial Times, αλλά και τοΑθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η δεξιά, συντηρητική κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε σήμερα ότι κατέληξε σε συμφωνία με το σοσιαλδημοκρατικό κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφορικά με το πολυσυζητημένο και αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που προβλέπει την κατάσχεση ατομικών ειδών αξίας των προσφύγων και των μεταναστών οι οποίοι φθάνουν στη χώρα, ώστε να καλύπτεται με αυτό τον τρόπο το κόστος της φιλοξενίας τους.   

Το «Venstre», το φιλελεύθερο κόμμα του πρωθυπουργού Λαρς Λόκε Ράσμουσεν, και οι σύμμαχοί του που ανήκουν στη δεξιά, το «Κόμμα του Λαού της Δανίας» (DF), «η Φιλελεύθερη Συμμαχία» και το «Λαϊκό Κόμμα», κατέληξαν σε μια συμφωνία με τους Σοσιαλδημοκράτες για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που θα υποβληθεί αύριο Τετάρτη προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.   

Το νομοσχέδιο, που έχει ήδη προκαλέσει πληθώρα αρνητικών αντιδράσεων και σχολίων στο εξωτερικό, είχε αντιμετωπιστεί με έντονες επιφυλάξεις ακόμη και στις τάξεις των κομμάτων που υποστηρίζουν την κυβέρνηση. Η υπουργός Μετανάστευσης και Ενσωμάτωσης Ίνγκα Στόιμπεργκ αναγκάστηκε να προχωρήσει σε τροποποιήσεις του δύο φορές αφότου είχε ανακοινωθεί, την 10η Δεκεμβρίου.

Στην αρχική του μορφή, το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες θα έχουν δικαίωμα να φέρνουν μαζί τους και να κρατούν στην κατοχή χρήματα και αγαθά συνολικής αξίας 3.000 κορόνων Δανίας (περίπου 400 ευρώ) και κοσμήματα συναισθηματικής αξίας για τους ίδιους. 

Οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο που θα υπερέβαινε αυτή την αξία προβλεπόταν ότι θα κατάσχεται.   Αλλά μετά την κατακραυγή που ξέσπασε, η υπουργός παρουσίασε την 8η Ιανουαρίου ένα αισθητά τροποποιημένο κείμενο, που αυξάνει την αξία των χρημάτων και των ατομικών περιουσιακών στοιχείων στις 10.000 κορόνες Δανίας (ήτοι περίπου 1400 ευρώ). Τα κοσμήματα, τα οικογενειακά πορτρέτα ή τυχόν αναμνηστικά που μπορεί να έχουν μαζί τους δεν θα κατάσχονται παρά μόνο εάν έχουν «μεγάλη χρηματική αξία», σύμφωνα με το τροποποιημένο κείμενο.   

Πέραν της αύξησης στις 10.000 κορόνες το σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή εξαιρεί «εντελώς» από τα αγαθά που θα κατάσχονται όλα τα είδη «ιδιαίτερης συναισθηματικής αξίας» που μπορεί να έχουν μαζί τους οι αιτούντες άσυλο και οι μετανάστες οι οποίοι εισέρχονται στη Δανία.



Διαβάστε τι λέει ο Γιάννης Σουλαδάκης για το ΠΑ.ΣΟ.Κ

Διαβάστε αυτά που λέει ο Γιάννης Σουλαδάκης ο οποίος διετέλεσε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και ευρωβουλευτής. Υπήρξε από τα ιδρυτικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ.
Πρόσφατα, από τον γνωστό άνκορμαν όλων των εποχών και καταστάσεων και από το έντυπό του την Real News, ξαναβγήκε στο προσκήνιο το θέμα των οικονομικών του ΠΑΣΟΚ.
Το ΠΑΣΟΚ ορθά απάντησε, πως το θέμα βρίσκεται προ πολλού στην δικαιοσύνη.
Όμως η συγκυρία, το πολιτικό περιβάλλον, οδηγεί σε κάποιες σκέψεις.
Ο Τσίπρας χρειάζεται επειγόντως «επικοινωνιακή» τροφή αποπροσανατολισμού, χρειάζεται «επικοινωνιακό σανό» για να τροφοδοτήσει το «πόπολο», όπως ο ίδιος και οι περί αυτόν αντιμετωπίζουν τον λαό, τους πολίτες.
Το θέμα έτοιμο, «προετοιμασμένο» και επαναλαμβανόμενο, «οικονομικά ΠΑΣΟΚ», «αναδρομικά Βουλευτών», «πιασάρικα» θέματα και τα δυο, μιας και το κλίμα του αντικοινοβουλευτισμού, έχει επαρκώς καλλιεργηθεί.
Προσωπικά από το 2011, ως τέως Βουλευτής –Ευρωβουλευτής, έχω παραιτηθεί από τις όποιες διεκδικήσεις αναδρομικών.
Όμως δεν μπορώ να μην παρατηρήσω, ότι η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για τα αναδρομικά, έχει σφραγίδα κυβέρνησης Τσίπρα πράγμα βέβαια που κανένας δεν σχολίασε…
Εδώ έχω να προσθέσω κάποια δεδομένα, που συνήθως παραλείπονται.
Το χρέος του ΠΑΣΟΚ, διαμορφώθηκε την ίδια περίοδο που διαμορφώθηκε και μάλιστα ακόμη μεγαλύτερο, το χρέος της Νέας Δημοκρατίας.
Το χρέος μάλιστα διαμορφώθηκε, σε εποχή διακυβέρνησης της χώρας από την ΝΔ, με Πρωθυπουργό τον κ. Καραμανλή τον νεώτερο.
Προφανώς και αναφέρομαι στα κομματικά χρέη.
Ο «Ραφηνάτος» λοιπόν Καραμανλής στο απυρόβλητο και ο Υπουργός «διαφάνειας» Παπαγγελόπουλος, «δανεικός» από τον Καραμανλή στον Τσίπρα.
Μην ξεχνάμε βέβαια το… «μεγάλο δάνειο» του Νεοκαραμανλισμού στον Τσίπρα, τον «Πρόεδρο Παυλόπουλο»!!!!!
Και βέβαια ως επιτομή, ο «Νεοκαραμανλισμός» ουρά του Τσίπρα.
Βέβαια, αν ποτέ ο «Υπουργός Διαφάνειας» Παπαγγελόπουλος ασχοληθεί με τα χρέη της Νέας Δημοκρατίας, θα πρόκειται για το πιο σπάνιο ανέκδοτο, που πραγματικά θα γελάσει κάθε … πικραμένος!!
Παρατηρούμε επίσης, ότι η περίφημη «Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής», για το πώς η χώρα έπεσε στα βράχια, είναι στην «κατάψυξη» για να μην αποκαλυφθούν οι τραγικές ευθύνες του τότε Πρωθυπουργού, «Κωστάκη».
Κατά τα λοιπά, ο Τσίπρο Καμενο Νέο Καραμανλισμός, καθημερινά επιχειρεί να «φλομώσει» τον λαό, με διάφορες επικοινωνιακές καρικατούρες.
Ο λαός, αργά αλλά σταθερά, αρχίζει να αντιλαμβάνεται το παιχνίδι, τους έχει πάρει χαμπάρι, τους γυρίζει με πικρία αλλά και έρπουσα οργή την πλάτη.
Την συγκυρία, το ΠΑΣΟΚ πρέπει και ελπίζω να την έχει αντιληφθεί, να προετοιμαστεί, η δική του ώρα θα ξανάρθει σύντομα, αρκεί να το πιστέψει, να το αποφασίσει, κόντρα στο ρεύμα, κόντρα στην καθημερινότητα.
Εξάλλου το ΠΑΣΟΚ, αναπτύχθηκε συγκρουόμενο με την μοιρολατρία, με τον πεσιμισμό πάντα ήταν, για να θυμηθούμε και λίγο Βάρναλη…
«Δεν είμαι εγώ σπορά της Τύχης, ο πλαστουργός της νιας ζωής, εγώ είμαι τέκνο της ανάγκης κι ώριμο τέκνο της Οργής».
Το ΠΑΣΟΚ οφείλει και μπορεί να απευθυνθεί στο εθνικό ακροατήριο, που ιστορικά, διαχρονικά πορεύτηκε μαζί του, κάτω από τα δικά του σύμβολα, κάτω από τις δικές του σημαίες.
Αυτό πρέπει να το αντιληφθούν όλοι και κυρίως οι «νεοφερμένοι σύμμαχοι», πρέπει λοιπόν να αντιληφθούν, ότι η ανασυγκρότηση του σοσιαλιστικού σοσιαλδημοκρατικού χώρου, ταυτίζεται με την ανασυγκρότηση του ίδιου του ΠΑΣΟΚ και όχι όπως από κάποιους επιδιώκεται η διάλυση και δημιουργία άλλου κόμματος.
Πρέπει να καταλάβουν, ότι οι προσωπικοί στόχοι, δεν μπορούν να αποτελούν πολιτικούς στόχους.
Πρέπει να καταλάβουν, ότι η όποια ακύρωση του ΠΑΣΟΚ, θα απελευθερώσει δυνάμεις και χώρο, που προσπαθεί προς το παρόν ανεπιτυχώς, με την βοήθεια πολλών, να καταλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ και τούτο διότι θα διακόψει την ιστορική και πολιτική συνέχεια του πολιτικού χώρου, δηλαδή του ΠΑΣΟΚ, που εκφράζει το σοσιαλιστικό σοσιαλδημοκρατικό στίγμα στην Ελλάδα.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν επιτίθεται στην «Δημοκρατική Συμπαράταξη» ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, Κινήσεις Πολιτών, που τυπικά εδράζονται στην Βουλή, επιτίθεται μόνο στο ΠΑΣΟΚ, διότι η διάλυσή του αποτελεί μόνιμο στόχο τους, διότι θεωρεί το ότι όσο αυτό υπάρχει, εν δυνάμει αποτελεί «κίνδυνο» επανάκαμψης δυνάμεων, που στο παρελθόν στήριζαν ΠΑΣΟΚ.
Αυτό ας το καταλάβουν και κάποιοι, που αποφεύγουν να αναφέρονται στο ΠΑΣΟΚ, αλλά προσδιορίζονται ως «Δημοκρατική Συμπαράταξη».
Το ΠΑΣΟΚ στις συμμαχίες προσέρχεται με το ιστορικό πολιτικό του βάρος, με σαφώς προσδιορισμένη φυσιογνωμία, οι φερόμενοι ως «υποψήφιοι συνδιαμορφωτές», ούτε ιστορικό, ούτε πολιτικό φορτίο φέρνουν μαζί τους γι αυτό και δεν το διακινδυνεύουν.
Προσφέρουν μόνο την ατομικότητά τους και γι αυτούς, αν κάτι τελικά δεν πάει καλά, τι είχαν τι έχασαν….
Μάλιστα κάποιοι είχαν διαχρονική αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ και μάλλον θα τους ικανοποιήσει η διάλυση και ακύρωσή του.
Αρκετοί από αυτούς, μια ζωή ήσαν πολιτικά πλάνητες, διότι το εγώ τους πάντοτε υπερείχε του εμείς και το τι σημαίνει να εντάσσεις την ατομικότητα στην συλλογικότητα με τους αναγκαίους συμβιβασμούς.
Προσωπικά λέω ναι σε πολιτικές συμμαχίες μεταξύ αυτοτελών πολιτικών φορέων και κινήσεων και μέχρι εκεί, ο καθένας όμως, στο χώρο του.
Πρέπει επιτέλους να αντιληφθούν, ότι ο σοσιαλιστικός σοσιαλδημοκρατικός φορέας, είναι και παραμένει το ΠΑΣΟΚ, που αποτελεί την κινητήρια δύναμή του.
Αν αυτά τα απλά δεν γίνονται αντιληπτά, τότε καλύτερα για τους ίδιους, να προχωρήσουν σε δικές τους επιλογές.
Ιδού η κοινωνία, ιδού οι πολίτες, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, να δοκιμάσουν τις αντοχές τους και την αποδοχή τους απ τους πολίτες.
Το να εμφανίζονται όμως, προσφερόμενοι για συμμαχίες η και συσσωμάτωση με το ΠΑΣΟΚ και κυρίως την κοινωνική του βάση, αλλά συνεχώς να δημοσιογραφούν με απαξιωτικούς όρους και για το ΠΑΣΟΚ, ακόμη και για την τωρινή του ηγεσία, τότε κάτι άλλο έχουν στο μυαλό τους, κάτι δεν πάει καλά.
Ας το καταλάβουν όλοι, η θα σεβαστούν το ΠΑΣΟΚ και την ιστορία του, για την πορεία του οποίου εμείς ασκήσαμε και ασκούμε την πιο σκληρή διαχρονικά κριτική και αυτοκριτική, η αν επιμένουν σε διάλυση, τότε οι δρόμοι μας χωρίζονται.
Εδώ σημειώνω, ότι κάποιοι που συμμετείχαν ως σύνεδροι στο τελευταίο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, που συμμετείχαν στα ψηφοδέλτια για την ΚΠΕ, επανεμφανίζονται ως κινήσεις πολιτών, τελικά είναι ΠΑΣΟΚ η Κινήσεις Πολιτών;
Το ΠΑΣΟΚ ούτε ήταν, ούτε θα γίνει πολιτικό κίνημα του μπες βγες κατά το δοκούν, αυτό δεν θα το επιτρέψουμε και είμαι σαφής νομίζω, πιο σαφής δεν γίνεται.
Το ΠΑΣΟΚ έχει αξιοπρέπεια, έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον, σέβεται τις συμμαχίες του, έχει την αυτονομία του και σε κάθε περίπτωση, δεν θα επιτρέψει σε κανένα, ανεξαρτήτως προθέσεων, να το τελειώσει ιστορικά, να το τελειώσει πολιτικά, στην ουσία να το αντιμετωπίσει ως «σκουπίδι της ιστορίας».

Ας πάρουν όλοι το μήνυμά τους, ότι δηλαδή, όσοι έχουν τέτοιες σκέψεις και ανομολόγητους στόχους, τελειώσαμε, είμαστε κάθετα και απόλυτα απέναντι, δεν διαφωνούμε μόνο, γινόμαστε, παρόλο που δεν το θέλουμε, «πολιτικά εχθροί».

Οι δανειστές και το σχέδιο του Τσίπρα


Η λογική με την οποία βαδίζει η δεύτερη κυβέρνηση Τσίπρα είναι απλή: Υλοποιούμε όλες τις δεσμεύσεις μας, άρα ολοκληρώνουμε επιτυχώς την αξιολόγηση και αναμένουμε τα ανταλλάγματα με την ένταξη της χώρας στη διαδικασία της ποσοτικής χαλάρωσης και την ελάφρυνση του χρέους, εξασφαλίζοντας επιτέλους μια κανονικότητα στη ρευστότητα και οδηγώντας τη χώρα προς μια διέξοδο από το σπιράλ της ύφεσης.
Η αδυναμία του εν λόγω σχεδίου είναι προφανής καθότι η επιτυχία του δεν εξαρτάται τελικά απ’ αυτά που είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει η κυβέρνηση, αλλά από την διάθεση, την καλή θέληση και εν τέλει τα συμφέροντα των δανειστών. Με άλλα λόγια, ακόμη κι αν η κυβέρνηση καταφέρει να υλοποιήσει τα πάντα κι ακόμη περισσότερα απ’ αυτά που της ζητούν, τίποτε δεν αποκλείει οι εντιμότατοι εταίροι και δανειστές να απαιτήσουν κάτι παραπάνω. Κι όχι απλώς να το απαιτήσουν, αλλά να το επιβάλλουν.
Η δύναμη επιβολής των δανειστών βασίζεται σε μια αδιαμφισβήτητη, όπως έχει διαμορφωθεί –και με το τρίτο μνημόνιο που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-πραγματικότητα:
Η χώρα για το 2016 και τα επόμενα 2-3 χρόνια καλείται να καταβάλλει για αποπληρωμή δανείων και τόκων περί τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Πρόκειται για χρήματα τα οποία όπως διαμορφώνονται τα δημόσια οικονομικά προκύπτουν μόνο μέσα από νέο δανεισμό και τις συνεπακόλουθες τριμηνιαίες «αξιολογήσεις».
Για να έχουμε κατά νου τι ακριβώς σημαίνει αξιολόγηση, απαιτείται μια διευκρίνιση ορολογίας: πρόκειται για την εξέταση- από τους δανειστές- της υλοποίησης (από την κυβέρνηση) των όρων που έχουν επιβληθεί για την κάλυψη των δανειακών υποχρεώσεων της χώρας με νέα δανεικά. Για την επόμενη τριετία λοιπόν, και με δεδομένη την ανάγκη της χώρας να εξασφαλίζει ετησίως 13 δις για τα τοκογλυφικά πανωτόκια, οι δανειστές θα επανέρχονται ανά τρίμηνο, να αξιολογούν (δηλαδή να απαιτούν) το κάτι παραπάνω και η κυβέρνηση θα το υλοποιεί- προκειμένου η χώρα να παραμείνει στον παράδεισο της ευρωζώνης.
Είναι ακριβώς το ίδιο έργο που παίζεται από το 2010 και έχει ρουφήξει την οικονομία, την κοινωνία, αλλά και το πολιτικό σύστημα της χώρας. Είναι οι αξιολογήσεις που πιστοποιούν ότι :
  • ξεπουλήθηκαν οικόπεδα φιλέτα του δημοσίου
  • ξεπουλήθηκαν τα περιφερειακά αεροδρόμια σε μια περίοδο μάλιστα που η τουριστική κίνηση στη χώρα βαδίζει με άλματα
  • ξεπουλιούνται τα λιμάνια
  • παραδίδεται ο μηχανισμός εσόδων της χώρας στους δανειστές
Τώρα, αυτήν ακριβώς την περίοδο και προκειμένου η χώρα να αξιολογηθεί θετικά και να πάρει τη δόση της για να την επιστρέψει ως τοκοχρεολύσιο στους δανειστές, η κυβέρνηση έχει αναλάβει την υποχρέωση να επιλύσει το ασφαλιστικό, παρά το γεγονός ότι ένα τέτοιο πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί σε μια περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, με την οικονομία τιναγμένη στον αέρα και την ανεργία στην στρατόσφαιρα.
Τώρα, αυτήν ακριβώς την περίοδο και προκειμένου η χώρα να πάρει τη δόση της, η κυβέρνηση διευθετεί την παράδοση του «οργανισμού» για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στα χέρια των δανειστών, γιατί αυτοί προφανώς γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν για πάρτη τους τις περιουσίες των θυμάτων τους.
Και σε μια επόμενη φάση, στην αξιολόγηση του επόμενου τριμήνου, η κυβέρνηση προκειμένου να πάρει τη δόση της για να παραμείνει η χώρα στο ευρώ, θα συζητήσει (γιατί όχι;) την ελάφρυνση του κράτους από την ευθύνη της διαχείρισης των υδάτων της χώρας, αναζητώντας την τεχνογνωσία της Σουέζ ή κάποιων άλλων…
Είναι, έχουμε την εντύπωση, προφανές ότι το σχέδιο Τσίπρα, μοιάζει με ζωγραφιά παιδιού του νηπιαγωγείου αν συγκριθεί με το πλάνο και τη μέθοδο των δανειστών, οι οποίοι έχουν εξασφαλίσει «αιωνίως» τη διαχείριση:
  • της ελληνικής οικονομίας
  • του πολιτικού συστήματος
  • της ανασφάλειας της ελληνικής κοινωνίας
Η «απλή λογική», λοιπόν, με την οποία βαδίζει η δεύτερη –δεμένη με το τρίτο μνημόνιο-  κυβέρνηση της αριστεράς του κυρίου Τσίπρα οδηγεί εκεί ακριβώς που οδήγησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις των κυρίων Παπανδρέου- Σαμαρά- Βενιζέλου και λοιπών υποστυλωμάτων: Στον τοίχο…

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *