Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

H μάχη των offshore συνέτριψε τα συσσίτια…

Κάποτε υπήρχε μεγάλη φτώχεια, την οποία είχαν φέρει οι επάρατοι Σαμαροβενιζέλοι. Γίνονταν και συσσίτια, στα οποία πήγαινε και συνέτρωγε ο Αλέξης Τσίπρας. Σήμερα τι έγιναν όλα αυτά; Τα θεράπευσε η πρώτη φορά Αριστερά; Όχι, αυτή δίνει τη μάχη των offshore. Μαζί με την αντιπολίτευση...



Του Γιώργου Καρελιά


Υπήρξε μια εποχή με μεγάλη φτώχεια. Χιλιάδες άνθρωποι αναζητούσαν  ένα πιάτο φαγητό στα συσσίτια. Ηταν η εποχή των επάρατων Σαμαροβενιζέλων. Η ανερχόμενη τότε αντιπολίτευση το είχε κάνει σημαία της. Τα μέσα ενημέρωσης που τη στήριζαν ξεσπάθωναν (εδώ).Ο Αλέξης Τσίπρας έδινε αυτοπροσώπως το «παρών» σε συσσίτια, για να τονίσει ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς (που ερχόταν…) θα έβαζε τέλος στην φτώχεια και  τον κοινωνικό αποκλεισμό, που  είχαν φέρει οι ανάλγητοι δεξιο-κεντρώοι.

Η κυβέρνηση άλλαξε. Και μαζί μ’ αυτήν άρχισε σιγά-σιγά να φεύγουν από τη δημόσια ατζέντα η φτώχεια και τα συσσίτια. Τα κυβερνητικά ΜΜΕ το βλέπουν τώρα αλλιώς, με τυπικό τρόπο (εδώ). Ο Τσίπρας δεν πάει σε συσσίτια, πάει καμιά φορά στο Αρχιεπίσκοπο, για να εξάρει τη σημασία του ανθρωπιστικού έργου της Εκκλησίας (εδώ). Η παλιότερη «ανθρωπιστική καταστροφή» έκανε τη δουλειά της και σιγά-σιγά ξεχάστηκε.

 Η νέα εξουσία έχει άλλες δουλειές. Για παράδειγμα πώς να τακτοποιήσει τα των offshore, για τις οποίες έδωσε- μαζί της και όλη η αντιπολίτευση- μάχες επί μαχών, μέχρι να καταλήξουν σε μια ρύθμιση-κωμωδία.

Όμως, η σκληρή πραγματικότητα είναι πάντα εδώ. Και εκδικείται. Την ώρα που στη Βουλή δίνονταν ομηρικές μάχες για τις offshore, στη Θεσσαλονίκη εκτυλίσσονταν άλλες σκηνές, με πολλές χιλιάδες ανθρώπους να δίνουν μάχη για λίγα τρόφιμα (εδώ).Οι εικόνες δεν είναι μεν πρωτόγνωρες, αλλά είναι σοκαριστικές  για ευρωπαϊκή χώρα του 2016.

Την ίδια μέρα δύο παράλληλες μάχες. Στη Βουλή των 300 για τις offshore των πλουσίων και στη συμπρωτεύουσα για ένα πιάτο φαγητό. Αν κρίνουμε από τα πρωτοσέλιδα της επόμενης μέρας (εδώ), η πρώτη μάχη επικράτησε κατά κράτος. Στα ψιλά οι ουρές της Θεσσαλονίκης. Μόνο δύο αναφορές. Καμιά στα έντυπα-ου μην αλλά και ηλεκτρονικά- ΜΜΕ  της αριστερής ευαισθησίας(άλλοτε).

Κάπως έτσι παγιώνεται η πεποίθηση ότι οι άρχοντές μας δίνουν τα πάντα για να ρυθμίζουν τα του οίκου τους. Και, ανάλογα με το ποιος έχει την πρόσκαιρη πλειοψηφία, προσαρμόζουν και τις ρυθμίσεις. Τις οποίες καλύπτουν με υπερβάλλουσες κραυγές πότε για τη «μύγα στο σπαθί» τους (εδώ) και πότε για «ξέπλυμα φοροφυγάδων» (εδώ), που παραμένουν, όμως, αόρατοι.

Και από την άλλη οι εικόνες σαν κι αυτή της Θεσσαλονίκης. Μιας άλλης Ελλάδας, που έπαιξε τον προεκλογικό της ρόλο και μετά σιγά-σιγά ξεχάστηκε. Στο περιθώριο, εκεί που ανήκει. Θα τη θυμηθούν ξανά την κατάλληλη στιγμή. Οταν οι offshore θα έχουν ξεχαστεί.



Στο «υπερταμείο» και οι Τάφοι των Βενιζέλων


Στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου  μεταβιβάζονται και οι «Τάφοι των Βενιζέλων»,  με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, την Πέμπτη, από τον Υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο , παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών ότι το εθνικό μνημείο θα περιέλθει στην τοπική κοινωνία.
Με αφορμή την επίμαχη τροπολογία ο  Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος  «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» κ. Νικολάς Παπαδάκης, δήλωσε:
«Οι τάφοι των Βενιζέλων είναι ένας τόπος μεγάλης ιστορικής και εθνικής σημασίας, ένα προσκύνημα με χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Η σχετική τροπολογία με την οποία μεταβιβάζεται η έκταση στην ΕΤΑΔ δεν είναι δυνατόν να έχει ουσιαστικό περιεχόμενο, εφόσον πράγματι βρίσκεται σε εκκρεμότητα η τυπική ολοκλήρωση της διαδικασίας, η οποία έχει ξεκινήσει από ετών, για την οριστική παραχώρηση της έκτασης. 
Το Εθνικό Ίδρυμα «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», ως ένας αναγνωρισμένος πανελλήνια και διεθνώς οργανισμός που είναι αφιερωμένος στη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης του μεγάλου πολιτικού, εκφράζει την έκπληξή του για το γεγονός ότι, παρά τις αντίθετες υπουργικές διαβεβαιώσεις ήδη από το 2011, το σημαντικό αυτό ζήτημα παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα. 
Δηλώνουμε ότι δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε εξέλιξη που θα αλλοιώνει την ιστορική μνήμη, καθώς θεωρούμε αδιανόητη και ανεπίτρεπτη ακόμη και την παραμικρή συζήτηση περί ενδεχόμενης εκμετάλλευσης του ακινήτου ερήμην της τοπικής κοινωνίας και των θεσμικών εκπροσώπων της. Καλούμε τον αρμόδιο υπουργό να θέσει σε πρώτη προτεραιότητα την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ώστε το συντομότερο αυτό το εθνικό μνημείο να περιέλθει οριστικά στην τοπική κοινωνία.»

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Μόνιμος φόρος ο ΕΝΦΙΑ -Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πληρώνουν έως το 2031

Στην παγίωση του ΕΝΦΙΑ ως μόνιμου φόρου σε βάρος των ιδιοκτητών ακινήτων φαίνεται να προχωρά η κυβέρνηση, καθώς προσβλέπει σε έσοδα, τα οποία συνυπολογίζει στα οφέλη από τη διατήρησή του έως το 2031.
Ειδικότερα, όπως προβλέπεται στην Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων του νέου νόμου τα εκτιμώμενα κρατικά έσοδα από τη λειτουργία των επενδύσεων, που θα ενταχθούν στον νέο αναπτυξιακό νόμο ανέρχονται σε 1,45 δισ. ευρώ τη 15ετία 2016-2031. Ενα μέρος εξ' αυτών προέρχεται από τον υπολογισμό για άλλα 15 χρόνια, του  ΕΝΦΙΑ στις κτηριακές εγκαταστάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το 2011, εν μέσω κρίσης στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, θεσμοθετήθηκε το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), γνωστό και ως χαράτσι της ΔΕΗ, μετονομάστηκε σε Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ) το 2013 και στη συνέχεια έγινε ο γνωστός ΕΝΦΙΑ, τον οποίο η κυβέρνηση στις προεκλογικές της εξαγγελίες είχε πει ότι θα καταργήσει, χαρακτηρίζοντάς τον ως έναν άδικο φόρο.




Ο Ξάδελφος του Τσακαλώτου διαχειριστής σε εταιρεία που πήρε τα κόκκινα δάνεια;

Συμβουλές και προϊόντα software διαχείρισης κόκκινων δανείων προσφέρει από την Αγγλία η ξάδερφος του Ευκλείδη Τσακαλώτου, Ορέστης Τσακαλώτος.


Όπως αρχικά δημοσίευσε η εφημερίδα «Αγορα» ο Ορέστης Τσκαλώτος, που είναι ξάδελφος του Ευκλείδη Τσακαλώτου και πρόεδρος της γνωστής στο χώρο εταιρείας QUALCO είναι έτοιμος να  αναλάβει το έργο των πλειστηριασμών.
Μάλιστα στη σελίδα της εταιρίας του καμαρώνει ότι οι πελάτες του δηλ. τα ξένα κοράκια των αγορών, τα κερδοσκοπικά funds στα οποία ο Ευκλειδης θα ξεπουλήσει τα κόκκινα αλλά και τα πράσινα δάνεια, διαχειρίζονται δάνεια ύψους 175 δις ευρώ.
Ο εν λόγω ξάδερφος έχει γραφεία και στην Αθήνα αφου όπως λέει ευθαρσώς προσφέρει υπηρεσίες και προϊόντα και στις ελληνικές «bad banks» (bad bank είναι πχ. το κομμάτι της ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ που δεν αγόρασε ο Σάλλας)
Η συγκεκριμένη εταιρεία δημιουργήθηκε πριν από 12 χρόνια και εξειδικεύεται στο λογισμικό αλλά και στη διαχείριση του συστήματος οφειλετών προς τις τράπεζες…
Μετά από αυτές τις αποκαλύψεις τα δύο ξαδέλφια με τα αρχαιοελληνικά ονόματα θα χρειαστεί να απαντήσουν σε πολλά ερωτήματα που προκύπτουν, κυρίως γύρω από διαφάνεια της συγκεκριμένης διαδικασίας, αλλά και πάνω στην ηθικό ζήτημα που δημιουργείται.


Τελικά, γιατί μπήκαμε στα μνημόνια;



Κάποτε, υπήρχε μια εξεταστική επιτροπή της βουλής, για την οποία δεν μιλάει κανένας σήμερα. Είχε αρχίσει να διερευνά τις συνθήκες με τις οποίες μπήκε η χώρα στο μνημόνιο και τους υπεύθυνους γι’ αυτό. Ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε επενδύσει πολιτικά στο θέμα αυτό. Ο σημερινός υπουργός Βίτσας, ως πρόεδρος της επιτροπής έστελνε επιστολές σε Draghi, Lagarde και Juncker ζητώντας στοιχεία, ενώ έκανε σκληρές επιθέσεις στην αντιπολίτευση ότι προσπαθεί να αποκρύψει στοιχεία και επιλογές που κατέστρεψαν τη χώρα. Όλα αυτά, συνέβησαν πέρυσι, δεν έχει περάσει καν ένας χρόνος.

Σχεδόν όλοι, έχουν ξεχάσει το θέμα, σαν να μην ενδιαφέρονται πια γιατί πραγματικά η χώρα οδηγήθηκε στα μνημόνια. Ήρθε ωστόσο μια πολύ πρόσφατη αποκάλυψη (στην οποία επίσης λίγοι έδωσαν σημασία) η οποία αφορά σε μια απόρρητη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία από τον Οκτώβριο του 2009 προειδοποιούσε για τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό και το έλλειμμα που θα φτάσει στο 15%. Όπου και έφτασε.

Για κάποιους λόγους, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην δεύτερη διακυβέρνησή της, ξέχασε το θέμα. Το άφησε κάπου στην άκρη ποντάροντας προφανώς στην κοντή μας μνήμη. Άλλωστε, δεν το είχε ανάγκη πια για να το χρησιμοποιεί ως πολιτικό όπλο κατά της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ. Είχε κερδίσει δεύτερες εκλογές, έχει ολόκληρη τετραετία μπροστά της. Το αρχικό πάθος για καταλογισμό ευθυνών (θα λάμψει η αλήθεια, θα λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι), εξαφανίστηκε. Σαν μην συνέβη τίποτα, ποτέ.

Η αλήθεια είναι ότι από την σύσταση της εξεταστικής επιτροπής πέρυσι, η κυβέρνηση απέφυγε προσεκτικά να περιλάβει στις υπό διερεύνηση κυβερνήσεις, εκείνες του Κ. Καραμανλή. Είχε προηγηθεί το πολιτικό ειδύλλιο με τον πρώην πρωθυπουργό το οποίο εκφράστηκε με πολλούς τρόπους και  κυρίως με την εκλογή του Π. Παυλόπουλου (από τους στενότερους συνεργάτες του Κ. Καραμανλή και βασικούς υπουργούς του) στην θέση του προέδρου της Δημοκρατίας. Επίσης αλήθεια ωστόσο είναι, πως οι κυβερνήσεις Καραμανλή είχαν τεράστιο ποσοστό συμμετοχής για την χρεωκοπία (χωρίς να εξαιρεί κανείς και τις κυβερνήσεις που ακολούθησαν).

Η συμμετοχή αυτή, αποδεικνύεται από μια απόρρητη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, την οποία ανέφερε λίγες ημέρες πριν, ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Φ. Σαχινίδης σε μια εκδήλωση. Στην έκθεση αυτή -το περιεχόμενο της οποίας κανένας δεν διέψευσε- αναφερόταν ότι η δημοσιονομική εκτροπή που άρχισε το 2007 ήταν δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με την μικρή κάμψη της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα και ότι η δημοσιονομική της θέση είναι μη διατηρήσιμη. Η κυβέρνηση Καραμανλή (που ουσιαστικά το 2009, εγκατέλειψε μόνη της την εξουσία) έδινε έλλειμμα 5,9%, το οποίο αργότερα αποδείχτηκε ότι ήταν σχεδόν τριπλάσιο, όσο προέβλεπε η κεντρική Τράπεζα.

Όπως προαναφέραμε, ο ΣΥΡΙΖΑ και επειδή πια δεν είχε ανάγκη την επιτροπή αυτή, αλλά και επειδή είχε αναπτυχθεί το πολιτικό ειδύλλιο με τον Καραμανλή, έπαψε να ενδιαφέρεται για το θέμα. Και αυτό δεν ήταν μια ψευδαίσθηση. Το άφησε προφανώς για τους ιστορικούς του μέλλοντος…


Γ.Δημαράς (ΣΥΡΙΖΑ): «Να ζητήσουμε συγγνώμη από τους Έλληνες για τον ΕΝΦΙΑ»

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Δημαράς ανέφερε ότι κακώς δόθηκαν προεκλογικά από τον ΣΥΡΙΖΑ οι υποσχέσεις για τον ΕΝΦΙΑ


Ο βουλευτής Ζακύνθου του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Δημαράς εμφανίστηκε αιχμηρός για την υπόθεση με τις offshore και απολογητικός για το ζήτημα του ΕΝΦΙΑ.
«Το συγκεκριμένο άρθρο για τις off shore εταιρείες, ήταν διατυπωμένο με τέτοιον τρόπο, που επίσης δεν θα μπορούσε κάποιος να το ανακαλύψει. Κανένα κόμμα δεν πήρε είδηση το συγκεκριμένο άρθρο πόσο μάλλον ένας βουλευτής. Θεωρώ, πως ούτε ο Πρωθυπουργός αντιλήφθηκε επακριβώς τη διάταξη για τις off shore εταιρείες» είπε ο βουλευτής στον ρ/σ ΣΤΙΓΜΑ 97,6 ο Γιώργος Δημαράς, διατυπώνοντας παράλληλα ενστάσεις για τον νέο νόμο. «Το άρθρο που κατατέθηκε με το πολυνομοσχέδιο ήταν πιο ελαστικό στο να έχουν τα πολιτικά πρόσωπα offshore εταιρείες. Η κυβέρνηση είπε ότι επειδή το προηγούμενο άρθρο ήταν ασαφές νομικά, πήγε να το κάνει πιο σαφές τη στιγμή που κάποιες χώρες που θεωρούνται φορολογικοί παράδεισοι συνεργάζονται. Αυτό ήταν μια δικαιολογία. Με τη νέα διάταξη το τραβήξαμε πάρα πολύ. Από το ένα άκρο φτάσαμε στο άλλο».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε «να δοθούν διευκρινίσεις, να γίνει αποσαφήνιση για το εάν επιτρέπεται συγγενείς πολιτικών να έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα σε χώρες εκτός Ελλάδας». «Συμφωνώ απολύτως με την νέα διάταξη πρέπει να απαγορεύεται ρητά για όλα τα πολιτικά πρόσωπα, επιχειρηματική δραστηριότητα στο εξωτερικό αλλά όχι για τα παρένθετα πρόσωπα».
Επιπλέον υποστήριξε ότι «ηθικά δεν επιτρέπεται βουλευτές ή Υπουργοί να έχουν χρήματα ή μετοχές στο εξωτερικό. Πρέπει να μεταφέρουν τα χρήματά τους στην Ελλάδα και αν το αρνηθούν, οφείλουν να παραιτηθούν». Όπως είπε «ο νόμος επιτρέπει στα πολιτικά πρόσωπα να έχουν καταθέσεις ή μετοχές σε εταιρείες του εξωτερικού. Αυτό όμως δεν είναι ηθικό. Όποιος ασχολείται με τα κοινά πρέπει να δίνει και το παράδειγμα. Ο πολιτικός δεν πρέπει απλά να λέει ότι είναι τίμιος, αλλά και να το αποδεικνύει».
Τέλος, ο κ. Δημαράς παραδέχθηκε ότι «κακώς δόθηκαν προεκλογικά από τον ΣΥΡΙΖΑ οι υποσχέσεις για τον ΕΝΦΙΑ. Δυστυχώς, δεν υπάρχει περίπτωση και καμία δυνατότητα να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ. Ο πολιτικός πρέπει να ζητά συγνώμη αναγνωρίζοντας το λάθος του».


Πόσοι ήταν τελικά οι δημόσιοι υπάλληλοι με πλαστά πτυχία


Μετά από τέσσερα χρόνια ελέγχων, οι δημόσιοι υπάλληλοι που βρέθηκαν με πλαστά πτυχία και απολύθηκαν από το Δημόσιο είναι μόλις 493. 


Όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορος Βερναρδάκης, το 2013 καταγράφηκαν 46 ανακλήσεις διορισμών, το 2014 έφτασαν τις 243, το 2015 τις 156 και το 2016 (έως τώρα) τις 48. 


«Γίνεται εκ του πλαγίου επίθεση στον καλό δημόσιο τομέα, αυτόν που θέλουμε να αναπτύξουμε», υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός, απαντώντας στη σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Εύης Χριστοφιλοπούλου.


«Όλη η ιστορία από το 2014 επενδύθηκε με μεγαλύτερο βάρος απ’ ό,τι της αναλογούσε. Οι 493 αναλογούν στο 0,08% των υπαλλήλων», επεσήμανε ο Χρ. Βερναρδάκης και χαρακτήρισε «αδικαιολόγητο» τον θόρυβο που έχει ξεσπάσει με τα πλαστά πτυχία!



Μια Παιδεία σκέτη… offshore!


Γράφει ο Κωνσταντίνος Μανίκας
Οικονομολόγος–Ψυχολόγος
Υποτίθεται ότι οι πολιτικοί θα έπρεπε να αποτελούν το καλό παράδειγμα, να μετατρέπονται στην υπαρκτή προτροπή για μια σειρά αξιακών επιλογών. Αν και αυτή, καθεαυτή η κατοχή μιας υπεράκτιας εταιρείας δεν καθιστά έγκλημα υπάρχει και η παιδευτική διάσταση της αποφυγής φορολόγησης με βάση τους κανόνες της χώρας σου. Απροκάλυπτα καταδεικνύεται μια ανήθικη πρακτική, όταν μάλιστα προέρχεται από τον ίδιο τον βουλευτή–νομοθέτη που μοιάζει να αυτοαναιρείται και να ταυτόχρονα να χλευάζει κατάμουτρα τους πολίτες που δεν διαθέτουν την ικανότητα να εκμεταλλευτούν αυτές τις δυνατότητες.
Ακόμη μεγαλύτερο μνημείο ανηθικότητας είναι η αίσθηση ότι η συγκεκριμένη διάταξη που πέρασε στα σιωπηλά ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αξιοποιήσουν τα οφέλη της, έστω κι αν ισχύσει για μια μόνο μέρα, όσοι διέθεταν μέχρι τώρα οποιαδήποτε ανάμειξη με κάποια offshore. Ότι δηλαδή γνωρίζοντας τις πολιτικές και κοινωνικές αντιδράσεις μιας τέτοιας νομοθετικής αλλαγής, οι κυβερνώντες προχώρησαν στην ψήφιση της ώστε διευκολύνουν το “ξέπλυμα” από τα ανομήματα του παρελθόντος όσων, ειδικά αυτών που ανήκουν στους κόλπους της, κινδύνευαν να έχουν εμπλοκές λόγω της εξωχώριας δραστηριότητας τους.
Συνεπείς σε αυτή την λογική της παιδευτικής απαξίωσης κάθε αξιακού προσήμου, επεκτείνουν το θεάρεστο έργο τους στον πιο σχετικό χώρο αυτόν την Εκπαίδευσης. Από την μείωση των ωρών στα Αρχαία Ελληνικά έως το… συμβόλαιο τιμής των μαθητών δημοτικού η κυβέρνηση χαρίζει άφθονο γέλιο που κρύβει μέσα του την αμηχανία και την πίκρα της ολοκληρωτικής αποκάλυψης των προθέσεων κατάλυσης κάθε έννοιας, πρακτικής και συμβολικής, διαχρονικής ελληνικότητας και αταξικής οικογενειακής συντροφικότητας.
Ο Φίλης, και οι συν αυτώ σύμβουλοι, συνεπείς στις διεθνιστικές, αποστειρωμένες από κάθε παραδοσιακή συνοχή, βλέψεις τους προωθούν μια σειρά από παρεμβάσεις σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης. Τα Αρχαία Ελληνικά είναι μια… νεκρή γλώσσα. Η ανάγκη του 95% των Ελλήνων που δηλώνουν Χριστιανοί Ορθόδοξοι να γαλουχηθούν τα παιδιά τους με βάση και αυτά τα διδάγματα, σεβόμενοι τα αντίστοιχα σύμβολα, είναι μια… παρωχημένη, ρατσιστική αντίληψη. Η διάθεση του γονιού να εξυψώσει το παιδί του χρησιμοποιώντας υπερθετικούς χαρακτηρισμούς απαγορεύεται ως… απολυταρχικό κατάλοιπο και… αστική επιδειξιομανία επιβάλλοντας ένα συμβόλαιο τιμής… συμμόρφωσης προς τας υποδείξεις. Κάτι σαν πρόωρη δήλωση… παιδικών φρονημάτων.
Δεν πρόκειται απλά για την ντροπή και το όνειδος μιας διευρυμένης ταξικότητας που στενεύει τα όρια της πρωτοβουλίας και της αυτονομίας προκαθορίζοντας τα πλαίσια της συμπεριφοράς. Δεν μιλάμε πλέον μόνο για μια στρεβλή, χαλαρή αντιμετώπιση του παιδευτικού ρόλου του σχολείου. Έχουμε περάσει στο στάδιο της πλήρους ανάπτυξης ενός οργανωμένου κυβερνητικού σχεδίου αποφλοίωσης των τελευταίων αντιστάσεων της αστικής Ελλάδας. Κάποιοι τα προβλέπαμε όταν προεκλογικά τον Ιανουάριο του 2015 αναφερόμασταν στις “Οι παράπλευρες απώλειες μιας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ”. Τώρα ήρθε η ώρα να γευτούμε τις συνέπειες των επιλογών μας στον υπέρτατο βαθμό.

Αυτός ήταν κάποτε… ο “πράσινος” Ριζοσπάστης (ΦΩΤΟ)


Οι κάτω των 20 ετών είναι δύσκολο να την γνωρίζουν και όμως… υπήρξε. Πρόκειται για την εφημερίδα “Εξόρμηση” το δημοσιογραφικό όργανο του ΠΑΣΟΚ. Κάτι δηλαδή σαν “πράσινος” Ριζοσπάστης ή Αυγή.
Η εφημερίδα λειτούργησε από το 1975 ως το 1997, ενώ μακροβιότερος διευθυντής της, ήταν ο Κώστας Λαλιώτης που είχε την συγκεκριμένη θέση από το 1977 ως το 1985.
Το φύλλο που μπορείτε να δείτε παρακάτω, είναι και το τελευταίο της και δημοσιεύτηκε στις 26 Οκτώβρη του 1997. Πρόκειται για ιστορικό φύλλο, για έναν ακόμα λόγο. Σε αυτό δημοσιευόταν ανοιχτή επιστολή της εφημερίδας που κατήγγειλε τον τότε πρωθυπουργό και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Σημίτη, για ιδεολογική μετάλλαξη του κόμματος.
Χαρακτηριστική είναι άλλωστε και η γελοιογραφία του πρωτοσέλιδου με την επίσης ιστορική φράση “Πατέρα τα έμαθες τα νέα;”
Αξίζει τέλος να αναφερθεί, ότι από την “Εξόρμηση”, μεταξύ πολλών άλλων πέρασαν η Σεμίνα Διγενή αλλά και ο Γιώργος Παπαχρήστος.



Να βγούμε στους δρόμους με... off shore στους ώμους!

Είτε από δόλο (όπερ και το βεβαιότερο...) είτε από απερίσκεπτο ερασιτεχνισμό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφερε στην Βουλή αυτή την ρύθμιση για τις off shore, η οποία δεν ξεσήκωσε μόνο σάλο αντιδράσεων (ακόμη και η «Αυγή» επέκρινε την πρωτοβουλία), αλλά συνέβαλε στην αποσάθρωση του περιβόητου «ηθικού πλεονεκτήματος» της Αριστεράς.
Και με το απλοϊκό “ποιος ωφελείται” αν επιχειρήσει κανείς να εξηγήσει την όλη υπόθεση, θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η... πρεμούρα της “πρώτη φορά αριστερά” κυβέρνησης, δεν μπορεί να απέβλεπε στην τακτοποίηση πολιτικών της αντιπάλων. Μάλλον κάποιον ( η κάποιους) “δικό” της θα βόλευε η ρύθμιση. Και αυτή η διάκριση μεταξύ “συνεργάσιμων” και μη χωρών στις οποίες έχουν έδρα off shore εταιρίες, υποκρύπτει κάποιον... ζουμερό “λάκκο”.
Με το θόρυβο που ακολούθησε, το Μαξίμου πανικόβλητο έσπευσε να φέρει με επείγουσα τροπολογία μια “διόρθωση” της αρχικής ρύθμισης, με την οποία απαγορεύεται η συμμετοχή, κατοχή μετοχών υπουργών, βουλευτών, λειτουργών του δημοσίου, όχι μόνο των ίδιων αλλά και συγγενών τους μέχρι... τρίτου βαθμού! Θέλησε να διορθώσει το “λάθος” του, με ένα... μεγαλύτερο, ανοητότερο και -το κυριότερο- αμφίβολης νομιμότητας! Θα διώκεται όποιος μπει στην πολιτική και στην ιδιωτική του σταδιοδρομία πριν πολιτευθεί, ήταν ιδιοκτήτης ή μέτοχος όχι off shore, αλλά και οποιασδήποτε άλλης νόμιμης και απολύτως ελεγχόμενης εταιρίας. Ο ίδιος, ή ο αδελφός του... μπατζανάκη του! Μια ακόμη πιο ακατανόητη εκδοχή του “βασικού μετόχου” (εμπνεύσεως του σημερινού Προέδρου της Δημοκρατίας...), η οποία είναι πλέον ή βέβαιο ότι θα καταπέσει ενώπιον των ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Όπως και ο νόμος για τον “βασικό μέτοχο”...
Στο μεταξύ, όμως, θα έχει δοθεί... συγχωροχάρτι σε όποιος και όσους (;) εν ενεργεία πολιτικούς διατηρούν off shore… παραδείσους! Διότι, απλούστατα, η αρχική ρύθμιση( που “διορθώνεται”), δημοσιεύθηκε και ίσχυσε (απαλλακτικά...) έστω και για μια μόνο μέρα! Αυτοί που έπρεπε να “ξεπλυθούν”-μάλλον τίποτε... καραδεξιοί που ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να διευκολύνει!- ξεπλύθηκαν κανονικά και με... τον νόμο των 24 ωρών! Και αφού ο ΣΥΡΙΖΑ “ψέκασε, σκούπισε, τέλειωσε”, για να μην λένε οι κακοί ότι δεν έχει “ηθικό πλεονέκτημα” έφερε και μια “διόρθωση” αμφισβητούμενης νομιμότητας και αποτελεσματικότητας, για να ρίξει στάχτη στα μάτια. Κοινώς, για... “ξεκάρφωμα”, στο... αριστερό επαναστατικό επικοινωνιακό πεδίο, στο οποίο έχει επιδείξει μεγάλες αρετές και ικανότητες...
Μια σοβαρή, υπεύθυνη, με επιχειρήματα και... ενιαία γραμμή αξιωματική αντιπολίτευση, θα εκμεταλλευόταν την συζήτηση στην Βουλή για να αποκαλύψει τα σκοτεινά σχέδια της κυβέρνησης να ξεπλύνει ημετέρους, να εξηγήσει στην κοινωνία πόση αξία έχει αυτό το καλαμπουράκι του “ηθικού πλεονεκτήματος” της Αριστεράς. Να επιχειρηματολογήσει με αδιάσειστα στοιχεία γιατί η “διόρθωση” που έφερε η κυβέρνηση δεν είναι μόνο δόλια και ύποπτη, αλλά και πέρα για πέρα εκτός νομιμότητας, που εκ προοιμίου γνωρίζει ότι δεν θα εφαρμοσθεί! Απλώς... κάνει την καμπόσα, ότι δεν δέχεται μύγα στο σπαθί της και εν καιρώ, αφού έχουν γλυτώσει όσους απέβλεπε να γλυτώσει, θα... ξανά-νομοθετήσει!
Αντ' αυτού, η ΝΔ επέλεξε να αποχωρήσει από την Βουλή (για να μην εμφανισθεί διασπασμένη, επειδή πολλοί βουλευτές ήθελαν να συζητηθεί η “διόρθωση”), και ν' αφήσει ελεύθερο το πεδίο στην κυβέρνηση να παίζει τα επικοινωνιακά παιγνίδια της, να εφευρίσκει τους “δράκους” που την βολεύουν, να επιχειρεί να κερδίσει τις εντυπώσεις... Τόσο μυαλό!
Αλήθεια, τι σόι... στρατηγικό σχεδιασμό έχουν τα παλληκάρια στο Μαξίμου; Κοτζάμ... Καρανίκα, τι τον έχουν διορίσει; Δεν βρέθηκε κάποιος να πει στον Τσίπρα ότι με αυτή την αρχική τροπολογία για τις off shore, θα φάμε το ξεφωνητό της ζωής μας, θα αποκαλύψουμε το... καραγκιοζιλίκι του “ηθικού πλεονεκτήματος” της Αριστεράς; Και, επιτέλους, όταν το κατάλαβαν, γιατί βρήκαν ως τρόπο “διόρθωσης” μια μπαγαποντιά, που επιτρέπει το... ξέπλυμα σε όσους έπρεπε να ξεπλυθούν, και δεν έλεγαν στο Πρόεδρο της Δημοκρατίας να αναπέμψει τον νόμο, να μην δημοσιευθεί ώστε να μην ισχύσει ούτε για μιαν ώρα, και να φέρουν άλλον;
Άκουσα τον αναπληρωτή υπουργό εξωτερικών Νίκο Ξυδάκη, να λέει σε μια ραδιοφωνική του συνέντευξη στον “Real fm” με... αποστομωτική ηρεμία, ότι “αν η νέα αυστηρότερη ρύθμιση κριθεί εκτός νομιμότητας, θα φέρουμε προς νομοθέτηση άλλη...”! Και την δουλειά τους, τα “βολέματα” τους,θα έχουν κάνει στο μεταξύ, και... κάποτε θα σεβασθούν την νομιμότητα!
Και το “ηθικό πλεονέκτημα” της Αριστεράς; Ε, καλά, μην σκοτίζεστε υπάρχουν άλλοι τρόποι εμπέδωσης του: Ο Φίλης θα... απαγορεύει τα “πριγκιπόπουλα”, τις “πριγκίπισσες” και τους “βασιλιάδες”, θα αρχίζει τις ομιλίες του αποτίοντας φόρο τιμής στην... “ανταρτομάνα Καλλιθέα!”, ο Τσίπρας μετά από κάθε μνημόνιο, περικοπές μισθών και συντάξεων, αύξηση φόρων θα καταθέτει στεφάνι στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής! Α, και και ο...νεόκοπος σύντροφος Καμμένος, στις στρατιωτικές στολές της γκαρνταρόμπας του, θα προσθέσει και μια με φυσεκλίκια! Όλο και κάποια στιγμή θα χρειασθεί για τις ανάγκες της κωμωδίας να την φορέσει...



Στη δημοσιότητα ο νέος αναπτυξιακός νόμος

Αναρτήθηκε απόψε στο site της Βουλής – Δείτε τι περιλαμβάνει και ποιοι είναι οι στόχοι του



Στην πραγματοποίηση πολλών νέων επενδύσεων στοχεύει ο νέος αναπτυξιακός νόμους που αναρτήθηκε σήμερα στην ιστοσελίδα της Βουλής με τίτλο «Θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας - Σύσταση Αναπτυξιακού Συμβουλίου και άλλες διατάξεις».
«Η δημιουργία καθεστώτων ενίσχυσης, τα οποία χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα απλές διαδικασίες (π.χ. ενίσχυση μηχανολογικού εξοπλισμού), καθώς και καθεστώτων για νέες επιχειρήσεις, με τον περιορισμό του ανώτατου ύψους ενισχύσεων θα επιτρέψουν, αφενός την πραγματοποίηση πολλών νέων επενδύσεων, ιδιαίτερα απαραίτητων στην κρίσιμη τρέχουσα οικονομική συγκυρία, και αφετέρου τη μεγαλύτερη δυνατή διάχυση των πόρων εξαλείφοντας τον κίνδυνο προνομιακής μεταχείρισης λίγων επιχειρήσεων ή ομίλων, όπως συχνά συνέβαινε σε παλαιότερους νόμους» αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.
Ο νόμος είναι "κωδικοποιημένος", ώστε να μην χρειάζεται να ανατρέχει ο κάθε ενδιαφερόμενος σε άλλο κανονιστικό πλαίσιο. Η δομή του νόμου διακρίνεται σε δύο μέρη, στο Γενικό και στο Ειδικό:
Στο Γενικό μέρος περιέχονται οι Βασικές ρυθμίσεις, καθώς και οι Βασικοί περιορισμοί του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού που αφορούν σε όλα τα καθεστώτα.
Στο Ειδικό μέρος περιγράφονται τα καθεστώτα, τα οποία διέπονται από τις διατάξεις του Γενικού μέρους και άρα από τις προϋποθέσεις που τίθενται για τις κρατικές ενισχύσεις. Το ειδικό μέρος διαρθρώνεται σε πέντε κεφάλαια, τα οποία περιλαμβάνουν 8 επί μέρους καθεστώτα ενισχύσεων.

Πιο αναλυτικά ο νόμος προβλέπει:

Την καθιέρωση σταθερού φορολογικού συντελεστή 12 ετών για επενδύσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ, επιχορηγήσεις έως 70% ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και την περιοχή της επένδυσης, επιδότηση του κόστους απασχόλησης αλλά και χρηματοδότηση μέσω Ταμείου Συμμετοχών για αναδιαρθρώσεις επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι η συμμετοχή του φορέα στο κόστος του επενδυτικού σχεδίου μπορεί να γίνει είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε με εξωτερική χρηματοδότηση, με την προϋπόθεση ότι το 25% του συνολικού επενδυτικού κόστους δεν περιέχει καμία κρατική ενίσχυση, στήριξη ή παροχή. Εφόσον στο χρηματοδοτικό σχήμα του επενδυτικού σχεδίου προβλέπεται χρήση ιδίων κεφαλαίων, το ποσοστό αυτών που εγκρίνεται με την απόφαση υπαγωγής, δεν μπορεί να μειωθεί κατά την υλοποίησή του.
Η συμμετοχή του φορέα στο κόστος του επενδυτικού σχεδίου μπορεί να καλύπτεται με τους ακόλουθους τρόπους:
α. με αύξηση του μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου από νέες εισφορές σε μετρητά,
β. με αύξηση του μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου με κεφαλαιοποίηση αποθεματικών και με την προϋπόθεση της επαρκούς ρευστότητας της επιχείρησης, μετά την αφαίρεση του ποσού των διαθεσίμων της, που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη της συμμετοχής του φορέα,
γ. με την ανάλωση υφιστάμενων αποθεματικών, τα οποία δεσμεύονται σε ειδικό λογαριασμό και δεν μπορούν να διανεμηθούν πριν από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου και την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης
δ. με τραπεζικό δάνειο ή δάνειο από άλλους χρηματοδοτικούς οργανισμούς ή ομολογιακό δάνειο εκδιδόμενο με δημόσια ή μη εγγραφή, τριετούς τουλάχιστον διάρκειας, αποκλεισμένης της μορφής του αλληλόχρεου λογαριασμού, εφόσον στη σχετική δανειακή σύμβαση ρητά προβλέπεται ότι το δάνειο συνάπτεται αποκλειστικά για την πραγματοποίηση του επενδυτικού σχεδίου.
Τα είδη ενισχύσεων είναι τα εξής:
-Φορολογική απαλλαγή που συνίσταται στην απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν με βάση τη φορολογική νομοθεσία, από το σύνολο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, αφαιρουμένου του φόρου του νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας που αναλογεί στα κέρδη που διανέμονται ή αναλαμβάνονται από τους εταίρους. Το ποσό της φορολογικής απαλλαγής υπολογίζεται ως ποσοστό επί της αξίας των ενισχυόμενων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου ή και της αξίας του καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού που αποκτάται με χρηματοδοτική μίσθωση και συνιστά ισόποσο αποθεματικό,
-Επιχορήγηση, η οποία συνίσταται στη δωρεάν παροχή από το Δημόσιο χρηματικού ποσού για την κάλυψη τμήματος των ενισχυόμενων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου και προσδιορίζεται ως ποσοστό αυτών,
- επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο τμήματος των καταβαλλόμενων δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης που συνάπτεται για την απόκτηση καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού και προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της αξίας απόκτησης αυτών που εμπεριέχεται στις καταβαλλόμενες δόσεις. Η επιδότηση της χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 7 έτη,
-Επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο μέρους του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο και οι οποίες δεν λαμβάνουν καμία άλλη κρατική ενίσχυση,
-Σταθεροποίηση συντελεστή φορολογίας εισοδήματος (φορολογικό σύστημα),
-Χρηματοδότηση επιχειρηματικού κινδύνου μέσω ταμείου συμμετοχών με τα εξής είδη: ίδια κεφάλαια ή οιονεί ίδια κεφάλαια, ή επενδυτική χορηγία για την παροχή επενδύσεων χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου άμεσα ή έμμεσα σε επιλέξιμες επιχειρήσεις και δάνεια για την παροχή επενδύσεων χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου άμεσα ή έμμεσα σε επιλέξιμες επιχειρήσεις.
Όλα τα είδη ενισχύσεων παρέχονται μεμονωμένα ή συνδυαστικά και συνυπολογίζονται για τον καθορισμό του συνολικού ποσού ενίσχυσης του κάθε επενδυτικού σχεδίου ενώ επιχειρήσεις, οι οποίες δεν εμφάνισαν κέρδη σε καμία διαχειριστική χρήση από τις τελευταίες επτά πριν την χρήση της αίτησης υπαγωγής, δεν δικαιούνται να λάβουν τις ενισχύσεις.
Το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν θα μπορεί να υπερβεί το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ ενώ οι παρεχόμενες σε κάθε φορέα ενισχύσεις, δεν μπορούν να υπερβούν σωρευτικά τα δέκα εκατομμύρια ευρώ για μεμονωμένη επιχείρηση και τα είκοσι εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων.
Ελάχιστο ύψος επενδυτικών σχεδίων
Το ελάχιστο επιλέξιμο ύψος της επένδυσης για την υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων στα καθεστώτα ενισχύσεων ορίζεται με Βάση το μέγεθος του φορέα, δηλαδή:
α. για μεγάλες επιχειρήσεις, στο ποσό των 500.000 ευρώ, β. για μεσαίες επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς και για επιχειρηματικές συστάδες (cluster), στο ποσό των 250.000 ευρώ, γ. για πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, στο ποσό των 150.000 ευρώ,
δ. για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.) τους αγροτικούς συνεταιρισμούς (ΑΣ), τις ομάδες παραγωγών (ΟΠ) και τις αγροτικές εταιρικές συμπράξεις (ΑΕΣ) στο ποσό των 100.000 ευρώ.
Στρατηγικές επενδύσεις
Επιπλέον εκτός των φορολογικών κινήτρων που συνιστούν και την «αιχμή» του νέου επενδυτικού θεσμικού πλαισίου, επαναπροσδιορίζονται -σε χαμηλότερα επίπεδα- τα όρια των χαρακτηριζόμενων «στρατηγικών επενδύσεων», και δίνεται έμφαση και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενώ προβλέπεται και η δημιουργία Business Centers για την διευκόλυνση Ελλήνων και ξένων επενδυτών.
Για τις Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους στόχος του καθεστώτος είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς επενδυτικού περιβάλλοντος, το οποίο θα διευκολύνει την υλοποίηση πολύ μεγάλων επενδυτικών σχεδίων, τόσο από Ελληνικές όσο και από ξένες επιχειρήσεις, με στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη μεταφορά γνώσης και τεχνογνωσίας. Μέσω του καθεστώτος ενισχύονται επιχειρήσεις που υλοποιούν επενδυτικά σχέδια άνω των 20.000.000 ευρώ και δημιουργούν δύο τουλάχιστον θέσεις εργασίας ανά ένα εκατομμύριο επιλέξιμης επένδυσης.
Όσον αφορά στα είδη ενίσχυσης, δίνεται έμφαση σε ενισχύσεις χωρίς δημοσιονομική επιβάρυνση όπως: α) επιλογή μεταξύ παγιοποίησης οικείου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος για 12 έτη μέχρι την εξάντληση της ενίσχυσης που δικαιούται ο φορέας βάσει του επενδυτικού του σχεδίου και φορολογική απαλλαγή με ποσοστό ενίσχυσης 10% και έως του ποσού των 10.000.000 ευρώ και β) διαδικασία επιτάχυνσης αδειοδότησης μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Κίνητρα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Αν και δίνεται έμφαση στις φοροαπαλλαγές δεν εξαλείφονται οι άμεσες επιχορηγήσεις οι οποίες θα προορίζονται για την κάλυψη συγκεκριμένων επιλέξιμων δαπανών ενός επενδυτικού σχεδίου, ενώ το ύψος της επιχορήγησης καθορίζεται με βάση τα ποσοστά που προβλέπει ο Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων Τα ποσοστά είναι διαφορετικά ανά περιοχή και μέγεθος επιχείρησης, με τα μεγαλύτερα κίνητρα να δίδονται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μάλιστα στο πλαίσιο των επιδοτήσεων, προβλέπεται και η επιδότηση του επιτοκίου δανείων επενδυτικού σκοπού, αλλά και η επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης. Επιπλέον θα υπάρχει κάλυψη μέρος του κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο.
Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων και τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης, το οποίο θα αποτελεί το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της κυβέρνησης σε θέματα ανταγωνιστικότητας, εξωστρέφειας και καινοτομίας.
Παρατάσεις
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης παρατάσεις για τα υπάρχοντα επενδυτικά σχέδια και συγκεκριμένα νέα προθεσμία ολοκλήρωσης, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016, των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3299/2004 και η ημερομηνία ολοκλήρωσής τους έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2015. Στην περίπτωση που μέχρι την ημερομηνία αυτή υλοποιηθεί, αποδεδειγμένα, το 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου, η προθεσμία ολοκλήρωσης παρατείνεται για 18 επιπλέον μήνες, δηλαδή μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018.
Η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων, που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3299/2004 και η προθεσμία ολοκλήρωσής τους λήγει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016, παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018 με την προϋπόθεση της υλοποίησης, μέχρι την ημερομηνία αυτή, ήτοι τις 31-12-2016, της υλοποίησης του 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου.
Για τη διαπίστωση της υλοποίησης του 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου απαιτείται η υποβολή, έως τις 31 Μαρτίου 2017, από το φορέα του επενδυτικού σχεδίου υπεύθυνης δήλωσης συνοδευόμενης από συγκεντρωτική κατάσταση παραστατικών δαπανών και πληρωμών για το έργο. Η δήλωση αυτή δεν υποκαθιστά την υποχρέωση υποβολής αιτήματος ελέγχου για την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% της επένδυσης στην περίπτωση αιτήματος καταβολής του 50% της επιχορήγησης ή επιστροφής κατατεθείσας στην αρμόδια Υπηρεσία εγγυητικής επιστολής.
Επίσης η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3908/2011 παρατείνεται:
-μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 για τα επενδυτικά σχέδια των οποίων η απόφαση υπαγωγής έχει εκδοθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2012,
- μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017 για τα επενδυτικά σχέδια των οποίων η απόφαση υπαγωγής έχει εκδοθεί εντός των ετών 2013 και 2014.
Τέλος για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3299/2004 και του ν. 3908/2011 το ποσό της επιχορήγησης καταβάλλεται σε επτά ετήσιες δόσεις ως εξής:
- Η πρώτη δόση που ισούται με το 1/7 της προβλεπόμενης επιχορήγησης καταβάλλεται με την υποβολή του αιτήματος ελέγχου για την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του επενδυτικού σχεδίου. Για τα επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3908/2011 και έχουν κάνει χρήση του δικαιώματος προκαταβολής της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, η καταβολή της προκαταβολής νοείται ως η πρώτη δόση.
-Η δεύτερη και τρίτη δόση, ισόποσες με την πρώτη, καταβάλλονται μετά την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του επενδυτικού σχεδίου.


ΕΚΑΣ: Εκδόθηκε η εγκύκλιος- Ποιοι χάνουν και ποιοι διατηρούν το επίδομα

Δημοσιεύτηκε η εγκύκλιος που ορίζει τα νέα εισοδηματικά κριτήρια για τους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, οι οποίοι για φέτος υπολογίζεται ότι θα είναι λιγότεροι κατά 80.000.
Η εκγύκλιος, που δεν κάνει αναφορά στην ημερομηνία έναρξης της περικοπής του επιδομάτος, αφού η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη βουλή ορίζει την 1η Ιουνίου αντί της 1ης Ιανουαρίου 2016.
Αναλυτικά η εγκύκλιος προβλέπει:
Α. Δικαιούχα πρόσωπα
1.Το ΕΚΑΣ καταβάλλεται (εφόσον ,επιπρόσθετα, πληρούνται οι ηλικιακές προϋποθέσεις, τα εισοδηματικά κριτήρια και οι λοιπές προϋποθέσεις που ακολουθούν):
α) σε όσους λαμβάνουν ήδη κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4387/2016 σύνταξη (γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου) των εντασσόμενων στον ΕΦΚΑ φορέων κύριας ασφάλισης (πλην ΟΓΑ), καθώς και της Τράπεζας της Ελλάδος,
β) σε όσους δικαιούνται σύνταξης (γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου) από τους ανωτέρω οργανισμούς κύριας ασφάλισης, η καταβολή της οποίας - σύμφωνα με την απόφαση συνταξιοδότησης του αρμόδιου φορέα κύριας ασφάλισης - αρχίζει πριν από την έναρξη ισχύος του ν.4387/2016 (ήτοι μέχρι και 12/5/2016).
Επομένως, όσοι καταστούν συνταξιούχοι των ανωτέρω φορέων κύριας ασφάλισης από την 13/5/2016 και εφεξής δεν δικαιούνται το ΕΚΑΣ (ανεξαρτήτως αν πληρούν ή όχι τα κριτήρια της παραγράφου Β του παρόντος).
Β. Προϋποθέσεις καταβολής του ΕΚΑΣ για το έτος 2016
Για να δικαιωθούν το ΕΚΑΣ έτους 2016 τα πρόσωπα της παραγράφου Α θα πρέπει να πληρούν αθροιστικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους. Το προαναφερόμενο όριο ηλικίας δεν απαιτείται για τους συνταξιούχους λόγω αναπηρίας με ποσοστό 80% και άνω και για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου του γονέα τους. Στην περίπτωση που κάποιος, ο οποίος υπάγεται στα δικαιούχα πρόσωπα της ανωτέρω παραγράφου Α του παρόντος, συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας (65ο) εντός του 2016 δικαιούται το ΕΚΑΣ 2016 και αυτό καταβάλλεται από την πρώτη του επόμενου της συμπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας μήνα.
β) το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημά τους από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα να μην υπερβαίνει το ποσό των επτά χιλιάδων εννιακοσίων εβδομήντα δύο (7.972) ευρώ. Προκειμένου να προσδιορισθεί το εισόδημα αυτό δεν λαμβάνονται υπόψη:
- τα ποσά που αντιστοιχούν σε σύνταξη θυμάτων πολέμου και αναπήρων πολεμικής περιόδου κατά την εκτέλεση στρατιωτικής υπηρεσίας καθώς και θυμάτων τρομοκρατίας. Στο σημείο αυτό και για την αποφυγή παρερμηνειών σημειώνεται, ότι ως προς τα θύματα πολεμικής περιόδου και κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής υπηρεσίας, σχετική αναλυτική ερμηνεία έχει δοθεί με το έγγραφο του Υπουργείου Φ80000/126/24.6.2015,
- τα ποσά που αντιστοιχούν στα προνοιακά επιδόματα αρμοδιότητας Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που χορηγούνται από τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης .
Αντίθετα, συνυπολογίζονται στο κριτήριο αυτό το επίδομα απόλυτης αναπηρίας, το επίδομα παραπληγίας-τετραπληγίας, το καθαρό ποσό από συντάξεις και μισθούς αλλοδαπής προέλευσης, τα ποσά στρατιωτικής σύνταξης που χορηγούνται σε αναπήρους ειρηνικής περιόδου.
γ) Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του συνταξιούχου να μην υπερβαίνει το ποσό των οκτώ χιλιάδων οκτακοσίων ογδόντα τεσσάρων (8.884) ευρώ.
δ) Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα να μην υπερβαίνει το ποσό των έντεκα χιλιάδων (11.000) ευρώ.
Τα ποσά που ορίζονται στις ανωτέρω περιπτώσεις β, γ, δ αφορούν εισοδήματα που δηλώθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, δηλαδή εξετάζονται τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν από 1.1.2014 έως 31.12.2014.
ε) Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης που καταβάλλεται στο συνταξιούχο κατά το μήνα έναρξης ισχύος της κοινοποιούμενης διάταξης (ήτοι, σύνταξη μηνός Μαΐου 2016), συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως επιδομάτων να μην υπερβαίνει τα εξακόσια εξήντα τέσσερα (664) ευρώ.
Διευκρινίζουμε στο σημείο αυτό ότι για την εξέταση του κριτηρίου αυτού ο κρίσιμος μήνας (Μάιος 2016) πρέπει να είναι μήνας πλήρους συνταξιοδότησης.
Τα καταβληθέντα από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα ποσά ΕΚΑΣ δεν λαμβάνονται υπόψη κατά την εξέταση των ανωτέρω εισοδηματικών κριτηρίων.
στ) Ειδικά όσον αφορά στους αλλοδαπούς - πολίτες τρίτων χωρών - δικαιούχους του ΕΚΑΣ, εκτός από τον όρο της μόνιμης διαμονής τους στην Ελλάδα και με σκοπό τη διασφάλιση χορήγησής του σε νόμιμα διαμένοντες, απαιτείται πλέον ρητώς η διαμονή τους στη χώρα να είναι και νόμιμη.
Γ. Ποσά ΕΚΑΣ για το έτος 2016
1. Τα καταβαλλόμενα μηνιαίως ποσά του ΕΚΑΣ στους δικαιούχους, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος από συντάξεις, κύριες και επικουρικές, μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα, απεικονίζονται αναλυτικά στον εξής πίνακα:
Τα ανωτέρω ποσά επιδόματος χορηγούνται στους συνταξιούχους λόγω γήρατος και αναπηρίας που λαμβάνουν πλήρη σύνταξη.
Αντίθετα, το ΕΚΑΣ ισούται με τα 2/3 των αναφερόμενων στον ανωτέρω πίνακα ποσών για τους συνταξιούχους :
α) λόγω γήρατος και αναπηρίας που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη (δηλαδή είτε έχουν συνταξιοδοτηθεί σε όριο ηλικίας μικρότερο του αντίστοιχου πλήρους ή με ποσοστό αναπηρίας χαμηλότερο εκείνου που κατά περίπτωση και ασφαλιστικό φορέα προβλέπεται για χορήγηση πλήρους σύνταξης)
β) που δεν θεμελιώνουν αυτοτελές δικαίωμα συνταξιοδότησης με χρόνο ασφάλισης που έχουν πραγματοποιήσει στην Ελλάδα.
Ειδικά, για τα πρόσωπα της ανωτέρω περίπτωσης β), η τυχόν μη καταβληθείσα πριν από την έναρξη ισχύος της κοινοποιούμενης διάταξης διαφορά του 1/3 του ποσού ΕΚΑΣ, δεν χορηγείται.
Στις περιπτώσεις των συνταξιούχων λόγω αναπηρίας οποιαδήποτε μεταβολή του ποσοστού αναπηρίας τους (αυξητική ή μειωτική) εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους στο οποίο καταβάλλεται το ΕΚΑΣ, δεν επιφέρει καμία μεταβολή στο ποσό αυτού
Ενδεικτικό παράδειγμα : συνταξιούχος αναπηρίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ετών 66 με ποσοστό 80% - δικαιούχος ΕΚΑΣ 2016 - επανακρίνεται από τις Υγειονομικές Επιτροπές του ΚΕΠΑ το Σεπτέμβριο 2016 με ποσοστό αναπηρίας 70%. Ο συνταξιούχος αυτός θα συνεχίσει να λαμβάνει πλήρες ποσό ΕΚΑΣ για όλο το 2016 και η μείωση κατά 1/3 του δικαιούμενου ποσού θα επέλθει το 2017 (εφόσον, βέβαια, δικαιούται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων το ΕΚΑΣ του 2017).
2. Στις περιπτώσεις προσώπων που είναι συνδικαιούχοι σύνταξης λόγω θανάτου, τα ποσά του ΕΚΑΣ επιμερίζονται κατά το ίδιο ποσοστό επιμερισμού της σύνταξης, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα τους, άλλως από την κληρονομική μερίδα τους.
3. Όσον αφορά στις περιπτώσεις των συνταξιούχων που ενώ πληρούσαν τις προϋποθέσεις για χορήγηση του ΕΚΑΣ στο μέχρι 31/12/2015 χρονικό διάστημα, δεν άσκησαν το δικαίωμά τους αυτό ή δεν τους καταβλήθηκε το επίδομα και εφόσον δεν έχει επέλθει παραγραφή σύμφωνα με το άρθρο 137 του ν.3655/2008 και την παρ. 6 του άρθρου 40 του α.ν.1846/1951, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 24 του ν.2556/1997, όπως ισχύουν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου ν.4387/2016, τόσο για τις ηλικιακές προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος όσο και ως προς το ύψος των εισοδηματικών κριτηρίων.
4. Διευκρινίζεται ότι τα ποσά του ΕΚΑΣ δεν υπόκεινται σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του Κλάδου Ασθένειας και Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων του αρ. 38 του ν.3863/2010, όπως ισχύει (παρ. 7 του κοινοποιούμενου άρθρου).
Γ. Φορέας καταβολής.
1. Όπως ορίζεται ρητά, το ΕΚΑΣ καταβάλλεται από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, η λειτουργία του οποίου ως φορέα κοινωνικής ασφάλισης αρχίζει από 1-1-2017, ημερομηνία από την οποία εντάσσονται στο φορέα αυτό αυτοδίκαια οι υφιστάμενοι φορείς κύριας ασφάλισης, πλην της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν.4387/2016. Συνεπώς, για το τρέχον έτος το επίδομα θα καταβληθεί στους δικαιούχους από τους φορείς κύριας ασφάλισης που το κατέβαλλαν ως αυτοτελείς φορείς.
2. Όσον αφορά την καταβολή του ΕΚΑΣ σε δικαιούχους διαμένοντες εκτός Ελλάδας, με την παρ. 8 της κοινοποιούμενου άρθρου ορίζεται ρητώς ότι το επίδομα δεν καταβάλλεται σε δικαιούχους που διαμένουν μόνιμα σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΕΟΧ και Ελβετίας. Επομένως, και σε συνδυασμό με την περ. στ' της παρ. 1 του κοινοποιούμενου άρθρου, σε δικαιούχους Έλληνες πολίτες και πολίτες χωρών- μελών της Ε.Ε., ΕΟΧ και Ελβετίας η απρόσκοπτη καταβολή του επιδόματος τελεί υπό την προϋπόθεση της μόνιμης διαμονής (κατοικίας) εντός της Ε.Ε., ΕΟΧ και Ελβετί




Τα πάνω κάτω στον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης -Ολες οι αλλαγές

Αλλάζει ριζικά ο χάρτης των τελών ταξινόμησης για καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τις νέες ρυθμίσεις, οι οποίες περιγράφονται αναλυτικά στην εγκύκλιο που εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Οι νέοι συντελεστές κυμαίνονται ααπό 4% ως 32%, ανάλογα με τη φορολογητέα αξία τους των οχημάτων ενώ το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. Οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Η ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου φέρνει την κατάργηση του φόρου πολυτελείας για την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, κατάργηση της πλήρους απαλλαγής από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά αλλά και κατάργηση της απαλλαγής από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Οι αλλαγές αυτές, που ήδη ισχύουν από την 1η Ιουνίου, προβλέπουν ότι για τη διαμόρφωση της φορογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται πλέον υπόψη η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων, βάσει τιμοκαταλόγων, οι οποίοι υποβάλλονται στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους αντιπροσώπους/διανομείς αυτοκινήτων, αντί της τιμής χονδρικής πώλησης.
Παράλληλα  ορίζονται νέοι συντελεστές με βάση τη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων, οι οποίοι διαφοροποιούνται ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα.




Έρχονται οι νέες αστυνομικές ταυτότητες – Δείτε πώς θα είναι και πόσο θα σας κοστίσουν


Παρατείνεται η προθεσμία για την υποχρεωτική έκδοση νέου τύπου αστυνομικών ταυτοτήτων, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Στη σχετική απόφαση προβλέπεται η παράταση εκ νέου μέχρι 30-6-2018.
Tο θέμα της έκδοσης νέων ταυτοτήτων και διαβατηρίων συζητήθηκε σε ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Στη διάρκειά της ζητήθηκε ενδελεχώς η προεργασία από πλευράς κυβέρνησης και ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να υπάρξει η θεσμική κατοχύρωση για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτων.
Παράλληλα, συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μια επιτροπή με επικεφαλής τον Γ.Γ. Δημόσιας Τάξης, Δημήτρη Αναγνωστάκη, η οποία θα υποβάλει τις προτάσεις της προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Η επιτροπή αναμένεται να προτείνει εάν εκτός από το δακτυλικό αποτύπωμα θα υπάρχουν και άλλα βιομετρικά χαρακτηριστικά του κατόχου στις νέες ταυτότητες!
Να σημειωθεί ότι όπως είχε τονίσει, προ τριμήνου, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη πρέπει να έχουμε μία ταυτότητα σύγχρονη, που να έχει αξιοπιστία ως έγγραφο και που να μην μπορεί να πλαστογραφηθεί εύκολα.
Το κόστος για κάθε Έλληνα πολίτη υπολογίζεται σε περίπου 10 ευρώ.


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *