Δευτέρα 29 Μαΐου 2017

Εφυγε από τη ζωή ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης


Σε ηλικία 99 ετών, έφυγε από τη ζωή ο πρώην πρωθυπουργός και επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με τη λιτή ανακοίνωση της οικογενείας του: "Σήμερα στη 01:00 ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έφυγε από τη ζωή, περιστοιχισμένος από τους ανθρώπους που αγαπούσε και τον αγαπούσαν".

Καταγόμενος από οικογένεια με έντονη πολιτική παράδοση, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ασχολήθηκε από νωρίς με την πολιτική.

Σε ηλικία 28 ετών εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής Χανίων με το Κόμμα των Φιλελευθέρων το 1946 και επανεξελέγη με το ίδιο κόμμα από το 1950 έως το 1958. Το 1951 έγινε υφυπουργός Οικονομικών στην κυβέρνηση του Σοφοκλή Βενιζέλου, ενώ εκτελούσε και καθήκοντα υπουργού Οικονομικών και Δημοσίων Έργων. Μετά τη νίκη του Ελληνικού Συναγερμού του Αλεξάνδρου Παπάγου το 1952, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης αναδείχθηκε από τους σημαντικότερους και μαχητικότερους κοινοβουλευτικούς αντιπάλους της κυβέρνησης.

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης συμμετείχε ενεργά στις διεργασίες για την ίδρυση νέας πολιτικής κίνησης στο χώρο του κέντρου. Το 1961 συνέβαλε αποφασιστικά στη συγκρότηση της Ένωσης Κέντρου και διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στις εσωκομματικές συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις του κόμματος. Υπήρξε στενός συνεργάτης και υποστηρικτής του Γεωργίου Παπανδρέου, ιδιαίτερα στις συγκρούσεις του τελευταίου με τον Σοφοκλή Βενιζέλο. Την περίοδο 1961 - 1963, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης υποστήριξε μαχητικά τις θέσεις της Ένωσης Κέντρου εναντίον της ΕΡΕ και της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Δόβα, στο πλαίσιο του "ανένδοτου αγώνα". Μετά το θάνατο του Γεωργίου Καρτάλη το 1957, υπήρξε ο πολιτικός που στήριξε και προώθησε η δημοκρατική εφημερίδα "Ελευθερία" του στενού φίλου του Πάνου Κόκκα. Το 1963, μετά τη νίκη της Ένωσης Κέντρου, ανέλαβε το Υπουργείο Οικονομικών το οποίο διατήρησε και στη νέα κυβέρνηση του Γεωργίου Παπανδρέου το 1964. Στις κυβερνήσεις του Γεωργίου Αθανασιάδη - Νόβα (15 Ιουλίου - 20 Αυγούστου 1965) και Στέφανου Στεφανόπουλου συμμετείχε ως υπουργός Συντονισμού.

Στις 21 Απριλίου του 1967, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ήταν από τους πρώτους που συνελήφθη από τη δικτατορία και μεταφέρθηκε με άλλους πολιτικούς ηγέτες στο Κέντρο Τεθωρακισμένων στο Γουδή. Την επομένη διαμετακομίστηκε στο Πικέρμι και στη συνέχεια τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό. Στο "Δημοψήφισμα της Χούντας" το 1968 προέβη σε δηλώσεις και πρότεινε για πρώτη φορά τη λύση Καραμανλή για την ομαλή μετάβαση στη Δημοκρατία. Με αφορμή αυτές τις δηλώσεις διώχθηκε από τη Δικτατορία και στις 15 Αυγούστου 1968 αναγκάστηκε να διαφύγει με πλοιάριο από τη Ραφήνα και διασχίζοντας το Αιγαίο έφτασε στην Τουρκία. Μέσω Τουρκίας μετέβη στο Παρίσι και συμμετείχε ενεργά στον αντιδικτατορικό αγώνα. Κατά την παραμονή του στη γαλλική πρωτεύουσα, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης συνεργάστηκε στενά με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, ενώ με την άρση του στρατιωτικού νόμου το 1973 επέστρεψε και πάλι στην Ελλάδα. Συνελήφθη από το καθεστώς Ιωαννίδη για να αποφυλακισθεί με την πτώση της Χούντας το 1974.

Στις 6 Σεπτεμβρίου 1977 ίδρυσε το κεντρώο Κόμμα Νεοφιλελευθέρων λαμβάνοντας 1,08% και δύο στις εκλογές του Νοεμβρίου. Το επόμενο έτος προσχώρησε στη Νέα Δημοκρατία μετά την απόφαση του Καραμανλή για διεύρυνση του κόμματος στον κεντρώο χώρο, αναλαμβάνοντας το υπουργείο Συντονισμού. Το 1980 έγινε υπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Γεωργίου Ράλλη έως τις εκλογές του 1981. Στη συνέχεια, διετέλεσε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της γαλάζιας παράταξης μέχρι το 1984. Την 1 Σεπτεμβρίου του 1984 η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας τον εξέλεξε πρόεδρο του Κόμματος σε διαδοχή του Ευάγγελου Αβέρωφ.

Λόγω του αρνητικού αποτελέσματος στις εκλογές του Ιουνίου του 1985, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ζήτησε την ανανέωση της εμπιστοσύνης από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας στις 24 Αυγούστου της ίδιας χρονιάς. Πέντε ημέρες αργότερα επανεκλέγεται στην ηγεσία του κόμματος. Στις εκλογές του 1989, η Νέα Δημοκρατία, παρά το εντυπωσιακό ποσοστό της, δεν κατέστη δυνατό να εξασφαλίσει την αυτοδυναμία, λόγω του εκλογικού συστήματος. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης διαπραγματεύεται με την ηγεσία του Συνασπισμού της Αριστεράς τον σχηματισμό κυβέρνησης υπό τον Τζανή Τζανετάκη, με πρωταρχικό στόχο την "κάθαρση", δηλαδή τη μη παραγραφή των σκανδάλων που έγιναν την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ. Μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου του 1989, στις οποίες η Νέα Δημοκρατία δεν εξασφάλισε κοινοβουλευτική αυτοδυναμία, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης υποστήριξε οικουμενική κυβέρνηση με πρωθυπουργό των Ξενοφώντα Ζολώτα. Τον Απρίλιο του 1990 η Νέα Δημοκρατία πέτυχε την αυτοδυναμία με τη συνδρομή του ενός βουλευτή της ΔΗΑΝΑ και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ορκίστηκε πρωθυπουργός στις 11 Απριλίου 1990, σε ηλικία 72 ετών.


Ήταν παντρεμένος με τη Μαρίκα Μητσοτάκη από το 1953, με την οποία απέκτησαν τέσσερα παιδιά. Την Ντόρα Μπακογιάννη, την Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, την Κατερίνα Μητσοτάκη και τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη.   

Κυριακή 28 Μαΐου 2017

Σε νέο ρεκόρ οδεύει ο τουρισμός στην Ελλάδα σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt


Ο τουρισμός επιβεβαιώνει τη φήμη του ως τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας. Μέχρι το τέλος του 2017 αναμένονται 30 εκ. τουρίστες. Σε δέκα χρόνια τα έσοδα θα φτάσουν στα 24,6 δισ. δολάρια, μεταδίδει η Deutsche Welle.

Σε νέο ρεκόρ οδεύει ο τουρισμός στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt θα αγγίξει φέτος τα 30 εκατ. επισκέπτες. Αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία που καταγράφει ύφεση ύψους 0,5% του ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, το μείον θα μετατραπεί σε συν 1,8% μέχρι το τέλος του χρόνου, λόγω ακριβώς του μεγάλου τουριστικού κύματος.

Δεύτερη ως χώρα προορισμού για τους Γερμανούς

Σύμφωνα μάλιστα με τα προγνωστικά του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού WTTC η συμβολή του τουρισμού στο ελληνικό ΑΕΠ μέχρι το 2027 θα αυξηθεί κατά 4,6% και θα φτάσει τα 24,6 δισ. δολάρια. Θα είναι και η μεγαλύτερη από οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας. Σε αυτό το επίτευγμα συμβάλλουν αναμφισβήτητα και οι Γερμανοί τουρίστες, που μετά τους Βρετανούς, έχουν ξαναανακαλύψει την αγάπη τους για την Ελλάδα. Σε ανάλυση μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ερευνών αγοράς, της GfK, για την τουριστική συμπεριφορά των Γερμανών, από το 2012, που έπεσε ο τουρισμός λόγω μαζικών διαδηλώσεων, ταραχών και απεργιών, η Ελλάδα μετά τις Βαλεαρίδες Νήσους έρχεται δεύτερη στη γερμανική αγορά.

Και η TUI, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τουρ οπερέιτορ, επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα φέτος είναι όσο ποτέ άλλοτε ένας τόσο ελκυστικός προορισμός. Η επιχείρηση ανακοίνωσε ότι αρχές του χρόνου καταγράφηκαν αύξηση των κρατήσεων κατά 23% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αγαπημένοι προορισμοί είναι η Ρόδος (με αύξηση 26%), η Πελοπόννησος (με αύξηση 32%), ενώ την μεγάλη έκπληξη κάνει η Κως με αύξηση πάνω από 40% σε κρατήσεις.

"Χρυσάφι" από την Κίνα

Αυτό το τουριστικό μπουμ δεν οφείλεται μόνο στη επικίνδυνη κατάσταση ασφαλείας και τις πολιτικές αναταραχές στην Τουρκία. Στέλεχος της γερμανικής TUI ανέφερε στη γερμανική εφημερίδα, ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν το ελληνικό τουριστικό προϊόν δεν ήταν τόσο υψηλών προδιαγραφών. Ακόμη και σε σχέση ποιότητας - τιμής η Ελλάδα αντέχει μια χαρά στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Σύμφωνα με την WTTC συγκέντρωσε 4,51 από συνολικά 7 μονάδες και ανάμεσα σε 136 χώρες κατέχει σήμερα την 24η θέση από την 31η που ήταν παλαιότερα.

Όλα αυτά βέβαια δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς και Κινέζους τουρίστες. Πέρυσι, 150.000 Κινέζοι επισκέφτηκαν την Ελλάδα. Ο αντιπρόεδρος της Fosun International LTD, της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την ανάπλαση του Ελληνικού, έχει φιλόδοξα σχέδια και θέλει το επόμενο διάστημα να δεκαπλασιάσει τον αριθμό. Την Ελλάδα έχουν ανακαλύψει κι άλλες κινεζικές επενδυτικές εταιρείες, όπως ο όμιλος Shenzen Airport που σε κοινοπραξία με την Friedmann Pacific Asset Management θέλει να πάρει το πλειοψηφικό πακέτο του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών και να μετατρέψει το αεροδρόμιο σε αεροπορική γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη.



Μπαλάφας στο ΣΚΑΙ: Εγώ είμαι του γιαπιού, δεν είμαι καμιά «λουλού»...!

Τη δική του εξήγησε για όσα ψηφίζει και εφαρμόζει η κυβέρνηση έδωσε μιλώντας στο ΣΚΑΪ, ο υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής,  Γιάννης Μπαλάφας.

«Λες να είμαι καμία λουλού που ο πατέρας μου και η μάνα μου με έκαναν πολιτικό. Σκοτώθηκαν για να σπουδάσω. Ξέρω την πιάτσα, του γιαπιού είμαι εγώ. Καμία ωραιοποίηση, καμία καταστροφολογία, υπάρχει σχέδιο να βγούμε από την κρίση», δήλωσε χαρακτηριστικά.


Σημειώνεται ότι επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε δύο μειώσεις του ΕΝΦΙΑ και υποσχέθηκε «μέχρι το τέλος της θητείας μας θα τον μειώσουμε παραπάνω μέχρι εξαφάνισης».

Η Ελευθερία του Λόγου και της Έκφρασης στο Διαδίκτυο


Οι συζητήσεις στο διαδίκτυο σε αρκετές περιπτώσεις, ασφαλώς και θέτουν σε δοκιμασία τα όρια των συμβατικών συζητήσεων.
Όμως η ποινικοποίησή τους, χωρίς σοβαρό λόγο, είναι επικίνδυνη για την συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της έκφρασης...

Ελευθερία του λόγου είναι το πολιτικό δικαίωμα να κοινοποιεί κανείς τις απόψεις και ιδέες του χρησιμοποιώντας το σώμα και την ιδιοκτησία του, προς όποιον είναι πρόθυμος να τα δεχτεί.
Το διαδίκτυο υπήρξε μια επανάσταση, τόσο για τη λογοκρισία όσο και για την ελεύθερη έκφραση.

Διεθνή, εθνικά και τοπικά πρότυπα αναγνωρίζουν ότι η ελευθερία του λόγου, ως μία μορφή της ελευθερίας της έκφρασης, εφαρμόζεται σε κάθε μέσο, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου.

Ο αμερικανικός νόμος «περί Ευπρέπειας στις Επικοινωνίες» (Communications Decency Act - CDA) του 1996, ήταν η πρώτη σημαντική απόπειρα του Κογκρέσου των Η.Π.Α. να ρυθμίσει θέματα δημοσιεύσεων στο διαδίκτυο.

Το 1997, στην υπόθεση - ορόσημο του κυβερνονόμου της υπουργού Δικαιοσύνης των ΗΠΑ Janet Reno εναντίον της Αμερικανικής Ένωσης Πολιτικών Δικαιωμάτων (Reno v. ACLU), το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ ανέτρεψε μερικώς το νόμο αυτό.

Ο δικαστής Stewart R. Dalzell, ένας εκ των τριών ομοσπονδιακών δικαστών, ο οποίος, τον Ιούνιο του 1996 κήρυξε τμήματα του νόμου CDA ως αντισυνταγματικά, στην απόφασή του, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

«Το διαδίκτυο είναι ένα πολύ ισχυρότερο μέσον διατύπωσης της έκφρασης απ’ ό,τι ο Τύπος, οι χώροι συνάθροισης των πολιτών ή το ταχυδρομείο. Δεδομένου ότι αναγκαστικά θα επηρέαζε την ίδια τη φύση του διαδικτύου, ο νόμος CDA θα είχε ως συνέπεια τον περιορισμό της ελευθερίας του λόγου στο μέσο αυτό, κάτι το οποίο θα αποτελούσε μία συνταγματικώς απαράδεκτη συνέπεια. Μερικές από τις συζητήσεις στο διαδίκτυο ασφαλώς θέτουν σε δοκιμασία τα όρια της συμβατικής συζήτησης. Η έκφραση στο διαδίκτυο μπορεί να μην υφίσταται κανένα φιλτράρισμα, να είναι άκομψη και αντισυμβατική, ακόμη και φορτισμένη συναισθηματικά, να έχει ανοικτές αναφορές και να είναι ακραία, με μία λέξη «προκλητική» για αρκετές κοινωνικές ομάδες. Αλλά θα πρέπει να θεωρούμε αναμενόμενο το ότι η έκφραση στο διαδίκτυο θα λαμβάνει και τέτοια μορφή, αφού πρόκειται για ένα μέσο στο οποίο έχουν πρόσβαση πολίτες κάθε κοινωνικού στρώματος. Οφείλουμε επίσης να προστατεύσουμε την αυτονομία, την οποία ένα τέτοιο μέσο παρέχει στους απλούς ανθρώπους αλλά και στους μεγιστάνες των μέσων Ενημέρωσης...»
Εξάλλου, η Διακήρυξη Αρχών της Παγκόσμιας Συνάντησης Κορυφής για την Κοινωνία της Πληροφορίας (World Summit on the Information Society - WSIS) η οποία υιοθετήθηκε το 2003, κάνει ειδική αναφορά στη σημασία για την «Κοινωνία της Πληροφορίας», του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης, δηλώνοντας:
«Επαναβεβαιώνουμε, ως ουσιώδες θεμέλιο της κοινωνίας της πληροφορίας και όπως περιγράφεται στο Άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της άποψης και έκφρασης. Ότι αυτό το δικαίωμα περιλαμβάνει το δικαίωμα να έχει κανείς άποψη χωρίς να υφίσταται επιρροές και να αναζητά, να λαμβάνει και να μοιράζεται πληροφορίες και ιδέες με κάθε μέσο και ανεξαρτήτως συνόρων. Η επικοινωνία είναι μία θεμελιώδης κοινωνική διεργασία, μιά βασική ανθρώπινη ανάγκη και το θεμέλιο της όλης κοινωνικής οργάνωσης. Αποτελεί το επίκεντρο της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Παντού, ο καθένας θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να συμμετέχει και κανένας δεν πρέπει να εξαιρείται από τα αγαθά που προσφέρει η Κοινωνία της Πληροφορίας...».

 Η ελευθερία της έκφρασης στο ελληνικό Σύνταγμα
«Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.» Πρόκειται για το άρθρο 14, παράγραφος 1 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει την ελευθερία της έκφρασης σε εσωτερικό συνταγματικό επίπεδο.

Το δικαίωμα στην πληροφόρηση
Επειδή προϋπόθεση για να εκφραζόμαστε (output) είναι να έχουμε πρόσβαση στην πληροφορία (input), το Σύνταγμα κατοχυρώνει και το δικαίωμα στην πληροφόρηση:

1. Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει. Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο, μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων.

2. Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους, τηρουμένων πάντοτε των εγγυήσεων των άρθρων 9, 9Α και 19". Πρόκειται για το άρθρο 5Α που προστέθηκε με την συνταγματική αναθεώρηση του 2001.

Τα όρια της ελευθερίας της έκφρασης και πληροφόρησης.

Όπως παρατηρούμε, τα δικαιώματα αυτά δεν είναι απεριόριστα, αλλά οι ίδιες οι διατυπώσεις των συνταγματικών και διεθνών κειμένων, αναφέρονται σε περιορισμούς που προέρχονται είτε από τα ίδια τα κείμενα, είτε από τους κοινούς νόμους.
Οι περιορισμοί αυτοί συνδέονται και με κυρώσεις που μπορούν να επιβληθούν σε όποιον ασκεί τα δικαιώματά του πέραν από τα συνταγματικά όρια. Οι περιορισμοί αυτοί διακρίνονται σε δύο γενικότατες κατηγορίες που ομαδοποιούνται γύρω από α) τα ατομικά συμφέροντα και β) τα δημόσια συμφέροντα.

Περιορισμοί για χάρη της προστασίας ιδιωτικών συμφερόντων.

Προστασία της προσωπικότητας, της τιμής, της υπόληψης, της ιδιωτικής ζωής, του απορρήτου της επικοινωνίας και των προσωπικών δεδομένων.
Η προστασία της προσωπικότητας κατοχυρώνεται παραδοσιακά από τον Αστικό Κώδικα:
«Όποιος προσβάλλεται παράνομα στην προσωπικότητά του έχει δικαίωμα να απαιτήσει να αρθεί η προσβολή και να μην επαναληφθεί στο μέλλον. Αν η προσβολή αναφέρεται στην προσωπικότητα προσώπου που έχει πεθάνει, το δικαίωμα αυτό έχουν ο σύζυγος, οι κατιόντες, οι ανιόντες, οι αδελφοί και οι κληρονόμοι του από διαθήκη. Αξίωση αποζημίωσης σύμφωνα με τις διατάξεις για τις αδικοπραξίες δεναποκλείεται.» (Άρθρο 57).
Η έννοια της προσωπικότητας είναι ευρύτατη και περιλαμβάνει την εικόνα του προσώπου, τις ιδιότητές του, τις δραστηριότητές του. Το πότε «προσβάλλεται» η προσωπικότητα ενός ατόμου πρέπει να κρίνεται με βάση κάθε συγκεκριμένη περίπτωση πιθανής προσβολής. Κατά κανόνα, όμως, για να έχουμε μια τέτοια προσβολή, λαμβάνονται υπόψη και οι διατυπώσεις του Ποινικού Κώδικα, ιδίως οι περιπτώσεις της απλής ή της συκοφαντικής δυσφήμησης και της εξύβρισης:

* Απλή δυσφήμηση, άρθρο 362
 «Όποιος με οποιονδήποτε τρόπο ενώπιον τρίτου ισχυρίζεται ή διαδίδει για κάποιον άλλον γεγονός που μπορεί να βλάψει την τιμή ή την υπόληψή του τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών ή με χρηματική ποινή. Η χρηματική ποινή μπορεί να επιβληθεί και μαζί με την ποινή της φυλάκισης.»

* Συκοφαντική δυσφήμηση, άρθρο 363
 «Αν στην περίπτωση του άρθρου 362, το γεγονός είναι ψευδές και ο υπαίτιος γνώριζε ότι αυτό είναι ψευδές, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. Μαζί με τη φυλάκιση μπορεί να επιβληθεί και χρηματική ποινή. Μπορεί επίσης να επιβληθεί και στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων κατά το άρθρο 63.»

* Εξύβριση, άρθρο 361
«Οποιος, εκτός από τις περιπτώσεις της δυσφήμησης (άρθρα 362 και363), προσβάλλει την τιμή άλλου με λόγο ή με έργο ή με οποιονδήποτεάλλο τρόπο, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή με χρηματικήποινή. Η χρηματική ποινή μπορεί να επιβληθεί και μαζί με την ποινή τη φυλάκισης.»
Βεβαίως, αυτές οι τρεις διατάξεις από μόνες τους παρουσιάζουν αοριστία και ακαμψία που δυσχερώς θα συμβιβαζόταν με το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης (και κριτικής σε πρόσωπα). Για αυτό ο Ποινικός Κώδικας προβλέπει, ότι:

1. Οταν η προσβολή της τιμής στην εξύβριση δεν είναι ιδιαίτερα βαριά, αν ληφθούν υπόψη οι περιστάσεις και το πρόσωπο του ατόμου που προσβλήθηκε, ο υπαίτιος τιμωρείται με κράτηση ή με πρόστιμο (άρθρο 361§2) .

2. Ο υπαίτιος της εξύβρισης είναι δυνατό να απαλλαγεί από κάθε ποινή αν παρασύρθηκε στην πράξη από δικαιολογημένη αγανάκτηση εξαιτίας μιας αμέσως προηγούμενης πράξης που τέλεσε ο παθών εναντίον του ήε νώπιόν του και που ήταν ιδιαίτερα σκληρή ή βάναυση.(άρθρο 361§3).

3. Δεν αποτελούν άδικη πράξη: α) οι δυσμενείς κρίσεις για επιστημονικές, καλλιτεχνικές ή επαγγελματικές εργασίες, β) οι δυσμενείς εκφράσεις που περιέχονται σε έγγραφο δημόσιας αρχής για αντικείμενα που ανάγονται στον κύκλο της υπηρεσίας της, καθώς και γ) οι εκδηλώσεις που γίνονται για την εκτέλεση νόμιμων καθηκόντων, την άσκηση νόμιμης εξουσίας ή για τη διαφύλαξη (προστασία) δικαιώματος ή από άλλο δικαιολογημένο ενδιαφέρον ή δ) σε ανάλογες περιπτώσεις. Συνιστούν όμως άδικη πράξη, οι παραπάνω κρίσεις και εκδηλώσεις όταν περιέχουν τα στοιχεία της συκοφαντικής δυσφήμησης καθώς και όταν από τον τρόπο της εκδήλωσης ή από τις περιστάσεις υπό τις οποίες τελέστηκε η πράξη προκύπτει σκοπός εξύβρισης. (άρθρο 367).

Αυτά όσον αφορά την προσβολή της προσωπικότητας, νοούμενη ως αδίκημα κατά της τιμής και της υπόληψης. Προσβολή της προσωπικότητας υπάρχει όμως και όταν η διάδοση μιας πληροφορίας παραβιάζει την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή κάποιου προσώπου. Συγκεκριμένα, το ίδιο το Σύνταγμα προβλέπει στο άρθρο 9 παράγραφος 1:

"Η κατοικία του καθενός είναι άσυλο. Η ιδιωτική και οικογενειακή ζωή του ατόμου είναι απαραβίαστη. Καμία έρευνα δε γίνεται σε κατοικία, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος και πάντοτε με την παρουσία εκπροσώπων της δικαστικής εξουσίας."

Ταυτόχρονα, το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ κατοχυρώνει τον σεβασμό του ιδιωτικού και οικογενειακού βίου, της κατοικίας και της ανταπόκρισης (επικοινωνίας).  


http://paratiritis-peiraia.blogspot.gr





Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών για τις αναρτήσεις κατά Στουρνάρα


Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να διαπιστωθεί αν και ποιες αξιόποινες πράξεις έχουν τελεστεί σχετικά με τις αναρτήσεις κατά του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών.

Αφορμή η καταγγελία που απέστειλε ο κ. Στουρνάρας στον υπουργό Δικαιοσύνης με πληθώρα σχολίων στα social media, μεταξύ των οποίων και την ανάρτηση του Γιώργου Φιλιππάκη, ειδικού γραμματέα της ΕΣΗΕΑ, στο Facebook.

Ο κ. Φιλιππάκης έκλεινε το σχόλιό του λέγοντας «Για να είμαι ξεκάθαρος, δεν θα με ενοχλούσε καθόλου εάν έσκαγε και μία βόμβα στα πόδια του Στουρνάρα». 
  
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, έστειλε την καταγγελία στην υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία έχει ήδη σχηματίσει δικογραφία.

Πάντως μέχρι τώρα δεν τίθεται θέμα αυτόφωρης διαδικασίας για τον Γιώργο Φιλιππάκη, παρότι ο ίδιος ανακοίνωσε μέσω Facebook τα ξημερώματα της Κυριακής ότι συνελήφθη. Αργότερα, ο δικηγόρος του απέδωσε αυτή την ανάρτηση, η οποία ανέφερε «Μόλις με συνέλαβαν» σε άγνωστο που διέδωσε αυτή την ψευδή πληροφορία.

«Ο Γιώργος Φιλιππάκης δεν έχει καμία σχέση με την ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook στην οποία αναφερόταν ότι συνελήφθη. Ο άγνωστος που διέδωσε αυτή την ψευδή πληροφορία, κατέβασε και την προηγούμενη ανάρτηση που αφορούσε στον Γιάννη Στουρνάρα. Ο Γιώργος Φιλιππάκης δεν υπάρχει περίπτωση να κατεβάσει την άποψή του, στην οποία και φυσικά εμμένει», δήλωσε ο συνήγορος του κ. Φιλιππάκης, Γιάγκος Λαμπίρης.









iefimerida.gr   


Διαβάστε τι προβλέπει η απόφαση για την κοστολόγηση και τιμολόγηση υπηρεσιών ύδατος ...!


Αναρτήθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β 1751/22-05-2017) η Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων, με θέμα την "Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του". Πρόκειται για υποχρέωση της χώρας στο πλαίσιο της Οδηγίας Πλαίσιο 2000/60/ΕΕ για τα νερά, όπως ενσωματώθηκε στο Ελληνικό δίκαιο με το ν. 3199/2003.

Ανακοίνωση
Αθήνα, 23/05/2017
Προστασία της κοινωνίας και των υδάτινων πόρων, μείωση κόστους, επιβράβευση της οικονομίας νερού και στήριξη των αγροτών προβλέπει η Απόφαση για την κοστολόγηση και τιμολόγηση υπηρεσιών ύδατος. 

Η συγκεκριμένη Απόφαση έπρεπε να είχε εκδοθεί από το 2010 και αποτελούσε αιρεσιμότητα για τη χώρα στον τομέα των υδάτων. Η μη εκπλήρωσή της θα σήμαινε απώλεια πόρων, ύψους 1,2 δις € του ΕΣΠΑ της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Η δημοσίευσή της απελευθερώνει σημαντικές πράξεις προκήρυξης και χρηματοδότησης υποδομών άρδευσης σε όλη την Ελλάδα.

Στο περιεχόμενο της Απόφασης καταδεικνύεται η πρόθεση του υπουργείου και της κυβέρνησης να θεσμοθετήσει κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης για όλες τις χρήσεις νερού, σύμφωνα με όρους αειφορίας, αλλά και προστασίας του κοινωνικού συνόλου. Στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης για την αειφόρο ανάπτυξη του τόπου αποτελεί η ρητή εξαίρεση κοστολόγησης και τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος για παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας από εσωτερικά επιφανειακά ύδατα.

Το νερό ανθρώπινης κατανάλωσης (ύδρευσης) και το νερό για αγροτική χρήση (άρδευσης) συναποτελούν τους κύριους τομείς που καλύπτει η Απόφαση.

Όσον αφορά στο νερό ύδρευσης αναγνωρίζεται το νερό ως φυσικός πόρος που πρέπει να προστατευθεί. Στην κατεύθυνση αυτή, οι πολίτες που θα εφαρμόζουν πρακτικές ορθολογικής διαχείρισης υδάτων, δεν θα επιβαρύνονται με περιβαλλοντικά τέλη. Επίσης, θα προστατεύονται οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 1, παρ. 4 του Ν. 4019/2011.

Η τιμολογιακή πολιτική θα πρέπει να εξασφαλίζει την επαρκή ανάκτηση του κόστους, όπως και την μακροχρόνια βιωσιμότητα των επενδύσεων στον αστικό κύκλο, δηλαδή των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, εντός των οικισμών. Εξάλλου, το σύνολο της Απόφασης στοχεύει στην μείωση του κόστους και όχι στην αύξηση της τιμής του νερού.

Η βελτίωση της ανάκτησης κόστους των υπηρεσιών ύδατος επιδιώκεται πρωτίστως με την μείωση του κόστους και όχι με την εισπρακτική προσέγγιση της αύξησης των τιμολογίων. Στις περιπτώσεις όμως που αυτό δεν καταστεί εφικτό επιτρέπονται περιοδικές αυξήσεις στις μέσες χρεώσεις υπηρεσιών ύδατος, οι οποίες δεν μπορούν να υπερβούν το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ του προηγούμενου έτους. Με αυτό τον τρόπο συνδέεται η βελτίωση της ευημερίας των πολιτών, όπως αποτυπώνεται στο ΑΕΠ, με την όποια πιθανή αύξηση της τιμής του νερού.

Σχετικά με το νερό αγροτικής χρήσης επίσης λαμβάνεται υπόψη ότι το νερό είναι φυσικός πόρος και βασικό εργαλείο του πρωτογενούς τομέα, ο οποίος αναγνωρίζεται ως κύριος πυλώνας ανάπτυξης για την χώρα. Οι αγρότες που θα εφαρμόζουν καλές πρακτικές άρδευσης δεν θα επιβαρύνονται με περιβαλλοντικά τέλη, ενώ από την καταβολή περιβαλλοντικών τελών θα εξαιρούνται οι πιο αδύναμοι οικονομικά. Και στον τομέα του νερού αγροτικής χρήσης δίνεται έμφαση στη μείωση του κόστους, ενώ δεν ζητείται συνολική ανάκτηση του χρηματοοικονομικού κόστους αλλά διαμόρφωση τιμολογιακών πολιτικών στην κατεύθυνση της βιωσιμότητας των υπηρεσιών άρδευσης.

Με αφορμή την έκδοση της Απόφασης, ο Αν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος, δήλωσε:
"Στη διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής του νερού έγινε μια επίπονη προσπάθεια να εξασφαλιστεί η εναρμόνιση της διαχείρισης του νερού με τους ευρωπαϊκούς κανόνες εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την προστασία και τη βελτίωση των υδάτινων πόρων της χώρας μας.

Η τιμολογιακή πολιτική στον τομέα της ύδρευσης επιτυγχάνει την εξασφάλιση της πρόσβασης σε καλής ποιότητας πόσιμο νερό σε όλους τους πολίτες, την προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων με ειδικά τιμολόγια, την επιβράβευση των μείωσης της κατανάλωσης, με τιμολόγιο στη μικρή κλίμακα κατανάλωσης που να προσεγγίζει την μηδενική τιμή και τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών και των υποδομών με μείωση του κόστους διαχείρισης.

Η τιμολογιακή πολιτική προβλέπει ειδικές ρυθμίσεις που απαγορεύουν τις αυξήσεις στην τιμή του πόσιμου νερού άνω του συντελεστή του ΑΕΠ, ενώ καλύπτει με επάρκεια και το περιβαλλοντικό κόστος. Στον τομέα της άρδευσης θέτει σε προτεραιότητα τη βιωσιμότητα της αγροτικής δραστηριότητας του αγροτικού εισοδήματος, εισάγει κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια, δίνει έμφαση στη μείωση κόστους λειτουργίας και θέτει περιβαλλοντικούς στόχους μείωσης της κατανάλωσης".










taxheaven.gr


Το πρώτο 15ήμερο του Ιουνίου αρχίζουν πιλοτικά οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί...


Τη στιγμή που σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος της χώρας καταδικάζει την βία απ' όπου κι αν προέρχεται, ξεκινάει μια βία που οι ίδιοι έθεσαν σε εφαρμογή εναντίον χιλιάδων απλών πολιτών. 

Ένα καυτό καλοκαίρι προμηνύεται για όσους βαρύνονται με ληξιπρόθεσμες οφειλές. Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή η πλατφόρμα για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμού. Το όριο των οφειλών πάνω από το οποίο οι συμβολαιογράφοι διενεργούν πλειστηριασμούς κατοικίας μειώθηκε στις 300.000 ευρώ, από 400.000 ευρώ που είχε αποφασιστεί στα τέλη Απριλίου ενώ στόχος είναι το όριο αυτό να μειωθεί σταδιακά στις 200.000 ευρώ. 

Το σύστημα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών θα είναι πλήρως έτοιμο τον Σεπτέμβριο. Μέχρι και χθες στην ιστοσελίδα του Ταμείου Νομικών είχαν αναγγελθεί 3.252 πλειστηριασμοί ακινήτων. Ο αριθμός έχει πενταπλασιαστεί από τον Οκτώβριο του 2016, όταν οι πλειστηριασμοί ήταν περίπου 600 ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά. 

Στο νέο θεσμικό πλαίσιο που ψήφισε η κυβέρνηση προβλέπεται αύξηση των ημερών κατά τις οποίες θα διενεργούνται οι πλειστηριασμοί από δύο σε τρεις την εβδομάδα, και συγκεκριμένα κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή από τις 10.00 έως τις 14.00 ή από τις 14.00 έως τις 18.00. 

Παράταση 5 λεπτών 

Σε περίπτωση υποβολής προσφοράς κατά το τελευταίο λεπτό του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού θα δίνεται αυτόματη παράταση πέντε λεπτών. Μάλιστα για κάθε προσφορά που θα υποβάλλεται κατά το τελευταίο λεπτό της παράτασης, θα δίδεται νέα αυτόματη παράταση πέντε λεπτών, εφόσον υποβληθεί μεγαλύτερη προσφορά. 

Οι παρατάσεις θα μπορούν να συνεχιστούν για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο ωρών από την ορισθείσα ώρα λήξης του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, οπότε θα ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής προσφορών. Στον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος υποψήφιοι πλειοδότες που έχουν προηγουμένως πιστοποιηθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα. Κάθε υποψήφιος θα δηλώνει τη συμμετοχή του σε συγκεκριμένο πλειστηριασμό, σύμφωνα με τους όρους αυτού, αφού θα έχει καταβάλει την εγγύηση, το τέλος χρήσης των συστημάτων, και θα έχει υποβάλει ηλεκτρονικά το πληρεξούσιο δύο εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα του πλειστηριασμού. 

Η κατάθεση της εγγύησης και του τέλους χρήσης των ηλεκτρονικών συστημάτων πλειστηριασμών και του πλειστηριάσματος θα γίνεται αποκλειστικά σε ειδικό ακατάσχετο επαγγελματικό λογαριασμό που θα διατηρείται σε Ελληνικό Τραπεζικό Ιδρυμα από τον υπάλληλο του πλειστηριασμού. 

Κάθε υποψήφιος πλειοδότης θα διορίζει με ηλεκτρονική δήλωση αντίκλητο που θα κατοικεί στην περιφέρεια του πρωτοδικείου του τόπου της εκτέλεσης δύο εργάσιμες ημέρες πριν από την ορισθείσα ημέρα του πλειστηριασμού, διαφορετικά αντίκλητος θεωρείται ο γραμματέας του πρωτοδικείου του τόπου της εκτέλεσης. 

Ανοικτού τύπου 

Ο πλειστηριασμός θα είναι ανοικτού πλειοδοτικού τύπου κατά τον οποίο θα υποβάλλονται διαδοχικές προσφορές. 

Οι συμμετέχοντες θα υποβάλλουν συνεχώς προσφορά μεγαλύτερη από την εκάστοτε μέγιστη έως τον χρόνο λήξης της υποβολής προσφορών. Στα ηλεκτρονικά συστήματα θα καταγράφονται όλες οι υποβληθείσες προσφορές. Ο υποψήφιος πλειοδότης θα ενημερώνεται για την εκάστοτε μέγιστη υποβληθείσα προσφορά. 

Μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής των πλειοδοτικών προσφορών θα ανακοινώνεται το αποτέλεσμα του πλειστηριασμού μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων. 

Στον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό κινητών, ο υπερθεματιστής θα έχει υποχρέωση να καταβάλει στον ειδικό τραπεζικό επαγγελματικό λογαριασμό του υπαλλήλου του πλειστηριασμού το πλειστηρίασμα το αργότερο την τρίτη εργάσιμη ημέρα από τον πλειστηριασμό. 

Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός θα διενεργείται από τον πιστοποιημένο του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού συμβολαιογράφο. Η κυριότητα, διοίκηση και διαχείριση των ηλεκτρονικών συστημάτων πλειστηριασμού ανήκει, με τη σύμφωνη γνώμη της Συντονιστικής Επιτροπής των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, στους κατά τόπους αρμόδιους συμβολαιογραφικούς συλλόγους. 

Κανένας ηλεκτρονικός πλειστηριασμός δεν θα μπορεί να γίνει από 1ης Αυγούστου έως 31 Αυγούστου, καθώς και μία εβδομάδα πριν και μετά από εκλογές.























stontoixo.com


Στην Αθήνα βρέθηκαν οι 43 ισχυρότεροι Ευρωπαίοι CEO για....μυστική συνάντηση..


Στην Αθήνα βρέθηκαν την περασμένη εβδομάδα 43 από τους ισχυρότερους Ευρωπαίους CEO για κάτι περισσότερο από 24 ώρες, υπό καθεστώς άκρας μυστικότητας, συναντήθηκαν με τον πρωθυπουργό, το αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, συσκέφθηκαν μεταξύ τους  και αποχώρησαν το ίδιο αθόρυβα όπως ήρθαν.

Σύμφωνα με την "Καθημερινή της Κυριακής", όλα τα παραπάνω συνέβησαν από την περασμένη Κυριακή το μεσημέρι ως  τη Δευτέρα αργά το απόγευμα, μεταξύ "Μεγάλης Βρετανίας" και Μουσείου της Ακρόπολης, που κινήθηκαν κάτω από απίστευτα μέτρα ασφάλειας και- κυρίως- διακριτικότητα.

Οι επικεφαλής των 43 μεγαλύτερων πολυεθνικών επιχειρήσεων της Ευρώπης είναι όλοι τους μέλη της Ευρωπαϊκής Στρογγυλής Τράπεζας Βιομηχανιών (European Round Table of Industrialists). Ενός οργανισμού με παρουσία στις Βρυξέλλες και ιδιαίτερη  αυξημένη επιρροή σε όλα τα κομβικά κέντρα λήψης αποφάσεων της Γηραιάς Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένου και του Βερολίνου.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, στην Ελλάδα δεν βρέθηκαν για να δρομολογήσουν κάποια συγκεκριμένη εξέλιξη εγχώριου ενδιαφέροντος, αλλά για τη συνεδρίαση  της ολομέλειας του σώματος. Μιας συνεδρίασης που  συνήθως συγκαλείται δύο φορές το χρόνο, σε διαφορετική κάθε φορά χώρα, με ατζέντα τις βασικές επιδιώξεις τους:  την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την ανάπτυξης και της απασχόλησης , πανευρωπαϊκά.

Ωστόσο, η παρουσία τους εδώ και τα δύο, ξεχωριστά, ραντεβού που πραγματοποίησαν με τους κ. Τσίπρα και Μητσοτάκη, ήταν σε κάθε περίπτωση μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την Ελλάδα να δείξει  πώς (και εάν) μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις.

Τόσο η ολομέλεια, όσο και οι συναντήσεις τους έγιναν υπό καθεστώς Chatham House Rule. Αυτό απαγορεύει οι παρόντες να χρησιμοποιούν όπως θέλουν τις πληροφορίες που τους αποκαλύπτονται   αλλά και να μην αναφέρονται ποτέ στην πηγή τους ή να μην πουν τίποτα που να μπορεί να την αποκαλύψει. Σκοπός είναι να μπορεί να μιλήσει κανείς ελεύθερα. Και έτσι έγινε. 

Το ραντεβού με τον πρωθυπουργό έγινε στο πλαίσιο δείπνου στο Μουσείο της Ακρόπολης. Ο κ. Τσίπρας, που συνοδευόταν από τον υφυπουργό παρά το Πρωθυπουργό, Δημήτρη Λιάκο,  δέχθηκε αρκετές ερωτήσεις για την ελληνική οικονομία και κυρίως για τις επενδύσεις και τις προοπτικές επιστροφής στην κανονικότητα, Το ζήτημα των capital controls μπήκε στην ατζέντα, καθώς πολλές από τις εδώ θυγατρικές τους αντιμετωπίζουν πολύπλοκες διαδικασίες  για τη διακίνηση κεφαλαίων από την Ελλάδα και ακόμα πιο σύνθετες όταν αφορά επαναπατρισμό κερδών ή μερισμάτων. Να σημειωθεί ότι από  οι 29 από τους 43 ομίλους που βρέθηκαν στην Αθήνα, έχουν μεγάλη παρουσία στην Ελλάδα. Ο πρωθυπουργός τους κάλεσε να επενδύσουν στην χώρα διαβεβαιώνοντας τους πως η κατάσταση αλλάζει προς το καλύτερο.

Το επόμενο πρωί τα μέλη του European Round Table of Industrialists είχαν ραντεβού με το αρχηγό της  ΝΔ. Η συνάντηση έγινε ως breakfast στο ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρετανία". Η συζήτηση είχε τη μορφή ερωταπαντήσεων.

Το ενδιαφέρον εστιάστηκε  στις μεταρρυθμίσει και στο πρόγραμμα της ΝΔ. πόσο γρήγορα θα εφαρμοστούν, πόσο ευρείες θα είναι και, κυρίως, πόσο έτοιμη για αυτές είναι η ελληνική κοινωνία. Ο σκεπτικισμός για ενδεχόμενες κοινωνικές αντιδράσεις δεν έλειψε.

Άλλωστε αυτό είναι και από τα κεντρικά σημεία των προσπαθειών τους το τελευταίο διάστημα:  "Η Ευρώπη θα ξεπεράσει την τρέχουσα πολιτική κρίση μόνον εάν η επόμενη γενιά Ευρωπαίων ενδιαφέρεται για την ΕΕ και είναι έτοιμη να δεσμευθεί για την περαιτέρω προώθηση του ευρωπαϊκού σχεδίου", εκτιμά το European Round Table of Industrialists. Ευρωπαϊστές οι ίδιοι, θεωρούν πως οι προκλήσεις που δέχεται σε αυτή η συγκυρία η Ευρώπη είναι μεγάλες. Και σε αυτό δεν είναι αμέτοχη ευθυνών η οικονομική κρίση στην Ελλάδα.

Τα μέλη του European Round Table of Industrialists που παραβρέθηκαν στη συνάντηση της Αθήνας

Πρόεδρος

Benoît Potier- Air Liquide

Αντιπρόεδρος

Vittorio Colao- Vodafone Group

Μέλη

José María Álvarez-Pallete- Telefónica

Jean-Paul Agon-L'Oréal

Paulo Azevedo-Sonae

Ton Büchner- AkzoNobel

Ben van Beurden-Royal Dutch Shell

Kurt Bock-BASF

Jean-François van Boxmeer-HEINEKEN

Carlo Bozotti-STMicroelectronics

Svein Richard Brandtzaeg- Norsk Hydro

Paul Bulcke- Nestlé

Pierre-André de Chalendar- Saint-Gobain

Jean-Pierre Clamadieu- Solvay

Iain Conn- Centrica

Ian Davis- Rolls-Royce

Rodolfo De Benedetti- CIR

Volkmar Denner- Robert Bosch

Claudio Descalzi- Eni

Wolfgang Eder- voestalpine

Henrik Ehrnrooth- KONE

John Elkann- FCA

Christoph Franz- F. Hoffmann-La Roche

Ignacio S. Galán- Iberdrola

Moya Greene- Royal Mail Group

Timotheus Höttges- Deutsche Telekom

Paul Hermelin- Capgemini

Zsolt Hernádi - MOL

Heinrich Hiesinger- thyssenkrupp

Frans van Houten- Royal Philips

Pablo Isla- Inditex

Leif Johansson- Ericsson

Joe Kaeser- Siemens

Isabelle KocherENGIE

Bruno Lafont- LafargeHolcim

Thomas Leysen- Umicore

Martin Lundstedt- Volvo Group

Bill McDermott- SAP

Nancy McKinstry- Wolters Kluwer

Lakshmi N. Mittal- ArcelorMittal

Δημήτρης Παπαλεξόπουλος- Τιτάν

Jan du Plessis- Rio Tinto

Patrick Pouyanné- TOTAL

Norbert Reithofer- BMW Group

Stéphane Richard- Orange

Kasper Rorsted- adidas Group

Güler Sabanci- Sabanci Holding

Risto Siilasmaa- Nokia

Tony Smurfit- Smurfit Kappa Group

Ulrich Spiesshofer- ABB

Carl-Henric Svanberg- BP

Johannes Teyssen- E.ON

Jacob Wallenberg- Investor AB 






























reporter.gr 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *