Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017

Το 35,6% του πληθυσμού στο... κατώφλι της φτώχειας σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ


Με βάση τα στοιχεία της Έρευνας Εισοδήµατος και Συνθηκών ∆ιαβίωσης των Νοικοκυριών 2016, που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ, o πληθυσµός που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισµό ανέρχεται στο 35,6% (3.789.300 άτοµα) του πληθυσµού της Χώρας, παρουσιάζοντας µικρή µείωση σε σχέση µε την προηγούµενη χρονιά (3.828.500 άτοµα που αντιστοιχούσαν στο 35,7% του πληθυσµού).

• Ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισµού είναι υψηλότερος στην περίπτωση των ατόµων ηλικίας 18-64 ετών (39,7%)
• Ο πληθυσµός ηλικίας 18-64 ετών που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισµό εκτιµάται για τους Έλληνες σε 38,0% και για τους αλλοδαπούς που διαµένουν στην Ελλάδα σε 59,7%
• Ο πληθυσµός ηλικίας 18-64 ετών που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισµό εκτιµάται για όσους διαµένουν στην Ελλάδα, αλλά γεννήθηκαν σε άλλη χώρα, σε 58,1%
• Το ποσοστό του πληθυσµού, που ενώ δε βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας, διαβιεί σε νοικοκυριά µε υλική στέρηση αλλά χωρίς χαµηλή ένταση εργασίας ανέρχεται σε 8,4%
• Το ποσοστό του πληθυσµού, που δε βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας, και διαβιεί σε νοικοκυριά χωρίς υλική στέρηση αλλά µε χαµηλή ένταση εργασίας ανέρχεται σε 4,9%
• Το ποσοστό του πληθυσµού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας αλλά διαβιεί σε νοικοκυριά χωρίς υλική στέρηση και χωρίς χαµηλή ένταση εργασίας ανέρχεται σε 6,7%
Από τα επίσημα στοιχεία, προκύπτει επ΄σιης ότι το 21,2% του πληθυσµού βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας (µετά τις κοινωνικές µεταβιβάσεις), το 22,4% σε υλική στέρηση και το 17,2% του πληθυσµού ηλικίας 0-59 ετών διαβιεί σε νοικοκυριά µε χαµηλή ένταση εργασίας.
Τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας εκτιµώνται σε 832.065 σε σύνολο 4.168.784 νοικοκυριών και τα µέλη τους σε 2.262.808 στο σύνολο των 10.651.929 ατόµων του πληθυσµού της Χώρας.





   


ΔΝΤ: Καλή η συμφωνία του Eurogroup αλλά όχι άριστη


Η αξιολόγηση μπορεί να έκλεισε, αλλά η Ελλάδα βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο της ενημέρωσης των δημοσιογράφων από τον Τζέρι Ράις, εκπρόσωπο του ΔΝΤ.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο Ράις χρησιμοποίησε τη φράση της Κριστίν Λαγκάρντ, πως δηλαδή η συμφωνία του Eurogroup ήταν καλή, αλλά όχι άριστη.



«Έγινε ένα σημαντικό βήμα για να επιστρέψει η Ελλάδα στη σταθερότητα και σε βιώσιμη ανάπτυξη», σημείωσε ο Τζέρι Ράις, ο οποίος, όμως, εξέφρασε τις διαφωνίες του Ταμείου σχετικά με τα πλεονάσματα.



Ο εκπρόσωπος του IMF ξεκαθάρισε ότι οι «σημαντικές» μεταρρυθμίσεις που πέρασε η Βουλή για τη δεύτερη αξιολόγηση μπορούν μεν να διασφαλίσουν πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ έως το 2022, όμως στη συνέχεια ο στόχος πρέπει να «ψαλιδισθεί» στο 1,5%.



Το ΔΝΤ εκτιμά δηλαδή πως ο στόχος των πλεονασμάτων 2% του ΑΕΠ ή και λίγο υψηλότερο από το 2023 έως το 2060, δεν είναι εφικτός.



Η μείωση του στόχου είναι απαραίτητη, σημείωσε ο κ. Ράις, προκειμένου να δοθεί στην Ελλάδα επαρκής δημοσιονομικός χώρος για ανάπτυξη, επενδύσεις, μείωση φορολογικών συντελεστών, αλλά και για τη θέσπιση κοινωνικής προστασίας για τους πλέον αδύναμους.



Αναμονή για το χρέος



Ο Τζέρι Ράις τόνισε ακόμα πως το ΔΝΤ επιμένει στη θέση του για ελάφρυνση του ελληνικού χρέους και σημείωσε πως περιμένει οι σχετικές δεσμεύσεις των Ευρωπαίων να γίνουν πράξη.



Ο κ. Ράις σημείωσε μάλιστα πως το Ταμείο προσδοκά η διαπραγμάτευση για το χρέος να «έχει γρήγορη κατάληξη», τονίζοντας ότι το Ταμείο δεν θα επέλεγε καν τη λύση της επί της αρχής ένταξης στο πρόγραμμα «εάν πίστευε πως δεν υπάρχει καλή πιθανότητα» για συμφωνία.




Το Ταμείο έχει άλλωστε ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να βάλει λεφτά στο πρόγραμμα, αν δεν λυθεί το ζήτημα του χρέους. 

ΕΦΚΑ: Οι νέες ασφαλιστικές εισφορές που θα πληρώνουν οι δικηγόροι

Ο δικηγόρος μπορεί, να αναλαμβάνει υποθέσεις από οποιονδήποτε άλλον, αμειβόμενος είτε ανά υπόθεση είτε με άλλον τρόπο


Εγκύκλιο, με θέμα «Ένταξη στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) των απασχολουμένων στον ιδιωτικό τομέα με έμμισθη εντολή δικηγόρων ασφαλισμένων του τ. ΕΤΑΑ-Τομέα ΤΑΝ», εξέδωσε ο ΕΦΚΑ.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, έμμισθος δικηγόρος είναι «αυτός που προσφέρει αποκλειστικά νομικές υπηρεσίες, ως νομικός σύμβουλος ή ως δικηγόρος, σε συγκεκριμένο εντολέα, σταθερά και μόνιμα, αμειβόμενος αποκλειστικά με πάγια περιοδική αμοιβή. Ο ίδιος δικηγόρος μπορεί, επίσης να αναλαμβάνει υποθέσεις από οποιονδήποτε άλλον, αμειβόμενος είτε ανά υπόθεση είτε με άλλον τρόπο».

Τα ανωτέρω πρόσωπα, τα οποία, μέχρι τις 31/12/2016, λόγω ιδιότητος, υπάγονταν στην ασφάλιση του τ. ΕΤΑΑ–Τομέα ΤΑΝ, με τις κοινοποιούμενες διατάξεις, ρητώς αναφέρονται ως κατηγορία ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ υπαγόμενων, από 1-1-2017, στις ρυθμίσεις του άρθρου 38.

Συγκεκριμένα:

Α. Με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 38 (πρώτο εδάφιο του στ΄ στοιχείου) του ν. 4387/2016, ορίζονται τα ακόλουθα: «3. Καταβάλλεται ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης ποσοστού 20%, επιμεριζόμενη κατά ποσοστό 6,67% για τον εργαζόμενο και 13,33% για τον εργοδότη για τις ακόλουθες, ιδίως, κατηγορίες ασφαλισμένων, διατηρούμενης σε ισχύ του τεκμηρίου της ρύθμισης του άρθρου 2 παρ.1 του α.ν.1846/1951: ……… στ. Για τους δικηγόρους με έμμισθη εντολή και άλλα πρόσωπα ασφαλιστέα, λόγω ιδιότητας, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, για το εισόδημα που προέρχεται από τη διαρκή σχέση παροχής υπηρεσιών. …………....

Υπόχρεος για την καταβολή της εργοδοτικής εισφοράς είναι οποιοδήποτε πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, για λογαριασμό του οποίου οι ασφαλισμένοι που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 38, παρέχουν τις υπηρεσίες τους περιοδικά έναντι παροχής. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται και στις κατηγορίες αυτές οι πάσης φύσεως διατάξεις περί εισφορών του τ. ΙΚΑ−ΕΤΑΜ».

Επιπλέον και για την εν λόγω κατηγορία ασφαλισμένων, κατ’ εφαρμογή των γενικά οριζομένων στο άρθρο 38 του νόμου 4387/2016, ισχύουν τα ακόλουθα:

- Ως βάση υπολογισμού των εισφορών ορίζονται οι πάσης φύσεως αποδοχές, με εξαίρεση τις κοινωνικού χαρακτήρα έκτακτες παροχές, λόγω γάμου, γεννήσεως τέκνων, θανάτου και βαριάς αναπηρίας.

- Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των ασφαλισμένων και των εργοδοτών, από 1-1-2017, ανέρχεται στο ποσό των 5.860,80 ευρώ και προκύπτει ως το δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού και, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, που ανέρχεται στο ποσό των 586,08 ευρώ (παρ. 3 της υπ. ΙΑ.11 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ Α΄ 222/2012).

- Το εν λόγω ανώτατο όριο εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής, όσον αφορά, όμως, μόνο στην εισφορά ασφαλισμένου. (Άρθρο 38 παρ.2β΄).

- Με τις διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 27 του ν. 4445/2016 (ΦΕΚ 236/Α΄/19-12-2016), προστίθεται στην παρ. 2 του άρθρου 38 του 3 ν. 4387/2016 περίπτωση γ΄, σύμφωνα με την οποία καθορίστηκε-ως ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς των ασφαλισμένων και των εργοδοτών που, από 1/1/2017, εντάσσονται στον ΕΦΚΑ.

- Το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, το οποίο, επί πλήρους απασχόλησης ανέρχεται στο ποσό των 586,08 ευρώ με ισχύ από 1-1-2017.

Επισημαίνεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 1512/1985, που προβλέπουν την καταβολή εργοδοτικής εισφοράς σε δικηγόρους με έμμισθη εντολή, καταργούνται από 1/1/2017.

Β. Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 4387/2016, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 1 του ν. 4425/2016 (185/Α΄/30-9-16), ορίζεται ότι: «1. Από 1/1/2017, η ασφαλιστική εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης των μισθωτών και λοιπών κατηγοριών που υπάγονται στον ΕΟΠΥΥ, των οποίων οι ασφαλιστικές εισφορές κλάδου σύνταξης υπολογίζονται κατά τα προβλεπόμενα του παρόντος νόμου, ορίζεται σε ποσοστό 7,10%, επί των πάσης φύσεως αποδοχών και κατανέμεται κατά ποσοστό 6,45% για παροχές σε είδος, εκ του οποίου 2,15% βαρύνει τον ασφαλισμένο και 4,30% βαρύνει τον εργοδότη και ποσοστό 0,65% για παροχές σε χρήμα, εκ του οποίου 0,40% βαρύνει τον ασφαλισμένο και 0,25% βαρύνει τον εργοδότη».

Κατά συνέπεια και για τους δικηγόρους με έμμισθη εντολή, παρακρατούνται, από 1/1/2017, εισφορές υπέρ υγειονομικής περίθαλψης, επί της ίδιας ως ανωτέρω βάσης υπολογισμού εισφορών.

Γ. Όσον αφορά την επικουρική ασφάλιση, καταβάλλονται, από 1/1/2017, οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 97 του ν. 4387/2016 ασφαλιστικές εισφορές (σχετ. το με αριθμ. Φ80020/οικ22104/Δ15.405/30.6.2016 - Α.Δ.Α.: ΩΒΔ4465Θ1Ω-ΒΥ0 έγγραφο της Γ.Γ.Κ.Α.).

Συγκεκριμένα, με τις προαναφερόμενες διατάξεις, ορίζονται: «1. Από 1/6/2016 και μέχρι τις 31/5/2019, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς για την επικουρική ασφάλιση στο ΕΤΕΑ όλων των μισθωτών, ασφαλισμένων, πριν και μετά την 1/1/1993, υπολογίζεται σε ποσοστό 3,5% για τον ασφαλισμένο και 3,5% για τον εργοδότη επί των ασφαλιστέων αποδοχών του εργαζομένου, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 38.

Από 1/6/2019 και μέχρι την 31/5/2022, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στο ΕΤΕΑ όλων των μισθωτών, ασφαλισμένων, πριν και μετά την 1/1/1993, υπολογίζεται σε ποσοστό 3,25% για τον ασφαλισμένο και 3,25% για τον εργοδότη επί των ασφαλιστέων αποδοχών του εργαζομένου, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 38.

Μετά το πέρας της εξαετίας, το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς επανέρχεται στο ύψος που ίσχυε κατά τις 31/12/2015».

Συνεπώς, από 1/1/2017, εισφορές υπέρ επικουρικής κάλυψης παρακρατούνται υπέρ του κλάδου επικουρικής ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) πρώην Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων.

Δ. Με το υπ. αριθ. πρωτ.Φ.80000/οικ. 61689/2215/30.12.2016 (Α.Δ.Α.:7Χ78465Θ1Ω-1Λ3) έγγραφο της Γ.Γ.Κ.Α., για τους δικηγόρους με έμμισθη εντολή δεν υφίσταται υποχρέωση ασφάλισης στους συνεισπραττόμενους από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κλάδους ανεργίας (ΟΑΕΔ–ΛΑΕΚ ΟΑΕΔ–Λ.ΠΕ.ΑΕ) ΟΕΚ (εργατική κατοικία) & ΟΕΕ (εργατική εστία).

Ε. Με τις διατάξεις του άρθρου 96 του ν. 4461/2017, αντικαθίσταται η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 35 του ν. 4387/2016, ως ακολούθως: «β. Τα έσοδα από τις ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων και των εργοδοτών, όπου προβλέπεται εργοδοτική εισφορά για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους μισθωτούς. Από 1.1.2017, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στον κλάδο εφάπαξ παροχών του ΕΤΕΑΕΠ των ασφαλισμένων, από 1.1.1993 και εφεξής, μισθωτών και όλων των πριν και μετά την 1.1.1993 ασφαλισμένων αυτοτελώς απασχολουμένων ορίζεται σε ποσοστό 4%, υπολογιζόμενο για τους μισθωτούς επί των ασφαλιστέων αποδοχών τους, όπως προσδιορίζονται στα άρθρα 5 και 38 και για τους αυτοτελώς απασχολούμενους επί του εισοδήματος τους, όπως, ειδικότερα, προσδιορίζεται στο άρθρο 39, εφαρμοζομένου και του άρθρου 98.

Για το ύψος και τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών των μέχρι 31-12-1992 ασφαλισμένων μισθωτών, εφαρμόζονται οι επιμέρους καταστατικές διατάξεις των εντασσόμενων ταμείων, τομέων, κλάδων και λογαριασμών προνοίας στο ΕΤΕΑΕΠ, με εξαίρεση τους μισθωτούς ασφαλισμένους στους τομείς προνοίας του τ. ΕΤΑΠ–ΜΜΕ, των οποίων τα ποσοστά εισφορών υπολογίζονται επί των ασφαλιστέων αποδοχών τους, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 38 του παρόντος. Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει το θέμα διαφορετικά καταργείται».

Συνεπώς, από 1/1/2017, εισφορές υπέρ κλάδου πρόνοιας των απασχολουμένων με έμμισθη εντολή δικηγόρων Αθηνών υπέρ του ΕΤΕΑΕΠ τ. Τομέας Πρόνοιας Δικηγόρων Αθηνών παρακρατούνται σε ποσοστό 4%.

ΣΤ. Με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016, ορίζονται τα ακόλουθα: «11.α. Ειδικά, για τους δικηγόρους, υπέρ του ΕΦΚΑ καταβάλλεται ποσοστό 20% επί της ελάχιστης αμοιβής ανά δικηγορική πράξη ή παράσταση, για την οποία προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία έκδοση γραμματίου προείσπραξης. Ο οικείος δικηγορικός σύλλογος αποστέλλει στον ΕΦΚΑ τη σχετική συγκεντρωτική κατάσταση ανά δικηγόρο. Τα ποσά που έχουν καταβληθεί, μέσω ενσήμων ή της ανωτέρω διαδικασίας, που τα αντικαθιστά, αφαιρούνται από την εισφορά που οφείλει ο δικηγόρος. Ειδικά, για τους δικηγόρους που απασχολούνται με έμμισθη εντολή, τα ποσά αυτά αφαιρούνται από την εισφορά του ασφαλισμένου. …………… γ. Σε περίπτωση που τα ποσά που καταβλήθηκαν, υπερβαίνουν την προβλεπόμενη μηνιαία εισφορά, δεν επιστρέφονται, αλλά συμψηφίζονται με την ετήσια ασφαλιστική οφειλή του αντίστοιχου έτους».

Μεταξύ άλλων, στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι η υποβολή των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) πραγματοποιείται, κατά τα γνωστά, τον επόμενο μήνα από αυτόν της απασχόλησης (Α.Π.Φ.80000/οικ.60298/1472/23.12.2016 Υ.Α.), στις ημερομηνίες υποβολής που αναφέρονται στη σχετική εγκύκλιο κάθε φορά σε μηνιαία βάση (για το έτος 2017 οδηγίες έχουν δοθεί με το υπ. αριθ. Ε40/879/19.12.2016 Γ.Ε. της Διεύθυνσης Ασφάλισης–Εσόδων του τ. ΙΚΑ–ΕΤΑΜ), οι δε αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της απασχόλησης με χρήση της Ταυτότητας Πληρωμής Τρεχουσών Εισφορών (ΤΠΤΕ) (σχετ. Γ.Ε Ε40/907/14.12.2015, Ε40/535/28.7.2015 και E40/433/10.6.2016 της Διεύθυνσης Ασφάλισης–Εσόδων του τ. ΙΚΑ–ΕΤΑΜ).

Υπενθυμίζεται ότι, κατά την πρώτη υποβολή ΑΠΔ και, συγκεκριμένα, για τις μισθολογικές περιόδους 01/2017, 02/2017, 03/2017, 04/2017 και 05/2017, εφόσον οι αντίστοιχες ΑΠΔ υποβληθούν έως 31/07/2017 με μαγνητικό ή ψηφιακό μέσο στην αρμόδια Υπηρεσία του ΕΦΚΑ (έδρας του εργοδότη), θα θεωρηθούν εμπρόθεσμες.

Οι προαναφερθείσες ΑΠΔ πρέπει να υποβληθούν με τύπο δήλωσης:

- (01) - Κανονική, εφόσον δεν έχει υποβληθεί για την ίδια μισθολογική περίοδο ΑΠΔ με απασχολούμενο προσωπικό ή - (04) – Συμπληρωματική σε περίπτωση που έχει ήδη υποβληθεί ΑΠΔ για την ίδια μισθολογική περίοδο.

Οι Πράξεις Επιβολής Πρόσθετης Επιβάρυνσης Εισφορών (Π.Ε.Π.Ε.Ε.), που θα προκύψουν από την υποβολή των ανωτέρω ΑΠΔ, θα πρέπει να ακυρωθούν οίκοθεν. Οι ασφαλιστικές εισφορές των ανωτέρω μισθολογικών περιόδων, εφόσον καταβληθούν, μέχρι τις 31/07/2017, θα θεωρηθούν εμπρόθεσμες.

Ομοίως, το αρμόδιο υποκατάστημα της έδρας του εργοδότη πρέπει οίκοθεν να ακυρώσει ή να μειώσει κατά το αντίστοιχο ποσό που αναλογεί την πράξη (Π.Ε.Π.Τ.), που θα προκύψει.

Τέλος, οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής ΑΠΔ, μέσω διαδικτύου, για μισθολογικές περιόδους από 06/2017 είναι οι οριζόμενες με το Γενικό Έγγραφο Ε40/879/19.12.2016 της Διεύθυνσης Ασφάλισης–Εσόδων της Διοίκησης τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.


























 thetoc.gr  

Εξευτελιστικές τιμές στα ακίνητα -Κατάρρευση δείχνει το νέο σύστημα αξιών


Λίγες αγοραπωλησίες και εξευτελιστικές τιμές, δείχνουν τα συμβόλαια που έχουν πέσει στο Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία, φιλοδοξώντας να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την εξομοίωση αντικειμενικών- εμπορικών τιμών.

Ωστόσο τα εντυπωσιακά αρνητικά στοιχεία των αγοραπωλησιών, ενισχύουν ότι την αίσθηση ότι το νέο σύστημα υπολογισμού αξιών, που πάει όλο και πιο πίσω, μοιάζει με γρίφο που δεν έχει απάντηση, εξ ου και το αδιέξοδο στο οποίο κατέληξε η Επιτροπή που συγκροτήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, αδυνατώντας να συμφωνήσει ακόμα και στο τι συνιστά την εμπορική τιμή ενός ακινήτου.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών, ανακοινώντας την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του Μητρώου, οι πολίτες μπορούν να αντλούν πληροφορίες για τα επίπεδα τιμών, με τις οποίες γίνονται οι μεταβιβάσεις ανά περιοχή. Και πράγματι, οι πληροφορίες είναι όντως εντυπωσιακές, καθώς αποτυπώνουν την κατάρρευση της κτηματαγοράς, ακόμα κι αν κάποιος κακόπιστος υποστηρίξει ότι πέρα από το αναγραφόμενο τίμημα στα συμβόλαια, μέρος των αγοραπωλησιών γίνεται και με «μαύρο» χρήμα. Ιδού κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

Διαμέρισμα 109,83 τ.μ. , 4ου ορόφου, με αποθήκη 11 τ.μ., στο δεύτερο δημοτικό διαμέρισμα του δήμου Αθηναίων, με έτος κατασκευής 2006, πωλήθηκε το Μάιο, με τιμή 85.000 ευρώ, δηλαδή έναντι περίπου 773 ευρώ/τ.μ. όταν η Τιμή Ζώνης στη συγκεκριμένη περιοχή είναι 1.250 ευρώ/τ.μ.
Διαμέρισμα 140 τ.μ. στο Περιστέρι κατασκευής του 1967, πωλήθηκε με 321 ευρώ/τ.μ. όταν η Τιμή Ζώνης είναι 1.050 ευρώ/τ.μ.
Διαμέρισμα 81 τ.μ. κατασκευής του 1980 στη Βουλιαγμένη, πωλήθηκε το Μάρτιο προς 988 ευρώ/τ.μ., όταν η Τιμή Ζώνης παραμένει στις 3.500 ευρώ/τ.μ.

Διαμέρισμα 100 τ.μ. του 1970 στη Θεσσαλονίκη, 3ου ορόφου, πωλήθηκε προς 15.000 ευρώ, δηλαδή προς 150 ευρώ/τ.μ. όταν η Τιμή Ζώνης παραμένει στα 1.250 ευρώ/τ.μ.

Οι εξωφρενικά χαμηλές τιμές που εμφανίζονται στα συμβόλαια, τα οποία έχουν πέσει στο Μητρώο, ενισχύουν την άποψη ότι το νέο σύστημα υπολογισμού αξιών ακινήτων δεν μπορεί να στηθεί αποκλειστικά και μόνο με βάση τα στοιχεία των συμβολαίων, καθώς αφενός ο αριθμός τους είναι περιορισμένος αφετέρου τα επίπεδα τιμών είναι συγκυριακού χαρακτήρα αν λάβει κανείς την προσφορά και ζήτηση.

Το γρίφο θα κληθούν να λύσουν ειδικοί εμπειρογνώμονες, που θα συνδράμουν το έργο της ειδικής Επιτροπής, η οποία θα ενισχυθεί από στελέχη της Τράπεζας της Ελλάδας και της Στατιστικής Υπηρεσίας, με το χρόνο να μετρά αντίστροφα. Σύμφωνα με το Επικαιροποιημένο Μνημόνιο, μέσα στο καλοκαίρι θα πρέπει η Επιτροπή να έχει καταλήξει στην ενδεδειγμένη μεθοδολογία, έτσι ώστε ως το τέλος του έτους να έχουν γίνει οι αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις. Στόχος είναι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, να λειτουργήσει η νέα πλατφόρμα υπολογισμού αξιών, έτσι ώστε ο υπολογισμός του ΕΝΦΙΑ του 2018 να γίνει με το νέο σύστημα.





Γιώργος  Παππούς







iefimerida.gr 

Πέμπτη 22 Ιουνίου 2017

Ξεκουμπιστείτε


Μπορεί οι Παραιτηθείτε να μην πέτυχαν το στόχο τους στην Ελλάδα, αλλά θριάμβευσαν στη Γαλλία, όπου τρείς υπουργοί του Μακρόν παραιτήθηκαν! Ο λόγος είναι απλός: Στη Γαλλία το κυρίαρχο σύστημα συντηρεί την ηθική στους πολίτες για να μην απειλείται το ίδιο από μια εκτεταμένη ανομία. Στην Ελλάδα το σύστημα καλλιεργεί την ανομία στους πολίτες για να μπορεί να τους πουλάει «διευκολύνσεις». Είναι η διαφορά μεταξύ ενός κράτους και ενός κράτους- νταβατζή.

Και οι πολίτες; Πώς δέχονται έτσι αδιαμαρτύρητα το ρόλο της εκδιδόμενης; Η απάντηση βρίσκεται σε δυο πανίσχυρους νόμους της φύσης και σε έναν της κοινωνιολογίας: Της συνήθειας, της αδράνειας και της αμορφωσιάς.

Όσοι πιστεύουν ότι στα κράτη της Ευρώπης ή της Αμερικής δεν υπάρχει διαφθορά κάνουν μεγάλο λάθος. Η διαφθορά εκεί είναι πολύ μεγαλύτερη σε όγκο και περιεχόμενο, αλλά όχι σε έκταση. Την κρατάει το σύστημα εξουσίας αποκλειστικά για τα μέλη του.

Δεν είναι θέμα αδηφαγίας που το κάνει να μην τη μοιράζεται με την αστική και τη μικροαστική τάξη. Με το λαό. Είναι κάτι βαθύτερο. Ο λαός πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στους κυβερνήτες του. Για να μπορεί το σύστημα να διαιωνίζεται. Αν δεν έχει εμπιστοσύνη μπορεί να δημιουργηθεί στις τάξεις του ρεύμα αμφισβήτησης και ανατροπής. Αυτό, το εδραιωμένο κράτος δεν το θέλει.

Το μοντέλο δεν είναι νέο. Δεν το γέννησε ο τρόμος μετά τη γαλλική Επανάσταση. Απλώς το εδραίωσε. Γιατί το μοντέλο υπάρχει από την εποχή του Λυκούργου στη Σπάρτη. Η κλοπή δεν επιτρέπεται. Αλλά, ο πολίτης μπορεί να κλέψει. Εάν πιαστεί, όμως, η τιμωρία είναι βαριά και παραδειγματική. Όχι επειδή έκλεψε. Αλλά, επειδή πιάστηκε!

Και, αν στη Σπάρτη το έθος υπήρχε για να εκπαιδεύει στρατιώτες να επιβιώνουν σε κάθε περιβάλλον, στην Εσπερία η ίδια αρχή ισχύει για να επιβιώνει το άρχον σύστημα σε κάθε συνθήκη.

Σε όλη τη Δύση, λοιπόν, η διαφθορά και η κλοπή είναι εγκλήματα, απαγορεύονται και τιμωρούνται. Ωστόσο, οι δυνατότητες να κλέψει ο πολίτης τόσο ώστε να πλουτίσει ή να αναδειχτεί είναι περιορισμένες. Και οι ποινές εξοντωτικές για τη ροή της ζωής του. Το κράτος είναι δρακόντειο. Αντιθέτως, οι δυνατότητες να κλέψουν ή να παρανομήσουν οι αξιωματούχοι και οι κεφαλαιούχοι είναι τεράστιες. Και οι ποινές σε περίπτωση αποκάλυψης, συνήθως χάδια.

Σε όλη την Εσπερία υπάρχουν τρεις πολύ ευδιάκριτες τάξεις. Των πολιτών, των αρχόντων και των κεφαλαιούχων. Και μεταξύ τους υπάρχει μια πολύ σαφής και σχεδόν απαραβίαστη διαχωριστική γραμμή: Η νομιμοφροσύνη.

Ενώ, λοιπόν, η νομιμοφροσύνη είναι σχεδόν ιερή για τους πολίτες, που έτσι την αντιμετωπίζουν, είναι αντιθέτως κουρελόχαρτο για επιλεκτική χρήση για τις άλλες δύο τάξεις. Υπό μια προϋπόθεση. Ότι κανείς από τους προνομιούχους δεν θα συλληφθεί να παρανομεί. Γιατί, όπως και στη Σπάρτη, η κλοπή δεν επιτρέπεται μεν, αλλά επιτρέπεται! Αν σε πιάσουν, όμως, πληρώνεις.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι παραιτήσεις κυβερνητικών και εταιρικών στελεχών είναι συχνές και αναπότρεπτες από τον Δούναβη και δυτικά. Οι πολίτες πρέπει να πιστεύουν ότι όλοι είναι ίσοι απέναντι στο νόμο γιατί αν δεν το πιστεύουν η Βαστίλη απέχει μόλις 240 χρόνια και ο Κρόμγουελ κάτι παραπάνω. Και κανείς από τους άρχοντες δεν θέλει να έχει την  τύχη των Γάλλων ευγενών ούτε του Άγγλου βασιλιά.

Αυτά φυσικά συμβαίνουν γιατί οι λαοί δυτικά του Δούναβη έχουν χτίσει τα πολιτεύματά τους στα οδοφράγματα με τις μπαγιονέτες. Δηλαδή με αίμα. Και ανέχονται τους άρχοντές τους για όσο οι άρχοντες παριστάνουν εμπράκτως ότι είναι ισότιμοι με τους πολίτες. Με την κλασική αρχή ότι η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια. Πρέπει να φαίνεται και ότι είναι.

Όταν οι άρχοντες βάζουν χέρι στο δημόσιο ταμείο παράνομα και πιάνονται, τα πράγματα αλλάζουν. Η Λεπέν πάει για ανάκριση και τρείς υπουργοί του Μακρόν παραιτήθηκαν, όλοι επειδή κατηγορούνται ότι έπαιρναν λεφτά από τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης παράνομα. Για τον ίδιο λόγο ο βασικός υποψήφιος πρόεδρος Φιγιόν καταστράφηκε λίγο πριν τις εκλογές.

Μα, τα λεφτά της Ένωσης δεν είναι γαλλικά! Λάθος. Πέρα που ένα κομμάτι τους είναι γαλλικό, αν βάζει κανείς χέρι στα λεφτά της Ένωσης, είναι ικανός να βάλει και στα γαλλικά. Απλά και ξάστερα.

Φυσικά, για να αποκαλύπτονται οι λοβιτούρες υπάρχει Δικαιοσύνη που λειτουργεί στο όνομα του λαού. Στην πράξη. Με εξαιρέσεις. Που δεν είναι κανόνας. Επειδή το άρχον σύστημα φροντίζει να λειτουργεί η Δικαιοσύνη για να μπορεί να άρχει όσο πιο ανενόχλητο γίνεται, απολαμβάνοντας τα αγαθά της εξουσίας.

Μ αυτή τη συλλογιστική της διαιώνισης του πολιτικού και οικονομικού συστήματος, δεκάδες υπουργοί και αρκετοί πρωθυπουργοί έχουν παραιτηθεί, μερικοί έχουν αυτοκτονήσει, και δεκάδες στελέχη κρατικών επιχειρήσεων έχουν χάσει τις καρέκλες τους. Με τις απαραίτητες παχυλές αποζημιώσεις φυσικά! Γιατί το σύστημα σε τιμωρεί αν το εκθέσεις, αλλά δεν ξεχνάει ποτέ ότι το υπηρέτησες.

Η διαφθορά, λοιπόν, υπάρχει και μάλιστα σε ογκοδέστατο βαθμό στις δυτικές δημοκρατίες, αλλά όποτε αποκαλύπτεται, ο ένοχος πάει στο σπίτι του ή στον πύργο του. Δεν στρογγυλοκάθεται να κυβερνάει σε καρέκλα. Κι αυτό γίνεται για να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στους νόμους, επειδή χωρίς νόμους δεν υπάρχει κοινωνία. Καμιάς μορφής. Και η εμπιστοσύνη στο υπάρχον σύστημα. Οι παραβάτες είναι δακτυλοδεικτούμενοι.

Μ αυτό τον τρόπο, όμως, οι πολίτες έχουν δύναμη και απαίτηση επί των αρχόντων. Και διατηρούν πάντα την απειλή της παρέμβασης για τα συμφέροντά τους. Επειδή, όπως είπαμε, οι δημοκρατίες τους είναι βαμμένες με αίμα στους δρόμους. Και το αίμα έχει μνήμη.

Στην Ελλάδα, αντιθέτως, το άρχον σύστημα έχει φροντίσει ώστε οι νόμοι να ισχύουν μόνο γι αυτούς που δεν μπορούν να παρανομήσουν, οι οποίοι τους τηρούν γιατί δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Όχι επειδή τους σέβονται.

Και δεν τους σέβονται γιατί βλέπουν όλο το 24ωρο να παραβιάζονται χωρίς επίπτωση οι περισσότεροι και, κυρίως, να παραβιάζονται ξεδιάντροπα από αυτούς που κυβερνάνε είτε πολιτικά είτε οικονομικά.

Το άρχον σύστημα εδώ ακολουθεί άλλο δρόμο: Καλλιεργεί την  παρανομία ώστε να μπορεί να πουλάει μετά τη δραπέτευση, την αποφυγή των επιπτώσεων, το ακαταδίωκτο, τη χάρη, το μπαχτσίσι, το ρουσφέτι στους πολίτες, έναντι ψήφων διαιώνισης τους είδους του. Είναι μια σχέση Οθωμανού Μπέη και ραγιάδων.

Φυσικά, οι κεφαλαιούχοι είναι ξέφραγοι και ακαταδίωκτοι, όπως και το πολιτικό προσωπικό, και μάλιστα συχνά συνέταιροί του.

Οι πολίτες έχουν εκπαιδευτεί τόσα πολλά χρόνια σ αυτό το παραβατικό κλεπτοκρατικό σύστημα και του έχουν επιτρέψει να έχει στερεωθεί τόσο καλά σε θεσμούς και συνειδήσεις, που τους είναι σχεδόν αδιανόητο να το αλλάξουν. Πολύ περισσότερο να το ξηλώσουν. Παράλληλα, έχουν δηλητηριαστεί απ αυτό γιατί καθημερινά είναι υποχρεωμένοι να το ακολουθούν προκειμένου να επιζήσουν. Όσοι σέβονται τους νόμους είναι δακτυλοδεικτούμενοι και αντικείμενα χλευασμού.

Η Δικαιοσύνη είναι από την κορυφή της σχεδόν υποχείριο των κυβερνητών, αφού είναι διορισμένη απ αυτούς, ενώ στα κατώτερα κλιμάκια είναι υποχρεωμένη να ζει εντελώς απροστάτευτη, με το φόβο της ζωής της, από κάθε μορφής κυκλώματα του υπόκοσμου. Ο νόμος είναι σκληρός για τους απροστάτευτους και ελαστικός για τους διαπλεκόμενους.

Μ αυτά τα δεδομένα, δεν είναι τυχαίο που σχεδόν κανείς δεν παραιτείται, αλλά θεωρείται από θράσος μέχρι γραφικό να ζητήσει κανείς την παραίτηση αξιωματούχου ή κρατικού υπαλλήλου ή στελέχους. Φυσικά, για την καθαρότητα των κεφαλαιούχων δεν υπάρχει λόγος!

Και δεν είναι τυχαίο που κυβερνητικά στελέχη σαν τον Καμμένο, τον Κοντονή, τον Γαβρόγλου- για να αναφέρω μόνο τους πρόσφατους- όχι απλώς δεν έχουν συναίσθηση ότι παραβιάζουν βασικούς κανόνες δικαίου, αλλά θεωρούν και δικαίωμά τους να το κάνουν! Καλλιεργώντας την ανηθικότητα για νομιμότητα και νομοθετώντας για να εξυπηρετούν τον κάθε κεφαλαιούχο που δεν ξέρει κανείς υπεύθυνα από πού βγάζει τα λεφτά του.

Ακολουθώντας κατά πόδας την ανήθικη νοοτροπία δεκάδων προκατόχων τους, που ακόμα και καταδικασμένοι ένας- δυο στα μαλακά από δικαστήρια έχουν το θράσος να κουνάνε διδακτικά το δαχτυλάκι!

Το σύνθημα που χρειάζεται η χώρα είναι ξεκουμπιστείτε. Κι όχι μόνο εσείς που κυβερνάτε σήμερα. Αλλά όλοι όσοι κυβερνήσατε μέχρι τώρα. Επειδή σχεδόν όλοι όσοι βλέπουμε στην πολιτική σκηνή είναι αυτοί που έθρεψαν, υπηρέτησαν και γιγάντωσαν το θρασύ νεοοθωμανικό ελληνικό κράτος με νοοτροπία προστάτη. Που μας προσβάλλει.

Γ.Παπαδόπουλος- Τετράδης





liberal.gr




Πώς και πότε θα πέσει η κυβέρνηση...


Του Γιάννη Παντελάκη

Οι εργαζόμενοι στους Δήμους απεργούν γιατί  η κυβέρνηση απολύει 10.000 άτομα για τα οποία είχε δεσμευτεί ότι θα παραμείνουν στη δουλειά τους. Οι κτηνοτρόφοι διαμαρτύρονται γιατί δικαστικοί επιμελητές γυρίζουν σε στάνες και κοτέτσια μοιράζοντας εξώδικα για δάνεια τα οποία η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι θα ρυθμίσει. Ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων που δεν έχουν 150 ευρώ για να τα ασφαλίσουν, καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο 250 ευρώ. Από όλους αυτούς θα πέσει η κυβέρνηση. Κάποια στιγμή.

Υπάρχουν διάφορες ψευδαισθήσεις για το πως μπορεί να πέσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Να παραθέσουμε μερικές α) επειδή θα μαζευτούν στο Σύνταγμα κάποιοι πολίτες και θα το ζητήσουν β) επειδή η αντιπολίτευση εμφανίζεται πειστική μ εναλλακτικό σχέδιο διακυβέρνησης, η κοινωνία ανταποκρίνεται και ασκεί έντονη πίεση στην κυβέρνηση

γ) επειδή κάποιοι βουλευτές της πλειοψηφίας θ' ακούσουν τη χαμένη τους συνείδηση και θ' αποσύρουν την εμπιστοσύνη τους δ) επειδή θα αποφασίσουν οι δανειστές να την ρίξουν γιατί δεν εξυπηρετεί τις προθέσεις τους. Δεν ισχύει τίποτα απ όλα αυτά.

Η κυβέρνηση, όπως όλα δείχνουν, θα πέσει στις επόμενες εκλογές (τον χρόνο των οποίων θα καθορίσει η ίδια) και η αιτία δεν θα είναι καμία από τις προαναφερόμενες τέσσερις. Αλλά η συνήθης-με εξαιρέσεις-αιτία για την οποία πέφτουν όλες οι κυβερνήσεις. Γιατί θα εισπράξει αρνητική ψήφο, θα καταψηφιστεί επειδή έχει απογοητεύσει μεγάλες αριθμητικά ομάδες από εκείνες που τις έδωσαν μια δεύτερη ευκαιρία τον Σεπτέμβριο του 2015. Η πλειονότητα αυτών των ανθρώπων, μπορεί να μην έχουν κατευθυνθεί  σε άλλες κομματικές επιλογές, ωστόσο δηλώνουν με κατηγορηματικό τρόπο πως δεν επιστρέφουν στην ίδια επιλογή, αυτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Προς το παρόν και για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα, η κυβέρνηση θα πορεύεται έχοντας δυο πλεονεκτήματα: α) την δεδομένη στήριξη των 153 βουλευτών των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οι οποίοι δείχνουν μια πρωτόγνωρη συνοχή (παρόμοια της οποίας ήταν αυτή της κυβέρνησης Μητσοτάκη την περίοδο 1990-93 η οποία πορεύτηκε με 151 βουλευτές για τρία χρόνια) και οι οποίοι είναι ικανοί να ψηφίσουν τα πάντα. β) την επίσης δεδομένη στήριξη των δανειστών, του Σόιμπλε συμπεριλαμβανομενου, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν μια κυβέρνηση που ανταποκρίνεται με ιδανικό γι αυτούς τρόπο στις επιθυμίες τους. Και οι οποίοι γνωρίζουν πια πολύ καλά πως οι λεονταρισμοί Τσίπρα κατά καιρούς, αφορούν σε θέματα εσωτερικής κατανάλωσης και δεν έχουν λόγο για ν ανησυχούν.

Χθες στο υπουργικό συμβούλιο, ο Τσίπρας έδωσε και το στίγμα της νέας ρητορικής που θα πρέπει να αναπαράγουν τα στελέχη του στα τηλεοπτικά παράθυρα για τον επόμενο χρόνο. Επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου, αναπτυξιακά συνέδρια και αντιπερισπασμοί με παλιές αμαρτίες κομμάτων της αντιπολίτευσης. Σε όλα αυτά να προστεθεί και η θεοποίηση του στόχου για «έξοδο στις αγορές», ο οποίος παρότι αφορά δανεισμό με μεγαλύτερα επιτόκια το επικοινωνούν σαν τον παράδεισο που αναζητεί η χώρα. Και κάπου κοντά στο δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα αποφασιστεί και ο χρόνος των εκλογών ο οποίος θα βρίσκεται μέσα σ εκείνη τη χρονιά.


Θα λένε πως μας έβγαλαν από το μνημόνιο τον Αύγουστο (παρότι έχουν ψηφίσει πλεονάσματα που σημαίνουν λιτότητα μέχρι το 2060), θα ισχυρίζονται πως η ανεργία μειώθηκε (αν και αφορά δουλειές των 300 ευρώ), πως τα έσοδα πάνε εξαιρετικά καλά (αφού έχουν φορολογήσει και τα επιδόματα ανεργίας ακόμα) και μ' ένα τέτοιο πολιτικό παραμύθι θ αναζητήσουν την εκλογική τους τύχη. Παρότι και οι ίδιοι γνωρίζουν πως η ήττα είναι προδιαγεγραμμένη, στόχος θα είναι η καλύτερη δυνατή εκλογική επίδοση ώστε την επόμενη ημέρα αυτό το πολιτικό συνονθύλευμα να μην διαλυθεί...






liberal.gr

Εκλογή ΠτΔ από τον λαό, σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους στον διάλογο για τη Συνταγματική Αναθεώρηση.


Ζητήματα όπως ο τρόπος εκλογής και οι αρμοδιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας, οι σχέσεις Εκκλησίας – Κράτους και το οικονομικό σύνταγμα τίθενται σε ερωτηματολόγιο προς τους πολίτες στο πλαίσιο της τελικής φάσης της ηλεκτρονικής διαβούλευσης, στον διάλογο για τη Συνταγματική Αναθεώρηση.

Σε μία συγκυρία που η κυβέρνηση βρίσκεται υπό την ασφυκτική πίεση της αντιπολίτευσης τόσο για τα αποτελέσματα του eurogroup και τη Β' αξιολόγηση όσο και για τον τρόπο που πολιτεύεται (σ.σ. συνομιλίες του Υπ. Άμυνας με ισοβίτη), η Επιτροπή Διαλόγου δημοσιοποίησε σήμερα ένα νέο ερωτηματολόγιο, για τη δεύτερη και τελική, όπως σημειώνει, φάση της δημόσιας διαβούλευσης για το νέο Σύνταγμα. Υπό την έννοια αυτή, η συνταγματική αναθεώρηση καθίσταται, εκ νέου, ένα εργαλείο στην κυβερνητική τακτική, προκειμένου να αλλάξει η ατζέντα.

Ανάλογο ενδιαφέρον με τις κυβερνητικές σκοπιμότητες έχουν, ωστόσο, και τα ερωτήματα που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολογίο που προτείνεται προς τους πολίτες καθώς σε αυτά περιλαμβάνεται ο τρόπος εκλογής και οι αρμοδιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας, οι σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας αλλά και το λεγόμενο «Οικονομικό Σύνταγμα», όπου περιλαμβάνονται διατάξεις για τη συνταγματική κατοχύρωση των ισοσκελισμένων προϋπολογισών ή του ανώτατου ορίου ελλείμματος.

Ενδεικτικά, κάποια από τα ερωτήματα που τίθενται:

Η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας θα πρέπει να γίνεται: άρθρο 32

Με αυξημένη πλειοψηφία από τη Βουλή (όπως προβλέπει το Σύνταγμα)

Απευθείας από το λαό

Από το λαό, αν δεν επιτευχθεί η αυξημένη πλειοψηφία στη Βουλή, χωρίς τη διάλυσή της

Από ειδικό σώμα εκλεκτόρων που θα απαρτίζεται από βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους.

Από την Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία 2/3 στις δύο πρώτες ψηφοφορίες και εφόσον δεν επιτευχθεί η εκλογή με απλή πλειοψηφία στην τρίτη ψηφοφορία για να αποφευχθεί η διάλυση της Βουλής.

Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ

Ποιες από τις παρακάτω αρμοδιότητες θα πρέπει να διαθέτει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας; άρθρο 35

Να συγκαλεί το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών

Να προκηρύσσει δημοψήφισμα για κρίσιμα εθνικά θέματα κατά την κρίση του

Να απευθύνει διαγγέλματα προς το λαό

Να αναπέμπει στη Βουλή ψηφισμένο νομοσχέδιο.

Να παραπέμπει ψηφισμένο νομοσχέδιο για έλεγχο συνταγματικότητας σε Ανώτατο Δικαστήριο.

Στην περίπτωση που θεωρείτε ότι το Σύνταγμα θα πρέπει να επεκτείνει τα ασυμβίβαστα με τη βουλευτική ιδιότητα, ποια από τα παρακάτω, κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει να συμπεριλάβει: άρθρο 57

Το ασυμβίβαστο βουλευτικής και υπουργικής ιδιότητας

Το ασυμβίβαστο βουλευτικής και οποιασδήποτε επαγγελματικής δραστηριότητας

Τα δύο παραπάνω

 Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ

«Οικονομικό Σύνταγμα»

Ποια από τις παρακάτω αρχές θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατοχυρωθούν συνταγματικά; άρθρο 106

η αρχή της ανταγωνιστικότητας

η αρχή της επιχειρηματικότητας

η αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού

η αρχή της ιδιωτικής οικονομικής πρωτοβουλίας

η προστασία των επενδύσεων

όλες οι παραπάνω

καμία από τις παραπάνω

Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ

Ποιοι από του παρακάτω δημοσιονομικούς κανόνες θεωρείτε ότι πρέπει να κατοχυρωθούν συνταγματικά;

ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός (χρυσός κανόνας)

η θέσπιση ανώτατου ορίου ως προς τα ελλείμματα

ο καθορισμός ανώτατου ορίου δανεισμού σε καθορισμένο ποσοστό του ΑΕΠ

όλοι οι παραπάνω

κανένας από τους παραπάνω

Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ

Θεωρείτε ότι η διάταξη του Συντάγματος που προβλέπει αποκλειστικά θρησκευτικό όρκο για τον εκλεγέντα ΠτΔ πρέπει να: άρθρο 33

Καταργηθεί

Διατηρηθεί

Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ     

Το Σύνταγμά μας προβλέπει ότι μεταξύ άλλων βασικός σκοπός της παιδείας είναι και η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης. Θεωρείτε ότι η διάταξη αυτή θα πρέπει: άρθρο 16

Καταργηθεί

Να παραμείνει ως έχει

Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ                 

Θεωρείτε ότι το Σύνταγμα πρέπει να εξακολουθεί να ρυθμίζει το καταρχήν καθεστώς διοίκησης της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Ιησού: άρθρο 3

Ναι

Όχι

Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ




Οπως, πάντως, αναφέρεται στη σελίδα της Επιτροπής, το ερωτηματολόγιο της νέας τελικής φάσης, όπως και εκείνο της προηγούμενης, δεν απηχεί τις απόψεις της Επιτροπής, αλλά περιλαμβάνει ερωτήματα που προέκυψαν από ολοκληρωμένες ή επί μέρους προτάσεις που έχει καταγράψει η Επιτροπή μετά την ανάρτηση του ερωτηματολογίου της πρώτης φάσης καθώς και από τον προβληματισμό και τις παρεμβάσεις των πολιτών που ακούστηκαν στις συναντήσεις της Επιτροπής με κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς τόσο στην Αθήνα, στις πρωτεύουσες των Περιφερειών της χώρας και σε σχετικές πρωτοβουλίες – προσκλήσεις πολιτών στην Επιτροπή. 






kathimerini.gr

Παράταση έως τις 27 Ιουλίου για τους δασικούς χάρτες - Στη Βουλή η τροπολογία


Παρατείνεται έως τις 27.7.2017, η προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου των δασικών χαρτών, στις περιπτώσεις όπου η προβλεπόμενη, από την ισχύουσα νομοθεσία, προθεσμία λήγει στις 12.6.2017 και στις 3.7.2017 για τους κατοίκους του εξωτερικού, με τροπολογία που ψηφίζεται την Τετάρτη στην Ολομέλεια.

Ο αναπληρωτής υπουργός Σωκράτης Φάμελλος είπε ότι η τροπολογία δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία των αντιρρήσεων και πρόδηλων σφαλμάτων, γιατί πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια που υπάρχουν στο πλαίσιο έγκρισης των δασικών χαρτών μέσα στο 2017 και γιατί, ενώ το υπουργείο έχει θέσει σε κίνηση ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, και της κοινωνίας και της δημόσιας διοίκησης, υπάρχει ένα κομμάτι της διοίκησης, η αυτοδιοίκηση που δεν έχει κάνει ακόμη αυτά που θα έπρεπε, για να προφυλάξει την περιουσία των πολιτών.

Ο κ. Φάμελλος είπε ότι στις αρχές Ιουλίου θα συζητηθεί το νομοσχέδιο για τη δόμηση με το οποίο θα επιλυθεί το ζήτημα των προσωρινών παραχωρητηρίων. Ανέφερε επίσης ότι θα δοθεί δυνατότητα να χρησιμοποιούνται πληροφορίες του αναρτημένου χάρτη για τις οικοδομικές άδειες.

«Αρα, από 27 Ιουλίου ξεκολλάνε και όλες οι πράξεις στις αγροτικές και άλλες χρήσεις, για να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα χρήσης και επίσης, θα δώσουμε τη δυνατότητα και στα δασαρχεία να δίνουν βεβαιώσεις πιστοποιητικών για τη μεταβίβαση εκτάσεων δασικού χαρακτήρα, για να μην είναι μόνο τα κτηματολογικά γραφεία με αυτό το φορτίο και να απελευθερωθεί η λειτουργία στην ύπαιθρο συνολικά. Και θα υπάρχουν και κάποιες ρυθμίσεις -και τις ανακοινώνω από τώρα- για τις δασικές φυτείες, όπως και για τις εκτάσεις που εκχερσώθηκαν στον Νομό Αττικής. Αυτά θα τα ολοκληρώσουμε μέχρι τις 5 Ιουλίου, έτσι ώστε μέχρι τις 27 Ιουλίου να έχει τελειώσει όλη αυτή η διαδικασία», είπε ο Σωκράτης Φάμελλος και ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι «μέσα στο 2017 θα αναρτηθεί επιπλέον το 17% των εκτάσεων της χώρας μας και ιδιαίτερα Περιφερειακές Ενότητες Πέλλας, Κιλκίς, Ημαθίας, Σερρών και μάλλον Ανατολικής Αττικής, ενώ θα προκηρυχθεί το υπόλοιπο 48% των δασικών χαρτών μέσα στο 2017».







ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ρώτα και... τον μπάρμπα μου τον Τσίπρα!


Του Θάνου  Οικονομόπουλου

Δεν χρειαζόταν το... επικοινωνιακό Υπουργικό Συμβούλιο με ανοικτές τις τηλεοπτικές κάμερες, για να εμπεδώσουμε ότι ο κ. Τσίπρας έχει πάρει οριστικό διαζύγιο με την αλήθεια και την πραγματικότητα.

Θαυμάσαμε, βέβαια, γι’ άλλη μια φορά την αψεγάδιαστη ικανότητά του να κάνει το άσπρο μαύρο χωρίς να αισθάνεται κάποια ντροπή, και με μια σιγουριά ότι πείθει, η οποία εμπίπτει στην αρμοδιότητα κοινωνικών ψυχοπαθoλόγων. Ο τύπος είναι case study...

Θα πείτε: στο κολλέγιο ιδεοληψίας στο οποίο σπούδασε την πολιτική από τα μαθητικά του χρόνια, την απολιθωμένη αριστερά και μάλιστα στην ελληνική εκδοχή της, το πρώτο που διδάχθηκε αυτός και οι σύντροφοί του είναι πως η αλήθεια είναι σχετική. Το ίδιο και η πραγματικότητα, η οποία αν δεν συμφωνεί με τις απόψεις του κόμματος, τόσο το χειρότερο... για την πραγματικότητα. Προβάλλοντας την δικιά σου εκδοχή της αλήθειας ως μία και μοναδική και επιχειρώντας να την επιβάλλεις, δημιουργείς (νομίζεις, δηλαδή...) και μια άλλη πραγματικότητα η οποία δικαιολογεί τις ανοησίες και τα κολλήματα σου. Έτσι πάντα ήταν αυτά τα παιδιά...

Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε πρωτολανσάρει το επικοινωνιακό εύρημα των ... σε δωρεάν λαϊκή απογευματινή υπουργικών συμβουλίων. Αυτόν μιμείται και ο μικρός Αλέξης. Αλλά τι σχέση έχει ο Φάντης με το ρετσινόλαδο... Ο Ανδρέας, σ’ αυτά τα τηλεοπτικά υπουργικά συμβούλια φρόντιζε πάντα να πετάει και μια “βόμβα”, για να λωλαίνονται και να εκστασιάζονται οπαδοί αλλά και κοινωνία. Ο σημερινός πρωθυπουργός τα χρησιμοποιεί κάθε λίγο και λιγάκι για να... ηρεμεί το κομματικό απαράτ, να δίνει επιχειρήματα στους κομισάριους για να τα επικαλούνται στα τηλεοπτικά στούντιο και να... προλαβαίνει την δημοκρατική κοινοβουλευτική τάξη, για να δημιουργεί πρόσκαιρες εντυπώσεις. Άλλωστε, το ροκάνισμα του χρόνου και η παραμονή όσο γίνεται περισσότερο στην εξουσία, είναι ο αποκαλυμμένος πλέον μοναδικός του στόχος.



Αυτό προσπάθησε να κάνει και με το “νικητήριο” τελευταίο ανοικτό υπουργικό. Να δημιουργήσει εντυπώσεις χωρίς να κινδυνεύει κάποιος άλλος να τις αποδομήσει! Η ΝΔ, αμέσως μετά την “επιτυχία” του τελευταίου eurogroup στο οποίο ο κ. Τσίπρας... δεν πήρε τίποτε από όλα εκείνα που ζητούσε με την απειλή “να τα κάνει όλα μπάχαλο” (ούτε μέτρα ούτε τίποτε...), ζήτησε την άμεση συζήτηση προ ημερησίας στην Βουλή, σ’ επίπεδο πολιτικών αρχηγών, για να ενημερωθεί σφαιρικά και με ένθεν κακείθεν επιχειρήματα (όχι με διαγγέλματα) ο λαός για το τι ακριβώς “πετύχαμε” και... πόσο θα του κοστίσει! Η κυβέρνηση καμώθηκε ότι δέχεται την πρόταση, αλλά στην συνέχεια την... έβαλε στο συρτάρι. Από το Μαξίμου, μετά το επίσημο διάγγελμα του πρωθυπουργού, επελέγη η διαδικασία να κληθούν πρώτα σε κατ’ ιδίαν ενημέρωση από τον κ. Τσίπρα οι πολιτικοί αρχηγοί, να ακολουθήσει ανοικτό υπουργικό συμβούλιο, να μείνουν οι εντυπώσεις της κυβερνητικής άποψης περί της “επιτυχίας” και να περάσει η εικόνα ότι “να, ο Τσίπρας ζητάει ομοψυχία και συναίνεση...” για... καμιά 15αριά μέρες, και βλέπουμε. Και χθες προσδιορίστηκε ότι η συζήτηση αυτή στην Βουλή, θα γίνει την... μεθεπόμενη εβδομάδα, στις 3 Ιουλίου! Να έχει ξεθωριάσει κάπως το φιάσκο (έναντι των κυβερνητικών στοχεύσεων) της “επιτυχούς” αξιολόγησης, και να γίνει “εν ψυχρώ” μια... ακόμη προ ημερησίας συζήτηση.

Φθηνά, πρόσκαιρα και αποπροσανατολιστικά επικοινωνιακά τεχνάσματα. Λες και πείσθηκε κανένας ότι “βγαίνουμε από το μνημόνιο τον Αύγουστο του 18!” (που δεν βγαίνουμε, αφού μας έχει κατσικωθεί τουλάχιστον μέχρι το ΄22!), ή ότι “πήραμε την ρύθμιση για το χρέος” (που δεν την πήραμε-γελάνε στην Ευρώπη με τα ψέμματα του Αλέξη...) και θα “βγούμε στις αγορές!”, και μάλιστα... επιθετικά! Κούνια που τους κούναγε, αλλά εμείς ζαλιζόμαστε.

Το ότι η αξιολόγηση δεν προσφέρεται για κανενός είδους κυβερνητική θριαμβολογία (πέρα από το ότι αποφύγαμε, με μεγάλο κόστος, τον “ξαφνικό θάνατο”, ότι έγινε και το μαύρο καλοκαίρι του 2015) δεν χρήζει πολλών αποδείξεων. Αρκεί το γεγονός, ότι, ο κ. Τσίπρας που ξέρει πολύ καλά τι “πέτυχε”, θέλησε να... μοιραστεί την “νίκη” του και με τους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς, επικαλούμενος την “εθνική συνεννόηση”! Ποιος, ο Τσίπρας! Που ως αντιπολίτευση έλεγε “όχι σε όλα!”, ακόμη και όταν τον ρωτούσαν τι ώρα είναι! Αλλά, βλέπετε, η νίκη, έχει πολλούς πατεράδες, αλλά ένας είναι ο πραγματικός,ενώ η ήττα είναι... ορφανή, και θέλει “συγγενείς” να μοιραστείς το πένθος και τον θρήνο, να μην τον περάσεις μόνος και έρμος...

Κούρασε, έγινε βαρετός και γραφικός ο κ. Τσίπρας με τα ψέματά του. Αλλά τι να κάνει κι’ αυτός; Αυτά ξέρει, αυτά επιχειρεί να πουλήσει. Ας το κάνει, τουλάχιστον, με λιγότερο ζήλο και πάθος. Να μας διασκεδάζει, αντί να μας εξοργίζει...






 iefimerida.gr


   

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *