Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Ξεμένει και βάζει χέρι στα λεφτά των δήμων η κυβέρνηση!


Η οικονομία πάει τόσο καλά που το υπουργείο Οικονομικών, με έγγραφό του, ζήτησε από όλους τους φορείς γενικής κυβέρνησης και τους δήμους τα ταμειακά τους διαθέσιμα για να τα πάει στην Τράπεζα της Ελλάδος! Αυτή είναι η πρακτική, με την οποία η κυβέρνηση το 2015 και το 2016 εξασφάλιζε την πληρωμή των υποχρεώσεών της στους δανειστές και σε δάνεια, ελλείψει άλλων χρημάτων! Μαζεύοντας τα αποθεματικά ταμείων και οργανισμών!

Η πρακτική αυτή, εντελώς συμπτωματικά, θέριευε τις περιόδους της υποχρέωσης εφαρμογής και ψήφισης των προαπαιτούμενων. Η Τρίτη αξιολόγηση είναι ήδη προ των πυλών!

Ήδη, αποθεματικά και ταμειακά διαθέσιμα πολλών οργανισμών και ταμείων βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος εδώ και δύο χρόνια, αντί για τη θέση που επιθυμούν οι ίδιοι! Με το πρόσχημα, αλλά και την απειλή της απιστίας (!) αφού η Τράπεζα Ελλάδος δίνει μεγαλύτερο επιτόκιο από τις εμπορικές! Με το έτσι θέλω! Επειδή η κυβέρνηση κάνει τον αντάρτη και τον αντιστασιακό με τα λεφτά των Ελλήνων εργαζόμενων. Αυτά που πληρώνουν στα ταμεία τους και στους δήμους!

Το πρόσχημα για να συγκεντρωθούν τα αποθεματικά είναι «για να καλύψουν ανάγκες αγοράς και πώλησης βραχυπρόθεσμων γραμματίων του  δημοσίου» (repos).

Η πραγματικότητα είναι ότι το έλλειμμα των δημοσίων εσόδων πλησιάζει το ένα δις ευρώ μέχρι στιγμής, μια και οι φορολογούμενοι στηρίζουν πια εμπράκτως το κίνημα «δεν πληρώνω» που τους έμαθε ο ΣΥΡΙΖΑ. Άλλοι από αδυναμία, άλλοι για προστασία του μέλλοντος τους και άλλοι από γινάτι. Όλοι, υπερφορολογούμενοι με πολιτική απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ!

Ήδη, είναι η δεύτερη και ηχηρότερη βεβαίωση του αντιπρόεδρου της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις η χτεσινή, ότι η υπερφορολόγηση ήταν απόλυτη επιλογή της συγκυβέρνησης, που δεν ήθελε ούτε να ακούσει την άλλη λύση, της περικοπής δαπανών στον δημόσιο τομέα. Και πώς να ήθελε, αφού από τα ψηφαλάκια του δημόσιου προσδοκά να ζήσει.

Αλλά, δεν ήταν μόνο η υπερφορολόγηση επιλογή της συγκυβέρνησης για να μην αγγίξει τη δεξαμενή των δημόσιων υπηρεσιών. Ήταν και η περικοπή των κοινωνικών επιδομάτων. Το αποκάλυψε χτες η Επίτροπος Απασχόλησης Μάριαν Τίσσεν, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ Νίκου Χουντή!

Σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή, από την απάντηση της Επιτρόπου είναι φανερό ότι η κυβέρνηση θα καταργήσει οικογενειακά επιδόματα, αναπηρίας, φοιτητικά, παροχών στέγασης, στήριξης νεοεισερχόμενων εργαζόμενων στην αγορά εργασίας και θα μειώσει τους δικαιούχους, ενσωματώνοντας όσα μείνουν στο λεγόμενο εγγυημένο κοινωνικό εισόδημα, που θα είναι ελεημοσύνη!

Η κυβέρνηση καλείται να πληρώνει τις υποχρεώσεις της στους δανειστές, να πληρώνει το κόστος λειτουργίας των υπηρεσιών και να μαζεύει χρήματα γι αυτό. Τα μόνα χρήματα που δίνει η πολιτική της είναι οι φόροι και τα δάνεια της τρόικας μετά από τις αξιολογήσεις.

Αυτά δεν αρκούν για να καλύψουν τον φαντασιακό προϋπολογισμό και το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% που έχει συμφωνηθεί μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ- Τρόικας.

Οι φόροι δεν αποδίδουν γιατί το υποζύγιο καταρρέει. Τα δάνεια της τρόικας δίνονται μόνο μετά την εφαρμογή των προαπαιτούμενων. Τα προαπαιτούμενα καρκινοβατούν μονίμως από μια πολιτική δήθεν αντίστασης και στην πραγματικότητα θεάτρου και ανικανότητας. Τα οποία στοιχίζουν δισεκατομμύρια στο λαό. Ήδη, η κυβέρνηση καλείται μέχρι το τέλος του χρόνου- σε 3,5 μήνες! – να ψηφίσει και εφαρμόσει 95 προαπαιτούμενα, τα οποία, κατά τον υπουργό Κ. Γαβρόγλου είναι και τα πιο δύσκολα!

Το ταμείον που είναι μείον, στο μεταξύ, πρέπει να έχει λεφτά για να πληρώνονται οι υποχρεώσεις και να υπάρχει «καβάτζα». Τα τελευταία διαθέσιμα λεφτά είναι οι εισφορές των πολιτών. Από κάθε πηγή. Σ αυτές έχει βάλει το χέρι βαθειά η συγκυβέρνηση, όπως καταγγέλλει η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων.

Η κηλίδα είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο φαίνεται. Και το λάδωμα των πολιτών δεν είναι τζάμπα όπως όταν βουτάνε στο μαζούτ της «Αγίας Ζώνης». Κοστίζει δισεκατομμύρια. Όπως όταν βουτάς στο λαθρεμπόριο των ψήφων.


Γ.Παπαδόπουλος- Τετράδης    

Διεθνή ΜΜΕ: Η αξιολόγηση θα αργήσει να κλείσει -Ανησυχία στις αγορές


Για μια ταραχώδη περίοδο θα πρέπει να προετοιμάζεται η Ελλάδα από τον Οκτώβριο -όταν και θα ξεκινήσει η τρίτη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος- καθώς οι αγορές έχουν ήδη αρχίσει να... αγχώνονται ενώ παράλληλα παραμένει το θέμα που έβαλε στο τραπέζι το ΔΝΤ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Και όλα αυτά, την ώρα που οι ελληνικές τράπεζες – όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times - ετοιμάζονται να παρουσιάσουν σχέδια στα διοικητικά του συμβούλια για την αντιμετώπιση των «κόκκινων δανείων» μέσα στον επόμενο μήνα. Διεθνή οικονομικά δίκτυα υπογραμμίζουν, παράλληλα, ότι μια μακρόσυρτη διαπραγμάτευση θα κάνει κακό στην χώρα και θα «μπλοκάρει» την οικονομική της ανάκαμψη. 

Έρχεται σχέδιο για τα «κόκκινα δάνεια»

Δημοσιεύματα μεγάλων οικονομικών πρακτορείων και εφημερίδων δείχνουν ότι οι επενδυτές εμφανίζονται ήδη απαισιόδοξοι ενώ οι αγορές κλυδωνίζονται...

Η βρετανική οικονομική εφημερίδα Financial Times, που επικαλείται τραπεζικές πηγές, αναφέρει ότι τα νέα σχέδια των τραπεζών έχουν δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στους στόχους του 2018-2019. Αυτή η εξέλιξη, όπως αναφέρουν οι Financial Times, αυξάνει το αρνητικό συναίσθημα που έχει ήδη αρχίσει να «γεννιέται» γύρω από τις ελληνικές τράπεζες κυρίως λόγω της διαφωνίας μεταξύ του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και των Ευρωπαίων δανειστών. Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι στήνεται ένα σκηνικό δύσκολων διαπραγματεύσεων κατά τη διάρκεια της τρίτης αξιολόγησης.

Η βρετανική εφημερίδα υπενθυμίζει ότι την περασμένη Πέμπτη, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΔΝΤ Τζέρι Ράις δήλωσε ότι το Ταμείο πιθανώς να απαιτήσει τη λήψη νέων μέτρων για την επόμενη χρονιά. Εσπευσε δε να διευκρινίσει ότι τα προγράμματα εξελίσσονται και οι συνθήκες αλλάζουν.

«Τον Ιούλιο το ΔΝΤ είχε υπολογίσει ότι οι δανειστές της Ελλάδας θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 δισ. έξτρα χρηματοδότηση, εγείροντας με αυτό τον τρόπο το ενδεχόμενο μιας νέας αναχρηματοδότησης» γράφει η βρετανική εφημερίδα, που παράλληλα τονίζει ότι αυτή η ανασφάλεια έχει κάνει τις μετοχές των ελληνικών τραπεζών να κατρακυλούν.

Bloomberg: «Ηρθε η ώρα της αξιολόγησης του προγράμματος στην Ελλάδα και οι αγορές είναι επιφυλακτικές και πάλι»

Οσο πλησιάζει η ώρα της τρίτης αξιολόγησης τόσο πιο έντονα εγείρονται τα ερωτηματικά για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να σταθεί στα πόδια της μετά το τέλος του προγράμματος, επισημαίνει το πρακτορείο Bloomberg.
Σε εκτενές δημοσίευμα  με τίτλο «ήρθε η ώρα της αξιολόγησης του προγράμματος στην Ελλάδα και οι αγορές είναι επιφυλακτικές και πάλι» το διεθνές πρακτορείο σημειώνει ότι το έγκαιρο κλείσιμο της αξιολόγησης είναι κομβικής σημασίας για τους επενδυτές και την πορεία της χώρας.

Οπως αναφέρει, παρά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ότι η αξιολόγηση, θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο οι ανησυχίες ότι και αυτή η αξιολόγηση, όπως και οι δύο προηγούμενες, θα «τραβήξει» μέχρι το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο, έχει προκαλέσει ένα νέο κύκλο πιέσεων στην αγορά.

«Η αγορά έχει ξεμείνει από καταλύτες και η έλευση της τρίτης αξιολόγησης έχει αναζωπυρώσει αντανακλαστικά αβεβαιότητας, ιδιαίτερα στις μετοχές», αναφέρει ο Θανάσης Δρογώσης, της Pantelakis Securities.

Κομβικής σημασίας το χρονοδιάγραμμα

Με δηλώσεις του στο πρακτορείο, ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας, εκτιμά ότι «η κυβέρνηση φαίνεται πρόθυμη να προχωρήσει με την τρίτη αξιολόγηση χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος» και προσθέτει ότι η ελληνική οικονομία είναι σε ήπια τροχιά ανάκαμψης, «βοηθούμενη από ένα καλό έτος για τον τουρισμό και άλλες τέτοιες αυξήσεις στην εξωτερική ζήτηση».

Οι αγορές είναι λιγότερο αισιόδοξες. Η αξιολόγηση επισήμως ξεκινάει στα μέσα Οκτωβρίου και ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας δήλωσε τη Δευτέρα ότι η Ελλάδα σκοπεύει να ολοκληρώσει την αναγκαία οικονομική αναδιοργάνωση μέχρι το Νοέμβριο.

Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, η Ελλάδα έχει μπροστά της δύο πιθανές εκβάσεις. Αξιωματούχοι από την κυβέρνηση και από τους πιστωτές, υποστηρίζουν πως σκοπός είναι να ολοκληρωθεί η τρίτη αξιολόγηση μέχρι το τέλος του χρόνου, κάτι που θα προσέφερε στη χώρα το χρόνο για να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια στην αγορά και θα άνοιγε το δρόμο για επιτυχημένη έξοδο από το πρόγραμμα.

Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι το τέλος της χρονιάς ή ακόμη και τους πρώτους μήνες της επόμενης, θα βοηθούσε την Ελλάδα να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών που της είναι απαραίτητη.

Παρατεταμένες διαπραγματεύσεις θα μπλοκάρουν τις προσπάθειες για έξοδο από το πρόγραμμα

Παρατεταμένες διαπραγματεύσεις, από την άλλη, θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών και να παρεμποδίσουν τις προσπάθειες της χώρας να βγει από το πρόγραμμα το επόμενο καλοκαίρι και να χρηματοδοτήσει τον εαυτό της.

«Οι επενδύσεις βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και ως εκ τούτου, η Ελλάδα αναπτύσσεται πολύ βραδύτερα από ό,τι θα έπρεπε και στην πραγματικότητα, με πιο βραδύ ρυθμό από ό,τι πολλοί από τους εταίρους της στην ευρωζώνη», τόνισε ο Ν. Βέττας.

Σημειώνεται ότι οι ελληνικές επενδύσεις ήταν στάσιμες το 2016 και μειώθηκαν στα δύο πρώτα τρίμηνα της χρήσης.




 iefimerida.gr  

Η χρονιά των εκλογών...


Του Γιάννη Παντελάκη

Όλα και όλοι δείχνουν, πως το 2018 θα είναι η χρονιά των εκλογών. Και πρώτα απ' όλους, μας το δείχνει ο Τσίπρας. Όλα όσα λέει και κάνει το τελευταίο χρονικό διάστημα, συνδέονται με την απόφασή του αυτή η οποία άλλωστε αποτελεί μονόδρομο. Όσοι πιστεύουν ότι στις εκλογές αυτές θα καταρρεύσει ο ΣΥΡΙΖΑ, κάνουν λάθος, η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί τους. Θα χάσει τις εκλογές, αλλά αυτό το γνωρίζουν ήδη στο Μέγαρο Μαξίμου. Στόχος τους θα είναι η συσπείρωση των ψηφοφόρων,η συνοχή του κόμματος και οι μεθεπόμενες εκλογές.

Στο υπουργικό συμβούλιο, ο Τσίπρας έδωσε στοιχεία και υποσχέσεις. Τα πρώτα κινούνται σε μια εικονική πραγματικότητα, η ανεργία για παράδειγμα πράγματι μειώνεται, υπάρχει αύξηση της απασχόλησης, ωστόσο, οι νέες θέσεις αφορούν στην πλειονότητά τους θέσεις ελαστικής μορφής, αμοιβές που κινούνται κάτω από τα 500 ευρώ τον μήνα και σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην εποχικότητα (τουρισμός) και τα προγράμματα επιδότησης από τον ΟΑΕΔ. Η αλήθεια είναι πολύ σχετική στην υπόθεση και τον Τσίπρα τον ενδιαφέρει το ένα μέρος της. Τους επόμενους μήνες θα «πουλάει» επικοινωνιακά τα στοιχεία της μείωσης της ανεργίας. Όπως και εκείνη την υπόσχεση του κοινωνικού μερίσματος που θα δώσει, όπως υποσχέθηκε επίσης. Και αν δεν το δώσει, δεν θα φταίει ο ίδιος, αλλά οι κακοί δανειστές.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της πρόσφατης δημοσκόπησης (ΚαπαResearch), δεν είναι αυτό που αφορά στην αντοχή του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος παρότι σε ελάχιστο πολιτικό χρόνο κλώτσησε τόσες χαμένες ευκαιρίες και αναλώθηκε σε τόσα πολιτικά ψέμματα και αυταπάτες, διατηρεί σημαντικά ποσοστά επιρροής. Και ενδεχομένως τα αυξάνει,  έστω και λίγο. Το πιο σημαντικό που αναδεικνύει η έρευνα, είναι πως ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, εξακολουθεί να διαβάζει τα αίτια και την διαχείριση (από την σημερινή κυβέρνηση) της κρίσης με τον ίδιο τρόπο που το έκανε δυο χρόνια πριν. Επιμέρους στοιχεία της έρευνας, το αποδεικνύουν.

Κατ αρχήν, έχουν μειωθεί οι υπερασπιστές του ευρώ, μόλις λίγοι περισσότεροι από τους μισούς (56,5%) επιθυμούν την παραμονή στην ευρωζώνη. Το 20,5% θέλει εγκατάλειψη και της ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 19,5% θέλει να φύγουμε από το ευρώ και να παραμείνουμε στην Ε.Ε. Το αντικειμενικό και παραδεκτό απ' όλους τους σοβαρούς οικονομολόγους, ότι έξοδος από το ευρώ, σημαίνει απομόνωση και θεαματικά μεγαλύτερη μαζική φτωχοποίηση ιδιαίτερα των οικονομικά αδύνατων, δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτό από σχεδόν τους μισούς.  Η διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έστρεψε μεγάλες ομάδες προς την επιλογή του εθνικού νομίσματος με βάσει την λογική, ότι δεν έχει ευθύνη η διαχείριση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για όσα συμβαίνουν, αλλά το κοινό νόμισμα.

Δεύτερο ενδεικτικό στοιχείο, ότι ένα μεγάλο κομμάτι ψηφοφόρων θεωρεί ότι ο πρώην πρωθυπουργός Κ.Καραμανλής κρίνεται επιτυχημένος. Μόνο το 50,5% θεωρεί ότι λειτούργησε αρνητικά στη χώρα, παρότι πρόκειται για τον πρωθυπουργό επί της θητείας του οποίου εκτοξεύθηκε το έλλειμμα της χώρας και λίγο μετά η χώρα πέρασε στα μνημόνια. Οι ευθύνες για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας, προφανώς και έχουν διαχρονικό χαρακτήρα, ωστόσο είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως η διαχείριση της πενταετίας Καραμανλή ήταν καταστροφική.

Τρίτο στοιχείο, ότι το 85% όσων επέλεξαν «όχι» στο δημοψήφισμα, θα έκαναν το ίδιο και τώρα. Αυτό σημαίνει πως πολλοί από αυτούς, δεν υιοθετούν την άποψη ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το δημοψήφισμα απλά προσπάθησε να βγει η ίδια από την δύσκολη θέση στην οποία είχε μπει χτίζοντας το αντιμνημονιακό της αφήγημα. Προφανώς θεωρούν πως η κυβέρνηση ήθελε, αλλά δεν τα κατάφερε. Ότι άλλαξε σε μια νύχτα το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, επίσης είναι κάτι που δεν τους ενόχλησε.

Γενικότερα, ένα μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος, μετά την κυβερνητική διαχείριση δυόμιση χρόνων από τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συμπεριφέρεται πολιτικά όπως πριν από αυτήν. Ο ίδιος τρόπος σκέψης και ερμηνείας των δεδομένων. Το βέβαιο είναι, πως όλα αυτά δίνουν στον Τσίπρα το δικαίωμα να πιστεύει ότι μπορεί να αποτρέψει πανωλεθρία του κόμματός του στις επόμενες εκλογές. Αρκεί αυτές να μη γίνουν σε πολύ μακρινό χρόνο, το 2019 έρχονται οι νέες περικοπές στις συντάξεις, η δραματική μείωση του αφορολόγητου κ.ο.κ. Το 2018, είναι μια καλή –για τον ΣΎΡΙΖΑ-χρονιά για εκλογές.


Το αφήγημα τους, στήνεται ήδη. Μείωση της ανεργίας, άνοιγμα στην επιχειρηματικότητα, μέριμνα-έστω φραστική-για τους οικονομικά αδύναμους. Το αφήγημα, θα συνοδευτεί από υποσχέσεις που θα αφορούν στην ακύρωση των συμφωνιών που ήδη έχουν οι ίδιοι κάνει με τους δανειστές για υπερβολικά πλεονάσματα (3,5%) ως το 2022 (και τα οποία σημαίνουν συνέχιση και της αυστηρής λιτότητας και των δεσμεύσεων για τη χώρα). Στόχος να συγκεντρώσουν ένα αξιοπρεπές ποσοστό που θα τους διατηρήσουν στην αξιωματική αντιπολίτευση. Εκεί, θα κάνουν αυτό που γνωρίζουν καλά.  Θα υπόσχονται και θα αντιπολιτεύονται, ακόμα και για κυβερνητικές επιλογές που οι ίδιοι έχουν υπογράψει. Και παράλληλα θα ελπίζουν στις επόμενες εκλογές που θα πραγματοποιηθούν με απλή αναλογική...   











liberal.gr

Τραγέλαφος: Λαθραία καύσιμα στο πλοίο που έκανε απάντληση από το «Αγ. Ζώνη»


Για λαθρεμπόριο καυσίμων συνελήφθη ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του δεξαμενόπλοιου που πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο «Αγ. Ζώνη».


Θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο ή τρολιά, αλλά στην Ελλάδα του 2017 όλα είναι πλέον πιθανά.

Ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του δεξαμενόπλοιου που πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «Αγ. Ζώνη ΙΙ» συνελήφθησαν για ...λαθρεμπόριο καυσίμων!

Πρόκειται για το πλοίο «ΛΑΣΣΑΙΑ», όπου σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του τελωνείου και λιμενικών βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Κουρουμπλής: Ατυχία που έγινε ...νύχτα και είχε μαζούτ

Απορίες... εκφράζει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής για το τι ακριβώς συνέβη με την βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ που προκάλεσε την οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό. Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ χαρακτήρισε ατυχία (!) το γεγονός ότι το πλοίο βυθίστηκε νύχτα.

«Το λιμενικό στις 5:20 το πρωί είχε λάβει σήμα για την αντιμετώπιση του οποιοδήποτε προβλήματος και έκανε όσα έπρεπε να γίνουν. Η ατυχία του όλο εγχειρήματος είναι πως το πλοίο βυθίστηκε νύχτα και είχε μαζούτ και όχι πετρέλαιο»  είπε και πρόσθεσε:  «Τώρα είμαστε στο σημείο της αναμέτρησης με την αποτελεσματικότητα της προσπάθειας απορρύπανσης. Η προσπάθεια έχει εξαιρετικά γρήγορα αποτελέσματα και ξανασημειώνω πως δεν έχουμε χρησιμοποιήσει πουθενά χημικά. Σε ένα μήνα θα κάνουμε την πρώτη ουσιαστική αποτύπωση των προσπαθειών μας».

Για την απόδοση ευθυνών είπε: «Κι εγώ έχω απορίες για το τι έχει τελικά συμβεί με την υπόθεση της βύθισης. Όποια στοιχεία έχω στη διάθεσή μου τα στέλνω στον εισαγγελέα. Η προσπάθεια αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται στην συγκέντρωση στοιχείων και γίνεται από τρεις διαφορετικές αρχές. Ψάχνουμε όλα τα στοιχεία. Καταθέτουμε άμεσα τροπολογία πλου η οποία θα περιορίζει την διάρκεια ζωής των αντίστοιχων πλοίων».


















thetoc.gr 

Πότε ξεκινούν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί


Η πλήρης λειτουργία της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και του εξωδικαστικού μηχανισμού ,παράλληλα με την παράταση της προστασίας της πρώτης κατοικίας, αποτελούν την βασική προτεραιότητα για το οικονομικό επιτελείο ενόψει της τρίτης αξιολόγησης.

Η κίτρινη κάρτα που έδειξε το μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ κ. Μπενουά Κερέ στο Ταλίν και οι άγριες διαθέσεις που δείχνει το ΔΝΤ, το οποίο με βάση τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην εκκαθάριση των «κόκκινων» δανείων, ζητά νέα κεφαλαιοποίηση των τραπεζών, είχε ως αποτέλεσμα την χθεσινή ευρεία σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε η ταχεία λειτουργία της πλατφόρμας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μέσα στον Οκτώβριο.

Παράλληλα, αποφασίστηκε να ζητηθεί από τους δανειστές να παραταθεί η προστασία της πρώτης κατοικίας που κατοχύρωνε ο νόμος Κατσέλη και μετά τις 31/12/2018 που έχει συμφωνηθεί να λήξει η ισχύς του.

Το αίτημα αυτό θα συνοδευτεί και από ένα χρονοδιάγραμμα και ένα σχέδιο δράσης για την επιτάχυνση της εκδίκασης των περίπου 120.000 υποθέσεων που συνεχίζουν να λιμνάζουν επί χρόνια στα δικαστήρια, προκαλώντας και την αντίδραση των δανειστών στην παράταση της ισχύος του ευνοϊκού καθεστώτος του νόμου ακόμη και για οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά.

Ειδικά για τις καθυστερούμενες υποθέσεις του Νόμου Κατσέλη υπάρχει έντονη όχληση και από την ΕΚΤ, αλλά και από την ενιαία εποπτική αρχή για τις Ευρωπαϊκές Τράπεζες (SSM), οι οποίοι θεωρούν την διαδικασία τροχοπέδη για την εκκαθάριση των 101 δισ. ευρώ που υπολογίζεται σήμερα το υπόλοιπο των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Συνεπώς, αν οι δανειστές δεν πειστούν για την επιτάχυνση των υποθέσεων αυτών, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δεχθούν την παράταση που σκοπεύουν να ζητήσουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Ο εξωδικαστικός μηχανισμός
Ένα δεύτερο μεγάλο θέμα που εξετάστηκε στην χθεσινή σύσκεψη είναι οι χαμηλοί ρυθμοί εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού για τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις 3 Αυγούστου περίπου 7.000 ενδιαφερόμενοι έχουν επισκεφθεί την ηλεκτρονική πλατφόρμα και έχουν υποβληθεί 120 ολοκληρωμένες αιτήσεις, ενώ άλλες 750 είναι ώριμες και έτοιμες να υποβληθούν.

Ωστόσο, ο ρυθμός αυτός θεωρείται χαμηλός με βάση το γεγονός ότι οι υπερχρεωμένες επιχειρήσεις με οφειλές σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα φτάνουν τις 400.000.

Ώθηση για καλύτερα αποτελέσματα θα δώσει η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του εξωδικαστικού μηχανισμού και για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με συνολικές οφειλές μέχρι και 50.000.

Στην κατεύθυνση αυτή τα συναρμόδια υπουργεία οικονομικών και εργασίας ετοιμάζουν τις δύο υπουργικές αποφάσεις που θα περιλαμβάνουν τους όρους με βάση τους οποίους θα ρυθμίζονται σε 120 δόσεις οι οφειλές σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία μαζί βέβαια με τις οφειλές που θα υπάρχουν σε τράπεζες.
Οι δύο αποφάσεις αναμένεται ότι θα είναι έτοιμες μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου.

Πωλήσεις δανείων
Πιο δύσκολα είναι τα πράγματα απέναντι στις απαιτήσεις, κυρίως της ΕΚΤ και του SSM, για άμεση εκκίνηση της πώλησης πακέτων δανείων από τις τέσσερις μεγάλες εμπορικές τράπεζες στα distress fund.

Το θεσμικό πλαίσιο είναι έτοιμο από το 2016, όχι μόνο από τον φόβο για κοινωνικές αντιδράσεις, αλλά και από την απέχθεια που δείχνουν για την εφαρμογή του μέτρου και οι ίδιες οι τράπεζες.

Ο λόγος είναι προφανής: Οι τιμές που ζητούν πακέτα «κόκκινων» και «πράσινων» δανείων, τα κεφάλαια που επενδύουν σε μη εξυπηρετούμενα δάνεια, είναι πολύ χαμηλές και δημιουργούν προβλήματα στους ισολογισμούς τους.

Προτιμούν, λοιπόν, εδώ και ένα χρόνο είτε να διαπραγματεύονται με μεγάλες εκπτώσεις την εξόφληση των δανείων με τους καταναλωτές, είτε την διαγραφή των δανείων, πρακτική που επίσης επικρίθηκε πρόσφατα από το SSM.










enikonomia.gr        

Οι όροι συνταξιοδότησης για εργαζόμενους με διαδοχική ασφάλιση


Δύο εγκύκλιοι που εκδόθηκαν με καθυστέρηση ανοίγουν το δρόμο για την έκδοση του 25% των περίπου 140.000 αιτήσεων συνταξιοδότησης. Τι αλλάζει και σε ποιους περιορίζονται οι μειώσεις. Εγκύκλιος του ΕΦΚΑ ανοίγει το δρόμο και για μειώσεις έως 60% σε όσους συνταξιούχους εργάζονται.      


Με τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του τελευταίου Ταμείου στο οποίο ήταν ασφαλισμένοι θα συνταξιοδοτηθούν όσοι κατέθεσαν ή θα καταθέσουν αίτηση συνταξιοδότησης από τις 13 Μαΐου 2016 και εφεξής, παρότι έχουν υπάρξει κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου ασφαλισμένοι σε δύο ή και περισσότερα ταμεία. Η δε, σύνταξή τους θα είναι ενιαία, θα υπολογιστεί με βάση τις αποδοχές του 2002 και θα είναι μειωμένη έως και κατά 30%, καθώς ο υπολογισμός της θα γίνει με βάση το νόμο Κατρούγκαλου.

Εχθές, με σημαντική καθυστέρηση και ενώ ο χρόνος και οι δανειστές πιέζουν ασφυκτικά για την έκδοση εκκρεμών συντάξεων, προκειμένου να μην χαθούν χρήματα από το πρόγραμμα για τα ληξιπρόθεσμα, υπεγράφη η πολυαναμενόμενη εγκύκλιος για τον υπολογισμό των συντάξεων στις περιπτώσεις με διαδοχική ασφάλιση.

Πρόκειται για περίπου το 15% των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, ήτοι περίπου 22.000 αιτήσεις, το οποίο αναμένεται να «ξεπαγώσει» όταν και οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ παραμετροποιήσουν τις οδηγίες του υπουργείου Εργασίας. Παράλληλα, εκδόθηκε και η εγκύκλιος για τον υπολογισμό της Εθνικής Σύνταξης κυρίως σε ομογενείς, αλλοδαπούς, Έλληνες μετανάστες και όποιος έχει χρόνο ασφάλισης στο εξωτερικό, που σύμφωνα με πληροφορίες αφορά άλλο ένα περίπου 10% των εκκρεμοτήτων. Να σημειωθεί βέβαια, ότι υπάρχει ένα περίπου 28% που αφορά συντάξεις χηρείας, που η έκδοσή τους έχει «παγώσει» καθώς τα ποσά που βγαίνουν είναι πολύ κάτω από 380 ευρώ.

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τους δανειστές, με στόχο να τεθεί ένα κατώτατο όριο στο ποσό που μπορεί να λάβει ο επιζών σύζυγος, με αποτέλεσμα η έκδοση των συγκεκριμένων συντάξεων να έχει μπλοκαριστεί.

Η διαδοχική ασφάλιση
Ειδικά στην περίπτωση της διαδοχικής ασφάλισης, με την εγκύκλιοκαταργείται η διάκριση μεταξύ παλαιών και νέων ασφαλισμένων, εφαρμόζονται ενιαίοι κανόνες για τον υπολογισμό τόσο της κύριας όσο και της επικουρικής σύνταξης, και διευκρινίζεται ότι από την 1/1/2017 και εφεξής, ως χρόνος ασφάλισης λογίζεται ο χρόνος στην ασφάλιση του τελευταίου φορέα που ο ασφαλισμένος είχε υποχρέωση υπαγωγής κατά την ένταξη στον ΕΦΚΑ.

Στην πράξη, η σύνταξη δεν θα αποτελείται από διάφορα ποσά - τμήματα αλλά από ένα ενιαίο ποσό υπολογιζόμενο με ενιαίο χρόνο, βάσει του μέσου όρου των αποδοχών από την 1/1/2002 μέχρι την ημερομηνία συνταξιοδότησης.

Η αίτηση συνταξιοδότησης θα καταβάλλεται στον κλάδο ασφάλισης του ΕΦΚΑ που ο ασφαλισμένος ανήκε κατά την 1/1/2017 εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί 1.500 ημέρες ασφάλισης στον συγκεκριμένο φορέα (μπορεί να υπολογιστεί και η στρατιωτική θητεία εφόσον εξαγοραστεί), εκ των οποίων 500 την τελευταία 5ετία.

Για αναπηρικές συντάξεις ή συντάξεις χηρείας, θα πρέπει στον τελευταίο αυτό φορέα να έχουν πραγματοποιηθεί 1.000 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 300 την τελευταία 5ετία. Εάν οι προϋποθέσεις αυτές δεν υπάρχουν, τότε το αίτημα διαβιβάζεται στον φορέα με τις περισσότερες ημέρες ασφάλισης. Εφόσον αποφασιστεί ποιος φορέας είναι αρμόδιος, ελέγχεται η θεμελίωση ή κατοχύρωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, με την εγκύκλιο αυτή λύνεται ένα σημαντικό πρόβλημα και ανοίγει ο δρόμος για την συνταξιοδότηση χιλιάδων ασφαλισμένων, κυρίως γυναικών με ανήλικα τέκνα, καθώς δεν απαιτείται ενεργός δεσμός κατά το χρόνο κατοχύρωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Παράλληλα, η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει ότι στις περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης που ο ασφαλισμένος δεν επιθυμεί τον συνυπολογισμό όλων των χρόνων ασφάλισης που έχουν διανυθεί σε διαφορετικούς φορείς έχει δικαίωμα να επιλέξει ποιους θα χρησιμοποιήσει. Βασική προϋπόθεση βέβαια είναι, να μην έχει ασφαλιστεί στον φορέα αυτό, μετά την 1η Ιανουαρίου του 2017.

Βέβαια, οι συντάξεις θα είναι σημαντικά μειωμένες, καθώς βάσει του νόμου Κατρούγκαλου για τον υπολογισμό τους θα λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των αποδοχών που σχηματίζονται από τις εισφορές που έχουν καταβληθεί ετησίως από την 1/1/2002 κι έπειτα. Έτσι, η σύνταξη δεν θα αποτελείται από τμηματικά ποσά ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης ανά Ταμείο, αλλά από ένα ενιαίο ποσό.

Ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό, σε περιπτώσεις που στο παρελθόν (πριν από το 2002) υπήρχαν μεγάλες περίοδο με υψηλούς μισθούς, οι ασφαλισμένοι θα υποστούν περαιτέρω μειώσεις στις συντάξεις τους. Αντίστοιχα, στους «χαμένους» συγκαταλέγονται και οι ασφαλισμένοι σε Δημόσιο και πρώην ΔΕΚΟ - Τράπεζες, που είχαν πολλά έτη ασφάλισης πριν από το 2002. Βέβαια, την ίδια στιγμή, καταργούνται όλες οι μειώσεις που επιβάλλονταν στα τμηματικά ποσά λόγω της μη συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας στον κάθε συμμετέχοντα φορά. Και τέλος, στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος ανήκει παράλληλα σε 2 φορείς ασφάλισης, μπορεί να χρησιμοποιήσει τον παράλληλο χρόνο ασφάλισης και για προσαύξηση της μοναδικής σύνταξης που θα λάβει.

Η Εθνική Σύνταξη
Η δεύτερη εγκύκλιος που αφορά περίπου 15.000 εκκρεμείς αιτήσεις, ξεκαθαρίζει τον τρόπο με τον οποίο θα υπολογίζεται η Εθνική Σύνταξη κυρίως για ομογενείς, αλλοδαπούς, Έλληνες μετανάστες και γενικότερα όσους έχουν χρόνο ασφάλισης και στο εξωτερικό.

Βέβαια, μέσω αυτής λύνεται κι ένα σημαντικό πρόβλημα περίπου 20.000 ασφαλισμένων οι οποίοι μπορούσαν να αποχωρήσουν νωρίτερα από το 55ο έτος της ηλικίας τους, βρίσκονταν όμως αντιμέτωποι με διπλή μείωση της Εθνικής Σύνταξης. Και αυτό γιατί ο νόμος προβλέπει ότι για να ληφθεί ολόκληρη (345 για 15 έτη έως 385 για 20 έτη ασφάλισης) θα πρέπει ο ασφαλισμένος να έχει 40 χρόνια στην Ελλάδα, από την ηλικία των 15 έως την συνταξιοδότησή του. Σε αντίθετη περίπτωση, η σύνταξη θα μειώνεται κατά 1/40 για κάθε υπολειπόμενο έτος. Πρόκειται για μια ομάδα ασφαλισμένων που κατά κύριο λόγο είναι γονείς ανηλίκων στο Δημόσιο και πλέον, βάσει της εγκυκλίου θα μπορούν να λάβουν Εθνική σύνταξη χωρίς τη μείωση του 1/40ου.

Και «κόφτης» στους εργαζόμενους συνταξιούχους
Εν τω μεταξύ, εγκύκλιος του ΕΦΚΑ καθορίζει τους συνταξιούχους που εργάζονται και εμπίπτουν στη διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου για μείωση της σύνταξης κατά 60%.

Η εγκύκλιος διευκρινίζει το νέο καθεστώς, ορίζει τα άτομα που εμπίπτουν στον “κόφτη” του νόμου 4387/2016 κι επισημαίνει τις εξαιρέσεις. Οι δύο βασικές κατηγορίες συνταξιούχων που εμπίπτουν στο νέο καθεστώς και θα υποστούν μείωση της τάξης του 60%, είναι όσοι καταστούν συνταξιούχοι από τις 13/5/2016 και μετά, ανεξάρτητα από την ημερομηνία ανάληψης της εργασίας ή δραστηριότητάς τους, αλλά και όσοι είχαν συνταξιοδοτηθεί πριν από την έναρξη του νόμου Κατρούγκαλου, (πριν τις 13/5/2016) αλλά ανέλαβαν εργασία ή δραστηριότητα από τις 13/5/2016 και μετά. Ειδικά στην περίπτωση που οι συνταξιούχοι αναλάβουν εργασία ή δραστηριότητα σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης αναστέλλεται η καταβολή τόσο της κύριας όσο και της επικουρικής σύνταξής τους για όσο χρόνο διαρκεί η παροχή της εργασίας τους ή των υπηρεσιών τους ή η δραστηριότητά τους.

Όπως διευκρινίζει η διοίκηση του ΕΦΚΑ, στο νέο καθεστώς εμπίπτουν μόνο συνταξιούχοι γήρατος, ενώ εξαιρούνται συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας και λόγω θανάτου (συντάξεις χηρείας).

Επίσης, διασώζονται οι συνταξιούχοι που έχουν ημερομηνία έναρξης συνταξιοδότησης και ταυτόχρονα ανάληψης εργασίας ή αυτοαπασχόλησης πριν από τις 13/5/2016, οι οποίοι εντάσσονται στο παλαιό καθεστώς για την απασχόληση συνταξιούχων, όπως ισχύει κατά περίπτωση (π.χ. οι αυτοαπασχολούμενοι αντιμετωπίζουν αναστολή σύνταξης, ενώ οι μισθωτοί περικοπή).

Αναλυτικά, μείωση της σύνταξης κατά 60% προβλέπεται για τις εξής κατηγορίες:

- Συνταξιούχους του Δημοσίου ακόμη κι αν ανήκουν σε αυτούς που εξαιρέθηκαν από την ένταξη στον ΕΦΚΑ, όπως για παράδειγμα αυτοί που δικαιούνται πολεμική σύνταξη ή σύνταξη αναπήρου οπλίτη ειρηνικής περιόδου ή σύνταξη Εθνικής Αντίστασης ΟΓΑ ή ανασφάλιστου Αγωνιστή Εθνικής Αντίστασης, λογοτέχνες - καλλιτέχνες που δικαιούνται σύνταξη από το Δημόσιο, όσοι λαμβάνουν προσωπική σύνταξη, όσοι συνταξιοδοτούνται με διατάξεις του 1990 και του 1991 κ.α.

- Οι συνταξιούχοι των φορέων, ταμείων κλάδων ή λογαριασμών που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ

- Τα αιρετά όργανα Ο.Τ.Α.,

- Διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι, αντιπρόεδροι και μέλη των συλλογικών οργάνων διοίκησης των ΝΠΔΔ

- Πρόεδροι, αντιπρόεδροι και τα μέλη των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών

- Πρόεδροι, αντιπρόεδροι, διευθύνοντες συμβούλους και μέλη διοικητικών συμβουλίων, καθώς και το πάσης φύσεως προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ. που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή είναι δημόσιες επιχειρήσεις.


  


* Δείτε τις εγκυκλίους πατώντας ΕΔΩ και ΕΔΩ








Ρούλα Σαλούρου







euro2day.gr

Αναταραχή στην κυβέρνηση με απόσυρση τροπολογίας για να μη χαθεί η δεδηλωμένη


Αναταράξεις στο κυβερνητικό στρατόπεδο προκάλεσε η τροπολογία που καταγγέλλεται πως ανοίγει το δρόμο για αναγνώριση της «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης» με αποτέλεσμα ο Σταύρος Κοντονής να την αποσύρει.

Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ και αντιπρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Καμμένος είχε δηλώσει πως «αναμένω την απόσυρση αυτής της Εθνικά Επικίνδυνης "πρωτοβουλίας"… Θυμίζω ότι υπάρχει αρνητική εισήγηση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την "Τουρκική Ένωση Ξάνθης"! Ελπίζω οι υπεύθυνοι εισηγητές να ανακαλέσουν. Να αποσύρουν αυτή την Εθνικά επιζήμια τροπολογία».

Η νέα διάσταση απόψεων μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που προκάλεσε η τροπολογία δημιούργησε νέα δεδομένα με την Νέα Δημοκρατία και την Δημοκρατική Συμπαράταξη να ξεκαθαρίζουν πως νομοσχέδια που δεν εξασφαλίζουν την δεδηλωμένη δεν θα λαμβάνουν την δική τους στήριξη ανεξάρτητα αν συμφωνούν με το περιεχόμενό τους. Υπενθύμισαν μάλιστα πως οι ίδιοι στο παρελθόν «έβαλαν πλάτη» για την ψήφιση διατάξεων που αφορούν ανθρώπινα δικαιώματα όπως το σύμφωνο συμβίωσης ή το ισλαμικό τέμενος καθώς δεν εξασφάλιζαν την κυβερνητική πλειοψηφία και πρόσθεσαν πως «από δω και στο εξής δεν θα βάζουμε πλάτη για να κάνει ο κάθε κυβερνητικός εταίρος μικροπολιτικά παιχνίδια».

Έτσι αποσύρθηκε τελικά, η τροπολογία με την οποία είχαν διατυπώσει διαφωνία οι Ανεξάρτητοι Έλληνες. Ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η τροπολογία θα κατατεθεί σε επόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης και επέκρινε τη ΝΔ και τη Δημοκρατική Συμπαράταξη για «πολιτική σχιζοφρένεια», «καραγκιοζιλίκια».

«Ενημερώθηκα από τον εκπρόσωπο της χώρας στο Συμβούλιο της Ευρώπης, τον κ. Περάκη, ότι αναβλήθηκε σήμερα η συζήτηση ενώπιον του Συμβουλίου των Μονίμων Αντιπροσώπων - αυτός ήταν και ο λόγος που είχαμε επισπεύσει αυτή την τροπολογία», είπε ο Σταύρος Κοντονής και πρόσθεσε: «Δίνεται εκείνο το χρονικό περιθώριο και στα κόμματα της συγκυβέρνησης και στα άλλα κόμματα, να ενημερωθούν καλύτερα για το τι ακριβώς λέει και επιδιώκει η διάταξη».

Ο υπουργός Δικαιοσύνης είπε ακόμη, ότι «ανταποκρινόμενος και στην έκκληση του εισηγητή των ΑΝΕΛ του κ. Παπαχριστόπουλου, θα δώσει χρονικό περιθώριο μιας εβδομάδας έως δέκα ημερών και θα έρθουν άμεσα σε ψηφοφορία στο επόμενο νομοσχέδιο».

«Σήμερα έγινε αυτή η αναβολή της συζήτησης στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων, αν δεν υπήρχε όμως αυτή η αναβολή θα προχωρούσαμε κανονικά, και όποιος θέλει να αναλάβει τις ευθύνες του», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης και κάλεσε τη ΝΔ να λέει καθαρά τις απόψεις της για θέματα σοβαρά, αντί να κρύβεται πίσω από ζητήματα διαδικασίας.

«Έχουμε πει από το βήμα της Βουλής, ότι υπάρχουν και θα υπάρχουν νομοσχέδια με τα οποία δεν θα συμφωνούν και τα δύο κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, ή δεν θα συμφωνούν όλοι οι βουλευτές. Τις επόμενες ημέρες έρχεται προς συζήτηση το νομοσχέδιο περί της ταυτότητας φύλου: εκεί μπορεί να υπάρχουν διαφωνίες από τους βουλευτές του δεύτερου κόμματος που στηρίζει την κυβέρνηση. Η κυβέρνηση θα το φέρει το νομοσχέδιο και θα συζητηθεί. όπως και η συγκεκριμένη διάταξη», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης και κάλεσε την αντιπολίτευση να μην ανοίγει θέματα για μικροκομματικούς σκοπούς, που μπορεί να εκθέτουν τη χώρα.

Νωρίτερα, ο υπουργός, αναφερόμενος στην τροπολογία που σχετίζεται με τις αποφάσεις του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του δικαστηρίου του Στρασβούργου, είχε υπογραμμίσει ότι η προωθούμενη διάταξη εγκαθιδρύει δικαίωμα σε αυτόν που έχει πετύχει θετική απόφαση από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, να επανεξεταστεί η υπόθεσή του από τα ποινικά δικαστήρια, τα οποία κυρίαρχα θα αποφασίσουν και δεν υποχρεούνται να εναρμονίσουν την απόφασή τους με αυτή του ευρωπαϊκού δικαστηρίου.

«Επομένως, όλες αυτές οι γελοιότητες και οι ερμηνείες που ακούστηκαν, είναι να προσφέρουν κακές υπηρεσίες στον τόπο», είπε ο κ. Κοντονής και υπογράμμισε πως η ΝΔ ανοίγει θέματα εκεί που δεν υπάρχουν.

«Το δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχει εκδώσει και άλλες αποφάσεις. Να σας θυμίσω την απόφαση Λοϊζίδου; - τις οποίες αποφάσεις, η χώρα μας τις κάνει σημαία. Και λέμε τώρα σε εσάς τους πολύ Ευρωπαίους, αυτές τις αποφάσεις που μπορεί να μην μας βολεύουν, τι θα τις κάνουμε; Θα συμπεριφερθούμε όπως η χούντα που αποβλήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης; Λέμε λοιπόν, ότι η χώρα θα πρέπει να είναι συνεπής στις διεθνείς υποχρεώσεις της, να σέβεται τις αποφάσεις των διεθνών δικαστηρίων και να δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες πολίτες, επανάκρισης της υπόθεσής τους, όταν έχουν πετύχει θετική απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Προς τι λοιπόν όλη συνωμοσιολογία περί σωματείων της Θράκης;», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης.

Ο Σταύρος Κοντονής, για μεν τη Δημοκρατική Συμπαράταξη είπε ότι δεν ψηφίζει τις διατάξεις διότι προτάσσει τη δημιουργία προβλήματος στην κυβέρνηση, για την δε ΝΔ πως «πρέπει να μας πουν ξεκάθαρα τι λένε επί της τροπολογίας οι 'μένουμε Ευρώπη'». Είπε δε, ότι η ΝΔ είχε νομοθετήσει για τις ποινικές υποθέσεις το ίδιο ακριβώς πράγμα που νομοθετεί σήμερα η κυβέρνηση και άρα πρέπει να εξηγήσει καθαρά ποια είναι η θέση της.

«Όταν ο κ. Ρουπακιώτης είχε φέρει νομοσχέδιο για τα ναρκωτικά, εμείς το ψηφίσαμε», είπε για τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, ο κ. Κοντονής και πρόσθεσε: «Εμείς δεν κάναμε τα καραγκιοζιλίκια που κάνετε εσείς σήμερα! Είναι σοβαρή η στάση του κόμματός σας να λέτε «συμφωνούμε αλλά δεν ψηφίζουμε»; Τι είσαστε; Πολιτικά σχιζοφρενείς; Δηλαδή συμφωνούμε με αυτά που λέει η κυβέρνηση αλλά δεν τα ψηφίζουμε γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε πολιτικό θέμα; Σταματήστε να φωνάζετε γιατί δείχνετε πόσο άδικο έχετε!» είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης.

«Η κυβέρνηση νομοθετεί με δύο μέτρα και δύο σταθμά», κατήγγειλε μιλώντας στην Ολομέλεια ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Τζαβάρας για την τροπολογία με την οποία δεν συμφωνούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και συμπληρώνει διατάξεις του άρθρου 758 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

Ο κ. Τζαβάρας έσπευσε να επισημάνει ότι ενώ υπάρχει ειδική μόνιμη επιτροπή στη Βουλή για την παρακολούθηση της νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του Στρασβούργου, μέχρι σήμερα δεν έχει συνεδριάσει ποτέ.


«Γιατί λοιπόν στη συγκεκριμένη περίπτωση η κυβέρνηση έδειξε τέτοια βιασύνη για την μεταβολή του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και δεν το άφησε να ωριμάσει ώστε να μην υπάρχει και καχυποψία με προεκτάσεις στα εθνικά θέματα;», ανέφερε ο Κώστας Τζαβάρας σημειώνοντας πως ο υπουργός είναι βιαστικός και αυτή η βιασύνη είναι για τη ΝΔ ύποπτη. Είπε δε ότι αυτά συμβαίνουν ενώ η κυβέρνηση φέρνει στο ίδιο νομοσχέδιο άλλη τροπολογία με την οποία αναβάλλονται οι εκλογές στους ιατρικούς συλλόγους. 








newsbeast.gr

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Γκάλοπ για γέλια και για κλάματα


Μπορεί η κυβέρνηση να έχει διαφορά από την αντιπολίτευση 7% μέχρι 10% πριν τις πυρκαγιές και 3% μετά και σήμερα; Μπορεί! Αν τις πυρκαγιές τις έβαλε η αντιπολίτευση! Ή αν κυβερνάει η ΝΔ. Ή αν οι δημοσκοπήσεις είναι αυτό που ξέρουν οι Αμερικάνοι και ξέρουμε κι εμείς που τις έχουμε ζήσει «από μέσα»: Όργανο προπαγάνδας και εξυπηρέτησης των συμφερόντων του πελάτη. Αυτού που τις παραγγέλνει δηλαδή.

Χτες πανηγύριζε ξαφνικά ο ΣΥΡΙΖΑ για γκάλοπ που δείχνουν αντιστροφή του κλίματος υπέρ της κυβέρνησης από τις 7 ως τις 10 Σεπτεμβρίου, παραμονή του ναυαγίου στο Σαρωνικό! Ο ενθουσιασμός βασιζόταν σε μια δημοσκόπηση μιας εταιρίας που βγάζει τη διαφορά ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ να κλείνει στο 3% υπέρ της αντιπολίτευσης (24% ΣΥΡΙΖΑ- 27% ΝΔ). Την προωθούν θριαμβευτικά από χτες το μεσημέρι μεγάλα συριζαίϊκα sites που επικαλούνται ότι έχει γίνει κατά παραγγελία του επίσης φιλοκυβερνητικού News 24/7.

Το συγκεκριμένο γκάλοπ που ενθουσίασε τα συριζέϊκα  ΜΜΕ έγινε λέει δια τηλεφώνου και διαδικτύου. Και τι βγάζει; Ότι από κει που όλες οι μεγάλες εταιρίες δίνουν διαφορά από 6,1% (KAPPA Research χτες) μέχρι 7% της ALCO  και 10,7% της MARC υπέρ της ΝΔ, η Common View που «ανατρέπει το κλίμα υπέρ της κυβέρνησης» δίνει κλείσιμο της ψαλίδας στο 3% υπέρ της ΝΔ «στα όρια του στατιστικού λάθους», όπως έλεγαν και οι αστοιχείωτοι του Μαξίμου που δεν ξέρουν ούτε ποια είναι αυτά τα όρια.

Το παιχνίδι είναι φανερό. Η κυβέρνηση έχει ανάγκη από ενέσεις νίκης για να παραμυθιάσει το λαό και τα γκάλοπ διατίθενται γι αυτό. Το αστείο είναι ότι ακόμα και αυτό το γκάλοπ που ενθουσίασε τον ΣΥΡΙΖΑ, στα πιο πολλά στοιχεία του τον κάνει κουρέλι! Αυτά τα στοιχεία, όμως, δεν τα φωτίζει κανένα από τα Μέσα που εξυπηρετούν ή υπηρετούν τον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά, δεν τα έχει πάρει χαμπάρι ούτε το … επικοινωνιακό επιτελείο της ΝΔ!! Ας δούμε τις ερωτήσεις και τις πρωτεύουσες απαντήσεις όλου του γκάλοπ:

«(Από κυβερνήσεις με κορμό ΣΥΡΙΖΑ ή ΝΔ)»:

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την Υγεία; Πολυπληθέστερη απάντηση με 33,9%: Καμία κυβέρνηση!

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την Ανεργία;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 34,3%: Καμία κυβέρνηση!

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί αν διαχειριστεί καλύτερα τις εργασιακές σχέσεις και τους μισθούς;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 35,1%: Καμία κυβέρνηση!

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο χρέος;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 40,9%: Καμία κυβέρνηση!

Ποιά κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί αν διαχειριστεί καλύτερα την αντιμετώπιση της διαφθοράς;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 45%: Καμία κυβέρνηση!

Μεταξύ των αρχηγών των δύο μεγαλύτερων κομμάτων, του Αλέξη Τσίπρα και του Κυριάκου Μητσοτάκη ποιόν θεωρείτε καταλληλότερο για πρωθυπουργό της χώρας;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 36,6%: Κανέναν από τους δύο!

Σε γενικές γραμμές πιστεύετε ότι τα πράγματα στην Ελλάδα πηγαίνουν σε σωστή ή σε λάθος κατεύθυνση;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 67,9%: Μάλλον λάθος!

Μετά απ αυτά τα λαϊκά χαστούκια έρχονται κι άλλα, πολύ χειρότερα για την κυβέρνηση:

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την προσέλκυση των επενδύσεων;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 43%: Κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ.

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την Ανάπτυξη;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 37,5%: Κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ.

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα το Μεταναστευτικό;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 32,9%: Κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ!

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τα εθνικά θέματα;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 39,8%: Κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ.

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την εγκληματικότητα;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 41,4%: Κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ.

Τι απέμεινε για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Η μια και μοναδική ερώτηση που συγκεντρώνει τις περισσότερες θετικές απαντήσεις. Μία και μοναδική!:

Ποια κυβέρνηση πιστεύετε ότι μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα το Κοινωνικό Κράτος;

Πολυπληθέστερη απάντηση με 39,6%: Κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ.

Συμπέρασμα κατά το γκάλοπ: Η πλειονότητα του λαού αναγνωρίζει ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη σε σχεδόν όλα, αλλά κλείνει την ψαλίδα προτίμησής του υπέρ της!

Δεύτερο συμπέρασμα: Αφού κλείνει την ψαλίδα υπέρ της κυβέρνησης, ο λαός δεν θέλει ανάπτυξη και επενδύσεις. Προτιμάει το κοινωνικό κράτος που για να υπάρχει θα βρίσκει  λεφτά από τη φοροεπιδρομή και φτωχοποίησή του ή από τα λεφτόδεντρα!

Τρίτο συμπέρασμα: Ή ο λαός είναι ηλίθιος ή μας περνάνε για ηλίθιους.

Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης


   










liberal.gr 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *