Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Tα 2+1 εκλογικά σενάρια στο τραπέζι

Mάιος, Σεπτέμβριος  Ή την άνοιξη του '19


Oι εισηγήσεις στο Mαξίμου, τα υπέρ και τα κατά των σχεδιασμών και  η «λογική» τους

Tρία παραμένουν τα βασικά εκλογικά σενάρια που επεξεργάζεται το Mέγαρο Mαξίμου. Tα δυο αφορούν κάλπες μέσα στο 2018, τον Mάιο είτε στις αρχές του φθινοπώρου (Σεπτέμβριο). Tο τρίτο, που απηχεί τις βαθύτερες σκέψεις Tσίπρα, που συνδέει ένα καλό εκλογικό αποτέλεσμα με την ανάκαμψη της οικονομίας, αφορά τη διενέργεια ταυτόχρονα εθνικών εκλογών και Eυρωεκλογών το Mάιο του 2019.

Kύριος στόχος του πρωθυπουργού, όσο κι αν δημόσια επιμένει στην «ολική επαναφορά» και διεκδίκηση της νίκης, είναι να υπηρετηθεί κατά τον αποτελεσματικότερο τρόπο το σενάριο της αποτροπής της αυτοδυναμίας της NΔ. Kαι να επιβληθούν διπλές διαδοχικές εκλογές. Eίτε να υπάρξει μια βραχεία «δεξιά παρένθεση», με μια κυβέρνηση αδύναμη που σύντομα θα καταρρεύσει. Yπενθυμίζεται ότι υπάρχει προεδρική εκλογή, αρχές του 2020.

TA «OPOΣHMA»

Tα θέματα που σχετίζονται με το μνημόνιο και τους δανειστές υποχρεώνουν τον πρωθυπουργό να έχει ανοιχτό συνεχώς, το θέμα των πρόωρων εκλογών. Στο Mαξίμου έχουν ήδη προσδιορίσει τις κρίσιμες χρονικές στιγμές- «ορόσημα». H πρώτη είναι το Φεβρουάριο, όταν το ΔNT θα ανακοινώσει, την αποχώρησή του. Aυτό θα δημιουργήσει κλυδωνισμούς, ιδίως για την ετοιμότητα του ESM για να αντικαταστήσει το Tαμείο. Nα αποπληρώσει τις ελληνικές οφειλές προς αυτό και να αναλάβει χρηματοδοτικά και ελεγκτικά τον πλήρη ρόλο του. Kρίσιμο ρόλο θα παίξει εδώ, η ύπαρξη κυβέρνησης (και ποιας) στη Γερμανία. Eξ ου και το άγχος Tσίπρα, ο Σουλτς να συμφωνήσει άρον - άρον σε νέα κυβέρνηση «μεγάλου συνασπισμού» με τη Mέρκελ.

Eκεί η κυβέρνηση υποχρεωτικά θα σταθμίσει τις εξελίξεις και θα πάρει αποφάσεις. Kαθώς αν προκύψει αβεβαιότητα για την εξέλιξη του προγράμματος, μετατεθούν επ' αόριστον η συζήτηση για τον «οδικό χάρτη» εξόδου από το Mνημόνιο και για την «επόμενη μέρα», που περιλαμβάνει και τη διευθέτηση του χρέους, τότε το ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών για το Mάιο θα μπει στο τραπέζι με ισχυρές πιθανότητες. Mε τις αποφάσεις να λαμβάνονται τέλη Mαρτίου, λίγο πριν το Πάσχα (8 Aπριλίου). Aυτό είναι ένα σενάριο που «βολεύει» τον ΣYPIZA, καθώς δεν θα έχουμε φτάσει στη «μη έξοδο από το μνημόνιο» και στον κίνδυνο να καταρρεύσει το sucess story για επενδύσεις - ανάκαμψη κ.λπ.

H επόμενη χρονική περίοδος που ήδη πέφτει με εισηγήσεις στο τραπέζι για πρόωρες εκλογές προσδιορίζεται για τον μήνα Σεπτέμβριο. Xρονική περίοδος που έπεται του «κρίσιμου» Aυγούστου της «εξόδου» από το μνημόνιο και των αποφάσεων που θα ληφθούν για την επόμενη μέρα και φυσικά το θέμα που σχετίζεται με τις τράπεζες, το οποίο αποτελεί ιδιαίτερο βαρίδι επί των εξελίξεων.

H επιλογή του Σεπτεμβρίου του 2018 φαντάζει ρεαλιστική και «έξυπνη τακτικά» από την πλευρά του ΣYPIZA και στην περίπτωση δυσάρεστων αποφάσεων - παράταση του μνημονίου, κηδεμονία, αλλά και πιο θετικών επικοινωνιακά εξελίξεων προκειμένου το κυβερνών κόμμα να μπορέσει να «διαχειριστεί» τον πολιτικό - προεκλογικό του λόγο.

Eπιπρόσθετο στοιχείο που δίνει «πόντους» σ' αυτή την επιλογή είναι ότι ο Σεπτέμβριος «προηγείται» της εκκίνησης της εφαρμογής των πρόσθετων μέτρων που ήδη έχουν ψηφιστεί και θα ισχύσουν από την 1/1/2019 (περικοπή συντάξεων κατά 22%) και 1/1/2020 (περικοπή αφορολόγητου ) που θα επιβαρύνει τον «λογαριασμό» της επόμενης κυβέρνησης.

Tα κόμματα της αντιπολίτευσης ούτως ή άλλως βρίσκονται σε κατάσταση διαρκούς εκλογικής ετοιμότητας καθ' όσον θεωρούν ότι ο αρχικός σχεδιασμός του Tσίπρα είναι οι εκλογές του 2019 -εξ ού και οι χαρακτηρισμοί- «έρωτας με την εξουσία», «δεν ξεκολλάει από την καρέκλα» αλλά γνωρίζουν ταυτόχρονα ότι:

O ΣYPIZA πρωτίστως επιθυμεί να διατηρήσει τουλάχιστον ποσοστά που τώρα έχει στις δημοσκοπήσεις με κύριο στόχο είτε να πάει σε επαναληπτικές εκλογές μετά από μια αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης, είτε να καταστεί ρυθμιστής λόγω της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και του δεδομένου ότι η μεθεπόμενη εκλογική αναμέτρηση θα διεξαχθεί με το σύστημα της απλής αναλογικής.

MIKPEΣ OI ΔIAΦOPEΣ

Tα γκάλοπ

Oι δημοσκοπήσεις του φθινοπώρου δεν άλλαξαν ριζικά τους συσχετισμούς δυνάμεων, ωστόσο στο Mαξίμου ερμηνεύουν τα δεδομένα τους ως «σήμα» καθυστέρησης των εθνικών εκλογών. Eκτιμούν πως έχουν διαφανεί κάποια σημάδια ανάκαμψης και ότι ο πρώτιστος στόχος, της μη επίτευξης αυτοδυναμίας της NΔ είναι εφικτός. Kαι ελπίζουν, ότι το πρωθυπουργικό «αφήγημα» θα μπορέσει να «περπατήσει» πιο ευνοϊκά στο επόμενο 18μηνο. Iδίως, μετά τον Aύγουστο του 2018.

Στην Πειραιώς, εκτιμούν, ότι οι συσχετισμοί δείχνουν σχεδόν «παγιωμένοι», παραπέμποντας σε εμφατική νίκη της NΔ στις κάλπες. Σημειώνουν πως παρά την «καταιγίδα» θετικών «ειδήσεων» για την κυβέρνηση Tσίπρα, όπως η στήριξη και τα εύσημα των δανειστών, ειδικότερα μάλιστα των Tραμπ, Mακρόν και Mέρκελ και τελευταία το κοινωνικό μέρισμα, η «ψαλίδα» οριακά μόνο μεταβλήθηκε.

Ήρθε η τραγική ανεπάρκεια της κυβέρνησης στα θέματα της καθημερινότητας (πλημμύρες Mάνδρας, δράση αντιεξουσιαστών κ.α.) για να ανατρέψει τα οφέλη. Bεβαίως, δεν αμφισβητούν πως αυτό ίσως να αρκεί για να «κόψει» τη «γαλάζια» αυτοδυναμία.

Eνώ όλοι αναμένουν τώρα, τη δυναμική που θα καταγράψει μεσοπρόθεσμα το νέο κόμμα. Aπό ποιες «δεξαμενές» και πόσους ψηφοφόρους θα αντλήσει. Aύξηση αυτής της δυναμικής σε βάρος του ΣYPIZA, σαφώς θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ των πρόωρων.

Mαζί με τις Eυρωεκλογές


Oι εκλογές τον Mάιο του 2019, μαζί με τις Eυρωεκλογές αποτελούν την τρίτη «λύση» για το Mαξίμου και την κυβέρνηση αν και αρχικά αποτελούσε τον κύριο και πρώτο στόχο, αφού σχεδόν θα είχε εξαντληθεί η τετραετία.

Tο «τρικ» του Mαΐου σχετίζεται με τις Eυρωεκλογές καθώς θεωρείται ότι οι διπλές κάλπες μόνο ευεργετικό αποτέλεσμα θα έχει για τον ΣYPIZA. Kι αυτό για δύο λόγους. O πρώτος είναι ότι ένα αρνητικό αποτέλεσμα της Eυρωκάλπης στην περίπτωση που αυτές θα προηγούντο θα προμήνυε «εξαΰλωση» του ΣYPIZA στις βουλευτικές που θα ακολουθούσαν. O δεύτερος βασίζεται στην εκτίμηση ότι ένα κομμάτι της λαϊκής δυσαρέσκειας θα εκτονωθεί στη «χαλαρή» κάλπη των Eυρωεκλογών.

Όλα τα άλλα «επιχειρήματα» που μπορούν να τεθούν στη ζυγαριά σχετίζονται με την οικονομία, όλα εκείνα που θα προηγηθούν στα «μέτωπα» του μνημονίου, του πρωτογενούς πλεονάσματος, την επίτευξη των στόχων του 3,5% και των προσδοκιών για ανάκαμψη. Σήμερα όλα τούτα δεν μπορούν να «αξιολογηθούν» έστω κι αν ο στόχος της κυβέρνησης ήταν εξαρχής να «επικοινωνήσει» στην κοινή γνώμη τα θετικά του «αφηγήματος» για το τέλος των μνημονίων, τη διευθέτηση του χρέους, τα αναπτυξιακά αποτελέσματα, τη ελπίδα για το αύριο και την συσπείρωση που ενδεχομένως να προέλθει από την «αριστερή» εκλογική βάση του ΣYPIZA στα θέματα της κάθαρσης και της ιδεολογικής και πολιτικής σύγκρουσης.

Zητούμενο σαφώς για το ΣYPIZA στο ορόσημο «εκλογές» το Mάιο του 2019 είναι το πόσο επιτυχημένη θα είναι η επόμενη μέρα της κεντροαριστεράς (ΠAΣOK) με τη συσπείρωση γύρω από την Φ. Γεννηματά και την επιστροφή των παλαιών ψηφοφόρων.


























Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ  της dealnews

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης


Μειωμένο κατά 50% αναμένεται ότι θα είναι το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης, γεγονός το οποίο έρχεται να επιβαρύνει περαιτέρω τα ελληνικά νοικοκυριά.

Την ίδια στιγμή, το οικονομικό επιτελείο δεν έχει καταλήξει ακόμα για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει το κούρεμα του επιδόματος. Ωστόσο δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια αυτή τη στιγμή: Είτε θα πραγματοποιηθεί μείωση της τάξεως του 50%, είτε τα κριτήρια θα είναι ιδιαίτερα αυστηρά σε βαθμό τέτοιο που επί της ουσίας θα περιορίσουν στο ήμισυ τους δικαιούχους.

Η πλατφόρμα για την χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θα ανοίξει σύμφωνα με πληροφορίες λίγες ημέρες πριν από τις γιορτές.

Επιπλέον, η απόφαση για το επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2017-2018 θα έχει αναδρομική ισχύ, δεδομένου ότι οι αρμόδιες αρχές θα συνυπολογίσουν τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης από την έναρξη της ημερομηνίας διάθεσης του καυσίμου.

Έτσι, μέσα στις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί η σχετική απόφαση που θα καθορίζει με ακρίβεια τα κριτήρια για τη χορήγησή του, ενώ η πρώτη δόση θα καταβληθεί τον Ιανουάριο και η δεύτερη τον Ιούνιο.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι

Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet. Όσοι δεν διαθέτουν τους συγκεκριμένους κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα του TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας Α.Φ.Μ. και αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκκαθαριστικού ή πράξης προσδιορισμού φόρου Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων της τελευταίας πενταετίας.

Ξέχασα τον κωδικό πρόσβασης και το όνομα χρήστη

Όσοι έχουν ξεχάσει τους κωδικούς πρόσβασης, και το όνομα χρήστη (username) τύχει να ταυτίζεται με τον Α.Φ.Μ. τους, τότε δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να κάνουν ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης μέσω των σχετικών διαδικασιών.

Δεν δίνονται στοιχεία από τον προμηθευτή για την υποβολή της αίτησης

Σημειώνεται ότι ο εκάστοτε προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής του κάθε ενδιαφερόμενου. Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στην Α.Α.Δ.Ε.

Ωστόσο οι δικαιούχοι θα πρέπει να προσέξουν ώστε να αναγράφεται σωστά το Α.Φ.Μ. τους ή το Α.Φ.Μ. του διαχειριστή-εκπροσώπου της πολυκατοικίας ή του Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας, εφόσον έχει δηλωθεί από το διαχειριστή.

Επιπλέον, θα πρέπει να αναγράφεται σωστά ο αριθμός παροχής της Δ.Ε.Η. ή ο κοινόχρηστος αριθμός παροχής, εάν πρόκειται για πολυκατοικία. Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής της Δ.Ε.Η. πρέπει να είναι τα ίδια τόσο στο παραστατικό του προμηθευτή όσο και στην αίτησή.

Σε ποιους απευθύνεται η Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών

Σε ό,τι αφορά στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων, όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας - ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας, για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της.

Επίσης, οι ένοικοι θα πρέπει να συμφωνήσουν σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής.

Ταύτιση ΑΦΜ και κοινόχρηστης παροχής ΔΕΗ

Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης, τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της Δ.Ε.Η. θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχουν εισάγει οι χρήστες στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί Α.Φ.Μ. για την πολυκατοικία και επιθυμεί κάποιος, τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον Α.Φ.Μ., θα πρέπει να ορίσει τον Α.Φ.Μ. αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό “Ορισμός Α.Φ.Μ.”. Ο Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί. Επίσης, σε περίπτωση που έχει οριστεί Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων, θα αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του διαχειριστή.

Δεν υπάρχει κοινόχρηστο ρολόι της ΔΕΗ

Εάν κάποιος είναι διαχειριστής, αλλά στην πολυκατοικία δεν υπάρχει κοινόχρηστο ρολόι της ΔΕΗ, ο διαχειριστής θα πρέπει να δηλώσει το δικό του ή να επιλέξει ένα ρολόϊ που θα έχει συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας.

Αλλαγή διαχειριστή

Σε περίπτωση που αλλάξει ο διαχειριστής, τότε στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας, πρέπει να δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο Α.Φ.Μ. διαχειριστή και ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Σημειώνεται ότι οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν τις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.

Ξεχωριστοί καυστήρες ανά διαμέρισμα

Εάν μία πολυκατοικία διαθέτει ξεχωριστό καυστήρα ανά διαμέρισμα, οι δικαιούχοι θα πρέπει να κάνουν χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτεί ο καθένας πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

Το παραστατικό αναγράφει τα στοιχεία της/του συζύγου

Εάν κάποιος έχει υποβάλει αίτηση στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης με τα δικά του στοιχεία και το παραστατικό αγοράς αναγράφει τον Α.Φ.Μ. της συζύγου, η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής της Δ.Ε.Η. πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτηση.

Ανενεργό IBAN

Εάν κάποιος έχει δηλώσει ανενεργό IBAN, θα πρέπει να προχωρήσει σε τροποποιητική αίτηση, στην οποία θα διορθώσει τον ΙΒΑΝ, και θα δηλώσει νέο από την αντίστοιχη επιλογή στην οθόνη "Προβολή Διασταυρωμένων Αγορών Πετρελαίου".  









Γιώργος Λαμπίρης






















forologikanea.gr  

Δείτε ποιες αλλαγές έρχονται στις ηλεκτρονικές πληρωμές


Ριζικές αλλαγές στο τοπίο των ηλεκτρονικών πληρωμών προωθεί αυτήν την περίοδο η Ε.Ε. Στόχος της Ένωσης να εκμεταλλευθεί έγκαιρα το “κύμα”» της καινοτομίας στο χώρο των ψηφιακών συναλλαγών, που φέρνει μαζί της η τεχνολογία και ταυτόχρονα να εγγυηθεί ένα αυστηρό πλαίσιο ασφαλείας σε εταιρείες και καταναλωτές.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Ε.Ε. θεσμοθετεί μια σειρά νέων κανόνων για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, με τους οποίους εκσυγχρονίζεται το υφιστάμενο πλαίσιο, ώστε να συμπεριλάβει εναλλακτικές λύσεις και υπηρεσίες e-συναλλαγών, τις οποίες εκφράζουν, σε ένα βαθμό, οι εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (FinTech).

Οι εν λόγω κανόνες εφαρμόζουν την Οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών, που αναθεωρήθηκε πρόσφατα, η οποία αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών πληρωμών της Ευρώπης, ώστε να συμβαδίζουν με αυτήν την ταχέως εξελισσόμενη αγορά και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι νέοι κανόνες, όπως αναφέρει το ΣΕΠΕ επιτρέπουν στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν καινοτόμες υπηρεσίες, που προσφέρουν τρίτοι πάροχοι, οι εταιρείες FinTech δηλαδή, διατηρώντας, όμως, παράλληλα αυστηρά επίπεδα προστασίας των δεδομένων και ασφάλειας για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις στην Ε.Ε. Ένας από τους βασικούς στόχους της δεύτερης Οδηγίας για τις υπηρεσίες πληρωμών, που παρουσιάστηκε χθες, είναι η αύξηση του επιπέδου και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης σε αυτές. Για παράδειγμα, η εν λόγω Οδηγία υποχρεώνει τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών να αναπτύξουν σύστημα αυστηρής εξακρίβωσης της ταυτότητας του πελάτη (SCA).

Κωδικοί πρόσβασης

Η απλή χρήση κωδικού πρόσβασης ή οι λεπτομέρειες, που εμφανίζονται σε πιστωτική κάρτα, δεν θα επαρκούν, πλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις, για την πραγματοποίηση μιας πληρωμής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα απαιτείται κωδικός, που θα ισχύει μόνο για μια συγκεκριμένη συναλλαγή μαζί με τα άλλα δύο ανεξάρτητα στοιχεία.

Οι νέοι κανόνες βασίζονται σε συνδυασμό τουλάχιστον δύο ανεξάρτητων στοιχείων, που θα μπορούσαν να είναι ένα φυσικό στοιχείο – κάρτα ή κινητό τηλέφωνο – σε συνδυασμό με έναν κωδικό πρόσβασης ή ένα βιομετρικό χαρακτηριστικό, όπως δακτυλικά αποτυπώματα πριν από την πραγματοποίηση πληρωμής. Στόχος είναι να μειωθούν σημαντικά τα τρέχοντα επίπεδα απάτης για όλες τις μεθόδους πληρωμής, ιδίως για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, και να προστατεύεται το απόρρητο των οικονομικών δεδομένων των χρηστών.

Εξαιρέσεις

Ωστόσο, οι κανόνες αναγνωρίζουν, επίσης, ότι αποδεκτά επίπεδα ασφάλειας των πληρωμών μπορούν, σε ορισμένες περιπτώσεις, να επιτευχθούν με άλλους τρόπους και όχι μόνο μέσω της χρήσης των δύο ανεξάρτητων στοιχείων, που απαιτούνται για την εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη.

Για παράδειγμα, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών μπορούν να εξαιρεθούν, εάν έχουν αναπτύξει τρόπους εκτίμησης των κινδύνων για τις συναλλαγές και μπορούν να εντοπίζουν τις δόλιες συναλλαγές.

Προβλέπονται, επίσης, εξαιρέσεις για άυλες πληρωμές και συναλλαγές για μικρά ποσά, καθώς και για συγκεκριμένα είδη πληρωμών, όπως τα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών ή τα τέλη στάθμευσης. Χάρη σε αυτές τις εξαιρέσεις, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών μπορούν να συνεχίσουν να προτείνουν πρακτικές λύσεις πληρωμών χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια τους.

Οι κανόνες προσδιορίζουν, επίσης, τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στις τράπεζες και στους παρόχους καινοτόμων λύσεων πληρωμής και εργαλείων παροχής πληροφοριών λογαριασμού.

Οι τράπεζες

Η νέα – δεύτερη – Οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών θεσπίζει, επίσης, πλαίσιο για νέες υπηρεσίες που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών των καταναλωτών, όπως οι λεγόμενες υπηρεσίες κίνησης πληρωμών και υπηρεσίες παροχής πληροφοριών λογαριασμού. Οι εν λόγω καινοτόμες υπηρεσίες παρέχονται ήδη σε πολλές χώρες της Ε.Ε., αλλά χάρη στη δεύτερη οδηγία θα γίνουν διαθέσιμες στους καταναλωτές σε ολόκληρη την Ε.Ε., με την επιφύλαξη αυστηρών απαιτήσεων ασφάλειας.

Στο μεταξύ, βάσει της νέας Οδηγίας, οι τράπεζες δεν μπορούν να εμποδίζουν τους καταναλωτές που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις νέες υπηρεσίες. Κάθε τράπεζα, που παρέχει διαδικτυακή πρόσβαση σε λογαριασμούς, πρέπει, επίσης, να συνεργάζεται με τις εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας ή με άλλες τράπεζες που παρέχουν τέτοιες νέες υπηρεσίες. Για το σκοπό αυτόν, οι τράπεζες πρέπει να καθιερώσουν ασφαλείς διαύλους επικοινωνίας για τη διαβίβαση δεδομένων και την πραγματοποίηση πληρωμών.

Οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερη επιλογή και πιο ανταγωνιστικά προϊόντα, όταν πληρώνουν για αγαθά και υπηρεσίες, που αγοράζονται μέσω του Διαδικτύου. Επίσης, θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται τα προσωπικά οικονομικά τους αποτελεσματικότερα μέσω εφαρμογών, οι οποίες συγκεντρώνουν πληροφορίες από τους λογαριασμούς, που διατηρούν σε διαφορετικές τράπεζες.

Χρονοδιάγραμμα

Μετά την έκδοση των ρυθμιστικών τεχνικών προτύπων από την Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα έχουν στη διάθεση τους τρεις μήνες για να τα εξετάσουν ενδελεχώς. Με την επιφύλαξη της περιόδου εξέτασης, οι νέοι κανόνες θα δημοσιευτούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. Οι τράπεζες και άλλοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών θα διαθέτουν 18 μήνες για να θέσουν σε εφαρμογή τα μέτρα ασφαλείας και τα εργαλεία επικοινωνίας.

Σε τεχνικό επίπεδο, τα “ρυθμιστικά τεχνικά πρότυπα”, που εκδόθηκαν χθες, έχουν εκπονηθεί από την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Διευκρινίζουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη (SCA).



ΕΣΑμεΑ: Φτωχότεροι μεταξύ των φτωχών τα ΑμεΑ

Tο Παρατηρητήριο της ΕΣΑμεΑ έδωσε στη δημοσιότητα σημαντικά στοιχεία έρευνας για τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό στα άτομα με αναπηρία.

  

Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη 2017, Εθνική και Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, το Παρατηρητήριο της ΕΣΑμεΑ έδωσε στη δημοσιότητα σημαντικά στοιχεία έρευνας για τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό στα άτομα με αναπηρία.

Η αναλυτική έκθεση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:

? Τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους αναδεικνύονται με διαφορά οι φτωχότεροι μεταξύ των φτωχών.

? Τα άτομα με αναπηρία στην Ελλάδα είναι το 24,7% του πληθυσμού ηλικίας 16 ετών και άνω, δηλαδή 2.231.197 σε σύνολο 9.016.247, εκ των οποίων 1.014.177 άτομα με βαριά αναπηρία.

? Τα επιδόματα αναπηρίας επανορθώνουν δεν εξαλείφουν τις οικονομικές ανισότητες

? 6 στους 10 πολίτες με σοβαρή αναπηρία από 16 έως 64 ετών βρίσκονται στο φάσμα της φτώχειας και του αποκλεισμού.

? 63,5% του πληθυσμού με αναπηρία 25-29 ετών (έναντι του 44,7% του πληθυσμού χωρίς αναπηρία) είναι σε κίνδυνο φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.

? Στην ομάδα 16-64 το ποσοστό κινδύνου φτώχειας πριν από όλες τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (αφαιρώντας δηλαδή τα επιδόματα και τις συντάξεις από το εισόδημα) αγγίζει το 67% στον πληθυσμό των ατόμων με σοβαρή αναπηρία και το 58,1 στην ομάδα με μετρίου βαθμού περιορισμό δραστηριότητας, ενώ στον πληθυσμό χωρίς αναπηρία ανέρχεται στο 42,2%.

? 4 στους 10 πολίτες με σοβαρή αναπηρία μεταξύ 16 και 64 ετών βιώνουν σοβαρές υλικές στερήσεις.

? Το 42,8% του πληθυσμού με βαριά αναπηρία 16 έως 59 ετών διαβιεί σε νοικοκυριά με σοβαρό βαθμό υποαπασχόλησης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΑμεΑ Ιωάννη Βαρδακαστάνη: «Η αναπηρία και η φτώχεια είναι ζεύγος αχώριστο. Το ίδιο και η αναπηρία και ο κοινωνικός αποκλεισμός. Είναι κάτι που το αναπηρικό κίνημα το επισημαίνει με όλους τους δυνατούς τρόπους πάρα πολλά χρόνια και σήμερα το παρουσιάζει με επιστημονικό τρόπο, μέσω της έρευνας του Παρατηρητηρίου Θεμάτων της Αναπηρίας. Κανένας αρμόδιος φορέας, κανένα στέλεχος της Πολιτείας δεν μπορεί πλέον να δηλώσει άγνοια, για μια κατάσταση που βέβαια στην ελληνική κοινωνία είναι γνωστό: τα άτομα με αναπηρία παραμένουν οι φτωχότεροι των φτωχών.

Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Κάθε χρόνο η μέρα αυτή δίνει ακόμα μια ευκαιρία στην κοινωνία να εστιάσει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής τους και υλοποιώντας μεταρρυθμίσεις που θα αναπτύξουν νέες προοπτικές για την κοινωνική τους ενσωμάτωση. Ο όρος αναπηρία αναφέρεται στον περιορισμό λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψης. Είναι αποτέλεσμα οργανικών ή περιβαλλοντολογικών αιτιών, που δημιουργούν ένα σύνολο εμποδίων σε σημαντικές πτυχές της ζωής, όπως η αυτοεξυπηρέτηση, η απασχόληση, η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία και η γενικότερη κοινωνική συμμετοχή.

Σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι άτομα με αναπηρία ενώ περίπου 190.000.000 αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή. Τα άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζουν εμπόδια στην καθημερινή ζωή, εφόσον η κοινωνία πολλές φορές δε λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας πληθυσμού, τις δυνατότητες και τις ειδικές τους ανάγκες. Αναπηρία, πλέον θεωρείται το αποτέλεσμα της σχέσης των ικανοτήτων ενός ατόμου και των απαιτήσεων του περιβάλλοντος.

Τα άτομα αυτά βιώνουν συχνά το φαινόμενο του "Κοινωνικού Αποκλεισμού". Αισθάνονται την περιθωριοποίηση και στέρηση της συμμετοχής στα κοινωνικά, δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, που πρέπει να είναι κοινά σε όλους τους πολίτες ενός κράτους. Τα άτομα με αναπηρία δε ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει η ζωή τους ΙΣΗ με τη δική μας. Στόχος πρέπει να είναι όχι η τυπική, αλλά η πραγματική ισότητα, η οποία σημαίνει ίσες ευκαιρίες στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή. Αυτό που πρέπει να επιδιώκεται είναι ο σεβασμός της ατομικής και ομαδικής ιδιαιτερότητας.



































 thetoc.gr  

Ανοιγμα λογαριασμών για όσους έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη


Δύο αλλαγές έχει δεχθεί η κυβέρνηση, που θα άρουν σε μεγάλο βαθμό την προστασία της πρώτης κατοικίας, προκειμένου να ολοκληρωθεί έγκαιρα η ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης.

Η πρώτη αλλαγή, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», αφορά την άρση του τραπεζικού απορρήτου για όσους έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη. Αυτή σχεδιάζεται να τεθεί από την 1η Ιανουαρίου 2018, έπειτα από απαίτηση των δανειστών, προκειμένου να εξακριβωθεί αν πολίτες που έχουν υπαχθεί στον νόμο και προστατεύονται από αυτόν δεν πληρούν τα κριτήρια.

Η δεύτερη αλλαγή, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, αφορά νομοθετική ρύθμιση που η κυβέρνηση έχει δεχθεί να φέρει στη Βουλή για αυτόματη έξοδο από το προστατευτικό πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού όποιου δανειολήπτη δεν πληρώσει πάνω από τρεις μηνιαίες δόσεις.

Οι θεσμοί, αναφέρουν πληροφορίες της εφημερίδας, έχουν ζητήσει και ήδη εξετάζουν περιπτώσεις τόσο από το νόμο Κατσέλη όσο και από το πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού, προκειμένου να εξακριβωθεί αν πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί. Στη δεύτερη περίπτωση ο αριθμός είναι μικρός καθώς δεν έχουν υπαχθεί πολλές επιχειρήσεις στον εξωδικαστικό συμβιβασμό, αλλά η εξέταση των υποθέσεων που προστατεύονται από τον νόμο Κατσέλη θα προκαλέσουν πρόσθετο κόστος, πολιτικό και κοινωνικό.

Σημειώνεται ότι ο νόμος 4354/2015, που προστατεύει από τις πωλήσεις σε funds ενήμερα και μη εξυπηρετούμενα δάνεια που συνδέονται με πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας έως 140.000 ευρώ, λήγει στις 31.12.2017.















  iefimerida.gr

To έγκλημα με τα αδέσποτα


Το Διαδίκτυο βρίθει περιστατικών — κάποιων κωμικών, περισσότερων τραγικών αλλά κυρίως απάνθρωπων. Συμπεριφορών που μοιάζουν με τερατουργήματα. Από την εκστρατεία του Αθήνα 2004 μέχρι τις ρητές εντολές της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου για αυτόφωρο σε όσους κακοποιούν ζώα, η κτηνωδία συνεχίζεται...

 γράφει ο Κοσμάς Βίδος

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, σκύλος έκανε την ανάγκη του μέσα στο Νοσοκομείο Χανίων φτάνοντας ως την κουζίνα. Είναι μεγάλο, διαβάζουμε, το πρόβλημα με τα αδέσποτα που έχουν συγκεντρωθεί στους χώρους γύρω από το νοσοκομείο. Χαρακτηριστικές και οι καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων): στους χώρους του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς «υπάρχουν αγέλες αφηνιασμένων αδέσποτων σκυλιών που εξαγριωμένα επιτίθενται στο προσωπικό. Καμία μέριμνα δεν λαμβάνεται για την φιλοξενία τους σε ειδικό χώρο και για την στείρωσή τους».

Την εβδομάδα που συνέβη το κωμικοτραγικό περιστατικό στα Χανιά, κάμερα ασφαλείας στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης κατέγραψε μια γυναίκα να φρενάρει με το αυτοκίνητό της μπροστά σε ένα βενζινάδικο και να εγκαταλείπει τον σκύλο της. «Βίντεο σοκ», έγραψαν. Αυτό περιμέναμε για να σοκαριστούμε; Το σοκ το βιώνει καθημερινά κάθε ευαίσθητος πολίτης με όσα διαβάζει σε Τύπο και Διαδίκτυο: «Αναζητείται ο ιδιοκτήτης των κουταβιών που βρέθηκαν πνιγμένα σε ποταμό», «Σε κρίσιμη κατάσταση το κουτάβι που έκαψαν με οξύ», «Βρήκαν σκύλο νεκρό, κρεμασμένο σε ελιά», «Καταδίωξε και εκτέλεσε σκύλο», «Έκκληση για να καλυφθούν τα έξοδα περίθαλψης σκύλου που πυροβολήθηκε στο κεφάλι και χτυπήθηκε από ΙΧ», «Σκότωσε σκύλο και δηλητηρίασε τα κουτάβια του». Ένα σύντομο google-άρισμα και νομίζεις πως ζεις στην Κόλαση.

Τον Ιούνιο του 2003, η Γιάννα Αγγελοπούλου, σε συνέντευξη Τύπου για τα αδέσποτα της Αθήνας που θα φιλοξενούσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες έλεγε: «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση και ταυτόχρονα να θέσουμε τους άξονες για την επίλυση του προβλήματος και μετά τους αγώνες». Ο τότε υφυπουργός Γεωργίας, Φώτης Χατζημιχάλης συμπλήρωνε: «Η προσπάθεια δυσφήμησης της χώρας λόγω των αδέσποτων ζώων ήταν έντονη, ωστόσο η Ελλάδα αποκτά θεσμικό πλαίσιο για την περίθαλψη τους».

Δέκα χρόνια μετά με σχετική εγκύκλιο η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζητούσε από τους Εισαγγελείς Εφετών της χώρας να παραπέμπονται στο αυτόφωρο όσοι προβαίνουν σε βασανισμούς, κακοποίηση, βάναυση μεταχείριση ή οποιαδήποτε άλλη πράξη βίας κατά ζώων προβλέπεται στο νόμο. Αλλαγές προς το καλύτερο στη νομοθεσία περί προστασίας ζώων περιλαμβάνει ο νόμος που δημοσιεύτηκε το καλοκαίρι, με κυρώσεις και πρόστιμα για τους παραβάτες.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο με απόφαση των αρμόδιων υπουργών εκδόθηκε η ΚΥΑ (3114Β 8/9/17) «για τον καθορισμό των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χρηματοδότησης των Δήμων και των Συνδέσμων Δήμων για τη λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, για την υλοποίηση των ενεργειών διαχείρισης τους για το έτος 2017, όπως την περισυλλογή, την ηλεκτρονική σήμανση, την καταγραφή, την αποπαρασίτωση, τη στείρωση, τον εμβολιασμό, την αποθεραπεία, τη σίτιση, την υιοθεσία ή την επανένταξη, ώστε να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με τις διατάξεις του ν.4039/2012, όπως αυτός ισχύει».

Όμως, στους δρόμους της χώρας, ο πόλεμος κατά των αδέσποτων (και όχι μόνο) εξακολουθεί να μαίνεται: Εξήντα έξι σκύλοι νεκροί από φόλες, το τελευταίο δεκαπενθήμερο, στα πέριξ της Πρεβέζης. Κρούσματα φολιάσματος ζώων και στην συνοικία της Παναγίας, στην Καβάλα, όπου κάτοικοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας τοιχοκόλλησαν κηδειόχαρτα με την «προειδοποίηση»: «Την επόμενη φορά που θα σκεφτείς να ρίξεις φόλα, εδώ θα γράφει το όνομά σου». Φόλες κοντά στα Καμπιά της Αγιάσου εντόπισε ο Κυνηγετικός Σύλλογος Μυτιλήνης. Καταγγελίες για φόλες στη Νυμφαία Ροδόπης, στην Κομοτηνή, στην Καστοριά, στη Σκόπελο, στην Κόρινθο, στη Λάρισα και στα πάρκα της Αθήνας, επιβεβαιώνουν πως ζούμε σε ένα εθνικό σφαγείο, λαός σαδιστών που σκορπίζει το θάνατο.

Οι όποιες προσπάθειες για να αντιμετωπιστεί το κακό δεν είναι αρκετές. Επειδή είναι σποραδικές, αν όχι «για τα μάτια του κόσμου». Επειδή δεν είναι συντονισμένες. Επειδή στην πραγματικότητα οι πολλοί δεν ενδιαφερόμαστε. Το πρόβλημα με τα αδέσποτα παραμένει και επιδεινώνεται. Αν και η εγκατάλειψη, η κακοποίηση ή και η θανάτωση ενός ανυπεράσπιστου σκύλου δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται απλώς «πρόβλημα», είναι ξεκάθαρη κτηνωδία. Και ως κτηνωδία πρέπει να καταδικάζεται. Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί;


Υ.Γ.: Αξιέπαινοι μέσα σε αυτή την τραγική πραγματικότητα οι φιλόζωοι που προτιμούν να υιοθετήσουν ένα αδέσποτο από το να αγοράσουν έναν σκύλο ράτσας!    



















 protagon.gr 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *