Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017

Η θεολογία της Απελευθέρωσης


Του Περικλή Κοροβέση

Μπορεί κανείς να φανταστεί κάποιον μητροπολίτη που με εγκύκλιό του να απαγορεύει τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου και ακόμα κάθε επιμνημόσυνη δέηση για τους ήρωες της Επανάστασης του 1821; Και ακόμα να εξορίζει κληρικούς που τόλμησαν να μνημονεύσουν στην εκκλησία τον Κολοκοτρώνη ή τον Καραϊσκάκη;

Μοιάζει λιγάκι με σκηνή επιστημονικής φαντασίας αν πούμε πως η περιφορά του Επιταφίου έπρεπε να σταματήσει και να αποδώσει φόρο τιμής στον κυβερνήτη; Επιπλέον να συνεργάζεται στενά με την αστυνομία και να χαφιεδώνει ιερείς και να τους οδηγεί σε εξορία, φυλακή ή θάνατο; Ενας από τους εκτελεσμένους ιερείς ήταν ο Γρηγόριος Νοδάρος, που αφού τον κούρεψαν και τον ξύρισαν, αποσχηματισμένος πια, προχωρούσε προς την αγχόνη χωρίς παπά.

Και έψαλλε ο ίδιος τη νεκρώσιμη ακολουθία του. Και δεν είναι ο μόνος κληρικός που απαγχονίστηκε. Ποιο ήταν το έγκλημά τους; Τρεις λέξεις: Ελευθερία, Ορθοδοξία, Ελλάδα. Ολα αυτά στη διάρκεια της Αγγλικής Κατοχής της Επτανήσου. Το όνομα του μητροπολίτη ήταν Σπ. Κοντομίχαλος, που τον είχαν χρίσει οι αγγλικές αρχές.

Και εδώ μια μικρή παρένθεση. Μιλάμε και λέμε για τα τετρακόσια χρόνια της Τουρκοκρατίας (βέβαια τότε Τουρκία δεν υπήρχε. Εγινε κράτος μετά την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας). Αλλά δεν μιλάμε ούτε για Ενετοκρατία ούτε για Αγγλοκρατία αλλά ούτε για Γαλλοκρατία, έστω και αν ήταν λιγόχρονη. Μήπως το «ανήκομεν εις την Δύσιν», το γνωστό απόφθεγμα του Εθνάρχη, έχει αναδρομική ισχύ; Μήπως κάθε ευρωπαϊκή κατοχή της Ελλάδας σημαίνει πρόοδος και εκσυγχρονισμός της χώρας;

Αν και ο ακόλουθος παραλληλισμός δεν ισχύει, δεν παύει να είναι πειρασμός για κάποιον που αρέσκεται να θέτει ερωτήματα: Μήπως ζούμε σε μια Ευρωκρατία; Αν ισχύει αυτό, τότε εθνικοί ήρωες θα έπρεπε να είναι οι εγκληματίες-δωσίλογοι που υπηρέτησαν πιστά μια ευρωπαϊκή δύναμη. Τη ναζιστική Γερμανία.

Να ξαναγυρίσουμε στο θέμα. Τι σχέση έχει ο χριστιανισμός με αυτόν τον εγκληματία μητροπολίτη που σκότωνε τους παπάδες του (και λαϊκούς βέβαια); Ή να πάμε πιο μακριά. Η Ιερά Εξέταση που έκανε τα βασανιστήρια επιστήμη, ένας πρόδρομος του Αουσβιτς, ήταν έργο Θεού; Και για να πάμε στα δικά μας. Ποια θέση κράτησε η Ιεραρχία της δικής μας Εκκλησίας στην Κατοχή;

Ή πώς δέχτηκε τα φασιστικά καθεστώτα του Μεταξά και του Παπαδόπουλου; Συνεργάστηκαν σαν υποτακτικοί χαφιέδες. Παράλληλα υπήρχαν μητροπολίτες στην Αντίσταση, ένοπλοι κληρικοί στα βουνά. Και στο Πολυτεχνείο υπήρχαν πολλοί που όλοι μας τους έχουμε ξεχάσει.

Να αναφέρουμε μερικά ονόματα: ο παπα-Γιώργης Πυρουνάκης, ο Νίκος Ψαρουδάκης, εκδότης της εφημερίδας «Χριστιανική», ο διάκονος Τιμόθεος Λαγουδάκης και ο νυν αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος Γιαννουλάτος. Από αυτά τα λίγα δεδομένα φαίνεται πως υπάρχουν δύο σαφή αντιτιθέμενα ρεύματα του χριστιανισμού. Το ένα είναι στην υπηρεσία των τυράννων και της κάθε εξουσίας για να υποδουλώνει τον κόσμο. Και το άλλο απελευθερώνει και μάχεται την αδικία και την τυραννία.

Είναι αλήθεια πως και οι τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες είναι βαθύτατα διχασμένες. Ενώ και οι τρεις στον ίδιο, έναν και μοναδικό Θεό που είναι η αλήθεια πιστεύουν, δεν μπορούν να βρουν άκρη μεταξύ τους.

Αλλά και στο εσωτερικό της κάθε Ομολογίας υπάρχει ένας άτυπος εμφύλιος πόλεμος (και μερικές φορές πραγματικός: σιίτες-σουνίτες) που έχουν να κάνουν με την ερμηνεία των Ιερών Γραφών (Τορά, Βίβλος, Ευαγγέλια, Κοράνι). Και από την εποχή που γράφτηκαν αυτά τα κείμενα που θεμελίωσαν θρησκείες, έχουν περάσει δεκάδες αιώνες, έχουν γραφτεί εκατοντάδες χιλιάδες βιβλία μέχρι σήμερα και ακόμα ερμηνεύονται.

Και πιθανότατα θα ερμηνεύονται μέχρι την πιθανή καταστροφή του πλανήτη από την υπερθέρμανσή του. Πρόκειται για ένα χάος που όποιος το προσεγγίσει ή παραμένει στο χάος ή βγαίνει πιο χαοτικός.

Αλλά υπάρχει και μια άλλη προσέγγιση, πιο απλή, που την εξέφρασε με δυο λέξεις ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Ο Θεός είναι αγάπη και ειρήνη. Δηλαδή, έργα των ανθρώπων που ο χριστιανισμός τούς οπλίζει με πίστη εναντίον του Μαμωνά-Κεφαλαίου και της Τυραννίας. Δηλαδή έχουμε τη Θεολογία της Απελευθέρωσης, που κατά την άποψή μου είναι πιο έγκυρη ερμηνεία των Γραφών.

Ο διαπρεπής θεολόγος Θανάσης Ν. Παπαθανασίου, σε ένα μικρό βιβλίο (Η ρήξη με το μηδέν, εκδόσεις Αρμός) εξετάζει τα πράγματα από τη σκοπιά της πολιτικής θεολογίας. Τα κείμενα τα λέει σφηνάκια.

Με μια απλή γραφή, αλλά με διεισδυτική ματιά, μας εξηγεί τα μυστήρια και ακατανόητα των Γραφών, με απλό αφήγημα που μοιάζει σαν κουβέντα σοφού φίλου. Ολα είναι μπροστά μας και χειροπιαστά.

Και η Ανάσταση του Χριστού δεν είναι ένα μεταφυσικό φαινόμενο, αλλά η ίδια η ζωή που νικάει τον θάνατο. Η ζωή όλων μας βέβαια, αν είμαστε ακόμη ζωντανοί. Γιατί δεν είναι σίγουρο ότι όλοι αυτοί που βλέπουμε να περπατούν δίπλα μας είναι ζωντανοί. Σήμερα και τα πτώματα περπατούν. Κατά την άποψή μου αυτό το βιβλίο πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία.


ΥΓ.: Πηγή για την Κεφαλονιά είναι η εξαίρετη μελέτη του ιστορικού Πέτρου Πετράτου «Ο ριζοσπαστισμός στην Κεφαλονιά» (εκδόσεις Καρούσος).  



















efsyn.gr

Αποσύρεται η τροπολογία για τις απεργίες - Θα κατατεθεί σε επόμενο ν/σ


Αποσύρονται την Τρίτη από το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, οι τροπολογίες του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σχετικά με:

Το ποσοστό της απαρτίας για συζήτηση και λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας στις γενικές συνελεύσεις πρωτοβάθμιων σωματείων.

Την αποζημίωση για εργατικά ατυχήματα με ευθύνη του εργοδότη.

Τον προγραμματισμό και την παροχή εργασίας του προσωπικού των ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι τροπολογίες θα κατατεθούν εκ νέου σε επόμενο νομοσχέδιο, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, αλλά και προκειμένου να δοθεί ο χρόνος για ευχερέστερη συζήτηση του περιεχομένου τους στο Κοινοβούλιο.

Η κατάθεση των τροπολογιών προκάλεσε την αντίδραση της ΑΔΕΔΥ, η οποία προκήρυξε για την Τρίτη στάση εργασίας και πορεία προς τη Βουλή.


























naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ 

Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Δημοσιεύτηκε η απόφαση της ΑΑΔΕ για τις μισθώσεις τύπου airbnb - Όλες οι λεπτομέρειες

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση ΠΟΛ.1187/2017 για τις μισθώσεις τύπου Airbnb.

Η εγκύκλιος προβλέπει αναλυτικά:


Aρθρο 1 Ορισμοί

1. Ως «Βραχυχρόνια Μίσθωση» στο πλαίσιο της «οικονομίας του διαμοιρασμού» ορίζεται η μίσθωση «Ακινήτου» που συνάπτεται μέσω των ψηφιακών πλατφορμών για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, μικρότερη του έτους και εμπεριέχει τα στοιχεία που ορίζονται στο άρθρο 6 της παρούσας.

2. Ως «Οικονομία του Διαμοιρασμού» ορίζεται κάθε μοντέλο όπου οι ψηφιακές πλατφόρμες δημιουργούν μια ανοικτή αγορά για την προσωρινή χρήση αγαθών ή υπηρεσιών που συχνά παρέχουν ιδιώτες.

3. Ως «Ψηφιακές Πλατφόρμες» ορίζονται οι ηλεκτρονικές, διμερείς ή πολυμερείς αγορές, όπου δύο ή περισσότερες ομάδες χρηστών επικοινωνούν μέσω του διαδικτύου με τη μεσολάβηση του διαχειριστή της πλατφόρμας, προκειμένου να διευκολυνθεί μια συναλλαγή μεταξύ τους. Ειδικά για την περίπτωση της «Βραχυχρόνιας Μίσθωσης», «Ψηφιακές Πλατφόρμες» νοούνται όσες παρέχουν εξειδικευμένα εργαλεία για την σύναψη της μίσθωσης ηλεκτρονικά και δεν περιορίζονται στην προβολή του «Ακινήτου».

4. Ως «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» ορίζεται το μητρώο που τηρείται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), στο οποίο ο «Διαχειριστής Ακινήτου» λαμβάνει αριθμό εγγραφής ανά εκμισθουμενο «Ακίνητο», με σκοπό την εκπλήρωση των οριζόμενων στο άρθρο 111 του ν. 4446/2016 (Α'167) ως ισχύει. Τα στοιχεία που εγγράφει σε αυτό λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου εισοδήματος ανά δικαιούχο εισοδήματος που αποκτάται από τη βραχυχρόνια μίσθωση «Ακινήτου» της οικονομίας του διαμοιρασμού του αρ. 39Α του ν. 4172/2013.

5. Ως «Διαχειριστής Ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης», στο εξής «Διαχειριστής», ορίζεται το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που πραγματοποιεί ανά «Ακίνητο», έναντι της φορολογικής διοίκησης:

α) την εγγραφή στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής»,

β) την ανάρτηση του «Ακινήτου» βραχυχρόνιας μίσθωσης στις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας του διαμοιρασμού καθώς και σε κάθε μέσο προβολής με υποχρεωτική αναγραφή του αριθμού εγγραφής του στο ως άνω «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής»,

γ) την υποβολή της «Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής» ανά μισθωτή,

δ) την καταχώρηση στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» στοιχείων (συνδικαιούχοι εισοδήματος, ποσοστά κ.α.) απαραίτητων για τον προσδιορισμό του ετήσιου εισοδήματος του αρ. 39Α του ν. 4172/2013, ανά δικαιούχο εισοδήματος,

ε) τη δημόσια κατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) του ποσού που αναλογεί σε αγνώστους δικαιούχους εισοδήματος, τους οποίους ο «Διαχειριστής», δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζει κατά την εγγραφή του «Ακινήτου» στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Ο «Διαχειριστής» έχει την υποχρέωση να καταθέσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) το ως άνω πόσο έως την ημερομηνία οριστικοποίησης της εικόνας του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», με σχετική μνεία στο γραμμάτιο σύστασης χρηματικής παρακαταθήκης.
Ο «Διαχειριστής» βραχυχρόνιας μίσθωσης δύναται να είναι είτε κύριος του «Ακινήτου» ή επικαρπωτής ή υπεκμισθωτής ή τρίτος. Ως «Διαχειριστής» τρίτος είναι αποκλειστικά οι κάτωθι περιπτώσεις:

α) ο κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομιάς,

β) ο εκκαθαριστής κληρονομιάς,

γ) ο εκτελεστής διαθήκης,

δ) ο σύνδικος πτώχευσης,

ε) ο προσωρινός διαχειριστής, στ) ο μεσεγγυούχος,

ζ) ο επίτροπος ή κηδεμόνας ή δικαστικός συμπαραστάτης ή γονέας που ασκεί τη γονική μέριμνα κατά περίπτωση.

Εξαιρούνται της υποχρέωσης εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» οι «Διαχειριστές» που διαθέτουν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 4 του ν. 4276/2014 και της παραγράφου 5 του άρθρου 46 του ν. 4179/2013, έχουν όμως την υποχρέωση να αναγράφουν, σε εμφανές σημείο, τον αριθμό του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας κατά την ανάρτηση του «Ακινήτου» στις ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και σε κάθε μέσο προβολής.

Προκειμένου να καταστεί δυνατή η υποβολή δηλώσεων βραχυχρόνιας διαμονής των προσώπων της παραγράφου 5 του άρθρου 46 του ν. 4179/2013, τα εν λόγω πρόσωπα θα πρέπει να καταχωρούν τα στοιχεία του ακινήτου στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» χωρίς να τους χορηγείται αριθμός μητρώου ακινήτου βραχυχρόνιας διαμονής.

Σε περίπτωση που ο «Διαχειριστής» εκμισθώνει διακριτά στην πλατφόρμα περισσότερους του ενός χώρους στο ίδιο ακίνητο, θα πρέπει να αποκτά ξεχωριστό αριθμό μητρώου για κάθε έναν από αυτούς.

Υπογραμμίζεται ότι για κάθε ένα ακίνητο ορίζεται ένας μόνο «Διαχειριστής».

6. Ως «Δικαιούχος Εισοδήματος» νοείται το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που είναι υπόχρεα σε φόρο εισοδήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Φ.Ε. Ο «Διαχειριστής» εγγράφει τα στοιχεία των Δικαιούχων Εισοδήματος στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», ανά αριθμό εγγραφής «Ακινήτου», με το αντίστοιχο ποσοστό εισοδήματος βάσει έννομης σχέσης.

«Δικαιούχος Εισοδήματος» βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι σε κάθε περίπτωση ο «Διαχειριστής» καθώς και οι λοιποί συνδικαιούχοι εισοδήματος που έχει εγγράψει. Ο τρίτος
«Διαχειριστής», εφόσον λειτουργεί με μια εκ των ιδιοτήτων που ορίζονται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, δεν μπορεί να είναι δικαιούχος εισοδήματος.

7. Ως «Ακίνητο» ορίζεται:

α) το διαμέρισμα,

β) η μονοκατοικία, εξαιρουμένων των μονοκατοικιών οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιες λόγω της κατάργησης της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας,

γ) οποιαδήποτε άλλη μορφή οικήματος με δομική και λειτουργική αυτοτέλεια,

δ) τα δωμάτια εντός διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών. Τα «Ακίνητα» που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση δύναται να είναι ενιαίοι χώροι, ή να μισθώνονται τμη-
ματικά.
8. Ως «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» ορίζεται η δήλωση για τις αρχικές ή τροποποιητικές συμφωνίες βραχυχρόνιας μίσθωσης που ο «Διαχειριστής» συνάπτει μέσω ψηφιακών πλατφορμών της οικονομίας του διαμοιρασμού και που υποχρεούται να υποβάλλει σε ηλεκτρονική εφαρμογή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), με σκοπό τον ετήσιο προσδιορισμό του εισοδήματος του άρθρου 39Α του Κ.Φ.Ε. Ο «Διαχειριστής» που υποβάλλει «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» απαλλάσσεται της υποχρέωσης υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας (ΠΟΛ.1013/2014 απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε., όπως ισχύει).
Τα ανωτέρω ισχύουν ανάλογα και για τα πρόσωπα της παραγράφου 5 του άρθρου 46 του ν. 4179/2013.

Άρθρο 2
Διαδικασία Εγγραφής και Οριστικοποίησης στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής

Η Διαδικασία Εγγραφής και Οριστικοποίησης στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού τόπου www.aade.gr από κάθε «Διαχειριστή» με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης που διαθέτει στο TAXISnet.

Τα δεδομένα που καταχωρούνται στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» επέχουν θέση υπεύθυνης δήλωσης του αρ.8 ν. 1599/1986. Σε περίπτωση ελέγχου, ο «Διαχειριστής» οφείλει να προσκομίσει όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα -στοιχεία που αποδεικνύουν την ορθότητα των στοιχείων που έχει καταχωρήσει. Μετά την απόκτηση αριθμού εγγραφής, ο «Διαχειριστής» δύναται να προβαίνει σε μεταβολές, έως και την ημερομηνία οριστικοποίησης του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», προκειμένου είτε να διορθώνει λανθασμένες καταχωρήσεις είτε να τροποποιεί στοιχεία λόγω αλλαγής των πραγματικών περιστατικών, χωρίς να αλλάζει ο αριθμός εγγραφής «Ακινήτου».

Ο «Διαχειριστής», στην περίπτωση που είναι και ιδιοκτήτης, προκειμένου να λάβει αριθμό εγγραφής στο
«Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», απαιτείται να έχει επιβεβαιωθεί ο Α.Τ.ΑΚ. που αναγράφει με τα στοιχεία που τηρούνται στα υποσυστήματα (Ο.Π.Σ. Περιουσιολόγιο) της ΔΗΛΕΔ και να αντιστοιχεί σε εμπράγματα δικαιώματα πλην της ψιλής κυριότητας, ενώ στην περίπτωση που είναι υπεκμισθωτής θα πρέπει να έχει επιβεβαιωθεί και ο αριθμός Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας που έχει συνάψει με τουλάχιστον έναν ιδιοκτήτη του ακινήτου που προτίθεται να εγγράψει. Τα υπόλοιπα στοιχεία (λοιποί δικαιούχοι εισοδήματος, ποσοστά κ.λπ.) δύναται να τα καταχωρήσει κατά την διαδικασία οριστικοποίησης του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», έως και την ημερομηνία έναρξης των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έκαστου φορολογικού έτους, προκειμένου να προσδιοριστεί το φορολογητέο εισόδημα ανά δικαιούχο εισοδήματος. Σε περίπτωση που κατά την ημερομηνία οριστικοποίησης του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» δεν έχουν καταχωρηθεί από τον «Διαχειριστή» ποσοστά δικαιούχων εισοδήματος ή και ποσοστά αγνώστων ιδιοκτητών, ώστε να συμπληρώνεται το 100% του εισοδήματος, το ποσό που αντιστοιχεί στο υπολειπόμενο ποσοστό, φορολογείται στον ίδιο, εφόσον για το ποσοστό αυτό δεν έχει ακολουθηθεί η διαδικασία που ορίζεται στην περίπτωση ε' της παραγράφου 5 του άρθρου 1 της παρούσας. Σε περίπτωση εμφάνισης του δικαιούχου εισοδήματος και είσπραξης του ποσού από το Τ.Π.Δ., ο δικαιούχος υποχρεούται σε υποβολή δήλωσης για το εισόδημα που εισέπραξε.

Ο «Διαχειριστής» έχει την υποχρέωση να καταχωρήσει όλα τα στοιχεία που απαιτούνται και να οριστικοποιήσει το «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» το αργότερο μέχρι την ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έκαστου φορολογικού έτους με δυνατότητα εμπρόθεσμης τροποποίησής του μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Στην περίπτωση μη οριστικοποίησης από τον ίδιο μέχρι την ως άνω προθεσμία, τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» θεωρούνται οριστικά. Όταν υπάρχουν περισσότεροι του ενός δικαιούχοι εισοδήματος, με την οριστικοποίηση του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» γίνεται γνωστοποίηση στους λοιπούς δικαιούχους εισοδήματος μέσω τυποποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος που αναρτάται στην προσωποποιημένη πληροφόρησή τους στο TAXISnet.

Ο αριθμός εγγραφής «Ακινήτου» παύει να ισχύει όταν ο «Διαχειριστής» διακόπτει την ιδιότητά του ως «Διαχειριστής» ή όταν σταματήσει η διαδικασία της βραχυχρόνιας μίσθωσης του «Ακινήτου», όπως αυτή ορίζεται παραπάνω. Στην περίπτωση αυτή ο «Διαχειριστής» υποχρεούται να οριστικοποιήσει το «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής».

Στις περιπτώσεις που δικαιούχοι εισοδήματος από βραχυχρόνια μίσθωση «Ακινήτων» (άρθ. 39Α του ν. 4172/2013) είναι αλλοδαπά φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που δε διαθέτουν ταχυδρομική διεύθυνση στην Ελλάδα, για την εγγραφή τους στο Φορολογικό Μητρώο (απόδοση Α.Φ.Μ.) υποχρεούνται να ορίσουν φορολογικό εκπρόσωπο με φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, με τη διαδικασία που ορίζεται στην ΠΟΛ 1283/2013 (3367 Β') απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε.

Άρθρο 3
Στοιχεία Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής

Τα πεδία που απαιτείται να συμπληρώνονται από τον «Διαχειριστή» στο Μητρώο ακινήτων βραχυχρόνιας διαμονής είναι τα ακόλουθα:
• Στοιχεία «Διαχειριστή» (προσυμπληρωμένα κατά την είσοδο στην εφαρμογή), στοιχεία επικοινωνίας
• Στοιχεία δικαιούχων εισοδήματος
• Στοιχεία «Ακινήτου»
• Σημειώσεις
Ο μοναδικός αριθμός εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» χορηγείται μηχανογραφικά, μετά την καταχώρηση τουλάχιστον του Α.Τ.ΑΚ. του
«Ακινήτου» και στην περίπτωση υπεκμίσθωσης και του αριθμού Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας.



Άρθρο 4
Διαδικασία Ελέγχου -Όργανα Ελέγχου Κυρώσεις του Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής

Τα όργανα της Φορολογικής Διοίκησης δύνανται να εντοπίζουν τους «Διαχειριστές» που δεν έχουν τηρήσει τις προϋποθέσεις του άρθρου 111 του ν. 4446/2016 όπως ισχύει, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από ίδιες ή τρίτες πηγές, με κάθε πρόσφορο μέσο, ή και με μικτά συνεργεία ελέγχου που μπορεί να αποτελούνται από υπαλλήλους της Α.Α.Δ.Ε. και του Υπουργείου Τουρισμού. Επιπλέον μπορεί να ζητείται η συνδρομή της Οικονομικής Αστυνομίας.

Για κάθε μία από τις παρακάτω παραβάσεις:

α. Παράλειψη εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής».

β. Μη εμφανή αναγραφή του αριθμού εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» στην ανάρτηση του «Ακινήτου» στις ψηφιακές πλατφόρμες καθώς και σε κάθε άλλο μέσο προβολής.

γ. Μη εμφανή αναγραφή του αριθμού του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) στην ανάρτηση του «Ακινήτου» στις ψηφιακές πλατφόρμες καθώς και σε κάθε άλλο μέσο προβολής, από τους «Διαχειριστές» για τους οποίους δεν υπάρχει υποχρέωση εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ στους «Διαχειριστές». Το πρόστιμο αποτελεί δημόσιο έσοδο, επιβάλλεται και εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. από την Α.Α.Δ.Ε. και καταχωρείται στον Κ.Α.Ε 3739.

Από τη διαπίστωση της παράβασης ο «Διαχειριστής» υποχρεούται εντός (15) δεκαπέντε ημερολογιακών ημερών να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες συμμόρφωσης.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται εκ νέου διάπραξη της ίδιας παράβασης εντός ενός έτους από την έκδοση της πράξης επιβολής του προστίμου και εφόσον έχει παρέλθει το δεκαπενθήμερο του προηγούμενου εδαφίου που προβλέπεται ως προθεσμία για την ολοκλήρωση των ενεργειών συμμόρφωσης του «Διαχειριστή», το σύμφωνα με το παρόν άρθρο πρόστιμο επιβάλλεται στο διπλάσιο και στην περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης στο τετραπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.

Άρθρο 5
Διαδικασία Υποβολής Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής

Η Διαδικασία υποβολής «Δηλώσεων Βραχυχρόνιας Διαμονής» γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού τόπου www.aade.gr από τον «Διαχειριστή» με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης που διαθέτει στο TAXISnet.

Σε περίπτωση τροποποίησης της διάρκειας διαμονής ή της συμφωνηθείσας αξίας συνολικού συμφωνηθέντος μισθώματος ή ακύρωσης της διαμονής ή καταχώρησης λανθασμένων στοιχείων ή άλλης αιτίας, υποβάλλεται τροποποιητική «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής».

Οι «Δηλώσεις Βραχυχρόνιας Διαμονής» (αρχικές, τροποποιητικές) υποβάλλονται μέχρι την 12η ώρα βραδινή της επομένης εργάσιμης ημέρας από την ημέρα αναχώρησης του μισθωτή από το «Ακίνητο».
Σε περίπτωση ακύρωσης της βραχυχρόνιας μίσθωσης και όταν βάσει πολιτικής ακύρωσης προβλέπεται καταβολή ποσού μισθώματος από το μισθωτή, υποβάλλεται αρχική «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι την 12η ώρα βραδινή της επομένης εργάσιμης ημέρας από την ακύρωση.

Ως ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων θεωρείται η ημερομηνία καταχώρησης αυτών στο σύστημα, με αυτόματη απόδοση στον υπόχρεο «Διαχειριστή» μοναδικού αριθμού καταχώρησης.

Άρθρο 6
Στοιχεία Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής
Τα στοιχεία που καταχωρούνται στη «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» ανά βραχυχρόνια μίσθωση είναι τουλάχιστον, ο αριθμός εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», το συνολικό συμφωνηθέν μίσθωμα ή το συνολικό ποσό βάσει της πολιτικής ακύρωσης, η επωνυμία έκαστης ψηφιακής πλατφόρμας, τα στοιχεία του μισθωτή, η έναρξη λήξη της μίσθωσης και ο τρόπος πληρωμής του μισθώματος. Ειδικά για τα πρόσωπα της παραγράφου 5 του άρθρου 46 του ν. 4179/2013, καταχωρείται επιπλέον ο αριθμός Ειδικού Σήματος Λειτουργίας.

Άρθρο 7
Διαδικασία Ελέγχου -Όργανα Ελέγχου Κυρώσεις της Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής

Τα όργανα της Φορολογικής Διοίκησης δύνανται να εντοπίζουν τους «Διαχειριστές» που δεν έχουν τηρήσει τις προϋποθέσεις του άρθρου 111 του ν. 4446/2016 όπως ισχύει, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από ίδιες ή τρίτες πηγές, με κάθε πρόσφορο μέσο, ή και με μικτά συνεργεία ελέγχου που μπορεί να αποτελούνται από υπαλλήλους της Α.Α.Δ.Ε. και του Υπουργείου Τουρισμού. Επιπλέον μπορεί να ζητείται η συνδρομή της Οικονομικής Αστυνομίας.
Στις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τις κατ' άρθρο 111 του ν. 4446/2016 όπως ισχύει, υποχρεώσεις, επιβάλλονται τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου και νόμου πρόστιμα. Ειδικότερα:

Σε περίπτωση μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς «Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής» επιβάλλεται στον «Διαχειριστή» πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του μισθώματος όπως αυτό εμφανίζεται στην ψηφιακή πλατφόρμα κατά την ημέρα που πραγματοποιείται ο έλεγχος.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης «Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής» επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους εκατό (100) ευρώ, το οποίο καταχωρείται στον Κ.Α.Ε. 3739.

Άρθρο 8
Υποχρέωση Υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας

Ο κύριος του «Ακινήτου» ή ο επικαρπωτής εφόσον αναθέτουν σε υπεκμισθωτή ή ο υπεκμισθωτής εφόσον αναθέτει σε άλλο υπεκμισθωτή τη διαχείριση «Ακινήτου» με σκοπό τη βραχυχρόνια μίσθωση, έχει υποχρέωση υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας, στην οποία καταχωρεί τα στοιχεία του «Διαχειριστή». Η ως άνω Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας προηγείται της εγγραφής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Σε περίπτωση μη υποβολής αυτής, θεωρείται ο ίδιος «Διαχειριστής» του «Ακινήτου». Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας «Ακινήτου», όταν «Διαχειριστής» βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι ένας εκ των συνιδιοκτητών, οι συνιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται στην υποβολή Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας.

Ο κύριος του «Ακινήτου» ή ο επικαρπωτής ή ο υπεκμισθωτής εφόσον εκμισθώνει «Ακίνητο» με δικαίωμα υπεκμίσθωσης, πλην των βραχυχρόνιων μισθώσεων στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού, εξακολουθεί να έχει την υποχρέωση υποβολής της Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Η υποβολή της δήλωσης ολοκληρώνεται με την καταχώρηση των αντίστοιχων ανά κατηγορία υποχρεωτικών πληροφοριακών στοιχείων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ. 1013/2014 απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Άρθρο 9
Λοιπές ρυθμίσεις

Μέσω της υλοποίησης του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» και της «Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής» τίθενται οι προϋποθέσεις τόσο για τον προσδιορισμό ανά φορολογικό έτος του συνολικά αποκτηθέντος εισοδήματος από βραχυχρόνια μίσθωση στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού όπως ρητά ορίζεται στο άρθρο 111 του ν. 4446/2016 όπως ισχύει, μετά την αφαίρεση του πιθανού ποσού υπεκμίσθωσης, ανά αριθμό εγγραφής «Ακινήτου», «Δικαιούχο Εισοδήματος» και «Ψηφιακής Πλατφόρμας», όσο και της δυνατότητας διενέργειας διασταυρωτικών ελέγχων κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 7 της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 10 Έναρξη ισχύος
Η παρούσα απόφαση ισχύει για βραχυχρόνιες μισθώσεις στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού που συνάπτονται από την 1.1.2018 και μετά. Ειδικά για το φορολογικό έτος 2017, τα εισοδήματα από τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων της οικονομίας διαμοιρασμού, θα δηλωθούν διακριτά και συγκεντρωτικά στα έντυπα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικείου έτους.






   

Απαρτία τουλάχιστον 50% για την κήρυξη απεργίας από τα Συνδικάτα..!


Αλλαγή της νομοθεσίας για την προκήρυξη απεργιών προωθεί η κυβέρνηση με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.

Σύμφωνα με διάταξη του υπουργείου Εργασίας προβλέπεται αύξηση της απαιτούμενης απαρτίας κατά τις γενικές συνελεύσεις πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων σε περίπτωση συζήτησης και λήψης απόφασης για κήρυξη απεργίας. Ειδικότερα, απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του 1/2 των οικονομικά τακτοποιημένων μελών.

Με δεύτερο άρθρο, αποσαφηνίζεται η υποχρέωση του εργοδότη να καταβάλλει την προβλεπόμενη δαπάνη σε περίπτωση αποζημίωσης για εργατικό ατύχημα, εφόσον με δικαστική απόφαση διαπιστώνεται ότι το ατύχημα οφείλεται σε δικό του δόλο.

Τέλος, τρίτη διάταξη προβλέπει την υποχρέωση του Προέδρου κάθε ΚΤΕΛ και των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων ή των νόμιμων εκπροσώπων τους, να καταχωρούν σε πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας τις υπερωρίες προσωπικού αλλά και τον πίνακα εβδομαδιαίων αναπαύσεων του προσωπικού κίνησης.

Διαβάστε τη διάταξη:


Πιλοτική απογραφή των αστέγων σε έξι μεγάλους δήμους


Σε ποιες περιοχές θα γίνει η καταγραφή των ανθρώπων που κοιμούνται στους δρόμους

Την πιλοτική απογραφή των αστέγων στον δρόμο και σε δομές σε έξι μεγάλους Δήμους της χώρας και τον συντονισμό των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες, προβλέπει το έργο του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μεταρρύθμισης Δημοσίου Τομέα (ΕΠΜΔΤ), που παρουσίασε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Η καταγραφή υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου του 2018. Το έργο περιλαμβάνει την πιλοτική απογραφή των αστέγων στο δρόμο και σε δομές σε έξι μεγάλους δήμους της χώρας, καθώς και την ανάπτυξη πληροφοριακών εργαλείων από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) για την καταγραφή και παρακολούθηση των αστέγων και για τη διασύνδεση και το συντονισμό των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες στους αστέγους.

Σύμφωνα με την κ. Φωτίου, το πρόβλημα είναι, ότι ενώ έχουν γίνει κάποιες μελέτες για τους άστεγους, δεν υπάρχουν τελικά συγκροτημένα στοιχεία από όλη την Ελλάδα, δειγματοληπτικά, για τους άστεγους. Γι΄ αυτό το λόγο, όπως είπε, αποφασίστηκε ότι έπρεπε, για πρώτη φορά, να «τρέξει» ένα πρόγραμμα το οποίο θα διεξαχθεί σε έξι μεγάλες πόλεις, που είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Πειραιάς, το Ηράκλειο Κρήτης, τα Γιάννενα και η Νέα Ιωνία.
«Οι άστεγοι είναι η ορατή κορυφή του παγόβουνου» σχολίασε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης και υπογράμμισε ότι η κεντρική ιδέα του προγράμματος είναι η συνεργασία όλων των φορέων, όπως είναι οι Δήμοι, οι υπάρχουσες δομές αστέγων και όλοι οι φορείς και οι οργανισμοί που ασχολούνται με προγράμματα αστέγων. Ταυτόχρονα, όπως σημείωσε, οι καταγραφές θα γίνουν με εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και θα υπάρχει ενιαίο πληροφοριακό σύστημα.

Παράλληλα, η κ. Φωτίου δήλωσε, ότι γίνεται προσπάθεια αναβάθμισης του προγράμματος για τις δομές αστεγίας. «Πρόκειται για 20 βελτιωμένες δομές από το ΕΣΠΑ για τους άστεγους. Οι δομές του ΕΣΠΑ λειτουργούν πλέον με τις νέες προδιαγραφές» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επιλύθηκε ένα πρόβλημα των αστέγων σε σχέση με το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Όπως εξήγησε, η πλατφόρμα για το ΚΕΑ ζητάει διεύθυνση διαμονής και αυτό ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα για τους άστεγους.

Ωστόσο, όπως διευκρίνισε η κ. Φωτίου, «εφόσον δώσει βεβαίωση ο Δήμος, ο εν δυνάμει ωφελούμενος μπορεί να λάβει το ΚΕΑ. Επίσης, εφόσον οι άστεγοι έχουν τη βεβαίωση του Δήμου, δεν αποκλείονται από το κοινωνικό μέρισμα».
Μεταξύ άλλων, η κ. Φωτίου δήλωσε ότι «τρέχει» το πρόγραμμα στέγασης και επανένταξης. «Το έχουμε καταθέσει στη Βουλή για επέκτασή του» είπε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης και συμπλήρωσε ότι το διαχειρίζονται 33 φορείς σε 22 Δήμους. «Αφορά 607 νοικοκυριά, συνολικά 1.100 περίπου ωφελούμενους» αποσαφήνισε.

«Τέλος, έχουμε ήδη εγγράψει και ψηφίσει στη Βουλή, στη βάση των αντίμετρων για το 2019, 600 εκατ. ευρώ για επιδότηση ενοικίου. Ένα κομμάτι των αντίμετρων, ιδιαίτερα, για τα οικογενειακά επιδόματα, θα το εφαρμόσουμε το 2018, το φέραμε πιο νωρίς. Κλείσαμε τη συμφωνία, σύμφωνα με την οποία στον υφιστάμενο προϋπολογισμό των οικογενειακών επιδομάτων των 650 εκατ. ευρώ προσθέτουμε 260 εκατ. ευρώ, το 2018, δηλαδή 910 εκατ. ευρώ συνολικά για τα οικογενειακά επιδόματα» είπε η ίδια.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος, δήλωσε ότι η εργασία, η κοινωνική ασφάλιση και η κοινωνική αλληλεγγύη, είναι οι τομείς στους οποίους ασκείται η πολιτική του υπουργείου. «Όλες αυτές οι πολιτικές αλληλοσυμπληρώνονται, ώστε κανείς να μην είναι ακάλυπτος και αυτό αποδεικνύεται και από την ανακοίνωση του συγκεκριμένου προγράμματος» ανέφερε ο κ. Πετρόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι σκοπός είναι να αποκτήσει ο άστεγος ταυτότητα ως πρόσωπο που έχει δικαιώματα.
Ο τίτλος του έργου είναι «Δημιουργία εργαλείων και ορισμός διαδικασιών για την καταγραφή των αστέγων» και περιλαμβάνει την πιλοτική απογραφή αστέγων σε έξι μεγάλους Δήμους. Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, θα γίνει σε δύο φάσεις: Στη νυχτερινή φάση, ταυτόχρονα στους έξι Δήμους, στο δρόμο και στις δομές που παρέχουν στεγαστικές υπηρεσίες και σε μία ημερήσια φάση στις ανοιχτές δομές που εξυπηρετούν αστέγους, δηλαδή κέντρα ημέρας, συσσίτια, ιατρεία, κτλ.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, τονίστηκε ότι οι Δήμοι είναι κομβικής σημασίας, γιατί οι κοινωνικές υπηρεσίες τους γνωρίζουν το πεδίο και, άρα, θα αναλάβουν την παρακολούθηση, την περιοδικότητα και τη συστηματοποίηση της χρήσης των εργαλείων. Για την καταγραφή, θα ενεργοποιούνται εθελοντές για τη βραδινή καταγραφή, ενώ σημαντική είναι και η συμβολή των εργαζομένων στις δομές και στους Δήμους. Την επιστημονική επιμέλεια της πιλοτικής απογραφής των αστέγων την έχει αναλάβει η ομάδα του Παντείου Πανεπιστημίου.

Σημειώνεται ότι θα υπάρχει διαδικτυακή εφαρμογή για τη διενέργεια επιτόπιας απογραφής των αστέγων στον δρόμο και σε δομές για αστέγους, ενώ θα λειτουργεί και ένα κεντρικό πληροφοριακό σύστημα για τη δικτύωση και το συντονισμό των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες σε αστέγους. Στόχος είναι να συγκεντρωθούν τα πρώτα στοιχεία για τους άστεγους στους μεγαλύτερους Δήμους.









protothema.gr           

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί εσπευσμένα αλλαντικό με παθογόνα βακτήρια .!


Στην ανάκληση αλλαντικού από την αγορά προχωρά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων.

Συγκεκριμένα, ο ΕΦΕΤ και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Ηπείρου, στο πλαίσιο τακτικών ελέγχων των επιχειρήσεων και σε συνεργασία με το Κτηνιατρικό Εργαστήριο Ιωαννίνων, διαπίστωσε την ύπαρξη μη ασφαλούς-επιβλαβούς τροφίμου, στο οποίο ανιχνεύθηκε το παθογόνο βακτήριο Listeria monocytogenes.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για το προϊόν με την εμπορική ονομασία «ΝΟΥΜΠΟΥΛΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ» συσκευασμένο, με lot No. 213 17, ανεξαρτήτως ημερομηνίας λήξης, που παρασκευάζεται από την εταιρεία «ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΑΛΛΑΝΤΟΠΟΙΪΑ ΑΒΕΕ», στην Κέρκυρα.

Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση/απόσυρση του συνόλου της εν λόγω παρτίδας από την εσωτερική αγορά, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.

Παράλληλα, καλεί τους καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν να μην το καταναλώσουν.



























aftodioikisi.gr


         

Ο Τσίπρας, ο Costa και τα αριστερόστροφα παραδείγματα...


Του Γιάννη Παντελάκη

Το Νοέμβριο του 2015, ο Antonio Costa, ηγέτης των σοσιαλιστών στην Πορτογαλία, απέρριψε το ενδεχόμενο συνεργασίας με την κεντροδεξιά, συμφώνησε σ’ ένα κυβερνητικό πρόγραμμα περιορισμού της λιτότητας που θα στηρίζουν το Μπλόκ της Αριστεράς, το Κομμουνιστικό κόμμα και οι Πράσινοι και σχημάτισε κυβέρνηση μειοψηφίας. «Πρέπει να γίνουν μεταρρυθμίσεις αλλά άλλου είδους», είπε.

Τον Ιανουάριο της ίδιας χρονιάς, ο Αλέξης Τσίπρας, που αυτοπροσδιορίζεται αριστερός, επέλεξε χωρίς δεύτερη σκέψη το ακροδεξιό κόμμα των ΑΝΕΛ για να συγκυβερνήσει και επιχειρούσε να πετύχει το αδύνατο. Να διατηρηθεί με κάθε τρόπο στην εξουσία ισορροπώντας ανάμεσα στις πιέσεις των δανειστών και στις αμοραλιστικές υποσχέσεις που είχε δώσει αφειδώς στους ψηφοφόρους. Θα έσκιζε τα μνημόνια, θα καταργούσε τους φόρους, θα έφερνε τον παράδεισο. 

Ο Costa, είχε πει από την πρώτη στιγμή, ότι απαιτείται επιμονή και συνέχεια στις επενδύσεις, στην καινοτομία και τη γνώση, στον εκσυγχρονισμό  των επιχειρήσεων και της δημόσιας διοίκησης, στην προαγωγή της υγείας, την ενίσχυση της συνοχής. Όταν τα έλεγε, δεν είχε ένα φιλικό περιβάλλον. Οι Βρυξέλλες ήταν επιφυλακτικές, τα spreads ανέβαιναν, οι διεθνείς επενδυτές αντιδρούσαν, ο Schaeuble προειδοποιούσε για την τήρηση των συμφωνηθέντων παρ' ότι ο Costa έλεγε πως θα τηρήσει στο ακέραιο τις μεταμνημονιακές υποσχέσεις της χώρας.

Το Σεπτέμβριο της ίδιας πάντα χρονιάς, ο Τσίπρας και αφού έχει δώσει σαφή δείγματα μιας εθνικολαϊκιστικής έκφρασης στην άσκηση της εξουσίας, έχει ήδη υπογράψει το δικό του μνημόνιο με σκληρή λιτότητα και τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν ποτέ σε ευρωπαϊκή χώρα. Και πάλι, αντί να μιλήσει με αλήθειες, προτίμησε να μιλήσει για παράλληλα προγράμματα και ισοδύναμα μέτρα που ωστόσο ποτέ δεν εφαρμόστηκαν, ούτε στο ελάχιστο. Ξανακέρδισε τις εκλογές και το ίδιο βράδυ αγκαλιάστηκε πάλι με τον Καμμένο.
Το Δεκέμβριο του 2017, η Πορτογαλία έχει ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 2,5% (2% το 2016), έλλειμμα προϋπολογισμού χαμηλό (2,1%) κάτω από τα ευρωπαϊκά όρια, η ανεργία έχει μειωθεί στο 9,4% και οι νέοι που επίσης είχαν μεταναστεύσει μαζικά, άρχισαν να επιστρέφουν στη χώρα τους. Την ίδια εποχή, η δική μας χώρα σέρνεται να συμφωνήσει σε αξιολογήσεις που φέρνουν νέα μέτρα, η μείωση της ανεργίας είναι εικονική – με ελαστικές μορφές απασχόλησης – τα ποσοστά φτωχοποίησης του πληθυσμού μεγεθύνονται και η λήξη του μνημονίου τυπικά θα έρθει τον επόμενο Αύγουστο, ουσιαστικά γύρω στο 2025 αφού ως τότε υπέγραψε ο Τσίπρας υψηλά πλεονάσματα.


Οι συγκρίσεις έχουν ένα μειονέκτημα, ο Costa ανέβηκε στην εξουσία μετά την τυπική λήξη των μνημονίων στη χώρα του, ο Τσίπρας ανέβηκε με τα μνημόνια να υπάρχουν και τον ίδιο να υπογράφει ένα ακόμα. Ωστόσο, η σύγκριση που έχει πολλές ακόμα αδυναμίες αφού αφορά σε όχι απόλυτα όμοιες καταστάσεις, δείχνει τον τρόπο που πολιτεύτηκε ο ένας πρωθυπουργός και ο άλλος. Πριν δυο ημέρες, ο Τσίπρας που αυτοχαρακτηρίζεται αριστερός αλλά συνεργάζεται με τους ακροδεξιούς και πολιτικά προσπαθεί να ερωτοτροπήσει με τους ευρωπαίους σοσιαλιστές, βρέθηκε στη σύνοδο των τελευταίων στη Λισαβώνα. Και εκεί, είπε ένα ακόμα αμίμητο. Ότι η Πορτογαλία και η Ελλάδα, αποτελούν αριστερόστροφα επιτυχημένα παραδείγματα! Ο άνθρωπος που θαύμασε τη Merkel, αποθέωσε τον Trump, μεγέθυνε την κρίση, θεωρεί πως η περίπτωσή του αποτελεί αριστερόστροφο επιτυχημένο παράδειγμα... 






























liberal.gr     

ΚΟΚ: Οι νέες πινακίδες κυκλοφορίας και τα... νέα πρόστιμα

Τι αλλάζει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι νέες πινακίδες κυκλοφορίας, τα πρόστιμα για... μούντζες και το όριο ταχύτητας που μένει στα 130 χιλιόμετρα για τις εθνικές οδούς. Πώς επιχειρείται να σταματήσει η φάμπρικα με τα ανασφάλιστα.


Δεν αλλάζει τελικά το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα, όπως προέβλεπε αρχικά το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, εξαιτίας αντιδράσεων από συγκοινωνιολόγους, ενώ καταργείται η έκπτωση 50% σε όσους πληρώνουν πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) εντός δεκαημέρου από την παράβαση και προωθείται σχέδιο ώστε όλα τα αυτοκίνητα να αποκτήσουν νέες πινακίδες κυκλοφορίας.

Μεταξύ των αλλαγών που φέρνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών είναι και τα πρόστιμα σε επαγγελματίες οδηγούς που... χειρονομούν κατά άλλων οδηγών ή πεζών, στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τα ταξί.

Προβλέπεται, επίσης, να δοθεί τέλος στη φάμπρικα με τα ανασφάλιστα οχήματα με δημιουργία κεντρικής βάσης δεδομένων με τις πινακίδες στο υπουργείο Υποδομών που θα διασυνδέεται με τα υπουργεία Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, όπως είπε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μετά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των δανειστών.

Το σχέδιο νόμου που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από τη γενική γραμματεία της κυβέρνησης προβλέπει σοβαρές αλλαγές στον ΚΟΚ, με μικρότερα ή μηδενικά πρόστιμα για κάποιες παραβάσεις, αλλά αυστηρότερες πειθαρχικές ποινές, διαβάθμιση των προστίμων ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη (για ορισμένες παραβάσεις).

Περιλαμβάνει, επίσης, νέο πλαίσιο για την εμπορία μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα, αλλαγές στον κανονισμό των αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως (κυρίως τα ταξί), νέους κανόνες για τα οχήματα τουριστικών γραφείων για μεταφορά επιβατών και τις γνωστές αλλαγές στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως το Beat και η Uber για τη μίσθωση αυτοκινήτων.

Με τον νέο ΚΟΚ, οι παραβάσεις ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας - Χαμηλής επικινδυνότητας (Ε1), Μεσαίας επικινδυνότητας (Ε2) και Υψηλής επικινδυνότητας (Ε3). Περαιτέρω και ανεξάρτητα της κατηγορίας επικινδυνότητας, οι ίδιες παραβάσεις δύνανται να κατατάσσονται και στις κατηγορίες «Πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων (Σ1)» και «Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς (Σ2)».

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ενιαίο πρόστιμο για όλους και προσαύξηση μέχρι το τριπλάσιο μέσω Υπουργείου Οικονομικών ανάλογα με το εισόδημα, όπως ισχύει στο εξωτερικό, σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία.

Ο κ. Σπίρτζης δεν διευκρίνισε προχθές αν τελικά θα εφαρμοστεί η πρόταση, που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, για οριζόντια μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, με εξαίρεση τις παραβάσεις που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, τον ερυθρό σηματοδότη, καθώς και τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων.

Για παράδειγμα, προβλέπεται απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες στις περιπτώσεις:

* χρήσης κινητού τηλεφώνου χωρίς τη χρήση ακουστικών ή χωρίς την τοποθέτηση κινητού σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση,

* παρεμπόδισης ραμπών διάβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή στάθμευσης σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ,

* χρήσης της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.),

* για παραβίαση των διατάξεων για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους, τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.



















Φώτης Κόλλιας 


euro2day.gr    

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *