Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Οι εργάτες της Amazon και το (σχεδόν) διαστημικό ταξίδι του Τζεφ Μπέζος

 


Του Ανδρέα Κοσιάρη

 

Όλοι ανεξαιρέτως οι άνθρωποι που έχουν ταξιδέψει στο διάστημα, επιστρέφουν με αλλαγμένη την οπτική τους για τον εαυτό τους και για τον κόσμο. Το δέος της θέας ενός πλανήτη χωρίς σύνορα και διαχωρισμούς, το σοκ της εν συνόλω μαρτυρίας των καταστροφικών επιπτώσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας, αλλά και η αίσθηση της ευθραυστότητας και της ομορφιάς της Γης, προκαλεί ένα ψυχολογικό φαινόμενο που ο φιλόσοφος Φρανκ Γουάιτ ονόμασε «το φαινόμενο της επισκόπησης».

 

Όμως κάτι μας λέει πως οι δύο δισεκατομμυριούχοι που ταξίδεψαν με διαφορά λίγων ημερών στα όρια του διαστήματος, ο Ρίτσαρντ Μπράνσον και ο Τζεφ Μπέζος, μάλλον δεν το βίωσαν.

 

 

 

Διότι μπορεί ο Μπέζος, για παράδειγμα, να μίλησε για αυτό στις συνεντεύξεις τύπου πριν και μετά την πανάκριβη ολιγόλεπτη εκτόξευσή του σε ύψος περίπου 106 χιλιομέτρων, όμως κάποια άλλα του λόγια (και λίγη προσωπική απαισιοδοξία του γράφοντος) δείχνουν ότι δεν διδάχθηκε κάτι.

 

Με περίσσιο κυνισμό, λοιπόν, ο Τζεφ Μπέζος, ευχαρίστησε «κάθε εργαζόμενο της Amazon και κάθε πελάτη, διότι εσείς πληρώσατε γι’ αυτό [το ταξίδι]». Αν κανείς δεν γνώριζε ποιος είναι ο Μπέζος, ή αν κανείς είναι τόσο εύπιστος ώστε να πιστεύει τις διακηρύξεις του περί σωτηρίας της ανθρωπότητας μέσω του διαστήματος, τότε ίσως να μη βλέπει τον κυνισμό αυτής της ευχαριστήριας δήλωσης.

 

 

 

Το περιεχόμενό της είναι ακριβές. Οι εργαζόμενοι της Amazon όντως πλήρωσαν για το ταξίδι του Μπέζος στο διάστημα. Με τους μισθούς πείνας που τους προσφέρει η εταιρεία, της τάξης των 15,30 δολαρίων ανά ώρα, όταν ο μεγιστάνας έβγαζε 11,5 εκατομμύρια δολάρια κάθε ίδια ώρα μέσα στην πανδημία.

 

Την ημέρα που ταξίδεψε (σχεδόν) στο διάστημα, ο Μπέζος έβγαλε 1,13 δισ. δολάρια. Για να τα φτάσουν αυτά οι εργαζόμενοι της Amazon, χρειάζεται ένας ολόκληρος χρόνος δουλειάς 36.000 από δαύτους. Και παράλληλα θα πληρώνουν μεγαλύτερο ποσοστό φορολογίας από ό,τι ο χαμογελαστός ταξιδιώτης του διαστήματος.

 

Το ίδιο το 11λεπτο ταξίδι του Μπέζος κόστισε 2,5 εκατ. δολάρια ανά λεπτό και ξέρασε στην ατμόσφαιρα 200 με 300 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ανά κάθε επιβάτη — μαζί του ταξίδεψε ο αδερφός του κι άλλα δύο άτομα.

 

 

 

Θα ήταν ντροπιαστικό οι μισθοί πείνας και τα μειωμένα δικαιώματα των εργαζόμενων να έχουν πληρώσει απλά για ένα χούι, ένα γούστο του Μπέζος να κάνει μια βόλτα ψηλά πάνω από τον πλανήτη. Αλλά φυσικά δεν πρόκειται απλά για ένα γούστο.

 

Οι εργαζόμενοι της Amazon «χρηματοδοτούν» μία επένδυση για τον πλουσιότερο άνθρωπο της Γης. Ο Μπέζος αρχικά επιθυμεί να οργανώσει τουριστικά ταξίδια αντίστοιχα με το δικό του, με τιμή 300.000 δολάρια ανά τουρίστα. Και έπειτα το διάστημα είναι κυριολεκτικά το όριο.

 

Στο ηλιακό μας σύστημα κρύβονται αμέτρητα τρισεκατομμύρια σε πόρους (νερό, σπάνιες γαίες κ.α.), που απλά «κάθονται και περιμένουν» τους δισεκατομμυριούχους του πλανήτη μας να τα εκμεταλλευτούν. Οι εργαζόμενοι της Amazon, και των λοιπών επιχειρήσεων των διάφορων δισεκατομμυριούχων που κάνουν διαστημικά όνειρα, χρηματοδοτούν τη φεουδαρχική κατάληψη του διαστήματος από τα αφεντικά τους.

 

Ειδικοί γύρω από το «φαινόμενο της επισκόπησης», όπως ο Ντέιβιντ Γέιντεν, ψυχίατρος και ερευνητής συμπεριφορικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς, λένε πως το σύντομο ταξίδι του Μπέζος δεν ήταν ούτε αρκετά ψηλά, ούτε αρκετής διάρκειας για να προκαλέσει το εν λόγω φαινόμενο, μια αλλαγή στην οπτική του δισεκατομμυριούχου για τον κόσμο.

 

Εμείς υποθέτουμε ότι όσο ψηλά κι αν πήγαινε, όσο πολύ κι αν καθόταν εκεί, ο Μπέζος δεν θα άλλαζε. Κανείς από τους αστροναύτες που βίωσαν το «φαινόμενο της επισκόπησης» δεν άνηκε στους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Κανείς τους δεν είχε σαν σκοπό της ζωής του τη διαιώνιση του οικονομικού συστήματος που τους έφερε σε αυτή τη θέση.

 

 

 

Οι αστροναύτες είχαν χώρο στην καρδιά και το μυαλό τους να δουν τον κόσμο διαφορετικά. Οι δισεκατομμυριούχοι έχουν χώρο μόνο για τον πλούτο.

 

Τα χρήματα της ελληνικής Unicef κατέληγαν σε έξοδα σε νυχτερινά κέντρα, πλακάκια και ασημένια κηροπήγια

 


Ποινικές διώξεις για υπεξαίρεση, απιστία και απάτη σε βαθμό κακουργήματος, ασκήθηκαν από την εισαγγελία σε τέσσερα πρώην στελέχη της ελληνικής UNICEF. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για εκτελεστικό διευθυντή, οικονομικό διευθυντή, διευθύντρια πωλήσεων και λογιστηρίου.

 

Αναλυτικά:

 

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το σκάνδαλο διασπάθισης χρήματος με εμπλεκόμενη την Unicef Ελλάδος καθώς τόσο το πόρισμα της έκθεσης της Deloitte, όσο και οι περιγραφές υπαλλήλου της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της Unicef είναι αποκαλυπτικά.

 

Όπως έγινε γνωστό, στο ελληνικό τμήμα της UNICEF το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων που συγκεντρώνονταν πήγαινε τελικά στις τσέπες μερίδας προϊσταμένων, οι οποίοι για δεκαετίες απομυζούσαν τα χρήματα της οργάνωσης για να πλουτίζουν οι ίδιοι και οι στενοί συγγενείς τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος, υπάλληλος που είχε σημαίνοντα ρόλο στην ανάδειξη του σκανδάλου με την υφαρπαγή τουλάχιστον 2.000.000 ευρώ κάθε χρόνο από τα ταμεία του φιλανθρωπικού οργανισμού εξηγεί: «Μέχρι και για ξέφρενη διασκέδαση σε νυκτερινό κέντρο στην Ιταλία, δίνονταν οι εισφορές των φιλάνθρωπων πολιτών προς την Unicef.

 

Τα χρήματα που προορίζονταν για εμβόλια και τροφή σε παιδιά που τα είχαν απόλυτη ανάγκη, κατέληγαν μέχρι και για να αγορασθούν 35 ασημένια κηροπήγια, που έκαναν ως δώρα σημαντικά στελέχη της ελληνικής οργάνωσης σε γάμους». Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Βήματος, άλλα χρήματα πήγαιναν σε πολυτελή ταξίδια, εξόδους σε ταβέρνες και αγορές οικιακού εξοπλισμού για τα σπίτια υπαλλήλων του ελληνικού γραφείου της Unicef. Τεράστια ποσά φέρεται να δίνονταν για να αγοραστούν πλακάκια μπάνιου και άλλα είδη ανακαίνισης, που αφορούσαν βεβαίως κατοικίες υπηρεσιακών παραγόντων. «Εξαφανίστηκαν χορηγίες της τάξης των 340.000 ευρώ από το υπουργείο Εξωτερικών και υπέκρυπταν την απάτη με την βοήθεια συνεννοημένων λογιστών.

 

Όταν ξεκίνησε ο έλεγχος και ήταν προφανές ότι τίποτα δεν μπορούσε να αποκρυπτεί, άρχισαν απειλές κατά της οικονομικής ελέγκτριας που αποτέλεσε την αρχή για την αποκάλυψη του σκανδάλου. Μάλιστα υπήρξε επίθεση και ξυλοδαρμός της σε μία σύσκεψη. Στη συνέχεια επιχείρησαν να αμφισβητήσουν το πτυχίο της και άρχισαν, υποτίθεται, να ρωτούν πανεπιστημιακά ιδρύματα και φορείς του δημοσίου για να επαληθεύσουν, χωρίς επιτυχία, την “πλαστότητά του”, σημειώνει ο συγκεκριμένος υπάλληλος στο Βήμα. Σε κάθε περίπτωση οι ατασθαλίες προέκυψαν και από πόρισμα της εταιρείας Deloitte που διενήργησε τον έλεγχο για λογαριασμό της ελληνικής πλευράς και ύστερα από εντολή των κεντρικών γραφείων της Γενεύης.

 

Η άκρη του νήματος βρέθηκε με την προκήρυξη της θέσης του οικονομικού διευθυντή, το καλοκαίρι του 2016. Η γυναίκα που επελέγη για τη θέση ανάμεσα σε 90 υποψηφίους και μετά από πολλές συνεντεύξεις που έγιναν και στα κεντρικά γραφεία της Οργάνωσης στη Γενεύη, ξεκίνησε να ερευνά τα οικονομικά του ελληνικού τμήματος. Η Unicef στην Ελλάδα συγκέντρωνε περίπου 4.5-5 εκατ. ευρώ ετησίως, τα περισσότερα από δωρεές. Κύρια διαπίστωση ήταν ότι ενώ όλες οι εθνικές επιτροπές είχαν την υποχρέωση να αποδίδουν το 70% στη Γενεύη και στην βοήθεια για εκατομμύρια παιδιά και το 30% να πηγαίνει στα λειτουργικά τους έξοδα, στην Ελλάδα συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο.

 

«Όταν άρχισα να εργάζομαι δέχθηκα προσκλήσεις από παλαιούς υπαλλήλους της εταιρείας για να φάμε μαζί και να γνωρισθούμε. Στην πορεία, μου έκαναν διάφορες προτάσεις για παράνομα οικονομικά οφέλη ή να μου δώσουν και ποσό της τάξης των 200.000 ευρώ για να κατοχυρώσω την οικογένειά μου. Όμως οι έλεγχοι που άρχισαν να γίνονται αποδείκνυαν το εύρος των απατών. Όλοι ήταν υψηλόμισθοι ενώ υπήρχαν άτομα στις οικονομικές υπηρεσίες που έπαιρναν επίδομα ανθυγιεινού επαγγέλματος και ειδικών συνθηκών. Μας είχε εντυπωσιάσει ότι παντού εμφανίζονταν να τοποθετούνται μεγάλες ποσότητες με πλακάκια, δείγμα ότι και εκεί υπήρχε κόλπο διασπάθισης χρημάτων. Επιπλέον, δεν φαίνεται να είχαν καταχωρισθεί χρήματα παλιότερης χορηγίας του υπουργείου Εξωτερικών, τα οποία παρελάμβαναν, τμηματικά, υπάλληλοι της ελληνικής Επιτροπής. Ακόμη έκλεβαν χρήματα από τα ποσά που δίνονταν για τα καύσιμα των ΙΧ.».

 

Αποκαλυπτικά είναι τα ποσά που μοιράζονταν αυθαίρετα τα διευθυντικά στελέχη, πέρα από τις υπερβολικά υψηλές αποδοχές τους. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι ο μισθός οικονομικού διευθυντή ήταν 5.685 ευρώ τον μήνα και ο ίδιος ελάμβανε επιπλέον κάθε χρόνο δύο μισθούς ως επίδομα ισολογισμού, ύψους 11.370 ευρώ.

Οι προκαταβολές και τα δάνεια που έχουν αντληθεί από στελέχη της οργάνωσης από το 2013 μέχρι το 2015 ανέρχονται σε 169.028 ευρώ. Από αυτά τα 86.650 δεν επέστρεψαν ποτέ στα ταμεία της οργάνωσης.

Η έρευνα κατέδειξε ζημιά από την καταστροφή παγίων περιουσιακών στοιχείων της UNICEF που ανέρχεται περίπου σε 350.000 ευρώ χωρίς να υπάρχουν πρακτικά στο συμβούλιο.

Επίσης ζημιά που υπολογίζεται σε 30.000 έως 50.000 ευρώ τον χρόνο από εμπορεύματα (ρούχα), αντικείμενα και άλλα είδη με το λογότυπο του οργανισμού, τα οποία η μητρική εταιρεία είχε ζητήσει να καταστραφούν, αλλά οι ιθύνοντες τα διέθεταν προς πώληση εισπράττοντας το αντίτιμο.

Ολες οι προμήθειες γίνονταν, πάντα, χωρίς διαγωνισμό και με τον ίδιο συνεργάτη. Εχουν εντοπιστεί για παρεχόμενες υπηρεσίες αμοιβές κατά 40% υψηλότερες από τις τιμές που υπήρχαν εκείνο το διάστημα στην αγορά. Από το 2016 και μετά το σωματείο άρχισε να κάνει διαγωνισμούς με διευρυμένη μάλιστα επιτροπή για να υπάρχει διαφάνεια.

 

Συγκεκριμένα:

l Οικονομικός διευθυντής, έκανε σε τακτά χρονικά διαστήματα «ανάληψη» χρηματικών ποσών από τα ταμεία της UNICEF, τα οποία συνολικά ξεπέρασαν τα 133.000 ευρώ. Από αυτά, τα 48.500 τα είχε πάρει ως άτοκο δάνειο το 2002 μετά από έγκριση του ΔΣ, με τους εξής όρους: Να παρακρατείται ένα ποσό 600 ευρώ τον μήνα από τον μισθό του που ήταν 5.685 ευρώ και να έχει εξοφληθεί όλο το ποσό μέχρι το 2010, πράγμα που δεν έγινε, γιατί κάποια στιγμή σταμάτησε η παρακράτηση των χρημάτων.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το ίδιο άτομο εν όψει της αποχώρησής του, τον Μάρτιο του 2017, ζητούσε αποζημίωση 150.000 ευρώ – βάσει μιας προηγούμενης απόφασης που είχε περάσει από προηγούμενο ΔΣ. Από τα χρήματα της αποζημίωσης, αφαιρέθηκε το ποσό που είχε δανειστεί και δεν είχε επιστρέψει, ύψους 85.950 ευρώ. Η αποζημίωσή του έτσι έπεσε στα 54.050 ευρώ, ποσό το οποίο και πάλι κρίθηκε ως υπερβολικό. Το θέμα μπήκε στο ΔΣ αλλά η πλειοψηφία δεν δέχθηκε να ακυρωθεί η απόφαση αυτή που όριζε το υπέρογκο ύψος της αποζημίωσης και του ζήτησαν να τους κάνει μια καλύτερη προσφορά! (υπάρχει σχετική επιστολή του Συμβουλίου με την οποία τον παρακαλούν σχετικά).

Σκανδαλώδεις αμοιβές και μπόνους

Το πόρισμα ακόμη εντοπίζει υπέρογκες αμοιβές και αδικαιολόγητα μπόνους ύψους 5.000 ευρώ που δίνονταν χωρίς έγκριση από το Συμβούλιο σε άλλο διευθυντικό στέλεχος και στη σύζυγό του που εργάζονται μαζί, στον ίδιο τομέα.

Μέχρι και για αποστολή του ελληνικού τμήματος της οργάνωσης που έγινε τον Ιούνιο του 2014 στο Τσαντ, για την εκπαίδευση και τον υποσιτισμό, δεν ντράπηκε υψηλόβαθμο στέλεχος να εισπράξει μπόνους πάνω από 3.000 ευρώ για τον κόπο που έκανε να σχεδιάσει την αποστολή από την ασφάλεια του γραφείου του. Ολα τα μέλη της αποστολής που έβαλαν σε κίνδυνο τη ζωή τους, καθώς επρόκειτο για υψηλού βαθμού επικινδυνότητας ταξίδι, συμμετείχαν ως απλοί εθελοντές.

Από τα στοιχεία που ήρθαν στο φως για τις μισθοδοσίες εκτός από τους δύο επιπλέον μισθούς που ελάμβανε κάθε χρόνο οικονομικός διευθυντής για τον ισολογισμό, πέντε ακόμη εργαζόμενοι έπαιρναν έναν έξτρα μισθό ως μπόνους, αν και δεν εμπλέκονταν όλοι στον ισολογισμό. Να σημειωθεί ότι – μάλλον όχι τυχαία – από το 2000 και μετά ήταν πάντα η ίδια εταιρεία και πάντα ο ίδιος oρκωτός λογιστής που έκανε τους ισολογισμούς, στον οποίο μάλιστα είχε παραχωρηθεί και γραφείο.

Ο κατάλογος του σκανδάλου

l Στέλεχος στο τμήμα πωλήσεων αμειβόταν με 5.500 ευρώ τον μήνα. Οταν προσελήφθη είχε υπογράψει ότι ήταν κάτοχος πτυχίου Πανεπιστημίου ενώ όπως αποδείχθηκε κατείχε πτυχίο από το Deree.

l Μέχρι το 2014 στην οργάνωση δεν υπήρχαν συμβάσεις για τις προσλήψεις των εργαζομένων και αυτές γίνονταν με αναγγελία.

l Η μισθοδοσία για 30 εργαζομένους ξεπερνούσε ετησίως το 1.100.000 ευρώ. Υπάρχουν στις καταστάσεις οδηγοί και καθαρίστριες που αμείβονταν με 2.000 ευρώ τον μήνα. Εντοπίστηκαν επίσης ασυνήθιστες δαπάνες για βενζίνες, έξοδα κίνησης, έξοδα φθοράς προσωπικών αυτοκινήτων, αγορά υπέρογκων ποσοτήτων διαφόρων υλικών.

l Οικονομικός διευθυντής είχε προσλάβει τον γιο του ως λογιστή. Κάθε φορά που προέκυπτε ανάγκη πρόσληψης εποχικών υπαλλήλων, όπως την περίοδο των Χριστουγέννων και τον Σεπτέμβριο που ανοίγουν τα σχολεία, οι θέσεις δίνονταν πάντα σε συγγενείς του ιδίου (σύζυγο και νύφη).

l Ανάμεσα στα ευρήματα εντοπίστηκαν μισθοδοτικές καταστάσεις του 2014 που αναγράφουν έκτακτες αποδοχές από το ποσό που εμφανίζεται ως κόστος στη Γενική Λογιστική κατά 10.499 ευρώ. Πρόκειται για έκτακτες αποδοχές που αποδόθηκαν σε εργαζομένους στο πλαίσιο δύο επιδοτούμενων προγραμμάτων από την ΕΕ (ΕΣΠΑ, ECHO). Για τις έκτακτες αποδοχές θα έπρεπε να υπάρχει σχετική απόφαση Εκτελεστικού Συμβουλίου.

l Εντοπίστηκαν εντάλματα πληρωμής που παραπέμπουν σε δαπάνες φιλοξενίας και εξοδολόγια τα οποία όμως δεν αφορούν ταξίδια αλλά κάλυψη προσωπικών δαπανών.

l Εντοπίστηκαν επίσης εργαζόμενοι που ενώ περιλαμβάνονται στη μισθοδοσία (μισθοδοτική κατάσταση Δεκεμβρίου 2014), δεν περιλαμβάνονταν στον ετήσιο πίνακα προσωπικού ενώ δεν προσκομίστηκαν για αυτούς ατομικοί πίνακες προσωπικού.

l Για τις μισθοδοτικές καταστάσεις εντοπίστηκε ότι τις συντάσσει εν λευκώ ο οικονομικός διευθυντής και αυτές δεν ελέγχονται από δεύτερο πρόσωπο.

l Ακόμη διαπιστώθηκαν λάθη στον τρόπο υπολογισμού των υπερωριών, εκκαθαρίσεις ταξιδιών για τις οποίες υπολείπονταν παραστατικά του ποσού πληρωμής, αποζημιώσεις εκτός έδρας σε άτομα που δεν δικαιούνταν, τιμολόγια αγοράς καυσίμων για μεταφορικά μέσα που δεν ανήκαν στην οργάνωση.

l Εντοπίστηκαν δαπάνες άνω των 10.000 ευρώ για αναλώσιμα χωρίς να υπάρχει έντυπο προέγκρισης. 






πηγή

Πέμπτη 22 Ιουλίου 2021

Υποψήφιος προς Κεραμέως: Με ποιο δικαίωμα ειρωνεύεστε ένα παιδί που έγραψε 20.000;

 Νέα επιστολή μαθητή στην υπουργό Παιδείας που πέρασε αλλά δηλώνει ότι «δεν μπορώ να μείνω άπραγος βλέποντας τους συμμαθητές μου, παιδιά τα οποία κόπιασαν στην χειρότερη χρονιά, να χάνουν τα όνειρά τους»...


Νέα ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, απέστειλε υποψήφιος. Ο μαθητής δεν ήταν από εκείνα τα παιδιά που δεν πέρασαν στη σχολή που ήθελαν λόγω της απαράδεκτης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Είναι από ένα παιδί που πέτυχε εκεί που ήθελε. Αλλά προφανώς ξέρει από όνειρα…

 

Ο υποψήφιος που στέλνει επιστολή στη Νίκη Κεραμέως έχει συγκεντρώσει 16.885 μόρια και όπως λέει μπορεί να δηλώσει όλες τις σχολές. Αλλά εκείνο για το οποίο στέλνει επιστολή στην υπουργό Παιδείας δεν έχει να κάνει με τις επιδόσεις του στις πανελλήνιες. Έχει να κάνει με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, για την οποία έχει ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από γονείς και υποψηφίους.

 

Στη νέα επιστολή, που δημοσιεύει το alfavita.gr, ο υποψήφιος γράφει στη Νίκη Κεραμέως γιατί δεν μπορεί «να μείνω άπραγος βλέποντας τους συμμαθητές μου, παιδιά τα οποία κόπιασαν στην χειρότερη χρονιά, να χάνουν τα όνειρά τους».

 

«Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να βάζετε αυθαίρετα εμπόδια και να αποκλείετε μαθητές που αξίζουν μια θέση στα δημόσια πανεπιστήμια. Είστε υπουργός για να υπηρετείτε τα συμφέροντα του εκπαιδευτικού θεσμού», αναφέρει ο υποψήφιος προς τη Νίκη Κεραμέως. Και στη συνέχεια την εγκαλεί για τον τρόπο που απάντησε στον μαθητή που έστειλε την πρώτη επιστολή και ο οποίος με περισσότερα από 20.000 μόρια δεν περνά στη σχολή που θέλει.

 

«Με ποιο δικαίωμα και με πόσο θράσος, ειρωνεύεστε το παιδί που έγραψε 20.000, λέγοντάς του ότι και πέρυσι δεν θα περνούσε αρχιτεκτονική, την στιγμή που θα ήταν ο πρώτος των πρώτων;».

 

Όλη η επιστολή

 

Κυρία Κεραμέως

 

Μολονότι έγραψα καλά στις πανελλήνιες (16.885) και μπορώ να δηλώσω όλες τις σχολές του 4ου επιστημονικού πεδίου, δεν μπορώ, ωστόσο, να μείνω άπραγος βλέποντας τους συμμαθητές μου, παιδιά τα οποία κόπιασαν στην χειρότερη χρονιά, να χάνουν τα όνειρά τους, επειδή το αποφασίσατε εσείς.

 

Είμαι σίγουρος ότι, δεν πρόκειται να μπείτε καν στον κόπο να διαβάσετε τις χιλιάδες επιστολές, γιατί δεν σας συμφέρει. Παρόλα αυτά, εγώ θα πω ό,τι έχω να πω.

 

Με ποιο δικαίωμα αποφασίζετε να διαλύσετε τα όνειρα χιλιάδων παιδιών με το έτσι θέλω; Παιδιά, τα οποία θα περνούσαν στις σχολές και μάλιστα από τους πρώτους. Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να βάζετε αυθαίρετα εμπόδια και να αποκλείετε μαθητές που αξίζουν μια θέση στα δημόσια πανεπιστήμια. Είστε υπουργός για να υπηρετείτε τα συμφέροντα του εκπαιδευτικού θεσμού και όχι ο εκπαιδευτικός θεσμός εσάς. Μάλλον, κάτι έχετε καταλάβει λάθος.

 

Με ποιο δικαίωμα και με πόσο θράσος, ειρωνεύεστε το παιδί που έγραψε 20.000, λέγοντάς του ότι και πέρυσι δεν θα περνούσε αρχιτεκτονική, την στιγμή που θα ήταν ο πρώτος των πρώτων; Στο τέλος θα αμφισβητούμε και πραγματικά γεγονότα.

 

Με ποιο δικαίωμα ψηφίζετε αυθαίρετους νόμους, χωρίς καμία λογική, μεσούσης μια τόσο δύσκολης χρονιάς; Ξεκινήσατε την Ε.Β.Ε. για να μην περνάνε μαθητές με 2 και 3 και την καταλήξατε στο 8, 9 και 10. Μαθητές με 19 χιλιάδες μόρια δεν θα περάσουν εκεί που θέλουν, γιατί το θέλετε εσείς! Έχετε φέρει τα πάνω κάτω στον θεσμό των πανελληνίων. Έναν θεσμό που ισχύει εδώ και 60 χρόνια. Πώς τα υπόλοιπα παιδιά θα νιώσουν ασφαλή, όταν ψηφίζετε αυθαίρετους νόμους κάθε μέρα; Πώς θα ξέρουν ότι δεν θα βάλετε του χρόνου την Ε.Β.Ε στο 14 ή το 16;

 

Εδώ και 2 χρόνια κάνετε τα πάντα για να ενισχύσετε την άποψη ότι είστε η χειρότερη υπουργός παιδείας των τελευταίων 200 χρόνων. Δεν το λέω εγώ, ούτε ο κύριος Τσακαλώτος, αλλά οι πράξεις σας!

 

“Ειπώθηκαν ψέματα που ντράπηκαν και τα ίδια.

 

Μιας και δεν ντράπηκαν τα στόματα που τα είπαν…

 

Μενέλαος Λουντέμης”.

 

Πρώην μαθητής 3ης Λυκείου».




πηγή

Λίτσα Πατέρα: Τ' άστρα φταίνε για τη δολοφονία της Καρολάιν

 


 

Αναρωτιόμαστε γιατί μεγάλη μερίδα πολιτών έχει πάρει διαζύγιο από τη λογική και συνδέεται στενά με τον παραλογισμό. Εκπαιδεύεται καθημερινά σ' αυτό, όχι μόνο από φασίζοντα, αλλά και από σοβαρά μέσα ενημέρωσης και εφημερίδες.

 

Διαβάζω, φερ' ειπείν, πως η αστρολόγος Λίτσα Πατέρα παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό «You Weekly» και "αποκάλυψε"(έτσι είπε) ότι ανέλυσε τον αστρολογικό χάρτη της Καρολάιν, που δολοφονήθηκε από τον σύζυγό της στα Γλυκά Νερά, και πως αυτό θα γινόταν ούτως ή άλλως! «Κοιτάζοντας τον χάρτη της, παρατήρησα ότι η Καρολάιν και σε άλλη χώρα να βρισκόταν, την ίδια κατάληξη θα είχε  γιατί η Αφροδίτη της ήταν πολύ "χτυπημένη". Φαινόταν πολύ έντονα ότι ο έρωτας της ζωής της θα την οδηγούσε σε ένα τραγικό τέλος», είπε η Λ. Πατέρα.

 

Αυτή η φοβερή απόφανση της αστρολογίστρας αναπαράχθηκε από ιστολόγια και ηλεκτρονικές σελίδες εφημερίδων δίκην θέσφατου! Ήταν γραμμένο λέει στ’ άστρα! Άρα ο δολοφόνος της Καρολάιν ήταν ένα πιόνι της μοίρας, δεν έφταιγε αυτός, αλλά η αστρική συγκυρία!

 

Γι' αυτό όποιος μιλάει για γυναικοκτονία, όποιος αναφέρεται στην κουλτούρα του ανδρισμού και της πατριαρχίας είναι ένας ανόητος!

 

Σύμφωνα με την κα. Πατέρα όλα είναι “καταγραμμένα” στον αστρολογικό χάρτη, όλα είναι κισμέτ! Πέραν τούτου ουδέν.

 

Ύστερα διαπορούμε για το μεγάλο ποσοστό της συνομωσιολογίας, για τα απίστευτα επιχειρήματα των ανεμβολίαστων, για τους χρυσαυγίτες που εξακολουθούν να είναι εδώ, ενισχυμένοι από “αναλυτές άστρων”, οι οποίοι φιλοξενούνται σε κανάλια που πληρώνει η κυβέρνηση για να προωθούν (υποτίθεται) την ανάγκη του εμβολιασμού!

 

Δεν έχουμε χαΐρι αδέρφια. Το λένε οι αστρολογικοί χάρτες της κας. Πατέρα, μαζί και η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη που πληρώνει τα κανάλια για να λένε τη... μοίρα μας, για να ρίχνουν μαύρο σκοτάδι στα μυαλά μας... 






πηγή  

     

Όταν ο Μητσοτάκης ψήφιζε ΟΧΙ στην Ιθαγένεια για παιδιά όπως ο Αντετοκούνμπο (video – φωτο)

 


Τα αδέλφια Αντετοκούνμπο, ο Γιάννης και ο Θανάσης, αναδείχτηκαν πρωταθλητές στο NBA.

Ανάμεσα σε εκείνους που έσπευσαν να τους συγχαρούν ήταν και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.    

 Οι δε φίλοι του κυρίου Μητσοτάκη έσπευσαν να μας ενημερώσουν:

 

 


 

Μόνο που μέσα στον πανηγυρισμό του, τόσο ο ίδιος ο κ.Μητσοτάκης, όσο και οι επικοινωνιολόγοι του καθώς και οι “παπαγάλοι” του, κάτι ξέχασαν.

 

Ξέχασαν ότι στις 9 Ιουνιου 2015 είχε έρθει ένας νόμος στη Βουλή για την απόδοση ελληνικής ιθαγένειας σε παιδιά μεταναστών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, όπως ο Γιάννης και τα αδέρφια του. Διεξήχθη, μάλιστα, ονομαστική ψηφοφορία για το σχετικό άρθρο 1 του νομοσχεδίου . Τι είχε αλήθεια ψηφίσει ο κύριος Μητσοτάκης (αλλά και σημερινοί υπουργοί του όπως η Κεραμέως, ο Κικίλιας, ο Βαρβιτσιώτης κα);  Προφανώς γι’ αυτό το ξέχασε ο κ.Μητσοτάκης: “Οχι” είχε, ψηφίσει. “Οχι“…

    




Με χρυσαυγίτικη παράταξη η …«αντιεμβολιαστική» κινητοποίηση (φωτό)

 


Η συγκέντρωση στο Σύνταγμα την Τετάρτη των φερόμενων ως «αντιεμβολιαστών» ξεκαθάρισε αρκετά το τοπίο. Η δεύτερη κινητοποίηση μέσα σε λίγες μέρες ατόμων που εμφανίζονται να τάσσονται κατά της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού για τον κορωνοϊό, απέδειξε ότι δίπλα στο ανεμομάζωμα διάφορων γραφικών, ρασοφόρων, «μακεδονομάχων» και «πιστών» με σταυρούς στα χέρια εμφανίστηκαν συντεταγμένα πολύ συγκεκριμένες ομάδες…

 

Νεοναζί, ακροδεξιοί, τάγματα εφόδου της Χρυσής Αυγής, οπαδοί του καταδικασμένου για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης και πρώην βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Ηλία Κασιδιάρη, μέλη της νεοναζιστικής Propartia και διάφορα φασιστοειδή παρατάχθηκαν σε «ουλαμούς» (που θύμιζαν εκπληκτικά τα τάγματα εφόδου της Χρυσής Αυγής) ανάμεσα στο πλήθος.

 

Ο συγκεκριμένος φασιστικός συρφετός επιδίωξε και πέτυχε να υπάρξουν επεισόδια με την αστυνομία. Τα ναζίδια και τα φασιστοειδή με την συνδρομή και των ΜΜΕ που έσπευσαν να τους χαρακτηρίσουν «κίνημα» επιχειρούν να βγουν και πάλι από τις «τρύπες» τους και να αποκτήσουν «φωνή» μέσα στις «πλατείες». Αυτά οι φασίστες.

 

Από την άλλη πλευρά οι κυβερνώντες «αξιοποιούν» το συγκεκριμένο συνονθύλευμα για μια σικέ αντιπαράθεση δημιουργώντας ένα «βολικό» και «δοκιμασμένο» για το σύστημα «αντίπαλο». Έναν «αντίπαλο» ο οποίος με τα σκοταδιστικά και επικίνδυνα συνθήματα που προβάλει αποτελεί το τέλειο προπέτασμα καπνού για τις κυβερνητικές πολιτικές και παλινωδίες.

 

Τα σκοταδιστικά στοιχεία συντεταγμένα δίπλα στα κάθε λογής φασιστοειδή δίνουν την ευκαιρία στους κυβερνώντες να «τσουβαλιάσουν» σαν περιθωριακή κάθε κριτική στην επικίνδυνη πολιτική τους και στο θέμα που εμβολιασμού.

 

Μια επικίνδυνη πολιτική που εναποθέτει τα πάντα στην «ατομική ευθύνη», ενώ ταυτόχρονα αναζητά ένα βολικό «άλλοθι» και έναν βολικό «αντίπαλο» σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας για να κρύψει τα αντιλαϊκά πεπραγμένα της.

 

Από την μια, λοιπόν οι φασίστες  που αναζητούν «ρόλο». Και από την άλλη το σύστημα που ψάχνει…«αντίπαλο» βγαλμένο από τα σπλάχνα του που θα του επιτρέψει να ξεδιπλώσει όλο το αντιδραστικό οπλοστάσιο του. Το τσάκισμα των «μεν» (φασιστών) και η ολόπλευρη  σύγκρουση με τους «δε» (“δημοκρατικό τόξο”) που επιδιώκουν να συντρίψουν κάθε πτυχή της ζωής του εργαζόμενου λαού, αποδεικνύεται και εν μέσω πανδημίας,  μονόδρομος…  


 



 



Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021

Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Κατατέθηκε η τροπολογία στη Βουλή – Τι προβλέπει για τους εργαζόμενους

 


Κατατέθηκε το πρωί της Τετάρτης στην Βουλή η τροπολογία για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζομένων.

 

Σε αυτήν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες κατηγορίες:

 

— Στους εργαζόμενους σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων

 

— Στους εργαζόμενους σε δομές ΑμεΑ

 

— Στους υγειονομικούς

 

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, προβλέπεται η υποχρέωση του εργαζομένου να ενημερώνει για τον εμβολιασμό ή μη, ενώ θα υπάρχουν τρίμηνες συμβάσεις για αναπλήρωση μη εμβολιασμένων.

 

Όσοι απασχολούνται σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και ΑμεΑ, πρέπει να έχουν εμβολιαστεί έως 16 Αυγούστου.

 

Οι υγειονομικοί πρέπει να έχουν κάνει τουλάχιστον μια δόση και να έχουν προγραμματίσει τη δεύτερη έως την 1η Σεπτεμβρίου.

 

Σε περίπτωση άρνησης εμβολιασμού προβλέπεται άδεια άνευ αποδοχών χωρίς ασφαλιστική κάλυψη και χωρίς πλαφόν.

 

Σε περίπτωση που χρειάζεται αναπλήρωση κενής θέσης λόγω άρνησης εμβολιασμού προβλέπονται τρίμηνες συμβάσεις.

 

Tέλος, δεν τίθεται ζήτημα απολύσεων, ενώ ειδικά για το Δημόσιο δεν προβλέπεται παραπομπή στο πειθαρχικό.

 

Ακόμη, προβλέπεται πως σε εργοδότη που βρεθεί να απασχολεί εργαζόμενο που θα έπρεπε κανονικά να είναι σε αναστολή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 50.000 ευρώ ενώ σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, πρόστιμο 20.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 200.000 ευρώ.

 

Αναλυτικά η τροπολογία:

Άρθρο 1

 

Υποχρέωση επίδειξης πιστοποιητικού ή βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης

Οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό απέναντι στον κορωνοϊό COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, υποχρεούνται όπως επιδεικνύουν στον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας όπου υπηρετούν ή στον εργοδότη τους, αντίστοιχα, Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, εφόσον υφίστανται. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου. Η υποχρέωση επίδειξης ισχύει έως τις 31.12.2021

 

Άρθρο 2

 

Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού

1α. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 όλο το προσωπικό των ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων και φροντίδας ατόμων με αναπηρία (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό), ήτοι:

 

(α) Κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης του άρθρου 10 του ν. 2072/1992 (Α’ 125),

 

(β) Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες του άρθρου 30 του ν. 2072/1992,

 

(γ) Στέγες Αυτόνομης Διαβίωσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π4β/οικ.4681/1996 (Β’ 825),

 

(δ) Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α’ 213),

 

(ε) Θεραπευτήρια Χρονίως Πασχόντων του π.δ. 631/1974 (Α’ 271),

 

(στ) Κλειστές δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α’ 16), στις οποίες φιλοξενούνται ηλικιωμένοι ή άτομα με αναπηρία,

 

(ζ) Ιδρύματα περίθαλψης χρονίως πασχόντων του άρθρου 28 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας της 31ης Οκτωβρίου 2018 (Β’ 4898),

 

(η) Οικοτροφεία του άρθρου 30 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας,

 

(θ) Ειδικά ιδρύματα του άρθρου 6 του ν. 861/1979 (Α΄ 2),

 

(ι) Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π1γ/ΑΓΠ/οικ.14963/2001 (Β’ 1397),

 

(ια) Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας της απόφασης του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων υπό στοιχεία Π4α οικ.4633/1993 (Β΄ 789),

 

(ιβ) Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠΑμεΑ) του άρθρου 2 του ν. 4756/2020 (Α΄ 235), και

 

(ιγ) Το προσωπικό που απασχολείται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

 

1β. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, μετά την παρέλευση της προθεσμίας της παρ. 6, κάθε νεοεισερχόμενος φιλοξενούμενοςστις ανωτέρω μονάδες πρέπει υποχρεωτικά να είναι πλήρως εμβολιασμένος κατά του κορωνοϊού COVID-19.

 

2. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 όλο το προσωπικό (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό) σε ιδιωτικές, δημόσιες και δημοτικές δομές υγείας (διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αποκατάστασης, κλινικές, νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, μονάδες νοσηλείας, διαγνωστικά κέντρα και Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας).

 

3. Ως προσωπικό των δομών των παρ. 1 και 2 νοείται κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει προς τον φορέα λειτουργίας τους υπηρεσίες ή εκτελεί έργο με επαχθή αιτία ή εθελοντικά με φυσική παρουσία εντός των δομών αυτών, καθώς και κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες, με φυσική παρουσία εντός των ίδιων δομών, σε νομικό πρόσωπο, με το οποίο είναι συμβεβλημένος ο φορέας λειτουργίας των δομών.

 

4. Δεν υπέχουν την υποχρέωση των παρ. 1 και 2 όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα έξι (6) μηνών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου. Οι λόγοι υγείας του πρώτου εδαφίου, στη βάση ειδικής λίστας εξαιρέσεων που προσδιορίζει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, εγκρίνονται από τριμελείς επιτροπές ανά υγειονομική περιφέρεια, οι οποίες αποτελούνται από ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας και πανεπιστημιακούς ιατρούς.

 

5. Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 απαιτείται η επίδειξη Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωσης εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωσης θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμου πιστοποιητικού ή βεβαίωσης τρίτης χώρας. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη ή τον υπεύθυνο της μονάδας μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου.

 

6. Ο εκάστοτε εργοδότης ή υπεύθυνος μονάδας οφείλει να ενημερώνει τους εργαζόμενους με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το παρόν άρθρο. Στην περίπτωση της παρ. 1, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως τις 16 Αυγούστου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση της παρ. 2, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής, επέρχονται οι ακόλουθες συνέπειες:

 

α) Ειδικώς στην περίπτωση εργαζομένων των παρ. 1 και 2 σε φορείς του δημοσίου τομέα, υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με απόφαση του επικεφαλής του φορέα επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές. Με τη συμπλήρωση δεκατεσσάρων ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού, η αναστολή αίρεται με όμοια απόφαση.

 

β) Σε κάθε άλλη περίπτωση πλην της περ. (α), ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζομένου και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας λόγω εφαρμογής του παρόντος. To προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε συμβάσεις έργου, παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθώς και σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο. Στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό κατά παράβαση του παρόντος, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο βα) δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ και, ββ) σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ.

 

7. α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύνανται να εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προσώπων που υποχρεούνται σε εμβολιασμό κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 και 2, καθορίζονται η διαδικασία και ο χρόνος διενέργειας του εμβολιασμού, καθώς και τυχόν προτεραιοποίηση, η παρακολούθηση και ο τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση, οι ειδικότεροι όροι προστασίας των προσωπικών δεδομένων και προβλέπεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

β) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας εξειδικεύονται οι περιπτώσεις και η διαδικασία απαλλαγής από την υποχρέωση εμβολιασμού για ιατρικούς λόγους και καθορίζονται άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 4.

8. Η εφαρμογή του παρόντος άρθρου επαναξιολογείται έως τις 31.10.2021.

 

Άρθρο 3

 

Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου

Σε περίπτωση εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 2 δύναται να προσλαμβάνεται για τους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του ανωτέρω άρθρου σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4765/2021 (Α’ 6) προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου αντίστοιχων προσόντων, κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου/ειδικότητας του προσωπικού που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων. Ο ανώτατος αριθμός του προς πρόσληψη προσωπικού δεν δύναται να υπερβαίνει τον αριθμό του προσωπικού, που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων κατ’ εφαρμογή της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 2 και υπό τις κάτωθι προϋποθέσεις και όρους:

 

α) Το προσωπικό που προσλαμβάνεται κατ’ εφαρμογή του παρόντος οφείλει κατά τον χρόνο πρόσληψης να προσκομίσει:

 

αα) είτε Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19 ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, από όπου προκύπτει η συμπλήρωση δεκατεσσάρων ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού,

 

αβ) είτε Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19 ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, από όπου προκύπτει η παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία της θετικής διάγνωσης. Στην περίπτωση αυτή η λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερη των έξι (6) μηνών από την ημερομηνία της θετικής διάγνωσης.

 

β) Οι σχετικώς συναπτόμενες συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν δύναται να διαρκούν πέραν των τριών (3) μηνών. 








πηγή

   

«Εκτός ΤΕΦΑΑ με 16.000 μόρια» – Δεύτερη επιστολή στην Κεραμέως

 


Μαθήτρια έδωσε πανελλήνιες εξετάσεις, έπιασε 16.000 μόρια, αλλά με τις Βάσεις 2021 δεν μπορεί να μπει στα ΕΦΑΑ Κομοτηνής που πέρυσι είχαν βάση εισαγωγής 13.941 μόρια.

 

Ο πατέρας της, καθηγητής φυσικής αγωγής δημοτικής εκπαίδευσης, απέστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μέσω της οποία ζητεί να αποδοθεί δικαιοσύνη και αξιοκρατία.

 

Εξηγεί ότι ουδείς γνώριζε πως υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα, γεγονός που έκανε πολλούς μαθητές να πιστεύουν ότι, αφού ξεπερνούν την ελάχιστη βάση εισαγωγής όσον αφορά στα μόρια, θα μπορούσαν να δηλώσουν τη σχολή της επιθυμίας τους.

 

Δείτε ολόκληρη την επιστολή του:

«Αξιότιμη κ.α Υπουργέ,

 

Η θέσπιση του νόμου του ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων και ειδικότερα των πρακτικών δοκιμασιών για τα ΤΕΦΑΑ δεν έγινε ποτέ γνωστη στους μαθητές και στους γονείς των υποψηφίων των φετινών πανελληνίων εξετάσεων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό της κόρης μου και άλλων μαθητών στο να δηλώσουν για πρώτη τους επιλογή τα ΤΕΦΑΑ και ενώ προσέγγισε τα 16.000 μόρια με στόχο τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής (13.941) πέρσι αδυνατεί να τα δηλώσει καθώς δεν έχει πιάσει την ελάχιστη βάση στα πρακτικά αγωνίσματα.

 

Θεωρώ για μια αρκετά δύσκολη χρονιά για τους μαθητές, με αποχή δια ζώσης εκπαίδευσης και με κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, το να αποκλειστούν από την σχολή της επιθυμίας τους εξαιτίας χαμηλών επιδόσεων στα αγωνίσματα είναι άδικο.

 

Το γεγονός ότι δεν γνώριζε κανένας πως ύπαρχε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα έκανε πολλούς μαθητές να πιστεύουν οτι αφού ξεπερνούν την ελάχιστη βάση εισαγωγής όσον αφορά τα μόρια θα μπορούσαν να δηλώσουν την σχολή της επιθυμίας τους.

 

Θα παρακαλούσα έστω και τελευταία στιγμή να επανεξετάσετε το διπλό κόφτη των υποψηφίων για να υπάρχει ένα αίσθημα δικαιοσύνης και αξιοκρατίας.

 

Με εκτίμηση, Π. Νικολαος καθηγητής φυσικής αγωγής δημοτικής εκπαίδευσης».



 

πηγή: alfavita.gr

 

Έμαθε πώς τον λένε τον Γιάννη;

 


Πανηγυρίζουν όλοι για την τεράστια επιτυχία του Γιάννη Αντετοκούνμπο, κυρίως όμως πανηγυρίζουν χωρίς μέτρο οι “Ελληναράδες”

 

Μεγάλη χαρά προκάλεσε η τεράστια επιτυχία του Γιάννη Αντετοκούνμπο, τα ξημερώματα της Τετάρτης, οδηγώντας την ομάδα του στον πρώτο της τίτλο έπειτα από 50 χρόνια.

 

Αρκετοί ήταν εκείνοι που ξενύχτησαν χθες το βράδυ παρακολουθώντας το παιχνίδι ανάμεσα στους Μιλγουόκι Μπακς και τους Φοίνιξ Σανς και δεν έκρυψαν την χαρά τους με αναρτήσεις στα social media.

 

Αυτά σήμερα. Γιατί πριν από λίγα χρόνια τα πράγματα – για κάποιους – ήταν κάπως αλλιώς.

 

Ας θυμηθούμε πώς ήταν:



Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Πιστοποιητικό εμβολιασμού: Τα κενά που εντόπισε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων

 


Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επιστρέφει πίσω το νομοσχέδιο για το πιστοποιητικό του εμβολιασμού κάνοντας μια σειρά παρατηρήσεων. Όλη η γνωμάτευση.

 

Στο κείμενο, που αναρτήθηκε στο επίσημο ιστότοπο της Αρχής στις 9 Ιουλίου, γίνεται αναλυτικά λόγος για σωρεία προβληματικών σημείων και ενεργειών που καταδεικνύουν ότι η κυβέρνηση επέλεξε για μία ακόμη φορά να πορευτεί χωρίς διαβούλευση αλλά και χωρίς να λαμβάνει υπόψιν της τον GDPR.

 

Τα πιο χαρακτηριστικά σημεία

Στις 5/7 εστάλη στην Αρχή το σχέδιο νόμου και στις 8/7 ψηφίστηκε, χωρίς να περιμένει η Κυβέρνηση τη γνωμοδότηση της Αρχής. Αυτό αναφέρεται ρητά στο 2ο σημείο της γνωμοδότησης, αμέσως μετά το πρώτο που αναφέρει την εκ του νόμου αρμοδιότητα της Αρχής να γνωμοδοτεί πριν την ψήφιση (“Παρά το γεγονός ότι στις 8 Ιουλίου κατατέθηκε σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης και ψηφίστηκε την ίδια μέρα από την Ολομέλεια της Βουλής τροπολογία με σχεδόν ταυτόσημες διατάξεις χωρίς να αναμένεται η σχετική γνωμοδότηση, η Αρχή θεωρεί ότι έχει υποχρέωση να διατυπώσει τις σχετικές παρατηρήσεις της”)

Προσδιορίζει λανθασμένα τα κύρια ζητήματα του ποιος είναι Υπεύθυνος επεξεργασίας, ποιος Εκτελών την επεξεργασία, ποια η σχέση τους.

Δεν προβλέπει συμβάσεις μεταξύ των πλευρών αυτών, των υπηρεσιών και δομών του Κράτους ώστε να ξεκαθαρίζεται ποιος κάνει τι και με ποιου την ευθύνη.

Δεν προβλέπεται ΕΑΠΔ (Εκτίμηση Αντικτύπου) για τις επεξεργασίες της εφαρμογής ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν επικίνδυνα σημεία στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και να επιλυθούν.

Κοντολογίς πρόκειται για υπόδειγμα κακής νομοθέτησης που εγείρει μία σειρά από σημαντικά ερωτηματικά το κυριότερο εκ των οποίων αφορά τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση επέλεξε να πορευτεί σ’ ένα θέμα που σχετίζεται με τη δημιουργία (ή τη διάρρηξη) σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των πολιτών και της Πολιτείας, την πρόοδο των εμβολιασμών και την προστασία της δημόσιας υγείας.

 

Θέμα, τέλος, υπάρχει και με τον αρμόδιο Υφυπουργό Γιώργο Γεωργαντά ο οποίος από το βήμα της Βουλής είχε ισχυριστεί ότι η ΑΠΔΠΧ έχει δώσει τη συγκατάθεσή της για το όλο σχέδιο.

 

πηγή

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *