Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Σχεδόν 15% ο πληθωρισμός στα τρόφιμα! – Εφιάλτης για τα νοικοκυριά η καθημερινή διαβίωση.!

 


Με τον πληθωρισμό στα είδη διατροφής στο 14,8% οι εργαζόμενοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα καθημερινά έξοδα διαβίωσης.

 

Σύμφωνα  με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού αποκλιμακώθηκε  καθώς διαμορφώθηκε στο 6,1% από 7% τον Ιανουάριο, και έναντι 7,2% τον Φεβρουάριο 2022.

 

Ωστόσο, με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα να πλησιάζει στο 15% τα νοικοκυριά αδυνατούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές ανάγκες.  Εξάλλου, η ετήσια άνοδος στην τιμή του φυσικού αερίου βρίσκεται στο 37%,  και των στερεών καυσίμων στο 25,3%  με αποτέλεσμα να συμπαρασύρεται το κόστος των μεταφορών σε υψηλότερα επίπεδα.

 

Οι ανατιμήσεις στα είδη διατροφής αγγίζουν ακόμα και το 25% και μάλιστα σε βασικά είδη, όπως:   Ψωμί και δημητριακά (16,8%), Κρέατα- γενικά (20%), Ψάρια- γενικά (2,6%), Γαλακτοκομικά και αυγά (25,2%), Έλαια και λίπη (22,9%), Λαχανικά- γενικά (8,6%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (9,2%), Λοιπά τρόφιμα (13,1%), Καφέ- κακάο- τσάι (13%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (9%) και Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (7,2%).

 

Ειδικότερα:

 

14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αβγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

 2,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

 7,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

 10,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

 5,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

 6,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

 3,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.

 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 8,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

 5,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας.  






πηγή

Κυριακή 12 Μαρτίου 2023

Ένωση Ελεγκτών: Έχουμε επισημάνει τις σημαντικές και διαχρονικές ελλείψεις στην εναέρια κυκλοφορία..!

 


Τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, εκφράζει η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος και εύχεται στους τραυματίες ταχεία ανάρρωση.

  

«Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, σε οποιονδήποτε φορέα και ειδικότερα στον χώρο των μεταφορών, μπορούν να αποβούν καταστροφικές. Έχοντας πλήρη επίγνωση των παραπάνω και με αίσθημα ευθύνης για τη διατήρηση σε υψηλό επίπεδο της ασφάλειας, έχουμε επισημάνει πολλές φορές, σε όλους τους αρμόδιους, τις σημαντικές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και προσωπικό που ταλανίζουν την εναέρια κυκλοφορία διαχρονικά. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για να υλοποιηθούν το ταχύτερο δυνατό οι απαραίτητες αναβαθμίσεις των κρίσιμων συστημάτων και η πρόσληψη ικανού αριθμού ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για την αντιμετώπιση της διαρκώς αυξανόμενης αεροπορικής κίνησης» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΕΕΚΕ – και καταλήγει:

 

«Ελπίζουμε το τελευταίο θλιβερό δυστύχημα να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάληψη των απαιτούμενων πρωτοβουλιών εκ μέρους των υπευθύνων, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια συμβάντα στο μέλλον».  






πηγή

Στο έλεος μαφίας η Μύκονος

 

Η ΕΛ.ΑΣ. «ξεσκονίζει» τις υποθέσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων στο νησί μετά τον άγριο ξυλοδαρμό αρχαιολόγου

Τα αντικρουόμενα συμφέροντα που εδράζονται στη Μύκονο δυσχεραίνουν την προσπάθεια των τελευταίων ετών να μπει πολεοδομική τάξη στο νησί. 


 γράφει η Λίνα Γιάνναρου

 

Λίγο μετά τις 9 το βράδυ της περασμένης Τρίτης 7/3, ένα περιπολικό του Α/Τ Κηφισιάς έλαβε σήμα από το Κέντρο της Αμεσης Δράσης για τον εντοπισμό αιμόφυρτου άνδρα στην περιοχή του ΚΑΤ στην Κηφισιά. Οταν έσπευσαν στο σημείο, οι αστυνομικοί βρήκαν τον 53χρονο Μ.Ψ. μες στα αίματα και αποπροσανατολισμένο. Δίπλα του ήταν ο άνθρωπος που περνούσε από το σημείο, είδε τον άνδρα στο έδαφος και ειδοποίησε την αστυνομία.

 

Δεδομένου ότι τα τραύματά του ήταν βαριά –έχει χτύπημα στο πίσω μέρος του κεφαλιού, σπασμένα πλευρά και συντριπτικά κατάγματα στη μύτη και στο πρόσωπο–, ο άνδρας παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και διακομίσθηκε στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός».

 

Την ίδια στιγμή, το Α/Τ Κηφισιάς ανέλαβε την προανάκριση. Τι είχε συμβεί; Επρόκειτο για ληστεία, τροχαίο ή ξυλοδαρμό; Το ενδεχόμενο της ληστείας αποκλείστηκε νωρίς αφού από τον άνδρα δεν είχε κλαπεί το πορτοφόλι ή κάποιο άλλο αντικείμενο από το αυτοκίνητό του (ο άνδρας δέχθηκε επίθεση βγαίνοντας από το αυτοκίνητό του). Οι πρώτες ενδείξεις επίσης δεν παρέπεμπαν σε τροχαίο. Γιατί λοιπόν ένας κατά τα φαινόμενα, αλλά και τις πρώτες μαρτυρίες, φιλήσυχος και χαμηλών τόνων άνθρωπος να πέσει θύμα βίαιου ξυλοδαρμού ένα βράδυ επιστρέφοντας στο σπίτι του;

 

Οι αστυνομικοί άρχισαν να ξετυλίγουν το κουβάρι της υπόθεσης όταν έμαθαν τη δουλειά του: ο Μ.Ψ. είναι αρχαιολόγος και υπάλληλος στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων (την είδηση έκανε γνωστή αρχικά η ηλεκτρονική εφημερίδα protothema.gr). Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων ασχολείται με όλα τα θέματα σχετικά με τη διατήρηση, προστασία και φύλαξη των αρχαιοτήτων και δίνει έμφαση στην προστασία του φυσικού και πολιτιστικού τοπίου των Κυκλάδων προσπαθώντας παράλληλα να κρατήσει μια ισορροπία σε σχέση με την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Με λίγα λόγια, ο προσδιορισμός του μέτρου για τη βιώσιμη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον αναδεικνύεται σε κύριο μέλημά της τα τελευταία χρόνια. Οπως σημειώνουν στην «Κ» άνθρωποι της αρχαιολογικής υπηρεσίας, στις Κυκλάδες «δεν εμποδίζεται η ανάπτυξη. Οι εργασίες προχωρούν κανονικά και με τον νόμο, αφού φυσικά έχει προηγηθεί έλεγχος».

 

Πηγές της αρχαιολογικής υπηρεσίας συνδέουν την επίθεση με οικοδομικές αυθαιρεσίες σε πολυσύχναστες παραλίες του νησιού.

 

Ο Μ.Ψ. είναι επιφορτισμένος με τον αρχαιολογικό έλεγχο της Μυκόνου. Τι σημαίνει αυτό; Οτι από το χέρι του περνούν εγκρίσεις για οικοδομικές άδειες ξενοδοχείων, κέντρων διασκέδασης, καταγραφές παραβάσεων και αυθαιρεσιών κ.ά. Πηγές της αρχαιολογικής υπηρεσίας συνδέουν την επίθεση με τις οικοδομικές αυθαιρεσίες σε περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος που λαμβάνουν χώρα στη Μύκονο, κάνοντας ειδική μνεία για δύο συγκεκριμένα κέντρα διασκέδασης σε παραλίες του νησιού, τα οποία βρίσκονται στο μικροσκόπιο των πολεοδομικών αρχών. Είναι εδώ και χρόνια που στη Μύκονο η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Οπως λένε οι γνωρίζοντες, «τα λεφτά είναι τόσο πολλά που ρισκάρουν οι επιχειρηματίες χωρίς να σκέφτονται τις συνέπειες ή τα πρόστιμα». Μέσα σ’ ένα βράδυ υψώνονται κατασκευές. Δεν υπολογίζουν τίποτα. Ούτε φυσικά τους υπαλλήλους, οι οποίοι πλέον, υπό τον φόβο της «μαφίας της Μυκόνου», φοβούνται να κάνουν τη δουλειά τους, να καταγράφουν δηλαδή αυθαιρεσίες και παραβάσεις. Ως αποτέλεσμα, ο φαύλος κύκλος της ασυδοσίας διευρύνεται. «Η Μύκονος έχει τους δικούς της νόμους». Είναι η φράση που ακούσαμε ξανά και ξανά στη διάρκεια του ρεπορτάζ.

 

Αλλα περιστατικά

Οι αστυνομικοί του Α/Τ Κηφισιάς έχουν στρέψει στο νησί τις έρευνές τους και ειδικότερα στις τελευταίες υποθέσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Ηταν η επίθεση κάποιο «μήνυμα»; Ο Μ.Ψ. περιγράφηκε από τους οικείους του ως ένας άνθρωπος χωρίς ανοιχτές υποθέσεις με κάποιον και αφοσιωμένος στη δουλειά του. Κάπως έτσι είχαν περιγράψει οι μάρτυρες και τον ξενοδόχο της Μυκόνου που πέρυσι είχε πέσει θύμα ξυλοδαρμού στο νησί. Ως έναν ήσυχο άνθρωπο, που είχε ως αποκλειστική ασχολία το ξενοδοχείο του. Κι όμως, ένα μεσημέρι ένα άγνωστο όχημα προσέκρουσε στο αυτοκίνητό του και μόλις ο ξενοδόχος βγήκε σαστισμένος να δει τι είχε συμβεί, δέχθηκε επίθεση με λοστάρι σε όλο του το σώμα, με αποτέλεσμα να πέσει αναίσθητος.

 

Δεν είναι τα μόνα σχετικά περιστατικά που έχουν απασχολήσει τις αρχές της Μυκόνου. Το 2018, σάλο είχε προκαλέσει ο άγριος ξυλοδαρμός πρώην αντιδημάρχου στο νησί. Ηταν το περιστατικό που οδήγησε την ΕΛ.ΑΣ. να αποφασίσει την ενίσχυση του τοπικού τμήματος ώστε να επιβληθεί η τάξη στη Μύκονο. Οπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, η ενίσχυση του Α/Τ Μυκόνου με προσωπικό βοήθησε αρκετά την κατάσταση, αλλά το πρόβλημα παραμένει μεγάλο.

 

Σε κάθε περίπτωση, οι αστυνομικοί του Α/Τ Κηφισιάς ανυπομονούν να λάβουν κατάθεση και από το θύμα όταν το επιτρέψει η υγεία του. Ο άτυχος αρχαιολόγος νοσηλεύεται ακόμη στον «Ευαγγελισμό».

 

Ανακοίνωση του ΥΠΠΟ

Η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού επικοινώνησε χθες με τον προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, την αστυνομία και τους γιατρούς του άτυχου αρχαιολόγου Μ.Ψ. Σε μια λιτή και προσεκτικά διατυπωμένη ανακοίνωση, η υπουργός Λίνα Μενδώνη εξέφρασε τη θερμή της συμπαράσταση στον αρχαιολόγο, που «έπεσε θύμα άνανδρης επίθεσης». Στην ανακοίνωση, η κ. Μενδώνη δηλώνει την πάγια θέση του υπουργείου, δηλαδή ότι δεν γίνεται ανεκτή καμία παραβατική συμπεριφορά από όπου κι αν προέρχεται εις βάρος υπαλλήλων του κατά την άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων τους και τονίζει ότι θα συνδράμει με κάθε πρόσφορο τρόπο, προκειμένου οι αρμόδιες αρχές να διαλευκάνουν τη συγκεκριμένη υπόθεση και να τιμωρηθούν οι ένοχοι. Πηγές του υπουργείου μιλώντας στην «Κ» απέφευγαν να σχολιάσουν το περιστατικό σε σχέση με τα υπηρεσιακά καθήκοντα του αρχαιολόγου και τόνιζαν ότι αναμένουν το πόρισμα της αστυνομίας.

Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

Δημοσιογράφοι ή εξουσιογράφοι;

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Το συνηθίζει ο θυμός να πετάει στη φωτιά και τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Δεν έχει χρόνο και διάθεση να εντοπίσει διαφορές, να σταθμεύσει σε αντιθέσεις. Το δικό μας σινάφι ή επάγγελμα (αλλά προς Θεού, όχι λειτούργημα, ας πάψει ο αυτοβαυκαλισμός) ανήκει στους προσφιλείς στόχους της λαϊκής αγανάκτησης. Ούτε νέο φαινόμενο είναι αυτό ούτε παράδοξο. Εκδηλωνόταν πολύ πριν ο γυάλινος Τύπος εκτοπίσει τον έγχαρτο, όταν οι εφημερίδες είχαν όντως τη δύναμη ν’ ανεβοκατεβάζουν κυβερνήσεις. Εφημερίδες έσκιζαν και έκαιγαν οι οργισμένοι δημοκράτες το 1965, το καλοκαίρι της αποστασίας. Αν υπήρχαν δίαυλοι, ίσως έσπαγαν τηλεοράσεις.

 

Στο μυαλό πολλών ο όρος «ΜΜΕ» αφορά σχεδόν αποκλειστικά τα κανάλια. Οι εφημερίδες δεν έχουν την παλιά τους ισχύ. Αναμφίλεκτο τεκμήριο παρακμής οι πωλήσεις. Αλλο ένα εκατομμύριο φύλλα αθροιστικά, άλλο τα 100-150 χιλιάδες με το ζόρι. Οι τίτλοι που κρέμονται στο περίπτερο, της γειτονιάς ή του Διαδικτύου, δεν είναι λίγοι. Ανάμεσά τους όμως εύκολα διακρίνονται οι εφημερίδες-κελύφη. Εκδίδονται απλώς για να κρεμαστούν στο περίπτερο και για να διαβαστούν οι πρωτοσέλιδοι τίτλοι τους στις σχετικές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές.

 

Στον μετά τα Τέμπη χρόνο τα ΜΜΕ βάλλονται και πάλι. Η μπάλα δεν κάνει διακρίσεις. Καίει τους χάρτινους και σπάει τους γυάλινους με την ίδια ορμή. Αν ισχυριστούμε ότι δεν υπάρχουν αιτίες που να εξηγούν την ορμή αυτή, θα ξαναπούμε ψέματα στον δημοσιογραφικό εαυτό μας και θα συνεχίζουμε να κατρακυλάμε στην κλίμακα της αξιοπιστίας, χέρι-χέρι με τους επίσης βυθιζόμενους πολιτικούς. Αυτό το «χέρι-χέρι» είναι το πρόβλημα: η διαπλοκή. Τόσο βαθιά που να της περιττεύουν οι «λίστες Πέτσα» και τα προς αντιγραφήν νον-πέιπερ. Οι εξουσιογράφοι (αυτό το όνομα τους ταιριάζει) δρουν αυθορμήτως και ενθουσιωδώς.

 

Αρκετοί γαλάζιοι δημοσιολόγοι και πολιτικοί κατηγορούν τώρα τη δημοσιογραφία ότι «δεν μίλησε έγκαιρα για τα τρένα», εξαπολύουν δε την ίδια μομφή και κατά των εργαζομένων του σιδηροδρόμου. Σφάλλουν. Εσκεμμένα. Και αποκαλυπτικά ρεπορτάζ σε εφημερίδες υπήρξαν και τεκμηριωμένες καταγγελίες των σιδηροδρομικών και απεργιακές προσπάθειες, που τις κατέπνιγε ο νόμος Χατζηδάκη. Τα κανάλια όμως, αλλού ταγμένα, ούτε έβλεπαν ούτε άκουγαν. Προτιμούσαν να αποθαυμάζουν τον «θιγμένο» κ. Κώστα Καραμανλή, που δέκα μέρες προ της τραγωδίας διαβεβαίωνε τη Βουλή ότι «διασφαλίζει την ασφάλεια» των ταξιδιωτών…

 

    

Η δημοσιογραφία των non papers

 

Πάντοτε οι κυβερνήσεις επιδιώκουν όχι απλά να προβληθούν αλλά και να επιβληθεί η δική τους αλήθεια, όμως τα τελευταία χρόνια μοιάζει να μην υπάρχει δεύτερη ερμηνεία για όσα συμβαίνουν.

 


γράφει ο Γιάννης Παντελάκης

 

ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΥΤΕΣ που κύλαγαν αργά και βασανιστικά μετρώντας νεκρούς κάθε μέρα, τα νέα που έλεγαν τα κανάλια και πολλές ιστοσελίδες περιέγραφαν πληροφορίες και εκτιμήσεις σχετικά τα γεγονότα με έναν σχεδόν πανομοιότυπο τρόπο. Επιχειρήματα ίδια, ευθύνες στους ίδιους, για την ακρίβεια στον ίδιο.

 

Έμοιαζε σαν να υπήρχε ένα είδος «συμφωνίας κυρίων» μεταξύ τους, σαν κάποιος να τους υπαγόρευε τι θα πουν. Και αυτά απόλυτα υπάκουα το έκαναν στα δελτία ειδήσεων και τις ενημερωτικές (sic) εκπομπές. Οι παρουσιαστές ψέλλιζαν ίδιες λέξεις, ίδιες φράσεις, έδιναν έμφαση σε συγκεκριμένα σημεία, αγνοούσαν ή υποβάθμιζαν κάποια άλλα. Σχεδόν από τις πρώτες ώρες της μοιραίας βραδιάς στα δημοσιογραφικά γραφεία είχε φτάσει ένα χαρτί.

 

Ανώνυμο, εξαιρετικά επεξηγηματικό, σαφές, με τίτλους, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό και να μην υπάρχουν παρανοήσεις, ερμήνευε το γεγονός με μονοσήμαντο τρόπο, περιέγραφε, σύμφωνα με την εκδοχή του συντάκτη του, τι ακριβώς συνέβη εκείνο το τραγικό βράδυ. Έδιναν απαντήσεις σε ενδεχόμενες ερωτήσεις που θα έκανε η κοινή γνώμη. Ήταν ένα non paper που έριχνε όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη. Είχε σταλεί από το Μέγαρο Μαξίμου.

 

Το πρώτο non paper για την ερμηνεία των γεγονότων είχε ανάγκη από ένα εξαιρετικά δυνατό επιχείρημα. Βρέθηκε και είχε δύο μόνο λέξεις: «Ανθρώπινο λάθος». Οι ευθύνες ανήκουν αποκλειστικά σε έναν άνθρωπο, σε έναν σταθμάρχη, ένα μοιραίο πρόσωπο.

Από το ίδιο Μέγαρο φεύγουν όλα τα χαρτιά όταν συμβαίνουν σημαντικά γεγονότα. Έτσι γινόταν πάντα, οι κυβερνήσεις επιδιώκουν όχι απλά να προβληθούν αλλά και να επιβληθεί η δική τους αλήθεια. Μόνο αυτή.

 

Όμως τα τελευταία χρόνια μοιάζει να μην υπάρχει δεύτερη ερμηνεία για όσα συμβαίνουν. Αναπαράγονται μόνο ή σχεδόν μόνο όσα ισχυρίζεται το Μαξίμου, δίνουν τη δική του κυρίως εκδοχή. Αυτήν τη φορά το γεγονός ήταν κάτι περισσότερο από συγκλονιστικό, η χώρα έπεσε σε μια μεγάλη συλλογική θλίψη που συνοδεύτηκε από τεράστια οργή. Χάθηκαν παιδιά που θα μπορούσαν να είναι καθενός τα παιδιά μας ταξιδεύουν με τρένα.

 

Η κοινωνία ήθελε απαντήσεις. Δεν χώραγαν μισά λόγια και αδύναμα επιχειρήματα, οι ισχυρισμοί που έπρεπε να στείλει το Μέγαρο έπρεπε να είναι βάσιμοι, πειστικοί, να δίνουν ερμηνείες αποδεκτές τουλάχιστον σε εκείνους που έβλεπαν και ένιωθαν ότι η ιστορία των Τεμπών τούς αφορά άμεσα, δεν περιορίζεται σε κάποιους τρίτους.

  

Το γεγονός συνέβη σε χρόνο κρίσιμο, ο πρωθυπουργός με τις δημοσκοπήσεις να είναι με το μέρος του, ήταν έτοιμος για να προκηρύξει εκλογές. Δύσκολο να πάει σε αυτές με πολύ νωπές τις μνήμες από δεκάδες νεκρούς, θύματα ενός τραγικού δυστυχήματος που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.

 

Το πρώτο non paper για την ερμηνεία των γεγονότων είχε ανάγκη από ένα εξαιρετικά δυνατό επιχείρημα. Βρέθηκε και είχε δύο μόνο λέξεις: «Ανθρώπινο λάθος». Οι ευθύνες ανήκουν αποκλειστικά σε έναν άνθρωπο, σε έναν σταθμάρχη, ένα μοιραίο πρόσωπο που δεν είναι καν ο σταθμάρχης Φαλμεράιερ του Γιόζεφ Ροτ, που παρότι του έτυχε επίσης ένα τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα με πολλούς νεκρούς και τραυματίες από σύγκρουση δυο τρένων κάπου στην Αυστρία, δεν εξέπεσε από αυτό αλλά από έρωτα. Ο Έλληνας σταθμάρχης εξέπεσε από την αστραπιαία αναρρίχησή του μέσα από το σαθρό κομματικό σύστημα αξιολόγησης, προϊόν της άθλιας λειτουργίας του Δημοσίου.

 

Όσο όμως η κοινωνία μετρούσε νέους νεκρούς το non paper έμοιαζε αδύναμο, έπρεπε να στηριχτεί περισσότερο το επιχείρημα, ο πρωθυπουργός ανέλαβε αυτήν τη δουλειά. Με θλιμμένο πρόσωπο είπε στην τηλεόραση πως «όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος». Ήταν μια βιαστική δήλωση, όσοι βλέπουν χωρίς κομματικά γυαλιά σκέφτηκαν πως αν ένα ανθρώπινο λάθος μπορεί να οδηγήσει σε δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, όλα μπορούν να συμβούν κάθε ημέρα. Οι σκέψεις συνοψίστηκαν σε μια φράση που κυριάρχησε: «ζούμε από τύχη».

 

Και επειδή δεν ήθελαν εκεί στο Μέγαρο Μαξίμου αυτή η πραγματικότητα να αποτυπωθεί στο συλλογικό υποσυνείδητο, στα δημοσιογραφικά γραφεία έφτασε ένα νέο non paper που συχνά μεταφέρεται και τηλεφωνικά στους δημοσιογράφους. Αυτό έλεγε πως «το 70% του σιδηροδρομικού δικτύου καλύπτεται από το σύστημα τηλεδιοίκησης».

 

Ως διά μαγείας, που μόνο μαγεία δεν είναι, μεγάλης επισκεψιμότητας ιστοσελίδες και κανάλια υιοθέτησαν, πάλι με πανομοιότυπο τρόπο ίδιους τίτλους, ίδιες λέξεις, αυτό το επιχείρημα που επιχειρούσε να δείξει πως η κυβέρνηση δεν ήταν άπραγη αυτά τα χρόνια, ανέπτυξε το σύστημα τηλεδιοίκησης κατά 70%.

 

Από τότε ως τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές τα ίδια μέσα λένε τα ίδια πράγματα με τα οποία προσπαθούν όχι να μεταφέρουν στην κοινωνία την αλήθεια αλλά να αμβλύνουν τις εντυπώσεις και να καθησυχάσουν την οργή. Με όλα αυτά κατανοεί κάποιος ότι η δημοσιογραφία των non papers δεν είναι ένα συντεχνιακό πρόβλημα των δημοσιογράφων αλλά αφορά τους πάντες…


 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

 

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Τι γυρεύει το S&D στην Ελλάδα;

 


Μετά από την πρόσκληση του Νίκου Ανδρουλάκη το προεδρείο της ευρωομάδας των Σοσιαλιστών επισκέφθηκε την Ελλάδα.

Το προεδρείο της ευρωομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (S&D), στην πραγματικότητα, δεν είχε κανέναν λόγο να έρθει για να συνεδριάσει στην Ελλάδα. Η Ιρατσε Γκαρσία Πέρεθ, ωστόσο, ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Νίκου Ανδρουλάκη λίγες μέρες μετά την συζήτηση στην Ολομέλεια του ΕΚ για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα.

 

Η επίσκεψη, που ξεκίνησε την Πέμπτη επισήμως, ερμηνεύεται και δείγμα εμπιστοσύνης στο ΠΑΣΟΚ από την ευρωπαϊκή του οικογένεια και αποδίδεται στις καλές σχέσεις που έχει καλλιεργήσει ο Ανδρουλάκης στις Βρυξέλλες.

  

«Εμείς οι Σοσιαλιστές και οι Δημοκράτες ερχόμαστε στην Αθήνα για να στηρίξουμε το ΠΑΣΟΚ»

Παράλληλα, ωστόσο ερμηνεύεται και ως μήνυμα στήριξης μετά από την υπόθεση των υποκλοπών, την οποία ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανέδειξε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο –καθόλου τυχαία, η κλειστή συνεδρίαση της Παρασκευής έχει θέμα το κράτος δικαίου στην Ελλάδα και σ’ αυτή συμμετέχουν ο πρώην πρόεδρος του κόμματος και καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Ευάγγελος Βενιζέλος, αλλά και δύο δημοσιογράφοι, ο Τάσος Τέλλογλου και ο Γιάννης Σουλιώτης.

 

Η στήριξη έχει και προγραμματικό (δηλαδή και εκλογικό) χαρακτήρα: «Εμείς οι Σοσιαλιστές και οι Δημοκράτες ερχόμαστε στην Αθήνα για να στηρίξουμε το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής στις προσπάθειές του να προωθήσει την κοινή μας ευρωπαϊκή ατζέντα, η οποία περιλαμβάνει τη μεταρρύθμιση της οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, ώστε να μην υπάρξουν ποτέ ξανά τρόικες», δήλωσε πριν την άφιξή της στην Ελλάδα η Πέρεθ, δίνοντας ακόμα ένα σημείο αναφοράς για την επίσκεψη.

 

Αυτό το σημείο φάνηκε στην ατζέντα της Πέμπτης, που είχε και συμβολικό, αλλά και προγραμματικό χαρακτήρα, χτίζοντας ένα σοσιαλδημοκρατικό, ευρωπαϊκό προφίλ για το ΠΑΣΟΚ –με επισκέψεις στην «Μέλισσα», για μια συζήτηση με γυναίκες πρόσφυγες, και δύο ανοιχτές συζητήσεις, μια για την κοινωνική στέγαση και μια για την ενέργεια.

 

Και παρότι η εσωτερική επικαιρότητα έχει μεταθέσει όλα τα υπόλοιπα σε μεταγενέστερο χρόνο, η ανάδειξη αυτής της προγραμματικής εναλλακτικής στον προοδευτικό χώρο εξυπηρετεί και τον «διμέτωπο», την διπλή κριτική που συνεχίζουν τα κεντροαριστερά στελέχη προς την σημερινή και την προηγούμενη κυβέρνηση.

 


Η στρατηγική του κόμματος για την προστασία της πρώτης κατοικίας

Στην συζήτηση για την κοινωνική κατοικία και την προστασία της πρώτης κατοικίας, ο Νίκος Ανδρουλάκης περιέγραψε την στρατηγική του κόμματος ως προσπάθεια χτισίματος ενός διαφορετικού στεγαστικού μοντέλου, με επίκεντρο τους πιο αδύναμους και τους νεότερους, ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες ανταγωνισμού για χαμηλότερα ενοίκια στα αστικά κέντρα.

 

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ χαρακτήρισε την αξιοποίηση των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης από την σημερινή κυβέρνηση ως «χαμένη ευκαιρία», τα στελέχη του κόμματος (Ηλίας Κικίλιας, Δημήτρης Σπυράκος) έδωσαν τις λεπτομέρειες των προτάσεων για την στέγαση και την προστασία της πρώτης κατοικίας, ενώ στελέχη καταναλωτικών οργανώσεων (Παναγιώτης Καλόφωνος-ΕΕΚΕ, Αγγελος Πιλάτης-ΙΝΚΑ, Βίκτωρας Τσιαφούτης-ΕΚΠΟΙΖΩ) περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατεί.

 

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, που αφορούσε και την εργασιακή επισφάλεια της νέας γενιάς, συμμετείχαν και νέοι εργαζόμενοι που περιέγραψαν τις προσωπικές τους εμπειρίες. Νωρίτερα, σε συνεδρίαση για την ενέργεια, η επικεφαλής των S&D επεσήμανε πως η πράσινη μετάβαση παραμένει προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές, ωστόσο αυτή οφείλει να λαμβάνει υπόψη της τους κοινωνικούς προβληματισμούς, ώστε κανείς να μην μείνει πίσω.  Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ο γραμματέας του τομέα Ενέργειας, Χάρης Δούκας, τόνισε πως πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, «ώστε επιχειρήσεις αλλά και πολίτες να καταστούν ενεργειακά αυτόνομοι».

 

Η μόνη διέξοδος

Το ίδιο προγραμματικό προφίλ, ως «μόνη λύση διεξόδου» για την επόμενη μέρα, το ΠΑΣΟΚ θέλησε να το αναδείξει και μετά την τραγωδία των Τεμπών. Γι’ αυτό και μέχρι τώρα σηκώνει τους τόνους όσον αφορά τις κυβερνητικές ευθύνες, στηλιτεύοντας την επικοινωνιακή διαχείριση του δυστυχήματος από το Μέγαρο Μαξίμου, αλλά κυρίως την κατάρρευση του επιτελικού κράτους:

 

«Το δήθεν επιτελικό κράτος, για το οποίο πανηγύριζαν όλοι τέσσερα χρόνια, και για το οποίο ο κ. Πιερρακάκης μας έλεγε πως μέχρι και οι Ιάπωνες το ζηλεύουν, σήμερα δεν τόλμησε καν να το ψελλίσει ο κ. Μητσοτάκης ως “επιτελικό”. Το χαρακτήρισε -τέσσερα χρόνια μετά- “βαθύ και αναχρονιστικό”», ανέφερε σχολιάζοντας το υπουργικό συμβούλιο ο εκπρόσωπος τύπος του κόμματος, Δημήτρης Μάντζος. 





Μυρτώ Λιαλιούτη

Αυτός ο νεκρός τίνος είναι;

 


Κάθονται κάτω και τους μοιράζουν λες και είναι συλλεκτικές κάρτες: εγώ έχω τόσους από τη Μαρφίν και τόσους από το Μάτι, τόσους εσύ από το τρένο, έχω περισσότερους κέρδισα. Κάτσε, βγήκε κι άλλος από το τρένο, ξαναμέτρα, μήπως κέρδισα εγώ... Το μόνο κριτήριο για την πρωτότυπη αυτή ιδιοκτησιακή διεκδίκηση τους είναι υπό ποία κυβέρνηση κάηκαν, ή εξαϋλώθηκαν

 

γράφει η Μαρία Δεδούση  

 

 Στη μεγάλη πορεία που έγινε την Τετάρτη στο κέντρο της Αθήνας, κάποιοι πήγαν και βανδάλισαν το μνημείο των νεκρών της Μαρφίν. Δεν ξέρουμε ούτε ποιοι ήταν, ούτε πώς το έκαναν, αν το χτύπησαν κατά λάθος ή επίτηδες, αν του πέταξαν πέτρες ή το έσπασαν με λοστάρι. Δεν ξέρουμε, αλλά δεν έχει και σημασία, δεν είναι εκεί το θέμα. Ή, μάλλον, είναι αλλά μόνο μερικώς.

Χαμός την Πέμπτη. Οι έτσι που σέβονται τους δικούς τους νεκρούς και όχι τους δικούς μας, οι αλλιώς που έκαναν προβοκάτσια με τους δικούς τους νεκρούς, οι παραλλιώς που πάντα τέτοιοι ήταν, κ.λπ. Μικροί, μακάβριοι εμφύλιοι του πληκτρολογίου και του κάθε λογής δημόσιου λόγου πάνω στις σορούς. Ιδεολογική, ή και κομματική διεκδίκηση των νεκρών. Και όχι των νεκρών που πέθαναν όντως για κάποια ιδεολογία, πες εκεί ΟΚ, να το δεχτείς· αυτοί οι νεκροί όμως για ποια ιδεολογία πέθαναν ακριβώς και ξαφνικά έγιναν παντιέρα; Κάθονται κάτω και μοιράζουν τους νεκρούς λες και είναι συλλεκτικές κάρτες: εγώ έχω τόσους από τη Μαρφίν και τόσους από το Μάτι, τόσους εσύ από το τρένο, έχω περισσότερους κέρδισα. Κάτσε, βγήκε κι άλλος από το τρένο, ξαναμέτρα, μήπως κέρδισα εγώ…

 

Στο μεταξύ το μόνο κριτήριο για την πρωτότυπη αυτή ιδιοκτησιακή διεκδίκηση των νεκρών είναι υπό ποία κυβέρνηση κάηκαν, ή εξαϋλώθηκαν. Αυτή είναι η μόνη συνθήκη που τους τοποθετεί αυτομάτως στο αδιανόητα μακάβριο πορτφόλιο των άλλων.

 

Διότι, ως γνωστόν, τα κράτη κάθε φορά που αλλάζουν οι κυβερνήσεις, σβήνουν το σκληρό δίσκο και ξεκινάνε από την αρχή. Δεν έχει σημασία ποιοι ήταν, καμία. Ας πούμε, ο νεκρός τάδε στο Μάτι μπορεί να ψήφιζε φανατικά τον ΣΥΡΙΖΑ ή ο νεκρός δείνα του τρένου τη Νέα Δημοκρατία, ή μπορεί να τους σιχαινόταν και τους δύο ή να μην ψήφιζε καν.

 

Δεν μας νοιάζει, είναι δικοί μας και δεν τους εκχωρούμε σε κανέναν. Διότι πάνω τους θα στήσουμε και πολιτικές και αντιπαραθέσεις και συμψηφισμούς και καβγάδες και προεκλογικές περιόδους και τις εκλογές τις ίδιες και ένα γαϊτανάκι φρικαλέας αναισθησίας που διαχέεται σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Βγήκες στο δρόμο για το «δικό σου» νεκρό, για τον «δικό μου» δεν βγήκες, βανδάλισες το «δικό μου μνημείο», στο δικό σου έβαλες λουλούδια, πήγες στων «δικών σου» το μνημόσυνο, στων «δικών μου» δεν πήγες και ούτω καθ’ εξής. Ποιους δικούς τους και ποιους δικούς σας και ποιους δικούς μας;  

 

Στ’ αλήθεια τα λέμε αυτά τώρα; Από πού έγινε «δικός σου» ο νεκρός; Πολεμήσατε πλάι πλάι στο Αλβανικό Μέτωπο, ή στον Γράμμο; Τι είναι; Ήρωες πολέμου; Πεσόντες πολέμου ναι, είναι, αλλά σ’ αυτόν τον πόλεμο δεν έχει νικητές, μόνο ηττημένους. Ακούσιοι πεσόντες, που τους μετράνε κάποιοι σαν κουκιά για να βολέψουν ιδεολογικά και κομματικά τη συνείδησή τους, η οποία αρνείται πεισματικά να ταρακουνηθεί από το γεγονός ότι ζουν σε ένα κράτος του οποίου η μόνη συνέχεια είναι αυτή της αυθαιρεσίας και της αδιαφορίας εδώ και μερικές δεκάδες αν όχι δύο εκατοντάδες χρόνια.

 

Κάθε φορά που ακούγεται ένα «δικοί μας» και «δικοί σας», κάθε φορά που οποιοσδήποτε εργαλειοποιεί ιδεολογικά τους νεκρούς τέτοιων καταστάσεων, αυτοί επιστρέφουν να μας στοιχειώσουν συλλογικά. Ένας ασώματος πληθυσμός που μεγαλώνει διαρκώς και βαραίνει όλο και περισσότερο πάνω σε όσους έχουν ακόμη συνείδηση και στο τέλος θα μας πνίξει. Τους μισούς στο πένθος και τη ματαίωση και τους άλλους μισούς στην αποκτήνωση.   

Γιατί δεν πρέπει να είναι υποψήφιος ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

 

'Εγινε υπουργός λόγω του ονόματός του, αλλά απέτυχε και παρόλα αυτά επιδιώκει την επιστροφή. 

 


γράφει η Βασιλική  Σιούτη

 

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής απέτυχε τραγικά ως υπουργός, αφού δεν μπόρεσε να διεκπεραιώσει ούτε τα στοιχειώδη από την θέση στην οποία τον τοποθέτησε ο πρωθυπουργός, λόγω του ονόματός του.

 

 

 

ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ της Νέας Δημοκρατίας, που ρωτήθηκε αυτές τις μέρες αν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές ο πρώην υπουργός Υποδομών, απάντησε «πώς είναι  δυνατόν να μην υπάρχει ένας Καραμανλής στα ψηφοδέλτια.»  

 

Το ερώτημα για τον Κώστα Αχ.Καραμανλή όμως, δεν θα έπρεπε να είναι αν θα βρίσκεται στα ψηφοδέλτια ή όχι. Το ερώτημα είναι γιατί ο πρωθυπουργός δεν τον έπαυσε από τα καθήκοντά του νωρίτερα και γιατί τον επέλεξε για υπουργό, αφού οι ενδείξεις της ακαταλληλότητας του ήταν προφανείς από πολύ νωρίς.

 

Τον Απρίλιο του 2019, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, που τότε ήταν τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, φωτογραφήθηκε μαζί με την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζεμπεργκ στο αυτοκίνητό του και όλοι είδαν πως όχι μόνο δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας, αλλά είχε τοποθετήσει και ένα κλιπ απενεργοποίησης του ήχου υπενθύμισης, που ακούγεται όταν ο οδηγός δεν την φορά, για να μην τον ενοχλεί.

 

Μετά από την κατακραυγή που προκάλεσε στα σόσιαλ μήντια και στο διαδίκτυο η επιδεικτική παράβλεψη του νόμου και η περιφρόνηση  της οδικής ασφάλειας  από τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, αναγκάστηκε να παραδεχθεί το λάθος του.

 

Στην αγκάλη της οικογένειας...

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής θα είναι ξανά υποψήφιος ή όχι. Κι εκεί θα δούμε αν θα μετρήσει περισσότερο ο σεβασμός στη μνήμη των θυμάτων ή η καραμανλική βαρονία.

Σε πολλές ευρωπαικές χώρες αυτό θα ήταν αρκετό για να μην σκεφτεί ποτέ κανείς να τον κάνει υπουργό Μεταφορών, αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον έκανε γιατί -παραφράζοντας ελαφρώς τον νεοδημοκράτη βουλευτή- “πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένας Καραμανλής στην κυβέρνηση;”  Ο νεποτισμός νίκησε την αξιοκρατία από τα αποδυτήρια. Τα σημάδια όμως ήταν εκεί.

 

Ο πρωθυπουργός είχε τη δυνατότητα να διορθώσει την επιλογή του στην πορεία, αλλά δεν το έκανε. Υποτίθεται ότι αξιολογούσε τους υπουργούς του για το έργο τους, αλλά με όσα αποκαλύπτονται αυτές τις μέρες για τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αναρωτιέται κανείς γιατί δεν τον απομάκρυνε από την κυβέρνηση εγκαίρως. Μόνο η αποτυχία του να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης ήταν επαρκής λόγος για να ζητηθεί η παραίτηση του. Το γεγονός ότι και ο προηγούμενος υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, έπαιρνε παρατάσεις για το ίδιο έργο, δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία, ειδικά για μία κυβέρνηση που διαφήμιζε ότι έχει καλύτερους μάνατζερ.

 

 

Το πιο προκλητικό από όλα όμως, ήταν η άγνοια του για τα θέματα ασφάλειας των επιβατών, ειδικά στον σιδηρόδρομο, για τον οποίο κουνούσε και το δάχτυλο κατά την άσκηση του κοινοβουλευτικού ελέγχου. “Είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφαλείας… θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια…” έλεγε στην Βουλή και μετά το δυστύχημα των Τεμπών, διαπίστωσαν όλοι πόσο “διασφαλισμένη” ήταν η ασφάλεια.

 

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής απέτυχε τραγικά ως υπουργός, αφού δεν μπόρεσε να διεκπεραιώσει ούτε τα στοιχειώδη από την θέση στην οποία τον τοποθέτησε ο πρωθυπουργός, λόγω του ονόματός του.  Για πολλούς φαντάζει  αδιανόητο και να συζητά κανείς την παραμονή του στην πολιτική μετά τα Τέμπη, αλλά να που κάποιοι κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.

 

Μερικοί επικαλούνται ότι δεν υπάρχει κάποιο πόρισμα ακόμα, είτε από την Επιτροπή Διερεύνησης, είτε από την Δικαιοσύνη. Αλλά τι χρειάζεται το πόρισμα για  μια πολιτική απόφαση, από την στιγμή που η ευθύνη του Καραμανλή είναι αντικειμενική;  Αλλοι, υποστηρίζουν ότι αφού ο ΣΥΡΙΖΑ θα κατεβάσει τον πρόσφατα καταδικασμένο για παράβαση καθήκοντος Νίκο Παππά, για “να τον κρίνει ο λαός”, γιατί να μην κρίνει ο λαός, δηλαδή οι ψηφοφόροι, και τον Κώστα Αχ. Καραμανλή “που δεν καν καταδικασμένος;”.  Η Ν.Δ βεβαια, ασκούσε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα του Παππά και τώρα κάποιοι σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο.

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής θα είναι ξανά υποψήφιος ή όχι. Κι εκεί θα δούμε αν θα μετρήσει περισσότερο ο σεβασμός στη μνήμη των θυμάτων ή η καραμανλική βαρονία.

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Αδιανόητη δήλωση Αμβρόσιου: Το δυστύχημα στα Τέμπη είναι… τιμωρία από τον Θεό για το Καρναβάλι!

 


Την ώρα που πολλά από τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη παραμένουν ακόμη άταφα, ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, έβγαλε το δικό του «πόρισμα» για την αιτία της τραγωδίας.

Σε άρθρο του στο ekklhsiaonline, ο πρώην Μητροπολίτης αναφέρεται σε εκτενή ανάρτηση στο δυστύχημα. Ωστόσο σοκ και αποτροπιασμό προκαλεί το γεγονός ότι επιχειρεί να το συνδέσει με το… καρναβάλι!

«Θα πρέπει, συνεπώς, να διερευνήσουμε μήπως τα διάφορα αυτά έκτακτα και καταστροφικά σοβαρά γεγονότα, τα οποία τώρα τελευταία συμβαίνουν σ’ ολόκληρο τον Πλανήτη μας (όπως οι σεισμοί, οι καταποντισμοί, οι πλημμύρες, οι πυρκαϊές κλπ.), μήπως εκφράζουν την οργήν του Θεού για την αποστασία του σημερινού ανθρώπου από τον δρόμο της αρετής, από την αγκαλιά του Θεού; Προκειμένου δε περί του τραγικού συμβάντος εκεί ψηλά στα Τέμπη της Θεσσαλίας μήπως το γεγονός αυτό έρχεται ως ΤΙΜΩΡΙΑ από τον Θεόν για την υπερβολική ασέβεια του ανθρώπου και τον πλεονασμό της αμαρτίας κατά το προηγηθέν τριήμερο του Καρναβαλιού, που τόσο πολύ γιορτάσθηκε όχι μόνον σ’ ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα, αλλά και σε διάφορες άλλες περιοχές του Πλανήτου μας;»

 

Αφού χαρακτηρίσει το τριήμερο των Αποκριών «κατόρθωμα του Διαβόλου» ο Αμβρόσιος δεν διστάζει να αναρωτηθεί ξανά: «Μήπως, λοιπόν, αυτή η τραγωδία των Τεμπών είναι μια έκφρασις της οργής του Κυρίου μας γι΄αυτή την τόσο πανηγυρική Καρναβαλική εορτή του Διαβόλου;» γράφει επί λέξει ο πρώην Μητροπολίτης!

 

Μάλιστα παραθέτει και απόσπασμα από άρθρο της εφημερίδας «Ελεύθερη Ώρα» για να… υποστηρίξει τον αδιανόητο συλλογισμό του!

 


 

Αναλυτικά, το δεύτερο απόσπασμα αναφέρει:

 

«Ώστε αυτή είναι η Ελλάδα του 21ου αιώνος! Μία Χώρα, της οποίας οι κάτοικοι απομακρύνονται συνεχώς από την Εκκλησία, ποδοπατούν τον Νόμον του Ευαγγελίου, αγνοούν τον Σωτήρα Χριστόν, αποδέχονται την ομο-φυλοφιλίαν, νομιμοποιούν την παράνομον συμβίωσιν, τιμούν τους Αξιωμα-τούχους του Κράτους, όταν αυτοί ζούν ΑΣΤΕΦΑΝΩΤΟΙ με τον «γκόμενό» τους!!!! Έπειτα ας μη λησμονούμε, ότι καταργήθηκε ο εκκλησιασμός των Μαθητών! Νομοθετήθηκε ο Πολιτικός Γάμος! Νομοθετικά ετοιμάζεται και η θέσπισις του Γάμου των Ομοφυλοφίλων! Σιγά-σιγά, αλλά μεθοδικά επίσης, καταργείται η αργία της Κυριακής, κλπ. κλπ.! Η Ελλάδα μεταβάλλεται αργά-αργά, πλήν όμως σταθερά, σε μια Χώρα ΑΘΕΩΝ και ΜΑΓΩΝ!!! Ο Διάβολος, λοιπόν, χορεύει στις ημέρες μας. Ο Διάβολος πανηγυρίζει για τις …κατακτήσεις του! Και κορυφαίο κατόρθωμα του Διαβόλου είναι το ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΗΑΣ, το τριήμερο του Καρναβαλιού!

****

Μήπως, λοιπόν, αυτή η τραγωδία των Τεμπών είναι μια έκφρασις της οργής του Κυρίου μας γι΄αυτή την τόσο πανηγυρική Καρναβαλική εορτή του Διαβόλου; Ο στοχαστικός αρθρογράφος της Εφημερίδος ΕΛΕΥΘΕ-ΡΗ ΩΡΑ κ. Σπυρίδων Νάκος στο φ. της 3ης Μαρτίου 2023 (σελ. 7-ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ) έγραψε τα εξής φοβερά λόγια:

 

“Οι εξόριστοι εκ του Παραδείσου και κληρονόμοι της αβύσσου, αντί να μετατρέψουν σε θρήνο μετανοίας την αρχή της Σαρακοστιανής νηστείας, μετέτρεψαν την εορτή της Καθαράς Δευτέρας σε ένα ειδωλο-λατρικό καρναβαλικό τέρας. Ουαί! Έρχου Κύριε Ιησού Χριστέ! Αμήν!”». 







πηγή

Το γυαλί ράγισε…

 


Η κυβέρνηση προσπαθεί να αμβλύνει τις εντυπώσεις, να διανείμει τις ευθύνες και να παρασύρει τους πάντες σε καστάσταση συνυπευθυνότητας και κυβερνητικού αδιεξόδου αντίστοιχου εκείνου που επικράτησε το 2012.

Το σοκ από το δυστύχημα του τρένου είναι μεγάλο , μοναδικό , απροσμέτρητο. Ουδείς συμβιβάζεται με αυτή την τόσο απρόσμενη απώλεια. Συγκλόνισε και συνεχίζει να συγκλονίζει τους πάντες. Ο πόνος και ο θρήνος για τους νέους , τις νέες, τους μηχανοδηγούς και τους άλλους ανυποψίαστους επιβάτες που χάθηκαν άδικα στα Τέμπη είναι μαζικός , πανεθνικός. Ξεπερνά τους πάντες και τα πάντα και γι’ αυτό επιδρά καταλυτικά στον εθνικό μας βίο.

 

Μαζί με τους 57 επιβάτες χάθηκαν και τα όποια αποθέματα εμπιστοσύνης της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στο κράτος, στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό τον ίδιο. Ειδικώς για τον κ.Μητσοτάκη και τους υπουργούς του έσπασε εκείνο το αδιόρατο τείχος προστασίας και ανοχής που τους περιέβαλε και ταυτόχρονα κατέρρευσε η βεβαιότητα που πολλοί διατηρούσαν ότι όντως κάτι έχουν επιτύχει στην τρέχουσα θητεία τους , μα και η προσδοκία και η ελπίδα ότι κάτι ακόμη περισσότερο μπορεί να καταφέρουν στο μέλλον.

 

Το δυστύχημα έδρασε κατά τρόπο καταλυτικό. Ηταν σαν οι πολλές προηγούμενες αμφιβολίες, τις οποίες οι περισσότεροι προσπερνούσαν, να γιγαντώθηκαν και να πήραν διαστάσεις γενικευμένης αμφισβήτησης. Αυτό δηλώνουν οι έντονες αντιδράσεις στους δρόμους ,στις πλατείες, στα γήπεδα, παντού. Αλλά και οι συζητήσεις στις γειτονιές ,στους τόπους εργασίας , στα σπίτια είναι καταδικαστικές. Δηλωτικά είναι και τα ακραία συνθήματα που μέχρι πρότινος ακούγονταν σε περιθωριακές εκδηλώσεις και τώρα εκτοξεύονται με άνεση παντού,με πρώτη ευκαιρία, δημιουργώντας την αίσθηση επανάκαμψης του διαβρωτικού αντισυστημισμού που επικράτησε στα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης και των μνημονίων και βύθισε τη χώρα και τους πολίτες σε δοκιμασία μακράς διαρκείας.

 

Κοινώς το γυαλί ράγισε και τίποτε επί του παρόντος δεν μοιάζει ικανό να οδηγήσει σε μια έστω τραυματική επανασυγκόληση. Ηδη οι δημοσκόποι παρατηρούν αμήχανοι την αντίδραση των πολιτών και δεν έχουν απαντήσεις για τη στάση και τη συμπεριφορά τους. Η κυβέρνηση προσπαθεί να αμβλύνει τις εντυπώσεις, να διανείμει τις ευθύνες και να παρασύρει τους πάντες σε καστάσταση συνυπευθυνότητας και κυβερνητικού αδιεξόδου αντίστοιχου εκείνου που επικράτησε το 2012. Οτι και να κάνει ο κ.Μητσοτάκης, ακόμη και αν αμβλύνει τα κύματα οργής και φθοράς και επιτύχει την πρωτιά, η όποια κυβέρνηση σχηματίσει θα είναι ασθενής και βραχύβια. Με ότι αυτό συνεπάγεται για την πολιτική σταθερότητα, την οποία όλο το προηγούμενο διάστημα ανήγαγε σε εθνικό στόχο. Είπαμε το γυαλί ράγισε…

 

 

Αντώνης Καρακούσης

Νέα κροκοδείλια δάκρυα από τον Κ. Μητσοτάκη και ψεύτικες “συγγνώμες”..!

 


Πιστή εφαρμογή και ένταση της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

 

Ο Κ. Μητσοτάκης, αφού έχυσε μερικά ακόμα κροκοδείλια δάκρυα, ζητώντας «δημόσια συγγνώμη στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν», αλλά και «προσωπικά», στη συνέχεια αναδίπλωσε την αρχική θέση του, ότι επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος και κάτω από την πίεση των παλλαϊκών κινητοποιήσεων, αναγνώρισε ευθύνες σε όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις και την εταιρεία.

 

Με τη φράση όμως «όλοι φταίμε», επιχείρησε να προχωρήσει σε διάχυση ευθύνης και στους εργαζόμενους, οι οποίοι βέβαια κατήγγειλαν επανειλημμένα τα κενά, τις ελλείψεις και τα προβλήματα τα οποία προειδοποιούσαν για δυστύχημα. Πίσω από το «όλοι φταίμε» επιδιώκεται να οχυρωθεί όχι μόνο η κυβέρνηση, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ που «έτρεξαν» ως κυβερνήσεις την πολιτική απελευθέρωσης των μεταφορών, τη στιγμή που το ΚΚΕ σταθερά αναδείκνυε και τους στόχους και τις συνέπειες που θα έχει αυτή η πολιτική. «Δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων, καθώς αν η τηλεδιοίκηση είχε ολοκληρωθεί το δυστύχημα δεν θα είχε γίνει», είπε χαρακτηριστικά. Ισχυρίστηκε ότι «θα κινήσει γη και ουρανό» ώστε το σύστημα τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

 

Ακόμα, θορυβημένος από τις μαζικότατες κινητοποιήσεις, ο Κ. Μητσοτάκης, κάλεσε «η οργή να μη γίνει σπίθα νέου διχασμού», αποδεικνύοντας ότι το σύνθημα «η οργή να γίνει οργανωμένος αγώνας», προκαλεί τρόμο στην κυβέρνηση. Ωστόσο, όσον αφορά στις υποσχέσεις του πρωθυπουργού για «άμεσες πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων», επί της ουσίας υποσχέθηκε συνέχιση και ένταση της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα!

 

Αφενός, έκανε λόγο για άμεσο μέτρο τοποθέτησης δύο σταθμαρχών σε κάθε βάρδια, χωρίς όμως να αναφερθεί σε προσλήψεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι ήδη λιγοστοί εργαζόμενοι θα αναγκαστούν να δουλεύουν σε ακόμα πιο εξοντωτικά ωράρια! Μάλιστα, ο Κ. Μητσοτάκης, δεν παρέλειψε να προαναγγείλει επίθεση στους εργαζόμενους, καθώς, αξιοποιώντας παραδείγματα «εργατοπατέρων», της «δικής μας παράταξης», όπως ομολόγησε, υποσχέθηκε ένταση της αξιολόγησης, η οποία όμως θα ελέγχει τη συμμόρφωση με τα κριτήρια του κόστους – οφέλους.

 

Επίσης, ο πρωθυπουργός ζήτησε έκθεση από την Κομισιόν για την ασφάλεια των τρένων, την ώρα που η ίδια πολιτική της απελευθέρωσης, που είναι κύρια κατεύθυνση της ΕΕ, μόνο μέσα στο 2021 προκάλεσε σχεδόν 1.400 σιδηροδρομικά ατυχήματα και δυστυχήματα στα κράτη – μέλη.







 

πηγή  

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Αδωνις Γεωργιάδης: «Αν έλεγε ο Καραμανλής ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς»..!

 


Αυτό είναι το πολιτικό προσωπικό του αστικού κράτους! Αυτοί είναι οι υπουργοί – υπάλληλοι των πολυεθνικών και των εταιρειών. Με αυτούς του χυδαίους όρους της αγοράς αξιολογούν την ασφάλεια του λαού. Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη που στοίχισε την ζωή σε 57 ανθρώπους, έχει την υπογραφή του πολιτικού προσωπικού της αστικής τάξης.

 

«Να σας πω όμως κάτι, είσαι ο Υπουργός Μεταφορών μπορείς να πας στην Βουλή και να πεις ότι ναι έχουν πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα; Άμα το πεις αυτό, δεν θα μπει άνθρωπος μετά. Είναι πιθανόν ο Υπουργός να σκέφτηκε ότι αν εγώ ως Υπουργός Μεταφορών βγω να πω ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα, αύριο δεν θα λειτουργούν τα τρένα στην Ελλάδα»…

 

Αυτό ξεστόμισε ο υπουργός Αναπτύξεως και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης. Ετσι αξιολογούν την ανθρώπινη ζωή. Ετσι αξιολογούν την ζωή του εργαζόμενου λαού, των φοιτητών, της νεολαίας… Με το κόστος… Με την απώλεια εσόδων που θα είχε η Hellenic Train από τα εισιτήρια.

 

Αποφάσισαν λοιπόν να λένε ότι τα τρένα στην Ελλάδα είναι ασφαλή, για να γεμίζουν με επιβάτες. Ενα από τα τρένα στα Τέμπη έγινε …«φέρετρο» πάνω στις ράγες αλλά για τους υπουργούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν «σωστό»(!!!) που δεν ενημέρωσαν το λαό για τους κινδύνους.

 

Γνώριζαν λοιπόν! Ηξεραν! Αλλά δεν έπαιρναν μέτρα. Εφταναν στο σημείο διά στόματος του υπουργού Μεταφορών από την Βουλή να δίνουν κάλπικες «διαβεβαιώσεις» για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών… Λες και απευθυνόταν σε «σακιά» και όχι  σε ανθρώπους…

 

Αυτοί οι επικίνδυνοι πολιτικοί υπάλληλοι των αφεντικών σε λίγους μήνες θα διεκδικήσουν τη λαϊκή ψήφο για την ανανέωση της …«εμπιστοσύνης» στο πρόσωπο τους! Η οργή του λαού πρέπει να «τσακίσει» αυτό το πολιτικό προσωπικό που παίζει με τις ανθρώπινες ζωές.

 

Οταν ο Γεωργιάδης ομολογεί ότι ήξεραν αλλά δεν λάμβαναν κανένα μέτρο:


 Οταν ο Καραμανλής ισχυριζόταν ότι …«δεν παίζουμε με την ασφάλεια».   



\



Η συγγνώμη προϋποθέτει αλλαγή γνώμης

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Η τραγωδία στα Τέμπη έκοψε στη μέση τον χρόνο, προσωπικό και συλλογικό, κοινωνικό και πολιτικό. Μολαταύτα, μία εβδομάδα αργότερα, δεν είναι λίγα τα σημάδια που δείχνουν ότι ούτε καν αυτή η βιαιότατη τομή θα αποβεί ορόσημο για την πολιτεία. Ορόσημο αυτοκριτικού αναστοχασμού και ριζικού αναπροσανατολισμού σε ό,τι αφορά το κοινό καλό, για την προάσπιση του οποίου ορκίζεται κάθε κυβέρνηση.

 

Για τους αδικοσκοτωμένους και τους αγαπημένους τους, τα μεσάνυχτα των Τεμπών είναι το σημείο μηδέν. Δεν φαίνεται όμως να ισχύει το ίδιο για την κυβέρνηση, που όσο περνούν οι ημέρες δείχνει όλο και σαφέστερα πως έχει «προτεραιοποιήσει» τον μηδενισμό της ευθύνης της ή έστω την κάποια μείωσή της. Οφθαλμοφανές το εκλογικό της άγχος, την οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις, αντιφάσεις και αυτοδιαψεύσεις. Αποκαλύπτεται έτσι η σύγχυση και η αδυναμία ή απροθυμία κατανόησης των κοινωνικών μηνυμάτων, που εκπέμπουν σχολεία και πανεπιστήμια, ποδοσφαιρικά γήπεδα και μπασκετικά «κλειστά», μαζικές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις, οι οποίες αντιμετωπίζονται διά του ιερού δόγματος «Βαράτε τους κι ας κλαίνε».

 

Θα μπορούσαμε να ελπίζουμε ότι το πάθος θα γίνει μάθος αν ο πρωθυπουργός ζητούσε συγγνώμη την 1η Μαρτίου, όταν βρέθηκε στον τόπο του δυστυχήματος, ή έστω την επομένη, στο διάγγελμά του. Αυθόρμητα. Ασχεδίαστα. Εγκαιρα. Η αργοπορημένη «ανάρτηση μεταμέλειας» στο φέισμπουκ εκθέτει εκ των πραγμάτων τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στην εύλογη δυσπιστία των δυνάμει παραληπτών της συγγνώμης του, που δικαιούνται (αν δεν υποχρεούνται) να εικάσουν την καθοδηγητική παρέμβαση ψυχρών επικοινωνιολόγων. Επιπλέον, η δήλωση ότι η συγγνώμη είναι «τόσο προσωπική όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια» οδηγεί τους παραλήπτες στην ίδια σκέψη που τους οδήγησε η δήλωση του κ. Κώστα Καραμανλή ότι παραιτείται «αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους»: με τη συμψηφιστική διάχυση ευθυνών, το πικρό ποτήρι καταλήγει να περιέχει κατιτίς το πόσιμο.

 

Τίποτε ελπιδοφόρο επίσης δεν προσφέρουν οι αλλεπάλληλες πατερναλιστικές υποδείξεις του πρωθυπουργού στην ηγεσία της Δικαιοσύνης. Το ίδιο και ο διο-ρισμός «ανεξάρτητης» επιτροπής, στην αρχική σύνθεση της οποίας συμμετείχε ως ελεγκτής ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα χρόνια της βαριάς υποβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Η συνταγή «ο τρώσας και ιάσεται» δεν ισχύει επί θανάτου.  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *