Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Πώς οι χριστιανοί διέλυσαν τον αρχαίο κόσμο


Το 313 μ.Χ. ο Κωνσταντίνος είδε στο όνειρο του έναν σταυρό με τα γράμματα Χ και Ρ χαραγμένα κάτω από την επιγραφή «Εν τούτω νίκα». Είχε εκστρατεύσει εναντίον της Ιταλίας όπου κυριαρχούσε ο Μαξέντιος, αλλά η περιοχή ανήκε επισήμως στον Λικίνιο. Το έμβλημα που είδε στο «όραμα» του και υιοθέτησε θα τον οδηγούσε την επομένη στη νίκη.

Η ιστορία είναι fake history, καθώς όχι μόνο κυκλοφόρησε χρόνια μετά, αλλά επιπλέον, σε δύο εντελώς διαφορετικές εκδοχές. Ο Κωνσταντίνος δεν ήταν ποτέ εξ ολοκλήρου και αποκλειστικά αφοσιωμένος στην πίστη όπως υποστηρίζουν οι (μεταγενέστεροι) αγιογράφοι. Επισήμως ωστόσο, ήταν ο πρώτος Ρωμαίος αυτοκράτορας που ασπάστηκε τον χριστιανισμό. Μια μικρή εβραϊκή θρησκεία που αγνοήθηκε παντελώς από τη ρωμαϊκή ελίτ τράβηξε την προσοχή του πιο ισχυρού ανθρώπου στον κόσμο. Λίγες δεκαετίες αργότερα, το 380 μ.Χ. ο Θεοδόσιος καθιέρωσε τον χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.


Δεδομένου ότι ο χριστιανισμός ήταν ο ιστορικός νικητής του ρωμαϊκού πολυθεϊσμού, η επικρατούσα άποψη όσον αφορά το πώς η νέα θρησκεία υπερίσχυσε πολιτισμικά δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια διαστρεβλωμένη εικόνα, όπως γράφει το newstatesman.com.

Στη Βικιπαίδεια υπάρχει ολόκληρη σειρά θεμάτων σχετικά με τις «διώξεις που υπέστη η Εκκλησία», συμπεριλαμβανομένου ενός εκτεταμένου απολογισμού των χριστιανών που μαρτύρησαν στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Αλλά δεν υπάρχουν αντίστοιχα θέματα για τη βίαιη καταστολή της παλαιότερης ρωμαϊκής θρησκείας από την Εκκλησία.

Όπως επισημαίνει η Catherine Nixey στο βιβλίο της «The Darkening Age», η ιστορία της διαδεδομένης δίωξης των χριστιανών είναι προϊόν του μάρκετινγκ της Εκκλησίας και των μεθόδων που χρησιμοποιούσε για τη στρατολόγηση πιστών.

Όπως κάνουν σήμερα οι βομβιστές αυτοκτονίας, έτσι και οι χριστιανοί δήλωναν πρόθυμοι στη δημόσια εκτέλεση. «Ήταν μια δόξα ανοιχτή σε όλους, ανεξάρτητα από την τάξη, την εκπαίδευση, τον πλούτο και το φύλο».



Αλλά η εκτέλεση χριστιανών ήταν εξαιρετικά σπάνια, καθώς οι περισσότεροι Ρωμαίοι ηγεμόνες είχαν καταλάβει ότι δεν υπάρχει κανένα κέρδος κάνοντας ήρωες τους εξτρεμιστές της θρησκείας.

Το 111 μ.Χ., ο αυτοκράτορας Τραϊανός επέμεινε σε επιστολή προς τον φίλο του Πλίνιο τον Νεότερο,  κυβερνήτη της Βιθυνίας, ότι θα έπρεπε να τιμωρεί μόνο τους πιο ανυπότακτους από τους αντάρτες. Όποιος δηλώνει πρόθυμος να προσευχηθεί στους «θεούς μας» ας του δοθεί χάρη.

Οι Χριστιανοί θα μπορούσαν να θεωρηθούν απειλή για τις προγονικές παραδόσεις των Ρωμαίων και για τις δομές της πολιτικής εξουσίας, επειδή αρνούνταν τη θρησκευτική λατρεία με τους τρόπους που ακολουθούσε η πλειονότητα των γειτόνων τους.

Αλλά Ρωμαίοι, όπως ο Τραϊανός και ο Πλίνιος, δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον να διερευνήσουν για τα κίνητρά των χριστιανών. «Δεν πρέπει να κυνηγηθούν», επέμεινε ο Τραϊανός - ο οποίος είχε πιο σημαντικά πράγματα να κάνει από το να ανησυχεί για το μυαλό μερικών περίεργων τύπων.

Από τη στιγμή που εκτελούσαν ένα μίνιμουμ των «κανονικών» τελετών, ήταν στο απυρόβλητο.

Η παραδοσιακή ρωμαϊκή θρησκεία ήταν μια ευρύχωρη πλατφόρμα πεποιθήσεων και πρακτικών, που μπορούσε να φιλοξενήσει τη λατρεία πολλών διαφορετικών θεοτήτων -τις ρωμαϊκές εκδοχές των Ελλήνων Ολύμπιων θεών, δηλαδή ο Jupiter και ο Mars, εν ολίγοις, ο Δίας και ο Άρης, μαζί με τις πολυπολιτισμικές προσθήκες όπως ο Αιγύπτιος Όσιρις, τις χρηστικού χαρακτήρα οντότητες, όπως η Fortuna και τους θεοποιημένους αυτοκράτορες.

Η θρησκευτική ορθότητα ήταν από πολλές απόψεις πρακτική ή εθιμοτυπική και όχι ζήτημα πίστης.




Όπως γράφει η Nixey, η κυριαρχία του χριστιανισμού σήμανε το τέλος αυτής της ανεκτικής κοινωνίας, αφού όλοι αναγκάστηκαν να συμμορφωθούν με την πίστη και τις κοινωνικές, πολιτισμικές, φυλετικές, σεξουαλικές και οικογενειακές επιταγές της.

Κάποιοι εξέχοντες υποστηρικτές του «παλαιού τρόπου» ζήτησαν από τις αρχές να επιδείξουν ανεκτικότητα στις θρησκευτικές διαφορές που προέκυψαν στην νεόκοπη χριστιανική πλέον, αυτοκρατορία.

Η Nixey παραπέμπει στον Ρωμαίο πολιτικό, ρήτορα και διανοούμενο Κόιντο Αυρήλιο Σύμμαχο, ο οποίος παρακαλούσε το 382 μ.Χ τον αυτοκράτορα Γρατιανό να επιτρέψει την παραμονή του βωμού στη Γερουσία της Ρώμης.

«Κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του έθιμα, το δικό του θρησκευτικό τελετουργικό», υποστήριζε ο Σύμμαχος, θέτοντας το ερώτημα: «Τι σημασία έχει ποιά είναι η σοφία με την οποία κάθε άνθρωπος αναζητά την αλήθεια;» Αλλά αγνοήθηκε. Το θυσιαστήριο εξαφανίστηκε και το 408 μ.Χ., τέθηκε σε ισχύ ένας νέος νόμος, σύμφωνα με τον οποίον όλοι οι βωμοί και τα σύμβολα των παλιών θεών έπρεπε να καταστραφούν.





Η γλώσσα περί «δίωξης» και «μαρτυρίου» είναι υπόθεση μονόπλευρη. Ωστόσο, υπήρξαν μη Χριστιανοί οι οποίοι υπέστησαν διώξεις και μαρτύρησαν για την άρνησή τους να υιοθετήσουν τη νέα θρησκεία. Σε αντίθεση με τον Τραϊανό και άλλους πολυθεϊστές ηγέτες, οι Χριστιανοί δεν προσέφεραν στους αντιπάλους τους την ευκαιρία να ξεφύγουν από την τιμωρία με μια γρήγορη προσευχή στον «σωστό» Θεό. Αντ 'αυτού, έκαναν επιδρομές στα σπίτια τους και έψαχναν ακόμη και στις σκέψεις τους αναζητώντας μυστικές αμαρτίες ενάντια στον έναν και πραγματικό Θεό.

Στο βιβλίο αναφέρεται η ιστορία του Αιγύπτιου μοναχού Shenoute, ο οποίος οδήγησε μια ομάδα χριστιανών συμπατριωτών του να ρίξουν την πόρτα του σπιτιού ενός πολίτη για να ανακαλύψει τα απαγορευμένα αγάλματα των παλιών παγανιστών θεών. Η εισβολή ήταν, εξάλλου, δικαιολογημένη από τον Shenoute, καθώς όπως έλεγε: «Δεν υπάρχει έγκλημα για όσους έχουν τον Χριστό».

Στο όνομα της θρησκευτικής συμμόρφωσης επιτρέπονταν παντός είδους παραβιάσεις -σήμερα θα τις λέγαμε, παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πολιτικών ελευθεριών.

Κλασικό και γνωστό παράδειγμα της βίας των χριστιανών είναι η περίπτωση της φιλοσόφου και επιστήμονα Υπατίας, η οποία λιθοβολήθηκε μέχρι θανάτου, ενώ το σώμα της στη συνέχεια, διαμελίστηκε και κάηκε σε κομμάτια στην πυρά, το 415 μ.Χ. στην Αλεξάνδρεια.

Το έγκλημα διέπραξε μια συμμορία χριστιανών, που κατηγόρησε την Υπατία, εκτός των άλλων, για μαγεία. Εννοείται ότι, η κλασική παιδεία, η λογοτεχνία, η φιλοσοφία ξαφνικά θεωρούνταν ύποπτες. Το να είσαι ευσεβής σήμαινε -για τη νέα πίστη- όχι μόνο να συμμετέχεις στη δημόσια θρησκευτική πρακτική, αλλά και να βάζεις καρδιά, μυαλό, γνώσεις στο καλούπι της νέας «πραγματικότητας». Η Nixey υπογραμμίζει την αισθητική και πολιτισμική βία της μετάβασης από τον ρωμαϊκό παγανισμό στον χριστιανισμό.

Αναφέρεται επίσης, στην μεγάλη αντίθεση μεταξύ της ελίτ του αρχαίου κόσμου και των προκλητικών προνομίων που απολάμβανε και των ασκητών της ύστερης αρχαιότητας, κατά την οποία οι πιο ευσεβείς μοναχοί και ερημίτες εγκατέλειπαν τα εγκόσμια.

Όμως, αποσιωπά την πιθανότητα κάποιος από τους δούλους, τις πόρνες, τους εργάτες και τις συζύγους που τροφοδότησαν τις απολαύσεις των πλούσιων Ρωμαίων, να επιθυμούσε ένα καταφύγιο σε έναν κόσμο όπου η αυτοσυγκράτηση αποκτούσε νέα αξία.

Από την άλλη ωστόσο, αναφέρεται στην ευρείας κλίμακας καταστροφή των αρχαιοτήτων από τους χριστιανούς, που θυμίζει τις καταστροφές στην αρχαία Παλμύρα από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους.

Η ριζοσπαστικοποιημένη χριστιανική τρομοκρατία έχει μακρά ιστορία. Όπως έγραφε ο Ρωμαίος ποιητής και φιλόσοφος Τίτος Λουκρήτιος Κάρος, τον πρώτο αιώνα π.Χ., «Tantum religio potuit suadere malorum» (Η θρησκεία έχει πείσει τους ανθρώπους σε τόσο κακό).





Γιατί η ρωμαϊκή αυτοκρατορία έγινε χριστιανική; Τι οδήγησε στη βία και τον πόνο, ενώ ο πολυθεϊσμός είχε, όπως είχε αποδείξει η ιστορία, λειτουργήσει τόσο καλά επί τόσους πολλούς αιώνες;

Ο Κωνσταντίνος, ένας φιλόδοξος στρατιωτικός και ένας αδίστακτος αυτοκράτορας που σκότωσε τη σύζυγό και τον μεγαλύτερο γιο του για να σπείρει τον τρόμο και να εδραιώσει την εξουσία του, δεν μπορεί να είχε κίνητρο τη θρησκευτική ευσέβεια.

Για εκείνους οι οποίοι ήταν στην εξουσία, σε μια γεμάτη έριδες και δύσκαμπτη αυτοκρατορία, η επιβολή μιας νέας θρησκείας ίσως έμοιαζε με ευπρόσδεκτη ευκαιρία για να «μαρκάρουν» τόσους πολλούς και διαφορετικούς πληθυσμούς με τη δική τους εξουσία, να τους ενώσουν κάτω από έναν αυτοκράτορα και έναν Θεό.

Όπως καταλήγει το δημοσίευμα, αυτή η κατάβαση στον σκοτεινό κόσμο της θρησκευτικής καταπίεσης, ο απολογισμός της πολιτισμικής βίας, συνιστά μια καίρια υπενθύμιση, ότι η μισαλλοδοξία, η άγνοια και η εχθρότητα είναι μια πολύ παλιά ιστορία.





























 tvxs.gr

Εισαγγελική έρευνα κατά Γ. Στουρνάρα για διαρροή εγγράφου

Ο εισσαγγελέας διαφθοράς εξετάζει αν υπήρξε διαρροή του πορίσματος για την τράπεζα Πειραιώς από την ΤτΕ. Αρνείται κάθε κατηγορία για την υπόθεση ο κεντρικός τραπεζίτης μιλώντας στους Financial Times. Τι λέει για την περίπτωση της Attica Bank.              






 Της Kerin Hope


Ο Ελληνας κεντρικός τραπεζίτης είναι υπό έρευνα από τον εισαγγελέα διαφθοράς αναφορικά με τις κατηγορίες για διαρροή πορίσματος για την Πειραιώς, η οποία κατηγορήθηκε ότι παραβίασε τα capital controls τα οποία επιβλήθηκαν στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με δυο ανθρώπους με γνώση της υπόθεσης, ο Γιάννης Στουρνάρας κατηγορείται για «παράβαση καθήκοντος» διαρρέοντας εσωτερικό έγγραφο της επιτροπής ελέγχου κεντρικής τράπεζας που περιέγραφε παράτυπες πρακτικές από πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Πειραιώς.

Ο κος Στουρνάρας αρνείται κατηγορηματικά κάθε αδικοπραγία. Αντέκρουσε επίσης τις καταγγελίες, που έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα από την εφημερίδα Documento ότι η κεντρική τράπεζα «στοχευμένα διέρρευσε» την έκθεση για την Πειραιώς, καθώς και μια προηγούμενη έκθεση του SSM, του εποπτικού τμήματος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που περιέγραφε την φτωχή εταιρική διακυβέρνηση στην Attica Bank ΑΤΤ +4,35%, μια μικρή ελληνική τράπεζα.

«Εχω πλήρη εμπιστοσύνη στις ικανότητες και τη συμπεριφορά του προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος. Δεν υπήρξε απολύτως καμία διαρροή του πορίσματος για την Πειραιώς και καμία λέξη του κειμένου δεν εμφανίστηκε σε κάποιο μέσο ενημέρωσης», είπε ο κος Στουρνάρας στους Financial Times.

Λεπτομέρειες για το πόρισμα στην Attica Bank ΑΤΤ +4,35% εμφανίστηκαν σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης «μόνο αφότου [το πόρισμα] κυκλοφόρησε σε υπουργούς και τα 300 μέλη του κοινοβουλίου», συμπλήρωσε.

Η εισαγγελική έρευνα για τον Γιάννη Στουρνάρα είναι σε αρχικό στάδιο και δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν θα αντιμετωπίσει κατηγορίες, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους.

Τον προηγούμενο μήνα δέκα υψηλόβαθμα στελέχη της Πειραιώς παραιτήθηκαν εν μέσω κατηγοριών για εμπλοκή στην πώληση δανείων ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ στον όμιλο Libra, έναν οικογενειακό όμιλο που είναι εγκατεστημένος στην Νέα Υόρκη. Κάποια δάνεια φέρονται να είχαν μεταφερθεί σε off shore στην Κύπρο κατά παράβαση των capital controls, δημιουργώντας ανησυχίες για πιθανή απάτη και ξέπλυμα χρήματος. Τα στελέχη που παραιτήθηκαν αρνήθηκαν κάθε κατηγορία.

Η εφημερίδα Documento στόχευσε κατά του Γ. Στουρνάρα για το ετήσιο πόθεν έσχες που οι Ελληνες πολιτικοί και τραπεζίτες καλούνται να υποβάλλουν στο κοινοβούλιο.

Πρωτοσέλιδο που δημοσιεύτηκε την Κυριακή υποστηρίζει ότι ο κεντρικός τραπεζίτης εμφάνισε μικρότερο εμβαδόν στην παραθεριστική κατοικία του στη Σύρο και δυο φορές δεν περιέλαβε στη δήλωση την 15 μέτρων πισίνα. Για τις ελληνικές φορολογικές αρχές η κατοχή πισίνας είναι δείκτης σημαντικής προσωπικής περιουσίας και αυτό μπορεί να δικαιολογήσει έρευνα για πιθανή φοροδιαφυγή. Ο κος Στουρνάρας αρνήθηκε ότι έπραξε κάποια αδικοπραγία στην δήλωση περιουσιακής κατάστασης.

Ειδική έρευνα το 2015 από την Ζωή Κωνσταντοπούλου, τότε Προέδρου του Κοινοβουλίου, των ετήσιων δηλώσεων του Γ. Στουρνάρα δεν έδειξε κάποια παρατυπία αναφορικά με την περιουσία του στη Σύρο, σύμφωνα με πρόσωπο που εμπλέκεται στην έρευνα.

Ο κος Στουρνάρας δήλωσε: «Θέλω να διαβεβαιώσω [Documento] ότι θα συνεχίσω να δουλεύω σε συνεργασία με την ΕΚΤ και τον SSM για ένα σύγχρονο, διαφανές και αποτελεσματικό τραπεζικό σύστημα που τηρεί τους κανόνες των ευρωπαίων ρυθμιστών για την εταιρική διακυβέρνηση».


Ο κος Στουρνάρας συγκρούστηκε πέρυσι με το γραφείο των ελλήνων εισαγγελέων αναφορικά με μια επιδρομή της οικονομικής αστυνομίας στα γραφεία της επιχείρησης της συζύγου του υποστηρίζοντας ότι αυτός ήταν ο πραγματικός στόχος. Η Λίνα Νικολοπούλου, η σύζυγός του και σύμβουλος στον τομέα της υγείας, κατηγορήθηκε για δωροδοκία σε κρατικό συμβόλαιο. Δικαστήριο της Αθήνας την απάλλαξε από όλες τις κατηγορίες αρκετούς μήνες αργότερα.     


























 euro2day.gr       

Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Ο Προκρούστης και ο Πιλάτος


Του  Παντελή Μπουκάλα

Δεν μας πήρε πολύ. Οπως συμβαίνει δυστυχώς με κάθε τραγωδία, ελάχιστα κράτησε η σύμπνοια, ελάχιστα άντεξε ο πολιτισμός της ευθύνης. Με άταφους ακόμα τους νεκρούς της Μάνδρας και της Νέας Περάμου, ή και με ανεύρετους, επιστρέψαμε στις συνήθειές μας – οι πολιτικοί, οι κομματικοί, οι αυτοδιοικητικοί, και ο Τύπος βέβαια, στην τετραπλή υπόστασή του. Επιστρέψαμε στη συνήθεια της άρνησης και των προφανέστερων ευθυνών, και της μετακύλισής τους. Στη συνήθεια της καπηλείας. Στη συνήθεια των αλληλοκαταγγελιών που εξαντλούν τα πυρομαχικά της ρητορικής τους έξαψης επικεντρωνόμενες στο παρόν, όπως το ορίζουν οι κρυφές ή φανερές επιθυμίες του καθενός. Και αδιαφορώντας για το παρελθόν και το μέλλον. Για το τι συνιστά «παράδοσή» μας δηλαδή, όσον αφορά τη σχέση πολιτείας-πολιτών, και για το πώς θα σταματήσουμε επιτέλους αυτή τη σκυταλοδρομία αθλιότητας.

Ολοι μας στρατευμένοι. Σε τι; Μα στην αλήθεια, τι άλλο. Στην αλήθεια όπως την εννοεί ο καθένας. Οπως τη φέρνει στα μέτρα του. Στα μέτρα της ιδιοτέλειας και του περιστασιακού συμφέροντός του. Μπορεί να φταίει και το ότι κάπου εκεί στη Δυτική Αττική λημέριαζε ο Προκρούστης, που τέντωνε ή έκοβε τους περαστικούς ώσπου να τους φέρει στα μέτρα της κλίνης του, της κακότητάς του δηλαδή. Ο τρόπος του δεν έπαψε ποτέ να έχει αμέτρητους μιμητές.


Κόβουμε λοιπόν ένα κομμάτι της μεγάλης εικόνας, αυτό που μας βολεύει, αυτό που φαίνεται ότι μας προσφέρει κάποιο άλλοθι, έστω διάτρητο, και το τεντώνουμε ώστε να το παρουσιάσουμε σαν όλον, σαν πλήρη εικόνα, τη μόνη αληθινή. Ή κόβουμε τον χρόνο σε φέτες, σε πριν και μετά, σε χρόνο «δικό μας» και «χρόνο των άλλων», διαλέγοντας με κουτοπονηριά τα ορόσημα, τα σημεία καμπής, έτσι όπως μας εξυπηρετούν – πότε μπαζώθηκαν τα ρέματα λόγου χάρη, και πότε κατατέθηκαν οι μελέτες για τη διάνοιξή τους. Ωστε να παραστήσουμε τον δικό μας χρόνο σαν περίοδο υπευθυνότητας και εγρήγορσης, και να φορτώσουμε στον χρόνο των άλλων όλα τα κακά, όλες τις αμαρτίες.

Οσο οξύτερη η ανάγκη για μεγαλοσύνη ψυχής και μυαλού, που σημαίνει για τιμιότητα επιτέλους και υπευθυνότητα, τόσο ταχύτερη η καταβύθισή μας στη μικρότητα. Τον Χριστό θέλουν Ελληνα οι πλέον σωβινιστές από τους αγράμματους μυθολόγους που ζουν ανάμεσά μας, πλην Ελληνες αποδεικνύονται τελικά οι Φαρισαίοι, Ελληνας και ο Πόντιος Πιλάτος. Κι ας είναι δύσκολο να νίψεις τα χέρια σου με καταλασπωμένο νερό, σαν κι αυτό που έπνιξε το Θριάσιο.












 Η Καθημερινή

            

Αρχηγός του νέου φορέα για την κεντροαριστερά η Φώφη Γεννηματά


Με ποσοστό γύρω στο 60%, έναντι 40% του Νίκου Ανδρουλάκη, η Φώφη Γεννηματά είναι η νικήτρια των εκλογών για την ηγεσία του νέου πολιτικού φορέα.

Αυτό έγινε γνωστό πριν από λίγο από τον πρόεδρο της Ανεξάρτητης Επιτροπής διαδικασιών και Δεοντολογίας καθηγητή Νίκος Αλιβιζάτο κι αφορά το 35% των ψήφων.


Όπως ανακοίνωσε «μπορεί με βεβαιότητα να ειπωθεί ότι νικήτρια είναι η κ. Γεννηματά». Πρόσθεσε ότι η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της ΔΗΣΥ προηγείται σ΄ όλες της Περιφέρειες της χώρας πλην της Κρήτης, όπου προηγείται ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος εμφανίζει αυξημένα ποσοστά και στην Αττική.

Αποτελέσματα

Με καταμετρημένο πάνω από το 55% των ψήφων πανελλαδικά:

Φώφη Γεννηματά 58,15%

Νίκος Ανδρουλάκης 41,85%          

Το 19,2% των φορολογουμένων πληρώνει το 83,2% των φόρων

Τα δύο τρίτα του φόρου εισοδήματος καταβάλλονται από όσους εμφανίζουν ατομικό εισόδημα άνω των 20.000 ευρώ ετησίως


Η υπερφορολόγηση στην Ελλάδα είναι υπόθεση των… λίγων, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων.

Το 83,2% των φόρων μοιράζεται στο 19,2% των πολιτών, καθώς σε σύνολο περίπου 8,8 εκατ. φυσικών προσώπων, τα 7,1 εκατ. – ή το 80% - πληρώνουν από… τίποτα έως και 100 ευρώ το μήνα στην εφορία.

Πιο απλά, 7.091.832 φορολογούμενοι με τα χαμηλότερα εισοδήματα πληρώνουν κατά μέσον όρο 190 ευρώ τον χρόνο στην εφορία και 1.676.485 φορολογούμενοι με τα υψηλότερα εισοδήματα καταβάλλουν κατά μέσον όρο 3.985 ευρώ, δηλαδή 21 φορές περισσότερα.


Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο τρίτα του φόρου εισοδήματος καταβάλλονται από όσους εμφανίζουν ατομικό εισόδημα άνω των 20.000 ευρώ ετησίως      




















thetoc.gr 

Κινητό δίπλα στο κρεβάτι: Ποια προβλήματα προκαλεί στον ύπνο


Οι ραδιοσυχνότητες που χρησιμοποιούν οι κινητές τηλεφωνίες είναι πιθανό να αλλοιώνουν την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης του εγκεφάλου που ρυθμίζει τον 24ωρο ρυθμό του οργανισμού.

Αυτό διαπίστωσαν οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Karolinska της Σουηδίας και του Πανεπιστημίου Wayne των ΗΠΑ, οι οποίοι μελέτησαν την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στον ύπνο.

Οι επιστήμονες μελέτησαν 70 άτομα ηλικίας 18-45 ετών τους οποίους χώρισαν σε δύο ομάδες. Στη μία ομάδα υποβάλλονταν σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία εφάμιλλη του κινητού τους πριν πάνε για ύπνο, ενώ στην άλλη ομάδα υποβάλλονταν σε εικονική ακτινοβολία. Καμμία ομάδα δεν γνώριζε αν εκτίθεται σε κανονική ή σε εικονική ακτινοβολία. Οι ερευνητές κατέγραφαν τα συμπτώματα όλων των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια του ύπνου τους.


Διαπίστωσαν ότι η έκθεση για 3 ώρες στη ραδιοσυχνότητα των 884 MHz, προκάλεσε εμφανή συμπτώματα και αλλαγές στο ηλεκτροεγκεφαλογράφημα κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Οι ερευνητές παραδέχθηκαν ότι οι πληροφορίες είναι λίγες λόγω του μικρού αριθμού των συμμετεχόντων, ενώ πρόσθεσαν ότι μεγαλύτερες μελέτες διαπίστωσαν ότι η χρήση των κινητών τηλεφώνων δεν έχει βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στον εγκέφαλο.

Ωστόσο, όπως είπαν, μένει να απαντηθεί για ποιο λόγο οι εθελοντές οι οποίοι δεν γνώριζαν ότι υποβάλλονται σε ακτινοβολία είχαν προβλήματα τόσο υποκειμενικά όπως αϋπνία, πονοκέφαλο, σύγχυση, όσο και αντικειμενικά όπως διαφάνηκε στο ηλεκτροεγκεφαλογράφημα.

Μέχρι να υπάρξουν εκτενέστερες μελέτες και πιο αναλυτικά συμπεράσματα, οι ερευνητές συστήνουν στο κοινό να μην χρησιμοποιεί το κινητό πριν τον ύπνο και να μην κοιμάται με αυτό δίπλα στο κομοδίνο του.











onmed.gr      

Το 2018 ο συμψηφισμός εισφορών για 1,4 εκ. ασφαλισμένους


Αναβολή για το 2018 παίρνει ο συμψηφισμός των εισφορών που υποχρεούνται να πληρώσουν 1,4 εκατομμύρια ασφαλισμένοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες.

Τα ειδοποιητήρια του Οκτωβρίου που πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος Νοεμβρίου δεν περιλαμβάνουν τα ποσά που αντιστοιχούν στις εισφορές με βάση τα εισοδήματα του 2016, ούτε το αποτέλεσμα των συμψηφισμών, όπως μεταδίδει η Καθημερινή.

Επιπλέον, δεν περιλαμβάνουν τις πρόσθετες εισφορές υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) για τους περίπου 200.000 από τους συνολικά 1,4 εκατ. μη μισθωτούς που υποχρεούνται στην καταβολή εισφορών για επικούρηση και εφάπαξ.

Και οι εν λόγω πληρωμές παραπέμπονται για το 2018, έτος κατά το οποίο αλλάζει εκ νέου η βάση υπολογισμού των εισφορών, με σημαντικές επιβαρύνσεις για μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ο πρώτος καταλογισμός εισφορών για επικουρική (7%) ή/και πρόνοια (4%) θα γίνει τον Φεβρουάριο, όταν ο ενιαίος φορέας αναρτήσει τα ειδοποιητήρια με τις εισφορές Ιανουαρίου 2018.



   

1,9 δισ. ευρώ νέα μέτρα φέρνει ο προϋπολογισμός του 2018-Ποιοι θα πληρώσουν


Σε 1,9 δισ. ευρώ μέτρα υπολογίζονται τα βάρη του προϋπολογισμού του 2018, με δεδομένη και τη δέσμευση έναντι των εταίρων, να εκτοξευθεί το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% του ΑΕΠ. Μισθωτοί, χαμηλοσυνταξιούχοι, ιδιοκτήτες ακινήτων πληρώνουν για ακόμη μία φορά τα... σπασμένα.

Το κόστος των συνταξιοδοτικών παρεμβάσεων, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής, ανέρχεται στα 660 εκατ. ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με τον σχεδιασμό το 2018 θα μειωθούν περαιτέρω οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου, νέες περικοπές θα υπάρξουν στις συντάξεις και τα οικογενειακά επιδόματα και κατάργηση του ΕΚΑΣ.

Ειδικότερα, όπως σημειώνει η Καθημερινή:

1. Δικαιούχοι του ΕΚΑΣ. Περίπου 140.000 δικαιούχοι του ΕΚΑΣ θα λάβουν τελευταία φορά το επίδομα στα τέλη του μήνα, μαζί με το κοινωνικό μέρισμα, καθώς από το νέο έτος καταργείται. Από τους 220.000 δικαιούχους μόλις 80.000 θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το νέο έτος το επίδομα. Οπως προκύπτει από τον προϋπολογισμό του 2018, το εναπομείναν ποσό που θα δοθεί το 2018 για το ΕΚΑΣ έχει περιοριστεί στα 81 εκατ. ευρώ, από 319 εκατ. ευρώ φέτος. Το 2019 θα περιοριστούν περαιτέρω οι δικαιούχοι αλλά και το ποσό, καθώς το επίδομα μειώνεται σε μόλις 45-50 ευρώ, ενώ και από το 2020 καταργείται οριστικά.

2. Ελεύθεροι επαγγελματίες. Θα βρεθούν αντιμέτωποι με την αύξηση των ασφαλιστικών τους εισφορών μέσω του υπολογισμού των εισφορών επί του αθροίσματος φορολογητέου εισοδήματος και καταβληθέντων εντός του 2017 εισφορών. Από την 1η Ιανουαρίου οι εισφορές θα καθορίζονται επί των ακαθάριστων εσόδων, χωρίς δηλαδή την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταβληθεί, οδηγώντας σε αυξήσεις που θα ξεκινούν από 8% και σταδιακά, με την κατάργηση και των εκπτώσεων που η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει για μερίδα μη μισθωτών, θα φθάσουν έως και το 38%. Ουσιαστικά, συνεχίζεται η οικονομική αφαίμαξη των ελεύθερων επαγγελματιών, των αγροτών και των αυτοαπασχολουμένων, καθώς μαζί με τους φόρους δίνουν το 60% του εισοδήματός τους στο ελληνικό Δημόσιο. Ωστόσο, το υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να περιορίσει τη νέα, απότομη επιβάρυνση που θα προκύψει, έχει ήδη προβλέψει ότι το 2018 θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των εισφορών –για κύρια ασφάλιση 20%, υγεία 6,95%, επικούρηση 3,5% και εφάπαξ 4% (όπου προβλέπεται)– το 85% του φορολογητέου εισοδήματος. Βέβαια, το 2019 η έκπτωση του 15% θα καταργηθεί.

Άλλοι σημαντικοί φόροι που... έρχονται με το νέο προϋπολογισμό είναι:

Κατάργηση της έκπτωσης 1,5% που γίνεται στην παρακράτηση του φόρου εισοδήματος μισθωτών και συνταξιούχων

Κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που ισχύουν σε 32 νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου

Επιβολή φόρου διαμονής στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια -διαμερίσματα

Μείωση κατά 50% του κονδυλίου επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης


Επιβολή φόρου επί των εισοδημάτων από περιστασιακές και βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ακίνητης περιουσίας (AirBnB)   

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος


Του  Δημήτρη  Μηλάκα

Μια μέτρια προς ισχυρή, σε καμία όμως περίπτωση ακραία καταιγίδα ήταν αρκετή για την καταστροφή που κόστισε ανθρώπινες ζωές στο Θριάσιο. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος καθώς ειδικοί και μη εδώ και χρόνια είχαν προβλέψει τι ακριβώς θα συμβεί. Οι προειδοποιήσεις αυτές ωστόσο δεν κινητοποίησαν τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων ούτε τη σημερινή Περιφερειακή Διοίκηση, η οποία μάλιστα πριν λίγες μέρες δήλωνε έτοιμη να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους φαινόμενα.

Δεδομένης της καταστροφής οι διατυπώσεις περί εγκληματικής αδράνειας και αδιαφορίας δεν είναι υπερβολικές, καθώς οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς γνωρίζουν εδώ και χρόνια, και μάλιστα με λεπτομέρειες, τους κινδύνους που συνεπάγεται για την περιοχή η μη υλοποίηση των απαραίτητων έργων αντιπλημμυρικής προστασίας.

Οι τεράστιες καταστροφές και οι απώλειες ανθρώπινων ζωών που προέκυψαν από την καταιγίδα απέδειξαν για μια ακόμα φορά την τραγική έλλειψη υποδομών και κυβερνητικού σχεδιασμού για την προστασία από τα φυσικά φαινόμενα. Ίσως τελικά τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας δεν βρίσκονται στην προτεραιότητα των κυβερνώντων καθώς κοστίζουν και δεν αποδίδουν οικονομικά κέρδη, ούτε προσφέρονται προς εκμετάλλευση, ούτε προσελκύουν επενδυτές…

Πένθος

Κάπως έτσι η Ελλάδα βυθίστηκε στο πένθος. Η κακοκαιρία που έπληξε τα ξημερώματα της Δευτέρας τη Δυτική Αττική άφησε πίσω της 15 νεκρούς (μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές), πέντε τραυματίες και αδιευκρίνιστο αριθμό αγνοουμένων.
Οι εικόνες που μετέδιδαν τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων από τη Μάνδρα, τη Νέα Πέραμο και τη Μαγούλα, όπου σπίτια, εργοστάσια και καταστήματα χάθηκαν κάτω από τόνους νερού και λάσπης αποτύπωναν το μέγεθος της καταστροφής.

Από τις πρώτες ώρες της θεομηνίας οι κλήσεις στο κέντρο επιχειρήσεων της πυροσβεστικής για πλημμυρισμένα σπίτια και επιχειρήσεις, εγκλωβισμένους επιβάτες στα παρασυρμένα αυτοκίνητα και λεωφορεία ακόμα και στην Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου, ξεπέρασαν τις 600.
Τουλάχιστον 180 πυροσβέστες με τη συνδρομή κλιμακίων της ΕΜΑΚ, της Περιφέρειας και των δήμων προσπαθούσαν επί ώρες να σώσουν δεκάδες ανθρώπους που είτε είχαν εγκλωβιστεί στα κατεστραμμένα σπίτια τους, είτε κινδύνευαν από τους ορμητικούς χείμαρρους που δημιουργήθηκαν.

Μέσα σε λίγες ώρες η περιοχή καλύφθηκε από φερτά υλικά που έχουν κατέβει από το βουνό που έχει αποψιλωθεί από τις πυρκαγιές, πλημμυρίζοντας τις εθνικές οδούς, παλαιά και νέα, με νερά και λάσπες κάνοντας δραματικά ολοφάνερη την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων.

Πριν δέκα χρόνια

Οι προβλέψεις για επικείμενη καταστροφή είχαν διατυπωθεί εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον. Σε δημοσίευμα του Ριζοσπάστη στις 10 Οκτώβρη του 2007 περιγράφονταν παραστατικά η κατάσταση στην περιοχή και επισημαίνονταν οι κίνδυνοι. Αξίζει τον κόπο να ρίξουμε μια ματιά στις προειδοποιήσεις που είχαν διατυπωθεί και επί μια δεκαετία δεν τις άκουσε κανείς υπεύθυνος:

«Με την απειλή των πλημμυρών ζουν οι κάτοικοι Μενιδίου, Άνω Λιοσίων, Ζεφυρίου, Ασπροπύργου, Μάνδρας, Ελευσίνας. Η πρόσφατη πυρκαγιά στην Πάρνηθα σε συνδυασμό με την ανυπαρξία έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης με ευθύνη της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, προκαλεί στους κατοίκους έντονη ανησυχία.

Τα επείγοντα αντιπλημμυρικά έργα στις καμένες περιοχές της Πάρνηθας, σύμφωνα με τους αρμόδιους, έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% με τοποθέτηση κορμοπλεγμάτων, κλαδοπλεγμάτων και φραγμάτων ανάσχεσης. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, αυτά τα έργα είναι αντιδιαβρωτικά και συγκρατούν τα χώματα, ωστόσο δεν αποτελούν αντιπλημμυρικά έργα των πόλεων. Είναι σίγουρο ότι, παρά τα έργα αυτά, η ποσότητα των νερών που θα κατεβαίνει πλέον από το καμένο βουνό θα αυξηθεί. Επιπλέον, τα μπαζωμένα ρέματα και τα ελάχιστα έως ανύπαρκτα δίκτυα ομβρίων υδάτων, θα πλημμυρίσουν...

Το ρέμα Αγίου Γεωργίου που διασχίζει τον Ασπρόπυργο και καταλήγει στη θάλασσα, μπροστά από τα διυλιστήρια, παραμένει μπαζωμένο στο μεγαλύτερο μήκος του, ενώ μέσα στην κοίτη του βλέπει κανείς από δρόμους μέχρι βιοτεχνίες.

Το ρέμα του Αγίου Ιωάννη είναι το μόνο στο οποίο έγιναν κάποια έργα στο γνωστό σημείο της Χαλυβουργικής στην Εθνική οδό, όπου και καταλήγει. Την ίδια στιγμή όμως στην περιοχή της Κορυτσάς Ασπροπύργου από την οποία περνάει, το πρόβλημα της υπερχείλισής του παραμένει, λόγω της υποδοχής των νερών της Αττικής Οδού και των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ.

Το ρέμα της Αγίας Αικατερίνης στη Μάνδρα είναι κι αυτό μπαζωμένο, με αποτέλεσμα να πνίγει την περιοχή σε κάθε βροχή».

…φταίει ο καιρός;

Κάποιοι από την κυβέρνηση μπήκαν στον πειρασμό να αποδώσουν την καταστροφή στον καιρό και τα απρόβλεπτα ακραία καιρικά φαινόμενα. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χαρά Καφαντάρη σε δηλώσεις της υποστήριξε ότι «τελικά τα ακραία φαινόμενα που είναι και συνέπεια της κλιματικής αλλαγής πρέπει η πολιτεία να τα αντιμετωπίσει για να μην υπάρχουν ανθρώπινα θύματα. Είναι ευκαιρία μιας και αυτή την περίοδο διεξάγεται η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Βόννη».


Ωστόσο ο μετεωρολόγος Θοδωρής Κολυδάς μιλώντας στο «Ποντίκι» είπε: «Ήταν καθαρά τοπικό φαινόμενο. Μια μέτρια προς ισχυρή καταιγίδα αλλά όχι κάτι ακραίο. Όμως με το νοτιά και τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας αναπτύχτηκαν νεφώσεις σε χαμηλό σχετικά υψόμετρο από την επιφάνεια της γης, που εγκλωβίστηκαν πάνω από το όρος Πατέρα. Έτσι, η καταιγίδα απέκτησε μια ισχύ και εμμονή πολύ μεγαλύτερη του αναμενομένου και προκάλεσε αυτή την καταστροφή και τόσες χαμένες ανθρώπινες ζωές…». 

















topontiki.gr

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017

Εξάρχεια: Με βαριές κατηγορίες στον εισαγγελέα 9 Έλληνες & 7 αλλοδαποί


Στον εισαγγελέα οδηγούνται αυτή την ώρα οι 16 συλληφθέντες κατα την διάρκεια των χθεσινών επεισοδίων στα Εξαρχεια, σε βάρος των οποίων έχει σχηματιστεί απο την Ασφάλεια Αττικής δικογραφία με βαρύτατες κατηγορίες.

Όπως έγινε γνωστό απο την ΕΛΑΣ, πρόκειται για εννέα Έλληνες, ηλικίας απο 18 έως 32 ετών και επτά αλλοδαπούς (δύο Γάλλοι 22 και 26 ετών, ένας Ιταλός 27 ετών, ένας Λιθουανός 20 ετών, δύο Γερμανοί 37 και 30 ετών και ένας Ιρακινός, 19 ετών).

Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των συλληφθέντων αφορά για τα κατά περίπτωση αδικήματα: Της βαριάς σωματικής βλάβης, απόπειρας επικίνδυνων σωματικών βλαβών εμπρησμού, έκρηξης διακεκριμένων περιπτώσεων φθοράς και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων και ναρκωτικών.

Οι κατηγορούμενοι συνελήφθησαν μετά απο συντονισμένη επιχείρηση της Αστυνομίας στην περιοχή των Εξαρχείων, λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Αρκετοί από τους ταραξίες κατάφεραν να διαφύγουν μπαίνοντας μέσα σε πολυκατοικίες, όπου δεν τους ακολούθησαν οι αστυνομικές δυνάμεις, αλλά προσήχθησαν συνολικά 39 άτομα, απο τα οποία αφέθηκαν αργότερα ελεύθερα τα 23 καθώς δεν προέκυψαν στοιχεία σε βάρος τους.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, εκτός απο την δικηγόρο που τραυματίστηκε απο φωτοβολίδα στο πόδι, κατά τη διάρκεια των επεισοδίων τραυματίστηκαν έξι αστυνομικοί.

Πότε ξεκίνησαν τα επεισόδια

Οι μάχες αντεξουσιαστών με ΜΑΤ σημειώθηκαν στις οδούς Μπουμπουλίνας, Τοσίτσα και Σπ. Τρικούπη με αποτέλεσμα τον τραυματισμό μιας γυναίκας και 20 προσαγωγές.

Οι συγκρούσεις ξεκίνησαν λίγο μετά τις 8 το απόγευμα, λίγο αφού είχε ολοκληρωθεί η μεγάλη πορεία για τα θύματα του Πολυτεχνείου.

Οι αντεξουσιαστές πέταξαν πέτρες και βόμβες μολότοφ στους αστυνομικούς, που απάντησαν με χημικά και χειροβομβίδες κρότου-λάμψης.

Από τα επεισόδια τραυματίστηκε στο γόνατο μια διερχόμενη γυναίκα δικηγόρος, η οποία μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.

Η εγκληματολόγος τραυματίστηκε σοβαρά στο πόδι από φωτοβολίδα στη συμβολή των οδών Νοτάρα και Κουντουριώτη.

Την γυναίκα, που σφάδαζε από τους πόνους, παρέλαβε ασθενοφόρο και την μετέφερε στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», όπου διαπιστώθηκε πως έχει σπάσει το πόδι της.

Στην πορεία τα επεισόδια μεταφέρθηκαν στην πλατεία Εξαρχείων. Εκει βρίσκονταν 100 άτομα που δημιούργησαν μπλόκα με κάδους απορριμάτων, ενώ κατόπιν έβαλαν φωτιά σε ένα αυτοκίνητο στην οδό Σπ. Τρικούπη 39.

Επεσε στο έδαφος και σφάδαζε

Η γυναίκα που δέχθηκε τη φωτοβολίδα στο γόνατο στα Εξάρχεια σφάδαζε με την καιόμενη φωτοβολίδα να καίει ακόμη.

Η 50χρονη δικηγόρος, που μένει στην περιοχή, συνομιλούσε με φωτορεπόρτερς στην οδό Σπύρου Τρικούπη στα Εξάρχεια. Ξαφνικά, μια φωτοβολίδα ευθείας βολής, εκτοξεύτηκε από την πλευρά των κουκουλοφόρων και καρφώθηκε στο αριστερό γόνατό της.

Η γυναίκα πέφτει στο έδαφος και σφαδάζει από τους πόνους.

Οι άνδρες των ΜΑΤ επιχείρησαν με όποιο διαθέσιμο μέσο έχουν να σβήσουν την φωτοβολίδα, η οποία έκαιγε για περίπου ένα λεπτό!

Λίγα λεπτά μετά τη μετέφεραν στην οδό Κουντουριώτου, όπου έσπευσαν περίοικοι, και όχι μόνο, για να τις προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που την μετέφερε στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός.

Η φωτοβολίδα έσπασε το πόδι της γυναίκας η οποία και εισήχθη άμεσα στο χειρουργείο.

Επεισόδια και στη Θεσσαλονίκη

Επεισόδια και σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα μετά τις πορείες για το Πολυτεχνείο.

Στη Θεσσαλονίκη τεταμένη είναι η κατάσταση έξω από την Πολυτεχνική Σχολή στην οδό Εγνατία όπου μετά το τέλος της πορείας ομάδα νεαρών μπήκε στους χώρους του πανεπιστημίου και από εκεί εξαπολύει επιθέσεις με βόμβες μολότοφ εναντίον των αστυνομικών.

Οι αστυνομικοί απάντησαν κάνοντας χρήση χειροβομβίδων κρότου λάμψης και χημικών, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Εγνατία.

Ενώ ο κύριος όγκος της πορείας διαλύθηκε, στο ύψος της πλατείας Σιντριβανίου, η ομάδα των διαδηλωτών, που πρόσκεινται στον ευρύτερο αντεξουσιαστικό χώρο, κατέληξε στην Πολυτεχνική Σχολή, όπου νεαρά άτομα έβγαλαν από το κτίριο της σχολής τραπέζια, καρέκλες και άλλα αντικείμενα στο οδόστρωμα, με στόχο να αποκλείσουν το δρόμο.

Ταυτόχρονα, μια άλλη ομάδα άρχισε να εκτοξεύει βόμβες μολότοφ, φωτοβολίδες ευθείας τροχιάς με πιστόλι εναντίον των αστυνομικών, οι οποίοι είχαν παραταχθεί στο ύψος του Παλέ Ντε Σπορ.

Σε επτά προσαγωγές υπόπτων προχώρησε η Αστυνομία.

Πόλεμος μολοτοφ στην Πάτρα

Σε πέντε προσαγωγές προχώρησε η Αστυνομία μετά τα επεισόδια που σημειώθηκαν χθες το βράδυ στην Πάτρα, κατά την διάρκεια πορείας για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

Οι πέντε προσαχθέντες, όλοι Έλληνες, οδηγήθηκαν στην Ασφάλεια Πατρών και έπειτα από λίγη ώρα αφέθηκαν ελευθεροι.

Στο μεταξύ, όπως ανέφεραν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων αστυνομικές πηγές, οι κουκουλοφόροι έριξαν χθες περισσότερες από 60 βόμβες μολότοφ στο δικαστικό μέγαρο της Πάτρας και εναντίον των διμοιριών των ΜΑΤ, που βρίσκονταν στην οδό Ερμού, κοντά στο αστυνομικό μέγαρο.

Από τις ρίψεις των μολότοφ δεν σημειώθηκε κάποιος τραυματισμός, ενώ οι ζημιές ήταν περιορισμένες.

























thetoc.gr


    

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *