Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Αυτό το “φάουλ” Αλέξη Τσίπρα, εμείς δεν στο συγχωρούμε με τίποτα…


Όποιος θέλει να παραμείνει δέσμιος των αυταπατών του, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Δεν είναι υποχρεωτικό κανείς να θέλει να σταματήσει να είναι απατεώνας – εν προκειμένω πολιτικός – θεωρώντας ότι παριστάνοντας τους «Ρομπέν των Δασών», βάζοντας το χέρι στην τσέπη των πάντων για να μαζέψει χρήμα και να το παραδώσει σε πληθυσμιακές ομάδες όταν θα χρειαστούν να τον ψηφίσουν για να παριστάνει τον φιλάνθρωπο.



Θα πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε τα στοιχειώδη. Για να μιλάνε για πλεόνασμα το οποίο παίρνουν στα χέρια και απαιτούν να το μοιράσουν και ασφαλώς το κάνουν με πολιτικά βολικό τρόπο, πάει να πει ότι υπέβαλλαν τον Έλληνα φορολογούμενο σε μια θυσία που δεν χρειαζόταν.

Ασφαλώς γι’ αυτό τεράστια ευθύνη έχουν και οι Ευρωπαίοι, καθώς αδιαφόρησαν να προστατεύσουν τον σκληρά εργαζόμενο Έλληνα, ενώ γνώριζαν τα αποτελέσματα. Πώς να τους ψέξεις όμως, όταν εσύ τους εξέλεξες και όχι αυτοί;



Αν αυτό δεν σταματήσει, σωτηρία η χώρα δεν θα βρει. Σαφώς κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει ούτε με αγράμματους πρωθυπουργούς και μια παρέα που κατέλαβε την εξουσία με δημοκρατικές μεθόδους, καθώς αντί να μορφώνεται στα νιάτα της τελειοποίησε τις μεθόδους εξαπάτησης, αρχικά του ίδιου της του εαυτού – απότοκο της αγραμματοσύνης – και εν συνεχεία του ελληνικού λαού.



Ενός λαού, που μια ζωή έχει μάθει να αναζητά «πατερούληδες» και μεγάλωσε τα παιδιά της, τις τελευταίες γενιές, διδάσκοντάς τους τον παρασιτισμό και την αποσύνδεση με την έννοια της παραγωγικότητας, με το περίφημο «μπες στο δημόσιο παιδάκι μου, βρέξει χιονίσει θα πέφτει ο μισθός», λες και η «πίτα» που όλοι μοιραζόμαστε θα αύξανε από μόνη της.

Για να φτάσουμε τώρα να διαπιστώσουμε ότι από μια «πίτα» που διαρκώς συρρικνώνεται, μπορεί να πλήττεται τελευταίος, όμως ο δημόσιος υπάλληλος είναι καταδικασμένος. Διότι τόσες δεκαετίες ολοένα και λιγότεροι να δούλευαν ολοένα και περισσότερο για να ταΐσουν έναν απίστευτο αριθμό ανθρώπων που δεν πρόσθεταν σε αυτή την «πίτα».

Αυτοί μόνο διεκδικούσαν συνεχώς και μεγαλύτερο τμήμα της «πίτας» και οι απατεώνες του πολιτικού συστήματος δανείζονταν για να τους κρατούν ευχαριστημένους, αν και δεν είναι εύκολο να βρεις ανθρώπους με την αρετή να παραδεχτούν πως όταν δουλεύεις για το δημόσιο, αυτό σε πληρώνει από τα λεφτά του φορολογούμενου που κάνει κάτι άλλο…

Όχι με την ανακύκλωση σε διάφορες τσέπες του δημοσίου του χρήματος που εισπράττει από αυτόν που συνεισφέρει δημιουργώντας πλούτο στην ελληνική οικονομία. Διότι τέτοιες λογικές οδήγησαν κάθε λογής ανεξέλεγκτους πολιτικούς απατεώνες και τσαρλατάνους στο Μέγαρο Μαξίμου. Το πρόβλημα δεν είναι με αυτούς. Το πρόβλημα είναι με αυτούς που τους εκλέγουν.

Κανείς δεν λέει ότι αυτοί που θα έρθουν μετά τους τωρινούς πολιτικούς απατεώνες είναι εξασφαλισμένο ότι θα τα κάνουν καλά. Το «DP» έχει εκφράσει εκ αρχής την άποψή του και πίσω δεν κάνει. Αν δεν βάλουμε χέρι στο αδηφάγο και αντιπαραγωγικό, το παντελώς άχρηστο τμήμα του δημοσίου τομέα (π.χ. εκατοντάδες άχρηστοι οργανισμοί που φιλοξενούν τους μεγαλύτερους κηφήνες των κομμάτων με σκανδαλώδεις μισθούς, ακόμα και σήμερα) ελαφρύνοντας το βάρος στον φορολογούμενο, προκοπή δεν θα δούμε.

Έχουμε επίσης πει πολλές φορές ότι οι πολιτικοί απατεώνες της μεταπολίτευσης, η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ ασφαλώς που κυβέρνησαν και γιγάντωσαν το δημόσιο για να δημιουργήσουν «εκλογική πελατεία», αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ… ναι και αυτοί απατεώνες αποδείχθηκαν.

Όποτε κάποιος έβλεπε το αδιέξοδο και έλεγε να πάρει μέτρα είχε αυτούς να τάζουν «λαγούς με πετραχήλια», υβρίζοντας όλους τους υπόλοιπους με κάθε λογής χαρακτηρισμούς, ενώ τελικά ήταν οι χειρότεροι όλων. Στη συνέχεια νόμισαν ότι θα ξεπλυθούν στην «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» παραδεχόμενοι ότι είχαν… αυταπάτες.

Όχι τόσο εύκολα κύριοι και κυρίες. Διότι χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Τους γνήσιους ηλίθιους, πολιτικά πάντα, του Λαφαζάνη και της Κωνσταντοπούλου και τους γνήσιους απατεώνες, πολιτικά πάντα, που ανακάλυψαν ότι για να συνεχιστεί η ντόλτσε βίτα της εξουσίας θα πρέπει να αλλάξουν «τροπάριο».

Οι πρώτοι είναι αυτοί που συνεχίζουν να πιστεύουν κάθε λογής μπούρδα, νομίζοντας ότι είναι μόνοι τους σε αυτό τον κόσμο και πως με την ελληνική μαγκιά (όχι στους Ρώσους όπως έδειξαν οι τεμενάδες κάποιων) ή/και το σαλτάρισμα στο μάτι, θα τρομάξουν όλοι και θα μας κάνουν τα χατίρια. Τόσο ανεγκέφαλοι. Οι δεύτεροι εξελίχθηκαν στα κορυφαία εκτελεστικά όργανα των δανειστών, καθώς περνούσαν μέτρα χωρίς να ανοίξει μύτη.

Αν έχει υπάρξει ένα μάθημα για τους ανθρώπους με εγκέφαλο στην Ελλάδα έχοντας δοκιμάσει όλους τους πολιτικούς απατεώνες, κάθε απόχρωσης, είναι το όταν ακούει κανείς κάποιον που να παριστάνει τον παντογνώστη και τον σωτήρα, πρέπει να φεύγουμε από δίπλα του με την ταχύτητα του φωτός.

Σημαίνει ότι είναι άνθρωπος που δεν έχει την παραμικρή γνώση για τη σχετικότητα των οικονομικών και άλλων «συνταγών ευημερίας» που υπόσχονται οι πολιτικοί απατεώνες με στόχο να υφαρπάξουν την ψήφο και να άρουν την κουτάλα στα χέρια και να ευημερήσουν αυτοί σε βάρος μας.

Μην ασχολείστε καν με αγαθές προθέσεις. Πολλοί είχαν σε όλα τα κόμματα. Μην ασχολείστε με «καλά παιδιά». Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Αδιαφορούμε αν θα μας κυβερνήσει ένας «πολιτικός τσογλαναράς», αρκεί να καταλαβαίνει και να έχει στο μυαλό του ξεκάθαρο στόχο και κάποια βήματα στο μυαλό του για να τον πετύχει.

Διότι από ωραία λόγια μπουχτίσαμε, όλοι αποδείχθηκαν φελλοί, άλλος περισσότερο κι άλλος λιγότερο. Όμως το να σου ξερνάει κατάμουτρα ο συγκεκριμένος πρωθυπουργός «εμείς πετυχαίνουμε εκεί που οι άλλοι απέτυχαν βγάζοντας τη χώρα από τα μνημόνια» και μάλιστα σε δημοσιογράφο της κρατικής τηλεόρασης, πρώην υποψήφιο με τον ΣΥΡΙΖΑ, μετά από όσα έχουν συμβεί, σημαίνει ότι σε θεωρεί πολύ μαλάκα. Αυτό είναι που δεν του συγχωρούμε με τίποτα και του επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό.











Μιχαήλ Βασιλείου  

















defence-point.gr

Πάνω από 1.000 κατασχέσεις τη μέρα κάνουν οι εφορίες


Λε-η-λα-σι-α! Δύο κατασχέσεις το λεπτό, στο οκτάωρο λειτουργίας τους, έκαναν οι εφορίες  της χώρας τον μήνα Οκτώβριο!  Σχεδόν 1.000 κατασχέσεις γίνονται τη μέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Σε 1.014.295 φορολογούμενους έγιναν κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων. Στα 4.170.753 ανέρχεται ο αριθμός των πολιτών – οφειλετών που  απειλούνται με αναγκαστικά μέτρα.

Στις 22 εργάσιμες ημέρες που είχε ο μήνας Οκτώβριο επιβλήθηκαν 22.903 μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, κυρίως κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών (εις χείρας τρίτων). Καθημερινά οι εφορίες έκαναν 1.041 κατασχέσεις και δεσμεύσεις σε οφειλέτες εντός του οκταώρου λειτουργίας τους. Δηλαδή γίνονταν 130 κατασχέσεις κάθε μία ώρα  ή 2,2 κατασχέσεις κάθε λεπτό!

Ο μισός πληθυσμός της χώρας – αν εξαιρέσουμε τους ανήλικους – έχει ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, οι οφειλές των 4.170.753 φορολογούμενων, αντιστοιχούν στους μισούς ενεργούς ΑΦΜ της χώρας. Δύο στους τρεις οφειλέτες ( 59,03%) βρίσκονται ήδη υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Στους 1.014.295 έχουν ήδη επιβληθεί, άλλοι 1.718.371 βρίσκονται στον προθάλαμο και απειλούνται με κατασχέσεις, ενώ σειρά αναμένεται να πάρουν και οι υπόλοιποι…

Χαράτσια, ΕΝΦΙΑ, υπέρογκοι φόροι έχουν μετατρέψει τον ελληνικό λαό σε μόνιμο οφειλέτη. Ο εκρηκτικός ρυθμός των κατασχέσεων «πιστοποιείται» και από τα σχετικά έσοδα του προϋπολογισμού. Το κράτος έχει εισπράξει 4 δισ. ευρώ από τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, τις κατασχέσεις και τις δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων. Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ μέχρι και τον Οκτώβρη από τα κρατικά ταμεία εισπράχθηκαν 1,7 δισ. ευρώ από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του 2017 και 2,3 δισ. ευρώ από τις οφειλές των προηγούμενων ετών.

Παρά τη φορολεηλασία, τα χρέη αυξάνονται, αφού τον Οκτώβρη οι ληξιπρόθεσμες οφειλές για το 2017 έφτασαν τα 10,4 δισ. ευρώ από 9,2 δισ. ευρώ το Σεπτέμβρη καταγράφοντας αύξηση 1,2 δισ. ευρώ μέσα σε ένα μόνο μήνα! Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές  προς το δημόσιο ανέρχονται πλέον στο αστρονομικό ποσό των 99,7 δισ. ευρώ. Τον Οκτώβριο η ΑΑΔΕ κατέγραψε 89,307 δισ. ευρώ «παλαιά» ληξιπρόθεσμα χρέη (προ του 2017) ενώ τα φετινά ληξιπρόθεσμα είχαν φτάσει στα 10,444 δισ. ευρώ.

Η υπερχρεωμένη ελληνική κοινωνία βρίσκεται πλέον αντιμέτωποι με τις κατασχέσεις και τις δεσμεύσεις.  Το επόμενο διάστημα φτωχά νοικοκυριά θα κινδυνεύουν να χάσουν μέσω κατασχέσεων και ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, τα σπίτια τους για χρέη στην εφορία.

Ήδη τα «ραβασάκια» φτάνουν καθημερινά από τις εφορίες σε φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Με δεδομένο ότι με τον ισχύοντα Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί ακινήτων επιτρέπεται να επιβάλλονται για ποσά ληξιπρόθεσμων οφειλών άνω των 500 ευρώ, σε συνδυασμό ότι ο ΚΕΔΕ δεν εξαιρεί την πρώτη κατοικία του οφειλέτη από την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό, ο κίνδυνος απώλειας κατοικιών για χρέη στα δημόσια ταμεία, βρίσκεται προ των πυλών. Μέσω μάλιστα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών – εξπρές που νομοθέτησε η κυβέρνηση, οι διαδικασίες απλοποιούνται, σε βάρος των λαϊκών νοικοκυριών.


Βέβαια, ο Τσίπρας, από τη Θεσσαλονίκη την Τρίτη,  …δεσμεύτηκε ότι «δεν θα υπάρξει λαϊκή κατοικία που θα βγει στο σφυρί». Όμως πρόκειται για το ίδιο πολιτικό πρόσωπο που είχε υποσχεθεί κατάργηση του ΕΝΦΙΑ που διατήρησε. Μείωση των φόρων που αύξησε. Απαγόρευση των πλειστηριασμών που τους έκανε ηλεκτρονικούς και εξπρές… Τον πιστεύεις; 

































imerodromos.gr

Παράνομες οι φουσκωμένες παρακρατήσεις στις συντάξεις από το 2016


Παράνομη παρακράτηση έως και 85 ευρώ το μήνα σε όσους συνταξιούχους έχουν άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης ή μερίσματος πάνω από 1000 ευρώ το μήνα αποκαλύπτει σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του ο Τύπος της Κυριακής.


Όπως υποστηρίζει η εφημερίδα, ενώ έχουν επέλθει μειώσεις σε επικουρικές συντάξεις και μερίσματα με το νόμο Κατρούγκαλου, οι κρατήσεις υπολογίζονται πάρανόμως πάνω στα παλιά ποσά. Αποτέλεσμα, να ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση εκ μέρους των συνταξιούχων έως και 1.650 ευρώ.    




















aftodioikisi.gr

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Άγρια επίθεση αγνώστων εναντίον φοιτητών στο πανεπιστήμιο της Αθήνας - Τέσσερα άτομα στον Ευαγγελισμό


Δεκαπέντε άτομα, που φορούσαν κράνη και κρατούσαν λοστούς επιτέθηκαν σε φοιτητές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου, σε κτίριο που βρίσκεται επί της οδού Ακαδημίας.   Η επίθεση σημειώθηκε τη νύχτα και οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι άγνωστοι δράστες χτύπησαν άγρια φοιτητές με αποτέλεσμα τέσσερις εξ' αυτών να διακομιστούν με ασθενοφόρα στον «Ευαγγελισμό».   

Οι κουκουλοφόροι προκάλεσαν επίσης σοβαρές ζημιές στο κτίριο.   Στη συνέχεια τα άτομα αυτά πήραν ένα κουτί με χρήματα που είχαν συγκεντρώσει φοιτητές από την συγκεκριμένη εκδήλωση και τράπηκαν σε φυγή, όπως αναφέρει το αθηναϊκό πρακτορείο.   Η αστυνομία διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών.   

Σημειώνεται πως επίθεση με λοστούς και καδρόνια πραγματοποίησαν χθες κουκουλοφόροι και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας τραυματίζοντας φοιτητές του και προκαλώντας ζημιές στο κτήριο.   

Η επίθεση σημειώθηκε χθες το μεσημέρι, όταν δεκαπέντε άτομα μπήκαν στο χώρο του πανεπιστημίου και άρχισαν να σπάνε ότι έβρισκαν μπροστά τους αλλά και να χτυπούν φοιτητές.   «Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά και αυτό που πρέπει να μας προβληματίσει είναι ότι έχουμε εξοικειωθεί με αυτές τις ειδήσεις και τις θεωρούμε πια μέρος της καθημερινότητας μας» είπε ο πρύτανης του Ιδρύματος Αχιλλέας Ζαπράνης. «Επικαλούμαι απλά την κοινή λογική» αναφέρει.   

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι φοιτητές ζήτησαν τη βοήθεια αστυνομικών οι οποίοι την ώρα της επίθεσης περνούσαν έξω από το Πανεπιστήμιο, για να πάρουν την απάντηση από τους εκπροσώπους της ΕΛΑΣ ότι δεν μπορούν να παρέμβουν επικαλούμενοι το πανεπιστημιακό άσυλο.




























 lifo.gr  

32 Τούρκοι Πολίτες ζητούν πολιτικό άσυλο στην Ελλάδα


Αίτημα πολιτικού ασύλου στην Ελλάδα αναμένεται να ζητήσουν 32 Τούρκοι πολίτες που έφθασαν παράνομα, τα ξημερώματα της 14ης προς 15ης Δεκεμβρίου, με φουσκωτό σκάφος στη νήσο Παναγιά των Οινουσών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι 32 και ο διακινητής - ιδιοκτήτης του σκάφους περισυνελέγησαν από την Ελληνική Ακτοφυλακή.

Πρόκειται για δημοσίους υπαλλήλους και καθηγητές ενώ όλοι έχουν προφορικά εκφράσει τη βούληση να καταθέσουν αίτημα ασύλου στη χώρα μας, επικαλούμενοι το καθεστώς διώξεων αντιφρονούντων στη γείτονα. Οι 32 Τούρκοι, για τους οποίους έχει σχηματιστεί η προβλεπόμενη δικογραφία, έχουν μεταφερθεί ήδη στη Χίο και αύριο Κυριακή αναμένεται να παρουσιαστούν στην Υπηρεσία Ασύλου που λειτουργεί στο νησί.


Η νέα αυτή εξέλιξη έρχεται λίγα 24ώρα μετά την, γεμάτη ένταση, επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Ελλάδα, όπου και, ουσιαστικά, απαίτησε - αγνοώντας τις αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης, την έκδοση των 8 Τούρκων αξιωματικών που διέφυγαν στην Ελλάδα, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του Ιουλίου 2016. Παρά το γεγονός ότι οι 32 είναι, όπως όλα δείχνουν, πολίτες και όχι ένστολοι, η παρουσία τους στην Ελλάδα δεν αποκλείεται να αποτελέσει ένα ακόμη σημείο τριβής στις σχέσεις των δύο πλευρών, ειδικά σε μία περίοδο που οι υψηλοί τόνοι βρίσκονται στην καθημερινή ατζέντα της κυβέρνησης Ερντογάν. 
























kathimerini.gr

Μποναμάς από Αχτσιόγλου: επίδομα 400 ευρώ για ανέργους 18 έως 24 ετών


Εφάπαξ επίδομα «νεανικής αλληλεγγύης» σε κάθε άνεργο ηλικίας από 18 έως 24 ετών, ύψους 400 ευρώ, θα χορηγήσει τις επόμενες μέρες το υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Όπως ανακοίνωσε η υπoυργός Έφη Αχτσιόγλου σε συνέντευξη της στην ΕΡΤ, το επίδομα θα λάβουν όσοι νέοι ήταν εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ τον μήνα Οκτώβριο και δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν τη σχετική αίτηση στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr), όπου θα συμπληρώσουν τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού, στον οποίο θα πιστωθεί το ποσό.

Η προθεσμία για την αίτηση είναι έως την προσεχή Τετάρτη, ενώ όπως είπε η υπουργός το επίδομα θα καταβληθεί έως το τέλος του έτους και το συνολικό ποσό της παρέμβασης υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ.

Η καταβολή του επιδόματος γίνεται διότι οι περισσότεροι άνεργοι αυτής της ηλικιακής ομάδας δεν έχουν εργασιακή εμπειρία ώστε να λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας, ανέφερε η κ. Αχτσιόγλου.


















  iefimerida.gr

Είμαι η Μαίρη, κόρη φουκαρά


γράφει η Μαργαρίτα Ικαρίου

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν είμαι εγώ. Η Μαίρη, σκέτο. Τελεία, παύλα, τελεία. Χωρίς να απαιτείται ο προσδιορισμός «η κόρη του τάδε», η «γυναίκα του δείνα», η «μάνα εκείνου». Μα στο σχολείο, όποτε ρωτούσα κάτι τέτοια, ο δάσκαλος με πετούσε έξω και μου ζητούσε να έρθω με τον κηδεμόνα μου-ηγεμόνα μου.

Μεγάλωσα όμως. Στο έξω μου, όχι στο μέσα μου-άσχετον. Έχω και δυο παιδάκια, κοντά-κοντά στις ηλικίες, να μεγαλώσουν μαζί, όπως με συμβούλευε κι η φουκαριάρα η μάνα μου. Αυτά μεγαλώνουν μαζί κι εμένα με μετατρέπουν σε... ναζί, όταν τα βλέπω να πετάει το ένα στο άλλο τις φακές. Μαγειρεμένες...!

Δεν πήραν τα παιδιά μου στον παιδικό σταθμό κι ας είμαι εργαζόμενη. Το κακοπληρωμένο μου 4ωρο  μετατρέπεται καθημερινά σε έκτακτο-τακτικό 6ωρο, ενίοτε και 8ωρο. Πληρώνομαι όλο με έναντι και κοψοχολιάζω κι από πάνω μη χάσω τη δουλειά κάθε φορά που αρρωσταίνουν τα μικρούλια και φτάνω ξέπνοη και καθυστερημένη.

Καθυστερημένα νοίκια, καθυστερημένες οι δόσεις του δανείου για το σπίτι, καθυστερημένες ανάσες όποτε φτάνει 22 του μήνα και το ντουλάπι έχει αδειάσει από γάλα και κρέμες. Η μάνα μου, επιστρατεύει διάφορες τεχνικές, όπως τις θυμάται από τη δεκαετία του '50. Ρυζάλευρο για να «τα πιάνει» και γαλακτοφέτες στο τηγάνι για πρωινό. Όταν γυρίζω από τη δουλειά, δεν είναι η κούραση που κάνει τα μάτια της να φαίνονται δακρυσμένα.

Ξεθεώνομαι ως αργά το βράδυ να συμμαζέψω τα ασυμμάζευτα. Πλύσιμο, σιδέρωμα, μάζεμα στα παιχνίδια που βρίσκονται παντού! Κάτω από το κρεβάτι, μέσα στο πλυντήριο, πίσω από την ξυλόσομπα, στα μισά της σκάλας. Σαν πέφτουν τα αγγελούδια μου να αναπαυτούν, έρχεται η μεγάλη στιγμή. Ανοίγω τον απορροφητήρα, ανάβω ένα τσιγάρο και παίρνω να διαβάσω το «τρίτο στεφάνι».

Το... «στεφάνι μου», δουλεύει στα αγροτικά. Δυο μέτρα άντρας γυρίζει σπίτι κυρτωμένος από την κούραση και την απογοήτευση. Τόσος κόπος, τόση λάσπη, τόση αγωνία, τόσος κάματος, για λιγοστά ευρώ. Κι αυτά υποθηκευμένα στο αύριο της χώρας. Δακρύζει σαν κοιτάζει τα παιδιά μας. Χαϊδεύει απαλά τα κεφαλάκια τους, τους υπόσχεται πύργους για ιππότες και το κουκλόσπιτο της αμερικανοκανιάρας κούκλας, τους λέει παραμύθια πιο άτεχνα κι από πολιτικούς λόγους. Το βράδυ στο κρεβάτι μας, με ρωτά ανήσυχος: «Έχεις αύριο για ψωμί;»

Το ψωμί ψωμάκι θα λέγαμε αν δεν ήταν κι η σύνταξη του πατέρα μου. Μικρή μα θαυματουργή. Πώς φτάνει να μπολιάζει κάθε μήνα τον πενιχρό οικογενειακό προϋπολογισμό, δεν το 'χω καταλάβει. Σαν το θαύμα του Χριστού με τα εφτά ψωμιά και τα εφτά ψάρια, τα λιγοστά ευρουλάκια του πολλαπλασιάζουν τα τρόφιμα, πληρώνουν ΔΕΗ και αγοράζουν πότε-πότε και κάνα αθλητικούλι για τα μικρά που μεγαλώνουν κάθε μήνα, ένα χρόνο...

Έρχονται Χριστούγεννα και όλες μου οι ελπίδες για ένα καλύτερο πιάτο φαί στο οικογενειακό τραπέζι, έχουν επικεντρωθεί στο περιβόητο αυτό "μέρισμα" που δε φτάνει μήτε να ζεστάνει τις γιορτινές μέρες το ξεπαγιασμένο μας διαμέρισμα...

Χρόνο δεν έχω, ούτε καν για να δω ειδήσεις. Αφήνω ανοιχτή την τηλεόραση να γρατζουνάει κι εγώ μαγειρεύω, πλένω πιάτα, καθαρίζω το άδειο μονίμως ψυγείο. Παντελώς αδιάφορη για το μέτωπο κατά Τουσκ, του Ερντογάν τις πανθηρολογίες, τα μπουνίδια σε κόμματα σκέτες... τελείες και το εορταστικό ωράριο στις ανεόρταστες πόλεις μας. Στα παλιά μου -έτσι κι αλλιώς, όλα παλιά τα φοράω- υποδήματα, όλα τούτα.

Τα παιδάκια μου με νοιάζουν. Αν αύριο θα έχουν γάλα. Αν θα πάρουμε το κοινωνικό μέρισμα να κλείσουμε καμιά τρυπούλα στον οικογενειακό προϋπολογισμό που είναι πιο ελλιπής κι από του κράτους! Κι αν ο πατέρας τους πάψει να με ρωτάει κάθε βράδυ, μα κάθε βράδυ: «έχεις για ψωμί;».


Εγώ, η Μαίρη. Όχι Παναγιωταρά. Κόρη Φουκαρά...     
















efsyn.gr

Αναδρομική μείωση φορολογικών προστίμων


Στην κατάθεση της διάταξης για την αναδρομική μείωση των φορολογικών προστίμων και πρόσθετων φόρων προχώρησε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών.

Τα πρόστιμα μειώνονται και μάλιστα αναδρομικά καλύπτοντας ακόμη και τις υποθέσεις που εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια ή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Οικονομικών. Η μείωση των προστίμων, όπως αναφέρεται στη σχετική αιτιολογική έκθεση, στοχεύει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων από τα πρόστιμα τα οποία κατά κανόνα εμφανίζουν περιορισμένη εισπραξιμότητα. Επί της ουσίας επέρχεται μείωση των προστίμων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας με εξίσωση του νέου καθεστώτος για λόγους "ισχύος της ευνοϊκότερης ρύθμισης" και για υποθέσεις πριν το 2014, δηλαδή πριν το έτος που τέθηκε σε ισχύ ο Κώδικας Φορολογικός Διαδικασιών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στις διατάξεις:

- για τις φορολογικές υποθέσεις έως και την 31-12-2013 στις οποίες έχει ολοκληρωθεί ο φορολογικός έλεγχος ο πρόσθετος φόρος μειώνεται από 120% του κύριου φόρου σε 10% έως 50% ανάλογα με το αντικείμενο της φορολογίας και επιβάλλεται προσαύξηση που θα υπολογίζεται με ετήσιο επιτόκιο 8,76%. Η προσαύξηση θα υπολογίζεται για το χρονικό διάστημα μετά την 1-1-2014.

-για την υποβολή εκπρόθεσμων χρεωστικών φορολογικών δηλώσεων έως και τη χρήση 2013 δεν θα επιβάλλεται ο πρόσθετος φόρος 60% του κύριου φόρου αλλά μόνο πρόστιμο από 100 έως 2.500 ευρώ και προσαύξηση που θα υπολογίζεται με ετήσιο επιτόκιο 8,76%. Το ίδιο ισχύει και για τις υποθέσεις από την 1-1-2014 και μετά.

-τα παραπάνω θα ισχύσουν αναδρομικά ακόμη και για τις υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ή στα διοικητικά δικαστήρια. Η μείωση των προστίμων επέρχεται ακόμη και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής του. Προς τον σκοπό αυτό, ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση και ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του δικαστηρίου.

-ποσά τα οποία έχουν ήδη καταβληθεί από τους φορολογούμενους για υποθέσεις τους δεν επιστρέφονται και δεν συμψηφίζονται

Παράδειγμα

Φορολογούμενος έχει εντοπισθεί για τη χρήση 2012 να έχει αποκρύψει εισόδημα ύψους 1.000.000 ευρώ. Του έχει επιβληθεί κύριος φόρος 400.000 ευρώ και πρόσθετος φόρος 480.000 ευρώ. Δηλαδή συνολικά 880.000 ευρώ. Με το νέο καθεστώς θα καταβάλει κύριο φόρο 400.000, πρόσθετο φόρο 200.000 και τόκους 140.000 ευρώ, δηλαδή συνολικά  740.000 ευρώ. Θα γλιτώσει δηλαδή 140.000 ευρώ

Αναλυτικά η τροπολογία έχει ως εξής :

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο "Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις"
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Άρθρο ...
"Τροποποίηση του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας"
Με τις προτεινόμενες διατάξεις τροποποιούνται οι παράγραφοι 17 και 18 του άρθρου 72 του ν.4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας Κ.Φ.Δ), προκειμένου να εφαρμόζονται οι, κατά περίπτωση, προβλεπόμενες στον ΚΦΔ κυρώσεις αντί των πρόσθετων φόρων του άρθρου 1 του ν. 2523/1997 και για φορολογικά έτη πριν την έναρξη ισχύος αυτού, εφόσον αυτές συνεπάγονται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου.

Οι τροποποιήσεις των ανωτέρω διατάξεων υπαγορεύονται από την αρχή της αναδρομικής εφαρμογής της ηπιότερης κύρωσης, σύμφωνα με τη γενική αρχή του ενωσιακού δικαίου και κατά πάγια νομολογία του ΔΕΕ (βλ. ΔΕΕ Jager C-420/06, σκ. 59, Campina C-45/06, σκ. 32-33, Berlusconi C-387/02, σκ. 67-69 κ.λ.π., βλ. σχετικώς ΣτΕ 2031/2013, σκ. 3). Η αρχή αυτή, σύμφωνα με την οποία, επί παραβάσεων για τις οποίες προβλέπονται διαδοχικά περισσότερες κυρώσεις επιβάλλεται αναδρομικά η ηπιότερη, ακολουθείται ήδη και από τη νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων (βλ. ΣτΕ 2402/2016, 2031/2013, 4159-60/2009, 4166/2012, 3457/2012, 2048-9/2008, ΔΕφΑΘ 5263/2014, κ.ά.).

Ως προς την εφαρμογή των προτεινόμενων διατάξεων και επί εκκρεμών υποθέσεων, σημειώνεται ότι η επιεικέστερη κύρωση, εφόσον έχει τεθεί σε ισχύ ακόμα και κατά την εκκρεμοδικία ενώπιον των δικαστηρίων ουσίας κάθε βαθμού, είναι εφαρμοστέα αναδρομικά (Βλ. ΣτΕ 2408/2010, σκ. 6, 2957/2013, σκ. 11, 13, 2556/2014, σκέψη 10, 4469/2014, σκ. 4, κ.λπ.).

Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις αποτελούν τμήμα της ευρύτερης μεταρρύθμισης στον τομέα των διοικητικών κυρώσεων για φορολογικές παραβάσεις και αποσκοπούν στην αναλογικότερη επιβολή των κυρώσεων αυτών, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης, και στην βελτίωση της εισπραξιμότητάς τους.

Ευνόητο είναι ότι οι προτεινόμενες διατάξεις αφορούν μόνον την επιβολή πρόσθετων φόρων σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2523/1997 και συνεπώς δεν θίγεται η επιβολή των προστίμων του άρθρου 7 του ν. 4337/2015 που επιβάλλονται για παραβάσεις του ΚΒΣ (π.δ. 186/1992, Α' 84), του Κ.Φ.Α.Σ. (ν. 4093/2012, Α'222) και του άρθρου 55 παρ. 1 του Κ.Φ.Δ (ν. 4174/2013 Α' 170).

Ειδικότερα, με τις διατάξεις της παραγράφου 1 της προτεινόμενης διάταξης τροποποιείται η παράγραφος 17 του άρθρου 72 του ν.4174/2013 και ορίζεται ότι για πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου που εκδίδονται από την έναρξη ισχύος της διάταξης και αφορούν σε υποχρεώσεις χρήσεις, περιόδους ή υποθέσεις πριν την έναρξη ισχύος του Κ.Φ.Δ. (ήτοι μέχρι 31.12.2013) επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου των άρθρων 58, 58Α παρ. 2 ή 59 του ΚΦΔ, κατά περίπτωση, πλέον του τόκου του άρθρου 53 του ΚΦΔ, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 ορίζεται ότι οι διατάξεις της παραγράφου 1 εφαρμόζονται από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και το Δικαστήριο, κατά περίπτωση, και επί εκκρεμών κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων υποθέσεων, ως ειδικότερα ορίζονται στην εν λόγω παράγραφο.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου, ορίζεται ότι οι ρυθμίσεις της παραγράφου 2 εφαρμόζονται και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής του. Προς τον σκοπό αυτό, ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση και ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του δικαστηρίου, κατά την ειδικότερα οριζόμενη στη διάταξη διαδικασία.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου τροποποιείται η παράγραφος 18 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013 και ορίζεται ότι για εκπρόθεσμες χρεωστικές δηλώσεις που υποβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος και οι οποίες αφορούν σε χρήσεις περιόδους, υποθέσεις ή εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις προ της έναρξης ισχύος του Κ.Φ.Δ. (ήτοι μέχρι 31.12.2013), επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου του άρθρου 54 του ΚΦΔ, πλέον του τόκου του άρθρου 53 του ΚΦΔ, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου ορίζεται ότι ποσά που καταβλήθηκαν με οποιοδήποτε τρόπο για πράξεις προσδιορισμού φόρου και εκπροθέσμως υποβληθείσες δηλώσεις που εκδόθηκαν ή υποβλήθηκαν, κατά περίπτωση, μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος και που αφορούν σε φορολογικές εν γένει υποχρεώσεις πριν την έναρξη ισχύος του Κ.Φ.Δ (ήτοι 31.12.2013), δεν επιστρέφονται, δεν συμψηφίζονται και δεν αναζητούνται λόγω εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
Άρθρο...
Τροποποίηση του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

1. Η παρ. 17 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013 (Α' 170) αντικαθίσταται ως εξής:
"17. Για πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου που αφορούν εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις, χρήσεις, περιόδους ή υποθέσεις έως και την 31.12.2013 επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου των άρθρων 58, 58Α παρ. 2 ή 59 του παρόντος, κατά περίπτωση, πλέον του τόκου του άρθρου 53 του παρόντος, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου. Σε κάθε περίπτωση, μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.".

2. Οι διατάξεις της παρ. 1 εφαρμόζονται και επί εκκρεμών, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποθέσεων. Ως εκκρεμείς υποθέσεις νοούνται οι υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας κατόπιν άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης ή εκείνες για τις οποίες εκκρεμεί η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης, καθώς και οι υποθέσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί οι σχετικές πράξεις ή αποφάσεις, αλλά δεν έχουν κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο. Ως εκκρεμείς νοούνται, επίσης, οι υποθέσεις οι οποίες έχουν συζητηθεί και δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση του δικαστηρίου ή έχει εκδοθεί μη αμετάκλητη απόφαση αλλά δεν έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο.

3. Εξαιρετικά, οι ρυθμίσεις της παρ. 2 εφαρμόζονται και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής του. Προς τον σκοπό αυτό, ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση - ανέκκλητη δήλωση ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του δικαστηρίου. Η αίτηση - δήλωση αυτή υποβάλλεται στον προϊστάμενο της υπηρεσίας που εξέδωσε την πράξη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης αποδοχής. Στις περιπτώσεις που η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των δικαστηρίων, με την ως άνω αίτηση -δήλωση αποδοχής συνυποβάλλεται και σχετική βεβαίωση της γραμματείας του αρμοδίου δικαστηρίου για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η υπόθεση. Αν έχει εκδοθεί μη αμετάκλητη απόφαση, η ως άνω βεβαίωση πρέπει να διαλαμβάνει αν η απόφαση επιδόθηκε στον αντίδικο του Δημοσίου και, σε καταφατική περίπτωση, την ημεροχρονολογία της επίδοσης. Επί υποθέσεων που έχουν ήδη συζητηθεί, αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμη απόφαση ή έχει εκδοθεί αλλά δεν έχει καταστεί αμετάκλητη, λόγω ύπαρξης προθεσμίας άσκησης ή λόγω άσκησης ενδίκου μέσου κατά της απόφασης, η κατά τα ανωτέρω αίτηση-δήλωση ανέκκλητης αποδοχής περιλαμβάνει, κατά περίπτωση, και δήλωση παραίτησης των διαδίκων από του δικαιώματος τους να απαιτήσουν τη συμμόρφωση προς την τυχόν εκδοθησομένη δικαστική απόφαση ή να ασκήσουν οποιοδήποτε τακτικό ή έκτακτο ένδικο μέσο κατ' αυτής ή παραίτηση από το δικόγραφο του ήδη ασκηθέντος ενδίκου μέσου. Ειδικώς δε, σε υποθέσεις που δεν έχουν συζητηθεί ή έχουν συζητηθεί και δεν έχει εκδοθεί απόφαση του δικαστηρίου, έχουν ανάλογη εφαρμογή οι διατάξεις της περίπτωσης α' της παρ. 1 του άρθρου 142 του ν. 2717/1999 (Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας, Α'97), τα αποτελέσματα της οποίας επέρχονται με την υποβολή στη γραμματεία του δικαστηρίου σχετικής βεβαίωσης του Προϊσταμένου της φορολογικής αρχής που εξέδωσε την πράξη, με περιεχόμενο την περάτωση της διαδικασίας της παρούσας παραγράφου. Με Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δύναται να καθορίζεται η διαδικασία επιβολής των προστίμων, ζητήματα αρμοδιοτήτων και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των παραγράφων 1 έως και 3 του παρόντος.

4. Η παρ. 18 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013, αντικαθίσταται ως εξής:
"Εξαιρετικά, για την υποβολή εκπρόθεσμων χρεωστικών δηλώσεων, που αφορούν χρήσεις περιόδους υποθέσεις ή εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις έως την 31.12.2013, επιβάλλεται, αντί του πρόσθετου φόρου του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, πρόστιμο που ισούται με το άθροισμα του προστίμου του άρθρου 54 του παρόντος πλέον του τόκου του άρθρου 53 του παρόντος, ο οποίος υπολογίζεται από την 1.1.2014 και μέχρι την έκδοση του εκτελεστού τίτλου, εφόσον αυτό συνεπάγεται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογούμενου. Σε κάθε περίπτωση μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.".

5. Ποσά πρόσθετων φόρων που έχουν με οποιοδήποτε τρόπο καταβληθεί δυνάμει των παρ. 17 και 18 του άρθρου 72 του ν. 4174/2013, ως ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου, δεν επιστρέφονται, δεν συμψηφίζονται και δεν αναζητούνται λόγω εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2017

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ
























Σπύρος Δημητρέλης    


capital.gr


   

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

Νέες αλλαγές στα κριτήρια για το κοινωνικό μέρισμα -Αναλυτικές οδηγίες


Χρήσιμες οδηγίες για την περίοδο παράτασης του κοινωνικού μερίσματος αναρτήθηκαν στο αντίστοιχο διαδικτυακό τόπο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο www.koinonikomerisma.gr κατά την περίοδο παράτασης του κοινωνικού μερίσματος, έχουν υπάρξει οι εξής αλλαγές αναφορικά με τα κριτήρια:

Αν το αιτών πρόσωπο είναι άτομο με αναπηρία 67% και άνω, δεν γίνεται έλεγχος για την ύπαρξη ενός τουλάχιστον ασφαλίσιμου μήνα στην κοινωνική ασφάλιση.
Για τις μονογονεϊκές οικογένειες, υπάρχει προσαύξηση 0,25 στην κλίμακα ισοδυναμίας του νοικοκυριού και μέχρι το μέγιστο του 3.
Δεν θεωρείται ένδειξη πολυτελούς διαβίωσης η δήλωση ποσού έως 1.500 ευρώ για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία.
Ακολουθούν ερωτήσεις και απαντήσεις για την περίοδο παράτασης του κοινωνικού μερίσματος.

Ερώτηση: Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση κατά την περίοδο παράτασης;
Απάντηση: Όλοι ανεξαιρέτως, αρκεί να μην συμμετέχουν σε νοικοκυριό, του οποίου η αίτηση έχει εγκριθεί. Δεν απαιτείται να έχετε εκκρεμή, ακυρωμένη ή απορριφθείσα αίτηση.
Ερώτηση: Έχω εγκεκριμένη αίτηση, αλλά δεν έλαβα το επίδομα, λόγω προβλήματος με το λογαριασμό μου. Τι κάνω τώρα;
Απάντηση: Μόλις ενημερωθούμε με την τελική λίστα απορρίψεων από τις τράπεζες, θα ακυρώσουμε τις αιτήσεις που δεν πληρώθηκαν και θα μπορείτε να κάνετε νέα αίτηση, στην οποία πρέπει να προσέξετε να δηλώσετε ΙΒΑΝ που να μπορείτε να εισπράξετε το κοινωνικό μέρισμα. Θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Ερώτηση: Είμαι μονογονεϊκή οικογένεια που εγκρίθηκε στην κυρίως φάση. Πώς μπορώ να κάνω αίτηση, ώστε να πάρω τη διαφορά;
Απάντηση: Δεν χρειάζεται να κάνετε αίτηση. Θα υπολογιστεί αυτόματα από το σύστημα η διαφορά και θα πιστωθεί στο λογαριασμό που έχετε ορίσει στην αίτησή σας, όταν πληρωθεί το κοινωνικό μέρισμα αιτήσεων που υποβλήθηκαν στην περίοδο παράτασης.
Ερώτηση: Έχω εγκεκριμένη αίτηση από την κυρίως φάση του κοινωνικού μερίσματος (έως 12/12/2017) και θέλω να την ακυρώσω. Πώς το κάνω;
Απάντηση: Δεν έχετε δικαίωμα ακύρωσης εγκεκριμένης αίτησης της κυρίως φάσης.



















  ΑΠΕ ΜΠΕ




  iefimerida.gr   

Τσίπρας: Η εκλογή Μουφτή δεν αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις αλλά τη μειονότητα


Ανοικτή χαρακτήρισε τη συζήτηση για τον τρόπο ανάδειξης του Μουφτή ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι αυτό δεν αφορά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις αλλά τους Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες. Τις κυβερνητικές προθέσεις είχε δημοσιοποιήσει, με συνέντευξή του, ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, με τον Υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά να σημειώνει πως δεν συζητάμε με τους γείτονες τέτοια θέματα.

Από τις Βρυξέλλες, ο κ. Τσίπρας σημείωσε πως η συζήτηση αυτή (ενν. για τρόπο ανάδειξης μουφτήδων) έχει ανοίξει προ πολλού στο εσωτερικό της κυβέρνησης και πρέπει να γίνει και δημόσια.  Πρέπει να κάνουμε συζήτηση για το ότι ένα τμήμα της μειονότητας δεν αναγνωρίζει τον θρησκευτικό ηγέτη που διορίζει το ελληνικό κράτος. Η συζήτηση πρέπει να γίνει με τους πολίτες μουσουλμανικής πίστης και να καταλήξει το συντομότερο δυνατό, ώστε να υπάρξει και η κατάλληλη νομοθέτηση. Δεν αφορά αυτό τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας, για να συμπληρώσει πάντως πως ό,τι είναι να γίνει θα γίνει σε βάθος χρόνου: «Οχι τις αμέσως επόμενες ημέρες» τόνισε.

Νωρίτερα,  κ. Γαβρόγλου εμφανίζεται να ζητεί ουσιαστικά, την έναρξη συζητήσεων με τη μουσουλμανική μειονότητα για το θέμα της εκλογής των Μουφτήδων, στον απόηχο των σχετικών με το ζήτημα, πρόσφατων δηλώσεων Ερντογάν κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα.

Ως γνωστόν ο κ. Ερντογάν δημοσίως ζήτησε να αλλάξει ο τρόπος ανάδειξης Μουφτή ώστε αντί να διορίζεται από το ελληνικό κράτος, να εκλέγεται. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων μιλώντας στο Κανάλι της Βουλής, ανέφερε: «Θα πρέπει να αρχίσει μια πολλή σοβαρή συζήτηση, με την ίδια τη μειονότητα ως προς το θέμα της ορθολογικοποίησης της εκλογής μουφτήδων. Το σοβαρό ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί και νομίζω πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα που υπάρχει για συζητήσεις, είναι ο προσδιορισμός του εκλεκτορικού σώματος». Στο πλαίσιο αυτό σημειώνει: «Τον Πατριάρχη δεν τον εκλέγει η ρωμαίικη κοινότητα στην πόλη, δεν τον εκλέγουν καν ιερείς, τον εκλέγουν τα μέλη της Ιεράς Συνόδου. Άρα υπάρχει πάντα στην εκλογή των θρησκευτικών ηγετών, ένα ειδικό εκλεκτορικό σώμα».

Οπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, με αφορμή τη συνέντευξη που θα μεταδοθεί απόψε το βράδυ (στις 9 μμ), ο κ. Γαβρόγλου αποτιμώντας την επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου στη χώρα μας είπε μεταξύ άλλων ότι ο κ. Ερντογάν «έχασε την ευκαιρία να μιλήσει σε ευρωπαίους εταίρους», ενώ ερωτηθείς για το αν υπήρξε όφελος για τη χώρα μας από την επίσκεψή του, απαντά πως «είναι καλό να σπάνε οι πάγοι».

Η θέση Κοτζιά

Μιλώντας σε διπλωματικούς συντάκτες στη Βουλή ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς σχολίασε πως «δεν συζητάμε τέτοια θέματα», εννοώντας πως δεν μπορεί να είναι αντικείμενο διμερούς διαλόγου με την Άγκυρα. Αργότερα πηγές του ΥΠΕΞ σημείωναν ότι το θέμα είναι «κύριας αρμοδιότητας του Υπ. Παιδείας».

Τί είχε πει ο Ερντογάν

Υπενθυμίζεται ότι ο Πρόεδρος της Τουρκίας, κατά την διάρκεια της κοινής με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα συνέντευξης Τύπου στο μέγαρο Μαξίμου είχε πει σχετικά:

«Υπάρχει, επίσης, το θέμα της Μουφτίας. Ο αρχιμουφτής βλέπουμε ότι είναι ένας διορισμένος δημόσιος υπάλληλος. Η Συνθήκη της Λωζάνης προβλέπει ότι ο επικεφαλής Μουφτής πρέπει να εκλέγεται. Στην Τουρκία, ο Οικουμενικός Πατριάρχης εκλέγεται από την Ιερά Σύνοδο. Και η Ιερά Σύνοδος πρέπει να έχει συγκεκριμένο αριθμό μελών για να μπορεί να εκλέξει τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και όταν υπήρξε μείωση του αριθμού των μελών της Ιεράς Συνόδου, έστειλα μήνυμα προς τον Πατριάρχη και του είπα «υποδείξτε μου ονόματα ιερωμένων, στους οποίους θα δώσουμε την τουρκική ιθαγένεια, ούτως ώστε να αποτελέσουν μέλη της Ιεράς Συνόδου». Από επτά που ήταν, ύστερα από τις υποδείξεις του Οικουμενικού Πατριάρχη, η Ιερά Σύνοδος έχει τώρα 17 μέλη, δηλαδή μπορεί να εκλέξει νέο Πατριάρχη». Και ο κ. Ερντογάν, μετά από γενικότερες επισημάνσεις του κ. Τσίπρα (σχετικές και με ζητήματα βιοτικού επιπέδου της μειονότητας) πως τα θέματα είναι εσωτερικά της χώρας μας, συμπλήρωσε αφήνοντας ευθέως να εννοηθεί ότι ζητεί από την ελληνική κυβέρνηση να προβεί σε αλλαγές του υφιστάμενου πλαισίου, ώστε ο Μουφτής να εκλέγεται:


«Πριν από όλα, στη Δυτική Θράκη, στο ζήτημα του αρχιμουφτή, του αν είναι εκλεγμένος ή διορισμένος. Κατά τη γνώμη μου συνιστά μια σοβαρή πληγή και πιστεύω ότι ο αξιότιμος Πρωθυπουργός θα μεριμνήσει για την επίλυση και τη διευθέτηση του συγκεκριμένου ζητήματος. Βεβαίως αυτό είναι σαφές ότι αποτελεί ένα εσωτερικό θέμα της χώρας, δεν διαφωνούμε. Αλλά αν μας δίνεται η άδεια, προφανώς και μπορούμε να διατυπώσουμε την παράκλησή μας. Διότι εμείς εμπιστευόμαστε τη γείτονα χώρα και γι΄ αυτό δείχνουμε το ενδιαφέρον μας για το εσωτερικό της Δίκαιο».  













kathimerini.gr 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *