Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Τα 102 πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και άλλα δημόσια έγγραφα που μπορείτε να βγάλετε από τον υπολογιστή του σπιτιού σας


Ηλεκτρονικά, από το σπίτι τους, θα μπορούν να «συναλλάσσονται» με τη Δημόσια Διοίκηση οι πολίτες για τη διεκπεραίωση 102 υπηρεσιών, όπως η έκδοση διαφόρων πιστοποιητικών. Ετσι απαλλάσσονται από την υποχρέωση να επισκεφθούν αυτοπροσώπως οποιαδήποτε υπηρεσία, είτε για να υποβάλουν αίτηση, είτε για να παραλάβουν έγγραφο.
Οι τυποποιημένες αυτές διαδικασίες του ΕΡΜΗ βρίσκονται στην αρχική σελίδα (http://www.ermis.gov.gr/portal/page/portal/ermis/) κάτω από τον τίτλο «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες».
Μοναδική προϋπόθεση είναι ότι ο πολίτης πρέπει να έχει εγγραφεί ως χρήστης στην πύλη ΕΡΜΗΣ και να μεταβεί στη συνέχεια για επιβεβαίωση της ταυτότητάς του σε οποιοδήποτε ΚΕΠ.
Εκεί θα πρέπει να βεβαιώσει -προσκομίζοντας και την αστυνομική του ταυτότητα- ότι είναι ο κάτοχος συγκεκριμένου ηλεκτρονικού «λογαριασμού» στη συγκεκριμένη πύλη. Η διαδικασία της εγγραφής και επιβεβαίωσης ταυτότητας γίνεται μία και μόνη φορά για κάθε πολίτη, ο οποίος στη συνέχεια μπορεί να πραγματοποιεί πολλαπλές συναλλαγές με το Δημόσιο από οποιονδήποτε υπολογιστή, χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό του. Ο πολίτης αποκτά μία ηλεκτρονική θυρίδα στην ΕΡΜΗΣ, στην οποία τοποθετούνται από τις αρμόδιες, κατά περίπτωση, υπηρεσίες τα αιτούμενα έγγραφα.
Ο πολίτης μπορεί να αξιοποιήσει περαιτέρω τα ηλεκτρονικά έγγραφα που θα λαμβάνει στη θυρίδα του, προωθώντας τα όπου χρειάζεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Οι 102 υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του ΕΡΜΗ είναι οι εξής:
1. Αίτηση - δήλωση συνταξιούχου για αλλαγή διεύθυνσης (Γ.Λογιστήριο του Κράτους/Συντάξεις Δημοσίου)
2. Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή στα ΚΕΠ
3. Αντίγραφο πιστοποιητικού σπουδών (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Μαθητείας, ΤΕΕ Α' Κύκλου, ΤΕΕ Β' Κύκλου)
4. Αντικατάσταση απωλεσθέντος βιβλιαρίου κλάδων σύνταξης και πρόνοιας από το ΤΣΑΥ
5. Βεβαιώσεις περί τροποποίησης ή μη καταστατικών Α.Ε., περί μη ανάκλησης άδειας σύστασης Α.Ε., περί του ισχύοντος Δ.Σ., περί καταβεβλημένου κεφαλαίου Α.Ε. και λοιπών στοιχείων καταχωρημένων στο Μητρώο Α.Ε.
6. Βεβαίωση για το χρόνο επιδότησης ανεργίας από τον ΟΑΕΔ
7. Βεβαίωση καταβολής εισφορών για φορολογική χρήση από ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ
8. Βεβαίωση μη οφειλής για συμμετοχή σε διαγωνισμούς από ΟΑΕΕ-πρώην ΤΕΒΕ
9. Βεβαίωση περί μη ασφάλισης ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
10. Βεβαίωση περί μη συνταξιοδότησης ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
11. Βεβαίωση ταμειακής ενημερότητας Ν. 2084/92, για θεώρηση βιβλίων και στοιχείων από τη ΔΟΥ (ΟΑΕΕ - πρώην ΤΕΒΕ)
12. Βεβαίωση του ποσού της επιδοτούμενης ανεργίας από τον ΟΑΕΔ
13. Βεβαίωση χορήγησης επιδόματος καυσίμων
14. Βεβαίωση χορήγησης επιδόματος σε απροστάτευτα παιδιά
15. Βεβαίωση χορήγησης επιδόματος σε μοναχικά άτομα άνω των 65 ετών και ανασφάλιστα άτομα
16. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης ανασφάλιστων τετραπληγικών - παραπληγικών και ακρωτηριασμένων
17. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης Βαριά Νοητικά Καθυστερημένων (Β.Ν.Κ.)
18. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης κωφαλαλίας
19. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα με βαριά αναπηρία
20. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα πάσχοντα από AIDS
21. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα πάσχοντα από αιμορροφιλία
22. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα πάσχοντα από μεσογειακή αναιμία
23. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε σπαστικά άτομα
24. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης τετραπληγικών - παραπληγικών ασφαλισμένων του δημοσίου
25. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης τυφλότητας
26. Βεβαίωση χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης χανσενικών
27. Βεβαίωση χρόνου μη επιδοτούμενης ανεργίας ΟΑΕΔ
28. Βεβαίωση χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο στους Αστυνομικούς που υπηρετούν στην Ε.Κ.Α.Μ. και στο Τ.Ε.Ε.Μ (Ν. 1813/1988, άρθρα 20 παρ. 3 και 47 παρ.1)
29. Δήλωση συμμετοχής στις εξετάσεις ιατρικής του ΔΟΑΤΑΠ της εξεταστικής περιόδου του εκάστοτε έτους
30. Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης ασφαλισμένου για αλλαγή διεύθυνσης
31. Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης μερισματούχου για έκδοση βεβαίωσης χορήγησης μερίσματος
32. Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης μερισματούχου για προεξόφληση μερισμάτων
33. Διεκπεραίωση αίτησης - δήλωσης μετόχου για τη χορήγηση βεβαίωσης εξόφλησης οφειλής (ΜΤΠΥ)
34. Έγγραφή –Πιστοποίηση Εργοδότη για χρήση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προκειμένου να υποβληθεί ηλεκτρονικά μέσω Κ.Ε.Π. η Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.)
35. Εγγραφή στα μητρώα ασφαλισμένων του ΚΕΑΔ δικηγόρων ή ασκούντων δικηγόρων
36. Έκδοση βεβαιώσεων αδειών καταλληλότητας οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ζωικής προέλευσης
37. Έκδοση βεβαίωσης εγγραφής στο ΤΣΑΥ
38. Έκδοση βεβαίωσης περί μη ασφάλισης στο ΙΚΑ
39. Έκδοση βεβαίωσης περί μη συνταξιοδότησης από το ΙΚΑ
40. Έκδοση κτηνιατρικών υγειονομικών πιστοποιητικών προϊόντων ζωικής προέλευσης
41. Ενημέρωση καταναλωτή για τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών και γενικά δικαιώματα καταναλωτή για την προστασία του
42. Καταχώρηση εγκατάστασης εκτροφής, προμήθειας, πειραματισμού Π.Δ. 160/91 (64, Α΄)
43. Πιστοποιητικό Σπουδών (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Μαθητείας, ΤΕΕ Α' Κύκλου, ΤΕΕ Β' Κύκλου)
44. Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις δυναμικότητας μικρότερης των 2 ισοδύναμων ζώων (πλην των οικοσίτων)
45. Χορήγηση άδειας εισαγωγής ζώντων ζώων από τρίτη χώρα
46. Χορήγηση ακριβούς αντιγράφου βαθμολογικής αντιστοιχίας - πράξης αναγνώρισης (ΔΟΑΤΑΠ)
47. Χορήγηση αντιγράφου άδειας επάρκειας διδασκαλίας γλώσσας (λόγω απώλειας, καταστροφής της ήδη εκδοθείσας)
48. Χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος του διαγράμματος καθώς και του πίνακα που συνοδεύει μία κυρωμένη πράξη εφαρμογής (τελική ιδιοκτησία, υποχρεώσεις εισφοράς σε γη και χρήμα του ν. 1337/83)
49. Χορήγηση αντιγράφου πιστοποιητικού γέννησης
50. Χορήγηση αποσπάσματος πρακτικών Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΟΑΤΑΠ)
51. Χορήγηση βεβαίωσης αναπηρίας (Ν. 1579/1950)
52. Χορήγηση βεβαίωσης αποδοχών για υπηρετούντες δασκάλους ή νηπιαγωγούς
53. Χορήγηση βεβαίωσης αποδοχών για υπηρετούντες καθηγητές
54. Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για ειδικό λογαριασμό πρόσθετων παροχών (ΤΣΜΕΔΕ)
55. Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για κύρια σύνταξη ΤΣΜΕΔΕ
56. Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για τον κλάδο υγείας ΤΣΜΕΔΕ
57. Χορήγηση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας (ΤΣΜΕΔΕ)
58. Χορήγηση βεβαίωσης βαθμολογίας εξετάσεων πιστοποίησης επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
59. Χορήγηση βεβαίωσης βαθμολογικής αντιστοιχίας (ΔΟΑΤΑΠ)
60. Χορήγηση βεβαίωσης για έγκριση ασφάλισης από τον ΟΓΑ - προώθηση δελτίου απογραφής για έκδοση βιβλιαρίου υγείας
61. Χορήγηση βεβαίωσης για το ομοταγές πανεπιστημίων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο με τα αναγνωρισμένα ΑΕΙ της αλλοδαπής (ΔΟΑΤΑΠ)
62. Χορήγηση βεβαίωσης για το ύψος των μηνιαίων αποδοχών κύριας και επικουρικής σύνταξης από το ΝΑΤ
63. Χορήγηση βεβαίωσης εκπλήρωσης υπηρεσίας υπαίθρου ιατρού
64. Χορήγηση βεβαίωσης επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
65. Χορήγηση βεβαίωσης Ζώνης Επιχειρήσεων Ν. 1854/1951
66. Χορήγηση βεβαίωσης κατάθεσης δικαιολογητικών από το ΔΟΑΤΑΠ
67. Χορήγηση βεβαίωσης μη συνταξιοδότησης από το ΝΑΤ
68. Χορήγηση βεβαίωσης περί μη ασφάλισης στον ΟΓΑ
69. Χορήγηση βεβαίωσης περί μη συνταξιοδότησης από τον ΟΓΑ
70. Χορήγηση βεβαίωσης περί συνταξιοδότησης - διακοπής / αναστολής της συνταξιοδότησης και λοιπές βεβαιώσεις για τη συνταξιοδότηση από τον ΟΓΑ.
71. Χορήγηση βεβαίωσης ποσού σύνταξης ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
72. Χορήγηση βεβαίωσης προϋπηρεσίας Αστυνομικών Υπαλλήλων
73. Χορήγηση βεβαίωσης προϋπηρεσίας για αναπληρωτές δασκάλους ή νηπιαγωγούς
74. Χορήγηση βεβαίωσης προϋπηρεσίας για αναπληρωτές καθηγητές
75. Χορήγηση βεβαίωσης συνταξιούχου (ΤΣΜΕΔΕ)
76. Χορήγηση βεβαίωσης του Ν. 142/1974
77. Χορήγηση βεβαίωσης χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο, στους χειριστές ελικοπτέρων της Ελληνικής Αστυνομίας (Π.Δ. 1041/1979, άρθρα 41 και 43)
78. Χορήγηση ενημερωτικού σημειώματος ΚΕΑΝ
79. Χορήγηση πιστοποιητικού αποφοίτησης από Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) με ή χωρίς αναλυτική βαθμολογία
80. Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής στα μητρώα αρρένων
81. Χορήγηση πιστοποιητικού εντοπιότητας
82. Χορήγηση πιστοποιητικού θαλάσσιας υπηρεσίας
83. Χορήγηση πιστοποιητικού νοσηλείας ανηλίκων
84. Χορήγηση πιστοποιητικού νοσηλείας ή εξέτασης σε εξωτερικά ιατρεία ενηλίκων
85. Χορήγηση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
86. Χορήγηση πιστοποιητικού υπηρεσιακής κατάστασης και μεταβολών για δασκάλους ή νηπιαγωγούς
87. Χορήγηση πιστοποιητικού υπηρεσιακής κατάστασης και μεταβολών για καθηγητές
88. Χορήγηση πιστοποιητικού φοίτησης σε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) με ή χωρίς αναλυτική βαθμολογία
89. Χορήγηση υπηρεσιακού σημειώματος για την ανανέωση βιβλιαρίου υγείας στο διάστημα που δεν έχει εκδοθεί απόφαση συνταξιοδότησης
90. Χορήγησηςβεβαίωσης χρόνου υπηρεσίας Αστυνομικών (Αστυφυλάκων – Αρχ/κων – Ανθυπαστυνόμων), Συνοριακών Φυλάκων και Ειδικών Φρουρών ( Ν. 2690/1999, άρθρα 4,5 και 12)
91. Απόσπασμα ατομικού λογαριασμού ΙΚΑ
92. Βεβαίωση καταβολής αποζημιώσεων ΕΛΓΑ στους παραγωγούς
93. Χορήγηση ανάλυσης αποζημιώσεων ΕΛΓΑ που καταβλήθηκαν στους παραγωγούς
94. Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γάμου (Ειδικό Ληξιαρχείο)
95. Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γέννησης (Ειδικό Ληξιαρχείο)
96. Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης θανάτου (Ειδικό Ληξιαρχείο)
97. Χορήγηση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας (για επιχειρήσεις - εργοδότες)
98. Χορήγηση βεβαίωσης γέννησης (Εθνικό Δημοτολόγιο)
99. Χορήγηση βεβαίωσης ενισχύσεων ΠΣΕΑ σε παραγωγούς (ΕΛΓΑ)
100. Χορήγηση βεβαίωσης ιθαγένειας (Εθνικό Δημοτολόγιο)
101. Χορήγηση βεβαίωσης οικογενειακής κατάστασης για ΟΓΑ (Εθνικό Δημοτολόγιο)
102. Χορήγηση βεβαίωσης οικογενειακής κατάστασης (Εθνικό Δ


Πηγή: iefimerida.gr 

Μπράβο στην Κατερίνα Ακριβοπούλου που έκανε την “θεωρία των άκρων” πατσαβουρόχαρτο με δυο κουβέντες.

Για άλλη μία φορά, η Κατερίνα απέδειξε πως υπάρχουν (ακόμα) φωνές που αγωνίζονται πραγματικά για την δημοκρατία και την αξιοπρέπεια. Σε αντίθεση με τις κραυγές που πουλάνε δημοκρατία και εισπράττουν αργύρια με φασιστικές μεθόδους. Όντως είναι αστείο οι κυβερνώντες να επικαλούνται το “δημοκρατικό τόξο” την ώρα που οι ίδιοι το έχουν καταστρατηγήσει με πρακτικότατη εφαρμογή ολοκληρωτισμού, γκαιμπελισμού και θηριωδίας. Αλήθεια…
-Ποιοί έστελναν παρακρατικούς κουκουλοφόρους μαχαιροβγάλτες για να σφάξουν τους 
αγανακτισμένους στο Σύνταγμα και να εξασφαλίσουν την καταστροφική εξουσία του “μεγάλου στοχαστή”;
-Ποιοί διαλύουν με βία απεργιακές κινητοποιήσεις όταν δεν υποκλίνονται στα καθεστωτικά μαντριά των κρατικοδίαιτων συνδικαλιστών;
-Ποιοί συκοφαντούν με άθλιες γκαιμπελίστικες μεθόδους κάθε κοινωνική ομάδα που τολμά να σηκώσει ανάστημα προκειμένου να την εξοντώσουν; Εδώ κάθε εβδομάδα έχουμε και μία “νύχτα κρυστάλλων”.
-Ποιοί στέλνουν τάγματα εφόδου και CSI μπραχάμι στις Σκουριές για να βρουν ποιος γρατζούνισε την μπουλντόζα του Μπόμπολα; Την στιγμή που η ζωή και η περιουσία κάθε πολίτη είναι στο έλεος ταγμάτων εφόδου που εκπαιδεύονται και εκπορεύονται από τις Ελληνικές φυλακές;
Ποιοι τολμούν λοιπόν να μιλήσουν για “δημοκρατικό τόξο”; Αυτοί που εξέθρεψαν τον μπαμπούλα ως ιδανικό φερετζέ του δικού τους φασισμού;

http://olympia.gr

Ανοίγει το Taxisnet - Ερχονται τα ραβασάκια και ξεκινούν οι φορολογικές δηλώσεις


Τη Δευτέρα η Εφορία, ή καλύτερα το Taxisnet, ανοίγει τις πύλες και περιμένει σιγά σιγά τους έξι εκατομμύρια φορολογούμενους με τις φορολογικές δηλώσεις. Ηδη από εβδομάδα θα ξεκινήσουν και οι αποστολές με τα ραβασάκια.
Η καταληκτική προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης είναι η 30ή Ιουνίου, ανεξαρτήτως ΑΦΜ, παρότι πολλοί εργαζόμενοι και συνταξιούχοι δεν έχουν λάβει καν ακόμη τη βεβαίωση αποδοχών του 2013 από τους αρμόδιους φορείς (ασφαλιστικά Ταμεία κλπ). Οσοι πάντως έχουν παλιούς κωδικούς πρόσβασης στο taxisnet θα μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν και φέτος, ενώ όσοι δεν έχουν θα πρέπει να τους προμηθευτούν από την εφορία.
Παράλληλα, από τον Ιούνιο και Ιούλιο θα έρχονται για πληρωμή και άλλα τέσσερα χαράτσια:
Το Εκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων του 2013 θα πληρώνουν κάθε δίμηνο 5.000.000 νοικοκυριά, μαζί με τους λογαριασμούς ΔΕΗ τον Ιούνιο. Το χαράτσι του 2013 θα υπολογιστεί με τους ίδιους ακριβώς συντελεστές που ίσχυσαν το 2011 και το 2012 αλλά θα μειώνεται εκ των υστέρων κατά 15%.
Ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας του 2011 που θα έρθει τον Ιούνιο σε περίπου 500.000 φορολογούμενους που είχαν το 2011 κτίσματα συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ. Θα υπολογιστεί με συντελεστές από 0,2% έως και 2%. Η πληρωμή του φόρου θα γίνει σε 7 μηνιαίες δόσεις.
Ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας 2012 που θα πληρώσουν τον Ιούλιο όσοι κατείχαν την 1/1/12 ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ. Θα υπολογιστεί επίσης με συντελεστές από 0,2% έως 2% και η πληρωμή θα γίνει σε 7 μηνιαίες δόσεις
Τέλη του έτους, από Νοέμβριο ή Δεκέμβριο, θα πληρώνουν σε 4 δόσεις και τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας 2013 οι περίπου 500.000 φορολογούμενοι με ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ.


Πηγή: iefimerida.gr 

Ο Ήλιος της Βεργίνας πώς είναι στα κινέζικα;


Του Γ. Ανανδρανιστάκη
Αν ήμουνα πούρος πατριώτης, από αυτούς που λένε «η Δεξιά να κυβερνάει κι ας μην έχω βρακί να φορέσω», από εκείνους που αγωνιούν πότε για τη Θράκη μας, πότε για τη Μακεδονία μας, πότε για τη σημαία, πότε για τον Ήλιο της Βεργίνας, αν ήμουνα νταβραντισμένος ελληναράς με πατέντα, τα επενδυτικά ταξίδια του Σαμαρά στην Κίνα, το Αζερμπαϊτζάν, το Κατάρ και αλλαχού θα μου προκαλούσαν τρόμο απερίγραπτο και αβυσσαλέο.
Τι είναι η πατρίδα μας, αγαπητέ πατριώτη; Μην είναι οι κάμποι, μην είναι τα άπαρτα ψηλά βουνά, μην είναι ο ήλιος της που χρυσολάμπει; Όλα πατρίδα μας, κι αυτά κι εκείνα, κι ο Σαμαράς τα πούλησε στην Κίνα, για να κάνουμε ένα ατυχές λογοπαίγνιο, ελπίζοντας ότι προκαλεί ευφορία, ακριβώς λόγω της εσκεμμένης αστοχίας του. Δεν είναι πατρίδα μας το νεράκι, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ, που πωλούνται όσο - όσο στους Κινέζους και σε όποιον άλλο προαιρείται; Η ενέργεια, το ρεύμα, το φυσικό αέριο, το υπέδαφος, ο ήλιος, οι φυσικές πηγές, αυτά τίνος πατρίδα είναι;
Τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι σιδηρόδρομοι; Τα τουριστικά φιλέτα στη Ρόδο, στην Κέρκυρα, στην Κρήτη; Οι Ξενίες, μερικοί απ' αυτούς αρχιτεκτονικά διαμάντια τοποθετημένα στις πιο όμορφες περιοχές της χώρας, που τους άφησαν να ρημάξουν και να χορταριάσουν και τώρα τους δίνουν έναντι πινακίου φακής; Τα δεκάδες ακίνητα του Δημοσίου, ανάμεσά τους πολλά νεοκλασικά υψηλής πολιτιστικής κληρονομιάς;
Αυτά, αγαπητοί υπερπατριώτες, είναι λιγότερο πατρίδα μας από τον Ήλιο της Βεργίνας, που φοβόσαστε ότι θα τον σφετεριστούν οι Σκοπιανοί και οι λοιποί επιβουλείς της Μακεδονίας; Από τις αρχές τις δεκαετίες του '90, από τότε που ο Σαμαράς ήταν υπουργός Εξωτερικών, πλανιέται πάνω από τα κεφάλια μας το φάντασμα της ΠΓΔΜ, γενιές και γενιές αποβλάκωσε ο φόβος, κι έπρεπε να περάσουν είκοσι χρόνια για να μάθουμε ότι η Βεργίνα δεν κινδυνεύει από τους κακούς γείτονες, κινδυνεύει από τους μακρινούς Κινέζους.
Ο Σαμαράς τούς το είπε ξεκάθαρα: Ελάτε να αξιοποιήσουμε μαζί τους αρχαιολογικούς χώρους. Τι είναι αυτό; Είναι πρόσκληση προς τους Κινέζους τουρίστες ή προς τους Κινέζους επιχειρηματίες; Και τι ακριβώς είναι η αξιοποίηση; Μήπως τους καλεί να φτιάξουν την αρχαιοελληνική Ντίσνεϊλαντ, με εργαζόμενους που δεν θα απεργούν ποτέ, σε αντίθεση με τους δικούς μας, που απεργούν οι άτιμοι ακριβώς την ημέρα που η Τρέμη, ο Πρετεντέρης και ο Ευαγγελάτος καταλαμβάνονται από τη σφοδρότατη επιθυμία να επισκεφθούν τον Παρθενώνα;
Την επόμενη φορά που θα καταληφθείτε από εθνικό οίστρο και θα νιώσετε ότι η πατρίς κινδυνεύει, μην μουντζώσετε προς τους Γερμανούς, τους Αμερικάνους, τους Εβραίους και τους Μασόνους. Μουντζώστε αρχικώς προς το Ταμείο των Αποκρατικοποιήσεων και μετά προς τον καθρέφτη σας.

19 Μαΐου 2013: Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων


19 Μαΐου ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων.
19 Μαΐου ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων. Για την ημέρα αυτή έχουν προγραμματιστεί πολλές εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα με κυριότερες στην Αθήνα και τη νΘεσσαλονίκη από την Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος. Στα πλαίσια των εκδηλώσεων αυτών δημιουργήθηκε το παρακάτω τηλεοπτικό σποτ διάρκρειας 50''.

Αφήγηση: Κώστας Διαμαντίδης...
Μουσική: The New Earth (Epica.Audiomachine)
Ζωγραφική αφίσας: Σοφία Αμπερίδου
Σκηνοθεσία- Μοντάζ: Παύλος Γαβριηλίδης

Ακολουθεί το βίντεο στο τέλος του άρθρου:

Κείμενο θέσεων ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ: 19 "δεσμεύσεις" προς τον ελληνικό λαό


Παπαδημητρίου Νίκος
Δεκαεννέα προγραμματικούς στόχους - δεσμεύσεις καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ στον ελληνικό λαό μέσω του κειμένου θέσεων. Αυτοί είναι:
"1. Να υψώσουμε την ασπίδα κοινωνικής προστασίας που θα αποσοβήσει την ανθρωπιστική καταστροφή. Να μην υπάρχει πολίτης χωρίς το αναγκαίο για την επιβίωσή του ελάχιστο εισόδημα, χωρίς περίθαλψη και κοινωνική προστασία, χωρίς πρόσβαση στα βασικά αγαθά. [...]
2. Να ακυρώσουμε τα Μνημόνια και τους εφαρμοστικούς τους νόμους στη Βουλή όπου ψηφίστηκαν και να τα αντικαταστήσουμε με ένα εθνικό σχέδιο οικονομικής και κοινωνικής ανόρθωσης και παραγωγικής ανασυγκρότησης. [...] Η υλοποίηση του σχεδίου αυτού [...] θα αποκαθιστά σταδιακά τους όρους ασφαλούς εργασίας και αξιοπρεπούς διαβίωσης με τους ανάλογους μισθούς και συντάξεις, ενώ θα δημιουργεί συστηματικά προϋποθέσεις ένταξης νέων εργαζομένων.
3. Να επαναδιαπραγματευτούμε τις δανειακές συμβάσεις και να ακυρώσουμε τους επαχθείς όρους τους με βασικό δεδομένο ότι το ζήτημα του δημοσίου χρέους συνιστά πανευρωπαϊκό και όχι στενά ελληνικό πρόβλημα. [...] Ενδέχεται να διατυπωθούν κατά τη διαπραγμάτευση απειλές, ίσως και εκβιασμοί, περί διακοπής της χρηματοδότησης, περί εξόδου από το ευρώ, ίσως και άλλα. Αλλά, όπως ήθελε να συμπυκνώσει το σύνθημα που χρησιμοποιήσαμε 'Καμιά θυσία για το ευρώ', απόλυτη προτεραιότητα για μας είναι η αποτροπή της ανθρωπιστικής καταστροφής και η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και όχι η υπαγωγή σε υποχρεώσεις που άλλοι ανέλαβαν υποθηκεύοντας τη χώρα. Κατά συνέπεια δεσμευόμαστε ότι θα αντιμετωπίσουμε το ενδεχόμενο τέτοιων απειλών ή εκβιασμών με όλα ανεξαιρέτως τα όπλα που μπορούμε να επιστρατεύσουμε, ενώ είμαστε ήδη έτοιμοι να αναμετρηθούμε ακόμη και με τη χειρότερη έκβαση. Είμαστε βέβαιοι ότι σε μια τέτοια απευκταία περίπτωση ο ελληνικός λαός θα μας στηρίξει ανεπιφύλακτα.
4. Να επιτύχουμε μια αποτελεσματική και κοινωνικά δίκαιη αντιμετώπιση των ελλειμμάτων προτάσσοντας την αναδιανομή και την περιβαλλοντικά ασφαλή ανάπτυξη. [...]
5. Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για την παραγωγική και οικολογική ανασυγκρότηση της χώρας. [...]
6. Να θέσουμε το τραπεζικό σύστημα υπό την ιδιοκτησία και τον έλεγχο του Δημοσίου. [...]
7. Να ακυρώσουμε τις προβλεπόμενες ιδιωτικοποιήσεις και τη λεηλασία του δημόσιου πλούτου, να επαναφέρουμε υπό δημόσιο έλεγχο, αλλά ταυτόχρονα να ανασυγκροτήσουμε πλήρως, τις επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας που έχουν ιδιωτικοποιηθεί ή βρίσκονται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης. [...]
8. Να προωθήσουμε μια νέα ριζοσπαστική πολιτική στον χώρο της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. [...]
9. Να αποκαταστήσουμε και να ενισχύσουμε το κοινωνικό κράτος και να συμβάλουμε στον εκδημοκρατισμό όλων των δράσεων και λειτουργιών του. [...]
10. Να λάβουμε άμεσα μέτρα κατά της ακρίβειας. [...]
11. Να καταργήσουμε όλες τις ρυθμίσεις και κρατικές δομές έκτακτης ανάγκης που έχουν οικοδομηθεί στο όνομα των "υποχρεώσεων" της χώρας, [...] να αναδιοργανώσουμε εις βάθος το πολιτικό σύστημα, εξαλείφοντας πλήρως κάθε εστία διαφθοράς και διαπλοκής. [...]
12. Να επαναφέρουμε και να αναβαθμίσουμε ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο που ρύθμιζε τις εργασιακές σχέσεις. [...]
13. Να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης. [...]
14. Να στηρίξουμε με όλα τα πρόσφορα μέσα την παιδεία, τη λαϊκή μόρφωση, την επιστημονική έρευνα, όλες τις μορφές τέχνης και τον πολιτισμό γενικά. [...]
15. Να αγωνιστούμε για την καταπολέμηση των διακρίσεων. [...]
16. Να αντιμετωπίσουμε το μεταναστευτικό ζήτημα υπό τον σύνθετο χαρακτήρα του και σε όλες του τις διαστάσεις. [...]
17. Να προβάλουμε την ανάγκη και να διεκδικήσουμε με όλα τα πρόσφορα μέσα το αίτημα για ανατροπή της σημερινής μορφής ολοκλήρωσης της Ευρώπης. [...]
18. Να νοηματοδοτήσουμε ξανά, έμπρακτα και θεωρητικά, τις έννοιες 'εθνικό' και 'πατριωτικό', συνδέοντάς τις με το γνήσια 'λαϊκό'. [...]
19. Να αναπτύξουμε μια άλλου τύπου ένταξη στο διεθνές γίγνεσθαι μέσω μιας ανεξάρτητης, πολυδιάστατης και φιλειρηνικής εξωτερικής πολιτικής [...]".

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Να ζει ή να μη ζει ο ναζί;


Του Θανάση Καρτερού
Δεν είναι σωστό να αποβάλλονται βουλευτές της Χρυσής Αυγής από τη Βουλή, όπως έγινε χτες με κείνον από τη Μαγνησία. Και πρέπει να καταλογίσουμε ευθύνες στον Δραγασάκη, ο οποίος ήταν στην έδρα του προέδρου και πήρε απόφαση να ξαποστείλει εκτός αιθούσης έναν ναζί εκπρόσωπο του κυρίαρχου λαού, έστω κι αν αυτός σκυλόβρισε, συνεπικουρούμενος από την αγέλη του, τη Βουλή και επεφύλαξε ιδιαίτερη γλωσσική περιποίηση στον Τσίπρα.
Διότι, για να εξηγηθούμε, πώς επιβάλλεις κυρώσεις σε έναν άνθρωπο για τον τρόπο που μιλάει, όταν δεν ξέρει, δεν μπορεί, δεν το έχει και δεν του κόβει να μιλάει αλλιώς; Όταν μέσα στο ξυρισμένο κεφάλι του δεν υπάρχουν παρά καμιά εκατοστή μπερδεμένες συλλαβές και άρες μάρες εθνικού περιεχομένου, χιτλερικής ετυμολογίας και συμμορίτικης αργκό; Συγγνώμη, αλλά αυτό είναι λάθος και κατάργηση του ουργκ ως ελεύθερης έκφρασης, αφού μόνο έτσι μπορεί να εκφραστεί ο άλλος.
Ε, άντε, απόβαλλε τότε και τον Παπά επειδή υαινίζει, τον Κασιδιάρη επειδή σκυλίζει, τον Καιάδα επειδή ασβίζει, τον Μιχαλολιάκο επειδή τσακαλίζει και τον Παναγιώταρο επειδή λυκίζει. Αποφάσισε δηλαδή ότι δεν έχει δικαίωμα ο ναζί να ζει γλωσσικώς και ελευθέρως. Κλείσε τη φάρμα των ναζί. Δεν μετατρέπεις έτσι τη Βουλή σε χώρο απαγορεύσεων; Θα λέει δηλαδή ο φασίστας τη λέξη σαπούνι, ή κουμμούνι, ή σύριζα-gay-parade και θα τον βγάζει έξω κάθε ο Δραγασάκης;
Θα σου πει βέβαια ο άλλος, ότι η και η αθώα Κοκκινοσκουφίτσα δεν έδωσε σημασία στα λυκίσματα και την έφαγε ο λύκος. Ότι δηλαδή οι ουργκ και αρφ και γαβ-γαβ συλλαβές είναι προπομπός και συνοδός της επίθεσης των σαρκοφάγων. Και ότι οι διαφημιστές του Άουσβιτς και οι πιστοί του Χίτλερ δεν έμεναν ποτέ και δεν μένουν και σήμερα στη βία των λέξεων -στήνουν ενέδρες, και δαγκώνουν, και μαχαιρώνουν, και σκοτώνουν. Κατά προτίμηση αμνούς που δεν μπορούν να αντισταθούν.
Εντάξει, τότε. Ας τους βγάζουν έξω όταν το παραξηλώνουν. Πιο απαραίτητο όμως είναι ένα φίμωτρο -να μη μπορούν να δαγκώσουν. Κι ακόμα πιο απαραίτητο ένα τείχος από την κοινωνία γύρω από τη φάρμα -κι αυτό απαιτεί μαχητική παρουσία σε όλα τα κοινωνικά μέτωπα. Γιατί η απουσία τρέφει τους ναζί -η ενότητα κι ο αγώνας τους καταδικάζουν σε πολιτικό θάνατο εξ ασιτίας...

Μανχάταν – Μπαγκλαντές – Ελλάδα. Σύντομα σε μια βιοτεχνία δίπλα σας


Του Άρη Χατζηστεφάνου
Το δυστύχημα του Μπαγκλαντές είχε επαναληφθεί πριν από έναν αιώνα στις ΗΠΑ. Πόσο πιθανό είναι να το ζήσουμε και στην Ευρώπη;
 
Οι εργάτες στη βιομηχανία ένδυσης έτρεχαν πανικόβλητοι να σωθούν καθώς το κτίριο κατέρρεε. Καταλάβαιναν ότι δεκάδες ή εκατοντάδες συνάδελφοί τους δεν θα έβρισκαν ποτέ την έξοδο. Η πυροσβεστική ήρθε με καθυστέρηση και τα σωστικά συνεργεία δεν ήταν σε θέση να αντιμετωπίσουν το μέγεθος της καταστροφής.
 
Δεκάδες δημοσιογράφοι κατέγραψαν παρόμοιες σκηνές στο τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες στο Μπαγκλαντές αφήνοντας πίσω του τουλάχιστον 400 νεκρούς. Μόνο που η δική μας ιστορία δεν έρχεται από την «τριτοκοσμική» Ασία του του 2013 αλλά από τη Νέα Υόρκη.
 
Το ημερολόγιο έγραφε 25 Μαρτίου 1911 όταν μια πυρκαγιά κατάπιε σχεδόν κυριολεκτικά τη βιομηχανία ενδυμάτων Triangle Waist Company στην καρδιά του Μανχάταν. Τουλάχιστον 146 εργάτες βρήκαν τραγικό θάνατο αφού οι εργοδότες τους είχαν κλειδώσει τις πόρτες για να μην κάνουν διαλείμματα από την εργασία τους.
 
Για χιλιάδες εργάτες οι συνθήκες εργασίας αλλά και τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονταν στο Μανχάταν των αρχών του 1911 δεν διαφέρουν σχεδόν σε τίποτα από την κατάσταση που συναντά κανείς στα λεγόμενα sweatshop, τα εργασιακά κολαστήρια της Ασίας. Στην περίπτωση των ΗΠΑ όμως το συγκεκριμένο δυστύχημα αποτέλεσε σημείο καμπής για την εργατική νομοθεσία του δυτικού κόσμου καθώς μετά την καταστροφή θεσπίστηκαν αυστηροί κανονισμοί ασφαλείας.
 
Παρόλα αυτά τα δυο τραγικά περιστατικά στις ΗΠΑ και το Μπαγκλαντές, αν και έχουν χρονική διαφορά ενός αιώνα και σημειώνονται στις δυο άκρες του πλανήτη, έχουν πολύ περισσότερες ομοιότητες από αυτές που κατάφεραν να εντοπίσουν αναλυτές και δημοσιογράφοι τις τελευταίες εβδομάδες. Γιατί ουσιαστικά το δυστύχημα στο Μπαγκλαντές δεν είναι εικόνα από την ιστορία αλλά από το μέλλον της Δύσης.
 
Ειδική οικονομική ζώνη θανάτου
 
Αν και το Μπαγκλαντές υπήρξε από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του ως κράτος μια από τις φτωχότερες χώρες του πλανήτη η κατάσταση των εργασιακών δικαιωμάτων δεν ήταν πάντα η ίδια. Στις αρχές της δεκαετίας του 70 ένα αρκετά ισχυρό συνδικαλιστικό κίνημα, το οποίο αποτέλεσε μετεξέλιξη του αντιαποικιακού αγώνα, κατάφερνε να αντιστέκεται στις συνεχείς πιέσεις των τοπικών εργοδοτών.
 
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 όμως όταν άρχισε το κύμα μαζικών ιδιωτικοποιήσεων και λίγα χρόνια αργότερα η δημιουργία ειδικών οικονομικών ζωών εξαγωγικού εμπορείου, η χώρα άρχισε να μετατρέπεται σε μια εργασιακή κόλαση.
 
Το υποτιθέμενο άνοιγμα στην ελεύθερη διεθνή αγορά απαιτούσε ένα πανίσχυρο, κρατικό μηχανισμό ο οποίος ανέλαβε να συνθλίψει τη δύναμη των συνδικάτων. Ακόμη και σήμερα οι διώξεις εναντίον συνδικαλιστών είναι καθημερινό φαινόμενο ενώ ακόμη και μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων που κατήγγειλαν τις συνθήκες μισθωτής σκλαβιάς που επιβάλλουν οι μεγάλες βιομηχανίες ένδυσης της Δύσης, βρέθηκαν δολοφονημένα.
 
Ακόμη όμως και αν οι ενώσεις εργαζομένων μπορούσαν να λειτουργήσουν νόμιμα το καθεστώς που δημιουργείται στις ειδικές οικονομικές ζώνες ακυρώνει στην πράξη κάθε διεκδίκηση από την πλευρά των εργαζομένων.
 
Ακόμη όμως και η στάση του κράτους, των κυρίαρχων ΜΜΕ και των εργοδοτικών ενώσεων απέναντι στους εργαζόμενους-σκλάβους μοιάζει βγαλμένη από εγχειρίδια δυτικών κυβερνήσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν χιλιάδες εργάτες βγήκαν στους δρόμους στο Μπαγκλαντές, για να διαμαρτυρηθούν για τις τρομακτικές ελλείψεις ασφαλείας στους χώρους εργασίας, ο πρόεδρος του συνδέσμου βιοτεχνών ένδυσης, Ατικούλ Ισλάμ, δήλωσε ότι αυτού του είδους οι κινητοποιήσεις και ταραχές βλάπτουν την… ανάπτυξη της χώρας. «Η βία των εργαζομένων στρέφεται εναντίον της βιμηχανίας ενδυμάτων» είπε χαρακτηριστικά ο Ισλάμ την ώρα που εκατοντάδες οικογένειες θρηνούσαν ακόμη τα θύματά τους.
 
Τηρουμένων των αναλογιών ο σύνδεσμος βιοτεχνών ένδυσης είναι κάτι ανάλογο με τους συνδέσμους βιομηχάνων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, δεδομένου ότι τουλάχιστον το 80% του ΑΕΠ του Μπαγκλαντές στηρίζεται στις εξαγωγές ετοίμων ενδυμάτων και υφασμάτων. Τουλάχιστον τέσσερα εκατομμύρια εργαζόμενοι απασχολούνται, συνήθως κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, στον κλάδο της παραγωγής έτοιμων ενδυμάτων.
 
Πολλοί από αυτούς πληρώνονται με μόλις 18 σεντς του δολαρίου την ώρα ενώ οποιαδήποτε προσπάθεια δημιουργίας συνδικάτων ή απεργίας οδηγεί σε άμεση απόλυση. Πρόκειται για πολιτικές που εφαρμόστηκαν με την απόλυτη στήριξη (έαν όχι επιβολή) του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου το οποίο ελέγχει τη χώρα μέσω του γνωστού μηχανισμού δανειοδοτήσεων για την αντιμετώπιση του χρέους.
 
 
 
H ευθύνη φυσικά των ξένων εταιρειών που αναζητούν υπεργολάβους σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές είναι τεράστια. Γνωστές εταιρείες όπως τα GAP η Benetton αλλά και η αμερικανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Walmart γνωρίζουν εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία κάθε λεπτομέρεια για τις συνθήκες εργασίας στο Μπαγκλαντές.
 
Ήδη από το 2005 όταν κατέρρευσε εννιαόροφη βιοτεχνία (η οποία είχε άδεια κατασκευής για τέσσερις ορόφους) και σκοτώθηκαν 64 άνθρωποι ήρθαν στο φως λεπτομέρειες για το ρόλο αρκετών ευρωπαϊκών πολυεθνικών στην περιοχή. Όπως συμβαίνει όμως συνήθως οι υποσχέσεις των εταιρειών να επανεξετάσουν τις συνεργασίες τους με απάνθρωπους υπεργολάβους έμειναν στα χαρτιά. Για την ακρίβεια όπως αποκάλυψε το Spiegel μια από τις γερμανικές εταιρείες που τελικά διέκοψαν τη συνεργασία τους με τις βιοτεχνίες του θανάτου δεν το έκανε για να προστατεύσει τους εργαζόμενους αλλά γιατί δεν ήταν ικανοποιημένη από την ποιότητα της δουλειάς.
 
Όπως εξηγούσε παλαιότερα στην εφημερίδα USA Today ο Τζος Γκριν, διευθύνων σύμβουλος μιας βιοτεχνίας από το Μπαγκλαντές που προμηθεύει ορισμένες από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές, οι χαμηλές τιμές που προτίθενται να πληρώσουν οι εταιρείες της Δύσης είναι πρακτικά αδύνατο να επιτευχθούν αν εφαρμοστούν ακόμη και στοιχειώδης κανόνες ασφαλείας στα εργοστάσια.
 
Με δεδομένο ότι τα μεροκάματα δεν μπορούν να μειωθούν περισσότερο, καθώς μετά δεν θα επαρκούν για να τραφούν οι εργάτες ενώ η παραγωγικότητα των εργαζομένων δεν μπορεί να αυξηθεί, οι ξένες εταιρείες γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι τιμές που ζητούν επιτυγχάνονται μόνο αν εγκαταλειφθούν τα εργοστάσια και ο εξοπλισμός στα όρια της κατάρρευσης.
 
Συνειδητά λοιπόν αγοράζουν προϊόντα γνωρίζοντας ότι η παραγωγή τους μετριέται σε εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές. Μόνο τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εργατών που καταπλακώνονται ή καίγονται ζωντανοί σε βιοτεχνίες και εργοστάσια του Μπαγκλαντές αγγίζει τους χίλιους.
 
Το λάθος των κυβερνήσεων του Μπαγκλαντές δεν ήταν ότι παραβίασαν τους κανόνες ασφαλείας αλλά ότι αποδέχθηκαν άνευ όρων τους κανόνες που επέβαλε η ίδια η «αγορά», δηλαδή συγκεκριμένες εταιρείες με τη βοήθεια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
 
Άρης Χατζηστεφάνου
 
Επίκαιρα Μάιος 2013 via info-war.gr


 

Ομιλία Α. Τσίπρα στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ (Βίντεο)

Μιλώντας σήμερα στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στον Πολυχώρο Cine Κεραμεικός ο Α. Τσίπρας εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση που «ξεπουλά με ταχείς ρυθμούς την δημόσια περιουσία», έχοντας σαν όραμα την «μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε μια Τεράστια Ειδική Οικονομική Ζώνη. Με μισθούς εξαθλίωσης, με ανύπαρκτη προστασία του εργαζόμενου, με αφορολόγητα κέρδη για τους επιχειρηματίες, με μηδενική προστασία του περιβάλλοντος».

 Σύμφωνα με τον ίδιο μια κυβέρνηση με κορμό το Σύριζα θα αναζητήσει «θεσμικό» τρόπο θα αναστρέψει αυτή την κατάσταση. Εκανε λόγο για «αδιάκριτο πια πολιτικό φλερτ της Νέας Δημοκρατίας με την ακροδεξιά» προσθέτοντας ότι «Η ομάδα μονταζιέρας της ΝΔ προσπάθησε ακόμα και τη στιγμή της αποκάλυψης των νεοναζί να κρατήσει ίσες αποστάσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση, το προεδρείο της βουλής, και τους νοσταλγούς του Χίτλερ».

 Πρόταση του προέδρου του Σύριζα είναι να διαλυθούν οι συνιστώσες του Σύριζα και να μετατραπούν σε πολιτικά ρεύματα για να γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ένα ενιαίο κόμμα άμεσης δημοκρατίας και αυτοοργάνωσης. 



To Eλληνικό πρωινό


Το Ελληνικό Πρωινό είναι ένα σπουδαίο πρόγραμμα που εκπονείται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ). Σκοπός είναι να ενταχθεί στις υπηρεσίες των ξενοδοχείων η Ελληνική γαστρονομία όσον αφορά το πρωινό.
Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, αποσκοπεί στην δημιουργία αληθινών και εντυπωσιακών εμπειριών του ξενοδοχειακού πελάτη, μέσα από την γνωριμία του με τα τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα κάθε προορισμού. Θα έχει την γευστική εμπειρία αλλά και την επαφή με την γαστρονομική κουλτούρα και τον πολιτισμό του προορισμού. Αυτά θα συμβάλλουν στην ανακάλυψη της πολιτιστικής ταυτότητας της κάθε περιοχής. Η γαστρονομία μπορεί να αποτελέσει έναν από τους κύριους λόγους επιλογής τη Ελλάδας ως προορισμό διακοπών. Θέτουν ως στόχο το «Ελληνικό Πρωινό» να αποτελεί τμήμα της γαστρονομικής μας διπλωματίας και να προσθέσει αξία στο ξενοδοχειακό προϊόν.
Αρχικά το ΞΕΕ τα πρώτα δύο χρόνια τα αφιέρωσε στην μελέτη και την έρευνα της αρχικής ιδέας που υπήρχε. Και εφόσον είχαν το βασικό υλικό άρχισε ο προγραμματισμός και η υλοποίηση του προγράμματος. Υπάρχει πολύ δουλεία που πρέπει να γίνει και έχει γίνει όπως η αλλαγή της νοοτροπίας που υπήρχε και υπάρχει ακόμα στα Ελληνικά ξενοδοχεία όσον αφορά τα προϊόντα που προσφέρονται στο πρωινό. Οι τυποποιημένες μαρμελάδες, τα κρουασάν, τα δημητριακά και όλα όσα αποτελούν ένα ξενόφερτο και όχι Ελληνικό τραπέζι πρωινού. Όλα αυτά σταδιακά και με πολύ προσπάθεια αλλάζουν.
Το ΞΕΕ δημιούργησε μια ιστοσελίδα (www.breakfast.gr), όπου περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που αφορούν το πρόγραμμα αλλά και πλούσιο υλικό σχετικά με την τοπική γαστρονομία. Ο επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί σχετικά με την φιλοσοφία, τους στόχους και τους σκοπούς του ΕΠ. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι όπως ξενοδόχοι, παραγωγοί και άλλοι τοπικοί φορείς λαμβάνουν γνώση για το πώς μπορούν να υιοθετήσουν το πρόγραμμα και να το εφαρμόσουν στις εγκαταστάσεις αλλά και στην περιοχή τους. Υπάρχει ενημέρωση σχετικά με τις δράσεις που έχουν εκπονηθεί όπως οι παρουσιάσεις των πρωινών που έχουν γίνει σε διάφορες περιοχές. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι αφορά τα προϊόντα, όπου υπάρχει το σχετικό αλφαβητάρι. Εκεί είναι καταχωρημένα τα προϊόντα της κάθε περιοχής -που πολλές φορές είναι και ΠΟΠ- τοπικά λαχανικά, φρούτα (φρέσκα και αποξηραμένα), τυριά, αλλαντικά, αρτοσκευάσματα κλτ. Στο ίδιο κομμάτι υπάρχουν και τα σπουδαιότερα προϊόντα με τους παραγωγούς.
Στην ιστοσελίδα υπάρχει και το κομμάτι των συνταγών και μπορεί κάποιος να στείλει σχετικές συνταγές. Τέλος το Ελληνικό Πρωινό έχει θεσπίσει το Τοπικό Σύμφωνο. Πρόκειται για έναν θεσμό που επιχειρεί να φέρει κοντά τα αγαθά, τις υπηρεσίες, τους ανθρώπους και τη συσσωρευμένη γνώση κάθε τόπου και στόχος είναι να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο δημιουργίας σχέσεων.
Το Τοπικό Σύμφωνο χαρακτηρίζεται και ως το βαρύ πυροβολικό του ΕΠ. Θα το χαρακτηρίζαμε και ως αφετηρία εφόσον είναι το πρώτο βήμα που γίνεται σε μια περιοχή και αφού υπογραφεί οι συμμετέχοντες θα πρέπει να συμπληρώσουν το χαρτοφυλάκιο που τους υποδεικνύει το ΞΕΕ. Θα πρέπει να δημιουργηθεί μια τράπεζα πληροφοριών με όλα τα δεδομένα που αφορούν την εκάστοτε τοπική γαστρονομία υλικά και άυλα, όπως τοπικά προϊόντα, συνταγές, αρθρογραφία, βιβλιογραφία. Τότε αφού συγκεντρωθούν τα στοιχεία θα επιλεχθούν τα προϊόντα που θα γίνουν πρεσβευτές της περιοχής.
Το ΞΕΕ θέτει ως στόχο το Ελληνικό Πρωινό να υιοθετηθεί από τα περισσότερα ξενοδοχεία της χώρας, ανεξάρτητα από το σε ποια κατηγορία εντάσσονται και σαφώς την γεωγραφική περιοχή. Σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητες και τα μέσα που διατίθενται, σίγουρα πάντως δεν θέλουν να υπάρξει περιορισμός μόνο στα ελάχιστα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών.
Μακροπρόθεσμα το πρόγραμμα θα έχει πολλαπλές θετικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις . Θα αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό ο τοπικός πλούτος, θα γίνει καταγραφή και αναγνώριση των ανθρωπίνων γνώσεων σχετικά με την υπάρχουσα κουλτούρα της γαστρονομίας του κάθε τόπου. Το τουριστικό προϊόν θα αναβαθμιστεί ενώ παράλληλα θα έχει έξτρα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα το θέτουν και ως μοναδικό. Η πολιτισμική ταυτότητα κάθε περιοχής θα μπορεί να γίνει ευρέως γνωστή. Έλληνες τουρίστες αλλά και ξένοι θα γνωρίσουν μια Ελλάδα μοναδικά ξεχωριστεί μέσα από ένα άλλο μετερίζι αυτό της γαστρονομικής κουλτούρας και ότι αυτό περιλαμβάνει. Και να σημειώσουμε την ανάσα που θα δοθεί στους παραγωγούς των τοπικών Ελληνικών προϊόντων με την αναγνώριση αλλά και την κατανάλωση τους.
Γεωργία Κυπριανού για το foodbites.eu

Προς απολύσεις χωρίς αξιολόγηση στο δημόσιο Επανέρχεται η επετηρίδα


Σε τυφλές απολύσεις προσωπικού στο Δημόσιο προσανατολίζεται η κυβέρνηση, μετά τη διαπίστωση ότι δεν μπορεί να καταστεί πράξη το σχέδιο Μανιτάκη. Εμπλοκή παρατηρείται και με την απροθυμία των υπουργών να αποστείλουν τους καταλόγους με τους υπό κατάργηση οργανισμούς στο Μαξίμου. Μπροστά στο αδιέξοδο, επιτελείς του υπουργείου καλούν τον Α. Μανιτάκη να πετάξει το μπαλάκι των απολύσεων στους πολιτικούς αρχηγούς.

Όλα αναμένεται να κριθούν τη Δευτέρα μετά την επιστροφή του πρωθυπουργού από την  Κίνα, οπότε και οι πολιτικοί αρχηγοί θα κληθούν να αποφασίσουν ποιοι οργανισμοί θα καταργηθούν. 
 
Αναμένεται πως με συνοπτικές διαδικασίες θα απολυθούν περί τις 2.000 δημόσιοι υπάλληλοι ως τις αρχές Ιουνίου.
 
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει παραδεχτεί πώς το σύστημα με τα ερωτηματολόγια δεν μπορεί να προχωρήσει και χρειάζεται νέο νομοσχέδιο. 
 
Περισσότερα στην Σαββατιάτικη  Ελευθεροτυπία που κυκλοφορεί

Μαξίμου: θέλουν πρώτα συμφωνίες μέσω Κίνας και μετά... απολύσεις

Καλές ειδήσεις για την οικονομία από το εξωτερικό αναζητεί το μέγαρο Μαξίμου, την ώρα που στο εσωτερικό παραμένουν ανοιχτά δύσκολα μέτωπα. Ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, είχε χθες συνεχείς συσκέψεις με τους στενούς του συνεργάτες και τηλεφωνικές επαφές με υπουργούς για την προετοιμασία του ταξιδιού στην Κίνα και τη δρομολόγηση των εκκρεμοτήτων για την απομάκρυνση 2.000 δημοσίων υπαλλήλων άμεσα, εν όψει της αξιολόγησης του Ιουνίου.
Αντ. ΣαμαράςΑντ. ΣαμαράςΕνώ πάντως αναμενόταν αυτή την εβδομάδα η πρώτη λίστα με φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που θα καταργηθούν και το προσωπικό των οποίων θα δει την έξοδο, το πιθανότερο σύμφωνα με πληροφορίες είναι να ανακοινωθεί μετά την επιστροφή του κ. Σαμαρά από την Κίνα. Στο παρασκήνιο δεν λείπουν άλλωστε οι αντιρρήσεις υπουργών, που βλέπουν φορείς του τομέα ευθύνης τους να καταργούνται ή να συγχωνεύονται και δεν αποκλείεται η τελική απόφαση να κλειδώσει μεταξύ των τριών πολιτικών αρχηγών, όπως είχε γίνει και με αυτή καθαυτή τη συμφωνία με την τρόικα για τις 15.000 απολύσεις μέχρι τέλους του 2014. Σε κάθε περίπτωση, η λίστα θα έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης πριν τα τέλη Μαΐου και στη συνέχεια οι καταργήσεις των οργανισμών θα προχωρήσουν με προεδρικά διατάγματα.
Ο κ. Σαμαράς εν τω μεταξύ θέλει πάση θυσία να γυρίσει από την Κίνα με κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα. Πηγές του μεγάρου Μαξίμου επαναλαμβάνουν σε κάθε ευκαιρία ότι υπάρχει κινεζικό ενδιαφέρον για επέκταση στον ΟΛΠ, για την αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος», για το λιμάνι και ενδεχομένως και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, καθώς και για το Καστέλλι.
Οι ίδιες πηγές χαρακτήριζαν όμως αυτό το ενδεχόμενο ένα σαφές μήνυμα στήριξης των εταίρων. Την ίδια στιγμή, μετά την έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, κυβερνητικές πηγές χαρακτήριζαν θετικά μηνύματα για την ελληνική οικονομία την προτροπή της Morgan Stanley για αγορά ελληνικών κρατικών ομολόγων και το χαμηλό τριετίας στα ελληνικά spreads.

Καταργούνται αποδείξεις και τεκμήρια

Καταργούνται οι αποδείξεις και τα τεκμήρια από το 2014 και καθιερώνεται νέο σύστημα τεκμαρτού προσδιορισμού των εισοδημάτων.

Σύμφωνα με την εφημερίδα "Ημερησία", με το το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τον Ιούνιο, καταργούνται τα δύο αυτά μέτρα που δεν συνέβαλαν στην αποκάλυψη των φοροφυγάδων.

Ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, φέρνει μεγάλες αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς φυσικών και νομικών προσώπων.


Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου:


1. Καθιερώνεται νέο σύστημα υπολογισμού της μηνιαίας παρακράτησης φόρου σε μισθούς και συντάξεις. Με το νέο σύστημα εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι με μηνιαίες αποδοχές άνω των 800€ θα έχουν μεγαλύτερες κρατήσεις φόρου με αποτέλεσμα τα καθαρά ποσά αποδοχών τους να μειωθούν ως και 20%.


2. Καταργείται η έκπτωση 1,5% επί του μηνιαίου φόρου, που παρακρατείται από μισθούς και συντάξεις.


3. Αυξάνεται η προκαταβολή φόρου για όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες από το 55% στο 90% του κύριου φόρου εισοδήματος και για τις Α.Ε. και τις ΕΠΕ από το 80% στο 90% του φόρου. Για τις νέες Ο.Ε. και Ε.Ε. η προκαταβολή φόρου αυξάνεται από το 27,5% στο 90%, ενώ για τις νέες Α.Ε. και ΕΠΕ ανεβαίνει από το 40% στο 90%.


4. Καταργείται το ευνοϊκό καθεστώς φορολόγησης των αποζημιώσεων που καταβάλλονται στους απολυόμενους εργαζόμενους. Οι αποζημιώσεις αυτές θα φορολογούνται πλέον με την κλίμακα φορολογίας των μισθωτών και των συνταξιούχων θα συναθροίζονται με τα λοιπά εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες, με συνέπεια να επιβαρύνονται πλέον από το πρώτο ευρώ με φόρους που θα φθάνουν μέχρι το 42%. Σήμερα οι αποζημιώσεις για απολύσεις, απαλλάσσονται του φόρου μέχρι του ποσού των 60.000€.


5. Καθιερώνεται νέο μόνιμο σύστημα τεκμαρτού προσδιορισμού των εισοδημάτων όλων των επιχειρήσεων με την εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου.


6. Καταργείται η φορολογική ελάφρυνση για τους νέους επαγγελματίες που καθιερώθηκε με τον τελευταίο φορολογικό νόμο και προβλέπει ότι οι νέοι επιτηδευματίες, δικαιούνται μειωμένης κατά 50% φορολόγησης για τα πρώτα 10.000 ευρώ του ετησίου εισοδήματός τους.


7. Καταργείται ο συμπληρωματικός φόρος, ο οποίος επιβάλλεται αυτοτελώς, με συντελεστές 1,5% και 3%, στα εισοδήματα από ακίνητα.


8. Προσδιορίζονται ρητά οι δαπάνες, που δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων.


9. Καθορίζεται νέο καθεστώς προβλέψεων για τις επισφαλείς απαιτήσει των επιχειρήσεων.


10. Η δήλωση φορολογίας εισοδήματος θα πρέπει να υποβάλλεται το αργότερο μέχρι την 1η Απριλίου του οικονομικού έτους, όμως ο φόρος θα πρέπει να καταβάλλεται πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης.


11. Απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, που λαμβάνουν τις αποδοχές τους από μία μόνο πηγή, λόγω της φορολόγησης των εισοδημάτων τους στην πηγή.


12. Καταργούνται όλες οι διατάξεις με τις οποίες προβλέπεται ο προσδιορισμός των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων με βάση τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, λόγω της έναρξης εφαρμογής "νέων έμμεσων τεχνικών ελέγχου", μέσω των οποίων καθιερώθηκαν νέου τύπου "τεκμήρια".


13. Καταργούνται οι διατάξεις που προβλέπουν την υποχρέωση των φορολογουμένων να καλύπτουν το 25% των ετησίων εισοδημάτων τους μέχρι τις 60.000€ με την αξία αποδείξεων λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που έχουν συλλέξει.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *