Μέσω φορολογικών παραδείσων δόθηκαν οι «μίζες» των γερμανικών σιδηροδρόμων προς τους «αρμοδίους» για την επέκταση του αθηναϊκού μετρό, δηλώνει ο γερμανός δημοσιογράφος Κλάους Οττ.
Ο Οττ υπογράφει το σχετικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Süddeutsche Zeitung του Μονάχου, επικαλούμενος πηγές της εισαγγελίας της Φραγκφούρτης. Η εφημερίδα κάνει λόγο για συνολικό ποσό 315.000 ευρώ, το οποίο, όπως λέει, διοχετεύθηκε από τη Γερμανία σε Έλληνες «αρμοδίους» μέσω εταιρίας συμβούλων που εδρεύει σε φορολογικό παράδεισο. Μιλώντας στην Deutsche Welle, ο Κλάους Οττ εξηγεί την ροή των χρημάτων: «Σύμφωνα με την εισαγγελία της Φραγκφούρτης δόθηκαν χρήματα με τη βοήθεια εταιρίας στα νησιά της Μάγχης, συγκεκριμένα πρόκειται για εταιρία συμβούλων με έδρα τη νήσο Τζέρσεϊ. Τα χρήματα αυτά λοιπόν διοχετεύθηκαν στην Ελλάδα και με αυτά δωροδοκήθηκαν κάποιοι που ήταν αρμόδιοι για την κατασκευή της γραμμής μετρό από το αεροδρόμιο προς το κέντρο της Αθήνας, προς το λιμάνι και προς την Κόρινθο».
Οι «μίζες» δεν δόθηκαν για τα ίδια τα έργα κατασκευής, αλλά για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων. Ποιοι είναι όμως οι «αρμόδιοι»; Πρόκειται για συμβούλους, τεχνοκράτες, δημοσίους υπαλλήλους ή μήπως ακόμα και για πολιτικά πρόσωπα; Ο Κλάους Οττ δηλώνει ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση, τουλάχιστον προς το παρόν. «Το ποιος πήρε εν τέλει τα χρήματα, αυτό είναι κάτι που η εισαγγελία της Φραγκφούρτης προφανώς δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει μέχρι στιγμής. Κατ΄αρχήν οι έρευνες επικεντρώνονται εδώ στη Γερμανία και στα όσα συμβαίνουν στους γερμανικούς σιδηροδρόμους». (ΣΧΟΛΙΟ Α.Α.: Θεωρούμε το ερώτημα περιττό, με δεδομένη την πανταχού παρούσα σαπίλα των πολιτικάντηδων που κατέστρεφαν τη χώρα επί δεκαετίες και που οι ίδιοι δυστυχώς εξακολουθούν να διαλύουν τη χώρα μέχρι την τελική εκπλήρωση της αποστολής τους, την εξαφάνιση της Ελλάδας από τον παγκόσμιο χάρτη.)
Οι «μίζες» δεν δόθηκαν για τα ίδια τα έργα κατασκευής, αλλά για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων. Ποιοι είναι όμως οι «αρμόδιοι»; Πρόκειται για συμβούλους, τεχνοκράτες, δημοσίους υπαλλήλους ή μήπως ακόμα και για πολιτικά πρόσωπα; Ο Κλάους Οττ δηλώνει ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση, τουλάχιστον προς το παρόν. «Το ποιος πήρε εν τέλει τα χρήματα, αυτό είναι κάτι που η εισαγγελία της Φραγκφούρτης προφανώς δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει μέχρι στιγμής. Κατ΄αρχήν οι έρευνες επικεντρώνονται εδώ στη Γερμανία και στα όσα συμβαίνουν στους γερμανικούς σιδηροδρόμους». (ΣΧΟΛΙΟ Α.Α.: Θεωρούμε το ερώτημα περιττό, με δεδομένη την πανταχού παρούσα σαπίλα των πολιτικάντηδων που κατέστρεφαν τη χώρα επί δεκαετίες και που οι ίδιοι δυστυχώς εξακολουθούν να διαλύουν τη χώρα μέχρι την τελική εκπλήρωση της αποστολής τους, την εξαφάνιση της Ελλάδας από τον παγκόσμιο χάρτη.)
Στη Γερμανία προς το παρόν οι έρευνες
Οι μίζες λέγεται ότι δόθηκαν για μελέτες του μετρό
Ο γερμανός δημοσιογράφος τονίζει ότι «δεν γνωρίζει» να υπάρχουν επαφές με τις ελληνικές αρχές ή κάποιο αίτημα δικαστικής συνδρομής από την Αθήνα, χωρίς να θέλει και να αποκλείσει κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση για τους Γερμανούς έχουν προτεραιότητα τα όσα συμβαίνουν στη Γερμανία και εδώ αναμένονται εξελίξεις, τονίζει ο Οττ: «Δικαστήριο της Φραγκφούρτης έχει ήδη επιβάλει πρόστιμο 600.000 ευρώ στην εταιρία Lahmeyer που εδρεύει στο κρατίδιο της Έσσης και συμμετείχε σε αυτό το πρότζεκτ, επιπλέον σε πρώην στέλεχος της Lahmeyer επιβλήθηκε πρόστιμο 30.000 ευρώ και άλλοι τέσσερις συνεργάτες της εταιρίας τιμωρήθηκαν με μικρότερα πρόστιμα. Οι έρευνες θα συνεχιστούν, οι ύποπτοι είναι συνολικά 37, οι περισσότεροι εκ των οποίων πρώην συνεργάτες των γερμανικών σιδηροδρόμων. Θεωρείται σίγουρο ότι θα υπάρξουν και άλλες καταδικαστικές αποφάσεις και άλλα πρόστιμα».
Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ισχυρίζονται ότι έχουν αντλήσει διδάγματα από όσα έγιναν στο παρελθόν και θέλουν τώρα μία «νέα αρχή» χωρίς διαφθορά, για αυτό και θα αποχωρήσουν από τις αγορές που παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο εμπλοκής σε σκάνδαλα. Ο δημοσιογράφος της Süddeutsche Zeitung θεωρεί αξιόπιστη τη δέσμευση αυτή. Όπως επισημαίνει «οι σιδηρόδρομοι απομάκρυναν περισσότερους από τριάντα συνεργάτες, εντατικοποίησαν τους ελέγχους και έχουν θεσπίσει πιο αυστηρούς κανονισμούς στο εσωτερικό της εταιρίας- για παράδειγμα στα ταμεία των θυγατρικών της εταιρίας στο εξωτερικό δεν επιτρέπεται πλέον να υπάρχουν περισσότερα από 500 ευρώ μετρητά σε τοπικό νόμισμα».
Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ισχυρίζονται ότι έχουν αντλήσει διδάγματα από όσα έγιναν στο παρελθόν και θέλουν τώρα μία «νέα αρχή» χωρίς διαφθορά, για αυτό και θα αποχωρήσουν από τις αγορές που παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο εμπλοκής σε σκάνδαλα. Ο δημοσιογράφος της Süddeutsche Zeitung θεωρεί αξιόπιστη τη δέσμευση αυτή. Όπως επισημαίνει «οι σιδηρόδρομοι απομάκρυναν περισσότερους από τριάντα συνεργάτες, εντατικοποίησαν τους ελέγχους και έχουν θεσπίσει πιο αυστηρούς κανονισμούς στο εσωτερικό της εταιρίας- για παράδειγμα στα ταμεία των θυγατρικών της εταιρίας στο εξωτερικό δεν επιτρέπεται πλέον να υπάρχουν περισσότερα από 500 ευρώ μετρητά σε τοπικό νόμισμα».