Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

ΣτΕ :Αντισυνταγματικό να μην ενημερώνονται οι φορολογούμενοι για τις κατασχέσεις



Φρένο στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών βάζει με απόφασή του το ΣτΕ.Συγκεκριμένα σχετικά με τις  κατασχέσεις, καθώς με απόφαση του ορίζει ότι είναι αντισυνταγματικό το να μην ενημερώνονται οι οφειλέτες στη περίπτωση που ενεργοποιούνται σε βάρος τους κατασχέσεις. Επί της ουσίας, η Απόφαση αφορά στη διαδικασία των κατασχέσεων εις χείρας τρίτων- δηλαδή κυρίως τραπεζικών καταθέσεων και ενοικίων- κατά την οποία, όπως ορίζει και ο νέος νόμος, ο οφειλέτης μαθαίνει εκ των υστέρων ότι η εφορία ή το ασφαλιστικό Ταμείο έλαβε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του. Σημειώνεται ότι η κοινοποίηση κατασχετηρίου προβλέπεται μόνο στη περίπτωση κατάσχεσης ακινήτου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σκεπτικό της Απόφασης, που παραπέμπει στην Ολομέλεια, «κατά το άρθρο 30 του ν.δ/τος 356/1974 περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων συνάγεται ότι, εν περιπτώσει κατασχέσεως εις χείρας τρίτων απαιτήσεως οφειλέτου του Δημοσίου, δεν απαιτείται η κοινοποίηση στον τελευταίο του κατασχετηρίου εγγράφου. Όμως η διάταξη αυτή είναι ανίσχυρη ως αντικειμένη στην διάταξη του άρθρου 20 παρ. 1 του Συντάγματος, διότι η παράλειψη αυτή έχει ως συνέπεια ο οφειλέτης να μη λαμβάνει γνώση ή να λαμβάνει καθυστερημένα γνώση της εις βάρος του επισπευδομένης αναγκαστικής εκτελέσεως, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να αμυνθεί αποτελεσματικώς προ της ολοκληρώσεως της εκτελεστικής διαδικασίας, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα είτε για την ακύρωση είτε για την αναστολή της πράξεως εκτελέσεως (πρβλ. ΣτΕ 2999/2013, ΣτΕ 1562/2012).
Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, ερμηνεύον τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 1 του Κ.Ε.Δ.Ε. υπό το φως του άρθρου 20 παρ. 1 του Συντάγματος, εδέχθη ότι η έκθεση αναγκαστικής κατασχέσεως εις χείρας τρίτου και εις βάρος οφειλέτου του Δημοσίου πρέπει να κοινοποιείται και στον καθ' ού η εκτέλεση, ούτως ώστε αυτός να δυνηθεί να στραφεί με τα ένδικα μέσα που του παρέχει ο νόμος κατά της οικείας πράξεως, επιδιώκων την ακύρωση ή την μεταρρύθμιση αυτής ή να προβεί στην ρύθμιση του χρέους και ότι ενδεχομένη παράλειψη της κοινοποιήσεως αυτής οδηγεί στην ακύρωση της πράξεως εκτελέσεως, εφ' όσον ο οφειλέτης επικαλεσθεί το γεγονός της μη εγκαίρου περιελεύσεως εις γνώση του τού περιεχομένου αυτής και ακύρωσε την ανωτέρω έκθεση αναγκαστικής κατασχέσεως».
ΟΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΟ ΣΤΕ
ΣτΕ 366/2014
ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΜΗΜΑ Στ΄
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 2 Δεκεμβρίου 2013 με την εξής σύνθεση: Μ. Καραμανώφ, Σύμβουλος της Επικρατείας, Προεδρεύουσα, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Τμήματος και του αρχαιοτέρου της Συμβούλου, που είχαν κώλυμα, Α. Χλαμπέα, Ελ. Παπαδημητρίου, Σύμβουλοι, Σ. Λαμπροπούλου, Δ. Τομαράς, Πάρεδροι. Γραμματέας ο Λ. Ρίκος.
Για να δικάσει την από 28 Δεκεμβρίου 2011 αίτηση:
του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο παρέστη με τον Κωνσταντίνο Γεωργιάδη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
κατά του ............................................, ο οποίος παρέστη με τον δικηγόρο.........................................., που τον διόρισε στο ακροατήριο.
Με την αίτηση αυτή το αναιρεσείoν Ελληνικό Δημόσιο επιδιώκει να αναιρεθεί η υπ΄ αριθμ. 1347/2011 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως του εισηγητή, Παρέδρου Δ. Τομαρά.
Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τον αντιπρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου, ο οποίος ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους αναιρέσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση και τον πληρεξούσιο του αναιρεσιβλήτου, ο οποίος ζήτησε την απόρριψή της.
Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου κ α ι
Α φ ο ύ μ ε λ έ τ η σ ε τ α σ χ ε τ ι κ ά έ γ γ ρ α φ α Σ κ έ φ θ η κ ε κ α τ ά τ ο Ν ό μ ο
1. Επειδή, δια την άσκηση της υπό κρίση αιτήσεως δεν απαιτείται κατά νόμον καταβολή παραβόλου.
2. Επειδή, δια της κρινομένης αιτήσεως ζητείται η αναίρεση της υπ' αρ. 1347/2011 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, δια της οποίας απερρίφθη έφεση του αναιρεσείοντος Δημοσίου κατά της υπ' αρ. 1942/2009 αποφάσεως του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών. Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, δεχθέν την από 19.06.2007 ανακοπή του ήδη αναιρεσιβλήτου, ακύρωσε την υπ' αρ. 13512/08.08.2006 έκθεση αναγκαστικής κατασχέσεως του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Β.Ε. Αθηνών, δια της οποίας είχε επιβληθεί κατάσχεση χρηματικών απαιτήσεων του αναιρεσιβλήτου κατά του Ι.Κ.Α. εκ συντάξεων, για την είσπραξη χρεών προς το Δημόσιο ύψους 565.392,73 ευρώ.
3. Επειδή, δια του άρθρου 12 παρ. 1 του ν. 3900/2010 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 213), που άρχισε να ισχύει σύμφωνα με το άρθρο 70 του ιδίου νόμου από 1.1.2011, αντικατεστάθησαν οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 53 του π.δ/τος 18/1989 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 8) ως εξής: «3. Η αίτηση αναιρέσεως επιτρέπεται μόνον όταν προβάλλεται από τον διάδικο με συγκεκριμένους ισχυρισμούς που περιέχονται στο εισαγωγικό δικόγραφο ότι δεν υπάρχει νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας ή ότι υπάρχει αντίθεση της προσβαλλομένης αποφάσεως προς τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας ή άλλου ανωτάτου δικαστηρίου είτε προς ανέκκλητη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου. 4. Δεν επιτρέπεται η άσκηση αίτησης αναιρέσεως, όταν το ποσό της διαφοράς που άγεται ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι κατώτερο από σαράντα χιλιάδες ευρώ,..». Εξ άλλου, κατ' άρθρον 2 του ιδίου νόμου : «Κατ' αποφάσεως διοικητικού δικαστηρίου που κρίνει διάταξη τυπικού νόμου αντισυνταγματική ή αντίθετη σε άλλη υπερνομοθετική διάταξη, χωρίς το ζήτημα αυτό να έχει κριθεί με προηγούμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, χωρεί ενώπιον αυτού, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, αίτηση αναιρέσεως, αν πρόκειται για διαφορά ουσίας.».
4. Επειδή, το αντικείμενο της διαφοράς, το οποίον εισάγεται δια της κρινομένης αιτήσεως, κατατεθείσης (02.01.2012) μετά την ισχύν του ν. 3900/2010 (01.01.2011), είναι ανώτερο των 40.000 ευρώ. Περαιτέρω, δια του εισαγωγικού δικογράφου το αναιρεσείον προβάλλει ότι η κρινομένη αίτηση ασκείται παραδεκτώς, συμφώνως προς την διάταξη του άρθρου 2 του ν. 3900/2010, δεδομένου ότι δια της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως εκρίθη ότι η διάταξη του άρθρου 30 παρ. 1 του Κ.Ε.Δ.Ε. αντίκειται στο άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος, χωρίς το ζήτημα αυτό να έχει κριθεί με προηγουμένη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ο ισχυρισμός αυτός πρέπει να γίνει δεκτός ως βασίμως προβαλλόμενος και, επομένως, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να εξετασθεί ως προς τον αντίστοιχο λόγο αναιρέσεως και κατ' ουσίαν.
5. Επειδή, κατ' άρθρον 30 του ν.δ/τος 356/1974 περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε. - Φ.Ε.Κ. Α΄ 90) : «Η κατάσχεσις εις χείρας τρίτων των εις χείρας αυτών ευρισκομένων χρημάτων, καρπών και άλλων κινητών πραγμάτων του οφειλέτου του Δημοσίου ή των οφειλομένων εν γένει προς αυτό, ενεργείται υπό του Διευθυντού του Δημοσίου Ταμείου διά κατασχετηρίου εγγράφου μη κοινοποιουμένου εις τον οφειλέτην, περιέχοντος δε : α) το όνομα, επώνυμον, όνομα πατρός του οφειλέτου, β) το ονοματεπώνυμον του τρίτου εις χείρας του οποίου επιβάλλεται η κατάσχεσις, γ) πίνακα χρεών του οφειλέτου και δ) χρονολογίαν και υπογραφή του Διευθυντού του Δημοσίου Ταμείου. 2. Διά του κατασχετηρίου εγγράφου προσκαλείται ο τρίτος όπως τα μεν υπ' αυτού εις τον οφειλέτην του Δημοσίου οφειλόμενα χρήματα, καταθέση εντός οκτώ ημερών εις το Δημόσιον Ταμείον, τα δε παρ' αυτώ ευρισκόμενα κινητά πράγματα παραδώση εις τον εν τω κατασχετηρίω οριζόμενον συμβολαιογράφον ή φύλακα, εφαρμοζομένων περαιτέρω των εν άρθροις 14 -19 και επόμενα του παρόντος Ν. Διατάγματος οριζόμενα...3..4..5..6...».
Εκ της προαναφερθείσης διατάξεως συνάγεται ότι, εν περιπτώσει κατασχέσεως εις χείρας τρίτων απαιτήσεως οφειλέτου του Δημοσίου, δεν απαιτείται η κοινοποίηση στον τελευταίο του κατασχετηρίου εγγράφου.
Ομως η διάταξη αυτή είναι ανίσχυρη ως αντικειμένη στην διάταξη του άρθρου 20 παρ. 1 του Συντάγματος, διότι η παράλειψη αυτή έχει ως συνέπεια ο οφειλέτης να μη λαμβάνει γνώση ή να λαμβάνει καθυστερημένα γνώση της εις βάρος του επισπευδομένης αναγκαστικής εκτελέσεως, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να αμυνθεί αποτελεσματικώς προ της ολοκληρώσεως της εκτελεστικής διαδικασίας, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα είτε για την ακύρωση είτε για την αναστολή της πράξεως εκτελέσεως (πρβλ. ΣτΕ 2999/2013, ΣτΕ 1562/2012).
6. Επειδή, εν προκειμένω, ως προκύπτει εκ της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως, δια της υπ' αρ. 13512/08.08.2006 εκθέσεως αναγκαστικής κατασχέσεως του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Β.Ε. Αθηνών επεβλήθη εις χείρας του Ι.Κ.Α. ως τρίτου και επί της υπ' αυτού χορηγουμένης στον αναιρεσίβλητο μηνιαίας συντάξεως αναγκαστική κατάσχεση υπέρ του Δημοσίου για την ικανοποίηση απαιτήσεων τούτου έναντι του αναιρεσιβλήτου, ως τελευταίου διευθύνοντος συμβούλου της ήδη λυθείσης ανωνύμου εταιρείας υπό την επωνυμία ...................., μέχρι του ποσού των 565.392,73 ευρώ, το οποίον είχε βεβαιωθεί εις το όνομα αυτού με αντίστοιχες πράξεις ταμειακής βεβαιώσεως. Το Ι.Κ.Α. δια της υπ' αρ. 7908/07.09.2006 δηλώσεώς του ενώπιον της Ειρηνοδίκου Αθηνών γνωστοποίησε την απόφασή του να προβεί δυνάμει του προαναφερομένου κατασχετηρίου εγγράφου στην παρακράτηση ποσοστού της μηνιαίας συντάξεως λόγω γήρατος του αναιρεσιβλήτου, ανερχομένης εις το ποσό των 17.683,37 ευρώ μέχρι καλύψεως του ποσού της οφειλής. Κατά της πράξεως αυτής ο αναιρεσίβλητος άσκησε την από 19.06.2007 ανακοπή, ως αυτή συνεπληρώθη δια του από 31.07.2008 δικογράφου των προσθέτων λόγων, δια της οποίας ζήτησε την ακύρωσή της, ισχυριζόμενος, μεταξύ άλλων, ότι εξ αιτίας της μη κοινοποιήσεως εις αυτόν της επιδίκου πράξεως, της οποίας έλαβε γνώση τυχαίως μετά την εκτέλεσή της και συγκεκριμένα τον Μάϊο του έτους 2007, όταν μετέβη στην τράπεζα ............................. Α.Ε., όπου διατηρούσε λογαριασμό συντάξεώς του από το Ι.Κ.Α., προκειμένου να πραγματοποιήσει ανάληψη ποσού, απώλεσε στάδιο δικονομικής προστασίας.
Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, ερμηνεύον τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 1 του Κ.Ε.Δ.Ε. υπό το φως του άρθρου 20 παρ. 1 του Συντάγματος, εδέχθη ότι η έκθεση αναγκαστικής κατασχέσεως εις χείρας τρίτου και εις βάρος οφειλέτου του Δημοσίου πρέπει να κοινοποιείται και στον καθ' ού η εκτέλεση, ούτως ώστε αυτός να δυνηθεί να στραφεί με τα ένδικα μέσα που του παρέχει ο νόμος κατά της οικείας πράξεως, επιδιώκων την ακύρωση ή την μεταρρύθμιση αυτής ή να προβεί στην ρύθμιση του χρέους και ότι ενδεχομένη παράλειψη της κοινοποιήσεως αυτής οδηγεί στην ακύρωση της πράξεως εκτελέσεως, εφ' όσον ο οφειλέτης επικαλεσθεί το γεγονός της μη εγκαίρου περιελεύσεως εις γνώση του τού περιεχομένου αυτής και ακύρωσε την ανωτέρω έκθεση αναγκαστικής κατασχέσεως.
Εφεση του Δημοσίου κατά της πρωτοδίκου αποφάσεως απερρίφθη δια της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως με την αυτή αιτιολογία. Η κρίση αυτή του δικάσαντος Εφετείου είναι, κατά τα προεκτεθέντα, νόμιμη, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα υπό του αναιρεσείοντος Δημοσίου είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.
7. Επειδή, εν όψει της σπουδαιότητας του ζητήματος, το Τμήμα υπό την παρούσα πενταμελή σύνθεση κρίνει ότι η υπόθεση πρέπει, κατ' άρθρο 14 παρ. 5 εδαφ. β΄ του π.δ/τος 18/1989 να παραπεμφθεί στην επταμελή σύνθεση προς επίλυση του ανωτέρω ζητήματος, με εισηγητή τον πάρεδρο Δημήτριο Τομαρά και δικάσιμο την 5η Μαΐου 2014.
Δ ι ά τ α ύ τ α
Παραπέμπει την υπόθεση στην επταμελή σύνθεση του ΣΤ΄ Τμήματος. Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 9 Δεκεμβρίου 2013
Η Προεδρεύουσα Σύμβουλος Ο Γραμματέας Μ. Καραμανώφ Λ. Ρίκος
και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 27ης Ιανουαρίου 2014.
Ο Πρόεδρος του Στ' Τμήματος
Η Γραμματέας του Στ' Τμήματος

http://www.koutipandoras.gr/

Εικόνες ντροπής από την απομάκρυνση καθαριστριών έξω από το ΥΠΟΙΚ (φωτο)

Το σκληρό πρόσωπο των αντρών των ΥΜΕΤ αντίκρισαν σήμερα οι απολυμένες καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες συγκεντρώθηκαν και σήμερα έξω από το υπουργείο, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την απομάκρυνσή τους από την εργασία τους.
Διώχνοντας τες ακόμα και με κλωτσιές, οι ένστολοι προσπαθούσαν με βίαιο τρόπο να απομακρύνουν τις τέσσερις καθαρίστριες στο πλαίσιο συνάντησης αντιπροσωπείας τεσσάρων καθαριστριών με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου ο οποίος αρνήθηκε να τους κλείσει ραντεβού με τον υπουργό, Γιάννη Στουρνάρα.
Από την ένταση, τραυματίστηκαν -σύμφωνα με πληροφορίες-τέσσερις γυναίκες και μεταφέρθηκαν για τις πρώτες βοήθειες στον Ευαγγελισμό.
2061498
2061525
2061540
2061545
ÁÈÇÍÁ - ÂÉÁÉÇ ÅÊÄÉÙÎÇ ÔÙÍ ÁÐÏËÕÌÅÍÙÍ ÊÁÈÁÑÉÓÔÑÉÙÍ ÁÐÏ ÔÏ ÕÐ. ÏÉÊÏÍÏÌÉÊÙÍ ÌÅÔÁ ÁÐÏ ÅÐÅÌÂÁÓÇ ÄÉÌÏÉÑÉÁÓ ÔÙÍ ÌÁÔ (EUROKINISSI/ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ)
2061616
2061617
2061618

http://www.e-reportaz.gr/

Κέρδισαν οι Κύπριοι που κούρεψαν και λήστεψαν τους ξένους καταθέτες; Του Γ. Δελαστίκ

Εκλεισε ένας χρόνος από τότε που ο πρόεδρος της Κύπρου Ν. Αναστασιάδης αποφάσισε να αρπάξει δεκάδες δισ. ευρώ από όσους είχαν την αφέλεια να εμπιστευθούν τα χρήματά τους στις κυπριακές τράπεζες.
Ελληνοκύπριοι επιχειρηματίες, Ελληνες εύποροι και κυρίως ξένοι πλούσιοι με χρήματα σκοτεινής προέλευσης, προερχόμενα κυρίως από τη λεηλασία της δημόσιας περιουσίας πρώην "σοσιαλιστικών" χωρών της Αν. Ευρώπης, όσοι είχαν καταθέσεις πάνω από 100.000 ευρώ σε κυπριακές τράπεζες, είδαν τις περιουσίες τους να ληστεύονται εν μια νυκτί με δράστη της μεγαλύτερης ληστείας όλων των εποχών τον Κύπριο πρόεδρο!

Η δουλικότητα με την οποία η δεξιά κυβέρνηση της Κύπρου εφαρμόζει τις εντολές της τρόικας θύμισε την υποτέλεια με την οποία οι Κύπριοι προεστοί υπάκουαν στους Αγγλους κατά τη διάρκεια του βρετανικού αποικιακού ζυγού. Οι σύγχρονοι τροϊκανοί αφέντες της Κύπρου δεν φείδονται επαίνων για τους Κύπριους υποτακτικούς τους, αλλά αυτό καθόλου δεν βελτιώνει την κατάσταση της κυπριακής οικονομίας. Το ΑΕΠ της Κύπρου μειώθηκε βίαια 5% περίπου το 2013. Αλλο τόσο αναμένεται να συρρικνωθεί το ΑΕΠ και το 2014. Η ανεργία εκτινάχθηκε στα επίπεδα του 18% με 19%. Ο λαός υποφέρει όλο και περισσότερο, αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια άνευ σημασίας. Η ουσία για τους Γερμανούς, τους Αγγλους και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους ήταν να καταστρέψουν την Κύπρο ως χρηματοοικονομικό κέντρο.

Ο στόχος αυτός έχει στρατηγικά επιτευχθεί με την αρπαγή των καταθέσεων από τον πρόεδρό της Νίκο Αναστασιάδη και την αναπότρεπτη κατάρρευση κάθε εμπιστοσύνης προς τις κυπριακές τράπεζες. Μόνο οι... ηλίθιοι ή οι απατεώνες είναι δυνατόν πλέον να καταθέτουν τα λεφτά τους στην Κύπρο. "Η δημόσια διοίκηση της Κύπρου, η οποία εργάζεται αποδοτικότερα από εκείνη της Ελλάδας, εκπληρώνει χωρίς δυσκολίες τις υποχρεώσεις μεταρρυθμίσεων της τρόικας" γράφει σε κύριο άρθρο της η γερμανική εφημερίδα "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε", ομολογώντας έμμεσα την πλήρη συνεργασία του Ν. Αναστασιάδη με τους Γερμανούς. Δεν χάνει η γερμανική εφημερίδα τον πραγματικό στόχο του Βερολίνου. «Στην Κύπρο δεν ήταν και δεν είναι φθαρμένο το κράτος, αλλά το τραπεζικό σύστημα ...

Παραμένει αβέβαιο αν μπορεί να διασωθεί το κυπριακό τραπεζικό σύστημα» προσθέτει και εστιάζει την επίθεσή της στη μοναδική ουσιαστικά τράπεζα που έχει απομείνει στο νησί, αφού προηγουμένως φροντίζει να παρουσιάσει την όντως απαξιωμένη πλήρως εικόνα των κυπριακών τραπεζών, η οποία όμως προκλήθηκε κατόπιν εφιαλτικών πιέσεων της Γερμανίας! «Ανεπανόρθωτη απώλεια εμπιστοσύνης για το ορατό μέλλον έχουν υποστεί τα πιστωτικά ιδρύματα του δεύτερου μικρότερου κράτους - μέλους της Ευρωζώνης μέσω της προ έτους αποφασισθείσης υποχρεωτικής εισφοράς» γράφει η "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε" και συνεχίζει: "Εκτοτε η πλήρης κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος στην Κύπρο εμποδίζεται μόνο μέσω των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν πριν από έναν χρόνο. Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει πολλές φορές τη σύντομη άρση των ελέγχων αυτών, όμως οι τραπεζίτες διαβεβαιώνουν ότι ένα τέτοιο βήμα τώρα θα επέφερε την άμεση κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος της Κύπρου.

Για να αποτραπεί αυτό, οι έλεγχοι στην κίνηση κεφαλαίων πρέπει να παραμείνουν σε ισχύ για χρόνια, προειδοποιεί κορυφαίος τραπεζίτης στη Λευκωσία" γράφει η γερμανική εφημερίδα. Εχει πλέον έλθει η ώρα της επέλασης των Γερμανών εναντίον της τελευταίας μεγάλης κυπριακής τράπεζας. "Κακή είναι ιδίως η κατάσταση της Τράπεζας Κύπρου, του μεγαλύτερου πιστωτικού ιδρύματος της χώρας" υπογραμμίζει η "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε" και συνεχίζει σαρωτικά: "Το αβέβαιο μέλλον της Τράπεζας Κύπρου προκαλεί έναν θεμελιώδη εκνευρισμό, ο οποίος στέκεται εμπόδιο στην οικονομική ανόρθωση της Κύπρου. Η Τράπεζα Κύπρου έχει καθυστερούμενες οφειλές περίπου 19 δισ. ευρώ, με το κυπριακό ΑΕΠ περίπου 16 δισ.

Περίπου τα μισά από τα δάνεια που έχει δώσει η Τράπεζα Κύπρου δεν αποπληρώνονται πλέον κανονικά. Μόνο καμιά εικοσαριά μεγάλοι Κύπριοι επιχειρηματίες οφείλουν στην Τράπεζα Κύπρου περίπου 6 δισ. ευρώ" τονίζει. Στο ίδιο πνεύμα κινείται και το βρετανικό περιοδικό "Εκόνομιστ", το οποίο γράφει: "Με την κυπριακή οικονομία να συρρικνώνεται και την αγορά ακινήτων ακόμη υπερτιμημένη, περισσότερα δάνεια που έχει χορηγήσει η Τράπεζα Κύπρου δεν θα αποπληρώνονται. Καθώς μάλιστα τα δάνεια της τράπεζας έχουν ξαναγίνει μισά από τις καταθέσεις της, αυτό την καθιστά εξαρτώμενη από τη χρηματοδότηση της κεντρικής τράπεζας της Κύπρου και ανίκανη να παράσχει τη ροή δανείων που χρειάζεται η οικονομία για να ανακάμψει". Η κρίση στην Κύπρο θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια, όπως όλα δείχνουν.

ethnos.gr

Η λίστα της ντροπής με τα ονόματα των 57 εθνοπατέρων που “σκίζονται” για να εξυπηρετήσουν τους Νταβατζήδες

Διαβάστε στο εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο που ακολουθεί το σκοτεινό παρασκήνιο για τους 57 βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας, οι οποίοι «σκίζονται» για να εξυπηρετήσουν τους μεγαλονταβατζήδες της ενέργειας και θέλουν να φορτώσουν στην ΔΕΗ και στους καταναλωτές τα σπασμένα της φούσκας των φωτοβολταικών.

Το ότι οι ιδιώτες μεγαλονταβατζήδες της ενέργειας έχουν ισχυρή «κοινοβουλευτική δύναμη» είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ εδώ και καιρό.

Αφού ήταν δεκάδες οι περιπτώσεις κατά το πρόσφατο παρελθόν όπου βουλευτές (τόσο της κυβερνητικής πλειοψηφίας όσο και της αντιπολίτευσης) λειτούργησαν επί της ουσίας ως «βαποράκια» ιδιωτκών συμφερόντων.

Αλλά το να φτάνουμε στο σημείο 57 (!) παρακαλώ βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, να ζητούν η κάλυψη του ελλείμματος στην αγορά ενέργειας από φωτοβολταϊκά τόξα που προωθεί του ΥΠΕΚΑ (βάση των συμφωνηθέντων με την Τρόικα) να μην περιοριστεί στους παραγωγούς αλλά να επιμεριστεί στη ΔΕΗ συνιστά απύθμενη πρόκληση.

Γιατί σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει, πως στο όνομα της δήθεν προστασίας των μικροπαραγωγών ενέργειας από τα φωτοβολταικά, θα προσφερθεί ένα τεράστιο «δωράκι» στους ιδιώτες νταβατζήδες της Ενέργειας.

Αφού το κόστος του ελλείμματος θα επιμερισθεί στην ΔΕΗ, και στο τέλος την δήθεν «κοινωνική ευαισθησία» των εθνοπατέρων μας, θα κλήθούμε να πληρώσουμε όλοι μας μέσα από νέες δυσβάσταχτες αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος.

Σήμερα και ο «Μικροπολιτικός» των Νέων, αναδεικνύει ακριβώς το ίδιο θέμα .

Επειδή όμως όλοι εσείς οι χιλιάδες καταναλωτές ρεύματος, θα κληθείτε να πληρώσετε τα «σπασμένα» εάν οι 57 βουλευτές «μπλοκάρουν» τον νόμο Παπαγεωργίου, το Lykavitos.gr δημοσιοποιεί την λίστα των 57 βουλευτών που υπέγραψαν την κατάπτυστη επερώτηση, για να εξυπηρετήσουν τους μεγαλονταβατζήδες της ενέργειας.

Μετά την δημοσιότητα που πήρε το θέμα, κάνεις Εθνοπατέρας δεν θα έχει πλέον κανένα άλλοθι -πως τάχα δεν γνώριζε τι υπέγραφε.

Ιδού η λίστα της ντροπή με τους 57 βουλευτές και τις υπογραφές τους:


lykavitos.gr via http://www.logiosermis.net/


 

Δημοσκόποι σφιχταγκαλιασμένοι με το Δημόσιο

Του Νίκου Σβέρκου


Έργα ύψους 5 εκατ. ευρώ έχουν αναλάβει από κρατικούς φορείς 8 εταιρείες δημοσκοπήσεων την τελευταία τετραετία. Στην ΚΑΠΑ RESEARCH η μερίδα του λέοντος, έπονται MRB και GPO


Δεκάδες συμβάσεις με το Δημόσιο και κονδύλια εκατομμυρίων συνθέτουν το σκηνικό της σχέσης του κράτους με τις μεγαλύτερες δημοσκοπικές εταιρείες στην Ελλάδα. Οκτώ εταιρείες, διάσημες στο κοινό για τις πολιτικές δημοσκοπήσεις, που συχνά πραγματοποιούν για λογαριασμό μεγάλων μέσων ενημέρωσης, έχουν αναλάβει τα τελευταία τέσσερα χρόνια 60 έργα από τον στενό δημόσιο τομέα και δημόσιους φορείς, με αντάλλαγμα περίπου 4,8 εκατομμύρια ευρώ.
Τα στοιχεία άλλωστε είναι αμείλικτα και η ανεύρεσή τους απαιτεί ημέρες «περιπλάνησης» στον γραφειοκρατικό μηχανισμό του ελληνικού Δημοσίου. Και η «περιπέτεια» δεν σταματά εκεί, καθώς δεν λείπουν περιπτώσεις έργων που προκαλούν πρόσθετα ερωτήματα τόσο για τη διαδικασία ανάληψής τους όσο και για τη χρησιμότητά τους.


Στοιχεία από τη Διαύγεια


Τα συγκεντρωτικά στοιχεία για την τετραετία 2010-2013 δίνουν μια πρώτη εικόνα για το συνολικό οικονομικό μέγεθος των έργων που ανέλαβαν οι εταιρείες ALCO, GPO, ΚΑΠΑ RESEARCH, MARC, METRON ANALYSIS και MRB από το Δημόσιο. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διαύγειας και του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, η κάθε εταιρεία εισέπραξε ή δέσμευσε τα ποσά που φαίνονται στον πίνακα από πόρους του ελληνικού Δημοσίου και του ΕΣΠΑ.

Από τα στοιχεία του πίνακα φαίνεται ότι η ΚΑΠΑ RESEARCH αναδεικνύεται μακράν «πρωταθλήτρια», ενώ ακολουθούν η MRB, η GPO και η METRON ANALYSIS, που οι έρευνές τους υπόκεινται σε πληρωμή εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Πιο πίσω φτάνουν η MARC, η ALCO, η VPRC και η Public Issue με εισπράξεις, πραγματοποιηθείσες ή επικείμενες, που φτάνουν τις δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Με αυτή τη σειρά θα παραθέσουμε ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις έργων που αναλαμβάνει η κάθε εταιρεία. 


ΚΑΠΑ RESEARCH


Η εταιρεία στην παραπάνω κατάταξη εμφανίζεται πρώτη, κυρίως λόγω του έργου με τίτλο «Υγειονομικός Χάρτης: Διοικητική και συντονιστική υποστήριξη» που της ανατέθηκε από το ΚΕΕΛΠΝΟ στις 21 Απριλίου 2010. Η τιμή για την αποπεράτωση του έργου ανήλθε στα 3 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο του οποίου η χρηματοδότηση ξεκίνησε το 2006 επί υπουργίας Αβραμόπουλου και είχε σκοπό να καταδειχθούν οι ανάγκες του πληθυσμού σε υπηρεσίες υγείας και ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Η «Εφ.Συν.», με ρεπορτάζ στις 9 Ιουλίου 2013 για τον Χάρτη, τόνιζε ότι «επτά ολόκληρα χρόνια και έξι εκατ. ευρώ καταναλώθηκαν για τη δημιουργία υγειονομικού χάρτη αλλά δεν τον είδαμε ακόμα. Αποτέλεσμα, να σχεδιάζονται στο πόδι οι αλλαγές στο ΕΣΥ και να υποχρηματοδοτούνται τα δημόσια νοσοκομεία».

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανέθεσε τον Δεκέμβριο του 2010 στην εταιρεία τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου 1520, με πρόχειρο διαγωνισμό και ετήσιο αντίτιμο 30.000 ευρώ. Τελευταίο έργο εμφανίζεται η ανάθεση για «Ερευνα Ικανοποίησης Πελατών» των ΕΛΤΑ στις 5 Ιουλίου του 2013 με αντίτιμο 36.900 ευρώ.


MRB


685.580 ευρώ κοστίζει για το ελληνικό Δημόσιο, και συγκεκριμένα τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Ερευνας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, η έρευνα διάρκειας ενός έτους με τίτλο «Πρόγραμμα για τον έλεγχο της καπνιστικής συνήθειας στην Ελλάδα», που ξεκίνησε στις 5 Δεκεμβρίου του 2012 και ανατέθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία. Ωστόσο, στον σχετικό ιστότοπο του υπουργείου Ανάπτυξης, το έργο φαίνεται να έχει προϋπολογισμό 864.120 ευρώ, ενώ αναφέρεται και πρόσθετος ανάδοχος η εταιρεία System Συμβουλευτική Α.Ε., χωρίς περαιτέρω πληροφορίες για τον ρόλο της.

Πέραν αυτού, η MRB ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2012 από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου την «Ερευνα κατανάλωσης ευρύαλων Μεσογειακών ειδών ιχθυοκαλλιέργειας στην ελληνική αγορά» αντί του ποσού των 101.192 ευρώ, ενώ η Ελληνική Αστυνομία τής ανέθεσε την 1η Φεβρουαρίου του 2013 «Πανελλαδική Ερευνα αναφορικά με την εικόνα της ΕΛ.ΑΣ. και έρευνα μεταξύ του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. ενόψει της αναδιοργάνωσης του Σώματος» αντί 55.350 ευρώ.


GPO


Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι «πρωταθλήτρια» στον αριθμό των έργων που έχει αναλάβει με κόστος (στη συντριπτική πλειονότητά τους) κάτω των 60.000 ευρώ. Ανάμεσα στα 13 έργα βρίσκονται τέσσερα που ανατέθηκαν από το υπουργείο Παιδείας από το 2010 μέχρι πρότινος με αντίτιμο πάνω από 200.000 ευρώ.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι η εταιρεία, προκειμένου να πραγματοποιήσει την ίδια έρευνα για το επίπεδο υγείας και τις ανάγκες αναμόρφωσης των σχετικών υπηρεσιών, «χρέωσε» την Περιφέρεια Θεσσαλίας 19.680 ευρώ, ενώ περίπου επτά μήνες νωρίτερα, τον Ιούνιο του 2011, είχε υπογράψει σύμβαση με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ύψους 51.660 ευρώ. Σημειώνεται ότι το τελευταίο έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε τρεις μέρες. Παραμένει άγνωστο το τι συντέλεσε στην τόσο μεγάλη απόκλιση τιμών.


METRON ANALYSIS


Εξίσου πολλά έργα και με διεσπαρμένα αντίτιμα εμφανίζονται στις εργασίες που έχει αναλάβει η METRON. Ωστόσο, σε δυο έργα που ανατέθηκαν από την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων, κόστους 7.995 και 7.380 ευρώ, δεν αναφέρεται το αντικείμενο παρά μόνον υποστηρίζεται ότι πραγματοποιήθηκαν 1.000 τηλεφωνικές και 300 προσωπικές συνεντεύξεις!

Η εταιρεία, για δύο διαφορετικές πανελλαδικές έρευνες κοινής γνώμης, μία για την άποψη των Ελλήνων για τα κλειστά επαγγέλματα και μία για τις «κοινωνικές ομάδες με ξενοφοβικές τάσεις», «έκλεισε» συμβάσεις ύψους 9.840 και 55.960 ευρώ σε διάστημα τριών μηνών.


MARC


Σαφώς λιγότερα ποσά από το κράτος περιλαμβάνει η δραστηριότητα της MARC, με «ακριβότερο» έργο να αναδεικνύεται αυτό που ανέλαβε από το υπουργείο Εργασίας για την έρευνα κοινής γνώμης για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Το έργο κόστισε 45.264 ευρώ.


ALCO


Σαφώς μικρότερα ποσά καταγράφονται και στην εν λόγω εταιρεία, με τις αποδοχές της να «εκτινάσσονται» από τη διεξαγωγή exit poll για τις εθνικές εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012, έργο που το κόστος του ανήλθε σε 30.000 ευρώ.


VPRC και Public Issue


Η εταιρεία VPRC ανέλαβε την έρευνα «κατανάλωσης κατεψυγμένων αλιευτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά» με απόφαση του ΟΠΕ – Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου αντί 55.500 ευρώ. Η εταιρεία Public Issue ανέλαβε την περάτωση έργου σχετικά με τη διά βίου μάθηση στην Ελλάδα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, αντί του ποσού των 36.900 ευρώ στις 5 Οκτωβρίου 2010.


Η επισκόπηση των έργων, που ανέλαβαν οι έξι δημοσκοπικές εταιρείες, οδηγεί σε ορισμένα λογικά συμπεράσματα.


Η σχετική νομοθεσία προβλέπει ότι για την πραγματοποίηση ανοιχτού και δημόσιου διαγωνισμού ενός φορέα του Δημοσίου, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το κόστος του εκάστοτε έργου να υπερβαίνει τα 60.000 ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση, πραγματοποιούνται πρόχειροι διαγωνισμοί με απευθείας αναθέσεις, με πλημμελείς ή ανύπαρκτους ελέγχους. Με άλλα λόγια, στο πεδίο των αναθέσεων έργων σε εταιρίες δημοσκοπήσεων ο νόμος παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία για να επικρατεί «θολό τοπίο» για τις συνθήκες υπογραφής των συμβάσεων.

Επιπρόσθετα σύμφωνα με τους γνώστες της «αγοράς» των εταιρειών δημοσκοπήσεων, τα τελευταία χρόνια η τιμή για μια πανελλαδική έρευνα ανέρχεται περίπου στις 10.000 ευρώ, τιμή η οποία «πέφτει» υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης και δυσπραγίας. Σε αρκετές περιπτώσεις, κυρίως λόγω του σύνθετου χαρακτήρα των ερευνών, τα ποσά αυτά κυμαίνονται αρκετά πάνω από τις 10.000 ευρώ και προσεγγίζουν τις 60.000 ευρώ.

Πέραν αυτών, καταγράφονται 12 περιπτώσεις στις οποίες τα έργα που ανατίθενται έχουν άμεση σχέση με την άσκηση πολιτικής του στενού δημόσιου φορέα (Υγεία, Παιδεία, Ασφάλεια), καθώς εκπορεύονται από τις κεντρικές υπηρεσίες υπουργείων ή γενικές γραμματείες τους.

Αυτό που απομένει είναι να ξεκαθαριστεί αν είναι δυνατόν να τηρούνται οι προβλεπόμενοι από τον νόμο κανόνες για τον έλεγχο των δημοσκοπήσεων, προκειμένου να διαλυθεί κάθε υποψία που αφορά την ίδια την αποπεράτωση των έργων, τη χρησιμότητα των ερευνών, αλλά και τις «σκιές διαπλοκής» που μπορεί να απλώνονται στο φόντο των πολιτικών δημοσκοπήσεων που επηρεάζουν αντικειμενικά την κοινή γνώμη.


Υποτυπώδεις έλεγχοι


Η Ελεγκτική Εταιρεία Δημοσκοπήσεων και Ερευνών Κοινής Γνώμης έχει συσταθεί προκειμένου να ελέγχει τις δημοσκοπήσεις που ανατίθενται από το Δημόσιο, τα κόμματα και τα ΜΜΕ, ενώ ο Σύνδεσμος Εταιρειών Δημοσκόπησης και Ερευνας Αγοράς είναι επιφορτισμένος με τη διασφάλιση της τήρησης των κωδίκων δεοντολογίας. Η Ελεγκτική, ωστόσο, εμφανίζεται εντελώς «απονευρωμένη», αν αναλογιστεί κανείς ότι τα στελέχη και οι εργαζόμενοί της μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Παράλληλα, η Ελεγκτική αναλαμβάνει τον έλεγχο των δημοσκοπήσεων μόνο έπειτα από αίτημα προσώπων, ενώ η απαιτούμενη διαδικασία «αποθαρρύνει» όσους προσφεύγουν σε αυτήν και εν τέλει αποσύρουν τα αιτήματά τους. Ενδεικτικό είναι ότι για τον έλεγχο μιας έρευνας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καταβολή περίπου 500 ευρώ, ενώ τελικά η Ελεγκτική καταλήγει να ερευνά την αξιοπιστία μόνο μιας έρευνας τον χρόνο.


http://www.efsyn.gr/
  

Άσκηση Φυσικής

Του Γιάννη Μακριδάκη
Από τη γη ερχόμαστε και στη γη καταλήγουμε. Γεννιόμαστε ως πλάσματα φυσικά και μας διέπουν απόλυτα οι νόμοι και οι ρυθμοί του Οικοσυστήματος. Η ύπαρξή μας, κάθε μας κίνηση, δράση ή επέμβασή μας είναι συνιστώσα του Χάους του δημιουργικού και εξισορροπητικού της Φύσης.
Το διάστημα ανάμεσα στον ερχομό και την κατάληξή μας είναι ένα δώρο πολύτιμο, μοναδικό και λέγεται Ζωή, έχει δε ως Λόγο ύπαρξης έναν, μοναδικό και απόλυτο: Να βλέπουμε, να αγγίζουμε, να ακούμε, να οσφραινόμαστε, να γευόμαστε, να ψυχανεμιζόμαστε, να λογιζόμαστε κάθε στιγμή το προαιώνιο και συνεχές ετούτο Θαύμα της Δημιουργίας, τον Κόσμο, αναπόσπαστο μέρος του οποίου είμαστε κι εμείς οι ίδιοι, κόσμημα και η ύπαρξή μας για τα άλλα όντα ολόγυρα. Για κανέναν απολύτως άλλο Λόγο δεν έχουμε γεννηθεί παρά μονάχα για Αυτόν, για να μετέχουμε και να συμμετέχουμε του Θαύματος.
Για να μπορέσουμε όμως να είμαστε κάθε στιγμή αντάξιοι του δώρου της Ζωής που μας προσφέρθηκε από τη Φύση, έχουμε ένα Χρέος, εξίσου μοναδικό και απόλυτο: Το Είναι μας ολόκληρο, το σώμα, ο νους και η ψυχή μας να αποτελούν κάθε στιγμή κρίκο της αλυσίδας της Ζωής. Ζωή να μπαίνει μέσα μας ως ύλη, ως λογισμός και ως αίσθηση και πάλι Ζωή να βγαίνει ως ύλη, ως λόγος και ως πράξη. Έχουμε Χρέος απόλυτο και μοναδικό να μην την σταματούμε με το φθαρτό σαρκίο μας την αέναη συνέχεια των κύκλων της Ζωής, να μην «καταναλώνουμε» Ζωή αφοδεύοντας υλικά, νοητικά και ψυχικά τον Θάνατο.
Και για να φέρνουμε εις πέρας κάθε στιγμή το Χρέος μας ετούτο, μία, μοναδική και απόλυτη επίσης είναι η Ευθύνη μας: Να αφοδεύουμε σπόρους ζωντανούς καθημερινά στη γη. Είναι η πλέον τρανή απόδειξη Πολιτισμού αυτή αλλά και η μόνη ασφαλής ένδειξη προσωπικής Υγείας.
Αν φτάσεις στο σημείο αυτό, να παράγεις Ζωή ως ύλη, ως πνεύμα και ως αίσθηση, να την προσλαμβάνεις από τη Φύση γύρω σου, να τρέφεσαι μ’ αυτήν σωματικά, πνευματικά και ψυχικά, να την μεταβολίζεις εντός του φυσικού και ταπεινού σαρκίου σου και να Την αφοδεύεις εν τέλει πάλι πίσω στη γη ως ύλη, λόγους, πράξεις και συναίσθημα, ανταποδίδοντάς της ό,τι αυτή σου πρόσφερε και αναπαράγοντας Ζωή, ανοίγοντας έτσι, άλλους και πάλι κύκλους Της, τότε τελείς πλέον εν Αρμονία απόλυτη με το Σύμπαν και δεν έχεις παρά να εμπιστεύεσαι απόλυτα το Χάος του το Δημιουργικό.
Η μέθοδος για να μπορείς ως Άνθρωπος, ον φυσικό να αντεπεξέλθεις στην Ευθύνη σου, να φέρεις εις πέρας το Χρέος σου, να ζεις κάθε στιγμή τη Ζωή σου τιμώντας τον Λόγο που σού δόθηκε ως δώρο, είναι κι αυτή μία, μοναδική και απόλυτη: Η Φυσική Ζωή. Η Ζωή η βασισμένη στην φιλοσοφία της Μη Επέμβασης, της Ανεπαίσθητης Ύπαρξής σου επί της γης, της Μη Εκβίασης ουδέ στο ελάχιστο των φυσικών ρυθμών και νόμων, της συνύπαρξης και της συνεργασίας σου με τα άλλα πλάσματα, με τα οποία συναποτελείς ισότιμα τον Κόσμο.
Κάθε άλλος τρόπος να ζει ένα φυσικό πλάσμα Άνθρωπος, κυρίως δε αυτός ο σύγχρονος καταναλωτικός βίος, ουδεμίαν έχει σχέση με Ζωή, αποτελεί  Ύβρη και οδηγεί μόνο σε Έντρομο Ατομικό Θάνατο, ο οποίος έρχεται ξαφνικά και πρόωρα ως Νέμεσις, μια συνιστώσα του Χάους και αυτή. Όπως ακριβώς σταματάει την Ζωή κάθε στιγμή με το σαρκίο του ο καταναλωτής της, έτσι ακριβώς και ο Θάνατός του δεν οδηγεί ξανά σε Ζωή, είναι στείρος και όχι ζωογόνος, εξ ου και ο Τρόμος που τον συνοδεύει.
Μοναχά κατανοώντας και νιώθοντας ο άνθρωπος ότι οι Φυσικοί Νόμοι και οι Ρυθμοί είναι απαράβατοι και απαραβίαστοι από τον ίδιον αφού δημιουργήθηκε, ορίζεται, οριοθετείται και διέπεται από Αυτούς, ότι όλα είναι Ενέργεια και όλα μεταβολές Της, τίποτε δηλαδή δεν κερδίζεται δίχως να χάνεται κάτι ανάλογο κάθε στιγμή, γεγονός που συνεπάγεται ότι κανενός είδους τεχνητή από τον καταναλωτή ζωή, ανάπτυξη, ευφορία, άνεση, βολή, πρόοδος, πολιτισμός και τα λοιπά παρόμοια δεν υφίστανται καν ως έννοιες, ή τουλάχιστον ότι όλα αυτά είναι απολύτως πρόσκαιρα και ουτοπικά, όπως το τεχνητό και χωλό σύστημα εντός του οποίου ορίζονται, αφού στην διάρκεια του χρόνου οι συνέπειές τους, πολλαπλασιάζονται μέσα στο Χάος του μόνου ρεαλιστικού, ως αυθύπαρκτου, συστήματος, του Οικοσυστήματος και επιστρέφουν με τη μορφή “θεομηνιών”, ασθενειών και θανάτου σε αυτόν και σε όλα τα άλλα πλάσματα, μονάχα τότε ο άνθρωπος θα αποκτήσει την συνειδητότητα να Ζει κάθε στιγμή.

http://yiannismakridakis.gr/

Όταν κλείνει ένα νοσοκομείο, ανοίγει ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης

Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη
Αν πριν από τέσσερα- πέντε χρόνια έλεγε κάποιος ότι σε αυτήν τη χώρα θα γκρεμίζονται κάποτε τα νοσοκομεία και στη θέση τους θα χτίζονται στρατόπεδα συγκέντρωσης, θα τον λέγαμε μυθομανή και αλλοπαρμένο. Ούτε μυθομανής ούτε αλλοπαρμένος, προφήτης θα ήταν ο άνθρωπος, προφήτης πράξεων βδελυρών και αποτρόπαιων.
Παρασυρμένη από το μεταρρυθμιστικό οίστρο, η κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να φτιάξει άλλα δύο στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, αυτήν τη φορά στην Δυτική Αθήνα. Το πρώτο στρατόπεδο θα γίνει στο Σκαραμαγκά, εκεί που στεγάζεται σήμερα το «Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων Παίδων». Το δεύτερο σε δύο κτήρια του Νοσοκομείου Λοιμωδών Αγία Βαρβάρα, εκεί που φιλοξενούνται ασθενείς με τη νόσο του Χάνσεν.
Θα μπορούσε να είναι η συμπυκνωμένη ιστορία των σκοτεινών καιρών του Μνημονίου. Διώχνουν οι άθλιοι τα παιδιά και τους Χανσενικούς, για να στοιβάξουν στα κτήρια μετανάστες και μετανάστριες. Είναι στρατόπεδα συγκέντρωσης κι ας τα ονομάζουν Κέντρα Κράτησης. Κρατούν ήδη κοντά 6.000 ανθρώπους για 18 μήνες, χωρίς δίκη, χωρίς συνήγορο, χωρίς το τεκμήριο της αθωότητας. Με ελάχιστο νερό, με τροφή κάκιστης ποιότητας, με μια τουαλέτα για 50 έως 100 άτομα, χωρίς δικαίωμα επισκεπτηρίου. Σε κάποια από αυτά τα κολαστήρια οι κρατούμενοι δεν έχουν χώρο ούτε για να ξαπλώσουν κι αν τολμήσουν να διαμαρτυρηθούν, τους προπηλακίζουν και τους δέρνουν.
Τα έχουν καταγγείλει όλα τούτα πλείστοι όσοι, ανάμεσά τους η Διεθνής Αμνηστία και ο Συνήγορος του Πολίτη, αλλά το αυτί των κυβερνώντων δεν ιδρώνει. Πώς να ιδρώσει άλλωστε, αφού πρόκειται για σχέδιο πολιτικό, που ξεκίνησε από το ΠΑΣΟΚ, τα πρώτα στρατόπεδα τα έφτιαξε ο Χρυσοχοίδης , και συνεχίστηκε μετά χαράς από την ακροδεξιά του Σαμαρά. Η κρίση πάει χέρι- χέρι με τη θηριωδία. Να βλέπει ο φτωχός τον ξένο πίσω από τα συρματοπλέγματα και να νοιώθει ασφαλής, να νοιώθει χαρούμενος που εκείνος βρίσκεται από την άλλη πλευρά του φράχτη. Προς το παρόν βρίσκεται από την άλλη μεριά. Ήδη συζητείται η δημιουργία χώρων κράτησης για τοξικομανείς και αστέγους, είναι θέμα χρόνου να ανοίξει η κουβέντα και για τους φτωχούς.
Δεν είναι όλα μαύρα, ευτυχώς. Πήγαν πρωί- πρωί της Δευτέρας οι μπουλντόζες στον Λοιμωδών της Αγίας Βαρβάρας, για να προλειάνουν το έδαφος του στρατοπέδου και βρήκαν μπροστά τους εκατοντάδες κατοίκους της περιοχής που τους έστειλαν από εκεί που ήρθαν. Όχι επειδή δεν θέλουν τους μετανάστες στην πόλη τους αλλά επειδή θεωρούν ότι τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μας γυρίζουν εβδομήντα χρόνια πίσω, στις εποχές του μεγάλου ζόφου.
Μακάρι οι μπουλντόζες να φύγουν οριστικά και μαζί τους κι εκείνοι που τις στέλνουν να γκρεμίσουν νοσοκομεία, για να φτιαχτούν στρατόπεδα συγκέντρωσης.

http://www.avgi.gr/


Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Γιατί παρά τις εξαγγελίες του υπουργού υγείας για φτηνότερο φάρμακο οι ασφαλισμένοι πληρώνουν περισσότερα



Γράφει  η Καίτη Θεοχάρη*

Οι προ μηνών εξαγγελίες του Υπουργού Υγείας κ. Γεωργιάδη για την τεράστια μείωση τιμών των φαρμάκων, η οποία θα ευνοούσε τους ασφαλισμένους δυστυχώς αποδείχτηκαν ότι είναι ψευδείς.
Το πολυδιαφημιζόμενο νέο δελτίο τιμών, δημιουργήθηκε με παντελώς αδιαφανείς όρους και με μηδενικό όφελος προς τον Έλληνα ασφαλισμένο. Μάλιστα είναι πρωτοφανές το γεγονός – και το παραδέχεται δημόσια και η ΗΔΙΚΑ – ότι πέρασαν στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση οι μειώσεις των ασφαλιστικών τιμών χωρίς να μεταβληθούν οι λιανικές τιμές των φαρμάκων, κατόπιν οδηγιών της Διεύθυνσης Φαρμάκων του Υπ. Υγείας.

Τι σημαίνει αυτό για τον ασθενή; Ότι για μια σειρά από ευρέως χρησιμοποιούμενα φάρμακα η λιανική τιμή παραμένει ακριβώς ίδια με πριν, αλλά αλλάζει το ποσόν που αποζημιώνει ο ασφαλιστικός φορέας τους ασθενείς. Δηλαδή για άλλη μια φορά οι ασφαλισμένοι θα πληρώσουν περισσότερο μιας και αυξάνεται το ποσόν που καλούνται να πληρώσουν λόγω μείωσης του ποσού που αποζημιώνει ο ασφαλιστικός τους φορέας.

Άλλο ένα χαράτσι επιπλέον στον τομέα υγείας που καλούνται να πληρώσουν οι ασφαλισμένοι πέρα από το χαράτσι των 5 Ευρώ για κάθε επίσκεψη στο νοσοκομείο των 25 ευρώ για κάθε εισαγωγή και την επιβάρυνση 15% στις διαγνωστικές εξετάσεις κλπ.


Επιπλέον, βγήκαν εκτός λίστας συνταγογραφούμενων φαρμάκων περίπου 800 φάρμακα, κυρίως μικρών ελληνικών εταιρειών που όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει για την εγχώρια παραγωγή .

* Η Καίτη Θεοχάρη είναι Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Ασθενών με Λυσοσωμικά Νοσήματα "H Αλληλεγγύη"& Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Σπανίων Παθήσεων

Έφυγε ο Λάκης Παππάς, η «φωνή των μπουάτ»

Έφυγε το πρωί της Τετάρτης σε ηλικία 76 ετών ο Λάκης Παππάς, «η φωνή των μπουάτ» και ένας από τους βασικούς εκπροσώπους του Νέου Κύματος.

Γεννήθηκε το 1938 στην Πρέβεζα και έκανε την πρώτη του καλλιτεχνική εμφάνιση το 1959, ενώ αναδείχθηκε στον καλλιτεχνικό χώρο με την «Οδό Ονείρων» του Μάνου Χατζιδάκι, τον «Ματωμένο Γάμο» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα πάλι σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι και το «Παραμύθι χωρίς όνομα» σε στίχους του Ιάκωβου Καμπανέλλη.





Από τα πιο γνωστά του τραγούδια είναι τα: «Μη κουραστείς να μ΄αγαπάς», «Ήταν καμάρι της Αυγής» «Μανούλα μου», «Ο Έκτορας κι η Ανδρομάχη», «Πάει κι αυτή η Κυριακή»,«Έλα μαζί μου», «Ρίχνω την καρδιά μου στο πηγάδι».




http://tvxs.gr/

Αποτέφρωση απορριμμάτων: Η περίπτωση του ΤΙΤΑΝ

Του Δήμου Χλωπτσιούδη
Έχουν περάσει περισσότερα από τρία χρόνια. Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που ξεσηκώθηκαν οι κάτοικοι του νεότευκτου τότε δήμου Παύλου Μελά, όταν ανακοινώθηκε η καύση βιομηχανικών κι αστικών αποβλήτων στην τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ. Η πρόταση παρουσιάζονταν ως μία «πράσινη», εναλλακτική μορφή παραγωγής ενέργειας ακίνδυνη για τους κατοίκους. Βέβαια, κύριος στόχος ήταν μείωση και της σπατάλης ενέργειας των ρύπων των εργοστασίου ώστε να καλύπτει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, κι όχι η εναλλακτική παραγωγή ενέργειας.
Η ιδέα της καύσης απορριμμάτων γεννήθηκε στη Γερμανία, ένα βιομηχανικό κράτος. Το πρόβλημα όμως σύντομα παρουσιάστηκε: η καύση δεν ήταν εύκολη και η ύπαρξη πλαστικών υλικών κάθε είδους, χρωμάτων, υπολειμμάτων λαδιών κλπ παράγει καυσαέρια πολύ επικίνδυνα για την υγεία και το σύνολο του φυσικού κόσμου.
Οι παραγόμενες διοξίνες και τα φουράνια, μια ομάδα συγγενών χημικών ενώσεων, διασπώνται μόνο σε υψηλές θερμοκρασίες, αλλά μόλις κρυώσουν φυσιολογικά (στα ανώτερα ατμοσφαιρικά επίπεδα) ξανασχηματίζονται! Παράλληλα, έχουν μεγάλο χρόνο υποδιπλασιασμού (η μισή ποσότητα διασπάται στην ατμόσφαιρα σε αθώες ενώσεις μετά από 300 χρόνια, ενώ η υπόλοιπη ποσότητα κυκλοφορεί ανέπαφη).
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν όργανα που να μπορούν να μετράνε συνέχεια την περιεκτικότητα σε διοξίνες και φουράνια. Πρέπει να γίνει ειδική δειγματοληψία από ειδικό συνεργείο με ειδικά εργαλεία και χημικά αντιδραστήρια, σε ειδικά εργαστήρια (στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη) ώστε να εξαχθούν αποτελέσματα μετά από 15 μέρες. Το κόστος; Γύρω στα 4000 ευρώ το δείγμα (!!!)
Οι Γερμανοί γρήγορα κατανόησαν ότι η μαζική συλλογή των απορριμμάτων και η επεξεργασία τους ώστε να καούν είναι ασύμφορη και κατέληξαν ως μοναδικό τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων την πλήρη διαλογή στην πηγή (στο σπίτι, στο κατάστημα) και την συγκέντρωση των καθαρών υλικών σε βιομηχανικές μονάδες που τα χρησιμοποιούν σαν πρώτη ύλη. Με την επιτυχία αυτής της πολιτικής στις εγκαταστάσεις καύσης πηγαίνανε μόνο αποφάγια που έχουν μέσα τους 90% νερό και θερμική αξία μηδαμινή[1]. Έτσι εργοστάσια καύσης έκλεισαν, γιατί δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές [2].
Η καύση αποβλήτων είναι ασύμβατη με την οικολογική οπτική της διαχείρισης των απορριμμάτων. Ορατός είναι ο κίνδυνος ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Παρά τα ακριβά συστήματα και τα αυστηρά όρια, οι διοξίνες δε μηδενίζονται, αλλά απλά περιορίζονται. Τα επεισόδια ρύπανσης και οι αστοχίες είναι συχνές. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ζήτημα της θέσπισης ομοιόμορφης διαδικασίας προσδιορισμού αυτών των εκπομπών παραμένει άλυτο ανάμεσα σε κράτη μέλη της ΕΕ. Είναι αδιανόητο να αποδεχτούμε τη μέτρηση εκπομπών ουσιών αυτής της επικινδυνότητας μόλις μία - δύο φορές το χρόνο.
Στην Αγγλία, υπολογίστηκε ότι οι αποτεφρωτήρες είναι υπεύθυνοι για το 30-56% των εκπομπών διοξινών, ενώ στη Δανία πρόσφατη μελέτη προσδιόρισε την αποτέφρωση ως κυρίαρχη πηγή διοξινών στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, η μείωση των διοξινών που εκπέμπονται έχει οδηγήσει σε μια αντίστοιχη αύξηση στις διοξίνες που εκπέμπονται από τα υπολείμματα της τέφρας.
Η τέφρα που δεσμεύεται στα φίλτρα των μονάδων καύσης και η τέφρα που παραμένει μετά από την καύση περιέχουν πολυάριθμες επικίνδυνες χημικές ουσίες, όπως διοξίνες και βαρέα μέταλλα. Παρά τη βέβαιη τοξικότητα των τεφρών, δεν υπάρχει κανένα όριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Λόγω της μόλυνσής τους, η διάθεση των τεφρών αποτεφρωτήρων παρουσιάζει σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα, καθώς η πλειοψηφία της οδηγείται σε υγειονομική ταφή κάτι που μπορεί να οδηγήσει στη μόλυνση του υπεδάφους και του υδροφόρου ορίζοντα[3].
Έρευνα [4] απέδειξε ότι -παλαιότεροι και σύγχρονοι- αποτεφρωτήρες μπορούν να συμβάλουν στη μόλυνση του τοπικού χώματος και της βλάστησης. Ομοίως, σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, το γάλα της αγελάδας από τα γειτονικά σε αποτεφρωτήρες αγροκτήματα έχει βρεθεί να περιέχει υψηλά επίπεδα διοξινών. Οι πληθυσμοί που κατοικούν κοντά στους αποτεφρωτήρες εκτίθενται ενδεχομένως στις χημικές ουσίες μέσω της εισπνοής του μολυσμένου αέρα ή από την κατανάλωση μολυσμένων γεωργικών προϊόντων και από τη δερματική επαφή με το μολυσμένο χώμα. Ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα διοξινών έχουν βρεθεί στους ιστούς των κατοίκων κοντά σε  αποτεφρωτήρες στην Αγγλία, την Ισπανία, στη Φιλανδία και την Ιαπωνία.

Επιλογικά, η καύση αποβλήτων απορρίπτεται από δεκάδες ανεξάρτητες περιβαλλοντικές μελέτες ως ακριβή, αναποτελεσματική και επικίνδυνη μέθοδος διαχείρισης απορριμμάτων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, θεωρείται η σημαντικότερη πηγή έκλυσης επιβλαβών αερίων, ενώ ταυτόχρονα ευθύνεται για ένα σημαντικό ποσοστό των εκλύσεων υδραργύρου στο περιβάλλον. Η δε σημερινή τεχνολογία δεν παρέχει τη δυνατότητα συνεχούς και αδιάλειπτης παρακολούθησης των συγκεντρώσεων των πιο τοξικών ρύπων. Οι όποιες μετρήσεις βασίζονται σε αμφίβολες μεθοδολογίες και υποβαθμίζουν το πραγματικό πρόβλημα. Ακόμη κι έτσι βέβαια, τα περισσότερα εργοστάσια καύσης αποβλήτων δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους ισχύοντες κανονισμούς για τον έλεγχο της ρύπανσης. Από την άλλη, μία ολοκληρωμένη ανάλυση του κύκλου ζωής της τεχνολογίας αυτής, δείχνει ότι η καύση σπαταλά περισσότερη ενέργεια απ’ αυτήν που παράγεται [5].
Η περίπτωση του ΤΙΤΑΝ

Στο δήμο Παύλου Μελά όπου η ανακύκλωση από την πηγή είναι ακόμα ένα μακρινό όραμα, σε μια χώρα όπου τίθενται σε δικαιολογημένη αμφισβήτηση όλες οι προσπάθειες διαχείρισης απορριμμάτων και με τη ρύπανση να απειλεί την υγεία και τη ζωή των τωρινών και μελλοντικών γενεών, η καύση αποβλήτων στην τσιμεντοβιομηχανία ισοδυναμεί με μία Φουκουσίμα.

Η τέλεια καύση είναι απλά ένα θεωρητικό κατασκεύασμα, που κανένας καυστήρας δεν μπορεί να πετύχει. Τα παραγόμενα στερεά τοξικά απόβλητα (με τη μορφή σκουριάς και τέφρας), καθώς και τοξικά υγρά απόβλητα, λέγεται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή τσιμέντου. Έτσι όμως  πολύ απλά μεταφέρεται αλλού το πρόβλημα επανατροφοδοτώντας τοξικές ουσίες στο ευρύτερο περιβάλλον [6].

Ουσιαστικά, η πρόταση έρχεται να βοηθήσει οικονομικά το εργοστάσιο προκειμένου να αποφύγει περεταίρω επενδύσεις για τη μείωση της σπαταλώμενης ενέργειας και την αποφυγή προστίμων από την ΕΕ. Κανένα αντισταθμιστικό όφελος δε φαίνεται να μπορεί να καλύψει την απειλή της ποιότητας ζωής και της υγείας των κατοίκων, όχι μόνο του δήμου, αλλά ουσιαστικά όλης της Θεσσαλονίκης.

http://tvxs.gr/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *