Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Η Αντίφαση Του Κακού Και Το Μεγάλο Στοίχημα Της Ανθρωπότητας



«Ο κόσμος ξεκίνησε χωρίς τον άνθρωπο και θα τελειώσει χωρίς αυτόν»

Claude Levi-Strauss

~~{}~~

(Προειδοποίηση: Αυτό το κείμενο δεν συστήνεται σε όσους πάσχουν από πνευματική αρτηριοσκλήρωση. Το πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα αυτής είναι η αυταπάτη της κατοχής της αλήθειας.)

Ένα από τα θέματα που διαπραγματεύεται ο Πρίμο Λέβι στα βιβλία του είναι εκείνο της προέλευσης του Κακού. Δεν καταλήγει σε κάποιο συμπέρασμα, αφού είναι λογοτέχνης και η λογοτεχνία θέτει ερωτήματα και προβάλλει αντιφάσεις, δεν δίνει απαντήσεις.

Ο Λέβι αντιμετωπίζει το Κακό ως κάτι παράλογο και ταυτόχρονα συνυφασμένο με τη φύση του ανθρώπου, σαν να λέει: Είναι παράλογο πόσο παράλογα κακός μπορεί να είναι ο άνθρωπος.

~~{}~~

Ο Πρίμο Λέβι βίωσε το Κακό στη πιο διάσημη έκφανση του, το Άουσβιτς.

Ένα ερώτημα, το οποίο ίσως να κάνει πολλούς να δυσανασχετήσουν, είναι το εξής:

Γιατί ο ναζισμός θεωρείται το υπέρτατο Κακό;

Μήπως επειδή την ιστορία τη γράφουν οι νικητές;

~~{}~~

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και το Ολοκαύτωμα δεν επαρκούν για να δικαιολογήσουν την ταύτιση του Χίτλερ με τον Σάουρον.

Ο κόσμος ξεκίνησε χωρίς τον άνθρωπο και θα τελειώσει χωρίς αυτόν


Γιατί αυτές ακριβώς οι πρακτικές (πόλεμος και γενοκτονία) είναι εξαιρετικά συνηθισμένες στο ανθρώπινο είδος. Και δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στις σκοτεινές εποχές των βαρβάρων.

Οι ΗΠΑ είναι χτισμένες πάνω στα κόκαλα των Αμερινδιάνων (και των σκλάβων) και σίγουρα έχουν ξεκινήσει περισσότερους πολέμους από τους Ναζί.

Οι Βρετανοί εξοντώσανε μέχρι τελευταίου τους Τασμανούς και μεγάλο μέρος από τους Αβορίγινες της Αυστραλίας.

Γάλλοι, Γερμανοί, Πορτογάλοι, Ολλανδοί, Ιάπωνες, όλοι επεκτάθηκαν δολοφονώντας μαζικά.

Στη γειτονιά μας είχαμε τη γενοκτονία των Ποντίων, των Αρμενίων και -πιο πρόσφατα- τη διπλή καταστροφή της Γιουγκοσλαβίας.

Η μεγαλύτερη (σε αριθμό θυμάτων) γενοκτονία ήταν εκείνη του Σταλινισμού.


Η μεγαλύτερη (σε αριθμό θυμάτων) γενοκτονία ήταν εκείνη του Σταλινισμού.

Ο Μάο και ο Πολ Ποτ, οι Χούτου, οι Κινέζοι στο Θιβέτ, οι Βραζιλιάνοι στον Αμαζόνιο, η πρόσφατη ιστορία βρίθει από γενοκτονίες (διαβάστε το παλιότερο κείμενο Γενοκτονία).

~~{}~~

Μια κοινή παράμετρο σε όλες τις γενοκτονίες είναι το Κράτος.

Προσέξτε! Το ισχυρό κράτος, που επιβάλλεται στα πιο αδύναμα κράτη ή εθνότητες ή μειονότητες.

Όπως συμβαίνει τα τελευταία πενήντα χρόνια στην Παλαιστίνη.

Δεν είναι οι Εβραίοι εν γένει που σκοτώνουν, όπως δεν είναι και οι Αμερικάνοι που βομβαρδίζουν αφειδώς τον πλανήτη (ή ενισχύουν τις εμφύλιες συρράξεις), αλλά τα κράτη τους.

~~{}~~

Εδώ έγκειται άλλη μια αντίφαση: Η προέλευση του Κακού είναι το Κράτος;

Και το Κράτος τι είναι; Κάτι το μεταφυσικό, μια δομή αυτόνομη, πέρα από τον άνθρωπο;

Υπάρχει Κράτος χωρίς ανθρώπους; Υπάρχει Αμερική (ΗΠΑ) χωρίς Αμερικάνους;


Υπάρχει Κράτος χωρίς ανθρώπους; Υπάρχει Αμερική (ΗΠΑ) χωρίς Αμερικάνους;

Θα ήταν αφέλεια εκ μέρους κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου να ισχυριστεί ότι το Κακό θα αφανιστεί αν εξαλειφθούν τα Κράτη (ή ο νεοφιλελευθερισμός). Γιατί το Κακό υπάρχει πολύ πριν από αυτά.

~~{}~~

Κάποιοι πιστεύουν ότι το Κακό είναι στη φύση του ανθρώπου.

Κάποιοι άλλοι ότι είναι έξη, ότι μαθαίνει να ζει με αυτό, λόγω του περιβάλλοντος.

Ερώτηση: Έχουμε το Κακό στο DNA μας ή είναι κάτι επίκτητο, δημιούργημα της φαύλης κοινωνίας;

Να επιχειρήσω μια εξοργιστική υπόθεση:

Ίσως τίποτα από τα δύο, ούτε εγγενές ούτε επίκτητο. Γιατί δεν υπάρχει Κακό.

~~{}~~

Τις προάλλες παρακολούθησα ένα ντοκιμαντέρ για τους χιμπαντζήδες (τους Τρωγλοδύτες, τους βίαιους, γιατί υπάρχουν και οι χίπηδες Μπονόμπο).

Η αντίφαση του κακού και το μεγάλο στοίχημα της ανθρωπότητας


Μια ομάδα χιμπατζήδων ξεκίνησε μια επιχείρηση κατάληψης νέων εδαφών. Μπήκαν προσεκτικά και αθόρυβα στην περιοχή μιας άλλης ομάδας και την κατάλληλη στιγμή τους επιτέθηκαν. Δεν υπήρχε προειδοποίηση ούτε οίκτος.

Οι αμυνόμενοι (λιγότεροι και πιο αδύναμοι) αιφνιδιάστηκαν και νικήθηκαν. Οι περισσότεροι πρόλαβαν να αποχωρήσουν (έγιναν πρόσφυγες!), αφού οι χιμπαντζήδες δεν κατέχουν την τέχνη του πολέμου ούτε είναι δεμένοι με την «πατρίδα» τους. Χιμπαντζήδων Τρωγλοδυτών πάσα γη τάφος.

Οι επιτιθέμενοι κατάφεραν να σκοτώσουν ένα μικρό. Αυτό το κομμάτιασαν και όλοι έφαγαν από τη σάρκα του.

Ο Αττένμπορο, ο αφηγητής του ντοκιμαντέρ, αναφέρει ότι οι χιμπαντζήδες δεν είναι σαρκοφάγοι, οπότε είναι δύσκολο να αντιληφθούμε τη σκοπιμότητα του κανιβαλισμού.

Η επίθεση γίνεται για την κατάκτηση εδαφών, για την τροφή, αυτό είναι φυσικό. Και ενώ ο κανιβαλισμός φαντάζει παράλογος, είναι κι αυτός φυσικός, αφού όλα όσα συμβαίνουν, ακόμα κι αν δεν μπορούμε να τα κατανοήσουμε, είναι μέρος της φύσης -και τίποτα δεν υπάρχει πέρα από αυτήν.

~~{}~~

Είναι πολλοί αυτοί που πιστεύουν ότι ο άνθρωπος είναι το χειρότερο ζώο. Αυτή η πεποίθηση είναι λανθασμένη, απόρροια του αρνητικού ανθρωποκεντρισμού.

Ο άνθρωπος δεν είναι το περιούσιο ζώο ούτε όμως και το χείριστο ζώο.

Είναι μόνο ένας ζωντανός οργανισμός, μέρος του χαοτικού υπερσυστήματος της Γαίας, η οποία με τη σειρά της ίσως να είναι μια απειροελάχιστη απιθανότητα του μέγιστου συστήματος του σύμπαντος.

Το Σύμπαν, όπως και η Γαία, η Γη, η Φύση, δεν έχει προτιμήσεις. Στη Φύση δεν υπάρχει Καλό ή Κακό ούτε και κάτι το παραφύσιν. 

Το Σύμπαν, όπως και η Γαία, η Γη, η Φύση, δεν έχει προτιμήσεις. Στη Φύση δεν υπάρχει Καλό ή Κακό ούτε και κάτι το παραφύσιν.


Υπάρχει μόνο εύθραυστη ισορροπία, η οποία συντηρεί τη ζωή.

Η ζωή η ίδια δεν είναι θέμα προσαρμοστικότητας, αλλά αποτέλεσμα μιας χαοτικής πραγματικότητας, την οποία είναι δύσκολο έως αδύνατο να κατανοήσουμε με τη λειψή μας νόηση.

~~{}~~

Όμως (και εδώ υπεισέρχεται μισή ελπίδα για την ανθρωπότητα) ο άνθρωπος είναι το μόνο ζώο που μπορεί να αντιλαμβάνεται την αντίφαση της φύσης του.

Και αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα: Είναι στη φύση του ανθρώπου να ξεπεράσει τη φύση του;

Θα καταφέρει να κατανοήσει, να τιθασέψει, να χρησιμοποιήσει το παράλογο, την αντίφαση, το Χάος που χορεύει μέσα του για να προχωρήσει;

Ή θα καταποντιστεί μέσα σ” αυτό;

~~{}~~

Βρισκόμαστε σε οριακό σημείο και η τελική απάντηση θα δοθεί στον αιώνα μας, στον 21ο αιώνα. Αν συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο δεν θα επιβιώσουμε πέρα από το 2100. Η Γη δεν μας χωράει και καθώς καταστρέφουμε αυτή την ισορροπία θα αυτοεξοντωθούμε.

Μόνο ένα άλμα (επιστήμης, τεχνολογίας, ηθικής, πολιτικής, οικολογίας) μπορεί να μας σώσει από το «Κακό» που μας σπρώχνει στον αφανισμό.


Μόνο ένα άλμα (επιστήμης, τεχνολογίας, ηθικής, πολιτικής, οικολογίας) μπορεί να μας σώσει από το «Κακό» που μας σπρώχνει στον αφανισμό.

Τι θα είναι αυτό το άλμα;

Ο υποφαινόμενος ποντάρει στην επιστήμη.

Ακούω τα δικά σας στοιχήματα. Τώρα που γυρνάει. Τι μπορεί να σώσει την ανθρωπότητα από τον εαυτό της;


http://sanejoker.info/
  

Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν υπέρ των Παλαιστίνιων στο Ρότερνταμ

Περίπου 10.000 διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν σήμερα στο Ρότερνταμ, στο δυτικό τμήμα της Ολλανδίας, για να διαμαρτυρηθούν εναντίον αυτής που αποκάλεσαν τη «γενοκτονία» των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας, μετέδωσαν ολλανδικά μέσα ενημέρωσης.

Η κινητοποίηση, ένας από τους βασικούς στόχους της οποίας ήταν να προσελκύσει την προσοχή στον αριθμό των παιδιών που έχουν σκοτωθεί στη Γάζα, ολοκληρώθηκε χωρίς να υπάρξει κανένα επεισόδιο, ενώ η αστυνομία παρακολούθησε διακριτικά την πορεία, σύμφωνα με την ολλανδική δημόσια τηλεόραση NOS.

Πολλοί διαδηλωτές ανέμιζαν παλαιστινιακές σημαίες, κρατούσαν πανό που ανέγραφαν συνθήματα όπως «μποϊκοτάζ στο Ισραήλ» ή «Λευτεριά στην Παλαιστίνη», σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων ANP.

Οι διαδηλωτές άφησαν στο έδαφος κουτιά που αναπαριστούσαν μικρά φέρετρα καθώς και κούκλες, ορισμένες καμένες, που συμβόλιζαν τα παιδιά που έχουν σκοτωθεί στη Γάζα στην επιχείρηση που εξαπέλυσε ο ισραηλινός στρατός την 8η Ιουλίου και έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από χίλιους Παλαιστίνιους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ



 

Το επερχόμενο σοκ

 
Του Μακη Ανδρονόπουλου

Η Ελλάδα βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση και δραματικά αδύναμη μπροστά σε μια εξαιρετικά ρευστή και εύφλεκτη διεθνή κατάσταση. Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν στην γειτονιά μας όλο και πιο έντονα και για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες, οι αναλυτές επανέφεραν το ενδεχόμενο ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος και η Ουάσιγκτον ζητάει νέα βάση στην Κρήτη για drones! Με την κοινωνία να έχει παραλύσει από την εθελοτυφλία, τον φόβο και τον συντηρητισμό, με την οικονομία που μετά από τέσσερα χρόνια στην εντατική, είναι έτοιμη να εκτροχιαστεί, η Ελλάδα τους επόμενους μήνες θα αντιμετωπίσει την πιο περίπλοκη και επικίνδυνη κρίση που αντιμετώπισε ποτέ. Με τα διεθνή της ερείσματα απαξιωμένα, ενδοτική, χωρίς στρατηγική, χωρίς εθνικό έρμα μια αδύναμη κυβέρνηση κρύβει από τον λαό την πραγματικότητα και χώνει και κεφάλι της, ως στρουθοκάμηλος, στην άμμο ενός καθεστωτικού λαϊκισμού. Η αντιπολίτευση κατακερματισμένη και αναποτελεσματική. Η πολιτική τάξη, γνωρίζοντας ότι στις επόμενες εκλογές θα ολοκληρωθεί η αλλαγή προσωπικού, προσπαθεί να παρατείνει χρονικά την επιβίωσή της ελπίζοντας στο «θαύμα»… 
Με το δημόσιο χρέος να έχει εκτιναχθεί στο 174,1% του ΑΕΠ, ήτοι στα 314,8 δισ. ευρώ, και με ένα ασήκωτο ιδιωτικό χρέος της τάξεως των 250 δισ. ευρώ, με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία 85 δισ. και άλλα 75 κόκκινα δάνεια και τις κρατικές δομές να καταρρέουν από την ακραία λιτότητα, το κράτος είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο και μόνο ως βία, πολιτική, νομοθετική, φορολογική, κατασταλτική εκδηλώνει σημεία ζωής. Υπό αυτές τις συνθήκες οι ζητούμενοι φόροι δεν μπορούν να πληρωθούν και αναμένεται δημοσιονομικό σοκ.  Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που η BlackRock προειδοποιεί ότι η Ελλάδα είναι η χώρα με τις μεγαλύτερες πιθανότητες χρεοκοπίας, καθώς απειλείται με οικονομική κατάρρευση και το ΔΝΤ ψάχνει τρόπο να φύγει εντός του 2014 από τη χώρα για να μην την χρεωθεί, ενώ οι Βρυξέλλες εφαρμόζοντας την πολιτική του Βερολίνου εξαντλούν την αυστηρότητά τους στην κυβέρνηση απαιτώντας όλο και περισσότερα μέτρα.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Εξαιρετικά ευάλωτη η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου πιέζεται να εμπλακεί στην αντιμετώπιση της κατάστασης στην ανατολική Μεσόγειο και με αστάθμητα αρνητικό τρόπο στις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας ενώ στο εσωτερικό, ανοίγει θέματα που της γυρίζουν μπούμερανγκ. Και οι δύο αρχηγοί έχουν συμφέρον να τα ρίξουν στον Γ. Παπανδρέου. Μόχλευσαν το θέμα ΕΛΣΑΤ με αποτέλεσμα αυτός να τους απειλήσει ότι θα ρίξει την κυβέρνηση, αφού φέρεται να ελέγχει 5 βουλευτές. Αλλά και ο Κ. Καραμανλής αντιστέκεται σθεναρά στις συνεχείς προκλήσεις του Σαμαρά, και φαίνεται πως περνάει στην αντεπίθεση με την ερώτηση των 6 βουλευτών της ΝΔ του «κλίματος Καραμανλή» που ζητούν δικαιότερη και αποτελεσματικότερη φορολόγηση. Ο Σαμαράς ψάχνει τρόπο να απαλλαγεί από τους δύο δελφίνους του, καθώς είναι γνωστές οι φιλοδοξίες της Ντόρας (που αποτελεί την εναλλακτική του Βερολίνου) και του Αβραμόπουλου (που προτιμά η Ουάσιγκτον). Επίσης, η κυβέρνηση έχει μπροστά της και το ζήτημα των 180 βουλευτών για την εκλογή προέδρου, την διαχείριση των βουλευτών που ΠΑΣΟΚ που αναζητούν τρόπο επιβίωσης με απαλλαγή από την καταστροφική παρουσία του Βενιζέλου στην ηγεσία του κόμματος και …τα 600 προαπαιτούμενα κ.ο.κ. Παρενθετικά, το ποιος θα αντικαταστήσει στο ΠΑΣΟΚ τον Βενιζέλο απασχολεί πολλές εξωθεσμικές δυνάμεις, εσωτερικές και εξωτερικές. Οι Αμερικανοί πάντως φέρονται να προτιμούν τον Χρυσοχοϊδη. Άλλοι βλέπουν τον Σημίτη πρόεδρο της Δημοκρατίας.
ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ: Ένα κρίσιμο θέμα που θα κυριαρχήσει πολιτικά είναι η συνταγματική αναθεώρηση. Υπό το πρόσχημα της εκλογής του προέδρου της Δημοκρατίας απ΄ ευθείας από το λαό, ώστε να μην αποτελεί ο θεσμός μοχλό πίεσης για εθνικές εκλογές, ετοιμάζεται η συνταγματοποίηση των μνημονίων και η υιοθέτηση της ακραίας νοεφιλελεύθερης ατζέντας. Δεν είναι τυχαίο που ο Κων. Μητσοτάκης παρενέβη τελευταία, με αφορμή τα 40 χρόνια της Μεταπολίτευσης, για να επισημάνει ότι
το Σύνταγμα έχει βασική αδυναμία ότι στερείται πλήρως φιλελεύθερης πνοής, καθώς και ότι θα πρέπει να αναζητηθεί μία σχετική ισορροπία εξουσιών ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, που όμως δεν θα οδηγεί σε προεδρικό σύστημα!... Προφανώς, κάποιοι επιδιώκουν να μειώσουν αισθητά τις εξουσίες του εκλεγμένου πρωθυπουργού, δημιουργώντας νέες διχαστικές συνθήκες.
Η ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ: Ο Αλέξης Τσίπρας εξακολουθεί να διαχειρίζεται τις εγγενείς αδυναμίες του ΣΥΡΙΖΑ, αν και η «μικρή ΔΕΗ», οι παραλίες και τα δάση του έδωσαν την ευκαιρία να κινητοποιήσει ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις και συλλογικότητες διαμορφώνοντας μια φιλόδοξη στρατηγική συσπειρώσεων, Εαμικής έμπνευσης. Οι 9 προτάσεις πολιτικής συνεννόησης Τσίπρα για ένα πρόγραμμα αριστερής διεξόδου από την κρίση είναι σοβαρές, όπως άλλωστε και οι προτάσεις για την διαχείριση του χρέους που διέπονται από πραγματισμό. Όμως, λείπει το οραματικό στοιχείο και πολλές προτάσεις κινούνται ακόμη στο επίπεδο των αρχών, χωρίς τις επεξεργασίες που έχει ανάγκη μια δύσπιστη κοινωνία.
ΕΛΛΑΣΩΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ: Σύγχυση, τυχοδιωκτισμός και εικόνα απογοήτευσης.
Οι «περιφερόμενοι εγωισμοί» των διαγραμμένων ή ανεξαρτητοποιημένων βουλευτών της ΝΔ και των ΑΝΕΛ, το μονοπρόσωπο του ΛΑΟΣ και η ασθένεια του Γιώργου Καρατζαφέρη, αλλά και η αδυναμία των φιλελεύθερων κομμάτων (Χατζημαρκάκης, Τζίμερος) να διαμορφώσουν κάποια δυναμική, σε συνδυασμό με τον ευτελισμό των κινήσεων για την ανασυγκρότηση του πόλου της κεντροαριστεράς και τις αβεβαιότητες ως προς το ποιος θα διαδεχθεί τον Βενιζέλο, αρχίζουν να ξεκαθαρίζουν το τοπίο και να διαμορφώνονται δύο πόλοι στον ευρύτερο χώρο, το Ποτάμι και οι ΑΝΕΛ, πέρα από το ΠΑΣΟΚ που οι εκτιμήσεις το τοποθετούν στο 4,5% στις επόμενες εθνικές εκλογές.  Το Ποτάμι αποστρέφεται τη συνεργασία με τα κόμματα της αποτυχίας και αναζητά συνεργασίες με άφθαρτα πρόσωπα. Οι ΑΝΕΛ μετά το αρνητικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, ανασυντάσσονται, προβάλουν το κεντρώο τους προφίλ και τις θέσεις τους πιο δυναμικά, ιδιαίτερα από τότε που ανέλαβε γενικός γραμματέας ο Γιάννης Μοίρας που δίνει βάρος περισσότερο στην οργανωτική δομή του κόμματος, παρά στις επικοινωνιακές επιτυχίες. Το ΚΚΕ παραμένει εγκλωβισμένο στο φαντασιακό του και η Χρυσή Αυγή βρίσκεται μπροστά σε στρατηγικό αδιέξοδο.
Υπό  αυτές τις συνθήκες η πολιτική πόλωση διαφαίνεται ότι θα ενταθεί από τον Σεπτέμβριο και μετά και πολλά θα εξαρτηθούν από την αυστηρότητα με την οποία η κυβέρνηση θα διαχειριστεί τους φορολογούμενους. Ήδη τα πρώτα μηνύματα δείχνουν πως η είσπραξη των φόρων θα παίξει καταλυτικό χαρακτήρα στις εξελίξεις. Εκεί, ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός. Η διευκόλυνση των χρεών με πολλές δόσεις είναι ίσως μια ενδιάμεση λύση. Όμως η λύση βρίσκεται στην ανατροπή του ταξικού χαρακτήρα της φορολογικής πολιτικής.

 http://www.koutipandoras.gr/

Άνθιμος σε εθνικό δίκτυο

Του Κώστα Γιαννακίδη
Στους 101.8 των FM εξέπεμπε, στην Αθήνα, η ΕΡΑ Σπορ. Τώρα εκπέμπει το Πρώτο Πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ. Και επειδή η ΕΡΑ Σπορ έχει μείνει χαραγμένη στην άσβεστη μνήμη του ραδιοφώνου μου, το πρωί της Κυριακής πάτησα, κατά λάθος είναι η αλήθεια, το κουμπί. Αναγνώρισα αμέσως τη φωνή του Παναγιωτάτου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου. Μην περιέγραφε τον αγώνα του καλού απέναντι στον κακό; Είναι, άλλωστε, ντέρμπι το Παράδεισος-Κόλαση, το προαιώνιο των ουρανών. Όχι. Ο Μητροπολίτης έκανε κήρυγμα προς το ποίμνιο. Και επειδή γνώριζε ότι είναι στον αέρα, είπε να το κάνει μονόλογο εφ' όλης της ύλης.
Τα έβαλε με τον Μπουτάρη και την πρόθεση του να συμβάλλει στη δημιουργία έδρας ισλαμικών σπουδών στο Αριστοτέλειο. «Μα είναι δυνατόν στην αίθουσα τελετών, όπου δεσπόζει ο Άγιος Δημήτριος, να έχουμε και Ισλάμ; Δεν βλέπουν τη μηχανή που έρχεται από την Ανατολή και σφάζει; Και τελικά, τι σχέση έχει η Θεσσαλονίκη μας με το Ισλάμ;» Εδώ του έχω άσχημα νέα, αφού από τους τελευταίους έξι αιώνες, οι πέντε είχαν δημιουργήσει σχέση της πόλης με το Ισλάμ. Όμως ας το αφήσουμε στην άκρη, η μεταχείριση της ιστορικής μνήμης στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να συντηρήσει ειδική πανεπιστημιακή έδρα. Τέλος πάντων, ο Μητροπολίτης τα είπε για το Ισλάμ, τα είπε για τα Σκόπια και την Αλβανία και κατέβηκε από τον άμβωνα χωρίς ούτε ένα «αλληλούια», αν και είμαι βέβαιος ότι αρκετοί, όπως και εγώ, κάναμε το σταυρό μας.
Που λέτε θα ήθελα να απευθυνθώ στη διοίκηση της ΝΕΡΙΤ, στον φορέα που, όπως μας ανακοίνωσε, θα συνεργάζεται με την εκκλησία για την ωφέλεια του έθνους. Εντάξει, να δεχθούμε ότι η μετάδοση της θείας λειτουργίας αποτελεί μία μακρά παράδοση στα ραδιοφωνικά μας ήθη. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που δεν μπορούν να μεταβούν στην εκκλησία και έχουν ανάγκη να ακούσουν τον λόγο του Ευαγγελίου. Όμως στο Ευαγγέλιο δεν υπάρχει λέξη για τον Μπουτάρη, τα Σκόπια και την Αλβανία. Και η δημόσια ραδιοφωνία, που υποτίθεται υπερασπίζεται την πολιτική ορθότητα, δεν μπορεί να λειτουργεί ως φερέφωνο ιεραρχών. Θέλει να κάνει κήρυγμα ο Μητροπολίτης; Ναι, αλλά όχι σε εθνικό δίκτυο. Την ώρα του κηρύγματος η μετάδοση πρέπει να σταματά. Ας βάζουν κάτι άλλο, παρεμφερές. Κάτι σε Γαϊτάνο ή άγνωστες εκκλησιαστικές χορωδίες του τόπου μας. 
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Πόλεμος εκδοτών με θεατή την αδύναμη κυβέρνηση - Δάνεια εξουσίας

Μηνύματα με πολλούς αποδέκτες στέλνει ο εκδοτικός όμιλος Αλαφούζου μέσω του κυρίου άρθρου της Καθημερινής της Κυριακής,  φωτογραφίζοντας εμμέσως πλην σαφώς ΔΟΛ και Πήγασο για τα σχέδια συγχώνευσής τους με στόχο το «κούρεμα» των μη εξυπηρετούμενων δανείων τους.
Στο πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο της εφημερίδας, κατακρίνονται « συμπτώματα που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν», όπως «επιχειρήσεις οι οποίες πτωχεύουν, αφήνουν απλήρωτα τα χρέη τους στο κράτος και στους προμηθευτές και κατόπιν ανοίγουν “δίπλα” μια παρόμοια εταιρεία που λειτουργεί σαν να μην τρέχει τίποτα». «Τι πρέπει να νιώθει σε αυτή την περίπτωση όποιος έκανε το λάθος να πληρώνει τα δάνεια και τους φόρους του; Δεν θα έπρεπε το κράτος και η Δικαιοσύνη να χειρίζονται με αυστηρότητα αυτά τα φαινόμενα;», προστίθεται.

Υπενθυμίζεται ότι καθώς ο δανεισμός των δύο συγκροτημάτων ΜΜΕ υπερβαίνει τα 400 εκατ. ευρώ, Σταύρος Ψυχάρης (ΔΟΛ) και Γιώργος και Φώτης Μπόμπολας (Πήγασος Εκδοτική) φέρονται να βρίσκονται σε επαφές για την εφαρμογή ενός σχεδίου το οποίο προβλέπει δραστική μείωση του προσωπικού και συγχώνευση όλων των ομοειδών δραστηριοτήτων. Απώτερος σκοπός είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο συνολικός δανεισμός των ΔΟΛ, Πήγασος και Mega να μειωθεί με «κούρεμα» στα 130 έως 160 εκατ. ευρώ. Άλλωστε, δεδομένου ότι οι βασικοί μέτοχοι του Mega (Τηλέτυπος ΑΕ) είναι οι Πήγασος (32,73%) και ΔΟΛ (22,11%), μετά την συγχώνευση το νέο σχήμα θα έχει την πλειοψηφία του Mega (περίπου 55%).

Αυτή η προοπτική φαίνεται πως δεν αφήνει καθόλου αδιάφορο τον όμιλο Αλαφούζου (Καθημερινή, ΣΚΑΪ) που εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για την ευνοϊκή μεταχείριση που τυγχάνει ο «αντίπαλός» του από την κυβέρνηση. Ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης, στην ομιλία του στο Γενικό Συμβούλιο του ΣΕΒ, είχε χαρακτηρίσει μεγάλη πρόκληση τα «κόκκινα» δάνεια σημειώνοντας ότι είναι «ευκαιρία αναδιάρθρωσης και του ιδιωτικού τομέα». 
Για τα «κόκκινα» δάνεια «είναι σαφές ότι θα χρειασθούν καθαροί κανόνες και όροι που θα ισχύσουν για όλους», διαμηνύει σήμερα ο όμιλος Αλαφούζου, επισημαίνοντας ότι «αλλιώς αντιμετωπίζεται όποιος έχει στηρίξει έμπρακτα την προσωπική του περιουσία και κάνοντας αιματηρές περικοπές και αλλιώς όποιος δεν έχει αντιδράσει και δεν ρισκάρει καθόλου, γιατί θεωρεί ότι δικαιούται κάποιας ειδικής μεταχείρισης».
Άγνωστο παραμένει πώς θα αντιδράσει η κυβέρνηση σε αυτό τον «πόλεμο» μεταξύ των ΜΜΕ , σε μια περίοδο που η υποστήριξη τους είναι απαραίτητη για την επιβίωση της. 
http://tvxs.gr/

Ιερά

Του Πιτσιρίκου
Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά, στην Ελλάδα, σχεδόν όλα είναι ιερά. Η πατρίδα είναι ιερή, η Δημοκρατία είναι ιερή, τα εθνικά συμφέροντα είναι ιερά, ο Λαός είναι ιερός, η Δικαιοσύνη είναι ιερή, ο Στρατός είναι ιερός, οι παραδόσεις είναι ιερές, ενώ ιερή πρέπει να είναι και η μαλακία που μας δέρνει.
Ιερό είναι το Σύνταγμα, ιεροί είναι και οι νόμοι.
Ιερή είναι και η οργή των μικροομολογιούχων, όπως μας ενημέρωσε ο Νίκος Χατζηνικολάου. Μπορεί και οι μικροομολογιούχοι να είναι ιεροί, δεν είμαι σίγουρος.
Ιερά είναι και τα κόκαλα των Ελλήνων, ενώ η χώρα διαθέτει και Ιερό Βράχο.
Ιερή θα μπορούσε να είναι και η σαγιονάρα της φωτογραφίας, όπως ιερή είναι και η παντόφλα του Αγίου Διονυσίου.
Προφανώς, όλα στην Ελλάδα είναι ιερά, εξαιτίας της ελληνορθόδοξης παράδοσης που είναι πάρα πολύ ιερή· κι έχει και χοντρή και ιερή κονόμα.
Φυσικά, πίσω από τα «ιερά», γίνεται της πουτάνας το κάγκελο. Πάει η βεβήλωση σύννεφο.
Όταν βαφτίζεις κάτι ιερό, δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ.
Το βαφτίζεις ιερό, για να μην μπορεί να το πειράξει κανείς.
Γι’ αυτό οι λωποδύτες που λυμαίνονται την χώρα εδώ και δεκαετίες βαφτίζουν ιερές και τις απατεωνιές τους, ώστε να μην λογοδοτήσουν ποτέ για αυτές.
Αφού τα ιερά δεν πεθαίνουν ποτέ και δεν τα πειράζουμε, προτείνω να βαφτίσουμε ιερή και την χρεοκοπία της χώρας.
Γιατί, όπως φαίνεται, θα κρατήσει για πάντα.


http://pitsirikos.net/

Η Κομισιόν ελέγχει τη σύμβαση Lamda Development για το Ελληνικό

Οι κοινοτικές υπηρεσίες θα ελέγξουν αν η εκ των υστέρων χορήγησης άδειας για τη λειτουργία καζίνο που προβλέπεται σε συμφωνία της Lamda Development με το Δημοσίο και εντάσσεται στην παραχώρηση έκτασης του Ελληνικού στην εταιρία, σύμφωνα με τη Real News. Ιδιαίτερη προσοχή δίνει στο ζήτημα η Κομισιόν, δηλώνει ο αρμόδιος επίτροπος ανταγωνισμού Χοακίμ Αλμούνια.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, εγείρεται ενδεχομένως θέμα παράνομης κρατικής ενίσχυσης, καθώς ο αρμόδιος επίτροπος ανταγωνισμού Χοακίμ Αλμούνια σημειώνει ότι η Κομισιόν δίνει ιδιαίτερη προσοχή στα δημοσιεύματα περί συμφωνίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της LamdaDevelpoment για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας καζίνο σε εκτάσεις που θα ανήκουν στην εταιρεία του ομίλου Λάτση.
Ο Χοακίμ Αλμούνια απάντησε σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κρίτωνα Αρσένη
Ωστόσο, καθώς η συγκεκριμένη συμφωνία δεν είχε προηγουμένως τεθεί σε γνώση των υπηρεσιών της Επιτροπής, δεν διαθέτουν προς το παρόν αρκετές πληροφορίες ώστε να εκτιμήσουν εάν πρόκειται για κρατική ενίσχυση προς τη Lamda Development. Ως εκ τούτου, αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω διερεύνηση του θέματος.
Υπενθυμίζεται ότι για τον διαγωνισμό παραχώρησης της εν λόγω έκτασης του Ελληνικού υπήρχαν αρχικά 8 «μνηστήρες». Η έκταση δόθηκε έναντι 915 εκ. ευρώ, όταν η τελευταία έκθεση αποτίμησης ανέβαζε το τίμημα τουλάχιστον στο 1,2 δις ευρώ. Άγνωστο παραμένει εάν  ενημερώθηκαν οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ότι υπήρχε περίπτωση χορήγησης άδειας καζίνο.


http://tvxs.gr/

Η μεγάλη έξοδος

Μία εκρηκτική δημοσιονομική κατάσταση αναμένεται να προκαλέσει η «μεγάλη έξοδος» των δημοσίων υπαλλήλων, την ώρα που τα αιτήματα για την καταβολή του εφάπαξ ξεπερνούν τα 40.000, με το Ταμείο Πρόνοιας να δηλώνει ανέτοιμο να ανταποκριθεί σε έναν τόσο μεγάλο αριθμό αιτήσεων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ταμείου, πέρυσι, από τον Ιανουάριο έως και τα τέλη Ιουλίου είχαν κατατεθεί 7.200 αιτήσεις ενώ φέτος την ίδια περίοδο κατατέθηκαν 10.800 αιτήσεις.
Ο διευθυντής του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων κ. Νίκος Καλάκος, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προειδοποιώντας ότι εάν η υποβολή συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό έως το τέλος του τρέχοντος έτους, τότε οι συνταξιοδοτήσεις μόνο στον στενό δημόσιο τομέα θα πλησιάσουν φέτος στο σύνολο της χρονιάς τις 20.000. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι τον Ιούλιο κατατέθηκαν 1.161 αιτήσεις και φέτος τον ίδιο μήνα κατατέθηκαν 3.762 αιτήσεις.

Ο κ. Κακλάκος τόνισε ότι τα ετήσια έσοδα του Ταμείου ανέρχονται στα 310 εκατ. ευρώ και προέρχονται από ασφαλιστικές εισφορές, ποσόν που αντιστοιχεί στην κάλυψη μόνον 8.000-10.000 εφάπαξ ανά έτος. 

Παράλληλα προειδοποίησε ότι το μεγάλο κύμα «εξόδου» θα προκαλέσει εκρηκτικές δημοσιονομικές καταστάσεις. Αυτό διότι την ώρα που ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων περιορίζεται, ακολούθως το ταμείο χάνει έσοδα (σ.σ. από ασφαλιστικές εισφορές) ενώ παράλληλα αυξάνονται οι οικονομικές του υποχρεώσεις απέναντι σε όσους υποβάλλουν αιτήσεις για συνταξιοδότηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2011 οπότε και όλοι οι νεοπροσλαμβανόμενοι ασφαλίζονται πλέον στο ΙΚΑ, το Ταμείο Πρόνοιας δεν έχει νέους ασφαλισμένους, άρα και νέες εισφορές για να ενισχύσει τα έσοδα του.

Ταυτόχρονα με βάση τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος δεν πρέπει να έχει ούτε 1 ευρώ έλλειμμα άρα εκ του νόμου είναι υποχρεωμένο να πληρώνει τα εφάπαξ μόνο με βάση τα ετήσια έσοδα του.

Εμένα το παιδί μου θα γίνει σταρ, θέλει δεν θέλει

Του Γιώργου Τούλα 
Κατά χιλιάδες έσπευσαν, για να προλάβουν, οι γονείς ανήλικων παιδιών, να καταθέσουν μια αίτηση μπας και πάρουν τα βλαστάρια τους στο νέο talent show του Antenna ‘’The voice kids’’.
Κάθε, ή σχεδόν κάθε, ελληνική οικογένεια έχει την εντύπωση προφανώς ότι στο σπίτι της κατοικοεδρεύει μια μικρή Μαντόνα ή ένας μικρός Μάικ Τζάκσον, που χάρη στον Άντεννα θα αναδείξει το ταλέντο του, θα γίνει πανελλήνια γνωστό και κυρίως θα λύσει το οικονομικό πρόβλημα της οικογένειας που είναι οξύ τώρα στην κρίση.
Η ευκολία με την οποία η ελληνική οικογένεια ‘’εκπορνεύει’’ τα τέκνα της είναι εντυπωσιακή. Πριν μερικά χρόνια ήταν σαφώς λίγοι οι γονείς που καμάρωναν στις κάμερες των επαρχιακών καλλιστείων για τις κόρες τους που περπατούσαν ημίγυμνες σε αυτοσχέδιες πασαρέλες μπροστά σε πεινασμένα μάτια θαμώνων.
Ο κόσμος εκείνος πολλαπλασιάστηκε και η τηλεόραση νίκησε όλες τις αντιστάσεις. Δημιούργησε την ψευδαίσθηση ότι κάθε σπίτι είναι ένα μικρό εν δυνάμει Χόλιγουντ, ότι στον ήλιο της δημοσιότητας μοίρα έχει ο καθένας. Και πως ο σίγουρος επαγγελματικός προσανατολισμός δεν έχει να κάνει πια με σπουδές, ιδανικά, γνώση, αλλά με το να λες καλά το τελευταίο σουξέ της Πάολα, να κουνάς το χέρι με χάρη σα τη Βανδή, να ντύνεσαι λίγο φτηνούτσικα και να πουλάς τσαχπινιά και ας είσαι μόλις δέκα.
Να μη σε νοιάζει τι θα υποστεί το παιδί μετά ή και κατά τη διάρκεια του talent show, από την ομήγυρη, το σχολικό περιβάλλον, τη γειτονιά. Η αδυναμία του να διαχειριστεί τη δόξα ή την απόρριψη, την υπερέκθεση και την αναγνωρισιμότητα, το πρόσκαιρο σουξέ και την πίκρα αργότερα της λησμονιάς.
Η ελπίδα του να ‘’ξελασπώσουμε’’ όλοι οδηγεί αυτούς τους χιλιάδες να τρέχουν σαν τρελοί να συμπληρώσουν την αίτηση. Το μετά δεν απασχολεί κανέναν. H απώλεια της κανονικότητα της παιδικής ηλικίας, το απότομο μεγάλωμα, η προβληματική συμπεριφορά που θα αναπτύξουν απέναντι σε συνομήλικους και φυσικά μεγαλύτερους, η βίαιη ένταξη τους σε ένα κόσμο ενηλίκων, τα εκατοντάδες παιδιά θαύματα του παγκόσμιου σινεμά που κατέληξαν προβληματικοί ενήλικες.
Αυτά είναι πταίσματα. Ας πάρει το δεκάρι στην επιτροπή και μετά θα σκεφτούμε, αν σκεφτούμε, τι κάνουμε. Οι παλιές μαϊμούδες και αρκούδες που χόρευαν με παραγγελιές στα πανηγύρια και με το καμιτσίκι του αφέντη τους βρήκαν τη μεταμοντέρνα τους συνέχεια. Και χωρίς να χρειαστεί να ψάξει κάνεις στο δάσος πρωταγωνιστή.


http://parallaximag.gr/

Σύγχρονοι Ελληνικοί ανθρωπότυποι. (Μέρος Α’)

Του Παναγιώτη Χατζηστεφάνου
Μην ακούτε εμένα, το λέει και η τηλεόραση, κρίση τέλος, μόνο ανάπτυξη.
Είναι πλέον δεδομένο ότι έχει λήξει η προπαγανδιστική φάση που εκλογίκευσε την αποικιοποίηση της Ελλάδας για λογαριασμό των Μνημονιακών δυνάμεων. Είμαστε πια σίγουροι πως η περίοδος επονομαζόμενη ως «κρίση» ανήκει στο παρελθόν. Και είμαστε σίγουροι επειδή  εδώ και κάποιους μήνες η καθεστωτική προπαγάνδα άλλαξε αφήγηση και διαλαλεί πως η χώρα βρίσκεται σε «περίοδο ανάπτυξης». Ιδιωτικοποιήσεις, εκμετάλλευση αιγιαλού και δασικών εκτάσεων, μετοχοποιήσεις, μεταβιβάσεις, επενδύσεις, δουλειές με φούντες παντού.
Ακούγοντας όλα αυτά τα ενθουσιώδη νέα από την ελεύθερη αγορά, συμπεραίνει κανείς ότι οι πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις στην Ελλάδα βρίσκονται στο στάδιο της μακροπρόθεσμης παγίωσης του ανώμαλου και πραξικοπηματικού καθεστώτος που επέβαλλε διά της βίας και της αντισυνταγματικής νοθείας η μεταπολιτευτική πολιτική εξουσία σε συνεργασία με την διαπλεκόμενη οικονομική ολιγαρχία, καθώς προσπάθησαν και κατάφεραν να γλιτώσουν την βέβαιη θανατική ποινή των υπεύθυνων για την ασύλληπτη ληστεία εις βάρος του Ελληνικού λαού κατά την περίοδο των τελευταίων 40 χρόνων.
Διαβλέπεται λοιπόν ως επόμενο στάδιο του σχεδίου αποικιοποίησης, τετελεσμένης της πλύσης εγκεφάλου περί «κρίσης», η θεμελίωση της νέας τάξης πραγμάτων, αυτής της τάξης πραγμάτων στην οποία αποσκοπούσαν τα Μνημόνια και η προπαγάνδα περί αυτών, μια τάξη πραγμάτων αντισυνταγματική, αντιλαϊκή, εθνοπροδοτική, βίαιη και νόθα, μια τάξη πραγμάτων έκνομη την οποία οι Έλληνες δέχτηκαν αγόγγυστα στην πλειοψηφία τους, αφ’ ενός παραπλανημένοι από την ακραία διαστρέβλωση των Μέσων Μαζικής Λοβοτομής, αφ’ εταίρου ανίκανοι να αντιδράσουν λόγω της επίκτητης πνευματικής και ηθικής τους παθογένειας.
Η παγίωση αυτού του νέου καθεστώτος γίνεται με την επίδειξη των νέων κοινωνικών και ηθικών αξιών που το διέπουν. Η πρώτη αξία που διδάσκεται κανείς κατά την θεμελίωση του νέου καθεστώτος είναι η απόλυτη έλλειψη της οποιασδήποτε αναστολής μπροστά στην έννοια της νομιμότητας, αλλά και η ταυτόχρονη και εσκεμμένη ακραία πρόκληση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο διά του σκανδαλισμού του κοινού περί δικαίου αισθήματος, αφού το σοκ είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος να εξουδετερώσεις τον αντίπαλο. 
Έτσι, αναδύονται νέοι ανθρωπότυποι ως πρότυπα, με κύριο παρονομαστή αυτόν του ανερυθρίαστα οργανωμένου εγκληματία γραφείου. Αυτός, αντί να περιορίζεται στα κέρδη από υποκοσμιακές δραστηριότητες, μεταφέρει την ασυδοσία και την αλαζονεία του υποκόσμου στην κεντρική κοινωνική σκηνή χωρίς να τηρείται κανένα ηθικό πρόσχημα, ληστεύοντας δημόσια ταμεία, διαπλεκόμενος ανοιχτά με κυβερνητικούς παράγοντες και ταυτόχρονα διασκεδάζοντας σε κοινή θέα, ξεδιάντροπα επιδεικνύοντας τον πλούτο που εξασφάλισε μέσω των εγκληματικών του δραστηριοτήτων.
Τα παραδείγματα αποθράσυνσης και προκλητικής επίδειξης δύναμης εκ μέρους του οργανωμένου εγκλήματος σε αγαστή συνεργασία με τις πιο σκοτεινές πτυχές του Ελληνικού πολιτικού και ποινικού υποκόσμου είναι άπειρα, ενώ καθαρά ενδεικτικά σταχυολογώ τα παρακάτω, παραλείποντας  ούτως ή άλλως τα πασίγνωστα ονόματα των πρωταγωνιστών, όχι επειδή είναι η πρόθεση μου να προστατεύσω κάποιον, αλλά επειδή δεν είναι τόσο τα πρόσωπα που ενδιαφέρουν, όσο οι αξίες που εκπροσωπούν και εφαρμόζουν για λογαριασμό του νέου καθεστώτος που τους υποστηρίζει και τους προστατεύει:
Τα οικονομικά σκάνδαλα εκ μέρους ημετέρων «επιχειρηματιών» φτάνουν σε ύψος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του δημοσίου, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους υπεύθυνους να βρίσκουν πρόθυμους συνήγορους σε υπουργούς της προ πολλού αυθαίρετης και μειοψηφούσης κυβέρνησης και των περιστασιακών συνεργών της, της ίδιας κυβέρνησης που ξεπουλάει σε τέτοιους «επιχειρηματίες» τον δημόσιο πλούτο της χώρας .
Μεγαλέμποροι ναρκωτικών απελευθερώνονται με φαιδρά επιχειρήματα περί αποσυμφόρησης φυλακών και κατά παραγγελία φωτογραφικά νομοσχέδια από τον υπουργό Δικαιοσύνης, ενώ με διάταξη που έφερε στη Βουλή, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος μάλιστα, ο ίδιος υπουργός Δικαιοσύνης, του οποίου το πόθεν έσχες διερευνάται ως ύποπτο από δημοσιογράφους,  «απαλλάσσονται από την έρευνα όσοι βουλευτές, νομάρχες, δήμαρχοι, εκδότες κ.λπ. έχουν κατηγορηθεί για παράνομο πλουτισμό, με βάση το νόμο για το πόθεν έσχες». 
Τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και εκμετάλλευσης μεταναστών είναι πλέον μόνιμο φόντο στο Ελληνικό τοπίο.  Μέσα σε αυτά τα κολαστήρια,  σε άθλια κατάσταση, χωρίς γιατρούς και φαρμακευτική περίθαλψη, δηλαδή σε χειρότερες συνθήκες διαβίωσης από ένα οικόσιτο τετράποδο, φυτοζωούν δεκάδες χιλιάδες παράνομα κρατούμενοι μετανάστες , ενώ η χώρα εισπράττει από την Ευρώπη εκατοντάδες εκατομμύρια για την συντήρηση αυτών των κρατουμένων, χρήματα που δεν γνωρίζει κανείς που πάνε, αλλά δεν επαρκούν ούτε για ένα γιατρό, με αποτέλεσμα να πεθαίνουν άνθρωποι αβοήθητοι και εγκλωβισμένοι στα πυρακτωμένα από τον καύσωνα κοντέινερ.  Αντίστοιχα, εις βάρος της δυστυχίας των μεταναστών  ανθεί το δουλεμπόριο και το trafficking γυναικών.
123 κληρικοί προσλαμβάνονται από τον υπουργό Παιδείας για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής σπατάλης, λες και η Ελλάδα είναι μια σκοταδιστική θεοκρατία που επικαλείται μάγους της φυλής για τον χορό της βροχής. Την ίδια στιγμή που προσλαμβάνονται και πληρώνονται από το δημόσιο κάτι μυστήριοι τύποι που διαιωνίζουν μεσαιωνικές δεισιδαιμονίες εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια των αμόρφωτων που τους ανέχονται, ταυτόχρονα απολύονται νοσοκόμες, γιατροί, δάσκαλοι, καθαρίστριες, και οποιοσδήποτε δεν συνεργάζεται ή δεν συμφέρει το αδίστακτο καθεστώς. Σταθερά επιτείνεται η εσκεμμένη εξαθλίωση της μεσαίας και εργατικής τάξης της χώρας, οι οποίες πλέον έχουν ζωστεί στο άρμα της επιβίωσης και δεν έχουν  το παραμικρό περιθώριο αντίδρασης, πόσο μάλλον  αποδοτικού αγώνα ενάντια στην πλήρη υποδούλωση τους, η οποία μοιάζει πλέον με τετελεσμένο γεγονός.

Αυτά τα ολίγα πλην χαρακτηριστικά  περί της ανομίας και ασυδοσίας, οι οποίες  όχι μόνο δεν ανέστειλαν εργασίες λόγω της «κρίσης» που οι ίδιες προκάλεσαν, αλλά όπως κάθε εγκληματίας που μένει ατιμώρητος, είναι απόλυτα αναμενόμενο ότι οι αυτουργοί τους αποθρασύνονται με καλπάζοντες ρυθμούς και ιλιγγιώδη ταχύτητα. Αυτά στην κορυφή της σαθρής Ελληνικής κοινωνικοπολιτικής πυραμίδας, που μοιάζει να έχει πια αποφασίσει ότι τα εγκλήματα κατά του λαού που εκμεταλλεύεται είναι η μοναδική της ελπίδα για επιβίωση.
Τι συμβαίνει όμως στην κοινωνική βάση, στην εργαζόμενη και μεσαία τάξη, πως «προσαρμόζονται για να μην πεθάνουν» οι πολίτες αυτής της χώρας? Η ερώτηση αφορά βέβαια σε όσους τουλάχιστον έχουν την ευκαιρία να αγωνιστούν για την «προσαρμογή» τους υπό την απειλή του θανάτου, μιας και αρκετοί έχουν την τραγική κατάληξη της προφανώς απροσάρμοστης παραπληγικής και κατάκοιτης 56χρονης γυναίκας στα Χανιά, που πέθανε επειδή δεν είχε να πληρώσει τον λογαριασμό της ΔΕΗ, του οποίου το χαράτσι χρηματοδοτεί τα πάρτι του Μηλιώνη στην Μύκονο.
Εκεί, στα λαικά στρώματα της νέας, αξιοθρήνητης Ελλάδας, σαν αντικατοπτρισμός στην έρημο της αήθειας, βλέπει κανείς να σχηματίζονται οι πρώτες μορφές των ανθρωπότυπων της ανάπτυξης, εκείνων δηλαδή των Ελλήνων που έχουν αρχίσει και υιοθετούν τις έμμεσες ή άμεσες προσλαμβάνουσες που υπαγορεύονται από τους οικονομικούς δολοφόνους καθώς αυτοί πειραματίζονται με την χώρα και τους κατοίκους της, αναζητώντας πάντα την πιο επικερδή εκμετάλλευση τους και την πιο επιτυχημένη μετάλλαξη τους.
Οι ανθρωπότυποι αυτοί είναι κατ’ εικόνα και ομοίωση των τεράτων που προβάλλει ως πρότυπα επί καθημερινής βάσης η ιδιωτική τηλεόραση σε συνδυασμό με την επιβιωσιακή χυδαιότητα που επικρατεί στις εξαθλιωμένες γειτονιές της χώρας. Σχηματικά, έχουν ως εξής –
1. Ο δήθεν Κασιδιάρης.
Πρόκειται περί μιας εκφυλισμένης εκδοχής του μάγκα, δηλαδή εκείνου του καταφερτζή και ντόμπρου τύπου που μπορεί να φλέρταρε με την παρανομία και να μην τα είχε ιδιαίτερα καλά με τον νόμο, αλλά ήταν παλικάρι αξιόπιστο και, σίγουρα, όχι γλοιώδες ερπετό που συρίζει απειλητικά καθώς έρπει προς την εξουσία που ορέγεται. Ο μάγκας ήταν ένας τύπος που καλύτερα ήταν να τον αποφεύγεις, αντί να διακινδυνεύεις την εμπλοκή με τις συχνά όχι και τόσο καθώς πρέπει συναλλαγές του.
Στην αναπτυξιακή του διασκευή, ο μάγκας είναι εκείνος που ελίσσεται κοινωνικά με κύριο όπλο την δημοσιότητα, η οποία είναι ένα πληθωρικό και κίβδηλο νόμισμα σε μια χώρα της οποίας τα ΜΜΕ είναι χειραγωγούμενα από την επιχειρηματική ολιγαρχία της οποίας τα συμφέροντα είναι το λιγότερο χρεωμένα δισεκατομμύρια στο δημόσιο από το οποίο κερδοσκοπούν. Ο δήθεν Κασιδιάρης έχει διαμορφώσει αισθητική από συνοικιακές σχολές πολεμικών τεχνών, γυμναστήρια, χαμηλής ποιότητας πολεμικές ταινίες, φαιδρά προπαγανδιστικά βιβλία που ξεχειλίζουν ανακριβείς παραφιλολογίες και λόγια αστείων προφητών, παρανοϊκών συνωμοσιολόγων και λοιπών απόβλητων.
Ο δήθεν Κασιδιάρης εκτιμά και ερωτεύεται οτιδήποτε διπολικά ξεκάθαρο – οι ενδιάμεσες διαβαθμίζεις διαταράσσουν την περιορισμένη γκάμα αντίληψης τους. Οι γυναίκες που τον συνοδεύουν είναι πάντα σεξιστικές γελοιογραφίες,  θλιβερά υπολείμματα ανθρώπων θαμμένα κάτω από τόνους συνθετικών μαλλιών, πλαστικών χειρουργικών,  και κάθε άλλου είδους πορνογραφίας της σεξουαλικής φτήνιας. Οι άντρες πάντα έχουν ποντίκια, φαλλικές προεκτάσεις που άλλοτε παίρνουν την μορφή αυτοκινήτων, μηχανών ή και μαχαιριών. Ο κόσμος διαιρείται σε φτωχούς και πλούσιους, αδύναμους και δυνατούς, λευκούς και μαυριδερούς, ντόπιους και αλλοδαπούς – τα πάντα δηλαδή αποπροσωποποιούνται προκειμένου να τακτοποιηθούν όπως τους αρμόζει στην λούμπεν ψύχωση της δαιμονοποίησης του ειδικού και της αποθέωσης της γενίκευσης.
Ο δήθεν Κασιδιάρης πουλάει οργή, αυθεντικότητα, νεύρο και αποφασιστικότητα, σίγουρα δεν είναι ομοφυλόφιλος, οπωσδήποτε ξεχειλίζει ανδρισμό, και πάνω απ’ όλα είναι ένα παρεξηγημένο παλικάρι που τα έχει βάλει με το σύστημα και εκείνοι που ρωτάνε για τις σβάστικες των τατουάζ του είναι αυγοκέφαλοι, αναρχοάπλυτοι και πολύ πιθανόν αδερφές. Ο διάλογος με τον δήθεν Κασιδιάρη δεν μπορεί ποτέ να υπάρξει επειδή δεν επιζητεί διάλογο αλλά επιβολή. Επιβολή επί ενός συστήματος που συμφωνεί απόλυτα με ό,τι εκπροσωπεί. Και αυτό που εκπροσωπεί ο δήθεν Κασιδιάρης είναι ο ακρωτηριασμός της πραγματικότητας μέχρι να χωρέσει στο Προκρούστειο κρεβάτι που είναι το μυαλό του.

2. Ο δήθεν Μηλιώνης.
Ο δήθεν Μηλιώνης είναι ένας άνθρωπος που πιστεύει ότι θα μπορέσει επιτέλους να ανέβει στο ξέφρενο τρένο της διαφθοράς που ξέρει ότι οργώνει κάθε σπιθαμή της χώρας όπου μεγάλωσε. Ο δήθεν Μηλιώνης δεν κατέχει την παραμικρή παιδεία ή πληροφορία που δεν είναι υπαγορευμένη από τα καπιταλιστικά παραληρήματα των περιοδικών, των ταινιών και των εικόνων ακραίας χλιδής που τροφοδοτούν τις ονειρώξεις της μάζας περί εύκολου πλούτου και «κοινωνικής ανέλιξης».
Η πολυτέλεια, η καλοπέραση, τα εξωφρενικά πάρτι, οι ηδονές πάσης φύσης αντί να είναι απολαύσεις γίνονται εμμονικός στόχος. Η όμορφη πλευρά της ζωής αποκτά την παραισθησιογόνα αιχμή της ψυχωσικής υποτροπής και επιφέρει την ασφυκτική πνευματική λοβοτομή που απαιτείται από κάθε παραθρησκευτική αίρεση ή εσωστρεφή κοινωνική ομάδα όπως πρέπει να είναι οι πολύ πλούσιοι, αφού ανά πάσα στιγμή κινδυνεύουν από εκείνους που είναι ικανοί για το οτιδήποτε αρκεί να ανήκουν στους κύκλους τους.
Η επιφανειακότητα, η έλλειψη σοβαρότητας, ο σαρκασμός, το χάχανο γίνονται όπλα αντιμετώπισης οποιασδήποτε κριτικής, η λοιδορία χρησιμοποιείται ως όπλο απέναντι στους «μίζερους», τους «χαμένους», αυτούς που δεν έχουν «φιλοδοξία για άνοδο». Για τον δήθεν Μηλιώνη οι μόνες αξίες είναι οι απτές αποδείξεις της οικονομικής υπεροχής του και η κακοήθης αδιαφορία, μασκαρεμένη ως υπεροψία, για την αήθη πρόκληση που αποτελεί η ίδια του η ύπαρξη.
Στην περίπτωση του δήθεν Μηλιώνη η μαγκιά επιβιώνει μεταλλαγμένη σε μια ανίατα κωλοπαιδίστικη άρνηση να λογοδοτήσει για τα εγκλήματα που διαπράττει προκειμένου να απολαμβάνει μια καλή ζωή εις βάρος των άλλων. Η οποιαδήποτε συνείδηση, βαθιά κρυμμένη στους πιο πρωτόγονες πτυχώσεις του εγκεφάλου, συντηρείται εσκεμμένα σε κωματώδη κατάσταση λόγω αλαζονείας και διά μέσω αποκτηνωμένης ηδονοθηρίας και έκλυτης αισθησιοκρατίας.
Ο δήθεν Μηλιώνης δεν είναι τίποτε άλλο από το ανθρωπόμορφο καρότο που κρεμάνε οι οργανωμένοι εγκληματίες ώστε να ορέγονται και να παίρνουν σειρά τα γαϊδούρια που θα σέρνουν το κάρο του παράνομου πλουτισμού, αγκομαχώντας στον ρυθμό του μαστιγίου των βίτσιων της ολιγαρχίας που τον διαχειρίζεται. Ο δήθεν Μηλιώνης είναι  το νόθο παιδί που γεννήθηκε από την επιμειξία του  Πασοκικού αριβισμού των δεκαετιών ’80-’90 καθώς αυτή η λύσσα για κοινωνική καταξίωση εναγκαλίστηκε με την παντελή αποβλάκωση της εγχώριας ψευδο-lifestyle παράγκας.
Ανάμεσα στην τριτοκοσμική ψευδό-κοσμικότητα των μπουζουξίδικων όπου συνωστίζονται ιδρωμένες οι εγχώριες  ανθυποδιασημότητες μπροστά στους φακούς των εβδομαδιαίων κουτσομπολοφυλλάδων, ανάμεσα στα ψηφιακά ενσταντανέ από την ασφυκτική πολυκοσμία των  φυλασσόμενων από ιδιωτικές φρουρές παραλιών όπου βρίσκει καταφύγιο η αφρόκρεμα του αντικοινωνικού βόθρου ώστε να επιδίδεται ανενόχλητη στις σπασμωδικές τελετουργίες επίδειξης νεοπλουτίστικης γουρουνιάς που είναι και η μόνη δημόσια δράση για την οποία είναι ικανή αυτή η νέα τάξη εγκληματιών γραφείου, ανάμεσα στην βουλιμία, τον κακοήθη ναρκισσισμό και την πάση θυσία κοινωνική αναρρίχηση, ο δήθεν Μηλιώνης δεν αργεί να συναντήσει τον δήθεν Βορίδη και να συνάψει αμέσως σκιώδεις συμφωνίες για περαιτέρω ανάπτυξη και ευημερία.  
Ο δήθεν Μηλιώνης ενσαρκώνει την τετραγωνική ρίζα η οποία μηδενίζει την εγκληματική προδιάθεση που συνοψίζεται στην έννοια της αρπαχτής, δηλαδή του γρήγορου, εύκολου και παράνομου πλουτισμού, εκείνου του βρόμικου πλούτου που αφήνει τα κορόιδα να τρώνε την σκόνη του, αφού σε ένα διεφθαρμένο κοινωνικό σύστημα η τιμιότητα είναι ελάττωμα, ενώ η μπαγαποντιά προσόν.

(Συνεχίζεται)


http://www.koutipandoras.gr/ 

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Πρώιμα Χριστούγεννα Στην Κοιλάδα Των Δακρύων

(Summer In The City)

Κάποιος μου είχε βάλει ένα μπαλάκι του γκολφ πίσω από τα μάτια. Ευτυχώς δεν ήταν του τένις. Δεν είχα άλλα συμπτώματα ασθένειας ούτε βήχα ούτε κατάρροια ούτε κούραση, τίποτα άλλο πέρα από αυτό το μπαλάκι.
Επειδή είμαι ασυνεπής με ό,τι δεν πιστεύω, έπιασα ένα στυλό και έκανα ένα σταυρό στη μέσα μεριά της μπλούζας μου. Έτσι διώχνεις το κακό μάτι. Όταν δεν πιστεύεις τίποτα μπορείς να πιστεύεις τα πάντα.
Έπειτα βγήκα να περπατήσω. Το περπάτημα κάνει καλό στην καρδιά και στο μυαλό -και δεν κοστίζει τίποτα. Ο άνθρωπος πρώτα μαθαίνει να περπατάει και μετά να μιλάει ή να παίζει γκολφ και να ρίχνει βόμβες. Αν τα πάρουμε με τη σειρά πρώτα μαθαίνει να χαμογελάει. Ή όχι;
Τι είναι το πρώτο πράγμα που κάνει ο άνθρωπος σαν έρχεται στον κόσμο μας; Κλαίει.
Αλλά κλαίει για να αναπνεύσει. Δεν είναι παράξενο;
                                                                              ~~{}~~
Παλιότερα, τότε που κάθε γέννα ήταν επισφαλής, τότε που ο ανήμπορος πατέρας περίμενε στο διπλανό δωμάτιο του σπιτιού καπνίζοντας σέρτικα τσιγάρα, τότε που δεν υπήρχαν κλινικές και γιατροί, αλλά μαμές, ξεδοντιασμένες και αρχαίες, τότε που οι γυναίκες σταύρωναν τα ρούχα τους, τότε που η Μοίρα-Ήρα-Παναγιά αποφάσιζε ποιος θα ζήσει, τότε το κλάμα του νεογέννητου ήταν αναγγελία ζωής.
Ο πατέρας (και τα άλλα παιδιά, αν υπήρχαν) άκουγαν τις φωνές της λεχώνας, τις προτροπές και τα μάγια της μαμής, το κρεβάτι που έτριζε, τα σκυλιά που αλυχτούσαν, άκουγαν τις κραυγές να φτάνουν στο κρεσέντο, αποκορύφωση ωδίνων, και μετά… Σιγή.
Ο πατέρας τέντωνε τα αυτιά του και έσφιγγε τις γροθιές του.
Ένα δευτερόλεπτο.
Δύο δευτερόλεπτα.
Τρία δευτερόλεπτα σιγής, σιγής ταυτόσημης με το θάνατο.
Και μετά η λύτρωση.
Το κλάμα, το κλάμα ενός νεογέννητου ανθρώπου. Η ζωή!
                                                          ~~{}~~
Ο άνθρωπος έρχεται κλαίγοντας στην Κοιλάδα των Δακρύων. Αυτό είναι το πρωταρχικό συναίσθημα, η λύπη, η απώλεια, η απώλεια του Παραδείσου. Και ο Χαμένος Παράδεισος δεν είναι τίποτα άλλο από τη μήτρα, από την ωκεάνια απόλαυση της υπέρτατης ασφάλειας.
Το χαμόγελο έρχεται μετά, το μαθαίνει ο άνθρωπος πριν μιλήσει, και δεν είναι τίποτα άλλο από ορμέμφυτο επιβίωσης: «Μιμούμαι αυτούς που βλέπω, για να τους πείσω να με συντηρήσουν, αφού τους μοιάζω».
Σίγουρα ένα χαμογελαστό μωρό είχε περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από ένα απόμακρο και σκυθρωπό. Τα γονίδια του χαμόγελου διαδόθηκαν, όπως εκείνα της ουράς των παγονιών.
«Ό,τι είναι χρήσιμο για την επιβίωση και την αναπαραγωγή διαδίδεται.» Τάδε έφη Δαρβίνος.
                                                                   ~~{}~~
Και αφού κλάψει και τραφεί και χαμογελάσει ο άνθρωπος αρχίζει και να γελάει. Και όλοι το γνωρίζουν ότι ο άνθρωπος είναι το μόνο ζώο που γελάει, το μόνο ον που γελάει, αφού οι θεοί γνωρίζουν τα πάντα, οπότε δεν γελάνε.
Ο Χριστός έκλαψε όταν είχε τις στιγμές της αμφιβολίας του, εξοργίστηκε όταν βρήκε τους εμπόρους στον Ναό, αλλά ποτέ δεν γέλασε.
Οι Θεοί δεν γελάνε… Πόσο τους λυπάμαι.
                                                                  ~~{}~~
Πήρα το μπαλάκι του γκολφ και βγήκα στο δρόμο. Στρίβοντας προς την παραλία, από έναν δρόμο όπου τίποτα παράξενο δεν συνέβαινε, βρέθηκα μπροστά στα Χριστούγεννα, λες και είχα μπει μέσα σε ταινία του Τιμ Μπάρτον.
Μια είσοδος πολυκατοικίας ήταν στολισμένη με χριστουγεννιάτικο δέντρο και φωτάκια, καθώς και με μια μπότα του Άι- Βασίλη. Κι εκεί μπροστά στεκόταν ο Σκοτεινός Αδελφός του Santa Claus. Αδύνατος, με μαύρα ρούχα, δερμάτινο μακρύ παλτό και μαύρο σκούφο, μπότες Μάρτινς χωρίς κορδόνια και μαύρο παντελόνι. Απεριποίητο μαύρο γένι, μακριά λαδωμένα μαλλιά και καταχθόνιο βλέμμα.
Ο Άι-Βασίλης με κοιτούσε σαν να μου έλεγε: «Ξέρω τι δώρο θα σου φέρω για φέτος… Μια ματσέτα, για να σε κόψω σε μικρά κομμάτια».
Ο εγκέφαλος κόλλησε, έβγαλε «κλεψύδρα», για μια στιγμή, καθώς έκανε ανάλυση δεδομένων: «Είναι 25 Ιουλίου, όχι Δεκεμβρίου… Βλέπω Χριστουγεννιάτικα στολίδια… Δεν είναι Χριστούγεννα… Είναι καλοκαίρι. Είμαι στο βόρειο ημισφαίριο… Δεν είμαι τρελός… Αυτός ο τύπος με τα μαύρα με κοιτάζει;»
Τότε με σκουντήξανε, και πετάχτηκα τρομαγμένος. Ήταν μια κοπέλα.
«Μπορείτε να πάτε προς τα “κει, γιατί φαίνεστε;» μου είπε και μου έδειξε την άκρη του πεζοδρομίου, όπου στέκονταν δυο-τρεις άνθρωποι και κοιτούσαν.
Στην άλλη μεριά του δρόμου ήταν στημένη η κάμερα. Γύριζαν σκηνές για κάποια ταινία, σε έναν δρόμο όπου το σημαντικότερο που είχε συμβεί ως τότε ήταν ότι ένας περαστικός είχε πατήσει τα ευοίωνα περιττώματα κάποιου μεγάλου σκύλου.
«Γυρίζουμε σκηνή για τα Χριστούγεννα», μου είπε η κοπέλα, «γι” αυτό δεν πρέπει να φαίνονται άνθρωποι με κοντομάνικα.»
«Χαλάνε την ψευδαίσθηση», σκέφτηκα. «Είναι όπως το Μουντιάλ… Γυρίζουμε μια σκηνή για την πλούσια λευκή Βραζιλία, γι” αυτό δεν πρέπει να φαίνονται άνθρωποι μαύροι και φτωχοί.»
                                                                          ~~{}~~
Έμεινα για λίγο να παρακολουθήσω. Ο σκηνοθέτης καθόταν σε αναπηρική καρέκλα. Αναρωτήθηκα αν ήταν καρέκλα εκκεντρικότητας, η καρέκλα του σκηνοθέτη με ρόδες.
«Πάμε!» φώναξε ο σκηνοθέτης.
Ο Σκοτεινός Αδελφός του Σάντα στεκόταν στην είσοδο. Τον πλησίασε μια καλοντυμένη γυναίκα που κρατούσε από το χέρι ένα μικρό παιδί. Κοιταχτήκαν. Εκείνος σκυθρωπός. Η γυναίκα χαμογέλασε και του έδειξε με τα μάτια το παιδί, σαν να έλεγε «ο γιος σου είναι, Άι Βασίλη». Μπήκε στην πολυκατοικία, ο Σκοτεινός την ακολούθησε και «ΣΤΟΠ!»
                                                                               ~~{}~~
Άφησα τα πρώιμα Χριστούγεννα πίσω μου και κατέβηκα στην παραλία. Κόσμος πολύς, αλλόθροος και μη, περπατούσε, έτρεχε, έκανε ποδήλατο, ρέμβαζε, πουλούσε, έπαιζε μουσική, φιλιόταν, γελούσε, έτρωγε καλαμπόκι και μαλλί της γριάς, μιλούσε.
Δίπλα μου περπατούσε ένας πατέρας. Είχε στο αναπηρικό καροτσάκι το γιό του και του μιλούσε. Το παιδί, δέκα-δώδεκα χρονών, δεν φαινόταν να καταλαβαίνει ή δεν μπορούσε να απαντήσει. Αλλά ο πατέρας συνέχεια του μιλούσε, του έλεγε μια ιστορία για τότε που ήταν παιδί κι εκείνος, στο χωριό.
«Εκεί να σ” είχα», έλεγε δυνατά. «Μπήκαμε στο χωράφι του Μανάγια και μαζέψαμε μια αγκαλιά καλαμπόκια ο καθένας. Μας παίρνει είδηση η γυναίκα του κι αρχίζει να φωνάζει: Κώστα! Τα καλαμπόκια! Που να μας πιάσει; Φύγαμε σφαίρα, διάολοι σωστοί. Ψήσαμε και φάγαμε μέχρι που πόνεσε η κοιλιά μας. Και μιλάμε για καλαμπόκια βούτυρο, όχι σαν αυτά… Εκεί να σ” είχα.»
Μετά γέλασε δυνατά. Και μου φάνηκε ότι κάτι σαν χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπο του παιδιού του.
                                                                        ~~{}~~
Συνέχισα να περπατώ και να παρατηρώ τα πρόσωπα, ίσως κάπως αδιάκριτα. Ένιωθα λες και περνούσε από μπροστά μου όλη η ανθρωπότητα, με κάθε σκέψη και κάθε συναίσθημα και κάθε πάθος και τόσα λάθη.
Αυτοί είναι οι άνθρωποι, ευλογημένοι και καταραμένοι, αυτοί είμαστε.
Ίσως να μπορούσαμε να ζήσουμε αλλιώς, γελώντας, ίσως και να συμβεί μια μέρα, αλλά μέχρι τότε παιδιά θα γεννιούνται από δολοφονημένες μητέρες, στη Γάζα, στην Ουκρανία, στην Κοιλάδα των Δακρύων.
http://sanejoker.info/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *