Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Η Ευρώπη εκβιάζει τη ρήξη

Με τις εκτιμήσεις να διαφέρουν για το πότε θα στεγνώσει από ρευστό η Ελλάδα το μόνο που φαίνεται ότι είναι πλέον επίδικο είναι το είδος της ρήξης τις επόμενες ημέρες. Στο Μαξίμου λιγοστεύουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι υπάρχει περίπτωση συμφωνίας αλλά ανάμεσά τους είναι και ο Πρωθυπουργός, που αντιμετώπισε άλλο κλίμα στη Μέρκελ. Αυτά είναι όσα μαθαίνουμε στον απόηχο του Eurogoup.



του Κώστα Εφήμερου

Η εκτίμηση όσων παρακολούθησαν τη χθεσινή συνάντηση στο παρασκήνιο φαίνεται να συγκλίνει στην εκτίμηση ότι η Γερμανία ωθεί την κατάσταση σε ρήξη. Ο Γιάνης Βαρουφάκης προσήλθε στο Eurogroup έχοντας υψηλές ελπίδες μετά την ανταλλαγή απόψεων Μέρκελ - Τσίπρα αλλά αντί αυτού αντιμετώπισε κάτι παραπάνω από εχθρικό κλίμα: βρέθηκε σε μια συζήτηση όπου οι υπόλοιποι υπουργοί οικονομικών συζητούσαν για την επόμενη ημέρα της ευρωζώνης μετά το Grexit. Ο Σόιμπλε και ο Σλοβένος ΥΠΟΙΚ ζήτησαν από την Ελλάδα όχι απλά το mail Χαρδούβελη αλλά επιπλέον μέτρα και ο Βαρουφάκης εξερράγη. Μάλιστα σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους ήταν η πρώτη φορά που ο υπουργός Οικονομικών μίλησε σε αυτό τον τόνο και χαρακτήρισε τους συναδέλφους του «αντιευρωπαϊστές».


Κοκκίνησαν οι γραμμές



Στους κύκλους της κυβέρνησης χθες το βράδυ υπήρξε η αίσθηση ότι «φτάσαμε στα όριά μας» και ότι από εδώ και πέρα δεν υπάρχει χώρος για κανένα άλλο βήμα και ότι αν φτάσουμε σε ρήξη ο μοναδικός υπεύθυνος θα είναι η Γερμανία. Σε δημόσιες δηλώσεις τους οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι χθες ξεκαθάρισαν ότι η Ελλάδα διένυσε όλη την απόσταση που της επέτρεπε η νωπή εκλογική εντολή και ότι στο εξής μόνο μια νέα προσφυγή σε κάλπες (εκλογών ή δημοψηφίσματος) θα μπορούσε να αλλάξει τις κόκκινες γραμμές.  

Μιλώντας με Γερμανούς συναδέλφους με καλές πηγές μαθαίνουμε ότι η εκτίμηση της Ευρώπης είναι ότι η χώρα μας δεν έχει χρήματα ούτε μέχρι τις 11 Μαΐου, παρά τα όσα διαμηνύει η ελληνική κυβέρνηση, και ότι η κρίσιμη ημερομηνία θα έρθει αυτή την εβδομάδα. Επισημαίνουν δε ότι για αυτό το λόγο ο Τσίπρας επέμεινε σε έκτακτο Eurogroup την Πέμπτη ελπίζοντας ότι μια συμφωνία θα έδινε το εμφατικό μήνυμα στην ΕΚΤ για απελευθέρωση της ρευστότητας με την άμεση επιστροφή του 1,9 δις ευρώ από τα κέρδη που αποκόμισε από την διακράτηση των ελληνικών ομολόγων.


Δεν το περίμενε το Μαξίμου



Το εχθρικό κλίμα που αντιμετώπισε ο Γιάνης Βαρουφάκης στη Ρίγα της Λετονίας προκάλεσε έκπληξη στους συνεργάτες του στο Μαξίμου. Η συνομιλία της Μέρκελ με τον Τσίπρα και οι δηλώσεις της Γερμανίδας Καγγελαρίου περί ανάγκης για εξεύρεση ρευστότητας στην Ελλάδα είχαν κάνει τα μέλη της Ελληνικής αποστολής να ελπίζουν σε μια εποικοδομητική συνάντηση. Άνθρωποι του υπουργού πριν την έναρξη των διαβουλεύσεων μου έλεγαν ότι σχεδόν υπάρχει συμφωνία και ότι είχε αποφασιστεί να γίνουν οι απαραίτητες υποχωρήσεις προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή. Παρόλ'αυτά, όταν έκλεισαν οι πόρτες όλα εξελίχθηκαν διαφορετικά.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των FT και του Bloomberg (μέσα τα οποία ωστόσο έχουν γενικά μονόπλευρη ενημέρωση) οι υπουργοί οικονομικών της Ευρώπης επιτέθηκαν με βαρείς χαρακτηρισμούς στον Βαρουφάκη αποκαλώντας τον μεταξύ άλλων «τζογαδόρο» και «επικίνδυνο». Σε αυτές τις επιθέσεις φαίνεται ότι ο Βαρουφάκης αντέταξε ότι η κυβέρνηση προσερχόταν «χωρίς δογματισμούς» αλλά (σύμφωνα με ελληνικές διαρροές) εξερράγη όταν ο Ντάισεμπλουμ απαίτησε αναβάθμιση της δυνατότητας ελέγχου των τεχνικών κλιμακίων στην Αθήνα, που ισοδυναμούσε με πλήρη επαναφορά της Τρόικας όπως ακριβώς λειτουργούσε πριν την 20η Φεβρουαρίου.

Ο Γιάνης Βαρουφάκης αντιμετώπισε το πικρό αποτέλεσμα της «δημιουργικής ασάφειας» της συμφωνίας του Φεβρουαρίου, που όπως είχαμε προειδοποιήσει από τότε φυσικά και λειτούργησε υπέρ του ισχυρού, όπως συμβαίνει πάντα δηλαδή σε τέτοιες περιπτώσεις. Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος χθες μίλησε για λάθος απειρίας και παραδέχτηκε ότι η Ελλάδα έπρεπε να εξασφαλίσει τη ρευστότητα με συγκεκριμένες ημερομηνίες σε συγκεκριμένα στάδια της διαπραγμάτευσης. Η παραδοχή Τσακαλώτου ενισχύει πάντως όσους ισχυρίζονταν τις πρώτες ημέρες ότι ο ΣΥΡΙΖΑ φαινόταν απροετοίμαστος για την κρίσιμη διαπραγμάτευση.


Το είδος της ρήξης



Με τα αποθεματικά της γενικής κυβέρνησης να τελειώνουν και τους ξένους ανταποκριτές να μιλάνε για λιγότερα διαθέσιμα ακόμα και από αυτά που ανακοινώνει ο Δημήτρης Μάρδας ερωτηματικό παραμένει ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την Ελλάδα. Η κυβέρνηση επιμένει ότι έχουν ήδη καλυφθεί οι ανάγκες για τις πρώτες ημέρες του Μαΐου και μένει να βρεθούν τα χρήματα για τη δόση του ΔΝΤ στα μέσα του ίδιου μήνα, καθώς και τα ανελαστικά έξοδα της γενικής κυβέρνησης πριν την 1η Ιουνίου. Θυμίζουμε ότι η δόση προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι 750 εκατομμυρίων ευρώ στα μέσα Μαΐου.

Αυτό που έχει όμως ακόμα μεγαλύτερη σημασία από την χρηματοδότηση του δημόσιου τομέα είναι η ίδια η ρευστότητα στην αγορά, αφού το σκηνικό ρήξης στο Eurogroup προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, για το κατά πόσο η ΕΚΤ θα δώσει τις επόμενες ημέρες ακόμα και την ρευστότητα με το σταγονόμετρο στην οποία μας έχει συνηθίσει τους τελευταίους μήνες.

Σε κάθε περίπτωση οι επόμενες ημέρες φαίνονται να είναι ιδιαίτερα κρίσιμες και η αύξηση των δηλώσεων περί πιθανότητας δημοψηφίσματος ή ακόμα και εκλογών περιγράφει την κλιμάκωση της διαφωνίας μεταξύ Ευρώπης και Ελλάδας.

Στην περίπτωση που η ΕΚΤ επιλέξει το κλείσιμο της στρόφιγγας θα ήταν λογικό να περιμένουμε την επιβολή περιορισμού στη ροή κεφαλαίων και αναλήψεων ενώ το κούρεμα των καταθέσεων φαίνεται να απομακρύνεται ως σενάριο, αφού όπως λένε και οι αρμόδιοι, «δεν υπάρχει πια κρέας» προκειμένου ένα τέτοιο μέτρο να απέφερε ουσιαστικά αποτελέσματα. Η Ευρώπη δεν έχει κάποιο τεχνικό μοντέλο εξόδου από την ευρωζώνη και θα εξαρτηθεί από την απόφαση των Ελλήνων για το πώς θα ήθελαν να προχωρήσουν, ωστόσο οι κοινωνικές ζυμώσεις σε αυτή την περίπτωση θα ήταν πιθανά δραματικές.

Μέχρι σήμερα πάντως έχουν διαψευσθεί με τη σειρά σχεδόν όλοι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης. Τώρα, λίγο πριν την κρίσιμη ημερομηνία και ενώ η Ευρώπη αρχίζει ανοιχτά να συζητάει ένα «σχέδιο Β» φαίνεται ότι έρχεται η ώρα να συζητήσουμε και εμείς ανοιχτά για το αν η Γερμανία είναι η Ευρώπη, αν υπάρχει στα αλήθεια οποιαδήποτε διάθεση από την πλευρά της να βρεθεί κάποια λύση και ποια θα είναι η δική μας απάντηση στην περίπτωση που απάντηση στην προηγούμενη είναι «όχι».

Και ο χρόνος δεν φαίνεται να είναι αρκετός.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ : Αξιωματικός του Αλλοδαπών εξασφάλιζε με 1.500 ευρώ την μη απέλαση κρατουμένων (δείτε έγγραφα)


Αξιωματικός της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής ήταν ο καθοριστικός κρίκος κυκλώματος απελευθέρωσης μεταναστών που ήταν κρατούμενοι σε αστυνομικά τμήματα στης Ελλάδας.. Ο αξιωματικός Π. Κ. , ο οποίος υπηρετεί σε θέση που σχετίζεται με το Τμήμα Απελάσεων της Ασφάλειας, ήταν αυτός που εξασφάλιζε την απελευθέρωση αλλοδαπών που συλλαμβάνονταν, χρησιμοποιώντας τις διατάξεις του νόμου για οικειοθελή αποχώρηση. Στην κορυφή του κυκλώματος και σύνδεσμος του αστυνομικού, ήταν ο Ιρακινός J.B, o οποίος τον ενημέρωνε για το ποιοί μετανάστες είχαν έρθει σε επαφή μαζί του και είχαν πληρώσει ώστε να απελευθερωθούν. Το κύκλωμα έκανε τις συνενοήσεις με κινητά τηλέφωνα από λογαριασμούς οι οποίοι είχαν ανοιχτεί σε ονόματα άλλων αλλοδαπών. Το κόστος για την απελευθέρωση του κάθε κρατούμενου από τα αστυνομικά τμήματα ήταν 1.500 ευρώ. Από τις νόμιμες παρακολουθήσεις που έγιναν από τον κοριό της Αστυνομίας, προκύπτει πως το κύκλωμα έχει δράση αρκετών χρόνων και στη διακίνηση μεταναστών εμπλέκονται 45 άτομα εκ των οποίων και ο Β. Κ υπάλληλος της ΕΥΠ.
Παρακολούθηση δύο χρόνων
Όπως προκύπτει από τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του το www.koutipandoras.gr , στις 20 Μαρτίου του 2013,η Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας, έγινε αποδέκτης πληροφοριών για μεγάλο κύκλωμα διακίνησης αλλοδαπών στην Ελλάδα. Οι πληροφορίες κατονόμαζαν ως ηγετικά μέλη της ομάδας, ιρακινό με το όνομα Basam και έναν έλληνα με το ψευδώνυμο «Νικήτας». Μετά από παρακολούθηση των τηλεφώνων που χρησιμοποιούσε η ομάδα, προέκυψε πως ο «Νικήτας» ήταν ο αξιωματικός Π.Κ, ο οποίος είχε σημαντικό ρόλο στην Υπηρεσία στην οποία υπηρετούσε και σχετιζόταν με τις απελάσεις.
Από την ηλεκτρονική και φυσική παρακολούθηση αποκαλύφθηκε πως ο Basam, επικοινωνούσε με τον αξιωματικό της Αστυνομίας και τον ενημέρωνε πού βρισκόταν ο κρατούμενος που έπρεπε να απελευθερωθεί. Αξιοποιώντας τη θέση του και τις γνωριμίες του, ο Π.Κ φρόντιζε να εμφανίσει τον κρατούμενο ως αλλοδαπό που μπορεί να ενταχθεί στις ρυθμίσεις οικοιοθελούς αποχώρησης σύμφωνα με τον νόμο 3386/2005. Έτσι του δινόταν «προθεσμία για αναχώρηση» την οποία ο κρατούμενος δεν χρησιμοποιούσε για να επιστρέψει στην πατρίδα του αλλά για να εξαφανιστεί.
Συνεργάτης του Basam, περίμενε έξω από το αστυνομικό τμήμα τον κρατούμενο και παραλάμβανε συνήθως 1.500 ευρώ για την επιτυχή απελευθέρωση.
Μπίζνες με μηνύματα
Η παρακολούθηση έχει καταγράψει ολοκληρωμένος επικοινωνίες και συναλλαγές μεταξύ του αστυνομικού,των άλλων μελών του κυκλώματος και των αλλοδαπών. Από τις καταγραφές στις τηλεφωνικές συνομιλίες, έγινε ταυτοποίηση και των φωνών, και έτσι δεν υπάρχει αμφιβολία πως πρόκειται για τα πρόσωπα τα οποία είχαν εντοπιστεί ως ύποπτοι.
Στις 27 Μαρτίου 2013, αφέθηκε ελεύθερος αλλοδαπός από τα κρατητήρια της Διεύθυνσης Αλλοδαπών μετά από γραπτό μήνυμα του Basam στον Π.Κ. Στο μήνυμα ο Basam ζητά την απελευθέρωση του «seyar.zber.saedmema mandra» και η τιμή είναι 1500 ευρώ.
Στις 2 Απριλίου 2013 αφήνεται ελεύθερη αλλοδαπή , μετά από μήνυμα του Basam ο οποίος ενημερώνει τον Π.Κ για τα στοιχεία της που σύμφωνα με το γραπτό μήνυμα είναι «Fatma saed kadr 1980 Irakeni aladapon petrorali gneka 27/8/2012 puasni».
Την ίδια ημέρα ο Αξιωματικός στέλνει μήνυμα στον Basam «Cwoderi momin To seraz Tin chaira 01/02/1996 Bngladish Tmema menedi A1 dumatyo 6 ke ta xartya tu alon eni mazemu ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΛΕΩ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΕΝΤΑΞΕΙ». Π Βασαμ μετά το μήνυμα ενημέρωσε τον αδελφό του κρατούμενου.Ο κρατούμενος αφέθηκε ελεύθερος και ο αδελφός του πλήρωσε 1.200 ευρώ.
Στις 26 Μαΐου 2013 συνελήφθη η αδελφή της συζύγου του Basam και κρατήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Μελισσίων. Ο Basam ζήτησε από τον Π.Κ να μεσολαβήσει και έτσι αφέθηκε ελεύθερη δύο μέρες αργότερα. Όπως καταγράφεται στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί : «για την εν λόγω περίπτωση, , την 26-05-2013 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ Basam και Π.Κ, κατά τη διάρκεια της οποίας, ο πρώτος παρέδωσε στον δεύτερο τα απαραίτητα έγγραφα (τα οποία ο αστυνομικός είχε υποδείξει) ώστε να καταστεί δυνατή η απελευθέρωσή της. Πιο συγκεκριμένα ο Π.Κ ζήτησε από το Basam, να του προσκομίσει ένα φωτοαντίγραφο του ενοικιαστηρίου συμβολάιου της κατοικίας στην οποία διέμενε ο Basam με τη σύζυγό του, μια υπεύθυνη δήλωση της συζύγου του ότι  φιλοξενεί την κρατούμενη και το διαβατήριο αυτής. Μάλιστα αφότου η αλλοδαπή είχε αφεθεί ελεύθερη ο Basam, διαπίστωσε ότι η LALI , είχε ξεχάσει να παραλάβει κατά την αποχώρησή της από το κρατητήριο, το γνήσιο συμβόλαιο ενοικίασης κατοικίας οπότε ζήτησε από τον Π.Κ να του το επιστρέψει στέλνοντάς του παράλληλα το εξής γραπτό μήνυμα «Arotmo prot 529239 A/AH/Y 113592» ώστε ο αστυνομικός να μπορέσει να βρει το σχετικό φάκελο που περιείχε το ενοικιαστήριο».
Ο Basam, σε συνομιλία που είχε με αλλοδαπό φαίνεται να του κάνει παράπονο πως ο Π.Κ μεσολάβησε για να απελευθερώσουν την κουνιάδα του αλλά του πήρε 1.400 ευρώ.
Η Αστυνομία έχει καταγράψει πλήθος ακόμη συνομιλιών στις οποίες γίνονται συννενοήσεις για την απελευθέρωση κρατουμένων, αλλά δεν μπόρεσε να εξακριβώσει πότε έγινε αυτή η απελευθέρωση.
Συναντήθηκαν έξι φορές
Εκτός από τις τηλεφωνικές επικοινωνίες, ο αξιωματικός της ΕΛΑΣ, είχε και έξι συναντήσεις με τον Basam. Στις 28 Μαρτίου ο αξιωματικός συνάντησε τον Basam στο κατάστημα «ΒΑΒΥΛΩΝΑ» στην Κουμουνδούρου. Στις 4 Απριλίου ο Π.Κ πήγε σε σουβλατζίδικο του Basam  στην οδό Μάρνη. Στις 15 Απριλίου έγινε κι άλλη συνάντηση στο ίδιο κατάστημα.Συναντήσεις έγιναν επίσης στο Αιγάλεω και στην Πέτρου Ράλη, έξω από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών.
Η εισαγγελική έρευνα η οποία ακολούθησε την προανάκριση και την αστυνομική έρευνα, φαίνεται πως έχει συγκεντρώσει στοιχεία για την εμπλοκή δεκάδων ακόμη ατόμων στο κύκλωμα.
Διαβάστε μέρος του προανακριτικού υλικούΕγγραφοπου έστειλε, στις 16 Δεκεμβρίου 2013, η αρμόδια Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Εμπορίας Ανθρώπων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών:
Εγγραφο

Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Τα κανάλια φυσικά δεν πληρώνουν

γράφει ο Νίκος Σβέρκος
Τον Μάιο του 2010, η Βουλή συζητούσε για τη «διάσωση» της ελληνικής οικονομίας, που μεταφράστηκε στο «Μνημόνιο Ι». Στόχος του ήταν η λήψη «μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής που ανέρχονται σε 11 μονάδες του ΑΕΠ ή περίπου 30 δισ. ευρώ έως το 2013».
Για τους πολίτες αυτό σήμαινε πρωτοφανείς μειώσεις στους μισθούς του δημόσιου τομέα και τις συντάξεις, καθώς και αυξήσεις στον ΦΠΑ και τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Λιγότερο γνωστό, όμως, είναι ότι προέβλεπε και την επιβολή ενός ειδικού φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
Συγκεκριμένα, με την παρ. 12 του άρθρου 5 του ν. 3845/2010, επιβλήθηκε ειδικός φόρος στις διαφημίσεις στην τηλεόραση, με συντελεστή 20%, επί της αξίας της διαφήμισης. Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, ο φόρος αυτός βαραίνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του.
Οπως προβλέπεται, δε, «τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα». Τέτοιου είδους φόροι δεν αποτελούν ελληνική εφεύρεση. Πολύ πρόσφατα, για παράδειγμα, η Ουγγαρία υιοθέτησε έναν παρόμοιο φόρο στο διαφημιστικό εισόδημα.
Η συγκεκριμένη φορολογική επιβάρυνση θα έπρεπε να ξεκινήσει να ισχύει από τις 6 Μαΐου 2010, ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3845/2010 και ισχύος όλων των διατάξεων του νόμου. Δύο μήνες όμως μετά την ψήφιση του νόμου, προστέθηκε η παρ. 5 του άρθρου 49 του ν. 3871/2010, με την οποία η έναρξη ισχύος μετατέθηκε για την 1η Οκτωβρίου 2010. Η επίσημη δικαιολογία εστίαζε στο ότι δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων. Λογικό έως έναν βαθμό.
Δεύτερη παρέμβαση
Ωστόσο, μέσα στην ίδια χρονιά, υπήρξε και δεύτερη νομοθετική παρέμβαση. Συγκεκριμένα, με την παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 3899/2010 (ΦΕΚ Α΄ 212/17.12.2010) προστέθηκε τελευταίο εδάφιο στην παρ. 12 του άρθρου πέμπτου του ν. 3845/2010 ως εξής: «Η ισχύς των διατάξεων της παραγράφου αυτής αρχίζει από 01.01.2012» και με αυτόν τον τρόπο μετατέθηκε για την αρχή της νέας χρονιάς η ισχύς του επίμαχου φόρου.
Τα έτη που ακολούθησαν δεν επιβεβαίωσαν τους πιο καλόπιστους. Με νομοθετικές παρεμβάσεις που (όλως τυχαίως;) δημοσιευόταν στο ΦΕΚ στις 31.12 εκάστου έτους, η έναρξη ισχύος της διάταξης αυτής έπαιρνε απανωτές παρατάσεις. Συγκεκριμένα:
Επί κυβερνήσεως Παπαδήμου, με την παράγραφο 9 του άρθρου 3 της από 31.12.2011 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 268/31.12.2011) η έναρξη ισχύος της διάταξης μετατέθηκε για την 01.01.2013. Επί κυβερνήσεως Σαμαρά, με το άρθρο 22 της από 31.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 256/31.12.2012), η έναρξη ισχύος της διάταξης μετατέθηκε για την 01.01.2014. Και πάλι με κυβέρνηση Σαμαρά, με το άρθρο 53 του ν. 4223/2013 (ΦΕΚ Α΄ 287/31.12.2013) η έναρξη ισχύος της ανωτέρω διάταξης μετατέθηκε για την 01.01.2015.
Ακόμα και ακριβώς πριν από τις εκλογές της 25ης Μαΐου του 2015, δεν έλειψε η μέριμνα για τον εν λόγω φόρο, όπως είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.». Με την ΠΟΛ 1016/12.01.2015 (ΦΕΚ Β΄ 3364) ορίστηκε ότι η δήλωση για την καταβολή του συγκεκριμένου φόρου θα υποβάλλεται μέχρι τις 20 Ιανουαρίου του επόμενου έτους και θα αφορά όλα τα έσοδα τηλεοπτικών διαφημίσεων του προηγούμενου έτους. Με άλλα λόγια, η καταβολή του φόρου μετατέθηκε για την 20.01.2016 και η απόδοσή του έγινε πλέον ετήσια.
Η αιτιολόγηση
Γιατί όμως αυτή η φροντίδα από τους νομοθέτες; Από την αιτιολογική έκθεση του ν. 4223/2013 πληροφορούμαστε ότι μια ενδεχόμενη εφαρμογή της διάταξης δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στην βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και διαφημιστικών εταιρειών, «με κίνδυνο να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία».
Τρεις μνημονιακές κυβερνήσεις, αυτές των Γιώργου Παπανδρέου, Λουκά Παπαδήμου και Αντώνη Σαμαρά, ανέβαλαν, λοιπόν, την επιβολή του φόρου επί των διαφημίσεων στα τηλεοπτικά κανάλια, δημιουργώντας προφανώς ευνοϊκό κλίμα ανάμεσα στις κυβερνήσεις και το μιντιακό σύστημα.
Η επιχειρηματολογία για την αποτελεσματικότητα του φόρου και τις επιπτώσεις του μπορεί να τεθεί προς συζήτηση, είναι ωστόσο προφανές ότι αυτές οι κυβερνήσεις προχώρησαν σε χαριστικές «φοροαπαλλαγές» μόνο προς το μιντιακό σύστημα. Γεγονός που δεν ίσχυσε για τα εκατομμύρια φτωχότερων πολιτών που κλήθηκαν να πληρώσουν αυξημένους φόρους κατά 337%, ενώ οι πλουσιότεροι επιβαρύνθηκαν μόλις κατά 9%, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση των γερμανικών συνδικάτων.

Οι χαμηλοί μισθοί δεν αποτελούν λύση

Της Ράνιας Αντωνοπούλου*
Εργασιακά και ασφαλιστικό είναι δύο βασικοί τομείς όπου έχουν κολλήσει οι διαπραγματεύσεις της Ελλάδας με τους θεσμούς, με τους τελευταίους να απαιτούν την εκ νέου μεταρρύθμισή τους. Οι θεσμοί πιστεύουν ότι η οικονομική κρίση οφείλεται σε ένα έλλειμμα ανταγωνιστικότητας το οποίο εδράζεται στο υψηλό κόστος εργασίας. Εξ ου και η απαίτηση για περαιτέρω μείωση του κατώτατου μισθού, για οριστική κατάλυση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, για θεσμοθέτηση ομαδικών απολύσεων κ.λπ.
Αν και απαιτείται τόνωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και υπάρχει ανάγκη κι άλλων μεταρρυθμίσεων, για άλλη μία φορά η συνταγή που προτείνεται είναι λάθος. Σύμφωνα με ομολογία όλων των διεθνών οργανισμών (βλ. πρόσφατα ΟΟΣΑ), η Ελλάδα έχει υλοποιήσει τις πιο βαθιές κι εκτεταμένες διαρθρωτικές αλλαγές σε όλη τη Δύση την τελευταία 5ετία.
Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι το μεγαλύτερο βάρος των διαρθρωτικών αλλαγών σημειώθηκε στα εργασιακά και στο ασφαλιστικό, με τη μείωση μισθών και συντάξεων (25% περίπου), τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων (ελαστικοποίηση).
Η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πως η Ελλάδα ανέκτησε την ανταγωνιστικότητα κόστους εργασίας που είχε το 1995 έναντι της ευρωζώνης (βλ. Occasional Papers 192, April 2014). Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΚΤ, η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας, με όρους κόστους εργασίας, το δ’ τρίμηνο 2014 ήταν 7,5% βελτιωμένη έναντι του α’ τριμήνου 1999 έχοντας τη δεύτερη καλύτερη επίδοση μαζί με την Κύπρο, μετά τη Γερμανία.
Παρά το γεγονός ότι η «ανταγωνιστικότητα» βελτιώθηκε σε δείκτες, η πραγματική οικονομία συρρικνώθηκε δραματικά. Η όποια μικρή βελτίωση στις εξαγωγές δεν αντιστάθμισε τη ραγδαία μείωση της εσωτερικής αγοραστικής δύναμης. Η μείωση μισθών και συντάξεων σε συνδυασμό με την περιστολή των δημόσιων δαπανών οδήγησε τελικά σε λουκέτο χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις και στην εκτόξευση της ανεργίας και στην κατακρήμνιση του ΑΕΠ.
Οσον αφορά τον κατώτατο μισθό, είναι αλήθεια πως στην ευρωζώνη υπάρχουν 5 χώρες-μέλη με ακόμη χαμηλότερο επίπεδο κατώτατου μισθού, όμως ανάλογα χαμηλότερο είναι και το επίπεδο ανάπτυξής τους (κατά κεφαλήν εισόδημα).
Ο ΟΟΣΑ ήδη από το 2006 (Boosting Jobs and Incomes) είχε επισημάνει πως δεν υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ ανεργίας και νομοθεσίας προστασίας της απασχόλησης και πως το επίπεδο του κατώτατου μισθού δεν έχει σημαντική επίδραση στην ανεργία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόσφατη μελέτη του ΔΝΤ, δηλαδή ενός από τους τρεις θεσμούς, η οποία διαπιστώνει πως η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας δεν ενισχύει την παραγωγικότητα, ενώ βραχυπρόθεσμα έχει ακόμη και αρνητικές επιδράσεις (World Economic Growth, Box 3.5, April 2015).
Δεν ευθύνονται λοιπόν οι μισθοί για το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας και επενδύσεων στη χώρα μας. Η ανάκαμψη της δομικής ανταγωνιστικότητας θα επέλθει από βελτιώσεις στους τομείς του μάνατζμεντ, του μάρκετινγκ, της πιστοποίησης ποιότητας, της εξαγωγικής τεχνογνωσίας, της χρηματοδότησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της ψηφιακής και καινοτομικής οικονομίας.
Ο ιδιωτικός τομέας επίσης, χρόνια τώρα, επισημαίνει ότι απαιτείται η απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης των επιχειρήσεων και του πτωχευτικού δικαίου.
Η κυβέρνηση κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Οι θεσμοί πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους τις παραπάνω διαπιστώσεις. Εμμονή στη λανθασμένη διάγνωση συνεπάγεται αναπαραγωγή των ιδεοληψιών που ήδη αποδείχθηκαν καταστροφικές για την ελληνική κοινωνία.
* Αν. υπουργός Εργασίας

Φτάνει και Νισάφι πιά!


 του Αλέξανδρου Raskolnick
Αν δεν υποχωρήσουν οι σκληροπυρηνικοί της λιτότητας στην Ευρώπη, η Ελλάδα δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να αθετήσει τις επικείμενες πληρωμές της για το χρέος, δήλωσε ο Γιάννης με το ένα «νι» σε συνέντευξή του στην Huffington Post.
Το γεγονός είναι ένα: η Ελλάδα σκουπίζει τα αποθεματικά της όλον αυτόν τον καιρό που ακροπατούμε πάνω σ’ αυτήν την περίφημη, αλλά πάντως σάπια γέφυρα. Όλα τα υπολείμματα διαθεσίμων, όσα τέλος πάντων δεν τα εξαφάνισε η διαβόητη δολοφονική πράξη του P.S.I. ή δεν τα ροκάνισε η κρίση που ακολούθησε εκείνην την καταστροφή, πηγαίνουν στις δόσεις αυτού του ανεξέλεγκτου κι ειδεχθούς χρέους. 
Με αυτούς τους πόρους, η ελληνική Πολιτεία των Συριζανέλ, θα μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα. Θα μπορούσαν να διατεθούν αυτά τα αποθεματικά για το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης ή να πληρωθούν μερικά από τα χρέη των δημόσιων νοσοκομείων ή κάποιων από τις άλλες πιεστικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους που μένουν ανεκπλήρωτες, πολύν καιρό τώρα, απόρροια του γελοίου εκείνου "success story", που με την ψήφο μας διακόψαμε πριν λίγες εβδομάδες. 
Ναι, πράγματι, θα μπορούσαν να γίνουν πολλά ωραία και καλά πράγματα με αυτά τα λεφτά. Ωστόσο, εκτός από μερικές θετικές και κάποιες άλλες αρνητικές εξαιρέσεις, δεν παρατηρήθηκαν αυτόν τον καιρό της νέας διακυβέρνησης σπουδαίες παρεκκλίσεις στη διαχείριση των διαθεσίμων μας και με εξαίρεση την πληρωμή των μισθών του δημοσίου τομέα και συντάξεων, όλοι οι υπόλοιποι χρηματικοί πόροι, έχουν διοχετευτεί, αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των τοκογλύφων.  
Μέχρι σήμερα, ο κ. υπουργός μας των Οικονομικών είναι "the good guy" και ο Γερμανός ομόλογός του "the bad guy", ετούτης της κακόγουστης τηλεοπτικής σαπουνόπερας που παρακολουθούμε σε καθημερινά επεισόδια, τρεις μήνες τώρα, αλλά νισάφι πια, με αυτήν την ανοησία! 
Μας έχει πολύ κουράσει πια, αυτή η φαρσοκωμωδία εντός αυτού του σκηνικού, όπου όντας έξω από τις «αγορές», καλούμαστε να δανειζόμαστε από τους «σωτήρες» μας νέα δάνεια που ούτως ή άλλως δεν μπορούν να αποπληρωθούν, για να εξοφλούμε παλιότερα δάνεια, που επίσης έχουν αναλάβει οι «σωτήρες» μας, μόνο και μόνο επειδή κάποτε έπρεπε, αυτοί οι ίδιοι, να σώσουν τις τράπεζές τους.
Αυτή η δουλειά γινόταν μέχρι σήμερα. Όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το βιολί, όπως δήλωσε και ο κ. υπουργός μας και πολύ καλά το έκανε που το δήλωσε, έτσι ακριβώς όπως το είπε! Αρκεί μόνο να το εννοεί!
Ασφαλώς, σύμφωνα με τις αρχές δικαίου που διέπουν το νομικό πολιτισμό μας, pacta sunt servanda, οι συμφωνίες, δηλαδή, πρέπει να τηρούνται. Όμως, το Διεθνές Δίκαιο διευκρινίζει ότι οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται μόνον όταν είναι νόμιμες. Αυτή η νομιμότητα, όμως, έχει πλέον αμφισβητηθεί, αφού είναι κοινός τόπος και πληθαίνουν οι φωνές που ομολογούν ότι με τις μεθοδεύσεις της τελευταίας πενταετίας, πολλές ευρωπαϊκές και διεθνείς συνθήκες έχουν παραβιαστεί στην Ελλάδα, με αυτό το καταστροφικό πρόγραμμα, στο οποίο με μονομανία επιμένουν οι (συν)εταίροι μας !
Ακόμα περισσότερο που ένα άλλο πρόταγμα του Διεθνούς Δικαίου προβλέπει ρητά ότι ένα κράτος δεν μπορεί να κλείνει δημόσια σχολεία, να διαλύει την αστυνομία (κι ας είναι και η δημοτική) ή να παραμελεί τις άλλες δημόσιες υπηρεσίες του, όπως τα νοσοκομεία ή οι άλλες δομές κοινωνικής πρόνοιας, σε τέτοιο βαθμό, ώστε να εκθέτει τον λαό του σε συνθήκες χάους και αναρχίας, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τους δανειστές του, αλλοδαπούς ή ημεδαπούς. 
Κάπως έτσι, κι ενώ εξελίσσεται αυτή η φαιδρή ιστορία που διαδραματίζεται πάνω σ' αυτήν τη σάπια γέφυρα, περνάει ο καιρός. Κατά που φαίνεται και κατά πως προοιωνίζονται τα πράγματα, θα περάσουμε και τον Απρίλιο, παρακολουθώντας με κομμένη την ανάσα τις συνάξεις του ευρω-ιερατείου να διαδραματίζονται ατελέσφορα και θα βρεθούμε στις αρχές Μαΐου, να αναζητούμε πάλι λεφτά, άλλα 750 εκατομμύρια ευρώ, για την επόμενη δόση προς το ΔΝΤ.
Αντί για να πάνε πάλι στην απύθμενη τρύπα του χρέους, ας διατεθούν αυτά τα χρήματα για την εξυπηρέτηση του προγράμματος της Θεσσαλονίκης, όχι επειδή αυτή ήταν μια έωλη προεκλογική υπόσχεση, αλλά επειδή αυτή είναι η υποχρέωση του ελληνικού κράτους και η ρητή πρόβλεψη του, υπερκείμενου των βουλιμικών θεσμών, Διεθνούς Δικαίου! 
Κι αν τα γυρνάει, λιγάκι παρακάτω στη συνέντευξή του, ο κ. υπουργός, λέγοντας ότι δεν είναι «η σωστή λύση αυτή την ώρα» οποιαδήποτε μορφή χρεοκοπίας, επιμένοντας στον ρόλο του καλού, ας έχουν καλύτερα το νου τους οι άλλοι, που μας κουνούν το δάχτυλο! 
Έτσι που μας τα φέρνει από εδώ και από κει και μας τα γυρνάει, λοιπόν, ο κ. υπουργός, θα πρέπει να του επισημάνουμε ότι όσο συνεχίζεται απαράλλαχτη αυτή η γενοκτονία, αυτό το έγκλημα κατά των ασθενέστερων Ελλήνων, δε νομιμοποιείται πλέον να υποδύεται τον ρόλο του καλού. Θα τον παραπέμψουμε στα δικά του λεχθέντα, που από το 2012 έχει πει ότι "Η Ελλάδα θα πρέπει να χρεοκοπήσει αμέσως χωρίς να γίνει καμία συζήτηση για αποχώρηση από την ευρωζώνη". 
"Έχουμε μια συμφωνία, αυτή της 20ης Φεβρουαρίου, που πολύ συγκεκριμένα αναφέρει ότι η τελική αξιολόγηση της υφιστάμενης συμφωνίας θα κριθεί στα τέλη Απριλίου", υπενθύμισε, άλλωστε, ο  κ. υπουργός.
Ας κριθεί λοιπόν, ό,τι είναι να κριθεί, στα τέλη του Απριλίου, κατά τα συμφωνηθέντα, αντί να συνεχίζεται αυτή η κατάρρευση, αυτό το μαρτύριο της σταγόνας ακόμα και μετά την πρωτομαγιά, αφήνοντας τα ταμεία εντελώς στεγνά και τις ανάγκες της κοινωνίας μας καταρρακωμένες, με περισσότερους συμπολίτες μας να δίνουν το τέλος τους, πηδώντας από τις ταράτσες κι ακόμα περισσότερους απελπισμένους να κατρακυλούν στα τάρταρα του παραλογισμού που επιβάλλουν οι μονομανείς του ευρω-ιερατείου.
Στο κάτω-κάτω της γραφής, έφτασε η ώρα να αντιστραφούν οι όροι και να γίνει ο καλός, κακός -και τούμπαλιν. Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση συνηγορούν και οι εκθέσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και που κοστολογούν το απίθανο GRexit, σε ύψος πολλαπλάσιο του συνόλου του ελληνικού χρέους! 
Οπότε, αν πράγματι η ελληνική πλευρά δείξει την αποφασιστικότητα που απαιτεί η λογική και η νομιμότητα, αρνούμενη να πληρώσει την επόμενη δόση, τότε μέχρι κι ο παγερός και καταχθόνιος δόκτορας του ανόητου σήριαλ, αυτός που τώρα μας κουνάει το δάχτυλο καθισμένος στο αναπηρικό του αμαξίδιο, ακόμα κι αυτός θα σηκωθεί να τρέχει -και να μην φτάνει!
Υ.Γ. Πάντως σε ένα πράγμα δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τον δόκτορα Σόιμπλε, που δηλώνει ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε σήμερα εμείς οι Έλληνες, δεν είναι πώς θα αναδιαρθρώσουμε το  χρέος μας, αλλά πώς θα κάνουμε την οικονομία μας περισσότερο ανταγωνιστική. Διότι για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και για παραγωγική ανασυγκρότηση ακούμε -και παραγωγική ανασυγκρότηση δε βλέπουμε. Αλλά μερικά από αυτά τα 750 εκατομμύρια της επόμενης δόσης, θα αρκούσαν για να ξεκινήσουμε από τα πιο απλά. Να προσπαθούσαμε, φερ' ειπείν, να παράξομε ελληνικά τα κινίνα μας και τις παστίλιες, όχι για τον πόνο του άλλου, αλλά για τον δικό μας πόνο ή να αρχίζαμε να βάζουμε μοναχοί μας το λαδάκι μας στο μπουκαλάκι του -κι έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε τα ίδια και τα ίδια...
Η σύνθεση είναι από την ΟΚΤΑΝΑ

Κοτζιάς στο Reuters: Θέλουν να μας στηρίξουν ή να τιμωρήσουν την Ελλάδα;


Τις απόψεις του για τις διαπραγματεύσεις αλλά και για μια σειρά καίριων ζητημάτων εξέφρασε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Reuters από την Νέα Υόρκη, χθες, τελευταία ημέρα της πενθήμερης επίσημης επίσκεψής του στις ΗΠΑ
"Θέλουν να μας στηρίξουν για να έχουμε ανάπτυξη... ή αποφασίζουν να αφήσουν την Ελλάδα να αντιμετωπίζει δυσκολίες, να την τιμωρήσουν και να δώσουν ένα παράδειγμα του τι συμβαίνει σε μια χώρα που έχει αριστερή κυβέρνηση" αναρωτήθηκε, σχετικά με τη στάση των δανειστών, ο κ.Κοτζιάς .
Ο κ. Κοτζιάς, τονίζει ότι σέβεται τη Γερμανία, όχι όμως και τη γερμανική πολιτική ή τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το Βερολίνο την ελληνική οικονομία, επισημαίνοντας, όπως αναφέρει το Reuters, ότι η Αθήνα και οι εταίροι της στην ευρωζώνη θα πρέπει να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό για την κατάρτιση πολιτικών που θα αναζωογονήσουν την ανάπτυξη και θα επιτρέψουν στη χώρα να αποπληρώσει τα χρέη της.
Ερωτηθείς αν ζητάει απλώς από την υπόλοιπη Ευρώπη να εμπιστευτεί την Ελλάδα, ο υπουργός Εξωτερικών απαντά «όχι», εξηγώντας ότι «η εμπιστοσύνη είναι ένα πολύ σημαντικό πράγμα, αλλά θα πρέπει να είναι πραγματιστές».
"Είναι σαν το παιχνίδι του δειλού, αλλά όχι το είδος του παιχνιδιού που ξέρετε. Αυτό που ξεχνούν οι φίλοι μας είναι ότι δεν έχουμε καύσιμα για να κινηθούμε... Θέλουμε να καταλήξουμε σε έναν συμβιβασμό και στο τέλος θα το κάνουμε", επισημαίνει ο κ. Κοτζιάς.
"Επομένως, δεν δίνετε μια λύση στην Ελλάδα, πιέζετε την ελληνική κυβέρνηση; Ποια μπορεί να είναι η λύση;" διερωτάται, τονίζοντας ότι "η Χρυσή Αυγή έρχεται. Κανέναν δεν συμφέρει αυτό, για αυτό θα βρουν μια λύση".
Αναφερόμενος στη συνεργασία με τη Ρωσία για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου που θα περνά από την Τουρκία, την Ελλάδα, την ΠΓΔΜ, τη Σερβία και την Ουγγαρία, περιλαμβάνοντας ενδεχομένως και την Αυστρία, ο κ. Κοτζιάς είπε ότι μια ομάδα θα συναντηθεί τον Μάιο για να συζητήσει τεχνικά και χρηματοδοτικά θέματα. Με βάση τους ρωσικούς υπολογισμούς, η επένδυση στο ελληνικό τμήμα του αγωγού αυτού θα μπορούσε να ανέρχεται στα 2-2,5 δισ. δολάρια, συνέχισε, υπογραμμίζοντας ότι η χρηματοδότηση θα μπορούσε να προέλθει από δυτικές εταιρείες και τράπεζες αντί για τη ρωσική κυβέρνηση.
Όσον αφορά τα χρήματα που θα μπορούσε να λάβει η Ελλάδα ως προκαταβολή για τα μελλοντικά κέρδη του αγωγού αυτού, ο υπουργός Εξωτερικών ανέφερε ότι οι Ρώσοι είπαν ότι πρόκειται για ένα ποσό παραπλήσιο με αυτό που θα εισέπραττε η Βουλγαρία από τον αγωγό South Stream. "Δεν είμαι βέβαιος αλλά είναι περίπου 5 δισ. δολάρια", σημείωσε.
Τέλος ο κ. Κοτζιάς διευκρίνισε, ότι ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ για ενεργειακά θέματα Έιμος Χοκστάιν θα βρίσκεται στην Αθήνα σε δύο εβδομάδες για να παρουσιάσει ένα εναλλακτικό και δυνητικά ευρύτερο σχέδιο κατασκευής φυσικού αγωγού που θα μπορούσε να περιλαμβάνει επίσης την Αλβανία και τη Βοσνία.

Η Μέρκελ δίνει στον Τσίπρα λίστες Ελλήνων φοροφυγάδων με καταθέσεις στην Ελβετία που ήταν στα αζήτητα


Λίστες Ελλήνων φοροφυγάδων που βρίσκονται στα χέρια των Γερμανών προτίθεται το Βερολίνο να παραδώσει στην κυβέρνηση Τσίπρα για να βοηθήσει στη μάχη της για την πάταξη της φοροδιαφυγής και την εξεύρεση περαιτέρω εσόδων. Το Βερολίνο αναμένεταιι να δώσει στις ελληνικές Aρχές CD με στοιχεία για Έλληνες φοροφυγάδες που κρύβονται πίσω από κωδικούς στις ελβετικές τράπεζες.
Όπως αποκαλύπτουν σήμερα "Τα Νέα", η Γερμανία έχει αγοράσει κλεμμένα CD με καταθέτες στην Ελβετία και από εκεί έχει "αλιεύσει" τους φοροφυγάδες της.
Μάλιστα, έχει προσφερθεί να δώσει και στην κυβέρνηση Τσίπρα τα στοιχεία των Ελλήνων φοροφυγάδων που κρύβονται πίσω από κωδικούς στις ελβετικές τράπεζες. Η προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση δεν είχε μπει στον...κόπο να τα ζητήσει.
Η συνεργασία με την Ελβετία για τον έλεγχο των ύποπτων καταθέσεων δεν μπορεί να αποφέρει καρπούς και αυτό διαπίστωσε πρώτη η Γερμανία που ακολούθησε άλλη οδό.
Αφού απέρριψε την ελβετική πρόταση το  2010 να φορολογήσει τις γερμανικές καταθέσεις στην Ελβετία και να αποδώσει το φόρο το Βερολίνο αγόρασε κλεμμένα CD με καταθέτες στις Ελβετικές Τράπεζες.  Ιδρυσε την Αρχή αυτοκαταγγελίας για φοροδιαφυγή στην οποία προσφεύγει ο ενδιαφερόμενος πληρώνει τους οφειλόμενους φόρους και ένα πρόστιμο και αποδίδεται φορολογικά ελεύθερος.
Σε αυτά τα CD, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή των πρασίνων Σβεν Γκίγκολν, δεν περιλαμβάνονται μόνο Γερμανοί αλλά και πολίτες άλλων χωρών.
Σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή η κυβέρνηση Τσίπρα μπορεί είτε να αξιοποιήσει αυτά τα CD είτε να αγοράσει η ίδια δεδομένα φοροφυγάδων.
"Η δίωξη της φοροδιαφυγής είναι προτιμότερη από την φορολογική αμνηστία, σημειώνει ο ίδιος.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Νέων» δεν έχει υπάρξει προσφορά στην ελληνική κυβέρνηση αλλά η οδός που μπορεί να ακολουθηθεί είναι απλή: Να απευθυνθεί στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Φόρων της Γερμανίας και να ζητήσει πληροφορίες για τα φορολογικά CD .

Μαύρος Μάης για τον Αντώνη Σαμαρά

ΤΡΕΜΕΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΣΙΠΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΑΦΟΥ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ

Θεοδωράκης και Φώφη αρνούνται το «ευρωπαϊκό μέτωπο»- μόνοι σύμμαχοί του Λοβέρδος και Βενιζέλος…
Η θλιβερή -κατά γενική ομολογία- τηλεοπτική παρουσία του αρχηγού της Ν.Δ., Αντώνη Σαμαρά στο (προσφιλές…) MEGA έχει γίνει αντικείμενο εσωκομματικών συζητήσεων, διαβουλεύσεων, ακόμα και διαξιφισμών. Ταυτόχρονα αποστάσεις από το περίφημο «Ευρωπαϊκό Μέτωπο» που ετοιμάζει, φαίνεται να παίρνουν τόσο ο Σταύρος Θεοδωράκης, όσο και η Φώφη Γεννηματά. Δίπλα στον Σαμαρά μένουν ο Βενιζέλος και ο Λοβέρδος.
Όπως εγκύρως πληροφορείται το Newsbomb.gr, δεν είναι μόνο οι «συνήθεις ύποπτοι» των εσωκομματικών διεργασιών και συσχετισμών που εκφράζονται με τα χειρότερα για τον «τραγικό Σαμαρά», όπως χαρακτηριστικά τονίζουν. Δηλαδή Ντόρα, Δένδιας, Στυλιανίδης.
Αρνητικά για την τηλεοπτική παρουσία Σαμαρά, κατά τις ίδιες πληροφορίες, έχουν εκφραστεί επίσης ο Κ. Καραμανλής (σε συζητήσεις με φίλους του) και ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής, Β. Μεϊμαράκης.
Μάλιστα σε κύκλους της «εσωκομματικής αντιπολίτευσης» υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά ότι «τώρα καταλαβαίνουμε, γιατί ο Αντώνης απέφυγε όπως ο διάολος το λιβάνι τα προεκλογικά debate»!
Πάντως εμπειρότατος παράγοντας του κεντροδεξιού χώρου, με πλουσιότατη εμπειρία αλλά και παρουσία (στο παρελθόν) αποδίδει την «αμηχανία, σύγχυση και απώλεια επαφής με την πραγματικότητα» του τέως πρωθυπουργού και σε ένα άλλο σημαντικό παράγοντα, όπως τονίζει:
Αν, λέει, ο Αλέξης πετύχει κάποια συμφωνία με τους δανειστές, έστω ενδιάμεση, έστω με συμβιβασμούς, τότε οι δυνάμεις που αμφισβητούν εσωκομματικά τον Σαμαρά θα ενεργοποιηθούν και αυτό ο Αντώνης το τρέμει, κυριολεκτικά εύχεται να μην υπάρξει τέτοια συμφωνία!
Μάλιστα δεν λείπουν και οι πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες σε μια τέτοια περίπτωση (επίτευξης δηλαδή κάποιας συμφωνίας με τους εταίρους), τότε θα τελειώσει και η ανοχή Καραμανλή προς τον Σαμαρά, μια ανοχή που σαφώς υπαγορεύεται απ’ την –κατά Καραμανλή- ανάγκη ενότητας της παράταξης ώστε σε περίπτωση κρίσης να μην είναι διασπασμένη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Αυτό το γνωρίζει κι ο ίδιος ο Σαμαράς.
Γνωρίζει πολύ καλά, ότι «έστω και το δάχτυλό του να κουνήσει ο Καραμανλής, τότε δεν επιβιώνει ούτε για μια ώρα ακόμα σαν αρχηγός της Ν.Δ.», όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζεται στις εσωκομματικές διαβουλεύσεις…
Πέραν ωστόσο του σοβαρού εσωκομματικού προβλήματος (ήδη πληθαίνουν οι πληροφορίες ακόμα και για συλλογή υπογραφών με αίτημα συνέδριο αλλαγής ηγεσίας) ο Αντ. Σαμαράς αντιμετωπίζει κι ένα ακόμα σοβαρό πολιτικό πρόβλημα.
Φαίνεται ότι αποτυγχάνει εν τη γενέσει της η πρωτοβουλία του για την συγκρότηση μετώπου αποτελούμενου απ’ τις «φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις», Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ενός μετώπου που θα μπορούσε ακόμα κει εκλογικά να εκφραστεί, σε περίπτωση εκλογών σύντομα.
Ήδη ο Στ. Θεοδωράκης το απέρριψε, όχι βέβαια επειδή… διαφωνεί, αλλά επειδή αντιλαμβάνεται πως ένα τέτοιο μέτωπο με τους κλασικούς εκπροσώπους της πολιτικής παρακμής μόνο κακό θα του έκανε.
Κατηγορηματικά αρνητική εμφανίζεται επίσης και η Φώφη Γεννηματά. Οπότε είναι υποχρεωμένοι να μην συμφωνήσουν και οι Λοβέρδος και Βενιζέλος, οι οποίοι πολύ θα ήθελαν μια νέα συμμαχία με τον Σαμαρά, αλλά δεν το τολμούν λόγω της προσυνεδριακής φάσης που διανύει το ΠΑΣΟΚ και της αλλαγής ηγεσίας, με τη Φώφη απέναντι, η οποία εμφανίζεται αυτή τη στιγμή σαν πιθανότερη διάδοχος του Βενιζέλου.
Όλα τα παραπάνω περιγράφουν τα πολλαπλά αδιέξοδα του Σαμαρά.
Και προδιαγράφουν ένα «μαύρο Μάη» γι’ αυτόν και τους ελάχιστους ακόμα εσωκομματικούς υποστηρικτές του, επιπέδου… Αδώνιδος, Καραγκούνη, Άννας-Μισέλ και τινών άλλων, ολίγων…



Game Over: Μετά τον Μπόμπολα άλλοι δέκα στο στόχαστρο των αρχών


Μετά τη σύλληψη του Λεωνίδα Μπόμπολα φαίνεται ότι ανοίγει ο δρόμος και για άλλες συλλήψεις επιχειρηματιών για τους οποίους οι αρχές διαθέτουν στοιχεία εναντίον τους για περιπτώσεις φοροδιαφυγής και όχι μόνο.
Τις τελευταίες ημέρες έχουν πυκνώσει η πληροφορίες για τουλάχιστον 10 μεγαλόσχημους επιχειρηματίες, τρανταχτά ονόματα, μερικοί εκ των οποίων εμπλέκονται και σε υποθέσεις «μαύρου» χρήματος και των οποίων οι περιπτώσεις παρέμεναν «σφραγισμένες» σε υπουργικά και υπηρεσιακά γραφεία των οικονομικών υπουργείων.
Μετά τις εξαγγελίες του ίδιου του πρωθυπουργού, από τις λίστες που έχουν στα χέρια τους οι αρχές φαίνεται ότι υπάρχουν τουλάχιστον 100 «καυτοί» φάκελοι εκ των οποίων τουλάχιστον 20 έχουν… ωριμάσει. Έχουν δηλαδή «δέσει» όλα τα στοιχεία που είναι ικανά να οδηγήσουν σε συλλήψεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν αρχίσει να βλέπουν το φως της δημοσιότητας μεταξύ των ηχηρών ονομάτων που ακούγονται είναι: τρεις κορυφαίοι βιομήχανοι, δυο εφοπλιστές (η μια είναι γυναίκα) και άλλοι τρία πρωτοκλασάτα ονόματα του επιχειρηματικού jet set.
Μέσα στις υποθέσεις αυτές που θα «σκάσουν» πολύ σύντομα υπάρχουν και γνωστοί δικηγόροι, γιατροί αλλά και πολιτικοί!
Οι πληροφορίες του Newsbomb.gr και οι οποίες δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση είναι ότι η εντολή από το Μαξίμου είναι ξεκάθαρη: «Μη χαριστείτε σε κανέναν. Όποιος δεν πληρώσει, να πάει μέσα…».
Το «πανηγυράκι» των προηγούμενων ετών με τα τηλεφωνήματα σε υπουργούς και σε ανώτερα στελέχη υπουργείων για φρενάρισμα των υποθέσεων αυτών έχει τελειώσει.
Βεβαίως πρέπει να σημειώσουμε ότι όπως και στην περίπτωση Μπόμπολα, όλοι οι κατηγορούμενοι μπορούν να κάνουν χρήση του νόμου Βαλαβάνη με τον οποίο σβήνονται οι προσαυξήσεις στις ληξιπρόθεσμες οφειλές και όταν ο οφειλέτης δώσει το ποσό αμέσως, σταματάει η ποινική διαδικασία.
Όσο κι αν κάποιοι αντιμετωπίζουν με επικριτικά σχόλια την παραπάνω διαδικασία, αξίζει να σημειώσουμε ότι στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η χώρα, ο στόχος είναι να πληρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα γίνεται αυτοί που χρωστούν δεκάδες εκατομμύρια και όχι να περιοριστούμε στα «βραχιολάκια» για τα δελτία των 20:00 όπως έκαναν οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις.
Αυτό που πραγματικά ενδιαφέρει τον ελληνικό λαό δεν είναι το θεαθήναι, αλλά η ουσία. Να ξέρει ότι το κράτος λειτουργεί και μαζεύει χρήματα από αυτούς που τόσα χρόνια είχαν και δεν έδιναν.
Πάντως όπως μαθαίνουμε αρκετοί έχουν ήδη χάσει τον ύπνο τους και έχουν αρχίσει τις συσκέψεις με τους δικηγόρους και τους φοροτεχνικούς τους αφού έχουν πλέον καταλάβει ότι το «κρυφτούλι» έφτασε στο τέλος.
Πηγή : Με πληροφορίες από τη Dealnews



 

Ζήτω η Τράπεζα Πειραιώς!

Αυτό είναι το σύνθημα που αντηχεί σήμερα στα πέρατα της χώρας

Της Άντας Ψαρρά


Αφού όλες οι ιδιωτικές τράπεζες εισέπραξαν και συνεχίζουν να εισπράττουν το ζεστό χρήμα από την ΕΚΤ εξασφαλίζοντας την οικονομική τους ευρωστία ανεξέλεγκτα και χωρίς τα προαπαιτούμενα που υπάρχουν για ότι άλλο κινείται και αναπνέει στην Ελλάδα, τώρα άρχισαν οι κινήσεις... ανακούφισης.

Συμπτωματικά δε όλη αυτή η φιλανθρωπία τους έπιασε «ξαφνικά», κι ενώ έχουν φύγει προς άγνωστες (;) κατευθύνσεις τους τελευταίους μήνες δισεκατομμύρια, την παραμονή της συζήτησης στη Βουλή της ΠΝΠ για την μεταβίβαση των ταμειακών διαθέσιμων προς την Τράπεζα της Ελλάδας στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ταμειακό πρόβλημα.

Την ίδια στιγμή διατυπώνονται σήμερα οι έντονες αντιρρήσεις των παραγόντων, που σε παλιότερες αντίστοιχες κινήσεις από τα δομημένα ομόλογα και το PSI μέχρι τις «προαιρετικές» μεταφορές των αποθεματικών των ασφαλιστικών και άλλων φορέων, τόνιζαν την ανάγκη πατριωτικής συμπεριφοράς!

Σήμερα όλοι αυτοί ανέβηκαν στα κάγκελα για να μην χάσουν τα επιτόκια της τράπεζας Πειραιώς και άσχετα με τις διασφαλίσεις που θα έχουν όπως δηλώνει ο αρμόδιος υπουργός κατά τη μεταφορά στην Τράπεζα της Ελλάδας.

Οι πολλές συμπτώσεις μαζί συνήθως συνιστούν βεβαιότητα για σκοπιμότητα με προφανείς ή και αφανείς πολιτικο-οικονομικούς στόχους. Ποιος νοιάζεται όμως γι αυτό μπροστά την τόση απλοχεριά (πάντα εκ του ασφαλούς) των τραπεζιτών προς τους αδύναμους πελάτες τους;

Όσον αφορά στον «ευεργέτη» κ. Σάλλα, ένα είναι σίγουρο: Σπεύδει να «κουρέψει» τα «καμμένα κόκκινα δάνεια», τα οποία δεν υπήρχε περίπτωση να εισπράξει ποτέ η Τράπεζα και τα οποία θα έσβηνε το κάθε Πρωτοδικείο που θα λάμβανε προσφυγή από τους συγκεκριμένους πολίτες. 

Δεν είναι δουλειά μας να σώζουμε ανθρώπους λέει αξιωματούχος της Ε.Ε


Εξαιρετικά σκληρή, σε σχέση με τη διπλωματική φρασεολογία που συνήθως χρησιμοποιεί ο ΟΗΕ, ήταν κοινή ανακοίνωση ανώτατων αξιωματούχων του οργανισμού για την στάση της Ε.Ε απέναντι στο δράμα των προσφύγων.
Είχε προηγηθεί προκλητική δήλωση του επικεφαλής της Frontex, Fabrice Leggeri, ότι η διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα “δεν αποτελεί προτεραιότητα για την Frontex” και “δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις της ΕΕ”.
Οι αξιωματούχοι του ΟΗΕ χαρακτηρίζουν το περίφημο σχέδιο δράσης 10 σημείων της Ε.Ε , «μινιμαλιστικό» και επισημαίνουν ότι η επιβολή μέτρων αστυνόμευσης όχι μόνο δεν θα λύσει το πρόβλημα της παράτυπης μετανάστευσης αλλά αυξάνει τον κίνδυνο και την εκμετάλλευση που αντιμετωπίζουν μετανάστες και πρόσφυγες.
Την επιστολή υπογράφουν ο Peter Sutherland, Ειδικός Εκπρόσωπος του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για τη Διεθνή Μετανάστευση και Ανάπτυξη, ο António Guterres, Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ο William L. Swing, Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και ο Zeid Ra’ad Al Hussein, Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Οι υπογράφοντες καλούν με νόημα την Ε.Ε να «θέσει ως προτεραιότητα την ανθρώπινη ζωή» και τους ηγέτες της να δείξουν ηθικό και πολιτικό ηγετικό πνεύμα
Αδιαφορώντας πλήρως για τις ροές προσφύγων, που οι ίδιοι προκάλεσαν με τις στρατιωτικές και παραστρατιωτικές επιχειρήσεις τους στην Αφρική και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, οι ηγέτες της Ε.Ε επιχειρούν τώρα να εκμεταλλευτούν τις εκατόμβες θυμάτων για να προετοιμάσουν μια ακόμη στρατιωτική επιχείρηση στη Λιβύη – αυτή τη φορά με πρόσχημα την αντιμετώπιση των λαθρεμπόρων.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *