Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

ΑΓΩΓΗ ΟΜΠΑΜΑ: Απειλεί με αστρονομικό πρόστιμο 90 δισ. δολαρίων την Volkswagen !


Η προσφυγή των αμερικανικών αρχών στη δικαιοσύνη εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen την οποία απειλεί με πρόστιμο έως και 90 δισ. δολάρια, έχει φέρει πονοκέφαλο στην καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ αλλά και σε ολόκληρη τη Γερμανία.


Παρότι το πρόστιμο αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότερο από το αυστηρότερο που μπορεί θεωρητικά να επιβληθεί βάσει του νόμου, η αγωγή επαναφέρει την προσοχή στα προβλήματα της Φολκσβάγκεν, την ώρα που η διεύθυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας εξέφραζε ελπίδες ότι άρχιζε να σημειώνεται πρόοδος στις προσπάθειες να ξεπεραστεί η υπόθεση.

«Ασφαλώς τα νέα από τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ανησυχητικά για εκείνους που ενδιαφέρονται για την προάσπιση των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας», ανέφερε ο Ουμπέρτους Χάιλ, αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) στην Μπούντεσταγκ, την ομοσπονδιακή κάτω Βουλή. Ο Χάιλ εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αποφευχθούν «δραματικές συνέπειες» για τον όμιλο της Φολκσβάγκεν μέσω μιας άμεσης και ολοκληρωμένης διευθέτησης του σκανδάλου, ενώ τόνισε πως οι εργαζόμενοι του ομίλου VW δεν μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη για τις πράξεις αυτών που αποφάσισαν την εγκατάσταση του λογισμικού για την παραπλάνηση των συστημάτων ελέγχου των εκπομπών ρύπων.

Ο Μίχαελ Φουξ, αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ένωσης Χριστιανοδημοκρατών (CDU), του κόμματος της καγκελαρίου Άγγελας Μέρκελ, έκρινε από την πλευρά του πως η σκληρή γραμμή που έχει υιοθετήσει η Ουάσινγκτον ενδέχεται να αποσκοπεί στην ενίσχυση των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών έναντι των γερμανικών ανταγωνιστριών τους.

«Αρχίζω να υποψιάζομαι ότι οι αμερικανικές αρχές (…) επιδιώκουν την εφαρμογή μιας επιθετικής πολιτικής στον βιομηχανικό τομέα, που θα ευνοήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σε βάρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», υποστήριξε ο Φουξ.

Η γερμανική κυβέρνηση εν γένει έχει σταθεί στο πλευρό της VW αφότου η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασία του Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency, EPA) αποκάλυψε το σκάνδαλο. Το Βερολίνο προσπαθεί να περιορίσει κατά το δυνατόν τις ζημίες για τον όμιλο, που απασχολεί 270.000 ανθρώπους μόνο στη Γερμανία.

ΟΙ «9» ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΤΟΥ ΒΟΥΤΣΗ: Καραμανλικοί και αριστεροί στους υποψηφίους για το ΔΣ του ΕΣΡ


Με πρόσωπα από την καραμανλική πτέρυγα συμπληρώθηκε η λίστα των «9″ εκλεκτών του Νίκου Βούτση για το ΔΣ του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.
Η λίστα βρίσκεται πλέον στα χέρια των κομμάτων και από αυτούς θα επιλεγούν οι έξι οι οποίοι και θα στελεχώσουν το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Αρκετοί είναι εκείνοι που προέρχονται από τον αριστερό χώρο, αλλά δεν λείπουν και πρόσωπα που ανήκουν στην λεγόμενη «καραμανλική» πτέρυγα. Μάλιστα, σύμφωνα με το real.gr το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει ήδη και τις πρώτες αντιδράσεις από ορισμένα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Αναλυτικά τα εννέα ονόματα:
Λαοκράτης Βάσσης: Ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς και συγγραφέας. Συνέβαλε στη δημιουργία του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου, όπου παρέμεινε μέχρι το 2000 ως μέλος του Πολιτικού Γραφείου. Ανήκει στον στενό κύκλο άτυπων συμβούλων του Αλέξη Τσίπρα.
Ροδόλφος Μορώνης: Δημοσιογράφος. Δίδαξε τηλεοπτική δημοσιογραφία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Διετέλεσε κυβερνητικός εκπρόσωπος στην υπηρεσιακή κυβέρνηση της Βασιλικής Θάνου. Αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΡΙΤ (20/5/2014 – 11/9/2014) και πρόεδρος του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος: Δημοσιογράφος. Πολιτικός συντάκτης των εφημερίδων Ελευθεροτυπία, Πρώτη και Καθημερινή. Διατέλεσε αρχισυντάκτης και διευθυντής της Καθημερινής και συνεκδότης της εφημερίδας Το Ποντίκι (1980-1990), ενώ δίδαξε (1992-1996) ανάγνωση της πολιτικής επικαιρότητας στο εργαστήριο του θεατρικού Οργανισμού “Εστία”. Έχει διατελέσει ακόμα ραδιοφωνικός σχολιαστής στο σταθμό ΣΚΑΪ (2003-2004) και έχει συνεργαστεί με το ραδιόφωνο της ΝΕΤ.
Γιάννης Τζανετάκος: Δημοσιογράφος. Ιδρυτικός γενικός διευθυντής του πρώτου μη-κρατικού ραδιοσταθμού, του Αθήνα 984, καθώς και του ASTRA Λευκωσίας. Διευθυντής του ραδιοσταθμού Flash. Γενικός διευθυντής της Ελληνικής Ραδιοφωνίας – ΕΡΤ από το 1996 ως το 2000.
Γιώργος Πλειός: Πανεπιστημιακός. Διδάσκει στο πανεπιστήμιο Αθηνών στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ με γνωστικά αντικείμενα Κοινωνική Θεωρία Ι, Monitoring των ΜΜΕ, Εξουσία και Προπαγάνδα, Εκπαίδευση και ΜΜΕ, Έρευνα Θεματολογίας και Πλαισίωσης, Κοινωνιολογία της Εικόνας, Πολιτικός Λόγος Ιδεολογία και ΜΜΕ.
Βασίλης Καραποστόλης: Πανεπιστημιακός. Καθηγητής Πολιτισµού και Επικοινωνίας σπούδασε στο Τµήµα Πολιτικών και Οικονοµικών Επιστηµών του Πανεπιστηµίου Αθηνών και στο Πανεπιστήµιο Στέρλινγκ της Σκωτίας. 
Είναι καθηγητής στο Τµήµα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστηµίου Αθηνών.
Φανή Πετραλιά: Δημοσιογράφος και γραμματέας μορφωτικού ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ.
Αντώνης Μακρυδημήτρης: Πανεπιστημιακός. Είναι καθηγητής της Διοικητικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είχε διατελέσει διατελέσει σύμβουλος του Κώστα Καραμανλή την περίοδο 2004-2009 για θέματα Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και Πρόεδρος της ΝΕΡΙΤ.
Ανδρέας Νοταράς: Πανεπιστημιακός. Καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.


ΤΖΟΝ ΠΕΡΚΙΝΣ! Η Ελλάδα έπεσε θύμα οικονομικών εκτελεστών! Τι λέει για τον Βαρουφάκη και το ΔΝΤ


Αποκαλύψεις φωτιά από τον Τζον Πέρκινς, γνωστό και ως οικονομικό δολοφόνο, ο οποίος ρίχνει φως σε όσα συνέβησαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, την Κύπρο και σε άλλες χώρες με οικονομικά προβλήματα.
Ο Αμερικανός αποκάλυψε πως ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, του είχε αποστείλει πρόσφατα ένα e-mail, με το οποίο τον συνεχάρη για το βιβλίο του, ενώ αποκάλυψε επίσης ότι του μετέφερε πως ότι αυτά που αναφέρονται στο βιβλίο σχετίζονται με τα όσα συνέβησαν στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα όσα είδε κατά τη θητεία του στη θέση του υπουργού Οικονομικών.
Στο βιβλίο του «Εξομολογήσεις ενός οικονομικού εκτελεστή», ο Πέρκινς αναφέρει ότι μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς επίσης η NSA, η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά και ο ίδιος σε συνεργασία με διεφθαρμένους αξιωματούχους κυβερνήσεων τρίτων χωρών, εκμεταλλεύονταν οικονομικά τον πλούτο άλλων χωρών για να πλουτίσουν οι ΗΠΑ και να κτίσουντην οικονομική αυτοκρατορία που είναι σήμερα.
Η δουλειά του ως οικονομικού «δολοφόνου» ήταν απλή, όπως λέει ο ίδιος. Από το 1971-1980, υπό την κάλυψη του οικονομικού συμβούλου για μια ιδιωτική εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων, μετέβαινε σε αναπτυσσόμενες χώρες που είχαν φυσικό πλούτο. Στη συνέχεια δωροδοκούσε αξιωματούχους και διευθετούσε για τις κυβερνήσεις υπέρογκα δάνεια, με αντάλλαγμα την αποκλειστική ανάθεση της εκμετάλλευσης του πετρελαίου και του φυσικού αερίου σε συγκεκριμένες εταιρείες υπό ευνοϊκούς όρους.
Ωστόσο, όπως δηλώνει ο Πέρκινς στην εφημερίδα «Σημερινή» της Κύπρου, τα χρήματα ουδέποτε κατέληγαν στη πλειοψηφία των πολιτών, αλλά στην τσέπη ορισμένων επιχειρηματιών, εκείνων που θα αναλάμβαναν τα διάφορα «αναπτυξιακά έργα» και τη δημιουργία των υποδομών για την εκμετάλλευση του φυσικού πλούτου, όπως εργοστάσια, δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια κ.ά.
Οι χώρες αδυνατούσαν να εξοφλήσουν τα δάνειά τους, βυθίζονταν στο χρέος και υποδουλώνονταν στις ΗΠΑ. Οι καταχρεωμένες χώρες κατέφευγαν σε πολιτικές λιτότητας, όπως αύξηση φορολογιών, απόλυση εργαζομένων και περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. Ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή ότι η Ελλάδα έπεσε θύμα των «οικονομικών εκτελεστών», σημειώνει ο Τζον Πέρκινς.
Στο βιβλίο του, ο Πέρκινς αποκαλύπτει πώς διεθνείς οργανισμοί, όπως το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα ισχυρίζονταν δημοσίως ότι «έσωζαν» χώρες και οικονομίες από τα οικονομικά προβλήματά τους, την ώρα που στην πραγματικότητα, έπαιζαν ένα παιχνίδι με τις κυβερνήσεις τους:
«Τους υπόσχονταν εντυπωσιακή ανάπτυξη, ολοκαίνουργια έργα υποδομών και ένα μέλλον οικονομικής ευημερίας. Με την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι θα έπαιρναν τεράστια δάνεια από τους οργανισμούς αυτούς. Αντί να επιτύχουν την τεράστια οικονομική ανάπτυξη και επιτυχία, οι χώρες αυτές έπεφταν θύμα ενός ισοπεδωτικού και μη βιώσιμου χρέους». Και εκεί παρενέβαιναν οι «οικονομικοί εκτελεστές». Φαινομενικά κανονικοί άνδρες, ταξίδευαν στις χώρες αυτές και επέβαλαν τις σκληρές πολιτικές λιτότητας που υπαγόρευε το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα. Άνθρωποι σαν τον Πέρκινς ήταν εκπαιδευμένοι να «ξεζουμίζουν» κάθε σταγόνα πλούτου και πόρων από τις οικονομίες αυτές και συνεχίζουν να το κάνουν έως σήμερα.
Ο 70χρονος ισχυρίζεται επίσης πως ο πρώην Πρόεδρος του Εκουαδόρ Χάιμε Ρολντός και ο πρώην Πρόεδρος του Παναμά Ομάρ Τορίγιος Χερέρα, οι οποίοι σκοτώθηκαν σε αεροπορικά δυστυχήματα, δολοφονήθηκαν από τα «τσακάλια», επειδή αρνήθηκαν να εισακούσουν στις υποδείξεις των ΗΠΑ, οι οποίες είχαν ως μεσολαβητή τον ίδιο τον Πέρκινς. «Κτίσαμε μια παγκόσμια αυτοκρατορία, αλλά και ένα οικονομικό σύστημα το οποίο αποδεικνύεται ως μια αποτυχία», δηλώνει τώρα ο 70χρονος. Επισημαίνει, επίσης, πως μέχρι σήμερα οι ΗΠΑ, αλλά και οικονομικές δυνάμεις, επιστρατεύουν οικονομικούς «δολοφόνους» για να υποτάσσουν μικρότερες χώρες.


ΚΚΕ: Αιτία πολέμου το ασφαλιστικό για τον λαό

«Οι σημερινοί και αυριανοί συνταξιούχοι, οι εργατοϋπάλληλοι, οι φτωχοί αγρότες, οι επαγγελματίες, η νέα γενιά και οι γυναίκες των λαϊκών οικογενειών, θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά το μάρμαρο για τη διαχρονική λεηλασία των ταμείων απ' το μεγάλο κεφάλαιο και το κράτος, καθώς και για την καπιταλιστική κερδοφορία, στο βωμό της οποίας θυσιάζονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα», αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του για το σχέδιο της κυβέρνησης και τις δηλώσεις της κυβερνητικής εκπροσώπου για το Ασφαλιστικό.
«Η κυβέρνηση εκβιάζει ωμά και κυνικά, όταν καλεί το λαό να επιλέξει ανάμεσα στο δικό της σχέδιο και την πλήρη κατάρρευση του ασφαλιστικού, αναπαράγοντας τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων. Επίσης, κοροϊδεύει προκλητικά όταν βαφτίζει την πρότασή της «κοινωνικά δίκαιη».
Η «δικαιοσύνη» της κυβέρνησης είναι το μοίρασμα της φτώχειας και η προς τα κάτω εξομοίωση μισθών, συντάξεων και των κοινωνικών παροχών, προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων στην ιδιωτική υγεία και ασφάλιση» αναφέρει ακόμη στο σχόλιο του ΚΚΕ, καταλήγοντας ότι «για την εργατική τάξη και το λαό δύο δρόμοι υπάρχουν: Υποταγή στη σφαγή ή οργάνωση του αγώνα στο δρόμο της ριζικής ανατροπής».



Πηγή 

Κυβέρνηση: Θα γίνουν αυξήσεις στις συντάξεις... μετά το 2018

Σε επικοινωνιακή αντεπίθεση περνά το Μέγαρο Μαξίμου και με ένα εκτενές σημείωμα αποτελούμενο από 7 σημεία, τεκμηριώνει τις ελληνικές προτάσεις για το ασφαλιστικό.
Όπως επισημαίνεται, "δημοσιεύματα κάνουν λόγο για μείωση συντάξεων κατά 20% - 30%. Αυτά τα μεγέθη δεν προκύπτουν από πουθενά" και θυμίζουν μία προς μία τις περικοπές που έγιναν επί κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Τέλος, υπογραμμίζεται πως "η πρόταση της κυβέρνησης κάνει σαφές ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης για όσους συνταξιοδοτηθούν είναι τέτοια ώστε να προστατεύουν πλήρως τις χαμηλές και μεσαίες συντάξεις, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις θα υπάρξουν ακόμα και αυξήσεις".
Ολόκληρο το σημείωμα της κυβέρνησης:
1.Αμέσως μόλις το σχέδιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης είδε το φως της δημοσιότητας, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έσπευσαν, παραπειστικά και εντελώς προσχηματικά, να ισχυριστούν ότι δήθεν η εφαρμογή του ν. 3863/2010 προστάτευε τους συνταξιούχους περισσότερο από ότι η σημερινή νομοθετική πρόταση της Κυβέρνησης. Καταρχάς τους υπενθυμίζουμε ότι τα όσα προέβλεπε ο ν. 3863/2010 ουδέποτε εφαρμόστηκαν, καθώς τα ίδια αυτά κόμματα, όσο ήταν Κυβέρνηση, προέβησαν σε 12 διαδοχικές μειώσεις των χορηγούμενων συντάξεων. Δεύτερον, ο ν. 3863/2010 όταν συντάχθηκε έλαβε υπόψη τα οικονομικά δεδομένα που ίσχυαν στη χώρα το έτος αυτό, τα οποία ουσιωδώς διαφέρουν από το οικονομικό περιβάλλον που είχε διαμορφωθεί, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε για πρώτη φορά την διακυβέρνηση της χώρας. Χαρακτηριστικά το ΑΕΠ του 2010 –οπότε και ψηφίστηκε ο ν. 3863/2010 από το ΠΑΣΟΚ– ανερχόταν σε 227 δισ. ευρώ, ενώ το ΑΕΠ του 2014 σε 178 δισ. ευρώ.
2. Η βασική σύνταξη, επομένως, που προέβλεπε ο νόμος αυτός, σήμερα δεν θα ανερχόταν στο ποσό των 360 ευρώ -όπως παραπειστικά ισχυρίζονται τώρα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Διότι πρώτον το ποσό αυτό, όπως ρητά προκύπτει από το κείμενο του νόμου, αφορούσε μόνο το 2010, και όχι τις συντάξεις του 2015 ή των επόμενων ετών. Δεύτερον στο νόμο του 2010 προβλεπόταν ότι το ποσό αυτό θα αναπροσαρμοζόταν ακόμα και αρνητικά, στη βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους με την πρόσθετη πρόβλεψη ότι δεν θα υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Επομένως εάν εφαρμοζόταν ο ν. 3863/2010 σήμερα, το ποσό της Βασικής σύνταξης για το έτος 2014 θα ανερχόταν πλέον στο ποσό των 343 ευρώ και όχι στο ποσό των 384 ευρώ, όπως είναι η πρόταση της κυβέρνησης.
3. Υπενθυμίζουμε, ακόμη, ότι ο ν. 3863/2010 ρητά προέβλεπε ότι το συνολικό ύψος των δαπανών για τις συντάξεις, προβαλλόμενο έως το έτος 2060, δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει το περιθώριο αύξησης των 2,5 ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ, με έτος αναφοράς το 2009. Και αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι η εφαρμογή του νόμου αυτού σήμερα θα απαιτούσε νέα οριζόντια περικοπή των κύριων συντάξεων. Επισημαίνουμε, λοιπόν, στους όψιμους προστάτες των συμφερόντων των συνταξιούχων ότι η εφαρμογή του νόμου που συνέταξαν το 2010, σήμερα όχι μόνο θα οδηγούσε σε οριζόντιες μειώσεις των συντάξεων, αλλά δεν θα διασφάλιζε ούτε στο ελάχιστο τη βιωσιμότητα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. Αντιθέτως, θα διατηρούσε τον πολυκερματισμό τους συστήματος, την άνιση μεταχείριση των ασφαλισμένων και τον άκριτο διαχωρισμό τους ανάλογα με το τυχαίο γεγονός του χρόνου υπαγωγής τους στην ασφάλιση. Θα διατηρούσε τις ευνοϊκές για λίγους ρυθμίσεις του παρελθόντος, εις βάρος του συνόλου του ασφαλιζόμενου πληθυσμού και των συνταξιούχων.
4. Δημοσιεύματα κάνουν λόγο για μείωση συντάξεων κατά 20% - 30%. Αυτά τα μεγέθη δεν προκύπτουν από πουθενά. Όσοι τα υποστηρίζουν οφείλουν τουλάχιστον να εξηγήσουν πού «ανακάλυψαν» αυτά τα νούμερα. Για τους σημερινούς συνταξιούχους, μέσω του «εργαλείου» της προσωπικής διαφοράς, δεν θα προκύψει καμία μείωση στις συντάξεις τους. Η πρόταση της κυβέρνησης κάνει σαφές ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης για όσους συνταξιοδοτηθούν είναι τέτοια ώστε να προστατεύουν πλήρως τις χαμηλές και μεσαίες συντάξεις, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις θα υπάρξουν ακόμα και αυξήσεις. Με τη σύνδεση, εξάλλου, της εθνικής σύνταξης με το ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ για πρώτη φορά, μετά από την πενταετία ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, υπάρχει ορατή προοπτική αύξησης των συντάξεων μετά το 2018.
5. Στο σύνηθες ερώτημα αν «πληρώνουν οι νέοι τους παλιούς» σημειώνεται ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε συνταξιοδοτική δαπάνη με ποσοστό 17,5% του ΑΕΠ. Την ίδια στιγμή στην ΕΕ-28 το ποσοστό αυτό βρίσκεται περίπου στο 11,5%. Είναι φανερό ότι αυτή η κατάσταση, αν αφεθεί ως έχει, θα οδηγήσει σε συνολική κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας. Με την μεταρρύθμιση που προτείνει η κυβέρνηση όχι μόνο εξασφαλίζεται η μακροχρόνια βιωσιμότητα του συστήματος αλλά δίνεται και προοπτική αύξησης των συντάξεων μετά το 2018. Ακόμα δεν πληρώνουν οι νέοι τους παλιούς αλλά όλη χώρα πληρώνει την εγκληματική διαχείριση του ασφαλιστικού συστήματος από ΠΑΣΟΚ - ΝΔ:
- Την κακοδιαχείριση των αποθεματικών,
- Το εγκληματικό PSI+ που στοίχισε 13 δισ. ευρώ στα αποθεματικά των ταμείων,
- Τις πελατειακές σχέσεις,
- Την εκτόξευση της ανεργίας καθώς και
- Την μαύρη και ανασφάλιστη εργασία που οργίασε στα χρόνια της συγκυβέρνησης  Σαμαρά - Βενιζέλου που στήριζαν με φανατισμό ο κ. Πλακιωτάκης και η κ. Γεννηματά.
6. Έργα και ημέρες ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Η μέση σύνταξη το 2010 ήταν 1.480 ευρώ. Τον Ιανουάριο του 2015 όταν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, ευτυχώς παρέδωσαν την εξουσία, η μέση σύνταξη είχε φτάσει τα 863 ευρώ. Η μεσοσταθμική μείωση έφτασε, δηλαδή, το 41%! Δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε καν τι θα γινόταν αν συνέχιζαν να είναι στην κυβέρνηση. Μερικά παραδείγματα για το πόσο έπεσαν οι συντάξεις από το 2010 στο 2013:
- Από 2.300 ευρώ σε 1.648 ευρώ [-28%], 
- Από 2.000 ευρώ σε 1.425 ευρώ [-28%],
- Από 1.500 ευρώ σε 1.288 ευρώ [-14%] και
- Από 1.200 ευρώ σε 1.000 ευρώ [-16%].
7. Από την αντιπολίτευση και από έγκριτους, δήθεν, αναλυτές γίνονται αναφορές ότι μετά το μνημόνιο σταματάει η προσωπική διαφορά. Με βάση τις προβολές για την αύξηση του ΑΕΠ μετά το 2018, οι νέες συντάξεις θα εξισωθούν με τις παλιές και άρα θα εκλείψει ο λόγος ύπαρξης της προσωπικής διαφοράς. Ωστόσο αν, παρ’ ελπίδα, δεν συμβεί αυτό, προβλέπεται ότι η προσωπική διαφορά θα διατηρηθεί και μετά το 2018. Οι συντάξεις, πάντως, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, από το 2018 και μετά, με δεδομένη την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, θα ξεκινήσουν και πάλι να αυξάνονται. Καμία τέτοια προοπτική δεν υπήρχε με βάση το παλιό ασφαλιστικό σύστημα που έφτιαξαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Το μόνο το οποίο θα έβλεπαν οι συνταξιούχοι θα ήταν οι περαιτέρω περικοπές.
ΠΑΣΟΚ: Εκτός τόπου και χρόνου
Αντιδρώντας στις δηλώσεις που έκανε η Ολγα Γεροβασίλη σήμερα, στις οποίες ανέφερε ότι η κυβέρνηση δεν μειώνει ούτε ένα ευρώ κύριες και επικουρικές συντάξεις, τον ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για εκτός τόπου και χρόνου αλαζονική δήλωση της κυβερνητικής εκπροσώπου.
«Όλοι πια γνωρίζουμε το ποιος είναι ο πιστός εντολοδόχος της τρόικας. Με το Κυβερνητικό σχέδιο οι συντάξεις μειώνονται και οι εισφορές αυξάνονται, αθροιστικά κατά 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο λογαριασμός χρεώνεται αποκλειστικά στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ που βύθισε την οικονομία, οδηγεί σε παρατεταμένη ύφεση και καθυστέρησε με ιδεοληπτική εμμονή την εφαρμογή του μεταρρυθμιστικού Νόμου 3863 του ΠΑΣΟΚ.
Προς επιβεβαίωση υπενθυμίζουμε ότι το e-mail Χαρδούβελη τον Δεκέμβριο του 2014, δεν περιλάμβανε μειώσεις συντάξεων. Περιμένουμε να αξιοποιήσουν έστω και τώρα ως διαπραγματευτικό ατού την άρνησή μας για νέες μειώσεις συντάξεων και αυξήσεις εισφορών», ανέφερε ακόμη η ανακοίνωση.
Ποτάμι: Ανίκανοι για μία ακόμη φορά
Ως τυπικό δείγμα πολιτικαντισμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χαρακτηρίζει το Ποτάμι το νομοσχέδιο Κατρούγκαλου για το Ασφαλιστικό.
Με τίτλο της ανακοίνωσης «Ανίκανοι για άλλη μια φορά», το Ποτάμι κατηγορεί την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να ξεγελάσει νυν και μελλοντικούς συνταξιούχους, κρύβοντας μειώσεις συντάξεων και αυξήσεις φόρων. Ακόμη, χαρακτηρίζει ψέμα την τοποθέτηση της κυβέρνησης ότι δεν θα γίνουν περικοπές στις συντάξεις, ενώ προειδοποιεί ότι με την αύξηση των εισφορών θα γιγαντωθεί το πρόβλημα της ανεργίας.
ΓΣΕΕ: Ταφόπλακα η μεταρρύθμιση
Με ανακοίνωση της, η ΓΣΕΕ έκανε επίθεση στην κυβέρνηση χαρακτηρίζοντας τη μεταρρύθμιση για το ασφαλιστικό ως «ταφόπλακα» για το σύστημα και την κατηγορεί ότι με επικοινωνιακά φτιασιδώματα επιχειρεί να «σερβίρει» το «πικρό ποτήρι».
«Αγνοώντας, για πολλοστή φορά, τους κοινωνικούς εταίρους και ειδικότερα τους εργαζόμενους, τους ασφαλισμένους και τους θεσμικούς εκπροσώπους αυτών, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί έναν κατ΄ επίφαση διάλογο για να περάσει προειλημμένες αποφάσεις. Αγνοεί μάλιστα τους θεσμούς κοινωνικής διαπραγμάτευσης με προκλητικό τρόπο», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΓΣΕΕ, σημειώνοντας ότι το ασφαλιστικό δεν λύνεται με επικοινωνιακά τερτίπια και συνεχείς περικοπές αλλά με ανάπτυξη και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Κινητοποιήσεις από το ΝΑΤ
Την αντίδραση των εργαζομένων του ΝΑΤ προκάλεσε το σχέδιο για το ασφαλιστικό, με τον Σύλλογο Υπαλλήλων του Ταμείου να ανακοινώνει ότι θα συμμετάσχει σε 48ωρη απεργία που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας για την Πέμπτη και την Παρασκευή 7 και 8 Ιανουαρίου.




Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Απασφαλίζοντας το 2016



Την ώρα που διανύουμε τις πρώτες ημέρες μιας χρονιάς, από την οποία η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας όχι μόνο δεν έχει προσδοκίες, αλλά μάλλον περιμένει τα χειρότερα, ο πολιτικός κόσμος κινείται μεταξύ έκδηλης αμηχανίας κι υφέρποντος πανικού. Το θέατρο του παραλόγου που μόλις ξεκίνησε (κι αναμένεται να ξετυλιχτεί σε όλο του το μεγαλείο το αμέσως προσεχές διάστημα) όσον αφορά στην επονομαζόμενη «μάχη του ασφαλιστικού» θα αναδείξει πιθανότατα όλες τις πτυχές του εν λόγω αδιεξόδου.
Θυμάστε την περίφημη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας προ ενός περίπου μηνός, με τους παράλληλους μονόλογους όλων ανεξαιρέτως των συμμετεχόντων; Ε κάπως έτσι, αλλά σε περισσότερα επεισόδια...
Σ' αυτό το μοτίβο, η κυβέρνηση θέλει να ελπίζει πως τελικά θα τη βγάλει καθαρή με ένα επικοινωνιακά διαχειρίσιμο νομοσχέδιο, το οποίο δεν θα περιέχει μειώσεις στις υφιστάμενες τουλάχιστον κύριες συντάξεις. Κι αυτό γιατί, όπως φάνηκε κι από το προσχέδιο του νομοσχεδίου, τόσο οι επικουρικές συντάξεις όσο και οι μελλοντικοί συνταξιούχοι θεωρούνται ήδη χαμένες υποθέσεις.
Παρ’ όλα αυτά, το επικρατέστρο σενάριο παραμένει πως δε θα καταφέρει να αποφύγει τελικά να πιει το πικρό ποτήρι μέχρι και την τελευταία σταγόνα  για δυο βασικούς λόγους: πρώτον, γιατί θέτει ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, όπως η επίλυση του Ασφαλιστικού, σε διαπραγμάτευση με ένα όργανο τόσο σκληρά νεοφιλελεύθερο, όπως οι λεγόμενοι θεσμοί, το οποίο ούτε έχει γνώση, πολλώ δε μάλλον δε θέλει να αποκτήσει εικόνα σχετικά με τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Και δεύτερον, επειδή επιχειρεί να το κάνει υπό τις χειρότερες δυνατές συνθήκες, όντας ουσιαστικά δεμένη χειροπόδαρα μετά τη συνθηκολόγηση του καλοκαιριού. Υπάρχει, αλήθεια, κανείς σε διεθνές επίπεδο που να πιστεύει πως η κυβέρνηση Τσίπρα μπορεί να υπερασπιστεί πλέον σοβαρά και μέχρι τέλους τις όποιες «κόκκινες γραμμές» της;
Έχοντας αυτά υπόψη ο Αλέξης Τσίπρας παίζει εσχάτως το χαρτί της συναίνεσης, μήπως και μπορέσει να βγάλει τη θηλιά της οριακής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση, η ατυχία του είναι πως όλες οι πολιτικές δυνάμεις στις οποίες μπορεί να απευθυνθεί τελούν σε κατάσταση νευρικής κρίσης. Πρώτη και καλύτερη η ΝΔ, η οποία εξακολουθεί να καρκινοβατεί μεταξύ νεοφιλελευθερισμού, λαϊκής δεξιάς αλλά κι ακροδεξιάς, ενώ η ενότητα του κόμματος μόνο διασφαλισμένη δεν είναι, ακόμη και μετά την επικείμενη εκλογή νέου αρχηγού. Από την άλλη, το ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να ψάχνει και να ψάχνεται, στο Ποτάμι οι περισσότεροι δε δείχνουν σίγουροι πως θα παραμείνουν για πολύ ακόμη υπό την ίδια πολιτική στέγη, ενώ ο Βασίλης Λεβέντης λειτουργεί ως «λαγός» εκείνων των οικονομικών κι πολιτικών κύκλων, που καλοβλέπουν την επανάληψη του πειράματος Παπαδήμου.
Σε κάθε περίπτωση, το παραπάνω πολιτικό αλισβερίσι συνεχίζει να διεξάγεται έχοντας την κοινωνία στο περιθώριο, η οποία έχει μείνει να παρακολουθεί ένα ατέρμονο blame game μεταξύ παλιών και νέων μνημονιακών δυνάμεων. Μόνο που όλες αυτές δείχνουν να ξεχνούν ότι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι αυτής της κοινωνίας έχει προ πολλού ξεπεράσει τα όρια του. Έχει βιώσει εδώ κι έξι χρόνια στο πετσί του τη φτώχεια και την ανεργία, παράλληλα με την όλο εντεινόμενη υπερφορολόγηση, ενώ πλέον είναι αναγκασμένο να ζει και με το φόβο ενδεχόμενων πλειστηριασμών, αφού τα κόκκινα δάνεια του τα διαχειρίζονται οι «επενδυτές» των ξένων funds. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς και την πλήρη διάψευση των προσδοκιών από την κυβερνώσα Αριστερά μέσα στο 2015, ίσως και και να αντιληφθεί ότι δε θέλει και πολύ για να απασφαλίσει μέσα στο 2016. Κι είναι αλήθεια πως το Ασφαλιστικό φαντάζει ικανό να λειτουργήσει ως η θρυαλλίδα μιας ενδεχόμενης κοινωνικής έκρηξης.
Απέναντι σε αυτό τα περισσότερα κομματικά επιτελεία επιλέγουν να χαράζουν επικοινωνιακές στρατηγικές, να σκαρώνουν νέες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες και να ανταλλάσσουν κάθε τόσο άσφαιρα πυρά γύρω από το «ποιος έβαλε τη χώρα πιο βαθιά στην κρίση». Για να αποδείξουν και αυτοί με τη σειρά τους πόσο πεισματικά νυχτωμένοι παραμένουν σχετικά με τα πραγματικά αποτελέσματα της οικονομικής αφαίμαξης του ελληνικού λαού. 

Ασφαλιστικό: Το μεγάλο «παζάρι» των μνημονιακών πάνω στα ερείπια



Οι προτάσεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό, δηλαδή η αφετηρία της συζήτησής της με την τρόικα που μετά βεβαιότητας θα εξελιχθεί επί τα χείρω στην πορεία, δικαιώνει την πλέον νοσηρή μνημονιακή φαντασία, φέρνοντας σε αμηχανία- υποθέτει κανείς- ακόμα και τους πλέον κυνικούς ή αφελείς οπαδούς της κυβέρνησης. Ό,τι δεν τόλμησε ο Σαμαράς το υλοποιεί ο Τσίπρας. Όπου αντιστάθηκε η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ- ΔΗΜΑΡ, υποχωρεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ.
Πέρα από τα επιμέρους καταστροφικά σημεία της πρότασης για το ασφαλιστικό πρέπει να επιμείνει κανείς στη λογική του, η οποία από τον κοινωνικό- ταξικό αυτοματισμό μας εισάγει ως κοινωνία και επισήμως στον “αυτοματισμό” των γενεών: “μην παραπονιέστε για τα ψίχουλα που θα παίρνετε οι νυν συνταξιούχοι, γιατί οι επόμενοι θα πάρουν ακόμα λιγότερα”.
Πρόκειται για μια καλοδουλεμένη, χυδαία τακτική, την οποία όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις και διάφοροι νεοφιλελεύθεροι κύκλοι επιχείρησαν αλλά καμιά δεν τόλμησε σε τέτοιο βαθμό: την ώρα που η ολιγαρχία πλουτίζει, τα μεσαία και κατώτερα στρώματα ωθούνται στη μεταξύ τους σύγκρουση με βιολογικούς δηλαδή απολιτικούς όρους, προκειμένου ακριβώς να μη στραφούν εναντίον του συστήμαος εξουσίας που τους απομυζά. Αυτή ακριβώς η πολιτική θεσμοποιείται από την παρούσα κυβέρνηση, με μπόλικες απειλές περί μη καταβολής συντάξεων σε μια 5ετία, ενώ γνωρίζουν καλά ότι με την πολιτική ύφεσης και ανεργίας που υπηρετούν, το ασφαλιστικό σύστημα ούτως ή άλλως οδεύει στην πλήρη κατάρρευση.
Ενόσω νομοθετείται ο αυτοματισμός των γενεών όμως λαμβάνει χώρα και ένα μεγάλο πολιτικό παζάρι, που έχει μια επιδιωκόμενη κατάληξη: τη συγκρότηση οικουμενικής ή έστω διευρυμένης κυβέρνησης συνεργασίας, με ή χωρίς αλλαγή πρωθυπουργού. Τα ίδια ακριβώς κόμματα που ψήφισαν το καλοκαίρι το μνημόνιο ή που το υποστήριξαν προεκλογικά, σήμερα αρνούνται να υποστηρίξουν την υλοποίηση όσων συνομολόγησαν, ενώ μάλιστα είναι σαφές ότι κανένα τους δεν επιθυμεί εκλογές.
Δεν πρόκειται μόνο για φτηνό επικοινωνιακό παιχνίδι, προκειμένου να χρεωθούν όλη τη φθορά αποκλειστικά και μόνο οι 153 της συμπολίτευσης. Πρόκειται επιπλέον και κυρίως για άσκηση πίεσης στον πρωθυπουργό, προκειμένου να εξαναγκαστεί σε οικουμενική ή σε κυβέρνηση ευρύτερης συνεργασίας, με έπαθλο για τους συμμετέχοντες τα προνόμια από τη συμμετοχή τους στη νομή της εξουσίας. Παρότι μάλιστα το σύστημα εξουσίας μάλλον θα κρατήσει τη ΝΔ ως μνημονιακή εφεδρεία, δεν είναι απίθανο να δούμε και την αξιωματική αντιπολίτευση να εντάσσεται αργότερα σε σχήματα μνημονιακής συγκυβέρνησης, υπό την εποπτεία του προέδρου της δημοκρατίας. Με άλλα λόγια, την ώρα που φτωχοποιείται περαιτέρω ο λαός, ένα παζάρι μνημονιακών λαμβάνει χώρα με μέσο εκατέρωθεν εκβιασμών το φόβο όλων τους για το λαό.
Η παρούσα Βουλή μόνο τέτοια παιχνίδια μπορεί να προσφέρει, συνοδευόμενα μάλιστα από δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων και των δικαιωμάτων των πολιτών. Δεν είναι παρά μια “αναβαθμισμένη” εκδοχή κοινοβουλευτικού κρετινισμού, που μόνο ο ίδιος ο λαός μπορεί να ανατρέψει με την καθολική του άρνηση και αντίθεση προς μια Βουλή υποτακτικών της τρόικας και του νεοφιλελευθερισμού.

Οι αγωγοί, ο ρόλος της ΑΟΖ, το Ισραήλ, η Τουρκία και η “οδός” της Κύπρου


Κυβερνητικοί παράγοντες της Κυπριακής Δημοκρατίας και κάποιοι ακαδημαϊκοί αντέδρασαν όταν έγραψα ότι ένα κράτος δεν έχει δικαίωμα να απαγορεύσει σε ένα άλλο κράτος να περάσει έναν αγωγό φυσικού αερίου από την ΑΟΖ του.
Πιο συγκεκριμένα, έγραψα:
Η Διεθνής Σύμβαση του Δίκαιου της Θάλασσας (UNCLOS III) μου θυμίζει τα Μνημόνια. Κανείς δεν τα έχει διαβάσει αλλά όλοι έχουν γνώμη: 
Άρθρο 79 Υποβρύχια καλώδια και αγωγοί στην υφαλοκρηπίδα
  1. Όλα τα κράτη έχουν δικαίωμα να τοποθετούν υποβρύχια καλώδια και αγωγούς στην υφαλοκρηπίδα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
  2. Επιφυλασσομένου του δικαιώματος του να λαμβάνει πρόσφορα μέτρα για την εξερεύνηση της υφαλοκρηπίδας, την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων της και την πρόληψη, μείωση και έλεγχο της μόλυνσης από αγωγούς,το παράκτιο κράτος δεν μπορεί να εμποδίζει την τοποθέτηση ή συντήρηση αυτών των καλωδίων ή αγωγών.
  3. Η χάραξη της πορείας για την τοποθέτηση αυτών των σωληναγωγών πάνω στην υφαλοκρηπίδα, υπόκειται στη συναίνεση του παράκτιου κράτους.
Υπάρχουν δεκάδες αγωγοί και θα υπάρξουν, μελλοντικά, δεκάδες άλλοι στον πλανήτη Γη και κανένα τρίτο κράτος δεν μπορεί να εμποδίσει τους αγωγούς να περάσουν από την ΑΟΖ του. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να ζητήσει αλλαγή πορείας του αγωγού.
AOZ-BALTIC-SEA-KARYOTHS01
Ο παραπάνω χάρτης δείχνει την πιθανή πορεία του αγωγού Nord Stream από τη πόλη Vyborg της Ρωσίας στη πόλη Greifswald της Γερμανίας και θα έχει μήκος 1.224 χλμ. και ξεκάθαρα διασχίζει την ΑΟΖ αρκετών κρατών.
ΧΑΡΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
AOZ-BLACK-SEA-KARYOTHS01
Όλα τα κράτη της Μαύρης Θάλασσας, από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, έχουν οριοθετήσει τις ΑΟΖ τους. Έτσι ο  αγωγός South Stream από την Ρωσία στη Βουλγαρία θα διέσχιζε την ΑΟΖ της Τουρκίας και η Τουρκία δεν έφερε καμία αντίρρηση, ούτε θα μπορούσε να φέρει.
Αυτή είναι η εσφαλμένη δήλωση του Προέδρου της Κύπρου:
«Οι αγωγοί είτε θα περάσουν μέσα από την Κύπρο είτε μέσα από την ΑΟΖ της. Και στις δύο περιπτώσεις όμως απαιτείται η συναίνεση της Κυπριακής Δημοκρατίας και η συγκατάθεσή της.»
Οι αγωγοί για να περάσουν μέσα από την Κύπρο απαιτείται συναίνεση της Κύπρου. Όμως, για να περάσουν από την ΑΟΖ της Κύπρου δεν απαιτείται συναίνεση. Κάποιοι ερμηνεύουν για τη χάραξη της πορείας του αγωγού.
Πριν αρκετά χρόνια είχε γραφτεί ότι σε περίπτωση που η Κύπρος δεν είχε θαλάσσια σύνορα με την Ελλάδα θα ήταν μεγάλη καταστροφή γιατί ένας αγωγός από την Κύπρο στην Ελλάδα έπρεπε να περάσει από την ΑΟΖ της Τουρκίας και, φυσικά, η Τουρκία δεν θα έδινε άδεια. Έγραψα και τότε ότι η Σύμβαση του Δίκαιου της Θάλασσας του 1982 (UNCLOS) απαγορεύει σε ένα κράτος να παρεμποδίσει την διέλευση αγωγού από την ΑΟΖ του. Τότε η κυπριακή κυβέρνηση αποδέχτηκε, με ανακούφιση, αυτή τη θέση μου, αλλά τώρα άλλαξε γνώμη!
*Ο οικονομολόγος Θεόδωρος Καρυώτης υπήρξε μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, όπου συζητήθηκαν διεξοδικά όλα τα παραπάνω θέματα.

Απλά μαθήματα πολιτικής οικονομίας για τον υπουργό φορολογίας


Η έννοια της πολιτικής οικονομίας συνίσταται κατά την εκπόνηση μιας σειράς μέτρων στην στάθμιση των πιθανών αντιδράσεων των υποκειμένων σε αυτά. Σχεδόν κανένα από τα μέτρα των τριών μνημονιακών προγραμμάτων δεν έλαβε υπ΄ όψιν του αυτόν τον παράγοντα, με αποτέλεσμα να βουλιάξει η οικονομία της χώρας στην ύφεση, στην ανεργία και στην εκθεμελίωση του παραγωγικού ιστού, ενώ στο πολιτικό επίπεδο οδήγησαν στην καταψήφιση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στην ανάδειξη του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Τούτων λεχθέντων και επειδή επίκειται μια λαίλαπα φορολογικών αλλαγών, καταθέτουμε εδώ μερικές σκέψεις που ίσως φανούν χρήσιμες στον υπουργό φορολογίας.
Κάτι γενικό και σημαντικό που έχουν αγνοήσει ηλιθιωδώς όλες οι μεταπολιτιτευτικές κυβερνήσεις. Οι φόροι είναι δίκαιοι όταν ακολουθούν και είναι συμβατοί με το γενικότερο επίπεδο τιμών της οικονομίας. Δηλαδή, ένα τέλος κυκλοφορίας που είναι πάνω από το ελάχιστο μισθό πρέπει να ξέρεις ποιον καλείς να το πληρώσει. Δεν είναι για όλους το ίδιο. Η φορολόγηση των πλουσίων δεν πρέπει να ισοπεδώνει αυτούς που δεν έχουν ρευστότητα, δηλαδή εισόδημα, αλλά να τους δίνει την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν ένα περιουσιακό στοιχείο που τους έτυχε ή που απέκτησαν σε μια καλή φάση της ζωής τους.
Η αριστεροσύνη της κυβέρνησης θα καταδειχθεί από την φορολογική μεταρρύθμιση. Η επιτυχία της δεν θα εξαρτηθεί από το πόσο επιθετική θα είναι προς τους φοροφυγάδες, τους νεόπλουτους και τους παλαιο-πλούσιους. Ούτε από το αν θα ικανοποιεί τα νούμερα των δανειστών, αλλά από το εάν θα συμβάλει θετικά στην διεύρυνση της φορολογικής βάσης μέσα από την δυνατότητα νομιμοποίησης εισοδημάτων. Θα καταδειχθεί αν είναι αναδιανεμητική έτσι ώστε να ανασυγκροτηθούν τα μεσαία στρώματα. Κάτι τέτοιο θα έχει θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και θα συρρικνώσει τη μαύρη εργασία…
Αντικειμενικές τιμές και νέος ΕΝΦΙΑ: Η κατάργηση των λεγόμενων αντικειμενικών τιμών το 2017 και η αντικατάστασή τους με τις εμπορικές θα τερματίσει την υποκριτική πολιτική δεκαετιών που υιοθετήθηκε εξ αιτίας της αδυναμίας του κράτους, να ελέγξει τις πραγματικές αξίες κατά τις συναλλαγές. Μέχρι τότε, γράφεται, πρόκειται σύντομα να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα επιβάλει αυξήσεις της τάξεως του 5%-10% σε περιοχές με πολύ χαμηλές τιμές ζώνης και μειώσεις έως και 20% σε περιοχές στις οποίες η εμπορική αξία των ακινήτων έχει καταρρεύσει. Δεν είναι κατανοητή η ενδιάμεση αυτή λύση και σε τι θα χρησιμεύσει. Πάντως, η κυβέρνηση πριν οιαδήποτε κίνηση οφείλει να σταθμίσει τις επιπτώσεις στους ισολογισμούς των τραπεζών, στις προσημειώσεις των ακινήτων έναντι δανείων κ.ο.κ. Αυτά πρέπει να βγει να τα εξηγήσει, διότι το σκηνικό θα αλλάξει δραματικά, και με τα distress funds να καραδοκούν θέλει λίγο ειλικρίνεια. Ας φωνάξει ο υπουργός ένα ειδικό να του εξηγήσει και μετά ας καταλάβει, ας δει και δυο μέτρα μακρύτερα, διότι η αδυναμία αυτή έχει ήδη πληρωθεί πολύ ακριβά.
Άλλωστε κι ο αντικαταστάτης του ΕΝΦΙΑ θα εξαρτηθεί από αυτές τις αποφάσεις. Η θέσπιση ενός αφορολόγητου ορίου 20.000-50.000 ευρώ, χωρίς να πειραχθεί ο εισπρακτικός στόχος των 2,650 δισ. ευρώ, δεν λέει τίποτε. Ο φόρος δεν θα πρέπει να είναι χρηματιστηριακού χαρακτήρα. Αν δηλαδή στη γειτονιά μου, μετά την κρίση, δυο εργολάβοι έρθουν και χτίσουν τρεις πολυτελείς πολυκατοικίες με μεζονέτες και τις πουλήσουν σε αυτούς που θα φέρουν τα λεφτά τους απ΄ έξω και έτσι, ανεβάσουν τις εμπορικές τιμές στην περιοχή, θα ανέβει ο νεοΕΝΦΙΑ του απλού συνταξιούχου στη γωνία που μένει σε παλιό διαμέρισμα. Ο φόρος πρέπει να σχετίζεται και με την δυνατότητα του άλλου να τον πληρώσει και να ζήσει.
Αφορολόγητο θα «χτίζεται» μόνο μέσω τράπεζας ή κάρτας, αλλά αυτό τι επιπτώσεις θα έχει; … στη νομισματική κυκλοφορία, στον πληθωρισμό κλπ και τι συνέπειες θα υπάρχουν στην οικονομία και στην κοινωνία… Γιατί εκτός από το σουπερ μάρκετ, το βενζινάδικο και σε ότι άλλο πληρώνεται σε ταμείο, δεν φαντάζομαι να περιμένετε να πληρωθεί ο υδραυλικός που έρχεται για 10 λεπτά και παίρνει 50 κερατιάτικα (διότι έτσι το καταλαβαίνει ο εργαζόμενος) να του πληρώσει 23%. Οπότε πάλι μια τρύπα στο νερό…
Αυτοκίνητα: Η συνολική επανεξέταση του φορολογικού καθεστώτος για τα αυτοκίνητα είναι εύλογη και αναγκαία. Προς το παρόν, το 1,2 εκατ. πινακίδες παραμένει παρκαρισμένο στις εφορίες, καθώς οι εκπτώσεις που κάνατε στα τέλη δεν είναι λειτουργικές, απλώς είναι κοροϊδία. Πρέπει να καταλάβετε ότι αυτός που δεν πληρώνει τα 660 ευρώ, δεν θα πληρώσει και τα 630. Η ιδέα σύνδεσης των τελών με το χιλιόμετρο είναι άκρως ταξική, κατά των φτωχών. Σκεφτείτε!
Ενοίκια: Εννοείται ότι οι προβλεπόμενες αυξήσεις συντελεστών από το 11% στο 15% στα 12000 ευρώ, και από το 33% στο 35% θα δημιουργήσει κι άλλη φοροδιαφυγή, διότι ο φόρος είναι άδικος με τα δύο κλιμάκια. Μια φορολογική κλίμακα για τα ενοίκια, με περισσότερους συντελεστές και κλιμάκια μοιάζει πιο δίκαιη, αλλά να ξεκινάει από πολύ πιο χαμηλά και στο φόρο και στο εισόδημα. Δηλαδή, η κλίμακα να εμπεριέχει κίνητρα νομιμοποίησης τους εισοδήματος και όχι ποινή απόκτησής του.
Η Εισφορά Αλληλεγγύης αποτελεί πια μετά από τόσα χρόνια ντροπή και ληστεία, ειδικά τώρα με την επικείμενη αναδρομική αύξησή της.
Στη φορολογία εισοδήματος ισχύουν όσα έχουμε ήδη πει. Μια ενιαία φορολογική κλίμακα όπου θα αθροίζονται και θα φορολογούνται όλα τα εισοδήματα μπορεί να αποβεί καταστροφική για τους πολλούς, εκτός κι αν την φτιάξει ο δίκαιος θεός… Οι 716 φοροαπαλλαγές των 3 δισ. ευρώ ετησίως που θα επανεξεταστούν πρέπει να σταθμιστούν και υπό το πρίσμα της ανθρωπιστικής καταστροφής που έχει συντελεστεί. Τα χρέη για τα στεγαστικά δάνεια που πληρώνονται πρέπει να επανέλθουν στις φοροαπαλλαγές.
Οι προκαταβολές φόρου ελεύθερων επαγγελματιών αποτελούν μια εκδικητική γενοκτονία και ηυπερφορολόγηση των επιχειρήσεων είναι αυτοκτονική.­­­ Ο ΦΠΑ στα νησιά όπως εφαρμόζεται θα παράξει νέα φοροδιαφυγή. Για τους αγρότες, η προκαταβολή φόρου εισοδήματος που αυξάνεται από το 55% στο 75% φέτος και αύξηση του φορολογικού συντελεστή από το 13% στο 20% μοιάζει δίκαιη, αλλά πρέπει να υπάρξει ένα σταθερό σύστημα στάθμισης των προβλημάτων του επαγγέλματος (καιρός, τιμές κλπ).
To περιουσιολόγιο έτσι όπως ακούγεται και όπως συζητιέται στην κοινωνία, στα μεσαία (;) στρώματα, θα είναι μια αποτυχία. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι προσβάλλονται από όσα υποτίθεται ότι θα ζητά να δηλωθούν. Χρειάζεται επιτηδειότητα ώστε να μην χαθεί η ουσία ενός κρίσιμου διαρθρωτικού μέτρου. Σκεφτείτε πολύ, συζητείστε με ανθρώπους και ειδικούς. Μην το κάνετε θηλιά για τους εν τάξει πολίτες και φορολογούμενους
Τα αδήλωτα εξωτερικού  γράφεται ότι τα έχουν έκπτωση 70% από το φόρο εισοδήματος της χρονιάς που δεν δηλώθηκαν αν επενδυθούν σε κρατικά ομόλογα, και 20% αν γίνουν κατάθεση σε τράπεζα. Σε ποια ομόλογα; Σε αυτά που βουλιάξανε τις τράπεζες, τα ασφαλιστικά ταμεία και το κράτος ή σε νέα που θα εγγυάται ποιος; Μην βιαστείτε. Προηγούνται άλλα πράγματα και κυρίως αυτό που λέγεται ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, μια έννοια που δεν είναι και τόσο κατανοητή στην αριστερά. Προηγείται η αξιολόγηση, η ρύθμιση του χρέους, οι ιδιωτικοποιήσεις, ο αναπτυξιακός… και μετά θα έρθουν τα λεφτά.

Μεγάλες μειώσεις στις συντάξεις



Μεγάλες ανατροπές στις συντάξεις και το εφάπαξ φέρνει η πρόταση της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό... Όπως αναφέρουν “Τα Νέα” δεν αποκλείεται μείωση σε κύριες συντάξεις άνω των 2.000 ευρώ, καθώς και στις πολλαπλές συντάξεις.

Για τις επικουρικές η πρόταση της κυβέρνησης προβλέπει μειώσεις σε μερίσματα, εφάπαξ και στις επικουρικές συντάξεις άνω των 170 ευρώ.

H μείωση στις υψηλότερες επικουρικές μπορεί να φτάσει το 15%-20%. Ωστόσο στελέχη του υπουργείου Εργασίας τονίζουν ότι καταβάλλεται προσπάθεια η μείωση να είναι μικρότερη.

Η κυβέρνηση θα επιδιώξει την αντικατάσταση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος με κανόνα βιωσιμότητας, ώστε το Ταμείο να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αποθεματικά του.

Το εφάπαξ αναμένεται να μειωθεί κατά 10% και τα μερίσματα 280.000 συνταξιούχων κατά 30%.

Επίσης, η κυβέρνηση με βάση την κλίμακα που θα διαμορφωθεί θα προχωρήσει στον επανυπολογισμό όλων των καταβαλλόμενων συντάξεων πριν από την εφαρμογή των μειώσεων.

Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να καταβάλλεται σύνταξη σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν 15 έτη ασφάλισης και να ανέρχεται σε 384 ευρώ.

Από την πλευρά τους, οι δανειστές υποστηρίζουν ότι τα 15 έτη ασφάλισης πρέπει να γίνουν 20 και να θεσμοθετηθούν εισοδηματικά κριτήρια για τη λήψη της βασικής σύνταξης, ειδικά σε περιπτώσεις πρόωρης συνταξιοδότησης μετά το 2019.

Τέλος, προβλέπεται να συγχωνευθούν όλα τα Ταμεία σε έναν φορέα, στον οποίο θα ενταχθούν, αρχικά ως ξεχωριστές διευθύνσεις, όλοι οι κλάδοι κύριας ασφάλισης μισθωτών, αυτοαπασχολουμένων, αγροτών και ναυτικών.

Πάνω από 120.000 άτομα χάνουν το ΕΚΑΣ...



Οι προτάσεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό κρύβουν παγίδες...
σε όλα τα επίπεδα. Με τα νέα εισοδηματικά κριτήρια που εισάγει το σχέδιο νόμου ουσιαστικά θέτει σε εφαρμογή την κατάργηση του ΕΚΑΣ ως το 2019.

Υπολογίζεται ότι για φέτος θα χάσουν το ΕΚΑΣ περί τα 120.000 άτομα, στην πλειοψηφία τους όσοι παίρνουν τα 30 ευρώ, αλλά και ορισμένοι από όσους λαμβάνουν τα 230 ευρώ.

Τι προβλέπεται για το ΕΚΑΣ:

1) Από 01/01/2016 και έως τις 31/12/2019 το ΕΚΑΣ όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει καταβάλλεται στους ήδη συνταξιούχους και στους δικαιούχους σύνταξης γήρατος αναπηρίας και Θανάτου των οργανισμών κύριας ασφάλισης εκτός του ΟΓΑ οι οποίοι εντάσσονται στον ΕΦΚΑ. Για την καταβολή του επιδόματος πρέπει να πληρούνται οι έξης προϋποθέσεις:

Α) να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους . Για τους συνταξιούχους λόγω αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω καθώς και για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω Θανάτου του γονέα τους δεν απαιτείται όριο ηλικίας.

Β) Το συνολικό ετήσιο καθαρό εισόδημά τους από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα να μην υπερβαίνει το ποσό των 7.972 ευρώ

Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού δεν λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αντιστοιχούν στην σύνταξη αναπήρων, θυμάτων πολεμικής Περιόδου και κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής υπηρεσίας, θυμάτων τρομοκρατίας καθώς και στα προνοιακά βοηθήματα.

Γ) Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του συνταξιούχου να μην υπερβαίνει το ποσό των 8.884 ευρώ.

Δ) Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα να μην υπερβαίνει το ποσό των 11.000 ευρώ. Τα παραπάνω ποσά αφορούν εισοδήματα του προηγούμενου φορολογικού έτους.

Ε) Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης που καταβάλλεται κατά την δημοσίευση του νόμου αυτού, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως επιδόματα πλην των επιδομάτων των εορτών Χριστουγέννων – Πάσχα και επιδόματος άδειας να μην υπερβαίνει τα 664 ευρώ.

Για Κάθε έτος αρχής γενομένης από 01/01/2017 και μέχρι 31/12/2019 εξετάζεται το καταβαλλόμενο ως ανωτέρω ποσό συντάξεων κατά το μήνα έκδοσης της υπουργικής απόφασης της παραγράφου 4 ή το δικαιούμενο ποσό συντάξεων κατά τον πρώτο πλήρη μήνα συνταξιοδότησης αν η συνταξιοδότηση χωρεί μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης.

ΣΤ) Προκειμένου περί αλλοδαπών να διαμένουν Νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα.

2) Ποσά επιδόματος:

Α) Για τα συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα και μέχρι 7.216 ευρώ καταβάλλεται επίδομα 230 ευρώ μηνιαίως.

Β) Για συνολικά ποσά εισοδήματος από 7.216 ευρώ και ένα λεπτό και μέχρι του ποσού των 7.972 ευρώ καταβάλλεται ποσό μηνιαίου ΕΚΑΣ σύμφωνα με τα παρακάτω:

βα. Από 7.216 ευρώ και ένα λεπτό μέχρι και 7.518 ευρώ το ποσό των 172 ,50.

ββ. Από 7.518 ευρώ και ένα λεπτό μέχρι και 7.720 ευρώ ποσό 115 ευρώ

βγ. Από 7.720 ευρώ και ένα λεπτό μέχρι και 7.972 το ποσό των 57.50 ευρώ.

Γ. Τα ίδια ως άνω ποσά επιδόματος χορηγούνται και στους συνταξιούχους αναπηρίας που λαμβάνουν πλήρη σύνταξη.

Δ. Στους συνταξιούχους γήρατος και αναπηρίας που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη καθώς και σε όσους συνταξιούχους λόγω γήρατος δεν θεμελιώνουν αυτοτελές δικαίωμα συνταξιοδότησης με χρόνο ασφάλισης που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα το επίδομα ισούται με τα 2/3 των ανωτέρω ποσών. Για τους τελευταίους η διαφορά του 1/3 ποσού ΕΚΑΣ που τυχόν δεν είχε καταβληθεί πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της Παρούσης διάταξης συμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο δεν χορηγείται.

Προκειμένου για συνταξιούχους λόγω αναπηρίας οποιαδήποτε μεταβολή στο ποσοστό αναπηρίας του δικαιούχου εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους στο οποίο καταβάλλεται το ΕΚΑΣ δεν επιφέρει οποιαδήποτε μεταβολή στο ποσό του επιδόματος.

Στις περιπτώσεις συνδικαιούχων σύνταξης λόγω Θανάτου τα ποσά του ΕΚΑΣ επιμερίζονται κατά το ίδιο ποσοστό επιμερισμού της σύνταξης που προβλέπεται από τις διατάξεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα άλλως από την κληρονομική μερίδα τους.

3. Για τις περιπτώσεις των συνταξιούχων που πληρούσαν τις προϋποθέσεις για την λήψη του ΕΚΑΣ για το μέχρι 31/12/2015 χρονικό διάστημα πλην όμως δεν άσκησαν το δικαίωμά τους ή δεν τους καταβλήθηκε το επίδομα και εφόσον δεν έχει επέλθει παραγραφή σύμφωνα με το άρθρο 137 του ν. 3655/2008 και την παρ. 6 του άρθρου 40 του α.ν. 1846/1951 εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2556/1997 όπως ισχύουν με την έναρξη του Παρόντος νόμου.

4. Από 01/01/2017 και μέχρι 31/12/2019 και σε ετήσια βάση τα ποσά που αναφέρονται στα εισοδηματικά κριτήρια της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού καθώς και τα ποσά του επιδόματος που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Από 01/01/2020 η παροχή αυτή καταργείται και οι κοινωνικοί σκοποί που υπηρετούσε καλύπτονται από την εθνική σύνταξη του άρθρου 7 και τις παροχές του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

5. Το επίδομα καταβάλλεται από τον ΕΦΚΑ. Σε περίπτωση με δόλο υποβολής ανακριβούς δήλωσης εκ μέρους του συνταξιούχου είτε για τον φορέα καταβολής του επιδόματος είτε για τα εισοδηματικά στοιχεία, καθώς και σε περίπτωση πολλαπλής είσπραξης του επιδόματος τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά του επιδόματος παρακρατούνται στο διπλάσιο από το ποσό της κύριας σύνταξης.

6. Ο έλεγχος των εισοδηματικών κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος για Κάθε έτος διενεργείται το αργότερο έως το τέλος του Απριλίου του αντίστοιχου έτους και σε καμία περίπτωση δεν χορηγούνται ποσά ΕΚΑΣ σε μη δικαιούχους σύμφωνα με το άρθρο αυτό, από την 1η Μαΐου του ίδιου έτους. Τα ποσά του ΕΚΑΣ που καταβλήθηκαν από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα δεν λαμβάνονται υπόψη για την εξέταση της συνδρομής των εισοδηματικών κριτηρίων της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

7. Τα ποσά του ΕΚΑΣ δεν υπόκεινται σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του κλάδου ασθένειας ούτε στην εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων του άρθρου 38 του ν. 3863/2010 όπως ισχύει.

8. Το ΕΚΑΣ δεν εξάγεται σε χώρες έκτος ΕΕ.

9. Το άρθρο 20 του ν. 2434/1996 όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει, καταργείται.


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *