Η προσφυγή των αμερικανικών αρχών στη δικαιοσύνη εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen την οποία απειλεί με πρόστιμο έως και 90 δισ. δολάρια, έχει φέρει πονοκέφαλο στην καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ αλλά και σε ολόκληρη τη Γερμανία.
Παρότι το πρόστιμο αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότερο από το αυστηρότερο που μπορεί θεωρητικά να επιβληθεί βάσει του νόμου, η αγωγή επαναφέρει την προσοχή στα προβλήματα της Φολκσβάγκεν, την ώρα που η διεύθυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας εξέφραζε ελπίδες ότι άρχιζε να σημειώνεται πρόοδος στις προσπάθειες να ξεπεραστεί η υπόθεση.
«Ασφαλώς τα νέα από τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ανησυχητικά για εκείνους που ενδιαφέρονται για την προάσπιση των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας», ανέφερε ο Ουμπέρτους Χάιλ, αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) στην Μπούντεσταγκ, την ομοσπονδιακή κάτω Βουλή. Ο Χάιλ εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αποφευχθούν «δραματικές συνέπειες» για τον όμιλο της Φολκσβάγκεν μέσω μιας άμεσης και ολοκληρωμένης διευθέτησης του σκανδάλου, ενώ τόνισε πως οι εργαζόμενοι του ομίλου VW δεν μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη για τις πράξεις αυτών που αποφάσισαν την εγκατάσταση του λογισμικού για την παραπλάνηση των συστημάτων ελέγχου των εκπομπών ρύπων.
Ο Μίχαελ Φουξ, αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ένωσης Χριστιανοδημοκρατών (CDU), του κόμματος της καγκελαρίου Άγγελας Μέρκελ, έκρινε από την πλευρά του πως η σκληρή γραμμή που έχει υιοθετήσει η Ουάσινγκτον ενδέχεται να αποσκοπεί στην ενίσχυση των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών έναντι των γερμανικών ανταγωνιστριών τους.
«Αρχίζω να υποψιάζομαι ότι οι αμερικανικές αρχές (…) επιδιώκουν την εφαρμογή μιας επιθετικής πολιτικής στον βιομηχανικό τομέα, που θα ευνοήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σε βάρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», υποστήριξε ο Φουξ.
Η γερμανική κυβέρνηση εν γένει έχει σταθεί στο πλευρό της VW αφότου η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασία του Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency, EPA) αποκάλυψε το σκάνδαλο. Το Βερολίνο προσπαθεί να περιορίσει κατά το δυνατόν τις ζημίες για τον όμιλο, που απασχολεί 270.000 ανθρώπους μόνο στη Γερμανία.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου