Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Ο Πολάκης αμφισβητεί την δημοσκόπηση - κόλαφο της Αυγής


Απάντηση στην Αυγή για την δημοσκόπηση της Public Issue η οποία δείχνει πρωτοφανή καθίζηση της κυβέρνησης αλλά και του Αλέξη Τσίπρα, δίνει ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης.
Ο κ. Πολάκης, θέλησε να επαναφέρει το ζήτημα της αμφισβήτησης των ευρημάτων των δημοσκοπήσεων, τονίζοντας πως "είμαστε συνηθισμένοι να χάνουμε δημοσκοπήσεις και να κερδίζουμε εκλογές".






Δραματική μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα της κρίσης


Το 2015 ήταν η χρονιά με τους περισσότερους θανάτους και τις λιγότερες γεννήσεις από τότε που η χώρα μπήκε στην εποχή των μνημονίων. Την προηγούμενη χρονιά, καταγράφηκε ένα πρωτόγνωρο –για χώρα σε περίοδο ειρήνης- αρνητικό ρεκόρ: οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις κατά περίπου 30.000 άτομα. Και να ήταν μόνο αυτό. Από τότε που μπήκαμε στα μνημόνια, οι θάνατοι ξεπερνούν τις γεννήσεις και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό. Το φαινόμενο συνεχίζεται –σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από τα ληξιαρχεία- και το 2016 ενώ από το 2011 μέχρι και το 2016 εκτιμάται ότι θα έχει χαθεί –λόγω του ότι οι θάνατοι θα έχουν ξεπεράσει τις γεννήσεις- μια μεγάλη ελληνική πόλη με πληθυσμό άνω των 120.000 κατοίκων (σ.σ ουσιαστικά μια από τις πέντε μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις εξαφανίζεται μέσα σε μια εξαετία.

Τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και των ληξιαρχείων, αποτυπώνουν τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι ελληνικές οικογένειες λόγω της οικονομικής κρίσης. Νέοι παραμένουν στο σπίτι των γονιών τους ακόμη και μετά τα 30, οι γάμοι περιορίζονται ενώ αναβάλλεται η απόφαση για τη γέννηση ενός παιδιού, ειδικά για το δεύτερο παιδί στην ίδια οικογένεια. Συγκριτικά με το 2011, οι γεννήσεις έχουν περιοριστεί κατά τουλάχιστον 15.000 με την πτώση να μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο. Τα στοιχεία της φετινής χρονιάς δείχνουν ότι μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα, οι γεννήσεις ήτα μόλις 67.000 έναντι 87.000 θανάτων. Με αυτό το ρυθμό, θα καταρριφθεί άλλο ένα αρνητικό ρεκόρ και στις γεννήσεις και στους θανάτους και στο «ισοζύγιο».

Το 2016 θα είναι η 6η διαδοχική χρονιά κατά την οποία θα καταγραφεί φυσική μείωση του πληθυσμού. Αθροιστικά, από το 2011 μέχρι και το 2015, ο πληθυσμός της χώρας αποκλειστικά λόγω της μείωσης των γεννήσεων και της αύξησης των θανάτων έχει μειωθεί κατά περίπου 90.000 άτομα. Δηλαδή, στην 5ετία των μνημονίων, έχει χαθεί ουσιαστικά μια μεγάλη ελληνική πόλη. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στην 3ετία 2013-2015, οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις κατά τουλάχιστον 68.000 άτομα, αριθμός μεγαλύτερος από τον πληθυσμό των Ιωαννίνων, των Τρικάλων ή της Χαλκίδας. Όσο για το 2016, οι θάνατοι θα ξεπεράσουν τις γεννήσεις κατά τουλάχιστον 30.000. Έτσι, στο διάστημα 2011-2016, η φυσική μείωση του πληθυσμού θα πλησιάσει τα 120.000 άτομα.

Το ιδιαίτερα ανησυχητικό στοιχείο, είναι η συνεχής επιδείνωση των δεικτών. Το ισοζύγιο ήταν αρνητικό κατά 4671 άτομα το 2011. Ο αριθμός αυξήθηκε στα 16.299 άτομα το 2012, στα 17.660 άτομα το 2013, στα 21.592 άτομα το 2014 και εκτοξεύτηκε στα 29.365 άτομα το 2015.

Αναλυτικά, τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ έχουν ως εξής:

1.      Οι γεννήσεις κατά το 2015, ανήλθαν σε 91.847 (47294 αγόρια και 44553 κορίτσια) παρουσιάζοντας μείωση κατά 0,3% σε σχέση με το 2014 που είχαν ανέλθει σε 92.148 (47383 αγόρια και 44765 κορίτσια). Σχετικά με την υπηκοότητα της μητέρας, 79904 παιδιά γεννήθηκαν από Ελληνίδες (δηλαδή το 87%) και 11.943 από αλλοδαπές.


2.      Οι θάνατοι κατά το 2015, παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6% και ανήλθαν σε 121.212 (61798 άντρες και 59414 γυναίκες έναντι 113.740 το 2014. 




Τουρκικό ΥΠΕΞ: Υπάρχει πρόβλημα με την κυριότητα νησίδων στο Αιγαίο

Αντιπαράθεση στο εσωτερικό της Τουρκίας έχουν προκαλέσει οι δηλώσεις του Ταγίπ Ερντογάν, σχετικά με τη Συνθήκη της Λωζάννης, με το υπουργείο Εξωτερικών να δίνει συνέχεια με μία προκλητική ανακοίνωση, στην οποία κάνει αναφορά σε πρόβλημα κυριότητας νησίδων στο Αιγαίο.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας επανήλθε στο θέμα, απαντώντας στα όσα είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, σχολιάζοντας τα λεγόμενα του προέδρου της χώρας.
Στην ανακοίνωση, το υπουργείο χαρακτηρίζει αναληθείς τις καταγγελίες του ηγέτη του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, περί μεταβίβασης της κυριαρχίας νησιών ή νησίδων στο Αιγαίο σε άλλη χώρα μετά το έτος 2003.
Ομως, σε αυτή την ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «ωστόσο είναι γεγονός ότι υπάρχει μια σειρά από αλληλένδετα προβλήματα σε σχέση με το Αιγαίο. Μεταξύ των προβλημάτων αυτών περιλαμβάνεται και η κυριότητα ορισμένων νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο και σε σύνδεση με αυτό, το ότι δεν υπάρχουν μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας θαλάσσια σύνορα που να έχουν καθοριστεί με διεθνή συμφωνία που έχει ισχύ. Όπως είναι γνωστό, τα ζητήματα του Αιγαίου εξετάζονται στο πλαίσιο των υφιστάμενων μηχανισμών διαλόγου με την Ελλάδα». Η ανακοίνωση καταλήγει με τη φράση «τα τελευταία 13 χρόνια δεν υπήρξε αλλαγή ως προς το καθεστώς των νησίδων, των νησίδων και των βραχονησίδων στο Αιγαίο».
Ο Κιλιτσντάρογλου είχε χαρακτηρίσει «απαράδεκτες» τις δηλώσεις Ερντογάν λέγοντας «ας κοιτάξει πρώτα τα 16 νησιά που επί των ημερών του παραδόθηκαν και όπου υψώθηκε η ελληνική σημαία». Πρόκειται για ισχυρισμό που προβάλλουν από το 2010 εθνικιστικοί κύκλοι στην Τουρκία κι εδώ και λίγο καιρό έχει υιοθετήσει και το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα, όπως σημειώνει το ΑΠΕ.
Στην επίμαχη δήλωσή του, που προκάλεσε και την αντίδραση της Αθήνας, ο Ερντογάν είχε αναφέρει:
«Αυτό που συνέβη στο σύντομο χρονικό διάστημα μεταξύ 1912 και 1923, στα εδάφη μας τα οποία στο μεταξύ είχαν περιοριστεί στο ένα πέμπτο, ήταν η προσπάθεια κατοχής. Το έθνος μας λέει ότι η 15η Ιουλίου είναι ο δεύτερος πόλεμος απελευθέρωσης του τουρκικού έθνους. Το 1920 μας απείλησαν με τη Συνθήκη των Σεβρών και τελικά μας έπεισαν για την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάννης. Κάποιοι προσπάθησαν να μας επιβάλουν τη Λωζάννη. Τα νησιά που αν κάνουμε να φωνάξουμε, η φωνή μας θα ακουστεί απέναντι, τα δώσαμε με τη Λωζάννη. Τι θα γίνει με την υφαλοκρηπίδα, τι θα γίνει στον αέρα και στο έδαφος, δίνουμε μάχη ακόμη για όλα αυτά. Οι αίτιοι αυτής της κατάστασης είναι αυτοί που κάθισαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων της συνθήκης αυτής. Δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και έτσι, το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε τώρα εμείς. Εάν πετύχαινε η απόπειρα πραξικοπήματος, μάλλον θα έρχονταν μπροστά μας με μια συμφωνία χειρότερη από αυτή των Σεβρών».




Ανησυχία για το δημοψήφισμα στην Ουγγαρία: Οι πολίτες αναμένεται να πουν «όχι» στους πρόσφυγες

Με τις Βρυξέλλες να παρακολουθούν με αμηχανία και προβληματισμό, οι Ούγγροι καλούνται σήμερα στις κάλπες, για το δημοψήφισμα σχετικά με την υποδοχή προσφύγων.
Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αναμένεται να απορρίψει τις ποσοστώσεις που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, για την ανακατανομή προσφύγων, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τον πρωθυπουργό Βίκτορ Ορμπαν τόσο εντός των συνόρων, όσο και εκτός, ενόψει των νέων «μαχών» του στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, το 80% όσων είπαν ότι θα ψηφίσουν θα ταχθεί εναντίον των ποσοστώσεων της ΕΕ για τη μετεγκατάσταση προσφύγων. Ωστόσο, η συμμετοχή μπορεί να μην ξεπεράσει το 50% που απαιτείται ώστε το δημοψήφισμα να θεωρηθεί έγκυρο.
Ο Ούγγρος πρωθυπουργός είναι από τους πιο σκληροπυρηνικούς αντιπάλους της ΕΕ σε ό,τι αφορά την υποδοχή προσφύγων. Τον τελευταίο χρόνο έκλεισε τα νότια σύνορα της χώρας, ύψωσε φράκτες και ανέπτυξε σε αυτά χιλιάδες στρατιώτες και αστυνομικούς.
Σε ανοικτή επιστολή του που δημοσιεύθηκε στην ουγγρική εφημερίδα Magyar Idők χθες, ο Όρμπαν κάλεσε για μία ακόμη φορά τους πολίτες της χώρας του να στείλουν στην ΕΕ το μήνυμα ότι οι πολιτικές της όσον αφορά τη μετανάστευση είναι εσφαλμένες και απειλούν την ασφάλεια της Ευρώπης.
«Μπορούμε να στείλουμε το μήνυμα ότι επαφίεται μόνο σε εμάς, τους Ευρωπαίους πολίτες, είτε να αναγκάσουμε την Ένωση να λογικευτεί ή να την αφήσουμε να αυτοκαταστραφεί», έγραψε ο Όρμπαν στην ανοικτή επιστολή του, στην οποία ανέφερε ότι ο στόχος του τους επόμενους μήνες θα είναι να εμποδίσει τις Βρυξέλλες να επιβάλουν την μετεγκατάσταση μεταναστών και προσφύγων.
Ενώ η Βουδαπέστη επιμένει ότι η πολιτική όσον αφορά τη μετανάστευση πρέπει να χαράσσεται από τα εθνικά κράτη, οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι ενσταλάζει τον φόβο στους πολίτες, ανακινεί την ξενοφοβία και κακομεταχειρίζεται πρόσφυγες στα σύνορα.
Σουλτς: Επικίνδυνο παιχνίδι της Ουγγαρίας
Ο Μάρτιν Σουλτς, σχολιάζοντας το δημοψήφισμα, έκανε λόγο για επικίνδυνο παιχνίδι της Ουγγαρίας.
«Η Ουγγαρία δεν οφείλει να υποδεχθεί, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ανακατανομής, παρά μόνο περίπου 2.000 πρόσφυγες. Το να οργανωθεί ένα δημοψήφισμα πάνω σ' αυτό είναι επικίνδυνο παιγνίδι», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο Σουλτς κατηγόρησε τον Ορμπαν ότι παίζει με μια θεμελιώδη αρχή της ΕΕ. «Αμφισβητεί το βάσιμο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, στην οποία η ίδια η Ουγγαρία έχει συνεισφέρει», τόνισε.
Ακόμη, κάλεσε τους ηγέτες των άλλων χωρών να πουν στον Ορμπαν «δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Η αλληλεγγύη δεν είναι μονόδρομος».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπενθύμισε αυτή την εβδομάδα πως το δημοψήφισμα αυτό δεν θα έχει κανέναν νομικό αντίκτυπο στις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί. Όμως οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εκφράζουν φόβους για ένα νέο πλήγμα στη νομιμότητα των σχεδίων της ΕΕ και στην ενότητα των μελών της, που έχει ήδη ταλαιπωρηθεί από διαδοχικά σοκ, μεταξύ των οποίων η χειρότερη μεταναστευτική κρίση από το 1945 και η απόφαση των Βρετανών να εγκαταλείψουν τον συνασπισμό των 28.



Το 70% όσων προσφεύγουν κατά φορολογικών ελέγχων δικαιώνεται

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, επτά στους δέκα φορολογουμένους που προσφεύγουν σε διοικητικά δικαστήρια κατά των αποφάσεων φορολογικού ελέγχου δικαιώνονται.
Συγκεκριμένα, σε σύνολο 604 αποφάσεων οι 440 ήταν θετικές για τους φορολογούμενους, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα για τον τρόπο διεξαγωγής των ελέγχων και τα χρηματικά ποσά που βεβαιώνονται, αναφέρει δημοσίευμα της «Καθημερινής».
Τα στοιχεία καλύπτουν την περίοδο ανάμεσα στο Αύγουστο του 2013 και τον Σεπτέμβριο του 2016.
Παράγοντας της Γενικής Γραμματείας Εσόδων δήλωσε στην «Καθημερινή» ότι ο λόγος που τόσοι φορολογούμενοι κέρδισαν στα δικαστήρια οφείλεται στο ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός πρώτον υπολόγιζε λανθασμένα τους φόρους και τα πρόστιμα και δεύτερον βεβαίωνε υψηλότερα ποσά φόρου από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα.
Η «φουσκωμένη» βεβαίωση φόρων επέτρεπε στους επικεφαλής των ελεγκτικών κέντρων να υποστηρίζουν στους προϊστάμενους τους ότι είχαν πετύχει τους στόχους που είχαν τεθεί.
Την ίδια στιγμή, οι εν λόγω οφειλές-φάντασμα αύξαναν πλασματικά τον όγκο των ληξιπρόθεσμων οφειλών που μάλιστα δεν μπορούσαν να εισπραχθούν.



Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Η τσικουδιά της κυβέρνησης


Η διαπλοκολογία είναι το αυτοσχέδιο φάρμακο για ό,τι πονάει την κυβέρνηση. Για όλα τα ανοιχτά θέματα, ακόμα και για δικές της αποφάσεις, φταίει η διαπλοκή. Η κοινωνία έχει κουραστεί. Ελάχιστοι είναι πια αυτοί που ικανοποιούν τα χαμηλά τους ένστικτα ρεβανσισμού και άγονης δικαίωσης με την ατελείωτη φλυαρία περί διαπλοκής.


Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου μού έδινε για όλους τους πόνους μου τσικουδιά. Πονούσε ο λαιμός μου, τσικουδιά, έσπαγα το πόδι μου, τσικουδιά, χτύπαγα το κεφάλι μου, τσικουδιά, δάγκωνα τη γλώσσα μου, τσικουδιά. Ήταν το φάρμακο για όλα, στο τέλος μου άρεσε κιόλας, και η απτόητη γιαγιά, όταν η αυτοΐαση έκανε τη δουλειά της έλεγε θριαμβευτικά «είδες, παιδί μου, η τσικουδιά, θαυματουργή». Εν ολίγοις στο τσακ γλίτωσα τον αλκοολισμό.

Νομίζω η τσικουδιά της κυβέρνησης είναι η διαπλοκολογία. Είναι το αυτοσχέδιο φάρμακο για ό,τι την πονάει. Τα κάνει μούσκεμα στην Οικονομία, επιτίθεται στη διαπλοκή, κόβει τις συντάξεις, επιτίθεται στη διαπλοκή, ανεβάζει τον ΦΠΑ, επιτίθεται στη διαπλοκή, καθυστερεί την αξιολόγηση, επιτίθεται στη διαπλοκή. Σε κάθε συζήτηση στη Βουλή ή αλλού, είτε είναι για το Προσφυγικό, είτε για την Υγεία, είτε για την Παιδεία, είτε για την Εξωτερική Πολιτική, είτε για τα Προαπαιτούμενα, είτε για οτιδήποτε άλλο η συζήτηση θα καταλήξει στη διαπλοκή. Είναι κάπως σαν ελληνική εκδοχή του Κανόνα του Γκόντγουιν. Στο μεταξύ βέβαια μεσολαβούν και μερικές εκτός ημερησία διατάξεως συζητήσεις της Βουλής για τη διαπλοκή (οι μόνες που δεν είναι εκτός θέματος), ενώ παράλληλα λειτουργεί και επιτροπή της Βουλής που ασχολείται με τη διαπλοκή. Η χώρα κυβερνάται με διαπλοκολογία- μαράζι το ‘ χω να περάσει μια μέρα και να μην ακούσω τη λέξη διαπλοκή. Τους φαντάζομαι στο μέλλον να κρατούν ο ένα το χέρι του άλλου και να λένε «με λένε Αλέξη και έχω μία μέρα να μιλήσω για διαπλοκή».

Ας σοβαρευτούν. Προφανώς οι σχέσεις Εξουσίας, Τύπου και Τραπεζών τα προηγούμενα χρόνια είχαν πολλά σκοτεινά σημεία. Προφανώς οι επιχειρήσεις Τύπου έπαιρναν συχνά υπέρογκα και αδικαιολόγητα δάνεια και περιέχει ίσως δόση αλήθειας αυτό που είπε ο γνώστης Γιώργος Κουρής στην  Επιτροπή της Βουλής, ότι αυτά τα δάνεια δίνονταν με έγκριση πρωθυπουργών και υπουργών. Και για να είμαστε ειλικρινείς αυτά τα φαινόμενα δεν αντιρροπούνται από την υπόθεση Καλογρίτσα και ορισμένες άλλες. Είναι σίγουρο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συμπύκνωσε το χρόνο και παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις αριστερής διαπλοκής, απλώς το θαύμα της ισοφάρισης δεν μπορούσε να γίνει γιατί οι άλλοι είχαν δεκαετίες στη διάθεσή τους. Όλα αυτά όμως είναι θέματα ΣΔΟΕ, Εφορίας, Εποπτικών Αρχών, Δικαιοσύνης. Δεν είναι θέματα πολιτικής και μάλιστα μονοθεματικής.


Η κοινωνία έχει κουραστεί. Ελάχιστοι είναι πια αυτοί που ικανοποιούν τα χαμηλά τους ένστικτα ρεβανσισμού και άγονης δικαίωσης με την ατελείωτη φλυαρία περί διαπλοκής. Λίγοι πια ανακουφίζουν τον πόνο της ανεργίας, την στέρησης, της φτωχοποίησης με την ημερήσια δόση διαπλοκολογίας. Ευάριθμοι είναι οι ψηφοφόροι σας που ζεσταίνουν την ψήφο τους με τα σβησμένα κάρβουνα της διαπλοκής. Είστε εκτός θέματος, η εμμονική μονοδιάστατη πολυλογία σας είναι παρωχημένη. Ο λαός έχει ανάγκη να ακούσει τι κάνετε εσείς, τι γίνεται τώρα, ποιο είναι το σχέδιό σας για να τον βγάλετε από το αδιέξοδο. Όχι για χιλιοστή φορά τι έκαναν οι προηγούμενοι και πόσο άθλιοι ήσαν. Ρίχνοντας τον πήχη της σύγκρισης χαμηλά εσείς τοποθετείτε τα όριά σας στις χαμηλές επιδόσεις, οι άλλοι έτσι κι αλλιώς έχουν κριθεί. 

Μισθοί πείνας για 527.999 εργαζόμενους- Αμοιβές κάτω από το επίδομα ανεργίας - Στα 338,52 ευρώ καθαρά

Σε επίπεδα κάτω και από το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ διαμορφώνονται οι αμοιβές για 527.999 εργαζόμενους με καθεστώς μερικής απασχόλησης.
Καθηλωμένος στα 403 ευρώ μικτά, δηλαδή περίπου 338,52 ευρώ καθαρά -χαμηλότερος από το επίδομα ανεργίας των 360 ευρώ-, είναι ο μέσος μισθός για 527.999 εργαζόμενους με καθεστώς μερικής απασχόλησης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΙΚΑ για τον μήνα Φεβρουάριο του 2016.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ναυτεμπορική από την επεξεργασία των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) που υποβλήθηκαν για τον Φεβρουάριο του 2016 και από τις εγγραφές, οι οποίες έχουν ελεγχθεί κατά τον χρόνο επεξεργασίας, προκύπτει ότι ο μέσος μισθός στο σύνολο του ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους και της μερικής απασχόλησης, είναι 981 ευρώ μικτά, ενώ ο μέσος μισθός για τους εργαζόμενους με πλήρη απασχόληση ανέρχεται στα 1.219,40 ευρώ.
Τον Φεβρουάριο υποβλήθηκαν και επεξεργάστηκαν Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις από 218.656 κοινές επιχειρήσεις και 9.946 από οικοδομοτεχνικά έργα. Ο αριθμός των ασφαλισμένων οι οποίοι έχουν δηλωθεί στις ΑΠΔ ανέρχεται σε 1.759.152, εκ των οποίων 1.725.349 σε κοινές επιχειρήσεις και 33.803 σε οικοδομοτεχνικά έργα.
Στο σύνολο των ασφαλισμένων η μέση απασχόληση είναι 21,32 ημέρες, στους ασφαλισμένους στις κοινές επιχειρήσεις 21,47 και στους ασφαλισμένους στα οικοδομοτεχνικά έργα 13,22. Στο σύνολο των κοινών επιχειρήσεων, σε ασφαλισμένους με πλήρη απασχόληση, το μέσο ημερομίσθιο ανέρχεται σε 52,14 ευρώ και ο μέσος μισθός σε 1.219,40 ευρώ, αντίστοιχα στη μερική απασχόληση ανέρχονται σε 23,99 ευρώ και 403,00 ευρώ.



Spiegel: Η Γερμανία προετοιμάζεται για πιθανή νίκη του Τραμπ


Το Βερολίνο ανησυχεί για το μέλλον των γερμανοαμερικανικών σχέσεων σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ κερδίσει τις προεδρικές εκλογές για αυτό κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν συναντήσεις με συνεργάτες του, αναφέρει σε δημοσίευμά του το Spiegel.

«Η συνάντηση με τον απεσταλμένο του Τραμπ ήταν διακριτική, σε προσεκτικά επιλεγμένη τοποθεσία καθώς έπρεπε να φαίνεται ανεπίσημη», αναφέρει το γερμανικό περιοδικό. «Τελικά, επελέγη ένα ασήμαντο καφέ στην Ουάσιγκτον. Τον Απρίλιο, ο Μάρκους Εντερερ, γενικός γραμματέας του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών συναντήθηκε εκεί με τον σύμβουλο του Τραμπ, Σαμ Κλόβις. Η αποστολή του Εντερερ ήταν να βρει απαντήσεις σε μία βασική ερώτηση. Τι θα σημαίνει μία νίκη του Τραμπ για τις γερμανοαμερικανικές σχέσεις; Και πόσο σοβαρές είναι οι ''θορυβώδεις'' τοποθετήσεις του Ρεπουμπλικανού υποψήφιου στην εξωτερική πολιτική;», αναφέρει το δημοσίευμα.

Η γερμανική κυβέρνηση αμφέβαλε για αρκετό καιρό για το αν ο Ντόναλντ Τραμπ θα έπαιρνε το χρίσμα ωστόσο μετά το πρώτο ντιμπέιτ δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα ο Τραμπ να εκλεγεί ο 45ος Αμερικανός πρόεδρος.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα την ερχόμενη βδομάδα ο γενικός γραμματέας ης Χριστιανικής Κοινωνικής Ένωσης, Αντρέας Σόιερ, θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ ώστε να παρακολουθήσει την κούρσα μεταξύ της Χίλαρι Κλίντον και του Ντόναλντ Τραμπ. Την ίδια στιγμή το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να έρθει σε επαφή με τον Ρεπουμπλικανό υποψήφιο, σε μια προσπάθεια να καθορίσει τις συνέπειες που θα έχουν οι αμερικανικές εκλογές στις σχέσεις των δύο χωρών.

AdTech Ad
Σε αντίθεση με το «αρχηγείο» της Χίλαρι Κλίντον, το οποίο επισκέπτονται ανοιχτά διπλωμάτες, οι αξιωματούχοι έχουν αποφύγει τις προφανείς προσεγγίσεις συνεργατών του Ντόναλντ Τραμπ. Ο Σαμ Κλόβις είναι από τους λίγους συνεργάτες του Τραμπ που επιτρέπεται να μιλούν εκ μέρους του και οι επαφές του με τη Γερμανία είναι ο πρέσβης του Βερολίνου στην Ουάσιγκτον και ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, αναφέρει το Spiegel.

Η Γερμανία είναι ιδιαίτερα ανήσυχη για τη στάση του Τραμπ απέναντι στο ΝΑΤΟ το οποίο θεωρεί ξεπερασμένο, ενώ ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος έχει δηλώσει πως χώρες όπως η Γερμανία θα πρέπει να συνδράμουν περισσότερα για την ασφάλειά τους στο μέλλον, διαφορετικά οι ΗΠΑ θα αποσυρθούν.

Ωστόσο, ο Σαμ Κλόβις καθησύχασε τους Γερμανούς αξιωματούχους ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο σοβαρά και ισχυρίστηκε ότι ο Ντόναλντ Τραμπ είναι επιχειρηματίας που διαπραγματεύεται τα πάντα, αναφέρει το γερμανικό περιοδικό.
Οι Γερμανοί ελπίζουν πως ο μεγιστάνας θα υποχωρήσει από τις πιο ακραίες θέσεις του αν εκλεγεί.


Πηγή

Χάνει και το ηθικό πλεονέκτημα ;

Θυμό (42%) αγωνία (25%) και φόβος (16%), είναι τα κυρίαρχα συναισθήματα των πολιτών, με την ελπίδα να υπερέχει στο 12% εξ αυτών, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας PRORATA για την εφημερίδα των Συντακτών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πλέον πολιτική και κυβερνητική ηλικία, έχει δώσει δείγματα γραφής, και ως εκ τούτου ο αρχηγός του  δεν προβάλει στην συνείδηση του κόσμου ως ο άσπιλος ηγέτης με την ρομφαία της καθαρτήριας δράσης. Στην έρευνα φθαρμένο τον θεωρεί το 30% του δείγματος, έναντι 23% του Μητσοτάκη, και  βέβαια το απαραίτητο 25% και τους δύο το ίδιο. Είναι εντυπωσιακό ότι σε σχέση με τον κ. Μητσοτάκη (αρχηγό ενός κόμματος του παλιού πολιτικού σκηνικού» που λέει ο πρωθυπουργός), ο κ. Τσίπρας παρουσιάζεται λιγότερο έντιμος, λιγότερο αποτελεσματικός, και περισσότερο φθαρμένος!

Δεν είναι αναφορά υπέρ Μητσοτάκη η αναφορά στην έρευνα. Ο αρχηγός της ΝΔ θα απασχολήσει κριτικά την στήλη όταν και εάν γίνει πρωθυπουργός της χώρας. Απλώς η σύγκριση που καταγράφει η έρευνα, προβάλει το εντυπωσιακό γεγονός της ταχύρρυθμης, σαρωτικής, συνολικής  φθοράς του κυβερνώντος κόμματος, μέσα σε ένα χρόνο από την περηφανή νίκη του στις εκλογές του Σεπτέμβρη του 15.

Ο καιρός των ανώδυνων υποσχέσεων, των «ρωμαλέων αντιστάσεων», της σφοδρής καταγγελίας του παρελθόντος, του «ηθικού πλεονεκτήματος», παρέσχε πλούσιο πολιτικό κεφάλαιο  στην κυβερνώσα παράταξη. Ωστόσο το κεφάλαιο αυτό ξοδεύτηκε άσκοπα και άτσαλα, μέσα από την ανικανότητα,την ιδεοληψία, την ανοργανωσιά, την έλλειψη προγράμματος, την ανυπαρξία στόχων, την αδυναμία διοίκησης, την ανερμάτιστη  πολυλογία, και κυρίως το εύκολο ψέμα. Ακόμη και τώρα, την στιγμή που πετσοκόβονται συντάξεις, που ο βασικός μισθός κατεβαίνει τα 500 ευρώ, η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει   ότι όλα πάνε πρίμα, ότι αντιστέκεται, ότι πάνω από το πτώμα της θα περάσουν τα μέτρα των ευρωπαίων δανειστών και του ΔΝΤ.

AdTech Ad
Η κυβέρνηση ασθμαίνουσα σωρεύει αποτυχίες. Οι δυο τελευταίες ήταν:  η διακοπή της διάσκεψης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της συνταγματικότητας του νόμου  για τις τηλεοπτικές άδειες. (Ουδείς επείσθη ότι δεν έχει παρέμβει, αφής στιγμής ο πρωθυπουργός είχε  περίπου προαναγγείλει το αποτέλεσμα -  υπάρχουν βέβαια και αστάθμητοι παράγοντες, και ένας τέτοιος ήταν χθες η αντίδραση των δικαστών). Το δεύτερο ήταν η γενεσιουργός αιτία της τελευταίας αποτυχίας, δηλ. η κατάργηση των καναλιών.

Απεδύθη σε έναν άστοχο αγώνα με τεράστιο πολιτικό κόστος και κέρδισε (αν κέρδισε) μια πύρρειο νίκη.  Δεν κατανόησε ότι η δαιμονοποίηση των καναλιών ήταν μια μειοψηφική ιδεολογική άποψη, μακράν των ενδιαφερόντων του λαού. Είχε εκκολαφθεί στους κόλπους του, στον σκληρό πυρήνα του 4%, και όσων πολιτικών δυνάμεων και ομάδων ευρίσκονταν αριστερότερα αυτού.  Η μεγάλη μάζα μια χαρά παρακολουθούσε τα κανάλια, αποδεχόμενη ή όχι την ποιότητά τους, και  χρέωσε στην κυβέρνηση προσπάθεια  ελέγχου της ενημέρωσης, με τον κακό χαμό που έγινε  
        
Στο μόνο που θα μπορούσε να επενδύσει η κυβέρνηση είναι το προσφιλές της: Η συνέχιση της αέναης καταγγελιολογίας για το κακό παρελθόν και τους κομματικούς φορείς που το διαχειρίστηκαν.  Επιπροσθέτως, στην συγκυρία, η έρευνα για τα δάνεια στα ΜΜΕ και στα δύο μεγάλα κόμματα, θα αποτελούσαν τη χρυσή ευκαιρία να πάρει την ρεβάνς από την κυβερνητική αποτυχία  και να προσπαθήσει να  πείσει ότι αποτελεί την φωτεινή πλευρά του φεγγαριού. Η συζήτηση που θα λάβει χώρα στη Βουλή θα βοηθούσε ως προς αυτό.

Γράφουμε «θα» και όχι ότι θα το κατορθώσει,  γιατί πλέον ο λαός ζει τα επίχειρα της διακυβέρνησης του. Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται  στο βρώμικο παρελθόν, μόνο που οι συνθήκες ζωής ήταν  καλύτερες τότε απ ό,τι είναι τώρα.

Αφού η κοινή γνώμη έχει αποκρυσταλλώσει τη άποψη ότι ο κ. Τσίπρας είναι πιο φθαρμένος από τον κ. Μητσοτάκη, πλέον και το αποδοτικό παιχνίδι της καταγγελίας έχει χαθεί. Μόνο το έργο θα μπορούσε να πείσει  αλλά αυτό αποτελεί είδος εν ανεπαρκεία.

Ρουκέτα ΔΝΤ: Δεν συμμετέχει στο ελληνικό πρόγραμμα πριν το τέλος του 2017

Ισχυρό σοκ προκαλεί δημοσίευμα του Bloomberg που φιλοξενεί δήλωση Ευρωπαίου αξιωματούχου σύμφωνα με τον οποίο το ΔΝΤ «μπορεί να μην συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα πριν τις γερμανικές εκλογές», δηλαδή πριν τον Σεπτέμβριο του 2017.
Και όχι μόνο αυτό αλλά ο ίδιος αξιωματούχος, χαρακτήρισε ως «απίθανο» το ενδεχόμενο να συμμετάσχει το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα φέτος. 
Τούτο σημαίνει ότι το ΔΝΤ κατανόησε το μήνυμα του Βερολίνου ότι δεν θα υπάρξει ελάφρυνση του χρέους της Ελλάδας μέχρι το τέλος του χρόνου. Ενα χρέος το οποίο το ΔΝΤ θεωρεί ότι δεν είναι βιώσιμο– όπως επανέλαβε και πριν λίγες ημέρες στην έκθεση-φωτιά που άφησε πίσω της η Ντέλια Βελκουλέσκου, αποχωρώντας από την Αθήνα την περασμένη Παρασκευή. Το Ταμείο επιμένει, αλλά βλέπει ότι επιμένει και το Βερολίνο καθώς ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, πριν λίγες ημέρες δήλωνε ότι το θέμα του ελληνικού χρέους θα συζητηθεί μετά το 2018. Ως εκ τούτου όλα «παγώνουν».
Η μη συμμετοχή του ΔΝΤ σημαίνει ότι το Ταμείο δεν θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση της Ελλάδας με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ελληνικό πρόγραμμα και την πιθανότητα εκτροχιασμού του. Παράλληλα, μια τέτοια εξέλιξη δυσχεραίνει πολιτικά τους χειρισμούς της κυβέρνησης η οποία, διά στόματος του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, αισιοδοξούσε πως το θέμα του χρέους θα λυθεί ως το τέλος του 2016.
Πάντως, ο ίδιος, ανώνυμος, αξιωματούχος υποστηρίζει στο Bloomberg ότι η Ελλάδα δεν θα έχει πρόβλημα ρευστότητας τουλάχιστον τον Οκτώβριο, ακόμη και εάν δεν λάβει την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ.
Ευρωπαίος αξιωματούχος επίσης, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες, αναφερόμενος στην εξέλιξη των συζητήσεων για τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, σημείωσε πως δεν θα τεθεί επί τάπητος στο επικείμενο Eurogroup, καθώς είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το τέλος της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
Εάν ωστόσο ολοκληρωθεί θετικά η πρώτη αξιολόγηση, την επόμενη Δευτέρα, οι εκπρόσωποι των θεσμών θα μεταβούν στην Αθήνα την εβδομάδα μετά το Eurogroup για να ξεκινήσουν τις συζητήσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση. Τύποις η δεύτερη αξιολόγηση ξεκινά 17 Οκτωβρίου και το «καλό σενάριο» θέλει να έχουν τελειώσει όλα – και η αξιολόγηση και οι αποφάσεις για το χρέος – μέχρι το τέλος του χρόνου.
Πάντως, κυβερνητικές πηγές στην Αθήνα ανέφεραν καθησυχαστικά ότι δεν υπάρχει ένα τέτοιο ενδεχόμενο και πως όλα θα κινηθούν με τον ορθό τρόπο.



Στις πλάτες των φορολογούμενων επιπλέον 1,55 δισ. ευρώ το 2017 για να βγεί το πλεόνασμα..!

Στις πλάτες των φορολογούμενων, που έχουν φτάσει στα όρια των αντοχών τους, φορτώνει άλλο 1,55 δισ. ευρώ, ο  προϋπολογισμός του 2017, που κατατίθεται τη Δευτέρα στη Βουλή.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι πρώτες επιβαρύνσεις πάντως για τα νοικοκυριά ξεκινούν νωρίτερα, καθώς η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης ισχύει από τις 15 Οκτωβρίου και του αντιστοίχου φόρου για το πετρέλαιο των αγροτών από σήμερα, 1η Οκτωβρίου. Λογιστικά, οι εν λόγω αυξήσεις υπολογίζονται ως έσοδα του 2017.
Αυξημένα έσοδα αναμένονται επίσης από τον ανασχεδιασμό των τελών κυκλοφορίας, την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη, στα τσιγάρα και στον καφέ από την 1η Ιανουαρίου.
Από την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% υπολογίζεται πως το 2017 θα εισπραχθούν 360 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον.
Επίσης, από αναπροσαρμογές των συντελεστών φορολογίας στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι θα εισπράξει επιπλέον 360 εκατ. ευρώ.
Η επίτευξη της αύξησης των φόρων κατά 1,55 δισεκ. και των εισφορών κατά 135 εκ. ευρώ αποτελεί βασική προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 2% που θέτει η κυβέρνηση.



Συνελήφθη ο εφοπλιστής και περιφερειακός «καναλάρχης» Γ. Καραγιώργης


Είχε εκδοθεί διεθνές ένταλμα σύλληψης. Ο επιχειρηματίας είναι ιδιοκτήτης πολλών περιφερειακών σταθμών, ενώ ο πολυτελής γάμος του και η κουμπαριά με τον Κονσταντίν Μαλοφέβ είχαν προκαλέσει αίσθηση.
Επειτα από διεθνές ένταλμα σύλληψης των ολλανδικών αρχών ο εφοπλιστής και ιδιοκτήτης περιφερειακών σταθμών Γιάννης Καραγιώργης συνελήφθη και κρατείται φρουρούμενος στο Ασκληπιείο της Βούλας. Οι κατηγορίες αφορούν απάτη, πλαστογραφία και δόλια πτώχευση.
Ο Γ. Καραγιώργης είναι Ιδιοκτήτης του ομίλου περιφερειακών καναλιώνΗellasΝet, ενώ φέρεται να έχει στενές φιλικές σχέσεις με τον Πάνο Καμμένο των ΑΝΕΛ.
Το HellasNet αποτελείται από 11 κανάλια και συγκεκριμένα τα Alfa Τηλεόραση Βορείου Ελλάδος (Ανατολική Μακεδονία και Θράκη), Δίκτυο 1 Καστοριάς (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας), ΕΝΑ Κεντρικής Ελλάδας (Στερεά Ελλάδα), Irida TV της Ρόδου (Δωδεκάνησα) PLP Αχαΐας (Πελοπόννησος), Sitia TV του Λασιθίου (Κρήτη), TVM Λέσβου (Βόρειο Αιγαίο), το Attica TV (Αττική) και το TRT Μαγνησίας (Θεσσαλία).
Να σημειωθεί ότι όπως διευκρίνισε στο Euro2day.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Corfu Channel Γιάννης Ρεβύθης το κανάλι δεν συμμετέχει στο συγκεκριμένο δίκτυο. Εγιναν κάποιες συζητήσεις για ανταλλαγή προγράμματος αλλά το σχέδιο δεν προχώρησε. 
Υπεύθυνος του ενημερωτικού τομέα στο δίκτυο αυτό ανέλαβε με τη δημιουργία του ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης ενώ στην επίσημη παρουσίασή του παρεβρέθηκε πλήθος επωνύμων από τον πολιτικό, επιχειρηματικό και δημοσιογραφικό χώρο. 
Οπως μνημονεύεται σε ρεπορτάζ της εποχής στην παρουσίαση του δικτύου που έγινε πριν από περίπου ένα χρόνο είχαν δώσει το παρόν πολιτικοί αλλά και άνθρωποι από το χώρο της ενημέρωσης. Μεταξύ αυτών ο Χρήστος Σπίρτζης, με τη σύζυγό του, Δήμητρα Φουφρή, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, ο πρώην υπουργός Γιώργος Λιάνης, αλλά και η σύζυγος του προέδρου των ΑΝΕΛ, Πάνου Καμμένου, Έλενα Καμμένου.
Η φιλική σχέση του ζεύγους Καμμένου με τον εφοπλιστή αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι ήταν καλεσμένοι στον τελευταίο γάμο του, ο οποίος έγινε λίγο έξω από τη Μόσχα με κουμπάρο το ρώσο εθνικιστή κροίσο Κωνσταντίν Μαλοφέβ. Ο τελευταίος, όπως αναφέρουν ρεπορτάζ ήταν πολιτικός σύμβουλος του πρωθυπουργού της Κριμαίας, Σεργκέι Ακσιόνοφ, την περίοδο προσάρτησης της περιοχής στη Ρωσία.
Δυτικές πηγές τον εμφάνιζαν ακόμη και ως χρηματοδότη δύο στενών φίλων του με άμεση εμπλοκή στην ανατολική Ουκρανία. Ο ίδιος διέψευσε τις συγκεκριμένες πληροφορίες σε συνέντευξή του, αποκάλυψε όμως το όνειρό του να αποκατασταθεί η μοναρχία στη Ρωσία με έναν τσάρο, όπως συνέβαινε πριν από το 1917. 
Ο γάμος είχε προκαλέσει συζητήσεις καθώς οι καλεσμένοι ταξίδεψαν με ιδιωτική πτήση από την Ελλάδα στη Ρωσία και έγινε σε πολυτελές ξενοδοχείο του Μαλοφέβ.
Ο εφοπλιστής είχε περάσει μεγάλη κρίση το 1994 όταν ένα δυστύχημα στο δεξαμενόπλοιό «Στολίδι», οδήγησε σε ναυάγιο την εταιρεία του Silver Carre Vs, η οποία διέθετε 13 πλοία. Ρεπορτάζ της εποχής αναφέρουν ότι στο πλοίο ξέσπασε πυρκαγιά, με αποτέλεσμα να καούν είκοσι ναυτικοί. Οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες στράφηκαν κατά του ιδίου και περιουσίας του.
Nα σημειωθεί ότι ο επιχειρηματίας δηλώνει άγνοια για την ύπαρξη του εντάλματος σύλληψης και διαμαρτύρεται για τη στάση του ολλανδού εισαγγελέα γιατί υποστηρίζει πως δεν τον κάλεσε να δώσει εξηγήσεις αλλά εξέδωσε ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης. Υποστηρίζει επίσης ότι δεν ευσταθεί ότι είναι αγνώστου διαμονής.

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Το ΣτΕ και... η ουρά του γαϊδάρου!

Σε μια χώρα που έχει απεμπολήσει από πολύ καιρό το δικαίωμα να συγκαταλέγεται στα «κανονικά κράτη», στην οποία δεν λειτουργεί τίποτε «αυτονόητα» -από ...τα δρομολόγια των συγκοινωνιών μπροστά από το Πολυτεχνείο και τα πρωτόκολλα των υπουργείων, μέχρι την... κυβέρνηση, είναι περιττή πολυτέλεια και χάσιμο χρόνου να εκπλήσσεται κανείς με τις εξελίξεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας!
Σε μια χώρα που πρωθυπουργός διανοήθηκε να πει κάποτε δημόσια ότι “δεν υπάρχουν θεσμοί, παρά μόνον ο λαός!”, σε μια χώρα που υπουργός της κυβέρνησης λέει ανερυθρίαστα μέσα στην Βουλή “ψηφίσαμε τον νόμο, αλλά... όσο είμαστε εμείς εξουσία δεν πρόκειται να τον εφαρμόσουμε!”, όλα τα...παρελκόμενα και οι “παράπλευρες απώλειες” αυτής της διάλυσης και της γενικής οπισθοχώρησης σε όλα τα επίπεδα, είναι απλώς οδοντόκρεμες!
Η Δικαιοσύνη, είναι θεσμός που υπηρετείται από ανθρώπους. Με ότι αυτό συνεπάγεται. Λογικό να διαφωνούν μεταξύ τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, να έχουν διαφορετικές εκτιμήσεις και απόψεις, ακόμη και να δημιουργούνται εντάσεις στις διασκέψεις τους. Αυτά, όμως, πρέπει να μένουν πίσω από τις κλειστές πόρτες. Και στο τέλος, αυτό που ενδιαφέρει την κοινωνία, είναι η “δίκαιη κρίση”, των λειτουργών της Δικαιοσύνης και οι αποφάσεις τις οποίες λαμβάνουν. Με ομοφωνία αλλά συχνά και κατά πλειοψηφία, με τεκμηριωμένες αιτιολογήσεις τόσο της πλειοψηφίας όσο και την μειοψηφίας. Αυτά, στις “κανονικές Δημοκρατίες”...
Η απόφαση της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε για την συνταγματικότητα ή μη της διαδικασίας η οποία ακολουθήθηκε για τις τηλεοπτικές άδειες, αναμενόταν με αυτονόητο μεγάλο ενδιαφέρον (ειδικά μετά τις τελευταίες εξελίξεις, τα... βοσκοτόπια και τα διάτρητα “πόθεν έσχες”) και λογικά σε ένα... “κανονικό κράτος”, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί της προκήρυξης και της διενέργειας του διαγωνισμού, ο οποίος τόσες εντάσεις και ενστάσεις προκάλεσε. Δεν συνέβη έτσι...
Η σημερινή Διάσκεψη των δικαστών του Σ.τ.Ε, είχε ορισθεί προ πολλού χρόνου. Έτσι γίνεται. Και, προφανώς, για να δημιουργήσει τετελεσμένα η κυβέρνηση, και μέσω αυτών να ασκήσει έμμεσες πιέσεις στους δικαστές, προέβη στην κατεπείγουσα διαδικασία του διαγωνισμού, πριν υπάρξει απόφαση. Ελλάδα είναι αυτή-είπαμε. Αυτό, όμως, που προκάλεσε τον χθεσινό σάλο στο πολιτικό σκηνικό, είναι η... απόφαση της ολομέλειας του Σ.τ.Ε να... αναβάλλει την λήψη απόφασης επειδή -όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο ίδιος ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Επικρατείας -έκρινε ότι “έπρεπε να ματαιωθεί η για σήμερα προγραμματισθείσα διάσκεψη, λόγω του κλίματος το οποίο επιχειρείται να διαμορφωθεί τις τελευταίες μέρες από δημόσιες τοποθετήσεις ως προς την έκβαση της διασκέψεως για την υπόθεση...”!
Τούτο πάλι τι είναι; Ανώτατο δικαστήριο αναβάλλει την λήψη απόφασης για μια απολύτως σημαντική υπόθεση λόγω του... “κλίματος”. Το οποίο κλίμα θα... επιδράσει πως στην λειτουργία των ανώτατων δικαστών στην εκτέλεση του καθήκοντός τους;
Η διάσκεψη, κράτησε σκάρτη μιαν ώρα όλη κι' όλη. Και (κατά τις πληροφορίες) λίγο μετά την έναρξη υπήρξαν εντάσεις μεταξύ των μελών, που προκλήθηκαν από την εισήγηση του Προέδρου του Σ.τ.Ε, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην “κρισιμότητα” της υπόθεσης, γεγονός που από κάποιους δικαστές κρίθηκε ως “υπερβολή” και παρατήρησαν ότι κρίσιμες είναι και πολλές άλλες υποθέσεις που φθάνουν στην ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας.
Αλλά, είχαμε και... συνέχεια. Ο Πρόεδρος, ανακοίνωσε ότι η διάσκεψη της ολομέλειας για την συγκεκριμένη υπόθεση, θα επαναληφθεί, αλλά όπως διευκρίνισε η ημερομηνία σύγκλισής της θα ανακοινωθεί μόλις 24 ώρες πριν την πραγματοποίησή της! Κάτι τέτοιο, οι δημοσιογράφοι που καλύπτουν το ρεπορτάζ του υπουργείου Δικαιοσύνης, δεν θυμούνται να έχει ξαναγίνει... Αλλά, ούτε έχει ξαναγίνει με το που δημοσιεύθηκαν στον Τύπο πληροφορίες για “ένταση” στην ολομέλεια, να βγει η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών Σ.τ.Ε με δική της ανακοίνωση και να... διαψεύσει τα περί “εντάσεων”, επαναλαμβάνουσα σχεδόν αυτολεξεί την προηγούμενη ανακοίνωση του Προέδρου! Δουλειά των δικαστών, είναι να απονέμουν δικαιοσύνη, αδιαφορώντας για το όποιο “κλίμα”, όχι να... κυνηγάνε την επικαιρότητα και να εκδίδουν ανακοινώσεις!
Έχει και άλλα, ακόμη πιο... “αστεία”, όμως: με το που προκλήθηκε ο κακός χαμός μετά την αναβολή της διάσκεψης της ολομέλειας του Σ.τ.Ε, η κυβέρνηση θεώρησε επιβεβλημένο να βγει και να σχολιάσει το μπάχαλο, αναφέροντας ότι «σε σχέση με τη σημερινή εξέλιξη στη συνεδρίαση του Σ.τ.Ε, τονίζεται ότι θα πρέπει να αφεθεί να αποφασίσει ανεπηρέαστο».... Α, για να είμαστε τυπικά απολύτως εντάξει: η σχετική ανακοίνωση, δεν έγινε από την.... κυβέρνηση, αλλά με non paper “κυβερνητικών πηγών”! Από την... κυβέρνηση, δηλαδή, πλην όχι επισήμως, αλλά υπό τον βολικό μανδύα των “πηγών”!
Πάλι καλά. Γιατί, αν αυτό το περί “να αποφασίσει ανεπηρέαστο...”,επισήμως το έλεγε η κυβέρνηση, αναπόφευκτα θα έφερνε στην μνήμη του κόσμου ( κάτι μέρες πριν, στην ΔΕΘ έγινε εξ' άλλου) το καταπληκτικό και... ανεπηρέαστο που είπε ο κ. Τσίπρας, ότι “δεν πιστεύει ότι το Σ.τ.Ε θα βγάλει αντισυνταγματικό τον διαγωνισμό για τις άδειες, αυτά τα πράγματα δεν γίνονται...”!
Γίνονται;

   

Οι 12 συστάσεις της Επιτροπής Σοφών στα εργασιακά


Ολες οι προτάσεις για τις αλλαγές στα εργασιακά. Πού υπάρχει ομοφωνία, πού όχι. Οι διαφοροποιήσεις για ορισμό του κατώτατου μισθού και τις αμοιβές των νέων και οι θέσεις για τις Συλλογικές Συμβάσεις, τη διαιτησία και τη μετενέργεια. Δεν βλέπουν λόγο αλλαγών στο lockout. ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ.

Τις θέσεις της επιτροπής Σοφών για τα εργασιακά, οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν βαρόμετρο για τις διαπραγματεύσεις που θα γίνουν στο πλαίσιο της β’ αξιολόγησης, παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος. 
Σε αυτές καταγράφονται οι απόψεις για τη συνδικαλιστική δράση και το lockout αλλά και τις ομαδικές απολύσεις (για τις οποίες ωστόσο εκκρεμεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου). Επί του θέματος πάντως σημειώνεται ότι «σε περιπτώσεις προσωρινής οικονομικής δυσχέρειας εταιρειών, η εργασία μειωμένου ωραρίου μπορεί να αποτρέψει τις ομαδικές απολύσεις».
Για τον κατώτατο μισθό υπάρχει συμφωνία για την ύπαρξή του, αλλά διαφορετικές προσεγγίσεις για το ποιος θα τον καθορίζει, κάτι που ισχύει και για τους κατώτατους μισθούς των νέων.
Όπως αναφέρεται, οι συλλογικές συμβάσεις θεωρούνται αντιπροσωπευτικές «εφόσον καλύπτουν το 50% των εργαζομένων της διαπραγματευτικής μονάδας του κλάδου/επαγγέλματος».
Μπορεί να υπάρξει διαιτησία, αλλά σημειώνεται ότι η μονομερής προσφυγή σε διαιτησία πρέπει να είναι το έσχατο μέσο.
«Το πόρισμα δεν είναι δεσμευτικό και η διαπραγμάτευση θα είναι δύσκολη» ξεκαθάρισε ο Γιώργος Κατρούγκαλος αλλά σημείωσε επίσης ότι «είναι πολύ κοντά στις ελληνικές θέσεις».
Όπως είπε οι ελληνικές θέσεις θα στηριχθούν στην κοινή δήλωση των κοινωνικών εταίρων και στη ευρωπαϊκή χάρτα κοινωνικών δικαιωμάτων. Στόχος είναι να μπει στην απομόνωση ο «ακραίος παίχτης» που είναι το ΔΝΤ.
Σημείωσε επίσης ότι:
* Η θέση της επιτροπής για κατώτατο μισθό στους νέους για 2 χρόνια με βάση την εμπειρία δεν θα υποστηριχθεί.
* Στην πρόταση για μειωμένο ωράριο θα πρέπει να διευκρινιστεί που θα βρεθούν τα χρήματα ώστε το κράτος να καλύπτει το μισθό που χάνεται.
* Στην πρόταση για επέκταση των συμβάσεων η εκπροσώπηση αφορά τις εργοδοτικές οργανώσεις.
Αναλυτικά: 

2.1 Συνδικαλιστική Δράση

1. Η ισχύουσα ελληνική νομοθεσία ρυθμίζει εκτενώς τις διαδικασίες για την κήρυξη απεργίας. Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων δεν βλέπει την ανάγκη για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με την απεργία. Εναπόκειται στον Έλληνα νομοθέτη να καθορίσει τις προϋποθέσεις της νόμιμης απεργίας, σεβόμενος το συνταγματικό πλαίσιο.
2. Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων δεν βλέπει κάποιον επείγοντα λόγο για άρση της απαγόρευσης της ανταπεργίας (lockout). Οι διατάξεις για τις εργατικές διαφορές στην Ελλάδα έχουν καθιερώσει μία ισορροπία δυνάμεων μεταξύ εργοδοτών και συνδικάτων -οι κανόνες τους είναι αποδεκτοί και από τα δύο μέρη. Ο Έλληνας νομοθέτης μπορεί να διευκρινίσει πως ο εργοδότης δικαιούται να μην πληρώσει τους μη απεργούς εργαζόμενους εφόσον δεν μπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους, επειδή λαμβάνει χώρα απεργία στην επιχείρηση ή εκμετάλλευση.

2.2 Ομαδικές Απολύσεις

3. Πριν την πραγματοποίηση της ομαδικής απόλυσης, οι εργοδότες οφείλουν να προχωρήσουν καλόπιστα σε διαβούλευση και διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων της επιχείρησης, θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα κοινωνικό πλάνο που θα παρέχει αποζημίωση στους εργαζόμενους που ενδεχομένως θα μείνουν άνεργοι για ένα αβέβαιο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να παρέχεται επανεκπαίδευση στους εργαζόμενους που απολύονται, προκειμένου να ενισχυθούν οι πιθανότητες εύρεσης εργασίας.
Οι ομαδικές απολύσεις θα πρέπει να ρυθμίζονται λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία τους ως ένα λειτουργικό εργαλείο για την προσαρμογή των επιχειρήσεων σε περιόδους κρίσης. Το ισχύον σύστημα της προληπτικής διοικητικής έγκρισης συζητείται ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά την έκδοση της απόφασης επί του προδικαστικού ερωτήματος, το ισχύον σύστημα θα μπορούσε να καταργηθεί ή να αντικατασταθεί από ένα άλλο σύστημα εκ των προτέρων έγκρισης του σχεδίου απολύσεων.
4. Σε περιπτώσεις προσωρινής οικονομικής δυσχέρειας, η εργασία μειωμένου ωραρίου μπορεί να αποτρέψει τις ομαδικές απολύσεις. Η εργασία μειωμένου ωραρίου πρέπει να είναι ευέλικτη βάσει των υπαρχουσών αναγκών της επιχείρησης. Ο εργαζόμενος θα πρέπει να λαμβάνει επίδομα ανεργίας από το δημόσιο ή το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης για τις ώρες που δεν μπόρεσε να εργαστεί. Μετά την πάροδο της κρίσης, ο εργοδότης θα μπορεί να προχωρήσει στην επανέναρξη της πλήρους δραστηριότητάς του, με τη βοήθεια ενός έμπειρου εργατικού δυναμικού.

2.3 Κατώτατος μισθός

5. Θα πρέπει να υπάρχει ένας νόμιμος κατώτατος μισθός που θα λαμβάνει υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές σχετικά με την ανάπτυξη, τις τιμές, την ανταγωνιστικότητα, την απασχόληση, την ανεργία, τα εισοδήματα και τους μισθούς. Υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ως προς την αρμοδιότητα καθορισμού του ύψους και των αυξήσεων του κατώτατου μισθού. Ένα μέρος της Επιτροπής προτείνει τον καθορισμό του κατώτατου μισθού, κατόπιν διαβουλεύσεων με ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, μέσω εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας με καθολική εφαρμογή (1). Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής προτείνει τον καθορισμό του κατώτατου μισθού από την κυβέρνηση, κατόπιν διαβουλεύσεων με τους κοινωνικούς εταίρους και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες (2).
6. Υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ως προς τη λειτουργία του κατώτατου μισθού των νέων. Ένα μέρος της Επιτροπής προτείνει την αντικατάσταση του κατώτατου μισθού των νέων από ένα μειωμένο κατώτατο μισθό βάσει εργασιακής εμπειρίας με ανώτατη διάρκεια τα δύο έτη. Το ως άνω σύστημα μειωμένου κατώτατου μισθού θα πρέπει να αξιολογηθεί μετά την πάροδο των δύο ετών (3). Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής προτείνει τη διατήρηση του κατώτατου μισθού των νέων με τα ισχύοντα ηλικιακά όρια (4).

2.4 Συλλογικές διαπραγματεύσεις

7. Οι αντιπροσωπευτικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας θα μπορούν να επεκτείνονται από το κράτος κατόπιν αίτησης ενός από τα διαπραγματευόμενα μέρη σε κλαδικό ή ομοιοεπαγγελματικό επίπεδο. Οι συλλογικές συμβάσεις θεωρούνται αντιπροσωπευτικές εφόσον καλύπτουν το 50% των εργαζομένων της διαπραγματευτικής μονάδας του κλάδου/επαγγέλματος. Η απόφαση για την επέκταση της συλλογικής σύμβασης λαμβάνεται από τον υπουργό Εργασίας μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.
Η κυβέρνηση και οι κοινωνικοί εταίροι θα θεσμοθετήσουν ένα διοικητικό σύστημα που θα επιτρέπει τον αξιόπιστο έλεγχο του ποσοστού των εργαζομένων που αντιπροσωπεύεται στη διαπραγματευτική μονάδα. Ένα μέρος της Επιτροπής προτείνει, επίσης, τη δυνατότητα επέκτασης, σε περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων στην αντίστοιχη αγορά εργασίας (υψηλός κύκλος εργασιών, υψηλό ποσοστό χαμηλόμισθων, στρέβλωση ανταγωνισμού), καθώς και σε περιπτώσεις δημοσίου συμφέροντος, π.χ. εισαγωγή συστήματος μαθητείας (5). Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής θεωρεί πως η επέκταση πρέπει να είναι δυνατή μόνο σε περίπτωση που καλύπτεται το όριο του 50% (6).
8. Υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σχετικά με την αρχή της εύνοιας. Ένα μέρος της Επιτροπής υποστηρίζει πως συλλογικές συμβάσεις εργασίας χαμηλότερου επιπέδου δεν μπορούν να αποκλίνουν επί τα χείρω εθνικών/κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, εκτός κι αν οι κοινωνικοί εταίροι προβλέπουν ρήτρες για συγκεκριμένα ζητήματα, οι οποίες επιτρέπουν προσωρινές αποκλίσεις σε περιπτώσεις επειγουσών οικονομικών/χρηματοοικονομικών αναγκών των επιχειρήσεων (7).
Ένα άλλο μέρος της Επιτροπής θεωρεί πως η μισθολογική ευελιξία στο μικρο-επίπεδο είναι σημαντική. Συνεπώς, η ιεραρχία των συλλογικών διαπραγματεύσεων πρέπει να διέπεται από την αρχή της επικουρικότητας, όπου συμβάσεις που συνάπτονται σε επιχειρησιακό επίπεδο, εγγύτερα των εμπλεκόμενων εργαζομένων και επιχειρήσεων, υπερισχύουν συμβάσεων που συνάπτονται σε κλαδικό/ομοιοεπαγγελματικό/εθνικό επίπεδο (8).
9. Η χρονική επέκταση, η μετενέργεια και η διάρκεια των συλλογικών συμβάσεων εργασίας αποφασίζονται από τους κοινωνικούς εταίρους. Αν δεν λάβουν σχετική απόφαση για το πρώτο ζήτημα, η χρονική επέκταση πρέπει να διαρκεί έξι μήνες. Αν το δεύτερο ζήτημα δεν ρυθμιστεί στη συλλογική σύμβαση, η μετενέργεια πρέπει να καλύπτει όλους τους συμφωνηθέντες όρους εργασίας. Αν το τρίτο ζήτημα δεν ρυθμιστεί στη συλλογική σύμβαση, η συλλογική σύμβαση θα μπορεί να καταγγέλλεται με προειδοποίηση τριών μηνών.
10. Αν δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, οι όροι της συλλογικής σύμβασης μπορούν να καθορίζονται μέσω διαιτησίας, κατά προτίμηση εφόσον και τα δύο μέρη συμφωνούν. Η μονομερής προσφυγή στη διαιτησία θα πρέπει να θεωρείται έσχατο μέσο, αφού καταδεικνύει έλλειψη εμπιστοσύνης. Το σύστημα διαιτησίας τροποποιήθηκε πρόσφατα και θα πρέπει να αξιολογηθεί μέχρι το 2018, προκειμένου να εκτιμηθεί ο ρόλος της διαιτησίας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
11. Οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να διαπραγματεύονται για τις μισθολογικές ωριμάνσεις, την ίση μεταχείριση υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών, τη δια βίου μάθηση, την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την ενσωμάτωση των νέων, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτικά σχόλια που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκθεση. Με δεδομένο πως ορισμένα από τα ως άνω ζητήματα συνδέονται στενά με στρατηγικές του κράτους για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας και τη βελτίωση και του συστήματος επαγγελματικής επιμόρφωσης, η ενδυνάμωση ενός ουσιαστικού τριμερούς κοινωνικού διαλόγου είναι απαραίτητη. Σε αυτό το πλαίσιο, μία συζήτηση για τα προβλήματα του συνδικαλιστικού νόμου θα ήταν χρήσιμη. Ωστόσο, σε αυτό το πεδίο, δεν βλέπουμε κάποια αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές πρακτικές.
12. Ο Ο.Α.Ε.Δ. πρέπει να εξετάσει την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τη μεγαλύτερη επανένταξη των ανέργων και την προσέλκυση θέσεων εργασίας από επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων καλά σχεδιασμένων επιδοτήσεων πρόσληψης με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.

(1) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής, ήτοι την υποστήριξη των Gerhard Bosch, Wolfgang Däubler, Ioannis Koukiadis, António Monteiro Fernandes και Bruno Veneziani.
(2) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την υποστήριξη των εξής μελών της Επιτροπής: Juan Jimeno, Pedro Silva Martins και του Προέδου, Jan van Ours.
(3) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής, ήτοι την υποστήριξη των Gerhard Bosch, Wolfgang Däubler, Ioannis Koukiadis, António Monteiro Fernandes και Bruno Veneziani.
(4) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την υποστήριξη των εξής μελών της Επιτροπής: Juan Jimeno, Pedro Silva Martins και του Προέδου, Jan van Ours. 
(5) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής, ήτοι την υποστήριξη των Gerhard Bosch, Wolfgang Däubler, Ioannis Koukiadis, António Monteiro Fernandes, Bruno Veneziani και του Προέδρου, Jan van Ours.
(6) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την υποστήριξη των εξής μελών της Επιτροπής: Juan Jimeno και Pedro Silva Martins.
(7) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την πλειοψηφία των μελών της Επιτροπής, ήτοι την υποστήριξη των Gerhard Bosch, Wolfgang Däubler, Ioannis Koukiadis, António Monteiro Fernandes, Bruno Veneziani και του Προέδρου, Jan van Ours.
(8) Διευκρινιστική σημείωση του Υπουργείου: Η θέση αυτή συγκεντρώνει την υποστήριξη των εξής μελών της Επιτροπής: Juan Jimeno και Pedro Silva Martins. 

Δέσμευση περιουσιακών στοιχείων της οικογένειας Μαρινόπουλου


Με απόφαση που χαρακτηρίζεται «σταθμός» δικηγορική εταιρεία εξέδωσε προσωρινές διαταγές μη μεταβολής της ακίνητης περιουσίας κατά των Λεωνίδα, Στέφανου και Παναγιώτη Μαρινόπουλου. Οι ακάλυπτες επιταγές και η διάσπαση του «ανεύθυνου» του μετόχου.

Προσωρινή διαταγή με την οποία δεσμεύεται η ακίνητη περιουσία τωνΛεωνίδα, Στέφανου και Παναγιώτη Μαρινόπουλου εξέδωσε ο Πρωτοδικείο Αθηνών. 
Σύμφωνα με την Δικηγορική Εταιρία Νίκος Αγαπηνός πρόκειται για απόφαση «σταθμό» καθώς «σηματοδοτεί την ευθύνη των μελών της οικογενείας Μαρινόπουλος με την ατομική τους περιουσία με την ιδιότητα των μετόχων που άσκησαν κυριαρχική επιρροή στην εταιρία για τις ακάλυπτες επιταγές που εξέδωσαν τα μέλη του ΔΣ κατ’ εντολή τους».
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η δικηγορική εταιρεία «η απόφαση διέσπασετο καταρχήν ανεύθυνο του μετόχου με την ατομική του περιουσία για τα εταιρικά χρέη με την νομική βάση της αδικοπρακτικής ευθύνης των μετόχων στην οποία στηρίχθηκαν οι αιτήσεις μας».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της δικηγορικής εταιρείας:
Μετά από αίτημα της Δικηγορικής Εταιρίας Νίκος Αγαπηνός, χορηγήθηκε σήμερα Προσωρινή Διαταγή από τον Πρόεδρο Πρωτοδικών Αθηνών με αντικείμενο την μη μεταβολή της νομικής και πραγματικής κατάστασης της ακίνητης περιουσίας των μελών της οικογένειας Μαρινόπουλος και συγκεκριμένα των Λεωνίδα, Στέφανου και Παναγιώτη Μαρινόπουλου.
Η ανωτέρω απόφαση του Δικαστηρίου είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί σηματοδοτεί την ευθύνη των μελών της οικογενείας Μαρινόπουλος με την ατομική τους περιουσία με την ιδιότητα των μετόχων που άσκησαν κυριαρχική επιρροή στην εταιρία για τις ακάλυπτες επιταγές που εξέδωσαν τα μέλη του ΔΣ κατ’ εντολή τους
Η απόφαση διέσπασε το καταρχήν ανεύθυνο του μετόχου με την ατομική του περιουσία για τα εταιρικά χρέη με την νομική βάση της αδικοπρακτικής ευθύνης των μετόχων στην οποία στηρίχθηκαν οι αιτήσεις μας.
Πρόκειται για τέσσερις αποφάσεις «σταθμό» και ήδη η εταιρία μας προχωράει άμεσα στις νόμιμες διαδικασίες για την υλοποίηση του περιεχομένου των ανωτέρω Προσωρινών Διαταγών.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *