Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Λαχανάκια -με λίγο γλάρο- Βρυξελλών…


Αφού διαπραγματεύθηκαν υπερηφάνως στο Χίλτον των Αθηνών, ο Ευκλείδης και η Εφη συνεχίζουν την αντίσταση στις Βρυξέλλες. Ωστε να επιστρέψουν με μια εκτός έδρας νίκη. Το μενού τώρα δεν είναι σανός Αθηνών, αλλά γλάρος Βρυξελλών

Του Γιώργου Καρελιά

Το έχουμε ξαναπεί. Είναι τόσο δύσκολη η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου, ώστε είναι μονόδρομος γι’ αυτήν η αναζήτηση και του παραμικρού θέματος που θα μπορούσε να της αποφέρει μια «νίκη». Τις προάλλες, για παράδειγμα, ενορχήστρωσε το έργο «νέα Αθήνα, πάρκα και γήπεδα» (εδώ).

Επειδή, όμως, αυτού του είδους οι «νίκες» προϋποθέτουν παραμονή στην εξουσία και λεφτά, προηγείται η ολοκλήρωση της περιβόητης αξιολόγησης. Η οποία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν σερβιριστεί σε ικανές ποσότητες ο προπαγανδιστικός σανός (για το πόπολο) και, κυρίως, αν δεν υπάρχει κάποιο άλλοθι για τους «ζωηρούς» του ΣΥΡΙΖΑ (τον Φίλη, τον Σκουρλέτη και τ’ άλλα παιδιά). Αυτό το άλλοθι είναι που πρέπει να βρεθεί και να πλασαριστεί καταλλήλως. Διότι, κατά τα άλλα, η απόφαση για κλείσιμο της αξιολόγησης είναι ειλημμένη, αλλιώς ο Αλέξης και ο Πάνος θα πάνε για εκλογικές βρούβες. Και σιγά μην το αντέχουν.

Κάπου εδώ βρισκόμαστε τώρα. Αφού ο Ευκλείδης και η Εφη διαπραγματεύθηκαν υπερηφάνως στο Χίλτον των Αθηνών, συνεχίζουν την «αντίσταση» στις Βρυξέλλες. Να μη μας κάνει, βρε αδερφέ, κουμάντο στην έδρα μας η σκληρή Ντέλια του ΔΝΤ. Να μεταφέρουμε τη μάχη στην έδρα τους. Να θυμηθούμε τo Brussels Group και να ξεχάσουμε την τρόικα. Και να επιστρέψουν με μια εκτός έδρας νίκη. Το μενού άλλαξε. Οχι πια μόνο σανός Αθηνών, αλλά και λαχανάκια Βρυξελλών.

Και για να νομιστίσουν λιγάκι τα άνοστα λαχανάκια, πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα. Στο βράσιμο πρέπει να προστεθεί η επέτειος ίδρυσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μπας και καταφέρουμε να βάλουμε μέσα στην επετειακή ανακοίνωση μια παράγραφο που να υπενθυμίζει τα εργασιακά κεκτημένα της Ευρώπης (εδώ). Ωστε να συντρίψουμε υπερηφάνως, ανήμερα της δικής μας εθνικής επετείου, την άρνηση της σκληρής Ντέλιας του ΔΝΤ και να επαναφέρουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Για να το κάνουμε λιανά. Τα άμεσα μέτρα, αυτά που θα μειώσουν τα εισοδήματα, έχουν ήδη συμφωνηθεί. Δεν γίνεται καμιά διαπραγμάτευση για το αφορολόγητο και τη μείωση στις συντάξεις. Αυτά έχουν τελειώσει. Και τα περίφημα «αντίμετρα» έχουν ήδη γίνει ανέκδοτο. Τι απομένει; Μια «νίκη» στα εργασιακά. Αντε, βρε Γερούν Νταϊσελμπλουμ, κάνε την δώρο στο δικό μας κορίτσι, πριν πας να μαζεύεις τουλίπες στην πατρίδα σου. Τώρα, τι είδους νίκη θα είναι αυτή, με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε μια αγορά εργασίας όπου οι μισοί δεν δουλεύουν και οι άλλοι μισοί δουλεύουν και πληρώνονται, αν πληρώνονται, με καθυστέρηση μηνών, είναι άλλη συζήτηση.

Κάπως έτσι, λοιπόν, ο Τσακαλώτος και η Αχτσιόγλου προσπαθούν να νοστιμίσουν τα λαχανάκια Βρυξελλών με ολίγη από γλάρο και να επιστρέψουν με μια εκτός έδρας νίκη. Θα προσθέσει και ο Τσίπρας τις προσευχές του (εδώ), ώστε όλα να πάνε κατ’ ευχήν και ο Μητσοτάκης να μείνει με τις εκλογές στο χέρι…





protagon.gr








Τέλος το αφορολόγητο των 8.636 ευρώ-Πόσο θα μειωθεί, ποιοι θα επιβαρυνθούν


Ο κύβος ερρίφθη. Το αφορολόγητο θα μειωθεί για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο πριν καλά-καλά γίνει η εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων με βάση την πρώτη μείωση και το μόνο που μένει να ξεκαθαρίσει στις διαβουλεύσεις με τους Θεσμούς είναι αν αυτό το «ψαλίδισμα» μπορεί να συνοδευτεί από τη μικρή μείωση του χαμηλού φορολογικού συντελεστή που παζαρεύει η Αθήνα.

Η συρρίκνωση του αφορολογήτου ήταν εξαρχής πιο εύκολη τεχνικά υπόθεση από το κόψιμο των συντάξεων, καθώς για την εξοικονόμηση των 1,8 δισ ευρώ που ζητάνε οι δανειστές, αρκούσε ο περιορισμός της έκπτωσης φόρου από τα 1.900 ευρώ στα 1.300 ευρώ, κάτι που ισοδυναμεί με συμπίεση του έμμεσου αφορολογήτου ορίου στις 5.900 ευρώ από 8.636 ευρώ σήμερα.

Το δίλημμα για την ελληνική πλευρά ήταν αν θα επιδιώξει παράλληλα μια μείωση του πρώτου συντελεστή της φορολογικής κλίμακας, που σήμερα είναι 22%, έτσι ώστε να περιοριστούν οι απώλειες στα πολύ χαμηλά εισοδήματα, που ξαφνικά θα βρεθούν εκτεθειμένα. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα εργαζόμενου με αποδοχές 500 ευρώ το μήνα, ο οποίος ενώ μέχρι τώρα ήταν αφορολόγητος, με τη μείωση του αφορολογήτου θα έπρεπε να πληρώσει φόρο 242 ευρώ, με βάση την ισχύουσα κλίμακα.


Στην πορεία των διαβουλεύσεων έγινε γρήγορα αντιληπτό ότι τα σενάρια για μείωση του πρώτου συντελεστή στο 18% ή ακόμα και στο 15%, δεν μπορούσαν να προχωρήσουν, χωρίς να μειωθεί ακόμα πιο κάτω το αφορολόγητο, αφού σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορούσαν να εξασφαλιστούν τα 1,8 δισ ευρώ. Προκειμένου, λοιπόν, να μην «καταρρεύσει» το αφορολόγητο στις 5.000 ευρώ ή χαμηλότερα και καταστεί ακόμα πιο «δύσπεπτη» η ψήφιση του, η ελληνική ομάδα «οδηγείται» σε μια περιορισμένη μείωση του πρώτου συντελεστή από το 22% στο 20%. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, το αφορολόγητο δεν μπορεί να μείνει ούτε στα επίπεδα των 5.900 ευρώ, με συνέπεια αυτή η ελάχιστη μείωση του πρώτου συντελεστή να «σπρώχνει» το έμμεσο αφορολόγητο στις 5.700- 5.800 ευρώ.

Πέρα από το πού θα... κάτσει τελικά η έκπτωση φόρου- η οποία πριν από ένα χρόνο βρισκόταν στις 2.100 ευρώ και βαίνει ολοταχώς 1.000 ευρώ χαμηλότερα- «κλειδί» για τις νέες επιβαρύνσεις που θα προκύψουν στα μικρομεσαία εισοδήματα, που ούτως ή άλλως δεν καλύπτονταν από την «ομπρέλα» των 8.636 ευρώ, είναι το αν αυτό το έμμεσο αφορολόγητο θα συνεχίσει να «σβήνει» από τις 20.000 ευρώ και πάνω ή θα τεθεί ο πήχης πιο χαμηλά. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις διατάξεις που ψηφίστηκαν πέρσι την Άνοιξη και τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Ιούνιο, η έκπτωση φόρου των 1.900 ευρώ (φορολογούμενοι χωρίς παιδιά) αρχίζει να μειώνεται από τις 20.000 ευρώ εισοδήματος και πάνω, με ρυθμό 10 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ επιπλέον εισοδήματος.

Όσον αφορά, δε, στο ενδεχόμενο μείωσης των υπολοίπων συντελεστών της φορολογικής κλίμακας, αυτοί βρίσκονται μεν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους Θεσμούς μαζί με τους αντίστοιχους της έκτακτης εισφοράς, αλλά όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, αυτή η συζήτηση σχετίζεται με το πακέτο των αντίμετρων.

Γιώργος  Παππούς - iefimerida.gr




Gucci – Survivor : 0 – 1


O οίκος Gucci ζητώντας την Ακρόπολη για να κάνει επίδειξη μόδας γνώριζε ότι το ζητούσε από μία χώρα της οποίας oi κυβερνήσεις έχουν αποφασίσει να «ξεπουλήσoυν» τα πάντα. Και ίσως θεωρούσε ότι αυτό ήταν το «ατού» της.  Ακριβώς, όμως, γι’ αυτό το λόγο θα συνέβαιναν τα εξής που δεν έλαβε υπόψη του:  πρώτον να ενεργοποιήσει όχι μόνο τα επιστημονικά δεδομένα, αλλά και να συμβολικά συμφραζόμενα που απορρέουν από ένα εμβληματικό μνημείο, ώστε να λάβει ένα καθολικό «όχι», όπως και έλαβε. Δεύτερον: ακριβώς επειδή το ζήτησε από μία χώρα που «ξεπουλάει», αυτή η χώρα να μην ενδώσει στο πιο εμβληματικό της ιστορικό τοπόσημο, μόνο και μόνο για να κρατήσει (προς το παρόν πάντα) κάποια στοιχειώδη προσχήματα.

Οι παραγωγοί, όμως, του νορβηγικού Survivor, φέρθηκαν πιο έξυπνα. Στόχευσαν σε έναν άλλο αρχαιολογικό χώρο, μεγάλο και σπουδαίο, αλλά όχι με το συμβολικό βάρος που φέρει ο Παρθενώνας. Ορέχτηκαν την Αρχαία Μεσσήνη για να γυρίσουν τη δική τους εκδοχή του «ο θάνατός σου η ζωή μου» και η επιθυμία τους εκπληρώθηκε. Ο αρχαιολογικός χώρος έγινε το ντεκόρ του «ανθρωποφαγικού» τηλεπαιχνιδιού, αφού οι παραγωγοί πήραν τη σχετική άδεια από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων, χωρίς το αίτημα να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Ωστόσο, το ιδεολογικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο ο οίκος Gucci ζήτησε την Ακρόπολη, αλλά δεν την πήρε και το νορβηγικό Survivor ζήτησε την Αρχαία Μεσσήνη και την πήρε είναι ένα: η διολίσθηση της λειτουργίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε αγοραία επικοινωνιακά τρυκ εμπορευματικής λογικής και χρήσης των μνημείων. Η συνειδητή  μετατροπή των ιστορικών σπαραγμάτων από χώροι γνώσης, αισθητικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας σε κερδοφόρα σκηνικά για διαφημιστές, εταιρείες, ιδρύματα, «ευαίσθητους» χορηγούς, «φιλότεχνους» ιδιώτες.  Αυτό το ιδεολογικό υπόβαθρο καλλιεργείται συνειδητά από τον αστικό Τύπο, λοιδορώντας όσους αντιστέκονται σε αυτό. Πάνω σε αυτό το ιδεολογικό υπόβαθρο τα δελτία ειδήσεων πανηγύριζαν για τη διαφήμιση της χώρας, επειδή κάποιοι αφηνιασμένοι παίχτες πηγαινοέρχονταν στο αρχαίο θέατρο της Μεσσήνης και μετά από αυτό τάχα θα αυξηθεί ο τουρισμός και τα έσοδα από αυτόν.


Το χειρότερο είναι ότι δε συμβαίνει για πρώτη φορά. Το σουηδικό Survivor έκανε και αυτό το πέρασμά του από την Αρχαία Μεσσήνη και μάλιστα με άδεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Το ακόμα χειρότερο είναι πως όλα αυτά είναι μόνο η αρχή…      




ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΡΙΛΛΑ - imerodromos.gr

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

Κλοπή: ένα σίγουρο επάγγελμα


Του Περικλή Κοροβέση

Οταν σου κλέβουν το σπίτι είναι ένα πολλαπλό σοκ. Το πρώτο που βιώνεις είναι ένα αίσθημα καταστροφής. Κάποιος τυφώνας φάνηκε από το πουθενά και δεν άφησε τίποτα όρθιο. Μέχρι να ξαναμπούν τα πράγματα στη θέση τους, παίρνει καιρό.

Αθελά του ο κλέφτης σού προσφέρει μια θέση εργασίας, άμισθη φυσικά, για να οργανώσεις ξανά το σπίτι. Τότε καταλαβαίνεις πόσα άχρηστα πράγματα έχεις. Και μετά ψάχνεις να δεις τι λείπει.

Αν έχεις κρυμμένα χρήματα ή αν υπάρχουν κοσμήματα, αν κι είσαι σίγουρος πως αυτά θα είναι τα πρώτα που θα λείπουν, κρατάς πάντα την ψευδαίσθηση πως ίσως να μην τα έχουν βρει. Στα συνηθισμένα σπίτια των πολλών, κατά κανόνα, δεν υπάρχει τίποτα πολύτιμο.

Αλλά τα πάντα μπορούν να κλαπούν. Ακόμα κι αυτά που δεν μπορείς να σκεφτείς. Από μπουγάδες μέχρι τα φαγητά του ψυγείου. Ή και ρούχα, παπλώματα, μέχρι και μαγειρικά σκεύη.

Και όταν καταλαγιάσουν όλα αυτά, αυτό που σε στεναχωρεί περισσότερο είναι κάποιο αντικείμενο που μπορεί να μην έχει απολύτως καμία αντικειμενική αξία, αλλά για σένα έχει μια απόλυτη, μοναδική αξία. Για μένα, το πιο πολύτιμο πράγμα που μου έκλεψαν παλιά ήταν ο κουμπαράς του παιδιού μου, με τις πενταροδεκάρες του, και αυτός με κλάματα μου έλεγε να πάω να τον βρω και να τον φέρω πίσω.

Σε προηγούμενο σημείωμά μου είχα αναφερθεί στην κλοπή των χρυσαφικών της γιαγιάς μου. Στην ουσία μου έκλεψαν ένα κουτί με οικογενειακές αναμνήσεις. Δεν είναι τυχαίο που αμέσως μετά έψαξα να βρω το οικογενειακό άλμπουμ, το οποίο βρισκόταν σε άθλια κατάσταση (και άλλη δουλειά μας βγήκε στη μέση).

Και αυτή μου η πρωτοβουλία μου έφερε μια βαθιά θλίψη και έφτασα στα όρια της απελπισμένης ερημιάς. Από την οικογένεια των απόδημων Ελλήνων που είμαστε, ο μόνος που μένει στην Ελλάδα είμαι εγώ.

Οι υπόλοιποι στα πέρατα της Γης. Και αυτό που είναι παράξενο είναι πως αυτοί οι εξόριστοι από τη χώρα τους -τιμωρημένοι χωρίς λόγο- κρατούν σαν ευαγγέλιο την ελληνική γλώσσα που φτάνει μέχρι τα δισέγγονά τους. Ακόμα και στους μεικτούς γάμους, τα ελληνικά είναι η κυρίαρχη γλώσσα. Και αυτός ο ελληνισμός -που εικάζεται πως είναι τόσο μεγάλος όσο και ο ελλαδίτικος- αγνοείται συστηματικά.

Καθ’ οδόν προς το Αστυνομικό Τμήμα, σκεφτόμουν πως αν καταθέσω την αλήθεια μου και τις μνήμες μου, θα με πάρουν για τρελό. Καμιά αστυνομία δεν μπορεί να βρει τις κλεμμένες αναμνήσεις σου.

Αλλά στο Τμήμα του Αγίου Παντελεήμονος προσγειώθηκα αναγκαστικά. Μπαίνοντας μέσα, σε παίρνει η μπόχα. Από πότε είχε να καθαριστεί είναι άγνωστο.

Στον τρίτο όροφο όπου ήταν η αρμόδια υπηρεσία, τα πράγματα ήταν χειρότερα. Βρόμικοι, ξεχαρβαλωμένοι καναπέδες όπου κανείς δεν τολμούσε να καθίσει. Καμιά δεκαριά παθόντες, οι πιο πολλοί ηλικιωμένοι, όρθιοι, περίμεναν υπομονετικά. Ρωτάω έναν αστυνομικό πόση ώρα θα περιμένουμε. Αγνωστο.

Η βρόμα είχε αρχίσει και μου ανακάτευε το στομάχι. Και έφυγα με την απόφαση να μην ξαναπάω. Αλλά ύστερα από οικογενειακές πιέσεις, υπέκυψα. Και την επόμενη μέρα «παρουσιάζομαι αυθορμήτως».

Αυτή τη φορά στάθηκα τυχερός. Λιγότερη αναμονή. Μόνο δύο αστυνομικοί για δέκα-είκοσι κλοπές τη μέρα. Η δική μου κατάθεση κράτησε μία ώρα. Αλλες κρατούν παραπάνω. Ο καθένας λέει τον πόνο του, που δεν είναι τα στοιχεία που χρειάζεται η Αστυνομία.

Και πρέπει ο αστυνομικός να κάνει ένα δικό του κείμενο και να αγνοήσει τη φλυαρία. Δηλαδή δουλειά που κάνουν οι επαγγελματίες λογοτέχνες. Στο γράψιμο, αυτό που μετράει είναι το άχρηστο υλικό που πετάς.

Σκέφτηκα πως αν ξεσπάσει επιδημία χολέρας στη γειτονιά μου, θα ξεκινήσει από το Τμήμα του Αγίου Παντελεήμονος. Και το εξομολογούμαι στον ιδιαίτερα ευγενικό αστυνομικό που με εξυπηρετούσε. «Σε μας το λέτε αυτό που κάθε μέρα διακινδυνεύουμε την υγεία μας;

Βάζουμε ρεφενέ για να φέρουμε καθαρίστρια». Και μπήκα σε μια αστυνομική λογική. Αν έχουμε τόσες κλοπές μόνο σε μια γειτονιά, τι γίνεται στην υπόλοιπη Αττική ή σε ολόκληρη την Ελλάδα; Πρέπει να είναι πάνω-κάτω παντού το ίδιο. Τη δουλειά που έκανε ένας αστυνομικός έπρεπε να την κάνουν τρεις.

Κι αν το ίδιο συμβαίνει και στις άλλες υπηρεσίες που ασχολούνται πιο συστηματικά με τις έρευνες για τις κλοπές, αυτό σημαίνει πως οι κλέφτες δεν θα εντοπιστούν ποτέ, ελλείψει προσωπικού.

Υποτίθεται πως η ιδιοκτησία είναι το εικονοστάσι του αστικού συστήματος. Αλλά αυτό δεν ισχύει για τον μέσο άνθρωπο. Η ιδιοκτησία μετράει από κάποιο σημείο και πέρα. Οι υπόλοιποι στη μοίρα τους. Κι έτσι οι κλέφτες ασκούν ένα σίγουρο επάγγελμα.

Αν τα στοιχεία μου είναι ακριβή, οι αστυνομικοί που έχουν διατεθεί για την ασφάλεια «υψηλών προσώπων» ανέρχονται στους 2-3 χιλιάδες.

Από τι κινδυνεύουν αυτοί οι άνθρωποι; Μια πειστική έκθεση δεν έχω διαβάσει. Ολοι αυτοί είναι πλούσιοι. Γιατί δεν παίρνουν σεκιουριτάδες, να δημιουργήσουν έτσι νέες θέσεις εργασίας και να αφήσουν κανέναν αστυνομικό για τη γειτονιά;

Η αρχή θα μπορούσε να γίνει από τους αστυνομικούς των βουλευτών. Τους χρησιμοποιούν σαν «ορντινάντσα», που είναι έξω από τα καθήκοντά τους. Ο κ. Τσίπρας, που φροντίζει τόσο το επικοινωνιακό του προφίλ, γιατί δεν κάνει μια βόλτα προς τον Αγιο Παντελεήμονα; Θα αποδώσει. Και δεν χρειάζεται να φορέσει στολή αστυνομικού.


efsyn.gr        

Όλα «πρίμα»!


Του Νίκου Μπογιόπουλου

Μια από τις συμπαθητικότερες πρακτικές των παγκόσμιων «σωτήρων» είναι το λεξικό με τους ευφημισμούς που χρησιμοποιούν για την αποκολοκύνθωση των εννοιών. Αυτό το λεξικό μέσω του οποίου

ο καπιταλισμός περιγράφεται σαν «οικονομία της ελεύθερης αγοράς»,
ο ιμπεριαλισμός σαν «παγκοσμιοποίηση»,
οι βομβαρδισμοί λαών σαν «προληπτική δράση», οι δολοφονίες αμάχων σαν «παράπλευρες απώλειες»,
είναι διαδεδομένο και στα τέσσερα σημεία του πλανήτη.

Ειδικά στην Ελλάδα, όμως, μπορούμε να είμαστε περήφανοι καθώς το λεξικό γνωρίζει μεγάλη ανθεκτικότητα παρότι έχει να αναμετρηθεί με έννοιες όπως «τσίπα», «φιλότιμο» και «αξιοπρέπεια».

Έτσι ακούμε τους εγχώριους πια «σωτήρες» να μας λένε κατά καιρούς ότι:

Η απόλυση και η ανεργία δεν είναι απόλυση ούτε ανεργία. Είναι «εργασιακή εφεδρεία».
Η τραπεζοκρατία δεν είναι τραπεζοκρατία είναι «ανακεφαλαιοποίηση».
Η μισοανεργία δεν είναι μισοανεργία. Είναι «απασχολησιμότητα».
Οι μίζες δεν είναι μίζες. Είναι «χορηγίες».
Το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου δεν είναι ξεπούλημα. Είναι «αξιοποίηση».
Το Μνημόνιο δεν είναι Μνημόνιο είναι «έντιμος συμβιβασμός» κοκ.
Το τελευταίο διάστημα, δε, πληροφορούμαστε καθημερινά για την προσμονή που υπάρχει ώστε να προκύψει «θετική» εξέλιξη στο ζήτημα της λεγόμενης αξιολόγησης.

Όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, το κλείσιμο της νέας συμφωνίας με την τρόικα (στην οποία μετά βεβαιότητας θα προχωρήσει η «αριστερή» μας κυβέρνηση όπως όλες οι προηγούμενες) σημαίνει – μεταξύ άλλων – μείωση του αφορολόγητου (δηλαδή νέα φορολεηλασία για τους ασθενέστερους) και νέα μείωση συντάξεων (δηλαδή οριστικός Καιάδας για τους γέροντες).

Αλήθεια, αν αυτό είναι «θετικό», τότε «αρνητικό» τι είναι;

Πηγή: Εφημερίδα Real News 19/3/2017


*Το σκίτσο είναι του Πάνου Ζάχαρη    

Το απίστευτο ερωτηματολόγιο από τη Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ (pics)


Μια εντελώς διαφορετική και πρωτότυπη διάσταση, αναφορικά με την ερμηνεία της... κλοπής σε σούπερ μάρκετ δίνει η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτηρίζοντας την «αντισυμβατική ακτιβιστική δράση».

Συγκεκριμένα, σε ερωτηματολόγιο η νεολαία του κόμματος, ενόψει του 1ου της Συνεδρίου, επιχειρεί να σκιαγραφήσει το πολιτικό προφίλ των μελών της, θέτοντας ορισμένα καίρια ερωτήματα για το προφίλ των ερωτηθέντων.

Οι νεολαίοι του ΣΥΡΙΖΑ, καλούν τους συμμετέχοντες στο ερωτηματολόγιο να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως: «Συμμετέχετε σε αντισυμβατικές ακτιβιστικές δράσεις (π.χ. οργανωμένες κλοπές από αλυσίδες σούπερ-μάρκετ και αναδιανομή των προϊόντων σε πολίτες) ;»

«Συμμετέχετε σε καταλήψεις σε συμβολικούς στόχους (γραφεία πολιτικών, τραπεζικά καταστήματα) ή εάν δίνουν το παρόν σε βίαιες διαδηλώσεις;».




Την ίδια στιγμή ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ερώτηση στο ερωτηματολόγιο σχετικά με την θανατική ποινή. «Για μερικά εγκλήματα χρειάζεται να ισχύει η θανατική ποινή», είναι χαρακτηριστικά η απάντηση στο ερωτηματολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ που καλούνται να απαντήσουν οι ερωτηθέντες.


 cnn.gr

Τελείωσε το Eurogroup - Η μέρα της Μαρμότας: Ισχυρές δεσμεύσεις ζητούν οι Θεσμοί για να επιστρέψουν

Με τους επικεφαλής των θεσμών συναντώνται αυτή την ώρα Τσακαλώτος και Χουλιαράκης πριν την έναρξη του Eurogroup. 


Μνήμες... του περασμένου Φεβρουάριου ξυπνά η σημερινή διαπραγμάτευση στο Eurogroup, καθώς η επιδιωκώμενη πολιτική διαπραγμάτευση της Αθήνας εξαφανίστηκε εν ριπή οφθαλμού, ενώ οι θεσμοί ζητούν για ακόμη μία φορά ισχυρές δεσμεύσεις από την ελληνική κυβέρνηση για να επιστρέψουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης.

Το κλίμα κατέγραψε ίσως με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο ο σλοβάκος υπουργός Οικονομικών Πέτερ Καζμίρ. «Φαίνεται πως είναι η ημέρα της Μαρμότας για την Ελλάδα σήμερα» είπε με δηκτικό τρόπο και πρόσθεσε: «Θα ενημερωθούμε και οι ομάδες θα επιστρέψουν στην Αθήνα προσπαθώντας να υπάρξει βελτίωση της κατάστασης».

Η συνάντηση των επικεφαλής των θεσμών με τους Ευκλείδη Τσακαλώτο και Γιώργο Χουλιαράκη πριν από το Eurogroup επιβεβαιώνει πως σήμερα το μόνο ουσιαστικό που κρίνεται στις Βρυξέλλες είναι η συμφωνία για την επιστροφή του κουαρτέτου στην Αθήνα.

Το σκηνικό είναι πανομοιότυπο με το Eurogroup του Φεβρουαρίου όταν σε αντίστοιχη συνάντηση του οικονομικού επιτελείου με τους Γερούν Ντάισελμπλουμ, Πoουλ Τομσεν (ΔΝΤ), Πιέρ Μοσκόβισι (Ευρωπαϊκή Επιτροπή), Μπενουά Κερέ (ΕΚΤ) και των Κλάους Ρέγκλινγκ και Νικολά Τζαμαρολι από τον ESM ξεκλείδωσε η επιστροφή των Θεσμών.

Τα πράγματα ωστόσο δεν φαίνεται ιδιαίτερα ευοίωνα για την ελληνική πλευρά αυτή τη φορά. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το KYΠΕ, στη συνάντηση μετείχαν ο Πρόεδρος του Εurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ, ο επικεφαλής του euro working group Τόμας Βίζερ, ο Επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί, ο Γενικός Διευθυντής της DGECFIN Μάρκο Μπούτι, ο επικεφαλής της Κομισιόν στην Τρόικα Ντέκλαν Κοστέλο, ο Πόουλ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου από πλευράς ΔΝΤ, ο Κλάους Ρέγκλιγκ, ο Ρόλφ Στράους και ο Νικόλο Τζιαμαρόλι από τον ESM και ο Μπενουά Κερέ από την ΕΚΤ. Από την ελληνική πλευρά συμμετείχαν ο υπουργός Οικονομικών Ε.Τσακαλώτος, ο επικεφαλής του σώματος οικονομικών εμπειρογνωμόνων Γ. Χουλιαράκης και η Υπουργός Εργασίας Ε.Αχτσιόγλου.

Όπως ανέφερε πηγή του ευρωσυστήματος στο ίδιο πρακτορείο, οι θεσμοί και οι εταίροι ζήτησαν από την ελληνική πλευρά διαβεβαιώσεις για την εκπλήρωση των προαπαιτούμενων για την ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος, όπως περιγράφηκαν στην προηγούμενη συνάντηση της 20ης Φεβρουαρίου. Πηγή μάλιστα του ευρωσυστήματος εκτίμησε ότι η δέσμευση πρέπει να είναι πολύ ισχυρή αυτή τη φορά, ώστε να επιτραπεί η επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα.

Ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ επιβεβαίωσε την συνάντηση με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και περιορίστηκε να κάνει μια σύντομη δήλωση στους δημοσιογράφους:«Συχνά έχω συναντήσεις για την προετοιμασία του Eurogroup. Για το αποτέλεσμά τους θα ενημερώσω το Eurogroup και αργότερα θα σας πληροφορήσω».

Ευρωπαίος αξιωματούχος εξέφρασε την ελπίδα κατά τη διάρκεια της συνάντησης να δοθεί μία νέα ώθηση στις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος και πρόσθεσε ότι οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ ζητούν «ισχυρές δεσμεύσεις» από την ελληνική πλευρά, προκειμένου να επιστρέψουν στην Αθήνα.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, οι θεσμοί ζητούν κατ' αρχήν συμφωνία στα εκκρεμή ζητήματα προκειμένου να επιστρέψουν και να εργαστούν για τη διασάφηση των επιμέρους λεπτομερειών.

Το κουαρτέτο θα πρέπει να συμφωνήσει με την Αθήνα ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις ώστε να υπάρξει κοινή συμφωνία, δήλωσε προσερχόμενος στην συνεδρίαση του Eurogroup ο Β. Σόιμπλε. Όπως είπε υπάρχει κάποια δυσκολία να βρεθεί η συμφωνία αλλά θα προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

«Δεν θα ασχοληθούμε πολύ με αυτό το θέμα» στο Εurogroup, υποστήριξε και σημείωσε ότι «θα μπορούσαμε να έχουμε προχωρήσει πολύ νωρίτερα», συμπλήρωσε.





thetoc.gr  

Brexit: Στις 29 Μαρτίου ενεργοποιείται επισήμως η διαδικασία εξόδου


Η Τερέζα Μέι θα στείλει τη σχετική επιστολή στην ΕΕ και θα ενεργοποιήσει το Άρθρο 50 της Συνθήκης της Λισαβόνας    
    
Η βρετανίδα πρωθυπουργός Τερέζα Μέι θα ενεργοποιήσει στις 29 Μαρτίου το Άρθρο 50 της Συνθήκης της Λισαβόνας, που σηματοδοτεί επίσημα την πρόθεση του Ηνωμένου Βασιλείου να αποχωρήσει από την ΕΕ, όπως έκανε γνωστό σήμερα ένας εκπρόσωπός της.  

 Ο ίδιος δήλωσε πως η Βρετανία έχει ενημερώσει το γραφείου του προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ντόναλντ Τουσκ για την πρόθεση της Μέι. Ακόμα, ο εκπρόσωπος διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει τη διενέργεια πρόωρων εκλογών.    Η επιστολή της Μέι, που θα σταλεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση την επόμενη Τετάρτη, θα σηματοδοτήσει την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης έως το Brexit και θα επιτρέψει την έναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Λονδίνου και των Βρυξελλών τις επόμενες εβδομάδες.

Η βρετανική κυβέρνηση και η ΕΕ ελπίζουν να συμφωνήσουν στους όρους για την αποχώρηση της Βρετανίας αλλά και να έχουν μια ξεχωριστή συμφωνία για τη μορφή της μελλοντικής του σχέσης, κυρίως σε ό,τι αφορά το μεταξύ τους εμπόριο.   Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λισαβόνας, η διαδικασία εξόδου μπορεί να διαρκέσει έως δύο χρόνια.


Την είδηση μετέδωσε πριν λίγο και το ΒΒC, επισημαίνοντας ότι η Μέι αναμένεται να κάνει επίσημες δηλώσεις, αμέσως μετά την ενεργοποίηση του Άρθρου 50.    «Πέρυσι τον Ιούνιο, ο λαός του Ηνωμένου Βασιλείου έλαβε την ιστορική απόφαση να αποχωρήσει από την ΕΕ. Την επόμενη Τετάρτη, η κυβέρνηση θα τηρήσει αυτή την απόφαση και επίσημα θα ξεκινήσει τη διαδικασία ενεργοποιώντας το Άρθρο 50», ανέφερε σε ανακοίνωση ο υπουργός για το Brexit, Ντέιβιντ Ντέιβις.   «Είμαστε στο όριο της πιο σημαντικής διαπραγμάτευσης για αυτή τη χώρα για μια γενιά», δήλωσε ο Ντέιβις. «Η κυβέρνηση είναι ξεκάθαρη στους στόχους της: μια συμφωνία που λειτουργεί για κάθε εθνική συνιστώσα και περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου και ουσιαστικά για όλη την Ευρώπη – μια νέα, θετική εταιρική σχέση μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και των φίλων και συμμάχων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση», πρόσθεσε  


lifo.gr

Τα μέτρα και αντίμετρα που μπλοκάρουν τη συμφωνία


Ποιες είναι οι μεγάλες εμπλοκές πριν από το σημερινό Eurogroup. Οι διαφορές στο φορολογικό πακέτο, τα εργασιακά και το ασφαλιστικό. Χαμηλά ο πήχης για συμφωνία και προσπάθειες πολιτικής διαπραγμάτευσης.

Σε κανένα Eurogroup των τελευταίων μηνών, ο πήχης των προσδοκιών δεν είχε μπει τόσο χαμηλά. Κανείς, από καμία πλευρά δεν μιλά για το ενδεχόμενο συμφωνίας σε άμεσο χρονικό ορίζοντα (χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του Γερούν Ντάισελμπλουμ), ενώ ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος προσέρχεται στη σημερινή συνεδρίαση του συμβουλίου, με τρία καυτά θέματα στα οποία η πρόοδος είναι μηδενική: εργασιακά, ασφαλιστικό και ενεργειακά.

Τα δε αντίμετρα, παραμένουν επίσης ανοιχτά με την κυβέρνηση να μην έχει πάρει ούτε τη μείωση 35% του ΕΝΦΙΑ την οποία μέσω διαρροών είχε προαναγγείλει, ούτε μείωση του ΦΠΑ σε ενέργεια και εστίαση. Αντ’ αυτών στο προσκήνιο βρίσκονται μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα των ανώτερων εισοδηματικά τάξεων, οι οποίες εκτιμάται πως δύσκολα θα λειτουργήσουν ως επαρκές γλυκαντικό για τους βουλευτές της συγκυβέρνησης προκειμένου να ψηφίσουν μια πολιτικά δύσπεπτη συμφωνία, παρά τα παράλληλα μέτρα για την παιδική φτώχεια, την ανεργία και τα νοικοκυριά στα όρια της φτώχειας.

Τα μηνύματα τα οποία έχουν σταλεί στην κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, αναφέρουν ότι το κουαρτέτο των δανειστών δεν πρόκειται να επιστρέψει στην Αθήνα, εάν η κυβέρνηση δεν κάνει μεγάλα βήματα πίσω στα ανοιχτά θέματα της διαπραγμάτευσης που αφορούν στα εργασιακά, τα ενεργειακά και το ασφαλιστικό.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της, όπως φάνηκε στην τηλεδιάσκεψη της περασμένης Παρασκευής, δεν προτίθεται να συνεχίσει τη συζήτηση για αυτά τα θέματα με τους τεχνοκράτες των δανειστών. Αναμένεται να επιδιώξει πολιτική λύση σε ανώτερο επίπεδο και δεν αποκλείεται σήμερα πριν το Eurogroup το δίδυμο Ευκλείδη Τσακαλώτου-Έφης Αχτσιόγλου να επιδιώξουν την εξεύρεση πολιτικών συμμαχιών στις Βρυξέλλες.

Οι ανακοινώσεις μετά το Eurogroup κρίνονται καθοριστικής σημασίας για το σήμα που θα δοθεί στις αγορές και τις πιθανές αναταράξεις τις εβδομάδες που έρχονται. Ένα κλίμα αδιεξόδου δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα οδηγούσε σε νέα αύξηση των αποδόσεων των ελληνικών ομολόγων με περαιτέρω αρνητικές επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία η οποία μετρά ήδη αύξηση των εκροών καταθέσεων από το τραπεζικό σύστημα, αύξηση των κόκκινων δανείων και έξαρση της αβεβαιότητας. Οι ανακοινώσεις, αναμένεται να λάβουν υπόψη και αυτές τις παραμέτρους.

Πού κόλλησε
Η διαπραγμάτευση, επί της ουσίας έχει κολλήσει σε τρία μέτωπα ιδιαίτερης πολιτικής βαρύτητας. Η κυβέρνηση εκλήθη να συμφωνήσει σε μείωση κύριων και επικουρικών συντάξεων κατά 1,8 δισ. ευρώ, μια κι έξω το 2020. Δεν χρειάζεται πολύ ανάλυση για να αντιληφθεί κανείς την πολιτική δυσκολία μιας τέτοιας απόφασης.

Στο εργασιακό, δεν είναι μόνο η κάθετη αντίδραση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων που επιδίωκε η κυβέρνηση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Ταμείο  ζητά οι ομαδικές απολύσεις να γίνονται με μια απλή ειδοποίηση από την πλευρά των εργοδοτών, χωρίς να μπαίνει καν στη συζήτηση της διοικητικής διαδικασίας των προεγκρίσεων που βάζει στο τραπέζι η ελληνική κυβέρνηση.

Στα ενεργειακά, τα «structural measures» τα οποία απαίτησαν οι εκπρόσωποι του κουαρτέτου και  στην τελευταία απόπειρα συμβιβασμών της περασμένης Παρασκευής έκαναν κυβερνητικό στέλεχος να πει στη συνέχεια μεταξύ σοβαρού και αστείου « τσακωθήκαμε δυο ώρες» για να προσθέσει ότι υπάρχει η προσδοκία συμφωνίας «έως το τέλος του χρόνου»…

Στην τροπή που πήρε η διαπραγμάτευση, δεν είναι άμοιρη ευθυνών η  συζήτηση αναφορικά με τα περιβόητα αντίμετρα. Το αρχικό κυβερνητικό αφήγημα με μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 35% , μείωση του ΦΠΑ στην ενέργεια και την εστίαση και ένα δάνειο 3 δισ. ευρώ για δημιουργία θέσεων απασχόλησης, δεν βγήκε.

Οι εμπλεκόμενες πλευρές βρίσκονται κοντά σε συμφωνία, αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, αλλά το πακέτο παραμένει ανοιχτό στο πλαίσιο της συνολικής διαπραγμάτευσης. Τα μέχρι τώρα σχεδόν συμφωνημένα μέτρα αφορούν σε μείωση του φόρου εισοδήματος για τις επιχειρήσεις, μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος για τα ανώτερα εισοδηματικά κλιμάκια των φυσικών προσώπων και κάποια μείωση του ΕΝΦΙΑ η οποία δεν έχει προσδιοριστεί ούτε ως προς το μέγεθος ούτε αναφορικά με το ποιους θα αφορά.

Σύγκλιση υπάρχει για παράλληλα μέτρα αναφορικά με την καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας, την τόνωση της απασχόλησης, την ενίσχυση των νοικοκυριών στα όρια της φτώχειας (στέγαση- θέρμανση) αλλά και την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα. Όταν η κυβέρνηση όμως καλείται παράλληλα να εφαρμόσει μείωση του αφορολογήτου στα 5.900 ευρώ με πρώτο συντελεστή 22% που μεταφράζεται σε φόρο εισοδήματος στο μηνιάτικο των 500 ευρώ και μαχαίρι 1,8 δισ. ευρώ στις συντάξεις, τα αντίμετρα των δανειστών δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι μπορούν να σταθούν επαρκή για την ψήφιση μιας επώδυνης συμφωνίας.


Έλενα Λάσκαρη  - euro2day.gr

Οι Πράσινοι, ο Κούλογλου, οι άλλοι...


Του Γιάννη Παντελάκη

Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισαν ελπιδοφόρα τα αποτελέσματα των Ολλανδικών εκλογών. Σε αντίθεση με τον Κούλογλου – που είχε την ελπίδα νίκης των ακροδεξιών που θα ταρακουνούσαν τους Ευρωπαίους – υπήρξαν κάποιοι άλλοι που είδαν ένα ελπιδοφόρο μήνυμα στην μεγάλη άνοδο της Πράσινης Αριστεράς. Όμως, κάποιος πρέπει να τους πει ότι το κόμμα αυτό διεκδίκησε την ψήφο των Ολλανδών με το πρόταγμα «σταματήστε τον λαϊκισμό», ενώ έχει και ένα συγκεκριμένο εναλλακτικό πρόγραμμα με προτάσεις. Το αντίθετο δηλαδή σε σχέση με όσα συμβαίνουν με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Έχοντας χάσει σε σχεδόν απόλυτο βαθμό την ιδεολογική ταυτότητα και τις ιστορικές πολιτικές του αναφορές, ο ΣΥΡΙΖΑ αναζητεί διαφοροποιήσεις από τα παλιά συντηρητικά και ιδιαίτερα τα λαϊκιστικά κόμματα. Δημιουργεί φανταστικούς πολιτικούς εχθρούς με τους οποίους υποτίθεται τον χωρίζει μια κόκκινη γραμμή και επιχειρεί να ταυτιστεί με κόμματα της Ευρώπης τα οποία ωστόσο δεν έχουν ιδιαίτερη πολιτική σχέση με αυτόν και τον τρόπο που πολιτεύεται. Η Πράσινη Αριστερά του Γιέσε Κλάβερ, είναι φιλοευρωπαϊκή, πολεμάει τον λαϊκισμό, είναι φιλομεταναστευτικό κόμμα, έχει εναλλακτικές προτάσεις απέναντι στην κυριαρχία των αγορών.

Δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να καυχηθεί για κάτι ανάλογο. Έστω για κάποια από αυτά. Δαιμονοποίησε την Ευρώπη με έντονο τρόπο, δεν είχε ποτέ εναλλακτικό σχέδιο για την διαχείριση της εξουσίας, χρησιμοποίησε και εργαλιοποίησε το μεταναστευτικό αφήνοντας ουσιαστικά τους ανθρώπους αυτούς στην τύχη τους, ακολούθησε – και συνεχίζει να το κάνει – λαϊκιστικές μεθόδους για ν αναρριχηθεί και να παραμείνει στην εξουσία. Ο Κλάβερ πολέμησε τον ακροδεξιό Βίλντερς, ο Τσίπρας διάλεξε έναν ακροδεξιό για να συγκυβερνήσει.

Στην περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ ο ιδεολογικός και πολιτικός αυτοπροσδιορισμός, δεν σημαίνει πια τίποτα. Δυο χρόνια εξουσίας ανέδειξαν ένα κόμμα που όσα θετικά προστάγματα κουβαλούσε από το παρελθόν, τα άφησε κάπου καταχωνιασμένα στις 25 Ιανουαρίου του 2015. Ο πόλεμος κατά της ολιγαρχίας και της διαπλοκής, αντικαταστάθηκε με ένα νέο κατεστημένο που προστέθηκε στο παλιό. Η αξιοκρατία ξεχάστηκε ακόμα και ως αναφορά, το κράτος αλώθηκε με δικά του στελέχη, η μαύρη οικονομία και ο παρασιτισμός ποτέ δεν αντιμετωπίστηκαν, αναγκαίες θεσμικές αλλαγές στην λειτουργία του κράτους δεν έγιναν ποτέ.


Το μεγάλο πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ αφορά στην πολιτική του ταυτότητα η οποία με την δίχρονη διακυβέρνηση έχει ακυρωθεί. Και αυτό δημιουργεί πρόβλημα πολιτικής επιβίωσης. Αν οι επόμενες εκλογές πραγματοποιηθούν με βάσει την σημερινή εικόνα – και τίποτα δεν δείχνει ότι θ αλλάξει – η συντριβή του θα συνοδευτεί από διάσπαση. Αυτό το πολιτικό συνονθύλευμα στο οποίο χώρεσαν όλοι δεν θα έχει λόγο ύπαρξης αφού ο συνεκτικός κρίκος είναι η ίδια η εξουσία. Όταν χαθεί αυτή, θα φύγουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις και τα κομμάτια που το συνθέτουν. Γι αυτό οχυρώνεται πίσω από πολιτικά πρόσημα χωρίς περιεχόμενο, γι αυτό και αναζητεί συγγενή κόμματα στην Ευρώπη... 




liberal.gr

Αν δεν αλλάξουμε βουλευτές θα καταστραφεί η χώρα


Η αποκάλυψη της νέας λαθροχειρίας των βουλευτών για να μην υποστούν τις μειώσεις συντάξεων που ψήφισαν για τους άλλους πολίτες, ακολουθείται από νέα ρουσφετολογική ρύθμιση που δίνει μισθούς στους αιρετούς! Αφού έχουν ήδη απαλλάξει οι βουλευτές τους εαυτούς τους από 16 αδικήματα, με τα οποία έχαναν την ασυλία και τα προνόμιά τους! Η σύγκριση της ζωής πολιτών και βουλευτών είναι πλέον εξοργιστική.

Μέσα σε λιγότερο από 15 μέρες δημοσιογράφοι, τους οποίους πολλοί βουλευτές εσχάτως προσπαθούν να απαξιώσουν συλλήβδην, προφανώς για να κάνουν ανενόχλητοι τις βρωμοδουλειές τους, έχουν αποκαλύψει ότι τα μέλη του κοινοβουλίου και οι αιρετοί έχουν απαλλάξει τους εαυτούς τους από δύο τουλάχιστον άγριες περικοπές, τις οποίες, όμως, έχουν ψηφίσει για τους πολίτες! Αλλά, δεν είναι οι μόνες! Είναι τουλάχιστον τέσσερις (4)!

Η πρώτη είναι η ελάφρυνση βουλευτών, δημάρχων, νομαρχών και υψηλόμισθων διοικητών δημόσιων οργανισμών από την εισφορά αλληλεγγύης!

Η δεύτερη είναι η εξαίρεση των βουλευτών, δημάρχων, αντιδημάρχων, νομαρχών και ΣΙΑ από τη μείωση των συντάξεων, με εξαίρεση από τον κόφτη, την περικοπή της προσωπικής διαφοράς και τον επανυπολογισμό προς τα κάτω που υφίστανται όλοι οι πολίτες!

Αυτή η δεύτερη μάλιστα έχει γίνει υπόγεια και αδιαφανώς, καθώς δεν προβλέπεται από κανέναν νόμο. Απλώς δεν συμπεριλαμβάνονται οι βουλευτές στους νόμους που συμπεριλαμβάνονται όλοι οι υπόλοιποι πολίτες!

Η τρίτη είναι το αφορολόγητο του 50%- 77% από το ετήσιο εισόδημα των βουλευτών, το οποίο υπερασπίζονται σχεδόν όλα τα κόμματα!

Η τέταρτη, που έρχεται και είναι άγνωστη ακόμα, ξαναφέρνει από την πίσω πόρτα τις «αποζημιώσεις» των δημοτικών συμβούλων για τις συνεδριάσεις στα δημοτικά συμβούλια και πρόσθετη αμοιβή σε όλους τους αντιδημάρχους με τη μορφή αντιμισθίας!

Απαλλάχτηκαν από αδικήματα!

Ταυτόχρονα, οι βουλευτές έχουν απαλλάξει τους εαυτούς τους από αδικήματα, για τα οποία οι πολίτες πηγαίνουν φυλακή και τα οποία είναι άγνωστα για τους ψηφοφόρους! Με νόμο, οι βουλευτές χάνουν τα βουλευτικά προνόμιά τους μόνο για 9 από τα 25 πλημμελήματα που προβλέπονταν παλιότερα, και αφού καταδικαστούν τελεσίδικα!

Από τα αδικήματα που εξαιρέθηκαν είναι εκείνα για τα οποία κατηγορούνταν πιο συχνά!

Και είναι τα πιο σοβαρά! Της απιστίας περί την υπηρεσία, της παράβασης καθήκοντος, της συκοφαντικής δυσφήμισης! Γι αυτά τα αδικήματα κατηγορούνται κυρίως βουλευτές για την περίοδο που είχαν χρηματίσει δημοτικοί ή νομαρχιακοί άρχοντες.

Και ενώ για την αναστολή βουλευτικών ατελειών ή προνομίων (ΙΧ με λήζινγκ, ατέλειες επικοινωνιών, δωρεάν εισιτήρια, επίδομα γραφείου κα) αρκούσε η αμετάκλητη παραπομπή, τώρα απαιτείται καταδίκη και από εφετείο για κακούργημα!

Σύγκριση με τους πολίτες.

Οι βουλευτές λοιπόν, με 6.500 ονομαστικό μισθό ή 1400 ευρώ το μήνα ονομαστική ελάχιστη σύνταξη (με 2 τετραετίες) κερδίζουν πολύ περισσότερα από τα διπλάσια, χάρη σε μια σειρά από απαλλαγές και ελαφρύνσεις που έχουν ψηφίσει για τους εαυτούς τους!

Στις απαλλαγές αυτές δεν περιλαμβάνω τα 75 ευρώ για κάθε συμμετοχή σε επιτροπές της Βουλής, ούτε το επίδομα γραφείου (1780 ευρώ το μήνα), ούτε τα 1000 ευρώ το μήνα επίδομα ενοικίου στους βουλευτές εκτός Αθήνας, ούτε τα 50 ευρώ το μήνα οικογενειακό επίδομα.

Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες πρέπει να πληρώσουν με τα 300 ή τα 1000 ευρώ που παίρνουν το μήνα: Φαΐ, νοίκι, δάνεια, ρεύμα, νερό, τηλέφωνα, ταχυδρομεία, φόρους, εισφορές, συντήρηση αυτοκινήτου, βενζίνες, εισιτήρια σε λεωφορεία, μετρό, τρένα, αεροπλάνα, πλοία και παιδικό σταθμό. Κατ ελάχιστο.

Οι βουλευτές, με τα πάνω από 6.500- 8.000 ευρώ το μήνα, έχουν επιδοτούμενο νοίκι, μειωμένα επιτόκια στα τραπεζικά δάνεια, άτοκα δάνεια από τη Βουλή σε 48 μηνιαίες δόσεις, μειωμένες χρεώσεις σε ρεύμα και νερό, τζάμπα γραμμές σταθερής τηλεφωνίας και 200 ευρώ το μήνα για κινητό, τζάμπα κινητό, ΙΧ τζάμπα με δωρεάν σέρβις και 500 ευρώ το μήνα για βενζίνη, ταχυδρομική ατέλεια περίπου 900 ευρώ το χρόνο, τζάμπα εισιτήρια σε τρένα, λεωφορεία, πλοία, αεροπλάνα, μειωμένα ή τζάμπα διόδια, οικογενειακή και εργοδοτική εισφορά υπέρ ΕΟΠΥΥ περίπου 350 ευρώ, δωρεάν είσοδο σε αρχαιολογικούς χώρους και καλλιτεχνικούς χώρους, δωρεάν παιδικό σταθμό στη Βουλή και εκπτωτικά ψώνια από το συγκρότημα προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας!

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χώρα με 2.000.000 άνεργους, 2.500.000 συνταξιούχους και 2.000.000 με μισθούς μέχρι 800 ευρώ το μήνα! Που καλούνται όχι απλώς να επιζήσουν, αλλά και να υποστούν διαρκώς νέα βάρη χωρίς να γογγίζουν! Τα οποία ψηφίζουν αυτοί οι βουλευτές!

Χυδαία επιχειρήματα.

Σ' αυτή τη Λουδοβίκεια διαφορά πλούτου οι βουλευτές (οι υπόλοιποι αιρετοί σιωπούν ευφυώς, κρυμμένοι πίσω από τους ευεργέτες νομοθέτες τους) προτάσσουν δύο επιχειρήματα!

Το πρώτο είναι ότι «δε βγαίνουν»! Ενώ οι πολίτες που έχουν να πληρώσουν τους ίδιους λογαριασμούς χωρίς χαρίσματα πρέπει να βγαίνουν! Και μάλιστα να κάθονται στ αυγά τους!

Το δεύτερο είναι ακόμα πιο χυδαίο. Πρέπει να παίρνουν αρκετά λεφτά ώστε «να βγαίνουν» γιατί αλλιώς θα είναι εύκολη βορρά στα νύχια άνομων χρηματοδοτών και εκβιαστών!

Αυτό το δεύτερο επιχείρημα, που το χρησιμοποιούν και δικαστές, είναι ευθύς εκβιασμός αν δεν είναι ομολογία σαπίλας! Επειδή βουλευτές και δικαστές είναι ορκισμένοι στην αδέκαστη υπηρεσία του λαού. Χωρίς οικονομικές προϋποθέσεις! Δεν ορκίζεται κανείς τους να υπηρετεί τους νόμους και το λαό αρκεί να παίρνει τα απαραίτητα χρήματα!

Βουλευτιλίκι και δικαστιλίκι είναι εξουσίες του πολιτεύματος, με τεράστιες υποχρεώσεις και ευθύνες απέναντι στους πολίτες και τη Δημοκρατία. Δεν είναι θέσεις εργασίας και προσπορισμού, ούτε θέσεις αποθησαύρισης. ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ.

Κάθε απαίτηση που ορθώνεται στο όνομα της διατήρησης έντιμης στάσης δεν είναι παρά εκβιασμός. Και κάθε πράξη που αποσκοπεί σε προνόμια έναντι των πολιτών δεν είναι παρά κατάχρηση εξουσίας. Και σαν τέτοια έπρεπε να τα αντιμετωπίζει η Πολιτεία.

Η Ελλάδα έμπλεξε με τα μνημόνια και με τον κατήφορο που ζει, ακριβώς επειδή η πολιτική της τάξη δεν έχει αυτές τις βασικές αρχές της καθαρότητας και των υποχρεώσεων απέναντι στους πολίτες. Είναι από ολίγιστη μέχρι διεφθαρμένη. Δεν έχει δημοκρατική και πατριωτική συνείδηση.

Οι πρόσφατες διαρκείς ρουσφετολογίες βουλευτών και αιρετών υπέρ της τσέπης τους και του ακαταδίωκτού τους αποδεικνύουν ότι η ίδια αυτή τάξη με την ίδια νοοτροπία διαχειρίζεται ακόμα την τύχη της χώρας. Γι αυτό τη διαχειρίζεται τόσο εγκληματικά και γι αυτό η χώρα δεν θα ορθοποδήσει όσο αυτή η νοοτροπία θα κυβερνά.

Κάθε συζήτηση για αλλαγή χωρίς να ξεκινάει από την καταδίκη, την τιμωρία και την αλλαγή αυτής της νοοτροπίας, όπου ανεύθυνοι άρχοντες καταχρώνται της εξουσίας τους την ώρα που οδηγούν έναν λαό σε καταστροφή, είναι μάταιη.

Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από την εξαφάνιση τέτοιων εκπρόσωπων του λαού από την πολιτική σκηνή. Και από την ανάδειξη ανθρώπων που θα πονάνε πρώτα και κύρια τους πολίτες και τη Δημοκρατία. Η υπηρεσία των πολιτών είναι θέση αυτοθυσίας, όχι φιλοτομαρισμού. Όλα τα άλλα είναι η συνέχιση του ίδιου δρόμου προς την καταστροφή.

Γ Παπαδόπουλος - Τετράδης - liberal.gr



Κυριακή 19 Μαρτίου 2017

Δυναμική προβολή της Κρήτης στην τουριστική έκθεση ΜΙΤΤ


Θετικά μηνύματα για την Κρήτη και την Ελλάδα γενικότερα διαπιστώθηκαν κατά τη συμμετοχή και την προβολή του νησιού στην τουριστική έκθεση ΜΙΤΤ στη Μόσχα. Σύμφωνα με την Περιφέρεια Κρήτης- που εκτιμά αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία σε διψήφια ποσοστά -, το περίπτερο προβολής της μέσα στον χώρο του ΕΟΤ "αποτέλεσε πόλο έλξης χιλιάδων ξένων επισκεπτών που εξέφραζαν το ενδιαφέρον τους για το νησί, καθώς και κορυφαίων τουριστικών παραγόντων της διεθνούς τουριστικής αγοράς και μεγάλων μέσων ενημέρωσης του εξωτερικού. Παράλληλα, στην έκθεση καταδείχτηκαν νέες, ισχυρές προοπτικές που αφορούν στην ελληνορωσική φιλία …".

Ο Έλληνας πρέσβης Ανδρέας Φρυγανάς κατά τη δεξίωση η οποία παρατέθηκε στην πρεσβευτική κατοικία στην οποία είχε προσκληθεί όλη η αποστολή της Περιφέρειας Κρήτης, τόνισε: "Πλέον, η ροή των Ρώσων επισκεπτών προς την Κρήτη θα αυξάνεται συνεχώς και είναι γεγονός ότι η φετινή χρονιά θα είναι εξαιρετική, το ίδιο και οι επόμενες".

Η Περιφέρεια Κρήτης εκπροσωπήθηκε από τους Κυριάκο Κώτσογλου, εντεταλμένο σύμβουλο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τον Νίκο Συριγωνάκη, εντεταλμένο σύμβουλο Αθλητισμού. Παράλληλα, παραβρέθηκαν υπηρεσιακοί παράγοντες.

Τόσο ο κ. Συριγωνάκης όσο και ο κ. Κώτσογλου χαρακτήρισαν εξαιρετική την ανταπόκριση από το ρωσικό κοινό (επαγγελματίες και πολίτες), τονίζοντας ότι η Ρωσία είναι κάτι παραπάνω από μια μεγάλη αγορά και ένας τουριστικός εταίρος που παρουσιάζει διψήφια αύξηση σε αυτήν τη σεζόν και αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες περιόδους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Σε μετωπική σύγκρουση οδηγούνται αυτοδιοίκηση και κυβέρνηση για τις αλλαγές που φέρνει το «σχέδιο Σκουρλέτη»


Σε μετωπική σύγκρουση οδηγούνται αυτοδιοίκηση και κυβέρνηση, με αφορμή την επιμονή της δεύτερης να προχωρήσει στο νέο «Καλλικράτη» ο οποίος φέρει ως βασικό χαρακτηριστικό την καθιέρωση της απλής αναλογικής.

Παρά την θύελλα αντιδράσεων ο υπουργός Εσωτερικών, από το βήμα της Βουλής, εμφανίστηκε κάθετος για την εφαρμογή της απλής αναλογικής στις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση σημειώνοντας ότι θα αποτελέσει «εργαλείο ευρύτερων συνθέσεων» που θα εξασφαλίσει την «προστασία της αντιπροσωπευτικότητας» αλλά και θα βάλει τις βάσεις για την ανάπτυξη της χώρας.

Οι δήμαρχοι θέτουν «κόκκινες γραμμές» και απαντούν με ένα μεγάλο «όχι» το οποίο προς το παρόν δεν αγγίζει τις προθέσεις του Υπουργείου Εσωτερικών.

Η πρόταση που έχει θέσει σε διαβούλευση το Υπουργείο περιλαμβάνει αλλαγές σε οκτώ βασικούς άξονες:

Πρώτον, προτείνεται ένα μοντέλο επαναοριοθέτησης των ασκούμενων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την κρατική Διοίκηση αρμοδιοτήτων.

Δεύτερον, εξειδικεύεται η «μοντελοποίηση» των Ο.Τ.Α., ώστε να αντιμετωπίζονται διακριτά ειδικές κατηγορίες Δήμων, όπως ιδίως οι νησιωτικοί και οι ορεινοί, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση της μητροπολιτικής διακυβέρνησης.

Τρίτον, επανασχεδιάζονται οι θεσμοί ενδοδημοτικής αποκέντρωσης, ώστε να δημιουργηθούν ισχυρές τοπικές δομές στο εσωτερικό κάθε Δήμου, με ουσιαστικές αρμοδιότητες, οι οποίες – σε συνδυασμό με την ενίσχυση των θεσμών άμεσης κοινωνικής συμμετοχής – αναμένεται να αυξήσουν το αίσθημα εγγύτητας των πολιτών προς το θεσμό της Αυτοδιοίκησης.

Τέταρτον, αποσυνδέονται οι αυτοδιοικητικές εκλογές από τις ευρωεκλογές, ενώ προτείνεται ως εκλογικό σύστημα για τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια η απλή αναλογική, με διατήρηση του θεσμού του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη που θα εκλέγεται, ως επικεφαλής του αντίστοιχου συνδυασμού, σε δεύτερο γύρο, αν χρειάζεται.

Πέμπτον, προτείνεται ένα νέο σύστημα οικονομικής διαχείρισης και δημοσιονομικής εποπτείας των Ο.Τ.Α., που θα εξασφαλίζει την οικονομική τους βιωσιμότητα, χωρίς να παραβιάζει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλειά τους.

Έκτον, ενισχύονται οι διαδικασίες συμμετοχικής κατάρτισης του προϋπολογισμού των Ο.Τ.Α., ώστε να έχει λόγο στον αυτοδιοικητικό σχεδιασμό και η τοπική κοινωνία.

Έβδομον, προτείνεται η αλλαγή του τρόπου κατανομής της κρατικής επιχορήγησης των Ο.Τ.Α., βάσει ενός αλγορίθμου που θα λαμβάνει υπόψη το ελάχιστο κόστος λειτουργίας ενός Ο.Τ.Α. και θα κατατείνει στη μείωση των ανισοτήτων και στη στήριξη των μικρών και μειονεκτούντων Ο.Τ.Α., με ταυτόχρονη ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της είσπραξης των ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.

Όγδοον, επικαιροποιούνται οι διαδικασίες του αναπτυξιακού προγραμματισμού, με τη θεσμοποίηση συνεργειών μεταξύ όλων των βαθμίδων της διοίκησης και σταθερή συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Για το εκλογικό σύστημα προτείνεται ειδικότερα η εκλογή των δημοτικών συμβουλίων με απλή αναλογική με βάση τα αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής, ενώ αν δεν επιτευχθεί πλειοψηφία 50% + 1 ψήφο, η εκλογή δημάρχου γίνεται τη δεύτερη Κυριακή.

Δικαίωμα ψήφου στους αλλοδαπούς, εκτός ΕΕ, δεν δίνεται καθώς δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα και υπάρχει σχετική αρνητική απόφαση του ΣτΕ, ενώ προκρίνεται να δοθεί το δικαίωμα του εκλέγειν στους πολίτες της ΕΕ και στις περιφερειακές εκλογές.

Η Επιτροπή ζητεί οι αυτοδιοικητικές εκλογές να αποσυνδεθούν από τις ευρωεκλογές (με το ισχύον σύστημα ο α΄ γύρος διεξάγεται μία Κυριακή προ των ευρωεκλογών) και να διεξάγονται κάθε τέσσερα -αντί για πέντε- χρόνια περί τα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου, όπως συνέβαινε πριν από τον «Καλλικράτη».

Προτείνεται, επίσης, η κατάργηση των σημερινών δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ως δομών ενδοδημοτικής αποκέντρωσης και τη θέση τους να διαδεχτούν συμβούλια στα όρια των σημερινών δημοτικών ενοτήτων, δηλαδή των δήμων και κοινοτήτων που καταργήθηκαν με τον Καλλικράτη. Για τις περιφέρειες προτείνεται η διατήρηση της Περιφερειακής Ενότητας και η κατάργηση του θεσμού του άμεσα εκλεγόμενου χωρικού αντιπεριφερειάρχη.

Εκλογικός νόμος

Τι ισχύει μέχρι τώρα: ο νικητής των δημοτικών εκλογών του δεύτερου γύρου– που δεν είχε το 50%, συν ένα στον πρώτο γύρο- με όποιο ποσοστό και να πέρασε στο δεύτερο γύρο παίρνει τα 3/5 των δημοτικών συμβούλων. Του δίνεται δηλαδή η δυνατότητα μιας ισχυρότατης πλειοψηφίας, ακόμη κι αν πήρε το 22% .

Τι προτείνει η Επιτροπή: ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ και στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Απλή αναλογική για τους δημοτικούς συμβούλους και εκλογή του δημάρχου σε δεύτερη Κυριακή ανάμεσα στους δυο επικρατέστερους.

Η αντιπροσώπευση δηλαδή των πραγματικών συσχετισμών στο επίπεδο των τοπικών κοινωνιών και των περιφερειών, η αποτύπωση της πραγματικής βούλησης των πολιτών. Όταν έχει ψηφιστεί η απλή αναλογική για τις βουλευτικές εκλογές, δεν είναι δυνατό να ζητάμε να μείνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε παλαιότερα μοντέλα.

Δημοτικά και τοπικά συμβούλια

Τι ισχύει: πλήρως απαξιωμένα εκλεγμένα όργανα, χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες, μακριά από τις τοπικές κοινωνίες και με την πλειοψηφία του κάθε δήμου να τα χρησιμοποιεί μόνο όταν χρειάζεται να προωθήσει κάποιες αποφάσεις.

Τι προτείνεται: αναβάθμιση του ρόλου των Δημοτικών Συμβουλίων και αντικατάσταση τοπικών συμβουλίων και άλλων επιτροπών από «λαϊκές συνελεύσεις» και συνελεύσεις γειτονιάς, με δεσμευτικό -και όχι συμβουλευτικό ως ίσχυε- χαρακτήρα των αποφάσεων, καθώς και τη δυνατότητα προκήρυξης Δημοψηφισμάτων από ομάδες κατοίκων Τοπικών για θέματα που αφορούν τις περιοχές κατοικίας τους.

Προτείνεται δηλαδή ο επανασχεδιασμός των θεσμών της ενδοδημοτικής αποκέντρωσης, έτσι ώστε να δημιουργηθούν ισχυρές τοπικές δομές στο εσωτερικό κάθε Δήμου, με ουσιαστικές αρμοδιότητες και να ενισχυθούν οι θεσμοί άμεσης κοινωνικής συμμετοχής.

Τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία που αυξάνουν το αίσθημα εγγύτητας των πολιτών προς το θεσμό της Αυτοδιοίκησης, φέρνουν τους δημότες στο κέντρο των εξελίξεων και των αποφάσεων.

Ψήφος σε μετανάστες

Τι ισχύει σήμερα: δικαίωμα «εκλέγειν» έχουν οι υπήκοοι κρατών-μελών της ΕΕ στις ευρωεκλογές και τις δημοτικές εκλογές.

Τι προτείνεται: Να επεκταθεί το δικαίωμα και για τις περιφερειακές εκλογές και να έχουν δικαίωμα ψήφου και όσοι διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα.  


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *