Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Γαλλία: Όλα δείχνουν μια συντριπτική πλειοψηφία Μακρόν στην Εθνοσυνέλευση


Συντριπτική πλειοψηφία στη νέα Εθνοσυνέλευση αναμένεται να δώσει ο δεύτερος γύρος των βουλευτικών εκλογών, στον οποίο ψηφίζουν σχεδόν 47 εκατομμύρια εκλογείς.

Την ψηφοφορία αναμένεται να σημαδέψει νέα αύξηση της αποχής στο τέλος μιας μακράς εκλογικής συνέχειας, που άρχισε το φθινόπωρο με τις προκριματικές εκλογές της δεξιάς, η οποία θα γνώριζε την πανωλεθρία των παραδοσιακών κομμάτων και μια αναστάτωση σχεδόν πρωτοφανή του πολιτικού τοπίου.



Τα εκλογικά τμήματα άνοιξαν στις 08.00 τοπική ώρα και θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 18.00. Στις 20.00 θα κλείσουν τα εκλογικά τμήματα στις περισσότερες μεγάλες πόλεις. Ένα μέρος των Γάλλων στα Υπερπόντια Εδάφη και στο εξωτερικό ψήφισε ήδη από χθες.



Υπουργός με 136 ψήφους



Μόνη από έξι υπουργούς υποψήφιους στις εκλογές μετά τον πρώτο γύρο, η Ανίκ Ζιραρντέν (Υπερπόντια Εδάφη) επανεξελέγη τελικά σε Σεν-Πιέρ και Μικελόν με μόλις 136 ψήφους παραπάνω. Σε περίπτωση αποτυχίας, θα έπρεπε να εγκαταλείψει την υπουργική της θέση. Οι άλλοι πέντε συνάδελφοί της είναι φαβορί σήμερα στη μητροπολιτική Γαλλία.



Στον 'Αγιο Μαρτίνο και στον 'Αγιο Βαρθολομαίο, δύο νησιά στην Καραϊβική, που κατά παράδοση ψηφίζουν δεξιά, η υποψήφια της παράταξης République en Μarche (REM) του Εμανουέλ Μακρόν ηττήθηκε από την Κλερ Ζαβουά των Ρεπουμπλικανών, που εξελέγη με 54,73% των ψήφων. Στη Γουιάνα, ο απερχόμενος βουλευτής του DVG Γκαμπριέλ Σερβίλ επανεξελέγη. Θα είναι στην Εθνοσυνέλευση με τον Λεναΐκ Αντάμ, που εξελέγη με το ψηφοδέλτιο του REM. Η Γουαδελούπη εξέλεξε τέσσερις νέους βουλευτές: δύο του DVG (Ζιστίν Μπενέν και Μαξ Ματιασέν) έναν του REM (Ολιβιέ Σερβά) και μια σοσιαλίστρια (Ελέν Βενκέρ-Κριστόφ). Στη Μαρτινίκα, μια γυναίκα εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής (Ζοζέτ Μανέν, του DVG) και τρεις απερχόμενοι επανεξελέγησαν.



Μετά την επιτυχία του REM την περασμένη Κυριακή, ο αρχηγός του κράτους περιμένει "μια επιβεβαίωση" που θα του επιτρέψει να εφαρμόσει ξεκάθαρα την πολιτική του, αρχής γενομένης από τις επίμαχες διατάξεις στη μεταρρύθμιση του εργατικού κώδικα ή τον νόμο για την ηθική της πολιτικής ζωής στο πρόγραμμα του κοινοβουλίου τον Ιούλιο.



Το νέο κίνημα του Μακρόν, με το οποίο έχουν συμμαχήσει οι κεντρώοι του Φρανσουά Μπαϊρού, μπορεί να επικρατήσει σε 400 έως 470 εκλογικές περιφέρειες από τις 577 συνολικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις, εξασφαλίζοντας μια από τις ισχυρές πλειοψηφίες στην 5η Δημοκρατία.



Η ανανέωση της Συνέλευσης θα είναι συνεπώς πολύ μεγάλη, ως αποτέλεσμα του κύματος Μακρόν που ανοίγει τις πύλες σε μια νέα γενιά βουλευτών, μέρος των οποίων είναι νεόκοποι στην πολιτική, στο πλαίσιο του νόμου που απαγορεύει την πολυθεσία και προωθεί την πρόοδο στην ισότητα ανδρών-γυναικών.



Μόνο 222 απερχόμενοι βουλευτές προκρίνονται για το δεύτερο γύρο.



1.146 υποψήφιοι, από τους οποίους το 40% είναι γυναίκες, διεκδικούν μια από τις 573 ακόμη έδρες για μια περίοδο πέντε ετών.



Μόνο τέσσερις βουλευτές εξελέγησαν στον πρώτο γύρο, εξαιτίας της μεγάλης αποχής.



Μικρός κυβερνητικός ανασχηματισμός;



Με 13,74% στον πρώτο γύρο, η Ανυπότακτη Γαλλία (LFI) και το Κομμουνιστικό κόμμα (PCF) αναμένεται να συμμαχήσουν για να μπορέσουν να φθάσουν τις 15 έδρες που απαιτούνται για να σχηματίσουν μια ομάδα.



Το Εθνικό Μέτωπο (FN, 13,3% στις 11 Ιουνίου) πιστώνεται 1 έως 5 έδρες, συμπεριλαμβανομένης αυτής της Λεπέν στο Ενέν-Μπομόν.



Την επομένη των εκλογών αυτών, ο Εντουάρ Φιλίπ αναμένεται, σύμφωνα με την παράδοση, να υποβάλει την παραίτηση της κυβέρνησης για να αναλάβει να σχηματίσει νέα.




Στην εβδομάδα αυτή θα κυριαρχήσουν οι διαπραγματεύσεις για την κατανομή των βασικών θέσεων της Εθνοσυνέλευσης ενόψει της εναρκτήριας συνεδρίασης της 27ης Ιουνίου, κατά την οποία που θα εκλεγεί ο διάδοχος του Κλοντ Μπαρτολόν.      

Αλαλούμ με τις επικουρικές για τους συνταξιούχους: Επιστρέψτε τα χρήματα...!


Χάος στις επικουρικές συντάξεις φέρνει μια νέα εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας που βάζει… και επίσημα στον "πάγο" πάνω από 70.000 αιτήσεις που υποβλήθηκαν μετά την 1η/1/2015 τη στιγμή που εκκρεμούν άλλες 120.000 αιτήσεις που υποβλήθηκαν μέχρι 31/12/2014, σύμφωνα με τον "Ελεύθερο Τύπο".

Το ΕΤΕΑ λέει, από την πλευρά του, ότι νέες επικουρικές μετά την 1η/1/2015 βγαίνουν μόνον αν από την ημερομηνία αυτή μέχρι και τις 12/5/2016 επήλθε θάνατος συνταξιούχου που έπαιρνε επικουρική σύνταξη.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, οι ασφαλισμένοι που έκαναν αίτηση μετά την 1η/1/2015 και έλαβαν επικουρική είτε θα την επιστρέψουν είτε θα δώσουν πίσω ένα μέρος της σύνταξης όταν (σ.σ.: και αν) εκδοθούν οι οδηγίες του υπουργείου για το πώς θα υπολογίζονται οι επικουρικές από 1ης/1/2015 σύμφωνα με το νόμο Κατρούγκαλου!

To υπουργείο Εργασίας μάλιστα με χθεσινή εγκύκλιο προαναγγέλλει και τροποποίηση του νόμου για τον καθορισμό των συντάξιμων αποδοχών βάσει των οποίων θα βγαίνουν οι νέες επικουρικές συντάξεις.

Αναθεώρηση

Στην εγκύκλιο που υπογράφει ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τ. Πετρόπουλος, αναφέρεται ότι σε όσες από τις ανωτέρω αιτήσεις (σ.σ.: μετά την 1η/1/2015) έχει εκδοθεί απόφαση συνταξιοδότησης, είτε πριν ή μετά τις 13/5/2016, με βάση τον τρόπο υπολογισμού που ήταν σε ισχύ προ νόμου Κατρούγκαλου, "οι αποφάσεις αυτές είναι μη νόμιμες και πρέπει να αναθεωρηθούν οίκοθεν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που τις εξέδωσαν".

Μετά την 1η/1/2015 ισχύει ο νέος τρόπος υπολογισμού του άρθρου 96 του νόμου Κατρούγκαλου. Ο νέος τρόπος υπολογισμού δεν έχει ακόμη καθοριστεί 13 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου. Σε περιπτώσεις που εκδόθηκαν όμως επικουρικές χωρίς να υπάρχει νέος κανονισμός, αυτές οι συντάξεις είναι παράνομες σύμφωνα με την εγκύκλιο Πετρόπουλου, εκτός και αν επήλθε θάνατος συνταξιούχου!

Η εγκύκλιος Πετρόπουλου παρατείνει το διετές πάγωμα επικουρικών για περίπου 70.000 αιτήσεις από 1ης/1/2015 και μετά, ενώ οι επικουρικές για τις 120.000 αιτήσεις ασφαλισμένων που υποβλήθηκαν μέχρι 31/12/2014 εκτιμάται ότι θα έχουν βγει καλώς εχόντων στο τέλος του 2019. Από το 2020, θα περιμένουν να πληρωθούν και όσοι έκαναν αίτηση από 1ης/1/2015!

Τι ισχύει

Στην εγκύκλιο διευκρινίζονται τα εξής:

1 Οσοι βγήκαν με αναστολή σύνταξης πριν από την 1η/1/2015 (π.χ. από Ταμεία ΔΕΚΟ-τραπεζών ή και Δημόσιο) αλλά συμπληρώνουν όριο ηλικίας καταβολής σύνταξης μετά την 1η/1/2015 δικαιούνται σύνταξη από το ΕΤΕΑ με το νέο μαθηματικό τύπο. Τέτοιες συντάξεις ενδεχομένως να έχουν εκδοθεί αλλά καθίστανται άκυρες.

2 Σε περίπτωση που η επικουρική σύνταξη αναπηρίας επαναχορηγείται μετά την 1η/1/2015, ο υπολογισμός της γίνεται με βάση το νέο νομικό πλαίσιο και αν έχει εκδοθεί απόφαση είναι επίσης μη νόμιμη.

3 Σε περίπτωση που υποβληθεί αίτημα για μετατροπή σύνταξης αναπηρίας σε σύνταξη γήρατος μετά την 1η/1/2015, ο υπολογισμός της σύνταξης γήρατος γίνεται με βάση το νέο νομικό πλαίσιο. Αν έχει εκδοθεί απόφαση μετατροπής μετά την 1η/1/2015 είναι παράνομη.

4 Στις επικουρικές λόγω αναπηρίας το κριτήριο για τον υπολογισμό του ποσού και την καταβολή σύνταξης είναι η ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, εκτός εάν κατά την ημερομηνία αυτή δεν έχει διακοπεί η εργασία, οπότε κριτήριο είναι η ημερομηνία διακοπής της εργασίας του ασφαλισμένου. Με αίτηση πριν από την 1η/1/2015 οι συντάξεις βγαίνουν με τον παλιό τρόπο, ενώ με αίτηση πριν από την 1η/1/2015, αλλά με διακοπή εργασίας μετά την 1η/1/2015, η επικουρική αναπηρίας είναι παράνομη αν έχει εκδοθεί.

5 Στις περιπτώσεις παράτασης της συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας, εφαρμόζεται το προγενέστερο καθεστώς ανεξάρτητα εάν η σχετική αίτηση υποβλήθηκε πριν ή μετά την 1η/1/2015.

6 Από την έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου (13/5/2016) το πρώην ΕΤΕΑ παύει να χορηγεί λοιπές παροχές πλην της επικουρικής σύνταξης, όπως έξοδα κηδείας, επίδομα απολύτου αναπηρίας και προσαύξηση σύνταξης λόγω οικογενειακών επιδομάτων (συζύγου-τέκνων).

Χαμός


Η εγκύκλιος αντί να λύσει τον γόρδιο δεσμό στον υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων επιφέρει χάος. Πώς θα αλλάξει μια επικουρική που κατά παρέκκλιση νόμου βγήκε με ποσό 250 ευρώ, όταν για να τροποποιηθεί θα πρέπει προηγουμένως να έχει εκδοθεί και ο μαθηματικός τύπος του νόμου Κατρούγκαλου που ακόμη αγνοείται; Τι θα γυρίσουν πίσω όσοι πήραν επικουρικές που υπολογίστηκαν με τον παλιό τρόπο και όχι με αυτόν που λέει ο νόμος, δηλαδή με αναπλήρωση 0,45% των αποδοχών για κάθε έτος ασφάλισης και με δείκτες θνησιμότητας; Στα ερωτήματα αυτά αντί απαντήσεων βγάζουν εγκυκλίους περί "μη νόμιμα εκδοθεισών συντάξεων" ακυρώνοντας αποφάσεις που πήραν στα χέρια τους ανυποψίαστοι πολίτες.     

Σάββατο 17 Ιουνίου 2017

Η χώρα που χάνει τα παιδιά της…


Του Γιάννη Παντελάκη

«Σημασία δεν έχει πόσοι προσλήφθηκαν στο Δημόσιο, αλλά πόσοι συμμετείχαν στον διαγωνισμό». Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ αποτύπωσε μ' ένα χαρακτηριστικό τρόπο αυτό που συμβαίνει σήμερα στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα στο πιο δυναμικό κομμάτι της, τους νέους. Όσοι από αυτούς/ες δεν αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό, υποβάλλουν αιτήσεις και βιογραφικά προσπαθώντας να μπουν στο δημόσιο. Έστω και αν εκεί θα χτυπάνε μερικές σφραγίδες για ένα οκτάωρο σε μίζερα γραφεία. Θα είναι καλύτερα από μια θέση ντελιβερά.

Λογικά,  τα στοιχεία που έδωσε ο κ.Καραβοκύρης στη Βουλή, θα έπρεπε να μας ταρακουνήσουν γερά. Όχι γιατί δεν τα φανταζόμαστε, αλλά γιατί έρχονται να επιβεβαιώσουν μ' ένα ενδεικτικό τρόπο ότι η Ελλάδα χάνει με διάφορους τρόπους τα παιδιά της. Τα βλέπει να φεύγουν μ' ένα σχεδόν μαζικό τρόπο εκτός συνόρων αναζητώντας όνειρα και προοπτικές, τα βλέπει να αμείβονται με εξευτελιστικά χρήματα για πολλές ώρες δουλειάς συνήθως άσχετης με το αντικείμενο που σπούδασαν, τα βλέπει να προσπαθούν να μπουν σε μια δημόσια υπηρεσία, όπου θα έχουν ένα λίγο πιο αξιοπρεπή μισθό θυσιάζοντας ωστόσο όνειρα και διαθέσεις πίσω από μίζερα γκισέ και γραφεία. Και αυτό απώλεια είναι.

Αν κάποιος χρειαστεί να προβλέψει την Ελλάδα του αύριο με βάσει τα δεδομένα και τις τάσεις που διαμορφώνονται τα χρόνια της κρίσης στις νέες γενιές και έτσι να περιγραφεί η Ελλάδα του μέλλοντός μας, είναι εύκολο να το κάνει. Ένα συντριπτικά μεγάλο κομμάτι των νέων έχουν ήδη μπει σ' ένα αεροπλάνο με προορισμό χώρα του εξωτερικού. Όπου και αν είναι αυτή, σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία, σε οποιοδήποτε τόπο μπορεί να τους δώσει μια προοπτική και μια κανονικότητα.  Από το 2010 έως σήμερα, περισσότεροι από 200-250.000 νέοι επιστήμονες με καλές σπουδές, καλά προσόντα και καλές προοπτικές ζουν και δουλεύουν στο εξωτερικό. Έρχονται να προστεθούν στο μεγάλο κύμα της νέας μετανάστευσης των τελευταίων χρόνων.

Ένα επιπλέον εντυπωσιακό στοιχείο της νεανικής μετανάστευσης, είναι αυτό που ανέδειξε μια έρευνα. Η πλειονότητα αυτών που φεύγει, ως πρώτη αιτία για την μετανάστευσή τους, δεν θεωρεί την οικονομική κρίση αυτή καθ εαυτή, αλλά την αναξιοκρατία και την διαφθορά που επικρατεί στη χώρα που γεννήθηκαν. Ακόμα πιο εντυπωσιακό ένα άλλο εύρημα που καταγράφτηκε. Έρευνα του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας δυο μήνες πριν, έδειξε ότι ακόμα και οι μαθητές (15-18 χρόνων) σε ποσοστό 76% θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό!

Ένα δεύτερο κομμάτι των νέων, είναι αυτό που περιέγραψε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ. Άνθρωποι με πτυχία και προσόντα που μαζικά αναζητούν μια θέση στη σχετική εργασιακή ασφάλεια του δημοσίου. Λίγο παλιότερα όπως είπε, μια θέση στο δημόσιο, την διεκδικούσαν 4 ή 5 άτομα, σήμερα την διεκδικούν 30! Για 404 θέσεις στο υπουργείο Δικαιοσύνης, εμφανίστηκαν 31.000 υποψήφιοι! Άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται αν μια τέτοια θέση θα βρίσκεται κοντά στον τόπο κατοικίας τους ή έναν όμορο νομό, αλλά οπουδήποτε. Όπως είπε, το πληροφοριακό σύστημα με το οποίο γίνονται οι προσλήψεις πέφτει συχνά από την υπερφόρτωση όταν προκηρύσσονται θέσεις για το δημόσιο.

Το τρίτο κομμάτι των νέων ανθρώπων, είναι αυτό που μας φέρνει πίτσες στο σπίτι, αυτό που δουλεύει τυπικά με μερική απασχόληση σε μια επιχείρηση αλλά ουσιαστικά δουλεύουν γι αυτήν 8 και 10 ώρες, αυτό που μοιράζει διαφημιστικά φέιγ βολάν για λίγα ευρώ και αυτό που μας σερβίρει καφέ και όταν τους ρωτάς σου αραδιάζουν τόσα πτυχία και προσόντα που σε κάνει να νιώθεις άσχημα. Οι αμοιβές όλων αυτών των νέων ανθρώπων-που κατ ευφημισμό λέγονται μισθοί-ξεκινάνε από 150-200 ευρώ τον μήνα και δεν ξεπερνάνε τα 500 ή 600.  Περιττό ν' αναφερθούν τα τεράστια ποσοστά ανασφάλιστων. Όπως περιττό να καταγραφούν τα ιλιγγιώδη ποσοστά ανεργίας στους νέους.


Η μεγαλύτερη παρενέργεια της πολύχρονης κρίσης, είναι όλα αυτά. Το άμεσο ή έμμεσο αποδεκάτισμα της νέας γενιάς αποτελεί την πιο ολέθρια συνέπεια αυτής της κρίσης για το οποίο δεν μιλάμε συχνά… 








liberal.gr

Στο τέλος χάνουν οι κάλοι


Το eurogroup τελείωσε και, όπως είπε χτες ο κ Τσίπρας, «στο τέλος κερδίζουν οι καλοί». Ίσως δεν έχει σκεφτεί ποτέ ότι οι καλοί κερδίζουν πάντα! Αρκεί να είσαι με τη μεριά του νικητή. Οι καλοί κέρδισαν και χτες. Μόνο που ο κ Τσίπρας δεν μας είπε ποιοι ήταν οι καλοί.

Σύμφωνα με τη δική του συλλογιστική λοιπόν:

Οι καλοί ήταν αυτοί που πέτυχαν να δοθούν 8,5 δις στην Ελλάδα για να αποπληρώσει τις αντίστοιχες λήξεις ομολόγων του καλοκαιριού, αντί για 9,5 δις που ζητούσε η ελληνική κυβέρνηση.

Οι καλοί ήταν αυτοί που πέτυχαν να διαιωνιστεί κατά 15 χρόνια ακόμα ένα ποσό 130 δις από το ελληνικό χρέος, δηλαδή να το πληρώνει ακόμα μια γενιά Ελλήνων, αν η χώρα πετύχει τους στόχους μετά το 2018, αντί να κουρευτεί, όπως ζητούσε η ελληνική κυβέρνηση.

Οι καλοί ήταν αυτοί που πέτυχαν να έχει ο ελληνικός προϋπολογισμός πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2023 και πάνω από 2% μέχρι το 2060 αντί να έχει 3,5% μέχρι το τέλος του 2018 και 1,5% από κει και πέρα που ζητούσε η ελληνική κυβέρνηση.

Οι καλοί είναι αυτοί που πέτυχαν να επιβάλουν στην ελληνική κυβέρνηση την ψήφιση των πιο σκληρών φορολογικών και μισθοκτόνων μέτρων εδώ και 7 χρόνια, καθώς και τη μείωση των συντάξεων κατά επιπλέον 25%, χωρίς η κυβέρνηση να έχει σαφή και έντονη αντίδραση σ αυτά.

Οι καλοί είναι αυτοί που πέτυχαν να επιβάλουν την τελική επικράτηση των εργοστασιακών και κλαδικών συμβάσεων εργασίας, που κατακερματίζουν τη δύναμη των εργαζόμενων και τους αφήνουν πιο εύκολη βορρά στα ορέξεις των εργοδοτών, ενώ η κυβέρνηση ζητούσε τις παλιές συλλογικές συμβάσεις που υποβαμίστηκαν.

Οι καλοί είναι αυτοί που πέτυχαν να παραμείνει στην ελληνική επιτροπεία ο πιο σκληρός δανειστής σε απαιτήσεις μέτρων, το ΔΝΤ, υπό τους όρους που είχε θέσει, χωρίς να βάλει λεφτά κατ αρχήν, ενώ η ελληνική κυβέρνηση ζητούσε να συμμετάσχει με χρηματοδότηση.

Οι καλοί είναι αυτοί που πέτυχαν να επιβάλουν και νέο, μεγάλο αριθμό προαπαιτούμενων, κατά τον κ Ρεγκλινγκ, ενώ η ελληνική κυβέρνηση ζητούσε να γίνει παραδεκτό ότι έχει ήδη ψηφίσει υπέρμετρο αριθμό μέτρων.

Οι καλοί είναι αυτοί που επέβαλαν την κατάργηση κάθε προνοιακού επιδόματος όχι σε λαμόγια, αλλά σε φτωχούς και ανάπηρους, «με ένα νόμο και ένα άρθρο», κατά τη μνημειώδη συνθηματολογία του πρωθυπουργού, ενώ η ελληνική κυβέρνηση δεν έκανε τίποτε για να τους υπερασπιστεί.

Οι καλοί πέτυχαν να απορριφθεί η πρότασή τους για πολιτική χαμηλών πλεονασμάτων και υψηλότερης ανάπτυξης που είχαν βάλει στο τραπέζι, ενώ η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε να γίνει δεκτή η πρότασή της για πολιτική υψηλών πλεονασμάτων κατ αρχήν και δευτερευόντως ανάπτυξης, προκειμένου να έχει στο ταμείο της πλεόνασμα για να διορίζει ψηφοφόρους.

Οι καλοί είναι αυτοί που πέτυχαν να κλείσει χτες η αξιολόγηση με επιπλέον 15 δις μέτρα σε φόρους και περικοπές σε βάρος του ελληνικού λαού, ενώ η ελληνική κυβέρνηση ζητούσε να κλείσει η αξιολόγηση με χάρισμα επί του χρέους.

Οι καλοί είναι αυτοί που συμφώνησαν στον γολγοθά των Ελλήνων πολιτών μέχρι το 2023 και στον ανήφορο μέχρι το 2060 με δεσμευμένη όλη την περιουσία της χώρας μέχρι το 2107 και στην «επαναδιατύπωση για το ΧΡΕΟΣ μετά το 2018 με την προϋπόθεση επιτυχούς εφαρμογής του προγράμματος και εάν κριθεί αναγκαίο», ενώ η ελληνική κυβέρνηση ζητούσε διατύπωση εδώ και τώρα χωρίς όρους.

Οι καλοί είναι τελικά αυτοί που υπερασπίζονται τα συμφέροντα της τσέπης τους και της τσέπης των λαών τους και των εταιριών τους, ενώ η ελληνική κυβέρνηση υπερασπίζεται απλώς και μόνο τη διατήρησή της στην εξουσία.

Μ αυτά τα μυαλά, δεν ξέρω αν στο τέλος κερδίζουν οι καλοί. Ξέρω όμως ότι στο τέλος χάνουν οι κάλοι.








Γ.Παπαδόπουλος- Τετράδης 


liberal.gr

Χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς


Του Γιάννη Σιδέρη

Αγαπητοί… εν Σουδάν, Σομαλία, Ζαΐρ και άλλων τριτοκοσμικών οικονομιών, αδερφοί, που στην δεκαετία του 80, είχατε την τιμή να υποστείτε την «κατ΄αρχήν έγκριση» του ΔΝΤ, όπως και προχθές η υπερήφανη Ελλάδα, 30 χρόνια μετά, δεδικαιώθητε.

Ο έλληνας πρωθυπουργός, με τηλεοπτικό του διάγγελμα(!) μας βεβαίωσε πόσο νιώθει δικαιωμένος καθώς με την συμφωνία της Πέμπτης  ανοίγει ο δρόμος για τις αγορές, για το οριστικό τέλος σε ενάμισι χρόνο των «προγραμμάτων στήριξης» (κάτι προαποφασισμένο), ότι έφτασε η ώρα να προωθηθούν οι μεγάλες αλλαγές στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία, να αφήσουμε πίσω την Ελλάδα της διαφθοράς, της αναξιοπιστίας, των πελατειακών σχέσεων, των μικρών και μεγάλων σκανδάλων.

Η στήλη σήμερα θα έγραφε περίπου παρόμοια. Ότι ο γέγονε γέγονε. Ότι όντως σήμερα είναι μια άλλη μέρα – κακή μέρα, αλλά αυτό δευτερεύον – που αποτελεί και το χρονικό όριο μιας νέας εκκίνησης. Είναι η αφετηρία μιας περιόδου όπου η χώρα δεν έχει υποχρεώσεις δόσεων, καθώς αυτές είναι καλυμμένες για περισσότερο από έτος. Ως εκ τούτου μια λογική κυβέρνηση θα μπορούσε να επιδοθεί – επί τέλους – σε αυτό για το οποίο εξελέγη: Να κυβερνήσει.

Θα μπορούσε λέμε, αλλά φευ. Όπως λένε οι αγγλοσάξονες «you can't teach an old dog new tricks». Ο πρωθυπουργός, μια δυσμενή συμφωνία, έκρινε ότι έπρεπε να την «περιλούσει» με νικητήριο φως. Όχι μόνο να επισκεφθεί και να ενημερώσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας περί αυτής, αλλά και να την αναγγείλει από τηλοψίας. Να δηλώσει ότι: «Πήραμε αυτό που διεκδικούσαμε, αλλά και αυτό που δικαιούμασταν»!

Αλαλα τα χείλη των ασεβών! Αν δεν μας απατά η μνήμη, που δεν μας απατά, αυτό που διεκδικούσαμε ήταν κούρεμα του χρέους και ένταξη στην Ποσοτική Χαλάρωση. Δεν πήραμε τίποτα από τα δύο! Για το πρώτο μάλιστα, απειλούσαμε πως αν δεν μας το δώσει το Eurogroup,  θα  κάναμε άνω κάτω την Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε.  Θα συγκαλούσαμε το Euro Summit  (το τμήμα  αρχηγών κρατών της Ευρωζώνης – είχαμε μάλιστα ειδοποιήσει και τον Τουσκ για το αίτημά μας), όπου θα θέταμε επιθετικά και απαιτητικά το θέμα του χρέους.

Και όχι απλώς θα το θέταμε, αλλά αρειμανίως, κυβερνητικά στελέχη διοχέτευαν ότι θα εναποθέταμε την «καυτή πατάτα» στα χέρια της καγκελαρίου Μέρκελ! Τελικώς δεν το τολμήσαμε αφού μας διεμηνύθη ότι θα υφιστάμεθα νέα ήττα, γιατί αυτά είναι ελληνικά τερτίπια και δεν αφορούσαν την Σύνοδο Κορυφής.  Έτσι η Μέρκελ… γλύτωσε από την καυτή  πατάτα (την οποία ουδόλως προτίθετο να πιάσει) και αυτή παρέμεινε στα χέρια του πρωθυπουργού, ο οποίος  φέρεται ως να μην τη νιώθει.

Πέραν του χρέους, ας αποχαιρετήσουμε κατά τα φαινόμενα, και την ποσοτική χαλάρωση που χάνουμε. Η ΕΚΤ έκανε μια ανεπαίσθητα θετική δήλωση, ότι βλέπει την συμφωνία «ως πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση διασφάλισης της βιωσιμότητας του χρέους». Πρώτο βήμα, ενώ εμφιλοχωρεί ο κίνδυνος, οψέποτε το χρέος καταστεί βιώσιμο, οι στρόφιγγες  να έχουν κλείσει.

Για την ανάπτυξη  στην οποία στο συνέδριο της  concordia, 10 μέρες πριν, είχε καλέσει τους εταίρους να «κάνουν ότι είναι αναγκαίο να μπει η ανάπτυξη στην ατζέντα των προτεραιοτήτων», και να κάνουν επενδύσεις στη χώρα μας, το μόνο που κατεγράφη στην συμφωνία είναι μια αναφορά στη δημιουργία «Αναπτυξιακής Τράπεζας», χωρίς περεταίρω επεξηγήσεις – το που θα βρεθούν τα κεφάλαια και σε ποιο χρονοδιάγραμμα θα δημιουργηθεί.

Όσο για τη γαλλική πρόταση, στοιχεία της οποίας υπήρξαν στην συμφωνία, έχει ήδη επισημανθεί από το liberal ότι είναι καταστροφική. Τέτοιες προτάσεις είναι θετικές για μικρό χρονικό διάστημα 4-5 χρόνων, ως πυροσβεστικές. Εάν επεκταθούν σε… 40 και πλέον χρόνια, απλώς αποτελούν αντικίνητρο ανάπτυξης, αφού κάθε φορά που η οικονομία θα βρίσκεται σε διάδρομο ανόδου, θα καθηλώνεται από τους επί πλέον φόρους.

Τέλος  παρέμεινε το περίφημο «εάν», που τόσο παλέψαμε  να επαλειφθεί – ότι θα δοθεί λύσει στο χρέος κατά το τέλος του προγράμματος «εάν χρειαστεί».

Τα ανωτέρω, όσο και τα υπόλοιπα τεχνικά της συμφωνίας  έχουν ήδη αναλυθεί από χθες. Αναφέραμε τα πλέον εμβληματικά, όσα αιτιολογούν τον ισχυρισμό περί κακής συμφωνίας, σε σχέση με τις αρχικές επιδιώξεις. Ενδεχομένως καλύτερη να μην μπορούσε να υπάρξει, και δεν μπορούσε, έτσι που τα κατάφερε η κυβέρνηση δυο χρόνια τώρα.

Η στήλη πάντως θα ήταν περισσότερο αισιόδοξη, αν ο πρωθυπουργός αντί αυτοθαυμαστικού διαγγέλματος, με μια λιτή ανακοίνωση έλεγε αυτό που είπε ο Τσακαλώτος: «Ίσως η συμφωνία να μην είναι επαρκής, αλλά φέρνει μια σαφήνεια», ή ο Δραγασάκης: «απέχει από αυτό που εμείς θα επιθυμούσαμε».


Θα έδειχνε  ότι υπάρχει συναίσθηση των δυσκολιών, μετριοπάθεια για τις μελλοντικές κινήσεις,  και σεβασμός σε μας, που ούτως ή άλλως θα την υποστούμε. Ούτε στο  Σουδάν, την Σομαλία, το Ζαΐρ, δεν θα πουλούσαν  οι αρχηγοί καθρεφτάκια, επειδή το ΔΝΤ  έκανε μια «κατ΄αρχήν έγκριση» χρηματοδότησης, και αυτό να εκληφθεί ως «πήραμε αυτό που διεκδικούσαμε», όταν άλλο διεκδικούσαμε. 







liberal.gr

Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017

Τι πήρε και τι έχασε η Ελλάδα στο χθεσινό Eurogroup

Δόση, αναπτυξιακή τράπεζα και στήριξη για έξοδο στις αγορές και μηχανισμός σύνδεσης ανάπτυξης-χρέους στα θετικά της απόφασης. Η συμβολική «εν αναμονή» συμμετοχή του ΔΝΤ και η ανάγκη για περισσότερη ορατότητα στο χρέος.



Ένα πολιτικό κλείσιμο του ματιού, το οποίο αποτυπώθηκε στις δηλώσεις Ντάισελμπλουμ - Λαγκάρντ μετά την ολοκλήρωση του Eurogroup, είναι αυτό το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει εφεξής τις προσδοκίες πλήρους αποσαφήνισης των μέτρων για το χρέος, αφού προσπεραστεί ο σκόπελος των γερμανικών εκλογών. Η εφαρμογή τους είναι ξεκάθαρο ότι θα υλοποιηθεί, «στον βαθμό που χρειαστεί» μετά το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018 και υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσής τους.

Η αναφορά της Λαγκάρντ όμως, την οποία ενίσχυσαν οι τοποθετήσεις του Ντάισελμπλουμ, σχετικά με την αναμονή αποσαφήνισης των μέτρων για το χρέος «τις επόμενες εβδομάδες» και όχι στο τέλος του προγράμματος, αν και αρκούντως ασαφής, μπορεί να καλλιεργήσει τέτοιες προσδοκίες.

Αυτή η φραστική τοποθέτηση αλλά και η αποτύπωση στα συμπεράσματα της πρόβλεψης δημιουργίας Αναπτυξιακής Τράπεζας, όπως άλλωστε και της μνημόνευσης ενός μηχανισμού σύνδεσης των μελλοντικών παρεμβάσεων στο χρέος με την αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής οικονομίας στα πρότυπα του γαλλικού μοντέλου, μπορούν να θεωρηθούν οι εκπλήξεις της χθεσινής συνεδρίασης.

Κατά τα λοιπά, το ανακοινωθέν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες των τελευταίων ημερών, οι οποίες ανέφεραν ότι ο συμβιβασμός θα επιχειρηθεί στο τρίπτυχο των πλεονασμάτων μετά το 2022, του ύψους της δόσης και των βελτιωμένων διατυπώσεων σε σχέση με το ανακοινωθέν της 25ης Μαΐου 2016.

Δόση αρχές Ιουλίου
Η εκπλήρωση και των 140 σκληρών προαπαιτούμενων που είχαν θέσει οι ευρωπαϊκοί θεσμοί άνοιξε την πόρτα για την εκταμίευση της δόσης, διασφαλίζοντας ένα ήρεμο καλοκαίρι για τις αγορές . Μετά την έγκριση από τα κοινοβούλια ορισμένων χωρών, μεταξύ των οποίων και το γερμανικό, ο επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ εκτίμησε ότι τα κεφάλαια θα είναι διαθέσιμα για την Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου. Το ύψος της δόσης προσδιορίστηκε λίγο πάνω από το αυστηρό σενάριο που προέβλεπε εκταμίευση 8 δισ. ευρώ και αρκετά χαμηλότερα από τις επιδιώξεις της Κομισιόν για δόση 9-10 δισ. ευρώ. Αποφασίστηκε η εκταμίευση δόσης 8,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα πρώτα 7,7 δισ. ευρώ θα είναι διαθέσιμα στις αρχές Ιουλίου. Από αυτά, 6,9 δισ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την κάλυψη υποχρεώσεων σε λήξεις ομολόγων και το υπόλοιπο των 800 εκατ. ευρώ αφορά σε πληρωμές ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου (λίγο κάτω από 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία).

Μετά το καλοκαίρι, όπως είπε ο Κλάους Ρέγκλινγκ , θα υπάρξει εκταμίευση επιπλέον 800 εκατ. ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα έχει χρησιμοποιήσει και ίδιους πόρους για τη σταδιακή εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου. Έως το τέλος του έτους, δεν αναμένεται νέα εκταμίευση από τον ESM καθώς οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας μπορούν να καλυφθούν από το ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα.

Πόσο κοντά είναι το QE
Η πρώτη αντίδραση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ήταν ολιγόλογη αλλά ενδεικτική. «Λαμβάνουμε υπόψη τη συζήτηση στο Eurogroup, την οποία βλέπουμε ως ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης βιωσιμότητας χρέους», ήταν το σχόλιο κύκλων της ΕΚΤ.

Για  ένταξη στο QE δεν αρκεί ένα πρώτο βήμα, όπως έχει καταστήσει σαφές ο Μάριο Ντράγκι το προηγούμενο διάστημα, αλλά η ίδια η βιωσιμότητα του χρέους. Επομένως, μπορεί να συνάγει κανείς ότι η ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης δεν βρίσκεται προ των πυλών. Εφόσον όμως υπάρξει άμεσα η αποσαφήνιση των μέτρων για το χρέος, η οποία θα επιτρέψει στο ΔΝΤ να θεωρήσει το χρέος βιώσιμο, απελευθερώνοντας και τη δική του εν αναμονή χρηματοδοτική συμμετοχή, η ένταξη στο QE θα μπορούσε να πάρει σάρκα και οστά.

Το ΔΝΤ
Όπως ήταν αναμενόμενο, η Κριστίν Λαγκάρντ ανακοίνωσε την πρόθεσή της να θέσει ενώπιον του Εκτελεστικού Συμβουλίου πρόταση κατ' αρχήν αποδοχής προγράμματος για την Ελλάδα (approval in principle με stand-by arrangement) . Η απόφαση, όπως είπε, αναμένεται να ληφθεί πριν τις 27 Ιουλίου, για ένα ποσό μικρότερο των 2 δισ. δολαρίων. Το ποσό είναι ξεκάθαρα συμβολικό. Ούτως ή άλλως, τα κεφάλαια αυτά δεν τα χρειάζεται η Ελλάδα (εκτιμάται ότι από το τρίτο πρόγραμμα του ESM θα περισσέψουν στο τέλος περισσότερα από 30 δισ. ευρώ) και όπως επιβεβαίωσε η ίδια η Λαγκάρντ, δεν είναι απαραίτητο η Ελλάδα να τα χρησιμοποιήσει.

Η χρηματοδοτική συμμετοχή του Ταμείου θα απελευθερωθεί όταν υπάρξει η απαραίτητη για το ΔΝΤ καθαρότητα στα μέτρα για τη διευθέτηση του χρέους. Η διάρκεια του προγράμματος του ΔΝΤ θα είναι η ίδια με αυτή του προγράμματος του ESM, επομένως, με τα σημερινά δεδομένα, έως τις 20 Αυγούστου 2018.

Επί του παρόντος, το ΔΝΤ θεωρεί το χρέος μη βιώσιμο, όπως αναμένεται να πιστοποιήσει και η επικείμενη ανάλυση βιωσιμότητας χρέους από το Ταμείο. Θα ακολουθήσει μια δεύτερη ανάλυση βιωσιμότητας χρέους, με το τέλος του προγράμματος.

Οι διατυπώσεις της κ. Λαγκάρντ ήταν ιδιαιτέρως προσεκτικές. Τόνισε ότι η χθεσινή απόφαση ήταν «η δεύτερη καλύτερη λύση» και αιτιολόγησε την απόφασή της αυτή, στη βάση της εξουδετέρωσης του κινδύνου μιας νέας κρίσης στα μέσα Ιουλίου (αν δεν υπήρχε η εκταμίευση της δόσης), της προάσπισης των μεταρρυθμίσεων και της διατήρησης της «διαρκούς υπόσχεσης» για την ελάφρυνση χρέους.

Οι φραστικές βελτιώσεις
Το πατρόν πάνω στο οποίο κλείστηκε η χθεσινή συμφωνία είναι το ανακοινωθέν του Μαΐου 2016, όπως απαιτούσε ο Β. Σόιμπλε.

Οι διαφορές ξεκινούν από τη χάραξη ενός σαφούς δημοσιονομικού μονοπατιού έως το 2060 (3,5% του ΑΕΠ πρωτογενή πλεονάσματα έως και το 2022 και πάνω, αλλά κοντά στο 2% του ΑΕΠ έως το 2060), το οποίο σε συνδυασμό με τις ενέσεις ανάπτυξης μπορεί να οδηγήσει με μεγαλύτερη ευκολία στην υπέρβαση των απολύτως απαισιόδοξων εκτιμήσεων του ΔΝΤ για ρυθμό ανάπτυξης 1% έως το 2060. Ανάπτυξη και πλεονάσματα αποτελούν βασικά συστατικά στην ανάλυση βιωσιμότητας χρέους.

Η πρόταση η οποία τέθηκε στο τραπέζι στο προηγούμενο Eurogroup για επέκταση των ωριμάνσεων των δανείων του EFSF -μετά το τέλος του προγράμματος και στον βαθμό που χρειαστεί- δεν διαφοροποιήθηκε. Η διατύπωση για επέκταση από 0 έως 15 χρόνια παρέμεινε αμετάβλητη.

Ελαφρά τροποποίηση υπήρξε στη διατύπωση αναφορικά με την αναγκαιότητα των πρόσθετων παρεμβάσεων στο χρέος. Η φράση «αν χρειαστεί» άλλαξε σε «στον βαθμό που θα χρειαστεί».


Η ελληνική κυβέρνηση, όπως φάνηκε από τις δηλώσεις του Ευκλείδη Τσακαλώτου, αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην τελευταία παράγραφο του ανακοινωθέντος, σύμφωνα με την  οποία «ενόψει της ολοκλήρωσης του τρέχοντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, το Eurogroup δεσμεύεται να παράσχει στήριξη στην Ελλάδα για την επιστροφή στις αγορές. Το Εurogroup συμφωνεί ότι θα παράσχει μελλοντικές εκταμιεύσεις όχι μόνο για την πληρωμή ληξιπρόθεσμων χρεών, αλλά και τη δημιουργία ρευστότητας, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των επενδυτών και να διευκολυνθεί η επιστροφή στις αγορές». 





Έλενα Λάσκαρη


euro2day.gr

Ξεχάστε τη ΔΕΗ που ξέρατε


Του Γιώργου Φιντικάκη

Ηταν 12 Δεκεμβρίου 2001 όταν η μετοχή της ΔΕΗ έκανε πρεμιέρα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, κλείνοντας τότε με απώλειες 5,04%, και απογοητεύοντας τους επενδυτές. Την εποχή εκείνη το χρηματιστήριο ήταν ακόμη στα πάνω του, και οι επενδυτές δεν ανέμεναν η μετοχή μιας εταιρείας με πάγια 3 τρισ. δρχ (8,6 δισ. ευρώ) να ξεκινήσει αρνητικά την πορεία της στο ταμπλό. Παρ’ όλα αυτά η τιμή εκκίνησης που είχε κάνει ντεμπούτο στα 12,70 ευρώ, έκλεισε τελικά στα 12,06 ευρώ, με την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στα 2,8 δισ ευρώ.

Δεκαέξι χρόνια μετά, και ενώ η σημερινή εταιρεία δεν μοιάζει σε τίποτα με τις ωραίες μονοπωλιακές ημέρες του 2001, η μετοχή της "παλιάς ΔΕΗ" αποτελεί οριστικά παρελθόν. Εκλεισε χθες, τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης στο ταμπλό, στα 3,83 ευρώ, (888,5 εκατ ευρώ κεφαλαιοποίηση), προκειμένου να επανέλθει την προσεχή Δευτέρα σπασμένη στα δύο, ως "νέα ΔΕΗ", και "ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών", δηλαδή η εταιρεία που θα γεννηθεί από τα σπλάχνα της ΔΕΗ.

Στην αγορά, μιλούν για τον απόλυτο "γρίφο", καθώς δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ μέχρι σήμερα η επιστροφή κεφαλαίου προς τους μετόχους μιας εισηγμένης να γίνεται με ανταλλαγή σε είδος, δηλαδή μετοχές, αντί για καταβολή χρημάτων απευθείας στις τσέπες τους. Και αυτό, καθώς οι σημερινοί μέτοχοι της ΔΕΗ θα λάβουν τόσες μετοχές του νέου ΑΔΜΗΕ όσες κατέχουν και στη ΔΕΗ. Δηλαδή για κάθε μια μετοχή της ΔΕΗ, μία μετοχή της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, η τιμή εκκίνησης της οποίας έχει οριστεί στα 2,12 ευρώ, κατά 44% χαμηλότερα από το χθεσινό κλείσιμο της μετοχής της ΔΕΗ.

Τα ερωτήματα όμως στα οποία απαντήσεις θα δοθούν την Δευτέρα, είναι πολλά. Διότι αφαιρώντας τα 2,12 ευρώ της τιμής εισαγωγής του ΑΔΜΗΕ από τα 3,83 ευρώ στα οποία έκλεισε χθες η μετοχή, απομένουν 1,71 ευρώ. Πολλαπλασιάζοντας την τιμή αυτή με τα 232 εκατ. των μετοχών της ΔΕΗ, διαμορφώνεται μια αποτίμηση, ύψους 396,7 εκατ. ευρώ για την εταιρεία. Δηλαδή 55% χαμηλότερα από την χθεσινή της κεφαλαιοποίηση, ύψους 888,5 εκατ. ευρώ.

Τα παράδοξα αυτά, ίσως και να τα πληρώσουν οι δύο μετοχές που θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται από Δευτέρα στο ταμπλό, χωρίς όριο διακύμανσης για μία ημέρα όσον αφορά την ΔΕΗ, και για τρεις ημέρες στην περίπτωση της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών.

Κάποιοι μάλιστα αναλυτές εκτιμούν ότι η μετοχή της ΔΕΗ θα διακυμανθεί ακόμη και κάτω από τα 2 ευρώ, δηλαδή 50% χαμηλότερα από το χθεσινό κλείσιμο των 3,83 ευρώ. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις τους, απλώς η ΔΕΗ θα έχει πληρώσει την περίπλοκη διαδικασία απόσχισης του ΑΔΜΗΕ, μέσω της οποίας η επιχείρηση χάνει το πιο ισχυρό της περιουσιακό στοιχείο, τον έλεγχο στα δίκτυα μεταφοράς, την αξία των οποίων η αγορά είχε μάλλον υποτιμήσει.

Αλλωστε γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο γίνεται και το "σπάσιμο" της μετοχής, προκειμένου να αποζημιωθούν σε είδος οι υφιστάμενοι μέτοχοι της εταιρείας για την απώλεια του ΑΔΜΗΕ. Επειδή δηλαδή το 51% του ΑΔΜΗΕ περνά στην ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (με αναλογία 51% σε Δημόσιο, 49% στους υφιστάμενους ιδιώτες μετόχους της ΔΕΗ), ενώ εκτός ταμπλό μένει το υπόλοιπο 49%. Δηλαδή το 24% του ΑΔΜΗΕ που πέρασε στους Κινέζους της State Grid, και το 25% που πουλήθηκε στο Δημόσιο (ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ).

Θυμίζουμε ότι το 100% του ΑΔΜΗΕ έχει αποτιμηθεί στα 983 εκατ. ευρώ, άρα το 51% που μπαίνει στο Χρηματιστήριο έχει αξία 491,84 εκατ. ευρώ (και αφορά 232 εκατ. μετοχές, όσες και η ΔΕΗ, με τιμή εισαγωγής 2,12 ευρώ).

Η ιστορία δεν είναι με το μέρος της

Ανατρέχοντας πάντως κανείς στην ιστορία, διαπιστώνει ότι και στις τρεις μέχρι τώρα μετοχοποιήσεις ποσοστών της ΔΕΗ τις οποίες έκανε το Δημόσιο, τα αποτελέσματα δεν ήταν για το ίδιο ιδιαίτερα επωφελή. Στην τριετία 2001, 2002, 2003, οπότε και έγιναν οι τρεις διαδοχικές μετοχοποιήσεις της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα να μειωθεί η συμμετοχή του κράτους από το 100% στο 51%, το Δημόσιο κατάφερε να αντλήσει συνολικά 1,4 δισ. ευρώ.


Αν αντίθετα στο διάστημα 2001-2003 δεν είχε πουλήσει καμία μετοχή και διατηρούσε τον απόλυτο έλεγχο στην επιχείρηση, θα είχε εγγράψει έσοδα από μερίσματα άνω του 1,1 δισ. ευρώ και παράλληλα θα μπορούσε να προσδοκά σε περισσότερα έσοδα στο μέλλον.  

























liberal.gr

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

Eurogroup ώρα μηδέν: «Μυρίζει» φιάσκο - Οι δανειστές "τελειώνουν" τον Τσίπρα


- «Παίζει ρέστα» η κυβέρνηση στην κρίσιμη συνεδρίαση
- Εγκλωβισμένος και χωρίς άσσους στο μανίκι ο πρωθυπουργός...


Ένα βήμα πριν από ένα νέο φιάσκο βρίσκονται πλέον η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ο Αλέξης Τσίπρας, καθώς στο Eurogroup που συνεδριάζει σήμερα το απόγευμα στο Λουξεμβούργο δεν αναμένεται τίποτε

 το ιδιαίτερο, μιας και το Βερολίνο εμμένει στη σκληρή στάση του, παραπέμποντας τις όποιες συζητήσεις για το ελληνικό χρέος μετά τη διεξαγωγή των γερμανικών εκλογών.

Υπενθυμίζεται ότι το Μέγαρο Μαξίμου έχει διαμηνύσει εδώ και μέρες πως εάν δεν υπάρξει θετική και καθαρή λύση για το χρέος κατά τη σημερινή συνάντηση της Ευρωομάδας, τότε ο πρωθυπουργός θα επιχειρήσει να οδηγήσει το ελληνικό ζήτημα στη Σύνοδο Κορυφής που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Ιουνίου.

Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ετοιμάζεται να μπλοκάρει τις κινήσεις του κ. Τσίπρα, γεγονός που φάνηκε και από τις δηλώσεις χθες, Τετάρτη (15/06/2017) του εκπροσώπου του, Γιούρκ Βαϊσγκέμπερ, ο οποίος ξεκαθάρισε πως «αν και υπάρχει πάντα η τάση να μεταφέρονται ειδικά θέματα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αρμόδιος θεσμός για την εκταμίευση είναι το Eurogroup».

Επί της ουσίας, ο εκπρόσωπος του κ. Σόιμπλε «καίει» και το τελευταίο χαρτί του Έλληνα πρωθυπουργού, δείχνοντάς του πως αν θα πρέπει να περιμένει κάτι, τότε αυτό θα επέλθει μόνο μέσω μιας συμφωνίας σε επίπεδο «Ευρωομάδας».

Επιπλέον και η ίδια η ελληνική πλευρά φαίνεται πως έχει χαμηλώσει τον πήχη των προσδοκιών της, όπως προκύπτει από τη χθεσινή τοποθέτηση Έλληνα αξιωματούχου που βρίσκεται πολύ κοντά στη διαπραγμάτευση στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Είμαστε πολύ μακριά από την εξεύρεση λύσης στο αυριανό Eurogroup, με δεδομένο ότι η Γερμανία δεν έχει κάνει κανένα βήμα προόδου. Αν δεν υπάρξει κάποια θετική κίνηση τις επόμενες ώρες ή κατά τη διάρκεια του Eurogroup από τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, τότε φαίνεται ότι την "καυτή πατάτα" θα αναγκαστεί να την πάρει στα χέρια της η κ. Μέρκελ», δήλωσε ο συγκεκριμένος αξιωματούχος.

Τι σημαίνει ένα νέο αδιέξοδο στη διαπραγμάτευση;

Με δεδομένες πλέον τις εξαιρετικά δυσμενείς διαθέσεις των δανειστών απέναντι στην κυβέρνηση και εφόσον πέσει στο κενό και το «ατού» του κ. Τσίπρα για πολιτική λύση στις 22 Ιουνίου, τότε οι όποιες εξελίξεις δρομολογούνται για τις 10 Ιουλίου, οπότε και συνεδριάζει εκ νέου το Eurogroup.

Βεβαίως, μια τέτοια προοπτική συνιστά μια δεινή ήττα για την κυβέρνηση της δήθεν περήφανης διαπραγμάτευσης, καθώς καταρρίπτονται όλες οι ημερομηνίες - ορόσημα που είχαν τεθεί, ώστε κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες.

Το ζήτημα είναι πως, για πολλοστή φορά, ο πρωθυπουργός μοίρασε κούφιες υποσχέσεις και εγγυήσεις στους πολίτες που τραβούν τα πάνδεινα εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών.


Και, δυστυχώς, όπως όλα δείχνουν, η Ελλάδα ξαναζεί στιγμές 2015, καταλήγοντας στον ίδιο παρονομαστή: Να βρίσκεται μόλις ένα βήμα προτού υπογράψει ακόμη έναν «αιματηρό» συμβιβασμό με τους δανειστές, λαμβάνοντας ψιχία ως ανταλλάγματα. 









newsbomb.gr

Ποινή φυλάκισης 10 μηνών για τον Παύλο Πολάκη


Το δικαστήριο Χανίων έκρινε ένοχο τον Παύλο Πολάκη και τον καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 10 μηνών με αναστολή για υπόθεση παραβίασης του νόμου 2971/2001 που αφορά την προστασία του αιγιαλού και της παραλίας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας κατηγορείτο ότι το 2011 με την ιδιότητα του δημάρχου στη θέση Διαλεσκάρι των Σφακίων του νομού Χανιών επέφερε μεταβολή στην θάλασσα και τον αιγιαλό, καθώς χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής (κτηματική υπηρεσία) κατασκεύασε αυθαίρετη προβλήτα από μπετόν και πέτρα μήκους 30 μέτρων, πλάτους 1 μέτρου και ύψους 2 μέτρων, όπως αναφέρει το flashnews.gr.

Η υπόθεση εκδικάστηκε σήμερα στα Δικαστήρια Χανίων.

Υπενθυμίζεται πως η σχετική δικογραφία είχε διαβιβαστεί στην Βουλή τον Απρίλιο του 2016 με το αίτημα άρσης της ασυλίας του κ. Πολάκη, με την ψηφοφορία να γίνεται στις 16 Ιουνίου του 2016.


Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 177 βουλευτές. Υπέρ της άρσης της ασυλίας του κ. Πολάκη, οι βουλευτές τάχθηκαν με 93 ψήφους υπέρ, 82 κατά και δύο «παρών». 

Την ενοχή Τσοχατζόπουλου για τις «χρυσές μίζες» ζήτησε η εισαγγελέας

 Αποχώρησε η Βίκυ Σταμάτη από τη δικαστική αίθουσα  


Λίγες μόνο ημέρες μετά τη νέα περιπέτεια της υγείας του, ο Άκης Τσοχατζόπουλος κάθισε σήμερα στο εδώλιο του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, όπου δικάζεται σε δεύτερο βαθμό για τις «χρυσές μίζες» των εξοπλιστικών και άκουσε σήμερα την εισαγγελέα της έδρας να ζητεί και πάλι την καταδίκη του.

Της Μαρίας Ζαχαροπούλου

Ο πρώην υπουργός ήρθε αντιμέτωπος με το βαρύ κατηγορώ της εισαγγελικής λειτουργού που εισηγήθηκε την καταδίκη, όπως και πρωτοδίκως, 12 εκ των κατηγορουμένων, καθώς επίσης την απαλλαγή, λόγω αμφιβολιών, τεσσάρων. Η εισαγγελέας έκανε λόγο για ένα δαιδαλώδες δίκτυο τραπεζικών λογαριασμών και εξωχώριων εταιριών με στόχο την νομιμοποίηση της παράνομης περιουσίας του Άκη Τσοχατζόπουλου ο οποίος αντέδρασε όταν έγινε αναφορά στα μέλη του ΚΥΣΕΑ, την επίμαχη περίοδο, και όσα κατέθεσαν στο δικαστήριο ο πρώην υπουργός Κώστας Σημίτης και ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

Εισαγγελέας: Σύμφωνα με τους μάρτυρες, ο υπουργός Άμυνας ενημέρωνε το ΚΥΣΕΑ και εισηγούντο σχετικά. Όλοι είχαν απόλυτη εμπιστοσύνη στον υπουργό, όπως κατέθεσαν (...) Η μεγάλη δύναμη που είχε του έδινε τη δυνατότητα να ζητήσει χρήματα.

Α. Τσοχατζόπουλος: Απίθανα πράγματα ακούμε... ποιος τα λέει αυτά;

Πρόεδρος: Σας παρακαλώ…

«Αποχωρώ είναι παραλήρημα θέατρο παραλόγου»

Η Βίκυ Σταμάτη αποχώρησε από την δικαστική αίθουσα όταν η εισαγγελέας, η οποία ζήτησε την ενοχή της, υποστήριξε , στην αγόρευση της, πως εκείνη γνώριζε από πού προέρχονταν τα χρήματα που ξόδευε.

Εισαγγελέας: Η κατηγορουμένη είναι έξυπνη γυναίκα, εργαζόμενη και απόλυτα ικανή να κατανοήσει από που προέρχονταν τα χρήματα. Απέκρυψε τον τρόπο απόκτησης περιουσίας και μετέτρεψε μέρος της περιουσίας σε εργασίες και απέκρυψε την προέλευση της περιουσίας.

Βίκυ Σταμάτη: Αποχωρώ είναι παραλήρημα θέατρο παραλόγου.

Για το ακίνητο του Διονυσίου Αρεοπαγίτου η εισαγγελέας τόνισε πως από την ακροαματική διαδικασία «αποδείχθηκε ότι η πώληση του ακινήτου που κατέληξε στην ιδιοκτησία της κατηγορούμενης ήταν εικονική. Οι αγοραπωλησίες επέτρεψαν τη μεταβίβαση για να συγκαλύψει την αληθινή προέλευση των χρημάτων» ενώ ο αναπληρωτής εισαγγελέας Στ. Δασκαλόπουλος αναφέρθηκε σε «εγκλήματα διαφθοράς πολιτικού προσώπου» και σε «παράνομες χρηματορροές δωροδοκίας».

Συγκεκριμένα, η εισαγγελέας της έδρας ζήτησε την ενοχή του Άκη Τσοχατζόπουλου για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, κατ΄ επάγγελμα, όπως και πρωτοδίκως. Όπως ανέφερε μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος αποπειράθηκε και πέτυχε να νομιμοποιήσει μίζες που έλαβε από το Tor M1 και των υποβρυχίων.

Επιπλέον, ζήτησε να κηρυχθεί ένοχη η κόρη του πρώην υπουργού, Αρετή Τσοχατζοπουλου και η σύζυγος του, Βίκυ Σταμάτη όπως επίσης και ο κατασκευαστής, Αστέριος Οικονομίδης καθώς και ο επιχειρηματίας, Γιώργος Σαχπατζίδης, όπως και η λογίστρια του, Ευφροσύνη Λαμπροπούλου. Επίσης, ζήτησε την ενοχή του εξαδέλφου του πρώην υπουργού, Νίκου Ζήγρα καθώς και των χρηματιστών, Οράτιου Μελά και Νίκου Αντωνιάδη όπως και της δικηγόρου, Μαρίας-Ταλίτα Τσεκούρα και της πρώην συζύγου του Άκη Τσοχατζόπουλου, Γκούντρουν.


Η εισαγγελέας εισηγήθηκε την καταδίκη του πρώην διευθυντή εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Γιάννη Σμπώκου υποστηρίζοντας ότι αποδείχθηκε πως διαχειρίστηκε μέρος της παράνομης περιουσίας του Άκη Τσοχατζόπουλου και προσδιόρισε το ποσό στα 10.000.000 και όχι 40.000.000 όπως του αποδίδονται κατά την κατηγορία. Τέλος, η εισαγγελική λειτουργός ζήτησε την απαλλαγή, λόγω αμφιβολιών, των κατηγορουμένων, Παναγιώτη Σταμάτη, Νίκου Καρατζά, Νίκου Γεωργουλάκη και Γιώργου Κωνσταντάτου.






newsbeast.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *