Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

Επικίνδυνος ερασιτεχνισμός η επίσκεψη Έρντοαν


Με μία κίνηση πολιτικά αναξιοπρεπή και διπλωματικά άστοχη, η ελληνική κυβέρνηση προσκάλεσε επίσημα τον Τούρκο «πρόεδρο» Ταϊπ Έρντοαν να επισκεφτεί την Ελλάδα την επόμενη Πέμπτη και Παρασκευή. Αψυχολόγητη και άστοχη, γιατί ο Τούρκος αξιωματούχος δεν έχει κάνει καμιά κίνηση καλής θέλησης προς την Ελλάδα. Αντίθετα, προκαλεί επιθετικά τη χώρα σε όλα τα επίπεδα!

Στο εναέριο Αιγαίο, οι παραβιάσεις του εθνικού χώρου και FIR Αθηνών είναι οι περισσότερες που έχουν καταγραφεί εδώ και χρόνια. Στη θάλασσα, η τουρκική ακτοφυλακή αλωνίζει στα Ίμια και την Καλόλιμνο, ενώ ο τουρκικός στόλος έφτασε στο σημείο προ μηνών να αποκλείσει το Καστελόριζο!

Σε επίπεδο εθνικού χώρου, η τουρκική κυβέρνηση εγκλωβίζει συστηματικά, με το πρόσχημα ασκήσεων, το κεντρικό Αιγαίο και τους διαδρόμους Λέσβου- Λήμνου- Χίου, πιέζοντας όλο και πιο πολύ σε μια διχοτομική λύση συγκυριαρχίας στο Αιγαίο.

Η χρυσοφόρος για τους Τούρκους γραμμή Παράλια- Ελληνικά νησιά έχει πυκνώσει εδώ και μήνες, με χιλιάδες πρόσφυγες να μεταφέρονται από τη Μικρά Ασία σε Χίο, Λέσβο, Κάλυμνο κυρίως. Η δήθεν συμφωνία Τουρκίας – ΕΕ ισχύει μόνο στα χαρτιά και ακολουθείται μόνο από την Ελλάδα, που κρατά τους πρόσφυγες σε στρατόπεδα άθλιας συγκέντρωσης στα νησιά, δημιουργώντας σ αυτούς πρόβλημα επιβίωσης και στους νησιώτες πρόβλημα οικονομίας και ασφάλειας.

Στη Θράκη, η τουρκική κυβέρνηση υποδαυλίζει τον τουρκικό εθνικισμό και καλλιεργεί αργά και σταθερά κλίμα μειονοτικού  αλυτρωτισμού, που δεν έχει βρει ακόμα πρόσφορο έδαφος μόνο και μόνο γιατί η οικονομική ζωή στο ελληνικό κράτος είναι απείρως καλύτερη από ό,τι στο τουρκικό. Ακόμα.

Στον Έβρο, η τουρκική κυβέρνηση δημιουργεί προγεφυρώματα τέτοια που να διευκολύνουν το πέρασμα μεταναστών και λαθρεμπόρων στην ελληνική πλευρά.

Η Τουρκία εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει την υφαλοκρηπίδα των ελληνικών νησιών, ενώ αντιθέτως τη διεκδικεί ως συνέχεια της μικρασιατικής ακτογραμμής! Μ αυτό το πρόσχημα επιχειρεί έρευνες για υδρογονάνθρακες μέσα στην ελληνική επικράτεια και σε ό,τι θεωρεί η ίδια διεθνή ύδατα, δημιουργώντας στρατιωτικές και διπλωματικές εντάσεις.

Στο Κυπριακό, μποϋκοτάρει κάθε λύση που δεν περιλαμβάνει το 40% του νησιού υπό τουρκικό κράτος και κάθε λύση που δεν προνοεί ότι αυτό το κράτος θα ορίζει τη μοίρα και του υπόλοιπου 60%! Ταυτόχρονα, παρεμποδίζει με πολεμικά μέσα τις έρευνες της Κυπριακής Δημοκρατίας για υδρογονάνθρακες στα κυπριακά ύδατα και στην ΑΟΖ. Φυσικά, ούτε λόγος για αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων κατοχής από τη Μεγαλόνησο!
Η ελληνική μειονότητα στην Κωνσταντινούπολη συρρικνώνεται διαρκώς από τους τουρκικούς νομικούς και τρομοκρατικούς μηχανισμούς, που σχεδόν δημεύουν τις περιουσίες και περιορίζουν τα θρησκευτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Η Σχολή της Χάλκης εξακολουθεί να είναι υπό ομηρεία, όπως και το Πατριαρχείο με όλες τις μητροπόλεις, που στην ουσία είναι ανελεύθερα, αιχμάλωτα του τουρκικού μουσουλμανικού κράτους.

Περιφερειακά η Τουρκική κυβέρνηση προσφέρει κάλυψη στην αλβανική, που αθετεί ή αλλάζει τις λιμενικές και στρατιωτικές συμφωνίες με την Ελλάδα. Προσεγγίζοντας οικονομικά τα Σκόπια, η τουρκική κυβέρνηση στηρίζει κάθε πολιτική που έχει για στόχο την Ελλάδα, είτε με τις στενές σχέσεις με τους Αλβανούς της χώρας είτε με τις εθνικιστικές κυβερνήσεις.

Οι προσκλήσεις σε αρχηγούς κρατών γίνονται παγκοσμίως αφού έχουν προηγηθεί σοβαρές κινήσεις καλής θέλησης εκ μέρους των ενδιαφερόμενων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε κανένα τέτοιο δείγμα. Το αντίθετο μάλιστα. Και μ αυτά τα δεδομένα, η πρόσκληση παίρνει περισσότερο χαρακτήρα επιβράβευσης της πολιτικής Έρντοαν. Αυτό είναι το μήνυμα που του δίνει. Κι αυτό είναι επικίνδυνο. Ο Έλληνας πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν θα έπρεπε να έχει επιτρέψει τέτοιο ατόπημα.

Η ελληνική διπλωματία και οι πολιτικοί ώφειλαν να ξέρουν εδώ και τουλάχιστον 2 αιώνες  ότι οι Τούρκοι δεν καλοπιάνονται και δεν αλλάζουν την πάγια επεκτατική τους πολιτική σε βάρος των γειτόνων τους. Είτε με πολιτισμένα μέσα είτε όχι. Η Τουρκία ακούει και καταλαβαίνει μόνο μία γλώσσα: Της ισχύος. Και επειδή ο πολιτισμός δεν ευνοεί την εφαρμογή της στην πράξη, τουλάχιστον επιβάλει την εφαρμογή της στη στάση που τηρεί ο καθένας.


Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης   


























liberal.gr

Οι βαρώνοι πάλι...


Του Γιάννη Παντελάκη

Την Δευτέρα το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός θυμήθηκε πως υπάρχουν οι μιντιάρχες ή βαρώνοι των μέσων ενημέρωσης οι οποίοι στηρίζουν τη Νέα Δημοκρατία αλλά «πλανώνται πλάνην οικτρά» αν νομίζουν ότι θα καταφέρουν να ρίξουν τη κυβέρνηση. Είχε καιρό να τους αναφέρει, αλλά και πάλι το έκανε επιλεκτικά. Μιντιάρχες και βαρώνοι που βρίσκονται απέναντι από την κυβέρνηση προφανώς υπάρχουν, το τελευταίο χρονικό διάστημα ωστόσο, έχουν αυξηθεί και εκείνοι οι μιντιάρχες που βρίσκονται πλάι στην κυβέρνηση και την στηρίζουν με φανατισμό μουτζαχεντίν.

Και ο Τσίπρας -όπως πολλοί προκάτοχοί του- προσπάθησε και σε μεγάλο βαθμό το κατάφερε ο ίδιος, να δημιουργήσει ένα φιλικό μιντιακό σύστημα το οποίο βρίσκεται απέναντι από εκείνο που τον αντιπολιτεύεται. Η αλήθεια είναι, πως σ' αυτόν τον τομέα ο Τσίπρας (με την αμέριστη συμβολή του πιστού Ν. Παππά), τα πήγε καλύτερα από άλλους πρωθυπουργούς. Τον Α.Παπανδρέου για παράδειγμα, ο οποίος προσπαθώντας ν' αποφύγει τη στενή -αλλά ασφυκτική- στήριξη από τους ισχυρούς μιντιάρχες της εποχής, επιχείρησε να επιβάλει τους αποκλειστικά δικής επιρροής και ελεγχόμενους μιντιάρχες (π.χ. Θ.Πόπωτας και Κοσκωτάς), αλλά τελικά απέτυχε. Ο Τσίπρας, δεν απέτυχε.

Μια ματιά στα περίπτερα αλλά ιδιαίτερα στα τηλεοπτικά δελτία αρκεί για να πειστεί κάποιος πως τα πήγε καλά σ' αυτό τον τομέα. Είχε μια μικρή αποτυχία στην αρχή (Καλογρίτσας με βοσκοτόπια), αλλά στη συνέχεια όλα πήγαν καλά γι' αυτόν. Ωστόσο, και ο Τσίπρας κάνει ένα επαναλαμβανόμενο και από άλλους πολιτικούς, λάθος που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην γοητεία που ασκεί η εξουσία με αποτέλεσμα να επιδιώκουν την παραμονή σ αυτή ακόμα και όταν έχει χαθεί η λαϊκή νομιμοποίηση. Πιστεύει πως αν έχει χάσει την ευρύτερη κοινωνική αποδοχή (όπως συμβαίνει ήδη), θα εμφανιστούν τα φιλικά ΜΜΕ για ν' αποκαταστήσουν τα πράγματα.

Πρόκειται για πλάνη, τα Μέσα δεν έχουν τόσο σημαντικό βαθμό επιρροής, είναι υπερεκτιμημένη η δύναμη τους για την οποία συχνά γίνεται λόγος και σε μεγάλο βαθμό έχουν χαμηλή αξιοπιστία. Το δείχνουν όλες ανεξαιρέτως οι έρευνες. Στην αναξιοπιστία τους αυτή (για την οποία υπάρχουν δεκάδες αιτίες), έχει συμβάλει σ' ένα βαθμό και η πολύχρονη τακτική του ΣΥΡΙΖΑ που τα στοχοποίησε σαν τις βασικές δυνάμεις του κακού. Η τακτική αυτή , τον βοήθησε να κερδίσει την εξουσία και να διατηρηθεί σ αυτή με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το δημοψήφισμα του 2015 όπου παρότι είχε σχεδόν το σύνολο των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών απέναντι του, πέτυχε αυτό που ήθελε.

Ήρθε η ώρα ωστόσο, που αυτό λειτουργεί σαν μπούμερανγκ. Όσα μέσα ενημέρωσης και αν στηρίξουν τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν πρόκειται να βρει αυτός την χαμένη του επιρροή στην κοινωνία. Όσο δύσκολο είναι για τα αντιπολιτευόμενα την κυβέρνηση μέσα να προκαλέσουν θεαματική φθορά σ' αυτήν, άλλο τόσο είναι και να συμβάλουν στην βελτίωση της κυβερνητικής εικόνας. Ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, έχει κάνει τις επιλογές του με συγκεκριμένα κριτήρια (που αφορούν στην κυβερνητική διαχείριση) και το δεδομένο αυτό δεν αλλάζει ακόμα και αν φωνάζουν υπέρ της κυβέρνησης όλο το εικοσιτετράωρο...








































































































liberal.gr


Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017

Πώς ρυθμίζονται οι οφειλές των επαγγελματιών & επιχειρήσεων για χρέη ως 50.000 ευρώ

Τα τέσσερα κριτήρια για την ένταξη επιχειρήσεων και επαγγελματιών στον εξωδικαστικό μηχανισμό. Πώς δομείται η τυποποιημένη λύση για τους οφειλέτες. Πότε εκπονείται μελέτη βιωσιμότητας. Πως καθορίζεται ο αριθμός των δόσεων.

  
Σε ισχύ τίθεται η αυτοματοποιημένη διαδικασία για την υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό των επιχειρήσεων που οφείλουν από 20.000 έως 50.000  ευρώ, καθώς η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η διαμόρφωση της συγκεκριμένης ΚΥΑ που θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις, συμφωνήθηκε κατά την προηγούμενη επίσκεψη των θεσμών στην Αθήνα, αφού πρόκειται για ένα μείζον θέμα που αφορά χιλιάδες επιχειρήσεις.

Όπως ορίζεται στην απόφαση,  οι επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην αυτοματοποιημένη διαδικασία δεν είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν αίτηση βιωσιμότητας. Ωστόσο, προβλέπεται ότι οι πιστωτές του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα διατηρούν σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να προβούν σε εξατομικευμένη αξιολόγηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με τις εσωτερικές διαδικασίες οργάνωσής τους, προκειμένου να εκτιμήσουν την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη.

Παράλληλα, εάν ένας πιστωτής, ο οποίος κατέχει την πλειοψηφία επί του συνόλου των απαιτήσεων, εκτιμήσει τον οφειλέτη ως μη βιώσιμο, δεν προτείνεται καμία ρύθμιση των οφειλών στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας και συνεπώς η επιχείρηση θα πρέπει να αιτηθεί την υπαγωγή της στην κανονική διαδικασία του νόμου.

Σημειώνεται ότι το ύψος των ετήσιων δόσεων, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 33% των καθαρών εσόδων του οφειλέτη.

Η απόφαση
Άρθρο 1
Αντικείμενο Ρύθμισης
Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι η θέσπιση απλοποιημένης διαδικασίας ρύθμισης των οφειλών επιχειρήσεων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4469/2017 (Α΄ 62), το ύψος των οποίων δεν ξεπερνά συνολικά το ποσό των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00 €).

Άρθρο 2
Απλοποιημένη Διαδικασία Υπαγωγής στις ρυθμίσεις του ν. 4469/2017
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον οφειλέτη, μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) www.keyd.gov.gr με τη διαδικασία που ορίζεται στην κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. 116821/25.10.2017 (ΦΕΚ 3909/Β΄/6.11.2017)

«Λειτουργικές Προδιαγραφές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων ν. 4469/2017 (ΦΕΚ Α΄ 62)» και με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (εφεξής το Σύστημα). Στο μέτρο που η παρούσα απόφαση δεν ορίζει διαφορετικά, εφαρμόζονται οι ουσιαστικές και διαδικαστικές διατάξεις του ν. 4469/2017, και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων.

Άρθρο 3 Τυποποιημένος Τρόπος
Αξιολόγησης Βιωσιμότητας
1. Για τους σκοπούς της εφαρμογής της παρούσας απόφασης, προκειμένου ένας οφειλέτης να κριθεί βιώσιμος για την τυποποιημένη πρόταση ρύθμισης, πρέπει να πληροί σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:

α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο (2) από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στο ν.4469/2017, και

β) Ο λόγος του συνόλου των οφειλών, μετά την αφαίρεση των ποσών της περίπτ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 4, προς το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων να είναι ίσος ή μικρότερος από οκτώ (8).

Για την εφαρμογή της παρούσας προϋπόθεσης λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο ποσό που προκύπτει από τη σύγκριση των εξής ποσών:

αα) του καθαρού αποτελέσματος προ φόρων τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας χρήσης και

ββ) του μέσου όρου των δύο (2) πλέον θετικών καθαρών αποτελεσμάτων προ φόρων τόκων και αποσβέσεων από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις.

Οι πιστωτές του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα διατηρούν σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να προβούν σε εξατομικευμένη αξιολόγηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με τις εσωτερικές διαδικασίες οργάνωσής τους, προκειμένου να εκτιμήσουν την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη.

Εάν πιστωτής, ο οποίος κατέχει την πλειοψηφία επί του συνόλου των απαιτήσεων, εκτιμήσει τον οφειλέτη ως μη βιώσιμο, δεν προτείνεται καμία ρύθμιση των οφειλών στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας.

Άρθρο 4
Πρόταση τυποποιημένης λύσης
1. Μετά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 2 και μετά τη διαπίστωση απαρτίας, τυχόν αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών που υποβάλλονται από τους συμμετέχοντες πιστωτές, παράγονται με τυποποιημένο τρόπο και υπόκεινται στους ακόλουθους κανόνες:

α) Αφαιρούνται τα ακόλουθα ποσά ανά πιστωτή:

αα) το σύνολο των τόκων υπερημερίας των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα.

ββ) ποσοστό ενενήντα πέντε τοις εκατό (95%) των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση.

γγ) ποσοστό ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Τα ποσά των υποπεριπτ. ββ) και γγ) αφαιρούνται με την επιφύλαξη της παρ. 6 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017.

β) Ο οφειλέτης καταβάλει ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις, που δεν επιτρέπεται να είναι κατώτερες από το ποσό των πενήντα (50) ευρώ ανά πιστωτή.

γ) Ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στην περίπτωση των χρηματοδοτικών φορέων, κατά την έννοια της περίπτ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4469/2017, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (εφεξής θεσμικών πιστωτών) δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις εκατόν είκοσι (120), ενώ για τους λοιπούς ιδιώτες πιστωτές δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις είκοσι τέσσερις (24). Κατ' εξαίρεση, αν οι οφειλές προέρχονται από συμβάσεις παροχής εργασίας οποιουδήποτε τύπου, οι δόσεις δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τις έξι (6). Ο αριθμός των δόσεων είναι κοινός για κάθε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες πιστωτών, με την επιφύλαξη των περιπτ. β΄ και ε΄.

δ) Για τον υπολογισμό των τοκοχρεωλυτικών δόσεων λαμβάνεται υπόψη επιτόκιο ίσο με το επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες και κατά την εισφορά του ν. 128/1975 κατά περίπτωση, αν είχε προγενέστερα συμφωνηθεί ότι η εισφορά αυτή βαρύνει τον οφειλέτη. Το επιτόκιο είναι κυμαινόμενο για τους χρηματοδοτικούς φορείς και αναπροσαρμόζεται ανά τρίμηνο, με έναρξη την ημερομηνία κατάρτισης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Για τους υπόλοιπους πιστωτές το επιτόκιο είναι σταθερό, με κρίσιμο χρόνο την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Εναλλακτικά, ο οφειλέτης μπορεί να προτείνει να καταβάλει την οφειλή του σε όλους τους θεσμικούς πιστωτές σε δώδεκα (12) ή λιγότερες άτοκες δόσεις. Στην περίπτωση αυτή, επί υπερημερίας του οφειλέτη, οι δόσεις που οφείλονται προς τους χρηματοδοτικούς φορείς βαρύνονται με το επιτόκιο του πρώτου εδαφίου.

ε) Αν η βασική οφειλή προς το Δημόσιο ή/και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν ξεπερνά το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000 €) ανά πιστωτή, στο οποίο δεν προσμετρώνται τυχόν οφειλές που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017, ο αριθμός των δόσεων προς τον εν λόγω πιστωτή δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις τριάντα έξι (36). Στην περίπτωση αυτή, δεν υφίσταται η υποχρέωση προσφοράς κοινού αριθμού δόσεων για όλους τους θεσμικούς πιστωτές.

στ) Αν ποσοστό 2,75% του θετικού καθαρού αποτελέσματος του οφειλέτη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων είναι μεγαλύτερο από τη συνολική αρχική μηνιαία δόση, όπως αυτή προκύπτει από τις περιπτ. α΄ έως ε΄, τότε η συνολική μηνιαία δόση αναπροσαρμόζεται, ώστε να ισούται με αυτό το ποσό. Το επιπλέον ποσό κατανέμεται συμμέτρως στους θεσμικούς πιστωτές, ανάλογα με την απαίτηση του καθενός, και ο αριθμός των δόσεων μειώνεται, ώστε το σύνολο της καθαρής παρούσας αξίας αυτών, λαμβανομένου υπόψη του επιτοκίου της περιπτ. δ΄, να ισούται με το σύνολο της οφειλής προς αυτούς, μειωμένης κατά τα ποσά της περιπτ. α΄. Για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης λαμβάνεται υπόψη το ποσό της περιπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 3, που λήφθηκε υπόψη για την κατάφαση της βιωσιμότητας.

2. Το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης επιτρέπεται να υποβάλλουν προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 1. Επιπλέον, οφείλουν να ψηφίζουν υπέρ προτάσεων αναδιάρθρωσης οφειλών που έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 1.

3. Το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να υποβάλλουν προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών ή να ψηφίζουν υπέρ προτάσεων αναδιάρθρωσης οφειλών που έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 1, αν η συνολική αξία της περιουσίας του οφειλέτη είναι τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) φορές μεγαλύτερη από τη συνολική οφειλή προς ρύθμιση.

Άρθρο 5
Εφαρμογή της τακτικής διαδικασίας
1. Η διαδικασία συνεχίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 8 του ν. 4469/2017 και στην κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. 116821/25.10.2017 (ΦΕΚ 3909/Β΄/6.11.2017) «Λειτουργικές Προδιαγραφές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων ν. 4469/2017 (ΦΕΚ Α΄ 62)» στις εξής περιπτώσεις:

α) αν ο οφειλέτης δεν πληροί τα κριτήρια του τυποποιημένου τρόπου αξιολόγησης βιωσιμότητας της παρ. 1 του άρθρου 3,

β) αν η πρόταση τυποποιημένης λύσης δεν γίνεται δεκτή από τον οφειλέτη,

γ) αν η πλειοψηφία των πιστωτών υποβάλει αντιπροτάσεις διαφορετικές σε σχέση με την πρόταση τυποποιημένης λύσης.

2. Κατά την τακτική διαδικασία, ο οφειλέτης μπορεί να προσκομίσει μελέτη, προκειμένου να τεκμηριώσει τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του ή μία διαφορετική πρόταση αναδιάρθρωσης οφειλών.

Άρθρο 6 Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις από το στάδιο, στο οποίο αυτές βρίσκονται.    














 euro2day.gr          

ΕΚΠΟΙΖΩ: Σε κίνδυνο χιλιάδες οφειλέτες από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς


Σε κίνδυνο χιλιάδες οφειλέτες – Η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει την κύρια κατοικία των νοικοκυριών. Με διαδικασίες εξπρές ξεκινούν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, ένα μέτρο που έρχεται να προστεθεί σε όσα έχουν ληφθεί εις βάρος χιλιάδων οφειλετών.

Πιο συγκεκριμένα:


- Από το 2015 έπαυσε η οριζόντια προστασία της κύριας κατοικίας από πλειστηριασμούς.

- Η μόνη προστασία της κατοικίας, μέσω του Ν.3869/2010 (Νόμου Κατσέλη), από 1.1.2016 έγινε προσωρινή, μέχρι το τέλος του 2018 και με πιο αυστηρές προϋποθέσεις.

- Από το 2015 είναι επιτρεπτή, με τις προϋποθέσεις του Ν.4354/2015, η πώληση των δανείων των ελληνικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων σε επενδυτές/funds κτλ.

- Από 1.1.2016 ισχύουν οι διατάξεις του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που προβλέπουν λιγότερα και πιο αδύναμα μέσα άμυνας του οφειλέτη απέναντι στους πλειστηριασμούς, με μικρότερες τιμές πρώτης προσφοράς των ακινήτων.

- Πλέον, με ηλεκτρονικές διαδικασίες τύπου δημοπρασιών “ebay”, οι οφειλέτες κινδυνεύουν να χάσουν την κύρια κατοικία τους

Παράλληλα, οι οφειλέτες δυσκολεύονται να βρουν εξωδικαστική λύση για τα χρέη τους μέσω του Κώδικα Δεοντολογίας, είτε γιατί οι τράπεζες τον εφαρμόζουν πλημμελώς είτε επειδή οι ρυθμίσεις που προτείνονται είναι μη ρεαλιστικές. Πράγματι, η ΕΚΠΟΙΖΩ, καταγράφοντας καθημερινά τα προβλήματα των υπερχρεωμένων καταναλωτών, διαπιστώνει ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχουν δοθεί λύσεις εξωδικαστικά ρεαλιστικές και βιώσιμες με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας να βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης, και να μην μπορούν επιβιώσουν με αξιοπρέπεια.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Κυβέρνηση όχι μόνο δεν έχει λάβει μέτρα για την προστασία της κύριας κατοικίας, αλλά αντίθετα έχει αποδυναμώσει σημαντικά το ήδη ισχύον πλαίσιο προστασίας. Τα δε επιχειρήματα για “στρατηγικούς κακοπληρωτές”, εκτός από αόριστα και αναπόδεικτα, μετατοπίζουν παραπλανητικά τη συζήτηση από τις ευθύνες των τραπεζών, οι οποίες, με τη συνδρομή της πολιτείας και με απλές διαδικασίες μπορούν να απομονώσουν όσους θεωρούν ότι αν και μπορούν, δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί ότι το δικαίωμα στη στέγη είναι θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα, συνταγματικά κατοχυρωμένο και κανείς δεν πρέπει να στερηθεί την κατοικία του. Οφείλει, επομένως, η πολιτεία, όσο διαρκεί η δύσκολη οικονομική συγκυρία, να θωρακίσει την προστασία της κύριας κατοικίας από τον πλειστηριασμό, διότι άλλως κινδυνεύουν χιλιάδες οικογένειες να οδηγηθούν οριστικά και αμετάκλητα στην περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό και οικονομικό αποκλεισμό.

Ήδη από 8.11.2017 η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει υποβάλει τις προτάσεις της στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, σχετικά με την βελτίωση του Ν.3869/2010.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί την Κυβέρνηση να λάβει μέτρα ΑΜΕΣΑ ώστε:

- καμία κύρια κατοικία να μην εκπλειστηριαστεί

- να διασφαλίσει την προστασία της κύριας κατοικίας του ν. 3869/10 (ν. Κατσέλη) ως μόνιμη, όπως αρχικά ήταν.

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΕΚΠΟΙΖΩ www.ekpizo.gr

Αθήνα Τ: 2103304444, E-mail: info@ekpizo.gr  

Επίδομα Θέρμανσης: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις στο TAXISnet


Μέσα Δεκεμβρίου αναμένεται να ανοίξει το TAXISnet για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης 2017 – 2018. Το διατιθέμενο κονδύλι θα είναι κατά 50% μειωμένο όπως προβλέπει το μνημόνιο ΙΙΙ

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος η απόφαση για το επίδομα θέρμανσης 2017 – 2018 θα έχει αναδρομική ισχύ και θα υπολογιστούν οι αγορές πετρελαίου θέρμανσης από την έναρξη της ημερομηνίας διάθεσης. Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να εκδοθεί και να καθορίζει τα νέα κριτήρια χορήγησης αφού το συνολικό ποσό που θα δοθεί στους δικαιούχους πρέπει να κοπεί στο μισό.



Τα κριτήρια χορήγησης θα είναι αυστηρότερα (εισοδηματικά και περιουσιακά). Το επίδομα θα αρχίσει να καταβάλλεται μετά την 1η/1/2018 και η πρώτη δόση του επιδόματος θα χορηγηθεί τον Ιανουάριο του 2018 για τις ποσότητες πετρελαίου που θα έχουν αγοραστεί από 15 Οκτωβρίου 2017 μέχρι το τέλος της χειμερινής σεζόν και η δεύτερη δόση τον Ιούνιο.

Πώς θα γίνει η αίτηση

Όταν θα ανοίξει η ηλεκτρονική εφαρμογή, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση μέσω του Taxisnet για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης. Η αίτηση θα υποβληθεί στη σχετική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ αφού ο χρήστης εισέλθει στο σύστημα με χρήση των κωδικών πρόσβασης του στο Taxisnet.

Στην αίτηση η αναγράφονται μεταξύ άλλων τα εξής: Ο ΑΦΜ του αιτούντος, το ονοματεπώνυμό του, ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων του, ο αριθμός τραπεζικού λογαριασμού ΙΒΑΝ, ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος του ακινήτου καθώς και η επιφάνεια της κύρια κατοικίας.

Αυτή τη στιγμή η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης διαμορφώνεται στα 97 με 98 λεπτά το λίτρο έναντι 93 με 95 λεπτών το λίτρο στην αρχή της περιόδου διακίνησης του καυσίμου. Στις ορεινές περιοχές και στα νησιά η τιμή του ξεπερνάει το ένα ευρώ.










 aftodioikisi.gr

          

Αυτές είναι μάρκες των νοθευμένων ελαιόλαδων που κυκλοφόρησαν στην αγορά


Την εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης που δρούσε στον χώρο της νόθευσης των τροφίμων και ειδικότερα του ελαιολάδου ανακοίνωσε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Συγκεκριμένα, για την καταπολέμηση της νοθείας στα τρόφιμα οργανώθηκε στον Νομό Λάρισας ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση υπό τον συντονισμό της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδας και τη συμμετοχή τόσο των αστυνομικών Αρχών Λάρισας, όσο και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Θεσσαλίας του ΕΦΕΤ.


Αποτέλεσμα της επιχείρησης ήταν η δέσμευση περίπου 20 τόνων λιπαρής ύλης, ξένης προς το ελαιόλαδο, όπως επιβεβαιώθηκε και από αντίστοιχες δοκιμές που διενεργήθηκαν από το Γενικό Χημείο του Κράτους.

Ειδικότερα, δεσμεύτηκαν 4.600 λίτρα λιπαρής ύλης σε υπάρχουσα δεξαμενή, 10.380 λίτρα σε μεταλλικές συσκευασίες των 5 λίτρων φερόμενων ως Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο με την εμπορική επωνυμία «PAROS», καθώς επίσης και 4.290 λίτρα σε μεταλλικές συσκευασίες των 5 λίτρων φερόμενων ως Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο με την εμπορική επωνυμία «Karpos».

Από τα μέχρι τώρα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι η ανωτέρω εγκληματική οργάνωση έχει διακινήσει διάφορα «έλαια», που τα εμφάνιζε ως Εξαιρετικά Παρθένα Ελαιόλαδα, με τις εξής εμπορικές επωνυμίες: «PAROS», «Karpos», «Λιοτριβειό», «Kriti», «Elias drops», «Ελαιώνας/Eleonas» και «CRETA drops».

Ο ΕΦΕΤ καλεί τους καταναλωτές που έχουν στη κατοχή τους τα παραπάνω εμφανιζόμενα ως Εξαιρετικά Παρθένα Ελαιόλαδα, να μην τα καταναλώσουν.


Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο ΕΦΕΤ συνεχίζει τους σχετικούς με το θέμα ελέγχους, τελώντας σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία τόσο με την Οικονομική Αστυνομία, όσο και με τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές, με γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων των καταναλωτών και την εξάλειψη των φαινομένων απάτης στον χώρο των τροφίμων.     

























http://tvxs.gr   

Αποκάλυψη για ParadisePapers: H Appleby κοντά σε ηγέτες κομμάτων στην Ελλάδα!


Σε μία αποκάλυψη-βόμβα για την Ελλάδα, προέβη την Τρίτη, κατά την διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου για τα Panama και Paradise Papers, ένας εκ των συντελεστών των πρόσφατων αποκαλύψεων για τον χορό των offshores, που είχαν στήσει γνωστοί και μη εξαιρετέοι σε 17 χώρες-μέλη της ΕΕ, για φοροαποφυγή, φοροαπαλλαγή και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Αναφερόμενος στα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί για την Ελλάδα, ο Βέλγος δημοσιογράφος Γιάν Στρόζτσερ αποκάλυψε, ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής της Ευρωβουλής ότι, η αμερικανική εταιρία Appleby, μία εκ των πρωταγωνιστών του σκανδάλου με τα Paradise Papers,«ήταν πολύ κοντά σε ηγέτες πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα» με δράσεις, για τον έλεγχο των οποίων δεν είχαν τηρηθεί οι κανόνες δέουσας επιμέλειας.

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι, η ίδια πολυεθνική εταιρία, είχε ενισχύσει με τον τρόπο της και τον τομέα της ελληνικής ναυτιλίας μ’ αποτέλεσμα, ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες που ήταν υπό δικαστική έρευνα, να καταφέρουν να δημιουργήσουν νέες offshores σε φορολογικούς παραδείσους.

Κάποιες offshore από τα νησιά Καϊμάν, έδωσαν δάνεια σε ελληνική τράπεζα και τίθεται θέμα, ποιοι ήταν αυτοί που πήραν αυτά τα δάνεια, για ποιο λόγο τα πήραν και πως τα χρησιμοποίησαν, κατέληξε ο Βέλγος δημοσιογράφος.

Εννοείται ότι, μετά απ’ αυτές τις δημόσιες καταγγελίες στην καθ’ ύλην αρμόδια Επιτροπή της Ευρωβουλής, θα υπάρξουν οι δέουσες διαβεβαιώσεις από ΟΛΟΥΣ τους ηγέτες των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα, ότι δεν γνώριζαν και δεν ήξεραν το «πόσο κοντά τους» ήταν η πρωταγωνίστρια του σκανδάλου των Paradise Papers και για ποιο λόγο.

Εννοείται, ακόμη, ότι ΟΛΟΙ οι έλληνες ευρωβουλευτές θα ζητήσουν εξηγήσεις και διευκρινίσεις για την καταγγελθείσα εμπλοκή των αρχηγών πολιτικών κομμάτων σε offshoresφορολογικών παραδείσων και θα απαιτήσουν να λάβουν στα χέρια τους τα αποδεικτικά στοιχεία αυτής της εμπλοκής, για να συμβάλλουν στην γενικότερη προσπάθεια κάθαρσης του τόπου από την διαφθορά, την φοροαποφυγή και το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Αναμένονται ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις, εκτός κι αν κάνουν άπαντες την …κοροϊδα!

Αξίζει πραγματικά να δείτε το βίντεο από τη συνεδρίαση της Επιτροπής και ιδιαίτερα τα όσα είπε ο Βέλγος δημοσιογράφος Γιάν Στρόζτσερ από το 6ο λεπτό του βίντεο και για τα επόμενα δέκα λεπτά. Δείτε το βίντεο ΕΔΩ (μπορείτε να επιλέξετε και μετάφραση στα ελληνικά)


















Νίκος Ρούσσης-Στρασβούργο



  reporter.gr      

Ούτε στους μισούς συνταξιούχους τα ποσά υπέρ Υγείας

Οι δικαιούχοι της επιστροφής των παρανόμως παρακρατηθέντων ποσών είναι 1.008.277 σε σύνολο 2,6 εκατ     



Ούτε οι μισοί συνταξιούχοι δεν θα πάρουν την Τετάρτη τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά υπέρ Υγείας.

Όπως επισημαίνει το το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων (ΕΝΔΙΣΥ) οι δικαιούχοι της επιστροφής των παρανόμως παρακρατηθέντων ποσών είναι 1.008.277 σε σύνολο 2,6 εκατ. συνταξιούχων και το ποσό που θα διανεμηθούν ανέρχονται στα 294.999.492 ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση γυρίζει πίσω 315 εκατ. ευρώ - για χρονικό διάστημα περίπου 4 ετών - από κρατήσεις υπέρ ΕΟΠΥΥ των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά αποκρύπτει τις κρατήσεις στις συντάξεις υπέρ ΕΟΠΥΥ που επέβαλε, η ίδια, ύψους 710,5 εκατ. ευρώ το χρόνο από το 2015 Έχει, δηλαδή, εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ μέχρι σήμερα και επιστρέφει 315 εκατ. ευρώ!!! Μάλιστα η συνολική δημοσιονομική προσαρμογή του ΣΥΡΙΖΑ πάνω στο ασφαλιστικό και τις “ουρές” του φθάνει τα 10 δισ. ευρώ!

Το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων το οποίο πρώτο είχε αναδείξει το σκάνδαλο των παράνομων παρακρατήσεων – ζητά στην επιστροφή να συνυπολογιστεί και η παρακράτηση της ΕΑΣ (ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης) από τον Αύγουστο του 2010 έως 30 Ιουνίου 2016.

Όπως παρατηρεί ο πρόεδρος του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων (ΕΝΔΙΣΥ) Νίκος Χατζόπουλος ,τα ποσά που θα επιστραφούν αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των άγριων περικοπών στους συνταξιούχους οι οποίοι έχασαν λόγω των συνολικών μνημονιακών περικοπών έως και το 70% των εισοδημάτων τους, μάλιστα από το 2019 έρχεται νέος κύκλος περικοπών με την μείωση της προσωπικής διαφοράς, των οικογενειακών επιδομάτων και την κατάργηση του ΕΚΑΣ καθώς και την αύξηση του αφορολόγητου.

Την ίδια ώρα τα νέα στοιχεία του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων για τη φτωχοποίηση αυτών που λαμβάνουν σύνταξη είναι αποκαλυπτικά:

- Οι 8 στους 10 συνταξιούχους έχουν φτάσει πια στο στάδιο της εξαθλίωσης. Δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε τα φάρμακά τους, ενώ δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν ούτε τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και το τηλέφωνο.

- Περίπου 1,5 εκατομμύριο συνταξιούχοι (με εισόδημα 4.500 ευρώ τον χρόνο) «βουλιάζουν» στη φτώχεια, τη στιγμή που οι νέες περικοπές στις σημερινές συντάξεις το 2019 θα οδηγήσουν σε συνολική μνημονιακή απώλεια εισοδημάτων για τους συνταξιούχους έως 70%.

- Συνολικά, λόγω των μνημονιακών περικοπών ύψους 50 δισ. ευρώ έως 31/12/2016 και κάθε μήνα από 1/1/2017 αφαιρούνται 848 εκατ. ευρώ μηνιαίως. Οι συνταξιούχοι θα χάσουν συνολικά (και με τις νέες περικοπές το 2019 και μείωση του αφορολογήτου) περίπου το 70% των εισοδημάτων τους.

- Παρατηρείται «εξαφάνιση» των επικουρικών συντάξεων, καθώς οι επτά μειώσεις σε σχέση με την αρχική σύνταξη (πριν από τις μνημονιακές περικοπές) αγγίζουν ή και ξεπερνούν το 78%. Είναι χαρακτηριστική περίπτωση συνταξιούχου που η αρχική επικουρική του σύνταξη ήταν της τάξης των 585,2 ευρώ και η σημερινή του σύνταξη είναι 138,8 ευρώ (μείωση 78%).

- Σχεδόν 1.200.000 συνταξιούχοι ζουν με κύρια σύνταξη κάτω από 500 ευρώ, ενώ άλλοι 962.466 συνταξιούχοι λαμβάνουν μηνιαίως από 500 έως 1.000 ευρώ! Δηλαδή από το σύνολο των 2.892.000 συνταξιούχων, οι 2.150.000 (ποσοστό 74%) είναι υποχρεωμένοι να τα βγάλουν πέρα με συντάξεις που δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ.

Στο μεταξύ στις 28 και 29 Νοεμβρίου και την 1η Δεκεμβρίου 2017 θα πληρωθούν επιπλέον 18.734 νέες οριστικές κύριες συντάξεις και 5.503 νέες προσωρινές κύριες συντάξεις, από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Συγκεκριμένα:

- Σήμερα, Τρίτη 28/11/2017, θα πραγματοποιηθεί εμβόλιμη πληρωμή 11.477 νέων οριστικών κύριων συντάξεων και 3.203 νέων προσωρινών κύριων συντάξεων.

-Την Τετάρτη 29/11/2017 και την Παρασκευή 01/12/2017 (για πρώην ΟΓΑ και ΟΑΕΕ) με την τακτική καταβολή των συντάξεων Δεκεμβρίου, θα καταβληθούν άλλες 7.257 νέες οριστικές κύριες συντάξεις και 2.300 νέες προσωρινές κύριες συντάξεις.


Το συνολικό ύψος της πληρωμής των νέων οριστικών και προσωρινών κύριων συντάξεων, μαζί με τα αναδρομικά τους, ανέρχεται σε 105,2 εκατ. ευρώ.    



























tanea.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *