Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Ολα στα συνδρομητικά – ΕΡΤ γιατί πληρώνουμε;


Η κρατική τηλεόραση δεν μεταδίδει πλέον κανένα από τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, διεθνή και εγχώρια. Από του χρόνου χάνει και το τελευταίο (έναν αγώνα, δηλαδή), που της είχε απομείνει. Να πληρώνουμε εισφορά μόνο για την κυβερνητική προπαγάνδα καταντάει πρόκληση

Του Γιώργου Καρελιά

Η ΕΡΤ είναι ο μεγαλύτερος ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός της χώρας. Με τρία τηλεοπτικά κανάλια, άλλα τόσα ραδιοφωνικά και πολλά επαρχιακά. Είναι οργανισμός με συνδρομή, αφού όλοι πληρώνουμε ένα τέλος για να την βλέπουμε.

Όμως, τα τελευταία χρόνια ο οργανισμός αυτός σχεδόν έχει αποσυρθεί από όλα τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Από του χρόνου παύει να μεταδίδει και τον ένα αγώνα του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, που της είχε απομείνει.

Τρία είναι τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που ενδιαφέρουν κάθε χρόνο τους περισσότερους Ελληνες:

1. Το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (Superleague). Εδώ και μερικά χρόνια μεταδίδεται αποκλειστικά από το ένα συνδρομητικό κανάλι.

2. Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ (Euroleague), στο οποίο μετέχουν ανελλιπώς ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός. Και αυτό αποκλειστικά από το (ίδιο) συνδρομητικό κανάλι. Μέχρι πέρσι η ΕΡΤ μετέδιδε εναλλάξ από έναν αγώνα των δύο ομάδων κάθε βδομάδα. Από φέτος πάει κι αυτός.

3. Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου(Champions League). To μεταδίδει αποκλειστικά το άλλο συνδρομητικό κανάλι. Μέχρι και φέτος η ΕΡΤ μεταδίδει έναν αγώνα (κάθε Τετάρτη) και τον τελικό. Από του χρόνου(2018) πάνε κι αυτά.

Ετσι, οι φίλοι των δημοφιλέστερων σπορ έχουν δύο επιλογές. Ή να γίνουν συνδρομητές στα δύο κανάλια (καθόλου ευκαταφρόνητο το κόστος) ή να τρέχουν σε καφετέριες και πρακτορεία του ΟΠΑΠ. Μάλιστα, αν τύχει και βρεθείς μακριά από την Αθήνα ή και άλλες μεγάλες πόλεις, μπορεί να χρειαστεί να κάνεις κάμποσα χιλιόμετρα για να βρεις μαγαζί με το ένα ή το άλλο συνδρομητικό κανάλι.

Εντάξει, να το κάνουμε. Αλλά τότε ανακύπτει το εύλογο ερώτημα: γιατί να πληρώνουμε συνδρομή και για την ΕΡΤ; Για να βλέπουμε και να ακούμε την (εκάστοτε) κυβερνητική προπαγάνδα μέσα από εκπομπές που, ειδικά τα τελευταία χρόνια, θυμίζουν συχνά το ΕΙΡΤ και την ΥΕΝΕΔ της δεκαετίας του’70; Διότι και από τα δελτία ειδήσεων μόνο τα διεθνή τους αξίζουν, προφανώς γιατί εκεί ο ασφυκτικός έλεγχος δεν φτάνει. Υπενθυμίζω ότι ειδικά οι σημερινοί κυβερνώντες -από τότε που ήταν στην αντιπολίτευση ακόμα- έκαναν μεγάλη φασαρία (ακόμα και εμπάργκο!) για εκπομπές της ιδιωτικής τηλεόρασης που δεν τους άρεσαν. Σήμερα ο ίδιοι έχουν απογειώσει την προπαγάνδα.

Εφόσον κρίνεται -και σωστά, κατά τη γνώμη μου- ότι πρέπει να υπάρχει και κρατικός φορέας ραδιοτηλεόρασης, ο εργοδότης (το κράτος) να τον χρηματοδοτεί από τον προϋπολογισμό. Δόξα τω Θεώ φόρους πληρώνουμε και με το παραπάνω. Αλλά να είναι φορέας νοικοκυρεμένος και συμμαζεμένος, όπως κάνουν και οι ιδιώτες εργοδότες, που δεν στηρίζονται σε συνδρομή. Και να καταργηθεί η εισφορά υπέρ ΕΡΤ, εφόσον δεν προσφέρει πλέον τίποτα από τα μεγάλης τηλεθέασης αθλητικά γεγονότα, τα οποία θα μπορούσαν να αποφέρουν και υψηλά διαφημιστικά έσοδα.


Να πληρώνουμε συνδρομή -και μάλιστα υποχρεωτικά, αφού περιλαμβάνεται στον λογαριασμό του ρεύματος- για την ΕΡΤ χωρίς στοιχειωδώς αντίστοιχη προσφορά περιεχομένου (τα σημαντικά ντοκιμαντέρ, ιστορικά και λίγα άλλα, είναι πλέον επαναλήψεις – έχουν παιχθεί ουκ ολίγες φορές) καταντάει πρόκληση.  


















































































































protagon.gr

Η δική του διαπλοκή...


Του Γιάννη Παντελάκη

Αν κάποιος χαρτογραφήσει το τοπίο των –πάσης φύσεως- μέσων ενημέρωσης στις ημέρες μας, εύκολα θα βγάλει ένα συμπέρασμα: ο ΣΥΡΙΖΑ στα τρία χρόνια διακυβέρνησης, τα έχει πάει εξαιρετικά καλά. Μια σειρά από εφημερίδες, κανάλια και ιστοσελίδες, δηλώνουν με την καθημερινή παρουσία τους –συνήθως άκριτη- υποστήριξη στην κυβέρνηση και ιδιαίτερα το βασικό κυβερνητικό κόμμα το οποίο μέχρι λίγα χρόνια πριν, αναζητούσε μιντιακούς υποστηρικτές που δεν είχε. Μετά τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες θα προσθέσει μερικούς ακόμα.

Αν χρησιμοποιήσουμε όρους με τους οποίους ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν αναδείκνυε τις σχέσεις πολιτικής με μιντιακή εξουσία, θα λέγαμε ότι έχει δημιουργήσει ήδη τη δική του διαπλοκή. Η οποία μάλιστα δεν είναι καθόλου αμελητέα. Κεντρικά μέσα ενημέρωσης καθημερινά δηλώνουν την υποστήριξή τους σ' αυτόν και ερμηνεύουν τα γεγονότα που συμβαίνουν μ' ένα πρίσμα απόλυτα φιλικό. Για κάθε εξέλιξη, ακόμα και αν αυτή έχει αντικειμενικά αρνητική για την κυβέρνηση ερμηνεία, θα βρεθούν κάποια μέσα να κάνουν μια δεύτερη και τρίτη ανάγνωση της πραγματικότητας η οποία μπορεί ν' απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν απέχει από τη σκοπιμότητα.

Το ερώτημα είναι αν η μιντιακή αυτή στήριξη, είναι ικανή να περιορίσει την δεδομένη πολιτική φθορά του ΣΥΡΙΖΑ ή να επαναφέρει ένα τουλάχιστον μέρος της επιρροής που είχε στην κοινωνία τα προηγούμενα χρόνια. Η απάντηση είναι, πως όχι. Αυτό που μπορεί να πετύχουν οι μιντιακοί υποστηρικτές του, είναι να αλλοιώσουν εν μέρει την οπτική και ερμηνεία των γεγονότων που συμβαίνουν και τα οποία υποτίθεται ότι καθορίζουν πολιτικές συμπεριφορές και στάσεις, αλλά τίποτα περισσότερο. Και οι αιτίες γι' αυτό είναι αρκετές. Όπως και τα παραδείγματα που το επιβεβαιώνουν.

Να ξεκινήσουμε μ' ένα από τα τελευταία που θα δώσει πολλές απαντήσεις. Ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε την εξουσία και τρεις-περιλαμβανομένου του δημοψηφίσματος- εκλογικές μάχες, έχοντας την πλειονότητα των μέσων ενημέρωσης απέναντί του. Η πολύχρονη στρατηγική στοχοποίησης των μέσων από το ίδιο αυτό κόμμα, ήταν αποδοτική. Πολλά μέσα ενημέρωσης, στην ήδη χαμηλή αξιοπιστία και επιρροή τους, πρόσθεσαν πολλές και ισχυρές δόσεις κριτικής από τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος τα ταύτισε με συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις και οικονομικά συμφέροντα. Ό,τι και αν έλεγαν/έγραφαν τότε αρκετά μέσα, δεν είχε ιδιαίτερη σημασία, το ρεύμα που έφερε τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία δεν φάνηκε να επηρεάζεται.

Το ένα δεδομένο είναι πως η επιρροή των μέσων, είναι πολύ μικρότερη από εκείνη που φαντάζεται κάποιος. Και απέχει πολύ από την ουσιαστική δυνατότητά τους να επηρεάσουν καθοριστικά την ψήφο μεγάλου αριθμού ψηφοφόρων. Τα μέσα δεν ρίχνουν κυβερνήσεις, αλλά δεν μπορούν να τις στηρίξουν όσο και αν το επιδιώκουν. Και όχι μόνο λόγω της περιορισμένης δυνατότητας τους να διαμορφώσουν πολιτικές συμπεριφορές επειδή έχουν χαμηλό βαθμό επιρροής, αλλά και επειδή οι συμπεριφορές αυτές-ιδιαίτερα στα χρόνια της βαθιάς οικονομικής κρίσης - καθορίζονται από άλλους παράγοντες που συνδέονται με την τσέπη των ψηφοφόρων. Και η τσέπη αυτή, είναι πια άδεια, δεν την γεμίζουν προπαγανδιστικές μέθοδοι.


Ο συνταξιούχος, ο μισθωτός, ο άνεργος, ο ελεύθερος επαγγελματίας έχει βιωματική σχέση με αυτό που συμβαίνει στην οικονομία, αποτελεί θύμα της πολιτικής που ακολουθείται. Και ως τέτοιο, δεν έχει λόγους αναζήτησης κάποιας διαστρεβλωμένης ή όχι πληροφορίας που ενδέχεται να τον επηρεάσει. Ακόμα και αν γίνει αποδέκτης μιας τέτοιας πληροφορίας, αυτή δεν είναι ικανή να καθορίσει την ψήφο του... 



































liberal.gr

Δείτε ποιες αλλαγές έρχονται στο φορολογικό σύστημα..!


Mειώσεις στα πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις, απλοποίηση διατάξεων για την επιβολή ΦΠΑ, κατάργηση φορολογικών απαλλαγών για την ελληνική ναυτιλία, αναθεώρηση του καθεστώτος των αναπτυξιακών φορολογικών κινήτρων και φοροαπαλλαγών των ελληνικών επιχειρήσεων, επέκταση της εφαρμογής των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, τροποποίηση διατάξεων για τα τεκμήρια διαβίωσης, εξίσωση αντικειμενικών και πραγματικών αξιών ακινήτων, αλλαγές στους συντελεστές υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ είναι ορισμένες από τις δεσμεύσεις πυο έλαβε η κυβέρνηση έναντι των δανειστών με το νέο συμπληρωματικό μνημόνιο που υπέγραψε πρόσφατα μετά την τεχνική συμφωνία.


Εξάλλου, υπάρχει και η δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μείωση του αφορολόγητου από το 2019 αντί από το 2020, αν το ΔΝΤ κρίνει ότι ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ έως το τέλος του 2018 δεν επιτυγχάνεται.

Τα 12 βήματα

Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική, την Τρίτη, ως τον Μάρτιο του 2018 οι ελληνικές Αρχές θα πρέπει, επιπλέον, να έχουν προχωρήσει στα ακόλουθα βήματα:

1) Επανεξέταση του ευνοϊκού καθεστώτος φορολόγησης της ναυτιλίας υπό το πρίσμα των υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

2) Τεχνική επανεξέταση των διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος μετά την τριετή εφαρμογή τους, προκειμένου να προσδιορίσουν τα προβλήματα και τα «παραθυράκια» στην εφαρμογή τους και να υποβάλουν προτάσεις τροποποιήσεων για την αποσαφήνιση και βελτίωσή τους καθώς επίσης και για την εξάλειψη των αντικρουόμενων ρυθμίσεων.

3) Κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας για τον ΦΠΑ, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών και να εξαλειφθούν τα κενά και οι εκκρεμότητες.

4) Επανεξέταση του νομοθετικού καθεστώτος για την επιβολή τόκων εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων, όπως αυτό αποτυπώνεται στον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.

5) Τροποποίηση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων με στόχο την επέκταση της εφαρμογής των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και σε υποθέσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

6) Τον Μάιο του 2018, επανεξέταση των διατάξεων για τα τέλη χαρτοσήμου, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την απλοποίησή τους.

7) Επανεξέταση του συστήματος τεκμαρτού προσδιορισμού του φορολογητέου εισοδήματος και νομοθέτηση αλλαγών αν κριθεί αναγκαίο.

8) Περί τον Μάρτιο του 2018 οι Αρχές με την βοήθεια τεχνικής υποστήριξης θα νομοθετήσουν την ευθυγράμμιση των φορολογητέων αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με τις αγοραίες τιμές τους και θα συστήσουν μια εξειδικευμένη ομάδα εμπειρογνωμόνων και ένα μόνιμο πληροφοριακό σύστημα για την αναθεώρηση των φορολογητέων αξιών των ακινήτων.

9) Περί τον Μάρτιο του 2018 οι ελληνικές Αρχές θα νομοθετήσουν την προσαρμογή των συντελεστών υπολογισμού και τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του ΕΝΦΙΑ αν κριθεί αναγκαίο προκειμένου, μετά την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, να προκύψει ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα και τα εκκαθαριστικά του φόρου να εκδοθούν τον Αύγουστο του 2018.

10) Οι Αρχές θα επανεξετάσουν την εφαρμογή του φόρου επί των κερδών από την εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας περί τον Απρίλιο του 2018 και θα προωθήσουν νομοθετικές αλλαγές αν κριθεί αναγκαίο έως τον Μάιο του 2018.

11) Επιπλέον, οι ελληνικές Αρχές θα νομοθετήσουν τον Μάιο του 2018 τη μείωση των αφορολόγητων ορίων εισοδήματος για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες έναν χρόνο νωρίτερα, από την 1η-1-2019, αντί από την 1η-1-2020 εάν το ΔΝΤ και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί διαπιστώσουν ότι η πορεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού του 2018 δεν διασφαλίζει επ’ ουδενί την επίτευξη του μείζονος σημασίας δημοσιονομικού στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα γενικής κυβέρνησης 3,5% του ΑΕΠ.

12) Τέλος, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε πως δεν θα εισαγάγει νέες ρυθμίσεις ή άλλα μέτρα αμνήστευσης ή διακανονισμού ληξιπρόθεσμων οφειλών, ούτε θα παρατείνει τις υφιστάμενες και πως θα προχωρήσει στη λήψη αναγκαστικών μέτρων κατά των οφειλετών που δεν εξυπηρετούν τις τρέχουσες ρυθμίσεις ή τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους εγκαίρως.




     

Χάθηκαν 39.221 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα τον Νοέμβριο σύμφωνα με στοιχεία της ΕΡΓΑΝΗ


Συνεχίζει να παραπαίει ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα, καθώς οι θέσεις εργασίας, μετά την αύξηση που σημειώθηκε λόγω της τουριστικής περιόδου, χάνονται κατά χιλιάδες.


Με βάση τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ για τη μισθωτή απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα, τα συμπεράσματα είναι απογητευτικά. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο προκύπτει αρνητικό ισοζύγιο προσλήψεων-αποχωρήσεων κατά 39.221 θέσεις εργασίας. Πρόκειται για τον χειρότερο Νοέμβριο από το 2001 με τη μεγαλύτερη απώλεια θέσεων εργασίας. Εντός δύο μηνών, Οκτώβριο και Νοέμβριο, χάθηκαν 137.641 θέσεις εργασίας.

Όμως, το ισοζύγιο στο δεκάμηνο είναι θετικό με 128.230 νέες θέσεις εργασίας αν και το 54,67% αφορά εκ περιτροπής και μερική απασχόληση.

Συγκεκριμένα, οι αναγγελίες πρόσληψης ανήλθαν σε 169.819, ενώ οι αποχωρήσεις σε 209.040. Από τη σύγκριση των στοιχείων των δύο μηνών, Νοέμβριος 2017 και Νοέμβριος 2016, προκύπτει μειωμένη επίδοση κατά 1.554 λιγότερων θέσεων εργασίας για τον Νοέμβριο 2017 αρνητικό ισοζύγιο (-39.221) θέσεων εργασίας έναντι αρνητικού ισοζυγίου (-37.667) τον Νοέμβριο του 2016.

Από τις 209.040 συνολικά αποχωρήσεις, οι 64.693 προήλθαν από οικειοθελείς αποχωρήσεις και οι 144.347 από καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Tο ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης του ενδεκαμήνου Ιανουαρίου– Νοεμβρίου 2017 είναι θετικό και διαμορφώνεται στις 128.230 νέες θέσεις εργασίας, αποτελώντας την υψηλότερη επίδοση ενδεκαμήνου έτους από το 2001 μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ».

Αθροιστικά για την περίοδο Ιανουάριος– Νοέμβριος 2017, οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν στις 2.228.334 θέσεις εργασίας και οι αποχωρήσεις έφτασαν τις 2.100.104, εκ των οποίων οι 1.184.645 ήταν αποτέλεσμα καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου και οι 915.459 οικειοθελείς αποχωρήσεις.





  

Εφορία: Αναγκαστικά μέτρα χτύπησαν ένα εκατομμύριο οφειλέτες

Συνολικά 4,17 εκατ. φορολογούμενοι έχουν οφειλές, ενώ εξ αυτών 1,718 απειλούνται με αναγκαστικά μέτρα. Περί τις 1.000 κατασχέσεις την ημέρα. Πάνω από τα 4 δισ. οι εισπράξεις από ρυθμίσεις και αναγκαστικά μέτρα το πρώτο 10μηνο.





Εσπασαν τα κοντέρ οι κατασχέσεις τον Οκτώβριο με τους οφειλέτες υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης να ξεπερνούν πλέον το 1 εκατομμύριο φορολογούμενους, την ώρα που τα ληξιπρόθεσμα χρέη συνεχίζουν να αυξάνονται με αλματώδεις ρυθμούς.

Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι αθροιστικά έως το τέλος Οκτωβρίου αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, κυρίως κατασχέσεις και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων έχουν υποστεί 1.014.295 εκατομμύρια φορολογούμενοι με αύξηση 22.903 σε σχέση με το τέλος Σεπτεμβρίου, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι ο εισπρακτικός μηχανισμός διενεργεί περίπου 1.000 κατασχέσεις σε ημερήσια βάση.

Ενας στους δυο φορολογούμενους χρωστά κάτι, άλλος λιγότερα, άλλος περισσότερα στο Δημόσιο και οι οφειλές του έχουν «κοκκινήσει». Οι οφειλέτες με ληξιπρόθεσμα χρέη (καταγράφοντας μείωση κατά 96.655) ήταν στα τέλη Οκτώβρη 4.170.753, εκ των οποίων 1.718.371 είναι έκθετοι σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης.

Κατασχέσεις και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων αλλά και η εν ισχύ ρύθμιση οφειλών αποδεικνύονται χρυσοφόρες για τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού, δεδομένου ότι τα στοιχεία δείχνουν εισπράξεις άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ από την αρχή του χρόνου. Ο εισπρακτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ κατάφερε να βάλει στο ταμείο το 10μηνο συνολικά 1,701 δισ. ευρώ από νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές (σ.σ. του 2017) και 2,318 δισ. ευρώ από συσσωρευμένες οφειλές παλαιών ετών.

Στα τέλη Οκτωβρίου τα ληξιπρόθεσμα χρέη έκανα άλμα 1,2 δισ. ευρώ και ανήλθαν σε 10,444 δισ. ευρώ έναντι 9,257 το Σεπτέμβρη. Επιμέρους οι καθαρές ληξιπρόθεσμες οφειλές λόγω φόρων διογκώθηκαν από τα 7,323 δισ. σε 8,476 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα.

Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο βρίσκονται μια ανάσα από τα 100 δισ. ευρώ καθώς στα φρέσκα χρέη των 10,444 δισ. ευρώ έρχονται να προστεθούν και παλαιές «αμαρτίες» 89,307 δισ. ευρώ.



















Έλενα Λάσκαρη     




euro2day.gr

Forbes: Η Ελλάδα αναρρώνει -Αλλά έρχεται περισσότερος «πόνος»


Η Ελλάδα αναρρώνει, αλλά υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν και το δράμα δεν έχει τελειώσει, γράφει το αμερικανικό περιοδικό Forbes.

«Στις 2 Δεκεμβρίου η Ελλάδα ψήφισε αθόρυβα ένα νέο πακέτο μεταρρυθμίσεων, ενώ η γ' αξιολόγηση φαίνεται να πέρασε απαρατήρητη.  Μολονότι οι νέες μεταρρυθμίσεις είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητες σε πολιτικό επίπεδο, κανείς δεν αμφιβάλλει ότι θα προχωρήσουν», γράφει το Forbes, στον απόηχο του συνεδρίου του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

«Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι οι μεταρρυθμίσεις θα προχωρήσουν. Η Ελλάδα έχει κάνει ακόμη πιο δύσκολες αλλαγές, όπως οι μειώσεις στις συντάξεις, τις οποίες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θεωρούσε ιερές» τονίζει χαρακτηριστικά.

Η ήρεμη τρίτη αξιολόγηση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο, σημειώνει το περιοδικό. Όλα τα μέρη αναμένουν τώρα την τέταρτη και τελική αξιολόγηση στα μέσα του 2018 και μια ρεαλιστική προοπτική εξόδου από το πρόγραμμα διάσωσης. Πριν από δύο χρόνια, λίγοι θα το θεωρούσαν αυτό δυνατό.

«Η Ελλάδα φαίνεται ότι είναι ανοιχτή για τις επιχειρήσεις. Το ενδιαφέρον για επενδύσεις φτάνει μέχρι την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να έχει κάνει σημαντική μεταστροφή», τονίζει το αμερικανικό περιοδικό, και προσθέτει: «Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε την ανάγκη για δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού προς τους επενδυτές», όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η εστίασή του στις επενδύσεις ήταν τόσο έντονη που ο Ed Butler του BBC τον ρώτησε αν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμα αριστερό κόμμα. «Ναι, ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να είναι ένα αριστερό κόμμα και μέρος της ευρωπαϊκής αριστερής κίνησης», απάντησε ο κ. Τζανακόπουλος.

«Στρατηγική του υπουργού Οικονομικών, επίσης, φαίνεται ότι είναι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, αν και όλα αυτά έχουν συμβεί με σημαντικές θυσίες και πολλά προβλήματα που ακόμη συνεχίζουν να υπάρχουν», σχολιάζει το Forbes.

Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ελλάδα έχει περάσει τα πάνδεινα. Τα τελευταία επτά χρόνια η οικονομία της έχει συρρικνωθεί κατά σχεδόν το ένα τρίτο, σχολιάζει το αμερικανικό περιοδικό και συμπληρώνει ότι αν και η Ελλάδα έχει τώρα ανάπτυξη, τα χρόνια της κρίσης έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους.

Aκόμη και η Αθήνα, αυτή η μεγάλη και υπερήφανη πόλη, φαίνεται να είναι σε άσχημη κατάσταση: οι πολυκατοικίες της είναι σε άσχημη κατάσταση και κάθε διαθέσιμη επιφάνεια καλύπτεται με γκράφιτι. Εκτός Αθηνών, το βιοτικό επίπεδο είναι πολύ χαμηλό για μια δυτική χώρα.

Και θα έρθει περισσότερος πόνος, συμπληρώνει το δημιοσίευμα. Οι ελληνικές τράπεζες παραμένουν φορτωμένες με μη εξυπηρετούμενα δάνεια: η εκκαθάρισή τους θα σημαίνει περισσότερες χρεοκοπίες στον ελληνικό κλάδο των ΜμΕ και περισσότεροι άνθρωποι θα χάσουν τα σπίτια τους. Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες.

Τα αριστερά διαπιστευτήρια του ΣΥΡΙΖΑ φαίνονται σαφώς πιο αδυνατισμένα αυτές τις ημέρες, προσθέτει ο συντάκτης του δημοσιεύματος.

Όπως είναι κατανοητό, υπάρχουν διαμαρτυρίες, η ανεργία παραμένει πάνω από 20%, ωστόσο ο υπουργός Οικονομίας Δ. Παπαδημητρίου εξετάζει μία σειρά πολιτικών που θα στοχεύουν ιδίως στους νέους με υψηλή μόρφωση.

«Θα έχει ο ΣΥΡΙΖΑ το θάρρος αλλά και τον χρόνο να προχωρήσει στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις στο δικαστικό και το φορολογικό σύστημα;» διερωτάται το αμερικανικό περιοδικό και καταλήγει ότι όποια κυβέρνηση κι αν εκλεγεί το 2019, θα πρέπει να συνεχίσει να ενθαρρύνει τις επενδύσεις αλλά και να παρέχει κάποια ελάφρυνση στους πιεσμένους πολίτες.

























  iefimerida.gr   

Στάσεις εργασίας σε Μετρό, τραμ και ηλεκτρικό την Πέμπτη


Σε στάσεις εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, συμμετέχοντας στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που έχουν κηρύξει ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, για την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου.  

Ειδικότερα, οι συρμοί του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ θα κυκλοφορήσουν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.   Τροποποιήσεις θα υπάρξουν και στα δρομολόγια των λεωφορείων και των τρόλεϊ, λόγω στάσεων εργασίας που εξήγγειλε το συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ και η ένωση εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, τα οποία θα κινηθούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.  

Οι εργαζόμενοι μεταξύ άλλων διεκδικούν:   «'Αμεση αναμόρφωση του Προϋπολογισμού, έτους 2018, για να ανατραπούν εδώ και τώρα οι δραματικές περικοπές των κοινωνικών δικαιωμάτων και η σχεδιαζόμενη φοροκαταιγίδα.   Ελεύθερη συνδικαλιστική δράση χωρίς κρατικό και εργοδοτικό παρεμβατισμό στην άσκηση των συλλογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με κυρίαρχα το δικαίωμα των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και το δικαίωμα απεργίας και διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών»




Υποχρεωτικά τα POS για επιπλέον 58 κλάδους - Τρεις μήνες προθεσμία για συμμόρφωση θα έχουν οι επαγγελματίες


Υποχρεωτικά τα POS για επιπλέον 58 κλάδους - Τρεις μήνες προθεσμία για συμμόρφωση θα έχουν οι επαγγελματίες

Προθεσμία τριών μηνών από σήμερα να εγκαταστήσουν αυτόματα μηχανήματα (POS) για συναλλαγές με κάρτες, παρέχεται σε 58 νέες κατηγορίες επαγγελματιών.

Αυτό προβλέπεται σε κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δ Παπαδημητρίου και της υφυπουργού Οικονομικών Κ. Παπαντάτσιου, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πρόκειται μεταξύ άλλων για όσους ασχολούνται με ανάπτυξη οικοδομικών σχεδίων, ξυλουργικές εργασίες, χρωματισμούς και επενδύσεις δαπέδων και τοίχων, υπηρεσίες μετακόμισης, καθαρισμό κτιρίων, επισκευή ρολογιών και κοσμημάτων αλλά και μεστικά γραφεία ακινήτων ακόμη και γραφεία κηδειών.
Στην απόφαση προβλέπεται ότι όσοι από τους υπόχρεους αυτούς κάνουν έναρξη εργασιών κατά τον τελευταίο μήνα της λήξης της προθεσμίας, θα έχουν συνολική προθεσμία 4 μηνών για την εγκατάσταση POS. Όσοι κάνουν έναρξη εργασιών μετά την λήξη της τρίμηνης προθεσμίας, θα πρέπει να τοποθετούν POS μέσα σε έναν μήνα από την έναρξη.

Αναλυτικά οι 58 κατηγορίες επαγγελμάτων (και οι αντίστοιχοι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας) παρουσιάζονται στον πίνακα:
ΚΑΔ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

33.20 Εγκατάσταση βιομηχανικών μηχανημάτων και εξοπλισμού
41.10 Ανάπτυξη οικοδομικών σχεδίων
41.20 Κατασκευαστικές εργασίες κτιρίων για κατοικίες και μη
43.29 Αλλες κατασκευαστικές εγκαταστάσεις
43.31 Επιχρίσεις κονιαμάτων
43.32 Ξυλουργικές εργασίες
43.33 Επενδύσεις δαπέδων και τοίχων
43.34 Χρωματισμοί και τοποθέτηση υαλοπινάκων
43.39 'Αλλες κατασκευαστικές εργασίες ολοκλήρωσης και τελειώματος
43.91 Δραστηριότητες κατασκευής στεγών
43.99 'Αλλες εξειδικευμένες κατασκευαστικές δραστηριότητες π.δ.κ.α.
47.51 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε εξειδικευμένα καταστήματα

ΚΑΔ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

47.53 Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.62 Λιανικό εμπόριο εφημερίδων και γραφικής ύλης σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.63 Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.76 Λιανικό εμπόριο λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.78 'Αλλο λιανικό εμπόριο καινούργιων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.79 Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα
47.91 Λιανικό εμπόριο από επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτυου
49.10 Υπεραστικές σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
49.31 Αστικές και προαστιακές χερσαίες μεταφορές επιβατών
49.39 'Αλλες χερσαίες μεταφορές επιβατών π.δ.κ.α.
49.42 Υπηρεσίες μετακόμισης
50.10 Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβατών
50.30 Εσωτερικές πλωτές μεταφορές επιβατών
51.10 Αεροπορικές μεταφορές επιβατών
52.21 Δραστηριότητες συναφείς με τις χερσαίες μεταφορές
52.22 Δραστηριότητες συναφείς με τις πλωτές μεταφορές
52.23 Δραστηριότητες συναφείς με τις αεροπορικές μεταφορές
52.24 Διακίνηση φορτίων
52.29 'Αλλες υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες
56.21 Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις
56.29 'Αλλες υπηρεσίες εστίασης
62.01 Δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών συστημάτων
65.12 Ασφάλειες εκτός από τις ασφάλειες ζωής
68.20 Εκμίσθωση και διαχείριση ιδιόκτητων ή μισθωμένων ακινήτων
68.31 Μεσιτικά γραφεία ακινήτων
68.32 Διαχείριση ακίνητης περιουσίας, έναντι αμοιβής ή βάσει σύμβασης
74.20 Φωτογραφικές δραστηριότητες
79.90 'Αλλες δραστηριότητες υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες
80.30 Δραστηριότητες έρευνας
81.21 Γενικός καθαρισμός κτιρίων
81.22 'Αλλες δραστηριότητες καθαρισμού κτιρίων και βιομηχανικού καθαρισμού
81.29 'Αλλες δραστηριότητες καθαρισμού
88.10 Δραστηριότητες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία
91.02 Δραστηριότητες μουσείων
91.03 Λειτουργία ιστορικών χώρων και κτιρίων και παρόμοιων πόλων έλξης επισκεπτών
93.11 Εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων
93.12 Δραστηριότητες αθλητικών ομίλων
93.19 'Αλλες αθλητικές δραστηριότητες
95.12 Επισκευή εξοπλισμού επικοινωνίας
95.21 Επισκευή ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης
95.22 Επισκευή συσκευών οικιακής χρήσης και εξοπλισμού σπιτιού και κήπου
95.24 Επισκευή επίπλων και ειδών οικιακής επίπλωσης
95.25 Επισκευή ρολογιών και κοσμημάτων
96.01 Πλύσιμο και (στεγνό) καθάρισμα κλωστοϋφαντουργικών και γούνινων προϊόντων
96.03 Δραστηριότητες γραφείων κηδειών και συναφείς δραστηριότητες
96.04 Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία


Σ. Πολ.
































www.bankingnews.gr   

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Πρόταση-σοκ για το προσφυγικό:Τέλος η υποχρεωτική υποδοχή από χώρες της ΕΕ


Προς κατάργηση οδεύει το σχέδιο της ΕΕ που υποχρεώνει τις χώρες- μέλη να υποδέχονται πρόσφυγες, όπως προκύπτει από επιστολή του Ντόναλντ Τουσκ.

Σε μία κίνηση, που χαρακτηρίζεται αιφνιδιαστική, ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου θα πει στους ηγέτες της ΕΕ, κατά τη Σύνοδο της προσεχούς Πέμπτης, ότι οι υποχρεωτικές ποσοστώσεις υπήρξαν ένα διχαστικό και αναποτελεσματικό μέτρο. Πρόκειται για ένα ξεκάθαρο σημάδι ότι είναι έτοιμος να εγκαταλείψει αυτή την πολιτική, που προκάλεσε διασπάσεις στην ΕΕ, σχολιάζει ο Guardian.

Οποιαδήποτε κίνηση κατάργησης του σχεδίου των ποσοστώσεων θα προκαλέσει αναστάτωση τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, σημειώνει η βρετανική εφημερίδα, καθώς στη χώρα μας και στη γειτονική έχει πέσει το βάρος της προσφυγικής κρίσης, ενώ και από τις δύο πλευρές υπάρχουν διαρκείς εκκλήσεις προς τους Ευρωπαίους για τη διαχείριση της κατάστασης.

Επιπλέον, σημειώνει το δημοσίευμα, πιθανή είναι η αντίδραση της Γερμανίας και της Σουηδίας σε οποιαδήποτε αμφισβήτηση του σχεδίου, κάτι που θα μείωνε τη βοήθεια που προσφέρουν οι άλλες χώρες- μέλη.

Ο Τουσκ, σύμφωνα με τον Guardian, θα θέσει προθεσμία έξι μηνών στους Ευρωπαίους ηγέτες, προκειμένου να καταλήξουν ομόφωνα σε συμφωνία για μεταρρυθμίσεις στο ευρωπαϊκό σύστημα ασύλου, αλλά θα προτείνει και εναλλακτικές αν δεν υπάρχει συναίνεση.

«Αν δεν υπάρξει λύση... συμπεριλαμβανομένου του θέματος των υποχρεωτικών ποσοστώσεων, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου θα παρουσιάσει έναν τρόπο να προχωρήσουμε», αναφέρει το προσχέδιο επιστολής του Τουσκ προς τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, σύμφωνα με τον Guardian.

Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι θα... περάσει η άποψη της Ουγγαρίας, της Πολωνίας και της Τσεχίας, που έχουν αντιταχθεί δυναμικά στην ιδέα διασποράς προσφύγων στην Ενωση, με βάση ένα σχέδιο που έφτιαξαν οι Βρυξέλλες. Ομως, ο Τουσκ αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπος και με αντιδράσεις άλλων ευρωπαϊκών Θεσμών, όπως η Κομισιόν, εκτιμά ο Guardian.

Το σχέδιο των ποσοστώσεων

Οι ηγέτες της ΕΕ αποφάσισαν τις υποχρεωτικές ποσοστώσεις το 2015, στο αποκορύφωμα της προσφυγικής κρίσης, όταν χιλιάδες άτομα έφταναν καθημερινά στις ευρωπαϊκές ακτές. Η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Ρουμανία και η Τσεχία καταψήφισαν το σχέδιο, το οποίο όμως εγκρίθηκε με πλειοψηφία.

Η Ουγγαρία και η Πολωνία συνέχισαν να αψηφούν την ΕΕ, αρνούμενες να δεχθούν έστω και έναν πρόσφυγα με βάση αυτό το σχέδιο, που έχει ως σκοπό τη μετεγκατάσταση 120.000 ανθρώπων, κυρίως από τη Συρία. Η Τσεχία έχει υποδεχθεί μόλις 12. Και οι τρεις χώρες προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αλλά η υπόθεση απορρίφθηκε.

Ομως, παρά τις αντιδράσεις, η Κομισιόν είχε προτείνει οι ποσοστώσεις να γίνουν νόμος της ΕΕ το 2016. Η πρότασή της ήταν ότι όσες χώρες αρνούνται να πάρουν μέρος στον μηχανισμό μετεγκατάστασης για να διευκολυνθούν οι χώρες που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος, τότε να πληρώνουν 250.000 ευρώ για κάθε αιτούντα άσυλο

Αιφνιδίασε ο Τουσκ

Διπλωμάτης της ΕΕ σχολίασε, μιλώντας στον Guardian, ότι κάποιες χώρες εξεπλάγησαν από την επιστολή του Τουσκ, γιατί δεν συνάδει με τη δουλειά που έχουν κάνει οι υπουργοί Εσωτερικών σε αυτό το ζήτημα.

Ομως, η βρετανική εφημερίδα σημειώνει ότι ο σκεπτικισμός του Τουσκ ήταν εμφανής τον τελευταίο καιρό και σημειώνει ότι τον Οκτώβριο ο Πολωνός είχε δηλώσει πως οι υποχρεωτικές ποσοστώσεις είχαν φέρει τις χώρες-μέλη σε σχεδόν μόνιμη σύγκρουση. Για αυτό, θα καλέσει τις κυβερνήσεις της ΕΕ να αναλάβουν δράση, αντί να αφήνουν τις Βρυξέλλες να δίνουν τον ρυθμό στη διαχείριση της προσφυγικής πολιτικής.

«Μόνο οι χώρες- μέλη μπορούν να αντιμετωπίσουν την προσφυγική κρίση αποτελεσματικά. Ο ρόλος της ΕΕ είναι να προσφέρει την πλήρη στήριξή της με όλους τους πιθανούς τρόπους για να βοηθήσει τις χώρες να διαχειριστούν την κρίση. Αλλά η ΕΕ δεν έχει ούτε την ισχύ ούτε τις νομικές δυνατότητες να αντικαταστήσει τις χώρες-μέλη», σημειώνει στην επιστολή του.

Επίσης, θα καλέσει τους ηγέτες της ΕΕ να ενισχύσουν τις δαπάνες σε σχέδια που έχουν ως στόχο να κρατήσουν τους πρόσφυγες και τους επίδοξους μετανάστες εκτός Ευρώπης, όπως τα 3 δισ. ευρώ για τους Σύρους στην Τουρκία και το 1,9 δισ. στο ταμείο της ΕΕ για την Αφρική.

















  iefimerida.gr 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *