Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018

«Απασφάλισε» ο Ανδριανόπουλος κατά Καραμανλή! «Κρύφθηκε η αλήθεια για 9 χρόνια και αναζητούσαν θύματα αλλού…»


«Λάβρος» κατά της διακυβέρνησης Κώστα Καραμανλή με αφορμή τη δημοσίευση του εσωτερικού εγγράφου των υπηρεσιών της Τραπέζης της Ελλάδος προς τον διοικητή της Γιώργο Προβόπουλο, για τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό του 2009, εμφανίστηκε ο πρώην υπουργός Ανδρέας Ανδριανόπουλος.



«Για να ξεπλυθεί η τότε κυβέρνηση, που έφερε τη χώρα στα αναγκαστικά μνημόνια, κρύφθηκε η αλήθεια για 9 χρόνια και αναζητούνταν θύματα αλλού (Γ. Παπανδρέου, Γεωργίου, Παπακωνσταντίνου κλπ). Δεν μπόρεσε έτσι η Ελλάδα να βγει από τα μνημόνια από το 2012-13. Η ΤτΕ αποκαθιστά αλήθεια», σχολίασε σχετικά ο κ. Ανδριανόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.




















thecaller.gr

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Το αληθινό εθνικό συμφέρον


Του Κώστα Γιαννακίδη*

Το ελληνικό Δημόσιο υποστηρίζει ότι είναι λόγοι εθνικού συμφέροντος που επιβάλλουν την ακύρωση της απόφασης για τη χορήγηση ασύλου στον Τούρκο αξιωματικό. Kαι το διοικητικό Πρωτοδικείο δέχθηκε τελικά ότι η χορήγηση ασύλου θα επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και θα καταστεί επιζήμια για το εθνικό συμφέρον.

Ακούγεται λογικό και κατεβαίνει εύκολα, μαζί με το τσίπουρο, στα καφενεία της περιφέρειας. Ο μέσος πολίτης θα σκεφτεί ότι δεν αξίζει η ζωή ή, τέλος πάντων, η ελευθερία ενός Τούρκου αξιωματικού ώστε να υπονομευτεί το εθνικό συμφέρον της πατρίδας μας. Αν μη τι άλλο, υπό διαφορετικές συνθήκες, ο ίδιος άνθρωπος θα πατούσε το πόδι του στην Ελλάδα ως εχθρός, όπως ορίζει και ο όρκος του. Ζωές Ελλήνων θα έπαιρνε, υπηρετώντας το εθνικό συμφέρον της πατρίδας του. Για ποιο λόγο να μην κοιτάξουμε κι εμείς το δικό μας;

Οι πιο βρόμικες δουλειές του κόσμου γίνονται με την επίκληση του εθνικού συμφέροντος, ενίοτε και της θρησκευτικής πίστης. Μην πάτε μακριά, μείνετε εδώ, στα δικά μας, απλώς γυρίστε μερικές δεκαετίες πίσω και θυμηθείτε πόσοι ξόδεψαν νιάτα, ζωές ολόκληρες στα ξερονήσια επειδή κάποιος με πηλήκιο και σφραγίδα στο χέρι επικαλέστηκε το εθνικό συμφέρον. Διότι το εθνικό συμφέρον, πέρα από όλα τα άλλα, μπορεί να γίνει και ο βρόχος που θα καταπνίξει πολιτικές και συνταγματικές ελευθερίες για καλό σκοπό.


Δεν ξέρω αν το εθνικό συμφέρον υπηρετείται με ταπεινές υποκλίσεις μπροστά στον σουλτάνο. Δεν αποκλείεται να υπηρετείται και έτσι. Είμαι όμως σίγουρος ότι υπηρετείται πρωτίστως όταν στη χώρα υπάρχει κράτος δικαίου, όταν η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της νομιμότητας είναι προτεραιότητα και μέτρο στη λειτουργία μίας ευνομούμενης Πολιτείας. Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο, αλλά εγώ και εσείς έχουμε κοινά συμφέροντα με τον Τούρκο αξιωματικό. Ισως μάλιστα να έχουμε και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης. Δικό μας είναι αυτό το κράτος. Εμείς είμαστε η Ελλάδα, όχι η κυβέρνησή της.









*Από τη στήλη «Βόρεια Κορέα» που δημοσιεύεται στον Φιλελεύθερο της Τρίτης 9 Ιανουαρίου 2018. via liberal.gr

Το είπε ο Μίκης. Και;


Του Γιάννη Παντελάκη

Εδώ και χρόνια, υπάρχει ενός είδους «άγραφος νόμος» ο οποίος σχεδόν υπαγορεύει πως δεν πρέπει να γίνεται οποιουδήποτε είδους κριτική σε ό,τι αφορά στον Μίκη Θεοδωράκη. Ο «νόμος» αυτός λέει πως ο,τι και να πει ή γράψει ο μουσικοσυνθέτης, δεν επιδέχεται σχολιασμού, πρόκειται για τον «μεγάλο Μίκη». Το είπε ο Μίκης και δεν τον αγγίζουμε. Αυτό δεν μπορεί να ισχύει, όταν ακούγονται από την πλευρά του ανυπόστατες δηλώσεις που αλλοιώνουν την πραγματικότητα, ενισχύουν το κλίμα εθνοφοβίας και λειτουργούν τελικά σε βάρος των συμφερόντων της ίδιας της χώρας.

Χθες, αρκετά ΜΜΕ επέλεξαν να προβάλουν με μεγάλη έμφαση μια νέα δήλωσή του για το θέμα με την FYROM και στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά: «Το να φτάνουμε στο σημείο να απειλείται η ακεραιότητα της χώρας μας, αυτό δεν είναι μόνο τεράστιο θέμα αλλά κανονικός θάνατος». Ο θάνατος αυτός, σύμφωνα με τον συνθέτη, είναι η αποδοχή από την Ελληνική πλευρά του όρου «Μακεδονία» σε μια σύνθετη ονομασία για τη γειτονική μας χώρα. Το κύριο χαρακτηριστικό της θέσης Θεοδωράκη, είναι πως στερείται οποιασδήποτε πραγματικής βάσης και εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κινδυνολογική.

Η Ελλάδα, δεν κινδυνεύει από κανένα θάνατο, ιδιαίτερα από την γειτονική μας χώρα, περισσότερο κινδυνεύει από την συνέχεια μιας στείρας αντιπαράθεσης η οποία διαρκεί υπερβολικά πολλά χρόνια και έχει ως αποτέλεσμα ολόκληρος ο πλανήτης να αποκαλεί τη χώρα αυτή Μακεδονία. Συνολικά 134 χώρες την έχουν αναγνωρίσει με το συγκεκριμένο όνομα. Και η εξέλιξη αυτή, είναι το αποτέλεσμα εθνοκαπηλείας και σκοπιμοτήτων με τις οποίες κινήθηκαν κυβερνήσεις και άλλες πολιτικές δυνάμεις στο παρελθόν, ενώ δεν ήταν μικρή η συμβολή πολλών μέσων ενημέρωσης και άλλων εξωθεσμικών κέντρων (π.χ.εκκλησία), τα οποία λειτούργησαν αρνητικά για την οριστική λύση του προβλήματος.


Η αντικειμενική αλήθεια είναι πως η χώρα αυτή, καταλαμβάνει ένα γεωγραφικό κομμάτι της Μακεδονίας. Ένας γεωγραφικός προσδιορισμός στην ονομασία της, δεν αποτελεί κάτι περισσότερο ή λιγότερο από μια αντικειμενική προσέγγιση. Κάπου εκεί, θα έπρεπε να είχε λήξει το θέμα χωρίς κανένα κίνδυνο για τη χώρα μας και από οποιουδήποτε είδους μελλοντικό αλυτρωτισμό από την πλευρά των γειτόνων. Παράλληλα, μια λύση του ζητήματος θα ενίσχυε την σταθερότητα μιας μικρής χώρας με πολλά προβλήματα στη σύνθεση του πληθυσμού της, κάτι που θα λειτουργούσε θετικά για την ευρύτερη περιοχή και για τη δική μας χώρα.


Από μια σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, δεν κινδυνεύει καμία ακεραιότητα της χώρας, όπως δηλώνει ο Μ.Θεοδωράκης, προσθέτοντας τη φωνή του σ εκείνους που χρησιμοποιούν τα εθνικά θέματα για να προσπορίσουν οφέλη και εντυπώσεις θεωρώντας πως τα ζητήματα αυτά προσφέρονται για μικροπολιτικούς λόγους. Ο κ.Θεοδωράκης, προφανώς έχει και το δικαίωμα να παίρνει οποιαδήποτε θέση για οποιοδήποτε ζήτημα, όλοι όμως έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε τις δημόσιες αυτές θέσεις οι οποίες λόγω της αναγνωρισιμότητας του μουσικοσυνθέτη γνωρίζουν μεγάλη δημοσιότητα και επηρεάζουν πολλούς…  





























liberal.gr

Τίτλοι τέλους για τους φυσικούς πλειστηριασμούς


Η υποκατάσταση των φυσικών πλειστηριασμών από ηλεκτρονικούς προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο. Τι θα ισχύει αν δεν βρίσκεται συμβολαιογράφος στην περιφέρεια. Αναστολή φυσικών πλειστηριασμών ανακοίνωσαν οι συμβολαιογράφοι.



Υπό μορφή τροπολογίας αναμένεται να κατατεθεί εντός των επομένων ημερών στη Βουλή η διάταξη η οποία αναμένεται να ανοίγει το δρόμο για τη διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για χρέη προς το δημόσιο. Αντίθετα, με το πολυνομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή (πληροφορίες αναφέρουν ότι καταβάλλονται προσπάθειες κατάθεσης εντός του επόμενου δίωρου) θα προβλέπεται η υποκατάσταση των πλειστηριασμών στα ειρηνοδικεία, αποκλειστικά από ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.

Στο νομοσχέδιο άλλωστε δεν θα υπάρχει η παραμικρή αναφορά στο θέμα της πιθανής μείωσης του αφορολογήτου από το 2019, υπό τις προϋποθέσεις που έχουν συμφωνηθεί στη διάρκεια της δεύτερης αξιολόγησης, με ορισμένες κυβερνητικές πηγές να εκφράζουν απορία για τις πληροφορίες που διακινήθηκαν τις τελευταίες ημέρες προς αυτή την κατεύθυνση.

Όσον αφορά στους πλειστηριασμούς, η νομοθετική πρόταση του υπουργείου Δικαιοσύνης κινείται προς τις εξής τρεις κατευθύνσεις:

1. κατάργηση όλων των προβλέψεων που αφορούσαν αποκλειστικώς τους φυσικούς πλειστηριασμούς

2. προσαρμογή των υπολοίπων διατάξεων στον αποκλειστικό τρόπο διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα

3. βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου με βάση τη μέχρι σήμερα εφαρμογή.

Επειδή ο τρόπος διενέργειας των πλειστηριασμών με ηλεκτρονικά μέσα είναι πλέον αποκλειστικός, η έννομη τάξη έχει υποχρέωση πρόβλεψης εναλλακτικής όταν για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι δυνατό να ορισθεί ως υπάλληλος του πλειστηριασμού συμβολαιογράφος του τόπου εκτέλεσης (κατάσχεσης), οπότε ο επισπεύδων περιλαμβάνει στην εντολή του άρθρου 927 τη δήλωση να οριστεί συμβολαιογράφος διορισμένος στην περιφέρεια της πρωτεύουσας του κράτους, αφού προηγουμένως εξαντληθεί η δυνατότητας ανεύρεσης συμβολαιογράφου εντός της περιφέρειας του εφετείου. Διευκρινίζεται ρητώς ότι η εναλλακτική αυτή ουδόλως μεταβάλλει την τοπική αρμοδιότητα του δικαστηρίου.

Στοπ στους φυσικούς πλειστηριασμούς
Πριν από λίγο το Δ.Σ. του συμβολαιογραφικού συλλόγου Εφετείων Αθηνών-Πειραιώς-Αιγαίου και Δωδεκανήσου ενημέρωσε τα μέλη του Συλλόγου αλλά και τους νόμιμα συμμετέχοντες ότι αναστέλλεται η διαδικασία των φυσικών πλειστηριασμών που έχουν προγραμματιστεί για αύριο και μέχρι 31.1.2018.
Η απόφαση σχετίζεται όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση με την εν εξελίξη νομοθετική διαδικασία εκσυγχρονισμού της διεξαγωγής των πλειστηριασμών νομοθετική διαδικασία που κρίνεται κατεπείγουσα ενόψει της ολοκλήρωσης της τρίτης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος.


Έλενα Λάσκαρη




































euro2day.gr

Ένα νέο φορέα, το «Ελληνικό Κτηματολόγιο», προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.


Ένα νέο φορέα, το «Ελληνικό Κτηματολόγιο», προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Σε αυτόν εντάσσονται κτηματολογικά γραφεία και υποθηκοφυλακεία. Ενιαίοι κανόνες για καταχώριση στοιχείων και είσπραξη τελών.

Ενας νέος ενιαίος φορέας, το «Ελληνικό Κτηματολόγιο», θεσπίζεται με το πολυνομοσχέδιο που οδεύει προς τη Βουλή. Η Ανώνυμη Εταιρεία του δημοσίου «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (Ε.Κ.ΧΑ.) θα ενσωματωθεί στον νέο οργανισμό, καθώς και τα υφιστάμενα κτηματολογικά γραφεία και υποθηκοφυλακεία.

Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΝ, η δημιουργία του ενιαίου φορέα επιτρέπει τη διαμόρφωση μίας ενιαίας στρατηγικής και την επίτευξη του απαραίτητου συντονισμού που θα θέσει σε λειτουργία το σύστημα του Κτηματολογίου και τελικά θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης της ελληνικής επικράτειας έως το 2020.

Η προτεινόμενη μεταρρύθμιση επιβάλλει ακόμη την εφαρμογή ενιαίων κανόνων σχετικά με τον τρόπο καταχώρισης και δημοσιότητας των δικαιωμάτων, και τον τρόπο υπολογισμού και είσπραξης των τελών πριν ακόμη από την ολοκληρωτική μετάβαση στο καθεστώς του κτηματολογίου, μέσω της σταδιακής και ελεγχόμενης μετάβασης σε μια αποκεντρωμένη δομή.

Η τελική δομή και ο τρόπος λειτουργίας του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι αποτέλεσμα ευρείας διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με την Παγκόσμια Τράπεζα να έχει συμβουλευτικό ρόλο.

Το Ελληνικό Κτηματολόγιο διαρθρώνεται σε μία κεντρική καθώς και σε περιφερειακές υπηρεσίες που συμπεριλαμβάνουν 17 κτηματολογικά γραφεία και 75 υποκαταστήματα. Η σύσταση των υποκαταστημάτων θα γίνει σταδιακά και εντός δύο ετών από την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Θα είναι φορέας του δημοσίου, με τη μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, θα παρέχει υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα και θα τελεί υπό την εποπτεία του ΥΠΕΝ. Η νομική του μορφή επιλέχθηκε για δύο λόγους:

• Ο νομικός έλεγχος και η καταχώριση των δικαιωμάτων των πολιτών συνιστά άσκηση δημόσιας εξουσίας και επομένως δεν μπορεί παρά να ανατεθεί σε όργανο που ανήκει στο κράτος.

• Τα δεδομένα που τηρούνται στο Κτηματολόγιο αφορούν την ακίνητη περιουσία των πολιτών και του δημοσίου σε όλη την επικράτεια και εξυπηρετούν άμεσα δημόσιους σκοπούς. Συνεπώς, η κυριότητα και η συναφής διαχείριση/εκμετάλλευσή τους οφείλει να ανήκει αποκλειστικά στο κράτος.

Αρμοδιότητες του φορέα
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο διενεργεί την κτηματογράφηση στο σύνολο της χώρας και λειτουργεί το σύστημα του εθνικού κτηματολογίου. Τηρεί, ενημερώνει και λειτουργεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών σε όσες περιοχές δεν έχει γίνει έναρξη της λειτουργίας του εθνικού κτηματολογίου, ασκώντας όλες τις σχετικές αρμοδιότητες που ασκούνται από τα υποθηκοφυλακεία, ενώ διατηρεί και διαχειρίζεται τα αρχεία των υποθηκοφυλακείων και μετά την έναρξη λειτουργίας του κτηματολογίου.

Με βάση όσα ορίζονται, ασκεί ακόμη τις αρμοδιότητες του ενεχυροφυλακείου που έχουν προσωρινά ανατεθεί στα υποθηκοφυλακεία. Προβλέπεται επίσης η διαχείριση των βάσεων δεδομένων του κτηματολογίου και δίνεται η δυνατότητα να αναθέτει σε τρίτους υπηρεσίες, μελέτες και έργα που κρίνονται απαραίτητα για την επίτευξη των σκοπών του. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα συνεργασίας με άλλους φορείς και η συμμετοχή του φορέα σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά τις ίδιες πηγές, η μεγάλη αυτή αλλαγή που εισάγει το σχέδιο νόμου για τη σύσταση του Ελληνικού Κτηματολογίου:

• εκσυγχρονίζει το σύστημα δημοσιότητας στη βάση ενός μοναδιαίου κωδικού ακινήτου και όχι σε ονομαστική βάση

• εξασφαλίζει την ενιαία εφαρμογή των κανόνων καταχώρισης και δημοσιότητας των δικαιωμάτων των πολιτών αλλά και του Ελληνικού Δημοσίου επί της ακίνητης περιουσίας, μέσω της άσκησης ενιαίας εποπτείας
• παρέχει υπηρεσίες καταχώρισης με διαφανή και αποτελεσματικό τρόπο

• βελτιώνει την εξυπηρέτηση των χρηστών, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών κατάθεσης των προς καταχώριση πράξεων, λήψης πιστοποιητικών, έρευνας κτηματολογικών δεδομένων κ.τ.λ.

Στόχος του νομοθετήματος είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες εφαρμογές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα επιτρέψουν τη διαβαθμισμένη διάθεση των κτηματολογικών στοιχείων, με σεβασμό στη διαφύλαξη των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Παράλληλα προχωρά η σταδιακή ψηφιοποίηση του αρχείου που έχουν στη διάθεσή τους τα υφιστάμενα υποθηκοφυλακεία, ώστε αυτά να είναι άμεσα διαθέσιμα για κάθε χρήση, καθιστούμε δυνατό τον άμεσο έλεγχο και κατοχυρώνουμε τις εμπράγματες σχέσεις, ενώ δημιουργείται ένα αποτελεσματικό μηχανισμό διόρθωσης τυχόν εσφαλμένων εγγραφών.

Τέλος, κωδικοποιούνται τα τέλη που εισπράττονται από τα Υποθηκοφυλακεία και απλοποιείται ο τρόπος υπολογισμού τους ενώ απλοποιείται η διαδικασία είσπραξης των τελών για τον πολίτη, αφού αυτή θα διενεργείται μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων.





















euro2day.gr

  

Μάνα, θα πάω στο «Survivor»


Εβδομήντα χιλιάδες συμμετοχές δεν υποκινούνται απλώς από ένα ψώνιο, από έναν πόθο και μια ελπίδα να γίνεις ο επόμενος Ντάνος, ή έστω ο επόμενος μάνατζερ ράγκμπι. Τόσες χιλιάδες συμμετοχές υποκινούνται και από την ανάγκη, την κρίση, την ανεργία, την απελπισία
γράφει η Λίλα Σταμπούλογλου

Τα νούμερα είναι λίγο πολύ γνωστά: 70 χιλιάδες συμμετοχές είχε το «Survivor 2» που ξεκινάει σε λίγο καιρό. Εν μέρει, ήταν αναμενόμενη. Μιλάμε για ένα ριάλιτι που σάρωσε, που δημιούργησε λαϊκά είδωλα, και κατάφερε να κάνει μια ολόκληρη χώρα να χορεύει στο ρυθμό του για μήνες.

Αλλά.. και 70 χιλιάδες συμμετοχές; Τόσοι άνθρωποι θέλουν πια να πάνε σ’ ένα εξωτικό νησί, ν’ αγωνίζονται, να πεινούν και να μένουν άπλυτοι μπροστά στις κάμερες; Και μιλάμε ότι αυτή τη φορά το παιχνίδι θα είναι γενικά πιο δύσκολο: θα έχει πιο ζόρικα αγωνίσματα, θα διαρκέσει περισσότερο και θα ξεκινήσει καταχείμωνο, που σημαίνει ότι οι παίκτες θα φάνε τροπικές βροχές με το κιλό.


Εβδομήντα χιλιάδες συμμετοχές δεν πρέπει να υποκινούνται απλώς από ένα ψώνιο, από έναν πόθο και μια ελπίδα να γίνεις ο επόμενος Ντάνος. Ή έστω ο επόμενος μάνατζερ ράγκμπι. Τόσες χιλιάδες συμμετοχές ίσως να υποκινούνται κι από την ανάγκη, την κρίση, την ανεργία, την απελπισία.

Κάνεις αίτηση για μια θέση στους Μαχητές, όπως κάνεις αίτηση για μια θέση που προκηρύσσεται στο Δημόσιο. Αυτό που γίνεται τελευταία στη χώρα δηλαδή, όταν φαίνεται στον ορίζοντα μια ευκαιρία για απασχόληση. Τρέχουν μιλιούνια πάνω της, μπας και.. Εκατό χιλιάδες άνθρωποι για πέντε θέσεις σε κάποιο οργανισμό, το φαινόμενο που βλέπουμε κάθε τρεις και λίγο μπροστά μας.

Παλαιότερα, έκανες αίτηση σ’ ένα ριάλιτι και βασικά σ’ έσπρωχνε η φιλοδοξία και το ψώνιο, η ανάγκη να σε φωτογραφίζουν στα περιοδικά και να σε συζητούν στα πάνελ. Φυσικά ήθελες να κερδίσεις και το έπαθλο, που κάποτε όμως ήταν και τρεις φορές μεγαλύτερο. Πλέον, είσαι διατεθειμένος να λιμοκτονήσεις και να παιδευτείς σε εξωτικά νησιά για να διεκδικήσεις πολύ λιγότερα γιατί, βασικά, σε σπρώχνει και η ανάγκη: μάνα, θα πάω στο Survivor .. Μπορεί να με πάρουν, μάνα… Γυναίκα, αν με πάρουν σωθήκαμε…

Είμαι σίγουρη ότι ανάμεσα στις 70 χιλιάδες αιτήσεις για συμμετοχές υπάρχουν άνθρωποι για τους οποίους το «Survivor» είναι η τελευταία τους ευκαιρία να πληρώσουν το δάνειο του σπιτιού τους, πριν τους το πάρει η τράπεζα. Ανθρωποι που δεν αντέχουν άλλο να μεγαλώνουν τα παιδιά τους με τη σύνταξη του παππού και της γιαγιάς. Νέοι  άνθρωποι, τριαντάρηδες, που μπούχτισαν να μένουν στο πατρικό τους και να δουλεύουν σε καφετέριες.

Το «Survivor» έχει μετατραπεί σε μια ευκαιρία για απασχόληση. Δεν είναι το ψώνιο για διασημότητα εκείνο που ώθησε τόσες χιλιάδες ανθρώπους να συμπληρώσουν τη φόρμα συμμετοχής, είναι κυρίως η σκέψη ότι μέσα απ’ αυτή τη διασημότητα ίσως ξελασπώσουν τα χρωστούμενα, ίσως δουλέψουν και ίσως γλιτώσουν επιτέλους απ’ την ανεργία ή απ’ αυτή την ξεφτιλισμένη απασχόληση των 300 ευρώ χωρίς ένσημα, στην οποία έχει πέσει η μισή χώρα.

Το «Survivor» έγινε για τον λαό μια προοπτική για το μέλλον, σε μια χώρα που δεν σου δίνει άλλες εναλλακτικές. Γι’ αυτό κι έπεσαν μιλιούνια πάνω του. Αλλιώς, θα προτιμούσαν να το βλέπουν αραχτοί στον καναπέ τους.

ΥΓ. Το «Survivor» είναι και η ανάσα ζωής του άνεργου σελέμπριτι. Κι από τέτοιους σελέμπριτι, έχουμε πολλούς. Ανθρώπους που η κρίση τους άφησε με τη διασημότητα στο χέρι, που τους βλέπεις στα περιοδικά κάθε μέρα αλλά δεν έχουν να πληρώσουν έναν καφέ γιατί η διασημότητα σκέτη πια δεν αποδίδει σε χρήμα. Αυτός ο σελέμπριτι εύχεται να χτυπήσει το τηλέφωνό του και να του πούνε: περάστε για οντισιόν για τον Άγιο Δομίνικο.    















protagon.gr

Καυτή «πατάτα» κόκκινων δανείων 3 δισ. στον τουρισμό


Στα 8 δισ. ανέρχονται συνολικά οι δανειακές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων του τουριστικού τομέα, εκ των οποίων τα 3 δισ. έχουν «κοκκινίσει». Σφίγγες οι τράπεζες για τους μεγαλοοφειλέτες. Με ποια μοντέλα έχουν αποφασίσει να λύσουν το ζήτημα.


Η καυτή «πατάτα» στον χώρο του τουρισμού που καλούνται να διαχειριστούν οι ελληνικές τράπεζες... ζυγίζει 3 δισ. ευρώ. Σ’ αυτό το ύψος ανέρχονται τα «κόκκινα» δάνεια (NPLs) σε σύνολο 8 δισ. δανειακών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων του τουριστικού τομέα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννη Ρέτσου.

Στα τέλη του 2016, σύμφωνα με στοιχεία που είχε παρουσιάσει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια τουριστικών επιχειρήσεων αντιπροσώπευαν το 54% των δανείων του τομέα.

Όπως εξήγησε, ωστόσο, τον Απρίλιο του 2017 ο τότε πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης, ρυθμίστηκαν εν τω μεταξύ δάνεια ύψους 700 εκατ., με αποτέλεσμα να απομειωθούν κατά 15% τα μη εξυπηρετούμενα (NPLs) δάνεια στον χώρο του τουρισμού και να συρρικνωθούν στα 3 δισ. Αυτό, όπως εξήγησε, συνέβη καθώς οι τράπεζες στράφηκαν κατά προτεραιότητα στη ρύθμιση δανείων τουριστικών, αξιοποιώντας την ανοδική πορεία του τουρισμού κι επειδή δεν έβλεπαν «φως» από αλλού.

Το κοινό «μυστικό», ωστόσο, τραπεζιτών και επιχειρηματιών του τουρισμού είναι πως το 1/3 των κόκκινων δανείων αφορά μόλις πέντε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Το επιβεβαίωσε την περασμένη άνοιξη ο Α. Ανδρεάδης, περιγράφοντας τον γόρδιο δεσμό που καλούνται να λύσουν οι τράπεζες, προκειμένου να διασωθούν τα δάνεια της συντριπτικής πλειοψηφίας των τουριστικών επιχειρήσεων τα οποία, όπως υποστήριξε, «μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να καταστούν βιώσιμα».

Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (NPLs) των συγκεκριμένων πέντε επιχειρήσεων, όπως ανέφερε, ανέρχονται συνολικά σε 1 δισ. ευρώ. Τα 2 δισ. «κόκκινων» δανείων όλων των άλλων τουριστικών επιχειρήσεων, όπως ανέφερε, αντιπροσωπεύουν το 25% του συνολικού δανεισμού του τουριστικού τομέα (8 δισ. ευρώ) και μπορούν να καταστούν εξυπηρετούμενα.

Για να συμβεί αυτό, όμως, οι τράπεζες καλούνται να λάβουν αποφάσεις για τα δάνεια των πέντε «μεγάλων». Θέμα, ωστόσο, το οποίο απαιτεί λεπτούς χειρισμούς καθώς οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις αποτελούν βασικά δομικά στοιχεία της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς και αν προκληθούν υπερβολικοί τριγμοί, ενδέχεται να απειληθεί, έστω πρόσκαιρα, η πορεία του ελληνικού τουρισμού.

Οι τράπεζες εμφανίζονται «σφίγγες» σε ό,τι αφορά περισσότερες πληροφορίες για τους μεγαλοοφειλέτες στον χώρο του τουρισμού. Επισήμως, δηλώνουν άγνοια και οι κορυφαίοι παράγοντες του χώρου. Σε πρόσφατη ερώτηση του Euro2day.gr προς τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσο για το αν υπάρχουν στοιχεία που να περιγράφουν τον αριθμό των δανείων και τη γεωγραφική τους κατανομή, παρέπεμψε στην Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, η οποία δεν έχει παρουσιάσει ούτε καν γενικά στοιχεία για το θέμα.

Στην εγχώρια αγορά, ωστόσο, αποτελεί κοινό μυστικό πως μεταξύ των «πέντε» φιγουράρουν ξενοδοχειακοί όμιλοι με ισχυρή παρουσία στους δύο δημοφιλέστερους προορισμούς της χώρας, Κρήτη και Δωδεκάνησα.

Πρόκειται, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, για εγχώριους «παίκτες» από το πάνω «ράφι» της ελληνικής αγοράς, οι οποίοι υλοποίησαν «βαριές» επενδύσεις που εξελίχθηκαν σε θηλιά για την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων. Θηλιά η οποία, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τοποθετήθηκε εξαιτίας συγκυριών της αγοράς αλλά και λανθασμένων επιχειρηματικών επιλογών.

Οι κινήσεις των τραπεζών τη χρονιά που έφυγε προδιαγράφουν σε μεγάλο βαθμό τα μοντέλα με τα οποία έχουν αποφασίσει να κινηθούν με επιταχυνόμενους ρυθμούς εντός του 2018, σύμφωνα με παράγοντες της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς.

Η περίπτωση του πρώην ξενοδοχείου Ledra (ανήκε στον όμιλο Παρασκευαΐδη) αποτελεί το ένα υπόδειγμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Η Alpha οδήγησε το ακίνητο σε πλειστηριασμό και αυτό πέρασε στον έλεγχο του επενδυτικού fund Hines.

Το δεύτερο μοντέλο, εξηγούν οι ίδιες πηγές, προσβλέπει στην είσοδο κεφαλαίων με εναλλακτικούς τρόπους στην επιχείρηση που παραμένει εν λειτουργία. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, φρέσκα κεφάλαια μπορούν να εισρεύσουν στην εταιρεία είτε από τους νυν μετόχους, είτε από νέους μετόχους, με ταυτόχρονο περιορισμό της συμμετοχής και του ρόλου των παλαιών ιδιοκτητών.

Η καυτή πατάτα που καλούνται να διαχειριστούν, ωστόσο, οι τράπεζες στον χώρο του τουρισμού δεν αφορά μόνο τον χώρο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αλλά και τον χώρο της ενοικίασης αυτοκινήτων (Rent A Car).

Παράγοντες της συγκεκριμένης αγοράς επιμένουν πως η πώληση της Olympic/Avis από την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ -1,11% στον τουρκικό όμιλο Koc σε συνεργασία με τη μητρική αμερικανική Avis είναι μόνο η αρχή. Και ήδη ανιχνεύονται κινήσεις προετοιμασίας νέων ντιλ.


Παναγιώτης Δ. Υφαντής 

























euro2day.gr


Αλβανικά ΜΜΕ: Αθήνα και Σκόπια συμφώνησαν στην ονομασία «Νέα Μακεδονία»


Δημοσίευμα της αλβανικής ενημερωτικής ιστοσελίδας infoshqip.com αποκαλύπτει πως οι διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τα Σκόπια καταλήγουν στην ονομασία «Δημοκρατίας της Νέας Μακεδονίας» και εν συντομία «Νέα Μακεδονία».


Μάλιστα, το ρεπορτάζ, που επικαλείται «αξιόπιστες ελληνικές πηγές» και ανεπίσημο έγγραφο με πληροφορίες, αναφέρεται και σε επιμέρους λεπτομέρειες της συμφωνίας, όπως την ονομασία των Σκοπίων στα σλαβικά, τα αγγλικά, τα ελληνικά και τα αλβανικά.

  
Συγκεκριμένα:

  
ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ

Република Нова Македонија (мк-кир)
Republika Nova Makedonija(mk-lat)
Republic of New Macedonia(eng)
Δημοκρατία της Νέας Μακεδονίας(gr)
Dimokratia tis Nea Makedonia(gr-lat)

  

ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ

Нова Македонија - Nova Makedonija (mk)
New Macedonia (eng)
Νέα Μακεδονία (gr)



ΓΛΩΣΣΑ

Sovremen Makedonski jazik (мк)
Modern Macedonian/Makedonski (eng)
Σλαβομακεδονική γλώσσα - Slavomakedoniki glossa (gr)

  

ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ - ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ

Македонско (мк)
New Macedonian (eng)
Νεομακεδονική (gr)


  
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Нова Македонска Православна Црква-Охридска Архиепископија (мк)
New Macedonian Orthodox Church-Ohrid Archbishopric (eng)
Ορθόδοξη Εκκλησία της Νέα Μακεδονίας-Αρχιεπισκοπή της Οχρίδας (gr)

Η «Εθνική Ταυτότητα» υπόκειται σε διαπραγματεύσεις της συμφωνίας και είναι:

Македонец/Македонка/Македонци (мк)
Ethnic Macedonian/Ethnic Macedonians (eng)
Σλαβομακεδόνες/Slavomakedones (gr)



Πώς θα αποκαλούν τους Μακεδόνες της Ελλάδας οι Σκοπιανοί και η διεθνής κοινότητα:

Μακεδονική / Μακεδονικό - Μακεδόνες / Makedones (gr)
Greek Macedon/Greek Macedons (eng)
Грчки македон / Грчки македони (мк)





















































Κέρδος  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *