Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

Η "ναυμαχία της τσιπούρας" στο Αιγαίο: Τι συμβαίνει με τα τουρκικά αλιευτικά σκάφη σε χάρτες



Η έντονη τουρκική παρουσία μέσω των αλιευτικών σκαφών αφορά βεβαίως κυρίως τα συμφέροντα των ψαράδων, που προσπαθούν να κερδίσουν όλο και περισσότερα χρήματα.

Η "ναυμαχία" των αλιευτικών σκαφών στο Αιγαίο, μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων δεν ξεκίνησε χθες. Εδώ και μήνες, από τις αρχές του καλοκαιριού ακόμη οι Τούρκοι έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε πολλές περιοχές του Αιγαίου ,με αλιευτικά σκάφη τους να "κυκλώνουν" ελληνικά νησιά!

Το Militaire.gr είχε παρουσιάσει αρκετές φορές τους χάρτες στους οποίους αποτυπωνόταν το παράδοξο, 10 ή και περισσότερα τουρκικά αλιευτικά σκάφη να έχουν "αποκλείσει" το Φαρμακονήσι , το Αγαθονήσι κι άλλα μικρά νησιά του Αιγαίου. Στους χάρτες αυτούς ήταν εμφανή η απουσία έντονης ελληνικής παρουσίας, τουλάχιστον σ΄ ότι αφορά στο Λιμενικό Σώμα.



Πολλές συζητήσεις και υποθέσεις είχαν γίνει. Κάποιοι είχαν υπενθυμίσει ότι πολλά από τα αλιευτικά σκάφη των Τούρκων "αξιοποιούνται" από υπηρεσίες της γειτονικής χώρας για να "ψαρεύουν" πληροφορίες. Δεν είναι ψέμα. Η έντονη τουρκική παρουσία μέσω των αλιευτικών σκαφών αφορά βεβαίως κυρίως τα συμφέροντα των ψαράδων, που προσπαθούν να κερδίσουν όλο και περισσότερα χρήματα.




Αυτό δεν σημαίνει ότι το καθεστώς της Άγκυρας δεν επιχειρεί να εκμεταλλευθεί και αυτό το γεγονός για να προωθήσει θέσεις και απόψεις ενάντιες στα ελληνικά συμφέροντα στο Αιγαίο. Οι Έλληνες ψαράδες ζητούν την προστασία των ελληνικών αρχών και γι΄ αυτό έστειλαν μέχρι και εξώδικο στην κυβέρνηση. Το θέμα δεν είναι ασήμαντο, γιατί ο εκνευρισμός που επικρατεί στο Αιγαίο μεταξύ των ψαράδων των δύο χωρών ενδέχεται να προκαλέσει ένα απρόβλεπτο επεισόδιο.


Δεν είναι κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί. Μέχρι στιγμής βεβαίως δεν έχει καταγραφεί η πρόθεση εμπλοκής της τουρκικής ακτοφυλακής σ΄ αυτή την παράξενη "ναυμαχία". Κανείς όμως δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο κλιμάκωσης. Σ΄ αυτή τη περίπτωση χρειάζεται προσοχή. Το ενδεχόμενο να ζήσουμε περιστατικά σύλληψης Ελλήνων ψαράδων όπως έχει συμβεί στο παρελθόν , δεν πρέπει να αποκλειστεί.

Ερώτηση Βόζενμπεργκ Με κατεπείγουσα ερώτηση απευθύνθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, με αφορμή την ένταση που έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες λόγω της παράνομης αλιείας τουρκικών αλιευτικών σκαφών στα ελληνικά χωρικά ύδατα, που παραβιάζουν κατάφωρα τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στη& nu; ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου και τις σχέσεις καλής γειτονίας.

Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, αναφερόμενη στην εξώδικη διαμαρτυρία τριάντα έξι Ελλήνων αλιέων προς την κυβέρνηση, οι οποίοι κάνουν λόγο για κλιμάκωση ενός άνισου ακήρυχτου πολέμου από τους Τούρκους αλιείς και τα τουρκικά περιπολικά σκάφη σε όλες τις θαλάσσιες περιοχές του Αιγαίου, ανέδειξε τα περιστατικά αυτά σε ευρωπαϊκό επίπεδο ζητώντας την άμεση αντίδραση της Κομισιόν.

Συγκεκριμένα, η κυρία Βόζεμπεργκ ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει άμεσα μέτρα για την προστασία των ελληνικών χωρικών υδάτων αλλά και του θαλάσσιου πλούτου της χώρας στο πλαίσιο της Κοινής Πολιτικής Αλιείας της Ε.Ε. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως ακολούθως:

«Μεγάλη έκταση έχει λάβει τελευταία το φαινόμενο της παράνομης αλιείας τουρκικών αλιευτικών σκαφών στα ελληνικά χωρικά ύδατα, με μεθόδους που προκαλούν ένταση στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου. Η προκλητική στάση των Τούρκων αλιέων εντάσσεται σε μία γενικότερη πρακτική απειλών σε βάρος των Ελλήνων ψαράδων, που έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες κα& iota; βαίνει κλιμακούμενη.

Σε εξώδικη διαμαρτυρία 36 Ελλήνων αλιέων προς την ελληνική κυβέρνηση γίνεται αναφορά ότι τουρκικές μηχανότρατες φτάνουν σχεδόν στις ελληνικές ακτές, αμφισβητώντας εμπράκτως την ελληνική κυριαρχία και παραβιάζοντας τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Σε πολλές περιπτώσεις τα ελληνικά αλιευτικά κινδυνεύουν με εμβολισμό ή και βύθιση από τους επικίνδυνους ελιγμούς των τουρκικών. Δεδομένου ότι οι παραπάνω προκλητικές ενέργειες:

α) Εμποδίζουν παράνομα την άσκηση αλιευτικής δραστηριότητας της Ελλάδας εντός των χωρικών της υδάτων, αμφισβητώντας έτσι τα κυριαρχικά δικαιώματα κράτους μέλους της Ε.Ε.β) Παραβιάζουν κατάφωρα τις σχέσεις καλής γειτονίας, που η Τουρκία οφείλει να σέβεται ως υποψήφια προς ένταξη χώρα.γ) Παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τη διαφύλαξη των θαλάσσιων αποθεμάτων από την υπεραλίευση,ερωτάται η Επιτροπή:- Πώς σκοπεύει να αντιδράσει για να προστατεύσει τα ελληνικά χωρικά ύδατα, που είναι και ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, από τις παράνομες δραστηριότητες των τουρκικών αλιευτικών σκαφών, τα οποία συνεπικουρούνται από την τουρκική ακτοφυλακή;- Τί μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα στο πλαίσιο της Κοινής Πολιτικής Αλιείας προκειμένου να διαφυλάξει τον ελληνικό θαλάσσιο πλούτο και την προστασία του αλιεύματος;























news247.gr

Ο Βαξεβάνης, η Ζαχαράκη και τα (μη) αυτονόητα…



Η πολιτική ζωή κατρακυλάει σε μια σύγκρουση χωρίς φραγμούς και όρια. Κι αν οι δημοσιογράφοι τα ξεπερνούν, οι πολιτικοί δεν είναι το ίδιο. Εχουν μεγαλύτερη ευθύνη. Ο Βαξεβάνης έκανε το λάθος να ζητήσει τη σύλληψη της εκπροσώπου της ΝΔ. Η ΝΔ έκανε το λάθος να ηρωοποιήσει την εκπρόσωπό της, δικαιολογώντας έναν ανυπόστατο ισχυρισμό της


Για τους πιθανούς μη γνώστες της υπόθεσης, την θυμίζω εν τάχει: ο εκδότης και δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης και η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της ΝΔ Σοφία Ζαχαράκη είχαν μια αψιμαχία στον αέρα ενός τηλεοπτικού καναλιού, με αφορμή τον ισχυρισμό της δεύτερης ότι ο πρώτος «είναι συκοφάντης που έχει καταδικαστεί» (εδώ το βίντεο). Η Ζαχαράκη δεν ανακάλεσε και ο Βαξεβάνης τής έκανε μήνυση ζητώντας τη σύλληψή της. Οπως προβλέπεται, η Αστυνομία την αναζήτησε για να την συλλάβει στο πλαίσιο του Αυτοφώρου. Ακολούθησε η συνήθης αντιπαράθεση κυβέρνησης-ΝΔ. 

Για όποιον δεν ελκύεται από τις οπαδικού τύπου εκατέρωθεν κραυγές, ας υπενθυμίσουμε ορισμένα αυτονόητα: 

Αυτονόητο πρώτο (γενικη αρχή): Οι δημοσιογράφοι δεν είναι ουδέτερα όντα, έχουν απόψεις, παίρνουν το μέρος τους ενός ή του άλλου κόμματος και συχνά πολιτεύονται. Όμως, όσο είναι δημοσιογράφοι πρέπει να τηρούν ένα μίνιμουμ δεοντολογικών κανόνων, όπως επιβάλλει και ο Κώδικας Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ. Και όσοι σκοπεύουν να γίνουν υποψήφιοι βουλευτές καλό είναι να το δηλώσουν εγκαίρως, για να ξέρουν τα κίνητρά τους όσοι τους ακούνε και τους διαβάζουν. 

Αυτονόητο δεύτερο: οι δημοσιογράφοι, ως γενική αρχή, δεν κάνουν μηνύσεις. Απαντούν, αν κάποιος πολιτικός πει κάτι ανακριβές που τους θίγει. Μόνο αν είναι συκοφαντία που ο πολιτικός αρνείται να ανακαλέσει(πχ ότι ο δημοσιογράφος χρηματίζεται), τότε θα κληθεί να το αποδείξει στα δικαστήρια. 

Αυτονόητο τρίτο, επί του συγκεκριμένου: ο αναληθής ισχυρισμός της κυρίας Ζαχαράκη ότι ο Βαξεβάνης «έχει καταδικαστεί» δεν αποτελεί συκοφαντία με την κυριολεκτική σημασία της λέξης. Είναι περισσότερο μια πεισματική άρνηση να ανακαλέσει κάτι που είπε λόγω της συνεχούς σύγκρουσης του κόμματός της με τον δημοσιογράφο. Ο Βαξεβάνης απάντησε από τον τηλεοπτικό αέρα, μπορούσε να απαντήσει και από την ιστοσελίδα του-και την Κυριακή από τη εφημερίδα του- παραθέτοντας την αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου και τότε η αντίδικός του θα έμενε εντελώς εκτεθειμένη. Η μήνυση- και πολύ περισσότερο το αίτημα να συλληφθεί- ήταν περιττές ενέργειες, που προδίδουν πολιτική επιλογή και όχι δημοσιογραφική υποχρέωση. Δικαίωμά του, αλλά λάθος του. 

Αυτονόητο τέταρτο: κάθε εκπρόσωπος κόμματος, που μιλάει δημόσια, πρέπει να γνωρίζει τι λέει. Διαφορετικά εκτίθεται (το λιγότερο) ή γίνεται καταγέλαστος (το χειρότερο). Αυτό είναι γενική αρχή. 

Αυτονόητο πέμπτο: οι αρχηγοί των κομμάτων πρέπει να προσέχουν ποιους επιλέγουν να τους εκπροσωπούν. Δεν αρκεί να είσαι νέος, συμπαθής και ευειδής. Πρέπει ο ισχυρισμοί που συνοδεύουν την προπαγάνδα (αυτή είναι η δουλειά των κομματικών εκπροσώπων, να προπαγανδίζουν) να βασίζονται στοιχειωδώς σε πραγματικά δεδομένα. Οσο κι αν θέλεις να πουλήσεις εκδούλευση στον αρχηγό σου «ξεμπροστιάζοντας» έναν αντίπαλο, πολιτικό ή δημοσιογράφο, αυτό που θα πεις δεν πρέπει να είναι ψευδές. Κι αν το πεις και καταλάβεις ότι είναι, αρκεί μια απλή ανάκληση. 

Αυτονόητο έκτο, επί του συγκεκριμένου: μού έκανε μεγάλη εντύπωση ότι η κυρία Ζαχαράκη, στη συγκεκριμένη τηλεοπτική εκπομπή, δεν ήταν σε θέση να αντιληφθεί τις έννοιες καταδίκη, Πλημμελειοδικείο και Εφετείο. Ο Βαξεβάνης έχει πράγματι κάποιες πρωτόδικες καταδίκες (το παραδέχτηκε), αλλά στο Εφετείο αθωώθηκε. Ακόμα και για τον απολύτως αδαή, αυτό σημαίνει ότι καταδίκη δεν υφίσταται, αφού το ανώτερο δικαστήριο υπερισχύει. Η κυρία Ζαχαράκη έδειχνε να μην το αντιλαμβάνεται και να επιμένει στην «καταδίκη». Κάποιος από το κόμμα της πρέπει να της υποδείξει ότι την επόμενη φορά πρέπει να είναι στοιχειωδώς διαβασμένη. Και να της μάθει ότι επιθετικότητα στο δημόσιο λόγο δεν είναι πάντα επωφελής, αν στηρίζεται σε λάθος ισχυρισμούς. 

Πού καταλήγουμε; Πουθενά! Ο Βαξεβάνης έκανε το (συνειδητό) λάθος να μηνύσει την εκπρόσωπο της ΝΔ και, ακόμα χειρότερο, να ζητήσει τη σύλληψή της. Περιττή ενέργεια. Οι δημοσιογράφοι δεν ενεργούν σαν πολιτικοί, εφόσον μπορούν να απαντούν και να αμύνονται με το μικρόφωνο ή το πληκτρολόγιο του υπολογιστή τους. Ακόμα κι αν δικαιολογείται η μήνυση, δεν δικαιολογείται η σύλληψη. Και η ΝΔ έκανε το λάθος να ηρωοποιήσει την εκπρόσωπό της, δικαιολογώντας έναν ανυπόστατο ισχυρισμό της. Ας καταγγείλει όσο θέλει τον δημοσιογράφο για «ενεργούμενο του ΣΥΡΙΖΑ», δικαίωμά της. Δεν έχει, όμως, δικαίωμα να επιμένει σε κάτι που δεν ισχύει. 

Αυτά τα αυτονόητα, όμως, χάνονται στη δίνη μιας αντιπαράθεσης χωρίς φραγμούς και όρια. Κι αν οι δημοσιογράφοι τα ξεπερνούν, τα κόμματα και οι πολιτικοί δεν είναι το ίδιο. Εχουν μεγαλύτερη ευθύνη. Ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς είχε ζητήσει τη σύλληψη του Βαξεβάνη πριν από λίγους μήνες (εδώ). Και σήμερα ο Βαξεβάνης ανταποδίδει τα ίσα στο πρόσωπο της Ζαχαράκη. 

Η πολιτική ζωή κατρακυλάει σε σύγκρουση άνευ ορίων και φραγμών. Κανείς, όπως φαίνεται, δεν είναι σε θέση να κάνει αυτό που είχε πει ο παλιός πρόεδρος των ΗΠΑ Τόμας Τζέφερσον: «Οταν φτάσεις στην άκρη του σκοινιού, δέσε έναν κόμπο και κρατήσου εκεί». text Έχουμε πλέον κανάλια με άδεια, αλλά χωρίς πρόγραμμα       

Ανακοινώθηκαν οι αναπληρωτές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση



Μετά το τεχνικό λάθος και την προσωρινή απόσυρση της λίστας το υπουργείο Παιδείας αργά το βράδυ της Τετάρτης ανακοινοποίησε τις προσλήψεις των αναπληρωτών καθηγητών σε Γυμνάσια και Λύκεια..


Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας, από την Πέμπτη 6 έως και τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018, όπου και θα τοποθετηθούν, εντός της ως άνω προθεσμίας, με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής, στην οποία προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.


Για φέτος ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 19480, εκ των οποίων 12392 στην Πρωτοβάθμια , 3988 στη Δευτεροβάθμια και 3100 (ΕΕΠ&ΕΒΠ) στην Ειδική Εκπαίδευση .

Ειδικότερα, στις δομές Ειδικής Αγωγής  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται 5841 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (3629 και 2212 αντίστοιχα). 
Στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται 8763 δάσκαλοι,  νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται 1776  καθηγητές .
Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:  
«Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η υποχρέωση της Πολιτείας να ανοίξουν όλα τα σχολεία χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικούς υλοποιείται στο ακέραιο. Μετά από εντατική και συστηματική προετοιμασία των υπηρεσιών του υπουργείου, η κανονικότητα στην δημόσια εκπαίδευση είναι γεγονός που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
Πριν από την λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς όλα τα βιβλία βρίσκονται στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Φέτος για πρώτη φορά θα έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών που την 11η Σεπτεμβρίου - την πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς- θα βρίσκονται στις θέσεις τους.
Οι σχετικές διαδικασίες των προσλήψεων ξεκίνησαν από την Ειδική Εκπαίδευση. Από την Παρασκευή 31 Αυγούστου, έχουν αποσταλεί πιστώσεις στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την πρόσληψη 3100 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Εδώ και τρία χρόνια επιμένουμε με πράξεις να θέτουμε ως πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης την ενίσχυση της εκπαίδευσης και τη στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε αντίθεση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις οι οποίες ενώ από το 2005 υποχρεώνονταν με Υπουργική Απόφαση να προσλαμβάνουν κατά προτεραιότητα τους αναπληρωτές της Ειδικής Εκπαίδευσης, δεν το εφάρμοσαν ποτέ.
Συνολικά φέτος θα προσληφθούν πλέον των 11.000 αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, αριθμός μεγαλύτερος από κάθε άλλη χρονιά. Υπενθυμίζω ότι οι προσλήψεις πέρσι ήταν 10.800 ενώ το 2014 ήταν μόλις 6.300».



















Πηγή: Υπουργείο Παιδείας
   

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

Προβατοτεχνική Ε.Π.Ε.



«Σ’ έναν ωκεανό από ψεύδη η αλήθεια μοιάζει κι εκείνη ψέμα.»
Τζορτζ Όργουελ (;)

«What did you dream?
It’s alright, we told you what to dream»
Welcome to the machine, Pink Floyd

~~~~~~~~~

Σίγουρα θα το ‘χετε δει κι εσείς. Στην εθνική από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, λίγο έξω από την Κατερίνη, υπάρχει μια τεράστια ταμπέλα: Προβατοτεχνική.

Εμείς, ως οικογένεια, το είχαμε δει πρώτη φορά πριν δύο χρόνια, αλλά δεν το σχολιάσαμε. Μόνο φέτος, καθώς γυρνούσαμε απ’ το Πήλιο, το επισήμανα στους άλλους δύο, γελάσαμε, κι αναρωτηθήκαμε τι πουλούσε.

«Μάλλον θα έχουν ειδικά εργαλεία σφαγής προβάτων», είπε ο οδηγός που διάβαζε Στίβεν Κινγκ.
«Μη γίνεσαι μακάβριος και πεζός», είπε η Ελένη απ’ το κάθισμα του συνοδηγού. «Μπορεί να φτιάχνουν… πρόβατα.»
«Τι εννοείς;»
«Ρομπότ πρόβατα.»
«Και σε τι θα χρησιμεύει ένα ρομποτοπρόβατο;»
«Αν έχεις ένα τέτοιο μες στο κοπάδι σώζει από λύκους και κλέφτες τα υπόλοιπα.»
«Έχει και ενσωματωμένα λέιζερ ή φλογοβόλα;»
«Μπορεί μόνο συναγερμό και κάμερες, μη γίνεσαι μακάβριος.»

Ενισχύστε Το Συγγραφέα
Λογαριασμός Εθνικής Τράπεζας
432/605101-44
PayPal - The safer, easier way to pay online!
Όμως την καλύτερη ιδέα την είχε ο Τηλέμαχος, στο πίσω κάθισμα.

«Ίσως να φτιάχνουν κανονικά πρόβατα», είπε.
«Δηλαδή;»
«Κλωνοποίηση.»
«Η κλωνοποίηση δεν επιτρέπεται στην Ελλάδα», του είπα. Η λογική φωνή του ενήλικα.
«Γι’ αυτό το λένε προβατοτεχνική κι όχι κλωνοποιητική», είπε ο Τηλέμαχος.

Είναι δώδεκα χρονών, σχεδόν έφηβος, κι όλη μέρα την περνάει στο youtube, κάτι ξέρει κι αυτός. Θα μπορούσαν να κλωνοποιούν πρόβατα -κι όχι μόνο. Θα μπορούσε να έχει δίκιο.

Η ιστορία θα τελείωνε εκεί, με λίγες αστείες υποθέσεις στον δρόμο για το σπίτι. Για να είμαι ειλικρινής θα προτιμούσα κάτι τέτοιο. Όμως η τύχη -η κακή μου τύχη- τα ‘φερε αλλιώς.

~~

Στις αρχές του φετινού καλοκαιριού, λίγο μετά από την αστεία συζήτηση για την προβατοτεχνική, χρειάστηκε να πάω στην Κατερίνη. Είχα βρει στο ίντερνετ μια μάντρα όπου πουλούσαν πάμφθηνα γρανάζια για εργοστασιακές μηχανές.

Εργοστάσιο δεν έχω, ούτε μηχανικός είμαι, όμως ήθελα να φτιάξω μια steam punk κατασκευή: Τον Μεγαλέξανδρο από γρανάζια και μέταλλα.

Φανταστείτε την έκπληξη μου όταν είδα ότι η μάντρα με τα γρανάζια ήταν ακριβώς δίπλα στην Προβατοτεχνική ΕΠΕ. Δεν έχασα την ευκαιρία. Μπήκα να ρωτήσω και να μάθω τι έφτιαχναν.

Το ισόγειο της εταιρείας δεν είχε τίποτα το βουκολικό. Στην πραγματικότητα δεν είχε τίποτα απολύτως. «Ο μινιμαλισμός είναι μια υπερβολική εκδήλωση διακόσμησης», έμοιαζε να έλεγε. Θύμιζε περισσότερο Silicon Valley (του 2054), παρά Κατερίνη.

Ο ένας τοίχος, ο πίσω, ήταν μια τεράστια οθόνη όπου εναλλάσσονταν υπέροχα τοπία απ’ όλο τον κόσμο. Τα λεβαντοχώραφα στη Γαλλία, τα φιόρδ της Νορβηγίας, τα Βραχώδη όρη, ο Μεγάλος Κοραλλιογενής Ύφαλος, κι άλλα παρόμοια εξίσου γραφικά.

Οι άλλοι δυο τοίχοι ήταν βαμμένοι σε μπλε του κοβαλτίου. Μπροστά στην οθόνη στεκόταν ένα μινιμαλιστικό γραφείο σε κόκκινο του καδμίου. Τα χρώματα της επιτυχίας, μπλε και κόκκινο.

Τίποτα άλλο στον χώρο -όπου άνετα έπαιζαν ποδόσφαιρο δυο ομάδες τρίτης κατηγορίας.

Τίποτα, με εξαίρεση μια γυναίκα πίσω απ’ το γραφείο, που ήταν ντυμένη-βαμμένη-στημένη-όμορφη, σαν ιπτάμενη συνοδός της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ.

Καθώς πλησίαζα προς την υποδοχή σκέφτηκα μόνο: «Εδώ μέσα δεν πουλάνε τίποτα σχετικό με πρόβατα.»

Η γυναίκα στην υποδοχή δεν φάνηκε να ξαφνιάζεται από την απροειδοποίητη είσοδο ενός καλλιτέχνη. (Θέλω να πιστεύω ότι μοιάζω με καλλιτέχνη κι ότι όλοι με βλέπουν έτσι). Με ρώτησε αν μπορούσε να με βοηθήσει.

«Σίγουρα», της είπα. «Ήθελα μόνο να ρωτήσω κάτι.»
«Ορίστε.»
«Τι πουλάτε;»
«Τι εννοείτε;»
«Τι πουλάει η εταιρεία σας;»
«Γιατί ρωτάτε;»
«Γιατί… Μου φάνηκε περίεργο το όνομα. Έτσι απλά.»
«Πώς ονομάζεστε;»
«Έχει κάποια σημασία αυτό;»
«Γιατί ρωτάτε;»

Για μια στιγμή αναρωτήθηκα μήπως είχε δίκιο η Ελένη. Αλλά να μην έφτιαχναν ρομποτοπρόβατα, αλλά ρομπότ ρεσεψιονίστ.

«Απλή περιέργεια», της απάντησα.

Η γυναίκα άγγιξε κάποια εικονίδια στην -αθέατη για μένα- οθόνη αφής. Ένιωσα ότι με κοιτούσαν ή ότι με φωτογράφιζαν κάμερες.

«Λυπάμαι», μου είπε μετά. «Αλλά δεν μπορώ να ικανοποιήσω την περιέργεια σας.»
«Η περιέργεια σκότωσε τη γάτα, έτσι;» της είπα.

Δεν γέλασε. Ούτε καν χαμογέλασε. Μάλλον δεν της είχαν βάλει χιούμορ στο λογισμικό της. Μόνο με κοιτούσε. Αλλά δεν ήξερε πού είχε μπλέξει.

«Δηλαδή, εννοώ… Δεν θέλω να μου πείτε λεπτομέρειες και τιμές και σε ποιον φορολογικό παράδεισο στέλνετε τα κέρδη σας». Πάλι δεν γέλασε. «Μόνο αν φτιάχνετε εργαλεία για πρόβατα ή ρομποτοπρόβατα. Ή μήπως κλωνοποιείτε πρόβατα;»

Η γυναίκα άγγιξε ένα άλλο εικονίδιο.

«Τώρα θα σας παρακαλούσα να φύγετε», μου είπε τόσο ευγενικά που τρόμαξα.

«Μα γιατί;» συνέχισα παρά τον τρόμο. «Κατάλαβα, δεν επιτρέπεται να μιλήσεις, σε ακούνε. Ίσως να είναι κι αντίθετο στις οδηγίες που έχεις στο τσιπάκι του ηλεκτρονικού σου εγκεφάλου.» Δεν γέλασε. «Το βρήκα! θα σου λέω διάφορα, απλές πιθανότητες, κι εσύ μπορείς ν’ ανοιγοκλείσεις τα μάτια όταν πω κάτι σωστό. Λοιπόν… Κλωνοποίηση.»

Δεν πρόλαβα να θέσω δεύτερη επιλογή. Μια πόρτα -που δεν έμοιαζε με πόρτα- άνοιξε στο δεξί μπλε του κοβαλτίου τοίχο. Και βγήκαν δυο κοστουμαρισμένοι που θύμιζαν τον πράκτορα Σμιθ στο Matrix -και οι δύο, σαν να ήταν κλώνοι.

«Παρακαλώ, ακολουθήστε μας, κύριε Ανετάκη», μου είπαν και στάθηκαν δεξιά κι αριστερά μου, χωρίς να μ’ αγγίζουν.

Με συνόδευσαν έξω σαν πολεμικά αεροσκάφη που αναχαιτίζουν τουρκικό F16. Κατάλαβα ότι δεν έπρεπε να κάνω τίποτα άλλο απ’ το να φύγω -όσο πιο γρήγορα γινόταν.

Μόνο εκεί, σαν βρέθηκα έξω, έκανα την πιο σημαντική ερώτηση: Πώς, στο διάολο, ήξεραν το επίθετο μου;

Αγόρασα όσα γρανάζια χρειαζόμουν και οδήγησα για το σπίτι. Ένιωσα ανακούφιση όταν μπήκα στο στούντιο -χωρίς να μου συμβεί κάποιο ατύχημα. Όμως δεν μπορούσα να βγάλω απ’ το μυαλό μου την Προβατοτεχνική Ε.Π.Ε.

~~{}~~

Ίσως να το γνωρίζετε ότι οι καλλιτέχνες είμαστε ηλιθιωδώς παράξενοι άνθρωποι. Ο κόσμος θα ήταν πολύ πιο απλός αν δεν υπήρχαμε. Δυο και δύο κάνει πάντα τέσσερα, τα σώματα πέφτουν πάντα προς τα κάτω, ο δράκουλας ήταν κόμης της Ρουμανίας. Κοινή λογική, ορθολογισμός, στατιστική κλπ.

Όμως αν στην Προβατοτεχνική ΕΠΕ φτιάχνουν ρομποτοπρόβατα, αγαπητέ Φίλιππε Ντικ;

Τα ηλεκτρονικά πρόβατα ονειρεύονται ρομποτολύκους;

Ήθελα να μάθω τι γινόταν εκεί. Το Google δεν έβγαλε κανένα αποτέλεσμα για «προβατοτεχνική». Κι αυτό ήταν παράξενο. Ακόμα και το περίπτερο της γειτονιάς έχει πλέον δική του ιστοσελίδα. Μια τέτοια εταιρεία, με τόσο χρήμα -φαινόταν στη διακόσμηση- γιατί ήταν ανύπαρκτη διαδικτυακά;

Κόλλησε το μυαλό μου. Εμμονή λέγεται κι οι καλλιτέχνες είμαστε περιβόητοι για τις εμμονές μας.

Το βράδυ, όταν έπεσα να κοιμηθώ, μου ήρθε μια ιδέα -και δούλεψα πυρετωδώς ως το πρωί για την πραγματώσω.

Αντέγραψα jpg τίτλους σπουδών απ’ τα κορυφαία πανεπιστήμια. Της Κρήτης, του MIT, Τεχνολογίας και Μαθηματικών στο Νέο Δελχί, Γενετικής στο Πεκίνο.

Έφτιαξα το όνομα και τις ημερομηνίες στο photoshop. Έπειτα βρήκα τη διεύθυνση της μάντρας με τα γρανάζια κι έστειλα με το ταχυδρομείο ένα πλήρες βιογραφικό στην Προβατοτεχνική ΕΠΕ. Με ψεύτικο όνομα, Δημήτρης Παπαγεωργίου, και τόσα διδακτορικά στους τομείς της γενετικής-ρομποτικής-νανοτεχνολογίας-κτηνοτροφικών ερευνών, που ήταν παράξενο ότι δεν είχα πάρει ακόμα κάποιο νόμπελ.

Δούλευα σαν μανιακός ως το πρωί για να το φτιάξω και το ‘στειλα αμέσως μόλις άνοιξε το ταχυδρομείο -η υπάλληλος ξίνισε τα μούτρα της, ούτε καφέ δεν είχε πιει.

Μετά γύρισα σπίτι και κοιμήθηκα ως το βράδυ. Όταν ξύπνησα κατάλαβα ότι είχα κάνει κάτι βλακώδες, αλλά ήταν αργά να το αλλάξω. Οπότε το αποδέχτηκα και το ξέχασα.

Το ξέχασα τελείως, μέχρι προχθές, που με πήραν τηλέφωνο απ’ την προβατοτεχνική.

~~{}~~

Καθώς οδηγούσα για Κατερίνη ένιωθα σαν εγκληματίας -και μου άρεσε.

Η γυναικεία φωνή στο τηλέφωνο με ρώτησε αν είμαι ο κύριος Δημήτρης Παπαγεωργίου. Στην αρχή πήγα να της πω ότι είχε πάρει λάθος αριθμό, αλλά μετά μου ‘ρθε η φλασιά.

«Ναι, φυσικά, εγώ είμαι, ποιος με ζητάει;»
«Τηλεφωνώ απ’ την Προβατοτεχνική ΕΠΕ. Λάβαμε το CV σας θέλουμε να κάνετε μια interview με τον CEO.»

Τα αγγλικά με μπέρδεψαν. Ως καλλιτέχνης δεν έχω στείλει ποτέ βιογραφικό. Το κοινό είναι ο μόνος κριτής. Αλλά, εντάξει, δεν είμαι τελείως ακοινώνητος.

«Πότε θέλετε;» τη ρώτησα.
«Μπορείτε στις έντεκα το πρωί, τριάντα Αυγούστου;»
«Αυτό είναι… Μεθαύριο;»
«Μεθαύριο.»
«Βεβαίως. Θα έρθω.»
«Ευχαριστούμε πολύ, θα σας περιμένουμε, κύριε Παπαγεωργίου.»

Στην Ελένη είπα, ως δικαιολογία, ότι χρειαζόμουν ένα ακόμα γρανάζι για την ασπίδα του μεγαλέξανδρου.

«Είχε ασπίδα;» με ρώτησε.
«Ποιητική αδεία.»

Όταν έβγαινα απ’ την εθνική είδα πίσω μου ένα περιπολικό μ’ αναμμένο φάρο. Με προσπέρασε. Η αστυνομία δεν ασχολείται με πλαστά βιογραφικά.

~~{}~~

Είχα φροντίσει να ντυθώ καλά. Υποτίθεται ότι ζητούσα δουλειά. Είχα φορέσει το υφασμάτινο παντελόνι και το γιλέκο του γάμου μου. Μια λεπτομέρεια, ταιριαστή για εκκεντρικό επιστήμονα: Φορούσα κόκκινα σταράκια, σαν να λέω «είμαι σοβαρός, αλλά είμαι και παράξενος».

Στην υποδοχή ήταν μια άλλη γυναίκα, ξανθιά αυτή τη φορά, αλλά το ίδιο ιπτάμενη-συνοδός-βασιλικής-οικογένειας όσο κι η προηγούμενη.

Με καλωσόρισε (δεν με ρώτησε καν το όνομα μου) και δεν μ’ άφησε να περιμένω ούτε λεπτό. Μπήκαμε μαζί στο ασανσέρ. Κάτι παράξενο: τα κουμπιά του ασανσέρ δεν είχαν αριθμό ορόφου. Δεν υπήρχε ισόγειο, πρώτος ή ρετιρέ. Τίποτα. Μόνο κουμπιά.

Η κοπέλα πέρασε την κάρτα της απ’ το σκάνερ για να κλείσει η πόρτα. Έπειτα πάτησε ένα κουμπί και χαμογέλασε.

Μες στο ασανσέρ έπαιζε ένα muzak κομμάτι, μια χλιαρή ορχηστρική διασκευή που κάτι μου θύμισε. Μόνο σαν άνοιξε η πόρτα κατάλαβα ποιο ήταν: Welcome to the machine.

«Από ‘δω, παρακαλώ», είπε η συνοδός του Κατάρ Έιρ κι άπλωσε την παλάμη της σαν να μου δείχνει τις εξόδους κινδύνου στο αεροπλάνο.

Την ακολούθησα σ’ έναν μακρόστενο διάδρομο. Οι πόρτες, δεξιά κι αριστερά, δεν είχαν κάποιο όνομα ή διακριτικό. Ήταν μόνο πόρτες. Σταμάτησε μπρος σε μία, χτύπησε και μου είπε ότι με περίμενε ο κύριος Πάπας.

«Να φιλήσω το δαχτυλίδι του;» ρώτησα. Εκείνη δεν γέλασε.
«Ο κύριος Νικ Πάπας είναι ο γενικός διευθυντής της Προβατοτεχνικής», μου είπε κι άνοιξε την πόρτα.

Το γραφείο του Πάπα δεν ήταν καθόλου χλιδάτο -ούτε ρωμαιοκαθολικό. Πιο πολύ έμοιαζε με γραφείο ασφαλιστή.

Εκείνος σηκώθηκε όρθιος σαν με είδε. Ήταν δέκα πόντους πιο ψηλός από μένα, σχεδόν δυο μέτρα. Γκριζομάλλης, αλλά καλογυμνασμένος. Ντράπηκα για τα δέκα κιλά που μου περίσσευαν.

Ήταν ντυμένος απλά. Τζιν παντελόνι και άσπρο πουκάμισο. Σημιτική μύτη και μάτια στο χρώμα του οινοπνεύματος, σχεδόν διάφανα.

Μου έδωσε το χέρι του -απόλυτα στεγνό, σε αντίθεση με το δικό μου που έσταζε- και μου ζήτησε να κάτσω. Στην προφορά του ακουγόταν κάτι απ’ την ανατολική ακτή, κάτι από Βοστώνη, Χάρβαρντ, κάτι τέτοιο.

Με καλωσόρισε και με ρώτησε αν ήθελα κάτι να πιω, καφέ ή αναψυκτικό. Αρνήθηκα και μόνο τότε έφυγε η ιπτάμενη συνοδός.

«Κύριε Ανετάκη», μου είπε ο Πάπας, «σας ευχαριστούμε που ήρθατε.»
«Συγνώμη.»
«Ορίστε.»
«Κάποιο λάθος έχει γίνει. Εγώ ονομάζομαι Δημήτρης…»
«Ξέρουμε ποιος είστε», μ’ έκοψε ο Πάπας. «Όπως ξέρουμε, βεβαίως, ότι το βιογραφικό σας είναι πλαστό.»

Παντελόνια κάτω, χέρια ψηλά. Μήπως να φεύγω όσο πιο γρήγορα γίνεται; Όχι, η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, έτσι δεν λένε; Αποφάσισα να περάσω στην επίθεση.

«Τι κάνετε εδώ, κύριε Πάπας; Αν είναι αυτό το αληθινό σας όνομα.»
«Είναι το αληθινό μου όνομα. Τα τελευταία είκοσι χρόνια», είπε ο Πάπας, αλλά σίγουρα δεν ήταν εικοσάχρονος.
«Είστε της CIA;» τον ρώτησα.

Χαμογέλασε και κοίταξε αριστερά. Κάπου είχα διαβάσει ότι όποιος το κάνει σημαίνει ότι ετοιμάζεται να πει ψέματα.

«Και σκαρώνω ένα πραξικόπημα στην Ελλάδα», είπε χωρίς να σταματήσει να χαμογελάει.
«Αλήθεια;»
«Κύριε Ανετάκη. Στην Ελλάδα δεν χρειάζεστε πραξικόπημα.»
«Όχι;»
«Όχι. Όλα είναι υπό έλεγχο… Και ο σταθμός της CIA βρίσκεται στην Αθήνα, όχι στην Κατερίνη.»

Άνοιξε το συρτάρι του γραφείου του. Για μια στιγμή σκέφτηκα ότι θα ‘βγαζε ένα περίστροφο για να με καθαρίσει. Αυτός έβγαλε κάτι πιο γραφικό κι από μυθιστόρημα του Ρέημοντ Τσάντλερ. Ένα πακέτο τσιγάρα.

«Καπνίζετε;» με ρώτησε.
«Όχι, μόνο ηλεκτρονικό πλέον, κι αυτό προσπαθώ να το κόψω.»
«Φοβάστε τον καρκίνο του πνεύμονα», είπε κι έβαλε ένα τσιγάρο στα χείλη. Το άναψε χωρίς να φαίνεται ότι φοβόταν.

«Λοιπόν, κύριε Ανετάκη. Γιατί ήρθατε εδώ; Χωρίς να μου πείτε για βιογραφικά απ’ το ΜΙΤ. Στη Μασαχουσέτη σπούδασα.»
«Απλώς ήθελα να μάθω τι πουλάτε στην Προβατοτεχνική.»
«Τι πουλάμε; Ασφάλεια. Πουλάμε την εγγύηση ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να γυρνάει.»
«Δεν καταλαβαίνω.»
«Βεβαίως και δεν καταλαβαίνετε. Αν καταλαβαίνατε θα είχαμε αποτύχει.»

Τράβηξε μια δυνατή ρουφηξιά και μου εξήγησε.

~~

Η Προβατοτεχνική ΕΠΕ είναι ένας απ’ τους μικρότερους «σταθμούς» μιας πολυεθνικής εταιρείας.

Η αρχική εταιρεία ιδρύθηκε στις ΗΠΑ, το 1963, τη χρονιά που δολοφονήθηκε ο JFK. Είναι η Sheep Inc.

Στόχος της: Η παγκόσμια και αέναη ειρήνη. Όχι ειρήνη χωρίς πολέμους, αυτό είναι ανέφικτο και αντι-οικονομικό. Αλλά παγκόσμια ταξική ειρήνη. Η Sheep Inc προσπαθεί να διαφυλάξει την ισορροπία 99 προς 1.

«Απλά πράγματα», είπε ο Πάπας. «Να πείσουμε τους φτωχούς ότι είναι προς το συμφέρον τους να παραμείνει η κοινωνία ως έχει. Να πείσουμε τα πρόβατα ότι δεν μπορούν να είναι τίποτα άλλο από πρόβατα.»

Το Τέλος της Ιστορίας ξεκίνησε το 1963, όταν ιδρύθηκε η Sheep Inc.

«Είναι κάτι σαν τις δέκα τεχνικές χειραγώγησης της κοινής γνώμης;» τον ρώτησα.
«Που υποτίθεται ότι έγραψε ο Τσόμσκι;» είπε ο Πάπας και γέλασε. «Έχει σχέση και μ’ αυτό. Αλλά.. Για παράδειγμα, το facebook το ξέρεις;»
«Ποιος δεν το ξέρει;»
«Ακριβώς! Νομίζεις ότι το έφτιαξε ένας εικοσιτριάχρονος φοιτητής, ο Ζουκεμπεργκ;»
«Η Sheep το έκανε;»
«Όχι βεβαίως. Ο Όργουελ το έκανε. Ναι, μην με κοιτάς έτσι, ο Τζόρτζ Όργουελ με το 1984 του. Αυτός έβαλε την ιδέα. Η Sheep απλώς την προσάρμοσε στην ψηφιακή τεχνολογία. Και τη βελτίωσε μπορώ να πω.»

Μου εξήγησε τι συμβαίνει. Η Sheep Inc έχει στρατολογήσει τους καλύτερους επιστήμονες και τεχνοκράτες όλου του κόσμου, σε όλον τον κόσμο. Αλλά κανείς τεχνοκράτης δεν μπορεί να κατεβάσει μια ιδέα τόσο εξωφρενική -κι ανέφικτη- όσο ένας καλλιτέχνης.

Η Sheep παίρνει τα όπλα της από εκείνους που υποστηρίζουν, γράφουν, μάχονται για το ακριβώς αντίθετο: Ισότητα, σοσιαλισμός, κομμουνισμός, αναρχισμός και λοιπά.

«Ό,τι φαντάζονται εκείνοι εμείς το πραγματοποιούμε», είπε ο Πάπας. «Κι ακόμα παραπάνω. Τους κάνουμε, κάνουμε εσάς, Έλληνες, Κινέζους, Αμερικάνους, να πιστεύετε τ’ απίστευτα. Ότι θα πέσει αστεροειδής στη Γη, ότι θα ξεσπάσει πανδημία, ότι υπάρχουν πυρηνικά…»
«Μια στιγμή», του είπα. «Πυρηνικά υπάρχουν.»
«Ναι, σίγουρα», είπε ο Πάπας και γέλασε -ξανά.
«Δεν υπάρχουν;»
«Υπάρχει η ιδέα. Υπάρχει ο ψυχρός πόλεμος. Υπάρχουν κι οι ταινίες. Υπάρχει ο φόβος. Τι κάνει τους ανθρώπους πρόβατα. Ο φόβος του λύκου.»
«Προβατοτεχνική;»

«Μόλις που αρχίζεις να πιάνεις το νόημα. Κάποιες φορές, για να τους πείσεις ότι κάτι δεν υπάρχει πρέπει να τους το πασάρεις όλη την ώρα. Περιοχή 51 στη Νεβάδα. Όλες οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας λένε γι’ αυτήν. Και για τους εξωγήινους που κρύβουμε εκεί.»
«Υπάρχουν εξωγήινοι;»
«Βεβαίως όχι, πώς σου ήρθε αυτή η ιδέα;»

Πήρα ένα τσιγάρο. Είχα τρία χρόνια να καπνίσω, αλλά το χρειαζόμουν.

«Ο καλύτερος πελάτης της Sheep αυτή τη στιγμή είναι η κινεζική κυβέρνηση», είπε ο Πάπας. «Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι. Αν το δέκα τοις εκατό επαναστατήσει θα έχουμε εκατό εκατομμύρια επαναστάτες. Κανείς στρατός δεν θα μπορεί να τους σταματήσει. Το τέλος του πολιτισμού. Γι’ αυτό υπάρχουμε εμείς. Χωρίς τη Sheep ο κόσμος θα χανόταν στο χάος της αναρχίας.»

Είχα καταλάβει ποιοι ήταν και τι έκαναν. Αλλά υπήρχε ένα σημαντικό ερώτημα, που βγήκε μαζί με καπνό.

«Εμένα γιατί με καλέσατε εδώ;»
«Πόσοι άνθρωποι ταξιδεύουν προς Θεσσαλονίκη κάθε μέρα; Χιλιάδες. Αλλά εσύ ήθελες να μάθεις τι πουλάμε. Αφού μπήκε ένας θα μπει και δεύτερος. Όπου δεις μια κατσαρίδα να είσαι βέβαιος ότι υπάρχει κι άλλη.»
«Ευχαριστώ για τη σύγκριση.»
«Γιατί; Οι κατσαρίδες είναι υπέροχα έντομα. Μηχανές επιβίωσης.»

Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνο του. Ο Πάπας απάντησε κι άρχισε να μιλάει αραβικά -ή κάτι παρόμοιο, μπορεί κι εβραϊκά.

«Κι οι Εβραίοι; Τα πρωτόκολλα της Σιών;» τον ρώτησα σαν το έκλεισε. «Είναι κι αυτοί μέρος της… προβατοτεχνικής σας;»
«Απ’ τ’ αγαπημένα μας. Οι Εβραίοι, οι μασόνοι, οι illuminati… Ο Νταν Μπράουν είναι απ’ τους πιο υψηλόμισθους συγγραφείς μας.»

Άναψε κι άλλο τσιγάρο. Είχε κάνει τέσσερα όση ώρα ήμουν εκεί.

«Αλλά κανένα εργαλείο δεν φτάνει το ίντερνετ. Youtube, fake news, άπειρα μπλογκ συνωμοσιολόγων. Ο καθένας γράφει ό,τι του ‘ρθει. Ή ό,τι του πούμε. Η τηλεόραση είναι γατάκι. Το ίντερνετ είναι γκοτζίλα.»
«Κι αυτοί που αποκαλύπτουν την αλήθεια; Σαν τον Τσόμσκι ή …»
«Ακόμα δεν το ‘χεις καταλάβει. Οι μισοί απ’ αυτούς είναι υπάλληλοι της Sheep, χαμηλόμισθοι. Οι άλλοι μισοί μας εξυπηρετούν άθελα τους. Σ’ έναν ωκεανό από ψεύδη η αλήθεια μοιάζει κι εκείνη ψέμα. Ποιος λογικός άνθρωπος θα πίστευε ότι μας ψεκάζουνε; Εσύ το πιστεύεις;»
«Όχι. Μας ψεκάζετε;»

Δεν μου απάντησε ευθέως. Μόνο μου πρότεινε τσιγάρο.
«Υπάρχουν χειρότερα απ’ αυτό στην ατμόσφαιρα. Πάρε», μου είπε. Και πήρα.

«Μήπως έχει βρεθεί κι η θεραπεία του καρκίνου;»
«Περίμενε να διαβάσεις το καινούριο μυθιστόρημα του Νταν Μπράουν. Θα βγει τον Μάιο του 2019. Ταινία θα γίνει το 2020. Θα λέγεται: Η θεραπεία.»

Ακούστηκε χτύπημα στην πόρτα. Ήταν η ιπτάμενη συνοδός.
«Κύριε Πάπα, σε δέκα λεπτά έχετε συνάντηση στο skype.»
«Ευχαριστώ πολύ, Μαρία», της είπε ο Πάπας κι εκείνη βγήκε πατώντας στα νύχια. Τότε μόνο κατάλαβα ότι ήταν ξυπόλητη.

«Απόγονος της Μαγδαληνής;» τον ρώτησα.
«Καλό», είπε εκείνος. «Αλλά τότε δεν θα την είχαμε στην Κατερίνη. Λοιπόν, κύριε Ανετάκη, νομίζω ότι η συνάντηση μας τελείωσε.»

Ανακάθισα. Σκέφτηκα ότι είχε έρθει η ώρα να πατήσει ένα κουμπί, να ‘ρθουν οι πράκτορες Σμιθ και να με εξαφανίσουν.

«Το Matrix;» τον ρώτησα για να κερδίσω χρόνο. «Δική σας επινόηση;»
«Όχι, οι αδελφοί Γουατσόφσκι το σκέφτηκαν, αν και νομίζω ότι κι εκείνοι πήραν την ιδέα από κάποιον τρελάρα, έναν κομίστα. Αλλά το δουλεύουμε. Το Matrix είναι το Άγιο Δισκοπότηρο της προβατοτεχνικής. Δύσκολο ακόμα, δεν έχουμε την τεχνολογία. Σε είκοσι χρόνια ίσως.»

Σηκώθηκε απ’ την καρέκλα του χωρίς να πατήσει κανένα κουμπί. Τον μιμήθηκα.

«Λοιπόν, κύριε Ανετάκη, χάρηκα που σας γνώρισα.»

Μου έδωσε το στεγνό του χέρι.

«Αυτό ήταν;» του είπα.
«Ναι, λυπάμαι, αλλά έχω ένα ραντεβού με Βόρεια Κορέα σε…» κοίταξε την οθόνη του υπολογιστή «πέντε λεπτά.»
«Δηλαδή… Θα μ’ αφήσετε να φύγω;»
«Τι νομίσατε; Ότι θα σας δολοφονήσουμε;»
«Μετά απ’ όλα αυτά που μου είπατε; Δεν φοβάστε μην τα κοινοποιήσω στο μπλογκ μου;»
«Ακριβώς το αντίθετο. Θέλουμε να γράψετε γι’ αυτά. Μην περιμένετε πληρωμή ακόμα, έχετε πολύ μικρό κοινό. Όμως αν ξεπεράσετε τους δέκα χιλιάδες αναγνώστες την ημέρα κάτι μπορεί να γίνει. Μικρό ποσό για αρχή. Αν φτάσετε τον Πιτσιρίκο…»
«Ο Πιτσιρίκος, ο μπλόγκερ, δουλεύει για σας;»
«Όλοι δουλεύουν για μας, σας το ‘πα.»

Ακούστηκε ένας ήχος. Η Μαρία μίλησε απ’ την ενδοσυνεννόηση. «Κύριε Πάπα, δυο λεπτά.»

«Αυτά, κύριε Ανετάκη. Περιμένω να διαβάσω το επόμενο κείμενο σας. Και να ξέρετε ότι θα έχετε καλύτερο αλγόριθμο στο google και στο facebook πλέον.»
«Το google…»

Με συνόδεψε στην πόρτα και σχεδόν μ’ έσπρωξε έξω.

~~{}~~

Στο γυρισμό ήμουν θυμωμένος. Σκεφτόμουν ότι η καλύτερη αντίσταση στα σχέδια της προβατοτεχνικής θα ήταν να μη γράψω τίποτα απολύτως γι’ αυτήν. Να γράψω μια ιστορία με παιδιά-φαντάσματα ή ένα δοκιμιακό κείμενο για τον έρωτα -ή τον θάνατο.

Η Ελένη με ρώτησε αν είχα βρει το γρανάζι για την ασπίδα. Της είπα ότι θα άφηνα τον Αλέξανδρο χωρίς ασπίδα. Μετά μου έδειξε τον λογαριασμό της ΔΕΗ. Τρίτος απλήρωτος, με ειδοποίηση διακοπής ρεύματος.

Οι καλλιτέχνες τρέφονται απ’ το χειροκρότημα, αλλά δεν μπορείς να πας στα κεντρικά της ΔΕΗ και ν’ αρχίσεις να τους χειροκροτάς για να ξοφλήσεις.

«Κάτι θα κάνουμε», της είπα.
«Σαν τι;»
«Ίσως να γράψω ένα διήγημα για την περιοχή 51 και τους ιλουμινάτι.»
«Ωραία, τα βγάλαμε τα λεφτά μας πάλι.»
«Ποτέ δεν ξέρεις.»

Έκατσα στο γραφείο μου κι έβαλα ένα ποτήρι κρασί. Ο Νταν Μπράουν έχει απλήρωτους λογαριασμούς; Σίγουρα όχι.

Ωραία, κύριε Πάπα, δεσποινίς Μαρία, Προβατοτεχνική ΕΠΕ, θα γράψω όλη την αλήθεια για σας. Κι όποιος έχει αυτιά ακούει.

Έτσι ξεκίνησα να γράφω αυτό το κείμενο.

~~~~~~~~~



Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από τον Άδωνη, η ….Κοινωνιολογία!


Αυτός ο κύριος είναι αντιπρόεδρος κόμματος που διεκδικεί να κυβερνήσει τη χώρα. Ο Γεωργιάδης – περί αυτού πρόκειται – έλαμψε πάλι: Γιατί καταργούνται τα Λατινικά και έρχεται η Κοινωνιολογία στα σχολεία; Για να κάνουν τα παιδιά μας αριστερά…

Δεν πρόκειται για ανέκδοτο. Πρόκειται για τον επίσημο πολιτικό λόγο (!) της Νέας Δημοκρατίας. Απολαύστε:




Αντί οποιουδήποτε άλλου σχολίου για την αχαλίνωτης ευήθειας μαυρίλα και ακροδεξιίλα των Γεωργιάδηδων και των Βορίδηδων του κυρίου Μητσοτάκη, παραπέμπουμε στο σχόλιο του Νίκου Μπογιόπουλου από την εκπομπή του στον Real fm: Ακούστε ΕΔΩ  

   







imerodromos.gr




Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *