Πέμπτη 29 Απριλίου 2021

Όλο το Ελληνικό στα χέρια στα χέρια της Lamda χωρίς να δώσει ένα ευρώ – Οι τελευταίες σκανδαλώδεις νομοθετικές ρυθμίσεις

 

«Η εμβληματική όπως εμφανίζεται επένδυση του Ελληνικού, δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αλλά το εύκολο και γρήγορο κέρδος μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων»

 


 

Νέα ανακοίνωση, με την οποία καταγράφει τις σκανδαλώδεις ρυθμίσεις υπέρ της Lamda Development και εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, εξέδωσε η Ευρεία Επιτροπή Υπεράσπισης του Ελληνικού, στην οποία τονίζεται ότι «ενώ η μεταβίβαση δεν έχει γίνει ακόμη και ενώ ο επενδυτής δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ από το εξευτελιστικό τίμημα απόκτησης της έκτασης, ο νόμος του δίνει το δικαίωμα να κάνει έργα/παρεμβάσεις μέσα σε αυτήν, μεταξύ των οποίων και τη συνολική ή επιμέρους περίφραξη της». Τον σχετικό νόμο, που δίνει τα πάντα στην Lamda για να χτίσει, όπως αναφέρεται, «μια πόλη πλουσίων», ψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ.

 

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

 

«ΕΥΡΕΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΟ: ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΜΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ

 

Με το ν. 4787/21 (ΦΕΚ 44/Α/26-3-2021) που ενέκρινε πρόσφατα η Βουλή, με τις ψήφους ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, εκπληρώνεται μια ακόμη προϋπόθεση για την οριστική μεταβίβαση στη Lamda Development της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. και μέσω αυτής του πρώην αεροδρομίου και της παραλίας του Ελληνικού.

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι, ενώ η μεταβίβαση δεν έχει γίνει ακόμη και ενώ ο επενδυτής δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ από το εξευτελιστικό τίμημα απόκτησης της έκτασης, ο νόμος του δίνει το δικαίωμα να κάνει έργα/παρεμβάσεις μέσα σε αυτήν, μεταξύ των οποίων και τη συνολική ή επιμέρους περίφραξη της. Ειδικότερα με τον νόμο αυτόν ρυθμίζονται μια σειρά ζητήματα όπως:

 

Η διανομή της ιδιοκτησίας του ακινήτου (70% – 30%) και το δικαίωμα της επιφανείας για 99 χρόνια επί αυτού, με τρόπο που ευνοεί τον επενδυτή σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος. Και τούτο διότι:

 

– κατά τον υπολογισμό δεν αφαιρέθηκαν προηγουμένως οι κοινόχρηστοι/κοινωφελείς χώροι οι οποίοι ούτως ή άλλως θα περνούσαν στο ελληνικό δημόσιο και χωρίς διανομή. Επιλέχτηκε δηλαδή ο επαχθέστερος για το δημόσιο υπολογισμός, έτσι ώστε να χαριστεί στον επενδυτή ένα μέρος του ποσοστού κυριότητας που του αναλογούσε.

 

– αξιοποιήθηκε προηγούμενη φωτογραφική τροποποίηση του δικαιώματος επιφανείας (του δικαιώματος δηλαδή του επενδυτή να εκμεταλλεύεται για 99 χρόνια την έκταση που παραμένει κυριότητας του ελληνικού δημοσίου), που είχε γίνει με τον πτωχευτικό κώδικα πέρσι τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα κατάτμησης του δικαιώματος αυτού χωρίς τη συναίνεση του δημοσίου και δικαίωμα σε τρίτο να εγγράψει υποθήκη, προσημείωση, οποιοδήποτε εμπράγματο βάρος επί του δικαιώματος αυτού, χωρίς να διασφαλίζεται ότι το ελληνικό δημόσιο θα πάρει πίσω τα ακίνητα ελεύθερα βαρών μετά τη λήξη του.

 

Δίνεται η δυνατότητα στον επενδυτή να περιφράξει το σύνολο της έκτασης ή επιμέρους τμήματά της, απαγορεύοντας έτσι την ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό.

 

Περιορίζεται δραστικά η ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία, δημιουργούνται ιδιωτικές παραλίες κατά παράβαση του Συντάγματος.

 

Παρέχονται ορισμένες διευκολύνσεις στον επενδυτή όπως:

-Η ενιαία λειτουργία συγκεκριμένων εμπορικών χρήσεων, που προβλέπονται στη γενική κατηγορία «Τουρισμός – Αναψυχή».

-Η λειτουργία ξενοδοχείων και τουριστικών εγκαταστάσεων συνιδιοκτησίας σε ψηλά κτίρια.

-Ειδικές ρυθμίσεις για την έκδοση αδειών οικοδομικών έργων και κατασκευών, η αντικατάσταση της άδειας με απλή έγκριση από το Γραφείο Ελληνικού για όποιο έργο βρίσκεται εκτός κτιριακών ενοτήτων των ζωνών ανάπτυξης και του πάρκου και περαιτέρω συμπίεση των προθεσμιών στη διαδικασία των αδειοδοτήσεων, ακόμη και στο 10ήμερο, ειδάλλως θεωρείται ότι η αρμόδια υπηρεσία συναινεί.

-Η πραγματοποίηση από τον επενδυτή ορισμένων έργων, πριν από το οριστικό κλείσιμο της αγοραπωλησίας της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.

-Η απαλλαγή από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά, αμοιβή ή δικαίωμα υπέρ του δημόσιου, της μεταβίβασης των εμπράγματων δικαιωμάτων επί της έκτασης από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. την οποία θα αγοράσει ο επενδυτής.

 

Και όλα αυτά γιατί;

 

Για να ξεπουληθεί στην κυριολεξία μια δημόσια περιουσία ανεκτίμητης αξίας, προκειμένου να χτιστεί μια περίκλειστη «πόλη μέσα στην πόλη» πλουσίων. Με πλέον των 3 εκ. τ.μ. κτίσματα, με δεκάδες υψηλά κτίρια 25 έως και 50 – 60 μέτρων, με 7 ουρανοξύστες των 200 μ., με χιλιάδες κατοικίες, χώρους υπηρεσιών και μεγάλα εμπορικά κέντρα, με ξενοδοχεία και ένα τεράστιο καζίνο.

Διανύουμε μια περίοδο όπου, παγκόσμια και πανευρωπαϊκά, αναπτύσσονται μαζικά κινήματα με πρωτεργάτες τους νέους, γίνεται ευρύτερα συζήτηση και προωθούνται διαφορετικές επιλογές (απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, επενδύσεις φιλικές προς το περιβάλλον κ.λ.π.). Ενώ στόχος διεθνών πολιτικών είναι η λήψη μέτρων και η αναπροσαρμογή των προτύπων ανάπτυξης στην κλιματική αλλαγή, στη χώρα μας προωθείται μια τερατώδης επένδυση real estate. Όταν ακόμα και η περιβαλλοντική μελέτη των ίδιων των επενδυτών, βαθμολογεί το σχέδιο αρνητικά με -2 ως προς τις επιπτώσεις του σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.

Ταυτόχρονα, το Δημόσιο αποποιείται την τελευταία ευκαιρία μιας σχεδιασμένης θετικής επίδρασης στο μικροκλίμα όχι των νοτίων προαστίων, αλλά ολόκληρου του Λεκανοπέδιου της Αττικής, όπου ζει σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας. Αντί για μια τέτοια παρέμβαση συμβατή με τον άνθρωπο και το περιβάλλον, προβάλλονται ως πρότυπο ανάπτυξης οι ουρανοξύστες πλάι στη θάλασσα, οι «τοίχοι» από μπλοκ πανύψηλων κτιρίων γύρω-γύρω από το όποιο πάρκο και το παράδειγμα του Λας Βέγκας και του Ντουμπάι.

Το επιχείρημα των υποστηρικτών αυτού του είδους αξιοποίησης του Ελληνικού, ότι θα επενδυθούν μεγάλα κεφάλαια που θα τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη και θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, είναι κάλπικο. Κατ αρχήν δεν θα δημιουργήσει μόνο αλλά και θα καταστρέψει χιλιάδες θέσεις εργασίας, πλήττοντας καίρια τις γύρω του τοπικές αγορές. Επίσης, οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει σταδιακά, ανάλογα με τους ρυθμούς υλοποίησης της επένδυσης (για τους οποίους διατυπώνονται βάσιμα ερωτηματικά από διάφορες πλευρές), θα είναι σε μεγάλο βαθμό χωρίς δικαιώματα, επισφαλείς και χαμηλά αμειβόμενες.

Όλο αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, θα έχει πρόσκαιρα αποτελέσματα, είναι ευάλωτο στα γυρίσματα της οικονομικής συγκυρίας και θα ανατροφοδοτήσει τους όρους αναπαραγωγής νέων κρίσεων.

Εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η εμβληματική όπως εμφανίζεται επένδυση του Ελληνικού, δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αλλά το εύκολο και γρήγορο κέρδος μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Γι’ αυτό θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για την ενημέρωση των πολιτών, για την προοπτική και τα αποτελέσματα που θα έχει. Για τους άμεσους και μακροπρόθεσμους κινδύνους που εγκυμονεί.

Προβάλλοντας, επίσης, την ευεργετική για την κοινωνία επίδραση (περιβαλλοντική, αναπτυξιακή, κοινωνική) που θα είχε η αξιοποίηση του χώρου για τη δημιουργία ενός δημόσιου μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου, πολιτισμού, αθλητισμού, αναψυχής. Αξιοποίηση ρεαλιστική και ελάχιστου κόστους, αναγκαία για τους πολλούς και όχι για τους λίγους.

 

Απρίλιος 2021    






πηγή                   

Με τη μουσική κολλάει;

 


Στην σημερινή ενημέρωση για τα μέτρα, μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση ενημέρωσε ότι από τη Δευτέρα 3 Μαΐου που επαναλειτουργούν τα καταστήματα εστίασης και καφέ, για τη μετακίνηση σε αυτά θα χρησιμοποιείται ο κωδικός 6.  Επίσης, μας είπαν ότι από τις 3 Μαΐου επιτρέπεται για όλα τα καταστήματα εστίασης και καφέ η χρήση υπαίθριων και μόνο χώρων, υπό τους όρους που έχουν τεθεί, και μόνο για καθήμενους.

 

Μέχρι εδώ καλά. Έλα ντε, όμως, που στη συνέχεια η κυβέρνηση των «αρίστων» τα έβαλε με τη μουσική!

 

Είπε, συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Ν. Χαρδαλιάς:

 

«Προσοχή. Δεν επιτρέπεται καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας και λειτουργίας τους, η μουσική στα καταστήματα αυτά».

 

Αλήθεια, εκεί στην κυβέρνηση έχουν υπόψη τους πώς ζουν οι μουσικοί όλο αυτό το διάστημα;

 

Και κάτι ακόμα: Έχετε καμία μελέτη που να λέει ότι με την μουσική κολλάει; Προσοχή (να το πούμε κι εμείς), δεν μιλήσαμε για χορούς και πανηγύρια. Για τη μουσική μιλάμε, οπότε περιμένουμε μια σοβαρή απάντηση.  







πηγή                       

Πρόστιμο στην εταιρεία παραγωγής του GNTM για τα 4X4 και τις μοτοσυκλέτες στην Ελαφόνησο

  


Διοικητικό πρόστιμο επέβαλε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου σε βάρος της εταιρείας παραγωγής της τηλεοπτικής εκπομπής «Greece’s Next Top Model (GNTM) 3» του καναλιού STAR, σε συνέχεια καταγγελίας για παραβίαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας σε περιοχές του δικτύου Natura 2000 του Δήμου Ελαφονήσου, στην οποία προχώρησαν 17 Περιβαλλοντικές Οργανώσεις και φορείς τον περασμένο Δεκέμβριο. Η καταγγελία αφορούσε σοβαρό περιστατικό κίνησης τροχοφόρων οχημάτων (μοτοσυκλέτες και τζιπ 4Χ4 μεγάλου κυβισμού) με υψηλές ταχύτητες σε προστατευόμενες παραλίες της Ελαφονήσου, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση των ευαίσθητων αμμοθινικών οικοσυστημάτων.

 

Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε θέσεις που αποτελούν προστατευόμενους τύπους οικοτόπων, σε μια περιοχή με πλούσια χλωρίδα και πανίδα, η οποία περιλαμβάνει ενδημικά είδη φυτών, εκ των οποίων δύο στενοενδημικά της Ελαφονήσου, ενώ εκεί φωλιάζει και η χελώνα Caretta caretta. Η περιοχή έχει ενταχθεί στο δίκτυο προστατευόμενων περιοχών του Δικτύου Natura 2000 ως Ζώνη Ειδικής Διατήρησης με την ονομασία «Περιοχή Νεάπολης και Νήσος Ελαφόνησος».

 

Με την καταγγελία τους, οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις και φορείς ζήτησαν από τον εισαγγελέα και τις αρμόδιες υπηρεσίες να πράξουν τα δέοντα στο πλαίσιο των καθηκόντων τους και να μην επιτρέψουν, για την προβολή μερικών λεπτών μίας δημοφιλούς εκπομπής σε ώρα υψηλής τηλεθέασης, να ακυρωθούν 30 χρόνια περιβαλλοντικής πολιτικής και εκπαίδευσης, δημοσιεύσεων, μελετών και επιχειρηματολογίας για την προστασία και διαχείριση των αμμοθινών.

 

Το πρόστιμο, ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000€), επιβλήθηκε καθώς, σύμφωνα με σχετική Εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, η κίνηση τροχοφόρων μέσων στις προστατευόμενες αμμοθίνες της Ελαφονήσου αποτελεί παράβαση σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθ. 13 του N. 3937/ 2011, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αφού αυτές αποτελούν οικολογικά ευαίσθητες περιοχές. Με την ίδια απόφαση, ο φάκελος που έχει ανοίξει διαβιβάσθηκε στη Δικαιοσύνη για ενδεχόμενη επιβολή και ποινικών κυρώσεων. Ειδικότερα, με παραγγελία του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Γυθείου, σχηματίστηκε ποινική δικογραφία που σήμερα βρίσκεται στο στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης, προς διερεύνηση διάπραξης παράβασης του άρθ. 28 παρ. 2 του Ν. 1650/1986 «Για την προστασία του περιβάλλοντος».

 

Η κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών, που σε αυτή την περίπτωση δεν αδράνησαν, φέρνει τη συγκεκριμένη εταιρεία προ των ευθυνών της και σηματοδοτεί μια θετική εξέλιξη σε ό,τι αφορά την εφαρμογή της νομοθεσίας για αντίστοιχες περιβαλλοντικές παραβάσεις στη χώρα μας. Το ύψος του προστίμου που ορίζει η νομοθεσία, ωστόσο, εγείρει εύλογα το ερώτημα πόσο τελικά αποτιμάται η προστασία περιβαλλοντικά ευαίσθητων περιοχών στην Ελλάδα και η ζημιά σε σπάνια και απειλούμενα είδη.

 

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την υπόθεση και ευχόμαστε η κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών προς επιβολή όλων των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται από την περιβαλλοντική νομοθεσία, σε συνδυασμό με τη δημοσιότητα που έχει λάβει η υπόθεση, να αποτελέσει μέσο αποτροπής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις προστατευόμενες περιοχές της χώρας μας.

 

Πόσο μάλλον όταν πλήθος φυσικών περιοχών δέχονται μεγάλες πιέσεις, όπως οι παραλίες της Ελαφονήσου που δέχονται αφόρητη τουριστική πίεση κατά τους θερινούς μήνες από τη, συχνά δίχως όριο, παραχώρησή τους για ομπρέλες και ξαπλώστρες, υποβαθμίζοντας την οικολογική τους ακεραιότητα, αλλά και σημαντικοί οικότοποι σε ορεινές περιοχές, όπως υποαλπικά λιβάδια και εποχικά λιμνία, που γίνονται «στίβος» κίνησης οχημάτων 4X4 εκτός δρόμων.

 

*Από την Ελληνική ΟρνιθολογικήΕταιρεία

 

                     

Η άχραντος ανατολή του κόσμου

 


γράφει ο Κώστας Καναβούρης  

 

Δεν είναι παίξε–γέλασε υπόθεση το πένθος για να κάνουν χάζι οι πιστοί της κάθε λιτανείας που δεν ακουμπάει στο θάνατο αλλά στο θεαθήναι. Εκεί στραβώνει η δουλειά: στο θεαθήναι. Σ’ αυτό το σεργιάνι στην οδύνη, χωρίς οδύνη. Με το μάτι υγρό και την ψυχή στεγνή στην λυρική νοημοσύνη της απώλειας. «Που έδυ σου το κάλος»; Κανένας δεν βρήκε που δύει το κάλος, όταν χάνεται πίσω από τα βουνά των φόνων και των βασανισμών. Κανένας δεν βρήκε που κατοικεί το κάλος όταν φεύγει από τα φτερά των πετεινών ενώ κρώζουν φοβισμένα ακούγοντας τις ομοβροντίες των εκτελεστικών αποσπασμάτων και τα γέλια των νικητών. «Που έδυ σου το κάλος»; Στην Παλαιστίνη; Στην Μέση και στην Άπω Ανατολή; Στην έσω φρικώδη ερημιά των μεσοδυτικών πολιτειών των ΗΠΑ;  Στον Αμαζόνιο; Στα ορυχεία των παιδιών της Αφρικής; «Πού», επιτέλους, «έδυ σου το κάλος;» Στα μάτια των γυναικών όταν τις λιθοβολούν στην Ινδία, όταν δικαιώνουν τους βιαστές τους στις «πολιτισμένες» ηπείρους, όταν τις οδηγούν στη σφαγή και στην υποταγή, με οποιονδήποτε τρόπο, όπου γης; Ή μήπως το κάλος δύει εκεί όπου κάθε Χριστός της βαθύτατης οδύνης είναι μονάχα άνδρας, και μονάχα λευκός;.

 

Μεγάλη πράγματι η εβδομάδα, αν θέλουμε να ρωτήσουμε τα σπλάχνα μας που ποτέ δεν ησυχάζουν όπως θα έλεγε και ο Διονύσιος Σολωμός. Εκτός κι αν είναι ήσυχα τα σπλάχνα των εξηγημένων χρησμών, σπλάχνα που βολεύτηκαν και τακτοποιήθηκαν μέσα στις εξηγήσεις των ιερέων, και των εξηγητών του αγνώστου. Εκείνων που πάντοτε ξέρουν όσα οι υπόλοιποι δεν γνωρίζουν. Αυτοί που πάντοτε εξηγούν αυτό που ποτέ δεν επιτρέπεται στους υπόλοιπους να μάθουν: από τι υλικό είναι καμωμένο το κεντημένο αίμα της Επιτάφιας λιτανείας. Αυτό το αιώνιο «Που έδυ σου το κάλος;»

 

Και γύρω να ουρλιάζει ο θρήνος και να ολολύζει ο θάνατος κι ο σπαραγμός: «Πού έδυ σου το κάλος;» ουρλιάζοντας τον θρήνο σαν απάντηση. Όχι παραίτηση. Σκάβοντας με τα νύχια το χώμα της απέραντης ερήμου που είναι οι ψυχές των απομακρυσμένων. Σκάβοντας με πέτρινα δάκρυα το άνυδρο χώμα των αιώνιων δικαστηρίων όπου η ισχύς απονέμει τα δίκαια στον εαυτό της: «Άρον, άρον σταύρωσον αυτόν». Επιβάλλοντας, έτσι, ένα πένθος χωρίς δικαίωση. Υποβιβάζοντας το πένθος σε λιτανείες ελαφρώς ασύντακτης βροχοπτώσεως μιας παιδικής ειμαρμένης επάνω κατ’ επάνω στα ειωθότα.

 

Ένα εύκολο πένθος που κραδαίνει λόγχη, ξύδι και ζάρια, έτοιμο πάντοτε να παίξει τον θάνατο σε μια ακόμα ζαριά. Σημαδεμένη. Καθώς από την άλλη μεριά του λόφου θα κατεβαίνουν οι μυροφόρες, κρατώντας τυλιγμένα τα λάβαρα της ελπίδας τους, σαν γεννοφάσκια μιας γης λυπημένης, κρατώντας με απέραντη τρυφερότητα τα παιδιά που σκοτώθηκαν στις διαδηλώσεις των Εσταυρωμένων. Από πάντα και για πάντα.

 

Και η γη πάλι και πάλι θα κρέμεται στο χάος από τα δάκρυά της. Αυτή τη μαγνητική οδύνη των επιταφίων της, που ουδέποτε εκπίπτουν. Όπως η αγάπη. Κάτι σαν επανάσταση έτσι όπως το έλεγε ο Τσε Γκεβάρα: «Οι επαναστάσεις συνδέονται πάντα με αισθήματα αγάπης». Α ναι! Έτσι το ’λεγε. Και ύστερα τον σκοτώσανε βαθιά μέσα στην γούρνα της Βολιβίας. Κανείς δεν είδε το θάνατό του παρά μονάχα οι χωροφύλακες που τον σκότωσαν. Ούτε τον Γολγοθά του είδε κανείς, εκτός από τους αντάρτες της πιο ολόκληρης απελπισίας του και ίσως εκείνος ο  ταυρομάχος ο Ιγνάθιο που είχε πεθάνει πιο νωρίς μέσα στον θρήνο ενός Λόρκα. Κι όμως: ακόμα τον λιτανεύουν τον Τσε και τον Ιγνάθιο σαν Τσε, μέσα σε όλους τους θανάτους των αθώων, και δύουν διαρκώς ως άχραντος ανατολή του κόσμου.

 

                  

Κωνσταντίνος Καβάφης: «…σα μια σειρά κεράκια αναμένα…»

 


29 Απρίλη 1863 (17 Απρίλη με το παλιό ημερολόγιο) γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ο Κωνσταντίνος Καβάφης, ο Ποιητής της ελληνικής διασποράς, με παγκόσμια ακτινοβολία.

 

29 Απρίλη 1933 ο μεγάλος Αλεξανδρινός της παγκόσμιας ποίησης περνάει στην αιωνιότητα. Ο Κωνσταντίνος Καβάφης πέθανε στο Ελληνικό Νοσοκομείο της Αλεξάνδρειας και τάφηκε στον οικογενειακό τάφο των Καβάφηδων στο ελληνικό κοιμητήριο του Σιάτμπι. Στην απέριττη επιτύμβια πλάκα αναγράφεται:

 


 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

 ΠΟΙΗΤΗΣ

 ΘΑΝΩΝ ΕΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΤΗΝ 29ην  ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1933.

 

Ο «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ» ΠΟΙΗΤΗΣ

 

Γεννημένος στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, όπου πέθανε την ίδια ημέρα το 1933, ο Κωνσταντίνος Καβάφης είναι ο κορυφαίος ποιητής της περιφέρειας, που γράφει ελληνική ποίηση μακριά από τον ελλαδικό χώρο. Το σώμα των ποιημάτων του περιλαμβάνει τα 154 του καβαφικού κανόνα -τα λεγόμενα «Αναγνωρισμένα»-, τα 37 «Αποκηρυγμένα», τα περισσότερα νεανικά, σε ρομαντική καθαρεύουσα, τα 75 «Κρυμμένα» που βρέθηκαν τελειωμένα στα χαρτιά του, καθώς και τα 30 «Ατελή». Στα ποιήματά του συχνά πρωταγωνιστούν γνωστά ιστορικά πρόσωπα ή γεννήματα της φαντασίας του ποιητή με συχνές αναφορές σε γνωστές ή λιγότερο γνωστές πτυχές των ομηρικών, ελληνιστικών και βυζαντινών χρόνων. Σήμερα η ποίησή του αποτελεί έναν διακριτό πόλο στην ελληνική λογοτεχνία, ενώ καταλαμβάνει εξέχουσα θέση στην παγκόσμια γραμματεία

 

«Είμαι κι εγώ Ελληνικός. Προσοχή, όχι Ελλην, ούτε Ελληνίζων, αλλά Ελληνικός»

 

Στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του αρχείου Καβάφη (εδώ) μπορείτε να βρείτε πλούσιο υλικό για τη ζωή και το έργο του ποιητή.  — Το χειρόγραφο του ποιήματος «Κεριά» και το σχέδιο του ποιητή από τον Γιάννη Κεφαλληνό, στη φωτογραφία του δημοσιεύματος μας, είναι από τον επίσημο διαδικτυακό τόπο του αρχείου Καβάφη.

 

Τρία από τα πολλά εξαιρετικά ποιήματα του Κωνσταντίνου Καβάφη:

 

 Κεριά

 

Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ’ εμπροστά μας

σα μια σειρά κεράκια αναμένα —

χρυσά, ζεστά, και ζωηρά κεράκια.

 

Η περασμένες μέρες πίσω μένουν,

μια θλιβερή γραμμή κεριών σβυσμένων·

τα πιο κοντά βγάζουν καπνόν ακόμη,

κρύα κεριά, λυωμένα, και κυρτά.

 

Δεν θέλω να τα βλέπω· με λυπεί η μορφή των,

και με λυπεί το πρώτο φως των να θυμούμαι.

Εμπρός κυττάζω τ’ αναμένα μου κεριά.

 

Δεν θέλω να γυρίσω να μη διω και φρίξω

τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει,

τι γρήγορα που τα σβυστά κεριά πληθαίνουν.

 

 *** 

 

Εν μεγάλη Eλληνική αποικία, 200 π.X.

 

Ότι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ’ ευχήν στην Aποικία

δεν μέν’ η ελαχίστη αμφιβολία,

και μ’ όλο που οπωσούν τραβούμ’ εμπρός,

ίσως, καθώς νομίζουν ουκ ολίγοι, να έφθασε ο καιρός

να φέρουμε Πολιτικό Aναμορφωτή.

 

Όμως το πρόσκομμα κ’ η δυσκολία

είναι που κάμνουνε μια ιστορία

μεγάλη κάθε πράγμα οι Aναμορφωταί

αυτοί. (Ευτύχημα θα ήταν αν ποτέ

δεν τους χρειάζονταν κανείς.) Για κάθε τι,

για το παραμικρό ρωτούνε κ’ εξετάζουν,

κ’ ευθύς στον νου τους ριζικές μεταρρυθμίσεις βάζουν,

με την απαίτησι να εκτελεσθούν άνευ αναβολής.

 

Έχουνε και μια κλίσι στες θυσίες.

Παραιτηθείτε από την κτήσιν σας εκείνη·

η κατοχή σας είν’ επισφαλής:

η τέτοιες κτήσεις ακριβώς βλάπτουν τες Aποικίες.

Παραιτηθείτε από την πρόσοδον αυτή,

κι από την άλληνα την συναφή,

κι από την τρίτη τούτην: ως συνέπεια φυσική·

είναι μεν ουσιώδεις, αλλά τί να γίνει;

σας δημιουργούν μια επιβλαβή ευθύνη.

 

Κι όσο στον έλεγχό τους προχωρούνε,

βρίσκουν και βρίσκουν περιττά, και να παυθούν ζητούνε·

πράγματα που όμως δύσκολα τα καταργεί κανείς.

 

Κι όταν, με το καλό, τελειώσουνε την εργασία,

κι ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,

απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,

να δούμε τι απομένει πια, μετά

τόση δεινότητα χειρουργική.—

 

Ίσως δεν έφθασεν ακόμη ο καιρός.

Να μη βιαζόμεθα· είν’ επικίνδυνον πράγμα η βία.

Τα πρόωρα μέτρα φέρνουν μεταμέλεια.

Έχει άτοπα πολλά, βεβαίως και δυστυχώς, η Aποικία.

Όμως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;

Και τέλος πάντων, να, τραβούμ’ εμπρός.

 

***

 

Ο Ιουλιανός εν Νικομηδεία

 

Άστοχα πράγματα και κινδυνώδη.

Οι έπαινοι για των Ελλήνων τα ιδεώδη.

 

Η θεουργίες κ’ η επισκέψεις στους ναούς

των εθνικών. Οι ενθουσιασμοί για τους αρχαίους θεούς.

 

Με τον Χρυσάνθιον η συχνές συνομιλίες.

Του φιλοσόφου — του άλλωστε δεινού — Μαξίμου η θεωρίες.

 

Και να το αποτέλεσμα. Ο Γάλλος δείχνει ανησυχία

μεγάλην. Ο Κωνστάντιος έχει κάποιαν υποψία.

 

A οι συμβουλεύσαντες δεν ήσαν διόλου συνετοί.

Παρέγινε — λέγει ο Μαρδόνιος — η ιστορία αυτή,

 

και πρέπει εξ άπαντος να παύσει ο θόρυβός της.—

Ο Ιουλιανός πηγαίνει πάλιν αναγνώστης

 

στην εκκλησία της Νικομηδείας,

όπου μεγαλοφώνως και μετ’ ευλαβείας

 

πολλής τες ιερές Γραφές διαβάζει,

και την χριστιανική του ευσέβεια ο λαός θαυμάζει.

 



 

 πηγή

 

 

Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Θεμιστοκλέους: Όλα τα εμβόλια διαθέσιμα για τους 40-44

 


Η ηλικιακή ομάδα 40-44 θα είναι η επόμενη για την οποία θα ανοίξουν όλα τα εμβόλια, δήλωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

 

Τις πρώτες μέρες του Μαΐου, θα γνωρίζουμε πότε ακριβώς θα είναι διαθέσιμα όλα τα εμβόλια για την ηλικιακή ομάδα 40-44, δήλωσε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο γγ Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

 

 

Όπως τόνισε, για τους πολίτες ηλικίας 45-49, η πλατφόρμα ανοίγει το μεγάλο Σάββατο, για όλα τα εμβόλια, ενώ για τους 30-39 ανέφερε πως έχουν προγραμματιστεί 103.000 ραντεβού, αριθμός που, όπως είπε, αναμένεται να αυξηθεί.

 

Ερωτηθείς για την ηλικιακή ομάδα 18-30 ετών, σημείωσε πως "αν πάμε με βάση τον σχεδιασμό και τις παραδόσεις, πιστεύουμε ότι εντός του Ιουνίου θα έχουμε ανοίξει σχεδόν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες".

 

Σε ό,τι αφορά στις εγκύους, υπογράμμισε ότι

 

συστήνεται να κάνουν εμβόλια mRNA, ωστόσο όπως πρόσθεσε, δεν απαγορεύεται να κάνουν AstraZeneca. Ανέφερε, δε, ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμα τα αποτελέσματα μεγάλων κλινικών δοκιμών από τη Βρετανία.

 

Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες που θηλάζουν, είπε ότι δεν υπάρχει σύσταση για κάποιο εμβόλιο.

 

Υπενθύμισε εξάλλου ότι οι πολίτες που εμβολιάζονται με AstraZeneca, θα μπορούν να κάνουν τη δεύτερη δόση οκτώ εβδομάδες μετά την πρώτη, αντί για 12.    






πηγή

ΗΠΑ: Ιδιωτικό σχολείο απαγορεύει στους καθηγητές του να εμβολιαστούν.!

 


Ένα ιδιωτικό σχολείο στο Μαϊάμι της πολιτείας Φλόριντα στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει αντιδράσεις με την απόφασή του να μην επιτρέψει τον εμβολιασμό του προσωπικού του, επικαλούμενο ανυπόστατες θεωρίες για «κίνδυνο προς τους μαθητές από την επαφή με εμβολιασμένα άτομα».

 

Οι ακροδεξιοί ιδιοκτήτες του, το ζεύγος Ντέιβιντ και Λέιλα Σέντνερ, έχουν χρηματοδοτήσει το Ρεπουμπλικανικό κόμμα, την εκστρατεία επανεκλογής του Ντόναλντ Τραμπ και, με μικρότερα ποσά, τοπικούς Δημοκρατικούς υποψήφιους. Έχουν προωθήσει επανειλημμένα αντιεμβολιαστικές θεωρίες συνωμοσίας από τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και πλέον απαγορεύουν στο προσωπικό του σχολείου τους να εμβολιαστεί, επικαλούμενοι γελοίες θεωρίες σύμφωνα με τις οποίες τα εμβόλια είναι μεταδοτικά από εμβολιασμένα σε μη εμβολιασμένα άτομα και επηρεάζουν τα αναπαραγωγικά συστήματα μη εμβολιασμένων γυναικών.

  

Η Ακαδημία Σέντνερ, στην οποία τα ετήσια δίδακτρα ξεκινούν από τα περίπου 15.000 δολάρια για παιδιά νηπιαγωγείου και φτάνουν μέχρι τα 30.000 δολάρια για μαθητές 13-15 ετών, διαφημίζει στην ιστοσελίδα της πως προσφέρει «ιατρική ελευθερία από τα υποχρεωτικά εμβόλια».

 

Τον περασμένο Φεβρουάριο, το σχολείο προσκάλεσε τον διαβόητο αντιεμβολιαστή Ρόμπερτ Φ. Κένεντι Τζούνιορ για να δώσει ομιλία στους μαθητές, ενώ τον Απρίλιο φιλοξένησε μέσω τηλεδιάσκεψης τον Δρ. Λόρενς Παλέβσκι, έναν παιδίατρο από τη Νέα Υόρκη διάσημο στους αντιεμβολιαστικούς κύκλους, που έχει προωθήσει ανυπόστατες θεωρίες περί των εμβολίων κατά της CoViD-19, όπως ότι δήθεν περιέχουν αργίλιο.

  

Την περασμένη εβδομάδα, σε επιστολή της προς το προσωπικό του σχολείου, η Λέιλα Σέντνερ έγραψε πως «έχουν αναδυθεί αναφορές πρόσφατα ότι μη εμβολιασμένοι άνθρωποι επηρεάζονται αρνητικά από την αλληλεπίδραση με εμβολιασμένους ανθρώπους» και πως «υπάρχουν τουλάχιστον τρεις γυναίκες με επηρεασμένους έμμηνους κύκλους έπειτα από χρόνο που πέρασαν με εμβολιασμένο άτομο». Αμφότεροι ισχυρισμοί είναι απολύτως ανυπόστατοι.

 

Στην επιστολή της, η Σέντνερ έδινε τρεις επιλογές στο προσωπικό του σχολείου:

α) Να ενημερώσουν το σχολείο αν έχουν ήδη εμβολιαστεί, ώστε να κρατηθούν σε απόσταση από τους μαθητές,

β) Να ενημερώσουν το σχολείο αν σκοπεύουν να κάνουν το εμβόλιο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, διότι «δεν μπορούμε να επιτρέψουμε πρόσφατα εμβολιασμένους ανθρώπους να βρίσκονται κοντά στους μαθητές μας μέχρι να γίνουν γνωστές περισσότερες πληροφορίες», και

γ) Να περιμένουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς για να εμβολιαστούν.

  

Στους καθηγητές που θα έκαναν το εμβόλιο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, συνέχιζε η επιστολή, δεν θα επιτρεπόταν να επιστρέψουν με τη νέα σχολική χρονιά μέχρι να ολοκληρωθούν οι κλινικές δοκιμές, και τότε «μονάχα εάν η θέση παραμένει διαθέσιμη». Η Ακαδημία έτσι ουσιαστικά απαγόρευε στους καθηγητές της να κάνουν το εμβόλιο, εάν επιθυμούσαν να παραμείνουν εργαζόμενοι.

 

Τις ίδιες ανυπόστατες θεωρίες περί μεταδοτικότητας των εμβολίων και επηρεασμού των αναπαραγωγικών συστημάτων μη εμβολιασμένων ατόμων επανέλαβε η Σέντνερ και σε επιστολή της προς τους γονείς των μαθητών την περασμένη Δευτέρα.

 

Σε ανακοίνωσή της, η μη κερδοσκοπική οργάνωση United Teachers of Dade, που εκπροσωπεί εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην περιοχή, σημείωνε τα εξής: «Είμαστε τρομοκρατημένοι από τις μη ασφαλείς συνθήκες και τις παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας που υπομένουν συνάδελφοί μας σε σχολεία όπως αυτό, λόγω της έλλειψης συνδικαλιστικής εκπροσώπησης και συμβατικών δικαιωμάτων».





 

πηγή με πληροφορίες από: NY Times, BBC, CBS Miami  

Ο δικηγόρος του γηροκομείου στα Χανιά Ν. Ρουσσόπουλος, είναι ο πρώην συνήγορος υπεράσπισης του Χρυσαυγίτη Γ. Λαγού – Όταν υποστήριζε ότι ο George Floyd πέθανε από ανακοπή καρδιάς

 


Ένας εκ των δικηγόρων του γηροκομείου στα Χανιά φέρεται να είναι δικηγόρος από την Αθήνα με το όνομα Νίκος Ρουσσόπουλος.

 

Ο συγκεκριμένος δικηγόρος έγινε γνωστός πανελλαδικά μέσα από τη δίκη της Χρυσής Αυγής αφού ήταν ο συνήγορος υπερασπισης του καταδικασμένου ευρωβουλευτή της Χρυσης Αυγής Γιάννη Λαγού ενώ υπήρξε και υποψήφιος βουλευτής της Χρυσής Αυγής στη Μεσσηνία στις εθνικές εκλογές του 2019.

 

Ο κ. Ρουσσόπουλος, κατά τη διάρκεια της δίκης της Χρυσής Αυγής και σε αγόρευσή του είχε αναφερθεί και στη δολοφονία του αφροαμερικανού George Floyd το οποίο αποτέλεσε την αφορμή για το κίνημα Black Lived Matter που συντάραξε την Αμερική.

 

Είχε πει ότι είχε πεθάνει από ανακοπή καρδιάς.

 

Είχε πει πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το goldendawnwatch.org:

 

«Τα ΜΜΕ εξυπηρετούν συμφέροντα. Είδα στα προσφυγικά πανώ “Black lives matter”. Έδειξε κανένα βίντεο στον πλανήτη, πλην του Fox, τι έγινε; Από ανακοπή πέθανε. Από μεγάλη δόση αμφεταμίνης, είναι σαν την κοκαΐνη. Αυτός ο νέος ήρωας της αριστεράς. Θα έχουμε και γι’ αυτόν, ήδη είχαμε διαδηλώσεις και καταστροφές. Ήταν πορνοστάρ, ωραία καμία δουλειά δεν είναι ντροπή, αλλά έκλεψε και ταμείο Seven Eleven. Έβαλε όπλο στο κεφάλι άλλου και καταδικάστηκε. Και είναι τώρα ήρωας!».

 

Δείτε και συνέντευξή του στα πλαίσια της υποψηφιότητάς του με το κόμμα της Χρυσής Αυγής στις τελευταίες εθνικές εκλογές:      





Και άθλιος και γκεμπελίσκος: «Πανδημία έχουμε, νεκροί υπάρχουν, τι να κάνουμε» (βίντεο)

 


Αυτός ο τύπος είνα υπουργός κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

 

Στο βίντεο παρακάτω θα τον δείτε και θα τον ακούσετε να λέει «πανδημία έχουμε, νεκροί υπάρχουν, τι να κάνουμε», χωρίς να ντρέπεται καθόλου.

 

Επίσης, αμέσως μετά εμφανίζεται και ως υπερασπιστής των γιατρών και του δημόσιου συστήματος Υγείας («δεν θέλω να βγαίνετε στην τηλεόραση και να κατηγορείτε με αυτό τον τρόπο τους γιατρούς και τους νοσηλευτές. Όταν λέτε για τον δείκτη θνησιμότητας αυτούς κατηγορείτε») διαστρεβλώνοντας μέχρι του σημείου να τον εγκαλούν ακόμα και στον ΣΚΑΪ.

 

Δεν χρειάζονται λόγια: Αυτός ο τύπος είναι και άθλιος και γκεμπελίσκος.

 

Δείτε το απόσπασμα και στη συνέχεια στο δεύτερο βίντεο (μετά το 20ο λεπτό) όλες τις αθλιότητες Γεωργιάδη   





 

Κατηγορούμενος για εγκληματική οργάνωση ο Φουρθιώτης

 


Βαρύτατες είναι οι κατηγορίες με τις οποίες φαίνεται ότι θα έρθει αντιμέτωπος ο Μένιος Φουρθιώτης, του οποίου η χθεσινή προσαγωγή μετατράπηκε σήμερα σε σύλληψη.

 

Μαζί του έχουν συλληφθεί και τρεις ύποπτοι, οι δύο από τους οποίους κατηγορούνται για τις επιθέσεις τόσο στο σπίτι του παρουσιαστή όσο και στους αστυνομικούς της ΔΙΑΣ στη Νέα Ερυθραία.

 

Η δικογραφία που έχει σχηματισθεί σε βάρος του Φουρθιώτη περιλαμβάνει τα αδικήματα για εγκληματική οργάνωση, της ηθικής αυτουργίας και συναυτουργίας σε εκρήξεις και της ηθικής αυτουργίας με βάση το νόμο περί όπλων.

 

Εκτός από τα τρία κακουργήματα, ο Μένιος Φουρθιώτης κατηγορείται και για δύο πλημμελήματα: αυτό της απάτης και της απόπειρας εκβίασης.

 

Οι αρχές φαίνεται ότι έχουν οδηγηθεί στο συμπέρασμα πως ο παρουσιαστής όχι μόνο γνώριζε τους δράστες, οι οποίοι είναι σεσημασμένοι αλλά και να τους πλήρωσε για να πραγματοποιήσουν τις δύο επιθέσεις στο σπίτι του.

 

Το κινητό «σκιά» και η αμοιβή

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, οι αστυνομικοί του τμήματος Εκβιαστών φέρονται να εντόπισαν στην κατοχή του παρουσιαστή κινητό τηλέφωνο «σκιά», το οποίο χρησιμοποιούσε στις τηλεφωνικές του επικοινωνίες με τους δύο κακοποιούς.

 

Αστυνομικές πηγές ανέφεραν στην ΕΡΤ, πως ακούγεται ο παρουσιαστής να συνομιλεί με τους δύο Έλληνες ποινικούς λίγη ώρα πριν από την επίθεση με καλάσνικοφ στο σπίτι του στο Διόνυσο.

 

Έχουν καταγραφεί και άλλες συνομιλίες αλλά και μηνύματα μεταξύ των τριών συλληφθέντων, που φαίνεται να οργανώνουν την ένοπλη επίθεση, αλλά και την έκρηξη στο σπίτι του παρουσιαστή.

 

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν πως ο παρουσιαστής και οι Έλληνες ποινικοί συμφώνησαν στο ποσό των 40.000 ευρώ για τα δύο χτυπήματα.

 

Το τηλέφωνο «σκιά», βρέθηκε κατά την έρευνα της αστυνομίας και έχει αποσταλεί στα εργαστήρια της αστυνομίας για ανάλυση.

 

Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, οι αστυνομικοί ταυτοποίησαν και το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησαν οι δύο ποινικοί το βράδυ της ένοπλης επίθεσης.

 

Ο δικηγόρος του ενός εκ των συλληφθέντων ωστόσο είπε ότι ο πελάτης του αρνείται κάθε εμπλοκή με την υπόθεση και ότι δεν έχουν ενημερωθεί από τις Αρχές για τις κατηγορίες.

 

«Όχι» από το ΣτΕ

Νωρίτερα, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε την αίτηση του Μένιου Φουρθιώτη, με την οποία ζητούσε να ανασταλεί η πράξη του αρχηγού της ΕΛΑΣ που μείωσε ορισμένα μέτρα ασφαλείας τα οποία είχαν διατεθεί για την προστασία του.

 

Όπως είναι γνωστό, με την εν λόγω από 31-3-2021 πράξη του αρχηγού της ΕΛΑΣ, έπαυσε η προσωπική φρούρηση του Μένιου Φουρθιώτη (4 αστυνομικοί, συνοδευτική μοτοσυκλέτα με αστυνομικό και υπηρεσιακό αυτοκίνητο) που είχε χορηγηθεί και η φρούρηση της κατοικίας του, ενώ παρέμεινε η φρούρηση των χώρων εργασίας του.

 

Αναλυτικά, το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Μαρία Καραμανώφ και εισηγήτρια η πάρεδρος Χριστιάνα Μπολόφη), με την υπ’ αριθμ. 90/2021 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών, απέρριψε το αίτημα του Μένιου Φουρθιώτη, με το σκεπτικό ότι η βλάβη την οποία επικαλείται ότι θα υποστεί από την προσβαλλόμενη πράξη του αρχηγού της ΕΛΑΣ «δεν δικαιολογεί τη χορήγηση της αιτούμενης αναστολής, η οποία πρέπει, ως εκ τούτου, να απορριφθεί».

 

Συγκεκριμένα, ο Μένιος Φουρθιώτης, μέσω του συνηγόρου του Πάνου Λαζαράτου, επικαλούμενος την ιδιότητα του δημοσιογράφου, ιδιοκτήτη ΜΜΕ, εκδότη και παρουσιαστή, υποστήριξε ότι υπήρξαν σε βάρος του απειλές (τηλεφωνικές και διά ζώσης), εξυβρίσεις, τηλεφωνικές οχλήσεις, παρακολουθήσεις, δικαστικές διαμάχες, απόπειρα διάρρηξης της οικίας του, τηλεφωνικές απειλές για τοποθέτηση βόμβας στο στούντιο τηλεοπτικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκπομπής του, κ.λπ. και για αυτόν τον λόγο ζητούσε κατ’ επανάληψη την ενίσχυση της προστασίας του από την ΕΛΑΣ.

 

Ισχυριζόμενος ότι δέχεται τρομοκρατικές απειλές ζήτησε τη διάθεση 8 αστυνομικών, δύο συνοδευτικών υπηρεσιακών μοτοσυκλετών και δύο αυτοκινήτων, καθώς και 24ωρη φρούρηση της οικίας του. Τελικά του χορηγήθηκαν 4 αστυνομικοί, ένα αυτοκίνητο, μία μοτοσυκλέτα, 24ωρη και καθημερινή φρούρηση της κατοικίας του, καθώς και η συνέχιση φρούρησης των χώρων εργασίας του σε καθημερινή βάση. Στη συνέχεια εκδόθηκε η προσβαλλόμενη πράξη του αρχηγού της ΕΛΑΣ που μείωσε τα μέτρα ασφαλείας.

 

Στην αίτηση αναστολής υποστήριζε ότι από την εν λόγω πράξη του αρχηγού της ΕΛΑΣ υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητά του, ενώ έχει δεχθεί σειρά επιθέσεων κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αυτές θα συνεχιστούν και παράλληλα μεταφράζεται σε διαρκή και άμεσο κίνδυνο βαριάς σωματικής βλάβης του, ακόμη και τον θάνατό του. Επίσης, επικαλέστηκε ανεπανόρθωτη βλάβη της υγείας του λόγω των αλλεπάλληλων απειλών κατά της ζωής του.

 

Το ΣτΕ αναφέρει ότι μετά τον περιορισμό των μέτρων ασφαλείας, ο Μένιος Φουρθιώτης δεν έχει επικαλεστεί νέα περιστατικά από τα οποία να προκύπτει κίνδυνος για την ασφάλεια της ζωής του και απέρριψε την αίτηση αναστολής.






 

πηγη 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *