Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει στην Ελλάδα τρένα που καταργήθηκαν ως επικίνδυνα στην Ελβετία.!

 


Ρεπορτάζ του Investigate Europe, αποκαλύπτει το πως προβληματικές αμαξοστοιχίες που οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι έστειλαν πριν χρόνια για "παλιοσίδερα", η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα παρουσιάζει ως τα «νέα τρένα που θα βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητα στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη».

 

«Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 -που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία- «Pannenzug», που σημαίνει «τραίνο βλάβης». Είναι το ίδιο τρένο που φαίρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2022 στην Ελλάδα, διαφημίζοντάς το ως τη "νέα εποχή των ελληνικών σιδηροδρόμων" ... «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα», λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι. Γιατί, λοιπόν, αυτά τα τρένα -που έχουν βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο τους επιβάτες στο παρελθόν- μπορούν ακόμα να κάνουν διαδρομές;», αναφέρει μεταξύ άλλων, η έρευνα του Investigate Europe

 

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ του Ιnvestigate Europe:

 

«Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη»: Πώς επιστρέφουν στην Ελλάδα τα τρένα που καταργήθηκαν από την Ελβετία

 

Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις...

 

Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για παλιοσίδερα (σκραπ). Αλλά η Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι -οι οποίοι έχουν τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα.

 

«Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα», λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι.

 

Γιατί, λοιπόν, αυτά τα τρένα -που έχουν βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο τους επιβάτες στο παρελθόν- μπορούν ακόμα να κάνουν διαδρομές;

 

Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 -που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία- «Pannenzug», που σημαίνει «τραίνο βλάβης».

 

Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Την πιο σημαντική διαδρομή στη χώρα.

 

«Η συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από αυτά τα τρένα», λέει ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990.

 

«Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή», προσθέτει.

 

Όμως η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις, ούτε να επιλέξει τι θα κυκλοφορεί στις γραμμές της, αφού οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν πλήρως πριν από πέντε χρόνια, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές της.

 

Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά άνθρωποι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκαλούν «αποικιακή». Αυτή είναι ασυνήθιστη γλώσσα από ένα μέλος της συντηρητικής κυβέρνησης. Το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε να επιδοτεί την ιταλική εταιρεία ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων, όπως περιγράφεται σε σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (PSO).

 

Μυστικά συμβόλαια

 

Ωστόσο, και αυτή η σύμβαση παραμένει μυστική, παρά τα αιτήματα για την Ελευθερία της Πληροφόρησης που υπέβαλαν βουλευτές της αντιπολίτευσης. Έτσι, οι επιβάτες στην Ελλάδα μπορούν μόνο να παραπονεθούν για τη διάλυση ή την παραμέληση επιδοτούμενων δρομολογίων, χωρίς να μπορούν να αποδείξουν αθέτηση σύμβασης.

 

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εξασφαλίσει, έως το 2024, μια εξαίρεση από τον κανονισμό της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών που υποχρεώνει τις σιδηροδρομικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες για ατυχίες. Στην πράξη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μερικές φορές προσφέρει αποζημίωση για καθυστερήσεις και ακυρώσεις, αλλά αυτές οι πληρωμές είναι εθελοντικές και τα ποσά καθορίζονται από την εταιρεία.

 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μητρική της εταιρεία απαντάνε στις επικρίσεις επικαλούμενοι την επικείμενη κυκλοφορία των «νέων τρένων που θα βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

 

Το ETR 470 είναι όντως ένα γρήγορο τρένο, πιο γρήγορο από τα πενιχρά 160 χλμ/ώρα που μπορεί να υποστηρίξει το ελληνικό δίκτυο στη σημερινή του κατάσταση. Η ταχύτητα, όμως, δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που μετράει στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και πολύ λιγότερο στην προμήθεια πέντε μεταχειρισμένων τρένων.

 

Το βασικό χαρακτηριστικό του ETR 470 είναι ο μηχανισμός κλίσης του, ο οποίος του έδωσε το όνομα «Pendolino», που σημαίνει μικρό εκκρεμές. Όταν μπαίνει σε καμπύλες, το τρένο ανυψώνεται από ένα υδραυλικό σύστημα εξωτερικά και «βυθίζεται» στο εσωτερικό, αποκτώντας κλίση 8 μοιρών, που του επιτρέπει να πιάνει μεγαλύτερες ταχύτητες. Η κλίση θεωρούνταν το μέλλον των σιδηροδρόμων πριν από 30 χρόνια.

 

Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο λόγος που η τεχνολογία κλίσης δεν έχει πιάσει ήταν ότι αυτά τα τρένα ήταν πολύ περίπλοκα και επομένως δεν ήταν αρκετά στιβαρά. Η Alstom, η οποία απορρόφησε τη Fiat Ferroviaria, κατασκευαστή του ETR 470, διατήρησε το δημοφιλές όνομα "Pendolino", αλλά τώρα πολλά νέα μοντέλα που φέρουν αυτό το όνομα δεν διαθέτουν μηχανισμό ανατροπής.

 

Η Alstom Greece αναβάθμισε το αμαξοστάσιο της Μενεμένης, στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να φροντίσει για τη συντήρηση των ETR 470. Οι αισιόδοξες ανακοινώσεις για αυτή τη «νέα σιδηροδρομική εποχή» για την Ελλάδα έρχονται σε έντονη αντίθεση με μια ακόμη προειδοποίηση από την Ελβετία.

 

Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (SBB) δεν μπόρεσαν να διορθώσουν τα προβλήματα του ETR 470 ακόμη και μετά την αύξηση της χρηματοδότησης και τον πλήρη έλεγχο της συντήρησής τους.

 

Ο πρώην επικεφαλής της SBB, Benedikt Weibel, δήλωσε στο Investigate Europe: «Σε ένα σημείο, το 50% των παραπόνων που λάβαμε αφορούσαν το [ETR ​​470] Pendolino, ενώ εξυπηρετούσε το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας». Ο διάδοχος του Weibel στο τιμόνι της SBB, Andreas Meyer, ήταν ακόμη πιο ωμός. «Καλύτερα να τελειώσουμε αυτή τη φρίκη», φέρεται να είπε το 2011.

 

Φωτιές, βλάβες, ακυρώσεις

 

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτούν, σε μόνιμη βάση, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, εκτός από τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από τη Στουτγάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg.

 

Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Gotthard μήκους 15 χιλιομέτρων.

 

Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. Την ίδια χρονιά, μια άμαξα μετατράπηκε σε «σέικερ», ταλαντεύοντας τους επιβάτες της για 10 λεπτά στον κεντρικό σταθμό της Λουκέρνης λόγω μιας εξαιρετικά σπάνιας δυσλειτουργίας του συστήματος ανατροπής.

 

«Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως από άλλο τροχαίο υλικό», ανέφερε ένα κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων σιδηροδρόμων τον Μάιο του 2011. «Από την έναρξη λειτουργίας τους το 1993, τα ETR 470 έχουν συνεχώς τα ίδια τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν. Προκαλούν συνεχώς τεράστιες δυσκολίες στην κυκλοφορία και βλάπτουν την εικόνα των σιδηροδρόμων. Συχνά αποτυγχάνουν να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα, σταματούν στα μέσα του ταξιδιού ή καταρρέουν εντελώς. Όλα αυτά ασκούν μεγάλη πίεση στο προσωπικό, που επιδεινώνεται από τις συνεχείς και δικαιολογημένες καταγγελίες των επιβατών».

 

Τέλος, το 2014, όταν οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι έστειλαν τα δικά τους τέσσερα ETR 470 στο ναυπηγείο αποσυναρμολόγησης τρένων Kaiseraugst, σώζοντας ένα βαγόνι πρώτης κατηγορίας για το σιδηροδρομικό μουσείο, η Trenitalia άλλαξε τα δικά της πέντε στην πιο ήπια διαδρομή Ρώμη-Reggio Calabria.

 

Εκεί, όπως και στην ελβετική γραμμή, τα ETR-470 ήταν συμπληρωματικά με άλλα, πιο προηγμένα τρένα. Δεν υπάρχουν στοιχεία για το πόσοι από τους πέντε ήταν κατάλληλοι να τρέξουν ταυτόχρονα. Όταν ρωτήθηκε από το Investigate Europe, ο εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato Carlo Valentino απάντησε ότι όλα πήγαν καλά: «Μετά την αρχική περίοδο προσαρμογής στα νέα συστήματα μηχανικής, η απόδοση των τρένων ήταν πάντα πολύ καλή, με απόλυτη συντηρησιμότητα και αξιοπιστία σε σύγκριση με τα υπόλοιπα. του στόλου των τρένων», είπε.

 

Στην πραγματικότητα, όμως, τα ETR 470 διαφέρουν από τον υπόλοιπο στόλο της Trenitalia, επειδή ποτέ δεν ήταν εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας. Μέχρι το 2005, προηγούμενα περιστατικά είχαν πείσει τις ιταλικές αρχές να αυστηροποιήσουν τους κανονισμούς πυροπροστασίας και να απαιτήσουν συστήματα υδρονέφωσης υψηλής πίεσης στην οροφή κάθε βαγονιού που εισέρχεται σε σήραγγες μεγαλύτερες από 500 μέτρα (πρότυπο UNI 11565, αναθεωρημένο το 2016). Ο κανονισμός ίσχυε άμεσα για όλα τα νέα τρένα, ενώ τα τρένα που ήταν ήδη σε λειτουργία έπρεπε είτε να εκσυγχρονιστούν είτε να αποσυρθούν πριν την άνοιξη του 2020 (λόγω της πανδημίας, η προθεσμία αναβλήθηκε ελαφρά). Αντί να αναβαθμίσει τα ETR 470 για να τα κάνει κατάλληλα για τούνελ, η FSI τα έστειλε στην Ελλάδα.

 

Στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Όθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων.

 

Το προηγμένο σύστημα ενεργητικής πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στην γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την Ιταλία και πριν φτάσουν στην Ελλάδα; Η Investigate Europe ζήτησε τη λίστα των έργων από την Alstom Greece, η οποία δεν απάντησε, απευθύνοντας ερωτήσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία δεν παρείχε τη λίστα.

 

Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η απάντηση είναι όχι.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τρένα προσαρμόστηκαν στο ελληνικό δίκτυο τροφοδοσίας 25 kv και εφοδιάστηκαν με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS, νέες οθόνες πληροφοριών επιβατών και WiFi. Η Ferrovie dello Stato αναφέρει ότι «τα ETR 470 διαθέτουν σύστημα πυροπροστασίας και υπάρχουν πυροσβεστήρες στα τρένα. Το πρότυπο UNI11565 είναι η ιταλική νομοθεσία. Τα ETR 470 συμμορφώνονται με την ελληνική νομοθεσία».

 

Σίγουρα θα πρέπει να συμμορφωθούν, διαφορετικά δεν θα αδειοδοτηθούν από την ελληνική ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, RAS. (Την άνοιξη του 2021, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναντήθηκε με μια εταιρεία όχι από τη RAS αφού ζήτησε άδεια για τα ETR 470 χωρίς να τους τοποθετήσει συσκευές διασποράς άμμου που βελτιώνουν την πρόσφυση, όπως απαιτείται από τους ελληνικούς εθνικούς κανόνες.) Ωστόσο, όσον αφορά την πυρασφάλεια, η RAS είπε στο Investigate Ευρώπη ότι στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανένας εθνικός κανόνας που να απαιτεί συστήματα πυρόσβεσης υψηλής πίεσης, υδρονέφωσης για βαγόνια που εισέρχονται σε σήραγγες, όπως ισχύει στην Ιταλία.

 

Παραμελημένο δίκτυο

 

Σήμερα, ο νέος ΟΣΕ (δίκτυο) και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (λειτουργία και συντήρηση τρένων) απασχολούν μόλις 2.000 άτομα συνολικά. Πολλοί ηλικιωμένοι εργαζόμενοι συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς να έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν την τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει σκληρά με μια νεότερη γενιά σιδηροδρομικού προσωπικού.

 

Αυτό το εργατικό δυναμικό παλεύει να καλύψει τις πιο βασικές ανάγκες, όπως ήταν οδυνηρά εμφανές κατά τη διάρκεια του χιονιά της 24ης Ιανουαρίου, όταν, για πρώτη φορά, δύο τρένα υπεραστικών ήταν καθηλωμένα στο χιόνι για πολλές ώρες, στην κύρια και πιο σύγχρονη γραμμή τη χώρα, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Και σε αυτό το σημείο, η Ferrovie dello Stato θεωρεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για την ανάπτυξη του ETR 470: «Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι περιορισμοί», δήλωσε ο εκπρόσωπος Carlo Valentino.

 

Πώς τα πήγαν λοιπόν μέχρι στιγμής τα ETR 470 στις δοκιμαστικές διαδρομές στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη;

 

Μήπως, για να απλοποιήσει τη συντήρηση και να αποτρέψει πιθανά προβλήματα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα απενεργοποιήσει τον μηχανισμό κλίσης, μειώνοντας την ταχύτητα του τρένου, όπως έκαναν οι πολωνικοί σιδηρόδρομοι με τα δικά τους Pendolinos;

 

Τότε γιατί όλη η φασαρία για τα «γρήγορα τρένα»;

 

«Στο Pendolino», λέει ο Weibel, ο πρώην επικεφαλής των Ελβετικών Σιδηροδρόμων, «το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη».

 

Έρευνα με τη συμβολή των Paulo Pena, Maria Maggiore, Ingeborg Eliassen και Lorenzo Buzzoni. Επιμέλεια Sindhuri Nandhakumar και Nikolas Leontopoulos (Reporters United).

 





πηγή: investigate-europe.eu

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022

«Σκότωσα την αξιοπρέπειά μου», είπε η 70χρονη, το νόμο επικαλείται ο Άδωνις

 


γράφει ο Γιώργος Χ. Παπασωτηρίου


«Σκότωσα την αξιοπρέπειά μου» δήλωσε η 70χρονη γυναίκα. 

Η «δίωξή της είναι αυτεπάγγελτη», και «Οι υπάλληλοι της εταιρίας ακολούθησαν κατά γράμμα όσα προβλέπει ο νόμος» δήλωσε στο τουίτερ ο υπουργός Άδωνις, ως αυτόκλητος υπερασπιστής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl! Οι νόμοι, όμως, που επικαλείται ο υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν είναι αυτοί που έστειλε ο Θεός δια του Μωυσή, αλλά νόμοι που συμπυκνώνουν τον υφιστάμενο συσχετισμό πολιτικών δυνάμεων στη Βουλή. Είναι οι νόμοι της δεξιάς, νόμοι με συγκεκριμένο πολιτικό πρόσημο και υπέρ του συμφέροντος των «από πάνω». Αλλά και πέραν της θέσπισής τους, οι νόμοι ισχύουν μεροληπτικά και κατά την εφαρμογή τους. Οι νόμοι δεν εφαρμόζονται με τον ίδιο τρόπο για όλους. Η μεροληπτική λειτουργία τους έχει σχέση με τη δύναμη του χρήματος.


Ο νόμος για αυτόν που έχει τη δυνατότητα να πληρώνει «ακριβούς» δικηγόρους(τους λεγόμενους «παραθυράκηδες») παύει να είναι «σκληρός», ακόμα κι αν πρόκειται για τους βιαστές της Γεωργίας ή τους δολοφόνους του Άλκη! Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δημοκρατία χάνει το πολιτικό της περιεχόμενο και γίνεται «νομοκρατία», καθώς η κοινωνία ελέγχεται απόλυτα από τους νόμους που θεσπίζονται και εφαρμόζονται στα μέτρα των «από πάνω». Αλλά κι όταν υπάρχει το ενδεχόμενο οι «πάνω» να χάσουν το παιγνίδι στο πεδίο της νομικής αντιπαράθεσης, τότε καταφεύγουν στην «κατάσταση της εξαίρεσης»(όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα με πρόσχημα άλλοτε την οικονομική και άλλοτε την υγειονομική κρίση). Σύμφωνα με αυτή, το κράτος μπορεί να σταθεί τόσο μέσα όσο και έξω από τη νομική τάξη ταυτόχρονα. Αυτή η κατάσταση παρέχει τη δυνατότητα της ατιμωρησίας, καθώς η «νομιμότητα» λειτουργεί σε μια ζώνη ακαθοριστίας στην οποία οι κανονικοί νομικοί περιορισμοί παύουν να ισχύουν. Έτσι, μπορεί να είναι νόμιμη ακόμα και η μεγαλύτερη ανηθικότητα. 


Γι’ αυτό λέμε ότι το ανώτατο κριτήριο της νομιμότητας δεν είναι ο νόμος αλλά η ουσιαστική δικαιοσύνη, αυτή που είναι συνυφασμένη με την κοινωνική δικαιοσύνη και την ανθρωπιά. Κι αν δεν μπορούμε να ορίσουμε τι είναι δικαιοσύνη, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι δεν είναι δίκαιοι οι νόμοι που περικόπτουν και ξαναπερικόπτουν τις συντάξεις των φτωχών, είναι άδικο το νέο εργασιακό δίκαιο, είναι εντελώς άδικο το νέο πτωχευτικό δίκαιο, είναι ζωντανός θάνατος οι απολύσεις και η ανεργία, η πείνα και η έλλειψη στέγης, είναι απόλυτη αδικία η υποτίμηση της ζωής και της αξιοπρέπειας των «κάτω». 


«Σκότωσα την αξιοπρέπειά μου». Τα λόγια της 70χρονης στο Ίλιον με συγκλονίζουν. 


«Είναι αυτεπάγγελτη η δίωξη» επιμένει ο υστερικός νάρκισσος και η συγκίνησή μου γίνεται οργή … 

 
  

 
  

 

Το Lidl απέσυρε τη μήνυση μετά την κατακραυγή


Το
Lidl απέσυρε τη μήνυση εναντίον της 70χρονης μετά τον ξεσηκωμό στα κοινωνικά δίκτυα. Υποχώρησαν όχι γιατί συμπόνεσαν, αλλά γιατί φοβήθηκαν την απώλεια κερδών. Μόνο αυτό φοβούνται.
 

Απέσυραν τη μήνυση αλλά είναι ακόμη εδώ και όσο υπάρχουν «Lidl», θα υπάρχουν άνθρωποι που θα πεινούν και θα ξεφτιλίζονται για ένα κομμάτι ψωμί.  


Γι’ αυτό δεν πανηγυρίζουμε. 


Αν η ιδεολογία της μη εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο δεν κερδίσει τις συνειδήσεις, αν η ιδεολογία της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν γίνει υλική δύναμη, που θα γκρεμίσει τα «Lidl», τότε θα εξακολουθούν να υπάρχουν ηλικιωμένοι που πεινούν, νέοι που θα ξενιτεύονται, παιδιά που θα λιμοκτονούν… 


Αγωνιζόμαστε για να μην υπάρχουν Lidl  και εργαζόμενοι(υπεύθυνοι) που εξακολουθούν να σκέφτονται σαν τους θύτες, δηλαδή τα αφεντικά τους. 

Το Lidl απέσυρε τη μήνυση αλλά όχι και την πείνα... 

 

 

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022

BioNTech: Θα ζήσουμε με τον κορωνοϊό για 10 χρόνια αλλά είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για μεταλλάξεις

 


«Θα πρέπει να συνηθίσουμε στο γεγονός ότι θα πρέπει να ζήσουμε με τον ιό για τα επόμενα 10 χρόνια», δήλωσε ο Ουγκούρ Σαχίν διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της BioNTech, που ανέπτυξε το πρώτο mRNA εμβόλιο κατά του ιού από κοινού με την Pfizer.

 

Ο κόσμος είναι «καλύτερα προετοιμασμένος» να αντιμετωπίσει μελλοντικές μεταλλάξεις του κορωνοϊού, δήλωσε ο κ. Σαχίν, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία εργάζεται για την παρασκευή ενός εμβολίου για την μετάλλαξη Όμικρον.

 

«Πάντα θα υπάρχουν νέες παραλλαγές, αλλά πάντα μαθαίνουμε περισσότερα και προετοιμαζόμαστε καλύτερα» πρόσθεσε.


Moderna: Τον Αύγουστο του 2023 το κοινό εμβόλιο για κορωνοϊό και γρίπη, τον Αύγουστο του 2022 το εμβόλιο για την μετάλλαξη Όμικρον

Την ίδια ώρα, η Moderna θα είναι σε θέση να  φέρει στην αγορά διπλό εμβόλιο που θα αντιμετωπίζει τόσο τον κορωνοϊό όσο και τη γρίπη σε ενάμιση χρόνο , όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη ο εκτελεστικός διευθυντής της φαρμακοβιομηχανίας  Στεφάν Μπανσέλ. Παράλληλα εκτίμησε ότι σε έξι μήνες θα είναι έτοιμο και το ανανεωμένο εμβόλιο Covid-19 που θα προστατεύει και από την Όμικρον.

 

Σε δηλώσεις του ο Γάλλος επιχειρηματίας και μάνατζερ τόνισε ότι το διπλό αυτό εμβόλιο αναμένεται να είναι έτοιμο ως τον Αύγουστο του 2023 και η τιμή του θα είναι αντίστοιχη του υπάρχοντος εμβολίου της γρίπης, άρα εφικτό να αποκτηθεί και από λιγότερο εύρωστα κράτη.

 

Το «παν-εμβόλιο», όπως το αποκάλεσε, θα αντιμετωπίζει ακόμη και άλλες παθήσεις του αναπνευστικού, συνιστώντας μια επαναστατική πρόοδο στον εμβολιασμό του πληθυσμού.

 

Φέτος τον Αύγουστο όμως θα είναι στη διάθεση των χωρών και το ενημερωμένο εμβόλιο κατά της μετάλλαξης Όμικρον, προέβλεψε ο ισχυρός άνδρας της αμερικανικής εταιρίας που παράγει mRNA σκευάσματα κατά του κορωνοϊού.

 

Διαβάστε επίσης:

 

Τζάνετ Γέλεν: Να δημιουργηθεί ταμείο για την πρόληψη πανδημιών

 

H Ρωσία απελαύνει τον αναπληρωτή επικεφαλής της αμερικανικής πρεσβείας

 

Κορωνοϊός – Σαρηγιάννης κατά άρσης μέτρων: «Είμαστε εντάξει να έχουμε 70 νεκρούς την ημέρα για ακόμη 1,5 μήνα;»  





πηγή

  

  

 

Αδωνις Γεωργιάδης :Είστε και πλούσιοι, είστε και μίζεροι… Απολαύστε τον! (Βίντεο)



 Και πλούσιοι είστε και μίζεροι είστε… 


Και η προσβολή νοημοσύνης των πολιτών, συνεχίζεται (αυτή την φορά μέσω ΕΡΤ) με ρυθμό ευθέως ανάλογο του πολιτικού θράσους των κυβερνώντων. 


Ακούστε τον και θα καταλάβετε: 





 πηγή

Μπογδάνος: Με παρότρυνση Γεραπετρίτη η παρουσία του στη ρατσιστική συγκέντρωση με τον Κασιδιάρη.!




«Κωνταντίνε, ναι κατέβα. Πρέπει να υπάρχει εκεί και άνθρωπος της κυβερνητικής πλειοψηφίας» είπε ο υπουργός Επικρατείας στον βουλευτή της ΝΔ, τότε, Μπογδάνο σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Kontra (βίντεο) - «Δεν υπήρξε τέτοιο περιστατικό» λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

  

Τον Ιούλιο του 2020 (15/7) έγινε στην πλατεία Βικτωρίας μια ρατσιστική συγκέντρωση κατά των προσφύγων και των μεταναστών, που διοργάνωσαν κάτι επιτροπές δήθεν «αγανακτισμένων κατοίκων» της περιοχής. Ήταν εκεί ο βουλευτής Μπογδάνος από τη ΝΔ και ο ναζί (καταδικασμένος για εγκληματική οργάνωση πλέον) Κασιδιάρης. Τότε η ΝΔ δεν είχε ενοχληθεί από την παρουσία του βουλευτή της. Η διαγραφή Μπογδάνου ήρθε πολύ αργότερα. 


Ο ανεξάρτητος πλέον βουλευτής Μπογδάνος τοποθετήθηκε, χθες, για την παρουσία του στη συγκέντρωση, μιλώντας στο κανάλι Kontra και υποστήριξε:


«Η συγκέντρωση ήταν στις 6 το απόγευμα. Εγώ 4 και μισή πήγα στο γραφείο του (σ.σ του κ. Γεραπετρίτη στο Μαξίμου) και του είπα: “Κύριε υπουργέ πιεζόμαστε στην Αθήνα, οι πολίτες αισθάνονται μόνοι τους απέναντι στα άκρα και απέναντι στις επιπτώσεις του λαθρομεταναστευτικού, τις οποίες δεν έχουμε περιορίσει. Τί θα κάνουμε;”». Σύμφωνα με τον Μπογδάνο η απάντηση του υπουργού Επικρατείας και εκ των στενών συνεργατών του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη,ήταν η εξής: «Κωνταντίνε, ναι κατέβα. Πρέπει να υπάρχει εκεί και άνθρωπος της κυβερνητικής πλειοψηφίας».


Οι δηλώσεις Μπογδάνου στο βίντεο:


Δείτε παρακάτω το βίντεο όπου συνυπάρχει ο βουλευτής της ΝΔ, τότε, με τον ναζί Κασιδιάρη της Χρυσής Αυγής σε ρατσιστική συγκέντρωση, στην πλατεία Βικτωρίας, το 2020. 



Ο κύριος Γεραπετρίτης επιβεβαιώνει τον Μπογδάνο; Έχει να πει κάτι η κυβέρνηση για το γεγονός ότι – σύμφωνα με τον Μπογδάνο – ένας υπουργός και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργου έστειλε έναν επίσημο εκπρόσωπο της σε ρατσιστική συγκέντρωση με τον ναζί Κασιδιάρη; Εμείς απλά να υπενθυμίσουμε ότι η παράταξη της ΝΔ είναι μάλλον συνηθισμένη σε τέτοιου είδους… συμπτώσεις. Την κουβεντούλα Μπαλτάκου – Κασιδιάρη επί κυβέρνησης Σαμαρά την θυμάστε, κύριοι;

«Δεν υπήρξε τέτοιο περιστατικό» λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου,  κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών είπε για το θέμα απαντώντας σε σχετική ερώτηση: «Δεν υπήρξε τέτοιο περιστατικό».  «Δεν ισχύει σε καμία περίπτωση.  Από το Σύνταγμα οι βουλευτές είναι ελεύθεροι και υπεύθυνοι να αποφασίζουν που πάνε, τι λένε και τι κάνουν», συμπλήρωσε.  










Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Αντίμετρα με... μικροεπιδόματα...!

 


Σε τροχιά αναθεώρησης ο προϋπολογισμός ● Θα απαιτηθούν κονδύλια άνω των 2 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση επιδοτήσεων στο ρεύμα και το φυσικό αέριο ● Καλπάζει με ρυθμό 6,2% ο πληθωρισμός.

Με ρυθμό 6,2% καλπάζει ο πληθωρισμός, λόγω της ραγδαίας αύξησης των τιμών σε τρόφιμα, ηλεκτρικό ρεύμα και καύσιμα, με την ακρίβεια να σπάει όλα τα αναχώματα και να επισπεύδει τα σχέδια για τη χορήγηση έκτακτου επιδόματος σε ευάλωτα νοικοκυριά και ανέργους πριν από το Πάσχα.

 

Ωστόσο η πορεία του ΑΕΠ και των εσόδων θα κρίνει την έκταση και το είδος των πρόσθετων παρεμβάσεων για τη θεραπεία των πληγών της ακρίβειας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με την κυβέρνηση να βρίσκεται εγκλωβισμένη στα στενά δημοσιονομικά περιθώρια και να παρακολουθεί με τεντωμένα νεύρα και έντονο προβληματισμό το συνεχώς διογκούμενο κύμα των ανατιμήσεων.

 

 

Στο μεταξύ απογοητευτική είναι η εξέλιξη των εσόδων τον πρώτο μήνα του έτους, με τις εισπράξεις από τους φόρους να σημειώνουν βουτιά κατά 244 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αναχαίτιση της μετάλλαξης Ομικρον, της κακοκαιρίας και της επιβράδυνσης της κατανάλωσης από την ακρίβεια. Οι εξελίξεις στα μέτωπα της ανάπτυξης, του πληθωρισμού και του κόστους δανεισμού του Δημοσίου από το ράλι των αποδόσεων στα ελληνικά ομόλογα θέτουν τον προϋπολογισμό σε τροχιά αναθεώρησης με τη συμπλήρωση του πρώτου τριμήνου.

 

Τα τρία βασικότερα μεγέθη για τα οποία θα υπάρχει νέα πρόβλεψη στο Πρόγραμμα Σταθερότητας που θα σταλεί τον Απρίλιο στις Βρυξέλλες είναι:

 

● Το ΑΕΠ, όπου το οικονομικό επιτελείο περιμένει τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στις 4 Μαρτίου για την ταχύτητα της ανάκαμψης το 2021, καθώς, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, θα κινηθεί υψηλότερα της πρόβλεψης για 6,9%, τοποθετώντας τον ρυθμό στο επίπεδο του 8,5%-9%. Ετσι, σε νέα βάση θα μπει και η πρόβλεψη για ανάπτυξη 4,5% το 2022, παρά τη βεβαιότητα για φρενάρισμα της κατανάλωσης τους επόμενους μήνες λόγω του πλήγματος της ακρίβειας στα εισοδήματα των νοικοκυριών και στα κόστη των επιχειρήσεων και του κλίματος αβεβαιότητας που τροφοδοτούν οι πληθωριστικές προσδοκίες. Βαρόμετρο θα αποτελέσει ο τουρισμός, καθώς το βασικό κυβερνητικό σενάριο προβλέπει ότι οι τουριστικές εισπράξεις φέτος θα ξεπεράσουν το 80% των εισπράξεων του 2019, αγγίζοντας τα 20 δισ. ευρώ και μεγαλώνοντας την πίτα της ανάπτυξης, αφού η άμεση και έμμεση συμβολή τους στο ΑΕΠ φτάνει στο 30%.

 

● Ο πληθωρισμός, όπου οι εκτιμήσεις θα αναθεωρηθούν επί το δυσμενέστερο, καθώς ο στόχος για αύξηση 0,8% που έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό τίθεται εκτός πραγματικότητας.

 

● Οι δαπάνες, καθώς η διασπορά των ανατιμήσεων σε είδη πρώτης ανάγκης υποχρεώνει την κυβέρνηση να βάλει στην ατζέντα νέα πυροσβεστικά μέτρα, πιεζόμενη από την κοινωνική δυσφορία και τις αντιδράσεις. Γεγονός που θα ενισχύσει τις ταμειακές πιέσεις τουλάχιστον μέχρι το πρώτο εξάμηνο, με αποτέλεσμα ο λογαριασμός του Δημοσίου με τις παρεμβάσεις να κινείται πολύ μακριά από τις αρχικές προβλέψεις.

 

Με εξαντλημένες τις ταμειακές αντοχές, ορατό τον κίνδυνο αύξησης των επιτοκίων και εν μέσω σκηνικού έντονης ρευστότητας για την επόμενη ημέρα στο υπουργείο Οικονομικών ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα υπάρξει καμία κίνηση που θα θέσει σε κίνδυνο τη δημοσιονομική εξυγίανση και θα υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, την ώρα μάλιστα που καταγράφονται αναταράξεις στις διεθνείς αγορές, ενώ η χώρα επιδιώκει να αναβαθμίσει την επενδυτική της βαθμίδα.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, τα μέτρα που «ζυγίζονται» είναι:

 

Αμεση εισοδηματική ενίσχυση των ευάλωτων νοικοκυριών που πλήττονται περισσότερο από τις ανατιμήσεις των τροφίμων και την ενεργειακή ακρίβεια. Η πρόταση που εξετάζουν στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπει τη χορήγηση έκτακτου επιδόματος με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, με τον αριθμό των δικαιούχων και το ποσό που θα λάβουν να διαμορφώνεται ανάλογα με τον δημοσιονομικό χώρο που θα εξασφαλιστεί. Στη βάση αυτή μετριέται το κόστος με διάφορα εναλλακτικά σχέδια για τα ευάλωτα νοικοκυριά που θα ωφεληθούν, τα οποία προβλέπουν 250.000 πολίτες που παίρνουν το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, περίπου 450.000 χαμηλοσυνταξιούχους, 400.000 μακροχρόνια άνεργους αλλά και 700.000 που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των επιδοτήσεων στο ρεύμα και το φυσικό αέριο εφόσον η ενεργειακή κρίση παραταθεί για αρκετούς μήνες ακόμα και δεν επαρκεί το κονδύλι από τις δημοπρασίες ρύπων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αξιωματούχου από το Γενικό Λογιστήριο, θα απαιτηθεί ένα ποσό άνω των 2 δισ. ευρώ που δεν είναι εφικτό να καλυφθεί μόνο από τις δημοπρασίες ρύπων, αλλά θα χρειαστεί και ισχυρή ένεση από τον προϋπολογισμό. Μέχρι τώρα τα μέτρα στήριξης που λαμβάνονται για την επιδότηση στο ρεύμα και το φυσικό αέριο καλύπτονται από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης και δεν επιβαρύνουν τα κρατικά ταμεία.

Περαιτέρω «κούρεμα» στην επιστρεπτέα προκαταβολή, που μπορεί να φτάνει και στο 100% για τις επιχειρήσεις της εστίασης. Σημειώνεται ότι από τα 8,3 δισ. ευρώ των κρατικών δανείων που χορηγήθηκαν στις επιχειρήσεις η κυβέρνηση έχει χαρίσει τα 5,3 δισ. ευρώ. Από τα 3 δισ. ευρώ στα οποία ανέρχεται το βεβαιωθέν ποσό της επιστρεπτέας εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 2,3 δισ. ευρώ.

Οι τροφοδότες του πληθωρισμού

Οι βασικοί τροφοδότες της πληθωριστικής ανάφλεξης (+6,2% τον Ιανουάριο) είναι το φυσικό αέριο με ετήσια αύξηση +154,5%, το ηλεκτρικό ρεύμα (+56,7%), το πετρέλαιο θέρμανσης (+36%), τα καύσιμα και λιπαντικά (+21,6%). Τον χορό των ανατιμήσεων στα τρόφιμα σέρνουν το αρνί και το κατσίκι (+17,6%), το ελαιόλαδο (+15,4%), τα νωπά λαχανικά (+14,4%), οι πατάτες (+12,3%), το ψωμί (+5%), τα ζυμαρικά (+7,1%) και τα νωπά προϊόντα (+8,4%)  








Μάριος Χριστοδούλου

 

 

Στο 12,8% η ανεργία τον Δεκέμβριο σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

 


Κοντά στις 600.000 οι άνεργοι στη χώρα μας τον περασμένο Δεκέμβριο. Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

 

Στο 12,8% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον περασμένο Δεκέμβριο, έναντι του αναθεωρημένου προς τα κάτω 15,5% τον Δεκέμβριο 2020 και του αναθεωρημένου προς τα άνω 13,4% τον Νοέμβριο 2021.

 

Σύμφωνα με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι ανήλθαν σε 596.067 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 118.891 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2020 (16,6%) και κατά 35.781 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο 2021 (5,7%).

 

Στις γυναίκες το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 16,2% από 19,3% τον Δεκέμβριο 2020 και στους άνδρες σε 10% από 12,5%.

 

Κατά μεγάλες ομάδες ηλικιών, στις ηλικίες 15- 24 ετών το ποσοστό ανεργίας διαμορφώθηκε σε 27% από 33,5% τον Δεκέμβριο 2020 και σε εκείνες των 25- 74 ετών σε 12,1% από 14,7%.

 

Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.075.808 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 188.872 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2020 (4,9%) και μείωση κατά 11.908 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο 2021 (0,3%).

 

Τα άτομα που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού», δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, ανήλθαν σε 3.176.044 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 101.335 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2020 (3,1%) και αύξηση κατά 45.124 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο 2021 (1,4%). 







πηγή 

 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *