Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

Παράταση για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας*

Επισημαίνεται ότι η 31η Δεκεμβρίου 2017, τελευταία ημέρα για την πληρωμή των τελών, συμπίπτει με μη εργάσιμη ημέρα, επειδή είναι Κυριακή και δόθηκε παράταση έως τις 2 Ιανουαρίου.   




Παράταση λαμβάνει η καταληκτική ημερομηνία καταβολής των τελών κυκλοφορίας του οικονομικού έτους 2018 έως και την Τρίτη, 2 Ιανουαρίου 2018.

Επισημαίνεται ότι η 31η Δεκεμβρίου 2017, τελευταία ημέρα για την πληρωμή των τελών, συμπίπτει με μη εργάσιμη ημέρα, επειδή είναι Κυριακή.


Για τα τέλη κυκλοφορίας -αναφορικά με την καταληκτική ημερομηνία καταβολής- ισχύει η διάταξη του άρθρου 242 του Αστικού Κώδικα σύμφωνα με το οποίο: «Η προθεσμία λήγει όταν περάσει ολόκληρη η τελευταία ημέρα και, αν είναι κατά το νόμο εορτάσιμη, όταν περάσει ολόκληρη η επόμενη εργάσιμη».

Να σημειωθεί ότι κάποια τραπεζικά ιδρύματα, ενημερώνουν το κοινό με μήνυμα μέσω του λογαριασμού e-banking, ότι η προθεσμία καταβολής παρατείνεται έως και τις 2 Ιανουαρίου.



*Τελικά το Υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση αργά σήμερα το μεσημέρι που δίνει παράταση έως τις 5 Ιανουαρίου για την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας.!


















Thetoc.gr

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

Το κόλπο Σαββίδη, οι όμηροι και τα ψέματα της κυβέρνησης


Το κόλπο είναι παλιό και χιλιοπαιγμένο. Βάζω τους εργαζόμενους για ομήρους και εκβιάζω να μείνουν στο δρόμο για να μην πληρώσω αυτά που χρωστάω. Η περίπτωση της ΣΕΚΑΠ του Ιβάν Σαββίδη το εφαρμόζει μέχρι στιγμής στην εντέλεια. Μένει να δούμε αν θα υποκύψει η δικαιοσύνη. Γιατί η κυβέρνηση του έχει βάλει όσες πλάτες έχει. Το ομολόγησε χτες και ο υφυπουργός Γ. Αμανατίδης! Και του βάζει κι άλλες.

Η εταιρία έχει συγκαλέσει σήμερα διοικητικό συμβούλιο με θέμα την προετοιμασία για διαδικασία αναγκαστικής πτώχευσης. Ο λόγος που επικαλείται; Ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία μετά το πρόστιμο των 38,2 εκ. ευρώ για τελωνειακές παραβάσεις του 2009 (λαθρεμπορία καπνού) που επικύρωσε το Εφετείο Κομοτηνής προ ημερών, με βάση το οποίο τα τελωνείο Ξάνθης μπλόκαρε τη διανομή προϊόντων της ΣΕΚΑΠ στην ελληνική αγορά.

Και γιατί δεν το πληρώνει το πρόστιμο ο Σαββίδης να σώσει την εταιρία και τους 170 εργαζόμενούς του; Λεφτά δείχνει να έχει. Και για το ποδόσφαιρο και για Μέσα Ενημέρωσης και για το λιμάνι Θεσσαλονίκης και για άλλα που δεν ξέρουμε.

Δεν πληρώνει γιατί δεν ήξερε λέει το 2013 που αγόρασε τη ΣΕΚΑΠ ότι επικρέμαται το πρόστιμο του 2009. Πράγμα που ήξερε όλη η οικονομική Βόρεια Ελλάδα! Αλλά, από την άλλη, ο αγοραστής αναλαμβάνει και τα βάρη του αγορασμένου. Αυτό το ξέρουν και οι πρωτοετείς της νομικής. Θα το ήξεραν και οι δικηγόροι του που έφτιαξαν τα χαρτιά της αγοραπωλησίας!

Η έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία και η αναζήτηση νέας διαπλοκής οδήγησαν, όμως, σε περιπλοκή την κατάσταση! Πιθανώς η κυβέρνηση υποσχέθηκε στον επιχειρηματία απαλλαγή από το πρόστιμο και έφερε στη Βουλή σχετική φωτογραφική τροπολογία, για την οποία έγινε σούσουρο.

Η κυβέρνηση έσκιζε τα ρούχα της ότι η τροπολογία δεν αφορά στον Σαββίδη, αλλά στο να απαλλάξει ελληνικές επιχειρήσεις από το άγος οφειλών! Εδώ εγείρεται το εύλογο ερώτημα: Τα δικαστήρια τα ρώτησαν; Προφανώς όχι. Γιατί η τροπολογία, όπως πολλές απ αυτές που ψηφίζονται είναι γραμμένη στο πόδι! Εξ ού και το Εφετείο Κομοτηνής επικύρωσε πρό ημερών το πρόστιμο των 38,2 εκατομμυρίων!

Φυσικά, δεν εκπλήσσεται κανένας αν η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της ρίξει πάλι το φταίξιμο για την απόφαση στο δικαστήριο και εγκαλέσει τη δικαιοσύνη ότι κλείνει επιχειρήσεις και πετάει στο δρόμο εργαζόμενους! Αντί να επιβραβεύει το λαθρεμπόριο των τσιγάρων η δικαιοσύνη! Έλα ντε! Πρωτάκουστο!


Για να μη μείνει αμφιβολία μάλιστα για τη διαπλοκή κυβέρνησης- Σαββίδη, ο υφυπουργός εξωτερικών Γ Αμανατίδης ομολόγησε προχτές ότι η τροπολογία στη Βουλή για να μην πληρώσει το πρόστιμο ο Σαββίδης έγινε και γι αυτόν! Ενώ λίγες μέρες πρίν, η υφυπουργός Οικονομικών Κ Παπανάτσιου δήλωσε ότι κάθε συσχέτιση της τροπολογίας με την εταιρία καπνικών είναι εκ του πονηρού! Άνθρωποι της αλήθειας και της ειλικρίνειας! Ηθικό πλεονέκτημα!

Το θλιβερό σ όλη αυτή την ιστορία δεν είναι τόσο η στάση της επιχείρησης και του επιχειρηματία ούτε και η στάση της κυβέρνησης. Οι επιχειρήσεις δεν είναι πρότυπα ηθικής και έννομης τάξης και οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν είναι πρότυπα δικαιοσύνης και ισοπολιτείας. Το αντίθετο μάλιστα. Βρωμάνε διαπλοκή και οι δύο.

Το θλιβερό είναι η στάση των τοπικών αρχών της περιοχής και των εργαζόμενων. Οι οποίοι, αντί να καλούν, και μάλιστα επιτακτικά, τον αποδεδειγμένα εύπορο (ή τουλάχιστον εύκολο σε χρήμα) επιχειρηματία να αναλάβει τις ευθύνες του, να συμμορφωθεί με τους νόμους του κράτους και να φερθεί σαν νομιμόφρονας πολίτης, υπερασπίζονται την κατά τη δικαιοσύνη παράνομη στάση του, αλλά ταυτόχρονα και τη λαθρεμπορία της εταιρίας! Γιατί, το λαθρεμπόριο έγινε και πρέπει να πληρωθεί το τίμημα.

Η ηθική κατρακύλα της χώρας δεν έχει πάτο. Η κάθε είδους επιχειρηματικότητα δρά όπως τη βολεύει, γράφει στα παλιά της τα παπούτσια τους νόμους και τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και της διοίκησης (τελωνείο στη συγκεκριμένη περίπτωση), έχοντας για ασπίδα και υπερασπιστές τους εργαζόμενους και την τοπική αυτοδιοίκηση! Οι οποίοι υπερασπίζονται ακόμα και την παρανομία για τις θέσεις εργασίας. Αντί να παλεύουν για τα δικαιώματά τους στις θέσεις εργασίας και για τη νομιμότητα! Η οποία απαιτούν να κυριαρχεί στην υπόλοιπη ζωή τους!

Αγόρασε κι εσύ μια εξέδρα με φιλάθλους. Μπορείς. Το έδαφος είναι γόνιμο.









Γ.Παπαδόπουλος- Τετράδης  
























liberal.gr

Και οι ξένοι, μέρισμα;


Του Γιάννη Παντελάκη

Μας αλλοιώνουν τον πολιτισμό, μας παίρνουν τις δουλειές, τους δίνουν χρήματα αφήνοντας αβοήθητους τους φτωχούς Έλληνες και τώρα μας παίρνουν και το κοινωνικό μέρισμα! Η κατάσταση έχει ξεφύγει, σκέφτονται και γράφουν πολλοί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μέσα ενημέρωσης οι οποίοι θεωρούν πως είναι παιδιά ενός ανώτερου Θεού. Ένας συνδυασμός άγνοιας, χαμηλών δυνατοτήτων αντίληψης της πραγματικότητας και υποδόριου ρατσισμού, δημιουργούν ένα επικίνδυνο κοκτέιλ που διαχέεται στη κοινωνία.

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, κρούσματα ρατσισμού υπήρχαν πάντα, εκδηλώθηκαν έντονα τα χρόνια εισόδου οικονομικών μεταναστών κυρίως από την Αλβανία, αργότερα εκφράστηκαν και στις κάλπες με την πιο αποκρουστική πολιτική έκφραση να έχει παγιώσει ένα ποσοστό γύρω στο 7-8 % και την τρίτη θέση στις εκλογικές αναμετρήσεις. Με τη βοήθεια ενός μέρους του πολιτικού προσωπικού που έδειξε αρχικά ανοχή, πολλών εκπροσώπων της ιεραρχίας που έτριξαν τα δόντια στο διαφορετικό («Εχθροί μας οι μετανάστες», είπε στο μήνυμα χριστουγεννιάτικο «αγάπης» μόλις προχθές ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου) και πολλών άλλων παραγόντων, ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας είναι έτοιμο να υιοθετήσει ρατσιστικές συμπεριφορές και αντιλήψεις.

Και αυτό, συνήθως γίνεται με πολλές δόσεις άγνοιας ή παραπληροφόρησης που διακινούνται. Τα δυο τελευταία χρόνια που η χώρα αντιμετώπισε το προσφυγικό, οι ενστάσεις πολλών αφορούσαν στην οικονομική βοήθεια που δίνεται σ' αυτούς που έχουν εγκλωβιστεί στη χώρα μας. Βοήθεια σε μετρητά ή για ενοικίαση κατοικιών για να διαμένουν. Οι φωνές για την κυβέρνηση «που δίνει χρήματα και ανέσεις στους ξένους και αφήνει τους Έλληνες να πεθαίνουν», το τελευταίο διάστημα έχουν πολλαπλασιαστεί. Παρότι η κυβέρνηση, δεν δίνει ούτε μισό ευρώ για τους ανθρώπους αυτούς και τα κονδύλια προέρχονται αποκλειστικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχουν αποκλειστικά αυτό τον προορισμό.


Τις τελευταίες ώρες, αυτό που ενόχλησε πολλούς, είναι κάποια στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι ανάμεσα στους δικαιούχους του κοινωνικού μερίσματος, υπάρχουν και αλλοδαποί. Ένας στους δέκα. Και όχι απλά Γάλλοι και Ολλανδοί που ζουν εδώ, εργάζονται εδώ και φορολογούνται εδώ, αλλά και Αλβανοί, Ινδοί μέχρι και Κινέζοι. Σύνολο άνθρωποι με 172 διαφορετικές υπηκοότητες. Την σχετική είδηση, την πρόβαλλαν ιδιαίτερα πολλά μέσα ενημέρωσης. Γιατί αξίζει προβολής, αποτελεί ένα ερώτημα. Προβάλλουν τα Γερμανικά μέσα τα επιδόματα που παίρνουν οι ξένοι που ζουν στη χώρα τους;


Οι ξένοι που πήραν το κοινωνικό μέρισμα, το δικαιούνται όσο και οι Έλληνες. Ζουν εδώ, εργάζονται, έχουν κοινωνική ασφάλιση, φορολογούνται άγρια όπως και όλοι οι υπόλοιποι. Αν έχουν τις προϋποθέσεις για να το πάρουν, απορώ γιατί πρέπει να υπερτονίζεται ότι το πήραν. Και περισσότερο απορώ με τους δημόσιους σχολιασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που κινούνται σ' ένα σύνηθες επιχείρημα «Μα να παίρνουν κοινωνικό μέρισμα οι ξένοι;». Ουσιαστικά δεν πρόκειται για επιχείρημα, αλλά για μια θέση, μια ρατσιστική θέση. Οι οικονομικοί μετανάστες που παίρνουν κοινωνικό μέρισμα, το δικαιούνται γιατί εργάζονται νόμιμα χρόνια στη χώρα μας, καταβάλουν εισφορές και φόρους. Και επειδή συνήθως είναι κακοπληρωμένοι εργαζόμενοι, έχουν χαμηλά εισοδήματα και δικαιούνται το μέρισμα. Τόσο απλά. Όσο απλά συμβαίνουν τα πράγματα στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες στις οποίες ζουν και ξένοι… 























liberal.gr

Ας τελειώνουμε, επιτέλους, με τα Σκόπια


Εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα η Ελλάδα παραμένει εγκλωβισμένη σε μία αδιέξοδη και αυτοκαταστροφική πολιτική για το «Μακεδονικό». Είναι πλέον ευκαιρία και οφείλουμε να τα αφήσουμε όλα αυτά πίσω μας
Του Κώστα Γιαννακίδη

Δεν υπάρχει Θεσσαλονικιός άνω των 40 που να μην θυμάται τα δύο συλλαλητήρια για τη Μακεδονία. Και για να είμαι πιο ακριβής, θα έλεγα ότι δεν υπάρχει Θεσσαλονικιός άνω των 40 που να μην πήγε τουλάχιστον σε ένα από τα δύο. Ακόμα και αν δεν το ήθελε ο ίδιος, το είχαν αποφασίσει οι γονείς στο σπίτι ή οι δάσκαλοι στο σχολείο.


Το πρώτο συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη, στις 14 Φεβρουαρίου 1992 στην πλατεία Αριστοτέλους. Το δεύτερο διοργανώθηκε επί Ανδρέα Παπανδρέου, στις 31 Μαρτίου 1994, ενώ ήταν σε ισχύ το οικονομικό εμπάργκο στα Σκόπια. Κατά γενική ομολογία επρόκειτο για τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις που είδε ποτέ η Θεσσαλονίκη. Μέχρι τότε, η πολιτική μυθολογία έδινε θηριώδεις διαστάσεις στη συγκέντρωση του Κωνσταντίνου Καραμανλή έξω από το «Μακεδονία Παλλάς», το 1974. Ομως εδώ και 25 χρόνια τα ρεκόρ και οι αφηγήσεις καλύφθηκαν από το πλήθος που σκέπασε δύο φορές το κέντρο της πόλης. 

\


Κεντρικός ομιλητής και στα δύο συλλαλητήρια ήταν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο μακαρίτης Κωνσταντίνος Κοσμόπουλος. Από παλαιά οικογένεια της Θεσσαλονίκης, συντηρητικός, στενός συνεργάτης και διάδοχος του Σωτήρη Κούβελα. Σαν να τον ακούω τώρα, με τρεμάμενη φωνή, συγκινημένο και θυμωμένο πέραν των ορίων. Δεν ήταν ο μόνος. Εκείνη την εποχή ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα μοιραζόταν την ίδια αγωνία, αν δεν είναι δόκιμος όρος η ψύχωση. Ο Αλέξανδρος, η Αλεξάνδρα, ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα ήταν δημοφιλέστατες εγγραφές στα ληξιαρχεία. Ταβέρνες, καφενεία, κοσμήματα και τούρτες έφεραν όλο και πιο συχνά τον ήλιο της Βεργίνας. Ανέβαιναν ο Βουτσάς με τη Λάσκαρη για να κάνουν την πασχαλινή αρπαχτή και έφερναν μαζί την αγωνία τους για τη Μακεδονία.

Ηταν μία περίεργη ατμόσφαιρα γιατί καλλιεργούσε αίσθηση ανάτασης. Σχολάμε από το γραφείο, πάμε για φραπέ και πιάνουμε το εθνικό θέμα. Ο κόσμος έβγαινε στο δρόμο με διάθεση που παρέπεμπε στο ’40, αλλά εκ του ασφαλούς -δεν υπήρχε περίπτωση να καλέσουν κάποιον στο μέτωπο. Ισως για αυτό η εκδήλωση του ελληνικού εθνικισμού να περιείχε σε μεγαλύτερη δόση το στοιχείο της έπαρσης. Αυτή τη φορά δεν είχαμε να κάνουμε με Τούρκους ή Βούλγαρους, αλλά με ένα ποντίκι που βρυχάται. Οι άνθρωποι στις παρέες συζητούσαν με θέρμη την ιδέα μίας ελληνικής εισβολής πάνω από τους Ευζώνους ή, καλύτερα, τη δημιουργία κοινών συνόρων με τη Σερβία κάπου έξω από την πόλη των Σκοπίων.

Λίγες εβδομάδες μετά το πρώτο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε και η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών. Αποφάσισε να μη δεχθεί ονομασία η οποία θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία». Ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης θα συζητούσε το «Νέα Μακεδονία» ή το «Βόρεια Μακεδονία» με τον γεωγραφικό προσδιορισμό. Η Μακεδονία, άλλωστε, είναι γεωγραφική περιοχή, δεν ταυτίζεται αποκλειστικά με τον ελληνικό χώρο. Επίσης ο Μητσοτάκης ήξερε από τότε ότι «σε δέκα χρόνια κανένας δεν θα θυμόταν την υπόθεση». Για την ακρίβεια, κανένας δεν θα ενδιαφερόταν…


Βέβαια ο Μητσοτάκης ήταν εκείνος που έβγαλε τον κόσμο στις πλατείες. Διηγείται ο Γιάννης Βαρβιτσιώτης στην πολιτική του αυτοβιογραφία: «Του είχα πει ότι ο δρόμος που ακολουθούμε, με τα συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη, είναι λάθος. Πήγα και τον είδα. Του λέω, “Κώστα, μόνο εσύ μπορείς να σταματήσεις τα συλλαλητήρια”. Μετά, η όποια κυβέρνηση θα οδηγείτο σύμφωνα με το λαϊκό αποτέλεσμα. “Δεν είσαι καλά”, μου λέει. “Δεν βλέπεις τι γίνεται; Θέλω να έχει και πολύ κόσμο. Διότι έτσι θα έχει στο ντοσιέ του ο Σαμαράς το επιχείρημα της λαϊκής πλειοψηφίας”».  



Οταν ο Μητσοτάκης άλλαξε γνώμη, ήταν πλέον αργά. Ο Σαμαράς δεν συζητούσε ονομασία με τον όρο «Μακεδονία». Πρότεινε δε και την επιβολή εμπάργκο, θέση με την οποία συντάχθηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου. Και έτσι όπως κύλησαν τα πράγματα, με εκατομμύρια ανθρώπους στο δρόμο και τον ήλιο της Βεργίνας σε κάθε τοίχο, η απόφαση των πολιτικών αρχηγών δεν μπορούσε παρά να τονίζει ότι η Ελλάς αποδέχεται μόνο ονομασία χωρίς «Μακεδονία». Η χώρα εγκλωβίστηκε στον παραλογισμό. Πώς θα μπορούσε να εξηγήσει στη διεθνή κοινότητα ότι διαφωνεί με το όνομα μίας πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας όταν, δεν είχε εκδηλώσει καμία σοβαρή αντίρρηση τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες; Ολοι οι Θεσσαλονικείς της γενιάς μου έκαναν με τη μαμά τους εκδρομή για ψώνια στα Σκόπια. Τo «Welcome to Macedonia» ήταν η πρώτη πινακίδα που έβλεπες μόλις τελείωνες με τη βίζα σου. Η ελληνική στάση εξέθρεψε και τον εθνικισμό των γειτόνων, τον έφερε στα όρια της γελοιότητας και σε σημεία χωρίς επιστροφή. Και όμως, ο Διονύσης Σαββόπουλος είχε προτείνει την πιο λειτουργική λύση: «να ανοίξουμε ένα μεγάλο ελληνικό σούπερ μάρκετ στα Σκόπια».

    



Η Ελλάδα μπορούσε να μετατρέψει τη FYROM σε οικονομικό προτεκτοράτο. Πήγε όμως και επέβαλε εμπάργκο, παραχωρώντας τη θέση της στην Τουρκία και στην Ιταλία. Ενα «Νέα Μακεδονία» θα ήταν αρκετό για να δώσουμε τα χέρια και μετά να συζητήσουμε για δουλειές. Η πολιτική μας στο θέμα δεν ήταν, απλώς, παράλογη. Ηταν και καταστροφική.

Ποιος έφταιξε για αυτό; Ηταν η κοινή γνώμη που επέβαλε στην πολιτική έναν λάθος δρόμο ή ήταν ο λαϊκισμός των πολιτικών που έφερε τη χώρα μπροστά σε αδιέξοδο; Δεν ταιριάζει εδώ η διάζευξη. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, αντιθέτως αλληλοτροφοδοτούνται. Οι πολιτικοί δεν έκαναν το χρέος τους στη σωστή στιγμή. Δείλιασαν μπροστά στο θυμικό της κοινής γνώμης. Δεν εξήγησαν στον λαό τα πράγματα όπως ακριβώς είχαν. Και δεν σχεδίασαν μία ρεαλιστική εθνική πολιτική με ρεαλιστικούς στόχους και βατό προορισμό.

Πέρασε ένα τέταρτο του αιώνα. Πολλά χρόνια. Η πολιτική έχει τώρα την ευκαιρία να επανορθώσει ένα λάθος που οδηγεί σε τοίχο. Ας πιέσουν τους γείτονες να μαζέψουν και άλλο τα γραφικά αλυτρωτικά τους, να ξεπεζέψουν από τον Βουκεφάλα. Και μετά ας κλείσουν ένα θέμα που, πράγματι, δεν θα θυμάται κανείς σε μερικά χρόνια.


Η αντιπολίτευση στέκεται στον Καμμένο. Θα προτιμήσει να πουλήσει υπερπατριωτισμό από το να συνεισφέρει στη ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων; Δεν αξίζει στη χώρα να σέρνεται πίσω από τα νάζια, τη γραφικότητα και τις πολιτικές κατινιές του Καμμένου. Ας τον αφήσουν στη γωνία, μαζί με τους χρυσαυγίτες. Του ταιριάζει καλύτερα. 






















protagon.gr

Με πολλούς και σκληρούς «κόφτες» η ρύθμιση για τις 120 δόσεις

Μια σειρά από «κόφτες» που ουσιαστικά θα στερήσουν από τη συντριπτική πλειοψηφία των οφειλετών του δημοσίου το δικαίωμα τακτοποίησης προβλέπει η τελική ρύθμιση.


Μια σειρά από «κόφτες» που ουσιαστικά θα στερήσουν από τη συντριπτική πλειοψηφία των οφειλετών του δημοσίου το δικαίωμα τακτοποίησης των χρεών τους, προβλέπει η τελική απόφαση για τη «ρύθμιση των 120 δόσεων» η οποία υπεγράφη πριν από λίγο από την υπουργό Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου και τον αρμόδιο υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης Αναστάσιο Πετρόπουλο. Η ρύθμιση, εξαιρεί εξ’ ορισμού μισθωτούς και συνταξιούχους αλλά και επαγγελματίες οι οποίοι έχουν διακόψει την άσκηση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

Ακόμη και στους επαγγελματίες που έχουν –λόγω ιδιότητας- τη δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση, μπαίνουν τέτοιες προϋποθέσεις οι οποίες πολύ δύσκολα θα μπορούν να εκπληρωθούν από την πλειοψηφία των οφειλετών. Υπάρχει κριτήριο κερδοφορίας, κριτήριο αναλογίας του συνολικού χρέους προς το κέρδος αλλά ακόμη και περιουσιακό κριτήριο. Ακόμη και αυτοί που θα κατορθώσουν να υπαχθούν στη ρύθμιση, θα συνειδητοποιήσουν ότι δεν υπάρχουν 120 δόσεις αλλά «έως 120 δόσεις». Η απόφαση αποκλείει τους ζημιογώνους αλλά όσοι έχουν πολλά κέρδη, θα υποχρεωθούν να τακτοποιήσουν το χρέος τους σε μερικές δεκάδες δόσεις και σίγουρα όχι σε... 120 όπως έχει διαφημιστεί.


Η Ρύθμιση αφορά:

·         Φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα (π.χ. έμποροι) ή νομικά πρόσωπα, υπό δύο προϋποθέσεις:

o    οι συνολικές οφειλές τους προς όλους τους πιστωτές τους δεν υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ ή

o    οι οφειλές τους προς τους Φ.Κ.Α. υπερβαίνουν το 85% των συνολικών οφειλών τους.

·         Φυσικά πρόσωπα χωρίς πτωχευτική ικανότητα με επιχειρηματική δραστηριότητα (π.χ. δικηγόροι, αγρότες) υπό την προϋπόθεση ότι έχουν κάνει έναρξη εργασιών και ότι οι οφειλές τους προς τους Φ.Κ.Α. δεν υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ.

Η ρύθμιση καλύπτει οφειλές που «γεννήθηκαν» έως τις 31/12/2016 και οι αιτήσεις θα υποβάλλονται έως τις 31/12/2018, ηλεκτρονικά προς το Κ.Ε.Α.Ο. Αυτό το χρονικό περιθώριο είναι που επιτρέπει σε ορισμένους να ελπίζουν ότι με το σχετικό... μαγείρεμα των φετινών οικονομικών αποτελέσματων θα καταφέρουν να εμφανίσουν τη χρήση του 2017 ως κερδοφόρα και με αυτό το τρόπο να ξεπεράσουν τον σκόπελο της συγκεκριμένης προϋπόθεσης.

Για την αξιολόγηση του εισοδήματος του οφειλέτη λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο μεταξύ του μέσου όρου των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας τριετίας ή του τελευταίου έτους πριν την υποβολή της αίτησης.

Τα κριτήρια υπαγωγής στη ρύθμιση είναι:

·         Για οφειλές έως 20.000 ευρώ ο οφειλέτης πρέπει να έχει θετικό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σε μία τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης.

·         Για οφειλές 20.000 – 50.000 ευρώ, πέρα από το ανωτέρω κριτήριο, ο λόγος του χρέους, αφού αφαιρεθούν οι προς διαγραφή προσαυξήσεις και τόκοι, προς το εισόδημα πρέπει να είναι μικρότερος ή ίσος του 8. Επιπλέον, αποκλείεται η υπαγωγή στη ρύθμιση, εφόσον η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη είναι κατά 25 φορές μεγαλύτερη της προς ρύθμιση οφειλής.

Ο μέγιστος αριθμός δόσεων για οφειλές 3.000 – 50.000 ευρώ είναι οι 120 δόσεις και για οφειλές έως 3.000 ευρώ είναι οι 36 δόσεις. Το ελάχιστο ποσό δόσης είναι τα 50 ευρώ.

Για ρύθμιση οφειλών 3.000 – 50.000 ευρώ προβλέπεται διαγραφή του 85% των προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής.

Τα ευεργετήματα της ρύθμισης, εκτός από την δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών, είναι ότι:

Δεν υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.

Χορηγείται στον οφειλέτη αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας.


Αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων του οφειλέτη.     













thetoc.gr

Αναζητώντας το πρότυπο του ποιητή-πολίτη


Του  Παντελή Μπουκάλα


Είναι περίπου έθιμο, δίχως χρονικά ή γεωγραφικά όρια, να καταγγέλλονται οι ποιητές σαν εγωπαθώς αποσυρμένοι σε χρυσελεφάντινους πύργους, για να ασχοληθούν υποτίθεται μόνο με τα υψηλά, παγερά αδιάφοροι για τα γήινα. Είναι έθιμο ή μία επιπλέον δημοσιογραφική ευκολία πια, να κατηγορούνται ότι «σιωπούν», μαζί με τους άλλους «ανθρώπους του πνεύματος», όπως συμβατικά τους αποκαλούμε, αδικώντας όλους τους υπόλοιπους που δεν είναι μεν των γραμμάτων και των τεχνών, αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι όντα άλογα και αστόχαστα.

Αν αναποδογυρίσουμε πάντως το έθιμο αυτό, αν το φέρουμε τα μέσα έξω, θα δούμε τη μομφή σαν προσδοκία και τον ψόγο σαν έκκληση: Καλώς ή κακώς, η ίδια η παράδοσή μας, η εκπαίδευση και η δημοσιογραφία μάς μαθαίνουν να αντιμετωπίζουμε τους ποιητές σαν ελυτικούς «σηματωρούς και κήρυκες». Να περιμένουμε από αυτούς οδηγίες προς ναυτιλλομένους στο πέλαγος του βίου και κατευθύνσεις που θα μας οδηγήσουν σε κάποιαν ανάταση, σε περιόδους ποικίλης κρίσης και υποχώρησης των αξιών. Ή, σε έκτακτες συνθήκες, σε περιόδους ανελευθερίας δηλαδή, η οποία μπορεί να έχει επιβληθεί είτε από ξένους εισβολείς και κατακτητές είτε από εσωτερικούς τυραννίσκους, να αναμένουμε τον παραδειγματικό αντιστασιακό λόγο τους, με την προσδοκία ότι αυτός θα κινητοποιήσει τον δήμο.


Δεν είναι όμως όλοι οι ποιητές –ουδέποτε ήταν– ικανοί να ανταποκριθούν στις βαριές απαιτήσεις ενός τέτοιου μοντέλου. Δεν έχουν φυσικά όλοι τη δύναμη να διαδραματίσουν τον ρόλο του προφήτη ή του οδηγητή που τους αποδίδει είτε η οξεία λαϊκή ανάγκη και προσδοκία είτε απλώς η συμβατική θεώρηση και αντιμετώπιση του σογιού τους. Και εν πάση περιπτώσει, οι ποιητές είναι η καθαυτό δουλειά τους, όχι οι τυχόν συνεντεύξεις τους ή οι παρεμβάσεις τους με τον τρόπο της θεοποιημένης δημοσιότητας, το θεμελιώδες δόγμα της οποίας είναι εφιαλτικά απλό: «Φαίνομαι, άρα υπάρχω· θορυβώ, άρα πολιτεύομαι». Με τη δουλειά τους θα επηρεάσουν οι ποιητές –αν επηρεάσουν– πέντε ή δέκα μυαλά, πέντε ή δέκα ψυχές. Δεν χρειάζεται να γίνει θόρυβος και βουή η ομιλία τους. Δεν χρειάζεται να γίνουν τηλεοπτικό θέμα και θέαμα οι ίδιοι, για να δεήσουμε να πούμε ότι ναι, επιτέλους δεν σιωπούν.

Εχει τύχει μάλιστα στην Ιστορία να υψωθεί σε λόγο πυκνότατο και βαρύτατο η ίδια η τελεσίδικη σιωπή κορυφαίων ποιητών, η σιωπή του θανάτου τους. Ενα από τα ισχυρότερα ποιήματά του δεν το έγραψε ποτέ ο Κωστής Παλαμάς, δεν το διάβασε ποτέ, δεν το άκουσε: ήταν η κηδεία του στις 28 Φεβρουαρίου του 1943, όταν η οριστική σιγή του μετουσιώθηκε σε πάνδημη κραυγή ελευθερίας. Ενα από τα ισχυρότερα ποιήματά του δεν το έγραψε επίσης ποτέ και ο Γιώργος Σεφέρης, δεν το διάβασε και δεν το άκουσε: ήταν η κηδεία του στις 22 Σεπτεμβρίου του 1968, όταν η νεκρική σιγή του μεταγράφτηκε σε φωνή και τραγούδι λαού, φωνή ελευθερίας.

Ηδη, από τα πρώτα φανερώματά της στην ελληνική γλώσσα, πάντως, η ποίηση δεν απέβλεπε αποκλειστικά στην τέρψη των ακροατών της, αλλά και στη διδασκαλία, στην καλλιέργεια του φρονήματος, στην ψυχαγωγία με τη βαθύτερη σημασία της. Η εμπλοκή της ποίησης στη διαπαιδαγώγηση του δήμου είναι έκδηλη στο βιωμένο έργο του Σόλωνα και του Αλκαίου, αλλά, με διαφορετικό τρόπο, και στα ποιήματα του Αρχίλοχου, που εναντιώθηκε στις παραδοσιακές αξίες. Είναι επίσης φανερή, έναν-ενάμιση αιώνα αργότερα, στην περίπτωση όσων φιλοσόφων της προσωκρατικής εποχής επέλεξαν να συνθέσουν έμμετρα τους στοχασμούς τους και, μετακινούμενοι από πόλη σε πόλη, να ανακοινώνουν τις σκέψεις και τις διδαχές τους εμπιστευόμενοι τον ποιητικό τρόπο.

Γράφει για το θέμα αυτό η Αννα Κελεσίδου στο έργο της «Η φιλοσοφία του Ξενοφάνη: Εμμετρη μετάφραση αποσπασμάτων - βιβλιογραφία» (Ακαδημία Αθηνών, 1996): «Ο στοχασμός των πρώτων Ελλήνων φιλοσόφων εκφράστηκε είτε με στίχους είτε με πεζό λόγο. Μέρος της αξίας των αρχαϊκών φιλοσοφημάτων πηγάζει από τη γοητεία του ξεχωριστού κάθε φορά ύφους: στον Εμπεδοκλή π.χ. το ύφος είναι ποιητικό-ρητορικό, στον Ηράκλειτο χρησμικό, στον Ξενοφάνη και στον Παρμενίδη ποιητικό. [...] Η χρήση του ποιητικού λόγου σε μερικά από τα αρχαϊκά φιλοσοφήματα είναι δυνατό να θεωρηθεί επίδραση της ηρωικής παράδοσης, της ορφικής και της λυρικής ποίησης. Στον παράγοντα της κληρονομιάς της ποιητικής τέχνης και της συμβίωσης ποιητών, καλλιτεχνών, φιλοσόφων πρέπει να προσθέσομε και μια προσωπική κάθε φορά ανάγκη παράστασης αυτού του οποίου η φύση δεν αποδίδεται με τον απλό λόγο.

»Η ίδια ανάγκη της μορφής, που θα γεννήσει, παρά την αρνητική στάση του δημιουργού της απέναντι στην ποίηση, τον “εικότα μύθον” και άλλα σχήματα της μεταφυσικής πλατωνικής ποίησης, γεννά και τα σύμβολα και τα ποιητικά εκφραστικά μέσα της αρχαϊκής φιλοσοφίας. Ετσι το ωραίο γίνεται ανταύγεια του αληθινού, μια και η ποίηση είναι όχι μόνον “ηδεία αλλά και ωφελίμη προς τας πολιτείας και τον βίον τον ανθρώπινον”. Ποίηση και φιλοσοφία, δύο κύκλοι τους οποίους ανοίγουν διαφορετικές λειτουργίες του πνεύματος –με γνώμονα η μία τη μορφή, η άλλη την αλήθεια, μολονότι δεν ταυτίζονται ποτέ, μπαίνουν συχνά ο ένας μέσα στον άλλο. Με αυτή την αμοιβαία διείσδυση ποίησης και φιλοσοφίας “το πνεύμα δεν χαντακώνεται από τη γνώση”» (όπως σημειώνει η συγγραφέας, η πρόταση «το πνεύμα δεν χαντακώνεται από τη γνώση» είναι του Φρήντριχ Νίτσε).

Η φράση που θέλει την ποίηση «ηδεία αλλά και ωφελίμη προς τας πολιτείας και τον βίον τον ανθρώπινον» αντλείται από την «Πολιτεία» (607d) του Πλάτωνα, ο οποίος θεωρείται ευρετής της λογοτεχνικής κριτικής. Αποσπασμένη από το νοηματικό περιβάλλον της, η φράση εμφανίζει τον Αθηναίο φιλόσοφο πολύ πιο ευμενή απέναντι στην ποίηση, στο σύνολό της μάλιστα, απ’ όσο ήταν στην πραγματικότητα, αλλά και απ’ όσο τον αναδεικνύει το ίδιο το κείμενο της «Πολιτείας» του, ως όλον, και ιδιαίτερα το 10ο βιβλίο, που αποτελεί μια έκθεση σοφιστικών επιχειρημάτων που αποσκοπούν να αποδείξουν τη χαμηλή αξία της ποίησης.

Ο Πλάτωνας, όπως και οι σοφιστές πριν από αυτόν, ήθελε μια ποίηση «σωστή», αληθοεπή, όχι ψευδόμενη, όπως την κατηγορούσε. Κατά κάποιον τρόπο θα μπορούσαμε να τον δούμε σαν θεωρητικό της στρατευμένης ή έστω ωφελιμιστικής τέχνης, η οποία επί της ουσίας καλείται να αυτονοθευτεί και να αυτοακυρωθεί.


















 Η Καθημερινή   

Οι λύσεις για να «κουρέψετε» το στεγαστικό σας

Πως λειτουργούν τα προγράμματα Πειραιώς και Εθνικής για τα «κόκκινα» στεγαστικά. Τα οφέλη για τον δανειολήπτη και την τράπεζα. Διαγραφές ως 60% της οφειλής για όσους πληρούν τα κριτήρια του νόμου Κατσέλη. Η δυνατότητα οικειοθελούς παράδοσης ακινήτου.


Νέες, πιο μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις για μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια προσφέρουν οι τράπεζες σε όσους δανειολήπτες, αφενός είναι συνεργάσιμοι, αφετέρου πληρούν τα σχετικά κριτήρια οικονομικής και περιουσιακής κατάστασης.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις στα στεγαστικά δάνεια αυξήθηκαν κατά 300% την περσινή χρονιά. Η στροφή προς μακροπρόθεσμες λύσεις συνεχίστηκε και τη φετινή χρονιά, με τις τράπεζες να προσθέτουν στις προσφερόμενες λύσεις προγράμματα μερικής άφεσης χρέους, μετά τη ψήφιση της νομικής κάλυψης από τη Βουλή.

Μετά την Εθνική, η οποία ήδη από το περασμένο καλοκαίρι σχεδίασε και διαθέτει πρόγραμμα σταδιακής διαγραφής της ανεξόφλητης οφειλής, που εδράζεται στο μηχανισμό διαχωρισμού της (split balance), αντίστοιχο πρόγραμμα ετοιμάζεται να «λανσάρει» και η Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ -1,25%.

Με βασικά κριτήρια την τρέχουσα αγοραία αξία του δανείου και τα εισοδήματα του δανειολήπτη, η αρχική οφειλή «σπάει» σε δύο σκέλη. Σ’ αυτό, που μπορεί να εξυπηρετηθεί τα επόμενα χρόνια, ενώ το υπόλοιπο «παγώνει», άτοκα, όσο το πρώτο σκέλος εξυπηρετείται.

Η διάρκεια του εξυπηρετούμενου μέρους είναι ίση ή μεγαλύτερη της 15ετίας και καθορίζεται με βάση το διαθέσιμο εισόδημα του δανειολήπτη, την ηλικία του και την τρέχουσα εμπορική αξία του ακινήτου. Η διάρκεια του «παγωμένου» σκέλους είναι πάντα η 15ετία.

Αν, για παράδειγμα, επί ανεξόφλητου υπολοίπου «κόκκινου» δανείου 160 χιλ. ευρώ κριθεί ότι η τρέχουσα αξία του ακινήτου είναι 100 χιλ. ευρώ, το δάνειο σπάει στα δύο. Το πρώτο μέρος των 100 χιλ. ευρώ ρυθμίζεται για αποπληρωμή σε βάθος ετών ανάλογα με τη δόση που μπορεί να εξυπηρετήσει ο δανειολήπτης και την ηλικία του, ενώ υπόλοιπες 60 χιλ. ευρώ «παγώνουν», άτοκα, για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Bonus 30% από «κούρεμα» και άτοκη περίοδο
Κάθε χρόνο που ο δανειολήπτης εξυπηρετεί κανονικά το σκέλος των 100 χιλ. ευρώ, η Εθνική του δίνει, ως επιβράβευση «κούρεμα» 4% επί της αξίας του «παγωμένου» ποσού των 60 χιλ. ευρώ. Έτσι, εφόσον στην 15ετία ο δανειολήπτης αποπληρώσει το δάνειο των 100 χιλ. θα έχει λάβει, ως bonus, διαγραφή 36 χιλ. ευρώ (σ.σ το 22,5% της αρχικής οφειλής). Επιπρόσθετα, δεν θα καταβάλει για μια 15ετία τόκους για τις 60 χιλ ευρώ. Έτσι, το συνολικό κέρδος του φθάνει στο 30% της αρχικής οφειλής.

Το υπόλοιπο του δανείου (σ.σ 24 χιλ. ευρώ στο παραπάνω παράδειγμα) εξοφλείται, σταδιακά, τα επόμενα χρόνια. Στην ακραία περίπτωση, που, μετά το πέρας της ρύθμισης, η αγοραία αξία του ακινήτου είναι χαμηλότερη από την εκτίμηση τιμής, κατά την έναρξη του προγράμματος, η τράπεζα ενδέχεται να προχωρήσει σε περαιτέρω «κούρεμα» του υπολοίπου της οφειλής. Όλος ο μηχανισμός, άλλωστε, του προγράμματος σχετίζεται με την αξία του ακινήτου.

Η Εθνική αναγνωρίζει ότι αρκετοί δανειολήπτες, που πήραν στεγαστικά δάνεια στην κορύφωση της ανόδου των τιμών στα ακίνητα, βαρύνονται, σήμερα, από υψηλό ανεξόφλητο υπόλοιπο, σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του ακινήτου. Η παραπάνω «στρέβλωση», που λειτουργεί ως αντικίνητρο για την εξυπηρέτηση του δανείου, επιδιώκεται να αμβλυνθεί και σε βάθος δεκαπενταετίας να εξαφανισθεί.

Η Εθνική εκτιμά ότι, μετά την παρέλευση της 15ετίας, η εμπορική τιμή του ακινήτου θα είναι μεγαλύτερη, επομένως θα έχει δημιουργηθεί θετική αξία για τον δανειολήπτη, που εξυπηρετεί κανονικά το δάνειο.

Αντίστοιχης δομής θα είναι και το νέο πρόγραμμα της Πειραιώς το οποίο εκτιμάται ότι θα διατίθεται από τον επόμενο μήνα. Πρόκειται για ρύθμιση μερικής άφεσης χρέους, με τη διαγραφή του «παγωμένου» σκέλους της οφειλής να διενεργείται σταδιακά, ώστε να υπάρχει έξτρα κίνητρο συνέπειας για τον δανειολήπτη.

Οι λύσεις που προσφέρουν οι υπόλοιπες τράπεζες
Οι άλλες τράπεζες προχωρούν σε tailor made ρυθμίσεις, με διαγραφή μέρους της οφειλής στεγαστικού δανείου, ανάλογα με την εισοδηματική και περιουσιακή κατάσταση του συνεργάσιμου δανειολήπτη.

Πιο «επιθετικές» είναι οι ρυθμίσεις, που προσφέρουν Πειραιώς και Eurobank, σε όσους από τους πελάτες της έχουν υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη για στεγαστικό δάνειο με ενέχυρο την πρώτη κατοικία.

Για όσους δανειολήπτες συνεργαστούν, παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία, που να αποδεικνύουν την αδυναμία τους να εξυπηρετήσουν το δάνειο, οι δύο τράπεζες προσφέρουν μερική διαγραφή χρέους, αντίστοιχη με αυτή που επιδικάζουν τα δικαστήρια (40% με 60% επί του ανεξόφλητου υπολοίπου).

Πως λειτουργεί η οικειοθελής παράδοση ακινήτου
Για δανειακές συμβάσεις, τις οποίες οι τράπεζες έχουν, ήδη, καταγγείλει και έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής προτείνεται στον οφειλέτη, πριν τον πλειστηριασμό, η λύση της οικειοθελούς παραχώρησης του ακινήτου, με μερική ή ολική διαγραφή της απαίτησης.

Οι τράπεζες προτείνουν στον οφειλέτη μια τιμή στην οποία αποτιμούν το ακίνητο. Αν την αποδεχθεί, διενεργείται η οικειοθελής παράδοση του ακινήτου στην συμφωνημένη τιμή και η οφειλή μειώνεται ισόποσα.

Για παράδειγμα, για καταγγελώμενο από την τράπεζα ανεξόφλητο υπόλοιπο δανείου 200.000 συμφωνείται ότι η κατοικία αξίζει 130 χιλ. ευρώ. Ο οφειλέτης την παραδίδει στην τράπεζα και η οφειλή του μειώνεται ισόποσα.

Αν από τα εισοδήματά του και την περιουσιακή του κατάσταση δεν προκύπτει ότι μπορεί να εξυπηρετήσει το υπόλοιπο, αυτό διαγράφεται. Στην αντίθετη περίπτωση το υπόλοιπο της οφειλής ρυθμίζεται.


















Χρήστος Κίτσιος 





euro2day.gr

Κρίσιμη συνεδρίαση της ΣΕΚΑΠ - Προς πτώχευση οδεύει η εταιρεία


Κρίσιμη συνεδρίαση για το μέλλον της ΣΕΚΑΠ πραγματοποιείται σήμερα με το διοικητικό συμβούλιο να προετοιμάζει – σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις – τη διαδικασία αναγκαστικής πτώχευσης της καπνοβιομηχανίας.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΣΕΚΑΠ, η έκτακτη συνεδρίαση του συμβουλίου, με τη συμμετοχή στελεχών ελληνικών εταιρειών ειδικών σε θέματα πτωχεύσεων, αποφασίστηκε λόγω «της ουσιαστικής παρεμπόδισης της λειτουργίας της», η οποία είναι απόρροια δύο εξελίξεων:

Πρώτον, της έκδοσης απορριπτικής απόφασης από το Εφετείο Κομοτηνής σε ό,τι αφορά την προσφυγή της ΣΕΚΑΠ για το πρόστιμο ύψους άνω των 38 εκατ. ευρώ, που αφορούσε τελωνειακές παραβάσεις του 2009.

Δεύτερον, της πρόσφατης απόφασης των τελωνειακών αρχών της Ξάνθης, η οποία -σύμφωνα με την εταιρεία- κατέστησε ανέφικτη την πώληση προϊόντων στην εσωτερική αγορά.

Σημειώνεται ότι μετά την επικύρωση από το Διοικητικό Εφετείο Κομοτηνής, του προστίμου, ύψους 38,2 εκατ. ευρώ, που επιβλήθηκε στην καπνοβιομηχανία για τελωνειακές παραβάσεις σε εξαγωγές παλαιότερης χρήσης, το τελωνείο «μπλόκαρε» τη διανομή προϊόντων της ΣΕΚΑΠ στην ελληνική αγορά.

Η ΣΕΚΑΠ εξαγοράστηκε από τον όμιλο του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη το 2013, μέσω της εταιρείας Donskoy Tabak.

Τι λένε οι εργαζόμενοι

Με ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι της καπνοβιομηχανίας υποστηρίζουν την αδιάκοπη λειτουργία της ΣΕΚΑΠ και όπως λένε προσβλέπουν στην ανεξάρτητη ελληνική Δικαιοσύνη για επίλυση του θέματος. «Η ανάπτυξη της εταιρείας μόνο καλό θα κάνει στην οικονομία, την κοινωνία, τους εργαζόμενους» υποστηρίζουν.






in.gr  

Μετά τα νησιά έξτρα επίδομα και στις ορεινές περιοχές


Λεφτά συνεχίζει να μοιράζει η κυβέρνηση λίγο πριν την έλευση του νέου έτους και μάλιστα αναδρομικά. Μπορεί να καθυστέρησε η απόφαση που «κουρεύει» 50% το επίδομα θέρμανσης για την χειμερινή περίοδο 2017-2018, πλην όμως, το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να αυξήσει αναδρομικά το επίδομα της περσινής περιόδου ώστε να πάρουν παραπάνω χρήματα και για φέτος και για πέρυσι οι κάτοικοι ορεινών περιοχών της χώρας που το πληρώνουν ακριβότερα.

Με απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου αυξάνεται αναδρομικά για τη χειμερινή περίοδο 2016-2017 η επιδότηση ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης στην Α' ζώνη, δηλαδή στις περιοχές Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Σερρών και Φλώρινας.

Η επιδότηση αυξάνεται από τα 0,25 στα 0,375 ευρώ ανά λίτρο. Η απόφαση προβλέπει ότι θα ακολουθήσει επανεκκαθάριση των αιτήσεων για το επίδομα στους συγκεκριμένους νομούς και τα επιπλέον ποσά που υπολογίζονται από 250 έως 312,5 ευρώ ανά νοικοκυριό αναμένεται να δοθούν στους δικαιούχους έως τις 29 Δεκεμβρίου.

Όσον αφορά στο φετινό επίδομα θέρμανσης αναμένεται να υπογραφεί άμεσα η σχετική απόφαση που θα προβλέπει μείωση της επιδότησης στα 0,125 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή κατά 50%.

Το σίριαλ με το φετινό επίδομα θέρμανσης θα κλείσει με δύο υπουργικές αποφάσεις. Η πρώτη, που δημοσιεύτηκε αργά χθες το βράδυ στο ΦΕΚ, προβλέπει τη διάθεση του έκτακτου μερίσματος στους περίπου 100.000 κατοίκους της λεγόμενης πρώτης ζώνης (σ.σ. εκεί κατατάσσονται οι νομοί της χώρας με τις χειρότερες καιρικές συνθήκες), ενώ η δεύτερη θα προβλέπει την περικοπή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης κατά 50% για τη σεζόν 2017-2018.

Οι αιτήσεις για την τρέχουσα χειμερινή σεζόν θα ξεκινήσουν να υποβάλλονται από το νέο έτος, ενώ όσοι συμπληρώσουν τη σχετική ηλεκτρονική αίτηση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα πληρωθούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Οι υπόλοιποι θα λάβουν το επίδομα την άνοιξη. Το νέο επίδομα θέρμανσης θα είναι το μισό της σεζόν 2016-2017, δηλαδή θα περιορίζεται στα 12,5 λεπτά ανά λίτρο.

Αναλυτικά η απόφαση του ΥΠΟΙΚ για την αύξηση του περυσινού επιδόματος

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

ΠΟΛ 1215/2017

Τροποποίηση της ΠΟΛ.1189/14.12.2016 (ΦΕΚ Β' 4076/2016) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υφυπουργού Οικονομικών "Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού".

ΠΟΛ.1215/22.12.2017
(ΦΕΚ Β 4594/2017)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ, Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του "Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα", που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).
2. Τις διατάξεις του π.δ. 142/2017 "Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών" (Α΄ 181).
3. Τις διατάξεις του π.δ. 73/2015 "Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών" (Α΄ 116).
4. Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 "Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών" (Α' 210).
5. Τις διατάξεις του π.δ. 80/2016 "Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες" (Α΄ 145).

6. Την αριθ. Υ172/2016 απόφαση του Πρωθυπουργού
"Καθορισμός σειράς τάξης των Υπουργείων" (Β΄ 3610).
7. Την αριθ. Υ5/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού
"Σύσταση θέσεων Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών" (Β΄ 204).
8. Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ2016 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών, Αικατερίνη Παπανάτσιου (Β΄ 3696).
9. Την αριθμ. Υ29/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη (Β' 2168).
10. Την αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών "Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (Β΄ 130 και Β΄ 372), όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. Δ6Α 1125239/ΕΞ 2013 (Β΄ 2003) και Δ6Α 1196756 ΕΞ 2013 (Β΄ 3317).

11. Τις διατάξεις του ν.δ.356/1974 (ΦΕΚ 90/τ.Α΄).
12. Τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43/τ.Α΄).
13. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 "Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει".
14. Την περιπτ. α της παρ.2 του άρθρου 73 και της παρ. 9 του άρθρου 147 του ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265/τ.Α΄), όπως ισχύει, καθώς και το άρθρο 36 παρ. 8β του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α’).
15. Το άρθρο 23 του ν. 3427/2005 (ΦΕΚ 312/τ.Α'), όπως ισχύει.

16. Τις διατάξεις του ν. 4472/2017 (74/τ.Α') περί, μεταξύ άλλων, "Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 -2021".
17. Το άρθρο 1 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄), όπως ισχύει.
18. Τις διατάξεις του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/τ.Α').
19. Τις διατάξεις του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170/τ.Α').
20. Τις διατάξεις του ν. 4223/2013 (ΦΕΚ 287/τ.Α'), όπως ισχύουν.

21. Την υποπαράγραφο Α.1 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 "Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις (Α΄ 85)".
22. Τις διατάξεις του μέρους Β, άρθρου 3, παρ. Γ, υποπαρ. 2.1, υποπερ. ια, του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94/τ.Β΄) "Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας". 23.Τηναριθμ.1019446/113/0015/ΠΟΛ.1034/14.2.2008
ΑΥΟ (ΦΕΚ 307/τ.Β΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 24. Την αριθμ. ΠΟΛ.1262/10.12.2015 (ΦΕΚ 2677/τ.Β')
Α.Υ.Ο.

25. Το γεγονός, ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία εκτιμάται στο ποσό των 15 εκατ. ευρώ που θα εγγραφεί για τον σκοπό αυτό στον τακτικό προϋπολογισμό έτους 2017 του ειδικού φορέα των Γενικών Κρατικών Δαπανών (Ε.Φ. 23-200/ ΚΑΕ 2732). Δεδομένου ότι το ύψος της συνολικής δαπάνης εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (δικαιούχους και καταναλώσεις πετρελαίου) τυχόν επιπλέον δαπάνη δύναται να καλυφθεί με μεταφορά πιστώσεων στον ανωτέρω ΚΑΕ του τακτικού προϋπολογισμού των Γενικών Κρατικών Δαπανών.
26. Την ανάγκη χορήγησης επιδόματος σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών πετρελαίου θέρμανσης εσωτερικής καύσης (DIESEL).
27. Την αριθμ. Δ5Α 1167754 ΕΞ 2012/5.12.2012 Α.Υ.Ο. με θέμα "Ανάθεση πληρωμής του επιδόματος θέρμανσης προς τους δικαιούχους-καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης εσωτερικής καύσης (DIESEL)" ΦΕΚ 3249 Β΄ 2012, αποφασίζουμε:

1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 της ΠΟΛ.1189/14.12.2016 (ΦΕΚ Β' 4076/2016) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υφυπουργού Οικονομικών, αντικαθίσταται ως εξής:
"3. Στην Α' κλιματική ζώνη, για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης χορηγείται ποσό επιδόματος 0,375 ευρώ και στις Β', Γ' και Δ' κλιματικές ζώνες, για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης χορηγείται ποσό επιδόματος 0,25 ευρώ.".
2. Τυχόν χρηματικά ποσά που θα προκύψουν από νέα εκκαθάριση καταβάλλονται έως 29-12-2017.
3. Οι διατάξεις της παρούσας ισχύουν από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2017

Ο Υπουργός Ο Αναπληρωτής Υπουργός
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ

Η Υφυπουργός
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ























in.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *