Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Το κείμενο της συμφωνίας με τους θεσμούς - Παράθυρο για μείωση αφορολόγητου από το 2019



Η Κομισιόν δημοσίευσε σε ιστοσελίδατης όλο το κείμενο συμφωνίας με την Ελλάδα, όπως διαμορφώθηκε μετά την τεχνική συμφωνία για την τέταρτη αξιολόγηση. Το κείμενο του SMοU με ημερομηνία 23 Μαΐου καταγράφει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ελληνική πλευρά για τώρα αλλά και για τα επόμενα χρόνια. Δέχεται πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,5% του ΑΕΠ, αλλά αφήνει και ένα "παράθυρο".

Κάνει σαφές ότι αν το ΔΝΤ σε συνεργασία με τους θεσμούς και τις ελληνικές αρχές κρίνουν ότι "στο πλαίσιο της τελικής αξιολόγησης του προγράμματος" είναι αναγκαίο, μπορεί να έρθει μπροστά η μείωση του αφορολογήτου "με τρόπο φιλικό προς την ανάπτυξη". Με τον ίδιο τρόπο θα κριθεί το αν θα εφαρμοσθούν τα αντίμετρα.

Ουσιαστικά επαναλαμβάνει τις παραγράφους προηγούμενων αξιολογήσεων παρά την συμφωνία του προηγούμενου Σαββάτου για εφαρμογή του αφορολογήτου το 2020 και βάζει τον όρο "τελική αξιολόγηση". Μάλιστα συνδέει αυτές τις κρίσιμες αποφάσεις με έναν επιπλέον όρο: κάνει λόγο για μία τελική αξιολόγηση.

Όπως αναφέρεται, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μεσοπρόθεσμα, για πρόσθετες προσπάθειες ώστε να μειωθούν τα κόκκινα δάνεια, για σειρά μεταρρυθμίσεων στις αγορές, για την υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και για την εφαρμογή παρεμβάσεων ώστε να αυξηθεί η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα και για να ενισχυθεί η ανεξαρτησία των αρχών.

Από τις 40 σελίδες του SMοU, οι περίπου 20 αφορούν στις ιδιωτικοποιήσεις. Καταγράφουν τις δεσμεύσεις της μεταμνημονιακής εποχής με μία σειρά από δράσεις να έχουν ορόσημα όχι μόνο για το 2019 αλλά και για το 2020, το 2021 ακόμη και για το 2023, προδιαγράφοντας την επιτήρηση και εποπτεία των επόμενων ετών.

Στα προαπαιτούμενα περιλαμβάνονται και αλλαγές στην φορολογική αντιμετώπιση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στη νομοθεσία περί ΦΠΑ, στον ΕΝΦΙΑ, και στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά.

To κείμενο τίθεται επί τάπητος σήμερα στο Eurogroup προκειμένου να επικυρωθεί η τεχνική συμφωνία του προηγούμενου Σαββάτου. Στην τελική του μορφή όμως, πολιτικά, θα εγκριθεί όταν ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα, κάτι που επιχειρείται να καταστεί εφικτό τον Ιούνιο (Σύνοδος 21/6) για να ξεκλειδώσει και η συνολική συμφωνία.

Πάντως πηγές της Κομισιόν ανέφεραν στο Capital.gr ότι από την δική τους πλευρά το θέμα έχει κλείσει και θεωρούν ότι επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι. Ωστόσο, παραμένει ανοικτό το ζήτημα στο κείμενο του μνημονίου στο πλαίσιο της "τελικής αξιολόγησης" όπως αναφέρεται.

Σημειώνεται ότι το προηγούμενο Σάββατο υπήρξε τεχνική συμφωνία με τους θεσμούς της ΕΕ αλλά όχι με το ΔΝΤ που έκανε λόγο για δημοσιονομικά ζητήματα που μένουν ανοικτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρχε απόκλιση της τάξης του 1 δισ. ευρώ ανάμεσα στις προβλέψειςτης Κομισιόν και της Ελλάδας και σε αυτές του ΔΝΤ αναφορικά με τα πρωτογενήπλεονάσματα.

Ο κίνδυνος για αφορολόγητο- αντίμετρα

Το πρωτογενές πλεόνασμα 4,2% το 2017 είναι πολύ υψηλότερο του στόχου, αναφέρεται στο SMOU. Καταγράφοντας τα μέτρα από τα οποία προήλθε, επισημαίνει ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% του ΑΕΠ θα διατηρηθεί έως το 2022 και επισημαίνει ότι η κυβέρνηση ως προαπαιτούμενο θα καταθέσει στη Βουλή το νέο Μεσοπρόθεσμο 2019 - 2022 το οποίο θα διασφαλίζει αυτόν το στόχο. Επισημαίνεται επίσης ότι οι ελληνικές αρχές θα παρακολουθούν τους δημοσιονομικούς κινδύνους, περιλαμβανομένων των πιθανών δικαστικών αποφάσεων τώρα και στο μέλλον. Δεσμεύονται (οι κυβερνήσεις) να λάβουν πρόσθετα μέτρα, αν αυτά κριθούν αναγκαία, ώστε να διατηρηθούν αυτοί οι στόχοι τα επόμενα χρόνια. Αναφορικά με τη μείωση των συντάξεων, καταγράφεται η δέσμευση για εφαρμογή τους το 2019, όπως και η μείωση του αφορολόγητου αλλά και η εφαρμογή των αντιμέτρων.

Ωστόσο, στο συμπληρωματικό μνημόνιο δεν αναφέρεται ο χρόνος εφαρμογής των αντιμέτρων. Αντιθέτως αναφέρεται ακόμη και σε αυτή την εκδοχή του μνημονίου, ότι ως προαπαιτούμενο οι αρχές θα επισπεύσουν την εφαρμογή του αφορολόγητου το 2019, αν το ΔΝΤ σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τις ελληνικές αρχές στο πλαίσιο της τελικής αξιολόγησης, θεωρεί ότι μία εμπροσθοβαρή εφαρμογή είναι αναγκαία για να διατηρηθεί το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% του ΑΕΠ το 2019.

Αναφέρεται ότι η εφαρμογή θα πρέπει να γίνει με τρόπο θετικό προς την ανάπτυξη, καθώς και ότι με ανάλογο τρόπο θα κριθεί αν θα πρέπει να εφαρμοστεί από το 2019 το πακέτο των αντιμέτρων.

Αναλυτικά, στο κείμενο επισημαίνεται ότι "οι αρχές, ως προαπαιτούμενο θα προωθήσουν την εφαρμογή του μέτρου της φορολογίας εισοδήματος (αφορολόγητο) το 2019 εάν το ΔΝΤ, σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και τις ελληνικές αρχές, στο πλαίσιο της τελικής αναθεώρησης του προγράμματος, θεωρεί ότι, βάσει μιας διαφανούς εκ των προτέρων εκτίμησης, είναι απαραίτητη η εφαρμογή του για να επιτευχθεί ο συμφωνημένος δημοσιονομικός στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 3,5% το 2019, ο οποίος πρέπει να επιτευχθεί χωρίς επιζήμια για την ανάπτυξη μέτρα και εάν χρειαστεί, θα εγκρίνουν νομοθεσία, σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, ώστε να εξασφαλίζουν την ακριβή επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου, κατά τρόπο θετικό για την ανάπτυξη".

Αναφέρεται επίσης ότι "επιπλέον, βάσει μιας αξιολόγησης και σε συμφωνία με όλα τα θεσμικά όργανα και κατόπιν διαβουλεύσεων με τις ελληνικές αρχές, οι αρχές θα υιοθετήσουν, μετά από μια διαφανή διαδικασία, την απαραίτητη δευτερογενή νομοθεσία για την εφαρμογή των αντίμετρων που ξεκινούν από  το 2019. Το ποσό που θα υλοποιηθεί να ευθυγραμμιστεί με την προβλεπόμενη υπέρβαση σε σχέση με τους συμφωνηθέντες μεσοπρόθεσμους στόχους - με την προϋπόθεση ότι τα περιοριστικά μέτρα θα έχουν ήδη ενσωματωθεί στο βασικό σενάριο - προκειμένου να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων".

Πολυετείς δεσμεύσεις

Η επιτυχία της ανάκαμψης απαιτεί τη συνεχή εφαρμογή των συμφωνημένων πολιτικών για πολλά χρόνια, κάτι το οποίο καθιστά αναγκαία την πολιτική δέσμευση, αλλά και τη διασφάλιση της τεχνικής επάρκειας του ελληνικού δημοσίου, ώστε να παρέχει αυτές τις μεταρρυθμίσεις. Και προς το σκοπό αυτό ζητείται η χρήση της τεχνικής βοήθειας που παρέχεται.

Αναφορά υπάρχει στην στρατηγική ανάπτυξης που όπως επισημαίνεται, παρουσιάστηκε στο Eurogroup της 27 Απριλίου, αλλά και στην Εθνική Αναπτυξιακή Τράπεζα η οποία όμως,  δεν θα πρέπει να δέχεται διαθέσιμα από το δημόσιο τομέα ή να εμπλέκεται σε άμεσο δανεισμό. Για την Τράπεζα επισημαίνεται ότι η τελική της δομή θα διαμορφωθεί μετά από εντατικές διαβουλεύσεις και σε συμφωνία με τους θεσμούς ώστε να αποφευχθούν ρίσκα για τα δημόσια οικονομικά και για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.

Τo SMoU επαναλαμβάνει τις δεσμεύσεις για διατήρηση των συμφωνηθέντων. Όπως επισημαίνεται, η επιτυχία του προγράμματος απαιτεί την υιοθέτηση κάθε μέτρου που θεωρείται αναγκαίο καθώς αλλάζουν τα δεδομένα.

Η Ελλάδα δεσμεύεται να συζητά και να συμφωνεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την ΕΚΤ αλλά και με το ΔΝΤ για όλες τις δράσεις που σχετίζονται με τους στόχους του μνημονίου πριν από την υιοθέτησή τους. Αναφέρεται ακόμα στην ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη και ανάμεσα στις γενιές. Κάνει λόγο για δύσκολες αποφάσεις που είναι αναγκαίες ούτως ώστε το βάρος να διαχυθεί σε όλα τα μέρη της κοινωνίας που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.




GDPR: Μια ιστορική αλλαγή για τα προσωπικά δεδομένα σας στο διαδίκτυο



Ο νέος Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, ο λεγόμενος GDPR, τίθεται σε ισχύ από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις 25 Μαΐου του 2018 και αλλάζει πολλά από όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Σε ενημέρωση με email και γραπτά μηνύματα έχουν επιδοθεί, εξάλλου τα τελευταία 24ωρα, εταιρείες προς τους καταναλωτές. Εάν οι χρήστες δεν δηλώσουν εκ νέου ότι έχουν ενημερωθεί για τα δικαιώματά τους και επιθυμούν να λαμβάνουν ενημερωτικά email, τότε θα πρέπει να σταματήσει η αποστολή τους.


Η νέα νομοθεσία που έχει γίνει γνωστή ως GDPR θα είναι ενιαία για όλη την ΕΕ και αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει γίνει ποτέ στον τομέα αυτό.

Στόχος του GDPR είναι η εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων, προκειμένου οι 250 εκατομμύρια καθημερινοί χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη και γενικότερα οι πολίτες να ελέγχουν καλύτερα τα online δεδομένα τους προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία άλλοι (συνήθως επιχειρήσεις και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) συλλέγουν και μοιράζονται με τρίτους (π.χ. διαφημιστικές εταιρείες).

Βαριά πρόστιμα

Οι νέοι κανόνες για την προστασία της ιδιωτικότητας θα είναι οι αυστηρότεροι στον κόσμο και προβλέπουν βαριές ποινές για τις εταιρείες που θα τους παραβιάσουν. Το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% των ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας, δηλαδή περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην περίπτωση του Facebook. Οι ίδιοι κανόνες για την προστασία των δεδομένων των πολιτών και καταναλωτών θα ισχύουν για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, όπου και εάν βρίσκεται η έδρα τους.



Όταν επεξεργάζονται τα προσωπικά δεδομένα, οι εταιρείες (τεχνολογίας, τράπεζες, ασφαλιστικές, υγείας, λιανεμπορίου κ.α.) πρέπει πλέον να παρέχουν σαφείς πληροφορίες για ποιούς σκοπούς τα χρησιμοποιούν, για πόσο χρονικό διάστημα τα αποθηκεύουν, σε ποιούς άλλους τα κοινοποιούν και εάν τα δεδομένα θα διαβιβασθούν εκτός της ΕΕ. Οι εταιρείες πρέπει να παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας των υπεύθυνων για την επεξεργασία και προστασία των δεδομένων. Όλες αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να διατυπώνονται σε σαφή και απλή γλώσσα.

Δωρεάν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα μπορούν να συλλέγονται και να αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας μόνο για σαφώς καθορισμένο σκοπό. Κατά τη συλλογή τους, οι εταιρείες θα ενημερώνουν για ποιό σκοπό θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα και θα διασφαλίζουν ότι δεν θα διατηρούνται περισσότερο χρόνο από όσο είναι αναγκαίο.

Οι χρήστες θα έχουν δικαίωμα να ζητήσουν δωρεάν πρόσβαση στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που διαθέτει ένας οργανισμός και να λάβουν αντίγραφο. Αν π.χ. κάποιος έχει αγοράσει μια συσκευή παρακολούθησης της φυσικής κατάστασής του και έχει εγγραφεί σε μια online εφαρμογή υγείας που παρακολουθεί τη δραστηριότητά του, μπορεί να ζητήσει από τον φορέα εκμετάλλευσης της εφαρμογής όλες τις πληροφορίες που έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία για το άτομό του (όπως οι καρδιακοί παλμοί, οι επιδόσεις του κ.α.).

Εφόσον κάποιος έχει αγοράσει προϊόντα από μια επιχείρηση λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο, μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία να του δώσει όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αυτή διατηρεί, ακόμη και των ημερομηνιών και των ειδών των αγορών του. Ο χρήστης-καταναλωτής έχει επίσης το δικαίωμα αντίταξης στη λήψη online διαφημιστικού υλικού. Αν π.χ. αγόρασε εισιτήρια στο διαδίκτυο για μια μουσική συναυλία και στη συνέχεια βομβαρδίζεται με ηλεκτρονικές διαφημίσεις για εκδηλώσεις για τις οποίες δεν ενδιαφέρεται, μπορεί να ενημερώσει την εταιρεία ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων ότι δεν θέλει να λαμβάνει πια online διαφημιστικό υλικό και αυτή πρέπει αμέσως να σταματήσει να στέλνει ηλεκτρονικά μηνύματα.



Ακολουθούν δέκα ερωταπαντήσεις που θα βοηθήσουν τον καθένα να καταλάβει καλύτερα τις επερχόμενες αλλαγές.

1. Τι αφορά και ποιούς καλύπτει ο νέος Κανονισμός;

Ο νέος Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) της ΕΕ ρυθμίζει την επεξεργασία από άτομα, εταιρείες ή οργανισμούς των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν άτομα στην ΕΕ. Δεν υπάγεται σε αυτόν η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αποθανόντων προσώπων ή νομικών προσώπων.

2. Πότε δεν θα εφαρμόζεται ο κανονισμός;

Οι νέοι κανόνες δεν εφαρμόζονται σε δεδομένα που υποβάλλονται σε επεξεργασία από ένα άτομο για αυστηρά προσωπικούς λόγους ή για δραστηριότητες που διενεργούνται κατ' οίκον, εφόσον δεν συνδέονται με επαγγελματική ή εμπορική δραστηριότητα. Δεν θα εφαρμόζονται αν π.χ. ένα άτομο χρησιμοποιεί το ιδιωτικό του βιβλίο διευθύνσεων για να προσκαλέσει φίλους μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος σε μια γιορτή που διοργανώνει (ισχύει η εξαίρεση των οικιακών δραστηριοτήτων).

3. Ποιά θεωρούνται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα;

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πληροφορίες που αφορούν ένα ταυτοποιημένο ή ταυτοποιήσιμο εν ζωή άτομο. Διαφορετικές πληροφορίες οι οποίες, εάν συγκεντρωθούν όλες μαζί, μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου ατόμου, αποτελούν επίσης δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που έχουν καταστεί ανώνυμα, έχουν κρυπτογραφηθεί ή για τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί ψευδώνυμα, αλλά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επαναταυτοποίηση ενός ατόμου, παραμένουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΓΚΠΔ. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που έχουν καταστεί ανώνυμα έτσι ώστε το άτομο να μην είναι ταυτοποιήσιμο, δεν θεωρούνται πλέον δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Για να είναι πραγματικά ανώνυμα τα δεδομένα, η ανωνυμοποίηση πρέπει να είναι μη αντιστρέψιμη. Ο ΓΚΠΔ προστατεύει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ανεξάρτητα από την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την επεξεργασία τους. Είναι τεχνολογικά ουδέτερος και εφαρμόζεται τόσο στην αυτοματοποιημένη όσο και στη χειροκίνητη επεξεργασία. Επίσης, δεν έχει σημασία ο τρόπος που αποθηκεύονται τα δεδομένα - σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή.


4. Ποιά είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ποιά όχι;

Το όνομα και επώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός ταυτότητας, η προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail), o αναγνωριστικός αριθμός τραπεζικής κάρτας, τα δεδομένα τοποθεσίας (π.χ. GPS σε κινητό τηλέφωνο), η διεύθυνση διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP) και τα δεδομένα υγείας που φυλάσσονται από νοσοκομείο ή γιατρό. Παραδείγματα δεδομένων που δεν θεωρούνται προσωπικού χαρακτήρα, είναι ο αριθμός μητρώου εταιρείας, η εταιρική ηλεκτρονική διεύθυνση του τύπου «πληροφορίες@εταιρεία.com» και κάθε είδους ανώνυμα δεδομένα.

5. Τι αποτελεί επεξεργασία δεδομένων;

Ο όρος «επεξεργασία» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πράξεων που πραγματοποιούνται σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, είτε με χειροκίνητα είτε με αυτοματοποιημένα μέσα. Περιλαμβάνει τη συλλογή, καταχώριση, οργάνωση, διάρθρωση, αποθήκευση, προσαρμογή ή μεταβολή, ανάκτηση, αναζήτηση πληροφοριών, χρήση, κοινολόγηση με διαβίβαση, διάδοση ή κάθε άλλη μορφή διάθεσης, συσχέτιση ή συνδυασμό, περιορισμό, διαγραφή ή καταστροφή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Παραδείγματα επεξεργασίας αποτελούν η διαχείριση προσωπικού και η μισθοδοσία, η προσπέλαση/αναζήτηση πληροφοριών σε βάση δεδομένων επαφών που περιλαμβάνει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, η αποστολή διαφημιστικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, η δημοσίευση/ανάρτηση φωτογραφίας ενός ατόμου σε ιστότοπο, η αποθήκευση διευθύνσεων IP και η μαγνητοσκόπηση με τηλεόραση κλειστού κυκλώματος.

6. Θα δει αλλαγές ο χρήστης στο Διαδίκτυο μετά τις 25 Μαΐου;

Όχι αισθητές. Μια αλλαγή για όσους ζουν στην ΕΕ, θα είναι ότι θα βλέπουν πια να τους «ακολουθούν» λιγότερες online διαφημίσεις μετά από κάποια ηλεκτρονική αγορά τους. Με τους νέους κανόνες, θα γίνει πιο δύσκολη η στοχευμένη ηλεκτρονική διαφήμιση που παίρνει «κατά πόδας» τον χρήστη από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα που επισκέπτεται, καθώς θα είναι πιο δύσκολο για τις εταιρείες να συλλέγουν και να πουλάνε πληροφορίες για τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, αφού πρώτα πάρουν την άδεια τους. Έτσι, η online διαφήμιση στην Ευρώπη θα τείνει να γίνει πιο γενική, όπως αυτή στην τηλεόραση, και όχι τόσο στοχευμένη όπως στις ΗΠΑ.

7. Ποιά θα είναι τα νέα δικαιώματα των χρηστών;

Θα έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν σαφείς και κατανοητές πληροφορίες για το ποιός επεξεργάζεται τα προσωπικά δεδομένα τους και γιατί. Θα μπορούν να ζητούν από όλες τις εταιρείες να έχουν οι ίδιοι πρόσβαση και να μαθαίνουν ποιά ακριβώς στοιχεία οι εταιρείες διατηρούν γι' αυτούς. Θα έχουν επίσης το δικαίωμα στη «λήθη», δηλαδή, αν θέλουν, θα απαιτούν αυτά τα δεδομένα να διαγραφούν από τις βάσεις δεδομένων των εταιρειών. Αυτό δεν θα αφορά μόνο τις εταιρείες τεχνολογίας (π.χ. Facebook ή Google), αλλά τράπεζες, καταστήματα λιανεμπορίου και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία ή οργανισμό κρατά προσωπικά δεδομένα, του εργοδότη συμπεριλαμβανομένου. Για παράδειγμα, θα μπορεί κανείς, αν δεν είναι δημόσιο πρόσωπο, να ζητήσει από μία μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) να διαγράψει τους συνδέσμους (links), όπως ένα άρθρο εφημερίδας, που αναφέρονται σε μια προσωπική υπόθεση του παρελθόντος.

Αν, αντίστροφα, online προσωπικά δεδομένα χαθούν ή κλαπούν, η εταιρεία πρέπει μέσα σε 72 ώρες να ενημερώσει το άτομο και, αν δεν το κάνει, κινδυνεύει με πρόστιμο. Εάν κάποιος έχει υποστεί ζημία, μπορεί επίσης να ζητήσει αποζημίωση προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη. Με δεδομένες τις συχνές κυβερνοεπιθέσεις χάκερ κατά εταιρειών, γίνεται αντιληπτή η σημασία αυτού του δικαιώματος. Αν ο χρήστης-πολίτης υποψιάζεται ότι γίνεται κατάχρηση στη συλλογή δεδομένων που τον αφορούν, μπορεί να προσφύγει στην αρμόδια εθνική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, η οποία υποχρεούται να ερευνήσει το ζήτημα. Οι πολίτες μπορούν να προσφύγουν και ομαδικά εναντίον κάποιας εταιρείας, κάτι που έως τώρα ήταν ασυνήθιστο στην Ευρώπη, αντίθετα με τις ΗΠΑ.

Οργανώσεις πολιτών μπορούν να προσφύγουν για λογαριασμό ομάδων πολιτών. Αν μία υπόθεση κερδηθεί, αναμένεται να δημιουργηθεί νομικό προηγούμενο και για άλλες υποθέσεις, κάτι που θα αναγκάσει τις εταιρείες να πάρουν το ζήτημα της ιδιωτικότητας πιο σοβαρά. Επίσης, δίνεται το δικαίωμα της «φορητότητας δεδομένων», δηλαδή δεν θα επιτρέπεται τα δεδομένα ενός προσώπου να «κλειδώνονται» σε μια εταιρεία ή πάροχο υπηρεσιών. Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να επιτρέπουν στο χρήστη-καταναλωτή να «κατεβάζει» τα προσωπικά δεδομένα του και να τα μεταφέρει σε ανταγωνιστική εταιρεία, είτε πρόκειται για οικονομικά στοιχεία από τράπεζα σε τράπεζα, είτε για τη μεταφορά μιας playlist τραγουδιών από το Spotify σε ανταγωνιστική μουσική υπηρεσία streaming.

8. Οι χρήστες-καταναλωτές έχουν καταλάβει τι γίνεται;

Πολλοί όχι δυστυχώς. Ήδη αρκετές εταιρείες ενημερώνουν με e-mail και άλλους τρόπους τους χρήστες για τη νέα πολιτική τους σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, αλλά ο νόμος επιβάλλει οι όροι να είναι γραμμένοι απλά και όχι νομικίστικα, κάτι που συχνά δεν συμβαίνει. Επίσης οι εταιρείες πρέπει να δίνουν στον καθένα την επιλογή να μπλοκάρει τη συλλογή πληροφοριών που τον αφορούν. Όμως συχνά οι χρήστες συναινούν βιαστικά, χωρίς να καταλαβαίνουν και χωρίς να αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες που έχουν.

9. Εκτός από τους χρήστες, οι εταιρείες έχουν κάτι να ωφεληθούν από τους νέους κανόνες;

Οι εταιρείες πλέον θα έχουν να κάνουν όχι με μια γραφειοκρατική πανσπερμία διαφορετικών εθνικών κανονισμών, αλλά με ενιαίους πανευρωπαϊκούς και προβλέψιμους κανόνες. Αυτό θα διευκολύνει, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις διεθνείς ψηφιακές συναλλαγές και την επέκταση σε άλλες χώρες και νέες αγορές, ιδίως όσον αφορά τις μικρότερες εταιρείες. Οι κανόνες θα είναι ίδιοι για τις εγκατεστημένες στην ΕΕ εταιρείες και για όσες έχουν έδρα εκτός ΕΕ (π.χ. ΗΠΑ), αλλά λειτουργούν στην ΕΕ. Η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών χάρη στους νέους κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων τελικά θα ωφελήσει οικονομικά τις εταιρείες.

10. Πόσο αποτελεσματικός θα είναι ο νέος Κανονισμός στην πράξη;

Είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσει κανείς, ίσως χρειασθούν χρόνια. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο αυστηρά οι εθνικές εποπτικές αρχές θα εφαρμόσουν τους νέους κανόνες. Δυστυχώς, μια πρόσφατη έρευνα του πρακτορείου Ρόιτερς μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών των χωρών της ΕΕ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολλοί από αυτούς τους ανεξάρτητους φορείς δεν είναι έτοιμοι ακόμη. Οι 17 από τις 24 Αρχές που απάντησαν, δήλωσαν ότι είτε δεν έχουν την αναγκαία χρηματοδότηση, είτε επαρκές προσωπικό, είτε τις αναγκαίες εξουσίες για να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες. Επιπλέον, σε αρκετές χώρες θα περάσουν μήνες, εωσότου οι κυβερνήσεις ενσωματώσουν το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό στην εθνική νομοθεσία τους. Οι περισσότερες Αρχές θα ανταποκριθούν στα παράπονα των πολιτών, αλλά ελάχιστες θα δράσουν αυτόβουλα για να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες. Ετσι, κρίσιμο ρόλο στην Ελλάδα και κάθε άλλη χώρα θα παίξει πόσο αποφασιστικά οι χρήστες-πολίτες θα διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και θα αξιοποιήσουν το νέο θεσμικό πλαίσιο. Τελικά, θα φανεί πόσο πράγματι νοιάζονται οι άνθρωποι για τα προσωπικά δεδομένα τους.

















 tvxs.gr








Τα δικά σας «πρέπει» με χάλασαν, τα δικά μου «θέλω» θα με φτιάξουν



Τι κι αν με «χάλασαν» τα πρέπει σας. Τι κι αν με άλλαξε ο τρόπος της ζωής σας. Τι κι αν με «μαγάρισαν» οι επιβολές σας. Εγώ θα χαλάσω το κέλυφος που φτιάξατε επάνω μου και θα σας δείξω τον πραγματικό μου εαυτό.

Οι άνθρωποι δεν θέλουν να δείχνουν αυτό που πραγματικά είναι. Το βλέπεις παντού. Στο δρόμο, στη δουλειά, στον καφέ, στη διασκέδαση. Εκεί ειδικά. Στη διασκέδαση. Βλέπεις φτιαγμένους ανθρώπους που προσπαθούν να κρύψουν τη στεναχώρια τους κάτω από φανταχτερά ρούχα και μπόλικο μακιγιάζ ή ένα λαμπερό αμάξι.

Στους ανθρώπους δεν αρέσει αυτό που πραγματικά είναι. Κι έτσι χτίζουν ένα καινούριο εαυτό, έτσι για να μπορούν να παρουσιάσουν κάτι. Χαλάνε δηλαδή το υπέροχο εγώ τους, για να ταιριάζουν με το σύνολο. Και τελικά καταλήγουν να ακούν μουσικούς, να θαυμάζουν καλλιτέχνες και να χειροκροτούν ανθρώπους που κάνουν εντελώς το αντίθετο. Δείχνουν τον πραγματικό τους εαυτό.

Ο άνθρωπος αρέσκεται να χειραγωγείται κι ας λέει το αντίθετο. Του κάνει τη ζωή ευκολότερη. Λιγότερες αποφάσεις, λιγότερες ευθύνες, λιγότερα λάθη. Όταν κάποιος έχει τον πλήρη έλεγχο του εαυτού του, δεν μπορεί να μετατοπίσει την ευθύνη. Αντίθετα κάποιος άλλος που ακολουθεί διαταγές και συμβουλές μπορεί εύκολα να πει «Δεν φταίω εγώ»! Και πόσο λυτρωτική είναι γι’ αυτούς τους ανθρώπους η έκφραση αυτή ε; Αστείο μοιάζει.

Γιατί στην πραγματικότητα ο άνθρωπος πρέπει να είναι ελεύθερο ον, με δική του βούληση, δική του άποψη. Να ευθύνεται για ό,τι λέει, να λυπάται για τα λάθη που ο ίδιος έχει κάνει και τελικά μέσα από αυτά να γίνεται ένας νέος και καλύτερος άνθρωπος. Όμως, ίσως να μην μας πρέπει ακόμη η τόση ευθύνη. Ίσως και να την φοβόμαστε. Ίσως όμως όχι όλοι.

Τι κι αν με «χάλασαν» τα πρέπει σας.
Τι κι αν με άλλαξε ο τρόπος της ζωής σας.
Τι και αν με «μαγάρισαν» οι επιβολές σας.
Εγώ θα χαλάσω το κέλυφος που φτιάξατε επάνω μου και θα σας δείξω τον πραγματικό μου εαυτό.
Αυτό να κάνεις!

Photo: Author/Depositphotos

















http://enallaktikidrasi.com






Ο πρώτος δήμος της χώρας που καταργεί τα πλαστικά καλαμάκια!



Μεγάλη εκστρατεία για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στις Κυκλάδες πραγματοποιεί το Κοινωφελές Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη, ξεκινώντας από τη Σίκινο που υποδέχεται το καλοκαίρι καταργώντας τα πλαστικά καλαμάκια.

  

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Sea Change», ο δήμος Σικίνου, οι δημότες και οι επιχειρήσεις του νησιού δεσμεύονται να καταργήσουν τα πλαστικά καλαμάκια και να τα αντικαταστήσουν με επαναχρησιμοποιούμενα ή και βιοδιασπώμενα που θα παραχωρηθούν από το Ίδρυμα.

  

«H εκστρατεία για τα καλαμάκια γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη να προστατέψουμε το περιβάλλον, μειώνοντας τα πλαστικά μίας χρήσης. Όταν μιλάμε για την ανάγκη αλλαγής, συνήθως σκεφτόμαστε κάτι μεγάλο και σύνθετο, κάποτε αδύνατο. Έτσι, δεν θεωρούμε τους εαυτούς μας μέρος της λύσης. Ωστόσο, οι αλλαγές συχνά ξεκινούν από τα μικρά πράγματα. Μια τέτοια περίπτωση είναι το πλαστικό καλαμάκι. Αλλάζοντας κάτι μικρό στις καθημερινές μας συνήθειες, μπορούμε να διανύσουμε μια μεγάλη διαδρομή και να επηρεάσουμε κι άλλους με το δικό μας παράδειγμα», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Κοσμοπούλου, εκτελεστική διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη.

  

Και συνεχίζει λέγοντας: «Τα πλαστικά καλαμάκια είναι ένα από τα συχνότερα απορρίμματα που συναντάμε στις ελληνικές ακτές. Είναι το 11ο πιο συχνό απόρριμμα στις θάλασσές μας. Τα χρησιμοποιούμε για λίγα μόλις λεπτά -και μάλιστα για την απόλαυσή μας, όχι από ανάγκη - ωστόσο μένουν στο περιβάλλον για περίπου διακόσια χρόνια! Η μείωση της χρήσης τους και η αντικατάστασή τους με καλαμάκια από άλλα υλικά, επαναχρησιμοποιούμενα ή φιλικά για το περιβάλλον, κάνει τη διαφορά. Είναι μια μικρή αλλαγή με άμεσο και σημαντικό αποτέλεσμα».





  

Η έναρξη του προγράμματος έχει ήδη πραγματοποιηθεί συμβολικά την περασμένη Κυριακή και θα κορυφωθεί το Σάββατο 26 Μαΐου, με εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 7.30 μμ στο Σχολείο Σικίνου.

  

Η εκδήλωση θα είναι ανοικτή στο κοινό και θα περιλαμβάνει ομιλίες, ανοιχτή συζήτηση για τους κινδύνους από τα πλαστικά μίας χρήσης, καθώς και προβολές των ντοκιμαντέρ «EGEO - H θάλασσα για μένα» και «STRAWS» (σε συνεργασία με το Plastic Free Greece). Στο τέλος της εκδήλωσης, θα υπογραφεί συμφωνητικό με όποιον κάτοικο ή επιχείρηση θέλει να υποστηρίξει την αλλαγή από πλαστικά καλαμάκια σε βιοδιασπώμενα.

  

«Στη συνέχεια, θα παραλάβουμε τα πλαστικά καλαμάκια από όσους συναινούν και θα τα αντικαταστήσουμε με ίδιες ποσότητες σε βιοδιασπώμενα που προμηθεύτηκε για το σκοπό αυτό το Ίδρυμά μας. Επίσης, θα προσφέρουμε σε κάθε κάτοικο ένα γυάλινο επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι "Sea Change Sikinos" με ενσωματωμένο, βιοδιασπώμενο καλαμάκι, για να πίνουν τον καφέ ή τον χυμό τους. Σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου, η ομάδα του προγράμματος σε συνεργασία με τον δήμο και εθελοντές κατοίκους θα πραγματοποιήσει καθαρισμούς σε προσβάσιμες και απόκρημνες ακτές του νησιού, καταγράφοντας τα αποτελέσματα για ερευνητικούς σκοπούς» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κοσμοπούλου.

  

Και συμπληρώνει ότι «μετά το καλοκαίρι, θα επισκεφθούμε ξανά τη Σίκινο για να μετρήσουμε τα αποτελέσματα της δράσης, να καθαρίσουμε ξανά τις ακτές και να υλοποιήσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, όπως και πρόγραμμα citizen science για την ενεργοποίηση των μαθητών-ερευνητών σε όλη τη διάρκεια του χρόνου».

  

Με αφετηρία τη Σίκινο, οι δράσεις του προγράμματος θα υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες σε περισσότερα νησιά των Κυκλάδων, ενώ αναμένεται να διαρκέσει για πέντε χρόνια.

  

Η κ. Κοσμοπούλου δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως «η αλλαγή χρειάζεται χρόνο και στήριξη για να είναι αποτελεσματική. Θα πάμε, λοιπόν, ξανά στη Φολέγανδρο, την Κίμωλο και τη Σέριφο, νησιά με τα οποία έχουμε ξανασυνεργαστεί πέρσι και όπου έχουμε ήδη δημιουργήσει μια σχέση ανοιχτή, με κοινούς στόχους για το περιβάλλον».

  

Ταυτόχρονα, συμπληρώνει ότι το Ίδρυμα είναι «σε επαφή με άλλα πέντε νησιά στις Κυκλάδες, τα οποία θα ανακοινώσουμε σύντομα. Πρέπει να τονίσω πως κανένα πρόγραμμα δεν μπορεί να έχει διάρκεια αν γίνει χωρίς τη συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η συνεργασία και το "καλωσόρισμα" από μέρους των τοπικών αρχών και των κατοίκων είναι αναγκαία για την επιτυχία. Σύντομα, με σεβασμό σε αυτήν την αρχή, θα ανακοινώσουμε με λεπτομέρειες τη συνέχεια του προγράμματος, το οποίο θα περιλαμβάνει πολυεπίπεδες δράσεις καθαρισμών, ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των κατοίκων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και δημιουργία ομάδων τοπικών "πρεσβευτών" του προγράμματος».

  

Οι αριθμοί δείχνουν τις βλαπτικές συνέπειες της χρήσης πλαστικών στο περιβάλλον και δείχνουν την αναγκαιότητα να αναληφθεί δράση άμεσα.

  

Κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο τουλάχιστον οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικού καταλήγουν στη θάλασσα. Κάθε χρόνο παγκοσμίως, τουλάχιστον ένα εκατομμύριο θαλασσοπούλια και 100.000 θαλάσσια πλάσματα, όπως οι χελώνες, πεθαίνουν από την κατάποση απορριμμάτων και ιδιαίτερα των πλαστικών εξαιτίας της μορφής και του μεγέθους τους. Τα καλαμάκια είναι μια πολύ χαρακτηριστική περίπτωση πλαστικών μίας χρήσης.

  

«Η δική μας βραχεία ευχαρίστηση γίνεται ένας μόνιμος κίνδυνος για το περιβάλλον και τη θαλάσσια ζωή. Και τώρα που η συζήτηση ανοίγει διεθνώς γι αυτό το θέμα και ο κόσμος είναι πιο έτοιμος να δεχτεί την αλλαγή, μπορούμε να προτείνουμε τρόπους μείωσης αλλά και αντικατάστασης. Η λύση βρίσκεται στα χέρια όλων μας. Μπορούμε να κάνουμε πολλά, όπως να πούμε "όχι, ευχαριστώ" όταν μας δίνουν πλαστικό καλαμάκι χωρίς να το ζητήσουμε ή, ως καταναλωτές, να ζητάμε από τις επιχειρήσεις που προτιμούμε να παρέχουν βιοδιασπώμενα καλαμάκια αντί για συμβατικά», καταλήγει η εκτελεστική διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη.

  






























  ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Kolotoumba εν όψει για την πιστοληπτική γραμμή;



Ενώ έως και μέχρι από λίγες ημέρες η διακήρυξη «καθαρή έξοδος, χωρίς πιστοληπτική γραμμή» ήταν η επικεφαλίδα σε κάθε του παρέμβαση, την Τετάρτη στην Βουλή ο κ. Τσίπρας άρχισε να το νερώνει το θέμα...


Και μιλώντας για τα όσα θα πρέπει να περιμένουμε τις επόμενες εβδομάδες, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταφύγει σε πιστοληπτική γραμμή.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην κυβέρνηση έχουν αρχίσει να ανησυχούν, γνωρίζοντας ότι η αστάθεια στην Ιταλία μπορεί και να τινάξει τα πάντα στον αέρα και να προκαλέσει πιέσεις σε όλα τα ευρωπαϊκά ομόλογα. Και με ένα τέτοιο ενδεχόμενο ανοιχτό, κάποιοι ήδη βλέπουν την πιστοληπτική γραμμή στον ορίζοντα...

Γνωρίζοντας αυτά και προκειμένου να έχει και μία πισινή με τις αγορές, ο κ. Τσίπρας είπε από το βήμα της Βουλής, απευθυνόμενος στην ΝΔ:


«Στο τέλος του 2014 είχε συσσωρευτεί απώλεια ΑΠΕ 25% και ανεργία 27%. Έκλεινε τότε η πέμπτη χρονιά μνημονίων με τα οικονομικά της χώρας εκτροχιασμένα. Ακόμα και το πρωτογενές πλεόνασμα του Σαμαρά φαίνεται από αναθεωρημένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ότι δεν ήταν πλεόνασμα. Παρά τις φαντασιοπληξίες εκείνης της εποχής περί success story και πιστοληπτική γραμμή, για εμάς τώρα είναι πάτωμα ενώ για εσάς ταβάνι».

Kolotoumba εν οψει;




























 reporter.gr   

IMD:Η Ελλάδα 57η στην ανταγωνιστικότητα το 2017 μεταξύ 63 χωρών



O Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), ως εθνικός εκπρόσωπος του «Institute for Management Development» (IMD) στην Ελλάδα, δημοσιοποιεί σήμερα τα αποτελέσματα της Παγκόσμιας Επετηρίδας Ανταγωνιστικότητας (World Competitiveness Yearbook – WCY) του International Institute for Management Development (IMD), για το έτος 2017.


Για την κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν από τη συνεργασία του ΣΒΒΕ με το IMD, η υπεύθυνη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Μελετών του ΣΒΒΕ συνεργάσθηκε και φέτος επιτυχώς, για δέκατη έκτη (17η) συνεχόμενη χρονιά, με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το οποίο παρείχε τα μακροοικονομικά δεδομένα που αφορούσαν στις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας για το 2017.

Συνοπτική αναφορά στον κύριο και τους επιμέρους δείκτες ανταγωνιστικότητας

Σύμφωνα με τα στοιχεία του IMD η ανταγωνιστική θέση της Ελλάδας κατά το 2017 παρουσίασε στασιμότητα και εφέτος διατήρησε την 57ηθέση μεταξύ 63 χωρών, την οποία κατείχε και κατά την περσινή χρονιά.


Για την εξαγωγή της συνολικής θέσης μιας χώρας στη διεθνή κατάταξη ανταγωνιστικότητας λαμβάνονται υπόψη τέσσερεις μεγάλες ομάδες παραγόντων/κριτηρίων: η «Οικονομική Αποδοτικότητα», η «Κυβερνητική Αποτελεσματικότητα», η «Επιχειρηματική Αποτελεσματικότητα» και οι «Υποδομές». (συνολικά αξιολογούνται περισσότεροι από 260 δείκτες).

Στην κατηγορία των δεικτών της «Οικονομικής Αποδοτικότητας», η χώρα μας βρίσκεται στην εξηκοστή πρώτη θέση (61η) για το 2017, μεταξύ των 63 χωρών της κατάταξης, δηλαδή βρίσκεται δυο μόλις θέσεις πριν την τελευταία θέση της κατάταξης, (Η Ελλάδα είναι «τρίτη» από το τέλος)
Στην κατηγορία των δεικτών της «Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας», η Ελλάδα βρίσκεται κι εφέτος στην 61η θέση, σημειώνοντας την τρίτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 63 χωρών που συμμετέχουν στην έρευνα. (Επίσης, η Ελλάδα «τρίτη» από το τέλος, όπως ακριβώς και πέρυσι)
Στην κατηγορία των δεικτών της «Επιχειρηματικής Αποτελεσματικότητας», καταγράφεται επιδείνωση κατά δύο θέσεις. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα εφέτος κατατάσσεται στην 59η θέση, καταγράφοντας υποχώρηση κατά δύο θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά (ήταν στην 57η) , και, τέλος,
Στην κατηγορία των «Υποδομών» σημειώνεται επίσης επιδείνωση της κατάταξης της χώρας μας κατά μια θέση: συγκεκριμένα από την 39ηθέση του 2017, η χώρα μας για το 2018 κατατάσσεται στην 40η θέση, εμφανίζοντας υποχώρηση για τέταρτη συνεχή χρονιά.
Υπογραμμίζεται ότι τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται σήμερα (2018) και η συνολική αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας με όρους ανταγωνιστικότητας, αφορούν τις επιδόσεις της χώρας μας κατά την προηγούμενη χρονιά, δηλαδή το 2017. 

Δήλωση του Προέδρου του ΣΒΒΕ κ. Αθανάσιου Σαββάκη, αναφορικά με τα αποτελέσματα και την κατάταξη της χώρας μας στην Παγκόσμια Επετηρίδα Ανταγωνιστικότητας του IMD:

«Η πενταετής στασιμότητα της ελληνικής οικονομίας που διαπιστώνει το IMD, αποτελεί το πλέον ανησυχητικό σημάδι για την επόμενη μέρα μετά τα μνημόνια. Πέντε (5) χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται στην 57η θέση μεταξύ 63 χωρών. Αυτό σημαίνει ότι οι πολιτικές που έχουν εφαρμοσθεί είναι τελικά χωρίς αναπτυξιακό αντίκρισμα και έχουν οδηγήσει σε παγίωση της ύφεσης.

Οικονομική ανάκαμψη και νέα αρχή δεν μπορεί να επιτευχθεί με τη χώρα μας μόνιμο ουραγό στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας. Γι΄ αυτό μόνον με τις δέουσες μεταρρυθμίσεις στο πεδίο της οικονομίας, με πρώτη αυτή του φορολογικού μας συστήματος, μπορεί η πατρίδα μας να αναδυθεί από την ανυποληψία της διεθνούς ανταγωνιστικότητας.

Ο ΣΒΒΕ προτείνει να αποφασισθεί έως τον Αύγουστο, το είδος και η μορφή του αναπτυξιακού υποδείγματος που θ΄ ακολουθήσει η χώρα. Σ΄ αυτό το υπόδειγμα, κεντρικό ρόλο θα πρέπει να διαδραματίσουν η παραγωγική αναδιάρθρωση, η θέσπιση βιομηχανικής πολιτικής για την ενίσχυση της μεταποιητικής βάσης της χώρας και η υλοποίηση ενός δυναμικού σχεδίου για την προσέλκυση κάθε είδους επενδύσεων, με αποκλειστικό στόχο την παραγωγή διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων και υπηρεσιών.»




























reporter.gr

Δείτε το «ξενοδοχείο της χούντας» στην Αλθέα από ψηλά (video)


Είναι γνωστό σε αρκετούς ως «το ξενοδοχείο της χούντας», καθώς η θεμελίωση και η κατασκευή του ξενοδοχειακού συγκροτήματος στην Αλθέα έγινε στα χρόνια της δικτατορίας. Το μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα, με τρία διπλανά τμήματα που αποτελούσαν το κεντρικό κτίριο καθώς επίσης και δύο επιπλέον σειρές από μπανγκαλόου, πάνω στην παραλιακή λεωφόρο και μπροστά στη θάλασσα, στην περιοχή της Αλθέας, ήταν ένα από τα πλέον μεγαλόπνοα σχέδια, καθώς προβλεπόταν να έχει περισσότερα από 400 δωμάτια, που κάλυπταν μια έκταση 65 στρεμμάτων.

Όπως αναφέρεται στην περιγραφή σχετικού βίντεο που αναρτήθηκε στο YouTube από το Up Drones, όπου παρουσιάζονται πλάνα του συγκροτήματος από drone που πέταξε από πάνω, κάποιοι άλλοι το ονομάζουν το ξενοδοχείο του Κοσκωτά μιας και φημολογείται ότι ο το είχε προσθέσει και αυτό στην «αυτοκρατορία» του πριν αυτή καταρρεύσει. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον «ακατέργαστο διαμάντι» της παραλιακής λεωφόρου στο ύψος της Αγίας Μαρίνας, που όμως παραμένει ημιτελές και λεηλατημένο μιας και οι όποιες εγκαταστάσεις είχαν προλάβει να δημιουργηθούν πριν το έργο παγώσει για πάνω από 40 χρόνια έχουν πια διαλυθεί ολοκληρωτικά. Ωστόσο, βρίσκεται σε έναν πολύ όμορφο κόλπο, με καθαρά και καταγάλανα νερά, που δεν είναι ευρέως γνωστός, μιας και η πρόσβαση σε αυτόν δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη.



















huffingtonpost.gr

15ήμερος αποκλεισμός και περικοπή αποζημίωσης στον αμετανόητο Λαγό



Ομόφωνη απόφαση της Βουλής για τις εκφράσεις "πουλημένοι και προδότες" του υπόδικου χρυσαυγίτη. "Επιμένω στους χαρακτηρισμούς. Θα ξεφτιλειστείτε", είπε προκλητικά ο νοσταλγός του ναζισμού.

Αποκλεισμό 15 ημερών από όλες τις συνεδριάσεις της Βουλής και περικοπή του ½ της μηνιαίας βουλευτικής αποζημίωσης του επέβαλε ομοφώνως η Ολομέλεια της Βουλής στον χρυσαυγίτη Γιάννη Λάγο για τις ύβρεις και τις απειλές του προς βουλευτές.

«Είμαι στην ευχάριστη να ανακοινώσω ότι ηγέρθησαν όλοι» είπε η αντιπρόεδρος της Βουλής Τασία Χριστοδουλοπούλου μετά το ομόφωνο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας δι’ εγέρσεως. Η ποινή επιβλήθηκε στον χρυσαυγίτη μετά από απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας βάσει του κανονισμού της Βουλής για ανάρμοστη συμπεριφορά καθώς και για εκδηλώσεις μίσους και διχασμού κατά των βουλευτών τους οποίους είχε αποκαλέσει «πουλημένους και προδότες» για τις θέσεις τους στο ονοματολογικό της ΠΓΔΜ.

Ο υπόδικος νοσταλγός του ναζισμού εμφανίστηκε για μια ακόμη φορά προκλητικός και αμετανόητος. «Επιμένω στους χαρακτηρισμούς. Θα σας αναγκάσω να ξεφτιλιστείτε» είπε ο Λαγός εκτός εαυτού και χαρακτήρισε «προδότη» όποιον υπογράψει για λύση στο ονοματολογικό με τον όρο Μακεδονία.

Εξαπέλυσε, όμως, και προσωπική επίθεση στον Πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση.

Τις αναφορές του χρυσαυγίτη και τον ισχυρισμό του ότι «διώκεται» σχολίασε σκωπτικά η κυρία Χριστοδουλοπούλου. «Τελείωσε ο ηρωικός και πένθιμος λόγος του κ. Λαγού» ανέφερε η αντιπρόεδρος της Βουλής.    






























Αστυνομία μόνο για τους υπουργούς



Επτά (7) κλούβες των ΜΑΤ στρατοπέδευσαν έξω από το υπουργείο Περιβάλλοντος για να αναχαιτίσουν μερικές δεκάδες διαδηλωτές της ΔΕΗ. Διότι ο υπουργός πρέπει να προστατεύεται. Αλλά το ΣτΕ όχι; Ο Μπουτάρης όχι; Οι πολίτες όχι; Είναι κράτος αυτό που ενεργοποιεί την Αστυνομία επιλεκτικά;
 
γράφει ο Κοσμάς Βίδος

Ισχυρή αστυνομική δύναμη με επτά κλούβες των ΜΑΤ βρέθηκε έξω από το υπουργείο Περιβάλλοντος όπου πραγματοποίησε συγκέντρωση η ΓΕΝΟΠ. Γιατί το υπουργείο και ο υπουργός πρέπει να προστατεύονται. Το Συμβούλιο της Επικρατείας όχι;

Ετυχε να έχω γνωστούς εκεί μέσα, όταν τις προάλλες εισέβαλε ο Ρουβίκωνας και τα έκανε γυαλιά καρφιά. Ανθρώπους που μου μετέφεραν το κλίμα που επικράτησε από πρώτο χέρι. Τρόμαξαν πολύ. Ενώ είχαν αρχίσει οι βανδαλισμοί τηλεφώνησαν στην Αστυνομία. Περίμεναν στην αναμονή πολλή ώρα. Κάποια στιγμή τους απάντησε μια βαριεστημένη φωνή.

«Εχουν μπει άγνωστοι στο Συμβούλιο της Επικρατείας και κάνουν ζημιές» κατήγγειλαν.

«Πού είστε;»

«Στο Συμβούλιο της Επικρατείας».

«Α! Μήπως είναι ο Ρουβίκωνας;»

Ηταν ο Ρουβίκωνας – που μπήκε, τα έσπασε και έφυγε. Και που, αν σήμερα πήγαινε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, δεν θα μπορούσε να μπει.

Μπορεί τα μέλη του να «κινούνται σαν μωρά στα τέσσερα σε μια πρωτόγονη πολιτική σκέψη, με πράξεις γραφικές» κατά τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα, μπορεί αυτή τη φορά οι διαδηλωτές να ήταν λίγοι, όμως επτά κλούβες είχαν αναλάβει τη φύλαξη του υπουργείου. Υπερπαραγωγή!

Απροστάτευτο έμεινε το ΣτΕ, όπως ουσιαστικά απροστάτευτος τις έφαγε και ο Γιάννης Μπουτάρης. Επειδή κάποιοι θεώρησαν πως ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης δεν είναι στόχος; «Σε μια συγκέντρωση με πάνω από χίλια άτομα δεν μπορεί η Αστυνομία να βρίσκεται στο κέντρο της συγκέντρωσης. Κανείς δεν περίμενε ότι θα δεχόταν μια τέτοια επίθεση ο κ. Μπουτάρης» είπε ο κ.  Τόσκας. Πόσο δύσκολο ήταν για την Αστυνομία ανάμεσα στα 1.000 άτομα να ξεχωρίσει τον δήμαρχο και να τον έχει από κοντά; Οσο για το «κανείς δεν περίμενε» πως μπορεί να τον έβριζαν ή να τον χτυπούσαν… Ολοι γνωρίζουμε πως ο Μπουτάρης είναι στοχοποιημένος για αυτά που κάνει, για αυτά που λέει, για τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται.

Πολλά, βεβαίως, ακούγονται και γράφονται για τον ρόλο που παίζει η Αστυνομία τους τελευταίους μήνες. Ανάμεσά τους και για διαταγές που παίρνει ώστε να μην παρεμβαίνει και να μην αντιδρά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Εγώ θα σας πάω και στην προ ΣΥΡΙΖΑ εποχή, για να περιγράψω μια κατάσταση που βιώνω εδώ και πολλά χρόνια στη γειτονιά μου: Από τότε που τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ μεταφέρθηκαν στη Χαριλάου Τρικούπη η κλούβα των ΜΑΤ είναι σταθμευμένη ακριβώς απ’ έξω, δημιουργώντας προβλήματα στην κυκλοφορία του στενού δρόμου. Δεκάδες πάνοπλοι αστυνομικοί φυλάνε τον «πράσινο ήλιο» επί εικοσιτετραώρου βάσεως (φαντάζομαι παρόμοιες καταστάσεις θα μπορούν να περιγράψουν όσοι ζουν σε περιοχές που έχουν γραφεία και άλλα πολιτικά κόμματα) όταν τα Εξάρχεια, εντελώς απροστάτευτα, είναι παραδομένα στην ανομία.

Δεν λέω πως τα γραφεία ενός κόμματος πρέπει να μείνουν αφύλαχτα, λέω πως όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα στη φύλαξη από την Αστυνομία. Και πως η αίσθηση ενός κράτους που ενεργοποιεί την Αστυνομία επιλεκτικά (γιατί αυτή είναι φοβάμαι η αίσθηση που έχει δημιουργηθεί και με τα τελευταία γεγονότα), βάζει τελικά το κράτος απέναντι στον πολίτη.  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *