Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

O «θησαυρός» της λίστας Λαγκάρντ είναι στην Ελλάδα


Του Θάνου Πασχάλη

Η λίστα Λαγκάρντ άρχισε επιτέλους,με πολύχρονη όμως καθυστέρηση,να «μιλά» και να αποδίδει  περιορισμένο-προς το παρόν- ρευστό στο ελληνικό δημόσιο … Και αυτό επιτεύχθει, όχι τόσο χάριν  στα χρηματικά ποσά συνολικού ύψους 1,1 δις ευρώ ,που ήταν καταχωρημένα  στα 2062 Excel των Ελλήνων  καταθετών  στην HSBC της Ελβετίας ,όσο στα πολλαπλάσια   που εντοπίστηκαν να διατηρούν οι ίδιοι καταθέτες της Λίστας  σε ελληνικές τράπεζες .
Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ που ερευνούν από τον Δεκέμβριο του 2012 την επίμαχη  Λίστα Λαγκάρντ με τους 2062 Έλληνες  μεγαλοκαταθέτες   βρέθηκαν μπροστά σε απρόσμενες εκπλήξεις..Τα ποσά των μεγαλοκαταθετών της Λίστας ήταν «σταγόνα στον ωκεανό» μπροστά στα ποσά που διατηρούν σε Ελληνικές Τράπεζες…Η διαφορά τους κυμαίνεται απο τριπλάσια εως και δεκαπλάσια των ποσών που εντοπίστηκαν στην Ελβετική Τράπεζα..Από τους 35 καταθέτες της Λίστας για τους οποίους ολοκληρώθηκε ο έλεγχος, σχεδόν όλοι τους βρέθηκε να διατηρούν ,μετά το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών τους στις 4 συστημικές τράπεζες στη χώρα μας, πολλαπλάσιες καταθέσεις από ότι είχαν στην HSBC..Μάλιστα ακόμη και καταθέτες που εμφανίζονται με μηδενικά υπόλοιπα στην HSBC, εντοπίστηκαν μετά το άνοιγμα των τραπεζικών τους λογαριασμών,  με πολυτελή βαλάντια σε Ελληνικές τράπεζες  που αφορούν καταθέσεις αλλά και τραπεζικές θυρίδες….
Ανώτατο στέλεχος του ΣΔΟΕ που χειρίζεται την υπόθεση ,μας έλεγε, ότι για τους 35 καταθέτες της Λίστας προκύπτουν διαφορές στο φορολογητέο τους εισόδημα οι οποίες κυμαίνονται από 300.000 ευρώ έως 6,5 εκ ευρώ και για τις οποίες θα φορολογηθούν με τον ανώτατο συντελεστή του 42% συν τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις..
Πως όμως προέκυψαν αυτές οι διαφορές που αφορούν απόκρυψη φορολογητέας ύλης;..Καταρχάς εκτός των καταθέσεων  στην HSBC υπολογίστηκαν  και οι καταθέσεις που διατηρούν  σε ελληνικές Τράπεζες  και οι οποίες είναι πολλαπλάσιες..Προκειμένου να ελεγχθεί απόκρυψη φορολογητέου εισοδήματος έγινε  αντιπαραβολή με  το Ε1και το Ε9 των φορολογικών τους δηλώσεων  που υπέβαλλαν τα οικονομικά έτη 2.000 έως και 2008,όπως επίσης και  διάφορα φορολογικά στοιχεία που διαθέτει για τον καθένα τους το ΣΔΟΕ..Όπως προέκυψε οι περισσότεροι δήλωναν στην εφορία ετήσιο εισόδημα από 10.000 ευρώ-100.000 ευρώ ενώ την ίδια ώρα οι καταθέσεις τους στην Ελβετία και στην χώρα μας κυμαίνονται από 800.000 ευρώ έως δεκάδες εκατομμύρια..Αποτέλεσμα να καλούνται τώρα από τις Εφορίες να υποβάλλουν συμπληρωματικές δηλώσεις ενώ ήδη τους καταλογίστηκαν  οι  διαφορές που προέκυψαν , λόγω των αδήλωτων στην εφορία  εισοδημάτων τους ..Αρκετοί όμως προχώρησαν σε προσφυγές στην επιτροπή επίλυσης διοικητικών διαφορών του Υπουργείου Οικονομικών και στη συνέχεια στα δικαστήρια. Οι περισσότερες από τις 35 υποθέσεις που ολοκληρώθηκε ο έλεγχός αφορούν εφοπλιστές,γιατρούς,μηχανικούς,δικηγόρους,χονδρέμπορους και βιομηχάνους..
Ποιοι θα ερευνηθούν
Σειρά έχουν πλέον άλλοι 340 καταθέτες της Λίστας Λαγκάρντ για τους οποίους εκδόθηκαν οι ανάλογες εντολές ελέγχου..Τα 340 νέα ονόματα καταθετών στην HSBC αφορούν αποκλειστικά δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους  προκειμένου να ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου ο έλεγχος σε   εναν σημαντικό αριθμό απο τους 2.062 καταθέτες της Λίστας…Στο ΣΔΟΕ εκτιμούν ότι από τα 1,1 δις ευρώ που βρέθηκαν κατατεθειμμένα έως το 2007  στη Λίστα Λαγκάντ οι φορολογικές αρχές θα καταφέρουν να εισπράξουν 300-500 εκ.ευρώ λαμβάνοντας πάντα υπόψιν και τα πολλαπλάσια ποσά που οι μεγαλοκαταθέτες της Ελβετίας βρέθηκε να διατηρούν και σε ελληνικές τράπεζες…




Η ψήφος είχε τη δική της αμαρτία..


 Θα πρέπει να γνωρίζει ο κ. Τσίπρας ότι «κερδίζοντας» την ψήφο της κας Τζάκρη στην προσπάθειά του να μην εκλεγεί πρόεδρος της Δημοκρατίας, καθώς και την υπόσχεσή της ότι θα συνταχθεί «ανεπιφύλακτα υπέρ της ανατροπής σε όλα τα επίπεδα που επιδιώκει σήμερα η αξιωματική αντιπολίτευση», παίρνει μαζί και όλο το πακέτο....

Αυτό το πακέτο κρύβει μέσα του όλο το παλιό πολιτικό σύστημα, όλες τις αμαρτίες του ΠΑΣΟΚ και τις βρώμικες πρακτικές της ΝΔ. Η κα Τζάκρη εκπροσωπεί όλο το «παλαιό» που θέλει να τελειώσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Όμως το «νέο» που υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ δε μπορεί να έχει σχέση ούτε με αποσπάσεις συζύγου και γαμπρού σε βουλευτικά και υπουργικά γραφεία, ούτε με διορισμούς συγγενών και φίλων σε μουσεία της εκλογικής περιφέρειας εκάστου νέο-ΣΥΡΙΖΑίου.
Είναι χρήσιμο να καταγγέλλουμε τον Σαμαρά για το καλαματιανό μουσείο Ακρόπολης, αλλά φαίνεται πως το δικαιολογούμε πλήρως όταν «υιοθετούμε» πολιτικά το οικογενειακό μουσείο Πέλλας. Αν η κα Τζάκρη που υπηρέτησε πιστά μνημονιακές κυβερνήσεις ήθελε να λειτουργήσει πατριωτικά –όπως δήλωσε – ας μην ψηφίσει πρόεδρο της Δημοκρατίας και τέλος. Αν πάλι ήθελε να ψηφίσει πρόεδρο της Δημοκρατίας, ας το έκανε αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της. Αν, τέλος, θέλει στις επόμενες εθνικές εκλογές να ρίξει στην κάλπη το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ δικαίωμά της. Προς τι η συνάντηση Τσίπρα – Τζάκρη; Ποιον ωφέλησε τελικά, αν όχι μόνο την τακτική των μνημονιακών πολιτικών να σωθούν στην αγκαλιά του ΣΥΡΙΖΑ;
Αναφέρομαι σε «αγκαλιά» διότι ειδικά τους τελευταίους μήνες ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πάψει να θεωρείται κολυμβήθρα του Σιλωάμ που μπορεί να προσφέρει την όποια κάθαρση. Ναι, υπάρχει η προσπάθεια για αυτοδυναμία. Όμως πόσα μπορεί να δικαιολογήσει αυτή η προσπάθεια; Δεν υπήρξε στρατιωτικό αεροπλάνο, πλοίο, όχημα που να πουλήθηκε στην Ελλάδα δίχως κάποιοι από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ να πάρουν μίζες. Δεν υπήρξε σφαίρα, βλήμα, νάρκη που να πουλήθηκε στην Ελλάδα χωρίς να κάνει πλουσιότερα κάποια στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
Τι θα συμβεί αν σκεφτόμενοι «πατριωτικά» όλοι ή κάποιοι από αυτούς τους λαδιάρηδες αποφασίσουν να στηρίξουν τον ΣΥΡΙΖΑ για να πέσει η κυβέρνηση που πλέον δεν τους βολεύει; Ποια είναι τα όρια του ΣΥΡΙΖΑ στην αποδοχή στελεχών που κουβαλούν ιστορίες διορισμών, μιζών, προμηθειών και «ναι σε όλα»; Έχει τέτοια όρια;
«Δεν θα κάνει face control ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι αντιδημοκρατικό». Τότε όμως κι αφού έχει δεχτεί στους κόλπους του το μισό ΠΑΣΟΚ, ας δεχτεί και τον Μαντέλη και τον Τσουκάτο και τον Τσοχατζόπουλο όποτε και αν αποφυλακιστεί. Ψήφους θα φέρουν και αυτοί. Θα φέρουν τον «κόσμο» τους. Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ, αυτός ο συγκεκριμένος κόσμος του ΠΑΣΟΚ που έμαθε να λειτουργεί με ανταλλάγματα.
Αναζητά σε όλη την επαρχία ο ΣΥΡΙΖΑ χτεσινές πολιτικάντζες του ΠΑΣΟΚ που πήδηξαν από το πλοίο για να τους βάλει στα ψηφοδέλτιά του. Δεν το κάνει για να υπάρχει ποικιλία. Το κάνει επιδιώκοντας την αυτοδυναμία, καθώς στην επαρχία οι ψήφοι που έχει ο κάθε βουλευτής είναι περισσότερο προσωπικοί. Κι αν συνεχιστεί αυτό τότε εύκολα η πρώην κολυμβήθρα του Σιλωάμ θα μετατραπεί σε μία απλή τρύπα στο νερό.


ΚΑΡΤΕΣΙΟΣ

Και Μη Χειρότερα!


Πολλές φορές έχομε καταπιαστεί με τις διάφορες πιθανολογούμενες εκδοχές, αναφορικά με την διανοητική κατάσταση του δισέγγονου της λογοτέχνισσας, που σήμερα παριστάνει ότι μας κυβερνά. Αυτού του αχαρακτήριστου, που υποδύεται, σ’ ετούτους τους καιρούς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας. Τους κακούς, τους ψυχρούς και τους ανάποδους αυτούς καιρούς που έχομε την κακιά τύχη να ζούμε, με αυτόν τον «Πρωθυπουργό» στο πηδάλιο του μισοβουλιαγμένου ελληνικού σκάφους. 

Η ιστορία θα καταχωρίσει σε μια από τις μελανότερες σελίδες της, τα χαΐρια και της προκοπές του ακατανόμαστου. Οι ιστορικοί του μέλλοντος θα συζητήσουν και θα κρίνουν το ποιόν και τα υποχθόνια κίνητρα αυτού του  βλαπτικού,  για τα εθνικά μας συμφέροντα, ανθρώπου. 

Δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί από τον λογαριασμό και η συγκυβερνητική κουστωδία που ομόφωνα τον στηρίζει μέσα στη Βουλή, ακόμα και σήμερα που η γελοιότητά του έχει φθάσει σε απώτατο σημείο ανυποληψίας -εκεί που κατατάσσονται οι κατεργάρηδες δοσατζήδες. 

Δεν είναι άμοιροι ευθυνών κι αυτοί  που έρχονται από τα παλιά κι επιδίδονται σε ανέξοδους λεονταρισμούς με δελτία Τύπου περί αναγέννησης (sic), όταν με την βουλευτική τους ψήφο, συνεχίζουν να παρέχουν την εμπιστοσύνη τους, προκειμένου να συνεχίζεται ο κατήφορος κι η κυβέρνηση των ολετήρων να εφαρμόζει αυτά τα αίσχη που δρομολογούνται στις μέρες μας, για εμάς, χωρίς εμάς.

Δεν ξεχνάμε, ασφαλώς, και τον ρόλο των  εντιμότατων φίλων μας, των Ευρωπαίων και των άλλων, αλλά ας τ’ αφήσουμε καλύτερα αυτά τα διεθνή, γιατί με τις συμβάσεις που υπέγραψαν κάποιοι χωρίς να τις διαβάσουν, μας έχουν τώρα δεμένους χειροπόδαρα και δε θέλει κανείς ούτε  να το σκέφτεται ούτε να το θυμάται, έτσι που μας έχουν αλυσοδεμένους.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο περί ου ο λόγος, κέρδισε την πρωτιά στις εκλογές του 2012 με βασικό πολιτικό πρόταγμα, την επαναδιαπραγμάτευση των δεσμεύσεων του προγράμματος «διάσωσης». Ο ίδιος, ξέχασε την λέξη «επαναδιαπραγμάτευση» ήδη στην πρώτη μετεκλογική ομιλία του, εναποθέτοντας όλες τις ελπίδες του στη Φράου Καγκελάριο και στην υπόσχεση που του είχε δώσει εκείνη, ότι αν εφάρμοζε με αποτελεσματικό τρόπο το σκληρό πρόγραμμα, θα τον βοηθούσε να τα βγάλει πέρα.

Δυστυχώς γι’ αυτούς που σχεδίασαν το πρόγραμμα «διάσωσης» της Ελλάδας και δυστυχέστερα για όλους εμάς τους Έλληνες, είχαμε μπροστά μας έναν Γολγοθά, που τώρα πια, μετά την καταβαράθρωση του εγχώριου εθνικού μας προϊόντος και την έκρηξη της ανεργίας, καταλαβαίνουμε όλοι ότι δεν οδηγεί πουθενά αλλού παρά μόνο στη σταύρωση, και στο συνακόλουθο παίξιμο των ιματίων του εσταυρωμένου-των τελευταίων ψηγμάτων δημόσιου πλούτου- στα ζάρια.

Δεν είναι, όμως, μόνον οι αστοχίες στον σχεδιασμό αλλά είναι και οι ανομίες στην εκτέλεση αυτού του προγράμματος: η δυσοσμία που αναδύεται από παντού στη διάρκεια της διαχείρισης των δημοσίων πραγμάτων μας, από αυτόν τον ελεεινό σπόρο του ελληνικού κατεστημένου που υποτίθεται ότι πρωθυπουργεύει, είναι ανυπόφορη. Παντού και διαρκώς, διάχυτη, αυτή η δυσοσμία.

Από την πρώτη στιγμή, φάνηκαν οι προθέσεις αυτού του συνονθυλεύματος των αισχρών που μας κυβερνούν κι εν τέλει δεν έχει απομείνει καμία αμφιβολία για την ηθική υποστάθμη των «υπουργών», των παρατρεχάμενων και των πελατών του σαθρού μας κράτους, του οποίου καμώνεται τον Πρωθυπουργό. 

Βλέπουμε τώρα, ότι και οι ίδιοι οι υπάλληλοι της Τρόικας, υπό την πίεση της επικείμενης παταγώδους αποτυχίας του προγράμματος «διάσωσης», σέρνουν τον «πρωθυπουργό» και την κυβέρνησή του, σε ταπεινωτικές υποχωρήσεις, όπως συνέβη με τον κοινοβουλευτικό τραγέλαφο, στον τρόπο είσπραξης του παράνομου και αντισυνταγματικού «ενιαίου» φόρου, επί δικαίων και  αδίκων ιδιοκτητών ακινήτων.

Υπό το βάρος των δεσμεύσεων που έχουν μείνει ανεκπλήρωτες, το επιθεωρησιακού χαρακτήρα “success story” φαίνεται να κατεβαίνει άρον-άρον από τη σκηνή με εντολή των θιασαρχών του ευρω-ιερατείου που δεν μπορεί πια να κρύψει εύκολα τα αποτελέσματα των λαθών του στο ελληνικό ζήτημα, αναζητώντας άλλες διεξόδους. 

Η διακοπή αυτής της άθλιας παράστασης, είναι ανακουφιστική για εκείνο το μέρος του πληθυσμού που έχει πληγεί τόσο άσχημα από τον πολιτικό αβδηριτισμό αυτής της κυβέρνησης, από την ανικανότητα των «υπουργών» και την αναλγησία των παρατρεχάμενων: διότι είναι σιχαμένοι όσοι βάζουν τις ανθρώπινες τύχες και τα όνειρα, τις ίδιες μας τις ζωές, σε κουτάκια λογιστικών φύλλων για να ταΐζουν με τις σάρκες μας, ένα χρέος που, εν τέλει, δεν μπορεί να αποπληρωθεί. 

Σε ένα άλλο μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας, όμως, που ακόμα αντέχει, δεν παύει να προκαλεί μεγάλη ανησυχία η εξέλιξη της κατάστασης, αφού ο θίασος που ακολουθεί, δεν μας έχει πει ακόμα ούτε σπουδαία πράγματα για το έργο που προτίθεται να ανεβάσει ούτε φαίνεται να έχει κάνει αρκετές πρόβες στις σκηνές που είναι ήδη γραμμένες… 

Διότι, κακά τα ψέματα: οι κορυφαίες σκηνές του νέου έργου είναι ακόμα άγραφες κι είναι προς το παρόν αδύνατο να καταλάβει κανείς με βεβαιότητα, αν πρόκειται περί δράματος ή περί κωμωδίας…  

Ούτε βάζει κανείς το χέρι του στη φωτιά ότι με την πτώση της κυβέρνησης των ολετήρων, δεν θα γίνουν χειρότερα τα πράγματα. 

Αλλά, στο κάτω-κάτω της γραφής, όπως λένε και οι Ρώσοι, "Кто не рискует, тот не пьёт шампанское", που πάει να πει, όποιος δεν ρισκάρει, στο τέλος δεν πίνει σαμπάνια. Κι εδώ δε μιλάμε για σαμπάνια, ασφαλώς, εδώ μιλάμε για το νερό μας γιατί και το νερό οι αναίσχυντοι, μέχρι και το νερό των πηγών μας, αν τους αφήσομε, στο τέλος θα το ξεπουλήσουν!

Σκέψεις ενός δυσλεκτικού


Καταρχάς επιτρέψτε μου να σας συστηθώ! Με λένε Μάριο Καρακατσάνη είμαι 35 ετών, είμαι δυσλεκτικός και ναι νιώθω καλά! Θα μου πείτε τώρα και γιατί να μην νιώθω, δυσλεξία έχω όχι καμιά βαριά αρρώστια!
Ε λοιπόν για αυτόν ακριβός τον λόγο μου δημιουργήθηκε η ανάγκη να συντάξω αυτό το άρθρο.   Γιατί κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί τον παράξενο κόσμο που έχει στο μυαλό του ένας δυσλεκτικός. Ειδικότερα, όταν ο ίδιος δεν γνωρίζει για το πρόβλημα του!
Ας πάρουμε όμως τα πράματα από την αρχή. Τι είναι ο δυσλεκτικός; Όχι πάντως αυτός που έχει πρόβλημα ομιλίας όπως νομίζουν πολλοί.
Ας δούμε τι αναφέρει η ψυχολόγος Λυρίκα Σκλαβούνου:
"Η δυσλεξία ως έννοια , είναι ένας όρος ιατρικός που διαγιγνώσκει ,τη μαθησιακή δηλαδή διαταραχή που  προκαλεί,  προβλήματα στην ανάγνωση και στη γραφή,  λέξεων.  Στη δυσλεξία , επειδή έχουμε θεραπεία , δεν σημαίνει όμως πως είναι και νόσημα. Είναι όμως, αν διαγνωστεί έγκαιρα , ν΄ αντιμετωπιστούν όσο περισσότερα συμπτώματα φέρει ως αποτέλεσμα της η δυσλεξία . Στόχος μας είναι η άμεση πρόγνωση  με σκοπό την συντομότερη αντιμετώπιση της.
Η δυσλεξία έχει συμπτώματα , τα οποία όσο συντομότερα εντοπίσουμε , τόσο συντομότερα αντιμετωπίζουμε. Η δυσλεξία , πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως , ούτε ασθένεια είναι , ούτε μεταδίδεται. Η αντιμετώπιση της , ανήκει λοιπόν σε μια δυσλειτουργία νευρολογικών αιτιών και κληρονομικών. Ο άνθρωπος που έχει γεννηθεί με δυσλεξία , θα πεθάνει και μ΄ αυτό. Όπως πολύ απλά ,ο άνθρωπος που γεννήθηκε να γράφει με το αριστερό και κάποτε αυτό ήταν κατακριτέο και δεχόταν μεγάλη βία για ν΄ αλλάξει χέρι γραφής, το ίδιο κι αυτός , αριστερόχειρας γεννήθηκε κι αριστερόχειρας θα πεθάνει.
Όπως γεννιόμαστε με μπλε χρώμα ματιών , το Ίδιο ισχύει και για τη δυσλεξία. Οπωσδήποτε, η δυσλεξία , επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων που τη βιώνουν. Ζουν στην μειονεξία , στο περιθώριο , επειδή δυσκολεύονται , μαθησιακά να προχωρήσουν σε στάδια σχολικής εξέλιξης όπως τ΄ άλλα παιδιά. Η αποτυχία που εισπράττουν , δεν είναι δική τους ευθύνη και όμως επηρεάζει έντονα τον ψυχισμό τους . Η μεγαλύτερη προσοχή που εμείς οι ειδικοί οφείλουμε να λάβουμε υπόψη συν τις άλλες , είναι σε ποια κλίμακα μορφής είναι η δυσλεξία . Ήπια; Μέση; Βαριά ;
Έχω αναφέρει , πολλές φορές και επαναλάβει δημοσίως σε κάθε ευκαιρία , πως οι γονείς , φεύγοντας από το μαιευτήριο , πρέπει να τους δίνεται , ένα βασικό βιβλίο πληροφοριών , για να μην τους εγκαταλείπουμε στο άπειρο του νέου τους , ρόλο, με τις πολλές απαιτήσεις. Το ίδιο ακριβώς και πριν την προσχολική  ηλικία , να τους εφοδιάζουμε πάλι με ένα βιβλίο που θα εμπεριέχει τα βασικά πάλι προβλήματα που θ΄ αντιμετωπίσουν, σε γενικότερο πλαίσιο.
Συγκεκριμένα όμως τα δυσλεκτικά άτομα , έχουν πολλά χαρίσματα και ύψιστες ικανότητες , άριστη αντίληψη του χώρου κι αυτό το στοιχείο παραπλανεί . Ο προφορικός λόγος τους δεν χρειάζεται λογοθεραπεία κι έτσι η διάγνωση αργεί να γίνει με αποτέλεσμα να χάνετε πολύτιμος χρόνος. Ένα ακόμη μείων για την διάγνωση τους είναι πως δεν  τίθεται θέμα διανοητικής καθυστέρησης  , το οποίο όμως επειδή ο δυσλεκτικός γράφει και διαβάζει με διαφορετικότητα , φέρνει σε αποπροσανατολισμό την διάγνωση της δυσλεξίας με την διάγνωση της νοητικής καθυστέρησης.
Ο δυσλεκτικός έχει προτερήματα που εμείς δεν έχουμε , ούτε κι είμαστε ικανοί ποτέ ν΄ αποκτήσουμε. Οι εικόνες στο μυαλό του είναι έντονες και ζωντανές. Κατακλύζονται από δημιουργικές σκέψεις και  έχουν ένα έντονα ευαισθητοποιημένο συναισθηματικό κόσμο γεμάτο θετικότητα.
Η δυσλεξία , θέλω να τονίσω εδώ δεν αποτελεί μαθησιακή δυσκολία , είναι απλά το πρόβλημα που εμποδίζει τη μαθησιακή δυσκολία!  Έτσι , ως πρόβλημα ή σύνδρομο αντιμετωπίζουμε οι ειδικοί τη δυσλεξία. Επειδή όμως οι άνθρωποι με δυσλεξία είναι παραπάνω αποδοτικοί στο προφορικό λόγο και στην ευφυΐα  τους , με σκέψη ιδιαίτερα δημιουργική , το μόνο μέρος που μπορεί να γίνει αντιληπτή η δυσλεξία είναι από ενημερωμένους ειδικούς φορείς της παιδείας .
Παρόλα  αυτά , το τεστ ευφυΐας , είναι απαραίτητο για ν΄ αποκλειστεί το ενδεχόμενο νοητικής στέρησης. Πολλά παιδιά με δυσλεξία , με εξέχουσα ευφυΐα  , τα κατέστρεψαν με μια λάθος διάγνωση πώς ήταν νοητικά καθυστερημένα . Ιδιαιτερότητα τους είναι πως σκέπτονται πολύ με εικόνες , όμως δεν σημαίνει πως θ΄ αποκλείσουμε το ενδεχόμενο και το να υστερούν και στο προφορικό λόγο , μερικές από της περιπτώσεις δυσλεκτικών παιδιών. Το κύριο χαρακτηριστικό ενός νοητικά καθυστερημένου παιδιού ή ενός δυσλεκτικού , είναι πως το δυσλεκτικό παιδί  υστερεί ή στο λόγο ή στη γραφή , ποτέ και στα δύο όπως ένα νοητικά καθυστερημένο παιδί.
Πόσο εύκολο όμως είναι για ένα δυσλεκτικό άνθρωπο να ζει με το σύνδρομο αυτό; Ποιες επιπτώσεις υπάρχουν που καλείται ν΄ αντιμετωπίσει;
Πολλοί διάσημοι είχαν δυσλεξία , όπως ο Αϊνστάιν , ο Τζον Λένον , ο Πικάσο , ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι , και πολλοί άλλοι.  Στις περιπτώσεις τις δυσλεξίας , η άγνοια της ύπαρξης της σκοτώνει και γι΄ αυτό τώρα σ΄ αυτό το σημείο θα σας παραθέσω τα κυριότερα συμπτώματα. Η δυσλεξία στην ουσία είναι η Μαθησιακή Δυσκολία στα γραπτά και στην ανάγνωση. Οι παράγοντες όπως προαναφέραμε είναι και κληρονομικοί και γενετικοί. Γι΄ αυτό και το τέστ ,, PAVLIDIS TEST ,, είναι υποχρεωτικό.
ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ της δυσλεξίας είναι , πως οι άνθρωποι  με το σύνδρομο είναι άριστοι στις κατασκευές επειδή σκέπτονται με εικόνες, δημιουργικοί και εφευρετικοί . Έχουμε όμως και τα υπόλοιπα συμπτώματα , όπως το να δυσκολεύονται στην ανάγνωση ( βασανίζονται να διαβάσουν και διαβάζουν , πολύ αργά και με πολλά λάθη, πολλές φορές αλλάζουν σειρά, αλλά και λέξεις.) Σοβαρό σύμπτωμα που διακατέχει τη δυσλεξία είναι η δυσκολία να μεταφέρουν τη σκέψη τους στο γραπτό λόγο. Δυσκολεύονται να μάθουν ξένες γλώσσες , υστερούν σε μαθήματα όπως τα γραπτά , τα φιλολογικά , τα συντακτικά. Η προπαίδεια για τους ανθρώπους με δυσλεξία είναι σαν βάσανο , όπως και η απομνημόνευση . Έχουν διάσπαση προσοχής και δυσκολία συγκέντρωσης."
Τώρα που τα ξεκαθαρίσαμε τα πράγματα, και πατάμε στις ίδιες γνωστικές βάσεις, επιτρέψτε μου για άλλη μια φορά να σας ξεδιπλώσω τις σκέψεις μου. Πρέπει οι δυσλεκτικοί να είναι ο απόκληρος της σχολικής κοινωνίας; Αν πιστεύετε ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι κάντε μια ερώτηση στα παιδιά σας! Πόσα από αυτά έχουν δει, αν όχι να είναι ίδια αποδέκτες ή ακόμα χειρότερα πρωτεργάτες παρενόχλησης ενός παιδιού που ο γραφικός του χαρακτήρας μοιάζει με 3χρονου που μόλις ανακάλυψε το μολύβι? Που είναι πχ 12 ετών και γράφει το σπίτι ως "σπήτη", ή που τον επιπλήττει η δασκάλα του επειδή τον έχει πιάσει επανειλημμένος να βρίσκετε εκτός θέματος λόγο έλλειψη συγκέντρωσης;  Ακούγοντας για πρώτη φορά στα αυτιά του την χαρακτηριστική ατάκα "Που βόσκεις βρεεεεε!" που μόνο από το στόμα του αείμνηστου Διονύση Παπαγιανόπουλου μας κάνει να γελάμε! Και πίσω, δεκάδες παιδικά αθώα   στοματάκια να γελάνε κοροϊδεύοντας δίχως να ξέρουν τι κακό προκαλούν εκείνη την στιγμή.
Αφήνοντας τον άμοιρο πιτσιρικά να αναρωτιέται τι πήγε στραβά...
Γιατί όπως για εσάς είναι απόλυτα φυσιολογικός ο κόσμος που ζείτε, με τον όμορφο γραφικό σας χαρακτήρα και τα καλλιγραφικά σας γράμματα, με το να μπορείτε να αυτοσυγκεντρώνεστε σε αυτό που κάνετε δίνοντας το 100% του εαυτού σας , νομίζοντας πως όλοι έτσι είναι ή έστω θα έπρεπε να είναι. Έτσι και ο δυσλεκτικός νομίζει ότι όλοι είναι σαν αυτόν! Δεν ξέρει κάτι άλλο! Δεν έχει δει κάτι άλλο!
Και αν νομίζετε ότι σταματάει στα σχολικά χρόνια όλο αυτό, τότε πλανάστε οικτρά! Ίσα, ίσα που τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα! Γιατί έχει γίνει ένας μαντράχαλος 2 μέτρα και τα γράμματα του παραμένουν 3χρονου που ανακάλυψε το μολύβι για πρώτη φορά στην ζωή του...
Που ντρέπεται να συμπληρώσει μια αίτηση πρόσληψης εργασίας , για να μην δουν τα ορθογραφικά του λάθη και τον περάσουν για αγράμματο. Όπου για τον ίδιο λόγο δυσανασχετεί να γράψει μια ευχετήρια κάρτα στην κοπέλα του. Γιατί; Γιατί θυμάται ακόμα αυτά τα γέλια των συμμαθητών του πίσω από την πλάτη του, αποφεύγοντας έτσι να εκφράσει την αγάπη του ή τα συναισθήματα του μέσο του γραπτού λόγου. Τα λόγια όμως ξεχνιούνται, τα παίρνει ο άνεμος μαζί του, αφήνοντας πίσω για άλλη μια φορά να αναρωτιέται ένας νέος, "Μα τι διάολο πήγε στραβά; Αφού έκανα ότι και όλοι οι άλλοι... Γιατί να είμαι διαφορετικός;" Αλλά αυτή η σκέψη θα χαθεί το ίδιο γρήγορα όπως ήρθε. Γιατί ένας δυσλεκτικός δεν μπορεί να επικεντρωθεί ούτε στις ίδιες του τις σκέψεις.
Για αυτό λοιπόν θα έπρεπε οι γονείς να επικεντρώνονταν λίγο περισσότερο στα σημάδια που παρουσιάζουν τα παιδιά τους. Μήπως αντί να βρίσκουν την εύκολη λύση λέγοντας ότι τα παιδιά τους βαριούνται, δεν είναι μελετηρά, και ότι το μυαλό τους το έχουν συνέχεια αλλού, να δουν μήπως τελικά  συμβαίνει κάτι άλλο; Γιατί αν περιμένετε από τους δασκάλους να σας πουν ότι παρατήρησαν κάτι , σωθήκατε!
Όλη αυτή η πληροφορία ήταν για εσάς, που ζείτε στον δικό σας τέλειο κόσμο. Για τους δυσλεκτικούς όμως,  που ίσως με διαβάζουν αυτή τη την στιγμή, έχω να πω κάτι διαφορετικό:
Ποτέ μην το βάζετε κάτω, να γράφετε ασταμάτητα, η γραφή είναι ο δικός μας καθαρός ουρανός που μας στερούν να δούμε κρατώντας φυλακισμένους τους εαυτούς μας. Σπάστε τα δεσμά που σας κρατάνε πίσω!
Το κείμενο αυτό είναι επίτηδες αυτούσιο δίχως ίχνος επιμέλειας. Παρά μόνο ότι διόρθωνε από μόνος του ο ηλεκτρονικός κειμενογράφος και πιστέψτε ήταν πάρα πολλά! Γιατί όπως σας είπα και στην αρχή...
Με λένε Μάριο, είμαι δυσλεκτικός και νιώθω καλά!
Γράφει ο Μάριος Καρακατσάνης
Πηγή: tovivlio.net via koutipandoras.gr/

Την παραπομπή 64 ζητεί ο εισαγγελέας για την Siemens


Σε εξηντατέσσερις κατηγορούμενους «δείχνει» το εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων ο εισαγγελέας για την πολύκροτη υπόθεση της SIEMENS. Χρειάστηκαν έρευνες οκτώ ετών και άνοιγμα εκατοντάδων «ύποπτων» λογαριασμών για να καταλήξουν οι εισαγγελικές αρχές στο τελικό πόρισμα.
Πρόκειται για μια πρόταση που αριθμεί 2.368 σελίδες καθώς τόσες χρειάστηκαν για να αποτυπωθούν οι δαιδαλώδεις διαδρομές της μίζας για τη σύμβαση 8002 της γερμανικής εταιρίας με τον ΟΤΕ που εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 69.942.000 ευρώ όση δηλαδή και η ζημιά που υπολογίζεται ότι υπέστη το ελληνικό δημόσιο.
Μεταξύ των κατηγορουμένων που προτείνει ο εισαγγελέας Γαληνός Μπρης να καθίσουν στο εδώλιο περιλαμβάνονται και 17 Γερμανοί.
Συγκεκριμένα ο εισαγγελικός λειτουργός ζητεί να παραπεμφθούν:
- 19 κατηγορούμενοι για ενεργητική δωροδοκία με την επιβαρυντική περίσταση του νόμου 1608/50 που επισύρει ποινική ισόβιας κάθειρξης και για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
- 14 κατηγορούμενοι, πρώην στελέχη του ΟΤΕ για παθητική δωροδοκία, επίσης με το νόμο περί καταχραστών, και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. 
- 8 κατηγορούμενοι υπάλληλοι εταιρίας συμβούλων για απλή συνέργεια σε παθητική δωροδοκία 
- 14 κατηγορούμενοι για άμεση συνέργεια σε παθητική δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος
- 8 κατηγορούμενοι για άμεση συνέργεια σε ενεργητική δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος 
Και μια κατηγορούμενη για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. 
Σύμφωνα με την ελληνική Δικαιοσύνη, η μίζα που διακινήθηκε για τη συγκεκριμένη σύμβαση από το 1998 και για πολλά χρόνια αργότερα έφτασε τα 69 εκατομμύρια ευρώ, με πολλά από τα ποσά να έχουν βρεθεί -άλλα, όμως, είναι ακόμα στα αζήτητα. Από τους κατηγορούμενους, οι 19 είναι στελέχη της εταιρείας Siemens, οι 14 μεγαλοστελέχη του ΟΤΕ και αρκετοί συνεργοί.

Ζ. Κωνσταντοπούλου: Zωντανή απόδειξη της διαφθοράς ΝΔ-ΠΑΣΟΚ η υπόθεση Siemens


«Η υπόθεση Siemens αποτελεί ζωντανή απόδειξη της διαχρονικής διαφθοράς των συγκυβερνώντων σήμερα κομμάτων Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ και της ενεργού, μέχρι και σήμερα, διαπλοκής τους με εταιρίες-διαφθορείς, αναφέρει η βουλευτής και υπεύθυνη επί θεμάτων Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Κωνσταντόπουλου, σχετικά με την πρόταση του εισαγγελέα για παραπομπή 64 ατόμων σε δίκη.
«Η σημερινή συγκυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει γιατί εξακολουθεί μα μην διεκδικεί την πλήρη αποζημίωση του ελληνικού Δημοσίου από την τεράστια ζημία που προκάλεσε η Siemens και η οποία προσδιορίσθηκε στα 2 δις ευρώ από την διακομματική Επιτροπή της Βουλής. Οφείλει να εξηγήσει γιατί παρέχει πιστοποιητικά διαφάνειας στη Siemens, αντί να έχει ενεργοποιήσει το διεθνές και υπερνομοθετικό θεσμικό πλαίσιο κατά της διαφθοράς», τονίζει η Ζ. Κωνσταντοπούλου. 
Όπως προσθέτει: «Για τον ΣΥΡΙΖΑ. η υπόθεση Siemens είναι ανοιχτή σε όλο της το εύρος και δεν θα αποσοβηθεί ούτε με άκυρες συμφωνίες συμβιβασμού που υποσκάπτουν την Αρχή της Διαφάνειας και υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον, ούτε με φωτογραφικά νομοσχέδια που φαλκιδεύουν την ποινική αξίωση της Πολιτείας και εξυπηρετούν τους υπόλογους ενώπιον της Δικαιοσύνης.
Δυστυχώς, την ίδια ώρα που διατυπώνεται εισαγγελική πρόταση παραπομπής για δεκάδες υπόλογους στην υπόθεση Siemens , το Υπουργείο Δικαιοσύνης επισπεύδει τη νομοθέτηση της σκανδαλωδώς ευμενούς μεταχείρισής τους, διαιωνίζοντας τον φαύλο κύκλο της διαπλοκής και της ανταλλαγής εξυπηρετήσεων».

Ο ορισμός της αποτυχίας...


Της Λώρης Κέζα
Εχουμε λοιπόν έναν συνταξιούχο που ζει με τον μειωμένο μισθό του και προσπαθεί να αντεπεξέλθει στις αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις. Λένε λοιπόν οι φωστήρες της τρόικας ότι η οικονομία θα σωθεί εάν μειωθεί κι άλλο η σύνταξή του. Προσοχή, η είδηση δεν είναι προπέρσινη. Πρόκειται για ευχολόγιο του Νοεμβρίου 2014.
Πρόκειται για προτάσεις που επαναλαμβάνονται αν όχι αυτούσιες, τουλάχιστον με το ίδιο μοτίβο. Οι μικρότερες συντάξεις, οι μειωμένοι μισθοί είναι η σημαία. Και απολύσεις. Και μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό. Υποσημείωση: όπου η τρόικα αρθρώνει τη λέξη «μεταρρύθμιση», κάτι κακό συμβαίνει στους πολίτες.
Ας δούμε τι ακριβώς ζητούν οι δανειστές. Νέο μισθολόγιο. Κομμένα τα χιλιάρικα και οι τρυφηλότητες. Να ξεκουμπιστούν 5.500 υπάλληλοι, όχι επειδή περισσεύουν (έχουν αδειάσει οι υπηρεσίες) αλλά επειδή δεν βγαίνουν τα νούμερα. Νέο ασφαλιστικό δηλαδή τσιφουτιές του τύπου «6 ευρώ για παπ τεστ». Η γενική υπόσχεση όμως είναι ότι θα υπάρξουν ελαφρύνσεις στα φορολογικά. Οι εκατό δόσεις δεν είναι ελάφρυνση, είναι διευθέτηση δια της επιμήκυνσης.
Τι λέει επ’ αυτών ο Γκίκας Χαρδούβελης; Ο υπουργός Οικονομικών λέει ότι δεν θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό το 2015. Κατέθεσε τον προϋπολογισμό, τα μέτρησε από εδώ, τα μέτρησε από εκεί και λέει ότι τα νούμερα βγαίνουν. Οι δανειστές αντιθέτως προβλέπουν τρύπα: θα λείπουν 3,5 δισ. ευρώ στη χειρότερη, 1 δισ. ευρώ στην καλύτερη. Ας μην σταθούμε στην επικαιρότητα, στο «θα έρθουν, δεν θα έρθουν» των διαπραγματεύσεων. Η μεγάλη εικόνα βρίσκεται σε μια φράση του υπουργού: «η κυβέρνηση εφαρμόζει το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής με στόχο την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας μας και την παραμονή της στην ευρωζώνη». 
Ναι, όπως το διαβάσατε. «Την παραμονή στην ευρωζώνη». Δηλαδή επιστροφή στο σημείο εκκίνησης. Δηλαδή τόσες περικοπές, τόσες φορολογικές επιβαρύνσεις και η οικονομία βρίσκεται και πάλι στο ζερό. Πέντε χρόνια σκληρών μέτρων δεν έχουν φέρει μια ισορροπία. Πέντε χρόνια με ελάχιστες επενδύσεις λόγω ασταθούς περιβάλλοντος_ ποιος άραγε θα ρίσκαρε κεφάλαια εάν δεν ξέρει πώς θα φορολογείται σε δυο χρόνια; Πέντε χρόνια χωρίς ρυθμίσεις που να ενθαρρύνουν την πρωτοβουλία: το κράτος συνεχίζει να βάζει τρικλοποδιές σε οποιαδήποτε επιχειρηματική πρωτοβουλία. Η γραφειοκρατία είναι ακόμη εδώ και λειτουργεί ως τροχοπέδη.
Η απάντηση στους άνωθεν προβληματισμούς είναι άγρια: να μειωθούν ακόμη περισσότερο οι μισθοί, να καθιερωθεί εθνική σύνταξη των 400 ευρώ. Η παραγωγικότητα παραμένει στο περιθώριο, σαν να μην θέλουμε να βγούμε από την κρίση, σαν να μην καταλαβαίνουμε ότι τα μέτρα πάνω στα προηγούμενα μέτρα απλά κάνουν τα πράγματα χειρότερα. Πίσω από αυτά υπάρχει μια λογική: άντε να βγει κι αυτός ο μήνας.


Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Πολιτική συμμαχιών ή πολιτική συναλλαγών;


Θαυμαστή ομοφωνία και ομοβροντία στην «Αυγή της Κυριακής». Το πρωτοσέλιδο θέμα, το ανυπόγραφο κύριο άρθρο, τα περισσότερα πολιτικά σχόλια της εφημερίδας… Όλα στην ίδια γραμμή: Αφήστε τα’ αστεία!! Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να γίνουν εκλογές τώρα, διαφορετικά θα καταστραφούμε –χώρα και ΣΥΡΙΖΑ μαζί.
Ενδεικτικά παραθέτουμε: «Για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι μονόδρομος [αχ, αυτοί οι μονόδρομοι στο στόμα των αριστερών τώρα…] να επιβάλει το “ματ” με εκλογές τώρα». «Είναι αναγκαία η κατανόηση της πραγματικότητας που αλλάζει και της στιγμής που δεν πρέπει να χαθεί».
«Ζητούν κάποιοι να συμμετάσχουν στον αγώνα με τους μαχαιροβγάλτες και τους ζητούνται πιστοποιητικά πρότερου έντιμου βίου. Και αποδείξεις μελλοντικού έντιμου βίου» [ιδίως αυτό!] «Μερικοί αποκαλούν την επερχόμενη φάση αυτής της αναμέτρησης προεδρική εκλογή. Θα έπρεπε να την αποκαλούμε μάλλον προεδρική ευκαιρία».
«Η άλλη εκδοχή [από τη «συνεννόηση» με τη ΝΔ για πρόεδρο και εκλογές] είναι να αρνηθούμε κάθε συμβιβασμό και να κάνουμε εκκλήσεις στην κυβέρνηση να πέσει μόνη της». «Η εναλλακτική να μπλοκάρουμε την προεδρική εκλογή με άνοιγμα στους ανεξάρτητους έχει απορριφθεί, γιατί πριν διαφοροποιηθούν από το μνημόνιο, ήταν μνημονιακοί». «Δεν πειράζει, αν μαζέψει ο Σαμαράς τους 180, θα έχουμε ενάμιση χρόνο να το κουβεντιάζουμε, ενόσω ο Χαρδούβελης θα κόβει συντάξεις και ο Κυριάκος να απολύει κόσμο».
«Δεν είναι βέβαιο ότι υπάρχει στρατηγική νίκης. Ας μην ταλαντεύεται ο ΣΥΡΙΖΑ και ας πάρει επιτέλους πρωτοβουλίες που θα διασπούν τις συμμαχίες του κυβερνητικού μπλοκ ενόψει και της εκλογής προέδρου (χωρίς) αντίληψη περίκλειστου φρουρίου».
Εν τω μεταξύ, από τις σελίδες της «Αυγής» και τις ενημερωτικές ζώνες του Κόκκινου 105,5 παρελαύνουν με δηλώσεις, άρθρα και συνεντεύξεις τους όλοι οι υπο συνεργασία απαραίτητοι πολιτικοί, πριν ακόμα συζητηθεί και αποφασιστεί κάτι σχετικό σε αρμόδια όργανα του κόμματος.

Για το καλό της χώρας και του ΣΥΡΙΖΑ…

Διαβάζεις και ξαναδιαβάζεις, λοιπόν, τα γραφόμενα και μένεις με την εκτύπωση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι έτοιμος να ανοίξει πανιά για την αυτοδυναμία, αξιοποιώντας τη συγκυρία της εκλογής προέδρου, και κάποιοι στενοκέφαλοι δεν τον αφήνουν. Και για να καταλάβουν κι αυτοί οι στενοκέφαλοι, επιστρατεύεται μέχρι κι ο Λένιν, που μας μιλάει για τη σημασία των συμβιβασμών και των συμμαχιών. Δεν του έχουν ακόμα αποδώσει εκείνο το γνωστό περί συμμαχίας ακόμα και με το διάβολο, αλλά, όπως πάει το πράγμα, δεν φαίνεται να τη γλιτώνει.
Πώς φτάνουν, όμως, να ανακατεύουν στο ίδιο καζάνι τις δοξασίες περί «στιγμών» και «ευκαιριών» με τη θεωρία περί συμμαχιών; Πώς γίνεται να ανάγεται η «στιγμή» και η «ευκαιρία» σε πολιτική βάση και κριτήριο των συμμαχιών; Και γιατί με τόση ελαφρότητα συγχέεται η πολιτική συμμαχιών με την εκλογική τακτική των συνεργασιών; Για τον απλούστατο λόγο ότι, με την επίκληση της μοναδικότητας της στιγμής και του «μονόδρομου», δεν χρειάζεται να συζητήσουμε ουσιαστικά. Χρειάζεται να κραυγάσουμε απλώς «υπέρ» ή «κατά» της «ευκαιρίας».

Μια έδρα για μια ψήφο

Τι ζητείται, όμως, από τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνει; Απλά και καθαρά να συνδέσει με τον πιο άμεσο και ωμό τρόπο την ψήφο των ανεξάρτητων, ορισμένων εξ αυτών τουλάχιστο, με την υπόσχεση ότι όσοι θα συμβάλουν στη μη εκλογή προέδρου, θα συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές που έρχονται.
Είναι αυτή πολιτική συμμαχιών; Είναι μήπως εκλογική τακτική συνεργασιών; Είναι αυτή βάση για οποιαδήποτε συζήτηση, με οποιονδήποτε; Ή μήπως είναι η αναγέννηση της πελατειακής νοοτροπίας; Τι είναι η ψήφος που ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ από τους πολίτες για να μεταφέρεται στο παζάρι και να ανταλλάσσεται με την ψήφο του καθενός στην εκλογή προέδρου; Προίκα που μπορεί να την κάνει ό,τι θέλει; Δεν σας θυμίζει όλο αυτό τη γνωστή ιησουίτικη αρχή «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»; Ακόμη κι αν το είχε πει ο Λένιν, οφείλαμε να το είχαμε απορρίψει, πηγαίνοντας του ως δικαιολογητικά τα χαΐρια των καθεστώτων του «υπαρκτού-ανύπαρκτου».
Κι αυτή η απλουστευτική γελοιοποίηση των όποιων αντιρρήσεων έναντι αυτής της ευκαιριακής λογικής; Πόσο ανανεωτικό είναι να μετατρέπεις σε καρικατούρα την άλλη άποψη, για να επιβάλεις τον ευκαιριακό «μονόδρομο»; Ξέρω πολλούς από αυτούς που έχουν αντιρρήσεις, οι οποίοι έχουν πολύ πιο ανοιχτό μυαλό, πιο ανοιχτά μάτια και πιο ανοιχτή αντίληψη για την ευρύτητα των συμμαχιών και των συνεργασιών από αρκετούς μονοδρομικούς. Με τη στάση τους, με την επιμονή τους, κι όχι με τα λόγια μόνο, έχουν βοηθήσει τον ΣΥΡΙΖΑ να γίνει αυτό το ευρύ, ριζοσπαστικό, ενωτικό εγχείρημα, που ίσως καταγραφεί στην ιστορία σαν απαρχή της άρσης του ιστορικού σχίσματος της ευρωπαϊκής αριστεράς. Πολύ πριν υπάρξει στον ορίζοντα οποιαδήποτε «στιγμή» ή «ευκαιρία». Αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να τον απαξιώσουν μεταμορφώνοντάς τον σε άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, του νομίσματος της πιο αφόρητα επικρατούσας αντίληψης για την πολιτική.

Έντιμη στάση
Γιατί δεν μπορεί, άραγε, ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον πιο καθαρό τρόπο, να διακηρύξει δημόσια ότι, για συγκεκριμένους πολιτικούς λόγους, ζητάει από κάθε ανεξάρτητο βουλευτή και από κάθε κοινοβουλευτική ομάδα που επιδιώκει τη δημοκρατική ανατροπή των μνημονίων, να μην ψηφίσουν πρόεδρο δημοκρατίας σ’ αυτή τη Βουλή; Χωρίς να τους υποσχεθεί τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από μια συζήτηση για τη χάραξη κοινής πορείας με όσους μπορούν να βρουν βασικά, ουσιώδη κοινά στοιχεία στη βάση του προγράμματός του, πριν ή μετά τις εκλογές. Και, πάντως, να μην τους υποσχεθεί ως αντάλλαγμα για την αρνητική τους ψήφο μια έδρα στη νέα Βουλή. Αυτό θα κριθεί, θα εξαρτηθεί και από άλλους παράγοντες και όχι μόνο από μια ψήφο στη διαδικασία προεδρικής εκλογής. Από ποιον θα κριθεί; Από αυτούς που κατά το καταστατικό του ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζουν για τα ψηφοδέλτιά του. Τόσο απλά. Είναι μια έντιμη στάση –και από τις δύο πλευρές– που θα εκτιμηθεί πολύ περισσότερο από όποια ταχυδακτυλουργία.
Ναι, είναι ευκαιρία, τελικά, η διαδικασία προεδρικής εκλογής. Ευκαιρία να δείξει ο ΣΥΡΙΖΑ αν είναι ένα κόμμα που μπορεί να χειριστεί πολιτικά τα κρίσιμα ζητήματα και όχι με τη λογική της πελατειακής πεπατημένης. Ότι δεν είναι «μία από τα ίδια».

Χ. Γεωργούλας


Από την ΕΠΟΧΗ

Σε παρατεταμένη κοινωνική κρίση μέχρι το 2034 η Ελλάδα


Τη δυσχερή οικονομική κατάσταση παρουσιάζει σε έρευνά της η Διεθνής Οργάνωση για την Ελλάδα (ILO) που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για παρατεταμένη κοινωνική κρίση και καθίζηση της αγοράς εργασίας που δεν μπορεί να επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα πριν το 2008.

Έρευνα της Διεθνούς Οργάνωσης (ILO) για την Ελλάδα, η οποία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο.
Σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα θα βρεθεί αντιμέτωπη με παρατεταμένη κοινωνική κρίση αν δεν ληφθούν μέτρα για την ανάσχεσή της ενώ το 2014 η ελληνική οικονομία έχει συρρικνωθεί κατά 25% σε σχέση με το 2008. Από την αρχή της κρίσης έχει χαθεί μια στις τέσσερις θέσεις εργασίας.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το 70% από το σύνολο των σχεδόν 1,3 εκατομμυρίων ανέργων είναι χωρίς δουλειά για διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους και αρκετοί, για δυο έτη ή και περισσότερο.
Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, μέσα σε πέντε χρόνια έχει υπερδιπλασιαστεί ο αριθμός των Ελλήνων που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας. Το 2013 το ποσοστό αυτό ξεπερνούσε το 44%, ενώ το 2008 μετά βίας, υπερέβαινε το 20%.
Με τα δεδομένα αυτά, η ΔΟΕ υποστηρίζει ότι ακόμη και αν ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης είναι 2% απαιτούνται 13 χρόνια για επανέλθει η ελληνική οικονομία στα επίπεδα που βρισκόταν πριν από την κρίση
Αντίστοιχα και με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της απασχόλησης το 1,3%, η αγορά εργασίας θα μπορέσει να επανέλθει στα επίπεδα του 2008 το 2034.
Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας ζητά να ανασχεθεί η πολιτική των μειώσεων των μισθών και να ληφθούν επείγοντα μέτρα για τη στήριξη των θέσεων εργασίας και των επιχειρήσεων, μετά από συμφωνία κυβέρνησης, εργοδοτών και εργαζομένων.
Μεσοπρόθεσμα, η ΔΟΕ προτείνει την εφαρμογή μιας «ολοκληρωμένης στρατηγικής ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας και δηλώνει πρόθυμη να συνεργαστεί με την Ελληνική κυβέρνηση και τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η στρατηγική αυτή «βασίζεται σε μία ανάλυση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, προσαρμοσμένων στη συγκεκριμένη κατάσταση της Ελλάδας, ενώ καλύπτει τόσο μέτρα εκτάκτου ανάγκης όσο και πιο μακρόπνοες βιώσιμες δράσεις».
Στα μέτρα εκτάκτου ανάγκης περιλαμβάνονται η εγγύηση ενεργοποίησης όλων των νέων σε αναζήτηση εργασίας και των πλέον ευπαθών ομάδων, η δημιουργία επιχειρήσεων «κοινωνικής οικονομίας» ως οδοί δημιουργίας θέσεων εργασίας, η βελτιωμένη πρόσβαση σε πιστώσεις για τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς και μια επανεξέταση του ρυθμού και του μείγματος πολιτικών δημοσιονομικής εξυγίανσης ώστε να μην υπονομεύονται οι προσπάθειες ανάκαμψης.
Μακροπρόθεσμα, η μελέτη προάγει την υιοθέτηση μέτρων όπως η διεύρυνση της οικονομικής βάσης με διευκόλυνση της επέκτασης των βιώσιμων επιχειρήσεων, ενίσχυση των δεσμών μεταξύ τουρισμού και αγρο- τροφιμικού τομέα και προαγωγή των επενδύσεων που ενισχύουν την απασχόληση.
Θεωρεί αναγκαία την καταπολέμηση της αδήλωτης και της φτωχά αμειβόμενης εργασίας μέσω μιας ευρύτερης φορολογικής βάσης και βελτιωμένων κινήτρων για τη χαμηλά αμειβόμενη εργασία, με παράλληλη απομάκρυνση των φορολογικών βαρών από το εργατικό δυναμικό, τις μικρές εταιρείες και την κατανάλωση βασικών αγαθών, προς άλλες φορολογικές βάσεις όπως η περιουσία.
Αυτό εκτιμά η έκθεση, σε συνδυασμό με την τόσο αναγκαία ενεργοποίηση των πόρων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, θα διεύρυνε με τη σειρά του το πλαίσιο πολιτικών για την στρατηγική ανάπτυξης και απασχόλησης.
Στη δέσμη μέτρων περιλαμβάνονται επίσης η διασφάλιση επαρκούς κάλυψης του συστήματος κοινωνικής προστασίας και η ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου μέσω σχεδιασμού προγραμμάτων δεξιοτήτων και προσόντων με προγράμματα μαθητείας και εργασιακής εμπειρίας για τους νέους, καθώς και την ενίσχυση των δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης και των ενεργών προγραμμάτων αγοράς εργασίας.
Η ΔΟΕ προτείνει τέλος την επανοικοδόμηση του κοινωνικού διαλόγου ανάμεσα στην κυβέρνηση, τους εργοδότες και τους εργαζομένους και την «αντιμετώπιση του κατακερματισμού της συλλογικής διαπραγμάτευσης και των κενών ως προς την κάλυψη, έτσι ώστε να καλλιεργηθεί μια ισορροπημένη ανάκαμψη».

ΠΡΩΣΥΝΑΤ: Οι βασικές αρχές της αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ

Ολοκληρωμένη πρόταση με τις βασικές αρχές της αναθεώρησης του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της Αττικής, κατέθεσε η Πρωτοβουλία Συνεννόησης για τη Διαχείριση των Απορριμμάτων (ΠΡΩΣΥΝΑΤ) στα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, στον Ενιαίο Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) και στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ). Πρόθεση της Πρωτοβουλίας, να συμβάλλει στην προσπάθεια αναθεώρησης του Σχεδιασμού, προσδοκώντας ότι η σχετική συζήτηση θα ξεκινήσει σύντομα.
Συνοπτικά, το κύριο τμήμα της πρότασης αφορά στις βασικές προτεραιότητες ενός νέου περιφερειακού σχεδιασμού για την Αττική και περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις στους παρακάτω τομείς:
1. Πρόληψη - επαναχρησιμοποίηση, με σκοπό τη μείωση των απορριμμάτων
2. Διάκριση των ρευμάτων - αποφυγή επιμόλυνσης των ΑΣΑ
3. Αποκλεισμός μεταφοράς στην Αττική ΑΣΑ άλλων περιοχών
4. Ποσότητες
5. Φορέας διαχείρισης - αρμοδιότητες - τοπικά σχέδια διαχείρισης
6. Στόχοι
7. Κλείσιμο της Φυλής, με ρητά προσδιορισμένο χρονοδιάγραμμα
8. Βαθιά αναδιοργάνωση των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης και του ΕΟΑΝ
9. Ενημέρωση των πολιτών - υποστήριξη των δήμων
«Το σχέδιο για τη συγκεντρωτική και ιδιωτικοποιημένη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, με προμετωπίδα τα τέσσερα φαραωνικά εργοστάσια επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, έχει πλήρως απονομιμοποιηθεί και βρίσκεται ένα βήμα πριν την οριστική του κατάρρευση. Η δυνατότητα να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί ένα μοντέλο αποκεντρωμένης, φιλοπεριβαλλοντικής και ήπιας διαχείρισης, με χαμηλό κόστος και δημόσιο χαρακτήρα, υπάρχει», τονίζει η Πρωτοβουλία σε επιστολή της που επισυνάπτεται στο κείμενο των προτάσεών της, προειδοποιώντας περαιτέρω: «Οι fast track αναθεωρήσεις των περιφερειακών σχεδιασμών (ΠΕΣΔΑ), που ζήτησε το ΥΠΕΚΑ, η πρόθεση του ΥΠΕΣ να περιορίσει τις αρμοδιότητες των δήμων στη συλλογή και μεταφορά των απορριμμάτων και η τελευταία απόπειρα να μπει κάτω από την κηδεμονία του ΥΠΕΚΑ η διαμόρφωση των νέων περιφερειακών σχεδιασμών, το μόνο που προδίδουν είναι την ανησυχία των αρχιτεκτόνων του φιλοεργολαβικού σχεδιασμού».
Η ΠΡΩΣΥΝΑΤ επισημαίνει ότι για να έχει ουσιαστικό περιεχόμενο αυτή η διαδικασία, χρειάζεται το περιφερειακό συμβούλιο, που έχει την ευθύνη της έγκρισης του ΠΕΣΔΑ και ο ΕΔΣΝΑ, που έχει την ευθύνη του σχεδιασμού και της υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ, να έχουν ένα σαφές πλαίσιο στόχων και επιδιώξεων, στη βάση του οποίου θα κινηθούν οι μελετητικές ομάδες, που θα εκπονήσουν τη μελέτη αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ και τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) της αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ. Το πλαίσιο αυτό, εκτός των άλλων, θα αποτελέσει και την αναγκαία βάση για να αναπτυχθούν ουσιαστικά σχέδια τοπικής διαχείρισης από τους δήμους της Αττικής και για να τεκμηριωθεί η χρησιμότητά τους, συμπληρώνει η Πρωτοβουλία.

Γιατί η τρόικα πιέζει αφόρητα την Αθήνα


Του Κώστα Ράπτη

Το παρατηρούμενο αδιέξοδο στην τελική αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος από την τρόικα έχει βάθος πολύ μεγαλύτερο από προηγούμενες “κρίσεις”, ουσιαστικά επικοινωνιακού χαρακτήρα, σε επιλεγμένες επιμέρους πτυχές της διαπραγμάτευσης. Και αυτό διότι η τρόικα δείχνει να διακινδυνεύει (ακριβέστερα: να μην διστάζει διόλου να προκαλέσει) μια πολιτική κρίση, η οποία προορίζεται για πανευρωπαϊκό παραδειγματισμό.

Η τρόικα διαμηνύει ότι δεν πρόκειται να επιστρέψει εάν δεν γίνει δεκτή η περαιτέρω μείωση των συντάξεων κατά 20% -μέτρο που προφανώς συνιστά πολιτικό αυτοχειριασμό για όποια κοινοβουλευτική πλειοψηφία το εγκρίνει. Τέτοια πλειοψηφία δεν δείχνει να υφίσταται ούτε μεταξύ των βουλευτών που στηρίζουν την κυβέρνηση Σαμαρά. Συνεπώς η επιμονή της τρόικας, αντί για επικύρωση του ελληνικού success story, αναπότρεπτα μάλλον συνιστά “ευθανασία” του υφιστάμενου κυβερνητικού σχήματος, ανοίγοντας το δρόμο για την αναζήτηση, εν μέσω “έκτακτων συνθηκών”, μιας λύσης άλλου τύπου, από την επόμενη ή κατά προτίμηση και την παρούσα Βουλή.

Εκ πρώτης όψεως εντυπωσιάζει η αυστηρότητα των δανειστών απέναντι σε μία “φίλια” κυβέρνηση στην οποία δεν αφήνουν πλέον, με κάποιες παραχωρήσεις, το χώρο να αναπνεύσει πολιτικά. Πολύ περισσότερο προξενεί απορία η ετοιμότητά τους να δρομολογήσουν εξελίξεις που θα βάζουν εν όλω ή εν μέρει τον ΣΥΡΙΖΑ στο παιχνίδι της εξουσίας.

Όμως δεν πρόκειται για “παρενέργεια”, αλλά πιθανότατα για επιδιωκόμενο σκοπό. Η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης δεν έχει στα μάτια των πιστωτών ιδιαίτερο νόημα, αν στην υλοποίηση των προβλέψεών της δεν δεσμευθεί η πολιτική δύναμη, η οποία, κατά τις δημοσκοπήσεις, θα πρωτεύσει στις επόμενες εκλογές –που άλλωστε κανείς δεν εκτιμά ότι θα καθυστερήσουν. Το παράδειγμα του σχηματισμού της κυβέρνησης Παπαδήμου και της ενσωμάτωσης της “αντιμνημονιακής ΝΔ” του Αντώνη Σαμαρά είναι και πρόσφατο και διδακτικό.

Αν υφίσταται τέτοιος σχεδιασμός, θα πρέπει οπωσδήποτε να συνυπολογίζει το ενδεχόμενο να μην καμφθεί ο ΣΥΡΙΖΑ από τις πιέσεις και να μην συναινέσει. Κατά λογική συνεπαγωγή, λοιπόν, συνυπολογίζει οριακά και το ενδεχόμενο να μην ολοκληρωθεί επιτυχώς το ελληνικό πρόγραμμα διάσωσης.

Αντέχουν οι ευρωπαϊκές αγορές έναν τέτοιο κλυδωνισμό; Οι απαντήσεις θα πρέπει να αναζητηθούν στο Βερολίνο και ο χαρακτήρας τους είναι κατεξοχήν πολιτικός. Η Γερμανία εμφανίζεται υποχρεωμένη να προχωρήσει, αν χρειαστεί, σε κινήσεις “οδυνηρού σωφρονισμού” στην συγκριτικώς διαχειρίσιμη ελληνική περίπτωση, προκειμένου να υπεραπιστεί έναντι τρίτων το μείζον: τον συσχετισμό δυνάμεων που έχει κατοχυρεώσει στην ευρωζώνη.

Πίσω από τη φαινομενική νηνεμία που έχει εξασφαλίσει εδώ και δυόμιση χρόνια το “whatever it takes” του Mario Draghi (ακριβώς όσο δεν χρειαζόταν να υλοποιηθεί...), η “στιγμή της αλήθειας” στις σχέσεις κέντρου και περιφέρειας της ευρωζώνης πλησιάζει. Το όριο πολιτικής αντοχής μιας σειράς χωρών τείνει να ξεπεραστεί.

Στην Ισπανία, εν μέσω γενικευμένης απαξιώσης των κατεστημένων θεσμών, το κίνημα Podemos (που ξεπήδησε από το Κίνημα των Αγανακτισμένων και έχει οργανωμένη ύπραξη μόλις λίγων μηνών) εμφανίζει δημοσκοπική πρωτιά για τις βουλευτικές εκλογές, οι οποίες θα διεξαχθούν το αργότερο τον Δεκέμβριο του 2015. Στην Γαλλία, δημοφιλέστερη πολιτικός είναι η Marine Le Pen του Εθνικού Μετώπου, η οποία καλεί σε έξοδο από το ευρώ και εμφανίζεται ικανή (δεδομένης της κρίσης τόσο της κυβερνώσας κεντροαριστεράς όσο και της αντιπολιτευόμενης κεντροδεξιάς) ακόμη και να επικρατήσει στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών που θα διεξαχθούν σε δυόμιση χρόνια (αν ο παραπαίων Francois Hollande καταφέρει να ολοκληρώσει τη θητεία του...). Στην Ιρλανδία, την πρώτη θέση στην πρόθεση ψήφου έχει το αριστερό Sinn Fein. Στην πάντοτε κρίσιμη και απρόβλεπτη Ιταλία ο Matteo Renzi (ο οποίος ανήλθε στην εξουσία με “παλατιανό πραξικόπημα” και όχι με λαϊκή εντολή) πέρασε μέσα σε λίγους μήνες από το θριαμβευτικό 41% της κεντροαριστεράς στις ευρωεκλογές, στην προκήρυξη γενικής απεργίας τον Δεκέμβριο και από τις τρεις εργατικές συνομοσπονδίες, στην εσωκομματική αμφισβήτηση των μεταρρυθμίσεών του στα εργασιακά –οι οποίες και ψαλιδίζονται ήδη, προς μεγάλη δυσφορία των κεντροδεξιών κυβερνητικών του εταίρων– ενώ το Κίνημα Πέντε Αστέρων του Beppe Grillo διατηρεί μονίμως της δυνάμεις του άνω του 20% και ζητά δημοψήφισμα για την έξοδο από το ευρώ.

Βίαιες συγκρούσεις αστυνομίας και διαδηλωτών τόσο στη Γαλλία (με έναν νεκρό) όσο και στην Ιταλία, σημαδεύουν την επικαιρότητα.

Την ίδια ώρα, εν αναμονή της εξέτασης των εθνικών προϋπολογισμών από την Κομισιόν την εβδομάδα αυτή, ο Επίτροπος για τις ψηφιακές υποθέσεις Guenther Oettinger (χριστιανοδημοκράτης πρώην πρωθυπουργός του γερμανικού κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης) δημοσιεύει άρθρο στην γαλλική εφημερίδα Les Echos και στους Financial Times, με το οποίο διαμηνύει ότι δεν μπορεί να επιδειχθεί από τις Βρυξέλλες ελαστικότητα απέναντι στην “καθ΄ υποτροπήν ελλειμματική” Γαλλία. Το γεγονός ότι ο Oettinger δεν είναι ο καθ΄ ύλην αρμόδιος (καθώς το χαρτοφυλάκιο της ΟΝΕ ανήκει στον... Γάλλο Pierre Moscovici), συνεπάγεται ότι δια στόματός του μιλά μάλλον το Βερολίνο παρά ο Jean Claude Juncker. Άλλωστε, μολονότι ο γραμματέας των Γάλλων Σοσιαλιστών Jean-Christophe Cambadelis έκρινε τη δημοσίευση του άρθρου “άξια παραίτησης”, ο Μαργαρίτης Σχοινάς, εκπρόσωπος του προέδρου της Κομισιόν, κάλυψε τον Oettinger. (Σε διαφορετική περίπτωση ο πιεσμένος από το σκάνδαλο Luxleaks Juncker θα έπρεπε να βρεθεί αντιμέτωπος με δύσκολες αποφάσεις, όπως η έναρξη διαδικασίας κατά της Γερμανίας, για συστηματική παραβίαση των μακροοικονομικών ισορροπιών με τη σταθερή διατήρηση πλεονασμάτων άνω του 6%...).

Αν αυτή είναι η αντιμετώπιση της πάλαι ποτέ ηγέτιδας του ευρωπαϊκού σχεδίου Γαλλίας, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Αθήνα δεν έχει τύχη.

Συντάξεις: Όλοι στο ΙΚΑ και επιπλέον δουλειά 2 ως 5 χρόνια – Μείωση των συντάξεων ως και 30%



- Τι λέει η απόρρητη έκθεση που τινάζει τις συντάξεις στον αέρα
- Έξι αλλαγές – φωτιά στο συνταξιοδοτικό αλλάζουν τα πάντα για εκατομμύρια πολίτες
- Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης και μειώνονται τα ποσά
- Τέλος στις πρόωρες και ελάχιστη με επιπλέον 5 χρόνια ασφάλισης

 απόρρητη αναλογική μελέτη του υπουργείου Εργασίας φέρνει τα πάνω, κάτω στο ασφαλιστικό. Έρχεται, όπως επιβάλλει η τρόικα, αύξηση στα όρια ηλικίας, ενοποίηση ταμείων με ουσιαστική κατάργηση των επικουρικών, αλλά και αλλαγή στον υπολογισμό των συντάξεων που θα φέρει σαφή μείωση των αποδοχών.

Δεν είναι μονάχα το τρικ με την αύξηση των ορίων ηλικίας που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση σε χιλιάδες άτομα μειώνοντας έτσι τις δαπάνες για συντάξεις, αλλά πλέον περνάμε σε μειώσεις.

Οι έξι αλλαγές που έρχονται, πέντε χρόνια νωρίτερα μάλιστα σε σχέση με το τι είχε υπολογιστεί ως τώρα είναι οι εξής.

Μείωση συντάξεων

Αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων για όσους βγαίνουν στη σύνταξη από το 2015. Θα υπολογίζεται το σύνολο του εργασιακού βίου και όχι η καλύτερη πενταετία και έτσι θα υπάρξει σαφής μείωση των αποδοχών των συνταξιούχων

Αλλαγή στον υπολογισμό των κατώτατων συντάξεων με βάση τις εισφορές. Σήμερα στα 487 ευρώ των αποδοχών ένα μεγάλο μέρος προέρχεται από το κράτος καθώς από τις εισφορές το ποσό που αναλογεί είναι μόλις 280 με 310 ευρώ. Έρχεται μείωση στο ποσοστό αναπλήρωσης από το κράτος και μείωση των συντάξεων
Μείωση των ορίων για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ.


Αυξήσεις ορίων ηλικίας.

Αυξάνονται τα όρια ασφάλισης για την κατώτατη σύνταξη από τα 15 στα 20 και ταυτόχρονα κατά δύο χρόνια τα έτη ασφάλισης για την πρόωρη συνταξιοδότηση. Οι αλλαγές έρχονται στο πρώτο τρίμηνο του 2015 και η τρόικα ήδη ζητά πλήρη κατάργηση όλων των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.

Κατάργηση ταμείων

Κατάργηση επικουρικών ταμείων και απορρόφησή τους στο ΙΚΑ. Οι αλλαγές θα επηρεάσουν όσους βγουν σε σύνταξη από το 2015 και μετά.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *