Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Εγκρίθηκε το ελληνικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων

Το Eurogroup ενέκρινε σε τηλεδιάσκεψη μιάς μόλις ώρας την ελληνική επιστολή μεταρρυθμίσεων αποδεχόμενο ότι αποτελεί έγκυρο σημείο εκκίνησης για επιτυχημένη ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές τα σημεία του προγράμματος της Θεσσαλονίκης διατρέχουν τις ελληνικές προτάσεις με πρώτο και κύριο πυλώνα την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Ανθρωπιστική κρίση

Σε αυτόν τον τον τομέα η ελληνική κυβέρνηση επαναβεβαιώνει το σχέδιό της να:
  • αντιμετωπίσει τις ανάγκες που προκύπτουν από την πρόσφατη άνοδο της απόλυτης φτώχειας (ανεπαρκή πρόσβαση στη διατροφή, στέγη, υπηρεσίες υγείας και βασική παροχή ενέργειας) με προσεκτικά στοχευμένα μη χρηματικών μέσα (π.χ. κουπόνια σίτισης)
  • πραγματοποιήσει την παραπάνω παρέμβαση με τρόπο που να  συμβάλει στη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και στη μάχη ενάντια στη γραφειοκρατία/διαφθορά (π.χ. με την έκδοση Έξυπνης Κάρτας Πολίτη, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ταυτότητα, στο σύστημα υγείας όπως και για την πρόσβαση στο πρόγραμμα κουπονιών σίτισης, κλπ)
  • διασφαλίσει ότι ο αγώνας ενάντια στην ανθρωπιστική κρίση δεν έχει αρνητικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα.

Όσον αφορά τις δημοσιονομικές και διαρθρωτικές πολιτικές οι ελληνικές αρχές θα ελέγξουν τις δαπάνες υγείας και βελτιώσουν την παροχή και ποιότητα των ιατρικών υπηρεσιών, παρέχοντας πρόσβαση σε όλους.

Επανεκκίνηση οικονομίας

Στον τομέα της επανεκκίνησης της οικονομίας η Ελλάδα δεσμεύεται να:
  • βελτιώσει σύντομα, σε συμφωνία με τους θεσμούς, τη νομοθεσία για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.
  • καταρτίσει τα προγράμματα δόσεων με τρόπο που βοηθά στην αποτελεσματική διάκριση ανάμεσα: α). στη σκόπιμη μη πληρωμή και β). στην αδυναμία αποπληρωμής, στοχοποιώντας τα άτομα και τις επιχειρήσεις της περίπτωσης α). με αστικές και ποινικές διαδικασίες (ιδίως στις ομάδες υψηλού εισοδήματος) και παρέχοντας στα άτομα και τις επιχειρήσεις της περίπτωσης β). όρους αποπληρωμής που επιτρέπουν να επιβιώσουν οι εν δυνάμει φερέγγυες επιχειρήσεις, αποτρέπουν συμπεριφορά λαθρεπιβάτη, ακυρώνουν τον ηθικό κίνδυνο και ενδυναμώνουν την κοινωνική ευθύνη καθώς επίσης και την κατάλληλη κουλτούρα αποπληρωμής
  • αποποινικοποιήσει τις μικρές οφειλές όσων έχουν χαμηλό εισόδημα.

"Κόκκινα" δάνεια

Σύμφωνα με το μέγαρο Μαξίμου, στο ζήτημα των τραπεζών και των μη εξυπηρετούμενων δανείων η Ελλάδα δεσμεύεται να:
  • διαχειριστεί τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια με τρόπο ο οποίος συνεκτιμά πλήρως την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών (λαμβάνοντας υπόψη τον υφιστάμενο Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών), τη λειτουργία του δικαστικού συστήματος, την κατάσταση στην κτηματαγορά, θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης, και τυχόν αρνητική επίπτωση στη δημοσιονομική θέση της χώρας
  • συνεργαστεί με τις διοικήσεις των τραπεζών και τους θεσμούς για να αποφύγει την προσεχή περίοδο πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας νοικοκυριών κάτω από ορισμένο εισοδηματικό όριο, έτσι ώστε: α). να διατηρήσει την κοινωνική στήριξη στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, β). να αποτρέψει περαιτέρω πτώση των τιμών στην κτηματαγορά (που θα έχουν αρνητική επίπτωση στους τραπεζικούς ισολογισμούς), γ). να ελαχιστοποιήσει τη δημοσιονομική επίπτωση από την αύξηση των απωλειών ιδιόκτητης κατοικίας, και δ). να ενδυναμώσει την κουλτούρα πληρωμών. Θα ληφθούν μέτρα για να στηρίξουν τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους.
  • εναρμονίσει το νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό με τα προγράμματα των δόσεων μετά την τροποποίησή τους, να περιορίσει τους κινδύνους στα δημόσια οικονομικά και την κουλτούρα πληρωμών, ενόσω διευκολύνει την αναδιάρθρωση του ιδιωτικού χρέους.

Ανάπτυξη

Στον τομέα των αναπτυξιακών πολιτικών για να προσελκυστούν επενδύσεις σε τομείς-κλειδιά και να αξιοποιηθεί η δημόσια περιουσία αποτελεσματικά, οι ελληνικές αρχές θα:
  • διασφαλίσουν την παροχή βασικών δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών από ιδιωτικοποιημένες εταιρείες/βιομηχανίες σύμφωνα με τους στόχους πολιτικής σε εθνικό επίπεδο και σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ.
  • επανεξετάσουν ιδιωτικοποιήσεις οι οποίες δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει με σκοπό να βελτιώσουν τους όρους έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουν τα μακροπρόθεσμα οφέλη για το κράτος, να ενδυναμώσουν τον ανταγωνισμό στις τοπικές οικονομίες, να προαγάγουν την οικονομική ανάκαμψη σε εθνικό επίπεδο και να τονώσουν τη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή προοπτική.
Στις μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και την βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος,ως μέρος μιας νέας μεταρρυθμιστικής ατζέντας, η Ελλάδα παραμένει δεσμευμένη να:
 

  • άρει εμπόδια στον ανταγωνισμό με βάση τη συνεισφορά του ΟΟΣΑ.
  • ενδυναμώσει την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού.
  • εισαγάγει δράσεις για να μειώσει το διοικητικό βάρος της γραφειοκρατίας, περιλαμβανομένης νομοθεσίας η οποία απαγορεύει στις μονάδες της δημόσιας διοίκησης να ζητούν (από πολίτες και επιχειρήσεις) έγγραφα που πιστοποιούν πληροφορίες τις οποίες το κράτος ήδη κατέχει (στην ίδια ή σε κάποια άλλη μονάδα).
Στην μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος η ελληνική κυβέρνηση θα βελτιώσει την οργάνωση των δικαστηρίων με τη μεγαλύτερη εξειδίκευσή τους και, σ' αυτό το πλαίσιο, θα υιοθετήσει νέο Αστικό Κώδικα.

Φορολογία


Σε σχέση με τις φορολογικές πολιτικές η Ελλάδα δεσμεύεται να:

  • επιβάλει με αποφασιστικότητα και να βελτιώσει τη νομοθεσία για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
  • εργαστεί ώστε να διαμορφώσει μια νέα κουλτούρα φορολογικής συμμόρφωσης για να διασφαλίσει ότι όλα τα τμήματα της κοινωνίας, και κυρίως οι πλούσιοι, συμβάλλουν αναλογικά στη χρηματοδότηση των δημόσιων πολιτικών. Σ' αυτό το πλαίσιο, δημιουργεί από κοινού με τους ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους περιουσιολόγιο το οποίο βοηθά τις φορολογικές αρχές να αξιολογούν την εγκυρότητα προηγούμενων δηλώσεων φόρου εισοδήματος.
Στη διαχείριση των εσόδων η Ελλάδα θα εκσυγχρονίσει τη φορολογική και τελωνειακή διοίκηση επωφελούμενη από διαθέσιμη τεχνική βοήθεια. Σ' αυτήν την κατεύθυνση η Ελλάδα θα:
  • στελεχώσει επαρκώς, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, τη Γενική Γραμματεία Δημόσιων Εσόδων και ειδικότερα τις μονάδες των εφοριών για τους μεγάλους οφειλέτες υψηλού πλούτου και θα διασφαλίσει ότι διαθέτουν ισχυρή ερευνητική και διωκτική αρμοδιότητα και πόρους επωφελούμενη από τις δυνατότητες του ΣΔΟΕ, έτσι ώστε να στοχεύσουν αποτελεσματικά στην απάτη και τις ληξιπρόθεσμες φορολογικές οφειλές των κοινωνικών ομάδων υψηλού εισοδήματος.

Εργασιακές σχέσεις


Στο τεράστιο κεφάλαιο των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας η Ελλάδα δεσμεύεται να:

  • επιτύχει τις καλύτερες πρακτικές της ΕΕ στον τομέα της νομοθεσίας για την αγορά εργασίας μέσω της διαδικασίας της διαβούλευσης με τους κοινωνικούς επωφελούμενη από την ειδική γνώση και την υπάρχουσα συνεισφορά και τη διαθέσιμη τεχνική βοήθεια του ΔΟΕ, του ΟΟΣΑ.
  • εισαγάγει σταδιακά μια νέα, «έξυπνη» προσέγγιση για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις η οποία εξισορροπεί την ευελιξία με τη δικαιοσύνη. Αυτή περιλαμβάνει τη φιλοδοξία να βελτιστοποιήσει και σε βάθος χρόνου να αυξήσει τους κατώτατους μισθούς κατά τρόπο ο οποίος διασφαλίζει τις προοπτικές ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης. Το εύρος και ο χρόνος των αλλαγών στον κατώτατο μισθό θα επέλθουν σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και θα λάβουν πλήρως υπόψη τους τη σύσταση ενός νέου ανεξάρτητου σώματος για το εάν οι αλλαγές στα ημερομίσθια είναι σύμφωνες με τις εξελίξεις στην παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα.

Διαφθορά

Ένας μεγάλος πυλώνας των εξαγγελιών της Θεσσαλονίκης αφορούσε την διαφθορά και τη δημόσια διοίκηση.
Σε αυτόν τον τομέα η ελληνική κυβέρνηση θα:

  • μετατρέψει τον αγώνα ενάντια στη διαφθορά σε εθνική προτεραιότητα και θα καταστήσει πλήρως επιχειρησιακό το Εθνικό Σχέδιο κατά της Διαφθοράς.
  • θέσει στο στόχαστρο το λαθρεμπόριο καυσίμων και καπνικών προϊόντων, παρακολουθεί τις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων (για να προλαμβάνει απώλειες εσόδων κατά την εισαγωγή) και αντιμετωπίσει το ξέπλυμα χρήματος. Η κυβέρνηση προτίθεται να θέσει αμέσως φιλόδοξους στόχους εσόδων σ' αυτούς τομείς οι οποίοι θα επιδιωχθούν υπό το συντονισμό του νέου Υπουργού Επικρατείας.
  • μειώσει α). τον αριθμό των υπουργείων (από 16 σε 10), β). τον αριθμό των «ειδικών συμβούλων» στη νέα κυβέρνηση και γ). τις πρόσθετες παροχές των υπουργών, βουλευτών και ανώτερων στελεχών (π.χ. αυτοκίνητα, έξοδα κίνησης, επιδόματα).
  • αυστηροποιήσει τη νομοθεσία για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και περιλάβει ανώτατα όρια δανεισμού από χρηματοπιστωτικούς και άλλους θεσμούς.

ΜΜΕ

Τέλος στο θέμα της επαναχάραξης του χάρτη λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα, η κυβέρνηση θα:
 

  • ενεργοποιήσει αμέσως την υφιστάμενη (ωστόσο ανενεργή) νομοθεσία η οποία ρυθμίζει τα έσοδα από τα ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά), διασφαλίζοντας (μέσω κατάλληλα οργανωμένων δημοπρασιών) ότι καταβάλλουν στο κράτος τις τιμές της αγοράς για τις συχνότητες που χρησιμοποιούν και να απαγορεύσει τη λειτουργία συνεχώς ζημιογόνων μέσων ενημέρωσης (χωρίς διαφανή διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης).



Γκάλμπρεϊθ: Γιατί η Ελλάδα κέρδισε και η Γερμανία υπαναχώρησε


Πολλά διεθνή μέσα έκαναν λόγο για νίκη της Γερμανίαw και ήττα της Ελλάδας μετά τη συμφωνία στο Eurogroup της Παρασκευής. Την άποψη αυτή αντικρούει ο έγκριτος οικονομολόγος και σύμβουλος του Γιάνη Βαρουφάκη, καθηγητής Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ, σε άρθρο του υπό τον τίτλο «Διαβάζοντας σωστά την ελληνική συμφωνία», που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα Social Europe.
Περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο τα διεθνή μέσα κάλυψαν την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και εταίρων στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, ο Γκάλμπρεϊθ κάνει λόγο για δημοσιεύματα χωρίς λεπτομέρειες, ανυπόγραφα και χωρίς διασταύρωση που περιγράφουν τη συμφωνία ως υπαναχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ και νίκη της Γερμανίας και της υπόλοιπης Ευρώπης. 
Όπως εξηγεί όπως ο ίδιος «δεν υπήρχε συμφωνία για μια δανειακή συμφωνία που θα μπορούσε να απελευθερώσει πλήρως τα χέρια της Ελλάδας». «Οι δανειακές συμφωνίες έρχονται με όρους» γράφει και σημειώνει ότι οι επιλογές για την ελληνική κυβέρνηση ήταν συμφωνία με όρους, ή καμία συμφωνία με κανέναν όρο. Συνεχίζοντας ο Γκάλμπρεϊθ τονίζει ότι η συμφωνία έπρεπε να κλείσει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου που λήγει η στήριξη των ελληνικών ομολόγων από την ΕΚΤ ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από τη ζώνη του ευρώ. «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εκλέχθηκε για να βγάλει την Ελλάδα από την Ευρώπη. Για να τηρήσει τις προεκλογικές του δεσμεύσεις λοιπόν, η σχέση Αθήνας και Ευρώπης θα έπρεπε να παραταθεί κατά έναν τρόπο αποδεκτό κι από τις δύο πλευρές», υπογραμμίζει ο Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ.
Ο καθηγητής αναλύει τις λεξιμαχίες Αθήνας – Βρυξελλών και εστιάζει την προσοχή σε δύο όρους.  Κατά τον Γκάλμπρεϊθ η φράση επέκταση της «Master Financial Assistance Facility Agreement» που χρησιμοποιήθηκε είναι ακόμα καλύτερη από την λιγότερο προβληματική φράση «επέκταση της δανειακής σύμβασης» που πρότεινε αρχικά η ελληνική πλευρά, καθώς «με λίγα λόγια η MFFA επεκτείνεται αλλά οι όροι αναθεωρούνται». Πολύ σημαντική είναι επίσης κατά τον Αμερικανός καθηγητή ο όρος «arrangement» που σημαίνει «συμφωνία».
Για να εξηγήσει το γιατί ο Αμερικανός καθηγητής παραθέτει ένα απόσπασμα από τη συμφωνία που λέει τα εξής:
«Στόχος της επέκτασης είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης, βάσει και της νέας συμφωνίας και μέσω της χρήσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ευελιξίας που υπάρχει και την συμφωνήσαμε από κοινού με τις ελληνικές αρχές και τους θεσμούς. Μέσω αυτής της επέκτασης προσφέρεται χρόνος-γέφυρα για διαπραγματεύσεις για πιθανή επικείμενη συμφωνία, μεταξύ Ελλάδας, Eurogroup και θεσμών. Οι ελληνικές αρχές θα παρουσιάσουν μία πρώτη σειρά μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα βασίζονται στο τρέχον πρόγραμμα έως τη Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου. Οι θεσμοί θα καταθέσουν μία πρώτη άποψη για το εάν τα μέτρα αυτά θα αποτελέσουν μία καλή αρχή προκειμένου να υπάρξει επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης».
«Αν πιστεύετε ότι μπορείτε να βρείτε μια ακλόνητη δέσμευση σε αυτούς τους όρους και προϋποθέσεις του "τρέχοντος προγράμματος" σε αυτό το κείμενο, καλή σας τύχη! Δεν υπάρχει. Επομένως, όχι η τρόικα δεν μπορεί να έρθει στην Αθήνα και να παραπονεθεί για την επαναπρόσληψη των καθαριστριών» γράφει χαρακτηριστικά ο Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ.
Ένας άλλος όρος της συμφωνία που απασχολεί τον σύμβουλο του Έλληνα υποουργού Οικονομικών, είναι ο «Memorandum of Understanding» που υπεγράφη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Αναφερόμενος στο γνωστό σε όλους «μνημόνιο» ο Αμερικανός καθηγητής Οικονομίας σημειώνει ότι δεν είναι όλα παράλογα όσα αναγράφονται σε αυτό το κείμενο καθώς αντανακλούν τους ευρωπαϊκούς όρους και κανόνες. «Δεν ήταν τόσο δύσκολο για την νέα κυβέρνηση να δηλώσει ότι δεσμεύεται στο 70% του Μνημονίου λοιπόν», επισημαίνει.
Ο κ. Γκάλμπρεϊθ επαναλαμβάνει τη ρητορική της κυβέρνησης ότι δεν είναι κάθετα αντίθετη στις ιδιωτικοποιήσεις αλλά διαφωνεί με αυτές που εγκαθιστούν μονοπώλια ή αυτές που έγιναν βιαστικά και δεν απέφεραν έσοδα.
Στη συνέχεια του άρθρου του τοποθετείται επίσης απέναντι στις αιτιάσεις ότι η κυβέρνηση υποσχόταν εφαρμογές κεϋνσιανών πολιτικών εξηγώντας ότι δεν υπάρχουν χρήματα στην Ελλάδα και επομένως αυτού του είδους οι πολιτικές δεν ήταν ποτέ στο τραπέζι, καθώς θα απαιτούσαν για την εφαρμογή τους έξοδο στο εθνικό νόμισμα
Στη συνέχεια, ο διάσημος Αμερικανός οικονομολόγος σχολιάζει «τις κακές γλώσσες» που θέλουν τους Τσίπρα και Βαρουφάκη, να λειτούργησαν υπερφίαλα ζαλισμένοι από τη μεγάλη εκλογική νίκη. «Ο Τσίπρας δεν το κάνει αυτό. Και ο Βαρουφάκης το πρώτο πράγμα που μου είπε όταν συναντηθήκαμε στο υπουργείο Οικονομικών ήταν "καλωσήρθες στο δηλητιριασμένο δισκοπότηρο"», αποκαλύπτει χαρακτηριστικά.
Αποκρούοντας τα επιχειρήματα που κάνουν λόγο για νίκη της Γερμανίας, ο Γκάλμπρεϊθ βλέπει στην εξέλιξη των συνομιλιών υπαναχώρηση από τη γερμανική πλευρά. ¨οπως υποστηρίζει ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ήταν αυτός που έκανε πίσω την Παρασκευή μετά τη δημόσια διαφωνία του αντικαγκελάριου της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ για την εσπευσμένη απόρριψη της ελληνικής πρότασης και το τηλεφώνημα Μέρκελ-Τσίπρα που ακολούθησε. «Μπορεί οι κινήσεις να ήταν χορογραφημένες» γράφει αλλά στο τέλος ήταν ο Σόιμπλε που έκανε ένα βήμα πίσω.
Αναφερόμενος στην αιτία που οδήγησε σε μία συμφωνία υπέρ της ελληνικής πλευράς, ο καθηγητής εκτιμά ότι αυτή ήταν η επίκληση της λογικής και το γεγονός ότι στο τέλος η Μέρκελ επέλεξε να μην είναι η ηγέτης που θα ευθύνεται για τη ρήξη της Ευρώπης.
«Σύντομα θα υπάρξουν νέα μέτωπα στην Ευρώπη, στην Ισπανία, ίσως στην Ιρλανδία και στη συνέχεια στην Πορτογαλία, χώρες οι οποίες έχουν εκλογές μπροστά τους. Δεν είναι πιθανό η ελληνική κυβέρνηση να καταρρεύσει ή να λυγίσει στις διαπραγματεύσεις και με το πέρασμα του χρόνου ο σκοπός της μανούβρας που κερδήθηκε σε αυτή την πρώτη αψιμαχία θα γίνει πιο ξεκάθαρος. Σε ένα χρόνο από τώρα το πολιτικό τοπίο στην Ευρώπη μπορεί να είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που είναι σήμερα» καταλήγει ο Γκάλμπρεϊθ.


Το γερμανικό μαρτύριο της σταγόνας (και της λίστας)…


Εάν ο «ξαφνικός θάνατος» ήταν το plan A των «σκληρών» του Βερολίνου και της Ευρώπης, το «μαρτύριο της σταγόνας» μπορεί να είναι σίγουρα το plan B. Με άμεση εφαρμογή από σήμερα κιόλας, αρχής γενομένης από την τηλεδιάσκεψη του Eurogroup και την τελική αποτίμηση και έγκριση (;) της περίφημης «λίστας Βαρουφάκη».
Η κυβέρνηση, παρά τις συμπληγάδες των πιέσεων, έβαλε τελικά στο 6σέλιδο κείμενο των προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων τρία θέματα που μέχρι την περασμένη εβδομάδα ήταν «ταμπού» για την γερμανική πλευρά: Την ρύθμιση των 100 δόσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων και το πάγωμα των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.
Η λίστα εστάλη σήμερα το πρωί στους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης και το απόγευμα θα περάσει από την τηλεδιάσκεψη του Eurogroup. Εκεί, αναμένεται να δοκιμαστεί, για πρώτη φορά, και η τετράμηνη… εκεχειρία που συμφωνήθηκε την Παρασκευή – μια εκεχειρία, αρκούντως εύθραυστη και πανταχόθεν ήδη βαλλόμενη.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες που υπήρχαν έως αργά χθες το βράδυ, τόσο από την Αθήνα όσο και από τις Βρυξέλλες, δεν αναμένεται να υπάρξει πρόβλημα στον κύριο όγκο των μεταρρυθμίσεων που προτείνει η ελληνική πλευρά και αφορούν διαρθρωτικές αλλαγές όπως η πάταξη της φοροδιαφυγής, της διαφθοράς και του λαθρεμπορίου, ούτε επίσης  στα άμεσα μέτρα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης. Ωστόσο, ακόμη και για τις επικοινωνιακές – πολιτικές ανάγκες μια ακόμη γερμανικής επίδειξης πυγμής, σχετική αβεβαιότητα υπήρχε τόσο για τη ρύθμιση των 100 δόσεων στις ληξιπρόθεσμες οφειλές, όσο και για το θέμα των κόκκινων δανείων.
«Η ρύθμιση των 100 δόσεων κάθε άλλο παρά δημοσιονομικό κόστος συνεπάγεται», ανέφερε χθες παράγοντας του κυβερνητικού επιτελείου, σημειώνοντας: «Αντιθέτως, ίσως είναι και η μόνη ασφαλής οδός για να μπουν άμεσα χρήματα στα κρατικά ταμεία». Στον αντίποδα οι αντιρρήσεις, που φέρεται να έχει διαμηνύσει το Βερολίνο, εστιάζονται στην κυβερνητική δέσμευση για «κούρεμα» έως και 50% του αρχικού κεφαλαίου σε όσους αποπληρώσουν εφ’ άπαξ τις οφειλές τους – πρόβλεψη, που κατά την γερμανική πλευρά αποτελεί δυνάμει απώλεια εσόδων. Με την εύλογη, όμως, απάντηση από την ίδια κυβερνητική πηγή πως «πρόκειται για… εικονική απώλεια εικονικών εσόδων, τα οποία χωρίς κίνητρα δεν πρόκειται ποτέ να μπουν στα ταμεία».
Ακόμη πιο σύνθετη είναι η υπόθεση των κόκκινων δανείων, καθώς οι όποιες σκέψεις για «κούρεμα» με χρήση πόρων από το «μαξιλάρι» του ΤΧΣ είναι πλέον άκυρες: Με την απόφαση του Eurogroup την Παρασκευή όλο το ποσό των 11 δις του ΤΧΣ δεσμεύεται από τον EFSF και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κατόπιν έγκρισης της ΕΚΤ, μόνον για τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών.
Εξ ου και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η διατύπωση του ζητήματος των κόκκινων δανείων είναι πολύ γενική και προσεκτική στο κείμενο Βαρουφάκη, ενώ και ο Γιώργος Σταθάκης επεσήμανε πως το συγκεκριμένο θέμα απαιτεί ιδιαίτερη διαβούλευση με τους εταίρους.
Στις υπόλοιπες παραμέτρους, και απ’ όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά για τη λίστα, ανοιχτά ζητήματα παραμένουν και στο κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ στη λίστα δεν γίνεται αναφορά στις επαναπροσλήψεις στο Δημόσιο. Αντιθέτως, θίγεται έστω και εμμέσως το θέμα της επαναφοράς του κατώτατου μισθού και δεν υπάρχει καμία αναφορά σε ρήτρα μηδενικών ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία όπως αξίωνε, προ εκλογών, η τρόικα.
Σε κάθε περίπτωση, και πέραν των όσων θα συζητηθούν στην σημερινή τηλεδιάσκεψη, η συμφωνία της τετράμηνης παράτασης φαίνεται καταδικασμένη να περάσει μέσα από το «μαρτύριο της σταγόνας».
Όπως σημείωναν χθες κυβερνητικοί παράγοντες, η Γερμανία δείχνει αποφασισμένη να απειλεί με βέτο κάθε κοινωνικό μέτρο που θα μπαίνει στο τραπέζι, ενώ τουλάχιστον για δύο μήνες θα είναι διαρκώς οπλισμένο το περίστροφο της χρηματοδοτικής και πιστωτικής ασφυξίας.
Διότι η ελληνική πλευρά μπορεί να κέρδισε το δικαίωμα να βάζει εκείνη την ατζέντα και τα μέτρα που θέλει να προωθήσει, δεν έχει κερδίσει όμως μέχρις στιγμής – και μέχρι τον Απρίλιο τουλάχιστον – καμία δέσμευση από τους εταίρους για άμεση εκταμίευση χρημάτων.
Οι έως τώρα υπολογισμοί δείχνουν ότι οι ταμειακές ανάγκες έως τον Ιούνιο είναι περί τα 6 δις ευρώ – ποσό, το οποίο έως τα 3 με 4 δις μπορεί να καλυφθεί, εν ανάγκη, με εσωτερικό κρατικό δανεισμό και με μεταφορά πόρων στα κονδύλια της γενικής κυβέρνησης. Από εκεί και πέρα, είτε θα υπάρξει εκταμίευση μέρους της δόσης των 7 δις μετά τον Απρίλιο, είτε θα τεθεί και πάλι το αίτημα αύξησης του πλαφόν στις πωλήσεις εντόκων – ένα αίτημα, πάντως, που αυτή τη στιγμή δεν δείχνει να έχει μεγάλη τύχη με δεδομένη την by the book στάση των τραπεζιτών της Φραγκφούρτης και την τιμωρητική ευθιξία του κ. Σόιμπλε…

Φίλης: Πολιτική σύγκρουση, αν δεν δεχθούν τις διαπραγματεύσεις (ΒΙΝΤΕΟ)


Σε περίπτωση που οι θεσμοί δεν δεχτούν τις μεταρρυθμίσεις ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης«βλέπει» πολιτική σύγκρουση.
Ο κ. Φίλης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό του ΑΝΤ1 αναφέρθηκε στις πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών και τις μεταρρυθμίσεις που έστειλε η Αθήνα στις Βρυξέλλες ενώ εξέφρασε και την διαφωνία του με την δήλωση Γλέζου.
Δείτε τα βίντεο:








Πηγή

Ο «πόλεμος» με τον εαυτό μας μόλις άρχισε


Του Μάκη Ανδρονόπουλου
Τους έξι μήνες που θέλαμε για να γίνουμε «μια άλλη χώρα» δεν τους πήραμε. Πήραμε μόνο τέσσερις για να υπάρξουμε, για να γίνει η αξιολόγηση προγράμματος και να είναι θετική, ούτως ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε άλλο δάνειο και να αποπληρώσουμε τα ομόλογα που λήγουν τον Ιούνιο. Μέχρι τότε πρέπει να τα καταφέρουμε μόνοι μας. Κερδίσαμε όμως, να μην  περικοπούν οι συντάξεις προς το παρόν, να έχουμε μικρότερο πλεόνασμα, να μην αυξήσουμε τον ΦΠΑ … να μην έχουμε για λίγο τα προαπαιτούμενα. Το στοίχημα Τσίπρα με το Stern ισχύει. Να γίνουμε άλλη χώρα! Αυτή είναι η ιστορική πρόκληση για την Αριστερά. Και άλλη χώρα (της Ευρώπης) δεν σημαίνει να γίνουμε Βενεζουέλα …
Το άμεσο μέλλον της Ελλάδας μας εξαρτάται, εν πολλοίς, από αυτό που είπε ο νομπελίστας Κρούγκμαν : «μοιάζει με ήττα της Ελλάδας, αλλά καθώς τίποτα ουσιαστικό δεν λύθηκε, είναι ήττα αν οι Έλληνες την αποδεχτούν ως τέτοια. Αυτό σημαίνει ότι τίποτα δεν είναι ξεκάθαρα λυμένο. Και αυτό είναι αναμφισβήτητα καλό αποτέλεσμα, ώρα για την Ελλάδα να οργανωθεί». 
Δεν αποδεχόμαστε λοιπόν την επικείμενη συμφωνία ως ήττα και οργανωνόμαστε με βάση την αλήθεια…

Αυτό πρέπει να το κατανοήσει βαθιά όλη η συμπολίτευση και η αντιπολίτευση.  Αυτό μάλλον το γνωρίζει ο πρωθυπουργός, ίσως και ορισμένοι υπουργοί, αλλά όλοι οι άλλοι και κυρίως οι ψηφοφόροι και η πλατεία, δεν το έχουν αντιληφθεί, γιατί η εικόνα που έχουν για την αλήθεια είναι πολύ θολή, είναι αντανάκλαση του οράματος. Οι περισσότεροι είναι εγκλωβισμένοι στην προεκλογική ρητορική. Συνεπώς, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι η παλινόρθωση της αλήθειας των πραγμάτων και των λέξεων…
Η πολιτική ρητορική πρέπει να  εγκαταλείψει το θυμικό και το επιθυμητό και να μείνει στο λογικό, για τακτικούς και στρατηγικούς λόγους, ώστε να μην καταρρεύσει το θυμικό και να μείνει ζωντανό το επιθυμητό.
Παράδειγμα, επί του πρακτέου:  οι πολιτικές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας αποτελούν επιστροφή στο χειρότερο παρελθόν, καθώς αναγομώνουν τη νοοτροπία της ισοπέδωσης και της φαυλότητας. Άλλο να ανασυγκροτήσεις την δημόσια παιδεία και να την κάνεις διεθνώς ανταγωνιστική και ουμανιστική και άλλο να εφαρμόζεις ρετσέτες του ΄70.  Η κατάργηση των προτύπων σχολείων, για παράδειγμα, όχι μόνο δεν είναι αριστερή, αλλά είναι κουτοπόνηρη, αντιδραστική και εκτός ευρωπαϊκής πραγματικότητας 21ου αιώνα.
Πρόκειται συνεπώς για ένα αγώνα αντοχής και μέσα και έξω. Το μόνο πλεονέκτημα που διαθέτουμε, σε σχέση με την προ των εκλογών κατάσταση, είναι ότι η κυβέρνηση αυτή συσπειρώνει και έχει τη δυνατότητα  να αποδειχθεί καλύτερη από την προηγούμενη, πολύ καλύτερη.
Η ευρωπαϊκή πραγματικότητα: Ο κίνδυνος να σκάσει η Ελλάδα υποχρέωσε όλους σε συμβιβασμό. Οι τράπεζες είχαν αδειάσει κλπ, κλπ. Το game ήταν πολυδιάστατο. Η Γερμανία συμβιβάστηκε, αλλά μας περιμένει στη γωνία, καθώς υποχρεώθηκε σε μια προσβλητική διαδικασία (4 ώρες άτυπης τριγωνικής διαπραγμάτευσης), ενώ η Κομισιόν σήκωσε ανάστημα, κέρδισε πόντους έναντι του eurogroup. Το Βερολίνο με την εμμονή του στο αδιέξοδο πρόγραμμα διάσωσης που αυτό είχε επιβάλει, φάνηκε στην ουσία να απαιτεί πολιτική υποταγή από τη νέα ελληνική κυβέρνηση. Αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη και σίγουρα θα μετρήσει στο μέλλον. Αυτό είναι το κόστος που θα πληρώσει το Βερολίνο.

Και αυτός είναι ο αγώνας της Ελλάδας. Ο μοναχικός αγώνας. Διότι άλλο πολυμερής διπλωματία και άλλο γιούρια στα χειμερινά ανάκτορα για να αλλάξουμε την Ευρώπη. Την Ευρώπη των δημοκρατικά εκλεγμένων κυβερνήσεων και της δημοκρατικά νομιμοποιημένης «γραφειοκρατίας των Βρυξελλών» (ΣΣ: μην την μπερδεύουμε με την τρόικα).

Εννοείται πως «μέτωπο του Νότου» δεν υπάρχει, όχι γιατί ο Ραχόι και ο Κοέλλο είναι εναντίον μας, αλλά γιατί η βιομηχανική Ισπανία των 40 εκατομμυρίων και η αναδυόμενη Πορτογαλία, ουδέποτε ιστορικά αισθάνθηκαν ως νότος, αλλά μόνο ως Ευρώπη. Εννοείται πως το ίδιο ισχύει και για την τρίτη οικονομία της ευρωζώνης, την Ιταλία, έστω κι αν η επικυρίαρχη πολιτική του Βερολίνου τσακίζει την βιομηχανία της. Με αυτούς παίζεις αλλιώς το παιγνίδι των συμμαχιών, όχι με εξαγωγή της «επανάστασης» (που άλλωστε δεν υπάρχει).

Το όπλο της αλήθειας: Η απελευθέρωση από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της ιδεοληπτικής ρητορείας, της στρέβλωσης της πραγματικότητας και της διολίσθησης  σε αναποτελεσματικές πολιτικές (ο φαύλος κύκλος της ελληνικής ανεπάρκειας που βιώνουμε από το 1981) δεν πρέπει να γίνει από τον κυνισμό του eurogroup, αλλά από την κυβέρνηση σωτηρίας της ριζοσπαστικής αριστεράς. Για να το πετύχει αυτό πρέπει:
  • Να αναλύσει  τα Μνημόνια Ι και ΙΙ και να καταγράψει σε πιο 70% συμφωνεί και να το πει στον λαό. Να εξηγήσει με λεπτομέρειες που έγιναν λάθη και παραλείψεις ξεχωριστά στα δύο Μνημόνια και ποιες ευκαιρίες χάθηκαν.
  • Να κάνει κατόπιν αυτοκριτική.
  • Να αναλύσει με ειλικρίνεια και εξουθενωτική λεπτομέρεια τη νέα συμφωνία και τι ακριβώς θα γίνει και πώς. Για παράδειγμα, το economic recovery που φαίνεται να παραλήφθηκε από το ελληνικό κείμενο…
  • Ποιες μεταρρυθμίσεις θέλει να κάνει, με αλλαγή του ταξικού πρόσημου φυσικά, και που θα ευνοούν τις επενδύσεις, ελληνικές και ξένες. Τώρα, πρέπει να σοβαρευτούμε και να κάνουμε μεταρρυθμίσεις χωρίς ιδεοληψίες και με στόχο τον εκσυγχρονισμό της χώρας (όχι τα πισωγυρίσματα στο πουθενά) και κυρίως, να μην χάσουμε το τρένο της ανάπτυξης που φέρνει το φθηνό πετρέλαιο, η πιστωτική χαλάρωση του Ντράγκι τον Ιούλιο, το πακέτο Γιουνκέρ και το εν χειμερία νάρκη Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ / νέο ΕΣΠΑ).

Αυτά πρέπει να γίνουν άμεσα για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των δανειστών και των εταίρων που κλονίστηκε από την ελληνική ιδιαιτερότητα.
Η ελληνική  πραγματικότητα: Η εντολή των εκλογών δεν ήταν για ρήξη, αλλά για σκληρή διαπραγμάτευση. Η εντολή των εκλογών ήταν ευρωπαϊκή. Η διαπραγμάτευση έγινε με λογική ρήξης και παιδαριώδη τρόπο, του στιλ «αλλάζουμε την Ευρώπη» και πάμε με 20΄ καθυστέρηση στο eurogroup και μάλιστα χωρίς κανένα θεσμικό πολιτικό σύμμαχο (ΣΣ: κανένα) και όλους απέναντι. (ΣΣ: οι οικονομολόγοι και τα κοινωνικά κινήματα που συμπαρατάσσονται με την Ελλάδα δεν ψηφίζουν στο eurogroup, άρα έχουν άλλη στάθμιση και άλλη πολιτική και διπλωματική διαχείριση). Έτσι, η μεταφυσική κυριάρχησε και οδήγησε τα πράγματα εκεί που τα οδήγησε. Τώρα, όλοι πρέπει να σφίξουν τα δόντια και να ψηφίσουν ότι έχουμε πάρει και το οποίο είναι δυναμικό (δηλ. μπορεί να είναι πολύ κακό και μπορεί να είναι πάρα πολύ καλό) χωρίς γκρίνιες. Να σοβαρευτούμε και να κάνουμε σε 4 μήνες αυτά που πρέπει. Όλα τα άλλα είναι μεταφυσική, αν όχι χειρότερα, … θρησκοληψίες χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση. «Ποτέ δεν λες θα το κάνουμε Κούγκι. Όμως πρέπει να φαίνεται ότι είσαι αποφασισμένος να το κάνεις. (ΣΣ: αν και δεν συμμερίζομαι το στιλ του Βαρουφάκη στο eurogroup –άσχετα αν είναι της αισθητικής μου- για να είμαι δίκαιος, ομολογώ πως πέτυχε να πείσει πως είναι έτοιμος σαν ευγενής σαμουράι να αυτοκτονήσει. Σαφώς η στάση του είχε ηρωικά στοιχεία, όπως άλλωστε ηρωικότατο ήταν και το στομάχι του Τσίπρα).
Τι κερδίσαμε ως κοινωνία: Αποβάλαμε μια μεγάλη ποσότητα φόβου και αποσυμπιέστηκε η οργή και τα άλλα αρνητικά συναισθήματα. Καταγράφτηκε μια νέα ομοψυχία και ανέβηκε η αυτοπεποίθηση. Στο εσωτερικό πολιτικό επίπεδο, τα αποτελέσματα των εκλογών δημιουργούν συνθήκες ανασυγκρότησης της δεξιάς και του ευρύτερου χώρου του κέντρου.  Στο ευρωπαϊκό επίπεδο, η «ελληνική μάχη» ήρθε να αποκαλύψει τη μονολιθικότητα και την ανελαστικότητα των ευρωπαϊκών πολιτικών που έχουν έντονα ταξικό πρόσημο.  Επίσης, αποκάλυψε ότι το αφεντικό είναι το Βερολίνο και ότι το Παρίσι απλώς ακολουθεί, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους υπόλοιπους.
Τι χάσαμε; Χάσαμε σοβαρότητα, με τις μαξιμαλιστικές δηλώσεις των υπουργών μόλις ορκίστηκαν και πριν γίνουν οι προγραμματικές δηλώσεις. Εγκλωβίστηκαν σε μια ρητορική που θα αργήσει να υλοποιηθεί και εγκλώβισαν και τον πρωθυπουργό, ενώ ήξεραν ότι είχαμε μπροστά μας μια ασφυκτική  πίεση χρόνου.  Επίσης, η καινοτομία της δομής της κυβέρνησης, δεν αντικατοπτρίστηκε εμφανώς στα πρόσωπα (που μάλλον αντιστοιχούν στον κομματικό πυρήνα και όχι σε κάποιο άνοιγμα προς τον ευρύτερο δημοκρατικό χώρο, με αποτέλεσμα να διαφαίνεται κενό τεχνογνωσίας και φτώχεια προσώπων, όπως άλλωστε φαίνεται στις αλλαγές που γίνονται σε φορείς που διορίζει η κυβέρνηση διοικήσεις). 
Χάσαμε τη δυνατότητα να έχουμε ένα πρόεδρο της Δημοκρατίας που να ενώνει και να εμπνέει. Ο εκλεγείς, άσχετα με το αν εκλέχθηκε με πρωτοφανές αριθμό ψήφων, δεν μπορεί να παίξει αυτό το ρόλο, καθώς δεν διαθέτει κύρος στο χώρο των δεξιών ψηφοφόρων.
Τέλος,  πρέπει να σταθούμε στον Economist που έγραψε ότι «Ο Τσίπρας, είχε ευκαιρία να κάνει την Ευρώπη καλύτερη», αλλά «τα θαλάσσωσε» και ότι η διαπραγματευτική στρατηγική Βαρουφάκη ήταν «στενόμυαλη, αυτοκαταστροφική και αφελής». Αυτά δεν πρέπει να τα πετάμε στο καλάθι των αχρήστων, αλλά να τα σταθμίζουμε και να μαθαίνουμε.  Ο αγώνας είναι αντοχής, και είναι πρωτίστως αγώνας με τον κακό μας εαυτό.
Η εκμυστήρευση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Βαρουφάκη στον Πολ Μέισον ότι «το ευρώ θα καταρρεύσει μέσα σε δύο χρόνια, εάν δεν γίνει μεταρρύθμιση» κρύβει πολλές δυναμικές. Ας παίξουμε με αυτές, αλλά ας το κάνουμε σοβαρά, με τους κανόνες, γυρίζοντάς τους υπέρ μας. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, γιατί η συζήτηση για την πολιτική ολοκλήρωση της Ευρωζώνης δεν θα αργήσει, εδραιώνοντας την ΕΕ των δύο ταχυτήτων. Η Ευρώπη έχει μπει σε νέα φάση…




Αντίδραση της Γερμανίας στην άρση ασυλίας για ΤτΕ, ΕΛΣΤΑΤ κλπ που προτείνει η κυβέρνηση!


Σφοδρή αντίδραση φαίνεται οτι συναντά η ορθότατη πράξη θεσμικής ανασυγκρότησης που προτείνει η κυβέρνηση και αφορά την διακοπή παροχής ασυλίας στους διοικητές της ΤτΕ, της ΕΛΣΤΑΤ και λοιπών «ανεξάρτητων» αρχών!
Μια προκλητική ασυλία έναντι του νόμου, που εφευρέθηκε από τον επίορκο και σε λίγο υπόδικο Παπανδρέου!
Να λοιπόν που τελειώνει το παραμύθι της «εταίρου» Γερμανίας, αφού η παρούσα πρωτοβουλία ειναι καθαρά θεσμική και δεν επιφέρει καμμία χρηματοοικονομική επιβάρυνση.

Τι επιδιώκουν λοιπόν οι Γερμανοί; Μα φυσικά την συνέχιση της ληστείας, με ασυλία για συγκεκριμένους συνεργούς τους…
Οι μάσκες έπεσαν.

Οι συμφωνίες που δεν γίνονται μημόνια


γράφει η Παναγιώτα Μπλέτα*
Η Ευρώπη συγκλονίζεται από τις πολιτικές αναταράξεις, που βρίσκουν ιδεολογικό υπόβαθρο στην άρνηση της λιτότητας, εγκαινιάζοντας μια νέα ιστορική περίοδο του μετανεοφιλελευθερισμού.
Πολιτικά κινήματα και κόμματα προσπαθούν να εκφράσουν τις νέες τάσεις, όπως δημιουργούνται πρωτόλεια, μέσα από τις ασφυκτικές συνθήκες υστέρησης, που έχουν επιβληθεί στους λαούς.
Ενώ οικονομικοί κύκλοι, που δεν έχουν προλάβει να δημιουργήσουν διαπλοκή με τις νεοπολιτικές τάσεις, προσπαθούν να αφυπνίσουν τις δυνάμεις εκείνες που μπορούν να ασκήσουν καταστολή, μέχρι να ανασυνταχθούν και να μπουν πιο δυναμικά στο παιχνίδι με καινούργια mixed πολιτικά προιόντα, που θα προστατεύουν το κεφάλαιο.
Αυτό συμβαίνει και στη μεγάλη Ευρωπαική κλίμακα, αλλά και σε μικρή εθνική κλίμακα, καθώς το μεγάλο κεφάλαιο διεθνές ή εγχώριο είναι εκείνο που πλήττεται βαρύτατα από τις καινούργιες συνθήκες, διότι επαναστάτησε το πελατειακό δυναμικό που το συντηρούσε.
Ακριβώς σε αυτό το σημείο, η Ελλάδα αγωνίζεται να συμμετέχει στο παιχνίδι της Ευρωπαικής Ένωσης, σαν ισότιμος παρτενέρ βάζοντας τους δικούς της όρους. Είναι λογικό λοιπόν, να προκαλεί κραδασμούς σε όλα τα επίπεδα διοίκησης αυτού του οικοδομήματος, διότι επιχειρεί να λανσάρει ένα καινούργιο μοντέλο διακυβέρνησης, που θα συνοδεύεται με περισσότερη εθνική αυτοδιαχείριση.
Η εθνική αυτοδιαχείριση μειώνει τη δυνατότητα ανάπτυξης οικονομικών καρτέλ, ενώ ενισχύει το γεωπολιτικό status της κάθε χώρας. 
Η ανάπτυξη τέτοιου είδους δεξιοτήτων σε κάθε χώρα όμως απομονώνει τον έλεγχο στα χέρια της και δεν βοηθά στην εξέλιξη του οικονομικού μεταπρατισμού, καθώς η οικονομία της θα εξαρτάται από ίδιους παραγωγικούς τομείς, όπως και η κυριαρχία της και όχι από ιμπεριαλιστικές χώρες ή ενώσεις. 
Η μάχη όμως είναι πολύ σκληρή, διότι από την στιγμή που υπάρχει δανειστική εξάρτηση η εθνική αυτοδιαχείριση δεν μπορεί να είναι ολοκληρωτική. Σε αυτά λοιπόν τα πλαίσια, καλείται η Ελληνική Κυβέρνηση να απεγκλωβίσει όσο περισσότερες κυριότητες μπορεί, τουλάχιστον στο επίπεδο που αφορούν την αξιοπρεπή διαβίωση και συνέχεια του λαού.
Ο δρόμος είναι μακρύς, γιατί τα μνημόνια έχουν φροντίσει δυστυχώς κάποιοι «συνέλληνες» να γίνουν κατεστημένη γραμμή διαπραγμάτευσης.
Οι διαπραγματεύσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης αυτόν το ορίζοντα έχουν και για αυτό είναι δύσκολες, και απαιτούν ψυχραιμία από όλα τα μέρη, καθώς και εθνικό πολιτικό μέτωπο.
Πρώτη προτεραιότητα λοιπόν αποτελεί η επαναφορά των βασικών δομών ποιότητας ζωής, χωρίς όμως να διαταραχθεί η δανειστική σχέση που είναι απαραίτητη για την άμεση ρευστότητα, εάν θέλουμε να μιλάμε ρεαλιστικά. Κατά αυτόν τον τρόπο δεν θα φύγουν άλλα κεφάλαια στο εξωτερικό, έτσι ώστε να χρειάζεται να διοχετεύονται χρήματα κάθε φορά στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αλλά ούτε και οι καταθέσεις των πολιτών να κινδυνεύσουν.
Για αυτό ήταν σημαντική η παράταση της δανειακής σύμβασης, που μέλλει να ολοκληρωθεί με καινούργια συμφωνία αντικρίσματος, που όμως δεν θα έχει το χαρακτήρα του μέχρι τώρα σε όλους μας γνωστού «μνημονίου».
Γιατί δεν θα έχει το χαρακτήρα του «μνημονίου»; Γιατί πολύ απλά θα τείνει να αποδείξει, ότι απολογιστικά μπορεί να αντιμετωπίσει μεγαλύτερα έσοδα επενδύοντας σε κοινωνικές μεταρρυθμίσεις και όχι στη λιτότητα. Γιατί θα έχει ως βάση το «Πρώτα η ανάπτυξη και μετά εξυπακούεται η σταθερότητα» και όχι το αντίστροφο που ίσχυε έως σήμερα. Γιατί θα αξιώσει να αντιμετωπίσει το δανειστή, με έσοδα προερχόμενα από την πραγματική καταπολέμηση της διαπλοκής και όχι την πλασματική που ίσχυε μέχρι σήμερα. 
Και μετά η ποσοτική χαλάρωση του Ντράγκι και το αναπτυξιακό πακέτο του Γιούνκερ θα πάψουν να είναι το καρότο, διότι θα αποτελούν αυτονόητα μέτρα της στροφής της Ευρώπης προς την ανάπτυξη.
Αυτή είναι κύριοι/ες η διαφορά της συμφωνίας από το «μνημόνιο». Και είναι στο χέρι μας να παραμείνει συμφωνία και να μην γίνει «μνημόνιο», όπως ήταν πριν. Γιατί υπάρχουν συμφωνίες που δεν γίνονται «μνημόνια».
Και αυτό δεν αποτελεί ιδεολογική σύνθεση της Αριστεράς, αλλά της ίδιας της Δημοκρατίας…
Όταν ανασυγκροτήσουμε λοιπόν τις δυνάμεις μας , τότε θα μπορούμε να επιτύχουμε και την απομείωση του μη βιώσιμου χρέους.
Διαφορετικά αποτελεί δική μας απόφαση και εννοώ του λαού, να πάψουμε τη σχέση μας με την Ευρώπη και να αποκτήσουμε ξανά το δικό μας νόμισμα.
Αν αυτό είναι το ζητούμενο, ας το αποφασίσουμε ο καθένας από εμάς εσωτερικά, σε πρώτη συνεργασία με τον εαυτό του και μετά με τους υπόλοιπους γύρω του. Και αν κατόπιν ισχύει και πλειοψηφικά, τότε δεν έχουμε παρά να δώσουμε αυτό το πρόσταγμα στην Κυβέρνηση, έτσι ώστε να έχει ξεκάθαρους στόχους…

* Η Παναγιώτα Μπλέτα γεννήθηκε στην Λακωνία ενώ μεγάλωσε στο Χαλάνδρι.
Σπούδασε στη Νέα Υόρκη: 
ΜΒΑ - Μεταπτυχιακός τίτλος στη Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων, New York Institute of Technology
BSc Marketing-Management - Πτυχίο στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing, City University of New York
Δραστηριοποιήθηκε έντονα στο χώρο της Τοπικής αυτοδιοίκησης όπου και διακρίθηκε:
Αντιδήμαρχος Χαλανδρίου - Πρόεδρος των Δημοτικών Επιχειρήσεων Πολιτισμού και Ανάπτυξης στο Δήμο Χαλανδρίου, Δημιουργία πρώτου Δημοτικού Κ.Ε.Π. στην Ελλάδα –Κ.Ε.Π. Χαλανδρίου
Υποψήφια Νομάρχης-Nομός Λακωνίας -Επικεφαλής Νομαρχιακής Παράταξης - Δημιουργία πρότυπου Newsletter, που αφορούσε τα Ευρωπαϊκά προγράμματα σε σχέση με την Περιφέρεια και συνέβαλλε ουσιαστικά στην απορρόφησή τους.
Συνεργάστηκε επαγγελματικά με μεγάλους ελληνικούς και ξένους επιχειρηματικούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στο χώρο των call centers, έρευνας, επικοινωνίας, εκπαίδευσης, καθώς και εστίασης αναλαμβάνοντας υψηλές διοικητικές θέσεις:
Σχεδίασε και υλοποίησε projects με σημαντικά ωφέλιμη αξία για το Ελληνικό κοινό –Γραμμή Ενημέρωσης σεισμόπληκτων 0800-18000, Γραμμή Εξυπηρέτησης Πολιτών 1464 κτλ
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την αρθρογραφία και τη συγγραφή. Έχουν εκδοθεί: το πολιτικό βιβλίο «ΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ», το οικονομικό δοκίμιο «ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ» και τρεις ποιητικές της συλλογές «ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ», «UNFUCK THE WORLD» (έχει εκδοθεί και στα αγγλικά) και «ΓΥΜΝΕΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ».
e-mail: bletas.p1@gmail.com 
www.panagiotableta.blogspot.gr 
Facebook/Twitter:Panagiota Bletas


Πηγή  

Χερ Σόιμπλε «ιδού ο υπουργός σας» - Το Βερολίνο δεν γουστάρει τον Βαρουφάκη, πεθύμησε τον Χαρδούβελη…


Ας αφήσουμε—προς το παρόν–  κατά μέρος την αποτίμηση της Συμφωνίας στο euro-group κρατώντας κάποια απόσταση από τις  θριαμβολογίες της κυβέρνησης περί του «τέλους των μνημονίων και της τρόικας» αλλά και από την ισοπεδωτική προσέγγιση της «κωλοτούμπας» την οποία σύμφωνα με κάποιους ήδη έχει κάνει ο Αλέξης Τσίπρας. Η επιλογή ανάμεσα στο «άσπρο ή μαύρο» είναι σε τελική ανάλυση μια απλή διαδικασία, ωστόσο στις διαπραγματεύσεις (όπως και στη ζωή) τα πράγματα σπάνια είναι άσπρα ή μαύρα. Κατά κανόνα είναι γκρίζα…
Ας αφήσουμε—προς το παρόν- λοιπόν την αποτίμηση μιας Συμφωνίας η οποία ακόμη διαμορφώνεται και ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε κάτι σαφέστερο και κατά την άποψή μας σημαντικότερο: Οι δανειστές (Γερμανοί) δεν αμφισβητούν απλά και μόνο το δικαίωμα της όποιας ελληνικής κυβέρνησης να διαμορφώνει τις βασικές οικονομικές επιλογές της χώρας. Οι Γερμανοί αμφισβητούν το δικαίωμα του ελληνικού λαού να επιλέξει την κυβέρνησή του. Και καθώς η αμφισβήτηση του δικαιώματος ενός λαού να εκλέξει την κυβέρνησή του δεν μπορεί να προβληθεί ευθέως, οι Γερμανοί—όπως και άλλοι (Αμερικανοί)  ξένοι αφέντες αυτής της χώρας— απαιτούν να τοποθετούνται σε κρίσιμες θέσεις άνθρωποι που τους βολεύουν…
 Πολύ πρόσφατα οι δανειστές (Γερμανοί) τοποθέτησαν ακόμη και στη θέση του πρωθυπουργού έναν βολικό γι αυτούς—και τα συμφέροντά τους—άνθρωπο. Τον Λουκά Παπαδήμο. Βολικοί για τους Γερμανούς ήταν και οι υπουργοί οικονομικών- Βενιζέλος (που τον σφαλιάριζε ο Γιούνκερ) Στουρνάρας (που τον επαινούσε και τελικά τον αντάμειψε ο Σόιμπλε).
 Δεν γνωρίζουμε αν τελικά ο σημερινός υπουργός οικονομικών θα οδηγηθεί και αυτός στην γερμανική μηχανή του κιμά έτσι ώστε να ταιριάξει με την αισθητική του Σόιμπλε. Αυτό που πληροφορηθήκαμε—ομολογούμε δίχως έκπληξη–   από τη real news είναι πως o Γερμανός πρεσβευτής στην Αθήνα έθεσε αίτημα για την αντικατάσταση του Γιάννη Βαρουφάκη. Γιατί;
Γιατί με αυτόν τον τρόπο συνηθίζουν να συμπεριφέρνονται οι επικυρίαρχοι. Με αυτόν τον τρόπο συμπεριφέρονταν στο υποτελές πολιτικό προσωπικό μεταπολεμικά οι Αμερικανοί, με αυτόν τον τρόπο επέτρεψαν να τους συμπεριφέρνονται οι Γερμανοί οι κύριοι Σαμαράς – Βενιζέλος και οι υπουργοί της κυβέρνησής τους.
 ΥΓ.  Μπορούμε να φανταστούμε ότι οι μεθοδικοί Γερμανοί έχουν ήδη έτοιμες προτάσεις για «ταιριαστούς» υπουργούς οικονομικών, καθώς και «αριστερούς Παπαδήμους» στην περίπτωση που «στραβώσει το πράγμα» με τον Τσίπρα…

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛΑΚΑΣ

Η λίστα των μεταρυθμίσεων της Κυβέρνησης


Στο φως έρχεται η λίστα των μεταρρυθμίσεων που εισηγείται η Αθήνα προς τους εταίρους της, και η οποία αναμένεται να σταλεί το πρωί της Τρίτης στους υπουργούς Οικονομικών του Eurogroup, ενώ το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί και τηλεδιάσκεψη για τη συζήτησή της.
Στον κατάλογο των μεταρρυθμίσεων περιλαμβάνονται τα μέτρα για την ανθρωπιστική κρίση, τους πλειστηριασμούς, τα «κόκκινα δάνεια», τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Αναλυτικότερα, στη λίστα της κυβέρνησης περιλαμβάνονται:
1. Ολόκληρος ο πρώτος πυλώνας της Θεσσαλονίκης που αφορά το πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
2. Μεγάλο μέρος του δεύτερου πυλώνα που αφορά την άρση της καταστολής της πραγματικής οικονομίας με άμεση προτεραιότητα στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των κόκκινων δανείων, καθώς και το σταμάτημα πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.
3. Στη λίστα υπάρχουν όλες οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις της ελληνικής κυβέρνησης του τέταρτου πυλώνα της Θεσσαλονίκης, όπως:
a. Δίκαιο φορολογικό σύστημα

b. Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
c. Καταπολέμηση της διαπλοκής και της διαφθοράς
d. Πάταξη λαθρεμπορίου (ιδιαίτερα σε καύσιμα και καπνό).
e. Ανασυγκρότηση του δημόσιου τομέα -μείωση της γραφειοκρατίας

Όπως προαναφέραμε, η λίστα των μεταρρυθμίσεων θα σταλεί το πρωί της Τρίτης στους υπουργούς Οικονομικών του Eurogroup, ενώ το απόγευμα θα υπάρξει τηλεδιάσκεψη.
Επίσης, την Τρίτη θα υπάρξει συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου στις 11:00, ενώ θα συγκληθεί η Πολιτική Γραμματεία και η Κοινοβουλευτική Ομάδα.
Παράλληλα, μέσα στο ερχόμενο Σαββατοκύριακο θα γίνει προσπάθεια να υπάρξει σύγκληση και της Κεντρικής Επιτροπής.

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Τζάμπα λόγια...


Του Αντώνη Δελατόλα

Η συμφωνία μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και δανειστών που επετεύχθη την περασμένη Παρασκευή στις Βρυξέλλες, έχει ως βάση τον συμβιβασμό και των δυο πλευρών.

Ο συμβιβασμός αυτός, είναι προφανώς πιο επώδυνος για εμας, αφού αφ' ενός εμείς είμαστε στην δύσκολη οικονομικά θέση εξ αιτίας μιας αδιέξοδης και καταστροφικής πολιτικής που εφαρμόστηκε εδώ και πέντε χρόνια και αφ´ ετέρου είμαστε ο αδύνατος κρίκος σε αυτή την διαπραγμάτευση.

Ο Ελληνικός λαός δεν ψήφισε τον Τσίπρα, ούτε για να τα σπάσει με τους Ευρωπαίους, ούτε για να κάνει crash test  στο τραπεζικό σύστημα, ούτε φυσικά για να μας οδηγήσει στην δραχμή. Τον ψήφισε και τον στηρίζει, με μεγάλη πλειοψηφία που διαπερνά όλα τα κόμματα, για να βρει λύση στο πρόβλημα και να αναζητήσει τρόπους προκειμένου να εφαρμόσει μια άλλη πολιτική υπέρ όσων έχουν πληγεί βάναυσα από την κρίση.

Αν Γλέζος, ο Λαφαζάνης, ο Μητρόπουλος, ο Κατρούγκαλος η Σακοράφα και όποιοι άλλοι, έχουν διαφορετική άποψη και καμιά πιο εύκολη λύση στο τσεπάκι τους, να μας την πουν, και να πάνε μαζί με τον Βαρουφάκη στις Βρυξέλλες και να τυλίξουν σε μια κόλα χαρτί τον Σόιμπλε!

Γιατί, με λόγια, κτίζεις ανώγια και κατώγια....



Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *