Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Ολο το προσχέδιο του νέου μνημονίου


Ενα ολοήμερο και ολονύκτιο θρίλερ, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας έως σήμερα το πρωί, εκτυλίχτηκε χθες, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Αθήνας και θεσμών να ξεκινούν στις 9 το πρωί και με μικρά διαλείμματα να συνεχίζονται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης.


Οι δύο πλευρές προσπαθούσαν να γεφυρώσουν τις τελευταίες διαφορές σε «κόκκινα» δάνεια, νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων, μικρή ΔΕΗ, απελευθέρωση αγοράς φυσικού αερίου και υγεία, καθώς το βασικό κείμενο του νέου μνημονίου είχε «κλειδώσει» σε ένα 27σέλιδο έγγραφο. Η «Κ» έχει στη διάθεσή της το προσχέδιο του νέου μνημονίου, το οποίο περιλαμβάνει ένα «βαρύ» πακέτο προαπαιτουμένων που θα πρέπει να ψηφιστούν άμεσα (πιθανότατα την Πέμπτη) και ένα δεύτερο -εξίσου σκληρό- πακέτο μέτρων που θα πρέπει να υιοθετηθεί από τον Οκτώβριο και μετά. Προφανώς, αυτός είναι και ο λόγος που ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, φέρεται να επιθυμεί εκλογές μέσα στον Σεπτέμβριο. Στο νέο μνημόνιο περιγράφεται με πολύ περιεκτικό και σαφή τρόπο ένας τεράστιος αριθμός παρεμβάσεων που ξεκινούν από τον προϋπολογισμό και καταλήγουν μέχρι και το εκπαιδευτικό σύστημα.



Εφόσον σήμερα το πρωί Αθήνα και δανειστές καταλήξουν σε συμφωνία (μετά τα μεσάνυχτα, κυβερνητικοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι αυτός είναι ο μοναδικός στόχος και των δύο πλευρών), τότε πιθανότατα την Τετάρτη η κυβέρνηση θα εισαγάγει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής νομοσχέδιο δύο άρθρων που θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια την Πέμπτη. Εναλλακτικά, το νομοσχέδιο θα εισαχθεί την Πέμπτη στην επιτροπή και την Παρασκευή στην Ολομέλεια.



Στο ένα άρθρο του νομοσχεδίου θα υπάρχουν η δανειακή σύμβαση και το νέο μνημόνιο, ενώ στο δεύτερο (περίπου 60 σελίδων) τα προαπαιτούμενα μέτρα για την εκταμίευση της πρώτης δόσης (επιδιώκεται να είναι 25 δισ. ευρώ).



Ειδικότερα, τα προαπαιτούμενα μέτρα που θα πρέπει να ψηφιστούν άμεσα, όπως αυτά προκύπτουν από το προσχέδιο του νέου μνημονίου, είναι:



• Αυστηροποίηση του ορισμού του αγρότη.



• Αύξηση του φόρου χωρητικότητας στη ναυτιλία.



• Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ του 2015, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των σημειωμάτων τον Σεπτέμβριο.



• Διόρθωση εισπρακτικών μέτρων που υιοθετήθηκαν προσφάτως.



• Επιστροφή του καθεστώτος συνταγογράφησης φαρμάκων.



• Μείωση των τιμών των γενόσημων φαρμάκων.



• Κατάργηση των προνομίων στο αγροτικό πετρέλαιο.



• Καλύτερη στόχευση του πετρελαίου θέρμανσης το 2016.



• Πλήρης αξιολόγηση του συστήματος κοινωνικής προστασίας με στόχο την ετήσια εξοικονόμηση 0,5% του ΑΕΠ.



• Αναδιάρθρωση δημόσιας διοίκησης.



• Αντιμετώπιση των αστοχιών στην είσπραξη φορολογικών εσόδων.



• Κατάργηση του ανώτατου ορίου του 25% επί των μισθών και των συντάξεων για τις κατασχέσεις.



• Μείωση όλων των ορίων για τις κατασχέσεις στα 1.500 ευρώ.



• Αλλαγή στα επιτόκια της ρύθμισης των 100 δόσεων και εξαίρεση από αυτήν των κακοπληρωτών.



• Μεταφορά των υπηρεσιών και του προσωπικού φορολογικών ελέγχων στο ΣΔΟΕ.



• Δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν άλλες ρυθμίσεις για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές.



• Διευκρίνιση των προϋποθέσεων για την επιλεξιμότητα στην καταβολή της ελάχιστης εγγυημένης σύνταξης μετά τα 67 έτη.



• Εκδοση εγκυκλίων για την πλήρη εφαρμογή του νόμου του 2010 για το ασφαλιστικό.



• Σταδιακή εξάλειψη των εξαιρέσεων στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.



• Διευκρίνιση του καθεστώτος ΦΠΑ στα νησιά, με τις εκπτώσεις να καταργούνται μέχρι το τέλος του 2016.



• Ολοκληρωμένο σχέδιο για ανακεφαλαιοποίηση, ενίσχυση ρευστότητας τραπεζών και αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων.



• Κατάργηση του νόμου για τη μετενέργεια στις συμβάσεις εργασίας που ψηφίστηκε στις 2 Ιουλίου του 2015.



• Εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ που προβλέπονταν από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων) και όλων των συστάσεων της Εργαλειοθήκης ΙΙ σχετικά με τα μη αλκοολούχα ποτά και τα πετρελαιοειδή.



• Ανοιγμα επαγγελμάτων, όπως μηχανικοί, συμβολαιογράφοι κ.λπ.



• Περιορισμός των φόρων υπέρ τρίτων.



• Μείωση της γραφειοκρατίας και επιτάχυνση αδειοδοτήσεων για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου.



• Μεταρρύθμιση στην αγορά ενέργειας και ειδικά του φυσικού αερίου που θα οδηγήσει σε πλήρη απελευθέρωση το 2018.



• Εγκριση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που ήδη έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.



• Υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.) με εφαρμογή από 1ης Ιανουαρίου 2016.



• Νόμος για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.



• Προτάσεις μέτρων για μείωση των καθυστερήσεων στις δικαστικές αποφάσεις. 




ΣτΕ: Υποχρέωση της Διοίκησης και των οργάνων της, η κατεδάφιση αυθαίρετων μέσα σε δάση και αναδασωτέες περιοχές


Την απόφαση ότι: «Η κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων μέσα σε δάση ή σε εκτάσεις που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες, αποτελεί δέσμια υποχρέωση της Διοίκησης και των οργάνων της», έλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας, απορρίπτοντας αίτηση που είχε κατατεθεί ενώπιόν του για ανατροπή απόφασης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής, με την οποία διατάχθηκε το 2007 η κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών σε δημόσια δασική έκταση 350 τετραγωνικών μέτρων.
Ειδικότερα, η συγκεκριμένη έκταση είχε κηρυχθεί αναδασωτέα το 2005, ενώ από αεροφωτογραφίες προέκυπτε ότι το διάστημα 1937 έως 1962 ήταν δασική και αργότερα άρχισε να απομακρύνεται η βλάστηση με εμφάνιση και των κατασκευών στις αρχές του '90.
Ωστόσο, σε έκθεση αυτοψίας που περιλαμβάνεται στο φάκελο της υπόθεσης, αναφέρεται ότι οι φερόμενοι ως ιδιοκτήτες της εν λόγω έκτασης, προς τα τέλη της δεκαετίας του '80, προχώρησαν σε κατάληψή της και στη συνέχεια σε αλλαγή χρήσης της, κατασκευάζοντας οικία 116 τετραγωνικών μέτρων με περίφραξη και τσιμεντόστρωση πάρκιν.
Εξετάζοντας την αίτηση το ΣτΕ, επικύρωσε τη σχετική απόφαση του προέδρου του Διοικητικού Πρωτοδικείου για την κατεδάφιση και έκρινε ότι αποτελεί δέσμια υποχρέωση της Διοίκησης να προχωρήσει στην κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων σε τέτοιου είδους εκτάσεις, δάση και αναδασωτέες εκτάσεις, αφού προηγουμένως κληθεί σε ακρόαση ο ενδιαφερόμενος.
Ακόμη, το ΣτΕ δέχθηκε ότι η πράξη κατεδάφισης είναι πραγματοπαγής, αφορά δηλαδή τα κτίσματα και όχι τον ιδιοκτήτη και το κύρος των πράξεων αυτών δεν επηρεάζεται όταν μνημονεύεται ως ιδιοκτήτης κάποιος που δεν έχει το σχετικό νομικό δεσμό με τις κατασκευές (συγγενικό πρόσωπο του πραγματικού ιδιοκτήτη).
Επίσης, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκρινε ότι δεν χρειάζεται να έχει προηγουμένως καταρτιστεί δασολόγιο ή δασικός χάρτης, προκειμένου να είναι νόμιμη η απομάκρυνση αυθαιρέτων κτισμάτων και απέκρουσε τον ισχυρισμό ότι η συγκεκριμένη έκταση είχε κριθεί ως αγροτική με απόφαση Ειρηνοδικείου.
Τέλος, σύμφωνα με το ΣτΕ οι αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων που επιλύουν αμφισβητήσεις σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν περιλαμβάνουν κρίσεις δεσμευτικές για τον χαρακτήρα της έκτασης ως δασικής, ο οποίος κρίθηκε με την πράξη αναδάσωσης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής.

Σλοβάκος πρωθυπουργός όπως… Σόιμπλε: Ούτε σεντ «κούρεμα» χρέους στην Ελλάδα



Στο πλευρό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σε ότι  αφορά στην στάση του έναντι της Ελλάδας, τάσσεται χωρίς δισταγμό ο Σλοβάκος πρωθυπουργός. Θεωρεί πως οι «Έλληνες έχουν την ευθύνη  για ότι τους συμβαίνει» μέσω των πολιτικών που εξέλεξαν., ενώ απέκλεισε οποιαδήποτε σκέψη για «κούρεμα» του ελληνικού.
Η Σλοβακία δεν θα συναινούσε ποτέ στην ονομαστική μείωση του δημόσιου χρέους της Ελλάδας, τόνισε ο Ρόμπερτ Φίκο στη γερμανική εφημερίδα «Der Standard». «Η Σλοβακία, για όσο διάστημα είμαι πρωθυπουργός, δεν θα φορτωθεί ούτε ένα σεντ για το ελληνικό χρέος» είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, λέει ότι κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης, οι χώρες της Ευρωζώνης τριχοτομήθηκαν. Όπως εξηγεί, μία ομάδα χωρών τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της Ελλάδας.  «Έμεινα έκπληκτος γιατί ήταν πρόθυμες να κρατήσαν την Ελλάδα στο ευρώ, δίχως αυστηρές προϋποθέσεις» επισημαίνει.
Ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας αναφέρθηκε στη θέση του ΔΝΤ ότι η Ελλάδα χρειάζεται «κούρεμα», προκειμένου να μετάσχει στο Ταμείο στο νέο πρόγραμμα, τονίζοντας: «Αυτό δεν θα γίνει. Η Σλοβακία δεν θα αποδεχθεί κούρεμα ούτε για ένα σεντ όσο είμαι εγώ πρωθυπουργός. Υπάρχουν άλλες επιλογές. Μπορούν να επεκταθούν οι προθεσμίες. Αλλά και εκεί υπάρχουν όρια. Δεν θα περιμένουμε 100 χρόνια για να αποπληρώσει η Ελλάδα τα χρέη της».
«Η δεύτερη ομάδα χωρών τήρησε ουδέτερη στάση, ενώ η τρίτη στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Σλοβακία, ακολούθησε μία επικριτική στάση» υπενθυμίζει, αποσαφηνίζοντας



Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Τι αλλάζει στη ρύθμιση των 100 δόσεων

Αλλαγές έρχονται στη ρύθμιση των 100 δόσεων μετά από τις πιέσεις των δανειστών προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία για νέα δανειοδότηση της χώρας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών:
Για τις οφειλές κάτω από 5.000 ευρώ παραμένουν άτοκες υπό τρεις προϋποθέσεις.
• Να είναι οφειλές φυσικών προσώπων χωρίς επιχειρηματική δραστηριότητα.
• Ο οφειλέτης να μην έχει ακίνητη περιουσία άνω των 150.000 ευρώ.
• Ο οφειλέτης όταν μπήκε στην ρύθμιση, το χρέος του να μην ξεπερνούσε το 50% του ετήσιου εισοδήματός του.

Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές ο οφειλέτης επιβαρύνεται με επιτόκιο 5%, ενώ, παραμένει υπό συζήτηση το αν θα αποβάλλονται όσοι δεν είναι συνεπείς στις τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις τους.
Την ίδια ώρα αναμένεται να υπάρξουν παρεμβάσεις σε εισφορά αλληλεγγύης, προκαταβολή φόρου, ΦΠΑ, αγροτικό πετρέλαιο, έκτακτη εισφορά και άλλα.


Οι πολίτες πληρώνουν τα «σπασμένα» Παπαγεωργόπουλου στη Θεσσαλονίκη με ανοχή της κυβέρνησης;

Την ίδια στιγμή που ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, περπατά ελεύθερος επωφελούμενος των ευνοϊκών διατάξεων του νόμου Παρασκευόπουλου, οι δημότες της πόλης καλούνται να πληρώσουν τα σπασμένα. Η κυβέρνηση με έγγραφό της απέρριψε το αίτημα ανάκλησης των ΚΥΑ συμψηφισμού οφειλών του Δήμου προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία του.
«Το υπουργείο νομιμοποιεί την κλοπή του ταμείου του Δήμου επί διοικήσεως Παπαγεωργόπουλου», δήλωσε στο koutipandoras.gro βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη», Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.
Σε ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής, ρωτά τους υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών, γιατί δεν προχωρούν σε μια θεσμική και δημοσιονομική αποκατάσταση της «άδικης και παράνομης οικονομικής αφαίμαξης του δήμου και των δημοτών της Θεσσαλονίκης» αλλά και γιατί δεν έχουν διασφαλίσει τις «απαιτήσεις του Δημοσίου από τους υπολόγους της υπεξαίρεσης».
Το σκάνδαλο του «φτερωτού γιατρού» και του μεγάλου «πάρτι» στα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι γνωστό (σ.σ διαβάστε σχετικά: Ο «φτερωτός γιατρός» και τα εκατομμύρια ευρώ που έκαναν φτερά).
Μετά την αποφυλάκιση του πρώην δημάρχου από τις φυλακές Διαβατών στις 28 Ιουλίου, φαίνεται πως η υπόθεση λαμβάνει ακόμη μια δυσάρεστη –για τις τσέπες των δημοτών- τροπή.
Όπως αναφέρει και η εφημερίδα Θεσσαλονίκη σε σημερινό της ρεπορτάζ, το υπουργείο Εσωτερικών «απορρίπτει το ομόφωνο αίτημα του δημοτικού συμβουλίου να μην πληρώσει ο δήμος τα χρήματα προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία που έχουν ήδη βγει από το δημοτικό ταμείο, αλλά κατέληξαν στις τσέπες των καταχραστών».
Του Νίκου Ηλιάδη
Έπειτα από 28 μήνες εγκλεισμού στις φυλακές Διαβατών στις 28 Ιουλίου ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος αποφυλακίστηκε, εκμεταλλευόμενος τους ευνοϊκούς όρους του νόμου Παρασκευόπουλου. Έτσι το κεφάλαιο της υπεξαίρεσης στο δήμο Θεσσαλονίκης, τουλάχιστον ως προς την έκτιση της ποινής, έκλεισε για τον τέως δήμαρχο.
Λίγες ημέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 3 Αυγούστου έκλεισε οριστικά και το ζήτημα σχετικά με το ποιος θα πληρώσει τα σπασμένα. Ποιοι θα κληθούν δηλαδή να πληρώσουν από την τσέπη τους τα 17,9 εκατ. ευρώ, που σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου υπεξαιρέθηκαν από το δημοτικό ταμείο στη διάρκεια της δημαρχιακής θητείας του κ. Παπαγεωργόπουλου. Ειδικότερα με έγγραφο το οποίο απέστειλε στις αρχές Αυγούστου προς το δήμο Θεσσαλονίκης η διεύθυνση Οικονομικών του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναφέρει ότι απορρίπτει το αίτημα που είχε υποβληθεί από το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο ζητούσε τα ποσά της υπεξαίρεσης να μην επιβαρύνουν το ταμείο του δήμου. Κατόπιν αυτού τα 17,9 εκατ. ευρώ θα πέσουν οριστικά στις πλάτες των Θεσσαλονικέων. Μάλιστα εξ αυτών περίπου 8,5 εκατ. ευρώ έχουν ήδη παρακρατηθεί μέσω του συμψηφισμού με την οφειλόμενη από την πολιτεία κρατική χρηματοδότηση προς το δήμο.

Ο συμψηφισμός
Όταν το 2008 αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης και διαπιστώθηκε το μέγεθος της απάτης, το ελληνικό δημόσιο απαίτησε τα χρήματά του. Μόνον προς την εφορία οφείλονταν περίπου 7,3 εκατ. ευρώ, τα οποία με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις είχαν φτάσει στα 21 εκατ. Το δημόσιο προχώρησε στην επιβολή όλων των προβλεπόμενων μέτρων διασφάλισης των συμφερόντων του, μεταξύ των οποίων ήταν και η στέρηση της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, γεγονός που προκάλεσε οικονομική παραλυσία στο δήμο Θεσσαλονίκης. Τελικώς έπειτα από πιέσεις, διαβουλεύσεις και πολιτικές παρεμβάσεις αποφασίστηκε να παραγραφούν όλα τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις και ο δήμος να καταβάλει τα 7,3 εκατ. ευρώ προς την εφορία, καθώς τα οφειλόμενα ποσά προς τα ασφαλιστικά ταμεία δεν είχαν ακόμη διακριβωθεί. Η εξόφληση έγινε μέσω του συμψηφισμού, δηλαδή της παρακράτησης από την εφορία της κρατικής επιχορήγησης προς το δήμο. Σε αυτό είχε συναινέσει μάλιστα και ο δήμος έπειτα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και εν συνεχεία είχε εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (το Δεκέμβριο του 2012) για το ποσό των 7.297.121,69 ευρώ.

Άλλα 5 εκατ.
Μετά το πέρας του προσωρινού ελέγχου που είχε γίνει από την οικονομική επιθεωρήτρια Αναστασία Τσεμπερά για τον εντοπισμό του ποσού της υπεξαίρεσης ακολούθησε ο οριστικός φορολογικός έλεγχος σε βάθος εικοσαετίας. Από αυτόν διαπιστώθηκε επιπλέον μαύρη τρύπα άλλων περίπου 5 εκατ. ευρώ (από μη απόδοση ΦΠΑ κ.ά.), τα οποία απαίτησε φυσικά το ελληνικό δημόσιο. Όπως και η προηγούμενη, έτσι και αυτή η νέα οφειλή μπήκε σε συμψηφισμό με την έκδοση άλλων δύο ΚΥΑ (το 2013 και το 2014), ανεβάζοντας τη συνολική οφειλή του δήμου στα 12.236.685,92 ευρώ. Εξ αυτών έως σήμερα έχει αποπληρωθεί ποσό 8.590.108,23 ευρώ.

Αίτημα επιστροφής των χρημάτων
Στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου έπειτα από πρόταση του τότε επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη” και νυν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλου Μηταφίδη το δημοτικό συμβούλιο έλαβε ομόφωνη απόφαση, με την οποία καλούσε την κυβέρνηση “να ανακαλέσει τις ΚΥΑ βάσει των οποίων έγινε ο αθέμιτος συμψηφισμός των κλοπιμαίων της υπεξαίρεσης με την ήδη πενιχρή κρατική χρηματοδότηση των δήμων”. Επίσης ζητούσε “να αρθούν τα μέτρα του υπουργείου Οικονομικών εις βάρος του δήμου Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των οποίων παρακρατούνται άδικα και τιμωρητικά ζωτικοί πόροι για το δήμο και τη χειμαζόμενη από την κρίση πόλη και να επιστραφούν ως αχρεωστήτως παρακρατηθέντα όλα τα ποσά που υπεξαιρέθηκαν, ώστε να διατεθούν κατά προτεραιότητα για την κοινωνική πολιτική του δήμου”.
Το αίτημα αυτό διαβιβάστηκε στα αρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών και η απάντηση, την οποία αποκαλύπτει σήμερα η “Θ”, εστάλη από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Εσωτερικών στις 3 Αυγούστου.

Δείτε το έγγραφο



Πάρτε τα από αυτούς που τα πήραν
Με αυτήν το υπουργείο απορρίπτει κατηγορηματικά το αίτημα του δήμου. Μάλιστα εμμέσως διατυπώνει την απειλή ότι τυχόν κατάργηση των ΚΥΑ “θα οδηγούσε το δήμο σε οικονομικό και λειτουργικό αδιέξοδο”, καθώς στην περίπτωση αυτή το δημόσιο θα επανερχόταν στην αρχική απαίτησή του διεκδίκησης του συνόλου των οφειλών μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις. Στην ίδια απάντηση το υπουργείο υποδεικνύει εμμέσως προς το δήμο να στραφεί προς τους υπευθύνους της υπεξαίρεσης για τη διεκδίκηση των υπεξαιρεθέντων, αναφέροντας ότι η ρύθμιση οφειλών σε καμία περίπτωση δεν αίρει τη δυνατότητα “για την επιβολή των προβλεπόμενων ποινών και καταλογισμών στους υπευθύνους τυχόν κακοδιαχείρισης”.
Η διαδικασία των καταλογισμών σε βάρος των υπευθύνων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, ωστόσο είναι μακρόσυρτη. Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά στη δίκη σε δεύτερο βαθμό για το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης το ελεγκτικό συνέδριο είχε προχωρήσει σε καταλογισμούς ώς και το έτος 2003. Πιο συγκεκριμένα για την πενταετία από το 1999 ώς το 2003 στον κ. Παπαγεωργόπουλο είχε καταλογιστεί ποσό 59 εκατ. ευρώ (στους καταλογισμούς περιλαμβάνονται τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις), στο βασικό ένοχο της υπεξαίρεσης Παναγιώτη Σαξώνη περίπου 21 εκατ., ενώ μεγάλα ποσά καταλογίστηκαν και σε πρώην αντιδημάρχους, καθώς και σε υπαλλήλους του δήμου, ασχέτως εάν αρκετοί εξ αυτών αθωώθηκαν ή δεν ήταν καν κατηγορούμενοι. Βεβαίως όλοι αυτοί κατέθεσαν προσφυγές, οι οποίες θα εξεταστούν σε δεύτερο βαθμό από το ελεγκτικό συνέδριο. Κατέθεσαν επίσης αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, ώστε να μην προχωρήσει η διαδικασία είσπραξης των ποσών, έως ότου ολοκληρωθούν όλα τα δικαστήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες οι αιτήσεις έχουν γίνει δεκτές, πλην ενός ποσού περίπου 11.000 ευρώ, το οποίο έχει ήδη βεβαιωθεί σε βάρος του κ. Παπαγεωργόπουλου.

Ακόμη δεν έχουν απαντήσει τα ασφαλιστικά ταμεία!
Εκτός από το ποσό των 12.236.685,92 ευρώ το οποίο εξοφλεί ήδη ο δήμος Θεσσαλονίκης εκκρεμεί ο προσδιορισμός της ζημίας την οποία υπέστησαν τα ασφαλιστικά ταμεία από την υπεξαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων. Παρότι έχουν παρέλθει σχεδόν επτά χρόνια από την αποκάλυψη του σκανδάλου, υπάρχουν ασφαλιστικά ταμεία (ΤΥΔΚΥ, ΤΑΔΚΥ κ.ά.) τα οποία δεν κατόρθωσαν ακόμη να διακριβώσουν το ύψος των οφειλομένων εισφορών. Ο λόγος είναι βεβαίως ότι δεν διέθεταν μηχανοργάνωση και είναι δύσκολο να προχωρήσουν σε αποτελεσματική διασταύρωση στοιχείων. Σύμφωνα με πληροφορίες ο δήμος Θεσσαλονίκης με επιστολές του πρώην αντιδημάρχου Οικονομικών Χασδάι Καπόν έχει ζητήσει ήδη από το 2011 από τα ασφαλιστικά ταμεία ενημέρωση για το ύψος των οφειλών, αλλά ακόμη δεν έχει δοθεί καμία απάντηση. Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πληροφορίες υπήρξαν ταμεία τα οποία ζήτησαν από το δήμο να προσδιορίσει εκείνος το ύψος των οφειλών του προς αυτά, καθώς τα ίδια δεν ήταν σε θέση να το πράξουν! 

Η ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Τριαντάφυλλου Μηταφίδη
"Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές του Υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο του άρθρου 56 παρ.2 και παρ.3 (Ελλείμματα και Ευθύνες δημόσιων υπολόγων – καταλογισμοί) του ν. 2362/1995, με  αιτιολογημένα πορίσματα καταλόγισαν στις διοικήσεις Παπαγεωργόπουλου το ποσό των 7,2  εκατομμυρίων ευρώ, που αφαιρέθηκε από τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης με τη μορφή της ποινικής υπεξαίρεσης και ιδιοποίησης.
Οι επί κυβερνήσεων Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ ηγεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, παρόλο που το εν λόγω ποσό είχε ήδη βεβαιωθεί ως έσοδο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, με συγκεκριμένους οφειλέτες τα μέλη της διοίκησης Παπαγεωργόπουλου (κατ’ ακολουθία των πορισμάτων των Οικονομικών Επιθεωρητών), προέβη - κατά παράβαση των διατάξεων που προαναφέρθηκαν - σε μέτρα αναγκαστικής είσπραξης εις βάρος του Δήμου Θεσσαλονίκης ως  «οφειλέτη»(!) αυτή τη φορά. Αρνήθηκε μάλιστα να του χορηγήσει φορολογική ενημερότητα, ώστε να τον εξαναγκάσει να προβεί  σε «αναγνώριση χρέους» 7,2 εκατομμυρίων ευρώ προς το Ελληνικό Δημόσιο. Δηλαδή, υπό τη δαμόκλειο σπάθη να μην της χορηγηθεί φορολογική ενημερότητα και να παραμείνουν δεσμευμένα οι λογαριασμοί και η περιουσία του δήμου, η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης ενέδωσε, και με τις 1351/2012, 997/2013 και 895/2014 κατά πλειοψηφία αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου κατέβαλε ήδη, διά συμψηφισμού προς την κρατική επιχορήγηση, το ποσό των 8.590.108,23 ευρώ. Δηλαδή, οι ηγεσίες του Υπουργείου Οικονομικών των κυβερνήσεων Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ δεν θεώρησαν ως βλάβη του Δημοσίου τις υπεξαιρέσεις των πόρων του Δήμου Θεσσαλονίκης επί διοικήσεων Παπαγεωργόπουλου, αλλά  το αποτέλεσμα της υπεξαίρεσης.  Με άλλα λόγια, οφειλέτες δεν είναι τα καταδικασμένα στελέχη των διοικήσεων Παπαγεωργόπουλου αλλά  ο δήμος και οι δημότες της Θεσσαλονίκης!
Βέβαια, πέρα από τη μη νόμιμη συμπεριφορά των παραπάνω ηγεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, υπάρχει και δικαιοπολιτικά ανήθικη συμπεριφορά, καθώς αντιμετώπισαν το δήμο Θεσσαλονίκης ως ανώνυμη εταιρεία, αφού υποχρεώθηκε να πληρώσει χρήματα που καταχράστηκαν μέλη διοικήσεών του που καταδικάστηκαν τελεσίδικα. Αντιμετώπισαν δηλαδή το ταμείο του δήμου Θεσσαλονίκης ως ιδιωτικό και όχι ως δημόσιο ταμείο.
Παρ’ όλα αυτά, δυστυχώς και η νυν ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης εξακολουθεί να μεταχειρίζεται το δήμο όπως και οι προκάτοχοί της, όπως προκύπτει  από την 03-08-2015 απάντησή της στην από02-02-2015 ομόφωνη  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου  Θεσσαλονίκης - το οποίο ζητούσε να ανακληθούν οι ΚΥΑ «συμψηφισμού οφειλών του δήμου προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία» των υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, ώστε να μην αντιμετωπίζεται ο δήμος ως εμπορική επιχείρηση και να αποκατασταθεί η οικονομική ζημία που υπέστη από το ριφιφί στα ταμεία του. Πώς είναι δυνατόν οι ιθύνοντες του αρμόδιου υπουργείου να αποκαλούν τις παραπάνω ΚΥΑ «ευεργετήματα» και να κρύβονται πίσω από αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης - προϊόν οικονομικού εκβιασμού του δήμου - σύμφωνα με τις οποίες «συμφώνησε» να συμψηφιστούν τα κλοπιμαία επί διοικήσεων Παπαγεωργόπουλου με την κρατική επιχορήγηση του δήμου, ώστε «να επιτελεί απρόσκοπτα την αποστολή του έναντι των δημοτών του και να εκπληρώνει τις εν γένει υποχρεώσεις του»(!)
Οι αρμόδιοι υπουργοί:
1) Γιατί δεν προχωρούν σε θεσμική και δημοσιονομική αποκατάσταση της άδικης και παράνομης αυτής οικονομικής αφαίμαξης του δήμου και των δημοτών της Θεσσαλονίκης;
2) Έχουν διασφαλίσει τις απαιτήσεις του Δημοσίου από τους υπολόγους της υπεξαίρεσης;

Θεσσαλονίκη, 10 Αυγούστου 2015

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α΄ Θεσσαλονίκης"


Φτάνει πια με το αυτομαστίγωμα!

γράφει ο Τάσος Παππάς
Η θρηνολογία συνεχίζεται. Αυτή δεν είναι κυβέρνηση, αυτό δεν είναι κόμμα, πρόκειται για σύναξη χαροκαμένων ανθρώπων που οδύρονται για το κακό που τους βρήκε στα καλά καθούμενα.
Οι λέξεις που στολίζουν τα άρθρα, τις συνεντεύξεις και τις παρεμβάσεις των περισσότερων στελεχών της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ είναι «ήττα», «συντριβή», «πανωλεθρία», «καταστροφή», «κατακραυγή».
Εντάξει, το έχουμε καταλάβει ότι δεν την ήθελαν αυτή τη συμφωνία -ποιος σοβαρός και εχέφρων άνθρωπος και μάλιστα αριστερός θα την ήθελε.
Εντάξει, το έχουμε συνειδητοποιήσει ότι εκβιάστηκαν από έναν υπέρτερο και αδίστακτο αντίπαλο και αναγκάστηκαν να υποκύψουν.
Εντάξει, το έχουμε εμπεδώσει ότι δυσκολεύονται πάρα πολύ να πείσουν τους εαυτούς τους -συνεπώς και τους πολίτες που εμπιστεύτηκαν τον ΣΥΡΙΖΑ- ότι μπορεί η χώρα να ορθοποδήσει όσο είναι εγκλωβισμένη στη συνταγή της λιτότητας.
Ομως κι αυτοί οφείλουν επιτέλους να απαντήσουν καθαρά στο ερώτημα: Θέλουν να κυβερνήσουν κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες;
Και εδώ δεν χωράνε υπεκφυγές, μισόλογα και θεωρητικά σχήματα δανεισμένα από άλλες εποχές.
Οι συνεχείς κρίσεις αυτολύπησης, από ένα σημείο και μετά, δεν λειτουργούν θεραπευτικά, γίνονται έμμονη ιδέα, αποκτούν χαρακτηριστικά συνδρόμου και οδηγούν στην πλήρη παραίτηση.
Το κεφάλαιο της συμπάθειας που έχουν εξασφαλίσει γιατί παρουσιάζονται (και πράγματι είναι) ως θύματα ενός μοχθηρού αντιπάλου γρήγορα θα εξανεμιστεί.
Αν πιστεύουν ότι η κατάσταση είναι αναστρέψιμη, ότι είναι δυνατόν να λειανθούν οι πιο επαχθείς πλευρές του μνημονίου και να μειωθούν τα βάρη στα αδύναμα κοινωνικά στρώματα, ότι υπάρχει ελπίδα να ανατραπούν σύντομα οι δυσμενείς συσχετισμοί στην ευρωζώνη, οπότε έχει νόημα να το παλέψουν, πρέπει να ανασκουμπωθούν, να οργανωθούν, να καταστρώσουν ένα σχέδιο άμυνας και να αρχίσουν να κυβερνούν.
Από την άλλη πλευρά, και εκείνοι που έχουν καταλήξει στην εκτίμηση ότι το νέο μνημόνιο είναι πράξη προδοσίας, ότι ο πρωθυπουργός παραβίασε τις αρχές και το πρόγραμμα και ότι με ευθύνη του το κόμμα μεταλλάσσεται σε νεοφιλελεύθερο σχηματισμό, πρέπει να αποφασίσουν:
•Θα μείνουν και θα αγωνιστούν για να επιστρέψει στις ρίζες του;
•Θα προκαλέσουν την πτώση της κυβέρνησης και την αλλαγή της ηγεσίας;
•Θα δοκιμάσουν την τύχη τους αυτόνομα στον πολιτικό στίβο;
Και εδώ δεν χωράνε υπεκφυγές και μισόλογα.

Την αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ προανήγγειλε ο Κ. Δελημήτρος

Την σαφή πρόθεση του να καταψηφίσει τη συμφωνία με τους δανειστές στην επικείμενη ψηφοφορία στη Βουλή εξέφρασε μιλώντας «Στο Κόκκινο 105,5» ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Δελημήτρος. 
Μάλιστα, προανήγγειλε την αποχώρησή του από το κυβερνών κόμμα, όταν συναφθεί η συμφωνία, και την ίδρυση ενός φορέα για να εκφραστεί το «Όχι».
«Αν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει μνημονιακό κόμμα, μιλώντας για τον εαυτό μου, δεν έχω καμία θέση σε ένα τέτοιο κόμμα. Προσπαθώ προσωπικά ο κόσμος που είπε αυτό το τεράστιο “όχι” να βρει έναν τρόπο πολιτικής έκφρασης», τόνισε.
Υπογράμμισε ότι «το μνημόνιο θα είναι παγίδα θανάτου», ενώ «η έξοδος από το ευρώ δεν συνιστά καταστροφή ούτε ποινικό αδίκημα όπως θέλουν κάποιοι να μας κάνουν να πιστέψουμε».
Σημείωσε πως η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε το υπερόπλο 62% του ελληνικού λαού για να ζητήσει αυτό που της ανήκει μέσα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την πορεία των διαπραγματεύσεων 
«Το τρίτο μνημόνιο είναι σκληρότερο από τα προηγούμενα γιατί ήδη η λαϊκή κοινωνία έχουν αισθανθεί στο πετσί τους πεντέμισι χρονιά τώρα μνημονιακές πολιτικές που τις έχουν καταστρέψει», είπε.
Στόχος του μνημονίου είναι να οδηγήσει σε αδιέξοδο την ελληνική κυβέρνηση για του πολιτικούς λόγους που το ευρωενωσιακό κατεστημένο επιλέγει να καταστρέψει τη μοναδική ελπίδα στην Ευρώπη και ταυτόχρονα να ξεφτιλίσει την ίδια την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό της χώρας, σύμφωνα με τον κ. Δελημήτρο.
Άλλωστε, ο βουλευτής ανέφερε πως ο λόγος ύπαρξης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να ανατρέψει τις εφαρμοσμένες από τις οικονομικές πολιτικές της Γερμανίας λιτότητας στην Ευρώπη με στόχο να ξαναενώσει τους λαούς.


Τσίπρας: Άμεσα η κατάργηση του αφορολόγητου των βουλευτών


Τέλος στην ασυλία που χαίρουν οι βουλευτές ως προς την φορολόγηση βάζει η κυβέρνηση με τον Αλέξη Τσίπρα να ζητά σήμερα την άμεση κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου, στο οποίο θα προβλέπεται επίσης η μείωση των αποζημιώσεων των υπουργών, των διοικητών ΔΕΚΟ και των προέδρων των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών.
Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου είχε σήμερα ο πρωθυπουργός, με αντικείμενο την κατάθεση του νομοσχεδίου για την φορολόγηση της βουλευτικής αποζημίωσης, καθώς και τον εξορθολογισμό των αποδοχών υπουργών κι ανώτατων δημόσιων λειτουργών. Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός για θέματα Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Χριστόφορος Βερναρδάκης, ο αναπληρωτής υπουργός για θέματα Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους Δημήτρης Μάρδας και ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου Σπύρος Σαγιάς.
Μιλώντας στην σύσκεψη, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανέφερε πως «.όταν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, μπαίνει το ζήτημα της κατάργησης των φορολογικών εξαιρέσεων που ισχύουν για τους αγρότες, δεν μπορούμε να κάνουμε τους δήθεν αδιάφορους για τις φορολογικές εξαιρέσεις που ισχύουν για εμάς τους ίδιους».
Όπως είπε, «το πολιτικό σύστημα οφείλει να ανταποκρίνεται στο κοινό αίσθημα. Για αυτό πρέπει να κατατεθεί άμεσα το νομοσχέδιο που καταργεί το αφορολόγητο των βουλευτών, και εξορθολογίζει τις αποδοχές των υπουργών, των διοικητών Οργανισμών και των προέδρων των Ανεξάρτητων Αρχών».
«Είναι μια πολιτική πρωτοβουλία όχι μόνο με οικονομικό αποτέλεσμα, αλλά και με συμβολικό περιεχόμενο. Και η πρωτοβουλία αυτή δεν επιβάλλεται από την τρέχουσα διαπραγμάτευση, αλλά από την υποχρέωση του πολιτικού συστήματος να μην εξαιρεί τον εαυτό του από τα μέτρα τα οποία λαμβάνει», κατέληξε ο πρωθυπουργός.


Βοήθεια 473 εκατ. στην Ελλάδα για το μεταναστευτικό από την Κομισιόν


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε βοήθεια ύψους 2,4 δισ. ευρώ με ορίζοντα έξι ετών προς χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ αυτών και προς την Ελλάδα, για την αντιμετώπιση της κρίσης με τα αυξημένα προσφυγικά και μεταναστευτικά ρεύματα.
Το μεγαλύτερο μέρος της βοήθειας κατευθύνεται στην Ιταλία που θα λάβει 560 εκατ. ευρώ, ενώ η Ελλάδα θα λάβει 473 εκατομμύρια.

Πώληση των κόκκινων δανείων σε ξένα funds θέλουν οι δανειστές


Τη δυνατότητα να πωλούνται τα κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες σε ξένα funds, τα οποία θα αναλαμβάνουν την είσπραξή τους προτείνουν στην κυβέρνηση οι δανειστές, με την ελληνική πλευρά να διαφωνεί και ως προς αυτή την πρόταση.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της έχει προτείνει τη μεταφορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε έναν δημόσιο φορέα, αλλά οι δανειστές εκφράζουν αντιρρήσεις καθώς θεωρούν ότι κάθε τράπεζα πρέπει να αναλάβει τη διαχείριση των δικών της κόκκινων δανείων.
Αυτό ήταν και ένα από τα βασικά σημεία διαφωνίας με τους δανειστές, όπως ανέφερε χθες κυβερνητική πηγή.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Τα Νέα, το σχέδιο του Μνημονίου σε γενικές γραμμές αναφέρει:
1. Τα κόκκινα δάνεια των επιχειρήσεων πρέπει να χωριστούν, ανάλογα με το αν οι επιχειρήσεις είναι βιώσιμες ή μη βιώσιμες. Για τις βιώσιμες πρέπει να υπάρξει ρύθμιση, βάσει και του Κώδικα Δεοντολογίας της Τραπέζης της Ελλάδος. Για τις μη βιώσιμες θα ακολουθηθούν η πτωχευτική διαδικασία και η ρευστοποίηση στοιχείων. Δεν γίνεται ειδική αναφορά στα δάνεια των ιδιωτών.
2. Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών πρέπει να γίνει έως τα τέλη του χρόνου (σ.σ. έτσι αποφεύγεται το ενδεχόμενο κουρέματος των καταθέσεων). Οι δανειστές πιστεύουν ότι είναι επιθυμητό να μπουν ιδιώτες στην ανακεφαλαιοποίηση ώστε να μη χάσουν οι τράπεζες τα ιδιωτικοοικονομικά χαρακτηριστικά τους και να ενισχυθεί η προοπτική επιστροφής τους στον ιδιωτικό τομέα.
3. Πρέπει να διασφαλιστεί ότι η διακυβέρνηση των τραπεζών και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θα ασκείται χωρίς παρέμβαση της κυβέρνησης. Ουσιαστικά, οι δανειστές θέλουν πλήρη ανεξαρτησία του ΤΧΣ.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα σχετικά με την πώληση των δανείων, τη διαδικασία αυτή αναλαμβάνουν τα λεγόμενα distress funds.«Εφόσον οι τράπεζες έχουν οι ίδιες τη διαχείριση των δανείων τους, είναι η πώληση μέρους των δανείων αυτών σε ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες αναλαμβάνουν την είσπραξή τους με όποιο τρόπο μπορούν. Oι εταιρείες distress funds, όπως αποκαλούνται, αφού διαχειρίζονται τη “δυστυχία” αγοράζουν τα δάνεια που δεν έχουν ελπίδα να εισπραχθούν - ή έχουν πολύ λίγες πιθανότητες - έναντι χαμηλού ποσοστού της συνολικής αξίας τους (π.χ. 20%). Με αυτόν τον τρόπο, οι τράπεζες καθαρίζουν τους ισολογισμούς τους από τα δάνεια αυτά και μπορούν να κάνουν μια καινούργια αρχή για τη διαχείριση των λοιπών δανείων τους και για τη χρηματοδότηση της οικονομίας», αναφέρει το ρεπορτάζ των Νέων.


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *