Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

Απίστευτη δήλωση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ: Πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη από τον... Σημίτη! (βίντεο)


Σε μια απίστευτη δήλωση προχώρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑΝάσος Αθανασίου, ο οποίος είπε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να ζητήσει συγνώμη από Κώστα Σημίτη και τον τότε υπουργό Εργασίας (2001) Τάσο Γιαννίτση, που αντιτάχθηκε στη ρύθμιση του ασφαλιστικού που προωθούσε εκείνη την εποχή η κυβέρνηση.
Μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε πως «Πρέπει από τον πρωθυπουργό Σημίτη και τον Τάσο Γιαννίτση να ζητήσουμε συγγνώμη, διότι από τότε είχαν καταλάβει ότι το ασφαλιστικό καταρρέει και έπρεπε να κάνουμε κάτι».
Να σημειωθεί πως εκείνη την εποχή, πολλά στελέχη του σημερινού ΣΥΡΙΖΑ, βρίσκονταν στο πλευρό του τότε πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη που προωθούσε την ενοποίηση των ταμείων και την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.   




Πηγή

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Για τις φιλελεύθερες ρωγμές

Εχει ενδιαφέρον πώς κρίνουν τις εκλογές για ανάδειξη προέδρου στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας άνθρωποι αντίπαλων στρατοπέδων, από Ποταμοσοσιαλιστές και λοιπούς έως κυβερνητικούς αλλά και εξωκοινοβουλευτικούς.
Ολοι συγκλίνουν, για τους δικούς τους ο καθένας λόγους, στο πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο κύριος λόγος είναι όχι τόσο η προσωπικότητά του όσο η αντιπάθεια που εκπέμπει ο έτερος υποψήφιος («μαγκιά», λαϊκισμός, δεξιά παράδοση και μύρια άλλα απωθητικά, τόσο ιδεολογικής όσο και αισθητικής υφής). Συμβαίνουν αυτά στο τοπίο της πολιτικής εν Ελλάδι.
Δεν χρειάζεται να έχεις δεξιότητες ή οποιουδήποτε είδους ικανότητες, αρκεί ο «αντίπαλος» να μη συμπλέει με τα δεδομένα της αγοράς. Σιγά την αγορά, αλλά λέμε...
Τάχα μου πεφωτισμένος συντηρητικός (η αντίφαση των όρων δεν αναιρεί τη χρήση του), λίγο (νεο)φιλελεύθερος, ευρωπαϊστής, γόνος ενός Μαθουσάλα της πολιτικής ζωής του τόπου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τείνει να γκρεμίσει τη δυναστεία του Καραμανλή (ίσως για να «χτίσει» μια νέα δική του, αλλά ποιος νοιάζεται για κάτι τέτοια...).
Και αυτό, στο πλαίσιο της στενής πολιτικής που κυριαρχεί στη χώρα, θα ήταν μια μικρή επανάσταση, λένε οι εκτός Νέας Δημοκρατίας κινούμενοι. Μάλιστα.
Ισως για την όντως πολιτική όλα αυτά να είναι άνευ ουσίας και σημασίας, δεν παύουν, όμως, να τροφοδοτούν την πληροφοριοσφαίρα με πιπεράτες ατάκες και υπαινιγμούς, με δημοκρατική επίφαση, με ανοχή, ανοιχτότητα στην κοινωνία δήθεν και λοιπές πομφόλυγες (ούτε καν ρητορείες· αλλά για να ρητορεύσεις πρέπει να ’χεις θητεύσει τουλάχιστον στους πρώτους Ευρωπαίους διαφωτιστές, τους Σοφιστές εννοείται -και πού καιρός για τέτοιες αναγνώσεις από τους νεοπολιτικούς της Ελλάδας).
Ναι, αλλά πού βόσκει τούτη η περιλάλητη όντως πολιτική; Εδώ έχουμε χάσει τ’ αυγά και τα καλάθια, με χίλια ζόρια προσπαθούμε να αποφύγουμε την πείνα (και τον θάνατο!), η όντως πολιτική μάς μάρανε; Και όμως, αν δεν τη βρούμε (σύντομα μάλιστα), κούνια που μας κούναγε...
Θα συμφωνήσουμε ότι η δεξιά διαμάχη δεν αφορά μόνο την παράταξη και τους ψηφοφόρους της, αλλά σύμπασα τη χώρα, διότι είναι το μόνο πολιτικό κόμμα που προβάλλει αξιώσεις αντιπολίτευσης και δυνάμει κυβέρνησης.
Σ’ ένα τέτοιο σύστημα εντός του οποίου είμαστε εγκλωβισμένοι, εμείς του 21ου αιώνα, έχει σημασία και το παραμικρό, η δυνατή ήγουν αντιπολίτευση που τάχα μου θα προασπίσει τα συμφέροντα της κοινωνίας και κουραφέξαλα. Το παιχνίδι είναι χαμένο (στημένο) εδώ και αιώνες, αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι η κοινωνία δεν μπορεί να το κερδίσει· αρκεί να φερθεί έξυπνα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται να μπορεί να το καταλάβει αυτό και να κάνει μερικές παραχωρήσεις. Ετσι λένε οι «αντίπαλοι».
Στα ισχνά αυτά όρια της πολιτικής ίσως να έχουν δίκιο, διότι και η παραμικρή ρωγμή στο σύστημα -έτσι όπως καταντήσαμε- μπορεί να προκύψει και από τη φιλελεύθερη παράταξη (έστω σκοπίμως, έστω για λίγο).
Ο Μητσοτάκης φαίνεται ικανός για ρωγμές, ο Μεϊμαράκης όχι. (Δεν θέλω σχόλια...)

Διόρισαν διευθύνοντα σύμβουλο σε νέα ΔΕΚΟ, τον σύζυγο της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χαράς Καφαντάρη

Εγκρίθηκε από την Επιτροπή της Βουλής με τις ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ η τοποθέτηση των τριών νέων μελών του ΔΣ της νέας «Δημόσιας Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων Α.Ε.» (Δ.ΕΠ.ΕΝ.Ε. Α.Ε.). Διευθύνων Σύμβουλος διορίσθηκε ο Αργύρης Αργυρίου που είναι σύζυγος της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και προέδρου της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου Χαράς Καφαντάρη.
Οι αναφορές του υπουργού Περιβάλλοντος Πάνου Σκουρλέτη ότι δεν πρόκειται για την δημιουργία μιας νέας ΔΕΚΟ για την τακτοποίηση ημετέρων αλλά για τις ανάγκες ενός Ρωσικου αγωγού που η κατασκευή του έχει «παγώσει» κατέπεσαν όταν ο υπό διορισμό Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας που ακόμα δεν έχει ούτε καν Καταστατικό, μετά από την επίμονη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Μανιάτη, παραδέχθηκε ότι «η σύζυγός μου είναι η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χαρά Καφαντάρη, κάτι όμως που πιστεύω ότι αυτό δεν συνιστά κώλυμα…».
Δυσφορία και από τους ΑΝΕΛ
Την δυσφορία του, πάντως, αναγκάστηκε να εκφράσει για αυτό το νέο συγγενικό διορισμό και ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος λέγοντας πως «δεν πιστεύω ότι δημιουργείται μια εταιρεία για να βολέψει ημετέρους. Είμαι σε δύσκολη θέση που ένας από τους προτεινόμενος είναι σύζυγος βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Εγώ την Χαρά Καφαντάρη την εκτιμώ και είναι φίλη μου. Και πιστεύω ότι το ίδιο εξαίρετος είναι και ο κ. Αργύρης Αργυρίου. Σε αυτό όμως το κομμάτι θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεκτικοί. Και εδώ υπάρχει ένα μικρό θέμα και δεν θέλω να το κρύψω... παρά το γεγονός ότι θα ψηφίσω θετικά στα προτεινόμενα πρόσωπα».

Χατζηδάκης: Δημιούργησαν μία εταιρεία που δεν έχει έργο
Νωρίτερα, ο βουλευτής της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης εξέφρασε αντιρρήσεις επί της πολιτικής επιλογής της Κυβέρνησης να δημιουργήσει μια ακόμα εταιρεία ΔΕΚΟ, η οποία όπως είπε «δεν θα προσφέρει τίποτα καθώς όπως όλοι ξέρουμε αφορά ένα έργο, τον Ρωσικό αγωγό, που είναι παγωμένος». Επίσης αναρωτήθηκε «ποιο θα είναι το έργο που θα έχουν τα στελέχη αυτής της εταιρείας τους επόμενους μήνες. Θα ασχολούνται με νομικά ζητήματα ενδεχόμενως για έναν αγωγό που δεν ξέρουμε εάν θα γίνει. Ένα όποιο έργο που κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει μέσα από υφιστάμενες δομές και εταιρείες» και ζήτησε «να ανασταλεί από τον υπουργό η δημιουργία της νέας αυτής ΔΕΚΟ καθώς η χώρα μας αυτή την ώρα δεν έχει ανάγκη να δημιουργήσει μια ακόμα κρατική εταιρεία.»

Μανιάτης: Η νέα εταιρεία δεν έχει ακόμα ούτε Καταστατικό λειτουργίας
Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης, καταψήφισε τους διορισμούς, λέγοντας πως το έργο αυτό θα μπορούσε να γίνει από την ΔΕΠΑ και επεσήμανε ότι τα διοριζόμενα μέλη θα πάνε αύριο το πρωί στην νέα εταιρεία που όμως δεν έχει ακόμα ούτε Καταστατικό λειτουργίας; «Ποια θα είναι η αποστολή που αναλαμβάνουν;» είπε.

Αναρωτήθηκε γιατί 7μελές Δ.Σ και όχι 4μελές για να υπάρχουν εξοικονομήσεις. «Ποιες θα είναι οι αμοιβές του ΔΣ; Και γιατί αλλάξαμε το θεσμικό πλαίσιο και αντί το Καταστατικό της νέας εταιρείας να γίνει με Προεδρικό Διάταγμα θα γίνει με υπουργική απόφαση». διερωτήθηκε. Και ήταν εκείνος που έθεσε το ερώτημα – βόμβα, εάν «κανένα από τα υπο διορισμό πρόσωπα έχουν συγγενική, πολιτική ή άλλη ασυμβίβαστη σχέση».
Σκουρλέτης: Η αμετροέπεια είναι κακώς σύμβουλος για τον οποιοδήποτε
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης από την πλευρά του θέλησε να αντικρούσει τις κατηγορίες της Αντιπολίτευσης λέγοντας πως «κάποιοι μπορεί να θεωρούν ανάλογα με το πολιτικό τους σκεπτικό άστοχη την δημιουργία αυτής της εταιρίας όμως επειδή πολλά ακούστηκαν και γράφτηκαν τις προηγούμενες ημέρες θα ήθελα να πως πολλά από αυτά ήταν άστοχα και υπερβολικά και θεωρώ ότι η αμετροέπεια είναι κακός σύμβουλος για τον οποιοδήποτε…»

Υποστήριξε πως στο πλαίσιο του πολυδιάστατου ρόλου που αποκτά η χώρα μας στον ενεργειακό τομέα η εταιρεία αυτή είναι αναγκαία και τόνισε ότι δημιουργείται με πολύ συνετά βήματα. «Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο προβλέπεται να είναι στο 1 εκατ. ευρώ και το οποίο θα δοθεί τμηματικά στο βάθος της τριετίας. Θα κινηθούμε –είπε- με περιστολή και το ποσό είναι μικρό σε σχέση με τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει όταν γίνει αυτός ο αγωγός».
Αναφορικά με τους διοριζόμενους στις θέσεις του Προέδρου του Δ.Σ. της «Δημόσια Επιχείρηση Ενεργειακών Επενδύσεων Α.Ε.» (Δ.ΕΠ.ΕΝ.Ε. Α.Ε.) κ. Αντώνη Γεωργόπουλο, της Αντιπροέδρου κυρίας Ελένης Ζαφειροπούλου και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Αργύρη Αργυρίου, ο υπουργός κ. Πάνος Σκουρλέτης υποστήριξε ότι «είναι ένας συνδυασμός στελεχών που ο ένας συμπληρώνει το άλλο καθώς διαθέτουν επιστημονικό υπόβαθρο αλλά και επαγγελματική εμπειρία όπου μαζί με την βούληση της Κυβέρνησης θα βοηθήσουν σημαντικά τις ενεργειακές επενδύσεις της χώρας». Και, στην δευτερολογία του πρόσθεσε ότι «δεν μιλάμε για μια εταιρεία και μια επένδυση εν κενώ. Από τότε που έγινε η πτώση του ρωσικού αεροσκάφους, ακόμα και ο Πούτιν έχει κάνει δηλώσεις για την εξεύρεση λύσεων για την προώθηση και αυτού του αγωγού".
Το Καταστατικό της εταιρείας είπε πως "θα είναι έτοιμο τις επόμενες ημέρες», οι δαπάνες της θα είναι μηδαμινές «καθώς θα στεγάζεται στα γραφεία του υπουργείου» και υποστήριξε ότι «εδώ δεν υπάρχουν σκάνδαλα όπως γινόταν στο παρελθόν με άλλες εταιρείες που συστήνονταν…» Μετά πάντως την αποκάλυψη στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής για την συγγενική σχέση του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας με την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χαρά Καφαντάρη, ο υπουργός κράτησε σιγήν ιχθύος. Οι βουλευτές του ΚΚΕ, του Ποταμιού, της Ενωσης Κεντρώων πάντως ψήφισαν πολιτικά «παρών» στους διορισμούς των τριών μελών.
Δήλωση του Γιάννη Μανιάτη, ΠΑΣΟΚ:
Ο Υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, αναφορικά με το διορισμό της νέας Διοίκησης της Ανώνυμης Εταιρείας «Δημόσια Επιχείρηση Ενεργειακών Επενδύσεων Α.Ε.» (Δ.ΕΠ.ΕΝ.Ε. Α.Ε.), έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Αποτελεί πρωτοφανές σκάνδαλο ο σημερινός διορισμός από την κυβέρνηση της νέας Διοίκησης της ανύπαρκτης Εταιρείας - φάντασμα Δ.ΕΠ.ΕΝ.Ε., η οποία υποτίθεται θα υλοποιήσει τον ανύπαρκτο ελληνορωσικό αγωγό φυσικού αερίου, που θα είναι η συνέχεια του επίσης ανύπαρκτου ρωσοτουρκικού αγωγού.
Σκάνδαλο η ίδρυση και λειτουργία μιας Εταιρείας χωρίς αντικείμενο και χωρίς Καταστατικό, για θέμα το οποίο μπορεί να υλοποιήσει άλλη Εταιρεία, π.χ. ΔΕΠΑ, όπως αυτό γίνεται ήδη σε άλλους 3 Διεθνείς αγωγούς εθνικού ενδιαφέροντος (EASTMED, IGB, IGI).
Σκάνδαλο η έναρξη λειτουργίας Εταιρείας για την οποία το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αρνείται να καταθέσει Έκθεση Κόστους Λειτουργίας.
Σκάνδαλο η προικοδότησή της με 1.000.000 ευρώ δημόσιο χρήμα όταν περικόπτονται μισθοί και συντάξεις.
Σκάνδαλο η μη υποχρέωση δημοσιοποίησης στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου.
Σκάνδαλο ο διορισμός ΚΑΙ Προέδρου ΚΑΙ Αντιπροέδρου ΚΑΙ Διευθύνοντος Συμβούλου.
Σκάνδαλο οι αμοιβές του Δ.Σ. που βρίσκονται έξω από τα όρια που ορίζονται για όλες τις άλλες Εταιρείες του Δημοσίου.
Σκάνδαλο η λειτουργία Εταιρείας που διαχειρίζεται κρατικό χρήμα με αποφάσεις Υπουργών και όχι Προεδρικό Διάταγμα για έλεγχο νομιμότητας από το Συμβούλιο Επικρατείας (ΣτΕ).
Σκάνδαλο τέλος, η προσπάθεια απόκρυψης από τη Βουλή της συγγενικής σχέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου με βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Κατηφόρα χωρίς τέλος. Κατηφόρα ηθική, διαχειριστική, οικονομική, αισθητική....".
Αντίδραση από το Ποτάμι
"To Ποτάμι συγχαίρει τη βουλευτή του Σύριζα κυρία Χαρά Καφαντάρη για το διορισμό του συζύγου της κ. Α. Αργυρίου στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Δημόσιας Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων. Παραλλήλως, συγχαίρει τον υπουργό κ. Σκουρλέτη για την τολμηρή αξιοκρατική επιλογή του" αναφέρει σε δήλωσή του το Ποτάμι.



Πρόσφυγες, μετανάστες και εθνική κυριαρχία


Όπως ακριβώς η αδυναμία να ξεπληρωθούν τα δάνεια της χώρας έχει οδηγήσει στην εκχώρηση της δημοσιονομικής της κυριαρχίας, έτσι και η αδυναμία διαχείρισης του προβλήματος των μεταναστευτικών/ προσφυγικών ροών,  οδηγεί στην εκχώρηση περαιτέρω κυριαρχικών δικαιωμάτων. Αυτή είναι, με λίγα λόγια, η  σύνοψη του «νέου» προβλήματος που αντιμετωπίζει σήμερα η κυβέρνηση αναφορικά με το προσφυγικό/ μεταναστευτικό ζήτημα. 
Το… μακρινό καλοκαίρι του 2015 αλλού ήταν στραμμένη η προσοχή των πρωταγωνιστών στην κεντρική πολιτική σκηνή: θα τα καταφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ να διατηρήσει την εξουσία ή θα αποτελέσει μια σύντομη αριστερή παρένθεση; Θα μπορέσει ο Τσίπρας να αφομοιώσει δίχως πολιτικό κόστος την αποτυχημένη διαπραγμάτευση με τους δανειστές που οδήγησε τελικά στο τρίτο μνημόνιο και τη διάσπαση του κόμματός του; Εκείνο, το τρομερό περσινό καλοκαίρι, κανείς από τους πρωταγωνιστές στην κεντρική πολιτική σκηνή δεν μπορούσε να δει πέρα από την μύτη του και το στενό περίγραμμα του ρόλου του το, απίθανων διαστάσεων, πρόβλημα που προστέθηκε στα ήδη μεγάλα και δισεπίλυτα  προβλήματα της χώρας: Τη διαχείριση των προσφυγικών/ μεταναστευτικών ροών.
Μάλιστα, επίμονα αφελής, η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα θεώρησε ότι αυτό ακριβώς το προσφυγικό πρόβλημα που προστέθηκε στα πολλά άλλα ελληνικά προβλήματα  θα αποτελούσε ένα διαπραγματευτικό επιχείρημα και όπλο για ηπιότερους τρόπους και χαμηλότερες ταχύτητες  υλοποίησης του τρίτου μνημονίου που του επέβαλαν τελικά οι δανειστές. Πολύ γρήγορα, ωστόσο,  ο πρωθυπουργός αντιλήφθηκε, αυτό που ήδη θα έπρεπε να έχει συνειδητοποιήσει:  ότι κάθε ελληνική αδυναμία, προσθέτει μια ακόμη απαίτηση από την πλευρά των δανειστών.
Η επιχειρηματολογία (και η απαίτηση) των εταίρων (και δανειστών) στην ΕΕ είναι απλή: Από τη στιγμή που η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να ελέγξει την είσοδο των προσφύγων/ μεταναστών στο έδαφός της κάποιοι άλλοι θα πρέπει να την αναλάβουν. Πρόκειται, προφανώς, για προσχηματική επιχειρηματολογία, ανάλογη με αυτήν που οι δανειστές χρησιμοποιούν για να ελέγξουν (και θεσμικά πλέον) ολόκληρη την δημοσιονομική πολιτική και τους μηχανισμούς των εισπράξεων του κράτους.
Ήδη η ελληνική κυβέρνηση έχει παραδώσει στη frontex αρμοδιότητες ελέγχου των ροών προσφύγων που φτάνουν στην Ελλάδα και επιθυμούν να μεταβούν σε άλλες ευρωπαικές χώρες.
Ωστόσο, όπως ακριβώς στον δημοσιονομικό έλεγχο ποτέ δεν είναι αρκετές οι περικοπές και απαιτούνται από τους δανειστές νέες, έτσι και στην περίπτωση του ελέγχου των προσφυγικών ροών η εκχώρηση τομέων κυριαρχίας της χώρας είναι δίχως τέλος. Η  αναβάθμιση της frontex σε ισχυρή υπηρεσία φύλαξης των ευρωπαικών συνόρων, περικλείει δικαιώματα και αρμοδιότητες της νέας αυτής υπηρεσίας τα οποία φτάνουν μέχρι  και τη δυνατότητα να επιβάλει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης περιοχές της χώρας στην οποία δραστηριοποιείται (της Ελλάδας, δηλαδή) απλώς ενημερώνοντας την κυβέρνηση.
Υποτίθεται ότι όλη αυτή η υπόθεση- περί των αρμοδιοτήτων της νέας ισχυρής frontex- είναι υπό διαπραγμάτευση. Κοιτώντας, ωστόσο, τη «μεγάλη εικόνα» εύκολα μπορεί κάποιος να προβλέψει το αποτέλεσμα και αυτής της διαπραγμάτευσης. Και η «μεγάλη εικόνα» είναι τρομακτική:
1000%  αύξηση του αριθμούν των προσφύγων / μεταναστών που μπήκαν στη χώρα το 2015 σε σχέση με το 2014
Η κλιμάκωση της έντασης στη Μ/Ανατολή εκτιμάται ότι θα διατηρήσει στα ίδια επίπεδα τη ροή, η οποία ακόμη και αυτές τις χειμωνιάτικες μέρες ξεπερνά τους 2,500 την ημέρα
Απ αυτούς τους ανθρώπους το 50%  προέρχεται από εμπόλεμες περιοχές ενώ το υπόλοιπο 50% είναι μετανάστες από χώρες κατά κύριο λόγο της Βόρειας Αφρικής, οι οποίοι δεν πρόκειται ποτέ να πάρουν άσυλο από κάποια ευρωπαική χώρα, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν στην Ελλάδα.
Οι ευρωπαίοι εταίροι, ο καθένας ξεχωριστά, αλλάζουν την πολιτική τους στο μεταναστευτικό και γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια τη συνθήκη Σένγκεν αλλά και άλλες  διεθνείς συνθήκες   και κανόνες κλείνουν τα σύνορά τους, μετατρέποντας ουσιαστικά την Ελλάδα σε «χωματερή» προσφύγων και μεταναστών

Ποια λοιπόν μπορεί να είναι η διαπραγματευτική δυνατότητα της χρεοκοπημένης οικονομικά χώρας για την αντιμετώπιση του προσφυγικού/ μεταναστευτικού προβλήματος που απασχολεί την Ευρώπη, αλλά καίει στην κυριολεξία την Ελλάδα;
Μπορεί, για παράδειγμα, η κυβέρνηση να αποκρούσει την απαίτηση για αυξημένες αρμοδιότητες της νέας frontex  ενώ την ίδια στιγμή καίγεται για «θετικές αξιολογήσεις» και νέα δανεικά;
Μπορεί να υλοποιήσει της δεσμεύσεις της για τη δημιουργία ανοιχτών χώρων φιλοξενίας  30.000 προσφύγων / μεταναστών;
Μπορεί να καλύψει τα έξοδα διαβίωσης αυτών των ανθρώπων;

Τα παραπάνω και άλλα πολλά συναφή ερωτήματα, καθώς και η πραγματικότητα των αριθμών οδηγούν – ακόμα και κυβερνητικούς παράγοντες—στο οδυνηρό συμπέρασμα: Η νέα frontex δημιουργείται για να σφραγίσει (ελέγξει) τις εξόδους από την Ελλάδα των μεταναστών/ προσφύγων και οι αρμοδιότητες που θα εξασφαλίσει για την λειτουργία της, προϋποθέτουν ότι η Ελλάδα θα εκχωρήσει ένα ακόμη, βασικό κομμάτι, της κυριαρχίας της.
Υστερόγραφο: υπάρχουν πολλοί που στα ζητήματα κυριαρχίας εμφανίζονται «άνετοι» και αναπτύσσουν επιχειρήματα του τύπου «αφού δεν μπορούμε μόνοι μας να εκσυγχρονιστούμε ας έρθει η τρόικα να αναλάβει» ή «ότι δεν έχει σημασία ποιος φυλάει τα σύνορα, αρκεί κάποιος να τα φυλάει». Καλό θα είναι όλοι αυτοί να διαβάσουν- αν όχι ιστορία που ίσως τους πέφτει βαριά-  Αίσωπο και τον μύθο με το λύκο που (δεν) φυλάει τα πρόβατα…

Αλεξιάδης: Δικαιότερο ΦΠΑ στα νησιά λόγω προσφυγικού εξετάζει η κυβέρνηση


Την περίπτωση διατήρησης και την ερχόμενη χρονιά του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ σε νησιά του Αιγαίου που δοκιμάζονται έντονα από τις προσφυγικές ροές μελετά το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με όσα ανέφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης. 
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Σεβαστάκη, ο αναπληρωτής υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης αναγνώρισε το πρόβλημα που υπάρχει με τον ΦΠΑ στα νησιά, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση μελετά την περίπτωση εξαίρεσης των περιοχών αυτών από τη δεύτερη ομάδα νησιών που θα ενταχθεί τον Ιούνιο σε καθεστώς υψηλού ΦΠΑ, όπως προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές λέγοντας αρχικά πως «με το μεγάλο θέμα που θέτετε για το ΦΠΑ και την αναγκαστική επέκταση του τον Ιούνιο του 2016 στην νέα κατηγορία νησιών – γιατί έχουμε δεσμευθεί σε τρεις κατηγορίες να πάμε – εκεί πραγματικά αντιμετωπίζουμε ένα μεγάλο πρόβλημα».
Ο Τρύφωνας Αλεξιάδης άφησε «ανοιχτό παράθυρο» εξαίρεσης ομάδας νησιών λέγοντας πως «δεν είναι δυνατόν αυτή την στιγμή τα νησιά που είναι στην ακριτική Ελλάδα, τα νησιά που αντιμετωπίζουν ένα τρομερό οικονομικό, αλλά κυρίως κοινωνικό πρόβλημα και τα οποία για άλλη μια φορά αποδεικνύουν και την ανθρωπιά τους και την αλληλεγγύη των κατοίκων τους, να πάμε και να τα επιβαρύνουμε φορολογικά περισσότερο», τόνισε χαρακτηριστικά ο Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι «πολύ σωστά οι επιχειρήσεις από όλες τις νησιωτικές περιοχές λένε: “βγείτε έγκαιρα και πείτε τι έχετε να κάνετε διότι πρέπει να κάνουμε συμφωνίες και δεν μπορούμε να κάνουμε συμφωνίες όταν υπάρχει αυτή η ασάφεια σε ό,τι αφορά το θέμα του ποια νησιά θα είναι στη δεύτερη ομάδα, που αφορά τον Ιούνιο του 2016”».
Ο Τρύφωνας Αλεξιάδης επανέλαβε ότι η κυβέρνηση μελετά την επιβολή ΕΝΦΙΑ στα ακίνητα του εξωτερικού που ανήκουν σε Έλληνες φορολογούμενους, κάνοντας λόγο για «αδικίες». Όπως είπε «ένα ακίνητο που καλύπτει βασική ανάγκη μιας οικογένειας, κατασκευής του 1970 και εμπορικής αξίας τώρα 30 χιλιάδων ευρώ πληρώνει ΕΝΦΙΑ. Ένα ακίνητο 3 εκατ. ευρώ ενός Έλληνα φορολογούμενου που κάνει δήλωση εδώ, αλλά το έχει στο εξωτερικό, δεν πληρώνει ΕΝΦΙΑ συμβολικά ούτε 1 ευρώ», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών και συμπλήρωσε πως «αυτές είναι αδικίες, τις οποίες έχουμε εντοπίσει και στις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα φέρουμε θα τις αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο τρόπο».

Η Ιρλανδία αποχαιρετά την οικονομική κρίση -Πώς τα κατάφερε

To 2010 η Ιρλανδία βρισκόταν ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία, η οποία αποτράπηκε μόνο χάρη σε διεθνείς πιστώσεις. Μετά από πενταετή πολιτική λιτότητας η κυβέρνηση παρουσίασε έναν σχεδόν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό.
H Deutsche Welle περιγράφει πως η Ιρλανδία αποχαιρετά την οικονομική κρίση:
«Επί πέντε χρόνια δύο υπουργοί έδωσαν σκληρή μάχη κατά του ιρλανδικού δημοσιονομικού ελλείμματος. Ο Μπρένταν Χόουλιν από το εργατικό κόμμα ήταν αρμόδιος για τις δαπάνες και ο Μάικλ Νούναν από το Fine Gael για τα δημόσια έσοδα. Η εξυγίανση των δημοσιονομικών έμοιαζε με ηράκλειο άθλο. Στον οικονομικό απολογισμό της ιρλανδικής κυβέρνησης για το 2015 ο Μπρένταν Χόουλιν περιγράφει με μελανά χρώματα το 2010, όταν η Ιρλανδία εκχωρούσε κυριαρχικά της δικαιώματα στους δανειστές στις Βρυξέλλες, στη Νέα Υόρκη και τη Φρανκφούρτη.
Το δημοσιονομικό έλλειμμα είχε φθάσει τότε στο 11% του ΑΕΠ, που αντιστοιχούσε σε 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Στα τέλη του 2015 το έλλειμμα περιορίστηκε σε μόλις 62 εκατομμύρια από 8 δισεκατομμύρια το 2014. Με άλλα λόγια η χώρα παρουσίασε έναν σχεδόν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό. Ο αρμόδιος για τις δημόσιες δαπάνες υπουργός, με φανερή υπερηφάνια, χαρακτηρίζει τα νέα στοιχεία εντυπωσιακά. Η οικονομική ανάκαμψη οφείλεται στη ραγδαία ανάπτυξη της οικονομίας. Ο Μάικλ Νούναν αμφισβητεί μάλιστα τις αιτιάσεις ότι η ανάκαμψη οφείλεται εν πολλοίς σε μια νέα «φούσκα».

Σημαντικά έσοδα από την φορολογία πολυεθνικών
Το 2015 η ανάκαμψη της ιρλανδικής οικονομίας έφθασε το 7%, ενώ για φέτος η ανάπτυξη θα περιοριστεί περίπου στο 4,5%. Ο υπουργός Δημοσίων Εσόδων άφησε να εννοηθεί ότι αναμένει κατά την τρέχουσα χρονιά μεγαλύτερη ανάπτυξη και ότι το έλλειμμα ενδεχομένως θα μηδενιστεί. Η μοναδική στην Ευρώπη αλματώδης ανάπτυξη οφείλεται στην ιδιωτική κατανάλωση, αλλά και τις επενδύσεις. Εξέχων είναι ο ρόλος και των εξαγωγών, που ελέγχονται κυρίως από πολυεθνικές. Μόνο από τη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων το κράτος διασφάλισε έσοδα μερικών δισεκατομμυρίων.

Μήπως όμως το γεγονός αυτό ενισχύσει στις επικρίσεις κατά του νέου ποσοστού φορολόγησης πολυεθνικών; Το Δουβλίνο καθιστά σαφές ότι το 12,5% δεν είναι διαπραγματεύσιμο. Το ποσοστό δεν θα αλλάξει και δεν του περνά καν απ΄ το μυαλό να ζητήσει συγγνώμη γι' αυτό, τόνισε ο υπουργός Μάικλ Νούναν.

Υπόδειγμα αποδοτικής πολιτικής λιτότητας
Δεν αποκλείεται η Ιρλανδία να βγει τελικά κερδισμένη από τη μεταρρύθμιση της διεθνούς φορολόγησης επιχειρήσεων. Το 2015 μερικές πολυεθνικές ψηφιακής τεχνολογίας μετέφεραν τις ευρεσιτεχνίες τους από φορολογικούς παραδείσους της Καραϊβικής στην Ιρλανδία και καταβάλλουν πλέον λίγο περισσότερους φόρους. Έτσι η Ιρλανδία έγινε τα τελευταία σκληρά και δύσκολα χρόνια υπόδειγμα για τους υπέρμαχους της σκληρής πολιτικής λιτότητας. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το ιρλανδικό μοντέλο μπορεί να μεταφερθεί άκριτα και αβίαστα σε άλλες χώρες». 




Die Zeit: «Τσίπρας, ο ανώτατος των τροϊκανών» -Υλοποιεί βήμα βήμα όσα συμφώνησε με τους δανειστές

Βήμα-βήμα ο Ελληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υλοποιεί το συμπεφωνημένο με τους δανειστές πρόγραμμα, σχεδιάζοντας πλέον και δραστικές περικοπές συντάξεων, αναφέρει σε εκτενές της άρθρο η εφημερίδα Die Zeit.
H Die Zeit (Ντι Τσάιτ) θυμίζει καταρχήν το πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του πρωθυπουργού, εστιάζοντας στη ελπίδα που εξέφρασε ο Αλέξης Τσίπρας «(…) σε πέντε χρόνια από σήμερα, που θα γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση, να έχουμε οικοδομήσει μια Ελλάδα όπως αξίζει στην ιστορία της και στον λαό της».
«Αισιοδοξία για τον δεινοπαθούντα λαό», σχολιάζει η εφημερίδα, επισημαίνοντας ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να εξελιχθούν και διαφορετικά, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε δημοσιογράφους, λέγοντας ότι εάν δεν υλοποιηθούν οι συμπεφωνημένες με τους δανειστές μεταρρυθμίσεις, τότε ήδη σε πέντε χρόνια η Ελλάδα δεν θα είναι σε θέση να πληρώνει συντάξεις. «Η εκ βάθρων μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού είναι μια από τις βασικές απαιτήσεις των δανειστών και στο τρέχον τρίτο πρόγραμμα βοήθειας (…). Μολονότι πρόκειται στο μεταξύ για τέσσερις θεσμούς, στην Ελλάδα οι πιστωτές εξακολουθούν να ονομάζονται τρόικα».
Όπως σχολιάζει η Die Zeit, «στον προεκλογικό αγώνα ο Τσίπρας υποσχέθηκε όχι μόνον να διώξει την τρόικα από τη χώρα, αλλά και να μην προχωρήσει σε άλλες μειώσεις συντάξεων. Τώρα όμως και αυτό τίθεται και πάλι επί χάρτου. Το ότι παίρνει τόσο ξεκάθαρη θέση, μπορεί να εκληφθεί και ως απειλή. Προς όλους εκείνους στην Ελλάδα που θέλουν να φρενάρουν ή να υπονομεύσουν την δρομολογηθείσα πορεία, είτε στις τάξεις της αντιπολίτευσης είτε στον ίδιο τον κυβερνητικό συνασπισμό. Ο Τσίπρας είναι εν τω μεταξύ διατεθειμένος να περάσει ακόμη και πικρές περικοπές».
«Ο Τσίπρας προσεγγίζει τους δανειστές»
Το δημοσίευμα αναφέρεται στη συνέχεια στο χρονοδιάγραμμα των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς επί της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος, που αναμένεται να ξεκινήσει περί τα μέσα Ιανουαρίου. Ο αρθρογράφος σημειώνει ότι αν και σε ορισμένα πεδία σημειώνονται καθυστερήσεις, «συνολικά ο Τσίπρας έχει περάσει από τη Βουλή πολυάριθμα μεγάλα νομοθετικά πακέτα και αυτό και αυτό με μια ισχνή πλειοψηφία».

«Ο Τσίπρας προσεγγίζει τους δανειστές», λέει προς την εφημερίδα ο Γενς Μπόισεν-Χογκρέφε, οικονομολόγος στο Ινστιτούτο για την Παγκόσμια Οικονομία του Κιέλου. Προφανώς ο έλληνας πρωθυπουργός αντελήφθη ότι με δεδομένη τη δημογραφική εξέλιξη, η αναδιοργάνωση του συνταξιοδοτικού συστήματος είναι αναγκαία στην Ελλάδα. «Αυτό έπρεπε να συμβεί ακόμη κι αν δεν υπήρχε οικονομική κρίση», σχολιάζει ο ειδικός, προσθέτοντας ότι υπό τις παρούσες συνθήκες η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική.
Αναφερόμενη στη συνέχεια στο περιεχόμενο της πρότασης για το νέο ασφαλιστικό, η εφημερίδα σημειώνει ότι «δεν έχει αποσαφηνιστεί πώς θα αξιολογήσουν οι δανειστές τις προτάσεις της κυβέρνησης Τσίπρα. Εάν συναινέσουν, τότε το νομοσχέδιο μπορεί να τεθεί προς ψήφιση στις αρχές Φεβρουαρίου. Το πρόβλημα: στη Βουλή η κυβέρνηση Τσίπρα έχει μια οριακή πλειοψηφία τριών ψήφων. Γι΄ αυτό το λόγο ο πρωθυπουργός προσπαθεί να βρει έναν τρίτο εταίρο για τον συνασπισμό του, αλλά μέχρι στιγμής μάταια. Η αντιπολίτευση δεν είναι διατεθειμένη να συνεπωπισθεί τις ριζικές αλλαγές».
Η πολιτική αστάθεια το μεγαλύτερο πρόβλημα
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην παρούσα φάση έγκειται στη συνεχιζόμενη πολιτική αστάθεια», σχολιάζει προς την εφημερίδα ο Γενς Μπόισεν-Χογκρέφε, «κυρίως για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της χώρας». Η Die Zeit σημειώνει πάντως ότι, παρά το κλείσιμο των τραπεζών, το δημοψήφισμα, τις δυο εκλογικές διαδικασίες αλλά και το χάος που επικράτησε το πρώτο εξάμηνο, το 2015 η ύφεση δεν θα είναι τελικά τόσο μεγάλη όσο αναμενόταν.

Σύμφωνα με τον γερμανό οικονομολόγο πάντως, η μείωση της ανεργίας και γενικότερα η επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη θα εξαρτηθούν από έναν κυρίως παράγοντα: «Οι ιδιώτες επενδυτές θα πρέπει να εκτιμήσουν και πάλι ως αξιόπιστη την κατάσταση στην Ελλάδα». Πέραν τούτου, τα capital controls μπορούν να αρθούν εξ΄ ολοκλήρου μόνον όταν το χρηματοπιστωτικό σύστημα ανακτήσει την εμπιστοσύνη επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Η εφημερίδα αναφέρεται, τέλος, και στη συζήτηση για ενδεχόμενη απομείωση του ελληνικού χρέους, την οποία θέλει διακαώς να ανοίξει η κυβέρνηση και την οποία υποσχέθηκαν οι δανειστές όταν θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση. «Εάν ο έλληνας πρωθυπουργός επιτύχει μια απομείωση του χρέους, τότε θα είχε να παρουσιάσει επιτέλους και μια μεγαλύτερη επιτυχία στο εσωτερικό. Προηγουμένως όμως πρέπει να γίνουν ακόμη μερικά πράγματα».
Πηγή: Deutsche Welle



   

Τα ΜΑΤ χτύπησαν συνταξιούχους στην πορεία για το Ασφαλιστικό


Ενταση, χημικά και ξύλο στο Σύνταγμα. Ανδρες των ΜΑΤ χτύπησαν ηλικιωμένους κατά τη διάρκεια της πορείας για το Ασφαλιστικό στο κέντρο της Αθήνας.
Οταν οι διαδηλωτές προσπάθησαν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό στα λουλουδάδικα οι αστυνομικοί απάντησαν με ρήψη χημικών και κρότου λάμψης. Μάλιστα δεν δίστασαν να χτυπήσουν και ηλικιωμένους.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι άνδρες των ΜΑΤ χτύπησαν τουλάχιστον δύο ηλικιωμένους άνδρες οι οποίοι και τραυματίστηκαν. Μάλιστα, ένας φέρεται να έχει πάει με ταξί στον Ευαγγελισμό για να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες. Οπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες οι άνδρες των ΜΑΤ πέταξαν κάτω και έσυραν έναν ηλικιωμένο άνδρα. Χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία που δείχνει δυο άνδρες των ΜΑΤ να έχουν εγκλωβίσει το κεφάλι του ηλικιωμένου ανάμεσα στα σώματά τους και να τον σπρώχνουν προς το έδαφος και την ίδια ώρα ένας άλλος ηλικιωμένος άνδρας από πίσω τους να τους χτυπά την πλάτη σε μια προσπάθεια να τους σταματήσει. 
Επίσης, όπως φαίνεται σε βίντεο που κυκλοφορεί οι άνδρες των ΜΑΤ άρπαξαν σε κάποια στιγμή έναν άλλον ηλικιωμένο άνδρα με καφέ κοστούμι, ο οποίος πήγαινε προς το μέρος τους. Αμέσως, τους περικύκλωσαν νεαροί συμμετέχοντες στην πορεία προφανώς για να τους αναγκάσουν να τον αφήσουν... 
Τελικά μερίδα των διαδηλωτών κατάφερε να ξεφύγει από τα ΜΑΤ και να κατευθυνθεί προς την Ηρώδου Αττικού και το Μέγαρο Μαξίμου. Υπενθυμίζεται πως εκεί βρίσκονται από το πρωί μέλη του ΠΑΜΕ που αιφνιδίασαν την κυβέρνηση και την αστυνομία και προχώρησαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Μέγαρο Μαξίμου. Η πορεία ξεκίνησε από το υπουργείο Εργασίας με συνθήματα κατά του νέου Ασφαλιστικού.
Εκαναν τους τουρίστες και αιφνιδίασαν τους αστυνομικούς
Οι διαδηλωτές το πρωί εμφανίστηκαν αιφνιδιαστικά με τρία τουριστικά λεωφορεία, η διέλευση των οποίων επιτρέπεται στην οδό Ηρώδου του Αττικού. Μπροστά στο Μέγαρο, όμως, τα λεωφορεία σταμάτησαν ξαφνικά και κατέβηκαν οι διαδηλωτές. Οι αστυνομικές δυνάμεις που βρίσκονται εκεί εμπόδισαν τους συγκεντρωθέντες να προχωρήσουν προς το Μέγαρο, οι οποίοι αυτή την ώρα παραμένουν στο απέναντι πεζοδρόμιο, φωνάζοντας συνθήματα κατά του Ασφαλιστικού.
























Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο ?


«Η νέα κυβέρνηση του Τσίπρα δίνει την εντύπωση ότι μετά την ελλιπή διάθεση για συνεργασία που επέδειξε στο παρελθόν, τώρα βρίσκεται στον δρόμο για την αξιόπιστη εφαρμογή (της συμφωνίας)», είπε ο επικεφαλής του Euro Working Group, Τόμας Βίζερ, μιλώντας προχτές στην εφημερίδα Sudwest Presse.  «…Όμως ο Τσίπρας II μοιάζει πολύ καλύτερος από τον Τσίπρα I, φαίνεται να έχει πραγματική επιθυμία», καταλήγει ο Τ. Βίζερ εννοώντας προφανώς την επιθυμία του Έλληνα πρωθυπουργού να «τρέξει» το 3ο Μνημόνιο.
Και είναι αυταπόδεικτη η «επιθυμία» του Τσίπρα ΙΙ. Τα πολυνομοσχέδια των προαπαιτούμενων πέφτουν σαν βροχή, με διαδικασίες που δίδαξαν οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις. Διαδικασίες που πιστοποιούν με τον πιο εύγλωττο τρόπο τη μετατροπή της Βουλής σε διεκπεραιωτή των παραγγελμάτων που δίνουν οι δανειστές.
Είναι ενδεικτικό του πόσο οι «εταίροι» υπολογίζουν την ελληνική κυβέρνηση το γεγονός ότι ο επικεφαλής ενός κυριολεκτικά ανυπόστατου «θεσμού», ο οποίος κάνει την προπαρασκευαστική δουλειά τού (επίσης ανυπόστατου) Eurogroup, μιλά με τέτοιο και τόσο θράσος.
Και αυτόματα προκύπτει η ερώτηση: Υπάρχει ελληνική κυβέρνηση; Υπάρχει Υπουργικό Συμβούλιο που κυβερνά ή έστω επιχειρεί να κυβερνήσει; Και -δυστυχώς- η αυτόματη απάντηση είναι κατηγορηματικά αρνητική.
Όταν οι πάντες με τις πράξεις και τις αποφάσεις τους αποδέχονται ευθαρσώς ότι δεν έχουν περιθώρια για την παραμικρή εθνική πολιτική, όταν όλες οι κυβερνητικές αποφάσεις και μεθοδεύσεις αποδεικνύουν ότι παράλληλο πρόγραμμα δεν υπάρχει, παρά μόνο επικοινωνιακή διαχείριση της γενικευμένης υποταγής, μόνο για αυτόνομη κυβέρνηση δεν μπορεί να μιλήσει κανείς.
Το ειδικό καθεστώς που στήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια περνά σε μια νέα, ανώτερη ποιοτικά φάση. Πάνω από το ελληνικό κράτος που μετατρέπεται σταδιακά και μεθοδικά σε «κράτος», στήνεται μια υπερ-δομή, ένας υπερ-μηχανισμός που διαφεντεύει, αποφασίζει, ζυγιάζει και ουσιαστικά κυβερνά τον τόπο.
Η κυβέρνηση μετατρέπεται σε «κυβέρνηση» και η καθημερινή πολιτική και πρακτική της, σε όλα τα επίπεδα, δείχνει ότι η υπερ-δομή ούτε καν τα προσχήματα δεν επιτρέπει να τηρούνται. Αποκάλυπτα (με την αποδοχή πάντα της κυβέρνησης) υποβιβάζει τη σχέση κυβέρνησης δανειστών σε σχέση ευθείας υπαλληλίας και τον Τσίπρα II σε απλό εκτελεστή και διαμεσολαβητή ανάμεσα στους πραγματικούς κυβερνήτες και το λαό.
Το καθεστώς που ξεκίνησε με το 1ο Μνημόνιο παγιώνεται πλέον διαμορφώνοντας νέα δεδομένα. Δεδομένα που δεν επιτρέπουν παρερμηνείες και θολούρα για το ποιος πραγματικά κυβερνά αυτόν τον τόπο.


Τελευταία ευκαιρία για πληρωμή τελών κυκλοφορίας και κατάθεση πινακίδων


Λήγει σήμερα Παρασκευή 8 Ιανουαρίου η παράταση της προθεσμίας για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων που είχε δώσει στις 31 Δεκεμβρίου το υπουργείο Οικονομικών. 
Στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου αναφερόταν ότι :
1. Δεν θα υπάρξει άλλη παράταση, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών έχει ήδη προμηθευτεί τα τέλη κυκλοφορίας. Η παράταση δίνεται για να αντιμετωπιστούν υπαρκτά οικονομικά προβλήματα, καθυστερήσεις σε μισθοδοσία κλπ. 
2. Η παράταση αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων.
3. Η πληρωμή τελών κυκλοφορίας μπορεί να γίνει (στις τράπεζες) και μέσω διαδικτύου, χωρίς ταλαιπωρία για τον πολίτη. 

Αλεξιάδης: «Για το 2016 κρατάμε όλες τις αποδείξεις και θα φέρουμε διάταξη για επέκταση τραπεζικών συναλλαγών»


Υποχρεωμένοι να κρατούν όλες τις αποδείξεις για το 2016 είναι οι φορολογούμενοι μέχρι να νομοθετηθεί η επέκταση των τραπεζικών συναλλαγών. Τις επόμενες ημέρες η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για τις «παλιές αποδείξεις».
Συγκεκριμένα, μιλώντας από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε πως μέχρι να νομοθετηθεί η επέκταση των τραπεζικών συναλλαγών, την οποία επεξεργάζεται η κυβέρνηση, θα πρέπει όλοι οι φορολογούμενοι να κρατούν τις αποδείξεις του 2016.
Ο κ. Αλεξιάδης τόνισε ακόμα πως η κυβέρνηση θα ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες το τι θα ισχύσει τελικώς για τις παλιές αποδείξεις.
«Θα υπάρξει ανακοίνωση τις επόμενες ημέρες που θα ξεκαθαρίζουμε τι θα κάνουμε».
Βέβαια, ο υπουργός τόνισε ότι μέχρι να αποσαφηνιστεί για ποιες χρονιές και για ποιες κατηγορίες θα αφορούν, θα πρέπει να κρατάμε όλες τις παλιές αποδείξεις γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο να κληθούμε για φορολογικό έλεγχο.
Όπως ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης, «μόνο με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μπορεί να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή καθώς ο φορολογούμενος θα είναι υποχρεωμένος να δικαιολογεί αυτά που δηλώνει».


Διαμαρτυρία του ΠΑΜΕ έξω από το Μαξίμου

Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Μέγαρο Μαξίμου πραγματοποιούν μέλη τουΠΑΜΕ ενάντια στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση.
Οι διαδηλωτές εμφανίστηκαν αιφνιδιαστικά με τρία τουριστικά λεωφορεία, η διέλευση των οποίων επιτρέπεται στην οδό Ηρώδου του Αττικού. Μπροστά στο Μέγαρο, όμως, τα λεωφορεία σταμάτησαν ξαφνικά και κατέβηκαν οι διαδηλωτές.
Οι αστυνομικές δυνάμεις που βρίσκονται εκεί εμπόδισαν τους συγκεντρωθέντες να προχωρήσουν προς το Μέγαρο, οι οποίοι αυτή την ώρα παραμένουν στο απέναντι πεζοδρόμιο, φωνάζοντας συνθήματα κατά του ασφαλιστικού: «Μ' αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», «Για την εργατιά δεν υπάρχει μία, λεφτά υπάρχουν μόνο για την πλουτοκρατία», «Οι εισφορές δεν είναι των εργοδοτών, είναι ο ιδρώτας των εργατών».
Παράλληλα, ΠΑΜΕ και ΑΔΕΔΥ καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Εργασίας.
Στο κάλεσμά του ΠΑΜΕ αναφέρεται ότι «η κυβερνητική πρόταση για το ασφαλιστικό αποτελεί την ταφόπλακα για τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης αφού ορίζει προσωπικό ποσοστό αναπλήρωσης για τον καθένα, ολοκληρώνει το σχεδιασμό που υπήρχε εξαρχής για το ασφαλιστικό, νομιμοποιεί όλους τους προηγούμενους αντιασφαλιστικούς νόμους και διατάξεις καθώς όχι μόνο αφήνει αναλλοίωτο τον πυρήνα τους άλλα τον αντιδραστικοποιεί ακόμα περισσότερο».
Η δράση της ΑΔΕΔΥ είναι -όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση- το πρώτο βήμα στο πλαίσιο πολύμορφων κινητοποιήσεων που θα ακολουθήσουν, όπως αποφασίστηκε στο Γενικό Συμβούλιο της Ένωσης στη συνεδρίασή του την Τρίτη 5 Ιανουαρίου, «για την υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της Ασφάλισης, ενάντια στην ολοκληρωτική κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος που προωθείται από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. και τους δανειστές».

Χαλαρώνουν κι άλλο τα capital controls


Xαλαρώνουν τα capital controls με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Στις σημαντικότερες αλλαγές, είναι η δυνατότητα μερικής ή ολικής αποπληρωμής στεγαστικού δανείου προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την πώληση ακινήτου αλλά και ελεύθερη ανάληψη μετρητών προκειμένου να προωθούνται δικαστικές υποχρεώσεις των καταθετών. 
Οι αλλαγές, όπως δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ είναι οι εξής: 
1. Η περίπτωση δ΄ της παραγράφου 7 του άρθρου πρώτου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 18 Ιουλίου 2015, αντικαθίσταται ως ακολούθως: « δ. η εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής (acquiring), ακόμη και σε περίπτωση ύπαρξης τραπεζικού λογαριασμού σε άλλο πιστωτικό ίδρυμα, εφόσον ο λογαριασμός θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με το προϊόν εκκαθάρισης των συναλλαγών με κάρτες. Οι αναλήψεις και μεταφορές ποσών υπόκεινται στους ίδιους περιορισμούς που ισχύουν και για τους λοιπούς λογαριασμούς».
Η πρώτη αυτή αλλαγή, αφορά στη δυνατότητα ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού. Και μέχρι τώρα επιτρεπόταν το άνοιγμα λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής. Τώρα, αυξάνεται ο βαθμός ελευθερίας καθώς το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού επιτρέπεται ακόμη και αν υπάρχει ήδη λογαριασμός σε άλλη τράπεζα.
2. Στην παράγραφο 7 του άρθρου πρώτου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 18 Ιουλίου 2015 προστίθεται νέα περίπτωση ιζ΄ ως ακολούθως: «ιζ. Το άνοιγμα πάσης φύσεως λογαριασμών υπέρ Ε.Λ.Ε.ΓΕ.Π/Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για την κατάθεση εμβασμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιχορηγήσεων από τον Τακτικό Προϋπολογισμό ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».
Προστίθεται μια ακόμη περίπτωση στο άρθρο με τις περιπτώσεις για τις οποίες επιτρέπεται το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού.
3. Η παράγραφος 8 του άρθρου πρώτου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 18 Ιουλίου 2015, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 της αρ. Γ.Δ.Ο.Π.0001133ΕΞ2015/Χ.Π.2524/17.8.2015 (ΦΕΚ Β΄ 1721) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, αντικαθίσταται ως ακολούθως: «8. Απαγορεύεται η πρόωρη, μερική ή ολική, εξόφληση δανείου σε πιστωτικό ίδρυμα με εξαίρεση: α) την αποπληρωμή με μετρητά ή έμβασμα από το εξωτερικό, β) την αποπληρωμή μέσω χορήγησης νέου δανείου, με σκοπό την αναδιάρθρωση, υπό την προϋπόθεση ότι το ποσό του νέου δανείου είναι ίσο τουλάχιστον με το ποσό του ανεξόφλητου κεφαλαίου του αρχικού δανείου, και γ) την αποπληρωμή στεγαστικού δανείου με σκοπό την πώληση του ακινήτου, το οποίο προς εξασφάλιση του δανείου βαρύνεται με εμπράγματη ασφάλεια, υπό την προϋπόθεση ότι το αίτημα για την εξόφληση του δανείου συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του πωλητή ότι θα προσκομίσει στο πιστωτικό ίδρυμα το συμβόλαιο της αγοραπωλησίας του ακινήτου το αργότερο εντός μηνός από την κατά τα ανωτέρω πρόωρη εξόφληση του δανείου. Τυχόν απαιτούμενες λεπτομέρειες σχετικά με την ακολουθούμενη διαδικασία και τους επιμέρους, ειδικότερους όρους εφαρμογής της παρούσας διάταξης δύναται να καθορίζει με απόφαση της η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών».
Το καινούργιο στοιχείο είναι η περίπτωση (γ). Επιτρέπεται η πρόωρη μερική ή ολική εξόφληση δανείου εφόσον πρόκειται για πώληση σπιτιού το οποίο βαρύνεται με στεγαστικό δάνειο.
4. Στην παράγραφο 9 του άρθρου πρώτου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 18 Ιουλίου 2015, όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 3 της αρ. Γ.Δ.Ο.Π.0001027ΕΞ2015/Χ.Π.2364/24.07.2015 (ΦΕΚ Β΄ 1561) και τις περιπτώσεις στ΄ και ζ΄ της παραγράφου 1 της αρ. Γ.Δ.Ο.Π.0001258ΕΞ2015/Χ.Π.2672/25.09.2015 (ΦΕΚ Β΄ 2100) αποφάσεων του Υπουργού Οικονομικών, οι περιπτώσεις στ΄ και ζ΄ αναριθμούνται σε περιπτώσεις ζ΄ και η΄ αντίστοιχα και προστίθεται η περίπτωση στ΄ ως ακολούθως: «στ. πληρωμής κύριων και επικουρικών συντάξεων από τα αντίστοιχα συνταξιοδοτικά ταμεία».
Η αλλαγή αφορά κυρίως σε προθεσμιακές καταθέσεις που βρίσκεται στην κατοχή ταμείων κύριας και επικουρικής ασφάλισης. Προστέθηκε η δυνατότητα να σπάνε αυτοί οι λογαριασμοί προκειμένου να καλύπτονται οι υποχρεώσεις απέναντι στους ασφαλισμένους.
5. Μεταξύ των περιπτώσεων ιε΄ και ιζ΄ της παραγράφου 11 του άρθρου πρώτου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 18 Ιουλίου 2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται νέα περίπτωση ιστ΄, ως ακολούθως: «ιστ. Η ανάληψη μετρητών αποκλειστικά και μόνον για πληρωμή εισφορών, παραβόλων, γραμματίων, δικαστικών ενσήμων και τελών απογράφου, που σχετίζονται με την άσκηση και την εκδίκαση ενδίκων βοηθημάτων και μέσων ή με την καταβολή πάσης φύσεων εγγυοδοσιών ή χρηματικού ποσού από μετατροπή στερητικής της ελευθερίας ποινής, εφόσον οι ανωτέρω πληρωμές δεν δύναται να διενεργηθούν με έκδοση τραπεζικής επιταγής ή με μεταφορά πίστωσης μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων, αλλά μόνο με μετρητά. Η αναγκαιότητα της ανάληψης του συγκεκριμένου ποσού μετρητών αποδεικνύεται με βεβαίωση του πληρεξουσίου δικηγόρου αναφορικά με την ενέργεια στην οποία θα προβεί, απόσπασμα απόφασης, διάταξη, καθώς και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει η αιτία καταβολής».
Πρόκειται μια ειδική περίπτωση κατά την οποία δεν ισχύουν τα capital controls και οι περιορισμοί στην ανάληψη μετρητών. Δηλαδή, η ανάληψη μετρητών για την πληρωμή εισφορών, παραβόλων, γραμματίων κλπ επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει το σχετικό έγγραφο από τον δικηγόρο.
6. Η περίπτωση ι΄ της παραγράφου 11 του άρθρου πρώτου της από 18 Ιουλίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως: «ι. Η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών, καθώς και η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό, έως του ποσού των 5.000 ευρώ μηνιαίως από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών, καθώς και τους υπαλλήλους των αναφερόμενων στην παρ. 16 της παρούσας διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών, οι οποίοι εξομοιώνονται με τα μέλη των διπλωματικών αποστολών, κατόπιν επίδειξης της ειδικής ταυτότητας που τους εκδίδει το Υπουργείο Εξωτερικών».
Πρόκειται για ειδική ρύθμιση που αίρει τους περιορισμούς ανάληψης μετρητών για μέλη διπλωματικών αποστολών και υπαλλήλους διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών.
7. Η παράγραφος 16 του άρθρου πρώτου της από 18 Ιουλίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση ια΄ της παραγράφου 1 της αρ. Γ.Δ.Ο.Π.0001258ΕΞ2015/Χ.Π.2672/25.09.2015 (ΦΕΚ Β΄ 2100) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Η Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης Εύξεινου Πόντου ('Black Sea Trade and Development Bank'), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης ('European Bank for Reconstruction and Development'), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ('European Investment Bank'), το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την ανάπτυξη της επαγγελματικής κατάρτισης (ΕΚΑΕΚ) ('European Centre for the development of vocational training CE.DE.FOP'), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών ('E.N.I.S.A.'), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας ('F.A.O.'), ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για τη διαχείριση της επιχειρησιακής συνεργασίας στα εξωτερικά σύνορα των κρατών−μελών της ΕΕ ('FRONTEX'), το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ('I.M.F.'), ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου ('E.P.L.O.'), η Συντονιστική Μονάδα του Μεσογειακού Σχεδίου Δράσης του Προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών ('U.N.E.P. Μ.Α.P.), η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες ('U.N.H.C.R.'), το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για την Ανάπτυξη ('U.N.D.P.'), η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας ('W.H.O.'), ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (’Ί.Ο.Μ.'), ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας ('I.L.O.') καθώς και οι διπλωματικές αποστολές και οι ξένες προξενικές αρχές δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις του παρόντος άρθρου»
Στην αρχική της μορφή η παράγραφος εξαιρούσε μόνο την Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης Ευξείνου Πόντου και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης από τα capital controls. Με τη νέα μορφή της διάταξης προστίθενται και οι τράπεζες που προαναφέρθηκαν.



Ο Αλέξης δεν αγαπάει τους νέους…

Από τη μία, πλασάρει το νεανικό του προφίλ ως εγγύηση και από την άλλη συμμετέχει στην προδοσία που υφίστανται οι επόμενες γενιές μέσω του Ασφαλιστικού

Ο Αλέξης είναι νέος ο ίδιος, αλλά δεν αγαπάει τους συνομηλίκους του. Και κυρίως, αδιαφορεί για τους επόμενους. Ολους αυτούς τους χαμογελαστούς εφήβους που ξεκαρδίζεται μαζί  τους, όταν τον συναντούν. Αλλά περισσότερο απ΄ όλους, ο Αλέξης δεν νοιάζεται για εκείνο το κοριτσάκι που τον ρώτησε αυθόρμητα «πώς σε λένε;», όταν πήγε  για τα κάλαντα στο Μαξίμου, τα Χριστούγεννα. Του αρέσει να κάνει παρέα με νέους, να λέει αστειάκια, να κάνει χαρούλες, αλλά μέχρι εκεί. Ο Αλέξης  γενικότερα, μου θυμίζει εκείνους τους  ευχάριστους «φίλους» που είναι καταπληκτικοί στην παρέα αλλά σε γράφουν κανονικά όταν τους χρειάζεσαι.
Το Ασφαλιστικό που προτείνει η κυβέρνησή του, δείχνει ξεκάθαρα την αδιαφορία του για τους νέους. Αν τελικά συμφωνηθεί με τους δανειστές. Δείχνει το πώς αντιλαμβάνονται για άλλη μία φορά, την συνολική υπόσταση της κοινωνίας, με την αγωνία τους για το κεκτημένο παρελθόν και την αδιαφορία τους για αυτό που έρχεται στα επόμενα χρόνια.
Για πολλούς λόγους, ο Τσίπρας γυρίζει την πλάτη του στο μέλλον της χώρας: Μειώνοντας  τα ποσοστά αναπλήρωσης του  ανταποδοτικού τμήματος για όσους συνταξιοδοτηθούν μετά το 2018, είναι σαν να δημιουργεί μία τρύπα που θα πρέπει και πάλι να αναθεωρηθεί. Προσπαθεί να συνυπολογίσει και τους τωρινούς συνταξιούχους στον τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης, ταυτόχρονα, δεν λύνει το θέμα της βιωσιμότητας των επικουρικών ταμείων και αυξάνει τις εργοδοτικές εισφορές στις επικουρικές συντάξεις!
Οι πάντες αντιλαμβάνονται ότι γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να μετατοπιστεί και πάλι το πρόβλημα για αργότερα. Να γίνει ακόμα πιο δύσκολη η ζωή των εργοδοτών, να κλείσουν κι άλλες επιχειρήσεις, να αυξηθεί το ποσοστό της μαύρης εργασίας και να μεγαλώσει η ανεργία. Εν τω μεταξύ, τίποτα δεν φαίνεται να διασφαλίζει ακόμα και τις υφιστάμενες συντάξεις μετά το 2018 κι ας επιμένουν με απίστευτο θράσος, ο Κατρούγκαλος και η Γεροβασίλη.
Ολα λοιπόν, γίνονται για να συντηρηθεί, με το ζόρι, ένα αδιέξοδο παρόν που δεν φαίνεται να μπορεί  να λειτουργήσει. Να παραταθεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον κρατισμού με αποκλειστικό στόχο την προστασία των παλιών συνταξιούχων που αποτελούν την βασική πηγή συντήρησης των οικογενειών τους. Να συνεχιστεί δηλαδή μια στατική κατάσταση, θυσιάζοντας τους νέους στο βωμό της  παραπλανητικής  ευδαιμονίας τους και της εξάρτησής τους από τις συντάξεις των παππούδων τους.
Σε κάθε περίπτωση όμως, δύσκολα ο κρατισμός θα μπορέσει να υπερασπιστεί  τα κεκτημένα του. Υπάρχουν δεσμεύσεις στο Μνημόνιο που θα πρέπει να τηρηθούν και δυστυχώς θα πρέπει να μας τις θυμίσουν  και πάλι οι ξένοι. Ισως, όλες αυτές να είναι απέλπιδες κινήσεις εντυπωσιασμού, για να φτάσουμε στα όρια του εκβιασμού. Αλλωστε, δεν νομίζω  ότι μπορεί ένα τέτοιο νομοσχέδιο να περάσει αναίμακτα από τη Βουλή.
Οπως  και να ΄χει όμως, αποδεικνύεται για άλλη μία φορά, ο απίστευτος αμοραλισμός των συστημάτων εξουσίας της κοινωνίας μας απέναντι στους νέους. Και το μιντιακό και το πολιτικό σύστημα ανέκαθεν, χρησιμοποιούσαν  τη νεότητα για να στηρίξουν τον άκρατο λαϊκισμό τους. Μόνο για αυτό τον λόγο. Δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ να προτάξουν το όραμα της μελλοντικής Ελλάδας και να αγαπήσουν τις νέες γενιές με την ανιδιοτέλεια της ευθύνης που επέβαλε αξιακά η θέση και ο θεσμισμένος τους ρόλος. Από τις εκπομπές του Αυτιά ως τις πολιτικάντικες κορώνες των ακραίων λαϊκιστών, ο συνταξιούχος ήταν ο καλύτερος «πελάτης».
Αυτή είναι λοιπόν η πικρή αλήθεια για το Ασφαλιστικό κι ακόμα πιο πολύ για τον Τσίπρα που υποδύεται έναν ταπεινό και «προδοτικό» ρόλο. Από τη μία, πλασάρει το νεανικό του προφίλ ως εγγύηση και από την άλλη συμμετέχει στην προδοσία που υφίστανται οι επόμενες γενιές, για χάρη της εξουσιομανίας των λίγων.
Δυστυχώς ο Αλέξης δεν είναι ούτε ο ίδιος στην πραγματικότητητα, νέος. Ισως γι αυτό δεν μπορεί να σεβαστεί και να  αγαπήσει τους νέους…

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *