Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Από τον ένα «μεσσία» στον άλλον…


Οικοδομείται ο νέος, κακέκτυπος, δικομματισμός Αριστεράς – Δεξιάς, αφού το κατακερματισμένο Κέντρο παρακολουθεί άπραγο. Θα είχε κάποια τύχη αν τα κεντρώα κόμματα δημιουργούσαν κάτι ενιαίο αλλά…
Οι διθύραμβοι που συνόδευσαν την εκλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη αποδεικνύουν την ανάγκη που είχε περίπου το μισό κομμάτι του πολιτικού φάσματος – σχηματικά, από το άκρο δεξιό της παραδοσιακής Δεξιάς έως το αριστερό του πάλαι ποτέ Κέντρου – να υποδεχθεί ένα πρόσωπο ως «μεσσία».
Οι προσδοκίες είναι ακόμα μεγαλύτερες. Στο πρόσωπο του υιού Μητσοτάκη όλο αυτό το κομμάτι βλέπει εκείνον που θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος και σύντομα θα διώξει τον «εισβολέα» ΣΥΡΙΖΑ-Τσίπρα, ο οποίος εδώ και ένα χρόνο κρατάει κάτι που προσπαθεί να μάθει τι να το κάνει: την εξουσία.


Από την άλλη, ο εκνευρισμός, με τον οποίο υποδέχτηκε αυτή η νέα αριστερή εξουσία την έλευση του δεξιού «μεσσία» Κυριάκου και η «απάντηση» με το δίπολο Αριστερά – Δεξιά (εδώ), δείχνει προς τα πού θα κινηθεί η πολιτική μας ζωή το επόμενο διάστημα. Ενας νέος δικομματισμός, πιθανότατα κακέκτυπο του παλιού, βρίσκεται στα σκαριά. Βολεύει και τους δύο πόλους του.
Οι ψηφοφόροι, οι οποίοι μετακινήθηκαν το 2012 και το 2015 προς τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι πολλών κατηγοριών. Ο κ. Μητσοτάκης μπορεί να ελπίζει στους «απογοητευμένους», οι οποίοι αλλάζουν κόμμα μόλις καταλάβουν ότι δεν έχουν λαμβάνειν πλέον από αυτό που ψήφισαν
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα προσπαθήσει να φτιάξει τον υπό τον Τσίπρα αριστερό πόλο, στον οποίο θα ήθελε όσους από το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι δεν θα πάνε στη ΝΔ του Κυριάκου. Μέσα θα ήθελε και  την Ενωση Κεντρώων του Λεβέντη, λόγω αντιδεξιών αντανακλαστικών. Το δίλημμα «ή με εμάς ή με τη Δεξιά» θα τεθεί εκ των πραγμάτων κάποια στιγμή. Βεβαίως, προτού τεθεί, ο κ. Τσίπρας θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει πώς γίνεται μέσα σε αυτό το αριστερό «εμάς» να εντάσσεται ο κ. Καμμένος. Αλλιώς, δεν έχει καμιά ελπίδα να πείσει τα, λίγα έτσι κι αλλιώς, ευήκοα ώτα που υπάρχουν.
Στην άλλη πλευρά, ο κ. Μητσοτάκης θα απευθυνθεί περίπου στις ίδιες δυνάμεις, οι οποίες αποτελούν, άλλωστε, το λεγόμενο φιλοευρωπαϊκό μέτωπο, όπως αυτό σχηματοποιήθηκε στο δημοψήφισμα. Εχει μεγαλύτερες από τον κ. Τσίπρα πιθανότητες επιτυχίας, όπως φαίνεται από τις πρώτες ευνοϊκές αντιδράσεις τόσο στο Ποτάμι όσο και στο ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, για να καταφέρει να ανατρέψει το σημερινό συσχετισμό, πρέπει να αποσπάσει ψηφοφόρους απευθείας από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτοί οι ψηφοφόροι, οι οποίοι μετακινήθηκαν πρώτα το 2012 και μετά το 2015 προς τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι πολλών κατηγοριών. Ο κ. Μητσοτάκης μπορεί να ελπίζει στους «απογοητευμένους» (οι παλιοί «κοψοχέρηδες»), οι οποίοι αλλάζουν κόμμα μόλις καταλάβουν ότι δεν έχουν λαμβάνειν πλέον από αυτό που ψήφισαν.
Αυτοί οι ψηφοφόροι (και όχι οι σταθεροί «αριστεροί» ή «δεξιοί») θα κρίνουν το παιχνίδι. Και αυτοί είναι, πρωτίστως στυγνοί ρεαλιστές, συμφεροντολόγοι στο έπακρον, άρα καθόλου ιδεολόγοι. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα τους απογοητεύσει, αφού τίποτα απ’ όσα υποσχέθηκε δεν θα μπορέσει να κάνει πράξη, θα στραφούν προς τη ΝΔ του Μητσοτάκη. O «μεσσίας» Τσίπρας απέτυχε, ζήτω ο νέος «μεσσίας» Μητσοτάκης.
Αλλωστε, δεν υπάρχει κάτι άλλο, που να δίνει προοπτική εξουσίας. Τα μικρότερα κόμματα του κατακερματισμένου Κέντρου της πολιτικής ζωής θα είχαν, ίσως, κάποια τύχη, αν δημιουργούσαν κάτι δικό τους, ενιαίο. Τότε θα μπορούσαν, ίσως, να αποσπάσουν δυνάμεις τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και από τη ΝΔ.
Ετσι όπως είναι σήμερα, τα μικρά κόμματα θα παλέψουν απλώς για την επιβίωσή τους και θα αφήσουν ανοιχτό το πεδίο στον κακέκτυπο δικομματισμό ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, ο οποίος δεν κουβαλάει κανένα από τα θετικά του παλιού δικομματισμού.

Μια μικρή συνωμοσία…



Το momentum ήταν εξαιρετικό. Ο πρωθυπουργός, που αυτοαποκαλείται (ακόμα και σήμερα!) αριστερός σε ομιλία του, κατακεραυνώνει το κομματικό κράτος και επισημαίνει την ανάγκη «να σταματήσει το καθεστώς εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων και ημετέρων»! Ποιος θα έλεγε όχι σ' αυτό; Ωστόσο, την ώρα της ομιλίας του, αποκαλύπτεται ένας ακόμα διορισμός συγγενικού του προσώπου. Της συζύγου του εξάδελφου του πρωθυπουργού σε υπουργικό γραφείο! Ο οποίος (εξάδελφος) ήταν μάλιστα από τους πρώτους διορισμούς του περασμένου χρόνου λίγο μετά την ανάληψη εξουσίας από τη νέα κυβέρνηση!

Έμοιαζε σαν μια σατανική σύμπτωση. Να καταγγέλλει τις πελατειακές σχέσεις και τους ημετέρους και ν' αποκαλύπτεται ένα ακόμα κρούσμα επιβεβαίωσης της άρρωστης αυτής κατάστασης. Ήταν μια μικρή συνωμοσία που ήρθε ν' ακυρώσει ολόκληρη την πρωθυπουργική επιχειρηματολογία. Διάβασα κάπου πως για τον νέο διορισμό συγγενικού προσώπου (και μάλιστα του πρωθυπουργού) ρωτήθηκε ο Χρ. Βερναρδάκης, ο καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός δηλαδή για τον δημόσιο τομέα (που φέρνει, ειρωνικά λες, τον τίτλο Διοικητικής Μεταρρύθμισης). Η απάντησή του αφοπλιστική: «Νομίζω πως δεν υπάρχει θέμα ηθικής τάξης», είπε. Αφού προηγουμένως, ωστόσο, είχε δηλώσει πως δεν γνωρίζει το θέμα!

Η μικρή αυτή συνωμοσία δεν απέδειξε μόνο πως η σημερινή κυβέρνηση χάνει και τα τελευταία ψήγματα αξιοπιστίας της. Δεν λειτούργησε απλά απαξιωτικά για το ιδεολογικό πρόσημο που επικαλείται. Δεν έδειξε μόνο ότι είναι μια ανήθικη τακτική η οποία κινείται στη γνωστή «Βουλγαράκιο» ρήση περί νόμιμου και ηθικού. Κατά βάση, λειτούργησε αρνητικά για ένα μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος. Το εμφανιζόμενο ως καινούργιο ακολουθεί τα χνάρια του παλιού και τα δυο μαζί εμφανίζονται ως οι εναλλακτικές προτάσεις για τη διακυβέρνηση της χώρας. Οι απορίες για συνολική απαξίωση κομμάτων και πολιτικών δεν έχουν πια θέση. Δεν έχουμε λόγο ν' αναρωτιόμαστε γιατί ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια της κοινωνίας δηλώνουν απογοητευμένα από τα πολιτικά κόμματα, τους γυρίζουν την πλάτη και δεν μετέχουν καν στις εκλογικές διαδικασίες.

Υπάρχουν πολλές πιθανότητες η σημερινή κυβέρνηση να ξεπεράσει τους μεγάλους σκοπέλους που έχει ν' αντιμετωπίσει, παρά την ισχνή πλειοψηφία της στη Βουλή. Να περάσει και το ασφαλιστικό και τη φορολόγηση των αγροτών και όλα εκείνα τα δύσκολα και επώδυνα που προβλέπονται στο δικό της μνημόνιο. Μπορεί να συνεχίσει να πορεύεται γαντζωμένη στην εξουσία για κάποια χρόνια. Κάποια στιγμή ωστόσο θα τελειώσει κι αυτό. Και θα θυμόμαστε καλά όλοι πως, εκτός από τα συντρίμμια που θα έχει αφήσει λόγω της εφαρμοζόμενης οικονομικής πολιτικής, δεν θα έχει απομείνει ούτε ίχνος ηθικού πλεονεκτήματος που αντικειμενικά είχε, έναν χρόνο πριν…

Καλούνται 20 γιατροί και δικηγόροι σε εξηγήσεις για τη «λίστα Μπόργιανς»


Τις πρώτες κλήσεις σε εξηγήσεις προς καταθέτες της UBS που περιλαμβάνονται στην αποκαλούμενη «λίστα Μπόργιανς», οι οποίες εστάλησαν στην Ελλαδα από το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, απέστειλαν σήμερα, Πέμπτη, οι οικονομικοί εισαγγελείς, οι οποίοι έχουν ήδη ξεκινήσει την διερεύνηση του υλικού που φέρεται να αφορά πολύ μεγάλα χρηματικά ποσά.
Οι κλήσεις που «έφυγαν» από τα γραφεία των οικονομικών εισαγγελέων, σύμφωνα με πληροφορίες είναι είκοσι, και οι παραλήπτες τους φέρεται να είναι γιατροί και δικηγόροι, οι οποίοι καλούνται σε εξηγήσεις για φοροδιαφυγή το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι πρώτοι κληθέντες καλούνται να προσκομίσουν τα απαραίτητα παραστατικά, προκειμένου να δικαιολογήσουν το ύψος των εμβασμάτων που έβγαλαν στην ελβετική τράπεζα, και βέβαια εάν έχουν φορολογηθεί γι' αυτά τα ποσά στην Ελλάδα.
Μετά την διασταύρωση των στοιχείων και τον λεπτομερή έλεγχο των φορολογικών δηλώσεων κάθε προσώπου που περιλαμβάνεται στην ερευνώμενη λίστα και εφόσον εντοπιστούν αποκλίσεις, πριν ασκηθεί ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή και νομιμοποίηση παράνομων εσόδων, οι εμπλεκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν συμπληρωματική φορολογική δήλωση και να φορολογηθούν κανονικά.
Σε αυτή την περίπτωση θα αποφύγουν την ποινική εμπλοκή, ενώ δεν αποκλείεται να τύχουν και ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εισαγγελείς θα προχωρήσουν άμεσα στην αποστολή και δευτέρου πακέτου κλήσεων, καθώς από την επίμαχη λίστα έχει ταυτοποιηθεί η συντριπτική πλειονότητα των 10.500 καταθετών, φυσικών και νομικών προσώπων.
Η αποστολή των πρώτων κλήσεων συμπίπτει με την επίσκεψη του υπουργού Οικονομικών του γερμανικού κρατιδίου Νόρμπερτ Βάλτερ Μπόργιανς στην Ελλάδα το Σάββατο, οπότε και αναμένεται υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας για υποθέσεις φοροδιαφυγής.
16 Ιανουαρίου 2016 θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση και η υπογραφή Κοινής Δήλωσης Προθέσεων, μεταξύ των οικονομικών αρχών του Ομόσπονδου Κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας, με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Η παρουσίαση θα γίνει από τον υπουργό Οικονομικών της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας κ. Νόρμπερτ Βάλτερ Μπόργιανς, τον αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης κ. Δημήτρη Παπαγγελόπουλο, τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και τον γενικό γραμματέα για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς κ. Γιώργο Βασιλειάδη.
 

Αλεξιάδης προς τράπεζες: Μειώστε τις προμήθειες στις συναλλαγές με κάρτες


Να μειώσουν τις προμήθειες στις συναλλαγές με κάρτες θα ζητήσει άμεσα με επιστολή του ο Τρύφων Αλεξιάδης από τις τράπεζες. Την ίδια στιγμή, ανακοίνωσε πως θα υπάρξουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και για τη μείωση του κόστους αγοράς και συντήρησης των μηχανημάτων για τις συναλλαγές με πλαστικό χρήμα (Pos).
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ Βασίλη Κόκκαλη, στη Βουλή, ανέφερε ότι το υπουργείο Οικονομικών θα προβεί στις απαραίτητες διατάξεις και παρεμβάσεις για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ώστε να ενισχύσει τον αγώνα κατά της διαφθοράς, της διαπλοκής και του λαθρεμπορίου.
Στην ερώτηση, ο βουλευτής του Ν. Λάρισας αναφέρει χαρακτηριστικά: Οι περισσότερες υγιείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σήμερα στη χώρα μας, λόγω της επιβολής των Capital Controls, έχουν προμηθευτεί τα POS. Σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό 751/2015 που ισχύει από 9/12/2015 ορίζεται ως μέγιστη χρέωση για τις διατραπεζικές συναλλαγές με τις πιστωτικές και τις χρεωστικές κάρτες ποσοστό 0,3% και 0,2% αντίστοιχα. Παρά ταύτα όμως, σύμφωνα με διαδικτυακή έρευνα που διεξήγαγε το ΕΕΑ για τις χρεώσεις κατά την χρήση των POS από τις επιχειρήσεις,  κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι χρεώσεις των τραπεζών αλλά και των ιδιωτικών εταιρειών που παρέχουν τα POS  είναι υπερβολικές.
Πιο συγκεκριμένα το 40% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα προμηθεύθηκε τα μηχανάκια POS το 2015, προφανώς εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης της χρήσης των καρτών λόγω των Capital Controls. Το 88% των επιχειρήσεων έχει προμηθευθεί το POS από τράπεζες και το υπόλοιπο 12% από ιδιωτικές επιχειρήσεις που δεν ανήκουν στον τραπεζικό τομέα. Όταν ο πελάτης χρησιμοποιεί για την εξόφληση της συναλλαγής του Πιστωτική κάρτα, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων χρεώνεται με σημαντική επιβάρυνση για κάθε συναλλαγή, από 1,5% έως ακόμα και ανώτερη του 3% προμήθεια. Το 25,5% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια 0,5% έως 1% επί κάθε συναλλαγής. Το  64,7% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια από 1% έως 2,5% επί κάθε συναλλαγής (1,5% το 27,2%, 2,0% το 25,4% και 2,5% το 12,1%). Το  9,8% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια από 3% και άνω επί κάθε συναλλαγής. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων χρεώνεται σε κάθε συναλλαγή με προμήθεια από 1,5% έως και άνω του 3%. Το 34,8% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια 0,5% έως 1% επί κάθε συναλλαγής. Το  60,7% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια από 1% έως 2,5% επί κάθε συναλλαγής (1,5% το 25,4%, 2,0% το 25,0% και 2,5% το 10,3%).   Το  4,5% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια από 3% και άνω επί κάθε συναλλαγής Οι ανωτέρω προμήθειες υπολογίζονται στις συναλλαγές με τον ΦΠΑ καθιστώντας ακόμα πιο δυσβάσταχτη την χρέωση της επιχείρησης, αφού ο ΦΠΑ θα αποδοθεί ολόκληρος στο Δημόσιο. Πέραν όμως των ανωτέρω δυσβάσταχτων προμηθειών, το 27,7 των επιχειρήσεων χρεώνεται επιπλέον ένα ποσό για κάθε συναλλαγή (πλέον της προμήθειας) και το 21,4% των επιχειρήσεων έχει επιπλέον χρέωση για να μεταφερθούν τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης. 
Οι επιχειρήσεις που αιτήθηκαν και έλαβαν αρνητική απάντηση δηλώνουν, το 44,9%, ως αιτία απόρριψης της αιτήσεως τους τα δυσμενή στοιχεία της επιχείρησης ενώ το 55,1% δεν έλαβαν καμία καν δικαιολογία για την απόρριψη. Εξαιτίας όμως της δυσμενούς συγκυρίας με την επιβολή του τραπεζικού ελέγχου, όλες οι επιχειρήσεις αφενός υποχρεώθηκαν να εγκαταστήσουν τα ανωτέρω μηχανάκια αν ήθελαν είναι και ανταγωνιστικοί αφετέρου όποιες τα χρησιμοποιούν απειλούνται με λουκέτο εξαιτίας των υπερβολικών χρεώσεων από τις τράπεζες και τις ιδιωτικές εταιρείες που προσφέρουν τα POS.
Ενόψει όλων αυτών, ερωτάσθε κύριε Υπουργέ
•    Υπάρχει πρόβλεψη ώστε να εναρμονιστούν όλα τα τραπεζικά ιδρύματα αλλά και οι ιδιωτικές εταιρείες πώλησης των POS με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία αναφορικά με τις τιμές πώλησης αλλά και επιβάρυνσης των συναλλασσόμενων κατά την επιβολή της προμήθειας;
•    Πως θα προμηθευτούν εν λόγω μηχανάκια όλες εκείνες οι επιχειρήσεις που είτε έχουν οφειλές  προς το Δημόσιο είτε από την μείωση του τζίρου τους – ενόψει των νέων οικονομικών δεδομένων – αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην ρύθμιση των οφειλών τους;  
Απάντηση Αλεξιάδη
Ο κ. Αλεξιάδης είπε ότι οι τράπεζες και το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να συνεργαστούν για την αλλαγή της νοοτροπίας και για την εφαρμογή των ρυθμίσεων και όχι για να αυξήσουν κάποιοι τα κέρδη τους.
Ο ίδιος ανέφερε ότι σε συνάντηση που έγινε με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα, υπήρξε συμφωνία για το θέμα και θα ακολουθήσει και συνάντηση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών.
Προμήθειες τραπεζών
Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής τα στοιχεία από έρευνα στο διαδίκτυο για τις προμήθειες των τραπεζών. Οι προμήθειες των τραπεζών πηγαίνουν αναλογικά με το μέγεθος του πελάτη και δεν είναι σταθερές, όπως θα έπρεπε να είναι, είπε ο υπουργός. Τα στοιχεία που κατέθεσε είναι τα ακόλουθα:
  • Εθνική Τράπεζα: 159-182 ευρώ για σταθερό μηχανάκι, 329-429 ευρώ για ασύρματο.
  • Τράπεζα Πειραιώς: 156-226 ευρώ για σταθερό μηχανάκι, 357 ευρώ για ασύρματο.
  • Alpha Bank: 157 ευρώ για σταθερό μηχανάκι, 263 ευρώ για ασύρματο.
  • Eurobank: Δεν βρέθηκαν στοιχεία.
«Θα σταλεί επιστολή σε όλες τις τράπεζες και θα προχωρήσουμε σε δημοσιοποίηση των απαντήσεών τους. Θα πρέπει να υπάρχει μείωση στην αγορά και στη συντήρηση των POS όπως και στις προμήθειες των τραπεζών», είπε ο κ. Αλεξιάδης.
Προανήγγειλε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προωθηθεί διάταξη στη Βουλή που θα αφορά τα χρέη των επιχειρήσεων, ώστε να υπάρχει ακατάσχετο για ένα λογαριασμό ανά επιχείρηση μέσω του οποίου γίνονται οι πληρωμές μέσω POS και για ηλεκτρονικές αγορές που θα εξυπηρετούν ανάγκες της επιχείρησης.
«Αν επεκτείνουμε τις τραπεζικές συναλλαγές, θα υπάρξει κοινωνικό όφελος. Θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία με όλους ώστε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα όπως είχαμε στην αύξηση των εσόδων Δημοσίου και στα τέλη κυκλοφορίας παρά τα όσα λέγανε διάφοροι», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός.



Αυτός είναι ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ που συνελήφθη για δωροληψία

Ο 60χρονος Γιάννης Ζαφειρόπουλος είναι ο υποδιευθυντής καταστήματος της Εθνικής τράπεζας - και υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Αρκαδία που συνελήφθη την Τετάρτη από την Ασφάλεια, κατηγορούμενος για δωροληψία, σχετικά με υπόθεση χρηματοδότησης επιχείρησης από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
Συνελήφθη με προσημειώμένα χαρτονομίσματα όπως αποκάλυψε η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ τα οποία φέρεται να είχε ζητήσει ως μίζα από επιχειρηματία.
Ο κ. Ζαφειρόπουλος, ήταν μέλος των Οικολόγων Πράσινων οι οποίοι τον διέγραψαν από τα όργανα του κόμματος.
Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει επιπλέον πέντε υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μια φοροτεχνικό.

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ
Από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας συνελήφθη χθες (13-1-2016), σε περιοχή της Αθήνας, 60χρονος υπάλληλος της Εθνικής Τράπεζας, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε ποινική δικογραφία για δωροληψία υπαλλήλου.

Για την ίδια υπόθεση κατηγορούνται επιπλέον πέντε (5) υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών, για το αδίκημα της δωροληψίας υπαλλήλου κατ’ εξακολούθηση και μια φοροτεχνικός, για άμεση συνέργεια σε δωροληψία υπαλλήλου κατ’ εξακολούθηση.
Τα παραπάνω άτομα δεν συνελήφθησαν λόγω μη ύπαρξης αυτοφώρου, ενώ επιπλέον εξετάζεται η εμπλοκή ενός ακόμα ατόμου, τα στοιχεία ταυτότητας του οποίου δεν έχουν ακόμα εξακριβωθεί.





Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε μετά από πρόσφατη καταγγελία ημεδαπού, σχετικά με αίτημα ένταξής του σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του Ε.Σ.Π.Α. για φωτοβολταϊκά, που εκκρεμούσε από το έτος 2011, με χρηματοδοτούμενο ποσό περίπου 1.500.000 ευρώ, σε τρεις δόσεις.
Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, από την άνοιξη του 2014, σε επαφή που είχε αρχικά με έναν από τους κατηγορούμενους υπαλλήλους, του ζήτησε και έλαβε το χρηματικό ποσό των πέντε χιλιάδων 5.000 ευρώ, ισχυριζόμενος ότι θα μεσολαβήσει για τη διεκπεραίωση της χρηματοδότησής του.


Στη συνέχεια ο καταγγέλλων παραπέμφθηκε διαδοχικά και στους υπόλοιπους κατηγορούμενους υπαλλήλους, οι οποίοι, κατά περίπτωση, του ζήτησαν και έλαβαν διάφορα χρηματικά ποσά, προκειμένου να μεσολαβήσουν ομοίως για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής του.
Τελικά ένας από τους κατηγορούμενους υπαλλήλους, παρέπεμψε τον καταγγέλλοντα στον συλληφθέντα τραπεζικό υπάλληλο, ο οποίος για την μεσολάβησή του ζήτησε και έλαβε αρχικά 6.000 ευρώ, ενώ κατ’ απαίτησή του άλλες 4.000 ευρώ δόθηκαν στη φοροτεχνικό σύζυγό του, η οποία συστήθηκε ως δικηγόρος.
Περί τα τέλη Δεκεμβρίου του 2015 ο τραπεζικός υπάλληλος απαίτησε την εκ νέου καταβολή χρημάτων και τελικά συμφώνησε να του δοθούν 3.000 ευρώ, τα οποία παρέλαβε από τον καταγγέλλοντα, χθες το πρωί σε προκαθορισμένη συνάντηση σε περιοχή της Αθήνας.
Το προσημειωμένο χρηματικό ποσό βρέθηκε στη κατοχή του και κατασχέθηκε από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων, που επιτηρούσαν διακριτικά τον χώρο.
Ο συλληφθείς οδηγήθηκε σήμερα (14-01-2016) στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών ενώ η έρευνα συνεχίζεται από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων.
Υπενθυμίζεται ότι η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας είναι αρμόδια για τη διερεύνηση, εξιχνίαση και δίωξη υποθέσεων διαφθοράς, τόσο στο χώρο της Ελληνικής Αστυνομίας, όσο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Για καταγγελίες ανάλογων περιστατικών, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, καθ’ όλο το 24ωρο, στο τηλέφωνο 210-8779700 με την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων».





Πρόστιμο 3,3 εκατ. στον Παπασταύρου για τη λίστα Λαγκάρντ


Πρόστιμο ύψους 3,3 εκατ. ευρώ επιβλήθηκε στον πρώην συνεργάτη του Αντώνη Σαμαρά, Σταύρο Παπασταύρου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προσωρινού ελέγχου του ΚΕΦΟΜΕΠ. Όπως είχε αποκαλύψει το HOT DOC, τον κ. Παπασταύρου είχε προσπαθήσει να «καθαρίσει» από τη Λίστα Λαγκάρντ πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015 ο πρώην πρωθυπουργός.
Οι ελεγκτές μετά τον εκ νέου φορολογικό έλεγχο που διενήργησαν κατόπιν εντολής του επίκουρου οικονομικού εισαγγελέα Γιάννη Δραγάτση του καταλογίζουν ότι ο λογαριασμός της HSBC με τα 5,4 εκ. δολάρια που αποκαλύφθηκε με τη λίστα Λαγκαρντ (Hot Doc τεύχος 13-14) ανήκει στον κ. Παπασταύρου και όχι στον επιχειρηματία Σάμπυ Μιωνή.
Ωστόσο, ο κ.Παπασταύρου επιμένει στον ισχυρισμό του πως ήταν μόνο διαχειριστής των χρημάτων αυτών και πως στοχοποιείται για πολιτικούς λόγους. «Επιχειρείται η με κάθε τρόπο καταδίκη μου με στοιχεία αγνώστου προέλευσης ή χωρίς καθόλου στοιχεία. Ακόμα και το τεκμήριο αθωότητας τίθεται εν αμφιβολία. Δεν είμαι πολιτικός, είμαι μόνος μου απέναντι σε αυτό, με μόνη ασπίδα την αλήθεια. Βρίσκομαι σε κυκεώνα που απειλεί να με καταστρέψει επαγγελματικά και οικογενειακά. Ασφαλώς και πρέπει να γίνεται έλεγχος σε όλους αλλά με κανόνες ισονομίας και αλήθειας. Όχι έτσι» σημειώνει.
Σε ενημέρωση του σήμερα προς τους δημοσιογράφους ο κ.Παπασταύρου, παρέα με τον επιχειρηματία Σάμπυ Μιωνή, υποστήριξε -παρουσιάζοντας έγγραφα- πως οι ελεγκτές παρέβλεψαν τα επίσημα στοιχεία της τράπεζας HSBC, όπου αναφέρεται ότι είναι διαχειριστής και όχι δικαιούχος και στηρίχτηκαν σε αυτά που έδωσε ο Εβρέ Φαλτσιανί στους Έλληνες εισαγγελείς. Η γνησιότητα των τελευταίων αμφισβητείται τόσο από τον κ.Παπασταύρου όσο και από τον Σάμπυ Μιωνή καθώς όπως είπαν «πρόκειται για μια εγγραφή όψιμου excel, χωρίς οποιοδήποτε διακριτικό γνώρισμα, καμία σφραγίδα ούτε και υπογραφή, το οποίο έγινε γνωστό στις Αρχές μετά το Σεπτέμβριο του 2015 και την ύπαρξη του οποίου πληροφορήθηκε ο Σταύρος Παπασταύρου για πρώτη φορά με το σημείωμα ελέγχου».
Τα αποτελέσματα του προσωρινού ελέγχου γνωστοποιήθηκαν στον Σταύρο Παπασταύρου παραμονές Χριστουγέννων και του δόθηκε προθεσμία έως τις 7 Ιανουαρίου να προβάλλει τις αντιρρήσεις του, με τον ίδιο να χαρακτηρίζει πολύ μικρό το χρονικό περιθώριο που του δόθηκε.
Η τελική κρίση πάντως των ελεγκτών αναμένεται μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου, οπότε και συμπληρώνεται ο μήνας από τις 7 Ιανουαρίου που κατέθεσε το υπόμνημά του.

Eurogroup : Ζητούν στοιχεία, επιβάλλουν το ΔΝΤ

«Περισσότερα στοιχεία για το συνταξιοδοτικό», αλλά και για τα δημοσιονομικά χρειάζεται το Eurogroup για να μπορέσει να προχωρήσει η αξιολόγηση, σύμφωνα με τον Γερούν Ντάισελμπλουμ, ο οποίος στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με τη λήξη της συνεδρίασης υποστήριξε ότι η Ελλάδα έχει κάνει «σημαντική πρόοδο μετά το καλοκαίρι».
Μιλώντας για τα θέματα στα οποία υπάρχει πρόοδος είπε ότι ειδικά στο τέλος τους χρόνου υπήρξε μεγάλη πρόοδος στον τραπεζικό τομέα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Eurogroup, «έχουμε πλέον περάσει σε μια νέα φάση του προγράμματος, καθώς οδέυουμε στην πρώτη αξιολόγηση». «Στην ολοκλήρωση την 1ης αξιολόγησης θα έλεγα», είπε με έμφαση.

Σημαντικά δημοσιονομικά θέματα

Όπως επισήμανε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, υπάρχουν  διάφορα κρίσιμα θέματα, κυρίως «διάφορα ανοιχτά δημοσιονομικά θέματα και διαρθρωτικά μέτρα, όπως η συνταξιοφορική μεταρρύθμιση».
Σε άλλο σημείο τη συνέντευξης ο Γερούν Ντάισελμπλουμ ανέφερε ότι στο Eurogroup «δεν εμβαθύναμε σε θέματα όπως η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση, αλλά ενημερωθήκαμε για το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε στη διαδικασία».
«Οι θεσμοί έκαναν ένα αριθμό ερωτημάτων στην ελληνική κυβέρνηση», ανέφερε, «ζητώντας λεπτομερείς πληροφορίες» και «επισημάναμε την αναγκη να δοθούν πολύ γρήροφα οι πληροφορίες, για να μπορέσουν οι θεσμοί να ταξιδέψουν την Αθήνα και να ξεκινήσουν εκεί τη δουλειά της αξιολόγησης σε πολύ σύντομο χρονκό διάστημα».
Επίσης ανέφερε ότι στο Eurogroup θα ενημερωθούν για την κατάσταση «στην επόμενη συνάντησή μας στον Φεβρουάριο».

Μοσκοβισί: «Χρειαζόμαστε γρήγορη πρόοδο»

Από την πλευρά του, ο αρμόδιος επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων, Πιερ Μοσκοβισί, δήλωσε για την Ελλάδα πως «βρισκόμαστε μόνο στην αρχή των συνομιλιών για τις μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό, αλλά χρειαζόμαστε γρήγορη πρόοδο» και τόνισε η συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου εκτιμάται ως απαραίτητη από όλους στο ελληνικό πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Όπως ανέφερε ελπίζει ότι η ομάδα των θεσμών θα μπορεί να είναι στην Αθήνα τις επόμενες δύο ημέρες, αλλά «θυμίσαμε στην ελληνική πλευρά ότι χρειάζονται πληροφορίες αρκετά γρήγορα».
Σύμφωνα με τον Πιερ Μοσκοβισί, η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση βρίσκεται στην καρδιά της συζήτησης. «Δεν είναι το μοναδικό, αλλά είναι το πιο σημαντικό θέμα, το πιο ευαίσθητο» τόνισε.
«Είμαστε μόνο στην αρχή της συζήτησης» είπε ο επίτροπος Οικονομικών και όσον αφορά το σχέδιο που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση, είπε:
«Το πρώτο σχέδιο και προσχέδιο που είδαμε είναι χτισμένο με στοιχεία γενικής φύσεως, γεγονός που είναι καλό, αλλά θα χρειατούμε κι άλλα και γρήγορα».

«Σημαντικές μεταρρυθμίσεις»

Σύμφωνα με τον Πιερ Μοσκοβισί, έχουν «γίνει πολλές μεταρρυθμίσεις τους τελευταίους μήνες» και μάλιστα «έχει υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας και αλλαγή στις σχέσεις» και πάνω σε αυτό το γεγονός «πρέπει να χτίσουμε», να «διατηρήσουμε αυτό το μομέντουμ».
Διαφορετικά όπως επισήμανε «δεν θα επιταχυνθούν η ανάπτυξη και οι επενδύσεις».
Ο επίτροπος Οικονομικώς σημείωσε ότι είναι «προς το συμφέρον της Ελλάδας ο πρώτος κύκλος» και «είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί ικανοποιητικά η αξιολόγηση».
«Μετά θα μπορούμε να μιλήσουμε εποικοδομητικά για το χρέος», είπε ο Πιερ Μοσκοβισί, «μαζί με το ΔΝΤ».
Και απευθυνόμενος προς τον Ντάισελμπλουμ, θύμισε ότι εκείνος είπε ότι το «ΔΝΤ θα στέκεται δίπλα μας, αφού το θεωρούμε όλοι απαραίτητο».

Ντάισελμπλουμ: «Δεν ξέρω πότε η αξιολόγηση»

Στη διάρκεια των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν, ο Γερούν Ντάισελμπλουμ είπε:
«Με ρωτάταε ξανά και ξανά πότε θα γίνει η αξιολόγηση. Η έντιμη απάντηση είναι ότι δεν ξέρω. Εγώ θα ήθελα να είναι γρήγορα».
Όπως εξήγησε «υπάρχει μια σειρά στα πράγματα, πρέπει να γίνουν με τη σειρά τους».
«Προς το παρόν υπάρχει ένας αριθμός θεμάτων στο τραπέζι και ευελπιστούμε ότι οι θεσμοί θα πάνε στην Αθήνα, εφόσον έχουν τις απαντήσεις που χρειάζονται», τόνισε.
Εκτός από το συνταξιοδοτικό, ανέφερε, «υπάρχει ένας αριθμός δημοσιονομικών θεμάτων και όλα αυτά σχετίζονται μεταξύ τους».
Όταν υπάρξει συμφωνία σε επίπεδο κλιμακίων, είπε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, «τότε οι πολιτικοί θα ξανασχοληθούμε με τη διαδικασία και θα ξανασυζητήσουμε τη συμφωνία, την αξιολόγηση και το θέμα του χρέους».
«Εάν αθροίσουμε όλα αυτά, θα καταλάβαινετε γιατί είναι θέμα μηνών και όχι εβδομάδων», τόνισε. «Αν μπορούμε να κάνουμε πολύ γρήγορα θα είμαι ευτυχής».

«Όλοι θέλουν το ΔΝΤ»

Ερωτώμενος για τον ρόλο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, ο πρόεδρος του Eurogroup είπε ότι η συμμετοχή του έχει τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης, ενώ και ο Πολ Τόμσεν του Ταμείο έχει εκφράσει την επιθυμία του οργανισμού να μετάσχει στο πρόγραμμα.
«Ο Έλληνας ομόλογός μας, Ευκλείδης Τσακαλώτος, επαναβεβαίωσε τη δέσμευση να συνεργαστούμε με το ΔΝΤ», είπε.
«Υπήρχε μια παρεξήγηση και το ξεκαθάρισε ότι θέλει να παραμείνει το ΔΝΤ. Φυσικά αυτό ήταν μέρος της συμφωνίας μας το καλοκαίρι».
Ο Γερούν Ντάισελμπλουμ σημείωσε ότι έχει την «αίσθηση» ότι «η νυν ελληνική κυβέρνηση και ειδικά ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, είναι πολύ αποφασισμένοι να συνεχίσουν με αυτούς τους ρυθμούς, γιατί αυτός και ο Αλέξης Τσίπρας πιστεύουν ότι η ολοκλήρωση αυτού του κομματιού του προγράμαμταος είναι κρίσιμη για την οικονομική ανάκαμψη».
«Γι' αυτό και ήταν πολύ ισχυρή η δέσμευσή τους και αυτή ήταν μια πολύ θετική στάση».

Η... σειρά των πραγμάτων

Ο Γερούν Ντάισελμπλουμ ρωτήθηκε ποια ακριβώς είναι η σειρά των πραγμάτων που πρέπει να υλοποιηθούν, όταν το ΔΝΤ έχει θέσει ως όρους για τη συμμετοχή του την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων και την αναδιάρθρωση του χρέους, ενώ οι θεσμοί ζητούν πρώτα επίλυση των δημοσιονομικών και του συνταξιοδοτικού, ώστε να ολοκληρωθεί η αξιολογήση και μετά να ανοίξει η συζήτηση για το χρέος.
Απάντησε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σε αυτό, διότι το ΔΝΤ «έχει δηλώσει ότι είναι δίπλα μας» και αν επιτευχθούν οι μεταρρυθμίσεις, πάνε οι θεσμοί στην Αθήνα έχοντας τα στοιχεία που χρειάζονται, και λυθούν τα δημοσιονομικά, τότε θα δούμε αν υπάρχει θέμα βιώσιμότητας του χρέους.
«Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν υπάρχει θέμα βιώσιμότητας του χρέους, αν δεν ξέρουμε αν υπάρχουν λύσεις για όλα τα παραπάνω θέματα και δεν έχουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας», είπε.


Υπόθεση δωροληψίας με εμπλοκή υπαλλήλων του Υπ.Οικ.

Υπόθεση δωροληψίας, για την οποία κατηγορούνται οκτώ άτομα, εκ των οποίων πέντε είναι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών και ένας υποδιευθυντής υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας, ο οποίος συνελήφθη, έφερε στο φως η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως έγινε γνωστό, από τους οκτώ κατηγορούμενους έχει συλληφθεί μόνο ο τραπεζικός, ηλικίας 60 ετών, καθώς βρέθηκαν 3.000 ευρώ που είχαν προσημειωθεί από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων.
Οι υπόλοιποι ύποπτοι δεν συνελήφθησαν γιατί δεν υπήρχε αυτόφωρο αδίκημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομικής έρευνας, οι κατηγορούμενοι έπαιρναν διαδοχικά διάφορα χρηματικά ποσά από επιχειρηματία με φωτοβολταϊκά, προκειμένου να τον βοηθήσουν να εκταμιεύσει μεγάλο ποσό από το ΕΣΠΑ, που του είχε εγκριθεί, αλλά ήταν δεσμευμένο.
Ο επιχειρηματίας επί δύο χρόνια πήγαινε από τον έναν στον άλλον, πληρώνοντας διάφορα ποσά, για να μπορέσει να εκταμιεύσει τα χρήματα του, μέχρι που απελπίστηκε και κατέφυγε στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, καταγγέλλοντας τα γεγονότα που προκάλεσαν την έναρξη διερεύνησης της υπόθεσης.
Η υπόθεση αφορά αίτημα ένταξης του επιχειρηματία σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για φωτοβολταϊκά, που εκκρεμούσε από το έτος 2011, με χρηματοδοτούμενο ποσό περίπου 1.500.000 ευρώ, σε τρεις δόσεις.
Όπως έγινε γνωστό, μεταξύ των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών, οι δύο είναι του ΣΔΟΕ, ένας υπηρετεί στη Γενική Γραμματεία Εσόδων, ένας είναι επιθεωρητής και ένας ακόμα εργάζεται σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου.
Επίσης κατηγορείται και η σύζυγος του 60χρονου τραπεζικού, η οποία είναι φοροτεχνικός, και ένα ακόμα άτομο, τα στοιχεία του οποίου δεν έχουν ακόμα εξακριβωθεί.
Σε βάρος των κατηγορουμένων έχει σχηματιστεί δικογραφία για το αδίκημα της δωροληψίας υπαλλήλου κατ' εξακολούθηση, ενώ η φοροτεχνικός κατηγορείται για άμεση συνέργεια σε δωροληψία υπαλλήλου κατ' εξακολούθηση.


Εμπλοκή στην πώληση του ΟΛΠ

Τρεις μόλις ημέρες μετά την αποσφράγιση από το ΤΑΙΠΕΔ της δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς της Cosco για την απόκτηση του πλειοψηφικού (67%) μετοχικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ και νέα εμπόδια παρουσιάζονται στη διαδικασία της πώλησης του Οργανισμού.
Σήμερα (Πέμπτη), 11 από τα 13 μέλη του Δ.Σ. του ΟΛΠ (μειοψήφησε το ΤΑΙΠΕΔ και απείχε από την ψηφοφορία ο πρόεδρος του Οργανισμού Γιάννης Κούβαρης) κατά τη διάρκεια συνεδρίασης αποφάσισαν ότι δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της Σύμβασης Παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ.
Μια απόφαση που εκ των πραγμάτων θα δημιουργήσει νέες καθυστερήσεις στη διαδικασία της πώλησης, αφού τα 11 μέλη του ΔΣ του ΟΛΠ ζητούν να συνεχιστεί η διαβούλευση και εξουσιοδοτούν τον πρόεδρο του Οργανισμού να διευρύνει την επιτροπή που συστάθηκε το 2014 επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη, προκειμένου να κινήσουν τη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης με βάση το άρθρο 15 της ισχύουσας σύμβασης παραχώρησης.
Να σημειωθεί ότι, όπως προκύπτει από την επιστολή-παρέμβαση που έστειλε στο Δ.Σ. ο πρώην πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης στις 10/10/2014, εκδόθηκε ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας (Γ. Χαρδούβελη και Μ. Βαρβιτσιώτη) βάσει της οποίας ορίστηκε ομάδα εργασίας από 5 μέλη (ΥΝΑ, ΥΠΟΙΚ, ΤΑΙΠΕΔ) χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπου του ΟΛΠ.
Ύστερα από έναν κύκλο συζητήσεων ο ΟΛΠ όρισε στις 15/10/2014 δική του ομάδα εργασίας από τρία διευθυντικά στελέχη του Οργανισμού η οποία ουδέποτε διαπραγματεύθηκε το κείμενο της σύμβασης. Λόγω των πολιτικών εξελίξεων και της προκήρυξης εθνικών εκλογών τον Ιανουάριο του 2015 καμία πρόοδος δεν υπήρξε, οι δε «ομάδες» και η «επιτροπή» αυτοδιαλύθηκαν από τις αρχές Δεκεμβρίου 2014 και φυσικά ουδέποτε έγινε καμία διαπραγμάτευση ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τον ΟΛΠ.
Ο Γ. Ανωμερίτης υποστηρίζει επίσης στην επιστολή του ότι το ΤΑΙΠΕΔ επέδωσε στον ΟΛΠ ένα κείμενο με τίτλο «Σύμβαση παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ Α.Ε.» στο οποίο καταγράφεται ότι αποτελεί αποτέλεσμα «καλόπιστων διαπραγματεύσεων» μεταξύ ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ, όταν ουδεμία διαπραγμάτευση υπήρξε μεταξύ των δύο πλευρών. Μετά τη χθεσινή απόφαση όμως που έλαβαν τα μέλη του Δ.Σ. θα πρέπει πλέον να ξεκινήσει η διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης του άρθρου 15 της ισχύουσας Σύμβασης Παραχώρησης που έχει κυρωθεί με το νόμο 3654(ΦΕΚ Α 57/3-4-2008) και προβλέπει μεταξύ άλλων τα εξής:
Άρθρο 15 Αναδιαπραγμάτευση
15.1 Οι όροι της παρούσας είναι δυνατόν να τύχουν αναδιαπραγμάτευσης ολικά ή μερικά, είτε στις περιπτώσεις που απαιτείται πρόσθετο αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας, είτε σε περίπτωση ουσιώδους μεταβολής των συνθηκών (…). Συμφωνείται ότι στις περιστάσεις που συνιστούν ουσιώδη μεταβολή των συνθηκών θα περιλαμβάνονται επίσης:
(…)
(iii) οποιαδήποτε μείωση του ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ κάτω του ορίου του 51%

15.2 Καθένα από τα συμβαλλόμενα μέρη θα δύναται να έχει την πρωτοβουλία με την έναρξη των διαπραγματεύσεων, γνωστοποιώντας εγγράφως προς τον αντισυμβαλλόμενο τα προτεινόμενα ζητήματα προς αναδιαπραγμάτευση και τις περιστάσεις που κατά την άποψή του δικαιολογούν την αναδιαπραγμάτευση. Τα συμβαλλόμενα μέρη θα υποχρεούνται να προσέλθουν σε διαπραγματεύσεις ενός μηνός από την κοινοποίησή του ως άνω εγγράφου και θα επιχειρούν με καλόπιστες διαβουλεύσεις να διευθετήσουν με αναδιαπραγμάτευση ή συμβιβασμό τα αμφισβητούμενα ζητήματα. Σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας, η συμφωνία αυτή θα καταγράφεται σε Πρόσθετη Πράξη, η οποία θα τροποποιεί στην προβλεπόμενη έκτασης τους όρους της παρούσας Σύμβασης (…)
Η συνεδρίαση του Δ.Σ. ξεκίνησε στη 1 το μεσημέρι και ήταν συνέχεια της συνεδρίασης της Δευτέρας, η οποία δεν είχε ολοκληρωθεί λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν μετά το ξαφνικό τηλεφώνημα για βόμβα που αποδείχθηκε όμως φάρσα. Στη συνεδρίαση δεν ψήφισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ αν και συμμετείχε κανονικά στη διαδικασία, ενώ ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ διαφώνησε με την απόφαση των υπόλοιπων μελών, ο οποίος υποστήριξε ότι μέχρι σήμερα έχει τηρηθεί η απόλυτη νομιμότητα σε όλες τις διαδικασίες.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις άγνωστο παραμένει εάν η Cosco προχωρήσει την ερχόμενη εβδομάδα σε κατάθεση νέας βελτιωτικής προσφοράς -όπως της έχει ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ- ή θα θελήσει να λάβει στα χέρια της το τελικό κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης.


Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Ο Στουρνάρας ομολογεί σχεδιασμό πραξικοπήματος (και η κυβέρνηση τον στηρίζει)



Η συνέντευξη του Γ. Στουρνάρα σχετικά με το “τείχος άμυνας” που μαζί με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και άλλους παράγοντες έστηναν εν αγνοία της νόμιμης κυβέρνησης της χώρας,  απέναντι σε πιθανές ενέργειες της τελευταίας στο πλαίσιο του συνταγματικού της ρόλου - ασχέτως του αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με αυτές - αποτελούν ομολογία σχεδιασμού πραξικοπήματος με τη στήριξη και με τη συμμετοχή της προεδρίας της δημοκρατίας.
Η συνέντευξη αυτή δεν έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία, ούτε σε ό,τι έχει να κάνει με την Ελλάδα, ούτε σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργούν διάφορες δημοκρατίες εντός ευρώ, με τα εισαγωγικά να γίνονται ολοένα καταλληλότερα. Ο πρόεδρος της δημοκρατίας και γεφυροποιός Τσίπρα - Καραμανλή άλλωστε, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι αντιλαμβάνεται τις αρμοδιότητές του με τρόπο σχετικό, δηλαδή εν δυνάμει διευρυμένο στο πλαίσιο μιας σαφούς πολιτικής επιδίωξης, παράταξης και κοινωνικού μπλοκ, που ομνύει με κάθε κόστος στο όνομα του ευρώ. Η συνέντευξη του Στουρνάρα όμως έρχεται να αποκαλύψει μια υπόγεια και εν δυνάμει αντισυνταγματική λειτουργία εναντίον της εκλεγμένης τότε κυβέρνησης.
Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας υποχρεούται ως εκ του νόμου και της θέσης του να τηρεί το θεσμικό του ρόλο εντός του συνταγματικού πλαισίου της χώρας πρωτίστως Η δε επιλογή της παραμονής ή μη της χώρας στην ευρωζώνη, της έκδοσης ή μη διπλού νομίσματος αποτελεί ακόμα αρμοδιότητα της όποιας εκλεγμένης δημοκρατικά κυβέρνησης, όπως άλλωστε το καλοκαίρι, ο Σόιμπλε και όλοι οι παράγοντες της ευρωζώνης είχαν αναγνωρίσει. Αντιθέτως προς αυτούς,  ο διοικητής της ΤτΕ και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, μαζί με άλλους τα ονόματα των οποίων ακόμα δε γνωρίζουμε αποδείχτηκαν βασιλικότεροι του βασιλέως, όπως πάντα έπρατταν οι ντόπιοι τοποτηρητές σε κάθε αποικία και αποφάσισαν ότι είχαν υποχρέωση και δικαίωμα να κάμψουν το σύνταγμα και να καταλύσουν το ρόλο της κυβέρνησης εφόσον χρειαζόταν, προκειμένου να διασφαλίσουν συγκεκριμένα ταξικά συμφέροντα.
Πρόκειται αφενός για ομολογία σχεδιασμού πραξικοπήματος στον οποίο φέρεται εμπλεκόμενος και ο εκ του ρόλου του, υποτίθεται εγγυητής του συντάγματος και αφετέρου για κατάδειξη επιστροφής της αστικής δημοκρατίας από ένα ρόλο σχετικής ουδετερότητας σε ένα ρόλο με σαφέστατα ταξικά χαρακτηριστικά που επιβάλλει εις βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Για να καταλάβουμε τη βαρύτητα της ομολογίας Στουρνάρα ας αναρωτηθούμε τι θα λέγαμε αν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ για παράδειγμα, ομολογούσε ότι είχε έρθει σε επαφή με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας για να ορθώσει τείχος άμυνας απέναντι στην υποτιθέμενη χρήση νομισματικών αποθεμάτων που βρίσκονται στο νομισματοκοπείο ή σε σχεδιασμό της κυβέρνησης για έκδοση διπλού νομίσματος; Επιπλέον ας αναρωτηθούμε και κάτι ακόμα: πού βρίσκονται οι εισαγγελείς και ο πρόεδρος της Βουλής και τι πρόκειται να πράξουν δεδομένης αυτής της ομολογίας;
Αυτό όμως που είναι πιο εντυπωσιακό είναι οι αγαστές σχέσεις της κυβέρνησης με το Γ. Στουρνάρα, ιδίως μετά την υπογραφή του τρίτου μνημονίου και παρά το ρόλο του τελευταίου. Οι καταγγελίες Τσίπρα εναντίον του διοικητή της ΤτΕ μετατράπηκαν σε καταγγελίες εναντίον του Λαφαζάνη και της Κωνσταντοπούλου, ενώ και η Βουλή «ευτυχώς» άρχισε να λειτουργεί όπως πριν, χωρίς να γίνεται ενοχλητική για Στουρνάρα και λοιπούς παράγοντες, εξ ου και ο Παυλόπουλος συνεχάρη την πρωτοχρονιά το Βούτση.
Καθίσταται προφανές έτσι, ότι η υπογραφή του τρίτου μνημονίου δεν ήταν μόνο μια πράξη με οικονομικό - κοινωνικές αλλά και με πολιτειακές συνέπειες. Σηματοδότησε τη συνθηκολόγηση της κυβέρνησης με μια στρεβλή και ταξικά μονομερή λειτουργία της Γ' ελληνικής δημοκρατίας που την ωθεί σε βαθιά και πλήρη απαξίωση με απρόβλεπτες συνέπειες. Όταν επίδοξοι πραξικοπηματίες δρουν ελεύθερα, φτάνοντας μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια του κράτους, τίποτα καλό δεν προμηνύεται.

Σκουριασμένες επενδύσεις



Βγαίνοντας η Ντόρα Μπακογιάννη από το γραφείο του Κυριάκου δήλωσε πως «ο Τσίπρας δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα των επενδύσεων ως οικονομικό, αλλά ως πολιτικό ζήτημα». Και προφανώς θεώρησε πως το ζήτημα αυτό είναι αυτονόητα οικονομικό. Είναι όμως; Όχι βέβαια.
Τι σημαίνει επενδύω; Σημαίνει ότι στήνω μια επιχείρηση παραγωγής ή εμπορίας προϊόντων. Αυτό είναι βεβαίως ένα οικονομικό ζήτημα. Αλλά, δυστυχώς, όπως γνωρίζουμε, οι επενδυτές δεν πράττουν ελεύθερα πουθενά στον κόσμο. Δεν είναι μόνοι τους δηλαδή. Υπάρχει και κάτι που τους υπερβαίνει, που τους ελέγχει, που τους βάζει όρους και ονομάζεται κράτος. Τι είναι το κράτος; Είναι ο θεσμός που εκπροσωπεί τη γενική βούληση. Άρα, η επένδυση δεν είναι οικονομικό ζήτημα μόνον, είναι πρώτα απ’ όλα πολιτικό ζήτημα, γι' αυτό και το μάθημα λέγεται Πολιτική Οικονομία.
Φυσικά αυτό ισχύει για τις χώρες όπου υπάρχει κράτος, δηλαδή για τις χώρες του δυτικού κόσμου. Μόνον. Πουθενά αλλού δεν ισχύει. Στην Αφρική για παράδειγμα, όπου δεν υπάρχει κράτος, δεν υπάρχει αντιπροσώπευση της γενικής βούλησης, ο επενδυτής αποφασίζει μόνος του για τους όρους της επένδυσης, τους οποίους ανακοινώνει στον υπάλληλό του Αφρικανό αξιωματούχο, πρωθυπουργό ή υπουργό και ακολούθως αρχίζει να παράγει. Επομένως οι επενδύσεις δεν είναι πάντα καλές. Εξαρτάται. Αν είσαι Αφρικανός είμαι μάλλον κακές. Διότι όλη η ήπειρος σφύζει από επενδυτική ζωή και οι Αφρικανοί δεν έχουν νερό να πιούνε. Άρα;
Το ίδιο συμβαίνει και στην Ασία φυσικά, αλλά και στη Λατινική Αμερική. Παντού η ανάπτυξη τρέχει και οι πληθυσμοί ζούνε σαν τα ποντίκια. Μέχρι και σε φέρετρα τους βάζουν τους εργαζόμενους στη Νότια Κορέα, για να ξεπεράσουν τις τάσεις αυτοκτονίας τους. Για να καταλήξουμε, το ζήτημα των επενδύσεων είναι ένα σαφώς πολιτικό ζήτημα. Όπως όλα τα ζητήματα. Η παγκόσμια κυριαρχία σήμερα του χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου μετατρέπει όλες τις πλευρές της ζωής σε πλευρές του οικονομικού φαινομένου. Και όλα τείνουν να αποτιμώνται με νούμερα. “Δεν βγαίνουν τα νούμερα”, αυτή είναι συνήθως η επαναλαμβανόμενη ατάκα.
Στις Σκουριές το πρόβλημα δεν είναι μόνον η καταστροφή του περιβάλλοντος. Είναι κυρίως η καταστροφή μιας μεσαίας τάξης που έχει οργανώσει τη ζωή της πάνω σε ένα μοντέλο που τώρα ανατρέπεται. Πρόκειται δηλαδή για εισβολή πολιτισμικού τύπου, όπου μια κεντρική απόφαση για επένδυση σε ορυχεία, που ευνοεί τους τραπεζίτες, τους πολιτικούς και τις ξένες εταιρείες, βλάπτει τους πληθυσμούς, τους μικροϊδιοκτήτες, τους ξενοδόχους, τους εμπόρους που ζουν απ΄' τον τουρισμό, τους αγρότες, σχεδόν όλους. Κανένας απ' αυτούς δεν έχει όρεξη να κάνει ορυχείο την περιοχή του. Απλό. Ούτε κι εγώ θα το ήθελα να πάνε στο χωριό μου και να το κάνουν εργοτάξιο, γης μαδιάμ.
Οπότε; Αν κανένας δεν θέλει εργοστάσια στο μέρος του, τι γίνεται; Η Ελλάδα θα μείνει χωρίς επενδύσεις; Όχι βέβαια. Πρέπει όμως να πάρουμε κάποιες πολιτικές αποφάσεις πρώτα. Πρώτον, να προστατέψουμε τη μεσαία τάξη μας, την μικρή ιδιοκτησία, τον έμπορο, τον ιδιοκτήτη γης και να μην τους αφήσουμε στα χέρια των επενδυτών. Η συγκέντρωση του κεφαλαίου στην ελληνική περίπτωση δεν θα οδηγήσει σε ανάπτυξη που θα κάνει ευτυχισμένους τους πολίτες, αλλά σε ανάπτυξη που θα τους κάνει δυστυχισμένους. Αν πάρεις έναν κρεοπώλη της γειτονιάς και του κλείσεις το μαγαζί του, θα τον οδηγήσεις υπάλληλο σε σούπερ μάρκετ. Αν αυτό γίνει παντού, τότε τα ατομικά επαγγέλματα θα χαθούν, ο υδραυλικός, ο ηλεκτρολόγος, ο σιδεράς, ο δικηγόρος, ο γιατρός, ο μηχανικός, ο φαρμακοποιός και ο φούρναρης, όλοι αυτοί θα γίνουν υπάλληλοι εταιρειών.
Και είναι κακό αυτό θα μου πείτε; Είναι μεγάλο κακό. Μιλάμε για την Ελλάδα, δεν μιλάμε για το Σικάγο, ούτε για το Λίβερπουλ. Ο κάθε λαός έχει την ιστορική, την κοινωνική, την εθνική του ιδιομορφία. Δεν μπορείς να τον τσουβαλιάζεις στη μηχανή του κιμά, μιας παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής τάξης. Εικάζω πως όχι μόνον είναι κακό, αλλά μια τέτοια εξέλιξη, μια ανάπτυξη τέτοιου τύπου, θα οδηγήσει στη φτώχια μεγάλα τμήματα του πληθυσμού και θα καταστρέψει ολοσχερώς την αγροτική παραδοσιακή μας κοινότητα, αλλά και την μικρή ιδιοκτησία που ήταν ανέκαθεν το σήμα κατατεθέν μιας ευημερούσας Ελλάδας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να δει το ασφαλιστικό με αυτό ακριβώς το μάτι, να ελαφρύνει τα απαράδεκτα βάρη που ρίχνει στις πλάτες της μεσαίας τάξης και να πάψει να κάνει μικροπολιτική, στοχεύοντας στο στενό εκλογικό του κοινό.
Δεν είναι μόνον οι Σκουριές. Το πράγμα είναι πολύ ευρύτερο και πολύ σοβαρό.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *