Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

Άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των επιβαινόντων του ταχύπλοου ζητά ο Θεοδωράκης

    
«Οι φημολογίες δεν μπορούν να καλύπτουν την αλήθεια»
Άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών των επιβαινόντων στο σκάφος που σκόρπισε το θάνατο στην Αίγινα ζητά ο Σταύρος Θεοδωράκης, σημειώνοντας ότι πρέπει «να μάθουμε τι έγινε και να αποδοθεί δικαιοσύνη, καθώς, όπως λέει, οι φημολογίες δεν μπορούν να καλύπτουν την αλήθεια».
Αναλυτικά η ανάρτηση του επικεφαλής του Ποταμιού στο Facebook:
«Δύο μέρες μετά το «έγκλημα στην Αίγινα» τα ερωτήματα, αντί να λιγοστεύουν πληθαίνουν. Συνοδεύονται μάλιστα από οργιώδεις φημολογίες για το ποιος ήταν ο καπετάνιος και ποιοι οι συνεπιβάτες του. Μια είναι η λύση για να μάθουμε την αλήθεια: Η εισαγγελία πρέπει να διατάξει τώρα την άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών όσων προσώπων δηλώνουν ότι ήταν πάνω στο σκάφος και βεβαίως του 77χρονου που δηλώνει ότι ήταν ο χειριστής. Για να σταματήσουν οι ψίθυροι, για να μάθουμε τι έγινε και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Οι οικογένειες των θυμάτων πρωτίστως, αλλά και όλη η κοινωνία, δικαιούνται να μάθουν τι πραγματικά συνέβη και ποιοι ευθύνονται γι’ αυτήν την τραγωδία. Οι φημολογίες δεν μπορούν να καλύπτουν την αλήθεια».




Πόρισμα-σοκ για το θάνατο της 5χρονης στην Αίγινα-Τι λέει ο ιατροδικαστής

Σε πνιγμό οφείλεται ο θάνατος του 5χρονου κοριτσιού, που επέβαινε στο καΐκι «Αντωνία», το οποίο εμβολίστηκε από ταχύπλοο νοτιοδυτικά της Αίγινας.


Σε πνιγμό οφείλεται ο θάνατος του 5χρονου κοριτσιού, που επέβαινε στο καΐκι «Αντωνία», το οποίο εμβολίστηκε από ταχύπλοο νοτιοδυτικά της Αίγινας.
Το παιδί, σύμφωνα με στοιχεία της ιατροδικαστικής εξέτασης έπεσε ζωντανό στη θάλασσα, χωρίς προηγουμένως να χτυπήσει οπουδήποτε πάνω στο πλοιάριο. «Δεν υπάρχουν κακώσεις στο σώμα του. Ήταν καθαρός πνιγμός. Δεν ξέρουμε τι θα είχε συμβεί αν κάποιος από το ταχύπλοο το βοηθούσε δίνοντάς του ένα σωσίβιο ή βουτώντας στη θάλασσα για να το περισυλλέξει. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα μπορούσε να έχει σωθεί», λέει αρμόδια πηγή.
Υπάρχουν, ωστόσο, μαρτυρίες, που δεν έχουν επιβεβαιωθεί από το Λιμενικό, ότι το κορίτσι βρέθηκε στη θάλασσα κάτω από συντρίμμια της βάρκας. Για τον πατέρα του άτυχου 5χρονου προκύπτει από την ιατροδικαστική εξέταση ότι επίσης πέθανε από πνιγμό, ενώ στο σώμα του βρέθηκαν ελάχιστες κακώσεις (πιθανότατα από χτύπημα πάνω στο πλοίο πριν πέσει στο νερό).
Ο 58χρονος καπετάνιος του καϊκιού βεβαιώθηκε ομοίως ότι άφησε την τελευταία του πνοή στη θάλασσα, αφού πρώτα έχασε τις αισθήσεις του από χτύπημα πάνω στο πλοιάριο. Σήμερα αναμένονται τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής για τον τέταρτο νεκρό του δυστυχήματος, το πτώμα του οποίου καθυστέρησε να ταυτοποιηθεί. 
Στο μεταξύ, προκρίνεται από το Λιμενικό το σενάριο ότι ο 77χρονος Θ.Λ. ήταν ο κυβερνήτης του μοιραίου ταχύπλοο, καθώς οι πληροφορίες ότι οδηγούσε νεότερος συγγενής του διαψεύδονται. Η οικογένειά του ταξίδεψε για την Αίγινα μετά το περιστατικό και έχει προσκομίσει στις Αρχές τα αεροπορικά εισιτήρια που επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό τους.


Μπαίνει… κορσές Βρυξελλών σε WhatsApp και Skype

Αποφασισμένη να κάνει αυστηρότερο το πλαίσιο λειτουργίας αμερικανικών πολυεθνικών όπως η Google και η Facebook εμφανίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στο στόχαστρο οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. Οι προωθούμενες αλλαγές και το σκληρό lobbying.
Οι Βρυξέλλες θα σφίξουν τον ρυθμιστικό κλοιό σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως το WhatsApp και το Skype με μια ριζική αναμόρφωση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις τηλεπικοινωνίες που αναμένεται στον Σεπτέμβρη.
Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που είδαν οι Financial Times οι επονομαζόμενες «over-the-top» υπηρεσίες που παρέχονται από ομίλους όπως το Facebook, που διαχειρίζεται το WhatsApp και η Microsoft (Skype) θα πρέπει στο μέλλον να συμμορφώνονται με «διατάξεις ασφαλείας και εμπιστευτικότητας» που απαιτεί η ΕΕ.
Η κίνηση είναι η καθαρότερη ένδειξη έως τώρα ότι το μπλοκ προσπαθεί να διεκδικήσει κάποιο βαθμό ελέγχου επί της κυριαρχίας των αμερικανικών εταιρειών στον κλάδο. Σήμερα αυτές οι υπηρεσίες βρίσκονται νομικά σε μια «γκρίζα ζώνη» με το μεγαλύτερο μέρος των ρυθμίσεων να στοχεύει σε παραδοσιακά τηλεπικοινωνιακά γκρουπ.
Η Κομισιόν θα εκδώσει μια αρχική ανακοίνωση τον Σεπτέμβριο πριν γνωστοποιήσει τις ρυθμίσεις σε μια ξεχωριστή αναθεώρηση του νόμου της ΕΕ για το «ePrivacy» αργότερα αυτή τη χρονιά, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Αυτές θα αφορούν το πώς υπηρεσίες όπως το WhatsApp συμμορφώνονται με αιτήματα των υπηρεσιών ασφαλείας και τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες μπορούν να βγάζουν χρήματα από στοιχεία πελατών, σύμφωνα με τους αξιωματούχους.
Το σχέδιο έρχεται ως τμήμα μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης των ευρωπαϊκής πολιτικής τηλεπικοινωνιών που στοχεύει να αυξήσει την πρόσβαση σε γρήγορο broadband όπως και να εξομαλύνει τις διαφορές στις ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν οι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι και οι ιντερνετικοί ανταγωνιστές τους.
Αξιωματούχοι της Κομισιόν υποστηρίζουν ότι οι λεγόμενες «over-the-top» υπηρεσίες, που επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν τηλεφωνήματα και να στέλνουν μηνύματα μέσω ίντερνετ πρέπει να ρυθμίζονται με ανάλογο τρόπο με τις υπηρεσίες που ταχύτατα αντικαθιστούν, περιλαμβανομένων των SMS και των κλασσικών τηλεφωνικών συνδιαλέξεων.
Μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι, όπως η ισπανική Telefonica και η γαλλική Orange παραπονιούνται εδώ και χρόνια για τα οφέλη που είχαν η Google, η Microsoft και τώρα το Facebook από το «ελαφρύ» ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η Βρετανία θεωρείται ως η πλέον επικριτική στο ενδεχόμενο να φορτωθούν υπηρεσίες όπως το WhatsApp με επιπλέον ρυθμιστικούς κανόνες. Σύμφωνα με αξιωματούχους στις Βρυξέλλες, ενώ η χώρα θα έχει πλήρη ρόλο στις διαπραγματεύσεις, τουλάχιστον μέχρι να ξεκινήσουν επίσημα οι διαδικασίες διαζυγίου, είναι πιθανό να έχει μικρότερη επιρροή απ’ ότι πριν την ψήφο της 23 Ιουνίου για αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Κάποιες χώρες αναμένεται να δράσουν γρηγορότερα σε εθνικό επίπεδο. Η γαλλική ρυθμιστική αρχή, Arcep, θα αποφασίσει το Σεπτέμβριο για το εάν θα αναγκάσει τις Google, Viber και Skype να καταχωρηθούν ωςτηλεπικοινωνιακοί πάροχοι.
Ως μέρος της ίδιας αξιολόγησης, υπηρεσίες που επιτρέπουν στους χρήστες να καλέσουν μέσω διαδικτύου έναν τηλεφωνικό αριθμό θα εντάσσονται στους αυστηρούς κανόνες της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες, σύμφωνα με τα draft που είδαν οι Financial Times.
Αυτό θα δώσει στους εθνικούς ρυθμιστές ανά την ΕΕ μεγαλύτερο λόγο για τις δραστηριότητες των γιγάντων των ΗΠΑ όπως και θα τους αναγκάσει να προσφέρουν πρόσβαση σε αριθμούς εκτάκτου ανάγκης.
Τηλεφωνήματα που γίνονται χωρίς τη χρήση αριθμών, όπως αυτά μεταξύ χρηστών του Skype δεν θα επηρεαστούν από τον κανόνα, παρά τα χρόνια παράπονα από ανταγωνιστές του τηλεπικοινωνιακού τομέα.
Οι προτάσεις που θα αποκαλυφθούν στα μέσα Σεπτεμβρίου θα πυροδοτήσουν μήνες συζητήσεων μεταξύ των κρατών μελών και «μανιώδες» lobbying από τηλεπικοινωνιακούς και ιντερνετικούς ομίλους.
Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών είναι ένας από αυτούς με το περισσότερο lobbying στις Βρυξέλλες με εθνικούς πρωταθλητές να συγκρούονται ο ένας με τον άλλο και –όλο και περισσότερο- με μεγάλα διαδικτυακά γκρουπ, όπως το Google.


Tο ΔΝΤ αμφισβητεί το "success story" για το πλεόνασμα

Tο Ταμείο κάθε άλλο παρά συμμερίζεται το κλίμα που προσπαθεί να συντηρήσει η Αθήνα για επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων.


Σε τελείως διαφορετικό μήκος από την υπεραισιοδοξία την οποία επιχειρεί η κυβέρνηση να προσδώσει στους αριθμούς των δημοσιονομικών στοιχείων, κινείται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του theTΟC στην αμερικανική πρωτεύουσα, το Ταμείο κάθε άλλο παρά συμμερίζεται το κλίμα που προσπαθεί να συντηρήσει η Αθήνα για επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, προβλέποντας την αδυναμία είσπραξης φορολογικών εσόδων στο ύψος που εκτιμά το κυβερνητικό επιτελείο, γεγονός που πιθανότατα αποδειχθεί καταλυτικής σημασίας για την ενεργοποίηση του περίφημου αυτοματοποιημένου "κόφτη δαπανών".
Επί της ουσίας όμως ​οι διαφορετικές εκτιμήσεις Αθήνας και ΔΝΤγια την πορεία του προϋπολογισμού και την επίτευξη των δύσκολων στόχων που έχει προσυπογράψει η κυβέρνηση, ανάγεται και σε ένα ακόμα καθοριστικότερο στοίχημα μεταξύ Ευρώπης και Ταμείου για τοεύρος της ελάφρυνσης χρέους που θα πρέπει να αποφασιστεί για την Ελλάδα.
Όσο μικρότερη είναι η απόκλιση της Αθήνας από τα νούμερα που έχουν τεθεί στο τραπέζι, τόσο πιο περιορισμένα θα είναι τα μέτρα που θα κληθούν οι Ευρωπαίοι να λάβουν για την απομείωση του ελληνικού χρέους. Το Ταμείο όμως και πάλι δεν βλέπει τα πράγματα να είναι τόσο ανώδυνα όσο οι Ευρωπαίοι ελπίζουν και εύχονται σε σχέση με τις διευκολύνσεις που θα χρειαστεί να δώσουν στην Αθήνα προκειμένου να ικανοποιηθεί η ρήτρα βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους που ζητάει επιμόνως το ΔΝΤ. 

Το μπρα ντε φερ για το χρέος

Οι πληροφορίες λένε ότι οι παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών (ΔΝΤ και Ευρώπης) συνεχίζονται, ωστόσο η πιθανότητα η Αθήνα να λάβει κάποια απτά μέτρα ελάφρυνσης του χρέους της μέχρι τα τέλη του έτους όπως η κυβέρνηση προσδοκά, απομακρύνεται ως σενάριο.
Αυτό πρακτικά θα σημαίνει πως είτε το ΔΝΤ θα υποχωρήσειλαμβάνοντας μέχρι τον Δεκέμβριο μία απόφαση συμμετοχής του στο ελληνικό πρόγραμμα στην βάση ενός υποσχετικού και μόνο οδικού χάρτη ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους κατά την λήξη του τρέχοντος δημοσιονομικού προγράμματος το 2018 αν και εφόσον μόνο αποδειχθεί τότε ότι απαιτείται. Είτε η σχετική απόφαση για την χρηματοδοτική συμμετοχή του στο τρίτο ελληνικό μνημόνιο αναβληθεί επικαλούμενο διάφορα προσχήματα, μέχρις ότου ξεκαθαρίσει η κατάσταση και αποδειχθεί εκ των πραγμάτων ότι οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να υπεκφύγουν της ανάγκης ελάφρυνσης. 
Πάντως αξίζει να σημειωθεί -και αυτό είναι κάτι που πρέπει να κρατήσουμε στα υπόψη μας- ότι εντός του Ταμείου υπάρχουν σήμερα οικονομολόγοι οι οποίοι ιδιωτικώς δεν κρύβουν την άποψη ότι η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της στον βαθμό που πρέπει για να συντηρηθεί η οικονομία της ώστε αφενός να ανατροφοδοτεί εκ των έσω την οικονομία της και αφετέρου να προσελκύσει επενδύσεις για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Τι εκτιμούν οι οικονομολόγοι

Η άποψη ότι το στοίχημα της εσωτερικής υποτίμησης εντός της ζώνης του ευρώ έχει αποδειχθεί πως έχει αποτύχει για την Ελλάδα, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εσωτερικό του Ταμείου παρότι τα στελέχη του αποφεύγουν να την εκφράσουν ανοιχτά. 
Συγκεκριμένα εκτιμούν ότι α) η απροθυμία των πολιτικών ελίτ να δημιουργήσουν το πολιτικό μομέντουμ που χρειάζεται η υλοποίηση του πρόγραμμάτος, β) η απροθυμία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να υλοποιήσει επί της ουσίας τις μεταρρυθμίσεις που έχει υπογράψει, γ) η μεταρρυθμιστική κόπωση της ίδιας της κοινωνίας, δ) τα σοβαρά διοικητικά προβλήματα στο φορολογικό κομμάτι και την δημόσια διοίκηση που παραμένουν μετά από τόσα χρόνια, ε) η διαρκής πολιτική αβεβαιότητα που πλανάται στην χώρα, είναι μερικοί από τους λόγους που φοβούνται ότι η Ελλάδα δεν έχει αποφύγει οριστικά τον κίνδυνο ενός οδυνηρού ατυχήματος από το οποίο πριν ένα χρόνο κατάφερε.. ξώφαλτσα να γλιτώσει.



Οριστικό: 30 Αυγούστου ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες

Στη διαδικασία συμμετέχουν εννέα εταιρείες, ενώ από τα υπάρχοντα κανάλια αποκλείστηκε το Μέγκα.


Στις 30 Αυγούστου, εντός του κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης στην Καλλιθέα, θα διεξαχθεί τελικά ο διαγωνισμός για τις τέσσερις τηλεοπτικές άδειας πανελλαδικής εμβέλειας που θα χορηγήσει η κυβέρνηση. 
Στη διαδικασία συμμετέχουν εννέα εταιρείες, ενώ από τα υπάρχοντα κανάλια αποκλείστηκε το Μέγκα. 

Οι εννέα συμμετέχοντες είναι:

1.ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ (ΣΚΑΙ ΑΕ)
2. ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (NTV)
3. ΑΝΤΕΝΝΑ TV ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
4. ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε. (ALPHA)
5. ΙΩΑΝΝΗΣ-ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (ΤΠΚ μ.α.ε.)
6. ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Α.Ε. (E RADIO-TV)
7. ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ (ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ ΑΕ)
8. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (ITV CP)
9. DIMERA MEDIA INVESTMENTS LIMITED.

Η ανακοίνωση της κυβέρνησης:

Η Ειδική Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού, απέστειλε σήμερα στους εννέα υποψηφίους το ατομικό δελτίο συμμετοχής στη δημοπρασία, η οποία θα διεξαχθεί την Τρίτη 30 Αυγούστου 2016 στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Φραγκούδη 11 και Αλ. Πάντου, Καλλιθέα.
Με την ευκαιρία αυτή ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, έκανε την παρακάτω δήλωση:
 «Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας θα συνεχίσει να υπηρετεί τον θεσμικό της ρόλο με στόχο την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Η ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας δεν συμμετέχει σε παιχνίδια δημιουργίας εντυπώσεων και λογοδοτεί μόνο στους πολίτες. Υπενθυμίζουμε δε ότι ανεβάζει στην Διαύγεια όλες τις διοικητικές πράξεις και αποφάσεις που λαμβάνει.
Τα μυθεύματα, οι εικασίες, τα αυθαίρετα συμπεράσματα, οι περισπούδαστες ασχετοσύνες και τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας αποδεικνύουν απλώς ότι κάποιοι έχουν αποφασίσει να παραχαράξουν την αλήθεια, με στόχο την μη διεξαγωγή του διαγωνισμού αλλά και την συστηματική παραπλάνηση των πολιτών.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης αφορά στη χορήγηση νομίμων τηλεοπτικών αδειών ύστερα από 27 χρόνια ανομίας και παραβίασης βασικών αρχών του κράτους δικαίου. Σε αυτήν την κατεύθυνση συνεχίζουμε και ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί σε λίγες ημέρες με επιτυχία και με απόλυτη διαφάνεια.
Αυτό θα πρέπει να το πάρουν απόφαση όσοι υπερασπίζονται ακόμη την ανομία στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Τα ψέματα τελείωσαν.»

Stiglitz: Για να σωθεί η Ευρώπη πρέπει να θυσιαστεί το ευρώ

«Ελαττωματικό από τη γένεσή του» το ενιαίο νόμισμα, υποστηρίζει ο νομπελίστας οικονομολόγος. Γιατί δεν λειτουργεί και πώς ουσιαστικά υπονομεύει το ευρωπαϊκό πρότζεκτ. Εισηγείται την εισαγωγή ενός «Βόρειου» και ενός «Νότιου» Ευρώ.


Στο ότι η Ευρώπη, και ιδιαίτερα η ευρωζώνη, δεν τα πηγαίνει καλά από την κρίση του 2008 και μετά, δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς. Το κοινό νόμισμα υποτίθεται ότι θα έφερνε ευημερία και θα ενίσχυε την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη. Έχει κάνει ακριβώς το αντίθετο, με υφέσεις σε κάποιες χώρες, μεγαλύτερες και από τη Μεγάλη Ύφεση.
Για να απαντήσει κανείς στο ερώτημα τι πρέπει να γίνει, θα πρέπει να απαντήσει σε ένα άλλο: τι πήγε στραβά. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι φορείς χάραξης πολιτικής έχουν κάνει μια σειρά λάθη –υπερβολική λιτότητα και κακοσχεδιασμένες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το ευρώ, που δε θα μπορούσε να λυθεί αν βάλουμε κάποιον άλλο επικεφαλής.
Διαφωνώ. Υπάρχουν πιο θεμελιώδη προβλήματα στη δομή της ευρωζώνης, τους κανόνες και θεσμούς που την καθοδηγούν και την συνιστούν. Αυτά μπορεί κάλλιστα να είναι ανυπέρβλητα, εγείροντας την προοπτική πως έχει έρθει ο καιρός για μια πιο ολοκληρωμένη αναθεώρηση του κοινού νομίσματος, μέχρι και του σημείου της διάλυσής του.
Για να το θέσω απλά, το ευρώ ήταν ελαττωματικό από τη γένεσή του. Ήταν σχεδόν αναπόφευκτο ότι η αφαίρεση δύο βασικών μηχανισμών προσαρμογής, όπως τα επιτόκια και οι ισοτιμίες, χωρίς να μπει κάτι άλλο στη θέση τους, θα καθιστούσαν δύσκολη την μακροοικονομική προσαρμογή. Αν προστεθεί σε αυτό μια κεντρική τράπεζα με την εντολή να εστιάζει στον πληθωρισμό και με τις χώρες να περιορίζονται επιπρόσθετα από τα ελλείμματά τους, το αποτέλεσμα θα είναι υπερβολικά υψηλή ανεργία και ακαθάριστο εγχώριο προϊόν συστηματικά κάτω της δυνητικής παραγωγής. Με τις χώρες να δανείζονται σε ένα νόμισμα που δεν είναι υπό τον έλεγχό τους, και χωρίς κανένα εύκολο μηχανισμό ελέγχου των εμπορικών ελλειμμάτων, οι κρίσεις ήταν προβλέψιμες.
Η εναλλακτική στην προσαρμογή των ονομαστικών συναλλαγματικών ισοτιμιών είναι η προσαρμογή των πραγματικών –να πέφτουν οι ελληνικές τιμές σχετικά με τις γερμανικές. Αλλά δεν έχουν θεσπιστεί κανόνες που θα μπορούσαν να επιβάλουν την αύξηση των γερμανικών τιμών και το κοινωνικό και οικονομικό κόστος του να εξαναγκαστούν οι ελληνικές τιμές να πέσουν αρκετά είναι τεράστιο.
Κάποιος θα μπορούσε να φανταστεί την πιο γρήγορη ανάπτυξη της ελληνικής παραγωγικότητας σε σχέση με την γερμανική ως εναλλακτικό τρόπο «προσαρμογής», αλλά κανείς δεν έχει βρει πώς να το κάνει αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την Ισπανία και την Πορτογαλία. Ελλείψει μιας συνολικής στρατηγικής, η τρόικα είναι επιθετική, θεσπίζοντας νέους κανόνες για το φρέσκο γάλα και το μέγεθος στις φρατζόλες του ψωμιού. Το αν αυτοί είναι επιθυμητοί, είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί. Το ότι δεν πρόκειται να επιτύχουν την επιθυμητή προσαρμογή στις πραγματικές συναλλαγματικές ισοτιμίες, όχι.
Οι αλλαγές στους κανόνες που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει το ευρώ, είναι μικρές από οικονομική άποψη. Μια κοινή τραπεζική ένωση και, ακόμη πιο σημαντικό, κοινή ασφάλιση στις καταθέσεις. Κανόνες για να περιοριστούν τα εμπορικά πλεονάσματα. Ευρωομόλογα ή κάποιος παρόμοιος μηχανισμός για να αμοιβαιοποίηση του χρέους. Νομισματική πολιτική που εστιάζει περισσότερο στην απασχόληση, την ανάπτυξη και τη σταθερότητα, όχι μόνο στον πληθωρισμό.
Στο μεταξύ, η βιομηχανική και άλλες πολιτικές θα έπρεπε να προσανατολίζονται στο να βοηθήσουν τις βραδυκίνητες οικονομίες να φτάσουν τις κορυφαίες. Ακόμη πιο σημαντικό: μια μετατόπιση από τη λιτότητα σε δημοσιονομικές πολιτικές που προσανατολίζονται στην ανάπτυξη. Αλλά αυτές φαίνονται πολύ μακρυά από τις σημερινή πολιτική της Ευρώπης, με τη Γερμανία να επιχειρηματολογεί ακόμη ότι «η Ευρώπη δεν είναι ένωση μεταβιβάσεων» (transfer union).
Οι καλές ρυθμίσεις στα νομίσματα δεν μπορούν να διασφαλίσουν την ευημερία. Οι κακές ρυθμίσεις οδηγούν σε υφέσεις και μεγάλες υφέσεις (depressions). Και μεταξύ των τύπων των ρυθμίσεων που για καιρό συνδέονται με μεγάλες υφέσεις είναι οι λεγόμενες «pegs», όπου η αξία του νομίσματος μιας χώρας είναι σταθερή σε σχέση με μιας άλλης. Ένα κοινό νόμισμα δεν είναι ούτε απαραίτητο, ούτε αρκετό για στενή οικονομική και πολιτική συνεργασία. Η Ευρώπη χρειάζεται να εστιάσει στα σημαντικά για να πετύχει αυτό το στόχο. Το τέλος του κοινού νομίσματος δεν θα είναι το τέλος του ευρωπαϊκού πρότζεκτ. Οι άλλοι θεσμοί της ΕΕ θα παραμείνουν: θα εξακολουθούν να υπάρχουν το ελεύθερο εμπόριο και η μετανάστευση.
Είναι σημαντικό να υπάρξει ομαλή μετάβαση έξω από το ευρώ, με «φιλικό διαζύγιο», πιθανώς κινούμενοι προς ένα σύστημα «ευέλικτου ευρώσυστήματος», με, ας πούμε, ένα ισχυρό Βόρειο Ευρώ και ένα πιο μαλακό Νότιο Ευρώ. Φυσικά, τίποτα από αυτά δεν θα είναι εύκολο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι να αντιμετωπιστεί το χρέος που έχει μείνει. Το ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να μετατραπούν όλα τα χρέη σε ευρώ, ως χρέη σε «Νότιο Ευρώ».
Καθώς οδεύουμε προς μια ψηφιακή οικονομία, η σύγχρονη τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα για μια σειρά μεταρρυθμίσεις που στηρίζονται στην αγορά, οι οποίες μπορούν να επιτύχουν ταυτόχρονα τον τριπλό στόχο της πλήρους απασχόλησης, του ισορροπημένου εμπορικού ισοζυγίου και της δημοσιονομικής ισορροπίας, μέσω δημοπρασιών πίστωσης και ηλεκτρονικές εμπορικές συναλλαγές (tokens).
Στο τρέχον παγκόσμιο σύστημα, βασιζόμαστε στις κεντρικές τράπεζες για να ορίσουν τα επιτόκια, ελπίζοντας ότι με κάποιον τρόπο το εμπορικό ισοζύγιο, η επένδυση και η κατανάλωση που θα βγει από αυτό θα είναι «σωστά». Συνήθως δεν είναι. Η εναλλακτική προσέγγιση εστιάζει στις ποσότητες, ας πούμε, της επένδυσης και του εμπορικού ισοζυγίου που χρειαζόμαστε και αφήνουμε την αγορά να ορίσει την τιμή ώστε να επιτευχθεί αυτό.
Με τον καιρό, οι διακυμάνσεις στις ισοτιμίες θα μπορούσαν να περιοριστούν καθώς οι θεσμοί θα αναπτύσσονται. Το ευέλικτο ευρώ είναι μια στρατηγική για την ενσωμάτωση της προόδου στην οικονομική ολοκλήρωση που έχει ήδη γίνει, ενώ θα παρέχεται και χώρος για μεταρρυθμίσεις.
Το κοινό νόμισμα υποτίθεται ότι θα ήταν ένα μέσο για να επιτευχθεί ο στόχος. Εχει γίνει στόχος το ίδιο –ένας στόχος που υπονομεύει πιο δοκιμές πλευρές του ευρωπαϊκού πρότζεκτ, καθώς μεταδίδει διχασμό και όχι αλληλεγγύη.
Ένα «φιλικό διαζύγιο» -ένα σχετικά ήπιο τέλος στο ευρώ, ίσως με τη θέσπιση του προτεινόμενου συστήματος του «ευέλικτου ευρώ»- θα μπορούσε να επαναφέρει την Ευρώπη στην ευημερία και να δώσει στην ήπειρο τη δυνατότητα να εστιάσει για μία ακόμη φορά, με αναζωπυρωμένη αλληλεγγύη, στις πολλές πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Η Ευρώπη ίσως πρέπει να εγκαταλείψει το ευρώ για να σώσει την Ευρώπη και το ευρωπαϊκό πρότζεκτ.

*Ο Joseph Stiglitz είναι οικονομολόγος βραβευμένος με Νόμπελ και συγγραφέας του βιβλίου «Ευρώ: Πώς ένα κοινό νόμισμα απειλεί το μέλλον της Ευρώπης»


Έρχονται αυξήσεις σε βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο κίνησης


Τα έσοδα είναι εκτός στόχων και η κυβέρνηση στοχεύει ξανά στην αύξηση των φόρων προκειμένου να καλυφθεί το κενό

Με την πορεία των εσόδων να μην είναι αυτή που περίμενε και είχε υπολογίσει το ΥΠΟΙΚ, το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το εναλλακτικό σχέδιο με αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων.
Υπό το φόβο της ενεργοποίησης του κόφτη το ΥΠΟΙΚ στο προσκήνιο μπαίνουν οι έμμεσοι φόροι, οι οποίοι είναι σχεδόν βέβαιο πως θα φέρουν χρήματα στα ταμεία του κράτους. Μερικοί από αυτούς έχουν να κάνουν με τα καύσιμα και όπως φαίνεται οι τιμές στα βενζινάδικα θα αλλάξουν προς τα πάνω από 8 έως και 12 λεπτά το λίτρο. Οπως γράφει και ο Ελευθερος Τύπος οι αυξήσεις που αναμένονται είναι:
  • Αύξηση του ΕΦΚ αμόλυβδης βενζίνης από 670 σε 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα
  • Αύξηση του ΕΦΚ πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) κινητήρων από 330 σε 410 ευρώ ανά 1.000 λίτρα
  • Αύξηση του ΕΦΚ υγραερίων (LPG) που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κινητήρων από 330 σε 430 ευρώ ανά 1.000 χιλιόγραμμα.
  • Η αύξηση αυτή ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση, με τις σημερινές τιμές στο πρατήριο που κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα θα σημάνει αύξηση της τάξης των 8 ως 12 λεπτών το λίτρο και έτσι οι τιμές θα εκτιναχθούν.

Ενα υπέροχο τηλεγράφημα του ΑΠΕ

Δεν θα το κάνει όπως ο Καραμανλής…

Ο Αλέξης Τσίπρας και οι συν αυτώ μπορεί να εκθειάζουν τον (νέο)καραμανλισμό σε κάθε ευκαιρία, αλλά δεν έχουν κανένα λόγο να μιμηθούν αυτό που έκανε το 2009 ο Κώστας Καραμανλής. Διότι, απλούστατα, θα παραδώσουν πολύ πρόωρα την εξουσία…



Είναι από τις σπάνιες φορές του ο Αλέξης Τσίπρας έχει απόλυτο δίκιο, όταν λέει ότι είναι ανόητος όποιος σκέφτεται εκλογές (εδώ). Όχι διότι «η οικονομία ανακάμπτει και η ανεργία αποκλιμακώνεται», όπως (θέλει να) βλέπει ο ίδιος.
Αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός, η οποία εκεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του, όπου βρισκόταν, μπορεί να ήταν πιο δροσερή και πιο φωτεινή. Ο λόγος που αυτή τη φορά ισχύει η διαβεβαίωσή του είναι άλλος: πρόωρες εκλογές σημαίνει και πρόωρη απώλεια της εξουσίας. Το χειρότερο (εφιαλτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ) σενάριο, η σύντομη αριστερή παρένθεση, θα γίνει πραγματικότητα. Αυτό το γνωρίζουν καλά και, πράγματι, δεν είναι τόσο ανόητοι ώστε  οι ίδιοι (να βάλουν τα χεράκια τους και) να βγάλουν τα ματάκια τους.
Η αυγουστιάτικη δημοσιογραφική φιλολογία για δήθεν προκήρυξη εκλογών τον Σεπτέμβριο, εκτός από την παραδοσιακή έλλειψη θεμάτων κατά τη γνωστή ρήση του Ουμπέρτο Εκο («τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις»), βασίζεται σε μια λαθεμένη διπλή ανάλυση.
Πρώτον, ότι ο  κ. Τσίπρας θα συνεχίσει την τακτική του 2015 αιφνιδιάζοντας την αντιπολίτευση.
Και, δεύτερον, ότι θα το κάνει, επειδή δεν θα μπορεί να  κυβερνήσει. Και θα πετάξει την καυτή πατάτα στον Κυριάκο Μητσοτάκη, εκείνος να φθαρεί πολύ γρήγορα, να μην μπορεί να κυβερνήσει κι έτσι ο κ. Τσίπρας να επανέλθει σύντομα νικητής και τροπαιούχος.
Το πρώτο μέρος αυτού του σεναρίου θυμίζει αυτό που έκανε ο Κώστας Καραμανλής το 2009: βλέποντας ότι έρχεται καταπάνω του το βουνό της χρεοκοπίας απέδρασε δια των πρόωρων εκλογών και άφησε το βουνό να πλακώσει τον Γιώργο Παπανδρέου και τους επόμενους.
Όμως, τα πράγματα σήμερα είναι πολύ διαφορετικά.
Πρώτον, ο  σημερινός Τσίπρας δεν είναι ο Τσίπρας του 2015. Ο ίδιος και οι συν αυτώ, ως σιγουρατζήδες που είναι, δεν θα αυτοκτονήσουν πολιτικά. Το 2015 (και τον Γενάρη και τον Σεπτέμβρη) η νίκη τους στις εκλογές ήταν διασφαλισμένη. Σήμερα ποιος πιστεύει ότι είναι;
Δεύτερον, η θεωρία ότι ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κυβερνήσει, επειδή έχει μπροστά του και άλλα βαριά μέτρα που πρέπει να πάρει είναι έωλη.
Μπορεί και παραμπορεί. Η κοινοβουλευτική πλειοψηφία απέδειξε ότι είναι μπετόν και θα το αποδείξει ξανά, αν χρειαστεί. Μέτρα θα ληφθούν κι άλλα και θα περάσουν. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ(ίσως και του κ. Λεβέντη) δεν έχουν κάτι άλλο να κάνουν και να χάσουν πρόωρα τις καρέκλες τους.
Τρίτον, ο κ. Τσίπρας δεν έχει κανένα λόγο να μιμηθεί τον Καραμανλή του 2009. Διότι εκείνος είχε κυβερνήσει ήδη δύο τετραετίες και γνώριζε ότι κάποια στιγμή θα παραδώσει την εξουσία. Την παρέδωσε λίγο νωρίτερα και δεν κατεγράφη(τυπικά) ως ο Πρωθυπουργός της  χρεοκοπίας. Ο κ. Τσίπρας κυβερνά μόλις 20 μήνες. Μπορεί να κυβερνήσει άλλα δύο(ή και τρία) χρόνια και να επιλέξει ο ίδιος τον χρόνο(ίσως και τους όρους) που θα προκηρύξει τις εκλογές.
Σήμερα όλα είναι εις βάρος του. Οι αντίπαλοί του είναι υποψιασμένοι και δεν θα αιφνιδιαστούν. Τα φληναφήματα περί «σταθεροποίησης» της οικονομίας δεν πιάνουν και το γνωρίζουν πολύ καλά ο κ. Τσίπρας και οι συν αυτώ. Αλλωστε, η στρατηγική τους είναι να φτιάξουν το δικό τους success story (σταθεροποίηση, ρύθμιση του χρέους, έξοδος στις αγορές κ.α) και, αν καταφέρουν να το υλοποιήσουν έστω εν μέρει, τότε και μόνο τότε θα εξετάσουν αν τους συμφέρει να προκηρύξουν πρόωρες εκλογές.
Εν κατακλείδι, ο Τσίπρας του 2016 θα ήταν όντως ανόητος (κατά τη δική του ορολογία), αν αντέγραφε τον Καραμανλή του 2009. Γι΄αυτό και δεν θα το κάνει. Επιπλέον, δεν μπορεί να μη γνωρίζει το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι».


Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Με εξώδικο απαντά ο Πύρρος στην Αυγή

Αφορμή το προσβλητικό και απαξιωτικό για τον Έλληνα Ολυμπιονίκη άρθρο.


Ο ζωντανός θρύλος του σύγχρονου Ελληνικού αθλητισμού Πύρρος Δήμας, απαντά με εξώδικο σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα αυγή στις 10-08-2016 με τίτλο: «Πρωταθλητισμός χωρίς αθλητισμό!».
Ο Πύρρος Δήμας, αναφέρει: «το εν λόγω άρθρο περιέχει απαξιωτικούς, μειωτικούς, προσβλητικούς της προσωπικότητάς μου ως αθλητή – ολυμπιονίκη, ως ανθρώπου και ως Έλληνα, χαρακτηρισμούς, συνιστώντας ποινικές και αστικές αδικοπραξίες, κατά τα οριζόμενα στα οικεία άρθρα της ελληνικής νομοθεσίας».
Πιο συγκεκριμένα ο Πύρρος αναφέρει
Πρώτον, ότι η ρητορική ερώτηση: Άλλωστε τι είδους άθλημα είναι αυτό που ένας πρωταθλητής αγωνίζεται μία ή δύο φορές σε τέσσερα χρόνια από Ολυμπιάδα σε Ολυμπιάδα, όπως ο Πύρρος Δήμας;, “δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς είναι εξαιρετικά εύκολο να διαπιστώσει κανείς τις συμμετοχές μου από το 1992 έως το 2004 σε πληθώρα αθλητικών αγωνιστικών διοργανώσεων άρσης βαρών, όπως στους μεσογειακούς αγώνες καθώς και στα ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα. Στοιχειώδης αριθμητική αποδεικνύει ότι ασχολήθηκα τουλάχιστον 15 χρόνια σκληρής προπόνησης και στερήσεων με τον πρωταθλητισμό προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατόν. Η εν λόγω φράση ξεπερνά τα όρια εκφοράς μίας κρίσης ή γνώμης, παραποιεί γεγονότα εύκολα διαπιστώσιμα και είναι εξόχως μειωτική και προσβλητική της προσωπικότητάς μου ως αθλητή και ειδικότερα Ολυμπιονίκη. Η εν λόγω κρίση αποσκοπεί στην απρόκλητη υποτίμηση και προσβολή μου, καθώς με στοχοποιεί, αναφέροντάς με ονομαστικά, και συμπεριλαμβάνοντάς με σε μία ομάδα «ανύπαρκτων» πρωταθλητών που δεν συμμετείχε σε αθλητικές διοργανώσεις, αλλά μόνο κατόρθωνε, άγνωστο πώς και πάντως όχι με νόμιμους και διαφανείς τρόπους να αποσπά ολυμπιακά μετάλλια
Δεύτερον, ότι η φράση Διότι έτσι δεν αγωνίζεσαι για την τιμή της πατρίδος και τη δόξα του αθλητισμού, αλλά για την τιμή της παρτίδος σου, από τα παχυλά πριμ και τα άλλα ευεργετήματα των αργομισθιών, “συμπληρώνει και επαυξάνει την εξύβριση και συκοφαντική δυσφήμιση που διενεργείται σκοπίμως, κατά τρόπο που να προκαλείται τεράστια βλάβη στην τιμή και την υπόληψή μου, καθώς παρουσιάζομαι εν τέλει ως ένας αργόσχολος, ύποπτος για ντοπάρισμα, τεμπέλης αθλητής που λάθρα κατέκτησα ολυμπιακά μετάλλια σε 4 συνεχόμενους Ολυμπιακούς αγώνες, αποσκοπώντας στα οφέλη που θα αποκόμιζα εγώ προσωπικά από αυτά. Προφανώς διέλαθε της προσοχής του συγκεκριμένου συντάκτη το γεγονός ότι εγώ απεμπόλησα την «αργομισθία» μου στον Ελληνικό Στρατό προκειμένου να υπηρετήσω την χώρα μου από τη θέση του βουλευτή Επικρατείας. Και προφανώς δεν γνωρίζει το έργο που απολύτως αφιλοκερδώς προσφέρω, παρουσιάζοντας σε όλα τα σχολεία της χώρας τις αξίες του αθλητισμού, του ολυμπισμού και του ευ αγωνίζεσθε.


Εισηγήσεις για κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης


Θα καταργηθούν τα τεκμήρια διαβίωσης και θα αντικατασταθούν από ένα σύστημα εσόδων- εξόδων; Στο υπουργείο Οικονομικών μία από τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι και φαίνεται πως εξετάζεται είναι να καταργηθούν τα τεκμήρια και να λειτουργήσει το σύστημα εσόδων- εξόδων ως εξής:
Αν τα έσοδα είναι περισσότερα από τα έξοδα τότε θα φορολογείται η διαφορά με μια καινούρια κλίμακα. Αν τα έξοδα είναι περισσότερα τότε θα πρέπει να αποδειχθεί η προέλευση των χρημάτων που δαπανήθηκαν γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα φορολογούνται ως αδήλωτο εισόδημα.
Το ίδιο θα ισχύει και αν οι καταθέσεις αυξάνονται περισσότερο από το ετήσιο «περίσσευμα», καθώς θα πρέπει να δικαιολογηθεί η προέλευση των επιπλέον χρημάτων που αποταμιεύθηκαν.
Ορισμένοι έχουν εισηγηθεί στην ηγεσία του ΥΠΟΙΚ το σύστημα αυτό να ισχύσει από τα εισοδήματα του 2018 υπό την προϋπόθεση όμως, ότι στο επόμενο διάστημα θα εφαρμοστεί η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS και παράλληλα θα κάνουν το «ντεμπούτο» τους οι ηλεκτρονικές εφαρμογές του περιουσιολογίου και του πόθεν έσχες.
Γιατί επεξεργάζονται πάντως την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης; Επειδή δεν αποπνέει ο φόρος το αίσθημα της δικαιοσύνης γιατί δεν στοχεύει στο πώς αποκτήθηκε η περιουσία αυτή.


Αυξήσεις «φωτιά» στα ασφάλιστρα Υγείας


Ακριβά θα πληρώσουν την ανάγκη για υγεία και φέτος οι Έλληνες, καθώς αναμένονται αυξήσεις που θα αγγίξουν το 15% στα ιδιωτικά προγράμματα Υγείας, με τις εξελίξεις να ανεβάζουν σημαντικά το κόστος για περισσότερους από 300.000 ασφαλισμένους που έχουν «εμπιστευτεί» τη νοσοκομειακή τους περίθαλψη στον ιδιωτικό τομέα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ), η πρόσφατη εφαρμογή αυξημένου, ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ 23% στο τελικό κόστος νοσηλείας των ασφαλισμένων σε ιδιωτικές κλινικές, έχει ως αποτέλεσμα την υπέρμετρη επιβάρυνση των προγραμμάτων Υγείας που προσφέρονται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Πρόταση της Μπουντεσμπάνκ για αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 69...


Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η εκτίμηση και παράλληλα πρόταση της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας να ανέβει το όριο συνταξιοδότησης στα 69 μέχρι το 2060.
Αιτιολογώντας το συμπέρασμά της η Μπούντεσμπανκ αναφέρει ότι ο πληθυσμός γηράσκει και ταυτόχρονα δεν γεννιούνται παιδιά με τον ίδιο ρυθμό.
Ένας από τους πρώτους που αντέδρασαν ήταν ο κυβερνητικός εταίρος της Άνγκελα Μέρκελ κι αντικαγκελάριος της γερμανικής κυβέρνησης.
«Αν ήμουν τραπεζίτης στην Μπούντεσμπανκ επίσης θα κατέβαζα τέτοιες ιδέες. Όλοι αυτοί είναι άνθρωποι με μεγάλα εισοδήματα, μικρή σωματική εξάντληση, μεγάλο προσδόκιμο ζωής και μεγάλες συντάξεις. Όσοι κάνουν χειρωνακτική εργασία, οι πωλήτριες, οι νοσοκόμες θεωρούν ότι είναι μία ηλίθια ιδέα. Το ίδιο πιστεύω κι εγώ», τόνισε ο Σίγκμαρ Γκάμπριελ, αντικαγκελάριος στην γερμανική κυβέρνηση.
Βαθμηδόν μέχρι το 2030 το όριο συνταξιοδότησης στην Γερμανία θα ανέβει από τα 65 χρόνια στα 67.
Αλλά η Μπούντεσμπανκ στην έκθεσή της θεωρεί ότι δεν είναι αρκετό για να διατηρηθεί τα επίπεδα συντάξεων στα σημερινά δεδομένα.


Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

Αλλάζουν όλα στα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ που θα πληρώσουμε το 2017. Φυσικά προς το χειρότερο


Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από του χρόνου. Η μια πρόταση που έχει κατατεθεί είναι να μπει νέο ηλικιακό όριο να οριστεί το 2007.
Ετσι:
  • Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.
  • Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:
  1. Αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010. Και αυτό διότι τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα το ποσό των τελών κυκλοφορίας που θα προκύπτει να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με τα 130-255 ευρώ που καταβάλλουν τώρα τα οχήματα της 4ετίας 2007-2010.
  2. Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυκλοφορίας 2007-2010 με μεγάλους κινητήρες, δεδομένου ότι τα τέλη για τα 2λιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι το 2010 ξεκινούν από τα 690 ευρώ (για μετά το 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Έτσι, στις περισσότερες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τα 2λιτρα θα μειωθούν σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα.
Δεδομένου ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα επιβαρυνθούν θα είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν για τα οποία θα προκύψει μείωση στα τέλη κυκλοφορίας, η εφαρμογή του σχεδίου εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση των εσόδων. Αυτά τα χρήματα που θα προκύψουν (εκτιμώνται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ), αν δεν καλύψουν δημοσιονομικές ανάγκες, θα διοχετευτούν στη μείωση των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2007.
Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν ότι με μια σημαντική έκπτωση σε αυτά τα οχήματα μπορεί να προκληθεί ένα κύμα επιστροφής πινακίδων, έστω και για μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα.
Όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η «μεταρρύθμιση» αφορά σε τουλάχιστον 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ηλικίας 6-9 ετών. Αν, μάλιστα, θιγούν και τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2007, ο αριθμός όσων επηρεάζονται (θετικά ή αρνητικά) θα είναι ακόμη μεγαλύτερος. Τα στατιστικά δείχνουν ότι ο στόλος των Ι.Χ. σε κυκλοφορία «γερνάει» ταχύτατα. Το 92% των οχημάτων έχει ξεπεράσει την 5ετία, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2013 ήταν στο 86%. Τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών αντιπροσωπεύουν πλέον τουλάχιστον το 57%-58% του στόλου έναντι 51% το 2013.
Οι συνέπειες στην τσέπη των οδηγών
Οσον αφορά τις συνέπειες που θα έχει στην τσέπη εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αποκαλυπτικός είναι ο σχετικός πίνακας που δημοσιεύεται. Εκεί συγκρίνονται τα νέα τέλη (υπολογίζονται με την παραδοχή ότι δεν θα αλλάξει το ποσό των τελών ανά ρύπο και θα εφαρμοστεί το ίδιο σύστημα που ισχύει για τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά την 1η/11/2010). Τι προκύπτει;
  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμός από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.
Τεχνικά, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει δοθεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.


Ξαναθυμήθηκε τις γερμανικές αποζημιώσεις ο Αλέξης Τσίπρας

Ο Αλέξης Τσίπρας στην επίσκεψή του στο μαρτυρικό Κομμένο Άρτας ξαναθυμήθηκε να θέσει το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων.


Τη διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων έδωσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, από το μαρτυρικό Κομμένο Άρτας, όπου βρίσκεται.
«Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για τις γερμανικές αποζημιώσεις μέχρι τέλους και σε όλα τα επίπεδα. Όχι με προχειρότητα και βιασύνη, αλλά με σχέδιο, στρατηγική και ισχυρή νομική τεκμηρίωση. Με πλήρη συναίσθηση της ιστορικότητας, με επιμονή και υπομονή» τόνισε ο πρωθυπουργός στο μήνυμα του από την περιοχή στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης για την σφαγή στο Κομμένο Άρτας σαν σήμερα πριν από 73χρόνια στις 16 Αυγούστου του 1943 από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής.
«Η Ελλάδα έχει συγκροτημένη στρατηγική για τη διεκδίκηση των αποζημιώσεων και του κατοχικού δανείου» συμπλήρωσε ο κ. Τσίπρας, αναφέροντας και το έργο της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής η οποία έχει βγάλει και σχετικό πόρισμα.
«Θα πράξουμε ό,τι απαιτείται σε διπλωματικό και νομικό επίπεδο για να εκπληρωθεί το ιστορικό χρέος» επεσήμανε ο πρωθυπουργός.
Σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αφίχθη λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι της Τρίτης στο μαρτυρικό χωριό όπου άγημα του στρατού απέδωσε τιμές. Τον κ. Τσίπρα υποδέχθηκαν η Κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο β” αντιπρόεδρος της Βουλής Γ. Βαρεμένος, βουλευτές και ο Δήμαρχος του Δήμου Νικολάου Σκουφά, στον οποίο ανήκει το Κομμένου, κ. Ευστάθιος Γιαννούλης.
Σε λίγη ώρα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εκδηλώσεις στην πλατεία του μαρτυρικού χωριού.
Η Γεροβασίλη εξαγγέλλει έργα για την ανασυγκρότηση του νομού Άρτας

Στα έργα που δημιουργούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για την παραγωγική, οικονομική και πολιτιστική ανασυγκρότηση και ανάδειξη της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας αναφέρθηκε –με δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ- η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην περιοχή και τη συμμετοχή του στις εκδηλώσεις για τη μνήμη των 317 θυμάτων της σφαγής του Κομμένου από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής στις 16 Αυγούστου 1943.

Η κ. Γεροβασίλη, που σημείωσε ότι η Άρτα υπήρξε περιθωριοποιημένη σε έργα υποδομής, έχει μπροστά της την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού τον Μάρτιο του 2017, ενώ πρόσθεσε ότι ο δήμος Αρταίων είναι ανάμεσα στους 30 δήμους που συμμετέχουν στη δεύτερη, διευρυμένη πιλοτική φάση του προγράμματος για το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης.
Επισήμανε ότι εντάσσονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων , και στο ΕΣΠΑ η επέκταση του ΧΥΤΑ Βλαχέρνας ενώ προγραμματίζονται μια σειρά έργων από εθνικούς πόρους όπως η αντιπλημμυρική προστασία Άρτας, η κατασκευή Κυκλικού Κόμβου στην Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων στην πόλη της Άρτας κλπ.
Με τα προγραμματιζόμενα και τα υπό εκτέλεση έργα, σε συνδυασμό με την έναρξη των εργασιών για την αποκατάσταση του ιστορικού γεφυριού της Πλάκας, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η Γενική Γραμματεία Υποδομών, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, απαντούν έμπρακτα σε χρόνια αιτήματα των φορέων της περιοχής και δημιουργούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για την παραγωγική, οικονομική και πολιτιστική ανασυγκρότηση και ανάδειξη της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Γεροβασίλη.


"Θηλιά" χρεών πάνω από 220 δισ. στραγγαλίζει την οικονομία

Μια θηλιά χρεών που ξεπερνούν τα 200 δισ. ευρώ έχει ζώσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Μόνο τα κόκκινα δάνεια έχουν φτάσει τα 106 δισ.

Τα «κόκκινα δάνεια» ανέρχονται στα 106 δις. ευρώ σύμφωνα με στοιχεία Μαρτίου. Οι οφειλές των φορολογουμένων στην εφορία θα έχουν ανέλθει τον Ιούνιο στα 90 δις. ευρώ. Τα χρέη των οφειλετών στα ασφαλιστικά ταμεία έχουν ξεπεράσει τα 25 δις. ευρώ.
Ουδείς μπορεί να υπολογίσει πόσα είναι τα χρέη μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων εξαιτίας των απλήρωτων συναλλαγών. Όπως και να’ χει αυτά τα μεγέθη συνθέτουν το λεγόμενο «ιδιωτικό χρέος» το οποίο με μετριοπαθέστατους υπολογισμούς, έχει φτάσει να αντιστοιχεί στο 125% του ΑΕΠ χωρίς ουδείς να μπορεί να εκτιμήσει αυτή τη στιγμή πώς και πότε θα αρχίσει η διαδικασία μείωσής του κυρίως σε απόλυτους αριθμούς.
                Εκτιμήσεις αυτή τη στιγμή, υπάρχουν μόνο για τα κόκκινα δάνεια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στη Βουλή ο Γιάννης Στουρνάρας, το 40% των κόκκινων δανείων θα πρέπει να έχει… ξεκοκκινήσει μέχρι το τέλος του 2019. Πώς θα συμβεί αυτό; Σύμφωνα με το διοικητή της ΤτΕ, το μεγαλύτερο μέρος από αυτό το ποσό των 40 δις. ευρώ θα προκύψει από το γεγονός ότι η οικονομία θα επανέλθει σε ανοδική τροχιά με αποτέλεσμα να βελτιωθεί και η οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων. Δεν θα λείψουν βέβαια και οι πωλήσεις κόκκινων δανείων με τον διοικητή της ΤτΕ να προσδιορίζει το ύψος τους περίπου στα 5-7 δις. ευρώ.
Για τις οφειλές σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, επικρατεί το απόλυτο χάος. Οι οφειλές εξακολουθούν να προσαυξάνονται με ρυθμό άνω του 1 δις. ευρώ τον μήνα εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια. Αυτή η πορεία δεν φαίνεται να ανακόπτεται. Ακόμη και η διαδικασία δημοσίευσης των ονομάτων των μεγαλοοφειλετών – στην οποία η κυβέρνηση επιμένει δίνοντας στη δημοσιότητα και τα στοιχεία των οφειλετών των ταμείων- δεν φαίνεται να απέδωσε. Όσο για τις κατασχέσεις καταθέσεων, αποδεικνύνονται αναποτελεσματικές σε ποσοστό άνω του 70-80%. Ο λόγος; Οι λογαριασμοί κατάσχονται αλλά δεν έχουν χρήματα στο εσωτερικό τους. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών κάνει τη διαδικασία αλλά τελικώς δεν βάζει χρήματα στο ταμείο.
Αυτό που μένει να φανεί το επόμενο χρονικό διάστημα, είναι αν μέσα από την προσπάθεια διευθέτησης του ιδιωτικού χρέους, είτε προς τις τράπεζες είτε προς το δημόσιο, θα υπάρξει μαζική αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, είτε σε σπίτια ιδιωτών είτε ακόμη και σε επιχειρήσεις. Οι τράπεζες, ειδικά σε ότι αφορά στα επιχειρηματικά δάνεια, αναμένεται να κινηθούν ταχύτερα προς αυτή την κατεύθυνση συγκριτικά με το δημόσιο το οποίο ακόμη και τώρα δεν φαίνεται να κινεί μαζικά διαδικασίες πλειστηριασμών. 

Δεκάδες τρισ. δολάρια «κρυμμένα» σε υπεράκτιες


Σύμφωνα με εκτιμήσεις το 2015 το παγκόσμιο απόθεμα του υπεράκτιου ιδιωτικού χρηματοπιστωτικού πλούτου έφτανε τουλάχιστον τα 24-36 τρισ. δολάρια, ενώ επιπλέον 5-10 τρισ. υπολογίζεται η αξία του μη χρηματοπιστωτικού πλούτου.
Η πραγματική έκταση της οικονομικής ανισότητας είναι αόρατη. Τα καθημερινά στατιστικά στοιχεία απλώς δεν μπορούν να συλλάβουν τον βαθμό της ανισότητας.
Οι συνήθεις τεχνικές μέτρησης της ανισότητας, με το να συγκρίνουν το εισόδημα ή την περιουσία στο κορυφαίο 10% του πληθυσμού με το υπόλοιπο, δεν συλλαμβάνει το πόσο πολύ πλουσιότερη είναι η κορυφή του 1% από το κορυφαίο 10%, ή πόσο πολύ πλουσιότερη είναι η κορυφή του 0,1% από εκείνους που είναι απλώς στο 1%.
Η ανισότητα είναι πλέον σπείρα, καθώς συνεχώς βρίσκει έξυπνους τρόπους, όπως είναι η χρήση των κεφαλαίων από κληροδοτήματα σε πανεπιστήμια ως υποκατάστατο για κρυφές περιουσίες. Η αλήθεια είναι ότι οι πραγματικά πλούσιοι έχουν τα μέσα και τα κίνητρα για να κρύψουν τον εντυπωσιακό πλούτο τους.
Σύμφωνα με κορυφαίους οικονομολόγους, 7,6 τρισ. δολάρια είναι κρυμμένα σε υπεράκτιες διευθετήσεις. Η αγορά ακινήτων του Λονδίνου έχει αναδιαμορφωθεί από ολιγάρχες από την Ρωσία και αλλού, οι οποίοι χρησιμοποιούν εταιρίες-κελύφη για να παρκάρουν τα κεφάλαιά τους σε ένα ασφαλές και προβλέψιμο οικονομικό σύστημα.
Σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, το παγκόσμιο απόθεμα του μη καταγεγραμμένου ιδιωτικού χρηματοπιστωτικού καθαρού ενεργητικού -συμπεριλαμβανομένων του συναλλάγματος, των τραπεζικών καταθέσεων, των μετοχών και των ομολόγων, και άλλων εμπορεύσιμων χρεόγραφων- που επενδύεται σε ή μέσω υπεράκτιων παραδείσων ήδη ανήλθε σε 21 με 32 τρισ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2010, περίπου το 10%-15% του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού πλούτου. Και συνέχισε να αυξάνεται έκτοτε.
Πράγματι, από το 2004 μέχρι το 2015, ακριβώς εν μέσω της οικονομικής κρίσης, αυξήθηκε με ονομαστικό μέσο ετήσιο ρυθμό σχεδόν 16%. Από το 2015, αυτό το κεφάλαιο του υπεράκτιου ιδιωτικού χρηματοπιστωτικού πλούτου άξιζε τουλάχιστον 24 με 36 τρισ. δολάρια. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί η αξία του μη χρηματοπιστωτικού καθαρού διασυνοριακού πλούτου -ακίνητα, χρυσός και άλλα πολύτιμα μέταλλα, πολύτιμοι λίθοι, τέχνη, σπάνια βιβλία, αυτοκίνητα, θρησκευτικές εικόνες, φωτογραφίες, άλλα συλλεκτικά αντικείμενα, θαλαμηγοί, πλοία, υποβρύχια, ιδιωτικά τζετ, αγροκτήματα, ορυχεία, δάση και κοιτάσματα πετρελαίου- που κατέχονται μέσω ανώνυμων εταιριών σε (οικονομικά) καταφύγια, καταπιστεύματα, ιδρύματα και ιδιωτικά θησαυροφυλάκια.
Μελέτες από εξειδικευμένους οικονομολόγους διατυπώνουν την εκτίμηση ότι όλα αυτά αξίζουν τουλάχιστον ακόμα 5 έως 10 τρισ. δολάρια.
Πηγή: Premium.paratiritis.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *